Dragon Quest 12 trailer, nieuwe Dragon Quest Monsters en Dragon Quest 11 Switch 2 Edition.JackAvery schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:17:
Wie een NSO abonnement heeft kan BALL X PITT gratis als game op proef spelen tot 1 juni! EShop Link. Veel goede dingen over gehoord dus de moeite om te proberen.
Deze middag is er overigens een Dragon Quest Livestream. Het duurt slechts 10-15 minuten maar benieuwd of er iets leuks aangekondigd wordt. De serie is vandaag 40 jaar oud maar zo een korte stream met weinig fanfare maakt het moeilijk in te schatten wat je realistisch mag verwachten.
[YouTube: Update from the DRAGON QUEST Team]
Die Switch 2 versie van 11S... wie bij Square heeft er verzonnen om dit een standalone zonder cross-save compatibiliteit te maken, geen update voor Switch 1 eigenaars aan te bieden en dit op Game Key Card uit te brengen...Raem schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:20:
[...]
Dragon Quest 12 trailer, nieuwe Dragon Quest Monsters en Dragon Quest 11 Switch 2 Edition.
[YouTube: Dragon Quest XII: Beyond Dreams - Official Reveal Trailer]
[YouTube: DRAGON QUEST MONSTERS: The Withered World - Announcement Trailer]
[YouTube: DRAGON QUEST XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition|Nintendo Switch™ 2]
[ Voor 27% gewijzigd door Zerora op 28-05-2026 03:19 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Deze laatst (wel op een ander platform gedaan, maar bij dit type game zal dat zo goed als niets uitmaken) en.....goed ik word ben oud want.......de core gameplay vond ik echt wel geinig. Ook volgens mij genoeg variatie in te vinden. Maar dat je dan daarnaast een dorp moet gaan bouwen voor research en resource management........bleh vond ik er totaal niet bij passen. Ben wel benieuwd wat anderen er van vinden.JackAvery schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:17:
Wie een NSO abonnement heeft kan BALL X PITT gratis als game op proef spelen tot 1 juni! EShop Link. Veel goede dingen over gehoord dus de moeite om te proberen.
Deze middag is er overigens een Dragon Quest Livestream. Het duurt slechts 10-15 minuten maar benieuwd of er iets leuks aangekondigd wordt. De serie is vandaag 40 jaar oud maar zo een korte stream met weinig fanfare maakt het moeilijk in te schatten wat je realistisch mag verwachten.
[YouTube: Update from the DRAGON QUEST Team]
10 second ninja DONE
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, daar hoopte ik ook op. De S2 versie is wel 40% goedkoper tijdelijk, maar toch, erg stom! 😔matthijst schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:22:
Stray Switch 2 versie is ook uit. Ik zie alleen nog geen updatevariant vanaf de S1 versie. Dacht ergens gelezen te hebben dat die gratis zou zijn?
En schijnbaar ook nog 30 fps. Man, man…
[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 28-05-2026 17:49 ]
[ Voor 15% gewijzigd door L23 op 28-05-2026 19:19 ]
Persoonlijk geef ik er niet om maar blij voor de mensen die dat wel doen. Die zijn misschien ook blij om te horen dat cross-play, cross-progressie en mouse controls ondersteund worden. En volgens dit interview was het geen probleem om voor Switch 2 te ontwikkelen:Hotman schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:20:
@Cyberw00d. De gebeden zijn gehoord. Volgens de frontpage komt de volgende Call Of Duty naar de Switch 2. En ja ik ben er stiekem ook blij mee.
"It's been smooth, to be honest. Things just work," says Jack O'Hara, co-studio head of Infinity Ward in an exclusive interview with GamesRadar+. "The game got up and running on the platform really quickly once we got the hardware. So far it's been really good. To be honest, it's been really fun to be on a new platform."
Schijnbaar werkt het omgekeerd wel - iemand die de Switch 2 versie kocht, kreeg een 100% korting op de Switch 1 versie. Misschien even de kat uit de boom kijken (en tegelijk er van uit gaan dat het niet gratis zal zijn?).matthijst schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:22:
Stray Switch 2 versie is ook uit. Ik zie alleen nog geen updatevariant vanaf de S1 versie. Dacht ergens gelezen te hebben dat die gratis zou zijn?
Edit: eerlijk gezegd denk ik dat het enige (?) artikel dat die gratis update claimde gewoon fout wasblijkbaar deels juist! Zie hieronder
Edit2: het lijkt erop dat mensen met een digitale versie wel de upgrade gaan krijgen:
Annapurna on Stray Switch 2 free upgrade - "Due to an error on the storefront backend, this discount is not being correctly applied. We working with Nintendo to get this fixed over the next few days, and apologize for the inconvenience."
— Wario64 (@wario64.bsky.social) 28 mei 2026
[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 29-05-2026 11:49 ]
Misschien maar eens bekijken. Hoeveel ik weinig moeite heb met de joysticks, lijkt mij de muis functie hier perfect voor.L23 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:05:
[YouTube: RollerCoaster Tycoon Classic - Available Now on Nintendo Switch 2!]
Nintendo Switch 2 Edition-upgradepack is €5,00
De console is nu compleet 🤝Hotman schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:20:
@Cyberw00d. De gebeden zijn gehoord. Volgens de frontpage komt de volgende Call Of Duty naar de Switch 2. En ja ik ben er stiekem ook blij mee.
Tussen alle avonturen door wat hersenloos online knallen was alles wat ik nog wilde 😎
Edit - en 007 first light natuurlijk…
Ik heb zo idee dat het einde van het jaar prijzig gaat worden voor mij : cod , 007 en ( als geruchten waar zijn ) remake Zelda …
Ben ook wel benieuwd als er in juni een direct komt . Het is een fantastische tijd om een switch 2 te bezitten .
zou ook mooi zijn als de volgende gen console ps6 en Xbox nog jaren duurt anders ben ik bang dat er weer veel third party games aan onze neus voorbij gaan .
[ Voor 31% gewijzigd door Cyberw00d op 28-05-2026 23:12 ]
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Je kan deze via NSO game trial tot 1 juni testen…Esumontere schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:46:
Er loopt momenteel een indie sale in de eShop. O.a. ball x pit afgeprijsd naar 10 euro. Wordt nu wel erg interessant...
Moet je wel NSO hebben.JackAvery schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:19:
[...]
Je kan deze via NSO game trial tot 1 juni testen…

https://www.fangamer.eu/products/hollow-knight-game-nintendo-switch-2-pegi

https://www.fangamer.eu/products/hollow-knight-silksong-physical-game-nintendo-switch-2-pegi
Ik denk dat ik Hollow Knight wel ga bestellen ook al heb ik deze game al fysiek en digitaal. Bij Silksong even afwachten of er later een versie komt met de Sea of Sorrow DLC op de cartridge. Fangamer blijft dit soort games lange tijd produceren en er zijn eerder cartridge revisies geweest bij de games die ze uitbrengen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
120fps op 720p zou echt geweldig zijn, maar ik zal ook content zijn met 720p 60fps. 1080p 60fps misschien docked?Cyberw00d schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:21:
[...]
De console is nu compleet 🤝
Tussen alle avonturen door wat hersenloos online knallen was alles wat ik nog wilde 😎
Edit - en 007 first light natuurlijk…
Ik heb zo idee dat het einde van het jaar prijzig gaat worden voor mij : cod , 007 en ( als geruchten waar zijn ) remake Zelda …
Ben ook wel benieuwd als er in juni een direct komt . Het is een fantastische tijd om een switch 2 te bezitten .
zou ook mooi zijn als de volgende gen console ps6 en Xbox nog jaren duurt anders ben ik bang dat er weer veel third party games aan onze neus voorbij gaan .
De campaign mag van mij prima 30 fps zijn ( wanneer leren devs nou locked 40 … ) maaaaar de online multiplayer moet gewoon 60 zijn en dan idd 1080 docked . Ik lever liever in kwa graphics dan fps bij een online shooter , de online multiplayer van Cod gaat toch in zo hoog tempo dat ik ( en wie wel ? ) geen last heb van net dat missen van een mooie schaduw effectje of wat ruigere texturen… je rent als een malle rond en knalt iedereen de moeder niks meer en niks minder 🤡AMDLegion schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:00:
[...]
120fps op 720p zou echt geweldig zijn, maar ik zal ook content zijn met 720p 60fps. 1080p 60fps misschien docked?
Ik moet trouwens ook nog echt zien als bij de release ook nog echt cross-play is en dat die ook echt op dezelfde dag uitkomt als de rest . Borderlands 4 en 007 hebben mij mentaal beschadigd 🤪🤡
[ Voor 12% gewijzigd door Cyberw00d op 29-05-2026 18:44 ]
En net als bij bv de Switch 2 versies van Zelda, Animal Crossing, Metroid, is deze versie ook te spelen op een Switch 1. Mooi als je nu een Switch 1 hebt en t.z.t. wil upgraden naar een Switch 2.L23 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:26:
Hollow Knight en Hollow Knight Silksong krijgen een fysieke Nintendo Switch 2 Edition release. Is nu te pre-orderen en wordt verstuurd op 16 oktober. Ik vind het best interessant, maar bij de fysieke release van Silksong staat de Sea of Sorrow DLC niet op de cartridge. Uiteraard wel gratis te downloaden. Lijkt me dat de Sea of Sorrow DLC dan ook nog even op zich laat wachten...
[Afbeelding]
https://www.fangamer.eu/products/hollow-knight-game-nintendo-switch-2-pegi
[Afbeelding]
https://www.fangamer.eu/products/hollow-knight-silksong-physical-game-nintendo-switch-2-pegi
Ik denk dat ik Hollow Knight wel ga bestellen ook al heb ik deze game al fysiek en digitaal. Bij Silksong even afwachten of er later een versie komt met de Sea of Sorrow DLC op de cartridge. Fangamer blijft dit soort games lange tijd produceren en er zijn eerder cartridge revisies geweest bij de games die ze uitbrengen.
Klopt, het zijn Nintendo Switch 2 Edition releases en die werken allemaal op de Switch 1.meesje schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:42:
[...]
En net als bij bv de Switch 2 versies van Zelda, Animal Crossing, Metroid, is deze versie ook te spelen op een Switch 1. Mooi als je nu een Switch 1 hebt en t.z.t. wil upgraden naar een Switch 2.
Net een klein uurtje gedaan. Vind het health systeem wat onduidelijk, betekend dat ik vaak dood ga en tijdens het proberen te healen. Vind de controls nog niet zo soepel als shovel knight.Zerora schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:55:
Wie gaat er Mina The Hollower spelen?
We hebben nog geen Switch 2 in huis, maar wel erg gaaf dat de Switch 2 versie docked in 4K/120fps draait. Dat biedt Hades 2 niet. Wel 120fps, maar geen 4K.L23 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:55:
[...]
Klopt, het zijn Nintendo Switch 2 Edition releases en die werken allemaal op de Switch 1.
Hollow Knight had je jaren terug al op de Switch (uit)gespeeld? Silksong nog niet?meesje schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:43:
[...]
We hebben nog geen Switch 2 in huis, maar wel erg gaaf dat de Switch 2 versie docked in 4K/120fps draait. Dat biedt Hades 2 niet. Wel 120fps, maar geen 4K.
Ja, daar moest ik ook even inkomen. Maar speelt wel lekker hoor. Ik vind hem lekker spelen. Soepel komt nog wel als ik wat behendigheid ga krijgen ik de game. Maar ik zie al wel dat er genoeg diepgang is qua wapenkeuze en special weapons enzo.TomBraamhaar schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:37:
[...]
Net een klein uurtje gedaan. Vind het health systeem wat onduidelijk, betekend dat ik vaak dood ga en tijdens het proberen te healen. Vind de controls nog niet zo soepel als shovel knight.
Ik zou dat voor de Switch echt afraden. Nintendo schuwt er niet om bij potentieel gestolen keys of via fraude verkregen keys de spellen daarvan te blokkeren.nickdew schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:46:
Switch net binnen. Zijn er nog websites waar je digital keys legaal iets goedkoper kan aanschaffen?
Ik heb net geprobeerd om het leuk te vinden. Heb mijzelf zelfs geforceerd om door te zetten, wellicht dat ik eerst moest inkomen. Maar nee, het pakt mij gewoon niet.Sagat schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:38:
[...]
Deze laatst (wel op een ander platform gedaan, maar bij dit type game zal dat zo goed als niets uitmaken) en.....goed ik word ben oud want.......de core gameplay vond ik echt wel geinig. Ook volgens mij genoeg variatie in te vinden. Maar dat je dan daarnaast een dorp moet gaan bouwen voor research en resource management........bleh vond ik er totaal niet bij passen. Ben wel benieuwd wat anderen er van vinden.
Dat dorpje bouwen vond ik ook niet bij het spel passen. Ook die powerups vond ik irritant. Het onderbreekt het spel en dat vond ik storend. Ik weet niet of je R-type kent, daar krijg je ook powerups, maar de gameplay blijft dan wel gewoon smooth. Hier vond ik de powerups meer RPG achtig van karakter. Zal wel aan mij liggen, ook niet de jongste meer … haha
A long, long time ago, a massive backlog awaited me.
Momenteel nog steeds zoet met Indiana Jones and the Great Circle. Vatican City 100% afgerond en nu verder met Giza, Egypte. De game draait uitstekend op de Nintendo Switch 2, maar de game loopt om de zoveel tijd compleet vast en sluit af met een foutmelding. Ik wil niet zeggen dat het (te) vaak voorkomt, maar het is toch wel vijf keer voorgekomen in de 25 uur dat ik de game gespeeld heb. Jammer, maar geen ramp omdat de game elke keer vrij recent nog de voortgang heeft opgeslagen.
Vreemd ik ben nu bijna klaar in Giza maar nog geen 1 keer er vastlopen gehad . Zelfs de game sinds ik ben begonnen nooit afgesloten .. als ik klaar ben druk ik de switch op slaapstand en speel de volgende dag verderL23 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:27:
Fallout 4: Anniversary Edition is voor het eerst in de aanbieding voor €47,99. Ik wacht nog even geduldig tot het een keer voor €29,99 in de aanbieding is.
Momenteel nog steeds zoet met Indiana Jones and the Great Circle. Vatican City 100% afgerond en nu verder met Giza, Egypte. De game draait uitstekend op de Nintendo Switch 2, maar de game loopt om de zoveel tijd compleet vast en sluit af met een foutmelding. Ik wil niet zeggen dat het (te) vaak voorkomt, maar het is toch wel vijf keer voorgekomen in de 25 uur dat ik de game gespeeld heb. Jammer, maar geen ramp omdat de game elke keer vrij recent nog de voortgang heeft opgeslagen.
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met een via Loaded gekochte game key op mijn Switch.Sir_Lion schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:21:
[...]
Ik zou dat voor de Switch echt afraden. Nintendo schuwt er niet om bij potentieel gestolen keys of via fraude verkregen keys de spellen daarvan te blokkeren.
https://www.reddit.com/r/...demo_is_now_available_on/
Ongeveer 5GB.
[ Voor 38% gewijzigd door RudolfR op 31-05-2026 15:51 ]
Ja ben er blij oom dat die er was, heb hem even gespeeld. maar kwam er al heel snel achter nee niks voor mij haha.RudolfR schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:48:
Las dat er nu een demo is voor RE Requiem:
https://www.reddit.com/r/...demo_is_now_available_on/
Ongeveer 5GB.
Ik was in het begin al klaar mee(Die verdieping die je loopt), uiteindelijk komt iemand achter je aan(Je ben op 1 plek veilig). vanaf daar was ik al klaar met het spel haha.
Wacht, bij jou draait die goed op de S2? Ik heb 't een tijdje geleden nog eens geprobeerd; was de game ooit begonnen op de S1. Vooral schaduwen zien er echt niet correct uit. In het begin van het spel zit je ergens in een bos te spelen 's nachts en terwijl dat er op de S1 donker uitziet, met schaduwen enz., is dat op de S2 veel te licht. Alles ziet er dan bruin/grijzig uit.TweakerVincent schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:17:
tot 14 juni is xcom 2 collection de aanbieding, 7.99 euro. Is mijn top 3 game aller tijden. Vaak uitgespeeld, maar kan deze niet laten liggen zodat ik hem ook remote kan spelen. Op de S2 draait hij prima. Wil hem op hogere niveaus uitspelen, is mij nooit gelukt.
En dan het irritante kutgedoe met dat mijn attacks missen ook al heb ik 90% kans om te raken, keer op keer, terwijl de enemy mij wel raakt met pakweg 10%, heb ik 't maar opgegeven :P
heb alleen intro level ff getest en die werkt prima. ga er verder vanuit dat kill percentages hetzelfde zijn als xbox/pc versie.RangedNeedles schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:18:
[...]
Wacht, bij jou draait die goed op de S2? Ik heb 't een tijdje geleden nog eens geprobeerd; was de game ooit begonnen op de S1. Vooral schaduwen zien er echt niet correct uit. In het begin van het spel zit je ergens in een bos te spelen 's nachts en terwijl dat er op de S1 donker uitziet, met schaduwen enz., is dat op de S2 veel te licht. Alles ziet er dan bruin/grijzig uit.
En dan het irritante kutgedoe met dat mijn attacks missen ook al heb ik 90% kans om te raken, keer op keer, terwijl de enemy mij wel raakt met pakweg 10%, heb ik 't maar opgegeven :P
:strip_exif()/f/image/hCg0QFidlwBwjOvhO8xIlfo7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals ik weet komt de switch 2 versie gelijk met de overige versies .
Dit kan toch geen borderlands 4 / 007 first light verhaal worden ?
Vooral met deze game wil je gelijk met iedereen online de strijd aan gaan..
Ik zou PU sowieso niet meer als bron gebruiken tegenwoordig. Dit zijn pure AI teksten namelijk zonder tussenkomst van een redacteur. Kans is dan ook groot dat hier fouten in staan.Cyberw00d schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:45:
Dit moet een fout zijn toch ? ;
[Afbeelding]
Zoals ik weet komt de switch 2 versie gelijk met de overige versies .
Dit kan toch geen borderlands 4 / 007 first light verhaal worden ?
Vooral met deze game wil je gelijk met iedereen online de strijd aan gaan..
/edit: een fatsoenlijke bron geeft inderdaad 23 oktober weer: https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/1tq6knt/call_of_duty_modern_warfare_4_is_coming_to/
of de directe Twitter link: https://x.com/nintendoamerica/status/2060017041428431305
[ Voor 22% gewijzigd door FabianNL op 01-06-2026 12:49 ]
Er komt een coöperatieve 2-speler horror game van een relatief nieuwe Franse studio dit jaar exclusief naar Switch 2:Deze psychologische avonturengame komt nu ook o.a. naar Switch 2:Platformer Gravity Circle 2 komt ook naar alle current-gen consoles (en Switch 1)Vanochtend werd een console game geteased door de ontwikkelaars van MMORPG Ragnarok Online - en dit in hetzelfde universum... Spel komt pas in 2027 uit.En tenslotte: Minecraft heeft een Switch 2 rating gekregen in de USA.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
En CarPlay en Android Auto support en MKW Soundtrack toegevoegd
Gezien die twee over het algemeen nauw samenwerken qua techniek en Monolith ervaren is in het vertellen van verhalen.... wat nu als de nieuwe 'grote' Zelda game een 'Zelda JRPG' gaat worden in de stijl van Xenoblade? E.g: Zelda en Link zijn verdwenen en een andere adventure party moet door Hyrule reizen om 'the legend' (van Zelda/Link) terug te vinden?
Zou wel goed passen in de trend van games tegenwoordig om 'korte' titels te hebben. Ik denk dat zo'n soort game toch wel aardig wat vernieuwing in de Zelda franchise kan brengen. Voor de 3e keer het Breath of the Wild gaan doen (BoTW en ToTK zijn wel extreem goede games) lijkt mij ook niet echt wenselijk.
Maakt ook een Podcast over willekeurige games en game nieuwtjes op YouTube en Spotify: https://www.youtube.com/@WillekeurigeGameGedachten
Pfff alsjeblieft niet zeg, niet nog een JRPG. Die games zijn leuk maar er zijn er zó veel op de Switch (2) dat het een beetje overkill wordt imho. Daarnaast zijn alle TLDZ realtime action games geweest, laten we dat zo houden aub.TeaTotaller schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:16:
Summer Games Fest komt er weer aan maar Nintendo heeft nog geen presentatie aangekondigd. Naast de geruchten van een Ocarina of Time remake hebben we ook al 2-3 jaar niets gehoord van Monolith of the Breath of the Wild/Tears of the Kingdom team.
Gezien die twee over het algemeen nauw samenwerken qua techniek en Monolith ervaren is in het vertellen van verhalen.... wat nu als de nieuwe 'grote' Zelda game een 'Zelda JRPG' gaat worden in de stijl van Xenoblade? E.g: Zelda en Link zijn verdwenen en een andere adventure party moet door Hyrule reizen om 'the legend' (van Zelda/Link) terug te vinden?
Zou wel goed passen in de trend van games tegenwoordig om 'korte' titels te hebben. Ik denk dat zo'n soort game toch wel aardig wat vernieuwing in de Zelda franchise kan brengen. Voor de 3e keer het Breath of the Wild gaan doen (BoTW en ToTK zijn wel extreem goede games) lijkt mij ook niet echt wenselijk.
Zeker, toevallig wat tijd in snes super rtype gestoken de afgelopen dagen (via nso, dus on topic 😁). Is een van mijn favo genres! Deze specifieke game kan ik niet echt aanraden vanwege ‘death is start of level’. En de slowdown. Ga binnenkort de sa1 mod weer eens spelen die dat iig oplost. 😅Pro-prutser schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:40:
[...]
Ik heb net geprobeerd om het leuk te vinden. Heb mijzelf zelfs geforceerd om door te zetten, wellicht dat ik eerst moest inkomen. Maar nee, het pakt mij gewoon niet.
Dat dorpje bouwen vond ik ook niet bij het spel passen. Ook die powerups vond ik irritant. Het onderbreekt het spel en dat vond ik storend. Ik weet niet of je R-type kent,
Ben zelf ook err dat. Goed wellicht kwestie van doorbijten. Maar gaat bij mij laag in de prio lijst.daar krijg je ook powerups, maar de gameplay blijft dan wel gewoon smooth. Hier vond ik de powerups meer RPG achtig van karakter. Zal wel aan mij liggen, ook niet de jongste meer … haha
10 second ninja DONE
Bij mij staat die zelfs helemaal niet meer op de lijst. Ik heb voorgenomen om niet meer proberen spellen leuk te vinden. Ik lig nou niet echt om games verlegen ofzo. Het is eerder dat ik keuze stress heb van welke vette game ga ik nu oppakken. A long long time ago a backlog was waiting for meSagat schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:53:
[...]
Zeker, toevallig wat tijd in snes super rtype gestoken de afgelopen dagen (via nso, dus on topic 😁). Is een van mijn favo genres! Deze specifieke game kan ik niet echt aanraden vanwege ‘death is start of level’. En de slowdown. Ga binnenkort de sa1 mod weer eens spelen die dat iig oplost. 😅
[...]
Ben zelf ook err dat. Goed wellicht kwestie van doorbijten. Maar gaat bij mij laag in de prio lijst.
Ik vond m wel leuk alleszins, helaas maar 3tal uur kunnen spelen voor de week klaar was
Nee, alleen de voorouders op de AtariJackAvery schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:48:
@Sagat en @Pro-prutser nooit een Roguelite genre gespeeld? Het hele punt van dat dorpje is om permanente progressie toe te voegen met power-ups etc. Maar ik geef toe dat het iets meer awkward is toegevoegd dan in bvb. Hades.
Ik vond m wel leuk alleszins, helaas maar 3tal uur kunnen spelen voor de week klaar was
Dat dorpje was voor mij net als die “nieuwe” popcorn die zoet en zoutig is tegelijkertijd. Ik vind zoete popcorn lekkerder dan zoute popcorn, maar zoute popcorn vind ik lekkerder dan beide tegelijk.
De tijd vliegt voorbij hè
Octopath Traveler 0Timothy3000 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:44:
Zoveel grote nieuwe JRPGs zijn er niet op de Switch 2.... en een turnbased oid Zelda zou fantastisch zijn. Ik zou dat enorm tof vinden.
Dragon Age 7
Final Fantasy VII serie
Xenoblade Chronicles
Om er maar een paar te noemen.
Ja, vandaar "nieuwe". De enige echt nieuwe game in dat rijtje is Octopath Traveler 0.Esumontere schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:02:
[...]
Octopath Traveler 0
Dragon Age 7
Final Fantasy VII serie
Xenoblade Chronicles
Om er maar een paar te noemen.
Hmm... een Zelda met JRPG-elementen...
Zou mij verschrikkelijk lijken . Zou de eerste Zelda zijn die ik dan zonder afwachten zou overslaan . Ik ben totaal geen fan van jrpg en zou dit totaal niet bij Zelda vinden passen.Timothy3000 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:44:
Zoveel grote nieuwe JRPGs zijn er niet op de Switch 2.... en een turnbased oid Zelda zou fantastisch zijn. Ik zou dat enorm tof vinden.
Scherp 🤣RayNbow schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:13:
Zei er iemand Zelda en JRPG?
[Afbeelding]
Toevallig vind ik dit wel de minst leuke main game Zelda die ik gespeeld heb. Deel 1 vond ik daarentegen wel weer tof!
Zelda in de style van Golden Sun lijkt mij dan wel weer heel gaaf!
Ik wel. Een turnbased BOTW game is echt de utopie.Cyberw00d schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Zou mij verschrikkelijk lijken . Zou de eerste Zelda zijn die ik dan zonder afwachten zou overslaan . Ik ben totaal geen fan van jrpg en zou dit totaal niet bij Zelda vinden passen.
Weet je wat mij pas echt vet zou lijkenTimothy3000 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:53:
[...]
Ik wel. Een turnbased BOTW game is echt de utopie.
Zelda in Metroidvania genre. Dat zou mijn utopie zijn.
Niet echt denk ik? Was wel van plan hades te spelen (laatst in reclame gekocht voor switch) maar was er nog niet aan toegekomen.JackAvery schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:48:
@Sagat en @Pro-prutser nooit een Roguelite genre gespeeld? Het hele punt van dat dorpje is om permanente progressie toe te voegen met power-ups etc. Maar ik geef toe dat het iets meer awkward is toegevoegd dan in bvb. Hades.
10 second ninja DONE
Zelda op de (non 3d) DS heb ik al overgeslagen. Later geleend maar nope niet mijn ding, vond jij die (waren 2 games dacht ik?) wel leuk?Cyberw00d schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Zou mij verschrikkelijk lijken . Zou de eerste Zelda zijn die ik dan zonder afwachten zou overslaan . Ik ben totaal geen fan van jrpg en zou dit totaal niet bij Zelda vinden passen.
10 second ninja DONE
Meh, nog steeds geen cast-ondersteuning.Zerora schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:12:
Grote update voor Nintendo Music.
[YouTube: Nintendo Music – New Updates Trailer]
Je kunt hiermee luisteren op je Desktop (via browser), Tablets, Apple Car/Android Auto
oh dit bestaat ook nog...net als de Gamecube serviceZerora schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:12:
Grote update voor Nintendo Music.
[YouTube: Nintendo Music – New Updates Trailer]
Je kunt hiermee luisteren op je Desktop (via browser), Tablets, Apple Car/Android Auto
Ook heel cool.Pro-prutser schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:18:
[...]
Weet je wat mij pas echt vet zou lijken
Zelda in Metroidvania genre. Dat zou mijn utopie zijn.
RayNbow schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:13:
Zei er iemand Zelda en JRPG?
[Afbeelding]
Ben Zelda 2 toevallig voor het eerst aan het spelen op NSO, maar wat een lastig spel is dit zeg. Zelfs met save-states is het lastig om die paleizen te halen, vooral ook omdat je vijanden geen health droppen en maar heel af en toe magic en de life spell kost mega veel magic.Pro-prutser schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:37:
[...]
Scherp 🤣
Toevallig vind ik dit wel de minst leuke main game Zelda die ik gespeeld heb. Deel 1 vond ik daarentegen wel weer tof!
Zelda in de style van Golden Sun lijkt mij dan wel weer heel gaaf!
En ik wordt helemaal gek van al die random encounters in de overworld, zo ongeveer elke 10 seconden komen er nieuwe vijanden op je af.
Is dat bij alle JRPG's zo? Anders is dit de eerste en ook meteen de laatste die ik gespeeld heb
Hail to the king baby!
Welcome to old NES games.urk_forever schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:27:
[...]
[...]
Ben Zelda 2 toevallig voor het eerst aan het spelen op NSO, maar wat een lastig spel is dit zeg.
Zelda 2 is de eerste game waar ik als kind vooral heb lopen grinden en de halve wereld heb lopen ontdekken. In totaal had ik maar iets van 2 paleizen gedaan? Maar ondertussen had ik wel heel wat spells en had ik de up- & down-stabs.😅Zelfs met save-states is het lastig om die paleizen te halen, vooral ook omdat je vijanden geen health droppen en maar heel af en toe magic en de life spell kost mega veel magic.
M.b.t. life: die spreuk kost iets minder naar mate je magic-level hoger wordt. Het helpt daarnaast ook om je magic-meter te vergroten.
Nog een tip: met de shield-spreuk halveer je ontvangen damage.
Zolang je op de weg blijft, heb je geen random encounters.En ik wordt helemaal gek van al die random encounters in de overworld, zo ongeveer elke 10 seconden komen er nieuwe vijanden op je af.
Random encounters? Het is wel iets wat veel oude JRPG's hebben, maar het is niet iets wat alle games in het genre hebben. Er zijn ook JRPG's waarbij een gevecht pas plaats vindt als je tegen een zichtbare vijand aanloopt.Is dat bij alle JRPG's zo?
Daarnaast geeft Zelda 2 je nog een kans om de random encounter te vermijden. Er zijn ook spellen waarbij je gewoon rondloopt en uit het niets in een gevecht belandt.
Ik blijf Mina the Hollower moeilijk vinden. Word ik te oud?
Deze heeft als voordeel dat die wel laad terwijl de switch docked is en op stand-by de HD versie doet dat niet het verschil is dat de S switch 2 protocollen bebruikt en de HD switch 1 protocol.
Waarom ik deze verkies ook al heb ik de nyxi hyperion 3 ? Ik vind de rumble van de nyxi te luid en hard en hij is een stuk dikker dan de switch 2 waardoor het een beetje lomp oogt als die erop geklikt zit . Ook heb ik niet te allergrootste handen en schijnt dat mobapad net iets kleiner is . Dus zodra ik ze binnen heb ga ik ze proberen en mijn bevindingen hier plaatsen . Ik heb natuurlijk vette goeie grip nodig nu cod dit jaar komt 😜
Eind juni beschikbaar via Amazon EU. Heerlijk de Switch 2 pro controller gebruiken met Steam Remote Link / Artemis QT. Schandalig trouwens dat na 1 jaar nog steeds geen native support is voor Switch 2 pro controller voor Windows / Mac / iOS.JackAvery schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 07:12:
Misschien interessant voor wie een Pro Controller 2 heeft: Gulikit kondigt blijkbaar de eerste bluetooth adapter aan die de Switch 2 pro controller draadloos op PC laat werken.
[ Voor 11% gewijzigd door baba420 op 02-06-2026 23:34 ]
[ Voor 28% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2026 07:43 ]
Rayman Legends Retold ziet er goed uit moet ik zeggen, maar vraag me nog steeds af of het nodig wasJackAvery schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:22:
Wat aankondigingen :
[YouTube: RAYMAN LEGENDS RETOLD | Reveal Trailer]
Het doel is via DLSS Docked Rayman Legends op 4K 60 fps te doen werken.
Ik begrijp uit de Hands on artikel van NintendoLife dat ze op een slimme wijze Rayman Legends gemaakt in de UbiArt Framework engine kunnen omzetten naar de nieuwe Snowdrop engine. "It is a 3D game which matches, very precisely, the level design we made using the Map Mode in the 2D UbiArt Framework."
Ik verwacht dus dat het verder exact hetzelfde speelt, maar in een nieuwe 3D art stijl.
Ik lees dat de game uitgebracht wordt op een Game Key Cartridge, jammer. Verder ben ik benieuwd hoe goed dit gaat verkopen. Het ziet er goed uit, maar Rayman Legends kan ook nog op hetzelfde platform gespeeld worden en is eigenlijk niks mis mee. Wellicht toch te weinig vernieuwing als je recent nog Rayman Legends in de aanbieding hebt gekocht. Dat er verteld wordt dat dit weer een opstapje is naar een volledig nieuwe Rayman game in de serie is leuk, maar eerst zien dan geloven. Toch wel apart dat een van de beste platformers na al die tijd geen opvolger krijgt, maar een remake.
Als je elke dag maar wat roept zal er vast wel eens keer wat waar zijn. Gezien er vandaag ook nog geen aankondiging is hoeven we deze week waarschijnlijk niks meer te verwachten. Ergens deze maand zou leuk zijn en dan hopelijk ook echt wat knallers ipv alleen maar wat we al gezien hebben.TomBraamhaar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:
Volgende week dinsdag een Nintendo Direct? Ik zie steeds meer geruchten opkomen daarover.
Nou, het is wel vaker een dag van te voren aangekondigd. Sterker nog, StarFox directje werd 10 minuten van te voren aangekondigd.Deezers schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:33:
[...]
Als je elke dag maar wat roept zal er vast wel eens keer wat waar zijn. Gezien er vandaag ook nog geen aankondiging is hoeven we deze week waarschijnlijk niks meer te verwachten. Ergens deze maand zou leuk zijn en dan hopelijk ook echt wat knallers ipv alleen maar wat we al gezien hebben.
Ik heb hiervoor Zelda 1 gespeeld dus ik was al wat gewendRayNbow schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:08:
[...]
Welcome to old NES games.
[...]
Zelda 2 is de eerste game waar ik als kind vooral heb lopen grinden en de halve wereld heb lopen ontdekken. In totaal had ik maar iets van 2 paleizen gedaan? Maar ondertussen had ik wel heel wat spells en had ik de up- & down-stabs.😅
M.b.t. life: die spreuk kost iets minder naar mate je magic-level hoger wordt. Het helpt daarnaast ook om je magic-meter te vergroten.
Nog een tip: met de shield-spreuk halveer je ontvangen damage.
[...]
Zolang je op de weg blijft, heb je geen random encounters.
[...]
Random encounters? Het is wel iets wat veel oude JRPG's hebben, maar het is niet iets wat alle games in het genre hebben. Er zijn ook JRPG's waarbij een gevecht pas plaats vindt als je tegen een zichtbare vijand aanloopt.
Daarnaast geeft Zelda 2 je nog een kans om de random encounter te vermijden. Er zijn ook spellen waarbij je gewoon rondloopt en uit het niets in een gevecht belandt.
Ik ben zelf geboren in de jaren 80 dus heb de NES tijd nog wel meegemaakt, maar ik kan mij nu bijna niet meer voorstellen hoe we dat vroeger deden zonder op te kunnen slaan tussendoor en gelimiteerde continues
Hail to the king baby!
NateTheHate denkt alvast ook dat het volgende week wordt. En week 2/3 van juni is wel een typische periode hiervoor.TomBraamhaar schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:02:
Volgende week dinsdag een Nintendo Direct? Ik zie steeds meer geruchten opkomen daarover.
Edit: overigens waarschuwt hij ook om de verwachtingen te temperen, in de zin dat september direct mogelijk belangrijker wordt.
Dus ja, waarom niet dinsdag. Ik werk dan niet thuis dus dan is de kans meteen hoger.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 03-06-2026 16:45 ]
Vroeger hadden we zeeën van tijd. Dan maakt het minder uit als je tig keer hetzelfde stuk moet spelen van een spel.urk_forever schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:19:
maar ik kan mij nu bijna niet meer voorstellen hoe we dat vroeger deden zonder op te kunnen slaan tussendoor en gelimiteerde continues
Vroeger had ik tijd, maar geen geld en nu heb ik geld, maar geen tijd.RayNbow schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:23:
[...]
Vroeger hadden we zeeën van tijd. Dan maakt het minder uit als je tig keer hetzelfde stuk moet spelen van een spel.
en tegenwoordig als het om pc-gaming gaat dan heb ik geen tijd én geen geld lol
[ Voor 13% gewijzigd door Pro-prutser op 03-06-2026 18:52 ]
Precies om die redenen ben ik ermee gestopt. Na een paar uur was mijn geduld gewoon op. Als ik een keer in een hele hele goede bui ben, ga ik het weer proberenurk_forever schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:27:
[...]
[...]
Ben Zelda 2 toevallig voor het eerst aan het spelen op NSO, maar wat een lastig spel is dit zeg. Zelfs met save-states is het lastig om die paleizen te halen, vooral ook omdat je vijanden geen health droppen en maar heel af en toe magic en de life spell kost mega veel magic.
En ik wordt helemaal gek van al die random encounters in de overworld, zo ongeveer elke 10 seconden komen er nieuwe vijanden op je af.
Is dat bij alle JRPG's zo? Anders is dit de eerste en ook meteen de laatste die ik gespeeld heb
Ik ben er al op begonnen op de ps5 een beetje, het heeft wel best een lange intro vind ik.JackAvery schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:53:
Lego Batman heeft een datum op Switch 2: 18 september
[YouTube: LEGO® Batman™: Legacy of the Dark Knight | Nintendo Switch™ 2 Release Date Announcement]
Je begint namelijk niet in Gotham direct(Je gaat dingen leren eerst), goed meer zeg ik er even niet over.
Maar moet voorzichtig zeggen, het wel leuk is. anders dan andere standaard Lego games.
Hier zijn twee kanten aan inderdaad... vanuit Ubisoft dat momenteel zeer risicoavers is en geld nodig heeft is dit een "testgame" - technologie opbouwen voor hun best verkopende Rayman game, team ervaring geven en dan hopelijk een nieuwe Rayman uitbrengen. Weinig risico vanuit hun perspectief. Als het spel faalt, dan komt er misschien geen nieuwe Rayman maar heeft men wel Snowdrop verder ontwikkeld.L23 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:01:
[...]
Rayman Legends Retold ziet er goed uit moet ik zeggen, maar vraag me nog steeds af of het nodig wasVoor 40 euro wel prima geprijsd gezien je Rayman Origins: Enhanced Edition er ook bij krijgt en Legends Retold 4 nieuwe muzieklevels, een nieuw rijk en de draken levels toevoegt.
Ik begrijp uit de Hands on artikel van NintendoLife dat ze op een slimme wijze Rayman Legends gemaakt in de UbiArt Framework engine kunnen omzetten naar de nieuwe Snowdrop engine. "It is a 3D game which matches, very precisely, the level design we made using the Map Mode in the 2D UbiArt Framework."
Ik verwacht dus dat het verder exact hetzelfde speelt, maar in een nieuwe 3D art stijl.
Ik lees dat de game uitgebracht wordt op een Game Key Cartridge, jammer. Verder ben ik benieuwd hoe goed dit gaat verkopen. Het ziet er goed uit, maar Rayman Legends kan ook nog op hetzelfde platform gespeeld worden en is eigenlijk niks mis mee. Wellicht toch te weinig vernieuwing als je recent nog Rayman Legends in de aanbieding hebt gekocht. Dat er verteld wordt dat dit weer een opstapje is naar een volledig nieuwe Rayman game in de serie is leuk, maar eerst zien dan geloven. Toch wel apart dat een van de beste platformers na al die tijd geen opvolger krijgt, maar een remake.
Voor de speler... nja het is de 4de versie van Legends in 13 jaar tijd. Dan is Star Fox plots klein bier. De nieuwe artstyle is mooi als je ze niet vergelijkt met de oude game, maar dat wordt veel subjectiever als je dat wel doet. De toegevoegde waarde is nog ietswat af te wachten, maar tenminste 9 extra levels.
Benieuwd hoe deze het gaat doen dus. Alleszins lijkt men moeite in de Switch 2 versie te steken.
En toch zit ik hier met het gevoel dat ik het dit najaar wil checken.Ik heb niet zo iets van dat ze de plank nu mis slaan qua visuals.Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:28:
De originele game speelt nog als een trein en ziet er nog goed uit. Echt een overbodige remake imo.
Ik Begrijp het vanuit Ubisoft inderdaad ook wel en op zich kan het huidige team zo goed ervaren en testen wat men graag in een Rayman game ziet. Voor de gamer ben ik een beetje bang dat ze hier niet heel enthousiast van worden en wachten op een flinke korting gezien ze dat van Ubisoft gewend zijn. Ik hoop dat Ubisoft dit keer wel realistische verwachtingen heeft van de verkoop en eigenlijk gewoon gelijk doorzet met het ontwikkelen van een echt nieuwe Rayman game.JackAvery schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:39:
[...]
Hier zijn twee kanten aan inderdaad... vanuit Ubisoft dat momenteel zeer risicoavers is en geld nodig heeft is dit een "testgame" - technologie opbouwen voor hun best verkopende Rayman game, team ervaring geven en dan hopelijk een nieuwe Rayman uitbrengen. Weinig risico vanuit hun perspectief. Als het spel faalt, dan komt er misschien geen nieuwe Rayman maar heeft men wel Snowdrop verder ontwikkeld.
Voor de speler... nja het is de 4de versie van Legends in 13 jaar tijd. Dan is Star Fox plots klein bier. De nieuwe artstyle is mooi als je ze niet vergelijkt met de oude game, maar dat wordt veel subjectiever als je dat wel doet. De toegevoegde waarde is nog ietswat af te wachten, maar tenminste 9 extra levels.
Benieuwd hoe deze het gaat doen dus. Alleszins lijkt men moeite in de Switch 2 versie te steken.
Maar goed, afwachten hoe dat gaat... Volgens mij gaat de Switch 2 versie inderdaad goed draaien, ze hebben advies gevraagd van het Star Wars Outlaws team.
Dat klinkt gewoon als een excuus van Ubi om die remake uit te brengen. Het echte antwoord op "waarom deze game" is gewoon geld.L23 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:36:
[...]
Ik Begrijp het vanuit Ubisoft inderdaad ook wel en op zich kan het huidige team zo goed ervaren en testen wat men graag in een Rayman game ziet.
Wat bedoel je met checken? Gelijk kopen voor 40 euro? Er is inderdaad niks mis met de visuals. De gameplay zal ook goed zijn, maar zin om dezelfde game nog een keer te kopen en te spelen?jori040 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:21:
[...]
En toch zit ik hier met het gevoel dat ik het dit najaar wil checken.Ik heb niet zo iets van dat ze de plank nu mis slaan qua visuals.
Het draait toch altijd om geld? Beetje een suffe reactie hoorTimothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:
[...]
Dat klinkt gewoon als een excuus van Ubi om die remake uit te brengen. Het echte antwoord op "waarom deze game" is gewoon geld.
[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 03-06-2026 22:42 ]
Nee dat vertrouwen heb ik ook niet zo bij Ubisoft, ik zie voornamelijk een slimme manier om goedkoop een remake uit te brengen en ik verwacht dat de reactie van de consument daar ook naar is.Timothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
Ja, maar in dit geval doen ze net of het een testgame is. Dat geloof ik niet zo. Klinkt wat als een slap excuus om het te rechtvaardigen na de kritiek.
Maar goed, geen idee wat ze nou precies bij Ubisoft willen. Prince of Persia: The Lost Crown was een top spel en het team mocht geen vervolg maken en werd ontbonden. En ook hier weer heb ik het gevoel dat ze met net wat meer moeite (niet een paar nieuwe levels, maar een geheel nieuwe game in deze Snowdrop engine) een aanzienlijk groter succes kunnen hebben. De kennis om een goede Rayman game te maken hadden/hebben ze gewoon in huis, maar dan moet je daar niet jaren mee wachten. Ze slaan vaak de plank mis.
Kan zijn dat de auto update niet werkt en je dus handmatig moet updaten. En je kan via de options van de game kiezen voor widescreen. Dan worden de zwarte balken kleiner.
[ Voor 31% gewijzigd door RollieBollie op 04-06-2026 07:04 ]
Je moet het uiteraard zelf weten, maar zelda 2, ondanks dat er echt wel leuke elementen in zitten gewoon niet zo leuk om te spelen, helemaal in vergelijking met de andere zelda's.Pro-prutser schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:55:
[...]
Precies om die redenen ben ik ermee gestopt. Na een paar uur was mijn geduld gewoon op. Als ik een keer in een hele hele goede bui ben, ga ik het weer proberen
De gfx hadden voor de tijd wel een wow factor en de exploratie en het avontuur maakt het destijds leuk maar nee. Ik ga deze game lekker laten liggen. Volgens mij zitten de 'oracles of 'games ook in nso. Dit zijn de onbekendere game boy (color) games. Die zijn zoveel leuker. Goed als je alle zelda al af hebt en wat nieuws wil, ja dan kom je (helemaal met save states) uiteindelijk ook door Zelda 2 heen.
10 second ninja DONE
Eens, ik vond Zelda II echt vreselijk. Ook als kind al. Zelfs als verzamelaar van Nintendo en Zelda is dat de enige game die ik niet boxed in mijn collectie heb. Hoort er wel bij natuurlijk maar ik heb wat moeite om er geld aan uit te geven.Sagat schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:29:
[...]
Je moet het uiteraard zelf weten, maar zelda 2, ondanks dat er echt wel leuke elementen in zitten gewoon niet zo leuk om te spelen, helemaal in vergelijking met de andere zelda's.
De gfx hadden voor de tijd wel een wow factor en de exploratie en het avontuur maakt het destijds leuk maar nee. Ik ga deze game lekker laten liggen. Volgens mij zitten de 'oracles of 'games ook in nso. Dit zijn de onbekendere game boy (color) games. Die zijn zoveel leuker. Goed als je alle zelda al af hebt en wat nieuws wil, ja dan kom je (helemaal met save states) uiteindelijk ook door Zelda 2 heen.
Ik snap het ook niet, maar remakes verkopen nu eenmaal, denk dat genoeg mensen hun games en consoles gewoon verkopen en dan zoiets hebben van 'oh ja, dat was leuk' icm met mensen die de game de eerste keer (keren) om wat voor reden dan ook gemist hebben. Dat je toch een groot genoeg publiek bereiktTimothy3000 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:28:
De originele game speelt nog als een trein en ziet er nog goed uit. Echt een overbodige remake imo.
The last of us en Shadow of the Collossus zijn ook mooie voorbeelden van overbodige/te snel uitgebrachte remakes, but here we are.......
10 second ninja DONE
Heb de game destijds op mijn nes uitgespeeld, wel met hulp van de Nintendo magazines tips secties:*)Cyrax0508 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:34:
[...]
Eens, ik vond Zelda II echt vreselijk. Ook als kind al. Zelfs als verzamelaar van Nintendo en Zelda is dat de enige game die ik niet boxed in mijn collectie heb. Hoort er wel bij natuurlijk maar ik heb wat moeite om er geld aan uit te geven.
Maar herinner me meer frustratie dan plezier.
Nog paar keer de laatste jaren de game opgestart, een keer met retroachievements en (als ik me niet vergis) een keer met de nes to snes port......maar nee was er snel klaar mee (of eigenlijk niet klaar mee maar wel weggelegd
10 second ninja DONE
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4