Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Starlink: Battle for Atlas?Zerora schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 00:38:
Het had wel leuk geweest als er Starfox 'open-world' game was geweest, beetje net als No Man's Sky of Starfield.
Ik weet dat het “maar” een Star Fox 64 remake is met een aantal nieuwe modussen maar… afhankelijk van de prijs is dit day 1. Lylat Wars blijft een ijzersterke game. Challenge Mode geeft extra speelbaarheid. Extra cut scènes en de focus op de grafische overhaul drijven het space opera gehalte naar het maximum xD perfect dus.Zerora schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:56:
Starfox Direct nu!!
[YouTube: Star Fox Direct – 07-05-2026]
Edit: 50 euro digitaal is deze het wel waard, prettig geprijsd. Goedkoper dan op de N64, i’m in
Krijgen we dus toch nog die game voor juni. En gezien het een remake is, is een lange reclamecampagne niet nodig. GameShare is ook een leuke bonus, best wat Lylat Wars in lokale multiplayer gespeeld destijds.
Edit 2: Coole render!
[ Voor 53% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2026 04:09 ]
Zijn we Pokopia en Tomodachi Life al vergeten? Mario Kart World? De nieuwe Rhythm Paradise? Is Hyrule Warriors geen nieuwe game? Splatoon Raiders in juli? Komt er geen nieuwe Fire Emblem aan? Yoshi?Deezers schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 00:22:
[...]
En helaas wèèr een remake van de Nintendo 64 versie met wat nieuwe content/opties. Nu bijna een jaar later bestaat de Switch 2 echt alleen maar uit remakes van Nintendo... Het lijkt wel alsof Nintendo echt elke game opnieuw uitbrengt voor een nieuwe generatie om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen en nieuwe gamers. Zeker als de Zelda remake rond de kerst er inderdaad ook nog gaat komen. Dan hebben we in een jaar tijd Mario, Star Fox, Zelda en Kirby Air Riders (wel enigzins nieuw) gehad.. en Mario Tennis is ook geheel geruisloos voorbij gegaan. Alleen Donkey Kong Bananza was nog een leuke titel tussendoor.
Smaken verschillen maar Star Fox is de eerste first-party remake op de console - en het is een volledige remake. Wel fair om te zeggen dat er Switch 1 games zijn met upgrades die de initiële gaten in de line-up opvangen, maar dat is toch iets anders? Je speelt tenslotte nog steeds op het Switch platform…
Mag Nintendo ambitieuzer zijn met Star Fox? Ja absoluut. Want het is ook niet de eerste keer dat ze Star Fox opnieuw uitbrengen
Edit: wat ik je wel moet geven: als Ocarina of Time dit jaar ook uitkomt is het precies weer 1997 ~1998
[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2026 05:13 ]
Ik ben vooral benieuwd of er speedrunners zullen zijn die voor split Joy-Con mousecontrols zullen gaan... 😅Zerora schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:56:
Starfox Direct nu!!
[YouTube: Star Fox Direct – 07-05-2026]
Meer Star Fox nieuws:
【新商品情報】
— ぬいぐるみの三英@ゲームキャラクター (@sanei_NLG) 7 mei 2026
「スターフォックス」に登場する「フォックス・マクラウド」「ファルコ・ランバルディ」「ペッピー・ヘア」「スリッピー・トード」のぬいぐるみが、6月下旬に発売決定!#スターフォックス #starfox #三英貿易 pic.twitter.com/2D09WHytye
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 07-05-2026 07:11 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 19:04
Ik heb het origineel op zowel de N64 als op de 3DS gespeeld, heb me er toen wel mee vermaakt, toch blijf ik zelf Star Fox Adventures voor de GameCube een van de beste Star Fox games vinden, en zou daar wel graag een keer een nieuw deel van willen zien.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Het lijkt Nintendo tegenwoordig ook te gaan om een nieuwe lijn merchandise aan te kondigen per game. Ik had zelf ook erg gehoopt op een nieuwe open world / platformer. Niet de 3e of 4e upgrade met een extra cutscene.Linksquest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 07:31:
De game is bijna 30 jaar oud, en een modernere versie van Star Fox 64 is zeker niet verkeerd. Maar ik snap ook, en zelf denk ik er ook wel zo over, dat bijna alles tegenwoordig een remaster of remake is. De ene keer van een game dat al meer dan 30 jaar oud is, en soms al van een game die een paar jaar oud is.
Ik heb het origineel op zowel de N64 als op de 3DS gespeeld, heb me er toen wel mee vermaakt, toch blijf ik zelf Star Fox Adventures voor de GameCube een van de beste Star Fox games vinden, en zou daar wel graag een keer een nieuw deel van willen zien.
Ik ga deze zeker aanschaffen, hoewel ik veel liever een OoT Remake zou willen zien. Voordeel is dat ik Starfox 64 nog nooit heb gespeeld. Ik zie hem alleen nog niet fysiek staan, hopelijk komt hij wel fysiek uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyrax0508 op 07-05-2026 08:50 ]
Maar ziet erna uit dat ik voorlopig weer verder kan op de ps5, aangezien ik 007 en lego Batman hierop heb gekocht.
Ziet er niet echt uit of ik dit leuk vind, heb wel Star Fox gespeeld op de Snes vroeger. Maar was niet iets dat ik dacht ja moet ik een nieuw deel perse van hebben.
Die Strafox64 gameplay staat nog als een huis dus ik prima leven met een remake.Ik ben zelfs heel blij.JackAvery schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 03:44:
[...]
Ik weet dat het “maar” een Star Fox 64 remake is met een aantal nieuwe modussen maar… afhankelijk van de prijs is dit day 1. Lylat Wars blijft een ijzersterke game. Challenge Mode geeft extra speelbaarheid. Extra cut scènes en de focus op de grafische overhaul drijven het space opera gehalte naar het maximum xD perfect dus.
Edit: 50 euro digitaal is deze het wel waard, prettig geprijsd. Goedkoper dan op de N64, i’m inEens kijken of we een fysieke deal vinden.
Krijgen we dus toch nog die game voor juni. En gezien het een remake is, is een lange reclamecampagne niet nodig. GameShare is ook een leuke bonus, best wat Lylat Wars in lokale multiplayer gespeeld destijds.
Edit 2: Coole render!
[Afbeelding]
120fps zou bij dit type game heel fijn zijn.Ben ook wel benieuwd wie deze remake heeft gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 09:13 ]
Ik ben ook blij, want nog nooit gespeeld. Het is alleen niet duidelijk of er ook een fysieke versie van de game komt en zo ja, of deze dan dezelfde releasedatum heeft.jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Die Strafox64 gameplay staat nog als een huis dus ik prima leven met een remake.Ik ben zelfs heel blij.
120fps zou bij dit type game heel fijn zijn.Ben ook wel benieuwd wie deze remake heeft gemaakt.
https://www.nintendolife.com/news/2026/05/star-foxs-official-switch-2-box-art-price-and-estimated-file-size-revealedCyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Ik ben ook blij, want nog nooit gespeeld. Het is alleen niet duidelijk of er ook een fysieke versie van de game komt en zo ja, of deze dan dezelfde releasedatum heeft.
Dat was eigenlijk een soort Zelda achtige ervaring.Starfox is in basis een shooter.TomBraamhaar schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:21:
Ik hoop iig dat Starfox adventure op Gamecube online komt.
De US store heeft hem online staan:Cyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Ik ben ook blij, want nog nooit gespeeld. Het is alleen niet duidelijk of er ook een fysieke versie van de game komt en zo ja, of deze dan dezelfde releasedatum heeft.
https://www.nintendo.com/us/store/products/star-fox-125676/
Top, ik wil al mijn Nintendo games fysiek, vandaar. Ik kon er niet echt iets over vinden in de Direct.
Ik wil de exclusieve Nintendo games ook fysiek.25 Juni is niet ver weg meer.Cyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:29:
[...]
Top, ik wil al mijn Nintendo games fysiek, vandaar. Ik kon er niet echt iets over vinden in de Direct.
- het ontdekken en bereiken van alle mogelijke alternatieve paden/levels. Andere paden veranderen ook de moeilijkheidsgraad van het spel.
- het behalen van hogere scores en medailles (100% completions)
- in de remake nu: het behalen van specifieke challenges in Challenge Mode
Ben benieuwd of er nog dingen zijn die ze niet onthuld hebben.
[ Voor 0% gewijzigd door JackAvery op 07-05-2026 19:56 . Reden: shooter = shm'up ]
Nope, dat is echt snel. Ik hou hier wel van. Geen lange aanloop maar snel een release na de bekendmaking.jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:35:
[...]
Ik wil de exclusieve Nintendo games ook fysiek.25 Juni is niet ver weg meer.
Worden leuke maanden, Over een kleine twee weken komt Yoshi and the Mysterious Book en niet veel later komt deze uit. Nice. Ik hoopte meer op een OoT remake, maar dat zal wel een eindejaarsknaller worden denk ik zomaar.
Yoshi games vind ik altijd eigenlijk wel heel leuk. Gewoon relaxed en als je echt alles wil vinden ben je toch wel ff bezig.
Met Splatoon Raiders en Star Fox is de zomer al geslaagd voor mij.Cyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:38:
[...]
Nope, dat is echt snel. Ik hou hier wel van. Geen lange aanloop maar snel een release na de bekendmaking.
Worden leuke maanden, Over een kleine twee weken komt Yoshi and the Mysterious Book en niet veel later komt deze uit. Nice. Ik hoopte meer op een OoT remake, maar dat zal wel een eindejaarsknaller worden denk ik zomaar.
Yoshi games vind ik altijd eigenlijk wel heel leuk. Gewoon relaxed en als je echt alles wil vinden ben je toch wel ff bezig.
Kijk voor de grap op Youtube naar het origineel en zie dan hoe groot deze upgrade is.
In het najaar gaan we lekker Zelda spelen.
Heel gaaf dat ze zo net na die film dan toch met een StarFox game komen.Het jonge publiek weet nu ook meteen wat Starfox precies is.
Als het qua sound klinkt zoals Zero op de WiiU dan is het hier binnen smullen.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 09:51 ]
Tomodachi is toch ook gewoon een remake?JackAvery schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 04:04:
[...]
Zijn we Pokopia en Tomodachi Life al vergeten? Mario Kart World? De nieuwe Rhythm Paradise? Is Hyrule Warriors geen nieuwe game? Splatoon Raiders in juli? Komt er geen nieuwe Fire Emblem aan? Yoshi?
Voor de meeste Switch 2 gebruikers gaat dit een nieuwe game zijn.En voor mensen zoals ik die bekend zijn met de 64/3D versie is er genoeg om hier blij mee te zijn.
Dit is zo'n type game die ik de rest van het jaar blijf spelen.
is het iets voor jou ?
Heel veel zin in deze game! Snap kritiek dat het weer een remake is, maar wat voor 1 zeg het ziet er waanzinnig goed uit.JackAvery schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:35:
Voor wie Star Fox nog nooit gespeeld heeft: het gaat om een Arcade on-rails shooter. In een sessie ga je door verschillende levels om het einde te bereiken. Dit hoeft niet zo lang te duren: zonder cutscenes kan je Star Fox 64 eigenlijk op 1-2 uurtjes uitspelen als je één pad succesvol speelt. De herspeelbaarheid zit hem in :
- het ontdekken en bereiken van alle mogelijke alternatieve paden/levels. Andere paden veranderen ook de moeilijkheidsgraad van het spel.
- het behalen van hogere scores en medailles (100% completions)
- in de remake nu: het behalen van specifieke challenges in Challenge Mode
Ben benieuwd of er nog dingen zijn die ze niet onthuld hebben.
Playstation 5
Heel cool van Nintendo dat ze Starfox niet vergeten zijn.Verwacht dat we al snel wat previews gaan lezen/zien.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 10:59 ]
Ik ben benieuwd welke je beter vond. De N64 versie of de 3DS versie?Linksquest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 07:31:
De game is bijna 30 jaar oud, en een modernere versie van Star Fox 64 is zeker niet verkeerd. Maar ik snap ook, en zelf denk ik er ook wel zo over, dat bijna alles tegenwoordig een remaster of remake is. De ene keer van een game dat al meer dan 30 jaar oud is, en soms al van een game die een paar jaar oud is.
Haters everywhere but I don’t really care
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 19:04
Persoonlijk de N64, maar dat komt ook gewoon omdat ik niet echt een handheld speler ben, als er bijvoorbeeld geen Zelda op de handheld was, dan had ik de Nintendo 3DS waarschijnlijk allang verkocht. Maar ik vond de besturing ook niet zo slecht voor die tijd. Grafisch gezien is de 3DS natuurlijk mooier.Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:19:
[...]
Ik ben benieuwd welke je beter vond. De N64 versie of de 3DS versie?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Haters everywhere but I don’t really care
https://store.nintendo.nl/nl/star-fox-70010000123168
Top. Thnx voor de headsup. Gekeken en zag hem n.a.v. jouw bericht ook bij Nedgame staan, maar dan voor € 55,00. Daar net besteldRaem schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:25:
@Cyrax0508 De fysieke versie van Star Fox is nu ook in de NL store te koop.
Ah oké duidelijk. Ik heb hem op de 3DS, maar wonderbaarlijk genoeg nog nooit gespeeld. Vanavond maar eens verandering in brengen.Linksquest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:19:
[...]
Persoonlijk de N64, maar dat komt ook gewoon omdat ik niet echt een handheld speler ben, als er bijvoorbeeld geen Zelda op de handheld was, dan had ik de Nintendo 3DS waarschijnlijk allang verkocht. Maar ik vond de besturing ook niet zo slecht voor die tijd. Grafisch gezien is de 3DS natuurlijk mooier.
Link werkt bij mij nietRaem schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:25:
@Cyrax0508 De fysieke versie van Star Fox is nu ook in de NL store te koop.
Goede!Cyrax0508 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:39:
[...]
Top. Thnx voor de headsup. Gekeken en zag hem n.a.v. jouw bericht ook bij Nedgame staan, maar dan voor € 55,00. Daar net besteld
Ik kan je zeggen dat hij op de 3DS prima speelt.Niet te geloven dat ik over een paar weken een nieuwe versie speel.Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:50:
[...]
Ah oké duidelijk. Ik heb hem op de 3DS, maar wonderbaarlijk genoeg nog nooit gespeeld. Vanavond maar eens verandering in brengen.
Zoals beloofd zou ik je laten weten wat ik ervan vind.Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:35:
[...]
3.49 euro om uit je comfortzone te stappen is het proberen waard 🥳 laat me weten wat je ervan vind !
Eerste indruk: wat een gekke game haha!
Ik vind de referenties naar andere games wel grappig en soms subtiel. Zoals bij de intro, daar zie je eigenlijk gewoon de intro van Street Fighter 2.
Verder vind ik het wel een hele rommelige game. Zelfs voor metroidvania begrippen. Naar mate de voortgang vorderde begon het wel allemaal wat solider te worden, maar het heeft mij niet lang genoeg kunnen boeien, omdat ik andere spellen heb die ik veel interessanter vind om te spelen.
Voor het geld is het wel een grappige game. Leuk om af en toe tussendoor te spelen I guess.
Good 😃 Ik ben oprecht heel blij voor je, want ik heb je er vaak over gehoord!jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:59:
[...]
Ik kan je zeggen dat hij op de 3DS prima speelt.Niet te geloven dat ik over een paar weken een nieuwe versie speel.
Trouwens, is een paar weken niet iets te optimistisch? 😆jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 16:59:
[...]
Ik kan je zeggen dat hij op de 3DS prima speelt.Niet te geloven dat ik over een paar weken een nieuwe versie speel.
Een paar is 2e hé.Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:09:
[...]
Trouwens, is een paar weken niet iets te optimistisch? 😆
Daarom snap ik ‘m niet. Ik tel 7 weken, dat is meer dan drie keer zoveel.jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:13:
[...]
Een paar is 2e hé.Tussen de aankondiging en het moment dat hij uitkomt is natuurlijk wel heel kort.
Ik zal je vast verkeerd begrijpen.
Ik ervaar dat als heel kort.Dat ik zeg een paar klopt in wezen ook niet nee.Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:18:
[...]
Daarom snap ik ‘m niet. Ik tel 7 weken, dat is meer dan drie keer zoveel.
Ik zal je vast verkeerd begrijpen.
Er zijn games geweest waar ik meer dan een jaar op heb moeten wachten dus deze Starfox staat zo wat aan de deur.
[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 17:22 ]
Nu volg ik je weer 😃jori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:20:
[...]
Ik ervaar dat als heel kort.Dat ik zeg een paar klopt in wezen ook niet nee.
Er zijn games geweest waar ik meer dan een jaar op heb moeten wachten dus deze Starfox staat zo wat aan de deur.
Zo snel dat ze hem bijna net zo goed Start Fox konden noemen. Het verschil tussen aankondiging en start is inderdaad niet zo groot vergeleken met andere titels. Vooral niet als je het vergelijkt met Duke Nukem Forever
Wel zou het mooi zijn als Nintendo bij deze remake een 120fps optie aan boord heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 17:37 ]
Dat verwacht ik eigenlijk weljori040 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:37:
@Pro-prutser
Wel zou het mooi zijn als Nintendo bij deze remake een 120fps optie aan boord heeft.
1080p 120fps
Maar aan de andere kant.. als ik die prachtige graphics zie ..
Als het met Metroid Prime 4 kan, waarom dan niet met Star Fox?
[ Voor 10% gewijzigd door Pro-prutser op 07-05-2026 17:47 ]
Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 17:43:
[...]
Dat verwacht ik eigenlijk wel
1080p 120fps
Maar aan de andere kant.. als ik die prachtige graphics zie ..edit:In basis is MP4 wel een Switch1 game hé.Daarmee bedoel ik dat ze op de Switch 2 wat power extra hebben voor 120fps.
Als het met Metroid Prime 4 kan, waarom dan niet met Star Fox?
Sorry gaat ff wat fout.
[ Voor 116% gewijzigd door jori040 op 07-05-2026 18:37 ]
Het is niet veel meer dan een opgepoetste versie voor mijn gevoel. Maar blijkbaar toch nieuw haha.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 07-05-2026 18:58 ]
Maakt niet uit. Had ik net ook.
Dat is waar, maar Star Fox is eigenlijk een N64 spel die een make over heeft gekregen. 1080p 120 fps lijkt mij niet onhaalbaar.
Pfff was aan het eten en kreeg nog telefoon.Als ik naar deze nieuwe beelden kijk dan denk ik ook wel dat 120fps mogelijk kan zijn.Pro-prutser schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:00:
[...]
Maakt niet uit. Had ik net ook.
Dat is waar, maar Star Fox is eigenlijk een N64 spel die een make over heeft gekregen. 1080p 120 fps lijkt mij niet onhaalbaar.
Na Donkey Kong Bananza komt Nintendo mij nu weer tegemoet met een wens game.De Switch 2 is voor mij persoonlijk een groot succes!
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4