Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).carpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]
Wat moet ik mij voorstellen bij incompleet fysieke spellen?
Ik heb nog even gekeken hoeveel ik beschikbaar heb.
Van de circa 250GB, heb ik er nog 150GB beschikbaar. Het meeste wat ik in gebruik heb zijn 2 digital games (29GB), Nintendo Classics (15GB), en dan een 6 spellen met DLC of updates (27GB). En dan een kleine 6-8GB aan demo's.
En dan blijft er nog een deel System OS enzo over.
Overigens, voor totaal 31 spellen.
Van de circa 250GB, heb ik er nog 150GB beschikbaar. Het meeste wat ik in gebruik heb zijn 2 digital games (29GB), Nintendo Classics (15GB), en dan een 6 spellen met DLC of updates (27GB). En dan een kleine 6-8GB aan demo's.
En dan blijft er nog een deel System OS enzo over.
Overigens, voor totaal 31 spellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 25-04-2026 11:20 ]
Dat zijn dan niet fysieke spellencarpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]
Wat moet ik mij voorstellen bij incompleet fysieke spellen?
Dus digital of GKC.
Dus van de spellen die ik heb zijn er circa 95%~ fysiek. De overige 5% is dus niet fysiek.
Precies.Carlos0_0 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:05:
[...]
Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).
Doordat de gamedata (niet savadata!) op de cartridge staat, bespaar je de opslag op de Switch 2.
Thanks. Dan wacht ik wel even met de aanschaf van zo'n sd express kaartje.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb (Switch 1 en 2). Ik speel games uit en dan kan ik ze (tijdelijk) verwijderen om weer ruimte vrij te maken. Daarnaast heb ik nog steeds een voorkeur voor fysiek compleet op cartridge, dus dat scheelt ook. Echt grote digitale games heb ik tot dusver ook nog niet gekocht. Mijn advies is in ieder geval om eerst die Switch 2 aan te schaffen en het dan even aan te kijken. Opslag kan je altijd later nog een keer aanschaffenZerora schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:26:
Het heeft even geduurd, maar ik ga deze week eindelijk die Switch 2 een keer aanschaffen.
Vraagje: hebben jullie gelijk een MicroSD express kaartje erbij gedaan of heb je ruim voldoende aan die 256gb opslag van de console? Wat is jullie ervaring?
Qua third party games verwacht ik uiteindelijk wel extra opslag te moeten kopen. Microsoft games komen voornamelijk enkel digitaal uit. De Skyrim Switch 2 versie is onnodig groot omdat alle taalpakketten in de game zitten (bij de Switch 1 versie was dit losse DLC). Gelukkig komt de eerstvolgende game waar ik interesse in heb, Indiana Jones and the Great Circle, volledig op cartridge uit. 256GB opslag is veel, maar aardig wat third party developers gaan er ook nogal lomp mee om
[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 25-04-2026 12:35 ]
Misschien ben ik de enige die deze game helemaal gemist heeft …
Maar nu het mooie weer er weer aankomt ben heb ik de ps vita altijd in de camper liggen en dus speel ik daar alleen mee ( als ik dus niet thuis ben ) in deze periode tot november dus zocht een nieuwe game op mijn jailbreak vita .
Ik kwam bij guacamelee uit een heerlijke metroidvania game met toffe platform elementen en vechtstyle ook de humor is top.
Speelt super op de vita met 60fps en speel dit deel dan ook hierop uit maar zag dat er ook een 2de deel is en die schaf ik later aan voor de switch .
Mochten jullie dit soort games tof vinden deel 1 is nu voor 3.49 in de aanbieding in de e-shop.
Misschien heeft bijna iedereen hier van de game gehoord of gespeeld maar hij is mij voorbij gegaan .
Maar nu het mooie weer er weer aankomt ben heb ik de ps vita altijd in de camper liggen en dus speel ik daar alleen mee ( als ik dus niet thuis ben ) in deze periode tot november dus zocht een nieuwe game op mijn jailbreak vita .
Ik kwam bij guacamelee uit een heerlijke metroidvania game met toffe platform elementen en vechtstyle ook de humor is top.
Speelt super op de vita met 60fps en speel dit deel dan ook hierop uit maar zag dat er ook een 2de deel is en die schaf ik later aan voor de switch .
Mochten jullie dit soort games tof vinden deel 1 is nu voor 3.49 in de aanbieding in de e-shop.
Misschien heeft bijna iedereen hier van de game gehoord of gespeeld maar hij is mij voorbij gegaan .
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Nog nooit van gehoord. Ga meteen even checken. Bedankt voor de suggestie!Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:10:
Doet mij denken aan Steam World DigCyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:10:
Steam world dig kan ik wel maar dat is wel heel anders .
Guacamelee is veel meer vechten, platformen en combo’s .
Voor 3,49 kan je eigenlijk niet mis schieten . Ik raad hem zeker aan !
Edit ; wel fijn dat ik niet de enige ben die deze game gemist heeft 🤡
[ Voor 9% gewijzigd door Cyberw00d op 26-04-2026 14:59 ]
Aahh okee dat maakt het zeker andersCyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:58:
[...]
Steam world dig kan ik wel maar dat is wel heel anders .
Guacamelee is veel meer vechten, platformen en combo’s .
Voor 3,49 kan je eigenlijk niet mis schieten . Ik raad hem zeker aan !
Edit ; wel fijn dat ik niet de enige ben die deze game gemist heeft 🤡
Is het een beetje behapbaar?
Ja het is gewoon een redelijk easy start. Gaandeweg krijg je meer skills en abilities zoals metroidvania eigen is en het vechten/combo’s worden steeds uitgebreider . De artstyle is fantastisch en knalt er lekker uit op het OLED scherm van de vita. Ben erg verrast dat het zo soepel op 60fps draait . Maar op de switch zou dat natuurlijk niet anders zijn .Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 15:00:
[...]
Aahh okee dat maakt het zeker anders
Is het een beetje behapbaar?
Nouja je leest het ; ik vind het vet en geniet in de avond uren op vakantie hier van 😎Korte review
[ Voor 8% gewijzigd door Cyberw00d op 26-04-2026 16:24 ]
Echt een spel die ik normaal nooit zou kopen, maar op aanbevelen van jou ga ik het een kans geven 😃Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:21:
[...]
Ja het is gewoon een redelijk easy start. Gaandeweg krijg je meer skills en abilities zoals metroidvania eigen is en het vechten/combo’s worden steeds uitgebreider . De artstyle is fantastisch en knalt er lekker uit op het OLED scherm van de vita. Ben erg verrast dat het zo soepel op 60fps draait . Maar op de switch zou dat natuurlijk niet anders zijn .
Nouja je leest het ; ik vind het vet en geniet in de avond uren op vakantie hier van 😎
[YouTube: IGN Reviews - Guacamelee! Video Review]
Korte review
3.49 euro om uit je comfortzone te stappen is het proberen waard 🥳 laat me weten wat je ervan vind !Pro-prutser schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:31:
[...]
Echt een spel die ik normaal nooit zou kopen, maar op aanbevelen van jou ga ik het een kans geven 😃
Guacamelee is een klassieker uit de eerste edit:tweede?) golf van succesvolle indie studio’s deze eeuw, leuk te horen dat je er plezier mee hebt.Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:21:
[...]
Ja het is gewoon een redelijk easy start. Gaandeweg krijg je meer skills en abilities zoals metroidvania eigen is en het vechten/combo’s worden steeds uitgebreider . De artstyle is fantastisch en knalt er lekker uit op het OLED scherm van de vita. Ben erg verrast dat het zo soepel op 60fps draait . Maar op de switch zou dat natuurlijk niet anders zijn .
Nouja je leest het ; ik vind het vet en geniet in de avond uren op vakantie hier van 😎
[YouTube: IGN Reviews - Guacamelee! Video Review]
Korte review
Ik ben in mijn zoektocht naar een relaxte game tegen Dave the Diver aangelopen. Wat een pracht game is dat, heerlijk duiken en sushi bouwen. De artstyle is tof, de dialogen grappig en er zit behoorlijke diepgang (pun intended) in. En dat voor 2 tientjes!
Gekocht 😃Cyberw00d schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:35:
[...]
3.49 euro om uit je comfortzone te stappen is het proberen waard 🥳 laat me weten wat je ervan vind !
Vanavond maar eens spelen. Ik laat je zeker weten wat ik ervan vind! 😃
Daar hoor ik hele goede verhalen over!Esumontere schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:46:
Ik ben in mijn zoektocht naar een relaxte game tegen Dave the Diver aangelopen. Wat een pracht game is dat, heerlijk duiken en sushi bouwen. De artstyle is tof, de dialogen grappig en er zit behoorlijke diepgang (pun intended) in. En dat voor 2 tientjes!
Tijdens de meivakantie even wat ingelopen met een paar games. Ender Lilies gespeeld tot eerste lift weer werkt naar de bovenverdieping en ook Nine Sols een paar uurtjes geprobeerd, maar - sorry - vond beide spellen niet geweldig.
Vervolgens met lage verwachtingen begonnen aan Absolum, maar wat een topspel is dat zeg. Een roguelite beat-m-up met een heel fijn stripboek-sfeertje. Heeft veel weg van Dead Cells en Hades. Kan ik iedereen hier aanraden! Iedere run zijn er weer nieuwe wegen te ontdekken en komen er verrassende bazen op je pad. De permanente upgrades voegen ook echt iets toe. Dankzij de handheld boost ook nog een superscherp. Zeer leuk!
Nu begonnen met Prince of Persia: TLC. Op basis van de eerste 2 uur ga ik me hier ook wel mee vermaken de komende weken :-)
Vervolgens met lage verwachtingen begonnen aan Absolum, maar wat een topspel is dat zeg. Een roguelite beat-m-up met een heel fijn stripboek-sfeertje. Heeft veel weg van Dead Cells en Hades. Kan ik iedereen hier aanraden! Iedere run zijn er weer nieuwe wegen te ontdekken en komen er verrassende bazen op je pad. De permanente upgrades voegen ook echt iets toe. Dankzij de handheld boost ook nog een superscherp. Zeer leuk!
Nu begonnen met Prince of Persia: TLC. Op basis van de eerste 2 uur ga ik me hier ook wel mee vermaken de komende weken :-)
Benieuwd of we deze maand nog de aankondiging van Star Fox gaan zien[geruchten]
Voor zo ver ik weet heeft Nintendo nog geen game voor Juni.
Ik hoop dat ze binnenkort wat meer gaan vertellen over Fire Emblem: Fortune's Weave. Heb de vorige delen met veel plezier gespeeld, maar sinds de trailer vorig jaar hebben we niks meer gehoordjori040 schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:27:
Benieuwd of we deze maand nog de aankondiging van Star Fox gaan zien[geruchten]
If it bleeds, it can be killed!
Dit weekend een nieuw Tetris 99 thema om te unlocken:
The #Tetris99 53rd MAXIMUS CUP event will run from May 1 at 12am PT to May 4 at 11:59pm PT! Once you’ve accumulated a total of 100 event points, a new theme will unlock, featuring art, music, and Tetrimino designs inspired by #TomodachiLife: Living the Dream! @Tetris_Official pic.twitter.com/Ir3XFIsHKm
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 28 april 2026
[ Voor 35% gewijzigd door RayNbow op 28-04-2026 07:14 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Er staat nu een Switch 2 demo online van Final Fantasy VII: REBIRTH. Enkel spelen als je het vorige spel al uit hebt, spoilers much
Deze week was er nog meer FF nieuws, want Final Fantasy XIV komt ook naar Switch 2 in augustus (inclusief een maand "testperiode"). De Switch 2 versie ondersteunt cross-progression maar vereist wel een apart abonnement tenzij je met een trial account speelt. Zij die reeds een FF14 abonnement hebben voor andere platformen, zullen 50% korting hierop krijgen.
De free trial van FF14 is befaamd uitgebreid en goed voor honderden uren spelplezier zolang je kan leven met de restricties die er op staan
De free trial van FF14 is befaamd uitgebreid en goed voor honderden uren spelplezier zolang je kan leven met de restricties die er op staan
[ Voor 16% gewijzigd door JackAvery op 28-04-2026 16:09 ]
Zeer benieuwd hoe deze heavy game draait op de Switch 2.Deze game heeft meer grote gebieden en is qua gameplay ook meer complexer dan FF7 remake.JackAvery schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:05:
Er staat nu een Switch 2 demo online van Final Fantasy VII: REBIRTH.
[YouTube: FINAL FANTASY VII REBIRTH - Nintendo Switch 2 and Xbox Demo Trailer]
Deze week was er nog meer FF nieuws, want Final Fantasy XIV komt ook naar Switch 2 in augustus (inclusief een maand "testperiode"). De Switch 2 versie ondersteunt cross-progression maar vereist wel een apart abonnement tenzij je met een trial account speelt. Zij die reeds een FF14 abonnement hebben voor andere platformen, zullen 50% korting hierop krijgen.
Op eerste zicht vrij degelijk, zie Final Fantasy 7 Rebirth Nintendo Switch 2 vs PS5 Pro Comparison (video vol spoilers, vergelijking met PS5 Pro). Framepacing is niet perfect, er zijn wat objecten geknipt, drawdistance is soms wat aangepast... Zie nu ook (met nog steeds spoiler warning)jori040 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:34:
[...]
Zeer benieuwd hoe deze heavy game draait op de Switch 2.Deze game heeft meer grote gebieden en is qua gameplay ook meer complexer dan FF7 remake.
[ Voor 27% gewijzigd door JackAvery op 28-04-2026 20:32 ]
Zo'n vijf uur in de demo gestopt. Het is pure magie wat ze uit de Switch 2 weten te persen. En zelfs dan nog denk ik dat er wat ruimte is voor verdere optimalisatie.
De game heeft voornamelijk moeite in dichtbevolkte gebieden, zoals Kalm. Je ziet daar echt de texture pop-in vrij heftig op het scherm. Een ander punt is de lagere texture kwaliteit maar zelfs op PS5 kwam je om de zoveel tijd textures tegen die heel muddy waren dus dat is inherent aan de game (sommige textures haarscherp, andere muddy).
De echte open world zoals in de Grasslands draait dan weer heel soepel. Ja het is zeker een downgrade tegenover de PS5 maar als je die nooit hebt gespeeld zie je het verschil eigenlijk niet.
Ben tot ongeveer Chapter 4 gekomen en ik heb echt veel meer plezier met de Switch 2 versie door het pick-up en play principe. De PS5 versie gaat denk ik in de tweedehands verkoop en vervangen worden voor de Switch 2 versie.
De game heeft voornamelijk moeite in dichtbevolkte gebieden, zoals Kalm. Je ziet daar echt de texture pop-in vrij heftig op het scherm. Een ander punt is de lagere texture kwaliteit maar zelfs op PS5 kwam je om de zoveel tijd textures tegen die heel muddy waren dus dat is inherent aan de game (sommige textures haarscherp, andere muddy).
De echte open world zoals in de Grasslands draait dan weer heel soepel. Ja het is zeker een downgrade tegenover de PS5 maar als je die nooit hebt gespeeld zie je het verschil eigenlijk niet.
Ben tot ongeveer Chapter 4 gekomen en ik heb echt veel meer plezier met de Switch 2 versie door het pick-up en play principe. De PS5 versie gaat denk ik in de tweedehands verkoop en vervangen worden voor de Switch 2 versie.
De snes controller was ooit mijn favo controller ever, dpad erg fijn, 6 buttons, what more could you want?FrankRicard schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:00:
Voor de liefhebbers van SNES-achtige controllers kan ik ook de 8bitdo SN30 Pro aanraden
Toen kocht ik een saturn. Dus misschien is dat ook nog een overweging waard. Als je niet perse met de correcte controller voor het systeem wil spelen, is een saturn pad of een retrobit of 8bit do saturn style pad wat mij betreft een heel goed alternatief voor vrijwel alle snes games en 2d/arcade style games in het algemeen.
edit:
en/of de 6 button sega megadrive pad, let op die heeft geen shoulder buttons
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 30-04-2026 09:47 ]
10 second ninja DONE
Ik ben weer eens bezig met snes games via nso. Leuk om de snes controller te gebruiken, maar is wel weer wennen.
[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 30-04-2026 16:58 ]
Maar die engine is toch antiek? Of bedoelde je FF7:Rebirth en niet FFXIV ?jori040 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:34:
[...]
Zeer benieuwd hoe deze heavy game draait op de Switch 2.Deze game heeft meer grote gebieden en is qua gameplay ook meer complexer dan FF7 remake.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Bedoel idd Rebirth.FFXIV draait niet op UE4.DigitalExorcist schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:48:
[...]
Maar die engine is toch antiek? Of bedoelde je FF7:Rebirth en niet FFXIV ?
Zo dat is Pokémon Fire Red voor de tweede keer in mijn leven uitgespeeld, helaas kan je de national dex nog niet voltooien zonder Pokémon Ruby & Sapphire ..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Goed bezig! Ik ben er ook bijna, ik moet alleen nog 1 keer ruilen met een vriend die Leaf Green heeft.G_Dragon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:44:
Zo dat is Pokémon Fire Red voor de tweede keer in mijn leven uitgespeeld, helaas kan je de national dex nog niet voltooien zonder Pokémon Ruby & Sapphire ..
[Afbeelding]
Ruby & Sapphire zijn wellicht nodig voor de National Dex, maar heb je je verdiept hoe je de legendary beasts (Raikou, Entei, or Suicune) verzameld? Ik ga daar niet aan beginnen hoor
Oh die honden gaan we nog wel vangen, ik heb als starter Squirtle gekozen en mijn zwager heeft Charmander gekozen. Ik hoef alleen nog maar bij Pokémon Leaf Green voor Bulbasaur te gaan en hem uit te spelen, dat is niet veel moeite. Dan opzoekL23 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:58:
[...]
Goed bezig! Ik ben er ook bijna, ik moet alleen nog 1 keer ruilen met een vriend die Leaf Green heeft.
Ruby & Sapphire zijn wellicht nodig voor de National Dex, maar heb je je verdiept hoe je de legendary beasts (Raikou, Entei, or Suicune) verzameld? Ik ga daar niet aan beginnen hoor
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het scheelt dan dat je 1 keer minder opnieuw moet uitspelenG_Dragon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:05:
[...]
Oh die honden gaan we nog wel vangen, ik heb als starter Squirtle gekozen en mijn zwager heeft Charmander gekozen. Ik hoef alleen nog maar bij Pokémon Leaf Green voor Bulbasaur te gaan en hem uit te spelen, dat is niet veel moeite. Dan opzoek
Maar goed, heb me prima vermaakt met Fire Red. Mocht in de toekomst Ruby/Sapphire/Emerald uitkomen dan weet ik niet of ik die ook ga kopen. Aan de ene kant vind ik deze releases een stuk interessanter dan de hedendaagse Pokemon games, maar Ruby was ook de game waarbij ik destijds een beetje uitgekeken was op de Pokemon games.
Irritaties bij deze oude klassieker? Waar liep je tegenaan als ik vragen mag?L23 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:18:
[...]
Het scheelt dan dat je 1 keer minder opnieuw moet uitspelenDie vriend van mij is ook met Charmander begonnen... Ik ga dat in ieder geval niet doen. Leuk om Kanto weer eens gespeeld te hebben, maar ik merkte bij Fire Red ook op bepaalde momenten irritaties aan de gameplay. Ik heb de afgelopen 10 jaar Kanto gezien in Red, Gold, Let's Go en nu weer Fire Red. Dat is wat mij betreft wel genoeg gezien er zoveel toffe games uitkomen op de Switch (2). Binnenkort Indiana Jones and the Great Circle.
Maar goed, heb me prima vermaakt met Fire Red. Mocht in de toekomst Ruby/Sapphire/Emerald uitkomen dan weet ik niet of ik die ook ga kopen. Aan de ene kant vind ik deze releases een stuk interessanter dan de hedendaagse Pokemon games, maar Ruby was ook de game waarbij ik destijds een beetje uitgekeken was op de Pokemon games.
Ik vind persoonlijk de moeilijkheidsgraad juist weer heel fijn en mis de gedeelde xp share totaal niet, iets wat ze snel uit de moderne spellen moeten halen want het verpest voor mij eerlijk gezegd de Pokémon generatie een beetje.
Ik hoop dat ze orginele Pokémon Gold & Silver ook nog naar de Switch 2 gaan brengen, want die waren ook heel leuk!
Aan de ene kant wellicht te vaak gespeeld in de afgelopen 10 jaar zoals ik zei, maar gewoon Pokemon Red (Full Color Hack) op de Game Boy Color blijft ook favoriet. Voor mijn gevoel was de Safari Zone een stuk irritanter en de extra content was op zich wel vermakelijk omdat het nieuw voor mij was, maar qua verhaal rond ik het eerst liever af tot Mewtwo.G_Dragon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:31:
[...]
Irritaties bij deze oude klassieker? Waar liep je tegenaan als ik vragen mag?
Ik vind persoonlijk de moeilijkheidsgraad juist weer heel fijn en mis de gedeelde xp share totaal niet, iets wat ze snel uit de moderne spellen moeten halen want het verpest voor mij eerlijk gezegd de Pokémon generatie een beetje.
Ik hoop dat ze orginele Pokémon Gold & Silver ook nog naar de Switch 2 gaan brengen, want die waren ook heel leuk!
Een Pokemon Gold & Silver of een Black & White waarbij ze in ieder geval de originele gameplay intact houden zou ik interessanter vinden dan Ruby & Sapphire.
Van wat ik zie in de gameplay video ziet het er iets minder gelikt uit dan op de PS5 (waar ik de game heb uitgespeeld en Platinum heb gehaald). Maar lijkt het wel solide in de mechanics en de spelervaring. Ik zie wel iets meer pop-in van onderdelen en het lijkt wat meer wazig dan wat ik op de PS5 heb gespeeld. Maar als de ervaring net zo is als op de PS5 dan gaan Switch 2 gamers hier ook erg veel plezier aan kunnen hebben. Ik vond het een erg fijne game om door te spelen.
Latin capital letter y with diaeresis
Ik ben er ook bijna mee klaar, ben op Fire Red en Leaf Green bij de pokemon leaq.
Was al weer ene paar weken terug, heb hem al even niet gespeeld. Ga daar over een tijdje eens mee verder.
Idd jammer je de Dex niet kan voltooien, en in mijn geval ook de 3 honden niet eens(Aangezien maar 2 spellen heb :P(En verder niemand ken die het speelt).
Het zou leuk zijn als hier een online trade in had gekomen, zodat je op ze minst nog kon ruilen. Maar goed het was leuk om het dan even tenminste weer gespeeld te hebben.
Was al weer ene paar weken terug, heb hem al even niet gespeeld. Ga daar over een tijdje eens mee verder.
Idd jammer je de Dex niet kan voltooien, en in mijn geval ook de 3 honden niet eens(Aangezien maar 2 spellen heb :P(En verder niemand ken die het speelt).
Het zou leuk zijn als hier een online trade in had gekomen, zodat je op ze minst nog kon ruilen. Maar goed het was leuk om het dan even tenminste weer gespeeld te hebben.
Ik vindt FRLG inderdaad ook veel fijner dan SV. Ook dat je niet direct voor gym 1 al je "vaste" team kan hebben maar langzaam opbouwt en Pokémon dan weer vervangt omdat je betere hebt gevangen etc. de niet oneindige TM's was wel even wennenG_Dragon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:31:
[...]
Irritaties bij deze oude klassieker? Waar liep je tegenaan als ik vragen mag?
Gisteren Overcooked 2 gespeeld met de Switch 2 upgrade (jammer dat ze die niet voor Overcooked 1 hebben uitgebracht? Alhoewel geen idee of het ook echt uitmaakt, maar goed)
Samen met mijn vrouw in ieder geval gespeeld. Opnieuw beginnen en tactischer dan ooit. :+
Gaat prima, maar je merkt gewoon dat je dingen afspreekt en het uiteindelijk erg chaotisch wordt allemaal waardoor je je totaal niet meer aan de afspraken houd haha.
Samen met mijn vrouw in ieder geval gespeeld. Opnieuw beginnen en tactischer dan ooit. :+
Gaat prima, maar je merkt gewoon dat je dingen afspreekt en het uiteindelijk erg chaotisch wordt allemaal waardoor je je totaal niet meer aan de afspraken houd haha.
Dat zijn echt van die games waar het heel goed gaat tot het enigzins misgaat waarna alles direct chaos is, Moving out is net zo'n gameArunia schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:33:
Gisteren Overcooked 2 gespeeld met de Switch 2 upgrade (jammer dat ze die niet voor Overcooked 1 hebben uitgebracht? Alhoewel geen idee of het ook echt uitmaakt, maar goed)
Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar wel een aantal uren gespeeld via Xbox Cloud Gaming. Mij valt die pop-in ook op, maar vind het er verder prima uitzien.YdieresiS schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 06:43:
[...]
Van wat ik zie in de gameplay video ziet het er iets minder gelikt uit dan op de PS5 (waar ik de game heb uitgespeeld en Platinum heb gehaald). Maar lijkt het wel solide in de mechanics en de spelervaring. Ik zie wel iets meer pop-in van onderdelen en het lijkt wat meer wazig dan wat ik op de PS5 heb gespeeld. Maar als de ervaring net zo is als op de PS5 dan gaan Switch 2 games hier ook erg veel plezier aan kunnen hebben. Ik vond het een erg fijne game om door te spelen.
Het ziet er ook zeer zeker prima uit. En qua gameplay lijkt het ook hetzelfde te spelen. Dus als je niet vol op de graphics gaat letten dan ga je hier zeker veel plezier mee hebben (mits het genre je ligt natuurlijk).L23 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:48:
[...]
Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar wel een aantal uren gespeeld via Xbox Cloud Gaming. Mij valt die pop-in ook op, maar vind het er verder prima uitzien.
Overcooked = perfectie of chaos omarmenArunia schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:33:
Er is niks aan de gameplay veranderd, is er een reden waarom je dat eerst zou aannemen? Inderdaad een fijne game. Ziet er bovendien scherper uit dan de Xbox Series S versie - al geef je wel wat op qua FPS. De pop-in valt op maar daar heeft het spel in alle versies wat last van van wat ik me herinner (op PC hier)?YdieresiS schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:52:
[...]
Het ziet er ook zeer zeker prima uit. En qua gameplay lijkt het ook hetzelfde te spelen. Dus als je niet vol op de graphics gaat letten dan ga je hier zeker veel plezier mee hebben (mits het genre je ligt natuurlijk).
De fysieke release komt al over twee weken, dus ik zou hopen dat er nog wat meer previews boven water zullen komen. Het lijkt alleszins een heel capabele port en grappig genoeg de enige manier om het spel fysiek te bezitten.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 01-05-2026 10:23 ]
Niet direct, maar soms zie je dat er kleine nuances in de bewegingen en dergelijke worden gemaakt om het geheel soepeler te laten verlopen. Maar in dit geval lijkt dat niet zo.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:22:
[...]
Er is niks aan de gameplay veranderd, is er een reden waarom je dat eerst zou aannemen? Inderdaad een fijne game. Ziet er bovendien scherper uit dan de Xbox Series S versie - al geef je wel wat op qua FPS. De pop-in valt op maar daar heeft het spel in alle versies wat last van van wat ik me herinner (op PC hier)?
De fysieke release komt al over twee weken, dus ik zou hopen dat er nog wat meer previews boven water zullen komen. Het lijkt alleszins een heel capabele port en grappig genoeg de enige manier om het spel fysiek te bezitten.
Hoe bedoel je de enige manier om de game fysiek te bezitten? Dat is toch eigenlijk altijd zo?
Fysiek compleet op de cartridge/disc. Dat is alleen bij de Switch 2 versie.YdieresiS schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Niet direct, maar soms zie je dat er kleine nuances in de bewegingen en dergelijke worden gemaakt om het geheel soepeler te laten verlopen. Maar in dit geval lijkt dat niet zo.
Hoe bedoel je de enige manier om de game fysiek te bezitten? Dat is toch eigenlijk altijd zo?
De andere consoleversies gingen om discs met slechts een deel van de game op gebrand en een verplichte download. De Switch 2 versie staat volledig op de cartridge en is in principe zo speelbaar.YdieresiS schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Niet direct, maar soms zie je dat er kleine nuances in de bewegingen en dergelijke worden gemaakt om het geheel soepeler te laten verlopen. Maar in dit geval lijkt dat niet zo.
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 01-05-2026 10:36 ]
Ik zie wel dat er ook een DLC van 20 euro is uitgekomen in 2025. Die staat er niet op. Even reviews opgezocht, maar de conclusie is dat de DLC niks nieuws toevoegt qua gameplay en geen 20 euro waard is.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:35:
[...]
De andere consoleversies gingen om discs met slechts een deel van de game op geprint en een verplichte download.
Die heb ik alleszins niet dus geen ideeL23 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:37:
[...]
Ik zie wel dat er ook een DLC van 20 euro is uitgekomen in 2025. Die staat er niet op. Even reviews opgezocht, maar de conclusie is dat de DLC niks nieuws toevoegt qua gameplay en geen 20 euro waard is.
Ik wist ook niet dat die bestond, maar zag het voorbij komen. Ga je deze game ook voor de Switch 2 halen of heb je het wat jou betreft uitgespeeld op de PC? Ik heb de fysieke game begin deze week besteld. Ik zag op Budgetgaming 5 mei staan… jammer dat het nog een weekje langer wachten is.
Ff wat meer ervaringen afwachten en misschien later met een korting fysiek oppikken. Ik koop momenteel bijna geen games, de backlog is te groot en er zijn te veel andere dingen om geld aan uit te (moeten) geven.L23 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:51:
[...]
Ik wist ook niet dat die bestond, maar zag het voorbij komen. Ga je deze game ook voor de Switch 2 halen of heb je het wat jou betreft uitgespeeld op de PC? Ik heb de fysieke game begin deze week besteld. Ik zag op Budgetgaming 5 mei staan… jammer dat het nog een weekje langer wachten is.
En ja, ik weet niet waar 5 mei vandaan komt, release duidelijk gepland voor 12 mei
Nog een korte preview gevonden die iets over handheld vermeldt:
bron - Gaming BoulevardThat being said, the handheld mode does tone the visuals down a bit, but nothing in a game-breaking way. Everything looks extremely crisp in docked mode, while handheld naturally compromises on some distant details and a couple of textures. Even then, it’s still very playable in handheld mode and, with a good headset on, it doesn’t take long before you get pulled into the cinematic atmosphere again. It’s really not something I would worry about too much.
Consistent met wat Alex bij Nintendo Life zei eigenlijk. Ik zie ook dat mouse controls en motion controls ondersteund worden.
[ Voor 42% gewijzigd door JackAvery op 01-05-2026 10:58 ]
The Order of the Giants heet die DLC, die is leuk om doorheen te spelen (ik heb hem destijds voor 15 euro gekocht), maar is inderdaad niet heel lang en een klein beetje anders dan de rest van de game. Je kan er in een uur of 3 wel doorheen spelen. Er zaten wel wat leuke uitgebreidere puzzels in en wat combat, alleen het einde vond ik een beetje meh.
Ja dat probleem heb ik ook, maar op Pokemon Fire Red na verder nog geen games gekocht dit jaar. Dus het mocht weerJackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:55:
[...]
Ff wat meer ervaringen afwachten en misschien later met een korting fysiek oppikken. Ik koop momenteel bijna geen games, de backlog is te groot en er zijn te veel andere dingen om geld aan uit te (moeten) geven.
Denk dat ik deze wel op pik. Eerst nog RE:Requim uitspelen.
En omdat het een nieuwe maand is, even een onvolledig overzichtje van wat er o.a. aankomt:
Waarbij juni en juli voor sommigen misschien spannender zullen zijn met o.a. FF7 Rebirth, The Adventures of Elliot, Digimon Story Time Stranger, Rhythm Paradise Groove en Splatoon Raiders.
Op 8 mei publiceert Nintendo overigens hun kwartaalresultaten. Gezien er nog geen enkele first-party een datum heeft voor de tweede helft van het jaar op de juli releases na, lijkt het maar normaal te verwachten dat Nintendo in mei of juni een tip van die sluier gaat oplichten.
| Datum | Titel | NS | NS2 |
|---|---|---|---|
| 07.05.2026 | Mixtape | x | |
| 12.05.2026 | Indiana Jones and the Great Circle | x | |
| 13.05.2026 | Call of the Elder Gods | x | |
| 14.05.2026 | Sektori | x | |
| 15.05.2026 | Outbound | x | x |
| 19.05.2026 | Farming Simulator 26: Nintendo Switch Edition | x | * |
| 19.05.2026 | R=Type Dimensions III | x | x |
| 21.05.2026 | Yoshi and the Mysterious Book | x | |
| 21.05.2026 | Coffee Talk Tokyo | x | x |
| 22.05.2026 | Tales of ARISE – Beyond the Dawn Edition | x | |
| 22.05.2026 | Bubsy 4D | x | x |
| 28.05.2026 | Stray: Nintendo Switch 2 Edition | (x) | x |
Op 8 mei publiceert Nintendo overigens hun kwartaalresultaten. Gezien er nog geen enkele first-party een datum heeft voor de tweede helft van het jaar op de juli releases na, lijkt het maar normaal te verwachten dat Nintendo in mei of juni een tip van die sluier gaat oplichten.
Uhm, toch wel een tegenvaller het nieuwe MotoGPspel. Ik hoopte dat met een aparte Switch 2 variant van MotoGP26, er in de offline speelstand met een vol startveld gereden kan worden. Nu las ik in een review dat dát helaas weer niet mogelijk is.
@buglife - is de Switch 2 versie soms een upgrade van de Switch 1 SKU?
Geen idee, maar dat zou uitermate teleurstellend zijn.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:19:
@buglife - is de Switch 2 versie soms een upgrade van de Switch 1 SKU?
Ik kan het mis hebben omdat het ook niet mijn soort games zijn, maar door de jaren heen waren die MotoGP spellen op de Switch altijd een teleurstelling als ik de reviews moest geloven. Natuurlijk moet je voor de Switch aanpassingen doen ten opzichte van de andere consoles, maar het kwam op mij over dat er niet veel moeite in gestoken word.
@buglife Het enige wat ik vind vanuit deze perscommuniqué van gisteren op GoNintendo
20 euro minder = kleiner startgrid
(blijft raar maar ze hebben misschien hun CPU load niet op orde)
Grafisch lijkt de Switch 2 versie toch een ander paar mouwen dan de Switch 1 editieAnyway, dan moet je maar denken dat deze versie ook goedkoper is dan de PS5 editieMotoGP™26 is now available on Switch and Switch 2. Please note that on Nintendo Switch and Nintendo Switch 2 cross-play is not available, and the grid is composed of 12 and 16 riders respectively. Cross-sharing is also not available on Nintendo Switch and Nintendo Switch 2.
[ Voor 29% gewijzigd door JackAvery op 01-05-2026 14:34 ]
Ik heb zelf dus Digimon Story Stranger Time in de pre-order staan. Maar dan wel de NS1 editie, want de NS2 is dus een GKC.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:50:
Waarbij juni en juli voor sommigen misschien spannender zullen zijn met o.a. FF7 Rebirth, The Adventures of Elliot, Digimon Story Time Stranger, Rhythm Paradise Groove en Splatoon Raiders.
Hopelijk kan ik ook een NS2 patch download krijgen.
Zo'n patch is bevestigdSir_Lion schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:29:
[...]
Ik heb zelf dus Digimon Story Stranger Time in de pre-order staan. Maar dan wel de NS1 editie, want de NS2 is dus een GKC.
Hopelijk kan ik ook een NS2 patch download krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 01-05-2026 14:32 ]
Top! Vermoedde al zoiets, maar het was al weer even geleden.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:31:
[...]
Zo'n patch is bevestigdReddit of timestamped video uit de Nintendo Direct van februari
Ah, wellicht dat een groter startgrid beschikbaar komt in een dlc. Dan wordt het prijsverschil met de PS5 weer wat kleiner /sJackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:50:
@buglife Het enige wat ik vind vanuit deze perscommuniqué van gisteren op GoNintendo
[...]
Grafisch lijkt de Switch 2 versie toch een ander paar mouwen dan de Switch 1 editie
[YouTube: MotoGP 26 | Switch - Switch 2 - PS5 | Graphics Comparison]
Anyway, dan moet je maar denken dat deze versie ook goedkoper is dan de PS5 editie20 euro minder = kleiner startgrid
(blijft raar maar ze hebben misschien hun CPU load niet op orde)
Volgend jaar maar weer kijken of ze het aantal gelijktijdige rijders omhoog weten te krikken. Qua gameplay was ik wel tevreden met MotoGP25 op Switch 2.
De Switch 2 variant is op de beelden qua graphics inderdaad een stap vooruit, maar persoonlijk stoorde ik mij daar in MotoGP25 niet aan. Let ik tijdens het racen niet op, als de framerates maar hetzelfde zijn. Wellicht dat de nieuwe graphics er ook voor zorgen dat er met de Switch 1 nog maar met 12 rijders tegelijkertijd gereden kan worden, in plaats van 16 zoals vorig jaar.
Ik verwacht dat Nintendo in Juni ook nog een grote game heeft.Star Fox[gerucht] kan het op zo'n korte termijn niet meer worden jammer genoeg.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:50:
En omdat het een nieuwe maand is, even een onvolledig overzichtje van wat er o.a. aankomt:Waarbij juni en juli voor sommigen misschien spannender zullen zijn met o.a. FF7 Rebirth, The Adventures of Elliot, Digimon Story Time Stranger, Rhythm Paradise Groove en Splatoon Raiders.
Datum Titel NS NS2 07.05.2026 Mixtape x 12.05.2026 Indiana Jones and the Great Circle x 13.05.2026 Call of the Elder Gods x 14.05.2026 Sektori x 15.05.2026 Outbound x x 19.05.2026 Farming Simulator 26: Nintendo Switch Edition x * 19.05.2026 R=Type Dimensions III x x 21.05.2026 Yoshi and the Mysterious Book x 21.05.2026 Coffee Talk Tokyo x x 22.05.2026 Tales of ARISE – Beyond the Dawn Edition x 22.05.2026 Bubsy 4D x x 28.05.2026 Stray: Nintendo Switch 2 Edition (x) x
Fire Emblem of The Duskbloods in Juni gok ik.
Ik denk eerlijk gezegd dat beide games pas voor september of zelfs een stuk later zijnjori040 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:19:
[...]
Ik verwacht dat Nintendo in Juni ook nog een grote game heeft.Star Fox[gerucht] kan het op zo'n korte termijn niet meer worden jammer genoeg.
Fire Emblem of The Duskbloods in Juni gok ik.
Als Star Fox wel een ding zou worden voor juni, dan is het vrijwijl zeker een kleinere game met bijbehorend budget/scope.
Gezien we nu naar mei gaan zou jou scenario wel eens waar kunnen zijn.Als er iets groots voor Juni zou zijn dan had Nintendo dat wel voor de laatste Splatoon trailer laten zien.JackAvery schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:37:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat beide games pas voor september of zelfs een stuk later zijnJuni gaan ze “leeg” laten (lees: geen grote releases) met twee releases in juli.
Als Star Fox wel een ding zou worden voor juni, dan is het vrijwijl zeker een kleinere game met bijbehorend budget/scope.
Toch zijn er jaren geweest dat Ninteno in Juni wel een game had.
StarFox:Mocht het een pure online MP worden dan zou ik dat een meh! vinden.
Voor nu kijk ik heel erg uit naar Splatoon Raiders.Mijn zomer gaat op game gebied goed zijn.
@jori040 ik wil graag een Star Fox roguelite game met semi-random paden en upgrades dus akkoord 
Behalve Fire Emblem hebben alle toekomstige Nintendo games een datum en ligt die datum bovendien binnen de komende paar maanden. Hoog tijd daarom voor wat informatie. Nu zou het sowieso een "licht" jaar naar Nintendo normen lijken te worden... dus de vraag is hoeveel games Nintendo geheim houdt (zie al de geruchten) en op welke third-parties men kan rekenen. Aan enthousiasme van die third-party ontwikkelaars alvast geen gebrek.
Nu eerlijk gezegd is met Splatoon en Fire Emblem mogelijk mijn jaar al goed qua first-party.
Behalve Fire Emblem hebben alle toekomstige Nintendo games een datum en ligt die datum bovendien binnen de komende paar maanden. Hoog tijd daarom voor wat informatie. Nu zou het sowieso een "licht" jaar naar Nintendo normen lijken te worden... dus de vraag is hoeveel games Nintendo geheim houdt (zie al de geruchten) en op welke third-parties men kan rekenen. Aan enthousiasme van die third-party ontwikkelaars alvast geen gebrek.
Nu eerlijk gezegd is met Splatoon en Fire Emblem mogelijk mijn jaar al goed qua first-party.
Vandaag m'n Switch 2 ontvangen. Dus ik kan nu ook eindelijk meedoen.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 16-05 09:09
Nice man, ik heb nu 6 weken eentje, welke game ga je als eerste spelen?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Heb de Mario Kart bundel gekocht. Had die nog kunnen vinden 490 euro. Ik dacht bij mezelf dat ik wel even moet opschieten met de aanschaf, want zag het bedrag van de Switch 2 bij steeds meer winkel boven de 500 gaan of zelfs ruim boven 500. Dus nu toch maar even die aanschaf geregeld.Linksquest schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:19:
Nice man, ik heb nu 6 weken eentje, welke game ga je als eerste spelen?
Ik ga eerst Mario Kart World doen en dan voornamelijk die challenges in Free Roam. Verder moet nog even wachten voor Online stuff op een vrienden van mij, want we willen samen een familieabo Nintendo Online met uitbreiding gaan doen.
- Linksquest
Ik had ook de Mario Kart bundel gekocht, bij GameShop Twente, voor €494, kreeg er wel een gratis Screenprotector bijZerora schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:54:
[...]
Heb de Mario Kart bundel gekocht. Had die nog kunnen vinden 490 euro. Ik dacht bij mezelf dat ik wel even moet opschieten met de aanschaf, want zag het bedrag van de Switch 2 bij steeds meer winkel boven de 500 gaan of zelfs ruim boven 500. Dus nu toch maar even die aanschaf geregeld.
Ik ga eerst Mario Kart World doen en dan voornamelijk die challenges in Free Roam. Verder moet nog even wachten voor Online stuff op een vrienden van mij, want we willen samen een familieabo Nintendo Online met uitbreiding gaan doen.
Verder heb ik nog Hyrule Warriors en de 2 Switch 2 Edtions van Zelda gekocht, en natuurlijk een Pro controller. Zie foto's.
![]() | ![]() |
Mmm, nooit last gehad van joycon drift bij de Switch 1. Maar helaas nu wel bij de linker joycon van de switch 2. In alle spellen blijft de beweging naar links doorlopen.
Ik heb de Switch 2 sinds launch. Het komt dus helaas ook voor bij de switch 2. Gelijk aangemeld voor reparatie.
Ik heb de Switch 2 sinds launch. Het komt dus helaas ook voor bij de switch 2. Gelijk aangemeld voor reparatie.
Zucht. Had wel gehoopt dat ze dat zouden aan gepakt hebben met de 2.zwelgh schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:45:
Mmm, nooit last gehad van joycon drift bij de Switch 1. Maar helaas nu wel bij de linker joycon van de switch 2. In alle spellen blijft de beweging naar links doorlopen.
Ik denk nu al van, oke, laat ik die goedkope Kruidvatcontroller maar gebruiken; dan slijten mijn originele joycons niet zo hard. Terecht zo blijkt
Heb je al eens geprobeerd hem te herkalibreren?zwelgh schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 12:45:
Rijd je dan ook op je reservefiets zodat je originele fiets niet zo hard slijt? Bijzonder argumentRangedNeedles schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:23:
[...]
Zucht. Had wel gehoopt dat ze dat zouden aan gepakt hebben met de 2.
Ik denk nu al van, oke, laat ik die goedkope Kruidvatcontroller maar gebruiken; dan slijten mijn originele joycons niet zo hard. Terecht zo blijkt
🤣Esumontere schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:46:
[...]
Rijd je dan ook op je reservefiets zodat je originele fiets niet zo hard slijt? Bijzonder argument
Haha, ik weet hetEsumontere schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:46:
[...]
Rijd je dan ook op je reservefiets zodat je originele fiets niet zo hard slijt? Bijzonder argument
Ik zou er best tegenop zien om net zoals bij m'n Switch 1 de joycons op te sturen naar Nintendo...
Kan ik me wel voorstellen hoor. Aan de andere kant, het is een gebruiksvoorwerp.RangedNeedles schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:49:
[...]
Haha, ik weet hetIk probeer er gewoon heel voorzichtig mee om te springen. Games waar je je joycons "gewoon" kunt gebruiken, oke. Maar van die games waar je ze hard mee belast (denk aan party games waar je ze in alle richtingen zo snel/hard mogelijk moet draaien), denk ik wel twee keer na, en pak ik toch vaak een mindere controller voor.
Ik zou er best tegenop zien om net zoals bij m'n Switch 1 de joycons op te sturen naar Nintendo...
Nintendo repareert drift op alle joycons gratis, geen reden om daar tegenop te zien
Misschien niet te veel op n=1 focussenRangedNeedles schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:23:
[...]
Zucht. Had wel gehoopt dat ze dat zouden aan gepakt hebben met de 2.
Ik ben echt blij dat ze uitwisselbaar zijn. Als de stick van mijn 3DS het begeeft dan ben ik verder van huis. Dit is ideaal, je kan er gewoon een nieuwe paar op klikken. Het moet natuurlijk wel leuk blijven dus ik snap je in dat opzicht zeker.RangedNeedles schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:49:
[...]
Haha, ik weet hetIk probeer er gewoon heel voorzichtig mee om te springen. Games waar je je joycons "gewoon" kunt gebruiken, oke. Maar van die games waar je ze hard mee belast (denk aan party games waar je ze in alle richtingen zo snel/hard mogelijk moet draaien), denk ik wel twee keer na, en pak ik toch vaak een mindere controller voor.
- Linksquest
Nee lijkt maar zo
Voor zij die op nieuws over 007 wachten: Christopher Dring heeft de CEO van IO Interactive geïnterviewd en dit onderwerp kwam even ter sprake:
[...] 007 First Light is also coming to Switch 2, but it’s been delayed and is now arriving after the PlayStation, Xbox and PC versions. I had to ask, is this game about to do a Borderlands 4?
“What did Borderlands 4 do?” Abrak asks.
“The game got delayed and then disappeared.”
“It’s running on the Switch 2,” he responds. “We just want to make sure it’s good as it can be. I don’t want to hear it wasn’t a good version. To be completely honest, we need a bit more time to get it where we want it to be. We said summer. It’s probably going be late summer. But we’re going to get it out.”
He adds: “Bond has a special place on Nintendo. And I promise I will do everything I can, and I can do quite a lot being the CEO, to get that in a great shape.”
Wat is je favoriete Zelda?Linksquest schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 17:50:
[...]
Nee lijkt maar zoGrapje, ik ben een groot Zelda liefhebber mag ik wel zeggen, ook de enige reden waarom ik een Switch 2 heb gekocht. Ik vind Mario, Mario Kart en nog wel een paar exclusieve games leuk, maar als Zelda niet exclusief was geweest, weet ik nog zo net niet of ik een Switch 2 zou hebben gekocht.
- Linksquest
Dat is nog steeds The Legend of Zelda: Ocarina of Time, ik heb 3 jaar geleden voor het gemak, omdat ik deze vraag vaker kreeg een top 10 gemaakt, klik hier mocht je deze willen zien.
ik heb net voor het eerst fortnite gedownload. ik kreeg dit bericht in mijn inbox. is dit kwaadaardig? of noodzakelijk om te spelen? ik kan de toestemming intrekken met een linkje.
''We hebben vastgesteld dat je onlangs toestemming hebt gegeven om Nintendo-accountinformatie te delen met de volgende game of applicatie. Als je deze toestemming in stand wilt houden, is er geen actie vereist.
Dienst:
Epic Games''
''We hebben vastgesteld dat je onlangs toestemming hebt gegeven om Nintendo-accountinformatie te delen met de volgende game of applicatie. Als je deze toestemming in stand wilt houden, is er geen actie vereist.
Dienst:
Epic Games''
[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 05-05-2026 18:50 ]
Een Epic Games-account koppelen of ontkoppelen van je Nintendo-accountFarabi schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:48:
ik heb net voor het eerst fortnite gedownload. ik kreeg dit bericht in mijn inbox. is dit kwaadaardig? of noodzakelijk om te spelen?
Wat noodzakelijk is voor Fortnite is een account van Epic. Doordat je je Nintendo-account gekoppeld hebt, kun je op basis van je Nintendo-account inloggen op het Epic-account.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Jazeker. Alles geprobeerd: kaliberen, reset, schoonmaken, updaten. Helaas heeft dat allemaal niet geholpen.Esumontere schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 13:45:
[...]
Heb je al eens geprobeerd hem te herkalibreren?
Bedankt voor de video. Leuk gemaakt en niet te lang.Linksquest schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 18:18:
[...]
Dat is nog steeds The Legend of Zelda: Ocarina of Time, ik heb 3 jaar geleden voor het gemak, omdat ik deze vraag vaker kreeg een top 10 gemaakt, klik hier mocht je deze willen zien.
Ocarina of Time staat bij mij ook onbetwist op 1. Opgevolgd door A link to the Past.
Onlangs heb ik A link to the Past opnieuw uitgespeeld en ben nu opnieuw begonnen met Ocarina of Time op de 3DS en ik moet zeggen dat ik de replay waarde va A link to the Past tot nu toe beter vind. Met andere woorden, hij is beter oud geworden. Dat is natuurlijk subjectief.
Maar als ik kijk waar ik destijds het meeste plezier mee heb gehad dan steekt Ocarina of Time met kop en schouder uit boven de rest. Wat een fenomenale ervaring was dat! Kijk er met een warm hart naar terug.
Ik heb de ijdele hoop dat de volgende Zelda mij kan verbluffen.
Eindelijk een verzendlabel van Mobapad voor de M12 nog geen verzending, maar iig progressie, ik ben heel benieuwd!
Zijn er tweakers die hem al binnen hebben?
Zijn er tweakers die hem al binnen hebben?
[ Voor 16% gewijzigd door voog op 06-05-2026 09:00 ]
Voor wie het gemist had:
Lorelei and the Laser Eyes - Nintendo Switch 2 Edition. Update is sindskort gratis te downloaden.
Niet hele bijzondere updates denk ik, maar ik had em nog in m'n backlog staan en ben er eindelijk eens aan begonnen. Coole puzzle game!
https://www.nintendo.com/us/store/products/lorelei-and-the-laser-eyes-nintendo-switch-2-edition-switch-2/
Nintendo Switch 2 features
• 120 fps in 1080p resolution in handheld mode
• 120 fps in 1440p in TV mode / 60 fps in 4K in TV mode
Lorelei and the Laser Eyes - Nintendo Switch 2 Edition. Update is sindskort gratis te downloaden.
Niet hele bijzondere updates denk ik, maar ik had em nog in m'n backlog staan en ben er eindelijk eens aan begonnen. Coole puzzle game!
https://www.nintendo.com/us/store/products/lorelei-and-the-laser-eyes-nintendo-switch-2-edition-switch-2/
Nintendo Switch 2 features
• 120 fps in 1080p resolution in handheld mode
• 120 fps in 1440p in TV mode / 60 fps in 4K in TV mode
Pff. Gisteren lopen te kloten met het aanbrengen van de screenprotector. Mislukt bij twee screenprotectors. Ik had die van amfilm gekocht. Kan mn 2-pack wel weggooien nu. Er bleven maar stofjes tussen komen. Beetje jammer dit. Een deze dagen maar een nieuwe bestellen en in een andere ruimte met hopelijk minder stof opnieuw proberen.
Volgende poging in de badkamer doen en daarvoor de hete douche een paar minuten aanzetten om stoom te genereren. Dat helpt vaak tegen opwaaiend stofZerora schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:47:
Pff. Gisteren lopen te kloten met het aanbrengen van de screenprotector. Mislukt bij twee screenprotectors. Ik had die van amfilm gekocht. Kan mn 2-pack wel weggooien nu. Er bleven maar stofjes tussen komen. Beetje jammer dit. Een deze dagen maar een nieuwe bestellen en in een andere ruimte met hopelijk minder stof opnieuw proberen.
per aspera ad astra
Of als het een beetje vochtig is buiten.
Starfox Direct nu!!
Die Star Fox Direct was toch niet aangekondigt?
Kreeg net een melding via de Nintendo Today! app: “StarFox Direct begins shortly”. Leuk filmpje, hopelijk ook een toffe game (voor de fans) 🙂
En helaas wèèr een remake van de Nintendo 64 versie met wat nieuwe content/opties. Nu bijna een jaar later bestaat de Switch 2 echt alleen maar uit remakes van Nintendo... Het lijkt wel alsof Nintendo echt elke game opnieuw uitbrengt voor een nieuwe generatie om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen en nieuwe gamers. Zeker als de Zelda remake rond de kerst er inderdaad ook nog gaat komen. Dan hebben we in een jaar tijd Mario, Star Fox, Zelda en Kirby Air Riders (wel enigzins nieuw) gehad.. en Mario Tennis is ook geheel geruisloos voorbij gegaan. Alleen Donkey Kong Bananza was nog een leuke titel tussendoor.Zerora schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 23:56:
Starfox Direct nu!!
[YouTube: Star Fox Direct – 07-05-2026]
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/9opHd0mYmIHabAPS633rHq9V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rUAHRdc25TUV9LQZwhfOyQwX.jpg?f=fotoalbum_tile)