Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).carpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]
Wat moet ik mij voorstellen bij incompleet fysieke spellen?
Ik heb nog even gekeken hoeveel ik beschikbaar heb.
Van de circa 250GB, heb ik er nog 150GB beschikbaar. Het meeste wat ik in gebruik heb zijn 2 digital games (29GB), Nintendo Classics (15GB), en dan een 6 spellen met DLC of updates (27GB). En dan een kleine 6-8GB aan demo's.
En dan blijft er nog een deel System OS enzo over.
Overigens, voor totaal 31 spellen.
Van de circa 250GB, heb ik er nog 150GB beschikbaar. Het meeste wat ik in gebruik heb zijn 2 digital games (29GB), Nintendo Classics (15GB), en dan een 6 spellen met DLC of updates (27GB). En dan een kleine 6-8GB aan demo's.
En dan blijft er nog een deel System OS enzo over.
Overigens, voor totaal 31 spellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 25-04-2026 11:20 ]
Dat zijn dan niet fysieke spellencarpebios schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:49:
[...]
Wat moet ik mij voorstellen bij incompleet fysieke spellen?
Dus digital of GKC.
Dus van de spellen die ik heb zijn er circa 95%~ fysiek. De overige 5% is dus niet fysiek.
Precies.Carlos0_0 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:05:
[...]
Wat die bedoeld is denk ik. doordat die ze fysiek heeft. er minder opslag van switch nodig heeft(in plaats van digitaal).
Doordat de gamedata (niet savadata!) op de cartridge staat, bespaar je de opslag op de Switch 2.
Thanks. Dan wacht ik wel even met de aanschaf van zo'n sd express kaartje.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Mijn ervaring is dat ik altijd genoeg heb (Switch 1 en 2). Ik speel games uit en dan kan ik ze (tijdelijk) verwijderen om weer ruimte vrij te maken. Daarnaast heb ik nog steeds een voorkeur voor fysiek compleet op cartridge, dus dat scheelt ook. Echt grote digitale games heb ik tot dusver ook nog niet gekocht. Mijn advies is in ieder geval om eerst die Switch 2 aan te schaffen en het dan even aan te kijken. Opslag kan je altijd later nog een keer aanschaffenZerora schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:26:
Het heeft even geduurd, maar ik ga deze week eindelijk die Switch 2 een keer aanschaffen.
Vraagje: hebben jullie gelijk een MicroSD express kaartje erbij gedaan of heb je ruim voldoende aan die 256gb opslag van de console? Wat is jullie ervaring?
Qua third party games verwacht ik uiteindelijk wel extra opslag te moeten kopen. Microsoft games komen voornamelijk enkel digitaal uit. De Skyrim Switch 2 versie is onnodig groot omdat alle taalpakketten in de game zitten (bij de Switch 1 versie was dit losse DLC). Gelukkig komt de eerstvolgende game waar ik interesse in heb, Indiana Jones and the Great Circle, volledig op cartridge uit. 256GB opslag is veel, maar aardig wat third party developers gaan er ook nogal lomp mee om
[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 25-04-2026 12:35 ]
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4