AceAceAce schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:22:
Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen? Die 80 euro is wel echt fors, in relatie tot wat sommige reviews een matige update noemen als je geen Nintendo Online abbo hebt, bijvoorbeeld in deze review van budgetgaming
Vanuit singleplayer perspectief: Van wat ik lees is de uitbreiding net het natuurlijkst als je het hele spel speelt i.p.v. achteraf de extra toevoegingen gaat spelen. Zie het als Super Mario Wonder: Director’s Cut. De boss battles worden regelmatig geprezen als de beste uit de 2D serie.

Multiplayer is een andere gebruikerscase maar voor iemand die de volledige game nog niet heeft is het zeker zinvol om gewoon alles samen te kopen.

Of dit 80 euro waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het zal denk ik niet zo moeilijk zijn om hier significant goedkoper aan te raken. Persoonlijk heb ik rond release 45 euro voor Wonder op de Switch 1 betaald, en dat is het spel absoluut waard. 20 euro voor de DLC lijkt me dan weer relatief duur als je niet van plan bent om Wonder opnieuw te spelen of het in multiplayer gaat spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 31-03-2026 17:31 ]

Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen?
Ik ga het nog kopen, maar koop games vrijwel nooit voor de volle mep.

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:46
Mutatie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:51:
[...]

Haha ja het waren mooie tijden, vooral de overgang van SNES naar Playstation, van sprites naar 3D was epic. Van FF6 naar FF7. En wat later Half Life 2 was echt iets bijzonders :D

Maar nog steeds hoor, games als RDR2, Witcher 3, FF7 Remake/Rebirth, Clair Obscur staan in mn top beste games ever naast Chrono Trigger, Command and Conquer/Red Alert, Metal Gear Solid, FF7 en 10. En graphics zijn ook niet altijd alles, Nier Automata staat er ook in :)
Wat zijn we toch verwend 😃 Zoveel mooie herinneringen en herinneringen die nog gemaakt gaan worden. In de toekomst als we dan mogen leven, zullen we het over deze tijd hebben. Dan is dit nostalgisch.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04 12:30
JackAvery schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 17:30:
[...]

Vanuit singleplayer perspectief: Van wat ik lees is de uitbreiding net het natuurlijkst als je het hele spel speelt i.p.v. achteraf de extra toevoegingen gaat spelen. Zie het als Super Mario Wonder: Director’s Cut. De boss battles worden regelmatig geprezen als de beste uit de 2D serie.

Multiplayer is een andere gebruikerscase maar voor iemand die de volledige game nog niet heeft is het zeker zinvol om gewoon alles samen te kopen.

Of dit 80 euro waard is moet iedereen voor zichzelf uitmaken, maar het zal denk ik niet zo moeilijk zijn om hier significant goedkoper aan te raken. Persoonlijk heb ik rond release 45 euro voor Wonder op de Switch 1 betaald, en dat is het spel absoluut waard. 20 euro voor de DLC lijkt me dan weer relatief duur als je niet van plan bent om Wonder opnieuw te spelen of het in multiplayer gaat spelen.
Verzamelaar die ik ben heb ik de fysieke SW 2 versie gekocht, terwijl ik de SW1 versie ook heb. Dan heb ik de complete versie (hoewel de nieuwe DLC volgens mij niet op de cartridge staat), inclusief het lelijkste hoesje dat ze maar konden bedenken.

Ik vind de nieuwe bossfights wel leuk en voor 2D Mario games is het beter dan het 3x springen op het hoofdje dat we normaal doen, maar echt bijzonder vind ik het nou ook weer niet. De game zelf blijf ik fantastisch vinden. Ja, de gewone levels blijven makkelijk (maar zeer vermakelijk), maar de special levels vind ik dan altijd echt leuk. Na Super Mario World vind ik dit de leukste 2D Mario.

Gisteren Super Mario Odyssey even opgestart want ik moet nog wat maantjes en purple coins, maar wat blijft dat een geweldige game zeg. Hopelijk komt er een Super Mario Odyssey 2 want ik vind Bowers Fury (er was de hoop dat Nintendo iets ging doen met het concept van dat korte spelletje) wel grappig maar ik heb toch echt veel liever de stijl van Odyssey.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 10:59

Pykow

Angelo OTR

Zijn er mensen die Super Mario Wonder direct op de NS2 hebben gekocht of juist niet en hun mening willen delen? Die 80 euro is wel echt fors, in relatie tot wat sommige reviews een matige update noemen als je geen Nintendo Online abbo hebt, bijvoorbeeld in deze review van budgetgaming
Ik heb wonders op de Switch 1 gespeeld en geen behoefte aan een grafische update naar Switch 2.
ook de DLC is blijkbaar geen nieuwe map, maar alleen uitdagingen.
Sorry ik ben niet de juiste doelgroep voor mario.
Ik vindt de personages geweldig en gisteren ook heel erg genoten van de nieuwe film.
maar als ik mario speel is het gewoon de levels uitspelen en klaar.
geen oneindige muntjes en maantjes verzamelen, daarvoor zijn er te veel games op de markt die ook mijn aandacht vragen.

Ik speel veel games solo en dat is ook een reden waarom ik Mario kart, Smash bros etc. eigenlijk veel al links laat liggen, want na paar uurtjes heb je alles wel gezien en is de fun er helemaal uit.
Bij mario kart random verliezen door een blue shell is frustrerend omdat je gewoon pech kan hebben.
bij smash bros ligt het gewoon aan mij dat ik gewoon niks ervan snap.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Cyrax0508 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:07:
[...]

Verzamelaar die ik ben heb ik de fysieke SW 2 versie gekocht, terwijl ik de SW1 versie ook heb. Dan heb ik de complete versie (hoewel de nieuwe DLC volgens mij niet op de cartridge staat), inclusief het lelijkste hoesje dat ze maar konden bedenken.
Waarom zou de DLC niet op de cartridge staan? Het wordt namelijk zelfs op dat lelijke hoesje aangegeven.

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:35:
[...]

Waarom zou de DLC niet op de cartridge staan? Het wordt namelijk zelfs op dat lelijke hoesje aangegeven.
Omdat er een download van 3,5 GB werd gedaan, vandaar dat ik dat denk/dacht.
Cyrax0508 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:50:
[...]

Omdat er een download van 3,5 GB werd gedaan, vandaar dat ik dat denk/dacht.
Ik ken geen vergelijkbare situaties waarbij de DLC niet op de cartridge staat van een Nintendo first party game. Op de Switch 2 cartridge staat versie 1.1.0. Vorige week is er een update uitgekomen, versie 1.2.0. Dan worden alle voorgaande updates ook gedownload. Wel een stevige download, maar ik verwacht/hoop niet dat de DLC daar onder valt.

https://www.nintendo.com/...-Bros-Wonder-2485410.html

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:59:
[...]

Ik ken geen vergelijkbare situaties waarbij de DLC niet op de cartridge staat van een Nintendo first party game. Op de Switch 2 cartridge staat versie 1.1.0. Vorige week is er een update uitgekomen, versie 1.2.0. Dan worden alle voorgaande updates ook gedownload. Wel een stevige download, maar ik verwacht/hoop niet dat de DLC daar onder valt.

Aah, ik keek nog en er stond 3,5 GB software en een 480mb update. Vandaar. My bad,

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 10:59

Pykow

Angelo OTR

L23 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:59:
[...]

Uhm Nintendo heeft nu ook steeds meer games waarbij er niet eens een cardridge meer is.
en een DLC staat voor DOWNLOADABLE CONTENT.
Dus je mag verwachten dat je dit moet downloaden en dat er op de cardridge alleen een variable instaat dat je "gratis" de DLC mag downloaden

Angelo NL / Global Cargo VTC

Pykow schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:36:
[...]

Uhm Nintendo heeft nu ook steeds meer games waarbij er niet eens een cardridge meer is.
en een DLC staat voor DOWNLOADABLE CONTENT.
Dus je mag verwachten dat je dit moet downloaden en dat er op de cardridge alleen een variable instaat dat je "gratis" de DLC mag downloaden
uhm ok...

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:41
Monster Hunter Rise: De DLC is een beetje destijds aan me voorbij gegaan tot nu dan want Sunbreak staat voor 5,99 in de eShop.

Monster Hunter Wilds:Ik denk dat Capcom tijdens de DLC aankondiging met een Switch 2 versie gaat komen.

[Dit is een Switch 1/2 bericht]

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 02-04-2026 18:06 ]

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:05
Klaar mer Re:Village. Nu begonnen aan requiem. Das wel weer next level hoor. :D

• buglife
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 19:30
Cyberw00d schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:10:
[...]

Wat een nietszeggende trailer zeg .. zo goed als niks aan echte gameplay beelden . Ach we laten ons verassen !
Gisteren kocht ik MotoGP 25 in de aanbeiding en ik heb het gespeeld op de Switch 2. Qua graphics is het een aantal jaren terug in de tijd, maar het stond mij niet tegen. Het speelt soepel en ik merkte geen noemenswaardige framedrops.

Wat ik wel jammer vond, was het gebrek aan ambiance. Tribunes waren leeg en er rijden slechts 16 coureurs tijdens een wedstrijd (of ik heb ergens een instelling gemist). Wat ik ook miste, is het gasgeven en remmen zoals ik op de PS5 kon doen. Daar kwam ik naar mijn idee wat soepeler door de bochten vanwege de adaptieve schouderknopper waarbij ik het gas geven en remmen kon doseren. De pro-1 controller heeft dat niet. Zitten er eigenlijk adaptieve schouderknoppen op de pro-2? Dan zal ik mijn overweging om deze nog niet te kopen, moeten heroverwegen.

• jori040
@buglife
Nee Pro-controller 2 heeft geen adaptieve schouderknoppen.
Voor de fans van 3D runner games:
En de enige recente ( :+. )Nintendo controller met analoge schouderknoppen is de GameCube controller. Deze kan je in sommige games wel gebruiken…

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 04-04-2026 07:49 ]

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:47:
Voor de fans van 3D runner games:

[YouTube: Haste: Gameplay Trailer]

En de enige recente ( :+. )Nintendo controller met analoge schouderknoppen is de GameCube controller. Deze kan je in sommige games wel gebruiken…
Dat is imo het enige gemis aan de verder uitstekende Pro Controller.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00
Yonix schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:26:
[...]
Meer Tweakers die de NYXI Hyperion 3 hebben besteld? Zou rond de 5e verstuurd worden, maar het blijft vooralsnog erg stil vanuit NYXI. Heb op 08-02 een bestelling geplaatst.
Hij is binnen hoor! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAwMtdZxgIOekPsUf7Aps5rdcmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vyBNp4ZhjKzp3zOPkCFA8BXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KH7c8lLnf_QXKgysEx38wJuhIlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0OMLA0y3t76cAqacyJOg21A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bEKiHPiLZ3Y2hLhy7X6NoKQAbE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0dUuKwPwqYRhaIcxGd51piB.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk is prima. Voelt niet perse premium, maar ook niet cheap. Algehele feel is vergelijkbaar met de Hori Split Pad Pro. Ergonomie is merkbaar beter en daar doe ik het voor. (y)

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:20
Yonix schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:49:
[...]

Hij is binnen hoor! :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste indruk is prima. Voelt niet perse premium, maar ook niet cheap. Algehele feel is vergelijkbaar met de Hori Split Pad Pro. Ergonomie is merkbaar beter en daar doe ik het voor. (y)
Wat tof !! Ik zit al weken te twijfelen tussen deze of wachten op de mobapad. Ik speel ongeveer 50/50 handheld en docked en merk dat handheld niet lekker speelt desondanks mijn grip case die eromheen zit .

Merk je verschil met deze controllers en een grip case ? Kan je langer en comfortabeler handheld spelen ?

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Yonix
Cyberw00d schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:18:
[...]

Wat tof !! Ik zit al weken te twijfelen tussen deze of wachten op de mobapad. Ik speel ongeveer 50/50 handheld en docked en merk dat handheld niet lekker speelt desondanks mijn grip case die eromheen zit .

Merk je verschil met deze controllers en een grip case ? Kan je langer en comfortabeler handheld spelen ?
Daar kom ik op terug. Wil vanavond even een lange sessie doen. :)

• Cyberw00d
Yonix schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:28:
[...]

Daar kom ik op terug. Wil vanavond even een lange sessie doen. :)
Kan je misschien ook meer foto’s plaatsen van de achterkant en als je er vanaf boven af op kijkt ? Zo kan ik zien hoe dik de controllers zijn

• Yonix
Cyberw00d schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:39:
[...]

Kan je misschien ook meer foto’s plaatsen van de achterkant en als je er vanaf boven af op kijkt ? Zo kan ik zien hoe dik de controllers zijn
Foto’s incoming! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IrwPGuVdf0hkjm6iRmryzcAdqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PCd7VqpVdSfd1igh0d02NGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygXA2VOGe_KafUgqZtHFZ1MH5nI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZ5VtivsRF3wLbXzAmzZxB4H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYkUHl2zRD2GQL6zq1o3hGwtk2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCsawRZkcZ0M0McYtL5ctmR5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laS8JYdVNwRvcFnEhHXRfX_hY5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/05uHUA5DDDfKIMzoEoVO21EW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QTsHI0ioSc7GkvVSshwoH0lrI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVVddgOdSHws6s64YvJxuyqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CT0qH0kmDuEJOg-SMEB75VI9HRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZqA7qfMX0yqBOk6OxAjhkgS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx-bYcEC9GndHrTkfMM7_CvU9Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ljhBVbrckM8GNNTNAvSZ2TP.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond een sessie Hades gespeeld en ik ben erg tevreden over de NYXI Hyperion 3. Ik vind de Switch 2 nu zelfs beter in de hand liggen dan met de (afschuwelijke) Killswitch van dbrand. Daarnaast is de controller volledig in te stellen via een aparte app op de telefoon. Denk aan rumble, RGB, Macro, Turbo etc.

Ik ben, in ieder geval, blij met de aanschaf. :) (y)

• Yonix
L23 schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:00:
@Yonix Heb je er ook een hoes bij waar de Switch 2 met de Hyperion in past?
Toevallig heb ik een case voor mijn Asus ROG Xbox Ally X en dat past nét. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paPQYrHavZjRKr56QaMZdEvR7bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dnOOt2ZLNR0rbOW11s4TSq5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kDF4_BonR5JhFMjC29mdasGY2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmhodEMnNAylLEVyesahRnWO.jpg?f=fotoalbum_large

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:06
Iemand nog een leuke tip voor een “shooter” voor op de Switch 2. Jaren Fortnite gespeeld, inmiddels wel helemaal klaar mer het ai auto aim. Multiplayer is geen pre.

• eenhoorntje
Yonix schreef op zondag 5 april 2026 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gisteravond een sessie Hades gespeeld en ik ben erg tevreden over de NYXI Hyperion 3. Ik vind de Switch 2 nu zelfs beter in de hand liggen dan met de (afschuwelijke) Killswitch van dbrand. Daarnaast is de controller volledig in te stellen via een aparte app op de telefoon. Denk aan rumble, RGB, Macro, Turbo etc.

Dat ziet er best comfortabel uit!

• TomBraamhaar
eenhoorntje schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:51:
Iemand nog een leuke tip voor een “shooter” voor op de Switch 2. Jaren Fortnite gespeeld, inmiddels wel helemaal klaar mer het ai auto aim. Multiplayer is geen pre.
Doom eternal was/is in de aanbieding.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
eenhoorntje schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:51:
splatoon 3
Cyberpunk 2077
Metroid Prime 4
Borderlands

• Cyberw00d
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aah fuck dit wou ik niet horen want dan wil ik het ook ….. vanavond de knoop doorhakken als ik deze ga bestellen of de mobapad ga wachten .

Heb je hem via de website besteld of ergens anders ?
Ik zag dat er een officiële verkoop punt was op ome Ali en om de 1 of andere reden was het goedkoper dan op hun eigen website .

Past die zonder problemen in de dock ? Verwacht het wel aangezien de controllers ernaast zitten but better safe then sorry

• Yonix
Cyberw00d schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:32:
[...]

Aah fuck dit wou ik niet horen want dan wil ik het ook ….. vanavond de knoop doorhakken als ik deze ga bestellen of de mobapad ga wachten .

Heb je hem via de website besteld of ergens anders ?
Ik zag dat er een officiële verkoop punt was op ome Ali en om de 1 of andere reden was het goedkoper dan op hun eigen website .

Past die zonder problemen in de dock ? Verwacht het wel aangezien de controllers ernaast zitten but better safe then sorry
Jup, past prima in de dock en besteld via de officiële website. Op 08-02 in de pre-order en gistermiddag ontvangen.
Voor de mensen met interesse in de kant van de ontwikkelaars : Monolith Soft heeft hun recruteringswebsite aangepast met een hele sectie die hun rol in de ontwikkeling van de Legend of Zelda serie uit de doeken doet. Ze ondersteunen de reeks al sinds Skyward Sword en speelden een steeds grotere rol bij de ontwikkeling van Breath of the Wild en Tears of the Kingdom.

Het is allemaal in het Japans maar zij die de taal niet spreken raken met geautomatiseerde vertalingen al een eindje. Je vindt onder andere een interview met de huidige team lead bij Monolith en hun equivalent van bij Nintendo, een interview over Monoliths rol in de character modelling van Tears of the Kingdom en verschillende stukken over landschapsdesign, visuele effecten, game design en cinematics.

De pagina vermeldt natuurlijk ook dat men samen met Nintendo aan nieuwe verrassingen zal blijven werken…

Het is niet de eerste keer dat Monolith hun werk aan Zelda gebruikt als een manier om hun recruiteringsproces te voeden. Maar stiekem wil ik gewoon denken dat Monolith aan een specifieke remake/spinoff werkt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 06-04-2026 07:54 ]

• Yonix
Gistermiddag de film gezien, die onwijs leuk was, dus deze ochtend gaan we los in Galaxy. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSVshQDrr1r0ycgdP-0UyTTmv80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jflRoGF8JVEtf8prQezPOoPB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEOUvLe6Z_WEB5KvObYuCflOiq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdL58U1cwoy9178skwUN5ITP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kBqX1V7dY5zUcfVmPWZefNmlkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJBLn4axuAyQxvGXuTUsO8Le.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0HP7I5ayZ47icvtREOmhprzW9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gxCoKg0MKrzcEyASOCIoKeU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Yonix op 06-04-2026 13:31 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Hoe zet je dit trouwens uit? Krijg het om de zoveel tijd als ik een spel opstart, echt heel irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqW5P9KbXdSLZKSObiy1Y10aKFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNNQROb9gE6LPCHpJ5U0Efj7.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:05:
Hoe zet je dit trouwens uit? Krijg het om de zoveel tijd als ik een spel opstart, echt heel irritant.

[Afbeelding]
Nooit gezien. Wat triggered dit bericht?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• G_Dragon
  • Nu online
Mog schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:25:
[...]

Nooit gezien. Wat triggered dit bericht?
Wanneer ik een spel opstart, komt dit om de zoveel dagen in beeld.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:27:
[...]

Wanneer ik een spel opstart, komt dit om de zoveel dagen in beeld.
Steeds weer opnieuw? Of een keer per (nieuwe) game?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• G_Dragon
  • Nu online
Mog schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:30:
[...]

Steeds weer opnieuw? Of een keer per (nieuwe) game?
Ik speel niet veel verschillende spellen, vooral Pokemon Fire Red en soms Legends Z-A.

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 13:16
Vandaag (eindelijk) de knoop doorgehakt en een Switch 2 besteld. Was in de mediamarkt maar daar hadden ze niks op voorraad. Toen kreeg ik pas in de gaten dat de Switch toch nog niet overal verkrijgbaar is.

Ik ben misschien ouderwets en koop dit soort producten toch het liefst in de winkel maar dat wordt lastig, dus online besteld via de officiële nintendo store. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hopelijk komt het woensdag binnen en kan ik (opnieuw) aan de slag met botw. Zin in!

[ Voor 3% gewijzigd door jaihel op 06-04-2026 14:47 ]

• Cyberw00d
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net besteld op een store van ome Ali voor 87,39 euro ipv 127 dollar ( 110 euro ong ) op de website.
Scheelt toch weer wat …
Levertijd ong een week dus ben benieuwd !

• jori040
Level-5 Will Finally Share News On Its Upcoming Titles In 'Vision 2026' Showcase: https://www.nintendolife....s-in-vision-2026-showcase

DECAPOLICE:Is deze game nog in leven ?

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 06-04-2026 14:41 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:58
jaihel schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:12:
Vandaag (eindelijk) de knoop doorgehakt en een Switch 2 besteld. Was in de mediamarkt maar daar hadden ze niks op voorraad. Toen kreeg ik pas in de gaten dat de Switch toch nog niet overal verkrijgbaar is.

Ik ben misschien ouderwets en koop dit soort producten toch het liefst in de winkel maar dat wordt lastig, dus online besteld via de officiële nintendo store. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Hopelijk komt het woensdag binnen en kan ik (opnieuw) aan de slag met botw. Zin in!
Bestellingen vanuit Nintendo worden vanuit hun magazijn in Polen gestuurd (uit mijn hoofd) en daardoor is de levertijd meestal wel wat langer. Ik denk dat je met bezorging op woensdag al wat geluk moet hebben, beetje afhankelijk van hoe snel ze in het magazijn jouw order oppakken (ook omdat vandaag 2e Paasdag is, geen idee of dat een ding is in Polen).

Ik heb zelf mijn Switch 2 ook besteld bij Nintendo, maar kan niet meer terugkijken wanneer die precies bezorgd is omdat de track en trace link ondertussen niet meer werkt, maar over al mijn bestellingen die ik bij Nintendo heb gedaan heb ik geen klachten.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:03

Dreamland (oud toychamp) heeft ze volop in de winkels inclusief bundels.
G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:31:
[...]

Ik speel niet veel verschillende spellen, vooral Pokemon Fire Red en soms Legends Z-A.
Open je dit met de account die het spel bezit of niet? Is de 'account' die het opent een lokaal profiel of een Nintendo account met een e-mailadres/wachtwoord?

Ik denk (maar ik ben niet zeker) dat je dit kan aan/uitzetten in op https://accounts.nintendo.com/analytics/opt_in

• G_Dragon
  • Nu online
JackAvery schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:35:
[...]

Open je dit met de account die het spel bezit of niet? Is de 'account' die het opent een lokaal profiel of een Nintendo account met een e-mailadres/wachtwoord?

Ik denk (maar ik ben niet zeker) dat je dit kan aan/uitzetten in op https://accounts.nintendo.com/analytics/opt_in
Ik heb het spel gekocht met het account van mijn vrouw, die is het hoofdaccount van de Nintendo Switch 2, ik openen het spel mijn eigen profiel wat een eigen Nintendo Account heeft. Deze melding heb ik tot een maand geleden nooit gehad. Het is iets nieuws van Nintendo en het word een beetje vervelend..

Ik ga direct even kijken naar je link en laat het weten

G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:47:
[...]

Ik heb het spel gekocht met het account van mijn vrouw, die is het hoofdaccount van de Nintendo Switch 2, ik openen het spel mijn eigen profiel wat een eigen Nintendo Account heeft. Deze melding heb ik tot een maand geleden nooit gehad. Het is iets nieuws van Nintendo en het word een beetje vervelend..

Ik ga direct even kijken naar je link en laat het weten
Dan ook best eens kijken met het account van je echtgenote :) ik heb dit nog nooit gezien alleszins, maar kan me voorstellen dat het irritant is.

• jaihel
Transportman schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:09:
[...]

Bestellingen vanuit Nintendo worden vanuit hun magazijn in Polen gestuurd (uit mijn hoofd) en daardoor is de levertijd meestal wel wat langer. Ik denk dat je met bezorging op woensdag al wat geluk moet hebben, beetje afhankelijk van hoe snel ze in het magazijn jouw order oppakken (ook omdat vandaag 2e Paasdag is, geen idee of dat een ding is in Polen).

Ik heb zelf mijn Switch 2 ook besteld bij Nintendo, maar kan niet meer terugkijken wanneer die precies bezorgd is omdat de track en trace link ondertussen niet meer werkt, maar over al mijn bestellingen die ik bij Nintendo heb gedaan heb ik geen klachten.
Is inderdaad vanuit Polen en daar had ik even geen rekening mee gehouden. Wel gekozen voor express levering, wat volgens hun 1-2 dagen zou moeten duren.. Hopelijk is het er deze week, want eind volgende week ga ik op vakantie.
Zorroberner schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:17:
[...]

Dreamland (oud toychamp) heeft ze volop in de winkels inclusief bundels.
Ah, helaas nu te laat want ik heb de order al geplaatst (en betaald) bij Nintendo..

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Transportman schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:09:
[...]

Nintendo verzend ook vaak vanuit Duitsland. Goede service. Ik ontvang het altijd via DHL. Netjes verpakt. Track&trace werkt pas wanneer het pakket voor het eerst in NL wordt gescanned

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:05:

[Afbeelding]
He, ik heb dit ook sinds een tijdje. Ik heb mezelf al geconditioneerd om zo snel mogelijk op B te duwen zodat ik voortkan. Ik ga helemaal niets van info delen met een bedrijf als dat niet hoeft immers.

• OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16:43
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geheel offtopic, prachtig schilderij. _/-\o_
RangedNeedles schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:27:
[...]

He, ik heb dit ook sinds een tijdje. Ik heb mezelf al geconditioneerd om zo snel mogelijk op B te duwen zodat ik voortkan. Ik ga helemaal niets van info delen met een bedrijf als dat niet hoeft immers.
In dit geval gaat het vooral om je speeltijd en om informatie als je console crasht :P

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:49
Eerlijk gezegd ligt mijn Switch 2 stof te happen, het is mijn dedicated Donkey Kong Bananza en Mario Kart World console geworden wanneer ik toch besluit die games weer op te pakken. Mijn Switch OLED krijgt dankzij het scherm veel meer speeltijd ondanks dat in sommige games de framerate wat minder is.

Ik denk dat het tot Pokemon Winds/Waves dit wel zo zal blijven tenzij er hele goede JRPGs op uitkomen die ook de volledige kracht van de SW2 gebruiken.
@TrafalgarLaw heb je al eens geprobeerd om je games in Boost mode te spelen?

Edit — Over goede JRPG’s gesproken: Trails in the Sky is m.i. beter op Switch 2. Ook Ys Proud Nordics is waarschijnlijk de beste versie van het spel. Meer Secrets of Mana-coded, maar Adventures of Elliot komt binnenkort uit. En Monster Hunter Stories 3 kan je ook niet op een Switch 1 spelen.

En met Boost mode gaan een aantal NS1 JRPG’s er handheld wel significant beter uitzien. Denk aan Octopath en Dragon Quest XI S bvb.

[ Voor 81% gewijzigd door JackAvery op 07-04-2026 07:53 ]

• jaihel
Ike. schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:40:
[...]

Nintendo verzend ook vaak vanuit Duitsland. Goede service. Ik ontvang het altijd via DHL. Netjes verpakt. Track&trace werkt pas wanneer het pakket voor het eerst in NL wordt gescanned
Goed om te horen. Mensen op trustpilot zijn niet positief over Nintendo (al weet ik nooit hoeveel waarde ik precies aan zo'n site moet hechten). Krijg je ook mails van Nintendo als het pakket wordt verzonden etc?
jaihel schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:21:
[...]

Goed om te horen. Mensen op trustpilot zijn niet positief over Nintendo (al weet ik nooit hoeveel waarde ik precies aan zo'n site moet hechten). Krijg je ook mails van Nintendo als het pakket wordt verzonden etc?
Je krijgt inderdaad een mail wanneer het pakket wordt verzonden. De tracking van mijn Switch 2 destijds kon ik gewoon volgen bij DHL. Ze verpakken ook gewoon hun spullen degelijk. Maar DHL zal niet altijd de snelste leverancier zijn vanuit buitenland (of dat nu Duitsland of Polen is).

Nintendos klantenservice achteraf is wel niet altijd de meest flexibele. Op dat vlak ben je m.i. beter af bij een andere winkel. Maar voor bvb. games preorders of amiibo maakt dit minder uit.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
JackAvery schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 07:59:
[...]

Je krijgt inderdaad een mail wanneer het pakket wordt verzonden. De tracking van mijn Switch 2 destijds kon ik gewoon volgen bij DHL. Ze verpakken ook gewoon hun spullen degelijk. Maar DHL zal niet altijd de snelste leverancier zijn vanuit buitenland (of dat nu Duitsland of Polen is).

Nintendos klantenservice achteraf is wel niet altijd de meest flexibele. Op dat vlak ben je m.i. beter af bij een andere winkel. Maar voor bvb. games preorders of amiibo maakt dit minder uit.
Wel kan je al vroeg een trackinglink ontvangen, maar het duurt een dag o.i.d. voordat je daadwerkelijk kunt volgen.

• Cyrax0508
Ik heb sinds kort een vreemd (HDMI) probleem met mijn Switch 2. Als ik in handheld speel en daarna, terwijl hij aanstaat in de dock plaats om verder te spelen, dan krijg ik geen beeld. Ook als ik eerst op de tv speel, de Switch eruit haal om een andere game te spelen en weer in de dock plaats heb ik geen beeld. Ik moet dan de Switch uitzetten en dan met de pro controller weer aanzetten. Dan doet hij het wel weer en ook zonder problemen.

Ik game op een Samsung 695F, vrij nieuwe tv, daar zal het niet aan liggen. Ik heb er een prima HDMI kabel tussen zitten, dus dat is het ook niet. Ik heb het idee dat het de dock is. Ik zal eens een harde reset doen.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:56
Cyrax0508 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:10:
Ik heb sinds kort een vreemd (HDMI) probleem met mijn Switch 2. Als ik in handheld speel en daarna, terwijl hij aanstaat in de dock plaats om verder te spelen, dan krijg ik geen beeld. Ook als ik eerst op de tv speel, de Switch eruit haal om een andere game te spelen en weer in de dock plaats heb ik geen beeld. Ik moet dan de Switch uitzetten en dan met de pro controller weer aanzetten. Dan doet hij het wel weer en ook zonder problemen.

Ik game op een Samsung 695F, vrij nieuwe tv, daar zal het niet aan liggen. Ik heb er een prima HDMI kabel tussen zitten, dus dat is het ook niet. Ik heb het idee dat het de dock is. Ik zal eens een harde reset doen.
Ai, dat is vervelend. Ik zou ook zeker even alle factoren nalopen. Een andere tv/monitor met een andere kabel. Gewoon om echt uit te sluiten dat het daar aan kan liggen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Cyrax0508
MenN schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:18:
[...]

Ai, dat is vervelend. Ik zou ook zeker even alle factoren nalopen. Een andere tv/monitor met een andere kabel. Gewoon om echt uit te sluiten dat het daar aan kan liggen.
Ja, precies. Ik vermoed niet dat de tv het probleem is maar je hebt gelijk. Beter alles even nagaan. Wel vreemd, ik heb het gevoel dat dit na de laatste update is gebeurd ineens. Als de Switch 2 gewoon in slaapstand in de dock zit kan ik deze met mijn pro controller aanzetten en gaat de tv ook gelijk automatisch aan. Dat werkt foutloos.
L23 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:25:
[...]

Bijzonder :P Er werd ook al geklaagd over de content van de nieuwe update. Ach ja, Aspyr...
Ondertussen is deze update ook gratis voor digitale Tomb Raider spelers in PAL regio’s ;) fysiek… denk het niet.

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:26

Heb ik ook sinds de laatste update.
Moet dan de switch even uit de dock halen en er weer in.
Dan springt hij pas naar de tv.

Net een update gehad en het probleem is weg.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:18

Ik had dit zelfde met mijn switch1 met de dock, ik speelde meestal wel in de dock.
Maar sporadisch ging die er eens uit, en als ik hem terug deed kreeg ik geen beeld(Knipperde wel ledje dacht ik van de dock).
Dock moest helemaal van de stroom dus stekker eruit, even wachten. stroom erop en dan werkte het weer.

Nu was het bij mijn switch1, die ik vanaf de release al had. dus ja in mijn geval kan mijn dock al een beetje slecht zijn(Voor Switch2 zou niet best zijn dit nu al gebeurt).

• jaihel
Sir_Lion schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:24:
[...]

Wel kan je al vroeg een trackinglink ontvangen, maar het duurt een dag o.i.d. voordat je daadwerkelijk kunt volgen.
Inmiddels is er een knop bijgekomen waarmee ik de switch kan volgen, maar als ik er op klik krijg ik een foutmelding. Denk dat je dat bedoelt?

Ik wacht gewoon de mail af en refresh de pagina eens in de zoveel uur

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:26
jaihel schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:55:
[...]

Inmiddels is er een knop bijgekomen waarmee ik de switch kan volgen, maar als ik er op klik krijg ik een foutmelding. Denk dat je dat bedoelt?

Dat duurt via N altijd wat langer.
Dus gewoon een beetje geduld.

20kWh eigenbouw thuis accu's met 2 powerstreams.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:32
[...]

Ik bestel regelmatig in Duitsland outdoorspullen, en mijn ervaring is dat je op de internationale dhl website al veel eerder info over je pakket kunt zien. De Nederlandse site werkt pas na de eerst scan binnen Nederland. Als je een tracking of parel code hebt, kun je die eens bij dhl international invoeren om te kijken of je daar je pakket al kan zien :)

Oh enne, veel plezier met je switch straks, t is een mooi ding!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
[...]

Die link moet meestal na een dag werken. Houd het wel in de gaten, want ik heb 1x gehad dat die knop na 24 uur het nog niet deed. In dat geval kun je contact opnemen met de klantenservice en kunnen ze je een DHL track&trace link verstrekken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• jaihel
RayNbow schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:47:
[...]

Die link moet meestal na een dag werken. Houd het wel in de gaten, want ik heb 1x gehad dat die knop na 24 uur het nog niet deed. In dat geval kun je contact opnemen met de klantenservice en kunnen ze je een DHL track&trace link verstrekken.
Bedankt voor de heads up maar inmiddels al een track and trace van DHL ontvangen. Als het goed is komt 'ie morgen binnen! Echt zin om (weer) met botw aan de slag te gaan.

Iemand tips voor de perfecte handheld game? Ik neig naar Ball x Pit, want daar hoor ik alleen maar positieve geluiden over.

• Cyberw00d
jaihel schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:45:
[...]

Bedankt voor de heads up maar inmiddels al een track and trace van DHL ontvangen. Als het goed is komt 'ie morgen binnen! Echt zin om (weer) met botw aan de slag te gaan.

Iemand tips voor de perfecte handheld game? Ik neig naar Ball x Pit, want daar hoor ik alleen maar positieve geluiden over.
Als je de console uit de Dock haalt is elke game een perfecte handheld game 🤡 maar hades 2 is erg tof om wat runs te doen en eigenlijk elke game wel .. door de sleep en resume functie kan je altijd pauzeren en door

jaihel schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:45:
[...]

Ik ging ook Hades II zeggen, maar Ball x Pit is ook een aanrader naar het schijnt. De meeste roguelikes lenen zich wel voor handheld. Ik denk bvb. aan Slay the Spire (en in de toekomst 2). Ook strategie/turn based RPG's vind ik prima handheld.

Verder hangt het er nogal van af in welke mindset je zelf zit :)

• jaihel
JackAvery schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:27:
[...]

Ik ging ook Hades II zeggen, maar Ball x Pit is ook een aanrader naar het schijnt. De meeste roguelikes lenen zich wel voor handheld. Ik denk bvb. aan Slay the Spire (en in de toekomst 2). Ook strategie/turn based RPG's vind ik prima handheld.

Verder hangt het er nogal van af in welke mindset je zelf zit :)
Hades II heb ik al op de OG Switch dus die ga ik zeker weer proberen. Verder lijkt mij de nieuwe FF Tactics wel wat maar ik vind de prijs wel wat hoog.
jaihel schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:33:
[...]

Hades II heb ik al op de OG Switch dus die ga ik zeker weer proberen. Verder lijkt mij de nieuwe FF Tactics wel wat maar ik vind de prijs wel wat hoog.
Je hebt net een mooie sale daarvoor gemist. Vergeet niet dat de Switch 2 upgrade gratis is. Hetzelfde geldt voor Hades II ongeacht de versie :)

Triangle Strategy is ook een aanrader op dat vlak, net als Ogre Tactics, verschillende Fire Emblem games, Into The Breach, Unicorn Overlord, Mario + Rabbids...

Nog een tip: Switch 2 heeft een boost mode verborgen in de settings waarmee Switch 1 games in handheld modus als docked kunnen draaien :)

• jaihel
JackAvery schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:39:
[...]

Je hebt net een mooie sale daarvoor gemist. Vergeet niet dat de Switch 2 upgrade gratis is. Hetzelfde geldt voor Hades II ongeacht de versie :)

Triangle Strategy is ook een aanrader op dat vlak, net als Ogre Tactics, verschillende Fire Emblem games, Into The Breach, Unicorn Overlord, Mario + Rabbids...

Nog een tip: Switch 2 heeft een boost mode verborgen in de settings waarmee Switch 1 games in handheld modus als docked kunnen draaien :)
Ah jammer dat ik die dan net ben misgelopen. Ogre Tactics en Triangle Strategy heb ik even geprobeerd op PS5 maar dat was hem net niet. Ik hoop dat ik wat meer into FF Tactics kan komen, ook omdat de originele game zo bewierookt wordt (nog steeds).

Heb dekudeals weer gebookmarked ;)

• Cyberw00d
Ik lees net dit bericht ;

https://www.nintendolife....sing-after-other-consoles

Dit soort dingen vind ik maar merkwaardig en vooral zwaar irritant …
Ik zat er op deze game te wachten en baal ervan dat switch 2 spelers moeten wachten terwijl de rest alles weer kan spoileren..
En hoezo geen nieuwe datum? Net als borderlands 4 zeker ? Wat een grap weer

• Carlos0_0
Het zal wel technische mankementen zijn, of hij moet ineens op 1 console nog maar komen.
Dan kan nog iets exclusief is, maar hij komt
Volgens mij op alle andere platformen gewoon.

Zo merkwaardig is het allemaal niet, elke console is anders .
Het spel was al uitgesteld, dus wellicht is de switch versie nog niet af.

• Cyberw00d
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:19:
Het zal wel technische mankementen zijn, of hij moet ineens op 1 console nog maar komen.
Dan kan nog iets exclusief is, maar hij komt
Volgens mij op alle andere platformen gewoon.

Zo merkwaardig is het allemaal niet, elke console is anders .
Het spel was al uitgesteld, dus wellicht is de switch versie nog niet af.
Hij is al een aardige poos geleden aangekondigd dus nu op het laatste moment uitstel vind ik wel merkwaardig.
Net als borderlands 4 btw . Waar is die gebleven ?

• Carlos0_0
L23 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:21:
Verbaasd me niet als je kijkt hoe Hitman op de Switch 2 uitkwam.
Ja en moet ook van uit gaan, zo sterk is een switch2 nu ook weer niet hè.
Ja knap wat er in z’n klein compacte handheld kan, maar zo grafische hoogstander is ook weer niet.

Ze moeten daarbij ook eens rekening houden met 2 modes, in Dock als uit de Dock.
Een spel ontwikkelen voor de ps5 of Xbox is veel makkelijker uiteindelijk.

• Carlos0_0
Cyberw00d schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:24:
[...]

Hij is al een aardige poos geleden aangekondigd dus nu op het laatste moment uitstel vind ik wel merkwaardig.
Misschien gewoon te vroeg aangekondigd, zoals wel vaker gebeurt laatste tijd?.
Iets aankondigen betekend niet dat af is, kijk maar hoe vaak gta6 is uitgesteld ondertussen bijv.

• Cyberw00d
Carlos0_0 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:35:
[...]

Misschien gewoon te vroeg aangekondigd, zoals wel vaker gebeurt laatste tijd?.
Iets aankondigen betekend niet dat af is, kijk maar hoe vaak gta6 is uitgesteld ondertussen bijv.
Als die voor alle consoles zou zijn uitgesteld snap ik het maar nu niet . Ze hebben tenslotte ook al ervaring kunnen op doen met hitman.
Wat betreft Xbox moeten ze ook 2 versies uitbrengen voor x en s .
Dus docked/handheld is hetzelfde verhaal.
Ach ik baal gewoon .
Misschien moet ik gewoon third party games op ps5 gaan spelen en dan een portal erbij voor de avonden dat mijn vrouw tv kijkt en als ze naar bed gaat op tv verder ..
Dat vind ik namelijk de de grootste kracht van hybrid . Meenemen maar buiten is met dit scherm toch niet te doen en heb de ps vita op vakanties

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberw00d op 08-04-2026 17:42 ]

Carlos0_0 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:34:
[...]

Ja en moet ook van uit gaan, zo sterk is een switch2 nu ook weer niet hè.
Ja knap wat er in z’n klein compacte handheld kan, maar zo grafische hoogstander is ook weer niet.

Ze moeten daarbij ook eens rekening houden met 2 modes, in Dock als uit de Dock.
Een spel ontwikkelen voor de ps5 of Xbox is veel makkelijker uiteindelijk.
Ik zie dat anders. Je hebt met de PC, Xbox en PS5 (Pro) steeds meer ruimte om een game uit te brengen die vrij slecht geoptimaliseerd is. (Hitman op de Switch 2 was bij release ook slecht geoptimaliseerd.) Switch 2 is wat mij betreft sterk genoeg voor dit soort games, maar als een studio een game half af wil uitbrengen om een release datum te halen en later patches uit gaat brengen om het te fixen dan heb je met de 12 GB RAM van de Switch 2 inderdaad een vrij "zwak" systeem. Het is bij de Xbox en PS5 makkelijker om de kantjes er vanaf te lopen.

Maar goed, ik haal games sowieso niet meer snel op release dag. Dit is geen game waar ik hoge verwachtingen van heb (op de Switch 2). Niet iets waar ik naar uitkijk en ik vorm wel een mening als de game eenmaal uit is. Toen ik zag hoe Hitman World of Assassination - Signature Edition uitkwam wist ik het wel.

Mijn verwachting was dus al een vrij slecht geoptimaliseerde Switch 2 versie. Nu de game uitgesteld is voor de Switch 2 heeft het in ieder geval nog de kans dat het bij de Switch 2 release goed draait.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 08-04-2026 18:20 ]

• jaihel
Switch 2 is binnen! Uiteindelijk super snel geleverd door Nintendo.

Ik kan totaal niet met de joycons overweg. Ik heb een pro controller maar die gebruiken mijn kinderen op de Switch 1. Lijkt me vooral voor de kinderen erg onhandig om de controller steeds opnieuw te verbinden met een andere Switch?

Is de Switch 2 pro controller het waard over de normale? Zijn er sites die niet in de pricewatch staan waar het voor een nette prijs te koop is?
jaihel schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:38:

Ik kan totaal niet met de joycons overweg. Ik heb een pro controller maar die gebruiken mijn kinderen op de Switch 1. Lijkt me vooral voor de kinderen erg onhandig om de controller steeds opnieuw te verbinden met een andere Switch?

Is de Switch 2 pro controller het waard over de normale? Zijn er sites die niet in de pricewatch staan waar het voor een nette prijs te koop is?
Ik zou persoonlijk de kinderen leren steeds de Pro controller opnieuw te verbinden met een andere Switch. Je kan uiteraard voor gemak gaan en de Switch 2 Pro controller is een fijne controller, maar de Switch 1 Pro controller voldoet voor mij prima. Ik vind die controllers sowieso vrij duur. Het is het zeker waard als je nog geen pro controller in huis hebt.

De Pro Controller 2 is objectief een verbetering en kan bovendien de Switch 2 uit slaapmodus halen. Maar ik heb zelf twee Switch 1 Pro Controllers en die zijn voldoende voor me :) Het is allemaal al duur genoeg.

Als je al van plan bent om een extra controller te kopen is het misschien een ander verhaal. Maar je kan dan bvb. ook gewoon een goedkope extra controller halen voor de Switch 1.
[...]

Bij 007 lijkt men al te zitten crunchen om het op het "lead" platform op tijd uit te krijgen in enigzins degelijke staat. Zou dus gewoon een kwestie van prioriteiten of beperkte middelen kunnen zijn. Niet te hard zoeken naar een complexe reden :)

De zomer is alvast geen enorm veel latere release. Dat insinueert juli tot september.

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 08-04-2026 19:58 ]

• Cyberw00d
JackAvery schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:46:
[...]

Bij 007 lijkt men al te zitten crunchen om het op het "lead" platform op tijd uit te krijgen in enigzins degelijke staat. Zou dus gewoon een kwestie van prioriteiten of beperkte middelen kunnen zijn. Niet te hard zoeken naar een complexe reden :)

De zomer is alvast geen enorm veel latere release. Dat insinueert juli tot september.
Dat is ook zo natuurlijk en het is niet zo dat er niks te spelen is . Zolang het geen borderlands 4 verhaal word komt het vast goed .. maar had er wel enorm zin in ..

Cyberw00d schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:02:
[...]

Dat is ook zo natuurlijk en het is niet zo dat er niks te spelen is . Zolang het geen borderlands 4 verhaal word komt het vast goed .. maar had er wel enorm zin in ..
Tegelijkertijd leuk als je ergens naar kan uitkijken :)

• eenhoorntje

Via de officele store gaat hier altijd goed, indien nodig iets retourneren idem dito

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-04 17:14
Zo, vorige week Pokopia kunnen vinden als keycard en ik heb nu al iets van 20 uur gespeeld! Dit spel zit echt heel goed in elkaar.

Ik heb zelf weinig met Pokemon en heb het al sinds denk Diamond/Pearl/Platinum niet meer gespeeld, maar de pokemon zelf blijven cute en de gameplay loop is super goed en heel satisfying en dringt echt aan op elke keer weer een klein stapje verder nemen en weer iets verbeteren of uitvogelen, dan is dat gelukt en kom je weer op iets nieuws. En het is echt super cute qua wereld en gameplay, heel veel guidance aan het begin en langzaam ga je steeds meer zelf doen, echt een leuk spel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNBkxBfyyb00A12qTei7M3ZKX2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSQSrTGd3Ptz6CCLokAHFDn9.jpg?f=fotoalbum_large
Meer NSO games voor de NES app:
Een paar klassiekers hier :)

Om 18:00 is er een showcase van 45 minuten door een aantal ontwikkelaars. Het wordt georganiseerd door Evil Empire, die momenteel aan de nieuwe Castlevania game werken. Redelijke kans dat we een aantal nieuwe indie Switch 2 games zullen zien.
Reeds bevestigd dat ze in de stream aanwezig zullen zijn:
  • Risk of Rain 2
  • Windrose
  • Solarpunk
  • Over the Hill
  • Dead as Disco
  • Far Far West
  • Castlevania: Belmont's Curse

[ Voor 71% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2026 16:47 ]

Om 14:00 start de Level 5 livestream van deze lente:

Een aantal van de trailers die gisteren getoond werden:

Castlevania heeft voorlopig nog steeds geen bevestigde Switch 2 versie.

Solarpunk is een van de vele open wereld survival/crafting games met een scifi sausje. Release op 8 juni.

Graveyard Keeper 2 hoeft eigenlijk geen intro meer :)
Super Battle Golf werd bevestigd voor consoles
net als deze Vampire Survivors spinoff in het Warhammer universum.

Men toonde ook meer gameplay van Alabaster Dawn, de nieuwe game van de CrossCode ontwikkelaars.
Neverway - een 2D life-sim RPG met een horror sausje - komt naar Switch 1 in oktober - en dus ook naar Switch 2
Tenslotte was er een aankondiging van de open beta van Starseeker: Astroneer Expeditions later deze maand. Je kan je inschrijven op hun website.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 10-04-2026 14:59 ]

• jori040
Two First-Party Switch 2 Ratings Have Been Spotted: https://www.nintendolife....ratings-have-been-spotted

Even afwachten wanneer Nintendo zelf met nieuwe info komt.

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:49

De SW2 Pro controller is regelmatig in de aanbieding bij CDdiscount.fr (Franse webshop, levert internationaal) en vaak/altijd bieden ze €10 korting op eerste bestelling.

https://www.budgetgaming....tch+2+pro+controller.html

Het is wel 2-3 wk voordat je product wordt afgeleverd bij een internationaal ophaalpunt dus dat is nog wel een dingetje. Tot die tijd kun je natuurlijk SW1 Pro controllers gebruiken. Ik heb een tweede SW Pro controller dus zo voor €60 ipv. €90.

• Cyberw00d
Dit lijkt mij heel tof alleen weet ik niet als ik langer als 5 minuten het ook tof vind in zwart/wit…

Iets heel anders ; ik verwacht maandag of dinsdag de nyxi hyperion 3 binnen te hebben . Hij is inmiddels overgedragen aan de lokale post bedrijf in ons land

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberw00d op 12-04-2026 13:51 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
[...]

Borderlands 4 is een technisch gedrocht. Die draait op de beste hardware nog slecht. In de basis van de engine zitten dusdanige problemen dat ik me voor kan stellen dat ze die game gewoon überhaupt niet goed werkend krijgen op een Switch 2. Op de PS5 en Series X zijn er problemen dat de game na een aantal minuten spelen steeds meer performance verliest als gevolg van RAM/Cache leakage.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Cyberw00d
Vandaag is de nyxi hyperion 3 binnen gekomen!
Eerste indruk is het een enorme verademing voor mijn handen, het voelt echt zoveel beter dan de orginele joy cons ook al had ik daar een grip case om ….
En voor 87 euro een stuk goedkoper dan de website online dus mochten mensen geïnteresseerd zijn in deze controller zou ik de orginele store op ome Ali zoeken en daar bestellen …
6 april besteld en dus vandaag 13 april binnen .. precies 1 week .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vDTHkgEDZ1apPgd7x5NfBv4OMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqDNXLkkbN5ZgRXbf9uyBHeS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cyberw00d op 13-04-2026 18:19 ]

• jori040
Hulleman schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:57:
[...]

Borderlands 4 is een technisch gedrocht. Die draait op de beste hardware nog slecht. In de basis van de engine zitten dusdanige problemen dat ik me voor kan stellen dat ze die game gewoon überhaupt niet goed werkend krijgen op een Switch 2. Op de PS5 en Series X zijn er problemen dat de game na een aantal minuten spelen steeds meer performance verliest als gevolg van RAM/Cache leakage.
En mocht het op de Switch 2 komen dan zal het nooit 60fps draaien.Een first-person-shooter in 30fps spelen nou nee.

Heb de game ten tijden van release op base PS5 gespeeld en die had het idd al zwaar met deze game.

Ondanks dat ik 4 beter vind dan 3 was ik er wel snel klaar mee.

@Cyberw00d
Als je een leuke shooter op de Switch 2 wil spelen moet je Splatoon 3 eens checken.De game heeft leuke SP & MP content.[Kan zijn dat ik deze tip al ooit aan je heb gegeven ;) ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:56:
[...]

En mocht het op de Switch 2 komen dan zal het nooit 60fps draaien.Een first-person-shooter in 30fps spelen nou nee.

Heb de game ten tijden van release op base PS5 gespeeld en die had het idd al zwaar met deze game.

Ondanks dat ik 4 beter vind dan 3 was ik er wel snel klaar mee.

@Cyberw00d
Als je een leuke shooter op de Switch 2 wil spelen moet je Splatoon 3 eens checken.De game heeft leuke SP & MP content.[Kan zijn dat ik deze tip al ooit aan je heb gegeven ;) ]
Ik zou eens gaan kijken als dit een game voor mij is . Bedankt !

Vanavond een langere sessie ermee spelen dus ik breng nog een update hoe de controller bevalt

Btw heb nog nooit echt een borderlands game gespeeld . Wel eens geprobeerd maar sprak me niet aan . Ik wacht wel op cod 🫩

Pragmata een game die me niet aansprak heb ik de demo van gespeeld en vond ik toch erg tof !
Op de wishlist en als die in de aanbieding is dan maar eens aanschaffen .
Vond hem docked erg mooi en goed weg spelen. Handheld niet geprobeerd nog .

[ Voor 19% gewijzigd door Cyberw00d op 13-04-2026 17:09 ]

• jori040
Cyberw00d schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:05:
[...]

Ik zou eens gaan kijken als dit een game voor mij is . Bedankt !

Vanavond een langere sessie ermee spelen dus ik breng nog een update hoe de controller bevalt

Btw heb nog nooit echt een borderlands game gespeeld . Wel eens geprobeerd maar sprak me niet aan . Ik wacht wel op cod 🫩

Pragmata een game die me niet aansprak heb ik de demo van gespeeld en vond ik toch erg tof !
Op de wishlist en als die in de aanbieding is dan maar eens aanschaffen .
Vond hem docked erg mooi en goed weg spelen. Handheld niet geprobeerd nog .
Pragmata Switch 2 review: https://www.nintendolife....intendo-switch-2/pragmata :)
Na RE9 heeft Capcom weer een topper in handen.
Pagina: 1 ... 156 157 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4