Er zijn geruchten geweest dat Retro al bezig is met een vervolg maar dat trek ik in twijfel.Als deze game een 90 had gekregen had hij het misschien iets beter gedaan.Deezers schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Metroid halen alleen Metroid liefhebbers. Dus ben bang dat dit voor een hele lange tijd de laatste Metroid titel gaat zijn. Of ze moeten iets van een spin off maken of iets casuals. Het is ook echt vrij belabberd in de markt gezet in december en de lauwe en teleurgestelde ontvangst draagt dan niet bij om de twijfelaars nog te overtuigen. Kreeg echt het idee dat ze het maar hebben uitgebracht omdat ze weinig keuze meer hadden en helemaal annuleren natuurlijk voor een nog groter imagoprobleem zou zorgen. Dus maar stilletjes uitgebracht en alles wat ze verkopen is dan nog mooi meegenomen.
Ik heb hem nog dicht in seal zitten, maar dat komt omdat ik de S2 editie voor 45 euro kon kopen en nu ook niet echt in de stemming ben gekomen door alle gemengde reacties. Wellicht dat ze het de komende maanden nog wat vaker in de aandacht brengen of er nog iets extra's uitkomt.
In dat opzicht zijn Mario, Pokemon en Yoshi games toch veiliger voor Nintendo om in de markt te brengen. Die kopen mensen toch wel ongeacht het een goede/nieuwe game is of de zoveelste heruitgave.
Komende jaren verwacht ik ook geen nieuw Prime game.Een 2D Metroid zie ik deze generatie nog wel gebeuren.
Metroid heeft haar Breath of the Wild-moment nodig.Deezers schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Metroid halen alleen Metroid liefhebbers. Dus ben bang dat dit voor een hele lange tijd de laatste Metroid titel gaat zijn. Of ze moeten iets van een spin off maken of iets casuals. Het is ook echt vrij belabberd in de markt gezet in december en de lauwe en teleurgestelde ontvangst draagt dan niet bij om de twijfelaars nog te overtuigen. Kreeg echt het idee dat ze het maar hebben uitgebracht omdat ze weinig keuze meer hadden en helemaal annuleren natuurlijk voor een nog groter imagoprobleem zou zorgen. Dus maar stilletjes uitgebracht en alles wat ze verkopen is dan nog mooi meegenomen.
Ik heb hem nog dicht in seal zitten, maar dat komt omdat ik de S2 editie voor 45 euro kon kopen en nu ook niet echt in de stemming ben gekomen door alle gemengde reacties. Wellicht dat ze het de komende maanden nog wat vaker in de aandacht brengen of er nog iets extra's uitkomt.
In dat opzicht zijn Mario, Pokemon en Yoshi games toch veiliger voor Nintendo om in de markt te brengen. Die kopen mensen toch wel ongeacht het een goede/nieuwe game is of de zoveelste heruitgave.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik hoop het niet. Zelda heeft juist weer een "echte" Zelda game nodig.Mog schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:50:
[...]
Metroid heeft haar Breath of the Wild-moment nodig.
Define "echt". Link's Awakening, Skyward Sword HD en Echoes of Wisdom heb je net gehadabc874 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
[...]
Ik hoop het niet. Zelda heeft juist weer een "echte" Zelda game nodig.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
RemakeMog schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:12:
[...]
Define "echt". Link's Awakening, Skyward Sword HD en Echoes of Wisdom heb je net gehad
HD uitvoering
vervolg en/of spin off game
'We' willen een nieuwe ouderwetse 3d zelda. Ik eigenlijk niet
Zou wel graag een nieuwe 2d zelda willen, op zich laatste gekregen met die bed stapel game, maar die trok me toch wat minder. Daarentegen raakte ik ook niet echt in de laatste 'nieuwe 2d zelda daarvoor, wat volgens mij link between worlds was/is. En die volgens mij vrij goed ontvangen was. Dus het zal aan mij liggen (in de kerst vakantie wel veel lol beleefd aan minish cap.).
10 second ninja DONE
Zijn er hier nog mensen die Dragon Quest VII – Reimagined halen deze week?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ja heb hem een paar weken geleden al besteld.WinterBase schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:56:
De nieuwe 1 2 en 3 ook al uitgespeeld dus van mij mag de rest ook komen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Wat denken jullie ? 5 feb nog een direct ? Het is nog opvallend stil
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Geen idee, ik hou me niet bezig met al die geruchten... maar een Direct wordt vaak vrij kort van te voren aangekondigd.Cyberw00d schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:
Als je morgen niets hoort dan gaat het deze week niet gebeuren.Cyberw00d schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:
Einde van de maand ga ik voor Resident Evil.WinterBase schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:56:
We Played Resident Evil Requiem on Switch 2 [IGN]Nu weten we zeker dat hij 60 draait.
Resident Evil is voor mij begonnen op een Nintendo console en daarom wil ik deze versie.1 remake en 4 kapot gespeeld op de Gamecube.
De Wii versie van 4 is ook geweldig.
Resident Evil is voor mij begonnen op een Nintendo console en daarom wil ik deze versie.1 remake en 4 kapot gespeeld op de Gamecube.
De Wii versie van 4 is ook geweldig.
[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 03-02-2026 20:42 ]
Ik heb helaas geen tijd voor uitgebreide updates het voorbije jaar maar ik kan het niet laten toch een paar grafiekjes en lijstjes te delen...
Hier zie je hoe Switch 1 en 2 zich plaatsen tussen de life-to-date verkopen van alle andere Nintendo consoles. Switch 1 heeft zoals eerder gezegd de Nintendo DS voorbij gestoken en is het bestverkopende Nintendo platform ooit.
Switch 2 is qua hardware sales zeer goed gestart - rond de zomer zou deze misschien al meer verkocht moeten hebben dan de GameCube. Software is moeilijk om te vergelijken - alle andere platformen hieronder hebben jaren aan software sales in de statistiek staan én Switch 2 gebruikers kopen vast ook nog Switch 1 games. Bovendien telt Nintendo digitale verkopen van Switch 2 edities van hun games als Switch 1 verkopen.
/f/image/ZyvzWKkFvPpqwOzD4sU81qpU.png?f=fotoalbum_large)
De hardware verkopen per kwartaal tonen hoe Switch 2 heel snel de hardware verkopen begint over te nemen. Dit heeft een effect op Switch 1 hardware, maar we zien nog steeds ~1 miljoen Switch-consoles per kwartaal. Productie is duidelijk ook nog niet stopgezet.
/f/image/F9RrklFzAFKpy5xmFtenitZV.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve link met correctere kleuren en die hopelijk beter leesbaar is: https://www.datawrapper.de/_/r4Gux/?v=9
Switch 2 verkoopt ook sneller dan Switch 1 - maar dat is niet vreemd gezien we het nu hebben over een platform met een gezonde fanbase. Het wordt wel interessant om te zien of Nintendo het momentum kan blijven volhouden tijdens 2026.
Qua software hebben we een aantal updates van de verkopen - met dank aan InstallBaseForum zodat ik het zelf niet moet uittypen:
Wat betekent dit voor Metroid Prime 4? Dat het spel noch op Switch 1, noch op Switch 2 minstens 1 miljoen verkocht heeft. Je kan dus eigenlijk enkel stellen dat de totale verkopen minder dan twee miljoen exemplaren zijn - een redelijk weinigzeggend beetje informatie. Voordat men dit afschiet als "slechte verkopen"... Metroid Prime games verkopen eigenlijk zelden veel. Hieronder vind je de lifetime verkopen van de andere Metroid games.
/f/image/lh9bWmudQDHrYMhLyc0DplTz.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet dat op Prime 1 na eigenlijk de andere Prime games hekkensluiters zijn. De remaster heb ik zelfs niet ingekleurd
Al bij al zou ik dus verwachten dat Prime 4 ongeveer presteert zoals van de reeks verwacht kan worden - of Nintendo er blij mee is, is natuurlijk moeilijker om te zeggen.
Wat hier ook ontbreekt is Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Het spel is technisch gezien ontwikkeld en uitgegeven in sommige regio's door Koei Tecmo - Nintendo gaat dus geen cijfers publiceren. Koei heeft wel al laten weten dat Age of Imprisonment meer dan een miljoen exemplaren heeft verkocht. Ondanks dat er relatief "weinig" Switch 2 gebruikers zijn verkoopt het spel vrij goed als je even bedenkt dat Age of Calamity tijdens de Covid pandemie uitkwam toen er reeds ~80 miljoen Switch consoles in omloop waren.
Hier zie je hoe Switch 1 en 2 zich plaatsen tussen de life-to-date verkopen van alle andere Nintendo consoles. Switch 1 heeft zoals eerder gezegd de Nintendo DS voorbij gestoken en is het bestverkopende Nintendo platform ooit.
Switch 2 is qua hardware sales zeer goed gestart - rond de zomer zou deze misschien al meer verkocht moeten hebben dan de GameCube. Software is moeilijk om te vergelijken - alle andere platformen hieronder hebben jaren aan software sales in de statistiek staan én Switch 2 gebruikers kopen vast ook nog Switch 1 games. Bovendien telt Nintendo digitale verkopen van Switch 2 edities van hun games als Switch 1 verkopen.
/f/image/ZyvzWKkFvPpqwOzD4sU81qpU.png?f=fotoalbum_large)
De hardware verkopen per kwartaal tonen hoe Switch 2 heel snel de hardware verkopen begint over te nemen. Dit heeft een effect op Switch 1 hardware, maar we zien nog steeds ~1 miljoen Switch-consoles per kwartaal. Productie is duidelijk ook nog niet stopgezet.
/f/image/F9RrklFzAFKpy5xmFtenitZV.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve link met correctere kleuren en die hopelijk beter leesbaar is: https://www.datawrapper.de/_/r4Gux/?v=9
Switch 2 verkoopt ook sneller dan Switch 1 - maar dat is niet vreemd gezien we het nu hebben over een platform met een gezonde fanbase. Het wordt wel interessant om te zien of Nintendo het momentum kan blijven volhouden tijdens 2026.
Qua software hebben we een aantal updates van de verkopen - met dank aan InstallBaseForum zodat ik het zelf niet moet uittypen:
- Mario Kart 8 Deluxe - 70.59M (+1.03M)
- Animal Crossing: New Horizons - 49.32M (+700K)
- Super Smash Bros. Ultimate - 37.44M (+510K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 33.64M (+300K)
- Super Mario Odyssey - 30.27M (+430K)
- Pokémon Scarlet and Violet - 28.08M (+470K)
- Pokémon Sword and Shield - 27.08M (+120K)
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 22.40M (+250K)
- Super Mario Party - 21.28M (+50K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.80M (+270K)
- Nintendo Switch Sports - 17.84M (+1.57M since March 2025)
- Super Mario Bros. Wonder - 17.15M (+1.12M since March 2025)
- Mario Kart World - 14.03M (+4.46M)
- Super Mario Party Jamboree - 9.41M (+770K)
- Pokémon Legends: Z-A - 8.41M
- Donkey Kong Bananza - 4.25M (+760K)
- Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition - 3.89M
- Super Mario Galaxy 2 - 2.42M
- Super Mario Galaxy - 2.28M
- Kirby Air Riders - 1.76M
Wat betekent dit voor Metroid Prime 4? Dat het spel noch op Switch 1, noch op Switch 2 minstens 1 miljoen verkocht heeft. Je kan dus eigenlijk enkel stellen dat de totale verkopen minder dan twee miljoen exemplaren zijn - een redelijk weinigzeggend beetje informatie. Voordat men dit afschiet als "slechte verkopen"... Metroid Prime games verkopen eigenlijk zelden veel. Hieronder vind je de lifetime verkopen van de andere Metroid games.
/f/image/lh9bWmudQDHrYMhLyc0DplTz.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet dat op Prime 1 na eigenlijk de andere Prime games hekkensluiters zijn. De remaster heb ik zelfs niet ingekleurd
Wat hier ook ontbreekt is Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Het spel is technisch gezien ontwikkeld en uitgegeven in sommige regio's door Koei Tecmo - Nintendo gaat dus geen cijfers publiceren. Koei heeft wel al laten weten dat Age of Imprisonment meer dan een miljoen exemplaren heeft verkocht. Ondanks dat er relatief "weinig" Switch 2 gebruikers zijn verkoopt het spel vrij goed als je even bedenkt dat Age of Calamity tijdens de Covid pandemie uitkwam toen er reeds ~80 miljoen Switch consoles in omloop waren.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4