Er zijn geruchten geweest dat Retro al bezig is met een vervolg maar dat trek ik in twijfel.Als deze game een 90 had gekregen had hij het misschien iets beter gedaan.Deezers schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Metroid halen alleen Metroid liefhebbers. Dus ben bang dat dit voor een hele lange tijd de laatste Metroid titel gaat zijn. Of ze moeten iets van een spin off maken of iets casuals. Het is ook echt vrij belabberd in de markt gezet in december en de lauwe en teleurgestelde ontvangst draagt dan niet bij om de twijfelaars nog te overtuigen. Kreeg echt het idee dat ze het maar hebben uitgebracht omdat ze weinig keuze meer hadden en helemaal annuleren natuurlijk voor een nog groter imagoprobleem zou zorgen. Dus maar stilletjes uitgebracht en alles wat ze verkopen is dan nog mooi meegenomen.
Ik heb hem nog dicht in seal zitten, maar dat komt omdat ik de S2 editie voor 45 euro kon kopen en nu ook niet echt in de stemming ben gekomen door alle gemengde reacties. Wellicht dat ze het de komende maanden nog wat vaker in de aandacht brengen of er nog iets extra's uitkomt.
In dat opzicht zijn Mario, Pokemon en Yoshi games toch veiliger voor Nintendo om in de markt te brengen. Die kopen mensen toch wel ongeacht het een goede/nieuwe game is of de zoveelste heruitgave.
Komende jaren verwacht ik ook geen nieuw Prime game.Een 2D Metroid zie ik deze generatie nog wel gebeuren.
Metroid heeft haar Breath of the Wild-moment nodig.Deezers schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Metroid halen alleen Metroid liefhebbers. Dus ben bang dat dit voor een hele lange tijd de laatste Metroid titel gaat zijn. Of ze moeten iets van een spin off maken of iets casuals. Het is ook echt vrij belabberd in de markt gezet in december en de lauwe en teleurgestelde ontvangst draagt dan niet bij om de twijfelaars nog te overtuigen. Kreeg echt het idee dat ze het maar hebben uitgebracht omdat ze weinig keuze meer hadden en helemaal annuleren natuurlijk voor een nog groter imagoprobleem zou zorgen. Dus maar stilletjes uitgebracht en alles wat ze verkopen is dan nog mooi meegenomen.
Ik heb hem nog dicht in seal zitten, maar dat komt omdat ik de S2 editie voor 45 euro kon kopen en nu ook niet echt in de stemming ben gekomen door alle gemengde reacties. Wellicht dat ze het de komende maanden nog wat vaker in de aandacht brengen of er nog iets extra's uitkomt.
In dat opzicht zijn Mario, Pokemon en Yoshi games toch veiliger voor Nintendo om in de markt te brengen. Die kopen mensen toch wel ongeacht het een goede/nieuwe game is of de zoveelste heruitgave.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik hoop het niet. Zelda heeft juist weer een "echte" Zelda game nodig.Mog schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:50:
[...]
Metroid heeft haar Breath of the Wild-moment nodig.
Define "echt". Link's Awakening, Skyward Sword HD en Echoes of Wisdom heb je net gehadabc874 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:06:
[...]
Ik hoop het niet. Zelda heeft juist weer een "echte" Zelda game nodig.
RemakeMog schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:12:
[...]
Define "echt". Link's Awakening, Skyward Sword HD en Echoes of Wisdom heb je net gehad
HD uitvoering
vervolg en/of spin off game
'We' willen een nieuwe ouderwetse 3d zelda. Ik eigenlijk niet
Zou wel graag een nieuwe 2d zelda willen, op zich laatste gekregen met die bed stapel game, maar die trok me toch wat minder. Daarentegen raakte ik ook niet echt in de laatste 'nieuwe 2d zelda daarvoor, wat volgens mij link between worlds was/is. En die volgens mij vrij goed ontvangen was. Dus het zal aan mij liggen (in de kerst vakantie wel veel lol beleefd aan minish cap.).
10 second ninja DONE
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Ja heb hem een paar weken geleden al besteld.WinterBase schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:56:
Zijn er hier nog mensen die Dragon Quest VII – Reimagined halen deze week?
De nieuwe 1 2 en 3 ook al uitgespeeld dus van mij mag de rest ook komen.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows
Geen idee, ik hou me niet bezig met al die geruchten... maar een Direct wordt vaak vrij kort van te voren aangekondigd.Cyberw00d schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:
Wat denken jullie ? 5 feb nog een direct ? Het is nog opvallend stil
Als je morgen niets hoort dan gaat het deze week niet gebeuren.Cyberw00d schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:
Wat denken jullie ? 5 feb nog een direct ? Het is nog opvallend stil
Einde van de maand ga ik voor Resident Evil.WinterBase schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:56:
Zijn er hier nog mensen die Dragon Quest VII – Reimagined halen deze week?
Resident Evil is voor mij begonnen op een Nintendo console en daarom wil ik deze versie.1 remake en 4 kapot gespeeld op de Gamecube.
De Wii versie van 4 is ook geweldig.
[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 03-02-2026 20:42 ]
Hier zie je hoe Switch 1 en 2 zich plaatsen tussen de life-to-date verkopen van alle andere Nintendo consoles. Switch 1 heeft zoals eerder gezegd de Nintendo DS voorbij gestoken en is het bestverkopende Nintendo platform ooit. Ook voor software is het platform een duidelijk succes met een tie-ratio die ondertussen hoger is dan de GameCube. Evergreens verkopen nog steeds.
Switch 2 is qua hardware sales zeer goed gestart - rond de zomer zou deze misschien al meer verkocht moeten hebben dan de GameCube. Software is moeilijk om te vergelijken - alle andere platformen hieronder hebben jaren aan software sales in de statistiek staan én Switch 2 gebruikers kopen vast ook nog Switch 1 games. Bovendien telt Nintendo digitale verkopen van Switch 2 edities van hun games als Switch 1 verkopen.
/f/image/ZyvzWKkFvPpqwOzD4sU81qpU.png?f=fotoalbum_large)
De hardware verkopen per kwartaal tonen hoe Switch 2 heel snel de hardware verkopen begint over te nemen. Dit heeft een effect op Switch 1 hardware, maar we zien nog steeds ~1 miljoen Switch-consoles per kwartaal. Productie is duidelijk ook nog niet stopgezet.
/f/image/F9RrklFzAFKpy5xmFtenitZV.png?f=fotoalbum_large)
Interactieve link met correctere kleuren en die hopelijk beter leesbaar is: https://www.datawrapper.de/_/r4Gux/?v=9
Switch 2 verkoopt ook sneller dan Switch 1 - maar dat is niet vreemd gezien we het nu hebben over een platform met een gezonde fanbase. Het wordt wel interessant om te zien of Nintendo het momentum kan blijven volhouden tijdens 2026.
Qua software hebben we een aantal updates van de verkopen - met dank aan InstallBaseForum zodat ik het zelf niet moet uittypen:
- Mario Kart 8 Deluxe - 70.59M (+1.03M)
- Animal Crossing: New Horizons - 49.32M (+700K)
- Super Smash Bros. Ultimate - 37.44M (+510K)
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 33.64M (+300K)
- Super Mario Odyssey - 30.27M (+430K)
- Pokémon Scarlet and Violet - 28.08M (+470K)
- Pokémon Sword and Shield - 27.08M (+120K)
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - 22.40M (+250K)
- Super Mario Party - 21.28M (+50K)
- New Super Mario Bros. U Deluxe - 18.80M (+270K)
- Nintendo Switch Sports - 17.84M (+1.57M since March 2025)
- Super Mario Bros. Wonder - 17.15M (+1.12M since March 2025)
- Mario Kart World - 14.03M (+4.46M)
- Super Mario Party Jamboree - 9.41M (+770K)
- Pokémon Legends: Z-A - 8.41M
- Donkey Kong Bananza - 4.25M (+760K)
- Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition - 3.89M
- Super Mario Galaxy 2 - 2.42M
- Super Mario Galaxy - 2.28M
- Kirby Air Riders - 1.76M
Wat betekent dit voor Metroid Prime 4? Dat het spel noch op Switch 1, noch op Switch 2 minstens 1 miljoen verkocht heeft. Je kan dus eigenlijk enkel stellen dat de totale verkopen minder dan twee miljoen exemplaren zijn - een redelijk weinigzeggend beetje informatie. Voordat men dit afschiet als "slechte verkopen"... Metroid Prime games verkopen eigenlijk zelden veel. Hieronder vind je de lifetime verkopen van de andere Metroid games.
/f/image/lh9bWmudQDHrYMhLyc0DplTz.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet dat op Prime 1 na eigenlijk de andere Prime games hekkensluiters zijn. De remaster heb ik zelfs niet ingekleurd
Wat hier ook ontbreekt is Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Het spel is technisch gezien ontwikkeld en uitgegeven in sommige regio's door Koei Tecmo - Nintendo gaat dus geen cijfers publiceren. Koei heeft wel al laten weten dat Age of Imprisonment meer dan een miljoen exemplaren heeft verkocht. Ondanks dat er relatief "weinig" Switch 2 gebruikers zijn verkoopt het spel vrij goed als je even bedenkt dat Age of Calamity tijdens de Covid pandemie uitkwam toen er reeds ~80 miljoen Switch consoles in omloop waren.
Het klinkt sterk alsof de problemen met BL4 in het algemeen zo groot waren dat het alle hens aan dek was om de reeds gepubliceerde versies te fixen. Benieuwd of we deze game zelfs nog gaan zien - het zal er van af hangen hoeveel ontwikkelkosten er nog zouden ingepland moeten worden."We made the difficult decision to pause development on that SKU," Take-Two spokesperson Alan Lewis told Variety. "Our focus continues to be delivering quality post-launch content for players on the ongoing improvements to optimize the game. We're continuing to collaborate closely with our friends at Nintendo. We have 'PGA Tour 2K25' coming out and 'WWE 2K26' [for Switch 2], and we're incredibly excited about bringing more of our titles to that platform in the future."
(Zo zie je overigens weeral hoe Unreal Engine 5 tekort lijkt te schieten deze generatie)
Ik kwam hier om dit artikel de delen maar je was me voor .JackAvery schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:32:
Het werk aan de Borderlands 4 Switch 2 port is gepauzeerd, zo zegt Take Two in een interview:
[...]
Het klinkt sterk alsof de problemen met BL4 in het algemeen zo groot waren dat het alle hens aan dek was om de reeds gepubliceerde versies te fixen. Benieuwd of we deze game zelfs nog gaan zien - het zal er van af hangen hoeveel ontwikkelkosten er nog zouden ingepland moeten worden.
(Zo zie je overigens weeral hoe Unreal Engine 5 tekort lijkt te schieten deze generatie)
Ik vind dit wel een zorgwekkende ontwikkeling. Zouden daarom andere devs ook gaan twijfelen aan de switch 2 ? Is het het “onkunde” van hun kant als je ziet hoe die draait op andere hardware
Bijzonder om te zien hoe weinig Metroid-games verkopen. In mijn hoofd is het een grote franchise. Maar dat valt dus wel mee.JackAvery schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:44:
[Afbeelding]
Je ziet dat op Prime 1 na eigenlijk de andere Prime games hekkensluiters zijn. De remaster heb ik zelfs niet ingekleurdAl bij al zou ik dus verwachten dat Prime 4 ongeveer presteert zoals van de reeks verwacht kan worden - of Nintendo er blij mee is, is natuurlijk moeilijker om te zeggen.
Waarom er dan wel aan Metroid wordt gewerkt, maar niet aan F-Zero of Wave Race is mij een groot raadsel. Ik dacht dat het met fanbase te maken had.
F-Zero & Wave Race zijn van niche games waar Nintendo denk niets meer mee gaat doen.Qua bekendheid zit dat nog onder Metroid.
MK World deed mij op het water heel erg aan Wave Race denken.Heb die game tijdens de Gamecube launch gekocht destijds.
Vermoed dat Nintendo verder gaat bouwen op de games die het op de Switch goed gedaan hebben.Denk aan o.a. Splatoon & Pikmin.
[ Voor 56% gewijzigd door jori040 op 04-02-2026 09:59 ]
Ik zie het meer als onkunde, maar op de Switch 1 zijn ook wel games aangekondigd en vervolgens de ontwikkeling gestopt (Steep). Belangrijkste is dat de Switch 2 goed verkoopt en dan twijfelen devs niet hoor.Cyberw00d schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:06:
[...]
Ik kwam hier om dit artikel de delen maar je was me voor .
Ik vind dit wel een zorgwekkende ontwikkeling. Zouden daarom andere devs ook gaan twijfelen aan de switch 2 ? Is het het “onkunde” van hun kant als je ziet hoe die draait op andere hardware
[ Voor 98% gewijzigd door jori040 op 04-02-2026 10:00 ]
Prime 4 is voor mij ook echt hele slechte game. Denk dat de mond op mond reclame heel beperkt is.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:32:
Na het succes van Metroid Dread had ik verwacht dat er iets meer interesse in Prime 4 zou zijn.Ben benieuwed of Nintendo nu meteen verder gaat met een vervolg.
F-Zero & Wave Race zijn van niche games waar Nintendo denk niets meer mee gaat doen.Qua bekendheid zit dat nog onder Metroid.
MK World deed mij op het water heel erg aan Wave Race denken.Heb die game tijdens de Gamecube launch gekocht destijds.
Vermoed dat Nintendo verder gaat bouwen op de games die het op de Switch goed gedaan hebben.Denk aan o.a. Splatoon & Pikmin.
Dit, gewoon niet goed genoeg.giantgiantus schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:19:
[...]
Prime 4 is voor mij ook echt hele slechte game. Denk dat de mond op mond reclame heel beperkt is.
En te duur. Denk dat als ze dit voor 40-50 euro in de markt zetten mensen het nog wel willen proberen.
Foutjefriketje1 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:52:
[...]
Dit, gewoon niet goed genoeg.
En te duur. Denk dat als ze dit voor 40-50 euro in de markt zetten mensen het nog wel willen proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 04-02-2026 11:16 ]
Het is nog wat zoeken maar ben ondertussen in Hateno geraakt. Het is een fantastische game, maar ik moet wat meer verkennen denk ik voordat ik met de hoofdmissies verder ga aangezien ik nog veel te zwak ben om eender welke vijand te verslaan.Pro-prutser schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:03:
[...]
Die op de Gameboy heb ik een paar weken geleden nog uitgespeeldEen pareltje wat mij betreft.
Máár wat vind je van BOTW?
Het is zinloos om je zorgen te gaan maken of hieruit dingen te gaan afleiden voor andere gamesCyberw00d schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:06:
[...]
Ik kwam hier om dit artikel de delen maar je was me voor .
Reputatie, opportuniteitskosten, potentiële sales, specifieke personen binnen het bedrijf die een serie willen blijven ondersteunen… noem maar op.Mog schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:23:
[...]
Bijzonder om te zien hoe weinig Metroid-games verkopen. In mijn hoofd is het een grote franchise. Maar dat valt dus wel mee.
Waarom er dan wel aan Metroid wordt gewerkt, maar niet aan F-Zero of Wave Race is mij een groot raadsel. Ik dacht dat het met fanbase te maken had.
Ik zou ook graag een WaveRace game zien. F-Zero heeft wel best wat aandacht gekregen de voorbije jaren.
Mijn kinderen spelen Smash. Ze kennen Captain Falcon maar hebben geen idee wat een F-Zero is. De laatste 3D F-Zero komt alweer uit 2003 (verkocht 1,5 miljoen keer, dat is bijna 7% van alle GameCube-bezitters). Ik vind het hoog tijd voor een nieuwe versie. Ik snap dat Nintendo niet de sales van Mario Kart wilt schaden, dus release het in 2029. Afgaande op de Metroid sales en het groot aantal Metroid games hoeft het blijkbaar "slechts" 1-3 miljoen kopieën te verkopen om als succesvol te worden gezien. Het is toch eeuwig zonde dat zo'n franchise ergens op de plank blijft liggen? Ik vind dat de nieuwe generaties ook een F-Zero game verdienen.JackAvery schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:45:
[...]
Reputatie, opportuniteitskosten, potentiële sales, specifieke personen binnen het bedrijf die een serie willen blijven ondersteunen… noem maar op.
Ik zou ook graag een WaveRace game zien. F-Zero heeft wel best wat aandacht gekregen de voorbije jaren.
Eerder las ik dat Miyamoto een nieuwe F-Zero tegen zou houden omdat F-Zero GX de perfecte game was. Dat er geen nieuwe technologische doorbraken waren die een nieuwe F-Zero game de moeite waard zouden maken. Maar die principes lijken alleen voor games als F-Zero, WaveRace, Kid Icarus, Golden Sun en 1080 Snowboarding te gelden. We krijgen wel de zoveelste Mario Golf, Tennis, Football.
Niet goed genoeg....quirinus schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:14:
veel te zwak ben om eender welke vijand te verslaan.
Sommigen krijgen het voor elkaar om Ganon te verslaan met enkel een tree branch, wel met glitches dat de stick niet breekt maar dan nog
Niet dat een normaal mens dat zomaar na doet, maar om aan te geven dat het vooral skills zijn en niet zozeer de upgrades. Al maken sterke wapens en armor het wel een heel stuk makkelijker.
Dat hoeft niks met Mario Kart te maken te hebben. Misschien is er gewoon niet voldoende interesse intern (of niet voldoende nieuwe ideeën) om een sequel te maken.Mog schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:03:
[...]
Mijn kinderen spelen Smash. Ze kennen Captain Falcon maar hebben geen idee wat een F-Zero is. De laatste 3D F-Zero komt alweer uit 2003 (verkocht 1,5 miljoen keer, dat is bijna 7% van alle GameCube-bezitters). Ik vind het hoog tijd voor een nieuwe versie. Ik snap dat Nintendo niet de sales van Mario Kart wilt schaden, dus release het in 2029.
Maar F-Zero 99 is dan weer wel een nieuwe versie
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2026 12:20 ]
Takaya Imamura zegt dit (VGC 2023):JackAvery schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:06:
[...]
Dat hoeft niks met Mario Kart te maken te hebben. Misschien is er gewoon niet voldoende interesse intern (of niet voldoende nieuwe ideeën) om een sequel te maken.
Q: So why do you think F-Zero gets less attention from the company than Star Fox does? There hasn’t been a new F-Zero game for almost 20 years now.
A: I think it’s because Mario Kart is Nintendo’s most popular racing game, and a new F-Zero would cost a fortune. My impression is that Miyamoto-san is very affectionate about Star Fox.
Valt gewoon onder opportuniteitskosten. Ze kunnen niet aan alles werken, er moeten altijd keuzes gemaakt worden. Als er intern maar een beperkt draagvlak is dan wordt het altijd moeilijker.
Anyway wat ik net erbij zette in edit: F-Zero 99 is wat mij betreft wel een nieuwe game.
[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 04-02-2026 12:22 ]
Ik snap hoe het werkt. Ik ben het alleen niet eens met zeJackAvery schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:22:
[...]
Valt gewoon onder opportuniteitskosten. Ze kunnen niet aan alles werken, er moeten altijd keuzes gemaakt worden. Als er intern maar een beperkt draagvlak is dan wordt het altijd moeilijker.
Anyway wat ik net erbij zette in edit: F-Zero 99 is wat mij betreft wel een nieuwe game.
Alle argumenten die je leest kan je neersabelen. Als er ooit een nieuwe Metroid Prime komt dan valt ook het opportuniteitskosten argument.
F-Zero 99 is grappig. Maar het mag nog niet de veters strikken van een F-Zero GX.
Jep. Voor mij ook. WipEout kwam op de PSP en PS4 wel in de buurt. Maar dat is dan toch net even een anders. Ik vond in F-Zero de personages zo tof.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:45:
F-Zero GX is wat mij betreft de koning in heel dat genre.Nee 99 kan daar nog niet bijna aan tippen.
De SNES racers kan ik zelf niet zoveel mee. Destijds op de PC veel plezier gehad met Whacky Wheels, maar ik wist niet beter. Kart/race games zijn pas gaan shinen in het 3D tijdperk vind ik.
WipEout HD heb ik op PS3 heel veel online gespeeld.Mog schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:00:
[...]
Jep. Voor mij ook. WipEout kwam op de PSP en PS4 wel in de buurt. Maar dat is dan toch net even een anders. Ik vond in F-Zero de personages zo tof.
De SNES racers kan ik zelf niet zoveel mee. Destijds op de PC veel plezier gehad met Whacky Wheels, maar ik wist niet beter. Kart/race games zijn pas gaan shinen in het 3D tijdperk vind ik.
F-Zero heb ik op de GBA ook veel gespeeld maar zo'n GX is toch wel het echte werk.
Misschien ben ik nu wel te oud voor zo'n snelle game.
GX is trouwens gemaakt door Sega.
Haha, dat zou best eens kunnen. Komen ze eindelijk met een nieuwe 3D F-zero, kan ik het niet meer bijhouden.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:14:
[...]
WipEout HD heb ik op PS3 heel veel online gespeeld.
F-Zero heb ik op de GBA ook veel gespeeld maar zo'n GX is toch wel het echte werk.
Misschien ben ik nu wel te oud voor zo'n snelle game.
GX is trouwens gemaakt door Sega.
Als ze nu een oude serie van stal zouden halen dan wens ik een nieuwe Starfox game.Mog schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:32:
[...]
Haha, dat zou best eens kunnen. Komen ze eindelijk met een nieuwe 3D F-zero, kan ik het niet meer bijhouden.
Star Fox Zero:Dat belachelijke idee van Miyamoto met die gamepad werkte gewoon niet.Pleur heel dat ontwerp in de prullenbak en je had een vette game.
Nintendo Direct: Partner Showcase – 05-02-2026Deezers schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:01:
Morgen partner showcase Direct
#NintendoToday
https://nintendo.today/s/lVFZIyYX
Ben benieuwd! Hopelijk eindelijk diablo 4..
[ Voor 8% gewijzigd door Stylze op 04-02-2026 15:02 ]
Playstation 5
Het is herkenbaar wat je zegt. Ik hoop dat je er minstens net zo veel plezier aan beleefd als de meesten. Het schijnt namelijk heel goed te zijn ontvangen.quirinus schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:14:
[...]
Het is nog wat zoeken maar ben ondertussen in Hateno geraakt. Het is een fantastische game, maar ik moet wat meer verkennen denk ik voordat ik met de hoofdmissies verder ga aangezien ik nog veel te zwak ben om eender welke vijand te verslaan.
Ja goede third-party ondersteuning is nodig maar voor een groot deel word de Switch gekocht voor de first-party content.
Het is ook nooit goed hé.
Ik heb ook een ps5 en ik verwacht niet veel exclusieve games voor de Switch (2). Deze direct gaat mij denk ik niet echt blij maken.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:15:
Het liefst had ik eerst een standaard Direct gezien.Van Nintendo zelf weten we eigenlijk weinig tot niets dat terwijl het op third-party gebied de komende tijd heel goed zit.
Ja goede third-party ondersteuning is nodig maar voor een groot deel word de Switch gekocht voor de first-party content.
Geef mij maar wat info over hun eigen games.
Van Nintendo weten we niks:jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:15:
Het liefst had ik eerst een standaard Direct gezien.Van Nintendo zelf weten we eigenlijk weinig tot niets dat terwijl het op third-party gebied de komende tijd heel goed zit.
- 15/01 - Animal Crossing New Horizons NS2 Edition
- 12/02 - Mario Tennis Fever
- 17/02 - Virtual Boy - Nintendo Classics [NSO]
- 05/03 - Pokémon Pokopia
- 26/03 - Super Mario Bros Wonder NS2 Edition + uitbreiding
- 16/04 - Tomodachi Life: Living the Dream
- Lente 2026 - Yoshi and the Mysterious Book
- 2026: Fire Emblem: Fortune's Weave
- 2026: Rhythm Heaven Groove
- 2026: Pokémon Champions:
- Geen datum: Splatoon Raiders
Alleszins, ik kijk wel uit naar de Partner Direct, maar ik hoop dat ze vooral focussen op nieuwe aankondigingen. Monster Hunter Stories 3 wordt bvb. vast een leuke game maar heb ik genoeg gezien ;p Kanshebbers zijn bvb. Final Fantasy 7 Rebirth, Warframe en de Bethesa/Microsoft games die reeds aangekondigd zijn. Los daarvan duiken er meestal ook wel een of twee Nintendo titels op
En tenslotte reeds geleaked:
Ik vind het helemaal prima. Je weet toch wel dat er weer een Mario of Pokémon game uitkomt, maar qua third party games mis ik nog een boel hoor.
Morgen die 30th anniversary Rayman game?
Weet niet of Ubisoft zonder Michel Ancel in staat is om een goede Rayman game te maken.L23 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:04:
[...]
Ik vind het helemaal prima. Je weet toch wel dat er weer een Mario of Pokémon game uitkomt, maar qua third party games mis ik nog een boel hoor.
Morgen die 30th anniversary Rayman game?
We gaan het zien morgen.
We weten van Splatoon Raiders alleen maar dat het een SP game gaat worden en meer niet.Als ik kijk wat dat Splatoon team door de jaren heen heeft gemaakt dan verwacht ik best wel wat van die game.Cyrax0508 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:49:
[...]
Ik heb ook een ps5 en ik verwacht niet veel exclusieve games voor de Switch (2). Deze direct gaat mij denk ik niet echt blij maken.
Geef mij maar wat info over hun eigen games.
En heel stiekem zou ik Halo:MCC of Gears of War uit de koker van Microsoft heel tof vinden. Maar zal wel Call of Duty worden.
Het gaat dan om de eerste Rayman game. Ik weet nog dat ze die naar iOS geport hadden. Daar was ik toen heel enthousiast over, maar ik was enigszins vergeten hoe moeilijk de game is en je kon het alleen met touchscreen besturing spelen... en tegenwoordig ben je met remasters bang dat ze alles even oppoetsen met AI... Dus ja ik zie het wel mochten ze dat morgen aankondigen, maar niet iets waar ik perse naar uitkijk.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:30:
[...]
Weet niet of Ubisoft zonder Michel Ancel in staat is om een goede Rayman game te maken.
We gaan het zien morgen.
Halo MCC kan je afschrijven, hopen dat ze Halo: Campaign Evolved ook ooit voor de Switch 2 aankondigen. Gears of War zou ook tof zijn inderdaad.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:44:
Ik hoop op wat extra informatie over RE:Requim. Een preview had het over 60 fps, wat natuurlijk zeer indrukwekkend zou zijn.
En heel stiekem zou ik Halo:MCC of Gears of War uit de koker van Microsoft heel tof vinden. Maar zal wel Call of Duty worden.
Daarom zei ik ook heel stiekem. Maar Halo CE (Combat Evolved Anniversary mag ook) zou ook een mooie verrassing zijn.L23 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:48:
[...]
Halo MCC kan je afschrijven, hopen dat ze Halo: Campaign Evolved ook ooit voor de Switch 2 aankondigen. Gears of War zou ook tof zijn inderdaad.
Een remake/remaster van die 1e game zou ik heel tof vinden.L23 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:46:
[...]
Het gaat dan om de eerste Rayman game. Ik weet nog dat ze die naar iOS geport hadden. Daar was ik toen heel enthousiast over, maar ik was enigszins vergeten hoe moeilijk de game is en je kon het alleen met touchscreen besturing spelen... en tegenwoordig ben je met remasters bang dat ze alles even oppoetsen met AI... Dus ja ik zie het wel mochten ze dat morgen aankondigen, maar niet iets waar ik perse naar uitkijk.
Halo: Campaign Evolved is een getrouwe, maar gemoderniseerde remake van de campagne van Halo: Combat Evolved en werd helemaal opnieuw ontwikkeld. Aldus de omschrijving. Deze komt onder andere naar de PS5. Als de Switch 2 een Halo game krijgt dan wordt het ook deze remake verwacht ik. Al zie ik zelf liever de Master Chief Collection.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:00:
[...]
Daarom zei ik ook heel stiekem. Maar Halo CE (Combat Evolved Anniversary mag ook) zou ook een mooie verrassing zijn.
Juist omdat die helemaal opnieuw is ontwikkeld verwacht ik dat het moeilijk wordt om die naar de Switch 2 te brengen. Maar Microsoft moet het ook goed aan de praat krijgen op de Series S, dus hopen kan altijd. Maar zoals gezegd draait volgens mij de UE5 niet heel goed op de Switch 2.L23 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:03:
[...]
Halo: Campaign Evolved is een getrouwe, maar gemoderniseerde remake van de campagne van Halo: Combat Evolved en werd helemaal opnieuw ontwikkeld. Aldus de omschrijving. Deze komt onder andere naar de PS5. Als de Switch 2 een Halo game krijgt dan wordt het ook deze remake verwacht ik. Al zie ik zelf liever de Master Chief Collection.
Ik sta er van te kijken dat ze FF7 zo goed op de Switch gekregen hebben.Wel is dat een UE4 game maar toch.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:12:
[...]
Juist omdat die helemaal opnieuw is ontwikkeld verwacht ik dat het moeilijk wordt om die naar de Switch 2 te brengen. Maar Microsoft moet het ook goed aan de praat krijgen op de Series S, dus hopen kan altijd. Maar zoals gezegd draait volgens mij de UE5 niet heel goed op de Switch 2.
Ik vermoed dat het makkelijker is om die Master chief Collection goed werkend op een Switch 2 te krijgen.
Het is volgens mij puur de UE5 en de manier hoe die gebruikt wordt. Als de nieuwe Halo dus weer voor de Series X en PS5 is ontwikkeld en daarna een downgrade nodig heeft gaat het weer lastig worden.jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:19:
[...]
Ik sta er van te kijken dat ze FF7 zo goed op de Switch gekregen hebben.Wel is dat een UE4 game maar toch.
Ik vermoed dat het makkelijker is om die Master chief Collection goed werkend op een Switch 2 te krijgen.
Halo:MCC releasen zoals op de PC destijds (losse games en installaties) zou wel het downloaden makkelijker maken. Op mijn Series X is de installatie ruim 100 GB. Met de 90 die FF7 al inneemt en straks ook nog RE:9 is dan zelfs mijn 512GB SD kaart snel vol
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar zo een helemaal opnieuw ontwikkeld spel moet ook terug verdiend worden. Daarnaast is de PS5 en hopelijk straks ook de Switch 2 een nieuw publiek voor de Halo games. Ze kunnen weer van begin af aan beginnen. Van elke Halo game opnieuw remaken kan je meer geld vragen dan een Master Chief Collection en dus voor Microsoft interessanter.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:12:
[...]
Juist omdat die helemaal opnieuw is ontwikkeld verwacht ik dat het moeilijk wordt om die naar de Switch 2 te brengen. Maar Microsoft moet het ook goed aan de praat krijgen op de Series S, dus hopen kan altijd. Maar zoals gezegd draait volgens mij de UE5 niet heel goed op de Switch 2.
Ik vind het inderdaad spannend hoe het dan gaat draaien op de Switch 2...
Makkelijker, maar niet interessanter voor Microsoft. Maar zoals ik al zei, ik hoop met jullie meejori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:19:
[...]
Wellicht ook nog een stukje van de Hollow Knight Switch 2 versie om het verschli aan te tonen?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Klinkt interessant hoor Playstation en Xbox ports.Gynnad schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:00:
Ik verwacht er niet veel van morgen, denk een hoop ports vanuit de Playstation en/of Xbox.
Wellicht ook nog een stukje van de Hollow Knight Switch 2 versie om het verschli aan te tonen?
Hollow Knight Switch 2 Edition zat ik ook aan te denken, maar het verschil aantonen vind ik niet zo interessant. Hetzelfde als bij Silksong. Uiteraard fijn om een Switch 2 versie te krijgen, maar je weet precies wat je kan verwachten.
“Maar zal wel Call of Duty worden.”Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:44:
Ik hoop op wat extra informatie over RE:Requim. Een preview had het over 60 fps, wat natuurlijk zeer indrukwekkend zou zijn.
Yes please geef me warzone en bo7 en mij niet meer storen hoor 🤡 oké voor het solo plezier 007 first light . Er is meer als genoeg te gamen en wat al bekend is zijn ook leuke titels ! Ben desondanks natuurlijk benieuwd naar morgen
[ Voor 41% gewijzigd door jori040 op 04-02-2026 22:19 ]
CoD mogen ze houdenjori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:25:
[...]
Microsoft en Ubisoft zijn twee uitgevers waar ik 0 verwachtingen van heb.
Wel gun ik jou die CoD.
Duskblood heeft met de trailer wel mijn interesse gewekt, maar de soul games zijn niet mijn cup-of-tea
Sorry ging iets fout net.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:30:
[...]
CoD mogen ze houdenLiever Halo of Gears
En ja Ubisoft is dan de laatste tijd niet meer de beste uitgever (met alleen maar Game Key Cards) maar AC:Shadows is wel op de Switch 2 uitgekomen (en volgens de reviews ook geslaagd).
Duskblood heeft met de trailer wel mijn interesse gewekt, maar de soul games zijn niet mijn cup-of-tea
Duskbloods gaat een PVP achtig iets worden.
Hoop dat er morgen een grote verassing tussen zit want wat ik hier lees is niet best.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 04-02-2026 22:37 ]
Dan heb ik een andere game die in de reveal van de Switch 2 zat in mijn hoofd. Conclusie blijft wel hetzelfde. Er is genoeg aangekondigd of geteased en de laatste tijd genoeg moois geweest om een Partner Direct mooi te maken. En nieuwe aankondigingen zijn altijd goed. Als ze maar niet te ver in de tijd verstopt wordenjori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:34:
[...]
Duskbloods gaat een PVP achtig iets worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al meer van Microsoft had verwacht , misschien morgen ? Misschien ooit 🫠jori040 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:25:
@Cyberw00d
Microsoft en Ubisoft zijn twee uitgevers waar ik 0 verwachtingen van heb.
Wel gun ik jou die CoD.
We hebben nu verslag dat MP4 gecombineerd een miljoen heeft verkocht:JackAvery schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:44:
Wat betekent dit voor Metroid Prime 4? Dat het spel noch op Switch 1, noch op Switch 2 minstens 1 miljoen verkocht heeft. Je kan dus eigenlijk enkel stellen dat de totale verkopen minder dan twee miljoen exemplaren zijn - een redelijk weinigzeggend beetje informatie.
Following some consternation about neither the Switch nor Switch 2 versions of Metroid Prime 4 (Dec. 4) making Nintendo's million-seller list for the period ending Dec 31, a Nintendo rep told to me today that combined sales of those 2 versions have in fact passed a million copies pic.twitter.com/moCzzpb1bd
— Stephen Totilo (@stephentotilo) 4 februari 2026
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Meer dan een miljoen, minder dan twee miljoen dus…RayNbow schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 07:12:
[...]
We hebben nu verslag dat MP4 gecombineerd een miljoen heeft verkocht:
[X]
Er zal vast iets komen.Buiten Halo hebben zij niets meer dat mij nog interesseert.Cyberw00d schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:23:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik al meer van Microsoft had verwacht , misschien morgen ? Misschien ooit 🫠
Ben benieuwd of er een partij is die iets exclusiefs voor de Switch 2 aan het maken is.Dat er meer Final Fantasy games naar de Switch 2 gaan komen is me al duidelijk.Hotman schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:58:
[...]
Dan heb ik een andere game die in de reveal van de Switch 2 zat in mijn hoofd. Conclusie blijft wel hetzelfde. Er is genoeg aangekondigd of geteased en de laatste tijd genoeg moois geweest om een Partner Direct mooi te maken. En nieuwe aankondigingen zijn altijd goed. Als ze maar niet te ver in de tijd verstopt worden
Zo jammer dat Ridge Racer geen nieuwe games meer maakt.
Is Grid 2 vergelijkbaar, of is dat meer een echte rij-simulator?
Haters everywhere but I don’t really care
Van een nieuwe Ridge Racer zou ik uit me stoel springen.matthijst schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:11:
Horizon 6, beetje racen in Japan lijkt me wel leuk op de Switch 2. Maar dat zal m wel niet worden.
Zo jammer dat Ridge Racer geen nieuwe games meer maakt.
Is Grid 2 vergelijkbaar, of is dat meer een echte rij-simulator?
Met Grid 2 heb ik geen ervaring.
Nee totaal nog geen spijt van. Kom van de Switch 1 af en had daar ook nog genoeg games in de backlog die niet uitgespeeld waren. Daarnaast haal ik er niet alleen Nintendo games op. Ondanks dat ik een Series X in de huiskamer heb staan, maak ik veel meer gebruik van de Switch 2. Zo heb ik op beide systemen Hogwarts Legacy, maar speel ik voornamelijk op de Switch 2. Vooral handig als de kinderen of vrouw des huizes TV willen kijken en ik gewoon wil gamen.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Zijn er hier eigenlijk mensen die 'spijt' hebben van een Switch 2 aankoop? Ik heb de console meteen bij launch gehaald (na in de pre-orders echt 1 hele dag steeds te refreshen). Donkey Kong was een leuke game maar voor de rest voelt de Switch 2 voor mij nog steeds niet echt als een volwaardige console. Misschien ook niet helemaal eerlijk gezien de console amper 1 jaar uit is dus de echte topgames moeten nog komen.. maar alle Switch 2 edities voelen toch als opvullertjes en games zoals Kirby Air Riders, MP 4 en Mario Tennis Fever zijn ook niet echt de games waarvoor je normaal een Switch 2 gaat aanschaffen, maar nu omdat er al maanden niks echt leuks uitkomt, ga ik Tennis Fever waarschijnlijk toch wel halen. Ook is de Switch 2 MK-bundel de laatste tijd vaker voor onder de 450 euro langsgekomen. Had ik dus toch niet hoeven pre-orderen. Kortom, een beetje dubbel gevoel. De console ga ik niet verkopen, maar heb nou ook niet echt het idee dat ik veel gemist zou hebben als ik de console pas een jaar later had aangeschaft. De Switch 2 versie van Wonder of de nieuwe Yoshi overtuigen ook nog niet.
Daarom kijk ik ook wel uit naar de Partner Direkt van vanmiddag. Alle extra games van buiten Nintendo zijn alleen maar mooi meegenomen op het platform. Ondanks dat Nintendo hele goede games maakt, kunnen die niet alleen de volledige line-up maken. Dan zou er inderdaad te weinig speelbaar zijn. Zo trekt Donkey Kong mij bijvoorbeeld niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Hotman op 05-02-2026 10:07 ]
Splatoon Raiders en Yoshi zijn voor nu dan ook de games waar ik het meest naar uitkijk.
Nee geen spijt van. Al valt het me wel op dat ik nog net zo graag game op de Switch OLED en een aardige backlog heb. Dus in principe had ik nog even kunnen wachten met de aankoop, maar ik wou graag Mario Kart World spelen en met Tony Hawk's Pro Skater 3+4 heb ik me ook goed vermaakt. Verder interessante third party games zoals Cyberpunk 2077 en nog meer op komst. Ik heb verder ook alleen maar een Xbox One S, Switch OLED en Switch 2 in huis. Tot dusver nog geen interesse gehad in de PS5 en Xbox Series X. Verwacht dat het op de lange termijn alleen maar interessanter wordt en dus maar gelijk in huis gehaald. Die aanbiedingen vallen me ook op, aan de andere kant was/ben ik ook bang dat er een prijsverhoging komt.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Zijn er hier eigenlijk mensen die 'spijt' hebben van een Switch 2 aankoop? Ik heb de console meteen bij launch gehaald (na in de pre-orders echt 1 hele dag steeds te refreshen). Donkey Kong was een leuke game maar voor de rest voelt de Switch 2 voor mij nog steeds niet echt als een volwaardige console. Misschien ook niet helemaal eerlijk gezien de console amper 1 jaar uit is dus de echte topgames moeten nog komen.. maar alle Switch 2 edities voelen toch als opvullertjes en games zoals Kirby Air Riders, MP 4 en Mario Tennis Fever zijn ook niet echt de games waarvoor je normaal een Switch 2 gaat aanschaffen, maar nu omdat er al maanden niks echt leuks uitkomt, ga ik Tennis Fever waarschijnlijk toch wel halen. Ook is de Switch 2 MK-bundel de laatste tijd vaker voor onder de 450 euro langsgekomen. Had ik dus toch niet hoeven pre-orderen. Kortom, een beetje dubbel gevoel. De console ga ik niet verkopen, maar heb nou ook niet echt het idee dat ik veel gemist zou hebben als ik de console pas een jaar later had aangeschaft. De Switch 2 versie van Wonder of de nieuwe Yoshi overtuigen ook nog niet.
Third party/Microsoft support valt me ietsje tegen. Ik had daarin een vlottere start verwacht. Tijdens de Switch 1 generatie een aantal interessante Xbox exclusives (Ori, Cuphead etc.). Sinds de Switch 2 aangekondigd/uit is worden games (eerst) alleen maar voor de PS5 aangekondigd. Maar goed, Indiana Jones and the Great Circle komt inmiddels ook naar de Switch 2. Ben benieuwd of we daar vandaag meer van gaan zien.
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 05-02-2026 11:26 ]
Zeker geen spijt. Een console koop ik altijd dag 1 met het idee dat je er 4-6 jaar mee kan doen. Mario Kart World en Pokémon Legends Z-A heb ik me erg mee vermaakt. Maar ik ben zeker niet tevreden over de first party output. In die zin valt de Switch 2 me wel tegen. Het is nu de perfecte Switch 1 backlog machine voor mij.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Over 3 jaar hebben we een nieuwe Zelda en Mario en dan komt alles goed!
Zeker geen spijt! Waarom zou ik? Voor die paar honderd euro heb ik een snellere console met prima spellen!Hotman schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:03:
[...]
Nee totaal nog geen spijt van. Kom van de Switch 1 af en had daar ook nog genoeg games in de backlog die niet uitgespeeld waren. Daarnaast haal ik er niet alleen Nintendo games op. Ondanks dat ik een Series X in de huiskamer heb staan, maak ik veel meer gebruik van de Switch 2. Zo heb ik op beide systemen Hogwarts Legacy, maar speel ik voornamelijk op de Switch 2. Vooral handig als de kinderen of vrouw des huizes TV willen kijken en ik gewoon wil gamen.
Daarom kijk ik ook wel uit naar de Partner Direkt van vanmiddag. Alle extra games van buiten Nintendo zijn alleen maar mooi meegenomen op het platform. Ondanks dat Nintendo hele goede games maakt, kunnen die niet alleen de volledige line-up maken. Dan zou er inderdaad te weinig speelbaar zijn. Zo trekt Donkey Kong mij bijvoorbeeld niet.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vermaak me er goed mee. Meer gegamed op S2 dan elke andere console hiervoor.
Nah, spijt is een groot woord. Zoals hierboven al staat: hij was er toch wel gekomen, dus dan kan het net zo goed op release. Maar zoals al eerder gezegd valt mij persoonlijk de 1st-party line-up wat tegen en 3rd-party speel ik er niet op, dus dat vind ik ook minder relevant.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Wat mij wel opvalt, is dat de kleine (bijna 7) eigenlijk nooit naar de Switch 2 vraagt. Die pakt gewoon de Switch 1 zoals ze gewend was en speelt daar haar spelletjes op en dat voelt voor mij ook meteen als het grote probleem met het ding. Het is iets te veel een Switch Pro, of Switch 1.5, waardoor de upgrade nog niet zo relevant voelt, maar dat zal ongetwijfeld veranderen als er meer 1st-party titels in mijn straatje komen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ik hem zelf had moeten kopen, had ik het nog niet gedaan.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Voor mij is de switch alleen voor first party titels voornamelijk, aangezien ik de rest wel speel via de ps5 voornamelijk.
Ik heb hem gekregen, dus ja geen spijt dat ik hem heb.
Ben wel bezig met Switch1 games nu nog, de first party switch2 games valt voor mij nog wel tegen(maar ja je kan niet alles leuk vinden).
Maar dit zal uiteindelijk wel goed komen, console is nog geen jaar oud
Yosi kan ik snappen op zich, ook het deel op de switch1 is niet heel spannend.
Het is een vrij rustig spel, maar op zich wel grappig vind ik(maar geen day1 must have ofzo).
Release datum is vandaag volgens die pagina, dus zal direct na de direct wel beschikbaar komen. Tof, ik heb Hollow Knight nog niet gespeeld (ja het is een schande), dus dat wordt een instant buy, daarna mooi meteen door met Silksong!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb een maand na release gekocht maar zeker geen spijt van. Het aantal echt nieuwe games vallen wat tegen inderdaad maar heb me al veel vermaakt met Mario kart, kirby air riders, donkey kong, pokemon legends ZA, Hades 2, Ball x Pit en net beognnen aan FF VII: Remake.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Ook op vakantie was het top, in het vliegtuig Hades 2 gespeeld en in de kamer bijna elke avond mario kart met zusje. Ondanks dat ze nog nooit met de switch 2 had gespeeld vond ze het een groot scherm en werkte erg goed.
Maar serieus
Ik heb geen andere console (en mijn PC is al > 10 jaar niet meer gaming), maar FF7 remake Demo gespeelt, en dat ging vrij smooth en was leuk (in elk geval leuker dan FF7-OG (PC) versie die ik eind jaren 90 heb gespeelt (dat vond ik maar 'eentonig'); dus die zie ik nog wel komen. Net als 007 en Indiana Jones. Voor zulke games vergelijkbare kwaliteit te spelen op PC heb je al een beste PC nodig, heb ik toch echt liever een Switch 2.
Voor 1st party: Fire Emblem en een 3D Mario zodra die er komt.
Ook geen spijt hier, heb er deze keer voor gekozen om zo dicht mogelijk bij release in te stappen om zo lang mogelijk van het ding te kunnen genieten. Zeker gezien de situatie dat prijsdalingen niet erg waarschijnlijk zijn is er voor mij geen reden om te wachten. Zo kan ik de backlog van Switch 1 titels op een groter scherm afwerken in afwachting van de echte toppers.Deezers schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:58:
Maar ik ben wel benieuwd wat Nintendo gaat doen qua exclusives. Een groot deel van hun eigen toppers op de Switch 1 waren omgebouwde Wii U titels en daar is langzamerhand wel de rek uit. Dus of we zien meer echt nieuwe titels of Nintendo gaan iets verder terug en komt met een bak aan Wii remakes?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
[ Voor 10% gewijzigd door Zerora op 05-02-2026 14:51 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Turok ziet er wel leuk uit, N64 flashacks d:)
Fallout en Indiana Jones lijken me wel wat.
[ Voor 48% gewijzigd door matthijst op 05-02-2026 15:31 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4