• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:00
We NEED to Talk About Final Fantasy 7 Remake on Switch 2...[PlayerEssence]
Wil dit heel graag op de Switch 2 gaan spelen.Op basis van alles dat er op het web te lezen is denk ik dat Square echt met een goede Switch 2 versie gaat komen.

Ja ik bezit de game op PS4/PS5 maar dit is zo'n game die ik op elks systeem wil spelen.En de Switch 2 is gewoon mijn favo platform.

2026 gaat beginnen met een knaller!

• jori040
@L23
En Tears of the kingdom een keer gaan spelen hé. ;)
Ik heb meerdere pogingen gedaan maar nee in kan er op een of andere manier niet inkomen.Breath of the wild heb ik wel 100% gedaan.

Hoop dat Nintendo in de toekomst niet weer zo'n grote open-wereld Zelda gaat doen.
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:57:
@L23
Ik heb meerdere pogingen gedaan maar nee in kan er op een of andere manier niet inkomen.Breath of the wild heb ik wel 100% gedaan.
Waar ligt het aan? Ik vond het net heel interessant om te gaan kijken wat er allemaal veranderd was vs. BOTW en ik ben zelf wel fan van de twee nieuwe lagen in de wereld :)
Hoop dat Nintendo in de toekomst niet weer zo'n grote open-wereld Zelda gaat doen.
Je mag wel zeker zijn dat "open air" nog minstens één game de formule gaat zijn.

Zelf met Trails in the Sky bezig wanneer ik tijd heb om te gamen (helaas beperkt momenteel). Fijne JRPG.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2025 17:32 ]

jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:57:
@L23

Op zijn tijd wel leuk een grote game, maar voorlopig weer even niet en dat gevoel had ik ook vrij lang na BOTW :P

• jori040
JackAvery schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:31:
[...]

Waar ligt het aan? Ik vond het net heel interessant om te gaan kijken wat er allemaal veranderd was vs. BOTW en ik ben zelf wel fan van de twee nieuwe lagen in de wereld :)

[...]

Je mag wel zeker zijn dat "open air" nog minstens één game de formule gaat zijn.

Zelf met Trails in the Sky bezig wanneer ik tijd heb om te gamen (helaas beperkt momenteel). Fijne JRPG.
De wereld was voor mij te bekend.En die doe-het-zelf mechanic zoek ik meer in bv Mario Maker & Animal Crossing.

Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien te veel open-wereld games gespeeld heb in die periode.Misschien een beetje open-wereld game moe ofzo ?

Bij Mario Odyssey & Donkey Kong Bananza vind ik die open structuur dan wel weer heel fijn.

Bedoel je dat er nog een soort van opvolger op Tears of the kingdom kan komen ?
Dat Tears kwalitatief niet misscjien niet goed zou kunnen trek ik niet in twijfel hoor.

Windwaker & Skyword Sword dat is Zelda op zijn best voor mij.Ocarina of time ook tof maar ten tijden dat die uikwam was ik nog niet met gaming bezig.

Ben op 26 jarige leeftijd pas fanatiek gaan gamen.De Gamecube & Xbox periode. :)
Door de jaren heen wel veel klassiekers voor 2002 alsnog gespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 18:30 ]

jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:53:
[...]

De wereld was voor mij te bekend.En die doe-het-zelf mechanic zoek ik meer in bv Mario Maker & Animal Crossing.

Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien te veel open-wereld games gespeeld heb in die periode.Misschien een beetje open-wereld game moe ofzo ?
Kan zeker ja. Voor mij was dat "bekende" net een meerwaarde omdat je zo kan gaan kijken hoe men met het bekende speelt en je verwachtingen onderuit haalt. Wat ik wel heb is dat je dat "magische" maar één keer kan meemaken denk ik - en voor mij was de iets legere wereld van BOTW op dat vlak specialer. Een sequel is altijd moeilijker.
Bedoel je dat er nog een soort van opvolger op Tears of the kingdom kan komen ?
Nee, ik heb het puur over de structuur van de nieuwe Zelda games. Remakes uitgezonderd verwacht ik niet dat ze voorlopig terugkeren naar de semi-lineaire Ocarina of Time structuur. Men had daar ook gewoon weinig nieuws meer aan toe te voegen.
Dat Tears kwalitatief niet misscjien niet goed zou kunnen trek ik niet in twijfel hoor.
Ik weet niet goed wat je bedoelt hier. Tears is m.i. een technisch meesterwerk en doet qua gameplay ook best een aantal innovatieve dingen (misschien iets te veel ten koste van andere punten).

En stiekem toont Metroid Prime 4 dat een nieuwe Zelda game met de oude structuur misschien wel minder goed onthaald zou worden...
Meer backwards compatibility fixes staan nu online van
  • Blade of Darkness
  • Game Dev Story++
  • Little Nightmares Complete Edition
  • Miitopia
  • Moji Yuugi
  • Resident Evil 4
  • Solid Void – Nature Puzzles
  • Sports Party
  • Streets of Rage 4
  • Venture Towns
Met dank aan NintendoEverything die dit actief bijhouden.
Normaal kregen we die rond deze tijd in december. Straks een echt jaaroverzicht inclusief december :P

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:35
Jongens, ik twijfel over aanschaf switch 2
Ik wil zelda echt eens gaan opakken, maar liever niet op de 1 ofzo?
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik, maar ik wordt echt gek van die joycons op de 1, (heb dr nog 2 werkend, de andere 2 al weer kapot)

Wat vinden jullie goeie usps van de switch 2?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:33

RayNbow

Kirika <3

fib3rlight schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:53:
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik
Als het gaat om pure exclusives, dat klopt, maar aan de andere kant kun je bijna elke Switch 1 game ook op de Switch 2 spelen. Het is dus niet zo dat als je een Switch 2 haalt dat er dan weinig games te spelen zijn. Nu is het wel zo dat als je al een Switch 1 hebt dat je niet per se een Switch 2 nodig hebt om de oudere games te spelen.
  • Groter scherm (maar daardoor ook in z'n geheel groter en zwaarder).
  • Als je vooral digitale games aanschaft: een snellere eShop.
  • Sommige Switch 1 games draaien zelfs zonder patch al beter op de Switch 2.
  • GameCube-spellen als je Nintendo Switch Online hebt.
  • Muisbesturing (ook al heb ik zelf vanwege een backlog nog weinig games die dit gebruiken, de muisbesturing die ik in mei kon proberen met de Metroid Prime 4 demo was indrukwekkend).
Maar als je veel handheld speelt, dan is de Switch 2 misschien minder interessant. Naast dat ie groter en zwaarder is, is de accuduur slechter dan de latere revisies van de Switch 1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• fib3rlight
RayNbow schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:22:
[...]

Als het gaat om pure exclusives, dat klopt, maar aan de andere kant kun je bijna elke Switch 1 game ook op de Switch 2 spelen. Het is dus niet zo dat als je een Switch 2 haalt dat er dan weinig games te spelen zijn. Nu is het wel zo dat als je al een Switch 1 hebt dat je niet per se een Switch 2 nodig hebt om de oudere games te spelen.

[...]
  • Groter scherm (maar daardoor ook in z'n geheel groter en zwaarder).
  • Als je vooral digitale games aanschaft: een snellere eShop.
  • Sommige Switch 1 games draaien zelfs zonder patch al beter op de Switch 2.
  • GameCube-spellen als je Nintendo Switch Online hebt.
  • Muisbesturing (ook al heb ik zelf vanwege een backlog nog weinig games die dit gebruiken, de muisbesturing die ik in mei kon proberen met de Metroid Prime 4 demo was indrukwekkend).
Maar als je veel handheld speelt, dan is de Switch 2 misschien minder interessant. Naast dat ie groter en zwaarder is, is de accuduur slechter dan de latere revisies van de Switch 1.
Thx! Juist handheld lijkt me vet op groter scherm, en betere controllers, batterijduur is voor mij niet zo erg, ik speel niet veel en lang achter elkaar!

Goeie input, dankjewel!

• jori040
@JackAvery
Bedoel te zeggen dat ik zie dat het een goede game is en het probleem meer bij mezelf ligt.

Weer open wereld stuctuur:Nieuwe/andere visuele stijl + de terugkeer van de dungeons kan het misschien wel goed doen voor me.

Vermoed ze eest een remake gaan doen en daarna een compleet nieuwe game.Windwaker 4K & een remake zou ik voor de komende jaren prima vinden.

• jori040
fib3rlight schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:53:
Jongens, ik twijfel over aanschaf switch 2
Ik wil zelda echt eens gaan opakken, maar liever niet op de 1 ofzo?
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik, maar ik wordt echt gek van die joycons op de 1, (heb dr nog 2 werkend, de andere 2 al weer kapot)

- Mk World
- Donkey Kong Bananza
- Hades 2
- Hyrule warriors
- Kirby Air Riders
- Metroid Prime 4
- Mario Galaxy 1+2 [Waarom zou een Switch 2 bezitter deze Switch 1 game niet kopen ?]
- Veel Switch 1 games hebben een update gekregen

Op exclusief gebied vind ik in de eeste 6 maanden sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 20:51 ]

• fib3rlight
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:19:
[...]

- Mk World
- Donkey Kong Bananza
- Hades 2
- Hyrule warriors
- Kirby Air Riders
- Metroid Prime 4
- Mario Galaxy 1+2 [Waarom zou een Switch 2 bezitter deze Switch 1 game niet kopen ?]
- Veel Switch 1 games hebben een update gekregen

Op exclusief gebied vind ik in de eeste 6 maanden sterk.
thx

• jori040
De eerste helft van 2026 ziet er ook al aardig uit.

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Yoshi and the Mysterious Book
- Fire Emblem[kan ook najaar worden]
- Pokopia
- Pragmata
- Dynasty Warriors 3 Remastered
- Dynasty Warriors Origins
- Monster Hunter Stories 3
- 007 First Light

Of we in 2026 de nieuwe 3D Mario gaan zien durf ik niet te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 08:04 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:09
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:34:
[...]

De eerste helft van 2016 ziet er ook al aardig uit.

- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Pokopia
- Pragmata
2016 nog wel.
[...]

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Pokopia
- Pragmata

Vergeet Monster Hunter Stories 3 niet ;) Maar ja er komt nog best wat leuks aan.

• jori040
JackAvery schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:26:
[...]

Vergeet Monster Hunter Stories 3 niet ;) Maar ja er komt nog best wat leuks aan.
Ja Capcom doet goed zijn best. ;)
Van Nintendo zelf weten we voor nu nog heel weinig.

• Sir_Lion
  • Laatst online: 08:09
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:29:
[...]

Alleen jammer dat Capcom verkiest om de GKC te gebruiken.

• jori040
Sir_Lion schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:35:
[...]

Alleen jammer dat Capcom verkiest om de GKC te gebruiken.
Had het ook graag anders gezien maar tja het is wat het is.
Resident Evil Requiem:Als Capcom hier een fatsoenlijke Switch 2 versie van maakt zal ik niet klagen. ;)

Square doet het ook.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 21:58 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:20

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

[...]

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Pokopia
- Pragmata
- Monster Hunter Stories 3

+ die nieuwe james bond ook geloof ik.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:29:
[...]

Voor de Switch 1 was Nintendo ook regelmatig vrij laat met aankondigen, zaten soms best wat grote titels in Directs die dan in de maanden/half jaar na de Direct uit zouden komen. Maar de volgende Direct zal nog wel even op zich laten wachten, ik verwacht op basis van data van voorgaande Directs eigenlijk pas in februari weer een Direct.

• jori040
Transportman schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:54:
[...]

Voor de Switch 1 was Nintendo ook regelmatig vrij laat met aankondigen, zaten soms best wat grote titels in Directs die dan in de maanden/half jaar na de Direct uit zouden komen. Maar de volgende Direct zal nog wel even op zich laten wachten, ik verwacht op basis van data van voorgaande Directs eigenlijk pas in februari weer een Direct.
Ik verwacht zelfs in de Direct van feb nog geen najaars line-up te zien.Dus mocht Nintendo dit jaar met een 3D Mario komen dan verwacht ik de aankondiging pas in een 2e Direct.

Net voor of in de zomer heeft Nintendo vaak ook een grote titel.Splatoon 2 en Pikmin 4 kwamen in Juli uit.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 08:18 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Iemand al ervaring met goede thumb caps? Over de qware lees ik weinig goeds..
De sticks lijken wel gevoelig voor slijtage.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:51
gelukkie schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:46:
Ik gebruik die van skull & co bevallen me erg goed, ook op de Steam deck gebruikt destijds.

Iets heel anders trouwens maar vinden meer mensen hier dat Metroid een beetje meer mainstream gemaakt is ? Ik vind dat je wel erg veel aanwijzingen krijgt wat te doen of waar heen te gaan . de frustratie die ik had vanaf Metroid OG en het eindeloos zoeken om er vervolgens al 100 x langs te zijn gekomen is hier niet . Ik geniet btw wel erg van de game !

[ Voor 35% gewijzigd door Cyberw00d op 15-12-2025 09:26 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-12-2025
gelukkie schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:46:
Hier ook Skull and co voor de Pro-controller; tot nu toe prima.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-01 16:00
Komt er eigenlijk een game+dlc hoes voor Donkey Kong Banzana?

• jori040
de Foarsitter schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:01:
Komt er eigenlijk een game+dlc hoes voor Donkey Kong Banzana?
Dat zie ik niet gebeuren.Nintendo heeft dat bv bij Breath of The Wild en Splatoon 3 ook niet gedaan.
Ergens in 2026 wil ik die DLC ook nog checken.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 16:08 ]

jori040 schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:04:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren.Nintendo heeft dat bv bij Breath of The Wild en Splatoon 3 ook niet gedaan.
Ergens in 2026 wil ik die DLC ook nog checken.
Ze hebben dat net wel gedaan voor die twee games, zelfs al was het voor BOTW enkel in Japan. In Japan stond de DLC voor BOTW op cartridge, in Europa was dit een downloadcode voor de Splatoon 3 bundel.

Maar ik verwacht het ook niet.

Edit: screenshot van Splatoon 3 box:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/XBqgn2y6ZZZv/pYBVv1Q/740x1200.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2025 19:24 ]

Larians CRPG Divinity: Original Sin 2 krijgt een Switch 2 versie.
Heel amusant in co-op deze :) de upgrade lijkt wel redelijk basic te zijn (verhoogde resolutie/framerate vs. switch 1 versie). Edit: helaas geen verbeterde textures.

Overigens gratis voor mensen die deze al op Switch 1 hebben:
I already own DOS:2 on Switch, PS4, or Xbox One. How do I upgrade?

Depending on your platform, you’ll need to navigate to their game store front and search for the DOS:2 Upgrade Pack, which you’ll be able to download for free! If you would like to upgrade your copy of Divinity: Original Sin 2 from Nintendo Switch to Nintendo Switch 2 or from PS4 to PS5 and are based in Japan, the upgrade will cost ¥100.

[ Voor 60% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2025 19:07 ]

• jori040
JackAvery schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:15:
[...]

Ze hebben dat net wel gedaan voor die twee games, zelfs al was het voor BOTW enkel in Japan. In Japan stond de DLC voor BOTW op cartridge, in Europa was dit een downloadcode voor de Splatoon 3 bundel.

Maar ik verwacht het ook niet.
Oke dat heb ik dan gemist.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 18:34
JackAvery schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:55:
Larians CRPG Divinity: Original Sin 2 krijgt een Switch 2 versie.

[Video: Divinity: Original Sin 2 - Now Available On Nintendo Switch 2, Xbox Series X/S, & PlayStation 5!]
Heel amusant in co-op deze :) de upgrade lijkt wel redelijk basic te zijn (verhoogde resolutie/framerate vs. switch 1 versie)

Overigens gratis voor mensen die deze al op Switch 1 hebben:

[...]
De switch 1 versie is momenteel ook met 50% korting te verkrijgen in de eshop, €24,99 en dus gratis switch 2 versie erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 15-12-2025 18:23 ]

L23 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:07:
[...]

Dan heb ik het niet vaak genoeg geplaatst :P Afwachten met Donkey Kong Bananza, wellicht wel ooit in Japan. Ik begreep dat de DLC niet zo interessant was.

[Afbeelding]
Ik hoor nogal gemengde reacties over die DLC. Mensen die er mee klikken vinden het blijkbaar heel leuk, maar misschien niet 20 euro leuk :+

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lashrom schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:35:
Al een tijdje zocht ik naar een hardshell cover enkel voor de joycons en voor het systeem apart om het te beschermen tegen gebruikssporen.....
Welke cover is dit?

Heeft iemand een tip voor een cover waarmee de switch nog wel in de charging dock past?
Ben bang dat de kids hem omgooien of laten vallen.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:19
NIMIC schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:19:
[...]

Welke cover is dit?

Heeft iemand een tip voor een cover waarmee de switch nog wel in de charging dock past?
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ze hebben ondertussen meerdere designs zie ik. Tot nu toe geen enkel problemen mee gehad met het plaatsen in de charging dock.

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 23:00
De originele Hollow Knight krijgt een Switch 2 upgrade (gratis). Daarnaast is de eerste (gratis) DLC aangekondigd voor Silksong,
Linkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNdl5chPYxPqt_PBRQhdBv1psDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzOBX2af3qi5lcbZcdZdmvxl.jpg?f=fotoalbum_large

• Gynnad
tekken4111 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 07:39:
De originele Hollow Knight krijgt een Switch 2 upgrade (gratis). Daarnaast is de eerste (gratis) DLC aangekondigd voor Silksong,
Linkje.

[Afbeelding]

[YouTube: Hollow Knight: Silksong - Sea of Sorrow Teaser]
Ik moet ze beide nog spelen, lijkt alleen geen datum bij te staan behalve dat het in 2026 is of lees ik er overheen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-01 09:21
NIMIC schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:19:
[...]
Ik heb vele covers geprobeerd en de JSAUX Split Cover is de allerbeste die ik heb gevonden. Hij past gemakkelijker in het dock dan veel andere covers, hoewel het altijd wel iets moeizamer gaat dan zonder cover.

Ik ben vooral te spreken over de grips voor de Joy-Cons, die echt super lekker in de hand liggen. Voor de S1 was ik al jaren op zoek naar dergelijke ergonomische accessoires en nu heb ik dat eindelijk gevonden voor de S2.

• tekken4111
  • Laatst online: 10-01 23:00
Gynnad schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:27:
[...]

Ik moet ze beide nog spelen, lijkt alleen geen datum bij te staan behalve dat het in 2026 is of lees ik er overheen?
Klopt, specifieke datum is nog niet bekend voor zowel de SW2 upgrade als de dlc.
Er staat nu een demo op de eshop van FF VII Remake: Intergrade. Release is over een maandje.

Edit: 8 GB download voor wie wilt proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 16-12-2025 20:48 ]

• Gynnad
L23 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:04:
De afgelopen twee dagen Disney Illusion Island gespeeld. Deze games is momenteel Game Op Proef en voor Nintendo Switch Online-leden te spelen tot 17-12-2025. Ik vond de game persoonlijk wat tegenvallen, maar krijgt goede reviews (NintendoLife gaf het een 9...). Ik zou het hooguit een 7 geven.
Gisteren ook aan Disney Illusion Island begonnen om eens te kijken of het wat is. Prima om te spelen nu die gratis is, maar gaat voor mij niet uitdraaien op een must buy. Ze hadden er gevoelsmatig veel meer van kunnen maken, niet veel meer dan een 6 a 7 inderdaad.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 15:36
Gynnad schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:05:
[...]

Gisteren ook aan Disney Illusion Island begonnen om eens te kijken of het wat is. Prima om te spelen nu die gratis is, maar gaat voor mij niet uitdraaien op een must buy. Ze hadden er gevoelsmatig veel meer van kunnen maken, niet veel meer dan een 6 a 7 inderdaad.
Lijkt me wel leuk voor co-op 8)
abc874 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:56:
[...]

Lijkt me wel leuk voor co-op 8)
Ik zou dan voor een leukere co-op game gaan zoals Super Mario Wonder. Die game kan je ook met 4 spelers spelen. Of Unruly Heroes waar je echt moet samenwerken.

• jori040
JackAvery schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:
Er staat nu een demo op de eshop van FF VII Remake: Intergrade. Release is over een maandje.
We hebben te maken met een indrukwekkende port!
IK had naast 30fps een flinke downgrade verwacht maar qua visuals mis ik niets.

Gezien Rebirth ook op op UE4 draait denk ik dat ook dat deel te doen moet zijn voor Square.

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:52
Welke draadloze headset gebruiken jullie eigenlijk?

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

eenhoorntje schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 21:56:
Welke draadloze headset gebruiken jullie eigenlijk?
Mijn AirPods Pro. Echt de perfecte headset voor de Switch.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:52
Heb hier nog een setje Sennheiser CX Plus liggen, bedankt voor de tip!

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 22:30

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Kun je inmiddels een draadloze headset verbinden zonder dat het geluid vertraagd doorkomt?

Heb er toen een 5m kabel voor gehaald om de headset bedraad te hebben. Maar draadloos blijft toch makkelijker.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:34

Esumontere

Floep, banaan.

ekiter schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:54:
Kun je inmiddels een draadloze headset verbinden zonder dat het geluid vertraagd doorkomt?

Heb er toen een 5m kabel voor gehaald om de headset bedraad te hebben. Maar draadloos blijft toch makkelijker.
Ja. Je kunt in de settings de BT audio op "Low latency" zetten, daarmee zouden de problemen verholpen moeten zijn.

• Raem
  • Nu online
Dispatch komt 29 januari uit op de Switch en Switch 2.

https://ec.nintendo.com/AU/en/titles/70010000105332

[ Voor 84% gewijzigd door Raem op 17-12-2025 15:30 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:10
Das mooi, paar dingen gezien en mijn interesse was gewekt. Maar deze lijkt me perfect om handheld te spelen.

• Lynox
  • Laatst online: 09-01 07:41
JackAvery schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:

Edit: 8 GB download voor wie wilt proberen :)
Zojuist eventjes gespeeld. ERRUG indrukwekkend! Het is dat ik hem al twee keer heb gespeeld, maar dat zomaar eens een derde keer worden.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoi allemaal.

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke grip voor de Switch 2 in handheld. Momenteel gebruik ik een mediamarkt Qware grip die niet fijn in de hand ligt. Nou ben ik sowieso erg kritisch in dit opzicht. Docked gebruik ik de xbox one controller. Nu begrijp ik dat de beste grips de Jsaux split case en de Killswitch zijn? Iemand ervaring welke het meest ergonomisch in de hand ligt? Ik heb vrij grote handen.

• Cyberw00d
petermetroid schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:45:
Hoi allemaal.

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke grip voor de Switch 2 in handheld. Momenteel gebruik ik een mediamarkt Qware grip die niet fijn in de hand ligt. Nou ben ik sowieso erg kritisch in dit opzicht. Docked gebruik ik de xbox one controller. Nu begrijp ik dat de beste grips de Jsaux split case en de Killswitch zijn? Iemand ervaring welke het meest ergonomisch in de hand ligt? Ik heb vrij grote handen.
Al meer dan eens voorbij gekomen maar ik vind de neogrip van skill&co perfect . Kan je hem nog steeds docked gebruiken en je kan de handvatten naar je eigen hand grote erop zetten

• red1
  • Laatst online: 02:14
Even een korte review betreffende de Neo Grip en Fission Grip van Savage Raven (Skull & Co).

Beiden hele fijne grips, liggen goed in de hand, eenvoudig te bevestigen aan de joy-cons/switch. Drie soorten handgrepen waaruit je kunt kiezen en wisselen. En ook is de Switch met beide grips eenvoudig te docken. Iets lastiger om uit het dock te halen. Ik houd dan met een duim het dock tegen, en dan gaat eigenlijk heel goed.

Ik vind dat bij de Fission Grip de joycons echter net te wiebelig zijn, vooral bij de rechterkant. De joycons vallen er bij mij absoluut niet af, ook niet bij met één hand aan een joycon het systeem vasthouden. Heb gelezen dat bij sommige gebruikers de joycons dan los kunnen schieten van het systeem, dat heb ik dus niet ervaren. Het hele systeem voelt bij de Neo Grip echter zo stevig als een huis. Daar gaat mijn voorkeur nu naar uit.

De Neo Grip houd ik voor nu en de Fission Grip mag weg. Mocht iemand hier interesse hebben in de Fission Grip voor een leuke prijs, graag een DM.

Beide grips passen met de kleinste handgrepen in de normale Savage Raven carrying case. Mocht je de extra grote (Maxx) case hebben, dan passen de dikkere handgrepen volgens mij ook (zelf niet in het bezit).

Heb tevens de Joy Grip van Savage Raven gekocht. Ligt net wat fijner in de hand als het standaard blokje wat je bij de Switch krijgt en je kunt de joycons hiermee opladen.

[ Voor 4% gewijzigd door red1 op 18-12-2025 14:45 ]

• jori040
Puur op basis van de trailer ziet het er netjes uit.

Als het om arcade racers gaat kan er voor mij persoonlijk weinig tippen aan de Ridge Racer serie.Hoop dat Bandai Namco ooit nog een een nieuwe gaat maken.
Binnenkort komt er meer nieuws over de Stardew Valley Switch 2 editie ;)
Any update on the release of the Nintendo Switch 2 Edition perchance? Super looking forward to its release 😊

@ConcernedApe
I'll announce something very soon sorry about the long wait

[ Voor 44% gewijzigd door JackAvery op 18-12-2025 19:33 ]

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
(jarig!)
red1 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:58:
Even een korte review betreffende de Neo Grip en Fission Grip van Savage Raven (Skull & Co).

Beiden hele fijne grips, liggen goed in de hand, eenvoudig te bevestigen aan de joy-cons/switch. Drie soorten handgrepen waaruit je kunt kiezen en wisselen. En ook is de Switch met beide grips eenvoudig te docken. Iets lastiger om uit het dock te halen. Ik houd dan met een duim het dock tegen, en dan gaat eigenlijk heel goed.

Ik vind dat bij de Fission Grip de joycons echter net te wiebelig zijn, vooral bij de rechterkant. De joycons vallen er bij mij absoluut niet af, ook niet bij met één hand aan een joycon het systeem vasthouden. Heb gelezen dat bij sommige gebruikers de joycons dan los kunnen schieten van het systeem, dat heb ik dus niet ervaren. Het hele systeem voelt bij de Neo Grip echter zo stevig als een huis. Daar gaat mijn voorkeur nu naar uit.

De Neo Grip houd ik voor nu en de Fission Grip mag weg. Mocht iemand hier interesse hebben in de Fission Grip voor een leuke prijs, graag een DM.

Beide grips passen met de kleinste handgrepen in de normale Savage Raven carrying case. Mocht je de extra grote (Maxx) case hebben, dan passen de dikkere handgrepen volgens mij ook (zelf niet in het bezit).

Heb tevens de Joy Grip van Savage Raven gekocht. Ligt net wat fijner in de hand als het standaard blokje wat je bij de Switch krijgt en je kunt de joycons hiermee opladen.
Tsja, ik heb beide geprobeerd, maar ik kan er niet aan wennen. Ik heb ze inclusief case op marktplaats gezet.

• Cyberw00d
Net de demo uitgespeeld van final fantasy 7 remake. Wat ziet dat spel er waanzinnig goed uit zowel handheld als docked en vind de gameplay ook tof . Ik heb inmiddels alweer zoveel games om mijn wensenlijst staan dat het niet eens meer leuk is 😜 games die ik wil gaan spelen in 2026 ; final fantasy 7 , resident evil requiem, 007 first light en nog wat games die ik al heb door leuke aanbiedingen zoals the rogue prince of persia en hogwarts legacy.. Metroid prime 4 heb ik er bijna op zitten .
Tussen al deze games en het Fortnite door kom ik tot de conclusie dat ik helemaal geen tijd meer heb als er ooit een cod komt 🤡

• jori040
Cyberw00d schreef op donderdag 18 december 2025 @ 21:01:
Net de demo uitgespeeld van final fantasy 7 remake. Wat ziet dat spel er waanzinnig goed uit zowel handheld als docked en vind de gameplay ook tof . Ik heb inmiddels alweer zoveel games om mijn wensenlijst staan dat het niet eens meer leuk is 😜 games die ik wil gaan spelen in 2026 ; final fantasy 7 , resident evil requiem, 007 first light en nog wat games die ik al heb door leuke aanbiedingen zoals the rogue prince of persia en hogwarts legacy.. Metroid prime 4 heb ik er bijna op zitten .
Tussen al deze games en het Fortnite door kom ik tot de conclusie dat ik helemaal geen tijd meer heb als er ooit een cod komt 🤡
En dan weten we nog eens niet wat Nintendo ons precies gaat brengen in 2026.Er gaan veel geruchten dat er een Zelda remake[ocarina of time ?]gaat komen.

• Raem
  • Nu online
jori040 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:32:
[...]

En dan weten we nog eens niet wat Nintendo ons precies gaat brengen in 2026.Er gaan veel geruchten dat er een Zelda remake[ocarina of time ?]gaat komen.
Volgens mij waren die geruchten er 5 jaar geleden ook al. :P

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:59
Nintendo is in kerstsfeer. NSO app op switch is thema kerst en er zijn belletjes te horen als je de joystick naar beneden duwt.

En beetje verkeerde feestdagen, maar er is ook een Easter egg...

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:14
JackAvery schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:32:
Binnenkort komt er meer nieuws over de Stardew Valley Switch 2 editie ;)
[X]
[...]
Hier zit ik echt op te wachten.
Heb Stardew Valley op de switch en op PC en het liefst speel ik op de switch.
Maar spelen met de muis op de PC werkt voor mij wel veel beter.
Hoop dus dat dit op de switch 2 ook goed gaat werken.

• jori040
Raem schreef op donderdag 18 december 2025 @ 23:13:
[...]

Volgens mij waren die geruchten er 5 jaar geleden ook al. :P
En ik zeg dat we die gaan zien in 2026 :P
De vraag naar een remake is er al lang en een nieuwe game gaat er in 2026 niet komen.
Mooi moment omdat in het jaar van The 40th Anniversary te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door jori040 op 19-12-2025 08:46 ]

• Cyberw00d
jori040 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 22:32:
[...]

Als de remake van ocarina of time komt met de kracht van de switch 2 kan dat wel heel erg tof worden maar waarschijnlijk is het dan weer zo gare switch 1 versie met wat upgrades naar switch 2 …. Just like Metroid prime 4 . Nintendo moet ff normaal doen na 8/9 jaar switch 1 leeg gezuigt te hebben en alleen focussen op 2 . Die cross gen ding duurde bij Sony ook veels te lang

Mijn hype voor borderlands 4 is totaal weg en ik hoef de game ook niet meer . Het is wel heel vreemd dat zo vlak voor launch hij uitgesteld word en vervolgens niks meer over gezegd word .

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberw00d op 19-12-2025 08:54 ]

• jori040
Cyberw00d schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:46:
[...]

Als de remake van ocarina of time komt met de kracht van de switch 2 kan dat wel heel erg tof worden maar waarschijnlijk is het dan weer zo gare switch 1 versie met wat upgrades naar switch 2 …. Just like Metroid prime 4 . Nintendo moet ff normaal doen na 8/9 jaar switch 1 leeg gezuigt te hebben en alleen focussen op 2 . Die cross gen ding duurde bij Sony ook veels te lang
Ik verwacht dat Nintendo zelf weinig tot niets cross gen gaat doen.MP4 was qua ontwikkeling een geval apart.

DK & Kirby Air Riders zijn gewoon exlusieve Switch 2 games.Bij bv een nieuwe game in de Mario Party serie zou cross gen nog wel kunnen.

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
Sinds kerst hebben we hier een SW2 met MK world en JustDance, en daar wordt flink mee gespeeld/gamed.

Nu wil ik voor kerst nog een paar leuke games erbij gaan geven. Ik heb al met blackfriday Mario Galaxy1+2 gekocht, en ook DK Bonanza klaar liggen als cadeaus. Is bijvoorbeeld Kirby Air-riders voor de SW2 nog een goede add-on qua games, of is dat teveel hetzelfde als MK World?

Mijn PVOutput

• Cyberw00d
jori040 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:54:
[...]

Ik verwacht dat Nintendo zelf weinig tot niets cross gen gaat doen.MP4 was qua ontwikkeling een geval apart.

DK & Kirby Air Riders zijn gewoon exlusieve Switch 2 games.Bij bv een nieuwe game in de Mario Party serie zou cross gen nog wel kunnen.
Dk is denk ik ook eerst in ontwikkeling geweest voor switch 1 . Een toffe mooie game maar geen grafische wonder . Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er alleen maar exclusieve games komen die ook echt alleen voor switch 2 ontwikkeld zijn

• jori040
Chris12 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:55:
Sinds kerst hebben we hier een SW2 met MK world en JustDance, en daar wordt flink mee gespeeld/gamed.

Nu wil ik voor kerst nog een paar leuke games erbij gaan geven. Ik heb al met blackfriday Mario Galaxy1+2 gekocht, en ook DK Bonanza klaar liggen als cadeaus. Is bijvoorbeeld Kirby Air-riders voor de SW2 nog een goede add-on qua games, of is dat teveel hetzelfde als MK World?
Kirby Air Riders is totaal iets anders dan MK.Het lijkt in alles eigenlijk meer op Super Smash Bros.
Voor mij is het zelfs de leukste game van het jaar !

• jori040
Cyberw00d schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:57:
[...]

Dk is denk ik ook eerst in ontwikkeling geweest voor switch 1 . Een toffe mooie game maar geen grafische wonder . Ik hoop dat je gelijk hebt en dat er alleen maar exclusieve games komen die ook echt alleen voor switch 2 ontwikkeld zijn
Ja maar zo zou Kirby dat ook geweest kunnen zijn.Ik heb echt wel het gevoeld dat die games de extra kracht van de Switch 2 nodig hebben.

• Raem
  • Nu online
jori040 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:40:
[...]

En ik zeg dat we die gaan zien in 2026 :P
De vraag naar een remake is er al lang en een nieuwe game gaat er in 2026 niet komen.
Mooi moment omdat in het jaar van The 40th Anniversary te doen.
Ik hoop met je mee hoor. Maar de 35th anniversary was exact dezelfde reden waarom de geruchten er waren.

https://www.nintendolife....er_and_twilight_princess1

Ik ga in ieder geval nergens vanuit, dan kan het alleen maar meevallen. :P

• Cyberw00d
jori040 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 09:03:
[...]

Ja maar zo zou Kirby dat ook geweest kunnen zijn.Ik heb echt wel het gevoeld dat die games de extra kracht van de Switch 2 nodig hebben.
Ja eens dat ze wel de extra kracht gebruiken hoor . En kirby weet ik verder ook niet die zou wel alleen in ontwikkeling voor 2 geweest kunnen zijn, maar dk denk ik niet en metroid is duidelijk natuurlijk . Ach het is misschien ook gezeur , het zijn allemaal top games !

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-12-2025
Het is natuurlijk weer lijstjes-tijd, ik verwacht voor 2026 toch wel een nieuwe Zelda en Mario, zeker vanwege de nieuwe Mario film en het 40 jarig bestaan van Zelda. Ik hoop op Switch 2 upgrades van Xenoblade 2 en 3. En als verrassingen: een Earthbound remake en een metroidvania van Kid Icarus. Oh en doe Metroid Dread 2 er ook maar bij. Dat zou een prima jaar zijn.
Kennelijk was het heel belangrijk om de Switch 2 versie nog dit jaar uit te brengen. Ook al lossen ze het later weer op met updates maak ik me nu wel een beetje zorgen met releases zoals Fallout 4 komend jaar.

Update:

[ Voor 11% gewijzigd door L23 op 19-12-2025 18:19 ]

• jori040
plato82 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:47:
Het is natuurlijk weer lijstjes-tijd, ik verwacht voor 2026 toch wel een nieuwe Zelda en Mario, zeker vanwege de nieuwe Mario film en het 40 jarig bestaan van Zelda. Ik hoop op Switch 2 upgrades van Xenoblade 2 en 3. En als verrassingen: een Earthbound remake en een metroidvania van Kid Icarus. Oh en doe Metroid Dread 2 er ook maar bij. Dat zou een prima jaar zijn.
Galaxy 3 zou heel fijn zijn. ;)
Een nieuwe Kid Icarus zou ik ook wel heel nice vinden.Het zou zomaar kunnen dat MercurySteam aan een nieuwe 2D Metroid werkt.

Next Level Games: Verwacht in 2026 haast zeker iets nieuws van deze Nintendo studio.Zij hebben trouwens ook mee aan Prime 4 gewerkt.
Update on the Nintendo Switch 2 Physical Release of R-Type Dimensions III

We’re happy to share a positive update regarding the Nintendo Switch 2 version of R-Type Dimensions III.

There is no better timing: Two days ago Nintendo announced two new smaller cartridge sizes for Nintendo Switch 2. This allows us to recalculate production in a way that wasn’t possible before. As a result, we’ve made the following decision:

The entire European and US production of R-Type Dimensions III for Nintendo Switch 2 will be released on a full physical cartridge.
https://iningames.com/blo...-of-r-type-dimensions-iii

[ Voor 8% gewijzigd door L23 op 19-12-2025 17:01 ]

Leuk om hier publieke bevestiging van te krijgen. En het prijsverschil is dan toch groot genoeg - al zegt men hier ook dat ze het spel 10 euro duurder moeten maken. Ben eens benieuwd of er veel uitgevers hun plannen voor 2026 gaan aanpassen.

[ Voor 11% gewijzigd door JackAvery op 19-12-2025 17:34 ]

• jori040
Final Fantasy 7 Remake Switch 2 Demo vs PlayStation 4 vs PlayStation 5 vs Xbox!
JackAvery schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:32:
[...]

Leuk om hier publieke bevestiging van te krijgen. En het prijsverschil is dan toch groot genoeg - al zegt men hier ook dat ze het spel 10 euro duurder moeten maken. Ben eens benieuwd of er veel uitgevers hun plannen voor 2026 gaan aanpassen.
Ja interessante ontwikkeling. Leuk als er meer games compleet uitkomen op cartridge. Er wordt ook gehoopt dat bepaalde Game-Key Card releases nu alsnog compleet op cartridge uitkomen, maar als het product al in de winkel ligt zie ik dat niet snel meer gebeuren.
Ben trouwens benieuwd wanneer bedrijven zoals Limited Run Games en Super Rare games gaan beginnen met Switch 2 games. Wellicht nu nog te vroeg, maar verwacht in 2026 wel de eerste fysieke releases.

• jori040
Krijg morgen Kirby's Return to Dream Land Deluxe binnen. :) Heb de Wii versie destijds niet gespeeld dus deze Kirby game gaat nieuw voor me zijn.

Oeps het is geen Switch 2 game.Volgende keer zorg ik dat ik in het juiste topic zit.
Voor mij persoonlijk zou het Switch 1 & 2 topic gewoon naar een topic mogen hoor.

[ Voor 37% gewijzigd door jori040 op 19-12-2025 22:01 ]

L23 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:51:
[...]

Ja interessante ontwikkeling. Leuk als er meer games compleet uitkomen op cartridge. Er wordt ook gehoopt dat bepaalde Game-Key Card releases nu alsnog compleet op cartridge uitkomen, maar als het product al in de winkel ligt zie ik dat niet snel meer gebeuren.
Ja dat geloof ik ook niet. Maar voor releases waar het hele kostenplaatje nog bewegelijk is misschien wel. Al zie ik genoeg publishers nog steeds voor een game key card kiezen.
Trailer voor de nieuwe Fantasy Life update die rond de kerst online zou moeten verschijnen...
Daemon X Machina: Titanic Scion heeft overigens ook een gratis content update gekregen net als Warhammer 40K Rogue Trader.

De Layers of Fear 1 Switch 2 versie is nu ook verkrijgbaar. 60 FPS op Switch, geen raytracing.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
JackAvery schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:58:
Voor de fans van de Genki Covert Dock: zij hebben hun kickstarter gelanceerd voor Versie 3 van deze dock. Deze ondersteunt nu 65W, HDR, VRR en een resolutie tot 8K30FPS. Switch 2 docking wordt ondersteund.

Dezelfde kickstarter lanceert ook versie 3 van hun ShadowCast stick - die was denk ik iets minder populair.
Heeft iemand deze gebacked? Ik zie dat er ook een Covert Dock 2 is, heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb destijds de blauw-met-oranje-3rd-party-portable-dock gekocht, maar die werkt uiteraard niet meer. Wat is nu de goto-oplossing (bij voorkeur eentje die een beetje duurzaam is en niet weer over 2 maanden ewaste wordt).

Edit: nice, op de donkere krochten van het web heb ik zowaar een firmware update gevonden. En nu werkt ie weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 20-12-2025 12:22 ]

omniscale.nl

• jori040
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment:Heb de versie die hier is te krijgen geruild tegen de Japanse versie.Ik vind Japanse tekst op een hoes gewoon mooier ogen.
jori040 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:47:
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment:Heb de versie die hier is te krijgen geruild tegen de Japanse versie.Ik vind Japanse tekst op een hoes gewoon mooier ogen.
Heeft wel wat inderdaad, maar om daar nou extra voor te betalen? Dan zou ik minstens wachten op een cartridge revisie.

• jori040
L23 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 15:59:
[...]

Heeft wel wat inderdaad, maar om daar nou extra voor te betalen? Dan zou ik minstens wachten op een cartridge revisie.
Doe alleen maar puur een ruil deal. ;)
Ik doe dat alleen bij games waarvan in zeker weet dat ik ze in eigen bezit houd.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 20-12-2025 16:26 ]

Skyrim on Switch 2 Gets Input Lag Patch - But It's Problematic
The good news: Input lag has indeed been touched up in this new patch, labelled 1.7.73.0 - the tiniest numerical jump from the prior 1.7.72.0 version. But in bad news, that update has come at a considerable cost in the form of unlocked frame rates. In docked mode, this combination ultimately feels like a smoothness downgrade.
Nog niet ideaal dus, ben benieuwd of er na de kerstvakantie nog meer patches volgen.

Ik ben toch benieuwd. Na Silksong toch nog een nieuwe game gekocht dit jaar, Skyrim voor de vijfde keer :P Voor 10 euro durf ik het wel aan. Heb je Skyrim (fysiek) voor de Switch 1 en bezit je de Anniversary-upgrade (die momenteel in de aanbieding is voor €9,99 tot en met 31 december) dan kan je de Skyrim Anniversary Switch 2 versie gratis downloaden.
Dat klinkt vrij simpel, maar was nog aardig complex. Cartridge in de Switch 2 gedaan en een update naar de meest recente versie. In het menu van het spel zie je dat er een Switch 2 versie beschikbaar is en door op "Y" te drukken wordt je doorgestuurd naar een speciale eShop pagina waar je Switch 2 versie kan aanschaffen met korting. Daar staat echter €19,99. Game afgesloten en dan maar in de eShop de Anniversary-upgrade aangeschaft voor voor €9,99. Vervolgens de game weer opgestart en naar die speciale eShop pagina, maar dan is de Switch 2 versie niet meer met korting aan te schaffen... De oplossing was uiteindelijk -> cartridge er uit -> software verwijderen -> Eject Virtual Game Card van de Anniversary-upgrade -> cartridge er in en de game updaten -> game opstarten en nu kan je wel de Switch 2 versie gratis downloaden.

Net als bij de Hogwarts Legacy Switch 2 upgrade heb je de Switch 1 cartridge niet meer nodig en is volledig overbodig. Doordat je nu in de eShop de Skyrim Anniversary Edition Switch 2 versie bezit kan je de standaard Skyrim Switch 1 versie ook gratis downloaden.
Jammer dat de Switch 2 versie met 53GB behoorlijk wat ruimte inneemt ten opzichte van de Switch 1 versie van 12,8GB. Ik begrijp uit reacties dat dit onder andere komt doordat de Switch 1 versie extra taalpakketten als gratis DLC aanbied. Deze zijn bij de Switch 2 versie allemaal inbegrepen en dan tikt 5 extra talen van elk 3GB wel aan.

Ach ja, het was mij het geklooi wel waard. Moet nog steeds een keer Skyrim uitspelen ondanks dat ik de game op de Switch al 195 uur gespeeld heb. Mogelijk nog interessante Creation Club content?

• jori040
L23 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:26:
Skyrim on Switch 2 Gets Input Lag Patch - But It's Problematic

[...]

Nog niet ideaal dus, ben benieuwd of er na de kerstvakantie nog meer patches volgen.

Ik ben toch benieuwd. Na Silksong toch nog een nieuwe game gekocht dit jaar, Skyrim voor de vijfde keer :P Voor 10 euro durf ik het wel aan. Heb je Skyrim (fysiek) voor de Switch 1 en bezit je de Anniversary-upgrade (die momenteel in de aanbieding is voor €9,99 tot en met 31 december) dan kan je de Skyrim Anniversary Switch 2 versie gratis downloaden.
Dat klinkt vrij simpel, maar was nog aardig complex. Cartridge in de Switch 2 gedaan en een update naar de meest recente versie. In het menu van het spel zie je dat er een Switch 2 versie beschikbaar is en door op "Y" te drukken wordt je doorgestuurd naar een speciale eShop pagina waar je Switch 2 versie kan aanschaffen met korting. Daar staat echter €19,99. Game afgesloten en dan maar in de eShop de Anniversary-upgrade aangeschaft voor voor €9,99. Vervolgens de game weer opgestart en naar die speciale eShop pagina, maar dan is de Switch 2 versie niet meer met korting aan te schaffen... De oplossing was uiteindelijk -> cartridge er uit -> software verwijderen -> Eject Virtual Game Card van de Anniversary-upgrade -> cartridge er in en de game updaten -> game opstarten en nu kan je wel de Switch 2 versie gratis downloaden.

Net als bij de Hogwarts Legacy Switch 2 upgrade heb je de Switch 1 cartridge niet meer nodig en is volledig overbodig. Doordat je nu in de eShop de Skyrim Anniversary Edition Switch 2 versie bezit kan je de standaard Skyrim Switch 1 versie ook gratis downloaden.
Jammer dat de Switch 2 versie met 53GB behoorlijk wat ruimte inneemt ten opzichte van de Switch 1 versie van 12,8GB. Ik begrijp uit reacties dat dit onder andere komt doordat de Switch 1 versie extra taalpakketten als gratis DLC aanbied. Deze zijn bij de Switch 2 versie allemaal inbegrepen en dan tikt 5 extra talen van elk 3GB wel aan.

Ach ja, het was mij het geklooi wel waard. Moet nog steeds een keer Skyrim uitspelen ondanks dat ik de game op de Switch al 195 uur gespeeld heb. Mogelijk nog interessante Creation Club content?
Ik stoor me er toch wel erg aan hoe Bethesda deze update heeft uitgebracht.Je zou denken dat ze hun engine nu wel door en door kennen.

Creation Club content?:Bij Skyrim & Fallout 4 is dit zeker het checken waard.

Heb zowel Skrim als Fallout 4 op meer systemen gekocht maar de Switch versie laat ik aan me voorbij gaan.

En laat ik aan Starfield hier verder geen woorden vuil maken.

Mijn liefde voor deze studio loopt nu wel op zijn einde.
jori040 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:15:
[...]

Mijn liefde voor deze studio loopt nu wel op ziin einde.
Eens. De games waren altijd al buggy, maar daar stonden altijd enorme grote werelden/avonturen tegenover. Inmiddels is het een beetje achterhaalt, het wachten op nieuwe games in een serie duurt te lang en inderdaad nieuwe games kunnen niet tippen aan eerdere creaties. In het geval van Starfield gewoon jammer dat ze niet gelijk met de volgende Elder Scrolls aan de slag zijn gegaan.

Hoe dit met Skyrim gaat is ook ontzettend suf. Het is inmiddels niet de eerste keer dat het naar een nieuw platform komt :p De Skyrim
Anniversary op de Switch 1 had destijds ook al problemen terwijl ze het in 2017 uitstekend hebben kunnen porten naar de Switch…

[ Voor 19% gewijzigd door L23 op 20-12-2025 19:29 ]

• jori040
@L23
Er was een tijd dat ik groot fan was van deze studio/uitgever.Voor nu laat ik alles van ze aan me voorbij gaan.
Ik leg me foucus liever op een uitgever die het wel goed doet.Buiten Nintendo zijn dat bv Capcom & Square-Enix.

Square maakt dan misschien nu niet de winst die ze voor ogen hadden maar hun Switch games zijn wel goed[.o.a.FF7 remake/Nier Automata]

[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 20-12-2025 19:47 ]

• jori040
Als Microsoft en Bethesda eens iets exclusief voor de Switch 2 gaan maken dan kan het nog wat worden tussen hen aan mij. :)
Ik snap bv ook niet waarom Halo nog niet op de Switch te spelen is.

Maar goed ik houd het hier voor nu ff bij.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Ik heb alleen ervaring met de Covert Dock v1 voor de Switch 1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyberw00d
Even een korte vraag waar ik niet zo snel achter kom en hoop dat iemand dat hier weet.
Ik heb een super headset met mic voor bv Fortnite om zo met vrienden te praten . Echter is het natuurlijk Nintendo eigen om wel het gelijk te doen maar het praten gaat via hun eigen mic op de console… wat dus vervelend is als de console docked staat en meer mensen of geluiden in huis zijn want zo horen de mensen met wie ik game elke scheet van uit de keuken ( bij wijze van spreken )
Nu wil ik bedraad gaan gebruiken en wel deze:
https://www.bol.com/nl/nl...09OSQlEAQYAiABEgJHxvD_BwE

Als ik handheld game plug ik hem in de console en docked in de pro 2 controller . Gebruikt hij dan wel echt de mic van de headset?

Pagina: 1 ... 139 ... 142 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4