• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:26
We NEED to Talk About Final Fantasy 7 Remake on Switch 2...[PlayerEssence]
Wil dit heel graag op de Switch 2 gaan spelen.Op basis van alles dat er op het web te lezen is denk ik dat Square echt met een goede Switch 2 versie gaat komen.

Ja ik bezit de game op PS4/PS5 maar dit is zo'n game die ik op elks systeem wil spelen.En de Switch 2 is gewoon mijn favo platform.

2026 gaat beginnen met een knaller!

• jori040
@L23
En Tears of the kingdom een keer gaan spelen hé. ;)
Ik heb meerdere pogingen gedaan maar nee in kan er op een of andere manier niet inkomen.Breath of the wild heb ik wel 100% gedaan.

Hoop dat Nintendo in de toekomst niet weer zo'n grote open-wereld Zelda gaat doen.
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:57:
@L23
Ik heb meerdere pogingen gedaan maar nee in kan er op een of andere manier niet inkomen.Breath of the wild heb ik wel 100% gedaan.
Waar ligt het aan? Ik vond het net heel interessant om te gaan kijken wat er allemaal veranderd was vs. BOTW en ik ben zelf wel fan van de twee nieuwe lagen in de wereld :)
Hoop dat Nintendo in de toekomst niet weer zo'n grote open-wereld Zelda gaat doen.
Je mag wel zeker zijn dat "open air" nog minstens één game de formule gaat zijn.

Zelf met Trails in the Sky bezig wanneer ik tijd heb om te gamen (helaas beperkt momenteel). Fijne JRPG.

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 14-12-2025 17:32 ]

jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 16:57:
@L23

Op zijn tijd wel leuk een grote game, maar voorlopig weer even niet en dat gevoel had ik ook vrij lang na BOTW :P

• jori040
JackAvery schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:31:
[...]

Waar ligt het aan? Ik vond het net heel interessant om te gaan kijken wat er allemaal veranderd was vs. BOTW en ik ben zelf wel fan van de twee nieuwe lagen in de wereld :)

[...]

Je mag wel zeker zijn dat "open air" nog minstens één game de formule gaat zijn.

Zelf met Trails in the Sky bezig wanneer ik tijd heb om te gamen (helaas beperkt momenteel). Fijne JRPG.
De wereld was voor mij te bekend.En die doe-het-zelf mechanic zoek ik meer in bv Mario Maker & Animal Crossing.

Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien te veel open-wereld games gespeeld heb in die periode.Misschien een beetje open-wereld game moe ofzo ?

Bij Mario Odyssey & Donkey Kong Bananza vind ik die open structuur dan wel weer heel fijn.

Bedoel je dat er nog een soort van opvolger op Tears of the kingdom kan komen ?
Dat Tears kwalitatief niet misscjien niet goed zou kunnen trek ik niet in twijfel hoor.

Windwaker & Skyword Sword dat is Zelda op zijn best voor mij.Ocarina of time ook tof maar ten tijden dat die uikwam was ik nog niet met gaming bezig.

Ben op 26 jarige leeftijd pas fanatiek gaan gamen.De Gamecube & Xbox periode. :)
Door de jaren heen wel veel klassiekers voor 2002 alsnog gespeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 18:30 ]

jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 17:53:
[...]

De wereld was voor mij te bekend.En die doe-het-zelf mechanic zoek ik meer in bv Mario Maker & Animal Crossing.

Nu moet ik wel zeggen dat ik misschien te veel open-wereld games gespeeld heb in die periode.Misschien een beetje open-wereld game moe ofzo ?
Kan zeker ja. Voor mij was dat "bekende" net een meerwaarde omdat je zo kan gaan kijken hoe men met het bekende speelt en je verwachtingen onderuit haalt. Wat ik wel heb is dat je dat "magische" maar één keer kan meemaken denk ik - en voor mij was de iets legere wereld van BOTW op dat vlak specialer. Een sequel is altijd moeilijker.
Bedoel je dat er nog een soort van opvolger op Tears of the kingdom kan komen ?
Nee, ik heb het puur over de structuur van de nieuwe Zelda games. Remakes uitgezonderd verwacht ik niet dat ze voorlopig terugkeren naar de semi-lineaire Ocarina of Time structuur. Men had daar ook gewoon weinig nieuws meer aan toe te voegen.
Dat Tears kwalitatief niet misscjien niet goed zou kunnen trek ik niet in twijfel hoor.
Ik weet niet goed wat je bedoelt hier. Tears is m.i. een technisch meesterwerk en doet qua gameplay ook best een aantal innovatieve dingen (misschien iets te veel ten koste van andere punten).

En stiekem toont Metroid Prime 4 dat een nieuwe Zelda game met de oude structuur misschien wel minder goed onthaald zou worden...
Meer backwards compatibility fixes staan nu online van
  • Blade of Darkness
  • Game Dev Story++
  • Little Nightmares Complete Edition
  • Miitopia
  • Moji Yuugi
  • Resident Evil 4
  • Solid Void – Nature Puzzles
  • Sports Party
  • Streets of Rage 4
  • Venture Towns
Met dank aan NintendoEverything die dit actief bijhouden.
Normaal kregen we die rond deze tijd in december. Straks een echt jaaroverzicht inclusief december :P

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:02
Jongens, ik twijfel over aanschaf switch 2
Ik wil zelda echt eens gaan opakken, maar liever niet op de 1 ofzo?
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik, maar ik wordt echt gek van die joycons op de 1, (heb dr nog 2 werkend, de andere 2 al weer kapot)

Wat vinden jullie goeie usps van de switch 2?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47

RayNbow

Kirika <3

fib3rlight schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:53:
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik
Als het gaat om pure exclusives, dat klopt, maar aan de andere kant kun je bijna elke Switch 1 game ook op de Switch 2 spelen. Het is dus niet zo dat als je een Switch 2 haalt dat er dan weinig games te spelen zijn. Nu is het wel zo dat als je al een Switch 1 hebt dat je niet per se een Switch 2 nodig hebt om de oudere games te spelen.
  • Groter scherm (maar daardoor ook in z'n geheel groter en zwaarder).
  • Als je vooral digitale games aanschaft: een snellere eShop.
  • Sommige Switch 1 games draaien zelfs zonder patch al beter op de Switch 2.
  • GameCube-spellen als je Nintendo Switch Online hebt.
  • Muisbesturing (ook al heb ik zelf vanwege een backlog nog weinig games die dit gebruiken, de muisbesturing die ik in mei kon proberen met de Metroid Prime 4 demo was indrukwekkend).
Maar als je veel handheld speelt, dan is de Switch 2 misschien minder interessant. Naast dat ie groter en zwaarder is, is de accuduur slechter dan de latere revisies van de Switch 1.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• fib3rlight
RayNbow schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:22:
[...]

Als het gaat om pure exclusives, dat klopt, maar aan de andere kant kun je bijna elke Switch 1 game ook op de Switch 2 spelen. Het is dus niet zo dat als je een Switch 2 haalt dat er dan weinig games te spelen zijn. Nu is het wel zo dat als je al een Switch 1 hebt dat je niet per se een Switch 2 nodig hebt om de oudere games te spelen.

[...]
  • Groter scherm (maar daardoor ook in z'n geheel groter en zwaarder).
  • Als je vooral digitale games aanschaft: een snellere eShop.
  • Sommige Switch 1 games draaien zelfs zonder patch al beter op de Switch 2.
  • GameCube-spellen als je Nintendo Switch Online hebt.
  • Muisbesturing (ook al heb ik zelf vanwege een backlog nog weinig games die dit gebruiken, de muisbesturing die ik in mei kon proberen met de Metroid Prime 4 demo was indrukwekkend).
Maar als je veel handheld speelt, dan is de Switch 2 misschien minder interessant. Naast dat ie groter en zwaarder is, is de accuduur slechter dan de latere revisies van de Switch 1.
Thx! Juist handheld lijkt me vet op groter scherm, en betere controllers, batterijduur is voor mij niet zo erg, ik speel niet veel en lang achter elkaar!

Goeie input, dankjewel!

• jori040
@JackAvery
Bedoel te zeggen dat ik zie dat het een goede game is en het probleem meer bij mezelf ligt.

Weer open wereld stuctuur:Nieuwe/andere visuele stijl + de terugkeer van de dungeons kan het misschien wel goed doen voor me.

Vermoed ze eest een remake gaan doen en daarna een compleet nieuwe game.Windwaker 4K & een remake zou ik voor de komende jaren prima vinden.

• jori040
fib3rlight schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:53:
Jongens, ik twijfel over aanschaf switch 2
Ik wil zelda echt eens gaan opakken, maar liever niet op de 1 ofzo?
Het aanbod games is nu nog niet zo hoog geloof ik, maar ik wordt echt gek van die joycons op de 1, (heb dr nog 2 werkend, de andere 2 al weer kapot)

- Mk World
- Donkey Kong Bananza
- Hades 2
- Hyrule warriors
- Kirby Air Riders
- Metroid Prime 4
- Mario Galaxy 1+2 [Waarom zou een Switch 2 bezitter deze Switch 1 game niet kopen ?]
- Veel Switch 1 games hebben een update gekregen

Op exclusief gebied vind ik in de eeste 6 maanden sterk.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 20:51 ]

• fib3rlight
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:19:
[...]

- Mk World
- Donkey Kong Bananza
- Hades 2
- Hyrule warriors
- Kirby Air Riders
- Metroid Prime 4
- Mario Galaxy 1+2 [Waarom zou een Switch 2 bezitter deze Switch 1 game niet kopen ?]
- Veel Switch 1 games hebben een update gekregen

Op exclusief gebied vind ik in de eeste 6 maanden sterk.
thx

• jori040
De eerste helft van 2026 ziet er ook al aardig uit.

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Yoshi and the Mysterious Book
- Fire Emblem[kan ook najaar worden]
- Pokopia
- Pragmata
- Dynasty Warriors 3 Remastered
- Dynasty Warriors Origins
- Monster Hunter Stories 3
- 007 First Light

Of we in 2026 de nieuwe 3D Mario gaan zien durf ik niet te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 08:04 ]

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:34:
[...]

De eerste helft van 2016 ziet er ook al aardig uit.

- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Pokopia
- Pragmata
2016 nog wel.
[...]

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Pokopia
- Pragmata

Vergeet Monster Hunter Stories 3 niet ;) Maar ja er komt nog best wat leuks aan.

• jori040
JackAvery schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:26:
[...]

Vergeet Monster Hunter Stories 3 niet ;) Maar ja er komt nog best wat leuks aan.
Ja Capcom doet goed zijn best. ;)
Van Nintendo zelf weten we voor nu nog heel weinig.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:27
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:29:
[...]

Alleen jammer dat Capcom verkiest om de GKC te gebruiken.

• jori040
Sir_Lion schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:35:
[...]

Alleen jammer dat Capcom verkiest om de GKC te gebruiken.
Had het ook graag anders gezien maar tja het is wat het is.
Resident Evil Requiem:Als Capcom hier een fatsoenlijke Switch 2 versie van maakt zal ik niet klagen. ;)

Square doet het ook.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 14-12-2025 21:58 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-12 22:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

[...]

o.a.
- FF7 remake
- Dragon Quest 7 remake
- Resident Evil Requiem
- Resident Evil 7
- Resident Evil Village
- Pokopia
- Pragmata
- Monster Hunter Stories 3

+ die nieuwe james bond ook geloof ik.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:02
jori040 schreef op zondag 14 december 2025 @ 21:29:
[...]

Voor de Switch 1 was Nintendo ook regelmatig vrij laat met aankondigen, zaten soms best wat grote titels in Directs die dan in de maanden/half jaar na de Direct uit zouden komen. Maar de volgende Direct zal nog wel even op zich laten wachten, ik verwacht op basis van data van voorgaande Directs eigenlijk pas in februari weer een Direct.

• jori040
Transportman schreef op zondag 14 december 2025 @ 22:54:
[...]

Voor de Switch 1 was Nintendo ook regelmatig vrij laat met aankondigen, zaten soms best wat grote titels in Directs die dan in de maanden/half jaar na de Direct uit zouden komen. Maar de volgende Direct zal nog wel even op zich laten wachten, ik verwacht op basis van data van voorgaande Directs eigenlijk pas in februari weer een Direct.
Ik verwacht zelfs in de Direct van feb nog geen najaars line-up te zien.Dus mocht Nintendo dit jaar met een 3D Mario komen dan verwacht ik de aankondiging pas in een 2e Direct.

Net voor of in de zomer heeft Nintendo vaak ook een grote titel.Splatoon 2 en Pikmin 4 kwamen in Juli uit.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 08:18 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:09
Iemand al ervaring met goede thumb caps? Over de qware lees ik weinig goeds..
De sticks lijken wel gevoelig voor slijtage.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:55
gelukkie schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:46:
Ik gebruik die van skull & co bevallen me erg goed, ook op de Steam deck gebruikt destijds.

Iets heel anders trouwens maar vinden meer mensen hier dat Metroid een beetje meer mainstream gemaakt is ? Ik vind dat je wel erg veel aanwijzingen krijgt wat te doen of waar heen te gaan . de frustratie die ik had vanaf Metroid OG en het eindeloos zoeken om er vervolgens al 100 x langs te zijn gekomen is hier niet . Ik geniet btw wel erg van de game !

[ Voor 35% gewijzigd door Cyberw00d op 15-12-2025 09:26 ]

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:44
gelukkie schreef op maandag 15 december 2025 @ 08:46:
Hier ook Skull and co voor de Pro-controller; tot nu toe prima.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:34
Komt er eigenlijk een game+dlc hoes voor Donkey Kong Banzana?

• jori040
de Foarsitter schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:01:
Komt er eigenlijk een game+dlc hoes voor Donkey Kong Banzana?
Dat zie ik niet gebeuren.Nintendo heeft dat bv bij Breath of The Wild en Splatoon 3 ook niet gedaan.
Ergens in 2026 wil ik die DLC ook nog checken.

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 15-12-2025 16:08 ]

jori040 schreef op maandag 15 december 2025 @ 16:04:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren.Nintendo heeft dat bv bij Breath of The Wild en Splatoon 3 ook niet gedaan.
Ergens in 2026 wil ik die DLC ook nog checken.
Ze hebben dat net wel gedaan voor die twee games, zelfs al was het voor BOTW enkel in Japan. In Japan stond de DLC voor BOTW op cartridge, in Europa was dit een downloadcode voor de Splatoon 3 bundel.

Maar ik verwacht het ook niet.

Edit: screenshot van Splatoon 3 box:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/XBqgn2y6ZZZv/pYBVv1Q/740x1200.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2025 19:24 ]

Larians CRPG Divinity: Original Sin 2 krijgt een Switch 2 versie.
Heel amusant in co-op deze :) de upgrade lijkt wel redelijk basic te zijn (verhoogde resolutie/framerate vs. switch 1 versie). Edit: helaas geen verbeterde textures.

Overigens gratis voor mensen die deze al op Switch 1 hebben:
I already own DOS:2 on Switch, PS4, or Xbox One. How do I upgrade?

Depending on your platform, you’ll need to navigate to their game store front and search for the DOS:2 Upgrade Pack, which you’ll be able to download for free! If you would like to upgrade your copy of Divinity: Original Sin 2 from Nintendo Switch to Nintendo Switch 2 or from PS4 to PS5 and are based in Japan, the upgrade will cost ¥100.

[ Voor 60% gewijzigd door JackAvery op 15-12-2025 19:07 ]

• jori040
JackAvery schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:15:
[...]

Ze hebben dat net wel gedaan voor die twee games, zelfs al was het voor BOTW enkel in Japan. In Japan stond de DLC voor BOTW op cartridge, in Europa was dit een downloadcode voor de Splatoon 3 bundel.

Maar ik verwacht het ook niet.
Oke dat heb ik dan gemist.
jori040 schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:55:
[...]

Oke dat heb ik dan gemist.
Dan heb ik het niet vaak genoeg geplaatst :P Afwachten met Donkey Kong Bananza, wellicht wel ooit in Japan. Ik begreep dat de DLC niet zo interessant was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzB9QgucDu4v7pjoMDkYwOffByY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFp9pC17BgFHvH8N8OtJcwvk.jpg?f=fotoalbum_large

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:03
JackAvery schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:55:
Larians CRPG Divinity: Original Sin 2 krijgt een Switch 2 versie.

[Video: Divinity: Original Sin 2 - Now Available On Nintendo Switch 2, Xbox Series X/S, & PlayStation 5!]
Heel amusant in co-op deze :) de upgrade lijkt wel redelijk basic te zijn (verhoogde resolutie/framerate vs. switch 1 versie)

Overigens gratis voor mensen die deze al op Switch 1 hebben:

[...]
De switch 1 versie is momenteel ook met 50% korting te verkrijgen in de eshop, €24,99 en dus gratis switch 2 versie erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 15-12-2025 18:23 ]

L23 schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:07:
[...]

Dan heb ik het niet vaak genoeg geplaatst :P Afwachten met Donkey Kong Bananza, wellicht wel ooit in Japan. Ik begreep dat de DLC niet zo interessant was.

[Afbeelding]
Ik hoor nogal gemengde reacties over die DLC. Mensen die er mee klikken vinden het blijkbaar heel leuk, maar misschien niet 20 euro leuk :+

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lashrom schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:35:
Al een tijdje zocht ik naar een hardshell cover enkel voor de joycons en voor het systeem apart om het te beschermen tegen gebruikssporen.....
Welke cover is dit?

Heeft iemand een tip voor een cover waarmee de switch nog wel in de charging dock past?
Ben bang dat de kids hem omgooien of laten vallen.

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
NIMIC schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:19:
[...]

Welke cover is dit?

Heeft iemand een tip voor een cover waarmee de switch nog wel in de charging dock past?
Ben bang dat de kids hem omgooien of laten vallen.
https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ze hebben ondertussen meerdere designs zie ik. Tot nu toe geen enkel problemen mee gehad met het plaatsen in de charging dock.
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4