Skyrim on Switch 2 Gets Input Lag Patch - But It's ProblematicThe good news: Input lag has indeed been touched up in this new patch, labelled 1.7.73.0 - the tiniest numerical jump from the prior 1.7.72.0 version. But in bad news, that update has come at a considerable cost in the form of unlocked frame rates. In docked mode, this combination ultimately feels like a smoothness downgrade.
Nog niet ideaal dus, ben benieuwd of er na de kerstvakantie nog meer patches volgen.
Ik ben toch benieuwd. Na Silksong toch nog een nieuwe game gekocht dit jaar, Skyrim voor de vijfde keer

Voor 10 euro durf ik het wel aan. Heb je Skyrim (fysiek) voor de Switch 1 en bezit je de Anniversary-upgrade (die momenteel in de aanbieding is voor €9,99 tot en met 31 december) dan kan je de Skyrim Anniversary Switch 2 versie gratis downloaden.
Dat klinkt vrij simpel, maar was nog aardig complex. Cartridge in de Switch 2 gedaan en een update naar de meest recente versie. In het menu van het spel zie je dat er een Switch 2 versie beschikbaar is en door op "Y" te drukken wordt je doorgestuurd naar een speciale eShop pagina waar je Switch 2 versie kan aanschaffen met korting. Daar staat echter €19,99. Game afgesloten en dan maar in de eShop de Anniversary-upgrade aangeschaft voor voor €9,99. Vervolgens de game weer opgestart en naar die speciale eShop pagina, maar dan is de Switch 2 versie niet meer met korting aan te schaffen... De oplossing was uiteindelijk -> cartridge er uit -> software verwijderen -> Eject Virtual Game Card van de Anniversary-upgrade -> cartridge er in en de game updaten -> game opstarten en nu kan je wel de Switch 2 versie gratis downloaden.
Net als bij de Hogwarts Legacy Switch 2 upgrade heb je de Switch 1 cartridge niet meer nodig en is volledig overbodig. Doordat je nu in de eShop de Skyrim Anniversary Edition Switch 2 versie bezit kan je de standaard Skyrim Switch 1 versie ook gratis downloaden.
Jammer dat de Switch 2 versie met 53GB behoorlijk wat ruimte inneemt ten opzichte van de Switch 1 versie van 12,8GB. Ik begrijp uit reacties dat dit onder andere komt doordat de Switch 1 versie extra taalpakketten als gratis DLC aanbied. Deze zijn bij de Switch 2 versie allemaal inbegrepen en dan tikt 5 extra talen van elk 3GB wel aan.
Ach ja, het was mij het geklooi wel waard. Moet nog steeds een keer Skyrim uitspelen ondanks dat ik de game op de Switch al 195 uur gespeeld heb. Mogelijk nog interessante Creation Club content?