• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:07
Kort Resident Evil Requiem-fragment toont focus op zombies: https://pu.nl/nieuws/play...t-toont-focus-op-zombies/

Als de Switch2 versie 60fps draait dan kies ik voor die versie.Dat de resolutie t.o.v. de PS5 versie minder zal zijn is voor mij geen groot probleem.

• jori040
Mog schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:26:
[...]

De vulva? Ligt het aan mij? Of zie ik overal vulva's?
Fijn hé dat ik je die optie geef om het zelf in te vullen.

De art direction is misschien wel beter dan deel 1.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 04-12-2025 16:48 ]

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:52
jori040 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:00:
Kort Resident Evil Requiem-fragment toont focus op zombies: https://pu.nl/nieuws/play...t-toont-focus-op-zombies/

Als de Switch2 versie 60fps draait dan kies ik voor die versie.Dat de resolutie t.o.v. de PS5 versie minder zal zijn is voor mij geen groot probleem.
60fps ? Zou het zo feest zijn? Ac shadows heeft me wel een beetje teleurgesteld. Ik ben heel benieuwd hoe deze game vergeleken met de andere consoles gaat draaien en 007 first light dan ook vooral

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• jori040
Cyberw00d schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:06:
[...]

60fps ? Zou het zo feest zijn? Ac shadows heeft me wel een beetje teleurgesteld. Ik ben heel benieuwd hoe deze game vergeleken met de andere consoles gaat draaien en 007 first light dan ook vooral
Zeker bij de AAA multiplatform games zou 60fps wel eens net te veel gevraagd kunnen zijn.Tot nu toe is elke exclusieve Nintendo Switch 2 game solide 60fps.

Ik had bij AC Shadows ook echt geen 60fps verwacht.

Verwacht dat alle eigen games van N in deze Switch 2 toekomst 60fps gaan draaien.

Het is ook de vraag hoeveel tijd & geld de ontwikkelaar/uitgever in een Switch 2 port wil besteden.We gaan het de komende jaren zien.

Dit nog:Wat een geweldige line-up heeft de switch 2 in zijn eerste maanden. :)

• Cyberw00d
jori040 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:10:
[...]

Zeker bij de AAA multiplatform games zou 60fps wel eens net te veel gevraagd kunnen zijn.Tot nu toe is elke exclusieve Nintendo Switch 2 game solide 60fps.

Ik had bij AC Shadows ook echt geen 60fps verwacht.

Verwacht dat alle eigen games van N in deze Switch 2 toekomst 60fps gaan draaien.

Het is ook de vraag hoeveel tijd & geld de ontwikkelaar/uitgever in een Switch 2 port wil besteden.We gaan het de komende jaren zien.

Dit nog:Wat een geweldige line-up heeft de switch 2 in zijn eerste maanden. :)
Ik zou prima kunnen leven dat games zoals star wars , ac shadows en andere single player games 30fps draaien als ze daarmee Max grafische kwaliteit kunnen bieden. Multiplayer online games zoals fornite en hopelijk ooit cod moeten gewoon op 60fps natuurlijk

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:00
Hier is de postbode helaas nog niet langs geweest.

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:44
jori040 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:11:
120fps:Deze ga ik in een nieuwe run checken.Nu wil ik ff genieten van alle pracht in 60fps.

Wat me opvalt is dat de muziek echt prachtig is!!![Kenji Yamamoto]
Net wat gewisseld tussen de twee en de sprong van 60 naar 120fps is een groter verschil dan die paar extra pixels van 1080p naar 1440p (4k upscaled).
Hoe snel je ook rond draait, alles blijft haarscherp!

De atmosfeer is weer heerlijk!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:30

Esumontere

Floep, banaan.

A13X schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:15:
[...]

OT ben ik ook een demo van begonnen, kan ik van het weekend weer verder mee want vanavond moet hij ingepakt worden voor sinterklaas morgenavond. Wel even kijken of die tekstballonnen wat minder snel kunnen. Zodra de tekst er volledig staat is het ook weg, dat is niet bij te houden zo snel dat dat gaat.

Adventures of Elliot staat ook op de wenslijst erbij, ziet er leuk uit.
Demo inmiddels uitgespeeld, wat een pracht game! Wel goed kijken dat ik de S2 versie koop, kennelijk is er geen upgrade mogelijk. En de save-data van de S1 demo is niet overdraagbaar naar de S2 versie, dus dat wordt opnieuw de eerste 3 uur spelen :9

Dat van de tekstballonnen herken ik niet. Maar ik zie in de options dat je ze kunt vertragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 04-12-2025 22:46 ]

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:40
Ik zag deze Joy-con 2 lader op Ali, waar dus twee setjes controllers mee opgeladen kunnen worden. Is dit veilig, mits je een goede oplader (Anker/Ugreen met juiste voltage) erachter gebruikt? Of toch beter niet doen?

https://a.aliexpress.com/_ExFj0Pm

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:26
red1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 00:18:
Ik zag deze Joy-con 2 lader op Ali, waar dus twee setjes controllers mee opgeladen kunnen worden. Is dit veilig, mits je een goede oplader (Anker/Ugreen met juiste voltage) erachter gebruikt? Of toch beter niet doen?

Daar is moeilijk een uitspraak over te doen. Chinese fabrikanten die niet in Europa verkopen hoeven niet te voldoen aan de (strenge) Europese regelgeving. De vraag is dus, hoe veilig is dit product? Ik denk als je het met een Europees gecertificeerde lader gebruikt dat het wel goed moet komen, maar niemand hier kan je die garanties geven. Advies zou zijn hou het bij officiële Nintendo producten.

Let op; als je via Bol of Amazon iets wilt komen en het wordt door een externe partij verkocht dan kan het nog steeds van AliExpress komen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Deze komt in januari naar Switch 2 - helaas niet meer naar Switch 1

En de ontwikkelaars van Warhammer Boltgun hebben een Starship Troopers FPS aangekondigd:

In februari mag je ook nog eens deze Grand Prix racing game verwachten van de designer van Ridge Racer en de componist van Virtua Racing:

[ Voor 22% gewijzigd door JackAvery op 05-12-2025 05:55 ]

• Cyberw00d
JackAvery schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 05:53:

[YouTube: MIO - Release Date Reveal Trailer]

En de ontwikkelaars van Warhammer Boltgun hebben een Starship Troopers FPS aangekondigd:

[YouTube: Starship Troopers: Ultimate Bug War reveal trailer - PC Gaming Show: Most Wanted 2025]

In februari mag je ook nog eens deze Grand Prix racing game verwachten van de designer van Ridge Racer en de componist van Virtua Racing:

[YouTube: 4PGP - Announce Trailer]
Niks helaas aan . Cross gen periode van games houd alleen maar de nieuws console tegen in het begin . Kijk maar naar ps4-ps5 ik ben er geen voorstander van . Nieuwe console is nieuwe focus je hebt tenslotte 8!! Jaar van switch 1 kunnen genieten

@Cyberw00d deze game was eerst voor Switch 1 aangekondigd en is gecancelled. Verder geen probleem met cross gen games, niet iedereen heeft het geld voor of de nood aan nieuwe hardware.

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:18
Cyberw00d schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:38:
[...]

Niks helaas aan . Cross gen periode van games houd alleen maar de nieuws console tegen in het begin . Kijk maar naar ps4-ps5 ik ben er geen voorstander van . Nieuwe console is nieuwe focus je hebt tenslotte 8!! Jaar van switch 1 kunnen genieten
Ik heb mijn switch oled half jaar geleden nieuw gekocht bij Nintendo, mag toch wel wat meer dan half jaar genieten lijkt me. Is ook nu nog steeds te koop. Dan ook focus op Switch 1.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54

[YouTube: 4PGP - Announce Trailer]
Die ziet er leuk uit!
Beetje virtua Racing-achtig, met mooie graphics :)

Haters everywhere but I don’t really care

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:26
Rob Voets schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:45:
[...]

Ik heb mijn switch oled half jaar geleden nieuw gekocht bij Nintendo, mag toch wel wat meer dan half jaar genieten lijkt me. Is ook nu nog steeds te koop. Dan ook focus op Switch 1.
Er zijn toch ook voldoende games voor de Switch 1 te koop? Je weet wanneer je een oudere versie van een console koopt dat de kans er is dat niet alle games voor de oudere generatie uit gaan komen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Cyberw00d
Rob Voets schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:45:
[...]

Er zijn enorm veel top games te koop voor switch 1 . Je bent jaren onder de pannen , tegen die tijd kunnen zelfs de minder bedeelden 2 op mp wel scoren lijkt mij .

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:36
Het probleem met cross-gen is IMHO om meerdere redenen… tricky.

1: bij ontwikkeling moet je dus rekening houden met 8 jaar oude hardware en eventuele verschillen. Trekt de Switch 1 de nieuwste engine niet? Dan maar de oude…
2: geen of minder systemsellers want cross-gen
3: minder verkopen van nieuwe systeem waardoor ontwikkeling ervoor uitblijft, crossgen dus…
4: tegen de tijd dat mensen die moesten sparen voor de nieuwe, zien ze geen reden om te upgraden buiten wat leukere plaatjes
5: hardware verkopen nieuwe systeem vallen tegen, dan dropt de interesse om ervoor te ontwikkelen voor 3rd gen developers ook.
6: geen 3rd party ondersteuning en op een paar Nintendo fans na is de Switch 2 niet meer interessant

Dus nee, ik ben geen voorstander van cross-gen games. Ik snap het vanuit de ontwikkelaars hún perspectief wel, maar niet vanuit het oogpunt console bouwers.

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 05-12-2025 08:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• matthijst
Metroid op S1 ziet er ook prima uit trouwens d:)b
Zou dit de laatste game zijn die Nintendo op beide switches uitbrengt?
Ergens moeten ze de overstap naar alleen S2 zelf toch ook gaan maken.

• Cyberw00d
matthijst schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:54:
Dit is ook een switch 1 game met wat kleine upgrades voor switch 2 .. ga eens dichtbij een bergwand staan ? Dat is niet echt heel goed .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I50HZc_zFacEBu5tvCo4JsbEJtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/svzTXp8tlLysSIbBqVRjCIq7.jpg?f=fotoalbum_large

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 09:33

Sagat

Is pappa x2!

matthijst schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:54:
Officieel schijnen ze nog 1-2 jaar te supporten (vanaf launch s2 dan). maar first party support 'may dwindle down' we gaan het dus zien.

Mijn eerste gedachte was 'pokemon is zo groot die komt ook nog wel naar s1' maar meen me te herinneren dat het volgende mainline deel juist s2 exclusive zou worden? goed ik ben niet bepaald de grootste pokemon fan dus wellicht zit ik hier mis.

10 second ninja DONE

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:42
Sagat schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:03:
[...]

Officieel schijnen ze nog 1-2 jaar te supporten (vanaf launch s2 dan). maar first party support 'may dwindle down' we gaan het dus zien.

Mijn eerste gedachte was 'pokemon is zo groot die komt ook nog wel naar s1' maar meen me te herinneren dat het volgende mainline deel juist s2 exclusive zou worden? goed ik ben niet bepaald de grootste pokemon fan dus wellicht zit ik hier mis.
Er is nog niks bekend over dit spel, maar de kans is wel aanwezig deze alleen naar de Switch2 komt ja.

• matthijst
Pikmin 4 lijkt misschien ook een S2 patch te krijgen:
https://www.reddit.com/r/...ing_a_switch_2_update_on/

• red1
Gynnad schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 04:48:
[...]

Daar is moeilijk een uitspraak over te doen. Chinese fabrikanten die niet in Europa verkopen hoeven niet te voldoen aan de (strenge) Europese regelgeving. De vraag is dus, hoe veilig is dit product? Ik denk als je het met een Europees gecertificeerde lader gebruikt dat het wel goed moet komen, maar niemand hier kan je die garanties geven. Advies zou zijn hou het bij officiële Nintendo producten.

Let op; als je via Bol of Amazon iets wilt komen en het wordt door een externe partij verkocht dan kan het nog steeds van AliExpress komen..
Helder antwoord. Is dus precies waar ik tegenaan loop. Ik zat ook te denken dat met een goede lader (brick) het wel goed moet komen. Maar er is geen garantie en kan dus uiteindelijk toch brandgevaarlijk zijn. Geen ervaring met soortgelijke producten hier van mede-Tweakers? Jammer wel, want Nintendo biedt niet iets soortgelijks aan en natuurlijk niet voor deze prijzen.

Op Amazon en Bol zie ik inderdaad soortgelijke producten, maar die lijken, zoals je zelf ook noemt, ook rechtstreeks van Ali oid te komen.

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:53
red1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:03:
[...]

Helder antwoord. Is dus precies waar ik tegenaan loop. Ik zat ook te denken dat met een goede lader (brick) het wel goed moet komen. Maar er is geen garantie en kan dus uiteindelijk toch brandgevaarlijk zijn. Geen ervaring met soortgelijke producten hier van mede-Tweakers? Jammer wel, want Nintendo biedt niet iets soortgelijks aan en natuurlijk niet voor deze prijzen.

Op Amazon en Bol zie ik inderdaad soortgelijke producten, maar die lijken, zoals je zelf ook noemt, ook rechtstreeks van Ali oid te komen.
Voor wat het waard is: Antank is een Australische onderneming en biedt firmware updates aan voor hun Switch 2 docks. In ieder geval voor de S3 Max die ik heb.
https://antank.net/collections/switch-2

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:49
Eigenlijk is het echte probleem dat die originele Switch docks gewoon veel te duur zijn.
En ik snap dat niet zo. Natuurlijk kun je als Nintendo elke euro uit een klant proberen te peuteren. Maar denk dat gebruiksgemak klanttevredenheid ook wat waard is. En dat verdiend zich terug. Hoe meer opties je de klant geeft om van je console gebruik te maken, hoe groter de kans dat je games verkoopt (waarbij de marge nog hoger is). En dan verleid je mensen ook niet een third party dock aan te schaffen die dan weer veel ergernis oplevert. Een tevreden klant levert zo veel meer op dan die paar euro's winst voor een dock.

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 09:06
Cyberw00d schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:56:
[...]

Dit is ook een switch 1 game met wat kleine upgrades voor switch 2 .. ga eens dichtbij een bergwand staan ? Dat is niet echt heel goed .

[Afbeelding]
Dit is wel een beetje jammer inderdaad, maar zolang de game genoeg sfeer ademt en je er je best voor moet doen om die sfeer met close-ups te doorbreken dan is het wat mij betreft prima. En heb je aandelen in Monster Energy ofzo? :P
friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:02:
Eigenlijk is het echte probleem dat die originele Switch docks gewoon veel te duur zijn.
En ik snap dat niet zo. Natuurlijk kun je als Nintendo elke euro uit een klant proberen te peuteren. Maar denk dat gebruiksgemak klanttevredenheid ook wat waard is. En dat verdiend zich terug. Hoe meer opties je de klant geeft om van je console gebruik te maken, hoe groter de kans dat je games verkoopt (waarbij de marge nog hoger is). En dan verleid je mensen ook niet een third party dock aan te schaffen die dan weer veel ergernis oplevert. Een tevreden klant levert zo veel meer op dan die paar euro's winst voor een dock.
Bij een Nintendo "Dock" zit ook een lader inbegrepen - dat is een kwalitatieve USB-C lader met USB-PD ondersteuning tot 60 watt - daar betaal je toch snel 40 euro+ voor. USB-C kabel en HDMI kabel zijn ook niet gratis (maar ook niet duur).

In de dock zit best wat elektronica, en omdat het niet gewoon een kabeltje dat je inplugt in een apparaat is zit er ook best wat R&D achter de behuizing etc.om alles vlot te laten werken. Dat kost dan misschien niet veel meer in materiaal, maar het maakt je assemblageproces duurder. Stockage, verzending? Groter apparaat dan een dongle, dus ook weer duurder - want minder units per palet. En ja, Nintendo is ook niet vies van hun marge te nemen. Maar dan moet je ook eens kijken naar de prijzen van kwalitatieve USB docks voor laptops. Je hebt enkele spelers die onder de marktprijs zitten (Ugreen), maar zeer goedkoop is dat niet.

Is het goedkoop? Nee. Zijn de third party dongle prijzen van 15-20 euro realistisch voor een degelijk product met bijbehorende garantie etc.? Ook niet.

Los daarvan kan je je afvragen hoe prioritair die extra dock is (en de daarbij behorende gebruiksscenario's) voor Nintendo. Er is voor hen geen incentive om een tweede dock zo goedkoop mogelijk te houden - dit creëert slechts heel beperkte extra goodwill. Third-party bedrijven dit gat in de markt laten opvangen is voor hen dus geen probleem.

• Cyberw00d
plato82 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:11:
[...]

Dit is wel een beetje jammer inderdaad, maar zolang de game genoeg sfeer ademt en je er je best voor moet doen om die sfeer met close-ups te doorbreken dan is het wat mij betreft prima. En heb je aandelen in Monster Energy ofzo? :P
Ja tijdens normaal gamen zie je er niks van natuurlijk dit was meer als voorbeeld maar niemand gaat normaal natuurlijk dom tegen een wand aan staan 😜 wat betreft de monster ; mischien 😬 ik weetniet waar mijn aandelen via ing allemaal inzitten haha

• Carlos0_0
JackAvery schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:14:
[...]

Bij een Nintendo "Dock" zit ook een lader inbegrepen - dat is een kwalitatieve USB-C lader met USB-PD ondersteuning tot 60 watt - daar betaal je toch snel 40 euro+ voor. USB-C kabel en HDMI kabel zijn ook niet gratis (maar ook niet duur).

In de dock zit best wat elektronica, en omdat het niet gewoon een kabeltje dat je inplugt in een apparaat is zit er ook best wat R&D achter de behuizing etc.om alles vlot te laten werken. Dat kost dan misschien niet veel meer in materiaal, maar het maakt je assemblageproces duurder. Stockage, verzending? Groter apparaat dan een dongle, dus ook weer duurder - want minder units per palet. En ja, Nintendo is ook niet vies van hun marge te nemen. Maar dan moet je ook eens kijken naar de prijzen van kwalitatieve USB docks voor laptops. Je hebt enkele spelers die onder de marktprijs zitten (Ugreen), maar zeer goedkoop is dat niet.

Is het goedkoop? Nee. Zijn de third party dongle prijzen van 15-20 euro realistisch voor een degelijk product met bijbehorende garantie etc.? Ook niet.

Los daarvan kan je je afvragen hoe prioritair die extra dock is (en de daarbij behorende gebruiksscenario's) voor Nintendo. Er is voor hen geen incentive om een tweede dock zo goedkoop mogelijk te houden - dit creëert slechts heel beperkte extra goodwill. Third-party bedrijven dit gat in de markt laten opvangen is voor hen dus geen probleem.
Verder zou wel handig zijn als Nintendo die extra dock aanbied, ik kan nergens een dock vinden voor de switch2.
Dan gaan mensen ook al sneller alternatieven zoeken, ik vind alleen maar de dock voor de Switch1.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:02:
Ze zijn uberhaupt niet leverbaar. Zou graag een originale kopen…..

• friketje1
JackAvery schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:14:
[...]

Voor de lader moet je natuurlijk geen retail prijzen vergelijken. Bovendien kan nintendo groot inkopen.
Het is gewoon een stuk plastic, met een lader. R&D is verwaarloosbaar, bovendien is dat al gedaan voor de switch 2.
Ga er maar van uit dat een dock voor maximaal een tientje gemaakt wordt, als het niet minder is. Het is allemaal marge. Als ze er bijvoorbeeld 40 euro voor vragen wordt er echt geen verlies op gemaakt.
giantgiantus schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:01:
[...]

Ze zijn uberhaupt niet leverbaar. Zou graag een originale kopen…..
Dat wist ik niet eens, ben niet in de markt voor een dock. Ik vind 90 euro al veel geld voor de Switch 1 dock.
127 dollar, zal bij ons wel die prijs in euro's zijn. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door friketje1 op 05-12-2025 12:28 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:47

RayNbow

Kirika <3

Dat is het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PSF5zvMU_PXQthD7PAYxjcz01k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qXdu9TNqnIlsdEgwThLgmMkm.png?f=user_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:31
friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:20:
[...]
Dat wist ik niet eens, ben niet in de markt voor een dock. Ik vind 90 euro al veel geld voor de Switch 1 dock.
127 dollar, zal bij ons wel die prijs in euro's zijn. 8)7
€110 op de Nintendo Store.

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 09:06
Die groene paddenstoel draagt ook flink bij aan de prijs.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:11
plato82 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:36:
[...]

Die groene paddenstoel draagt ook flink bij aan de prijs.
Die is er zodat hij niet definitief kapot gaat als je het dock een keer laat vallen. :+
friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:20:
[...]

Voor de lader moet je natuurlijk geen retail prijzen vergelijken. Bovendien kan nintendo groot inkopen.
Het is gewoon een stuk plastic, met een lader. R&D is verwaarloosbaar, bovendien is dat al gedaan voor de switch 2.
Ga er maar van uit dat een dock voor maximaal een tientje gemaakt wordt, als het niet minder is. Het is allemaal marge. Als ze er bijvoorbeeld 40 euro voor vragen wordt er echt geen verlies op gemaakt.
Het is toch makkelijk praten zo zonder rekening te moeten houden met hoe een product ontwikkeld, gemaakt en ondersteund wordt en wat daar allemaal aan vasthangt :)

Mocht je geïnteresseerd zijn vind je in deze posts enkele links naar gedetailleerde teardowns - JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

• friketje1
Bij wijze van spreken natuurlijk. 10 euro productie kosten. Laat het 20 zijn.
Dit mag natuurlijk nooit 110 euro kosten.

• giantgiantus
Sir_Lion schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:35:
[...]

€110 op de Nintendo Store.
Nooit leverbaar.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 12:56:
[...]

Tuurlijk, want productiekosten zijn de enige kosten die en leverancier heeft aan zo'n ding. Het ontwerp ontstaat vanzelf, net als de firmware en de lader. Ze pakken zichzelf in, en versturen zichzelf. |:(

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Maar JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" heeft genoeg andere factoren aangehaald (R&D, opslag, logistiek) die de prijs opvoeren.

Aan de andere kant, als het geen 110 euro mag kosten, dan kun je vast een vergelijkbare dock in de gehele techwereld aanwijzen waarin je het apparaat waarvoor het gemaakt is soepel kunt plaatsen en het geheel minder dan 110 euro kost?

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:11
[...]

ik denk echt dat je het gigantisch onderschat. Nintendo maakt echt niet elk afzonderlijke componentje zelf vanaf de grondstoffen. Dit doet dus een andere fabrikant die marges rekent, die stuurt het op (transportkosten) dan heb je uiteindelijk de assemblage en verpakking maar daarvoor zijn er misschien al wel 10 bedrijven langs geweest. En wil je het dan ook nog wereldwijd beschikbaar hebben moeten pallets richting centrale hubs worden gestuurd wat ook weer extra transportkosten meeneemt.

Dus ja assemblage kan misschien voor een tientje maar er zitten gigantisch veel meer stappen in het proces en elke fabrikant wil ook wat overhouden onder aan de streep.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Niet helemaal waar. Dock was te bestellen afgelopen juni en kwam uit een magazijn in Polen.

• friketje1
Beetje off topic maar ik vind dit toch altijd weer bijzonder. Wij hebben een dyson stofzuiger. Die hebben filters die je elk jaar moet vervangen en die kosten..padoem pats..65 euro. Voor niet meer dan een stukje plastic met een beetje kunstvezel.
Ik kan persoonlijk geen enkel verschil ontdekken met de merkloze filters van 10 euro. Maar daar gaat het even niet om.
Deze producten waar minimaal 90% marge op zit...zijn vaak niet eens leverbaar. Nergens.
En dat zie je nu ook met die docks. Als je er toch zo veel aan wil verdienen, zorg er dan voor dat ze leverbaar zijn. Er is echt wel een sweat shop te vinden die ze in no time voor je in elkaar wil zetten als je wordt overvallen door de vraag.
Maar ze zullen er wel over nagedacht hebben, dit soort bedrijven zijn niet achterlijk als het om geld verdienen gaat.
Esumontere schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:00:
[...]

Tuurlijk, want productiekosten zijn de enige kosten die en leverancier heeft aan zo'n ding. Het ontwerp ontstaat vanzelf, net als de firmware en de lader. Ze pakken zichzelf in, en versturen zichzelf. |:(
Mee eens. 40-60 euro is een nette prijs. En dan wordt het 60 omdat het Nintendo is.
Maar dat is nog steeds te duur, de concurrentie kan iets voor 20 euro op de markt brengen. En natuurlijk is dat net allemaal ietjse minder kwalitatief, maar het geeft wel een indicatie van wat het echt kost.

[ Voor 24% gewijzigd door friketje1 op 05-12-2025 13:07 ]

• Carlos0_0
JackAvery schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:52:
@Carlos0_0 ja dat is nog zoiets wat toont dat het voor Nintendo eigenlijk geen prioriteitsaccessoire is. Was bij Switch 1 ook zo.
Ja want het gaat niet eens perse om een 2de dock voor sommige, je eigen dock kan ook stuk gaan.
Nu zijn ze natuurlij nog geen jaar uit, dus heb nog garantie etc.
Maar goed stel je sloopt hem per ongeluk zelf, zou het toch fijn zijn je een nieuwe dock kan kopen.

• friketje1
RayNbow schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:00:
[...]

Maar JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1" heeft genoeg andere factoren aangehaald (R&D, opslag, logistiek) die de prijs opvoeren.

Aan de andere kant, als het geen 110 euro mag kosten, dan kun je vast een vergelijkbare dock in de gehele techwereld aanwijzen waarin je het apparaat waarvoor het gemaakt is soepel kunt plaatsen en het geheel minder dan 110 euro kost?
Die zijn er ook, dat zijn de merkloze docks die door een update "per ongeluk" niet meer werken.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:05:
[...]
Mee eens. 40-60 euro is een nette prijs. En dan wordt het 60 omdat het Nintendo is.
Maar dat is nog steeds te duur, de concurrentie kan iets voor 20 euro op de markt brengen. En natuurlijk is dat net allemaal ietjse minder kwalitatief, maar het geeft wel een indicatie van wat het echt kost.
En waar baseer je die 40-60 euro op? Op iets wat random Chinese copycat X op de markt brengt voor een bizar lage prijs? Want let wel, die hebben niks hoeven bedenken, ontwikkelen, ontwerpen, testen en patenteren.

• friketje1
Esumontere schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:34:
[...]

En waar baseer je die 40-60 euro op? Op iets wat random Chinese copycat X op de markt brengt voor een bizar lage prijs? Want let wel, die hebben niks hoeven bedenken, ontwikkelen, ontwerpen, testen en patenteren.
Precies. Sterker nog, die Chinese copycat moet zelf nog een eigen ontwerp bedenken in korte tijd. De dock van Nintendo was al onderdeel van de Switch. En die copycat moet er wel geld aan verdienen, het kopie zou eigenlijk duurder moeten zijn. Maar het gaat natuurlijk niet erom wat iets kost, maar wat mensen er voor over hebben.

Maar dit verzand een beetje in een discussie wat een dock mag kosten. Er wordt gewoon leuk aan verdiend. En dat mag natuurlijk, Nintendo is geen liefdadigheidsinstelling en het doel is zo veel mogelijk geld binnenharken. Maar dit was mijn punt niet. Ik vind het gewoon vreemd dat ze op dit soort producten veel geld willen verdienen, ik denk dat ze hier alleen maar last van hebben. Lever dit soort hardware tegen kostprijs, desnoods met een beetje marge. Dan hoeven klanten ook geen third party artikelen te kopen met alle backlash die dat weer oplevert. En dan zijn mensen sneller geneigd er eentje te kopen. Dan heb je tevreden klanten die op meer beeldschermen een Switch gaan gebruiken, die dan ook weer sneller geneigd zijn een game te kopen en daar zit de echte winst.

[ Voor 6% gewijzigd door friketje1 op 05-12-2025 14:21 ]

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verbaasd me dat ik hier weinig reacties over MP4 tegen kom, allemaal druk aan het spelen?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:12:
[...]

Die zijn er ook, dat zijn de merkloze docks
Geen enkele van die docks hebben een soepel dockingmechanisme.
die door een update "per ongeluk" niet meer werken.
Firmware 21 heeft niet doelbewust 3rd-party docks onbruikbaar gemaakt:
RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

friketje1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:21:
Er wordt gewoon leuk aan verdiend.
Inderdaad... door 0 voorraad te hebben. Zo, wat verdient Nintendo er aan!

• 259tim
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:36
richards3 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:25:
Verbaasd me dat ik hier weinig reacties over MP4 tegen kom, allemaal druk aan het spelen?
Gisteren ~3 uur gespeeld, tot nu toe erg positief. Er was net voor de launch veel drama online over NPCs die heel irritant zouden zijn en 'marvel humor' zouden hebben maar ik vind het echt zeer overtrokken. Hij maakt een paar grapjes en ik denk dat het stukje waar je hem tegenkomt en daarna naar een veilige plek leidt ongeveer 15 minuten duurt. Daarna zegt ie "dankjewel, succes ermee" en ga je verder alleen exploren. Later kom je in een nieuwe area en belt hij je 1 keer om een beetje context te geven over wat je doel is en is het iets van 'oh ja ik heb geen bereik dus succes ermee' en speel je de hele area alleen. Het is echt geen constante chatter ofzo.

Verder echt goed, grafisch op de Switch 2 ziet het er prachtig uit, art direction is echt top. De motor heb ik nu unlocked en de woestijn lijkt een beetje saai en doelloos maar daar moet ik wel bij zeggen dat het echt puur een hub is waar je in 2 minuten van de ene naar de andere zone rijdt. Het heeft dus eigenlijk weinig tot niets met de 'Prime gameplay' te maken.

Denk dat de woestijn wel het minste deel van de game is maar ook < 5% van de game inhoudt dus ik kan daar prima mee leven aangezien de rest wel echt goed is.
Ik zie hier genoeg reacties voorbij komen, maar discussiëren over een dock is natuurlijk interessanter :P

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-01 13:37
Zie meer overeenkomstigheden met Twisted Metal dan Carmageddon.
Ik geef hem op basis van deze trailer weining kans.

• red1
Het ging mij dus niet perse om een dock, maar om een lader voor mijn twee sets joy-cons.

Ik heb het iig geannuleerd, want wil geen brandgevaar lopen. Jammer dat Nintendo zelf niet zoiets, voor een schappelijke prijs, aanbiedt.
red1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:14:
Het ging mij dus niet perse om een dock, maar om een lader voor mijn twee sets joy-cons.

Ik heb het iig geannuleerd, want wil geen brandgevaar lopen. Jammer dat Nintendo zelf niet zoiets, voor een schappelijke prijs, aanbiedt.
Je hebt al twee paar setje Joy-cons? Mijn ervaring bij de Switch 1 was dat af en toe wisselen voldoende is gezien de Joy-cons best lang mee gaan als ze volgeladen zijn.

• Rob Voets
red1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:14:

https://store.nintendo.nl...houder-000000000010015098

35 euro, lijkt me redelijk

• jori040
Ja druk aan het spelen.
Gelukkig zijn de dingen waar ik voor release een meh gevoel bij had niet zo storend.Het is gelukkig nog steeds echt Metroid!

Art direction en muziek is zelfs heel sterk in dit deel. :)

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat definieert nou een Metroid game dan precies? Ik heb deze game vandaag even gespeeld, maar het trekt mij totaal niet. Ik mis meer voelbare feedback bij het schieten (ik gebruik de Pro 2 controller), maar ook visuele feedback. Het voelt zo klinisch en op een bepaalde manier ook langzaam. Niet wat ik ervan verwacht had. Maar iets zegt mij dat dit misschien hoort bij Metroid games?

En meteen wat anders; Assassins Creed Shadows op Switch 2 is onspeelbaar doordat hij om de paar minuten crasht. Het internet staat er vol mee, maar hier heb ik er nog niemand over gehoord? Zonde! Hopelijk patchen ze het snel.

[ Voor 22% gewijzigd door joblamie op 05-12-2025 15:56 ]

joblamie schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:55:
Wat definieert nou een Metroid game dan precies? Ik heb deze game vandaag even gespeeld, maar het trekt mij totaal niet. Ik mis meer voelbare feedback bij het schieten (ik gebruik de Pro 2 controller), maar ook visuele feedback. Het voelt zo klinisch en op een bepaalde manier ook langzaam. Niet wat ik ervan verwacht had. Maar iets zegt mij dat dit misschien hoort bij Metroid games?
Een spelwereld vol verbonden gebieden die je verkent, waarbij toegang tot nieuwe secties wordt ontgrendeld door het vinden van nieuwe vaardigheden en items.

Dat vond ik in ieder geval leuk aan Metroid Prime Remastered, Ori, Hollow Knight en Silksong. Daarvoor zou ik Metroid Prime 4 kopen.

• jori040
@joblamie
Je moet Metroid Prime ook niet zien als een shooter.Het is een Metroidvania/action-adventure game waar het tempo voor een groot deel laag ligt.

De feedback vind ik juist een stuk beter dan bij de MP remaster.Nee ik heb niet het idee dat ik op dat gebied wat mis.

Dit nog:Hoop dat Nintendo nog een remaster van 2 & 3 in de planning heeft.Als dit nieuwe deel het in verkoop goed gaat doen dan zie ik het nog wel gebeuren.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 05-12-2025 16:30 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben nu in de Volt Forge Tower 2 en ik zit een beetje vast bij:
spoiler:
De tweede kamer met die Psy-bot Teleporter. Rot ding. Twee keer dood gegaan. Nu geen tijd voor de derde poging.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:31
Vorige week was hij wel bestelbaar.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:36
Sir_Lion schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:40:
[...]

Argh, dat moment dus gemist. Hopelijk kan ik er snel een bestellen. Dan hoeft alleen de console met de kinderen te verhuizen tussen het huis van hun moeder en mijn huis.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• red1
Ja deze laadt je joy-cons ook op, maar niet 4 stuks tegelijkertijd. Is wel anders dan waar ik naar linkte. Is niet wat ik zoek, maar bedankt.

• giantgiantus
Sir_Lion schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:40:
[...]

Hoe houden jullie dat bij?

• tekken4111
  • Laatst online: 10-01 23:00

[YouTube: MIO - Release Date Reveal Trailer]
Goed nieuws voor de NS1 gebruikers, de ontwikkelaar heeft 9 uur geleden onder de trailer gezet dat het spel ook voor de switch 1 uitkomt.

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-01 11:51
Deze week was mn Switch 2 binnen, direct de pro controller en camera er bij besteld.

Vandaag was het nog even wachten op de Lexar 1 Tb , nu alle games nog even (totaal zon 640gb) downloaden.

Ik vind hem toch eigenlijk veel fijner speler dan de xbox series x. Lekker overzichtelijk menu, portable, geen gamereclames. Goedkoper online abonnement.

De nieuwe store is een verademing vergeleken met de Switch 1.

Kaartje besteld bij cameranu (279) was goedkoper bij proshop (helaas daar ooit leveringsproblemen mee gehad)

Kan niet wachten op de Animal Crossing update.

@giantgiantus

De charging grip moet er nog komen, hou dat niet bij. Kijk gewoon af en toe of hij bestelbaar is

[ Voor 10% gewijzigd door eenhoorntje op 05-12-2025 21:26 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17

DropjesLover

Dit dus ->

Sinterklaas is langs geweest en er zat een Switch 2 in de zak :p

Aangesloten op mn AV (Denon 660H) waar de tv aan zit (net zoals de PS5 en streamer), maar geen beeld op de tv. De AVR schakelt wel over naar het kanaal maar geen signaal-beeld.
Als ik de switch 2 aan zet gaat ook alles aan (arc), maar geen signaal.

Direct op een andere monitor werkt gewoon, en direct op de tv ook.

In handheld modus de switch geüpdatet.
ALLV uit gezet, 120Hz modus uitgezet.
AVR firmware is al de laatste versie, en ik kan me afgelopen jaar geen update herinneren...

Herkenbaar voor iemand? :/

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03
eenhoorntje schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:23:
Deze week was mn Switch 2 binnen, direct de pro controller en camera er bij besteld.

Vandaag was het nog even wachten op de Lexar 1 Tb , nu alle games nog even (totaal zon 640gb) downloaden.

Ik vind hem toch eigenlijk veel fijner speler dan de xbox series x. Lekker overzichtelijk menu, portable, geen gamereclames. Goedkoper online abonnement.

De nieuwe store is een verademing vergeleken met de Switch 1.

Kaartje besteld bij cameranu (279) was goedkoper bij proshop (helaas daar ooit leveringsproblemen mee gehad)

Kan niet wachten op de Animal Crossing update.

@giantgiantus

De charging grip moet er nog komen, hou dat niet bij. Kijk gewoon af en toe of hij bestelbaar is
Ik heb ook een XSX en PS5 maar de Switch 2 heeft echt een hele andere doelgroep en games. Ben op de lange termijn wel benieuwd hoe lang de S2 boeiend blijft :)

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
Ik vraag me soms wel eens af, waarom pre order ik nog?
Allyourgames, coolblue, bol.com, allemaal versturen ze tegenwoordig de pre orders lekker gemakkelijk met een brievenbuspakje. Die worden uitsluitend door postbodes bezorgd en je raad het al postbodes mogen 3 tot 5 werkdagen erover doen om te leveren. Waar is de service gebleven van dit soort partijen?
Vroeger kreeg je soms zelfs een dag voor de release de game al in huis en nu is het al de 3e keer bij een andere partij (ik switch na elke blunder) en ik vraag me nu echt af, ben ik nu de enige in nederland wiens postbode een ongelovelijk zak hooi is? Als die donderdag voor 12 niet geweest is weet ik al zeker dat ik niets ontvang voor dinsdag erop en ben ik keer op keer opzoek naar een nieuw bedrijf dat wel gewoon de pre order met de pakketdienst mee stuurt. En het ergste is nog, ik wou hem uberhaupt niet bij bol.com kopen, maar bij amazon, maar die hanteren uberhaupt een 5 daagse levering bij pre order van octopath traveler 0, god mag weten waarom, maar zij leken de laatste die nog gewoon dhl pakketdienst gebruiken voor dit soort leveringen. Nu voor de 3e keer maar gewoon naar een fysieke winkel de game halen en de pre order na 2 dagen retour sturen, al moet ik nu een stukkie verder rijden aangezien de dreamlands en intertoys in de regio geen voorraad hebben. Heerlijk begin van het weekend!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:56
Ai, vandaag Mario Party Jamboree digitaal gekocht (vind dit soort games wel handig om snel naar te kunnen wisselen) omdat ik dacht dat het leuk was met de kleine al die mini games, maar het iets teveel gelul om hem geboeid te houden. Wat ook niet helpt is dat het vrij specifiek is wat je dan meer met 2 spelers kan doen, en dan moet je weer joycons gebruiken. Lading andere dingen is dan weer single player terwijl hij roept PAPA IK WIL DIE VULKAAN SPELEN.

Misschien herinner ik het mij verkeerd maar had het idee dat de laatste keer dat ik Mario Party speelde op de GameCube het meer om de minigames ging dan ganzenborden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:38
mxmemx schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:44:
en je raad het al postbodes mogen 3 tot 5 werkdagen erover doen om te leveren.
Er zijn nog maar weinig postbodes, het gros zijn postbezorgers. Het probleem zit alleen niet bij de bezorgers, die brengen gewoon rond wat ze aangeleverd krijgen, maar eerder in het proces waar ze in deze tijd te weinig mensen hebben alles optijd weg te werken.
Deezers schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:40:
[...]

Ik heb ook een XSX en PS5 maar de Switch 2 heeft echt een hele andere doelgroep en games. Ben op de lange termijn wel benieuwd hoe lang de S2 boeiend blijft :)
Zelfde doelgroep toch? Of is jouw smaak wellicht anders? Ik denk dat het op de lange termijn de Switch 2 een stuk boeiender blijft (voor mij) :P Ik zou dezelfde games op de Xbox spelen, maar dat het ook handheld kan blijft een uitkomst.

• Prullenbak84
  • Laatst online: 02-01 18:53
Ik vind er niks redelijks aan. Dit had gewoon in de doos moeten zitten in plaats van het stukje plastic dat je krijgt.
Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:54:
[...]

Ik vind er niks redelijks aan. Dit had gewoon in de doos moeten zitten in plaats van het stukje plastic dat je krijgt.
Ik heb nog nooit zo een lader gekocht. Joycons laden gewoon aan de console op. Geen nood aan een prijsverhoging door een lader die ik niet wil :p
DropjesLover schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:27:
Sinterklaas is langs geweest en er zat een Switch 2 in de zak :p

Aangesloten op mn AV (Denon 660H) waar de tv aan zit (net zoals de PS5 en streamer), maar geen beeld op de tv. De AVR schakelt wel over naar het kanaal maar geen signaal-beeld.
Als ik de switch 2 aan zet gaat ook alles aan (arc), maar geen signaal.

Direct op een andere monitor werkt gewoon, en direct op de tv ook.

In handheld modus de switch geüpdatet.
ALLV uit gezet, 120Hz modus uitgezet.
AVR firmware is al de laatste versie, en ik kan me afgelopen jaar geen update herinneren...

Herkenbaar voor iemand? :/
Niet herkenbaar maar: heb je al een andere HDMI poort op je receiver getest en heb je al een andere HDMI kabel getest?

• Prullenbak84
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 07:57:
[...]

Ik heb nog nooit zo een lader gekocht. Joycons laden gewoon aan de console op. Geen nood aan een prijsverhoging door een lader die ik niet wil :p
Ik heb t ook niet over een prijsverhoging ;) Die switch2 was duur zat. Voor dat geld had de mogelijkheid om op je tv te kunnen blijven spelen er bij moeten zitten, vind ik.
Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb t ook niet over een prijsverhoging ;) Die switch2 was duur zat. Voor dat geld had de mogelijkheid om op je tv te kunnen blijven spelen er bij moeten zitten, vind ik.
Ik heb eigenlijk ook praktisch nooit lege controllers tijdens het gamen :+

• Prullenbak84
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:17:
[...]

Ik wel. Ik ben gewend mijn controller na t gamen gewoon weg te leggen. Met de switch moet ik die joycons aan de console klikken. Kleine moeite natuurlijk en ook wel een gewoonte die je aan kan leren, maar toch: Als ie tijdens het gamen leeg gaat, vind ik t een redelijke basisfeature dat je met een kabeltje door kan. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ook dat snap ik wel. Maar zoiets basics en dan wel een stuk plastic meeleveren bij een console voor dit geld… en voor deze feature 35 euro extra vragen. “Redelijk” zou niet mijn woordkeuze zijn ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Prullenbak84 op 06-12-2025 08:31 ]

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Er zitten ook extra knoppen op de Charging Grip. ;)

Voor de rest: mensen die een Switch alleen docked gebruiken zijn in de minderheid. Het merendeel gebruikt een Switch handheld-only of een combinatie van handheld en docked. Die grote groep zal zelden tegen het probleem aanlopen dat de Joy-Cons leeg zijn.

Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:28:
[...]

Ik wel. Ik ben gewend mijn controller na t gamen gewoon weg te leggen. Met de switch moet ik die joycons aan de console klikken. Kleine moeite natuurlijk en ook wel een gewoonte die je aan kan leren, maar toch: Als ie tijdens het gamen leeg gaat, vind ik t een redelijke basisfeature dat je met een kabeltje door kan. Zoveel mensen, zoveel wensen. Ook dat snap ik wel. Maar zoiets basics en dan wel een stuk plastic meeleveren bij een console voor dit geld… en voor deze feature 35 euro extra vragen. “Redelijk” zou niet mijn woordkeuze zijn ;)
Ja fair, zelfs al zou ik dan opteren voor gedragsverandering. Ik heb ook nog geen Pro Controller 2 gekocht ondanks dat ik die wake From sleep feature wel mis.

Vanuit mijn perspectief is een “gratis” lader van dit type e-waste en heb ik liever dat ze m niet standaard produceren. Een bedrijf gaat dan sowieso de kost ervan (of de misgelopen winsten) op een of andere manier willen terugverdienen, er van uit gaan dat je het gewoon gratis erbij zal krijgen lijkt me helaas een illusie.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:17

DropjesLover

Dit dus ->

JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:04:
[...]

Niet herkenbaar maar: heb je al een andere HDMI poort op je receiver getest en heb je al een andere HDMI kabel getest?
Yep en yep.
Beide kabels werken prima direct op de tv en de monitor.
Zowel de 4k "blue ray" als 8k "ext1" ingangen geven hetzelfde gedrag, herkent/wisselt wel automatisch van input, maar geen beeld.

Wat zijn ook nog aan te raden accesoires/mods?
We (2 kinderen) gaan hem met name docked en onderweg (auto) gebruiken.
1 extra set joycons denk ik sowieso zodat we met zn vieren kunnen spelen.

Screenprotector (met applicator) en pouch van Ali hebben we.
De pouch valt tegen, geen vorm waar de joycons goed invallen :/

[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 06-12-2025 09:40 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• jori040
Spelers zijn tevreden over Metroid Prime 4 https://www.metacritic.co...latform=nintendo-switch-2

• TomBraamhaar
RayNbow schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:40:
Er zitten ook extra knoppen op de Charging Grip. ;)

Voor de rest: mensen die een Switch alleen docked gebruiken zijn in de minderheid. Het merendeel gebruikt een Switch handheld-only of een combinatie van handheld en docked. Die grote groep zal zelden tegen het probleem aanlopen dat de Joy-Cons leeg zijn.
Zijn daar cijfers van? Ik had zelf verwacht 80% docked en 20% handheld ofzo. Iig meerderheid docked. Maar dat is een pure gok op gevoel en ervaringen van mij uit.

[ Voor 5% gewijzigd door TomBraamhaar op 06-12-2025 09:51 ]

• Cyberw00d
[...]

Mijn joy cons heb ik eigenlijk altijd aan de console vast . Het is zo gehannes om met de grip case van skill&co alles eraf te krijgen . Zodra ik hem Docked speel pak ik de pro 2 controller . Veel makkelijker en beter in de hand . Om die reden ook nog steeds niet de muis functie geprobeerd , te lui om alles eraf te halen 🤡

TomBraamhaar schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:45:
[...]

Zijn daar cijfers van? Ik had zelf verwacht 80% docked en 20% handheld ofzo. Iig meerderheid docked.
Dit zijn oude cijfers van Nintendo uit oktober 2017:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfnybTpKTZrnRiw-DX-8NE7ZED0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMBtuhI75yoXZqsgJVDoQZEP.png?f=fotoalbum_large

Er bestaan ook wel nieuwere cijfers (er zijn onder andere surveys gedaan op r/NintendoSwitch die dit mogelijk meten met relatief grote groepen) maar v.w.i.z. niet van Nintendo zelf. Een voorbeeld uit 2024 vind je hier waarbij ~52% docked prefereert - het is wel belangrijk om te beseffen dat er een inherente bias aan de groep ondervraagde personen zit waardoor de data vermoedelijk niet representatief is ondanks de grote populatie (in dit geval 3.700 personen). Het gaat hier ook om zelf-rapportering vs. gemeten data van Nintendo.

Doug Bowser heeft verder in 2018 ooit ook gezegd dat de speeltijd ongeveer gelijk gesplitst is tussen handheld en docked, maar zonder te weten wat en hoe men meet is dat weinig zeggend.

[ Voor 32% gewijzigd door JackAvery op 06-12-2025 10:06 . Reden: Een aantal toevoegingen gedaan ]

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-01 05:00
mxmemx schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 22:44:
Ik vraag me soms wel eens af, waarom pre order ik nog?
Allyourgames, coolblue, bol.com, allemaal versturen ze tegenwoordig de pre orders lekker gemakkelijk met een brievenbuspakje. Die worden uitsluitend door postbodes bezorgd en je raad het al postbodes mogen 3 tot 5 werkdagen erover doen om te leveren. Waar is de service gebleven van dit soort partijen?
Vroeger kreeg je soms zelfs een dag voor de release de game al in huis en nu is het al de 3e keer bij een andere partij (ik switch na elke blunder) en ik vraag me nu echt af, ben ik nu de enige in nederland wiens postbode een ongelovelijk zak hooi is? Als die donderdag voor 12 niet geweest is weet ik al zeker dat ik niets ontvang voor dinsdag erop en ben ik keer op keer opzoek naar een nieuw bedrijf dat wel gewoon de pre order met de pakketdienst mee stuurt. En het ergste is nog, ik wou hem uberhaupt niet bij bol.com kopen, maar bij amazon, maar die hanteren uberhaupt een 5 daagse levering bij pre order van octopath traveler 0, god mag weten waarom, maar zij leken de laatste die nog gewoon dhl pakketdienst gebruiken voor dit soort leveringen. Nu voor de 3e keer maar gewoon naar een fysieke winkel de game halen en de pre order na 2 dagen retour sturen, al moet ik nu een stukkie verder rijden aangezien de dreamlands en intertoys in de regio geen voorraad hebben. Heerlijk begin van het weekend!
Allyourgames verstuurd bij mij tegenwoordig altijd via DHL. Donderdagmiddag besteld en gistermiddag bezorgd. Ik probeer inderdaad ook zo min mogelijk te bestellen bij zaken waar met PostNL wordt geleverd

• jori040
ekiter schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:40:
[...]

Net wat gewisseld tussen de twee en de sprong van 60 naar 120fps is een groter verschil dan die paar extra pixels van 1080p naar 1440p (4k upscaled).
Hoe snel je ook rond draait, alles blijft haarscherp!

De atmosfeer is weer heerlijk!
Gisteren een Switch gemaakt naar de 120fps mode en dan merk ik meteen dat ik niet meer terug wil naar 4k.Als je een scherm hebt die 120 ondersteund dan is dit de mode.

Ik dacht in eerste instantie dat de visuals flink omlaag zouden gaan maar dat valt best mee.

• Rob Voets
Prullenbak84 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 08:28:
[...]

Persoonlijk vind ik het zelfs goedkoop. Ik heb het niet nodig, maar was het wel zo dan zou ik er niet lang over nadenken.
[...]

Ik ben dus van mening dat als je twee paar setje Joy-cons hebt genoeg hebt aan het opladen op de Switch zelf. De accuduur is zo goed en je kan ze prima om de twee weken omwisselen. Alleen jammer dat we nog geen andere kleurtjes hebben dus ik houd het voorlopig bij 1 setje.
jori040 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:31:
[...]

Gisteren een Switch gemaakt naar de 120fps mode en dan merk ik meteen dat ik niet meer terug wil naar 4k.Als je een scherm hebt die 120 ondersteund dan is dit de mode.

Ik dacht in eerste instantie dat de visuals flink omlaag zouden gaan maar dat valt best mee.
Merk je dit verschil ook in handheld? Bij Silksong zag ik weinig/geen verschil met 60 fps op de Switch OLED en 120 fps op de Switch 2.
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:59:
[...]

[Afbeelding]

Er bestaan ook wel nieuwere cijfers (er zijn onder andere surveys gedaan op r/NintendoSwitch die dit mogelijk meten met relatief grote groepen) maar v.w.i.z. niet van Nintendo zelf. Een voorbeeld uit 2024 vind je hier waarbij ~52% docked prefereert - het is wel belangrijk om te beseffen dat er een inherente bias aan de groep ondervraagde personen zit waardoor de data vermoedelijk niet representatief is ondanks de grote populatie (in dit geval 3.700 personen). Het gaat hier ook om zelf-rapportering vs. gemeten data van Nintendo.

Doug Bowser heeft verder in 2018 ooit ook gezegd dat de speeltijd ongeveer gelijk gesplitst is tussen handheld en docked, maar zonder te weten wat en hoe men meet is dat weinig zeggend.
Binnekort zal er wel weer een jaaroverzicht komen met de games die je het meest gespeeld hebt. Jaren terug kon je toen ook zien hoeveel je docked en handheld had gespeeld, helaas deelden ze die info de jaren erop niet meer.

Edit: 2021 was dat, toen had ik 62% docked en 38% portable.

• jori040
L23 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:28:
[...]

Merk je dit verschil ook in handheld? Bij Silksong zag ik weinig/geen verschil met 60 fps op de Switch OLED en 120 fps op de Switch 2.
Speel dit type game het liefst met Pro-controller op tv maar ik heb even een check gedaan.De game ziet er op klein scherm in 720p nog steeds goed uit.In je beweging merk je die 120fps zeker!
En zeker in combat is 120 een groot pluspunt.

Dat ze deze mode ook meteen ff in de Prime remaster doen. ;)
Sowieso speelt deze Prime 4 net wat fijner dan Prime remaster.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 12:17 ]

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:59:
[...]

[Afbeelding]

Duidelijk, ik had het niet verwacht. Maar laat mooi zien dat de keus van een hybride console een goede is geweest.

• jori040
o.a. de studio achter Luigi's Mansion 3 werkte mee aan Prime 4: https://www.gamesradar.co...oblivion-remastered-devs/

Dit zie je bij andere N titels ook soms terug dus niet heel bijzonder.Monolith Soft:Zo werkt deze studio ook mee aan verschillende projecten.

[ Voor 23% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 12:40 ]

• jori040
Zo weer wat stickers er bij na het Kirby Air Riders eventje van dit weekend.Nu weer verder met Metroid.

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 06-12-2025 14:36 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 142 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4