@Thalaron als je Metroid amiibos aan het verzamelen bent wil je misschien weten dat de "metroid" amiibo momenteel in stock is voor het eerst in eeuwen op de nintendo site.
svenn15 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 06:52:
Het is inderdaad een shop tegoed dus hier heb ik games kunnen mee komen.
Nog een vraag over de dynamic tone instellingen.

Ik heb een LG tv waar ik de keuze heb deze aan of uit te zetten.
HGIG functie heb ik niet,wat is het beste nu de dynamic tone toch aan te zetten of uit te laten staan ?
Heb je Game Optimizer mode aangezet? Want dat is soms de enige manier op LG TV's om HGIG optie te krijgen (afhankelijk van het model, moet het natuurlijk wel ondersteunen).

Sowieso interessant:

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:44
Balance schreef op woensdag 12 november 2025 @ 06:45:
Heads-up: geheugenprijzen zijn wereldwijd aan ‘t stijgen. Het duurt waarschijnlijk niet lang voordat dat zich ook naar consumentenproducten vertaald. Deze weken lijkt dus op een goed moment om MicroSD Express kaartjes te kopen, beter zal het niet worden vrees ik.
De Sandisk microSD Express 512GB is nu in de "aanbieding" €92,50. De Sandisk Nintendo Switch 2 microSD Express 256GB kan je nu net onder €50 krijgen.

Gezien de recente ontwikkelingen (Samsung Reallocates NAND Production to DRAM Across Korean Fabs) zou ik het zekere voor het onzekere nemen (en dat net gedaan, 512GB besteld).

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
JackAvery schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:14:
@Thalaron als je Metroid amiibos aan het verzamelen bent wil je misschien weten dat de "metroid" amiibo momenteel in stock is voor het eerst in eeuwen op de nintendo site.

[...]

Heb je Game Optimizer mode aangezet? Want dat is soms de enige manier op LG TV's om HGIG optie te krijgen (afhankelijk van het model, moet het natuurlijk wel ondersteunen).

Sowieso interessant:
[YouTube: Fix Blown-Out HDR on Nintendo Switch 2 with These 𝗚𝗢𝗟𝗗𝗘𝗡 Settings (Works on Any TV)]
Ik zie hem nergens op voorraad? Of wellicht al niet meer..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:47
Kirby Air Riders:Heb nu elke mode wel een keer gespeeld en ja het is fun!
De game zit vol met dingen die je vrij kan spelen om vervolgens je personage of voertuig te pimpen.En ja het is in alles meer Smash Bros dan Mario kart.

Sta je open voor een gek spelletje dan moet je dit checken zou ik zeggen.
Misschien interessant voor de retro fans van de originele Ultima games:

Game is gemaakt door één van de originele ontwikkelaars van Fable. Gratis te spelen op Steam, maar nu ook tegen betaling verkrijgbaar op Switch consoles. Die mens moet ook zijn brood verdienen :)

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 07:40
jori040 schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:36:
Kirby Air Riders:Heb nu elke mode wel een keer gespeeld en ja het is fun!
De game zit vol met dingen die je vrij kan spelen om vervolgens je personage of voertuig te pimpen.En ja het is in alles meer Smash Bros dan Mario kart.

Sta je open voor een gek spelletje dan moet je dit checken zou ik zeggen.
Ik vind hem ook wel leuk. Geen topgame in mijn optiek, maar wel gewoon een leuk spel. Lekker chaotisch, maar toch stiekem wel wat diepgang al zou je dat niet verwachten met die vrij simpele besturing. Het enige dat ik irritant vind is dat teveel dingen onder de "B" knop vallen.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04
We hebben voor de S2 de game Super Mario Party Jamboree. Mijn zoon heeft nu Super Mario Party (S1) op zijn verlanglijst voor de Sint staan.

Zou het leuk zijn om deze game te geven, ondanks dat hij Jamboree al heeft?
Of zijn ze qua gameplay bijna hetzelfde?

• Cyrax0508
ChiMan schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:27:
We hebben voor de S2 de game Super Mario Party Jamboree. Mijn zoon heeft nu Super Mario Party (S1) op zijn verlanglijst voor de Sint staan.

Zou het leuk zijn om deze game te geven, ondanks dat hij Jamboree al heeft?
Of zijn ze qua gameplay bijna hetzelfde?
Super Mario Party is in mijn ogen een heel pak minder leuk dan Jamboree. Het is ook dezelfde soort game, maar dan veel minder leuk. Als je het mij vraagt zou ik naar een andere game uitkijken.

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
Gister overstag gegaan, toch maar octopath traveler 0 besteld.
Wat blijkt, had mn vriendin op haar lijstje voor sinterklaas cadeaus voor mij staan....
Mooi in mn eigen voet geschoten :'), maar 4 december wel game time!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 14:20
mxmemx schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:40:
Gister overstag gegaan, toch maar octopath traveler 0 besteld.
Wat blijkt, had mn vriendin op haar lijstje voor sinterklaas cadeaus voor mij staan....
Mooi in mn eigen voet geschoten :'), maar 4 december wel game time!
Oeh! Ik zit dus heel erg te twijfelen om 1 en 2 te kopen voor de Switch 2.
Na Clair Obscur wel weer zin in een goede verhaal game. En deze schijnt goed te zijn _/-\o_

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-01 08:49
Dubrillion schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:17:
[...]

Oeh! Ik zit dus heel erg te twijfelen om 1 en 2 te kopen voor de Switch 2.
Na Clair Obscur wel weer zin in een goede verhaal game. En deze schijnt goed te zijn _/-\o_
0 is de prequel van 1, 2 is een losstaand verhaal.
2 is meer polished dan 1 met QoL toevoegingen, die in 0 waarschijnlijk ook zitten.
2 kon ik zelf wat minder goed inkomen, maar waarschijnlijk ook door de tijd die ik het gaf (heb niet ver gespeeld en zelfs verkocht).
1 was echt alsof ik voor het eerst pokemon speelde, pure nostalgie en het verhaal van de characters was mega goed. Eigenlijk door mijn ervaring met 1 en het feit dat 0 daarop inhaakt is de reden dat ik 0 toch niet kon missen.

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-01 13:36
Ik heb zojuist de voor Sinterklaas aangeschafte switch2 aangezet, en de initiele setup en firmware update doorlopen. Om alvast de switch2 helemaal klaar te hebben op sinterklaas avond.

Ik heb een nintendo account aangemaakt voor mezelf en m'n dochter en dit gekoppeld aan mn telefoon tbv. ouderlijk toezicht.

Op de switch staat het account van mn dochter.

Hoe kan ik nu de Mario Kart game code invoeren?
Als ik de online shop open en dan kies voor mn dochters account, dan kom ik nergens CODE GEBRUIKEN tegen in het linker menu.
Ik heb verder nog geen Nintendo Switch Online lidmaatschap gedaan, dat lijkt me toch niet nodig hiervoor?

Mijn PVOutput

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:35

Esumontere

Floep, banaan.

Chris12 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:43:
Ik heb zojuist de voor Sinterklaas aangeschafte switch2 aangezet, en de initiele setup en firmware update doorlopen. Om alvast de switch2 helemaal klaar te hebben op sinterklaas avond.

Ik heb een nintendo account aangemaakt voor mezelf en m'n dochter en dit gekoppeld aan mn telefoon tbv. ouderlijk toezicht.

Op de switch staat het account van mn dochter.

Hoe kan ik nu de Mario Kart game code invoeren?
Als ik de online shop open en dan kies voor mn dochters account, dan kom ik nergens CODE GEBRUIKEN tegen in het linker menu.
Ik heb verder nog geen Nintendo Switch Online lidmaatschap gedaan, dat lijkt me toch niet nodig hiervoor?
Nintendo store app op je telefoon, rechtsonderin op je profielplaatje klikken en dan "Downloadcode gebruiken" aanklikken. Kan ook op de Switch 2 zelf overigens, maar dat kan ik nu niet voor je opzoeken. NSO is niet nodig voor MKW.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:07

RayNbow

Kirika <3

@Chris12: Zijn er bepaalde restricties opgelegd op het account van je dochter? https://accounts.nintendo.com/family

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• jori040
Kirby Air Riders:Heb nu 11 uur in de game zitten.Wat een heerlijk verslavende gameplay heeft deze game. :)
Of DK de game van het jaar gaat worden voor mij weet ik zo net nog niet.

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-01 13:36
RayNbow schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:33:
@Chris12: Zijn er bepaalde restricties opgelegd op het account van je dochter? https://accounts.nintendo.com/family
Ja ik heb wat zaken dicht gezet zoals GC, tijdsduur per dag, en leeftijd begrenzing. Ook een pincode op de settings.

Mijn PVOutput

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Chris12 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:00:
[...]

Ja ik heb wat zaken dicht gezet zoals GC, tijdsduur per dag, en leeftijd begrenzing. Ook een pincode op de settings.
Mijn vermoeden is namelijk dat of het type account of de restricties er voor zorgen dat de optie om een code in te voeren links in het menu niet te zien is.
Chris12 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:43:
Dit is trouwens inderdaad niet nodig. Ik heb 4 verschillende accounts (NL, JP, US, HK) waarvan maar 1 een NSO-lidmaatschap heeft, maar alle 4 de accounts hebben in de eShop de optie om een code in te voeren.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
4 nieuwe games naar Nintendo Switch Online

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• loki504
  • Laatst online: 22:45
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres bent. Voor de kerst komt er een s2 onder de boom. En zijn we nog op zoek naar 3 controllers. En kwam ik de mooie 8bitdo Ultimate 2c tegen. Alleen kan je daar 3 van aansluiten op je switch? Of kan ik dan beter voor de easySMX S10 gaan(vanuit gaat dat er daar wel 3 van kan aansluiten)😆

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:54

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:07:
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres bent. Voor de kerst komt er een s2 onder de boom. En zijn we nog op zoek naar 3 controllers. En kwam ik de mooie 8bitdo Ultimate 2c tegen. Alleen kan je daar 3 van aansluiten op je switch? Of kan ik dan beter voor de easySMX S10 gaan(vanuit gaat dat er daar wel 3 van kan aansluiten)😆
Ik heb even gekeken naar de controller, wat ik kon vinden zou je er 8 stuks moeten kunnen verbinden op een Switch 2. Wel lees ik op bijvoorbeeld Redit dat er mensen zijn die hem niet geconect kreeg, maar die berichten waren wel 6 maanden geleden, waarschijnlijk is dat probleem al met een firmware update gefixt.

Over de easySMX S10 lees ik goede dingen, zelf nog niet eerder van gehoord, maar wel een controller die ik ook ga overwegen zodra ik een Switch 2 koop.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• loki504
  • Laatst online: 22:45
Linksquest schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:41:
[...]

Ik heb even gekeken naar de controller, wat ik kon vinden zou je er 8 stuks moeten kunnen verbinden op een Switch 2. Wel lees ik op bijvoorbeeld Redit dat er mensen zijn die hem niet geconect kreeg, maar die berichten waren wel 6 maanden geleden, waarschijnlijk is dat probleem al met een firmware update gefixt.

Over de easySMX S10 lees ik goede dingen, zelf nog niet eerder van gehoord, maar wel een controller die ik ook ga overwegen zodra ik een Switch 2 koop.
thx 8 is ook weer wat overdreven. maar dan is er ruimte:P. ik ga maar even overleggen met vrouwtje welke voorkeur zij geeft looks wise. dat is ook belangrijk:

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

Ik zag bionic commando staan, had ik op de gameboy. Elk level weer een 5x5 grid ofzo invullen met bolletjes en andere vormen als savepoint. Had een schrift vol, die ga ik nog eens doen als de s2 binnen is. Evenals mystic quest al heb ik die 10 jaar geleden nog gedaan.

Awesome

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012

Esumontere

Floep, banaan.

Linksquest schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:41:
[...]

Ik heb een EasySMX S10. Geen idee hoeveel je er aan de S2 kan hangen. Maar parallel met mijn Pro controller gaat het goed :p. Controller is verder uitstekend, al vele uren mee gespeeld!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-12-2025
JackAvery schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:14:

[...]

Sowieso interessant:
[YouTube: Fix Blown-Out HDR on Nintendo Switch 2 with These 𝗚𝗢𝗟𝗗𝗘𝗡 Settings (Works on Any TV)]
Staat aan,na wat opzoek werk kom ik erachter dat mijn tv dit niet ondersteund. Volgens chatgpt is het beste dan om de dynamic tone toch aan te zetten.
Ubisoft heeft een deep dive gedaan met hun devteam dat de AC: Shadows poort ontwikkeld voor Switch 2. Ze gaan in op de uitdagingen en vertellen o.a. ook over hun custom toepassing van VRR in handheld mode en de tweaks die ze gedaan hebben om hun 30 fps target te blijven halen. De port ondersteunt de touch screen, cross-saves, gebruikt DLSS en HDR en bevat alle DLC op één uitbreiding na die pas later in 2026 komt.

Er zijn ook nog enkele korte clips:
Edit: en voor de mensen met interesse in Resident Evil: die fysieke triple pack (GameKeyCards) van 7-8-9 begint nu ook bij verschillende Europese retailers te koop te komen.
svenn15 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 04:56:
[...]

Staat aan,na wat opzoek werk kom ik erachter dat mijn tv dit niet ondersteund. Volgens chatgpt is het beste dan om de dynamic tone toch aan te zetten.
Je probeert dan best niet je HDR te kalibreren ;) Maar moeilijk tips te geven zonder meer info.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 28-11-2025 20:48 ]

• Sam100
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-01 10:28
Regelmatig lees ik hier klachten over het feit dat Nintento oude games opnieuw uitbrengt op nieuwe platforms (en dan met name over de prijs). Natuurlijk prima als mensen dat vinden, maar ik wil ook graag mijn ervaring delen. Mijn Nintendo consoles zijn geweest Wii, Switch 1 en Switch 2.

Op de Wii Galaxy 1, Galaxy 2 en DKC Returns wel gespeeld (met name Galaxy 1), maar nooit volledig uitgespeeld. Op de Switch 1 via Super Mario 3D All Stars heb ik Mario 64 en Galaxy 1 (ook met Luigi) volledig uitgespeeld (Mario Sunshine kon mij helaas niet pakken). Vervolgens op de Switch 1 ook DKC Returns en DKC Tropical Freeze uitgespeeld (wat een heerlijke games). En nu net op de Switch (2) Galaxy 2 uitgespeeld. Wat een enorm fijne games zijn dat toch. Ik ben echt super blij dat ik op de Switch de mogelijkheid had om die 'oude' games alsnog (uit) te spelen. Daarnaast natuurlijk ook genoten van Mario Odyssey en Mario Bros Wonder. Helaas kan ik nog steeds niet echt inkomen in DK Bananza, maar wellicht dat ik het een nieuwe kans ga geven nu ik The Perfect Run in Galaxy 2 heb voltooid ...

Maar echt, wat super gaaf zijn toch die DKC Returns en Mario Galaxy games en wat heerlijk dat ik die op de Switch (deels opnieuw) heb kunnen spelen.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Sam100 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 23:43:
Regelmatig lees ik hier klachten over het feit dat Nintento oude games opnieuw uitbrengt op nieuwe platforms (en dan met name over de prijs). Natuurlijk prima als mensen dat vinden, maar ik wil ook graag mijn ervaring delen. Mijn Nintendo consoles zijn geweest Wii, Switch 1 en Switch 2.

Op de Wii Galaxy 1, Galaxy 2 en DKC Returns wel gespeeld (met name Galaxy 1), maar nooit volledig uitgespeeld. Op de Switch 1 via Super Mario 3D All Stars heb ik Mario 64 en Galaxy 1 (ook met Luigi) volledig uitgespeeld (Mario Sunshine kon mij helaas niet pakken). Vervolgens op de Switch 1 ook DKC Returns en DKC Tropical Freeze uitgespeeld (wat een heerlijke games). En nu net op de Switch (2) Galaxy 2 uitgespeeld. Wat een enorm fijne games zijn dat toch. Ik ben echt super blij dat ik op de Switch de mogelijkheid had om die 'oude' games alsnog (uit) te spelen. Daarnaast natuurlijk ook genoten van Mario Odyssey en Mario Bros Wonder. Helaas kan ik nog steeds niet echt inkomen in DK Bananza, maar wellicht dat ik het een nieuwe kans ga geven nu ik The Perfect Run in Galaxy 2 heb voltooid ...

Maar echt, wat super gaaf zijn toch die DKC Returns en Mario Galaxy games en wat heerlijk dat ik die op de Switch (deels opnieuw) heb kunnen spelen.
Ik ben ook blij met de backwards comptabiliteit van Nintendo. Heb met veel plezier BOTW en TOTK opnieuw gespeeld en ook Super Mario Odyssey had ik nog eerder gespeeld. Blue Fire is ook leuk tussendoortje overigens.

Mario Kart World valt mij persoonlijk tegen. En ik mis naast DK Bananza echte AAA-titels, zoals een nieuwe Mario en Zelda. Mijn inziens is daar voldoende tijd voor geweest.

Ben daardoor weer geswitcht naar PS5. ;)
De Layers of Fear port komt uit op 19 december:
Bovendien klinkt het alsof het tweede spel ook een Port gaat krijgen. Bloober Team was alleszins serieus toen ze zeiden dat ze Nintendo een thuis voor horror games wilden maken…
NokiaFan schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:43:
[...]

Ik ben ook blij met de backwards comptabiliteit van Nintendo. Heb met veel plezier BOTW en TOTK opnieuw gespeeld en ook Super Mario Odyssey had ik nog eerder gespeeld. Blue Fire is ook leuk tussendoortje overigens.

Mario Kart World valt mij persoonlijk tegen. En ik mis naast DK Bananza echte AAA-titels, zoals een nieuwe Mario en Zelda. Mijn inziens is daar voldoende tijd voor geweest.

Ben daardoor weer geswitcht naar PS5. ;)
Bananza is je AAA game van het Mario team.Tears of the Kingdom dateert van 2023. Op 2,5 jaar bouwt Nintendo geen 3D Zelda mainline game hoor. Anyway m.i. genoeg andere dingen te spelen maar smaken en de hoeveelheden games die gespeeld worden verschillen natuurlijk. Ik kan Hades II hartelijk aanbevelen bvb! En december zit eigenlijk tjokvol games - volgende week komt Metroid Prime 4 bvb. uit, net als de Switch 2 versies van Red Dead Redemption 2 en Assassins Creed Shadows.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 29-11-2025 08:50 . Reden: Een twee verwijderd die er niet mocht staan ]

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:17:
[YouTube: Layers of Fear: Final Masterpiece Edition - Nintendo Switch 2 Trailer]
Bovendien klinkt het alsof het tweede spel ook een Port gaat krijgen. Bloober Team was alleszins serieus toen ze zeiden dat ze Nintendo een thuis voor horror games wilden maken…

[...]

Bananza is je AAA game van het Mario team.Tears of the Kingdom dateert van 2023. Op 2,5 jaar bouwt Nintendo geen 3D Zelda mainline game hoor. Anyway m.i. genoeg andere dingen te spelen maar smaken en de hoeveelheden games die gespeeld worden verschillen natuurlijk. Ik kan Hades II hartelijk aanbevelen bvb! En december zit eigenlijk tjokvol games - volgende week komt Metroid Prime 4 bvb. uit, net als de Switch 2 versies van Red Dead Redemption 2 en Assassins Creed Shadows.
Ik ben heel benieuwd hoe prime 4 ontvangen word. Maar mocht dat een redelijke of zelfs matige game worden dan heeft nintendo toch wel een probleempje. Want qua exclusive topgames houdt het gewoon niet over. Door backwards compat (en zeker met games die dan ook nog eens veel beter spelen of specifieke switch 2 improvements gekregen hebben) en goede 3rd party support is er genoeg te doen. Maar als je multiformat en/of geen handheld gamer bent, dan is er m.i. weinig om nu een s2 te moeten halen.

Maar goed we zitten in jaar 1 en ze zijn op dit moment niet aan te slepen dus ja, het is echt een probleempje met de nadruk op 'je'.
Voor de lange termijn verwacht je natuurlijk wel de usual suspects waardoor er toch wel genoeg exclusive toppers komen.
Maar ik denk wel dat het lastig word om het succes van de 1 te evenaren of verbeteren.....een portable playstation, xbox of steamdeck 2 kan meer een succes worden. Hoewel op basis van het verleden nintendo zich niet al te druk zal maken :P De psp/vita en (stukkie recenter) steamdeck 1 zijn allemaal verslagen en overige (pc) handhelds zijn gewoon druppels op de gloeiende plaat.

Als we weer 7-8 jaar verder zijn, is het misschien veel relevanter om te kijken wat phones, tablelts en laptops doen (afhankelijk van de usecase). Deze zijn dan wsl gevaarlijkere concurentie dan bovengenoemden, helemaal met jeugd die liever tik tokt dan gamed ;)

10 second ninja DONE

• Cyrax0508
Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:39:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe prime 4 ontvangen word. Maar mocht dat een redelijke of zelfs matige game worden dan heeft nintendo toch wel een probleempje. Want qua exclusive topgames houdt het gewoon niet over. Door backwards compat (en zeker met games die dan ook nog eens veel beter spelen of specifieke switch 2 improvements gekregen hebben) en goede 3rd party support is er genoeg te doen. Maar als je multiformat en/of geen handheld gamer bent, dan is er m.i. weinig om nu een s2 te moeten halen.

Maar goed we zitten in jaar 1 en ze zijn op dit moment niet aan te slepen dus ja, het is echt een probleempje met de nadruk op 'je'.
Voor de lange termijn verwacht je natuurlijk wel de usual suspects waardoor er toch wel genoeg exclusive toppers komen.
Maar ik denk wel dat het lastig word om het succes van de 1 te evenaren of verbeteren.....een portable playstation, xbox of steamdeck 2 kan meer een succes worden. Hoewel op basis van het verleden nintendo zich niet al te druk zal maken :P De psp/vita en (stukkie recenter) steamdeck 1 zijn allemaal verslagen en overige (pc) handhelds zijn gewoon druppels op de gloeiende plaat.

Als we weer 7-8 jaar verder zijn, is het misschien veel relevanter om te kijken wat phones, tablelts en laptops doen (afhankelijk van de usecase). Deze zijn dan wsl gevaarlijkere concurentie dan bovengenoemden, helemaal met jeugd die liever tik tokt dan gamed ;)
Metroid is toch helemaal geen systemseller en is dat ook nooit geweest? Ik zie eigenlijk het probleem niet?

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
[...]

Nintendo is d00med hoor ik nu al sinds de N64. Tot nog toe heeft Nintendo altijd nog het tegendeel bewezen. Gezien de verkopen van de S2 zie ik ook echt niet hoe Nintendo een probleem zou hebben.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Cyrax0508 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:54:
[...]

Metroid is toch helemaal geen systemseller en is dat ook nooit geweest? Ik zie eigenlijk het probleem niet?
ProbleemPJE is m.i. dat er weinig exclusive toppers zijn. Metroid reken ik daar absoluut onder. Dus even puur gezien vanuit een gamer en minder commercieel.

Je hebt nu Mario kart world en DK bonaza, verder....? En zelfs deze beide games hebben hun kritiek.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

TomBraamhaar schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:57:
[...]

Nintendo is d00med hoor ik nu al sinds de N64. Tot nog toe heeft Nintendo altijd nog het tegendeel bewezen. Gezien de verkopen van de S2 zie ik ook echt niet hoe Nintendo een probleem zou hebben.
Succes van de switch 1 niet kunnen evenaren of verbeteren is ongelijk aan doomed err 'd00med ' ;)

10 second ninja DONE

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:01
Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:58:
[...]

ProbleemPJE is m.i. dat er weinig exclusive toppers zijn. Metroid reken ik daar absoluut onder. Dus even puur gezien vanuit een gamer en minder commercieel.

Je hebt nu Mario kart world en DK bonaza, verder....? En zelfs deze beide games hebben hun kritiek.
Pokemon is ook echt absoluut een system-seller hoor.
[...]

Ten opzichte van wat zijn er weinig exclusieve toppers? Waarmee vergelijk je dit is mijn vraag.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:58
Sir_Lion schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:07:
[...]

Pokemon is ook echt absoluut een system-seller hoor.
Klopt, maar die is, net als de meeste andere echte AAA titels die je nu op de S2 hebt, cross-gen. ZA is weliswaar verkrijgbaar in een S2 editie, maar de game kan ook gewoon op de S1 gespeeld worden. ScarVio heeft een S2 performance patch maar is in basis natuurlijk gewoon S1 en pas als er een nieuwe Gen komt zou die wellicht S2 exclusive gaan worden - maar ik denk dat dat nog wel even duurt.
[...]

Wat is er interessanter aan een portable Playstation of Xbox? Is dat dan niet gewoon je voorkeur? Qua exclusives lijkt mij een portable Xbox niet zo interessant gezien de games tegenwoordig multiplatform zijn.
Allemaal apparaten die toch al een hele tijd uit zijn? Daar had de Nintendo 3DS ook al mee te maken. Wat gaat er de komende 7-8 jaar veranderen? In 2008 dacht ik zelf dat gamen op een iPhone/smartphone fantastisch ging worden. Was ook een aantal jaren best leuk met games zoals Cut The Rope, Flight Control en Tiny Wings. De hardware kan best veel, maar het probleem blijft volgens mij dat men op de smartphone een game van 10 euro al te duur vind en dus worden er nauwelijks serieuze games voor ontwikkeld.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

ProbleemPJE is m.i. dat er weinig exclusive toppers zijn.
[...]
Je hebt nu Mario kart world en DK bonaza, verder....?
De volgende games staan nog op m'n wishlist, maar deze maand kwam Age of Imprisonment uit.

En dit heeft een exclusieve HD-remaster op de Switch 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lWqzxksFAQNqSVvHAgkGm5vA.gif
TomBraamhaar schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:57:
Nintendo is d00med hoor ik nu al sinds de N64.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Ja333d5Wq8JhhnGFbyRLFyBW.gif

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:10:
[...]

Ten opzichte van wat zijn er weinig exclusieve toppers? Waarmee vergelijk je dit is mijn vraag.
Goed punt, ps5 en xbox puilt ook niet bepaald uit van goede exclusives. Maar ik heb wel het idee dat het daar sneller zou gaan? Op pc heb je natuurlijk al een mega bestaande library. Maar we gaan het zien. Iig veel plezier met gamen allen!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:31:
[...]

Goed punt, ps5 en xbox puilt ook niet bepaald uit van goede exclusives. Maar ik heb wel het idee dat het daar sneller zou gaan? Op pc heb je natuurlijk al een mega bestaande library. Maar we gaan het zien. Iig veel plezier met gamen allen!
Zou op zich interessant zijn om dan de getallen te zien en te vergelijken. Ik heb juist niet het gevoel dat het bij Playstation sneller gaat, maar ook niet heel erg in verdiept. Ontwikkelen van games duurt steeds langer en daar is Nintendo tot dusver wel wat sneller in. Ik denk dat het meer een onderbuikgevoel is omdat men bijvoorbeeld heel graag een nieuwe 3D Mario platformer ziet uitkomen. De games die uitgebracht worden moeten ook maar net je interesse hebben.

Het succes van de Switch 1 evenaren lijkt me een onmogelijke opgave, maar de Switch 2 verkoopt tot dusver beter dan verwacht. Metroid Prime 4 is afwachten, maar de serie is geen system seller en dus voorzie ik geen problemen.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-01 06:12
[...]

Ik ga ga het alvast zeggen. We zitten nu in vrijwel zeker de laatste "echte" console generatie. Microsoft is nu echt bezig met XBOX richting Windows aan het duwen. "Elk scherm is een XBOX" De volgende XBOX gaat gewoon een PC worden met XBOX Full Screen Experience.

PlayStation 6? Ga maar uit van een kleinere box met game streaming, of anders een console van rond de 1000 euro. Ook zou Sony met een "portable" PlayStation kunnen komen, maar sinds de Vita en de PS Portal kan je wel zien dat Sony de handheldmarkt compleet niet snapt.

SteamDeck / SteamDeck 2? Geen concurrentie voor Nintendo. Je zult nooit de grote Nintendo titels erop vinden. Of de kleine Nintendo titels. Verder heb je het over exclusieve titels? De SteamDeck is bij uitstek een apparaat zonder exclusieve games.

Dus een Gamepc + Switch 2 is gewoon nog steeds de beste combo. Net als een Gamepc + Switch 1 dat was.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ShadLink schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:53:
[...]

Ik ga ga het alvast zeggen. We zitten nu in vrijwel zeker de laatste "echte" console generatie. Microsoft is nu echt bezig met XBOX richting Windows aan het duwen. "Elk scherm is een XBOX" De volgende XBOX gaat gewoon een PC worden met XBOX Full Screen Experience.

PlayStation 6? Ga maar uit van een kleinere box met game streaming, of anders een console van rond de 1000 euro. Ook zou Sony met een "portable" PlayStation kunnen komen, maar sinds de Vita en de PS Portal kan je wel zien dat Sony de handheldmarkt compleet niet snapt.

SteamDeck / SteamDeck 2? Geen concurrentie voor Nintendo. Je zult nooit de grote Nintendo titels erop vinden. Of de kleine Nintendo titels. Verder heb je het over exclusieve titels? De SteamDeck is bij uitstek een apparaat zonder exclusieve games.

Dus een Gamepc + Switch 2 is gewoon nog steeds de beste combo. Net als een Gamepc + Switch 1 dat was.
Ben het grotendeels met je eens. Afhankelijk van je behoeften en budget is switch van en gamepc wellicht niet ideaal maar een gamepc kan natuurlijk vanaf paar 100 euro tot duizenden.

Het is enige wat ik me afvraag of nintendo dus ook geen last gaat krijgen van de langere ontwikkel tijden. Bij de s1 konden ze natuurlijk nog veel wii u games overzetten.

Maar nogmaals de switch is net uit, dus weinig games is ook weer niet heel vreemd, maar ik had persoonlijk wel op meer gehoopt en dit ook verwacht. En nee Metroid zal idd historisch gezien sowieso weinig impact hebben. Maar ik zou het wel fijn vinden dat er een exclusive topper bijkomt.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:21:
[...]

Ben het grotendeels met je eens. Afhankelijk van je behoeften en budget is switch van en gamepc wellicht niet ideaal maar een gamepc kan natuurlijk vanaf paar 100 euro tot duizenden.

Het is enige wat ik me afvraag of nintendo dus ook geen last gaat krijgen van de langere ontwikkel tijden. Bij de s1 konden ze natuurlijk nog veel wii u games overzetten.

Maar nogmaals de switch is net uit, dus weinig games is ook weer niet heel vreemd, maar ik had persoonlijk wel op meer gehoopt en dit ook verwacht. En nee Metroid zal idd historisch gezien sowieso weinig impact hebben. Maar ik zou het wel fijn vinden dat er een exclusive topper bijkomt.
Zijn het ook daadwerkelijk weinig games? Ik ben benieuwd waarmee je dit vergelijkt namelijk. Cijfers :P

Ontwikkeltijd wordt ook bij Nintendo langer, maar ze ontwikkelen voor minder zware hardware dan Xbox en Playstation dus dat maakt het voor Nintendo wel minder complex. Nintendo zet volgens mij ook meer in op AA games, budgetten zijn daardoor lager en de ontwikkeltijd is ook behapbaar.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:30:
[...]

Zijn het ook daadwerkelijk weinig games? Ik ben benieuwd waarmee je dit vergelijkt namelijk. Cijfers :P

Ontwikkeltijd wordt ook bij Nintendo langer, maar ze ontwikkelen voor minder zware hardware dan Xbox en Playstation dus dat maakt het voor Nintendo wel minder complex. Nintendo zet volgens mij ook meer in op AA games, budgetten zijn daardoor lager en de ontwikkeltijd is ook behapbaar.
Haha betrapt! Lees daar ‘weinig exclusieve toppers’. Maar goed we gaan het zien. Metroid kan iig al game 3 voor de lijst zijn. Want denk dat metroid prime deel 1 qua ontvangst absoluut onder die noemer valt, bij 2 en 3 twijfel ik. Misschien eens kijken naar meta critic.

Ben ook wel benieuwd hoe kirby air riders straks ligt, dat lijkt mij iig ook een leuke game. Ga kijken hoe die op de cube bevalt als huiswerk 😉

10 second ninja DONE

• jori040
Kirby Air Riders Switch 2 Review - New Engine Tech... And A Great Game![Digital Foundry]
Gisteren Road Trip-mode uitgespeeld en ga in de avond aan NG+ beginnen.Er zit zoveel leuke content in deze game!

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 28-11-2025 16:31 ]

Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:11:
[...]

Haha betrapt! Lees daar ‘weinig exclusieve toppers’. Maar goed we gaan het zien. Metroid kan iig al game 3 voor de lijst zijn. Want denk dat metroid prime deel 1 qua ontvangst absoluut onder die noemer valt, bij 2 en 3 twijfel ik. Misschien eens kijken naar meta critic.

Ben ook wel benieuwd hoe kirby air riders straks ligt, dat lijkt mij iig ook een leuke game. Ga kijken hoe die op de cube bevalt als huiswerk 😉
Niet betrapt hoor, maar lijkt me juist interessant om de discussie naar een hoger niveau te tillen dan: "Ik vind dat er weinig games uitkomen en dus heeft Nintendo een probleem".

Ik zat net nog naar de Metroid verkoopcijfers te kijken. Metroid Dread heeft van de serie het best verkocht (dat zag je bij meer games die op de Switch uitkwamen). Daarna Metroid Prime voor de Gamecube. We gaan het zien met Metroid Prime 4. Metroid Prime Remastered was mijn eerste echte ervaring met Metroid. Ik vond het een uitstekende game, maar ook erg goed geprijsd waardoor ik het vrij snel na release voor onder de 30 euro heb kunnen kopen.

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:51
[...]

Enige die eventueel een “probleem” kan vormen is Sony . Xbox laat me niet lachen en Steam deck is een hele andere markt voor . Je wilt niet weten hoe weinig mensen eigenlijk weten wat een Steam deck is in de grote wereld 🤡 als Sony een hybride console uitbrengt zou ik ook zeker die gaan halen ik hou van het handheld/docked concept en is na mijn mening de toekomst

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:28

DropjesLover

Dit dus ->

Balance schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 20:37:
[...]

De Sandisk microSD Express 512GB is nu in de "aanbieding" €92,50. De Sandisk Nintendo Switch 2 microSD Express 256GB kan je nu net onder €50 krijgen.

Gezien de recente ontwikkelingen (Samsung Reallocates NAND Production to DRAM Across Korean Fabs) zou ik het zekere voor het onzekere nemen (en dat net gedaan, 512GB besteld).
Van Sinterklaas zit hier een Switch 2 in de zak.
Ik lees dat hij al een intern geheugen heeft van 256GB en dat een game als DK Bananza ~10GB groot is wanneer je hem digitaal koopt. Lijkt me, voor mijn kinderen, voorlopig nog een uitdaging om dat vol te krijgen. Zeker nu ze voorlopig alleen Mario Kart er bij hebben :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

@DropjesLover het interne geheugen hangt er sterk van af hoeveel en wat voor games je koopt (en of ze op cartridge staan of niet). Als je een game zoals Final Fantasy 7 Rebirth gaat oppikken zit al snel de helft van dat geheugen vol :)
Sagat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:11:
[...]

Ik zie dat er een enorme discussie hierboven is geweest :+ Maar laten we het er op houden dat er wel games zijn, maar dat natuurlijk smaken en geuren persoonlijk zijn waardoor voor de ene er al meer te doen is dan de andere.

Meer algemeen - het valt me wel op dat het "exclusives" argument vaker wordt bovengehaald bij Nintendo dan bij de concurrentie. Desondanks is het met de aantallen exclusieve games veel beperkter gesteld daar, en is Nintendo toch al jaren aan een inhaalbeweging bezig wat die third-party games betreft. Ik zag toevallig deze grafiek over het aantal exclusives op Reddit - ik ga mijn handen niet in het vuur steken voor de correctheid van de cijfers maar het is demonstratief.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1p180pvriz0g1.jpeg

Tegelijkertijd is een term zoals "topper" heel moeilijk vast te pinnen, en AAA games (waarbij ik op budget en universele appeal doel) zijn geen games die je eventjes ontwikkelt. Daarom zie je bij Nintendo best wat kleinere games die de line-up vervolledigen om mensen meer redenen te geven om te spelen. Persoonlijk vind ik die kleinere games vaak net interessanter.

Van MP4 verwacht ik dat deze het kritisch zeer goed (maar niet uitstekend) gaat doen. Het wordt de best verkopende Prime game tenzij de minpunten die sommige mensen benadrukken het discours gaan domineren. Mijn persoonlijk verwachting: het is meer Metroid Prime ;)
Air Riders is mijn ding persoonlijk niet, maar probeer het zeker eens uit. Als je er mee klikt heb je denk ik heel veel game om handen.

• NokiaFan
JackAvery schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:17:
[YouTube: Layers of Fear: Final Masterpiece Edition - Nintendo Switch 2 Trailer]

[...]

MP4 en Hades 2 pakken me niet echt. En RDR2 en ACS heb ik al op de PS gespeeld. :)

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45
JackAvery schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 07:17:d Prime 4 bvb.

net als de Switch 2 versies van Red Dead Redemption 2
In december? Heb ik iets gemist?
voog schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:22:
[...]

In december? Heb ik iets gemist?
Ik was even in de war, het gaat over RDR, niet over RDR2 8)7

En wat er nog allemaal aankomt... hierbij een greep uit het toekomstige aanbod van Switch 2. Let op - dit is onvolledig.
Switch 2 highlights eind 2025 - Q1 2026
DecemberMarvel Cosmic Invasion 01/12/2025
Assasins Creed Shadows 02/12/2025
Red Dead Redemption 02/12/2025
Metroid Prime 4: Beyond 04/12/2025
Octopath Traveler Zero 04/12/2025
Sonic Racing: CrossWorlds - Nintendo Switch 2 Edition 04/12/2025
Skate Story 08/12/2025
Pokémon Legends: Z-A: Mega Dimension 10/12/2025
Warhammer 40,000: Rogue Trader 11/12/2025
The Rogue Prince of Persia 16/12/2025
Yookla-Replaylee 18/12/2025
Layers of Fear: Final Masterpiece Edition 19/12/2025
Factorio
Januari 2026 [b]Animal Crossing: New Horizons - Nintendo Switch 2 Edition
The Legend of Heroes: Trails Beyond the Horizon 15/01/2026
Final Fantasy VII Intergrade 22/01/2026
Dynasty Warriors Origins 22/01/2026
Februari 2026 Dragon Quest VII Reimagined
Mario Tennis Fever 12/02/2026
Yakuza Kiwami 3 12/02/2026
Reanimal 13/02/2026
NSO Uitbreidingspakket: Virtual Boy 17/02/2026
Ys X: Proud Nordics 20/02/2026
Resident Evil 7: Biohazard Gold Edition 27/02/2026
Resident Evil Requiem 27/02/2026
Resident Evil Village Gold Edition 27/02/2026
Trails of Berseria remastered 27/02/2026
Maart 2026 Pokémon Pokopia 05/03/2026
Fatal Frame II: Crimson Butterfly REMAKE 12/03/2026
Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflections 13/03/2026
Dynasty Warriors 3: Complete Edition Remastered 19/03/2026
007 First Light 26/03/2026
En verder… Super Mario Bros. Wonder NS2 Edition + Samen naar het Bellabel Park
Yoshi and the Mysterious Book Lente 2026
Tomodachi Life: Living the Dream Lente 2026
Fire Emblem: Fortune's Weave 2026
The Duskbloods 2026

The Adventures of Elliot: The Millenium Tales 2026
Starseeker: Astroneer Expeditions 2026
Witchbrook 2026
Mina the Hollower 2026
Elden Ring: Tarnished Edition 2026
Professor Layton and the New World of Steam 2026
Enter the Gungeon 2 2026
Fallout 4: Anniversary Edition 2026
Warframe 2026
Indiana Jones & The Great Circle 2026
LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight 2026

[ Voor 93% gewijzigd door JackAvery op 28-11-2025 20:32 ]

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:29
Resident Evil Genaration Pack is nu o.a beschikbaar voor pre order bij GameResource

https://www.gameresource....tch-2.html?source=beslist

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:35
Zelf heb ik heel veel plezier van de Switch en ik denk dat sommige negativiteit ook een beetje aangepraat wordt online. Zelf ben ik nu Ryza Atelier aan het spelen en vorige maand heb ik Trails of the Sky gespeeld. Trails of the Sky is 1 van mijn beste games ooit. Zelf kijk ik ook uit naar Dragon Quest Reimagined. De Fire Emblem van de Gamecube. Dynasty Warriors Origins heb ik al gespeeld op de PC (geweldige graphics.).

Wat ik vooral heel fijn vindt van de Switch 2 is dat ik hem van beneden naar boven kan meenemen.

Verder speel ik ook nog op mijn PC met 4090, maar op de bank spelen met de hondjes is toch wel erg leuk :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• NokiaFan
Actiegames zoals Ghost of Yotei, Uncharted, GTA en Indiana Jones. RPG’s zoals Fallout 4. Als het maar niet te veel sci-fi wordt. Liefst solo en niet online. :)

Heb vandaag KCD 2 besteld, die komt morgen binnen. Hoop dat ik daar kan inkomen. Ben nu voor de tweede keer bezig met AC Odyssee.

Update: heb de meeste souls (like) games ook gespeeld, maar ben wel toe aan iets vrolijkers en misschien wel eenvoudiger. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door NokiaFan op 29-11-2025 05:20 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 17:48:
[...]
Ik zie dat er een enorme discussie hierboven is geweest :+ Maar laten we het er op houden dat er wel games zijn, maar dat natuurlijk smaken en geuren persoonlijk zijn waardoor voor de ene er al meer te doen is dan de andere.
Er zijn zeker games te spelen, helemaal als je ook NSO hebt.
Meer algemeen - het valt me wel op dat het "exclusives" argument vaker wordt bovengehaald bij Nintendo dan bij de concurrentie. Desondanks is het met de aantallen exclusieve games veel beperkter gesteld daar, en is Nintendo toch al jaren aan een inhaalbeweging bezig wat die third-party games betreft. Ik zag toevallig deze grafiek over het aantal exclusives op Reddit - ik ga mijn handen niet in het vuur steken voor de correctheid van de cijfers maar het is demonstratief.
Ik ga niet mieren lastig vallen over deze cijfers (behalve de wii u, die had maar 2 games in zijn hele library en die zijn beiden naar de switch gegaan >:) ;) ) maar ook hier heb je wel degelijk een goed punt, bij mij leeft het beeld dat sony nog veel goede exclusives uitbrengt, maar denk dat meer historie dan actueel is. En dat je alleen nog maar kan spreken van console exclusives gezien pc releases.
[Afbeelding]

Tegelijkertijd is een term zoals "topper" heel moeilijk vast te pinnen, en AAA games (waarbij ik op budget en universele appeal doel) zijn geen games die je eventjes ontwikkelt.
Ik geef persoonlijk niet zo veel om AAA en AA en de grijze lijntjes daar tussen. BOTW was een top game, betekent niet dat iedereen het leuk vind, maar dat het een top game is zullen weinig mensen betwijfelen. Niet al te veel later (maar weet even niet meer of dat al na 6 maanden was ofzo) kwam mario oddesey waar wat mij betreft hetzelfde geld, misschien universeel net iets minder goed dan botw maar close helemaal in zijn genre. Dit is wat ik nu mis op switch 2. En ik verwacht op basis van wat er aan zit te komen niet veel verbetering. Denk dat we over 2-3 wel deze toppers gaan hebben, maar we shall see.
Daarom zie je bij Nintendo best wat kleinere games die de line-up vervolledigen om mensen meer redenen te geven om te spelen. Persoonlijk vind ik die kleinere games vaak net interessanter.
Ja en nee voor mij....dit zijn vaak wel de games die iets nieuws doen, maar zelden wat mij overhalen een console te halen. Wel dikke disclaimer dat ik gewoon een ouwe zeurpiet ben natuurlijk. Maar ik lees graag wat voorbeelden waar ik dan direct ja of nee op zou kunnen zeggen.
Van MP4 verwacht ik dat deze het kritisch zeer goed (maar niet uitstekend) gaat doen. Het wordt de best verkopende Prime game tenzij de minpunten die sommige mensen benadrukken het discours gaan domineren. Mijn persoonlijk verwachting: het is meer Metroid Prime ;)
Nogmaals gaat mij niet om de commerciele kant, mp1 ook relatief weinig verkocht op de cube destijds, helpt niet als je console amper verkocht word natuurlijk, maar ook dat is een zeer goede game, denk daar weinig discussie over is.
[...]
Air Riders is mijn ding persoonlijk niet, maar probeer het zeker eens uit. Als je er mee klikt heb je denk ik heel veel game om handen.
Ik laat je weten hoe het bevalt. Denk dat die vroeger of later als s2 titel nog wel in mijn library komt. Maar kan ' even' duren.

10 second ninja DONE

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Vermaak me prima, Cyberpunk, Star Wars, Tomb Raider, Batman Trilogy. 2 dec Assasins Creed en RDR remastered. XBX staat al 1,5-2 jaar stof te happen.
Vind het fantastisch, al die remasters nu handheld spelen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 29-11-2025 10:53 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Thalaron
  • Nu online
Ik heb zelf de Switch 2 om mee te nemen op vakantie (B.v. Hades II voor als ik geen zin heb in een solo bordspelletje en/ of wanneer anderen geen zin hebben in een party/ kaartspelletje etc) en voor de Nintendo games zélf. Voor de rest pak ik liever mijn PS5.

Ik merk dat ik maar met moeite door Tears of the Kingdom kom. Niet dat ik het niet leuk vind, maar een aantal aspecten staan mij tegen (het constant breken van je wapens bijvoorbeeld). Ik verlang terug naar een game zoals Ocarina of Time maar dan met hedendaagse technieken. Metroid Prime 4 is de eerstvolgende grote hoop op een knaller. En als die tegen blijkt te vallen, wat ik niet hoop, dan hoop ik dat MP2 en 3 in ieder geval ook op korte termijn een remaster krijgen. MP1 wil ik ook graag maar ik wacht eerst even af wat MP4 doet.

En ik zou heel graag iets gaan horen vanuit Nintendo over een nieuwe of van mijn part opgepoetste versie van Super Smash Bros. Ultimate. Ook had ik inmiddels wel wat verwacht rondom een (aankondiging of teaser) voor een nieuwe Mario game.

Ach ja... luxeproblemen :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Thalaron schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:02:
Ik merk dat ik maar met moeite door Tears of the Kingdom kom. Niet dat ik het niet leuk vind, maar een aantal aspecten staan mij tegen (het constant breken van je wapens bijvoorbeeld). Ik verlang terug naar een game zoals Ocarina of Time maar dan met hedendaagse technieken. Metroid Prime 4 is de eerstvolgende grote hoop op een knaller. En als die tegen blijkt te vallen, wat ik niet hoop, dan hoop ik dat MP2 en 3 in ieder geval ook op korte termijn een remaster krijgen. MP1 wil ik ook graag maar ik wacht eerst even af wat MP4 doet.
Breath of the Wild al gespeeld of bij Tears of the Kingdom begonnen? Ik heb de game sinds de Switch 2 Edition in huis, maar nog geen zin gehad om er uren in te steken. Momenteel ook teveel keuze uit games... Breath of the Wild jaren geleden wel uitgespeeld.

• Thalaron
  • Nu online
@L23 BotW uitgespeeld ja. Was voor mijn gevoel minder “gedoe” op de een of andere manier.

• jori040
Kirby Air Riders:
Vandaag het live-event van 12:00 tot 14:00 voltooid.Je speelt o.a. nieuwe stickers vrij.
Heerlijke game!!!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:39
jori040 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:02:
Kirby Air Riders:
Vandaag het live-event van 12:00 tot 14:00 voltooid.Je speelt o.a. nieuwe stickers vrij.
Heerlijke game!!!
Ik snapte er geen f... van, maar na 10 potjes alle rewards behaald :)

• jori040
Deezers schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:06:
[...]

Ik snapte er geen f... van, maar na 10 potjes alle rewards behaald :)
Je hebt ze idd snel ja.Ach toch weer wat leuke items. :)

• FredjeK
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01 15:07
Vandaag iets vreemds ervaren. Ongeveer een jaar geleden Mario Bros Wonder (fysiek) verkocht , vandaag door de store aan het browsen op de switch 2 stond er bij die game dat ik 'm kon downloaden. Wat denk je , ik kan hem gewoon spelen. Hoe is dit mogelijk dan?
Edit : Heb eventjes verder gekeken en heb 'm inderdaad digitaal gekocht. Vorig jaar een 20- tal fysieke games verkocht, dacht dat mario bros wonder daar ook bij zat , oeps!

[ Voor 25% gewijzigd door FredjeK op 29-11-2025 19:18 ]

Ik merk dat ik maar met moeite door Tears of the Kingdom kom. Niet dat ik het niet leuk vind, maar een aantal aspecten staan mij tegen (het constant breken van je wapens bijvoorbeeld).
Psst, doe je wel voldoende aan het fuseren van wapens? Want "constant" zou echt niet mogen als je een beetje oplet.
Sagat schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:39:

Ik geef persoonlijk niet zo veel om AAA en AA en de grijze lijntjes daar tussen. BOTW was een top game, betekent niet dat iedereen het leuk vind, maar dat het een top game is zullen weinig mensen betwijfelen. Niet al te veel later (maar weet even niet meer of dat al na 6 maanden was ofzo) kwam mario oddesey waar wat mij betreft hetzelfde geld, misschien universeel net iets minder goed dan botw maar close helemaal in zijn genre. Dit is wat ik nu mis op switch 2. En ik verwacht op basis van wat er aan zit te komen niet veel verbetering. Denk dat we over 2-3 wel deze toppers gaan hebben, maar we shall see.
Het probleem met labels zoals AAA is dat ze m.i. vaak verkeerd gebruikt worden. Je komt soms mensen tegen die een game het enkel waard vinden om te spelen als ze dat label er op kunnen plakken. Dit terwijl AAA stiekem gewoon een vage indicator is van het budget dat men geïnvesteerd heeft - wat helemaal geen garantie is voor kwaliteit of plezier.

Als je mij het vraagt is Hades II bijvoorbeeld een "topper". Hetzelfde geldt mogelijk bij iemand anders voor Cyberpunk of Star Wars Outlaws. Er is meer in de wereld dan first-party games :)
Ja en nee voor mij....dit zijn vaak wel de games die iets nieuws doen, maar zelden wat mij overhalen een console te halen. Wel dikke disclaimer dat ik gewoon een ouwe zeurpiet ben natuurlijk. Maar ik lees graag wat voorbeelden waar ik dan direct ja of nee op zou kunnen zeggen.
Om wat voorbeelden voor Switch 1 te geven: Astral Chain, Mario x Rabbids, Zelda Echoes of Wisdom, alle Xenoblade games, alle Fire Emblem games, Bayonetta games, de (re)releases van oude visual novels door Nintendo, New Pokémon Snap, Endless Ocean...

Ok de scope variëert enorm. Maar geen enkele van die games heeft een gigantisch budget noch mikken op veel meer dan enkele mijoenen spelers. Desondanks ze voegen m.i. wel veel toe aan een line-up.

Anyway, het is nog héél vroeg en de realiteit is dat een game ontwikkelen veel langer duurt dan vroeger. Ik verwacht bvb. nog wel wat Nintendo Switch 2 editions als filler.
JackAvery schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:32:
[...]

Anyway, het is nog héél vroeg en de realiteit is dat een game ontwikkelen veel langer duurt dan vroeger. Ik verwacht bvb. nog wel wat Nintendo Switch 2 editions als filler.
Ik vond het bij de Switch 1 wel uniek dat Nintendo de luxe had om een game die af was een tijdje in de kast te bewaren en pas op een strategisch moment uit te brengen. Daardoor brachten ze niet teveel first party games tegelijkertijd uit, maar had je ook geen (grote) gaten in het release rooster. Concurrenten zoals Xbox hadden daar wel moeite mee viel me op met games die uitgesteld werden. Een logische aanpak, maar volgens mij niet heel vanzelfsprekend.

Ik verwacht dat ze bij de Switch 2 voorlopig ook nog wel die luxe hebben en het inderdaad kunnen aanvullen met Nintendo Switch 2 Edition filler.

Vooral benieuwd hoe het komend jaar met third party titels gaat. Er wordt inmiddels steeds meer aangekondigd, maar de releasedatum 2026 van Indiana Jones en Fallout 4 is nog behoorlijk vaag. Hopelijk eerder begin van het jaar dan pas met de feestdagen.
L23 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 20:42:
[...]

Ik vond het bij de Switch 1 wel uniek dat Nintendo de luxe had om een game die af was een tijdje in de kast te bewaren en pas op een strategisch moment uit te brengen. Daardoor brachten ze niet teveel first party games tegelijkertijd uit, maar had je ook geen (grote) gaten in het release rooster. Concurrenten zoals Xbox hadden daar wel moeite mee viel me op met games die uitgesteld werden. Een logische aanpak, maar volgens mij niet heel vanzelfsprekend.

Ik verwacht dat ze bij de Switch 2 voorlopig ook nog wel die luxe hebben en het inderdaad kunnen aanvullen met Nintendo Switch 2 Edition filler.
Het is geen toeval dat we Nintendo al een tijdje zien inzetten op de groei van hun interne personeel. Dit gebeurt grotendeels iets organischer dan bij bvb. een Microsoft omdat Nintendo een andere visie en een ander business model heeft. Games zijn de kern van Nintendo’s omzet ondanks de vele zetten die ze doen om te diversifiëren. Men bouwt in Kyoto een tweede R&D gebouw, ze kopen zich in bij vaste partners (Bandai Namco Singapore) en investeren in Port studio’s met Nintendo expertise (Shiver). Voor Switch 2 zien we dat N zelfs hun updates voor verschillende games outsourced heeft naar Panic Button, nog zo een studio for hier met veel Switch ervaring. Het besef is er dat ze voldoende hun eigen unieke punten moeten blijven aanbieden om mensen geïnteresseerd en actief te houden op het platform, net als voldoende third party aanbod ook essentieel is.

Aan de andere kant: games worden steeds duurder, ontwikkeltijden worden soms langer. Het is óók geen toeval dat we bij de kleinere Nintendo games een zeer strict gedefinieerde scope zien - dit is een gevolg van het budget.

Of het Nintendo zal lukken om eenzelfde grote aantal releases (en re-releases) aan te bieden als de voorbije acht jaar zullen we wel zien, maar ze investeren alvast het nodige om die richting te proberen blijven volgen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik heb een vraag, hoop dat iemand mij kan helpen.
Huidige situatie:

Kind1 met eigen e-mail adres (geen parent gebeuren, gewoon een full account) op een switch2, digitale versie van mario kart word, en super mario odyssey fysiek. Mario kart world is geactiveerd op Kind1 e-mail adres.
Kind2 en Pa hebben op die switch2 een eigen profiel.

Nu komt er een 2e switch bij (inc Mario kart world code), waar effectief kind2 en pa op gaan gamen.

Hoe richt ik dit het slimste in?
De 2e switch2 ook aanmelden met het e-mail adres van kind1, zodat beide switches identiek zijn?
Of de 2e switch2 aanmelden op het e-mail adres van kind2, en dan bijv de nieuwe mario kart code activeren op het email adres van kind2? Maar stel er komt een DLC uit, dan moet je die 2 keer kopen ipv 1 keer, dat is ook niet zo handig.

Kind1 kan gewoon op de eerste switch blijven spelen, en kind2 en pa gaan op de 2e switch spelen. De profielen van kind2 en pa mogen daarom ook wel van de 1e switch af als dat nodig is.
Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Dacuuu op 30-11-2025 09:44 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 12:15
Ik zit er aan te denken om Super Mario Party Jamboree te halen voor de Switch 2. Is het de moeite om de Switch 2 versie/uitbreiding te halen?

Ik heb zowel een Switch 1 als een Switch 2, dus wellicht kan ik beide joycons gebruiken en zo met 4 spelers spelen? Heb ook nog een pro-controller maar begreep dat je dan niet alle games kunt spelen. Heb geen webcam, dus dat gedeelte gaan we niet kunnen spelen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04
Gynnad schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:51:
Ik zit er aan te denken om Super Mario Party Jamboree te halen voor de Switch 2. Is het de moeite om de Switch 2 versie/uitbreiding te halen?

Ik heb zowel een Switch 1 als een Switch 2, dus wellicht kan ik beide joycons gebruiken en zo met 4 spelers spelen? Heb ook nog een pro-controller maar begreep dat je dan niet alle games kunt spelen. Heb geen webcam, dus dat gedeelte gaan we niet kunnen spelen.
Ik heb zelf de S2-versie en extra controllers, zodat we met vier spelers kunnen spelen. Het is leukom dit met het gezin en vrienden te doen. Volgens mij zijn er met S1-controllers verschillende mini-games die je niet kunt spelen, omdat de muisfunctie ontbreekt. Een webcam is niet noodzakelijk. Het is een leuke aanvulling, maar niet vereist voor extra mini-games.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-01 12:59
Vanochtend Split Fiction besteld voor € 23 @Amazon.nl.

Is wel een code in een doosje, maar toch. :)

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:34
Ik merk dat ik maar met moeite door Tears of the Kingdom kom. Niet dat ik het niet leuk vind, maar een aantal aspecten staan mij tegen (het constant breken van je wapens bijvoorbeeld).
Breath of the Wild was mijn eerste Zelda game en heb de franchise altijd heel gaaf gevonden, maar dit was de reden dat ik die game na een uurtje of 8-10 nooit meer heb aangeraakt. Vre-se-lijk, kan de lol er persoonlijk niet van in zien

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-01 00:48
Ik had eigenlijk gehoopt dat Nintendo eindelijk de Pro en Pro 2 controller stand-by drain bug had opgelost.

Korte versie, controller gaat super snel leeg wanneer niet in gebruik, binnen 1 a 2 weken is de controller gewoon leeg zelfs als deze volledig opgeladen in de la ligt, een probleem die ik niet had met Switch 1.

Als dat ding nog een beetje snel vol was dan ok, wou net wat spelen op Switch 2 en nope, Pro 2 is weer leeg en Pro ook (beide paired aan mijn Switch 2.

Langer verhaal: Deze bug viel mij op vanaf dag 1 dat ik Switch 2 had, toen had ik nog geen Pro 2 controller maar het viel mij op dat als mijn (of die van mijn partner) OG Pro controller gepaired is met de Switch 2, dat wanneer deze niet gebruikt wordt gewoon binnen 1 a 2 weken leeg is (wanneer volledig opgeladen, anders is deze nog sneller leeg).

En het komt gewoon voor dat ik de Switch 2 1 a 2 weken niet aanraak, ik game op PC ook dus de Switch 2 gaat alleen aan als ik een game puur daarop ga spelen.

Destijds de OG Pro controller opnieuw gepaired met mijn oude Switch en de betreffende bug was er niet, sterker nog ik kan dat ding ruim 1 maand in de la laten liggen en hij toont minimaal 2/3de accu over.

Terug gepaired naar Switch 2 en bug was er weer, mijn Switch 2 inmiddels gereset en probleem is er nog steeds, hetzelfde bij een kennis die ook een Switch 2 heeft aangezien diegene mij vroeg of die issue mij bekend is.

Enorm irritant, ik vraag mij af of de controller anders verbonden is met de Switch 2 dan OG Switch, sowieso weet ik dat je met de OG Pro niet Switch 2 op afstand kan inschakelen vanwege gebrek aan RF op Switch 2, maar dat zou toch niet de reden moeten zijn dat de controller steeds leeg gaat wanneer niet in gebruik lijkt mij.

Grappig genoeg, betreffende kennis had 1 ding getest wat ik zelf nog niet had geprobeerd, diegene heeft 2 Switch Pro 2 controllers, en de ene was gepaired en de ander niet (was met PC gekoppeld voor emulators), die laatste was vol na 1 maand, terwijl de Pro 2 die wel gepaired was bij diegene na 1,5 week ongebruikt al een low battery warning gaf.

De controller is gewoon uit, lampjes branden niet en sowieso lijkt het mij raar dat er knoppen eventueel ingedrukt zijn die de batterij kunnen leeg trekken, dan was die issue er ook als mijn OG Pro met Switch 1 gekoppeld was.

Begin dit een beetje zat te worden, ben geen fan van controllers non stop aan de kabel te laten hangen maar bijna elke keer dat ik dat ding pak, is hij leeg als ik de Switch een poos niet gebruik.

Wanneer in gebruik is de accuduur gewoon super net als met de oude controller, dat is de issue ook niet.

Edit:

Blijkbaar is het opgelost?

https://www.reddit.com/r/...rain_in_standby_seems_do/

Al zie ik daar 1 comment die anders beweert, hopelijk is dat een uitzondering.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 30-11-2025 17:33 ]

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:39
JackAvery schreef op zondag 30 november 2025 @ 18:09:
@Mizgala28 dit zou moeten opgelost zijn in de meest recente firmware maar in alle eerlijkheid ben ik de bug sinds launch nooit tegengekomen…
Ik had dit ook sinds dag 1 met de Switch 2 pro controller. Ik begon te twijfelen maar niet gebruiken is inderdaad heel snel leeglopen..

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02
So ik ben eindelijk ook over, heb m'n switch 2019 V2 verkocht en laatst met behulp van cashback l en wat cadeaukaarten bij bol de Mario versie besteld. Heb nog voldoende games liggen voor de OG Switch, eerst die maar eens gaan spelen.
Ook een screenprotector besteld dankzij de topic :)

Heb alleen m'n extra setje joycons ook verkocht, moet nu dus een nieuwe set kopen. Had niet onderzocht dat die ook compatible waren met de SW2, we spelen best wel vaak Mario kart of party als we visite hebben we namelijk..

NS FC: SW 2742 0448 8213

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

Gisteren is onze S2 binnen gekomen, stiekem aan de lader gelegd zodat de kinderen hem niet konden zien. (word het familie sint cadeautje). Gisteravond de kids op bed gelegd en de boel maar eens aangeslingerd, Mario geinstalleerd, online abbo afgesloten en mij gelijk een uur of 2 met een oude Zelda vermaakt. Daarna nog even mariokart race gedaan en een heel klein stukje van de demo van Octopath traveler.

Ik ben zelf wel even zoet, paar oude games via online spelen. Al een wenslijst aan games om te spelen (FF1-6,7,8, zelda's, octopath, dragon quest) dus ik ben al over. De twijfel die ik had is weg, heerlijk om wat op de bank te kunnen gamen. De S2 is de tweede handheld na originele gameboy, op de PC na was de laatste console de wii. Dan is dit toch wel een forse stap vooruit. Vervangt de pc niet, maar voor casual couch gaming wel erg goed.

Accu duur is niet bijzonder, na een 4 uur installeren en wat gamen was hij bijna leeg. Dat word nog even een extra lader voor op de bank erbij regelen. Wel weer fijn dat er een extra USB-C bovenop zit. In basis is die 4 uur wel genoeg voor een avondje/middagje gamen. Even bekijken hoe lang dat met zwaardere games is.

Vanavond Zelda BOTW ophalen via MP, misschien nog een paar extra en dan kunnen we wel even vooruit. Van de week even kijken of ik het dock al kan plaatsen uit het zicht. Niks mooiers dan vrijdag meteen te kunnen racen met z'n vieren.

Nog onderweg zijn een draagtas, screenprotector en 8bitdo adapter (kan ik m'n xbox controller gebruiken).

Awesome

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:32:
[...]
Het probleem met labels zoals AAA is dat ze m.i. vaak verkeerd gebruikt worden. Je komt soms mensen tegen die een game het enkel waard vinden om te spelen als ze dat label er op kunnen plakken. Dit terwijl AAA stiekem gewoon een vage indicator is van het budget dat men geïnvesteerd heeft - wat helemaal geen garantie is voor kwaliteit of plezier.
Daarom gaf ik in mijn vorige post al aan, dat ik het label aa of aaa ook niet zo spannend vind, Claire obscure is (denk ik) geen aaa game, maar valt wel binnen mijn 'topper' lijst. Het is dan geen exclusive. Maar net als mijn voorbeelden botw en oddessey en game die vrijwel iedereen 'goed zal vinden. En nogmaals betekent niet dat iedereen het dan ook wil spelen of leuk vind om te spelen. Maar uiteraard is dit moeilijk te specifieren, denk wel dat we hier in dit topic redelijk een beeld hebben op dit vlak.
(mooi voorbeeld vind ik het wapens gaan stuk in zelda paar posts hiervoor....geen leuke mechanic voor velen en misschien genoeg voor mensen om de game dus weg te leggen maar betekent niet dat 'we' vinden dat het een slechte game is, tenminste zo komt het op mij over dan :) )
Als je mij het vraagt is Hades II bijvoorbeeld een "topper". Hetzelfde geldt mogelijk bij iemand anders voor Cyberpunk of Star Wars Outlaws. Er is meer in de wereld dan first-party games :)
Hades 2 en CP ga ik volledig in mee. SWO wat minder. Denk dat Hades 2 wel een mooi voorbeeld is van iets wat geen AAA is maar wel in die topgames lijst. Als het nou wel een exclusive geweest was, was dit precies iets wat ik zoek voor het lijstje!
Om wat voorbeelden voor Switch 1 te geven: Astral Chain, Mario x Rabbids, Zelda Echoes of Wisdom, alle Xenoblade games, alle Fire Emblem games, Bayonetta games, de (re)releases van oude visual novels door Nintendo, New Pokémon Snap, Endless Ocean...
- Astral chain ken ik niet goed genoeg, volgens mij wat mixed reviews over gezien destijds. Ik bedoel dat ook echt als, zowel zeer positieve als ook wat negatievere reviews. Maar lijkt me zeker leuke game voor de breedte.
- Mario x rabbids is een goede, prima game inderdaad
- Zelda Echoes....ik vind dit genre zelf niet geweldig. En volgens mij is het ook niet iets wat bijna iedereen leuk vind. Als je er wel van houdt en/of zelda fan bent is dit natuurlijk super.
- Xenoblade, ja van wat ik hoor en zie zou deze inderdaad op de (misschien beter om het mijn lijst te noemen maar ik zoek juist iets wat breed gedragen word).
- Fire emblem. zou het zelfde moeten zijn als Xeno, maar toch omdat het misschien net meer een niche genre is? Wederom als het wel je ding is super games w.m.b.
- Bayonetta, wederom als dit een exclusive was zou het zeker op de lijst mogen, wacht 3 IS een exclusive (toch?). Vind het altijd vreemd dat deze gamereeks (nou ja voor mijn gevoel dan) in de shaduw staat van god of war en wellicht iets mindere mate devil may cry. Denk dat het niet meehielp dat de 3de game 'limited by the technology of its time' was op de s1 natuurlijk.
- oude visual novels, dit is misschien een leeftijd of bubble ding maar ken weinig mensen die dit veel spelen? Aan de andere kant, als je het iets wat breder neemt en phoenix wright ook meeneemt, ja dan schuur je ernstig dicht aan tegen wat ik bedoel.
-snap, mjah, heb het ooit wel even snel geprobeerd op n64, maar heeft me nooit gegrepen, ben ook geen grote pm fan.
- endless ocean. Volgens mij prima degelijke rpg.
Ok de scope variëert enorm. Maar geen enkele van die games heeft een gigantisch budget noch mikken op veel meer dan enkele mijoenen spelers. Desondanks ze voegen m.i. wel veel toe aan een line-up.
Discussie is wat mij betreft nooit geweest dat er niets te spelen is op de switch of nu dan s2. Dus ja in het algemeen is de line up prima. Maar als je ook op andere consoles of pc speelt, en veel speelt, heb je dan genoeg dingen die je nergens anders kan doen? En tuurlijk dit is absoluut ook iets wat voor velen van ons geen issue is, gezien alle andere (non gaming) dingen je ook moet of wil doen :)
En zoals iemand al aangaf je kan uiteraard ook prima, een switch combineren met een andere console of pc, of retro of euh alles :X
Ja, probeerde dit ook al in de initiele post aan te geven, het is vroeg, maar ik had toch gehoopt op meer, helemaal met de feestdagen in aantocht. Voor mijn gevoel was dat beter op s1, maar human memories en de rose tinted glasses zullen hierin ook een rol spelen.
Daarnaast, wederom zoals eerder aangegeven, het loopt fantastisch dus waarom zouden ze meer moeite doen en met mp4 heb je natuurlijk ook iets. Bij elke game is er altijd een risico dat het tegenvalt.

IIg dank voor de lijst, vind het altijd leuk om zulke dingen te lezen en over na te denken!

10 second ninja DONE

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De eerste gameplay en comparison video's van Assassin's Creed Shadows voor Switch 2 staan op Youtube.

Enkele voorbeelden:

35 minuten gameplay:
PS5 Pro vergelijk:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:41
joblamie schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:12:
De eerste gameplay en comparison video's van Assassin's Creed Shadows voor Switch 2 staan op Youtube.

Enkele voorbeelden:

35 minuten gameplay:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows (Switch 2) - 35 Minutes of NEW Gameplay (No Commentary)]

PS5 Pro vergelijk:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows Nintendo Switch 2 vs PS5 Pro Early Graphics Comparison]
Het kan aan mij liggen maar in het onderste filmpje lijkt het alsof het op de switch 2 op sommige plekken nog onder de 30fps komt. Ik hoop niet dat het zo is.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
Weet iemand wanneer we de reviews mogen verwachten van MP4? of is dat pas Donderdag?

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GranCanaria schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:27:
[...]

Het kan aan mij liggen maar in het onderste filmpje lijkt het alsof het op de switch 2 op sommige plekken nog onder de 30fps komt. Ik hoop niet dat het zo is.
Framerate is inderdaad rond de 25 fps zoals te zien is in dit filmpje:
Sowieso word ik niet wild enthousiast van dit filmpje. Eigenlijk zou ik moeten wegblijven van dit soort vergelijkingsvideo's omdat het altijd zo pijnlijk inzichtelijk maakt hoeveel beter de game er uit kan zien terwijl als je enkel en alleen naar de Switch 2 versie zou kijken je waarschijnlijk zelfs onder de indruk bent. Wel zonde om te zien dat de Xbox Series S versie er beter uitziet en beter presteert, je hoopt toch altijd op vergelijkbaar resultaat tussen die en de Switch 2.

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:41
joblamie schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:24:
[...]

[YouTube: Assassin's Creed Shadows | Switch 2 - PS5 - Xbox Series S | Graphics Comparison]

Sowieso word ik niet wild enthousiast van dit filmpje. Eigenlijk zou ik moeten wegblijven van dit soort vergelijkingsvideo's omdat het altijd zo pijnlijk inzichtelijk maakt hoeveel beter de game er uit kan zien terwijl als je enkel en alleen naar de Switch 2 versie zou kijken je waarschijnlijk zelfs onder de indruk bent. Wel zonde om te zien dat de Xbox Series S versie er beter uitziet en beter presteert, je hoopt toch altijd op vergelijkbaar resultaat tussen die en de Switch 2.
Dat het er beter uitziet vind ik helemaal niet erg. Ik heb nog nooit zoveel genoten van starwars outlaws op de switch 2. Ik heb hem ook op de ps5 en daar draait alles beter op maar op het schermpje van de switch 2 ziet het er vaak goed genoeg uit. Volgens mij liep dat spel op 30fps en dat is voldoende voor me, maar als het eronder valt dan gaat dat ten koste van de speelbaarheid en dat vind ik jammer. Dat hoeft in deze tijd niet meer vind ik.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:38
Wel zonde om te zien dat de Xbox Series S versie er beter uitziet en beter presteert, je hoopt toch altijd op vergelijkbaar resultaat tussen die en de Switch 2.
DDR vs GDDR. Series S heeft een ruim twee (drie handheld) keer grotere geheugenbandbreedte.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:29
Goed moment om RDR voor de Switch 2 te kopen. Dit ziet er echt geweldig uit met 60fps

YouTube: Red Dead Redemption Nintendo Switch 1 vs Switch 2 Performance Review
[...]

[YouTube: Assassin's Creed Shadows | Switch 2 - PS5 - Xbox Series S | Graphics Comparison]

Glas half leeg ? Je vergelijkt een console met een power budget van 100W met eentje van 15W.

Op schaduwen/reflecties na zie ik niet zoveel verschil obv de eerste 5 minuten. Dat de framerate daar even wat onder de 30 dipt is zo maar het is onmogelijk om te zeggen hoe representatief dat is voor het spel gezien hoe kort het filmpje is en de locatie. Verder weten we ook niet hoeveel tweaking Ubisoft nog plant te doen met patches.

Handheld is een een ander verhaal, maar docked lijkt dit me toch gewoon een competente Port. Kan het nog beter? Waarschijnlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 02-12-2025 07:07 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Vind het er ook wel mooi uitzien. AC. Als de post meewerkt vanmiddag zelf testen.
RDR ziet er na de patch ook een stuk mooier uit!
Ik ben d'r wel blij mee, dat dit nu mobiel te spelen is op een Nintendo.

Haters everywhere but I don’t really care

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dit weekend:

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:51

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JackAvery schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:04:
[...]

Glas half leeg ? Je vergelijkt een console met een power budget van 100W met eentje van 15W.

Op schaduwen/reflecties na zie ik niet zoveel verschil obv de eerste 5 minuten. Dat de framerate daar even wat onder de 30 dipt is zo maar het is onmogelijk om te zeggen hoe representatief dat is voor het spel gezien hoe kort het filmpje is en de locatie. Verder weten we ook niet hoeveel tweaking Ubisoft nog plant te doen met patches.

Handheld is een een ander verhaal, maar docked lijkt dit me toch gewoon een competente Port. Kan het nog beter? Waarschijnlijk.
Mwah gezien de series s toch ook al weer wat jaartjes meedraait en toch het zwakke broertje is deze generatie vind ik het toch niet helemaal onrealistisch hoor. Ik zou ook verwachten dat ze wat kracht verschil zouden kunnen 'offsetten' met de upscaling magic van de switch 2. Verder natuurlijk eens met zowel de uitspraak dat je zonder vergelijkingen nog steeds gelukkig bent met deze optie en dat er met patches ook nog eea mogelijk is!

10 second ninja DONE

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyberw00d schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:46:
[...]

Denk dat de meesten druk zijn met Metroid 4 of ac shadows
Een thema unlocken kost je echter minder dan een uur. :p

Sagat schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:06:
[...]

Mwah gezien de series s toch ook al weer wat jaartjes meedraait en toch het zwakke broertje is deze generatie vind ik het toch niet helemaal onrealistisch hoor. Ik zou ook verwachten dat ze wat kracht verschil zouden kunnen 'offsetten' met de upscaling magic van de switch 2. Verder natuurlijk eens met zowel de uitspraak dat je zonder vergelijkingen nog steeds gelukkig bent met deze optie en dat er met patches ook nog eea mogelijk is!
Mja we gaan akkoord met elkaar denk ik :) Ik vind het ook niet onrealistisch, ik vind het redelijk op gelijkaardig niveau gezien we een tablet met een console vergelijken die theoretisch nog steeds iets krachtiger hoort te zijn (30% krachtigere GPU, krachtigere CPU) maar geen toegang heeft tot het Nvidia sausje.

• jori040
Apart dat er geen vaste review tijd bekend is rondom Metroid prime 4.
Pagina: 1 ... 135 ... 142 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4