Ik had het nu over de deals die Nintendo zelf aanbiedt, maar ik verwacht eigenlijk niet dat men de console in het eerste jaar gaat afprijzen. Kortingen in bvb. Frankrijk ontstaan overigens vooral door impuls van concurrentie. Maar ik zou vooral zeggen dat je in een open Europese markt je niet door grenzen moet laten tegenhoudenFastForwardNL schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:22:
[...]
Ik hoop dat er wel wat retailers zijn die de prijs iets lager maken dan de standaardprijs.
In omliggende landen is de Switch 2 al goedkoper geweest.
Switch 2 met of zonder bundel is vaak stevig in de aanbieding alleen niet bij de “bekende” retailers.
389,- voor een switch 2 Mario World bundel op 11-11 bijvoorbeeld op AliExpress vanuit EU verzonden.
De grote retailers profiteren nog steeds omdat mensen onterecht bang zijn om dit soort producten via AliExpress te bestellen.
389,- voor een switch 2 Mario World bundel op 11-11 bijvoorbeeld op AliExpress vanuit EU verzonden.
De grote retailers profiteren nog steeds omdat mensen onterecht bang zijn om dit soort producten via AliExpress te bestellen.
Garantie van ali of Nintendo indien gekocht via Ali schijnt toch nog wel een ding te zijn(als in dat heb je niet in de praktijk)schumi1986 schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:02:
Switch 2 met of zonder bundel is vaak stevig in de aanbieding alleen niet bij de “bekende” retailers.
Awesome
Ja garantie is een dingetje, maar 15 dagen recht op retour dat geeft wel zekerheid als het product met defecten uit de doos komt. Voor 389 en dan Mario Kart World op cardridge ipv downloadcode zou ik wel aandurven.A13X schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:18:
[...]
Garantie van ali of Nintendo indien gekocht via Ali schijnt toch nog wel een ding te zijn(als in dat heb je niet in de praktijk)
Het is 11 nov dus de Aliexpress aanbiedingen zijn weer aan vandaag.
Helaas komt de Singapore editie met fysieke mario kart world op €444,49 met code 11NL60
https://nl.aliexpress.com...876fa40&afSmartRedirect=y
De Hong Kong versie met digitale game komt op €389,02 met code 11NL60
Ik heb nu de HK versie besteld
Helaas komt de Singapore editie met fysieke mario kart world op €444,49 met code 11NL60
De Hong Kong versie met digitale game komt op €389,02 met code 11NL60
Ik heb nu de HK versie besteld
De eerste grote firmware update is er, met een aantal quality-of-life oplossingen:
En ook belangrijk: de piekhelderheid staat nu in het HDR kalibratiedisplay:
De icoontjes boven je (fysieke) game software zien er als volgt uit:Ver. 21.0.0 (Released November 10, 2025)
Added symbols above software icons displayed on the HOME Menu to indicate whether the software is a physical or a digital version.
When multiple software downloads are in progress, there is now an option to cancel all.
If a console bundle includes a software download, there will now be an icon to “Receive Software.” It will display if the system is connected to the internet.When finding users to send a friend request to, the Search for Users You’ve Played With option under Add Friend now includes people you’ve interacted with in your friends’ GameChat rooms.
- The icon will launch Nintendo eShop and you can proceed to the downloadable software.
- You can still receive the software by navigating to Nintendo eShop from the HOME Menu directly.
Added the ability to download data for a virtual game card even if the “Use Online License" setting is turned off.The following updates have been made for GameChat:
- This option is available in the Options of a virtual game card when accessed via Virtual Game Cards from the HOME Menu.
The following updates have been made in Accessibility in System Settings:
- The game will not automatically go to sleep while chatting.
- The option to turn off “Chat Audio Panning” has been added.
- Chat can continue if the console goes from TV mode (docked) to Handheld or Table mode where this scenario changes the internet from a wired connection to a wireless connection.
The following updates have been made in Audio in System Settings:
- When Use Text to Speech is turned on, the description of the predictive conversion character on the Japanese keyboard is now read out loud.
- The upper limit of Text-to-Speech Speed was increased from 300% to 400%
The following updates have been made in Display in System Settings:
- The ability to change the audio mode for a wirelessly connected Nintendo Switch 2 Pro Controller was added. “Stable” or “Low Latency” can be selected.
- "Low Latency" will reduce audio latency when compared to “Stable” but may be more subject to interference in some wireless environments.
The following updates have been made in Notifications in System Settings:
- “HDR Output” was renamed to “System Screen’s HDR Output.”
- Improved the screen display when using Adjust Screen Size to make it easier to adjust.
The following updates have been made in System in System Settings:
- The option "Platinum Point Notification” was renamed to "Nintendo Switch Online Notification."
General system stability improvements to enhance the user's experience.
- “Stop Charging Around 90%” was renamed and updated to “Stop Charging Around 80-90%”
- Thai and Polish were added to the list of options under Language.
- Thai and Polish will only be available in software when it supports the respective language.
![]() | ![]() |
[Nintendo Switch 2 System Update] Version 21.0.0 adds a way to view the peak brightness value when adjusting HDR settings in TV mode. This change appears to have been mistranslated in the English patch notes, as it says an entirely different setting was changed. (thanks sky!)
— OatmealDome (@oatmealdome.bsky.social) 2025-11-11T05:07:02.7729480Z
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2025 08:37 ]
Gisteren opnieuw begonnen met Luigi's Mansion 3. Die heb ik bij release helemaal kapotgespeeld en ik had er weer eens zin in. Het blijft echt een geweldige game, een van mijn all-time favoriete Switch games. Mag ik ook even vermelden dat ik het de mooiste Switch game ooit vind? Die sfeer, de details, het is echt een topgame. Nu zie ik hoeveel minder Luigi's Mansion 2 HD eigenlijk is. Ook een toffe game, maar LM3 is zoveel beter.
Ja ik vind het ook de mooiste Switch 1 game. Goed mee vermaakt, alleen vond ik achteraf al dat geld opzuigen een beetje zinloosCyrax0508 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:25:
Gisteren opnieuw begonnen met Luigi's Mansion 3. Die heb ik bij release helemaal kapotgespeeld en ik had er weer eens zin in. Het blijft echt een geweldige game, een van mijn all-time favoriete Switch games. Mag ik ook even vermelden dat ik het de mooiste Switch game ooit vind? Die sfeer, de details, het is echt een topgame. Nu zie ik hoeveel minder Luigi's Mansion 2 HD eigenlijk is. Ook een toffe game, maar LM3 is zoveel beter.
Het ziet er ook goed uit op de Switch 2? Of is een Switch 2 update welkom? Ik heb destijds de game verkocht en daar nog steeds een beetje spijt van, maar nog geen goed moment gevonden om de game weer te kopen. Zul je zien dat er opeens een Switch 2 Edition uitkomt…
Ja, dat geld opzuigen gaat nergens overL23 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:33:
[...]
Ja ik vind het ook de mooiste Switch 1 game. Goed mee vermaakt, alleen vond ik achteraf al dat geld opzuigen een beetje zinloos
Het ziet er ook goed uit op de Switch 2? Of is een Switch 2 update welkom? Ik heb destijds de game verkocht en daar nog steeds een beetje spijt van, maar nog geen goed moment gevonden om de game weer te kopen. Zul je zien dat er opeens een Switch 2 Edition uitkomt…
Het ziet er prachtig uit op de Switch 2, ik denk niet dat er een Switch 2 Edition van komt. Daar is de game echt te mooi voor, het zou zinloos zijn. Wel vind ik het op mijn OLED net wat mooier (het is ook een donkere game, dus > OLED)_dan op mijn Switch 2 in handheld.
Het is altijd een goed moment om deze topper (opnieuw) te kopen
Qua graphics of gameplay?Cyrax0508 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:25:
Nu zie ik hoeveel minder Luigi's Mansion 2 HD eigenlijk is.
Ik denk dat ze allemaal zo hun charmes hebben maar je moet ook niet vergeten dat er heel wat jaren tussen zitten met toen aanzienlijk minder mogelijkheden.
LM3 is idd de beste op de Switch maar LM2 origineel op de 3DS blijft op dat platform voor mij ook wel ook een van de beste games. Met het wegvallen van 3D op de Switch mist er toch wel wat en zijn enkele ingenieuze puzzels en verstop plekken ook minder 'mooi' geworden.
Het is net als dat LM1 op de 3DS er ook beter uitziet dan de GC maar de GC toch net ff fijner speelt.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Beide. Ik vergelijk LM3 met LM 2 HD Switch versie en niet de 3DS versie trouwens. De 3DS versie is een heel ander verhaal wat mij betreft. Die game vond ik ook echt geweldig en is dan weer een van de beste 3DS games voor mij. LM 1 op de 3DS vond ik inderdaad ook minder lekker dan op de GC.DukeBox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:55:
[...]
Qua graphics of gameplay?
Ik denk dat ze allemaal zo hun charmes hebben maar je moet ook niet vergeten dat er heel wat jaren tussen zitten met toen aanzienlijk minder mogelijkheden.
LM3 is idd de beste op de Switch maar LM2 origineel op de 3DS blijft op dat platform voor mij ook wel ook een van de beste games. Met het wegvallen van 3D op de Switch mist er toch wel wat en zijn enkele ingenieuze puzzels en verstop plekken ook minder 'mooi' geworden.
Het is net als dat LM1 op de 3DS er ook beter uitziet dan de GC maar de GC toch net ff fijner speelt.
Al met al ben ik ook erg blij met LM 2 HD op de Switch, want die is dan wel minder dan LM 3 maar dat geeft verder niks. Het is nog steeds een erg toffe game. Maar ja, LM3 vind ik dus echt bizar goed.
Ik sta in elk geval vooraan als er ooit een LM4 wordt uitgebracht
Een hele fijne verbetering.JackAvery schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:31:
[...]
De icoontjes boven je (fysieke) game software zien er als volgt uit:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja ik vind LM3 ook een topper.Visueel zeker de mooiste Switch game.
LM2 vond ik op de 3DS niet goed tot zijn recht komen.De besturing vind ik op de 3DS niet fijn.
Gelukkig komt de Switch versie van LM2 hier wel goed tot zijn recht.
LM1 was mijn 1e Gamecube game.Deze game liet meteen zien wat de Gamecube in huis had.
LM2 vond ik op de 3DS niet goed tot zijn recht komen.De besturing vind ik op de 3DS niet fijn.
Gelukkig komt de Switch versie van LM2 hier wel goed tot zijn recht.
LM1 was mijn 1e Gamecube game.Deze game liet meteen zien wat de Gamecube in huis had.
Misschien een longshot maar ik probeer het toch. Heeft iemand hier positieve ervaring met een zwanenhals houder voor de switch?
Zoiets als dit https://a.aliexpress.com/_EySw7vQ
De switch 2 is iets zwaarder dan de gemiddelde telefoon en ben op zoek naar eentje welke sowieso het gewicht aan kan.
De switch 2 is iets zwaarder dan de gemiddelde telefoon en ben op zoek naar eentje welke sowieso het gewicht aan kan.
Dit kan zeker. @RayNbow heeft dit bvb. (maar vraag me niet welk model). De meeste tablethouders zouden moeten werken?avec_style schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:08:
Misschien een longshot maar ik probeer het toch. Heeft iemand hier positieve ervaring met een zwanenhals houder voor de switch?
[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 11-11-2025 13:51 ]
Zelf heb ik deze: https://www.amazon.nl/dp/B07Y846C6N
De arm is niet heel lang (92cm volgens de productpagina), maar ik heb 'm geklemd aan een tafeltje naast m'n bed en dat is voldoende om de Switch boven m'n hoofd te kunnen positioneren. De arm is trouwens best stijf, dus ik heb de arm 1x gebogen en daarna in die positie laten staan.
De arm is niet heel lang (92cm volgens de productpagina), maar ik heb 'm geklemd aan een tafeltje naast m'n bed en dat is voldoende om de Switch boven m'n hoofd te kunnen positioneren. De arm is trouwens best stijf, dus ik heb de arm 1x gebogen en daarna in die positie laten staan.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Eens dat Luigi's Mansion 3 de mooiste Switch-game is, maar het kan echt nog wel een klap mooier. Het spel is nu 30fps en 1080p op S2. Dat mag wel naar 60fps en upscaled 4k. Toch een gemiste kans om rondom Halloween geen S2 Edition aan te kondigen met een paar verdiepingen erbij (of juist dieper gelegen kelders, om wat meer richting de spooky vibe te gaan van LM1).ik denk niet dat er een Switch 2 Edition van komt. Daar is de game echt te mooi voor, het zou zinloos zijn.
https://www.gematsu.com/2...pia-launches-march-5-2026
Dus Nintendo gaat nu ook eigen games uitbrengen op een Game Key Card.
Cheapskates
Had dan meteen digital only gedaan.
Cheapskates
[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 11-11-2025 16:32 ]
Game >64 GB? Geen optie voor fysieke release. Simpelweg geen kaartjes voor beschikbaar. Is niet per sé cheap of wat dan ook.Mizgala28 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:31:
Cheapskates
GKC kan je in elk geval nog doorverkopen, digital only niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 11-11-2025 16:38 ]
Ook te zien in dit filmpje inderdaad.
Ergens betwijfel ik dat dit spel zo groot is, zelfs de nieuwe Zelda die vorige week uitkwam is alleen meer dan 40gb puur omdat men in plaats van in-game engine cutscenes, pre-recorded video cutscenes is gaan gebruiken.Esumontere schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:35:
[...]
Game >64 GB? Geen optie voor fysieke release. Simpelweg geen kaartjes voor beschikbaar. Is niet per sé cheap of wat dan ook.
GKC kan je in elk geval nog doorverkopen, digital only niet.
Je hebt zeker een punt met dat een GKC doorverkoopbaar is, dat is dan ook meteen de enige pluspunt die het in mijn ogen deelt met een normale fysieke game.
Maar het zou niet de eerste keer zijn dat Nintendo een digital only game uitbracht (er waren enkele op de oude Switch die dat deden), vandaar dat ik dat zei.
Dat 3rd parties GKC kiezen is tot daar aan toe, dat Nintendo dat doet maakt het een stuk erger vind ik.
Ieder z'n mening natuurlijk, maar dit laat voor mij een vieze nasmaak als ik er interesse in had (maar aangezien ze dit nu met deze game doen, is het een kwestie van tijd tot ze het met bijvoorbeeld een Fire Emblem of Mario doen).
De rest van de GKC vs echte fysieke games" discussie laat ik even terzijde, dat is al vaker gevoerd.
Dat weten we niet. In Japan wordt het niet door Nintendo uitgegeven.Mizgala28 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:31:
Dat zou inderdaad interessant zijn dan, zeker aangezien zelfs zo'n Pokémon Snap door Nintendo was uitgegeven, ondanks dat Bandai Namco deze had gemaakt.RayNbow schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:05:
[...]
Dat weten we niet. In Japan wordt het niet door Nintendo uitgegeven.
[Afbeelding]
Ik vind het iig teleurstellend. Nu is dit geen game die ik überhaupt zou kopen, maar hopelijk is dit geen voorspelling voor de toekomst. Ik wil mijn games over 25 jaar ook nog ol de originele console kunnen spelen, zoals ik nu nog met de oudere consoles doe.
In Japan werd Pokémon Snap door Bandai ontwikkeld en door de Pokémon Company uitgegeven.Mizgala28 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:10:
[...]
Dat zou inderdaad interessant zijn dan, zeker aangezien zelfs zo'n Pokémon Snap door Nintendo was uitgegeven, ondanks dat Bandai Namco deze had gemaakt.
In dit geval zijn de ontwikkelaars Koei Tecmo en GameFreak (design only). De uitgever is de Pokémon Company (Japanse eshop pagina, Japanse game pagina). Nintendo doet enkel de distributie in het Westen. Het spel gaat overigens ~10GB zijn.
Het is dus eigenlijk geen first party game in de strikte zin... (maar tegelijkertijd...)
Wie zegt dat dat onmogelijk is met game-key-cards? Aankopen voor bijv. de Wii zijn nog steeds te downloaden.TomBraamhaar schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:38:
Ik wil mijn games over 25 jaar ook nog ol de originele console kunnen spelen, zoals ik nu nog met de oudere consoles doe.
Dan veel liever Game Key. Die kun je na het uitspelen nog verkopen.Mizgala28 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:31:
Cheapskates
Weet je dat zeker?RayNbow schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:07:
Aankopen voor bijv. de Wii zijn nog steeds te downloaden.
https://www.nintendo.com/...Shop-Channel-1285994.html*With some exceptions, it is possible to re-download previously downloaded WiiWare, Virtual Console and Wii Channel software until the full closure of the Wii Shop Channel in 2019.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ook bij de wii gebruik ik de originele DVD's, dus daar hoef ik niet over na te denken. Feit blijft dat je afhankelijk van de consolebouwer. Als die om wat voor reden dan ook de stekker er uit trekt kun je niets. Met mijn cartridges hoef ik me daar niet druk om te maken.RayNbow schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:07:
[...]
Wie zegt dat dat onmogelijk is met game-key-cards? Aankopen voor bijv. de Wii zijn nog steeds te downloaden.
Dit was twee jaar geleden:Wil je dat ik een nieuwe video maak?DukeBox schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:00:
[...]
Weet je dat zeker?
[...]
https://www.nintendo.com/...Shop-Channel-1285994.html
Wil dit ook nog graag spelen, net als Pokémon maar een paar maanden geleden Story of Seasons Grand Bazaar gekocht en ben echt helemaal hooked.Yonix schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:47:
[Afbeelding]
Vanavond toch maar Galaxy + Galaxy 2 gekocht.
Een hele dure PC en alle Consoles hier staan en toch is het toch steeds de switch, en nu de switch 2 waar ik het meest van geniet.
Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.
Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.
Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.
Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4
:strip_exif()/f/image/hchTKE1vjddK7HvBYEHJbQXk.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/R1S0uD8zmfmgfTummJ27gOHU.jpg?f=fotoalbum_large)