• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Cyberw00d schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Wat wel dom is ( net als bij split fiction ) is dat er geen Voicechat zit in de game … wat bij een co-op spel absoluut debiel is vind ik
Dat kun je toch via Gamechat doen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-12 14:39
Amiibo van Grace Ashcroft (Resident Evil Requiem) op komst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0njkFWUNZkv7KFgFkLA6EuiDh3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0DOpisVnBHA2rJY1CW1A68g.jpg?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:46
Raem schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:44:
[...]

Dat kun je toch via Gamechat doen?
In dit geval.. tot je met iemand speelt op een ander platform in mijn geval . Wel een mooie voor op de wishlist : discord op de switch 2 😉

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Zerora schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:01:
Amiibo van Grace Ashcroft (Resident Evil Requiem) op komst.

[Afbeelding]
Dat niet alleen…

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bM4Hvkx1/Screenshot-2025-10-29-181611.png

En er komt ook een triple pack uit van 7-8-9 in sommige regio’s, digitaal en op game key card.

Afbeeldingslocatie: https://www.gematsu.com/wp-content/uploads/2025/10/Resident-Evil-Requiem_2025_10-29-25_007.png

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47
Nette prijs, $20 duurder dan de losse game.

Haters everywhere but I don’t really care

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:02
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:26:
Nette prijs, $20 duurder dan de losse game.
Het is alleen zo jammer dat het GKC zijn...

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-12 09:16
CyBeR schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:37:
It Takes Two is idd een super leuk spel en heel geschikt voor niet-gamers.
Niet-gamers vinden 3D games waarbij je de camera moet besturen vaak erg moeilijk. Het is daarom geen geschikte game voor een nieuwkomer tenzij ze echt willen leren hoe alles werkt.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Het is alleen zo jammer dat het GKC zijn...
Yep, dat is een no-go voor mij. Zo zonde. Ik koop geen GKC op de Switch 2.

• matthijst
Vanwaar het geklaag om GKC?
Puur omdat de hele game er niet op staat?

Koop zelf alles digitaal, behalve nieuwe games waarvan ik al weet dat ik 'm 1x ga spelen (Outlaws bv), of niet zeker weet of het wat is (Cyberpunk, eerst fysiek, toen alsnog digitaal gekocht).

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:45
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Yep, dat is een no-go voor mij. Zo zonde. Ik koop geen GKC op de Switch 2.
Ik ook niet. Enkel digitaal. Kaartjes zijn onhandig en kunnen kwijtraken.

• matthijst
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Set is ook digitaal beschikbaar ;)

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:

Koop zelf alles digitaal, behalve nieuwe games waarvan ik al weet dat ik 'm 1x ga spelen (Outlaws bv), of niet zeker weet of het wat is (Cyberpunk, eerst fysiek, toen alsnog digitaal gekocht).
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Klopt, omdat de game er helemaal niet op staat en als jij 3 RE games op je Switch 2 moet gaan zetten dan ben je momenteel vrij snel door je GB's heen.

Ik koop zelf, voor de Switch en Switch 2 vooral fysiek. Ik heb ook wel redelijk wat digitaal, maar dat zijn dan vooral aanbiedingen en nooit Nintendo's eigen games. Die koop ik zelf altijd fysiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-10-2025 09:16 ]

JackAvery schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Dat niet alleen…

[Afbeelding]

En er komt ook een triple pack uit van 7-8-9 in sommige regio’s, digitaal en op game key card.

[Afbeelding]
De eerste speciale editie Switch 2 Pro Controller? Hoop dat we deze generatie wel iets meer verschillende kleuren controllers gaan zien :p

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

De eerste speciale editie Switch 2 Pro Controller? Hoop dat we deze generatie wel iets meer verschillende kleuren controllers gaan zien :p
Ik vind hem ook best saai. Ik heb veel verschillende Switch 1 Pro controllers, maar sloeg de saaie altijd wel over. Ga ik bij deze ook doen.

Als groot RE fan vind ik jammer dat deze mooie zet gecombineerd wordt met GKC's.. Daardoor heeft het voor mij persoonlijk weinig waarde.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:46
Ik zou ook best digitaal willen gaan, maar tot nu toe heb ik fysieke games met zoveel meer korting kunnen scoren. Bv DKB fysiek voor 52€ destijds.

• Cyrax0508
nDirect090 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:37:
Ik zou ook best digitaal willen gaan, maar tot nu toe heb ik fysieke games met zoveel meer korting kunnen scoren. Bv DKB fysiek voor 52€ destijds.
Dat ook. Het is voor mij vrij simpel: Games op de SW2 zijn behoorlijk groot in vergelijking met de ruimte die je nu op de Switch 2 beschikbaar hebt (grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Dat is echt maar een paar games. Als je dan een SF6, MKW en DKB en deze RE collectie moet downloaden ben je vrij snel klaar.

Punt 2, fysiek kun je na het uitspelen verkopen of zelf tweedehands kopen. Daarbij is fysiek vaak goedkoper te krijgen dan digitaal.

• Cyberw00d

Hier hetzelfde . Koop alleen digitaal vind verzamelen niet leuk , wil gewoon gamen

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Dat ook. Het is voor mij vrij simpel: Games op de SW2 zijn behoorlijk groot in vergelijking met de ruimte die je nu op de Switch 2 beschikbaar hebt (grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Dat is echt maar een paar games. Als je dan een SF6, MKW en DKB en deze RE collectie moet downloaden ben je vrij snel klaar.

Punt 2, fysiek kun je na het uitspelen verkopen of zelf tweedehands kopen. Daarbij is fysiek vaak goedkoper te krijgen dan digitaal.
Punt 2 geldt voor deze Gamekeycards ook. Die kun je ook weer verkopen of tweedehands kopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Ik vind hem ook best saai. Ik heb veel verschillende Switch 1 Pro controllers, maar sloeg de saaie altijd wel over. Ga ik bij deze ook doen.
We hebben bij de Switch 1 pro controllers wel iets meer gezien, maar daar bleef het ook wat minimaal. Ik zou voornamelijk gewoon verschillende kleuren willen zien zoals wit en Nintendo rood. En qua speciale edities controllers zoals je ziet bij Xbox. Ik heb bijvoorbeeld de controller van Fallout en Starfield.

• Cyrax0508
Raem schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Punt 2 geldt voor deze Gamekeycards ook. Die kun je ook weer verkopen of tweedehands kopen.
True, ik reageerde alleen op iemand die het over digitaal gaan had.

• Sir_Lion
Precies. Ik wil niet noodzakelijk iets downloaden om het te kunnen spelen. Als ik dan ergens zonder internet ben, dan kan het ik spel niet spelen als ik het niet al gedownload had. Nu is die kans klein? Nee.

Daarnaast neemt het gewoon ruimte in op de Switch 2. Dan had ik net zo goed digitaal kunnen nemen. Echter, aangezien ik een beetje een verzamelaar ben, met aardig wat spellen inmiddels (25+) vind ik het mooi om ze in de kast te zien. Daarom kies ik vrijwel altijd voor fysiek. Sterker nog, voor een van de spellen heb ik expliciet gezocht naar de fysieke versie ipv de code-in-a-box versie.

Ik wil gewoon 'plug and play' als het ware, met al mijn Switches. Ik heb er namelijk 3. Een orginele V1 versie, een OLED versie, en de Switch 2. Als ik dan een spel speel op de OLED, en een nieuwe wil starten op de Switch 2, dan wil ik niet eerst wachten (ongeacht hoe snel het gaat) op een download.

Verder is het ook gewoon een principe kwestie. Ookal kan een spel super leuk lijken, als ze deze alleen digitaal of GKC uitgeven, komt die er dus niet.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:11

RayNbow

Kirika <3

(grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend)
* RayNbow heeft anders een 1 TB kaartje in z'n Switch 2 zitten... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cyrax0508
RayNbow schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

* RayNbow heeft anders een 1 TB kaartje in z'n Switch 2 zitten... :p
Waaaat. Dat is fantastisch. Werkt dat een beetje?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28
Luigi Mansion op GameCube is nu speelbaar via NSO + Expansion.

• matthijst
...grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Ah, heb een 512GB kaartje en nog 100GB vrij.

Voor punt 2 nu met de euro op 177Yen alvast voor een game of 5 tegoed gekocht op Amazon.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 30-10-2025 12:40 ]

• Zapato
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

...
Ik wil gewoon 'plug and play' als het ware...
Hoe doe je het dan met patches? Na een patch is het toch geen plug and play meer.

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Ah, heb een 512GB kaartje en nog 100GB vrij.

Voor punt 2 nu met de euro op 177Yen alvast voor een game of 5 tegoed gekocht op Amazon.
De Switch 2 is slechts een paar maanden op de markt en dan al 80% van de ruimte opgebruikt. Omdat ik geen zin heb om steeds games te moeten verwijderen om zo iets nieuws te kunnen downloaden is precies het punt wat ik dus wilde maken.

Wat je bedoelt met dat je tegoed op Amazon hebt gekocht weet ik niet. Ik had het met punt 2 over de aankoop en verkoop van tweedehands fysieke games.

• Cyrax0508
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Hoe doe je het dan met patches? Na een patch is het toch geen plug and play meer.
Plug and play bestaat anno 2025 eigenlijk niet meer toch? De enige waar dat nog een beetje kan is bij Nintendo en de Evercade. Er zijn overigens ook games die speelbaar zijn zonder patches.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Lucky you dat je pas 80% hebt gebruikt. Die van mij was op dag 1 al 100% gebruikt omdat ik al mijn savegames en games heb overgezet van de switch 1. (nou ja, alles overgezet klopt niet want er was niet genoeg ruimte)
Dit is ook de reden dat ik liever normale gamecards heb. Je kunt vrij weinig games kwijt op de switch 2. En mijn kinderen willen wel graag switchen tussen de vele games die ze spelen. Ik zit nog op een prijsdaling te wachten van de sd express kaarten, want ik vind ze nu nog veel te duur.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:41
avec_style schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:10:
Lucky you dat je pas 80% hebt gebruikt. Die van mij was op dag 1 al 100% gebruikt omdat ik al mijn savegames en games heb overgezet van de switch 1. (nou ja, alles overgezet klopt niet want er was niet genoeg ruimte)
Dit is ook de reden dat ik liever normale gamecards heb. Je kunt vrij weinig games kwijt op de switch 2. En mijn kinderen willen wel graag switchen tussen de vele games die ze spelen. Ik zit nog op een prijsdaling te wachten van de sd express kaarten, want ik vind ze nu nog veel te duur.
Vind €75 voor 512GB Micro sd express wel meevallen qua prijs. Uiteraard wordt dat in de toekomst wel goedkoper maar wanneer?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• matthijst
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:00:
De Switch 2 is slechts een paar maanden op de markt en dan al 80% van de ruimte opgebruikt. Omdat ik geen zin heb om steeds games te moeten verwijderen om zo iets nieuws te kunnen downloaden is precies het punt wat ik dus wilde maken.
Idee is games uitspelen en dan verwijderen :)
Backlog van S1. Dus 80% vol is vooral omdat het een aardige verzameling oude games is :)
Wat je bedoelt met dat je tegoed op Amazon hebt gekocht weet ik niet. Ik had het met punt 2 over de aankoop en verkoop van tweedehands fysieke games.
Oh, manier om alvast eshop credits te kopen tegen de lage yen om in de toekomst nog steeds games goedkoop te kunnen aanschaffen :)

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 30-10-2025 13:38 ]

• Sir_Lion
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Plug and play bestaat anno 2025 eigenlijk niet meer toch? De enige waar dat nog een beetje kan is bij Nintendo en de Evercade. Er zijn overigens ook games die speelbaar zijn zonder patches.
Hoewel ik prompts krijg om een update te downloaden, heb ik nog altijd de optie om de software gewoon op te starten. Dus wel plug en play.

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Idee is games uitspelen en dan verwijderen :)
Backlog van S1. Dus 80% vol is vooral omdat het een aardige verzameling oude games is :)

[...]

Oh, manier om alvast eshop credits te kopen tegen de lage yen om in de toekomst nog steeds games goedkoop te kunnen aanschaffen :)
Ja, ik begrijp hoe jij het graag ziet verder hoor. En dat is echt helemaal prima. Maar jij vroeg waarom er zoveel haat is richting GKC. Op die vraag gaf ik dus antwoord. Dat jij er een ander idee over hebt is prima, maar niet iedereen gaat om met zijn games zoals jij dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-10-2025 13:56 ]

• Cyrax0508
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Hoewel ik prompts krijg om een update te downloaden, heb ik nog altijd de optie om de software gewoon op te starten. Dus wel plug en play.
Maar er zijn toch games die, zonder day one patch niet eens opstarten?

Animal Crossing NH Switch 2 Edition on the way

• Sir_Lion
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Maar er zijn toch games die, zonder day one patch niet eens opstarten?
Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Animal Crossing NH Switch 2 Edition on the way
Awesome!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Die ben ik nog niet tegen gekomen.

[...]

Awesome!
Animal Crossing: New Horizons - Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis update – Aankondigingstrailer
#NintendoToday
YouTube: Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis u...

[ Voor 25% gewijzigd door Deezers op 30-10-2025 14:16 ]

• Cyrax0508
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Animal Crossing: New Horizons - Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis update – Aankondigingstrailer
#NintendoToday
YouTube: Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis u...
Persoonlijk weinig interesse in. Ik heb de OG versie al kapot gespeeld, kost veel tijd zo'n game. Ik voel weinig behoefte om daar weer in te duiken vanwege een paar toffe upgrades.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:18:
[...]

Persoonlijk weinig interesse in. Ik heb de OG versie al kapot gespeeld, kost veel tijd zo'n game. Ik voel weinig behoefte om daar weer in te duiken vanwege een paar toffe upgrades.
De Switch 2 editie staat los van de gratis update... Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden. Ik was even bang dat het allebei gratis was... Zal voorlopig dan wel geen volledig nieuwe AC komen denk ik dan.

Met deze acties kunnen ze de hele Switch library wel een Switch 2 upgrade geven... Kom op Nintendo! Maak ze dan op zijn minst gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 30-10-2025 14:25 ]

• Cyrax0508
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

De Switch 2 editie staat los van de gratis update... Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden. Ik was even bang dat het allebei gratis was... Zal voorlopig dan wel geen volledig nieuwe AC komen denk ik dan.

Met deze acties kunnen ze de hele Switch library wel een Switch 2 upgrade geven... Kom op Nintendo! Maak ze dan op zijn minst gratis.
Ik begreep het inderdaad, maar ik heb helemaal geen zin om die game weer op te starten, ook niet alleen de update :+

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:44
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden.
Upgrade pack is $4,99

Of ik het haal geen idee, ik vond AC op DS en 3DS veel leuker dan de Switch versie.

Wat mij meer irriteert is dat ze wel bevestigen dat de Switch 2 versie 4k 30fps zal worden, maar geen woord over een eventuele 60fps modus, iets wat juist dat spel een fijnere ervaring zou geven.

Maar misschien komt het alsnog wel.

• Cyrax0508
JackAvery schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

100 euro voor de drie samen in de eshop. Lijkt me inderdaad een vrij redelijke prijs.
Waar zie je dat dan?
De eshop :p

Edit : om minder cheeky te zijn: het staat op dekudeals onder de naam Resident Evil Generation Pack, en daarstraks werkte ook de eshop link maar nu vind ik deze niet meer (al kan ik m blijkbaar wel bestellen).

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 30-10-2025 16:54 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:57
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

Dat is tegenwoordig helaas het verdien model, dat is bij Sony/PlayStation helaas niet anders.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Waaaat. Dat is fantastisch. Werkt dat een beetje?
Ik zou niet weten wat niet zou moeten werken? :) In m'n Switch 1 had ik ook een 1 TB kaartje.

Momenteel heb ik 227 GB vrij op m'n Switch 2's interne geheugen en 219 GB vrij op m'n SD kaart.

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:33

Cbr

Cyberw00d schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Wat wel dom is ( net als bij split fiction ) is dat er geen Voicechat zit in de game … wat bij een co-op spel absoluut debiel is vind ik
Dat kan, als ik me niet vergis, de Switch 2 toch voor je regelen onafhankelijk van het spel(?)

• Cyberw00d
Cbr schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:51:
[...]

Dat kan, als ik me niet vergis, de Switch 2 toch voor je regelen onafhankelijk van het spel(?)
Ja maar niet als je cross play speelt met iemand . Ik heb gamechat van de switch 2 nog niet gebruikt maar ik heb er sowieso weinig aan in dit geval aangezien de andere partij op een ps5 speelt . Games zoals bv Fortnite hebben wel gewoon Voicechat in het spel zelf . Split fiction dus niet en daar gaat het over samen werken…. Dat vind ik dus vreemd

• Cyrax0508
RayNbow schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:48:
[...]

Ik zou niet weten wat niet zou moeten werken? :) In m'n Switch 1 had ik ook een 1 TB kaartje.

Momenteel heb ik 227 GB vrij op m'n Switch 2's interne geheugen en 219 GB vrij op m'n SD kaart.
Omdat ze zeggen dat alleen een expess kaartje in de SW2 zou moeten werken? Die zijn er toch niet?

Iemand de Mortal Kombat Legacy Kollection al gespeeld? Ik heb hem, als enorme fan van MK, gelijk gekocht, ook de fysieke versie in de bestelling.

Ik vind het een vette collectie, de games voelen zoals toen. Dus inclusief buttonlag in een aantal van die games. Ik heb, als test, de SNES versie op OG hardware gespeeld gisteren en die voelt echt hetzelfde als in deze collectie. GB versie idem. Die is zo bizar dat ik eerst dacht dat het echt niet zo kon zijn. Dus even MK op mijn GB gestart en jawel hoor, dat gaat precies zo bizar traag. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Cyrax0508 op 31-10-2025 07:52 ]

• matthijst
Cyrax0508 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:49:
[...]

Omdat ze zeggen dat alleen een expess kaartje in de SW2 zou moeten werken? Die zijn er toch niet?
Jawel.
Sandisk heeft 512GB en Lexar 1TB.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 31-10-2025 07:54 ]

• Sir_Lion
€300,- voor 1 kaartje?!?! Jeeeeeeez

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:33

Cbr

Zeker waar. It takes two is het 100% waard om toch te spelen. Desnoods met een voicechat via een ander device.

• matthijst
Foutje.

[ Voor 95% gewijzigd door matthijst op 31-10-2025 08:02 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:39
[...]

https://tweakers.net/pricewatch/2194902/lexar-play-pro-microsdxc-express-1tb.html
;)

Niet goedkoop, wel beschikbaar én lekker veel ruimte.

• Cyrax0508
:+ Ik sla hem even over. Blij dat ik vaak voor fysiek ga :)

• Sir_Lion
Cyrax0508 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:21:
[...]

:+ Ik sla hem even over. Blij dat ik vaak voor fysiek ga :)
Nog een reden om GKC te mijden :D

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:39
Sir_Lion schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:29:
[...]

Nog een reden om GKC te mijden :D
Och, ik ga voorlopig toch nog geen S2 halen - de exclusives zijn... karig... in mijn opinie. Ik heb dit ding al een tijdje in mijn pricewatch staan en ik heb er al meerdere updates op gekregen dattie in prijs gezakt is. Hij is al eens voor 220 verkrijgbaar geweest en zijn introductie was zes maanden geleden op 360 dus dat gaat best rap. Goed kans dat hij over nog eens zes maanden nog een stuk verder gezakt is. Duurt altijd even.

Mijn huidige OLED heeft ook 1 TB aan boord - de 512 GB kaart zat vol. That being said, die blijft in huis en dus is er geen reden om gelijk alles over te moeten hevelen naar de S2. Ik denk niet dat ik er veel haast mee ga maken om games die toch geen S2 optimalisaties hebben over te zetten, die kunnen voorlopig lekker op de OLED blijven staan, dus daarmee is de noodzaak voor een 1 TB kaart ook gelijk minder. Het zal er ook vanaf hangen welke S2 game me uiteindelijk over de streep gaat trekken en hoeveel ruimte dat inneemt.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Bij die Lexar op Amazon zou ik alleen oppassen. Dat kaartje wordt niet door Amazon zelf verkocht. Op Amazon US is er wel een listing voor de Lexar 1 TB die door Amazon zelf wordt verkocht, maar dan zit je met importkosten (ik spreek uit ervaring :p).

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
Die kaartjes zijn ook wel goedkoper te vinden dan bij Amazon, bijvoorbeeld Lexar 1TB.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

hcQd schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:19:
Die kaartjes zijn ook wel goedkoper te vinden dan bij Amazon, bijvoorbeeld Lexar 1TB.
Tja, 233 euro per TB is natuurlijk voor opslag een bizar bedrag. Ik wacht nog wel ff.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Esumontere schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Tja, 233 euro per TB is natuurlijk voor opslag een bizar bedrag. Ik wacht nog wel ff.
Mijn 1 TB non-Express kaart die ik voor m'n Switch in 2019 haalde kostte anders $300. :p

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

RayNbow schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:30:
[...]

Mijn 1 TB non-Express kaart die ik voor m'n Switch in 2019 haalde kostte anders $300. :p
En toen was die ook te duur :) Zijn nu stukken goedkoper, ik neem aan dat dat met de Express kaarten ook gaat gebeuren.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat heet gewoon vraag en aanbod.

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

RayNbow schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dat heet gewoon vraag en aanbod.
Correct! Maar als je dit vergelijkt met andere opslagmedia is het gewoon extreem duur. Vandaar dat ik nog even wacht met een aanschaf, mijn interne opslag is niet vol en ik verwijder spellen die ik niet (meer) speel.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:15
Voor de geïnteresseerden: Samsung heeft deze week een nieuwe microSD Express-geheugenkaart aangekondigd: De P9 Express. Amazon vraagt € 47,60 voor 256GB en € 86,55 voor 512GB, waarmee ze qua prijs in ieder geval meteen concurrerend zijn.

Je kan eventueel een prijsalert zetten in de Pricewatch: product: Samsung P9 Express

Ben benieuwd naar benchmarks.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-12 21:49
Misschien is deze vraag al heel vaak gesteld, maar goed:

Welke (oudere, third party, rpg) game heeft een echt goede switch 2 update gehad (betere graphics, zo mogelijk 60 fps)?

Ik heb ook een ps5 en een beetje inleveren op graphics t.b.v. portabiliteit is helemaal prima, maar liefst niet te veel natuurlijk. Witcher 3 en Skyrim draaien schijnbaar prima io de Switch 2, maar wel met de Switch 1 graphics en 30 fps. Ik heb nu net de Bioshock trilogy gekocht maar die heeft geloof ik ook nog geen update. Fallout 4 anniversary is aangekondigd, maar komt pas in 2026. Verder ben ik blanco.

Enkel cyberpunk? En natuurlijk Nintendo’s Zelda games.
Iemand goede tips?
Pepper92 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:43:

Welke (oudere, third party, rpg) game heeft een echt goede switch 2 update gehad (betere graphics, zo mogelijk 60 fps)?

Ik heb ook een ps5 en een beetje inleveren op graphics t.b.v. portabiliteit is helemaal prima, maar liefst niet te veel natuurlijk. Witcher 3 en Skyrim draaien schijnbaar prima io de Switch 2, maar wel met de Switch 1 graphics en 30 fps. Ik heb nu net de Bioshock trilogy gekocht maar die heeft geloof ik ook nog geen update. Fallout 4 anniversary is aangekondigd, maar komt pas in 2026. Verder ben ik blanco.

Iemand goede tips?
Ik zou het eigenlijk niet weten, voor mijn gevoel zijn er nog niet veel games die een Switch 2 update hebben gehad, laat staan third party RPG's. Bioshock triology heeft inderdaad geen update gehad. Wel draaien Switch 1 games vaak beter door de snellere Switch 2 hardware. Cyberpunk 2077 is van beginsel al een Switch 2 game en dat zal Fallout 4 ook zijn.

Iemand goede tips?
Veel oudere games zijn nog niet op de kar van expliciet updates maken gesprongen. Als je specifiek over RPG's hebt...

Romancing Saga 2 heeft een betaalde upgrade gekregen. Dragon Quest III heeft een gratis upgrade gekregen.
Trails in the Sky, Rune Factory Guardians of Azuma, FF Tactics, Yakuza Kiwami... releasten met een Switch 2 editie. Raidou remastered en Suikoden I/II een aparte Switch 2 versie.

Er zijn ook wel een aantal games die ook zonder patch profiteren van de extra kracht van de console. Mooi voorbeelden zijn o.a. Tales of Vesperia, Monster Hunter Stories 2, Dragon Quest 11... ik vergeet er zeker nog.

• Sir_Lion
JackAvery schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Veel oudere games zijn nog niet op de kar van expliciet updates maken gesprongen. Als je specifiek over RPG's hebt...

Romancing Saga 2 heeft een betaalde upgrade gekregen. Dragon Quest III heeft een gratis upgrade gekregen.
Trails in the Sky, Rune Factory Guardians of Azuma, FF Tactics, Yakuza Kiwami... releasten met een Switch 2 editie. Raidou remastered en Suikoden I/II een aparte Switch 2 versie.

Er zijn ook wel een aantal games die ook zonder patch profiteren van de extra kracht van de console. Mooi voorbeelden zijn o.a. Tales of Vesperia, Monster Hunter Stories 2, Dragon Quest 11... ik vergeet er zeker nog.
Scarlet/Violet hebben een flinke boost gehad.
Fantasy Life i heeft een nette boost gehad.
Sir_Lion schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:58:
[...]

Scarlet/Violet hebben een flinke boost gehad.
Fantasy Life i heeft een nette boost gehad.
Ja goed punt - en dat zijn wel twee games die expliciet een patch of Switch 2 versie hebben gekregen. Legends Arceus heeft ondanks geen upgrade ook wel wat voordeel van de krachtigere console.
.
Bij de Xenoblade serie is de extra power vrij positief omdat maximale resolutie/FPS altijd gehaald wordt maar het de lage resoluties in handheld maken het niet noodzakelijk beter dan de Switch 1 versie.

Oh, Fire Emblem Three Houses profiteert op die manier ook wel. Framerate is een stuk stabieler enzo.

• Pepper92
Thanks voor de respons. Ga alle genoemde titels eens rustig bekijken :)

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-12 09:16
Balance schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:00:
Amazon vraagt € 47,60 voor 256GB en € 86,55 voor 512GB, waarmee ze qua prijs in ieder geval meteen concurrerend zijn.
Helaas kan ik dat nergens terugvinden. Wel lees ik elders:
De adviesprijzen zijn €69,99 voor het 256GB-model en €119,99 voor het 512GB-model.

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
ezra070 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:53:
[...]

Dat heb ik compleet gemist, ik heb namelijk dezelfde.

Thanks!
Helaas is er geen firmware update om je 8Bitdo Ultimate 2C te updaten.
Voor andere 8BitDo Ultimate controllers werkt dat wel en is er nieuwe firmware beschikbaar.

Voor 8Bitdo Ultimate 2C is de meest recente firmware, van afgelopen juli.
Die had ik al geïnstalleerd.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:34
Wellicht een beetje een noob vraag....

Ik heb op mijn Switch 1 alle games fysiek gekocht. Maar merk toch dat ik het te onhandig vindt. Besloten dit op de Switch 2 digitaal te gaan doen.

Alleen nu kom ik erachter dat bijvoorbeeld Mario Party Jamboree voor de Switch 2. In de Nintendo Store 79,- kost terwijl de fysiek 61,- kost bij meerdere webshop.

Beetje jammer. Kopen jullie je games digitaal of fysiek? En zijn er alternatieven op de eshop die betrouwbaar zijn?

• BlackEyedDragon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:36
ezra070 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:41:
[...]

Helaas is er geen firmware update om je 8Bitdo Ultimate 2C te updaten.
Voor andere 8BitDo Ultimate controllers werkt dat wel en is er nieuwe firmware beschikbaar.

Voor 8Bitdo Ultimate 2C is de meest recente firmware, van afgelopen juli.
Die had ik al geïnstalleerd.
Ah, helaas. Ook geen BETA toevallig?

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:07
BlackEyedDragon schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:08:
[...]

Ah, helaas. Ook geen BETA toevallig?
Ergens op Reddit vond ik wat over een beta, maar nergens een link.

Ik moet even geduld hebben, of ik haal een ondersteunde 8BitDo tijdens Black Friday of zo iets :)

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
De Switch 2 bevalt hier echt heel goed, Pokémon Legends Z-A draait er heel soepel op en er zijn bijna geen laadtijden. Mario Kart World spelen we af en toe nog tegen elkaar, maar ook daar amper laadtijden.

Hopelijk krijgt Disney DreamLight Valley snel een upgrade naar de Nintendo Switch 2 want je speelt in principe nu nog de Nintendo Switch 1 versie.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Inverted_World schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:02:
Kopen jullie je games digitaal of fysiek?
Hier voornamelijk digitaal, maar als het bijv. een Collector's Edition betreft dan ben ik eerder geneigd om een fysiek exemplaar te halen.
En zijn er alternatieven op de eshop die betrouwbaar zijn?
Er zijn websites die keys verkopen, maar dan moet je er op vertrouwen dat zo'n site de key op een legale manier verkregen heeft en mocht dat niet zo zijn dat je daar zelf geen nadelige gevolgen van ondervindt.

(Ik heb zelf slechts 1x een key buiten de eShop om gekocht, maar deze kwam rechtstreeks van Amazon FR. Op deze wijze kon ik voor 45 euro Super Mario Odyssey krijgen.)

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-12 18:06

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

...
Iemand goede tips?
Hogwarts Legacy? Niet helemaal zeker of die bij de beschrijving past, maar daar moest ik wel meteen aan denken.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Pepper92
Wolvganger schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:43:
[...]

Hogwarts Legacy? Niet helemaal zeker of die bij de beschrijving past, maar daar moest ik wel meteen aan denken.
Ja is inderdaad een goede, maar heb die al gespeeld op de ps5 :)

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Inverted_World schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 13:02:
Wellicht een beetje een noob vraag....

Ik heb op mijn Switch 1 alle games fysiek gekocht. Maar merk toch dat ik het te onhandig vindt. Besloten dit op de Switch 2 digitaal te gaan doen.

Alleen nu kom ik erachter dat bijvoorbeeld Mario Party Jamboree voor de Switch 2. In de Nintendo Store 79,- kost terwijl de fysiek 61,- kost bij meerdere webshop.

Beetje jammer. Kopen jullie je games digitaal of fysiek? En zijn er alternatieven op de eshop die betrouwbaar zijn?
Fysiek.

Vaak goedkoper al bij release (zeker met de €10 extra korting die Amazon vaak heeft), ook beter geprijsd bij aanbiedingen.
Doorverkopen na uitspelen.

Dat digitale games bijna altijd duurder zijn heb ik nooit begrepen. Ik snap daarom ook niet dat mensen 'digital only' gaan met de Switch/ PS5

[ Voor 8% gewijzigd door Ike. op 01-11-2025 18:29 ]

• Zapato
Ike. schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:27:
[...]

Fysiek.

Vaak goedkoper al bij release (zeker met de €10 extra korting die Amazon vaak heeft), ook beter geprijsd bij aanbiedingen.

Dat digitale games bijna altijd duurder zijn heb ik nooit begrepen. Ik snap daarom ook niet dat mensen 'digital only' gaan met de Switch/ PS5
Veel handiger, kun je niet verliezen. Doorverkopen heb ik geen zin in. Doosjes nemen alleen maar ruimte of gaan de kliko in. Ziedaar. Paar euro duurder maakt me niet uit.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:53
Zapato schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:42:
[...]

Veel handiger, kun je niet verliezen. Doorverkopen heb ik geen zin in. Doosjes nemen alleen maar ruimte of gaan de kliko in. Ziedaar. Paar euro duurder maakt me niet uit.
Als je een sloddervos bent in een veel te kleine woning zonder kasten is dat een valabel argument. :p

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zapato schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:42:
[...]

Vaak is het verschil meer dan een paar euro helaas.
Voorbeeld:
Super Mario Bros. Wonder €46 nieuw. Digitaal € 59,99

Super Mario Galaxy 1 + 2 heb ik nieuw gekocht (preorder amazon) voor €41,60. Digitaal nog steeds €69,99!

[ Voor 10% gewijzigd door Ike. op 01-11-2025 18:53 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-12 22:03

-ET-

Phone Home

Grootste reden voor mij om digitaal te gaan is luiheid, ik irriteer mij mateloos als ik steeds een andere cardridge moet plaatsen. Nu moet ik wel zeggen dat ik 98% van de tijd docked speel.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dat digitale games bijna altijd duurder zijn heb ik nooit begrepen.
Reden is simpel: winkeliers tevreden houden.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ike. schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:49:
Voorbeeld:
Super Mario Bros. Wonder €46 nieuw. Digitaal € 59,99
Laagste historische prijs volgens de Pricewatch: €40,49
Laagste historische prijs eShop volgens Deku Deals: €39,99

Engineer Stewie schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:49:
[...]

Als je een sloddervos bent in een veel te kleine woning zonder kasten is dat een valabel argument. :p
Over hoeveel fysieke games hebben we het dan? Want 20 of 200 is ook een groot verschil. Ik vind het met 75 fysieke games in ieder geval nog prima te doen (en dat vind ik al best veel eigenlijk...).

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:34
[...]

Fysiek.

Ik realiseerde me voornamelijk hoe onhandig het switchen (pun intended) qua games is fysiek (60 switch games).. en besloot daarom met de Switch 2 alles digitaal te doen.

Want inderdaad je kunt ze niet doorverkopen maar ik realiseerde me ook dat ik dan al 20 jaar op PC (steam) ook niet kan en me dat ook nooit iets heeft uitgemaakt. Het comfort wint dan toch.
Inverted_World schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:30:
[...]

Ik realiseerde me voornamelijk hoe onhandig het switchen (pun intended) qua games is fysiek (60 switch games).. en besloot daarom met de Switch 2 alles digitaal te doen.
Ik kan me dat aan de ene kant ook goed voorstellen, maar dat nadeel is voor mij juist altijd een voordeel geweest. Ik focus daardoor meer op één of een paar games waardoor ik ze eerder uitspeel. Mario Kart World is dan weer een game die ik de komende jaren regelmatig blijf spelen en dan vind ik het handig dat ik deze digitaal heb.

• Zapato
L23 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:51:
[...]

Ik kan me dat aan de ene kant ook goed voorstellen, maar dat nadeel is voor mij juist altijd een voordeel geweest. Ik focus daardoor meer op één of een paar games waardoor ik ze eerder uitspeel. Mario Kart World is dan weer een game die ik de komende jaren regelmatig blijf spelen en dan vind ik het handig dat ik deze digitaal heb.
Je kunt virtuele gamecards ook ejecten.
Zapato schreef op zondag 2 november 2025 @ 08:33:
[...]

Je kunt virtuele gamecards ook ejecten.
Dat is iets vrij nieuws en hoeft niet te betekenen dat je de game niet kan opstarten :p Maar goed, het geeft mij niet hetzelfde gevoel als fysieke gamecards. Je kan uiteraard een paar games installeren en uitgespeelde games (tijdelijk) verwijderen.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
[...]

Fysiek.

Vanwege het gemak doen ze dat, geen 10tallen doosjes met cd's / cardriges nodig te hebben.
Gewoon spel aan klikken wat je wil spelen en klaar, en ook digitaal zijn er regelmaat acties.
Ik doe het zelf nu ook al een tijdje, verkoop toch nooit spellen als ik er klaar mee ben. dus kan ik het net zo goed digitaal kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-11-2025 09:28 ]

• Esumontere
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Carlos0_0 schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:27:
[...]

Vanwege het gemak doen ze dat, geen 10tallen doosjes met cd's / cardriges nodig te hebben.
Gewoon spel aan klikken wat je wil spelen en klaar, en ook digitaal zijn er regelmaat acties.
Ik doe het zelf nu ook al een tijdje, verkoop toch nooit spellen als ik er klaar mee ben. dus kan ik het net zo goed digitaal kopen.
Inderdaad, ik snap het probleem niet helemaal. Mijn hele steam collectie is ook digitaal...

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-12 15:41
Kan je sports van de switch 1 ook op de switch 2 spelen?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:18
Smeerkeezz schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:54:
Yes!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Smeerkeezz schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:54:
Let alleen op dat bepaalde accessoires niet werken met de Switch 2 Joy-Cons: RayNbow in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
[...]

Fysiek.

1 van de redenen dat digitale games vaak duurder zijn is vanwege de verkoop in fysieke winkels, daarnaast is er ook weer weinig reden om de prijzen te verlagen omdat fysieke winkels steeds minder worden.

• Zapato
SyraW85 schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:24:
[...]

1 van de redenen dat digitale games vaak duurder zijn is vanwege de verkoop in fysieke winkels, daarnaast is er ook weer weinig reden om de prijzen te verlagen omdat fysieke winkels steeds minder worden.
Nog een reden kan zijn is dat ze sneller zijn.

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
Zapato schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:52:
[...]

Nog een reden kan zijn is dat ze sneller zijn.
Sneller zijn in aanleveren bedoel je? Technisch gezien klopt dat inderdaad, er is ook hier geen reden voor ze om de prijs lager te zetten, ondanks dat ze de hele supply chain voor fysieke media niet meer hebben.
Pagina: 1 ... 131 ... 138 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4