Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Cyberw00d schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:30:
[...]

Wat wel dom is ( net als bij split fiction ) is dat er geen Voicechat zit in de game … wat bij een co-op spel absoluut debiel is vind ik
Dat kun je toch via Gamechat doen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:14
Amiibo van Grace Ashcroft (Resident Evil Requiem) op komst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0njkFWUNZkv7KFgFkLA6EuiDh3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0DOpisVnBHA2rJY1CW1A68g.jpg?f=fotoalbum_large

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Raem schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 00:44:
[...]

Dat kun je toch via Gamechat doen?
In dit geval.. tot je met iemand speelt op een ander platform in mijn geval . Wel een mooie voor op de wishlist : discord op de switch 2 😉

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zerora schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:01:
Amiibo van Grace Ashcroft (Resident Evil Requiem) op komst.

[Afbeelding]
Dat niet alleen…

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bM4Hvkx1/Screenshot-2025-10-29-181611.png

En er komt ook een triple pack uit van 7-8-9 in sommige regio’s, digitaal en op game key card.

Afbeeldingslocatie: https://www.gematsu.com/wp-content/uploads/2025/10/Resident-Evil-Requiem_2025_10-29-25_007.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:59
Nette prijs, $20 duurder dan de losse game.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:30
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:26:
Nette prijs, $20 duurder dan de losse game.
Het is alleen zo jammer dat het GKC zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:44
CyBeR schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:37:
It Takes Two is idd een super leuk spel en heel geschikt voor niet-gamers.
Niet-gamers vinden 3D games waarbij je de camera moet besturen vaak erg moeilijk. Het is daarom geen geschikte game voor een nieuwkomer tenzij ze echt willen leren hoe alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:37
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Het is alleen zo jammer dat het GKC zijn...
Yep, dat is een no-go voor mij. Zo zonde. Ik koop geen GKC op de Switch 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Vanwaar het geklaag om GKC?
Puur omdat de hele game er niet op staat?

Koop zelf alles digitaal, behalve nieuwe games waarvan ik al weet dat ik 'm 1x ga spelen (Outlaws bv), of niet zeker weet of het wat is (Cyberpunk, eerst fysiek, toen alsnog digitaal gekocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Yep, dat is een no-go voor mij. Zo zonde. Ik koop geen GKC op de Switch 2.
Ik ook niet. Enkel digitaal. Kaartjes zijn onhandig en kunnen kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Set is ook digitaal beschikbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:

Koop zelf alles digitaal, behalve nieuwe games waarvan ik al weet dat ik 'm 1x ga spelen (Outlaws bv), of niet zeker weet of het wat is (Cyberpunk, eerst fysiek, toen alsnog digitaal gekocht).
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Klopt, omdat de game er helemaal niet op staat en als jij 3 RE games op je Switch 2 moet gaan zetten dan ben je momenteel vrij snel door je GB's heen.

Ik koop zelf, voor de Switch en Switch 2 vooral fysiek. Ik heb ook wel redelijk wat digitaal, maar dat zijn dan vooral aanbiedingen en nooit Nintendo's eigen games. Die koop ik zelf altijd fysiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-10-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Dat niet alleen…

[Afbeelding]

En er komt ook een triple pack uit van 7-8-9 in sommige regio’s, digitaal en op game key card.

[Afbeelding]
De eerste speciale editie Switch 2 Pro Controller? Hoop dat we deze generatie wel iets meer verschillende kleuren controllers gaan zien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
L23 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

De eerste speciale editie Switch 2 Pro Controller? Hoop dat we deze generatie wel iets meer verschillende kleuren controllers gaan zien :p
Ik vind hem ook best saai. Ik heb veel verschillende Switch 1 Pro controllers, maar sloeg de saaie altijd wel over. Ga ik bij deze ook doen.

Als groot RE fan vind ik jammer dat deze mooie zet gecombineerd wordt met GKC's.. Daardoor heeft het voor mij persoonlijk weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:05
Ik zou ook best digitaal willen gaan, maar tot nu toe heb ik fysieke games met zoveel meer korting kunnen scoren. Bv DKB fysiek voor 52€ destijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
nDirect090 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:37:
Ik zou ook best digitaal willen gaan, maar tot nu toe heb ik fysieke games met zoveel meer korting kunnen scoren. Bv DKB fysiek voor 52€ destijds.
Dat ook. Het is voor mij vrij simpel: Games op de SW2 zijn behoorlijk groot in vergelijking met de ruimte die je nu op de Switch 2 beschikbaar hebt (grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Dat is echt maar een paar games. Als je dan een SF6, MKW en DKB en deze RE collectie moet downloaden ben je vrij snel klaar.

Punt 2, fysiek kun je na het uitspelen verkopen of zelf tweedehands kopen. Daarbij is fysiek vaak goedkoper te krijgen dan digitaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Hier hetzelfde . Koop alleen digitaal vind verzamelen niet leuk , wil gewoon gamen

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:34
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Dat ook. Het is voor mij vrij simpel: Games op de SW2 zijn behoorlijk groot in vergelijking met de ruimte die je nu op de Switch 2 beschikbaar hebt (grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Dat is echt maar een paar games. Als je dan een SF6, MKW en DKB en deze RE collectie moet downloaden ben je vrij snel klaar.

Punt 2, fysiek kun je na het uitspelen verkopen of zelf tweedehands kopen. Daarbij is fysiek vaak goedkoper te krijgen dan digitaal.
Punt 2 geldt voor deze Gamekeycards ook. Die kun je ook weer verkopen of tweedehands kopen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Ik vind hem ook best saai. Ik heb veel verschillende Switch 1 Pro controllers, maar sloeg de saaie altijd wel over. Ga ik bij deze ook doen.
We hebben bij de Switch 1 pro controllers wel iets meer gezien, maar daar bleef het ook wat minimaal. Ik zou voornamelijk gewoon verschillende kleuren willen zien zoals wit en Nintendo rood. En qua speciale edities controllers zoals je ziet bij Xbox. Ik heb bijvoorbeeld de controller van Fallout en Starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Punt 2 geldt voor deze Gamekeycards ook. Die kun je ook weer verkopen of tweedehands kopen.
True, ik reageerde alleen op iemand die het over digitaal gaan had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Precies. Ik wil niet noodzakelijk iets downloaden om het te kunnen spelen. Als ik dan ergens zonder internet ben, dan kan het ik spel niet spelen als ik het niet al gedownload had. Nu is die kans klein? Nee.

Daarnaast neemt het gewoon ruimte in op de Switch 2. Dan had ik net zo goed digitaal kunnen nemen. Echter, aangezien ik een beetje een verzamelaar ben, met aardig wat spellen inmiddels (25+) vind ik het mooi om ze in de kast te zien. Daarom kies ik vrijwel altijd voor fysiek. Sterker nog, voor een van de spellen heb ik expliciet gezocht naar de fysieke versie ipv de code-in-a-box versie.

Ik wil gewoon 'plug and play' als het ware, met al mijn Switches. Ik heb er namelijk 3. Een orginele V1 versie, een OLED versie, en de Switch 2. Als ik dan een spel speel op de OLED, en een nieuwe wil starten op de Switch 2, dan wil ik niet eerst wachten (ongeacht hoe snel het gaat) op een download.

Verder is het ook gewoon een principe kwestie. Ookal kan een spel super leuk lijken, als ze deze alleen digitaal of GKC uitgeven, komt die er dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

(grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend)
* RayNbow heeft anders een 1 TB kaartje in z'n Switch 2 zitten... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
RayNbow schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

* RayNbow heeft anders een 1 TB kaartje in z'n Switch 2 zitten... :p
Waaaat. Dat is fantastisch. Werkt dat een beetje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:12
Luigi Mansion op GameCube is nu speelbaar via NSO + Expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
...grootste beschikbare kaartje is 256 GB, die andere van 512GB is nog niet beschikbaar en prijs onbekend).

Ah, heb een 512GB kaartje en nog 100GB vrij.

Voor punt 2 nu met de euro op 177Yen alvast voor een game of 5 tegoed gekocht op Amazon.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 30-10-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:45:
[...]

...
Ik wil gewoon 'plug and play' als het ware...
Hoe doe je het dan met patches? Na een patch is het toch geen plug and play meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:39:
[...]

Ah, heb een 512GB kaartje en nog 100GB vrij.

Voor punt 2 nu met de euro op 177Yen alvast voor een game of 5 tegoed gekocht op Amazon.
De Switch 2 is slechts een paar maanden op de markt en dan al 80% van de ruimte opgebruikt. Omdat ik geen zin heb om steeds games te moeten verwijderen om zo iets nieuws te kunnen downloaden is precies het punt wat ik dus wilde maken.

Wat je bedoelt met dat je tegoed op Amazon hebt gekocht weet ik niet. Ik had het met punt 2 over de aankoop en verkoop van tweedehands fysieke games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Zapato schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Hoe doe je het dan met patches? Na een patch is het toch geen plug and play meer.
Plug and play bestaat anno 2025 eigenlijk niet meer toch? De enige waar dat nog een beetje kan is bij Nintendo en de Evercade. Er zijn overigens ook games die speelbaar zijn zonder patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:04
Lucky you dat je pas 80% hebt gebruikt. Die van mij was op dag 1 al 100% gebruikt omdat ik al mijn savegames en games heb overgezet van de switch 1. (nou ja, alles overgezet klopt niet want er was niet genoeg ruimte)
Dit is ook de reden dat ik liever normale gamecards heb. Je kunt vrij weinig games kwijt op de switch 2. En mijn kinderen willen wel graag switchen tussen de vele games die ze spelen. Ik zit nog op een prijsdaling te wachten van de sd express kaarten, want ik vind ze nu nog veel te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25
avec_style schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:10:
Lucky you dat je pas 80% hebt gebruikt. Die van mij was op dag 1 al 100% gebruikt omdat ik al mijn savegames en games heb overgezet van de switch 1. (nou ja, alles overgezet klopt niet want er was niet genoeg ruimte)
Dit is ook de reden dat ik liever normale gamecards heb. Je kunt vrij weinig games kwijt op de switch 2. En mijn kinderen willen wel graag switchen tussen de vele games die ze spelen. Ik zit nog op een prijsdaling te wachten van de sd express kaarten, want ik vind ze nu nog veel te duur.
Vind €75 voor 512GB Micro sd express wel meevallen qua prijs. Uiteraard wordt dat in de toekomst wel goedkoper maar wanneer?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:00:
De Switch 2 is slechts een paar maanden op de markt en dan al 80% van de ruimte opgebruikt. Omdat ik geen zin heb om steeds games te moeten verwijderen om zo iets nieuws te kunnen downloaden is precies het punt wat ik dus wilde maken.
Idee is games uitspelen en dan verwijderen :)
Backlog van S1. Dus 80% vol is vooral omdat het een aardige verzameling oude games is :)
Wat je bedoelt met dat je tegoed op Amazon hebt gekocht weet ik niet. Ik had het met punt 2 over de aankoop en verkoop van tweedehands fysieke games.
Oh, manier om alvast eshop credits te kopen tegen de lage yen om in de toekomst nog steeds games goedkoop te kunnen aanschaffen :)

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 30-10-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Plug and play bestaat anno 2025 eigenlijk niet meer toch? De enige waar dat nog een beetje kan is bij Nintendo en de Evercade. Er zijn overigens ook games die speelbaar zijn zonder patches.
Hoewel ik prompts krijg om een update te downloaden, heb ik nog altijd de optie om de software gewoon op te starten. Dus wel plug en play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
matthijst schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Idee is games uitspelen en dan verwijderen :)
Backlog van S1. Dus 80% vol is vooral omdat het een aardige verzameling oude games is :)

[...]

Oh, manier om alvast eshop credits te kopen tegen de lage yen om in de toekomst nog steeds games goedkoop te kunnen aanschaffen :)
Ja, ik begrijp hoe jij het graag ziet verder hoor. En dat is echt helemaal prima. Maar jij vroeg waarom er zoveel haat is richting GKC. Op die vraag gaf ik dus antwoord. Dat jij er een ander idee over hebt is prima, maar niet iedereen gaat om met zijn games zoals jij dat doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrax0508 op 30-10-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Hoewel ik prompts krijg om een update te downloaden, heb ik nog altijd de optie om de software gewoon op te starten. Dus wel plug en play.
Maar er zijn toch games die, zonder day one patch niet eens opstarten?

Animal Crossing NH Switch 2 Edition on the way

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

Maar er zijn toch games die, zonder day one patch niet eens opstarten?
Die ben ik nog niet tegen gekomen.
Animal Crossing NH Switch 2 Edition on the way
Awesome!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:41
Sir_Lion schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Die ben ik nog niet tegen gekomen.

[...]

Awesome!
Animal Crossing: New Horizons - Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis update – Aankondigingstrailer
#NintendoToday
YouTube: Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis u...

[ Voor 25% gewijzigd door Deezers op 30-10-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Animal Crossing: New Horizons - Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis update – Aankondigingstrailer
#NintendoToday
YouTube: Animal Crossing: New Horizons – Nintendo Switch 2 Edition & gratis u...
Persoonlijk weinig interesse in. Ik heb de OG versie al kapot gespeeld, kost veel tijd zo'n game. Ik voel weinig behoefte om daar weer in te duiken vanwege een paar toffe upgrades.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:41
Cyrax0508 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:18:
[...]

Persoonlijk weinig interesse in. Ik heb de OG versie al kapot gespeeld, kost veel tijd zo'n game. Ik voel weinig behoefte om daar weer in te duiken vanwege een paar toffe upgrades.
De Switch 2 editie staat los van de gratis update... Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden. Ik was even bang dat het allebei gratis was... Zal voorlopig dan wel geen volledig nieuwe AC komen denk ik dan.

Met deze acties kunnen ze de hele Switch library wel een Switch 2 upgrade geven... Kom op Nintendo! Maak ze dan op zijn minst gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 30-10-2025 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

De Switch 2 editie staat los van de gratis update... Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden. Ik was even bang dat het allebei gratis was... Zal voorlopig dan wel geen volledig nieuwe AC komen denk ik dan.

Met deze acties kunnen ze de hele Switch library wel een Switch 2 upgrade geven... Kom op Nintendo! Maak ze dan op zijn minst gratis.
Ik begreep het inderdaad, maar ik heb helemaal geen zin om die game weer op te starten, ook niet alleen de update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:44
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:Dus als je Animal Crossing hebt moet je de Switch 2 upgrade pack kopen volgens de video. Zal wel 10/20 euro worden.
Upgrade pack is $4,99

Of ik het haal geen idee, ik vond AC op DS en 3DS veel leuker dan de Switch versie.

Wat mij meer irriteert is dat ze wel bevestigen dat de Switch 2 versie 4k 30fps zal worden, maar geen woord over een eventuele 60fps modus, iets wat juist dat spel een fijnere ervaring zou geven.

Maar misschien komt het alsnog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
JackAvery schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:54:
[...]

100 euro voor de drie samen in de eshop. Lijkt me inderdaad een vrij redelijke prijs.
Waar zie je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eshop :p

Edit : om minder cheeky te zijn: het staat op dekudeals onder de naam Resident Evil Generation Pack, en daarstraks werkte ook de eshop link maar nu vind ik deze niet meer (al kan ik m blijkbaar wel bestellen).

[ Voor 40% gewijzigd door JackAvery op 30-10-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:22
Deezers schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:20:
[...]

Dat is tegenwoordig helaas het verdien model, dat is bij Sony/PlayStation helaas niet anders.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4