• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:45
heb je liever een game die leuk speelt en er optisch wat minder uit ziet of heb je liever een game die er geweldig uitziet maar eigenlijk heel saai is.

Ik vermaak mij vaak meer met de wat oudere games dan de nieuwe lijn. Vindt bijvoorbeeld zelda twilight princess, ocarina of time en skyward sword leuker dan BOTW en TOTK
friketje1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Ik verwacht overigens dat dit op Switch 1 onspeelbaar is, net zoals Scarlet en Violet.
Alle info in het wild lijkt erop te wijzen dat dit spel een stabiele 30 fps haalt op Switch 1. Maar morgen kan je dit zelf bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2025 11:25 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41
Trouwens, dit spel wordt ook door Game Freak ontworpen:
Ze kunnen het dus wel ...
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:19:
Ik denk dat ik Legends ook maar aan mij voorbij laat gaan: Pokémon Legends: Z-A Looks Hardly Any Different Running On Switch 1 Vs. Switch 2

[YouTube: Pokémon Legends Z-A | Switch vs Switch 2 | Graphics Comparison]

Schandalig eigenlijk, zeker als je dit dan ook nog eens leest: 'Tweede deel Pokémon Legends had budget van 11,3 miljoen euro'

Naar blijf vooral cashen Gamefreak en Nintendo … :(
Dit zag je van te voren niet aankomen of zo?

Het verbaast me na Kirby en de Vergeten Wereld en Super Mario Galaxy 1 + 2 helemaal niet dat je deze aan je voorbij laat gaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 15-10-2025 11:41 ]

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 20:55
JackAvery schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Alle info in het wild lijkt erop te wijzen dat dit spel een stabiele 30 fps haalt op Switch 1. Maar morgen kan je dit zelf bevestigen.
Het waren vooral de stedelijke omgevingen die heel erg waren bij Scarlet en Violet op de Switch 1.
Wellicht is het nu wat beter geoptimaliseerd, maar er is wel veel meer stad. Dat wordt em niet ben ik bang.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:54
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:19:
Ik denk dat ik Legends ook maar aan mij voorbij laat gaan: Pokémon Legends: Z-A Looks Hardly Any Different Running On Switch 1 Vs. Switch 2

[YouTube: Pokémon Legends Z-A | Switch vs Switch 2 | Graphics Comparison]

Schandalig eigenlijk, zeker als je dit dan ook nog eens leest: 'Tweede deel Pokémon Legends had budget van 11,3 miljoen euro'

Naar blijf vooral cashen Gamefreak en Nintendo … :(
Bepaald het gebruikte budget dan of een game leuk is? Ik heb niets met Pokemon, dus ik heb sowieso geen interesse, maar volgens mij scoort de game verder toch prima?

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-12 22:46
Ik kan niet wachten tot hij deze week binnenkomt. Lijkt me een gave game.

• squashedraven
Cyrax0508 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Bepaald het gebruikte budget dan of een game leuk is? Ik heb niets met Pokemon, dus ik heb sowieso geen interesse, maar volgens mij scoort de game verder toch prima?
Ik wou maar zeggen. Had bijvoorbeeld Anthem niet een aardig budget en dat was echt een succesvolle game /s

• Evernote
  • Laatst online: 10-12 23:50
Er komt een nieuwe Nintendo Switch Online game trial!
Battle through a post-apocalyptic world overrun by demons in the Shin Megami Tensei V: Vengeance Game Trial – starting tomorrow, October 16th! 👹

#NintendoSwitchOnline members can download the full game for free now: https://ntdo.com/6011AnS0v

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:43
Hier zitten de Pokemon fans in ons gezin hem met plezier te spelen in ieder geval. Battle systeem vind ik persoonlijk een dikke plus.

Natuurlijk, grafisch is het allemaal niet je-van-het en het voelt en oogt allemaal echt wel flink gedateerd. Hopelijk maken ze echt een stap zodra ze enkel voor Switch 2 iets ontwikkelen.

• Evernote
Lastpost. schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:43:
Natuurlijk, grafisch is het allemaal niet je-van-het en het voelt en oogt allemaal echt wel flink gedateerd. Hopelijk maken ze echt een stap zodra ze enkel voor Switch 2 iets ontwikkelen.
Een Pokémon game zal er gewoon altijd gedateerd uit blijven zien, men koopt het toch wel.

Waarom zouden ze moeite doen? Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.

“Ja maar hij is wel leuk.”

Prima en dat is ook het belangrijkste maar het is alsof je een spel uit de GameCube tijd speelt.

Persoonlijk vind ik art style an sich ook gewoon een misser, ik had het liever in de stijl van de anime gezien.

• Timothy3000
Evernote schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Een Pokémon game zal er gewoon altijd gedateerd uit blijven zien, men koopt het toch wel.

Waarom zouden ze moeite doen? Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.

“Ja maar hij is wel leuk.”

Prima en dat is ook het belangrijkste maar het is alsof je een spel uit de GameCube tijd speelt.

Persoonlijk vind ik art style an sich ook gewoon een misser, ik had het liever in de stijl van de anime gezien.
Ik zou weer eens een Gamecube game opstarten. Dit ziet er alsnog wel een pak beter uit. :)

• Evernote
Timothy3000 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Ik zou weer eens een Gamecube game opstarten. Dit ziet er alsnog wel een pak beter uit. :)
Een pak beter is een overstatement.

Kijk naar Donkey Kong Bananza, Mario Kart World, Star Wars Outlaws.

Pokémon Legends: Z-A is technisch gezien een aanfluiting.

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 13:09
Gewoon niet spelen als je dat niet wil, miljoenen mensen gaan ervan genieten. Ik heb er zin in! Maar ik heb ook gewoon switch gekocht in de verwachting technische hoogstandjes voorgeschoteld te krijgen. Gameplay & artstyle zijn voor mij belangrijker dan graphics.

[ Voor 49% gewijzigd door BitBakker op 15-10-2025 20:40 ]

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12 20:55
Prima als je er plezier mee hebt.

Feit blijft dat moderne Pokemon games gewoon niet goed zijn.
Het zijn niet alleen de graphics die het probleem zijn. Het hele product is gewoon lage kwaliteit. Juist de artstyle is gewoon niet goed. Die stad ziet er niet uit, er is weinig variatie.

En wat het dan extra zuur maakt is dat het ook niet iets is van niet beter kunnen, dit is gewoon bewust tegen lage kosten gemaakt. Maar wel doodleuk de hoofdprijs vragen en zelfs een toeslag voor de Switch 2 versie die er iets minder basic uitziet. Dit is gewoon cynisch een franchise uitmelken.
BitBakker schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:22:
Gewoon niet spelen als je dat niet wil, miljoenen mensen gaan ervan genieten. Ik heb er zin in! Maar ik heb ook gewoon switch gekocht in de verwachting technische hoogstandjes voorgeschoteld te krijgen. Gameplay & artstyle zijn voor mij belangrijker dan graphics.
Bedoel je gewoon of geen? Ik zie op de Switch 1 en 2 genoeg technische hoogstandjes hoor :)

• Evernote
BitBakker schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:22:
Ga ik ook zeker niet doen, en inderdaad van Gamefreak hoef je geen technische hoogstandjes te verwachten.

Ik hoop zelf dat de game hard flopt, de serie die ik ooit enorm lief had is enorm tekort gedaan door het Nintendo en Gamefreak coglomeraat.

• Timothy3000
Evernote schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Ik hoop zelf dat de game hard flopt, de serie die ik ooit enorm lief heb is enorm tekort gedaan door het Nintendo en Gamefreak coglomeraat.
De reviews zijn goed, de trailers zien er goed uit.... het enige dat wat tegenvalt zijn de graphics. Je bent erg dramatisch.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:15:
Kijk naar Donkey Kong Bananza, Mario Kart World, Star Wars Outlaws.
Sinds wanneer zijn dat GameCube games?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Evernote
Timothy3000 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

De reviews zijn goed, de trailers zien er goed uit.... het enige dat wat tegenvalt zijn de graphics. Je bent erg dramatisch.
Ignorance is bliss

Ik wens je in ieder geval veel plezier toe met de game ;)

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-12 08:34
friketje1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Daar gaat het helemaal toch niet om??
Het gaat erom dat een game met, gezien het commerciële succes, een absurd laag budget een toeslag vraagt om deze in volle "pracht" te mogen spelen op de huidige console. Voor een game waarbij de ontwikkelaars er echt de kantjes vanaf lopen waarbij er iets op het scherm getoverd wordt wat er uit ziet als een game van 20 jaar oud, ook op de Switch 2. Hoe verzin je het, een toeslag voor om de base game te spelen op de huidige hardware.
Maar de fans zullen dit wel weer verdedigen, maar dit kun je eigenlijk gewoon niet verkopen in deze staat als Nintendo. Je moet toch kwaliteit leveren als je de klanten wilt behouden. Mario, Zelda, Pokemon, daarmee moeten ze de Switch 2 verkopen. Dan kunnen ze wel met Yen tekens in de ogen denken haha, 11 miljoen investeren, miljarden winst. Maar op de langere termijn jaagt dit de mensen weg.

Ik verwacht overigens dat dit op Switch 1 onspeelbaar is, net zoals Scarlet en Violet.
Het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik vind graphics één van de minst belangrijke aspecten van een game, en gezien het succes van games als Minecraft, Stardew Valley en Pokémon Scarlet/Violet zijn de meeste speler het daar gewoon mee eens.
Pokémon Violet, wat mij betreft een prima game. Ja, de framerate is niet stabiel. Ja, andere games zien er mooier uit. Maakt dat uit? Wat mij betreft niet - het gaat erom dat ik gewoon lol heb met het spelen ervan. Als een game daaraan voldoet, is de rest gelijk al heel veel minder boeiend. Dus tenzij de graphics zo slecht zijn dat je letterlijk niet meer ziet waar je loopt of dat dingen gewoon niet herkenbaar zijn, is het al snel dikke prima.

Het is natuurlijk okay als jij wel veel waarde hecht aan een stabiele framerate, of dikke 4K graphics, maar voor het gros van de kopers is dat overduidelijk niet het geval - de verkopen bewijzen dat.

• Timothy3000
Dat blijkt. Je gaat voorbij alle positieve geluiden over de gameplay en hoopt dat een game flopt omdat hij grafisch sterker kan. Zonde.

• Cyrax0508
Timothy3000 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Dat blijkt. Je gaat voorbij alle positieve geluiden over de gameplay en hoopt dat een game flopt omdat hij grafisch sterker kan. Zonde.
Eens. Het is uiteraard geen probleem als iemand een andere voorkeur heeft maar ik hou absoluut niet van uitspraken als: "Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.". Hou eens even op zeg! Mag iemand een game gewoon leuk vinden?

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:03
Cyrax0508 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:22:
[...]

Eens. Het is uiteraard geen probleem als iemand een andere voorkeur heeft maar ik hou absoluut niet van uitspraken als: "Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.". Hou eens even op zeg! Mag iemand een game gewoon leuk vinden?
Game jij omdat je het leuk vind? 8)7
Seal64 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 08:02:
[...]

Het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik vind graphics één van de minst belangrijke aspecten van een game, en gezien het succes van games als Minecraft, Stardew Valley en Pokémon Scarlet/Violet zijn de meeste speler het daar gewoon mee eens.
Ik blijf al die vergelijkingen apart vinden. Games zoals Minecraft en Stardew Valley zien er ook gewoon goed uit.

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:32
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Ik blijf al die vergelijkingen apart vinden. Games zoals Minecraft en Stardew Valley zien er ook gewoon goed uit.
Volgens mij is het belangrijkste vooral dat de sfeer en beleving die een game overbrengt passend is. Soms zijn AAA graphics beter gepast om je onder te dompelen in de belevingswereld en soms kan dat prima met pixel-art. En alles wat daar tussenin zit.

• Cyrax0508
plato82 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:46:
[...]

Volgens mij is het belangrijkste vooral dat de sfeer en beleving die een game overbrengt passend is. Soms zijn AAA graphics beter gepast om je onder te dompelen in de belevingswereld en soms kan dat prima met pixel-art. En alles wat daar tussenin zit.
Precies, zo denk ik er ook over. Zo vind ik de GC versie van Zelda The Wind Waker op de GC mooier dan de WiiU versie ondanks dat de laatste technisch superieur is aan de eerste. De GC versie heeft een bepaalde sfeer die er niet meer is in de WiiU versie.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Maar dit geldt dan toch ook voor de recentere Pokémongames? Hoe kan je nu beter in de Pokémonwereld zitten dan in een open wereld waar je verschillende Pokémon ziet rondlopen? En dan niet slechts 10 Pokémon op de voorgrond (want draw distance), terwijl je amper foliage en iets van aankleding hebt in de wereld, en alles er pixelated uitziet. Dat breekt dan toch ook de immersie? De wereld voelt totaal niet rijk ingevuld aan. Het mist sfeer.

Vroeger, in topdown 2D, oké, toen kón het hardwarematig gewoon niet. Nu wel. Doe het dan ook. Je kan het niet langer op de verouderde Switch 1 hardware steken.
RangedNeedles schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:04:
Vroeger, in topdown 2D, oké, toen kón het hardwarematig gewoon niet. Nu wel. Doe het dan ook. Je kan het niet langer op de verouderde Switch 1 hardware steken.
Heeft ook helemaal niks met de Switch 1 hardware te maken.

• BitBakker
RangedNeedles schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:04:
Maar dit geldt dan toch ook voor de recentere Pokémongames? Hoe kan je nu beter in de Pokémonwereld zitten dan in een open wereld waar je verschillende Pokémon ziet rondlopen? En dan niet slechts 10 Pokémon op de voorgrond (want draw distance), terwijl je amper foliage en iets van aankleding hebt in de wereld, en alles er pixelated uitziet. Dat breekt dan toch ook de immersie? De wereld voelt totaal niet rijk ingevuld aan. Het mist sfeer.

Blijkbaar lukt het miljoenen mensen dus gewoon prima om zich in te leven in deze game :)

• RangedNeedles
  • Niet online
BitBakker schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Blijkbaar lukt dit miljoenen mensen dus gewoon prima :)
Niet lukken betekent niet dat het niet beter kan ;) Het gaat erom dat ze best wel wat meer moeite mogen doen om de immersie beter te maken. Het ís mogelijk.

• RangedNeedles
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:07:
[...]

Heeft ook helemaal niks met de Switch 1 hardware te maken.
Da's net wat ik zeg :P
Klopt hoor :P Al wil ik dat altijd wel graag extra benoemen. Zo vaak voorbij zien komen dat de hardware als reden wordt genoemd. Ook hier al de hoop gelezen dat er mogelijk verandering komt als de focus komt te liggen op de Switch 2 hardware.

• RangedNeedles
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:24:
[...]

Klopt hoor :P Al wil ik dat altijd wel graag extra benoemen. Zo vaak voorbij zien komen dat de hardware als reden wordt genoemd. Ook hier al de hoop gelezen dat er mogelijk verandering komt als de focus komt te liggen op de Switch 2 hardware.
Oh oké :) Zelf geloof ik wel dat de originele Switch tot meer in staat is. Zeker als je bekijkt wat dat ding soms neerzette als je sommige games bekijkt. Maar het vergde wellicht wat meer moeite.

Nu goed, dat wil ik hen nog geven. Echter met de opvolger, de Switch 2, kan dit sowieso niet langer het argument zijn. Zelfs Cyberpunk draait erop :P Als Pokémon (hopelijk) in de nabije toekomst S2-only wordt, verwacht ik gewoon een hele grote grafische update.

En als ik nog even verder mag dromen: het aan het handje houden in het spel, mag ook wel verdwijnen.

Maar whatever, ik acht de kansen klein. Ik kan maar hopen. Amuseer jullie er mee!

• squashedraven
Ik hoop juist dat ze terug gaan naar het oude principe zoals ze gedaan hebben met brilliant diamond. Voelt voor mij meer als een pokemon game. Scarlet en violet voelen meer als een game waar ook pokemon in zitten. het terugkijken op oude routes of je wat gemist heb als je weer een HM erbij hebt etc.
RangedNeedles schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:41:
[...]

Oh oké :) Zelf geloof ik wel dat de originele Switch tot meer in staat is. Zeker als je bekijkt wat dat ding soms neerzette als je sommige games bekijkt. Maar het vergde wellicht wat meer moeite.

Nu goed, dat wil ik hen nog geven. Echter met de opvolger, de Switch 2, kan dit sowieso niet langer het argument zijn. Zelfs Cyberpunk draait erop :P Als Pokémon (hopelijk) in de nabije toekomst S2-only wordt, verwacht ik gewoon een hele grote grafische update.

En als ik nog even verder mag dromen: het aan het handje houden in het spel, mag ook wel verdwijnen.

Maar whatever, ik acht de kansen klein. Ik kan maar hopen. Amuseer jullie er mee!
Iedereen moet ook gewoon spelen wat ze leuk vinden, daar komt de discussie ook steeds op terug :P Ik ga zelf niet hopen hoor. Er komen zoveel leuke games uit. Pokemon jaren geleden al achter me gelaten en dat zouden meer mensen moeten doen die blijven klagen over de games.

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

RangedNeedles schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Als Pokémon (hopelijk) in de nabije toekomst S2-only wordt, verwacht ik gewoon een hele grote grafische update.
Dit is natuurlijk een kwestie van tijd, S2-only. Gen X zal dat al zijn, volgens de laatste leaks, in hoeverre die kloppen (makkelijk te vinden als je interesse hebt). De eerste beelden zien er veel belovend uit!

Ik ben wellicht niet helemaal onpartijdig, aangezien ik al jaren alleen maar een Nintendo console voor Pokémon games koop (en nu voor het eerst ben afgeweken voor 'New Super Mario Bros. U Deluxe'), zie bijv. Satom in "Het grote Pokémon Topic - Deel Drie"

[ Voor 6% gewijzigd door Satom op 16-10-2025 12:20 ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:41
Yonix schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:48:
[...]

Vanmiddag naar de Mediamarkt gefietst, want deze leek mij wel leuk voor jr. en mij. Zojuist even snel opgestart, jr. weet nog van niets, maar ik kan nu niet zeggen dat ik onwijs onder de indruk ben. Ik ben eerder teleurgesteld.

Wat krijg je voor € 69,99? Een resolution bump en 60 fps, that’s it. LOD is nog steeds om te huilen, geen hoogwaardige schaduw-effecten, geen betere belichting, animaties op de achtergrond zijn locked @30 fps, lelijke AA en het lijstje zal vast nog wel wat langer zijn … :S

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schandalig dat ze hier € 70 / € 20 voor durven vragen, wat mij betreft de prijs niet waard.

Lekker bezig Nintendo. 8)7
Moet hier toch even op terugkomen en toegeven dat ik het, in eerste instantie, fout had. Vanochtend hebben mijn zoontje en ik ons namelijk erg vermaakt met Kirby. Mooie levels / effecten, zeker de nieuwe DLC, leuke gameplay en ook de muziek is top! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q51jvwRx0f1RBOMkq4enK7UwqGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJgcpgxlypURdt5edSWSGa8C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS7Z5Eyvn8YXhEcqnat1TlVVJKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tfm8Apv3zIKz3ZTt1CxBubuw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBkzoC7nhwSd8yX7iWeE1-fiFAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9De8AA4KdNPxmLLYpiZBWBjE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ayAwVbDBXGt2wVah5CueTTMPhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0d4d6J66kiVsaDHqaoteMJhv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujLVXT3Zwz8EOlMuSOgDfJ0FV1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4lwZBNC4annXueuHHw820jp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN3iUfV3pP5u568g1BEHh_wL77s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Yp3G0MDAsn8f5nmZDUacB5X.jpg?f=fotoalbum_large

• squashedraven
Ik snap waarom mensen de Switch op nederlands hebben. Maar ik kan er om een of andere reden totaal niet tegen als games in het nederlands zijn. Persoonlijk mankement zullen we dan maar zeggen :P

• Cyrax0508
Yonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

Moet hier toch even op terugkomen en toegeven dat ik het, in eerste instantie, fout had. Vanochtend hebben mijn zoontje en ik ons namelijk erg vermaakt met Kirby. Mooie levels / effecten, zeker de nieuwe DLC, leuke gameplay en ook de muziek is top! :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi om te horen en tof dat je er nog even op terugkomt. Ik vind het zelf ook een hele toffe game. Enjoy.

• BitBakker
squashedraven schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:31:
Ik snap waarom mensen de Switch op nederlands hebben. Maar ik kan er om een of andere reden totaal niet tegen als games in het nederlands zijn. Persoonlijk mankement zullen we dan maar zeggen :P
Ik zou hem liever ook op Engels zetten, maar ik speel nog liever samen met m’n zoontje.

Kan in het Engels maar ik vind de ontwikkeling van z’n Nederlandse taal belangrijk.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:44
BitBakker schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:16:
[...]

Ik zou hem liever ook op Engels zetten, maar ik speel nog liever samen met m’n zoontje.

Kan in het Engels maar ik vind de ontwikkeling van z’n Nederlandse taal belangrijk.
Ik had Boevechem toch niet willen missen (Paper Mario Thousand Year Door).
Yonix schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de laatste foto hopelijk niet vergeten de O weer terug te plaatsen in het uithangbord, anders moet je het level nog een keer spelen als je voor 100% gaat :P

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:13
Geen fan van Pokemon, maar wel van roguelites? Deze week zijn weer wat leuke games uitgekomen, namelijk BALL x PIT en Absolum. Allebei een score van 87 op Metacritic en lopen als een zonnetje op de Switch 2. Absolum heeft ook een fijne soundtrack van Gareth Coker (bekend van de Ori-games).
Na Hollow Knight en Silksong heb ik vorige week Ori 2 voor het eerst gespeeld. Man, wat een prachtige game. Ontroerend en meeslepend van begin tot eind. Speelt iets minder strak dan HK en SS, maar zeker een topklasse metroidvania! Nu ben ik bezig met Ori 1, maar die vind ik toch wel wat saaier.

[ Voor 19% gewijzigd door X-GeaR op 16-10-2025 20:49 ]

@X-GeaR Dat doe je snel. Hollow Knight en Silksong achter elkaar? Ik ben nog druk bezig met Silksong, inmiddels 90 uur gespeeld.

Ori and the Blind Forest is goed, maar Will of the Wisps is veel van hetzelfde en ook nog eens uitgebreider. Kan me goed voorstellen dat het andersom dan saaier is.

• X-GeaR
L23 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:08:
@X-GeaR Dat doe je snel. Hollow Knight en Silksong achter elkaar? Ik ben nog druk bezig met Silksong, inmiddels 90 uur gespeeld.
Ik ben gestopt na Act 2, waarschijnlijk zit jij in Act 3? Prachtig spel, maar putte me op een bepaald moment ook echt wel uit. Maar ik ga vaak later weer terug naar spellen. Bijv van de week Queens Gardens in HK doorlopen: had ik nog niet verkend tijdens de initiele plautrough.

Ball x Pit is trouwens echt te verslavend 😂 na iedere run krijg je geld en materialen om je dorpje verder te bouwen met akkers en gebouwen. Hierdoor krijg je weer betere skills. Doodgaan in een roguelite was nog nooit zo leuk.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

X-GeaR schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:41:
Geen fan van Pokemon, maar wel van roguelites? Deze week zijn weer wat leuke games uitgekomen, namelijk BALL x PIT en Absolum. Allebei een score van 87 op Metacritic en lopen als een zonnetje op de Switch 2. Absolum heeft ook een fijne soundtrack van Gareth Coker (bekend van de Ori-games).

[Embed: Ball x Pit - Official Launch Trailer]

[Embed: Absolum – Launch Trailer – Nintendo Switch]

Na Hollow Knight en Silksong heb ik vorige week Ori 2 voor het eerst gespeeld. Man, wat een prachtige game. Ontroerend en meeslepend van begin tot eind. Speelt iets minder strak dan HK en SS, maar zeker een topklasse metroidvania! Nu ben ik bezig met Ori 1, maar die vind ik toch wel wat saaier.
Als je van roguelites houdt neem ik aan dat je Hades (2) ook gespeeld hebt?

• X-GeaR
Esumontere schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:15:
[...]

Als je van roguelites houdt neem ik aan dat je Hades (2) ook gespeeld hebt?
Zeker! Hades 2 speel ik ook momenteel. Iets teveel leuke spellen op dit moment 😅

Ik overweeg wel mijn PS5 te verkopen. Is sinds de Switch 2 slechts een paar uur gebruikt en met alle games die de komende maanden nog gaan komen, zie ik dat niet snel veranderen.
X-GeaR schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:39:

Ball x Pit is trouwens echt te verslavend 😂 na iedere run krijg je geld en materialen om je dorpje verder te bouwen met akkers en gebouwen. Hierdoor krijg je weer betere skills. Doodgaan in een roguelite was nog nooit zo leuk.
Er komt dacht ik nog een Switch 2 versie aan? Klinkt leuk alleszins, voorlopig nog druk met Hades 2 :)

• X-GeaR
JackAvery schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Er komt dacht ik nog een Switch 2 versie aan? Klinkt leuk alleszins, voorlopig nog druk met Hades 2 :)
Klopt! Als het goed is deze herfst nog. Het is een gratis update waarin de resolutie wordt verhoogd, maar ik moet zeggen dat het spel al heel vloeiend speelt (60 fps) op de S2.
Nog wat recent nieuws:
  • Life sim Witchbrook is uitgesteld tot 2026, voor de mensen die hierop aan het wachten zijn.
  • Op Gematsu vind je heel wat vertaalde informatie over Octopath Traveler 0
  • Er is een nieuwe patch voor de Trails in the Sky remake die een performance mode toevoegt met schijnbaar een iets lagere resolutie en een focus op het halen van 60 fps.
  • Power Wash Simulator 2 heeft een release datum: volgende week.

• Ook Skate Story krijgt een datum: 8 december

En voor zij die interesse hebben in Hyrule Warriors: Age of Imprisonment - de marketingcampagne lijkt al even gestart, waarbij er regelmatig info op sociale media verschijnt. Er staan ook redelijk wat video's / ervaringen online van de publieke demo die momenteel het beurzencircuit rondgaat. Lijkt een solide game te worden. Benieuwd of Koei ook deze keer uiteindelijk een demo op de eShop zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door JackAvery op 17-10-2025 09:34 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57
Ball x Pit ook gehaald. Uurtje gespeeld nu. Beetje originele plants VS zombies gevoel. Lijkt leuk!

Haters everywhere but I don’t really care

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-12 16:11
plato82 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:17:
[...]

Ik heb begrepen dat de Gamecards een (veel) tragere leessnelheid hebben tov de harde schijf in de S2 waardoor de performance minder kan zijn. Ik heb geen ervaring hoe dit in de praktijk uitpakt, maar in het kader van performance schijnt het dus beter te zijn om een e-shop versie te spelen.
Ik snap het even niet. Als ik Pokemon Legends Z-A fysiek koop, is ie langzamer dan de e-shopversie?

Ik heb een voorkeur voor de fysieke versie, maar de e-shopversie is goedkoper met de game vouchers dus ik twijfel nog. Maar als de fysieke versie trager is, is de keus gemaakt.

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:19
de Foarsitter schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:00:
[...]

Ik snap het even niet. Als ik <game> fysiek koop, is ie langzamer dan de e-shopversie?
Het opslaggeheugen is sneller qua read/write dan het geheugen van een cartridge.

Een fysieke game zal dus langer erover doen om te laden. Tijdens het gamen als een level is geladen zal je geen verschil merken.

[ Voor 14% gewijzigd door RollieBollie op 17-10-2025 19:10 ]

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-12 16:11
RollieBollie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:07:
[...]

Het opslaggeheugen is sneller qua read/write dan het geheugen van een cartridge.

Een fysieke game zal dus langer erover doen om te laden. Tijdens het gamen als een level is geladen zal je geen verschil merken.

[YouTube: Switch 2 Loading Time Tests: System Storage vs MicroSD Express vs Cartridge]
Thanks voor je duidelijke uitleg! Kan iemand zeggen in hoeverre het laden van levels een ding is met Pokemon Legends Z-A? In Pokemon Scarlet/Violet was het laden, bedenk ik me nu, vooral merkbaar als er werd geswitcht tussen Paldea en de DLC eilanden

• squashedraven
de Foarsitter schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:13:
[...]

Thanks voor je duidelijke uitleg! Kan iemand zeggen in hoeverre het laden van levels een ding is met Pokemon Legends Z-A? In Pokemon Scarlet/Violet was het laden, bedenk ik me nu, vooral merkbaar als er werd geswitcht tussen Paldea en de DLC eilanden
Ik heb hem fysiek en de laadtijden zijn soms te kort om de tips te lezen :+
de Foarsitter schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:00:
[...]

Ik snap het even niet. Als ik Pokemon Legends Z-A fysiek koop, is ie langzamer dan de e-shopversie?

Ik heb een voorkeur voor de fysieke versie, maar de e-shopversie is goedkoper met de game vouchers dus ik twijfel nog. Maar als de fysieke versie trager is, is de keus gemaakt.
Als je geen haast hebt kan je met een nieuwe account op het Franse Cdiscount.com in combinatie met hun kortingscode Z-A voor 41,5 euro kopen. Ze leveren in Nederland naar Mondial Relay pakketpunten dacht ik - ik weet de leverprijs wel niet.

Vouchers zijn inderdaad ook een goede deal, zeker als je er in slaagt om ze met tegoed te kopen dat je aan korting gekocht hebt.

• BitBakker
Ja dat bedacht ik mij ook nadat ik hem via de eShop had gekocht :+ het is natuurlijk in essentie een switch 1 game.

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-12 16:34
Prullenbak84 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:03:
Nou, mijn joycons liggen inmiddels ruim een week ter "reparatie" (lees: vervanging). Heb toen een ontvangstbevestiging gehad en daarin staat een telefoonnummer wat je kan bellen om de status op te vragen. Dat telefoonnummer verwijst vervolgens naar support.nintendo.nl en het kan aan mij liggen, maar die site bestaat niet.

Echt top. En menselijk contact is natuurlijk niet mogelijk, want het is 2025 :|

Vertrouwen neemt een beetje af, maar we houden hoop...
Nog even een kleine update voor wie nieuwsgierig is. Nintendo heeft gratis mijn joycons vervangen en ik heb ze weer binnen *O*

Nu eens even kijken of ik eerst BotW ga afmaken (voor zover dat kan, maar in ieder geval main story), nog wat bananen zoeken in bananza, of Mario Galaxy 2 aan ga schaffen :) Maar eerst van die extra dopjes voor op de sticks kopen...

• Zerora
  • Laatst online: 10:40
Voor wie Pokemon Z-A nog wil aanschaffen: Denk even na of je dit gedrocht wel wil ondersteunen.

Note: Het kan best zijn dat de game leuk is om te spelen. Het gaat mij meer om het principe van de geleverde kwaliteit. Grafisch nog slechter dan een Wii game. En het zou te makkelijk zijn. En als dan ziet dat Game Freak wel mooie graphics kan maken met Beast of Reincarnation heb ik moeite om dit accepteren.

[ Voor 45% gewijzigd door Zerora op 19-10-2025 14:26 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Evernote
JackAvery schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

"This fall" inderdaad, ben benieuwd of er dan een 120fps modi in zit.

• Timothy3000
Zerora schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:06:
Voor wie Pokemon Z-A nog wil aanschaffen: Denk even na of je dit gedrocht wel wil ondersteunen.

[YouTube: Pokémon Windows: Z-A Review]
Paar uur gespeeld, vooralsnog erg leuk.

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Uurtje of 8 nu in de game zitten, ja de graphics zijn echt meh! Maar t combat systeem daarin tegen en hoe vloeiend online werkt is helemaal prima. Vermaak mij er zeker wel mee, eenmaal bezig met de game vliegen de uren voorbij.

Ondersteunen is toch prima? Ik zou eerder bij mezelf afvragen of er over klagen wel zin heeft. Zoveel leuke games. Gewoon spelen wat wel je interesse heeft.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-12 23:54

Gedrocht? Het is by far de leukste Pokémon game op de Switch. Zit al boven 10 uur en speel het spel lekker rustig aan. Vloeiende 60fps continu en overal. Razendsnelle laadschermen. Battles / vangen van Pokémon erg vernieuwend in deze game. Goed verhaal en leuke personages. Grafisch verder prima, sure sommige gebouwen zijn plat. Maar dat zie je na 2 seconden niet meer. Sommige populistische streamers / youtubers / reviewers vinden het leuk om de game te haten. Maar naar mijn mening geheel ongegrond.
Amazon Frankrijk en andere grotere Franse retailers - zie bvb. Fnac.com - zijn momenteel heel agressief met de Switch 2 hardware prijzen. Ik zet hier wat links maar bvb. ook bij Leclerc, Carrefour en Micromania.

Nintendo Switch 2 (€419~€429)
Fnac
Cdiscount
Amazon

Nintendo Switch 2 - Mario Kart World bundle (€454.90~459.99)
Amazon
Fnac
Cdiscount

Nintendo Switch 2 - Pokémon Legends: Z-A bundle (€459.99)
Fnac
Amazon
Cdiscount

Bij Cdiscount is er nog steeds een 10 euro kortingsbon die erop kan gebruikt worden (HELLO10 voor nieuwe klanten). Ook bij Carrefour bestaat er een kortingsbon (42DRIVE10).

[ Voor 61% gewijzigd door JackAvery op 19-10-2025 08:03 ]

• squashedraven
ShadLink schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:59:
[...]

Gedrocht? Het is by far de leukste Pokémon game op de Switch. Zit al boven 10 uur en speel het spel lekker rustig aan. Vloeiende 60fps continu en overal. Razendsnelle laadschermen. Battles / vangen van Pokémon erg vernieuwend in deze game. Goed verhaal en leuke personages. Grafisch verder prima, sure sommige gebouwen zijn plat. Maar dat zie je na 2 seconden niet meer. Sommige populistische streamers / youtubers / reviewers vinden het leuk om de game te haten. Maar naar mijn mening geheel ongegrond.
Precies dit, Scarlet en violet was ik vrij snel al "zat" van maar ik kan deze game met moeite weg leggen. Zelfs de ranked battles zijn op een uitzondering na leuk om te doen

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:04
Op vakantie (Japan) wat leuke games opgepikt waaronder Fantasy Life I (door goede posts in dit forum gekocht :)) tegen een leuke Yen koers. Daarnaast de switch 2 pro controller dus erg benieuwd hoe deze gaat bevallen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8H_g8VuN_oR0g-IvVZgdrqODF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GA44SiRzlltBEwwPmo440G0k.jpg?f=fotoalbum_large

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik vraag me ook af hoelang borderlands 4 uitgesteld gaat worden . Zou niet best zijn als die helemaal gecanceld word , dat heeft lijkt mij wel een impact in het vertrouwen in de switch 2 voor devs .

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:08
Cyberw00d schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:30:
Ik vraag me ook af hoelang borderlands 4 uitgesteld gaat worden . Zou niet best zijn als die helemaal gecanceld word , dat heeft lijkt mij wel een impact in het vertrouwen in de switch 2 voor devs .
Borderlands 4 is totaal onspeelbaar uitgebracht, en heeft weken aan performance updates nodig gehad om het enigszins fatsoenlijk speelbaar te krijgen. Laat de devs dat eerst maar voor elkaar krijgen. Dit heeft vrij weinig met het vertrouwen in de switch 2 console te maken.

• Cyberw00d
  • Nu online
schumi1986 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Borderlands 4 is totaal onspeelbaar uitgebracht, en heeft weken aan performance updates nodig gehad om het enigszins fatsoenlijk speelbaar te krijgen. Laat de devs dat eerst maar voor elkaar krijgen. Dit heeft vrij weinig met het vertrouwen in de switch 2 console te maken.
Het is ook hypothetisch hè ? ALS het compleet gecanceld word zeg ik ook. We gaan het mee maken . Star wars draait ook goed wat ook niet verwacht was door de demo’s ervoor .

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:08
Cyberw00d schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:53:
[...]

Het is ook hypothetisch hè ? ALS het compleet gecanceld word zeg ik ook. We gaan het mee maken . Star wars draait ook goed wat ook niet verwacht was door de demo’s ervoor .
StarWars is idd een goed voorbeeld wat het potentieel van de Switch 2 goed laat zien. Gezien de huidige staat van Borderlands 4 is het beter dat het is uitgesteld. Ik wacht rustig af heb zin om dit op de Switch 2 te spelen. Maar als het gecanceld wordt dan schuif ik meer de schuld in de schoenen van de devs van Borderlands 4 dan dat het aan de Switch 2 zou liggen.

• Cyberw00d
  • Nu online
schumi1986 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

StarWars is idd een goed voorbeeld wat het potentieel van de Switch 2 goed laat zien. Gezien de huidige staat van Borderlands 4 is het beter dat het is uitgesteld. Ik wacht rustig af heb zin om dit op de Switch 2 te spelen. Maar als het gecanceld wordt dan schuif ik meer de schuld in de schoenen van de devs van Borderlands 4 dan dat het aan de Switch 2 zou liggen.
Ik ben het met je eens dat het dan zeker aan de devs ligt . Ik vroeg me meer af als het ook ver vertrouwen van andere devs zou kunnen beïnvloeden . Ik heb iniedergeval zin in borderlands 4 en natuurlijk altijd mijn hoop dat bo7 nog komt 🤡 tijd zou alles leren

Cyberw00d schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:02:
[...]

Ik ben het met je eens dat het dan zeker aan de devs ligt . Ik vroeg me meer af als het ook ver vertrouwen van andere devs zou kunnen beïnvloeden .
Heel simpel antwoord: nee, je bent je zorgen om niks aan het maken :)

Square-Enix lijkt zich alvast sterk te maken over de port van FF7 Rebirth Intergrade - zie de vergelijking van de cutscene hieronder

[ Voor 30% gewijzigd door JackAvery op 19-10-2025 20:07 ]

• Cyberw00d
  • Nu online
JackAvery schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

Heel simpel antwoord: nee, je bent je zorgen om niks aan het maken :)

Square-Enix lijkt zich alvast sterk te maken over de port van FF7 Rebirth Intergrade - zie de vergelijking van de cutscene hieronder

[YouTube: 『ファイナルファンタジーVII リメイク インターグレード』 プラットフォーム別映像比較]
Dit soort beelden zeggen me niks , ik wacht liever op gameplay beelden . De gameplay van resident evil requiem ziet er handheld top uit ben ook erg benieuwd naar de docked beelden.

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-12 10:23

Note: Het kan best zijn dat de game leuk is om te spelen. Het gaat mij meer om het principe van de geleverde kwaliteit. Grafisch nog slechter dan een Wii game. En het zou te makkelijk zijn. En als dan ziet dat Game Freak wel mooie graphics kan maken met Beast of Reincarnation heb ik moeite om dit accepteren.
Ik snap niet waarom Beast of Reincarnation er steeds wordt bijgehaald. De game is nog niet uit, wordt mogelijk door andere ontwikkelaars geproduceerd in naam van GameFreak, lijkt op een standaard Unreal Engine game en is slecht geoptimaliseerd. Of het beter of slechter wordt dan de Pokémon franchise moet nog blijken.

• BitBakker

Zou het iedereen aanraden, fantastische game! Inmiddels uurtje of 10 er in zitten en vermaak mij prima :)

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:22
Ik heb zelf nu ook sinds release pokemon Z-A en ben er prima tevreden mee.
Het vermaak zit er weer goed in ben lekker aan het verkennen.

Voor wat betreft de graphics, moet het dan ook echt zo zijn als "insert random AAA title"?
In mijn ogen past dat niet bij pokemon en vind ik het er juist goed (genoeg) uitzien.

Er zullen vast her en der wat dingen inzitten die ik nog niet gemerkt heb maar tot nu toe is het voor mij weer een goede game zonder spijt!

• Alph
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 14:29
JackAvery schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:53:
Amazon Frankrijk en andere grotere Franse retailers - zie bvb. Fnac.com - zijn momenteel heel agressief met de Switch 2 hardware prijzen. Ik zet hier wat links maar bvb. ook bij Leclerc, Carrefour en Micromania.

Nintendo Switch 2 (€419~€429)
Fnac
Cdiscount
Amazon

Nintendo Switch 2 - Mario Kart World bundle (€454.90~459.99)
Amazon
Fnac
Cdiscount

Nintendo Switch 2 - Pokémon Legends: Z-A bundle (€459.99)
Fnac
Amazon
Cdiscount

Bij Cdiscount is er nog steeds een 10 euro kortingsbon die erop kan gebruikt worden (HELLO10 voor nieuwe klanten). Ook bij Carrefour bestaat er een kortingsbon (42DRIVE10).
Best nette prijzen! Iemand een idee of de Franse downloadcodes van de games die gebundeld zitten te gebruiken zijn op je Nederlandse eShop/Nintendo account?

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:24
Alph schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Best nette prijzen! Iemand een idee of de Franse downloadcodes van de games die gebundeld zitten te gebruiken zijn op je Nederlandse eShop/Nintendo account?
Ja, gewoon binnen Europa inwisselbaar.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:04
Nederlandhc schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:56:
Ik heb zelf nu ook sinds release pokemon Z-A en ben er prima tevreden mee.
Het vermaak zit er weer goed in ben lekker aan het verkennen.

Voor wat betreft de graphics, moet het dan ook echt zo zijn als "insert random AAA title"?
In mijn ogen past dat niet bij pokemon en vind ik het er juist goed (genoeg) uitzien.

Er zullen vast her en der wat dingen inzitten die ik nog niet gemerkt heb maar tot nu toe is het voor mij weer een goede game zonder spijt!
Gameplay > graphics wat mij betreft.

Wat me wel tegenstond in de laatste Pokemon game die ik speelde (ik denk shield) was dat het veel te makkelijk was. Echt wel leuke game, maar je wandelt er te snel door.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-12 20:31
Hulleman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

Gameplay > graphics wat mij betreft.

Wat me wel tegenstond in de laatste Pokemon game die ik speelde (ik denk shield) was dat het veel te makkelijk was. Echt wel leuke game, maar je wandelt er te snel door.
Het vechten van ZA is wel lache maar als je dan de side quests ziet of de mainline quests is het wel een beetje matig. Begrijp me niet verkeerd ik speel het met plezier, maar ik vind 59 euro voor deze game wel echt te veel als ik er ook elden ring van kan kopen zeg maar. Elden ring is, na bloodborne, mijn meest favoriete game, terwijl ZA gewoon prima was maar nooit de top 10 zal benaderen. Expedition 33 is bijvoorbeeld eerder een top 10 contender want effectief doen ze hetzelfde als pokemon maar dan 100x beter met hetzelfde budget. Maar goed ik vraag me wel echt af, wat zouden we als fans uberhaupt kunnen doen tegen dit soort dingen? We kopen het toch wel en elke keer is het weer een teleurstelling ergens in de game maar doen ze ergens anders dan wel "genoeg" goed dat we het blijven spelen en ons genoeg vermaken.
mand

• X-GeaR
Cyberpunk is buiten Europa in de aanbieding voor 40 dollar. Hopelijk betekent dit dat een verlaging in onze e-shop ook aanstaande is.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Het vechten van ZA is wel lache maar als je dan de side quests ziet of de mainline quests is het wel een beetje matig. Begrijp me niet verkeerd ik speel het met plezier, maar ik vind 59 euro voor deze game wel echt te veel als ik er ook elden ring van kan kopen zeg maar. Elden ring is, na bloodborne, mijn meest favoriete game, terwijl ZA gewoon prima was maar nooit de top 10 zal benaderen. Expedition 33 is bijvoorbeeld eerder een top 10 contender want effectief doen ze hetzelfde als pokemon maar dan 100x beter met hetzelfde budget. Maar goed ik vraag me wel echt af, wat zouden we als fans uberhaupt kunnen doen tegen dit soort dingen? We kopen het toch wel en elke keer is het weer een teleurstelling ergens in de game maar doen ze ergens anders dan wel "genoeg" goed dat we het blijven spelen en ons genoeg vermaken.
mand
Hoezo doet Expedition 33 hetzelfde als Pokemon? Dit is een totaal andere franchise, ander soort spel, andere developer, ander platform. Werkelijk waar de enige overeenkomst is dat het beide games zijn...

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:28:
maar ik vind 59 euro voor deze game wel echt te veel
wat zouden we als fans uberhaupt kunnen doen tegen dit soort dingen?
Door het gewoon niet te kopen als je het de prijs echt niet waard vindt.

Maar als je het toch blijft kopen, dan is het blijkbaar toch wel de prijs waard.

• mxmemx
Esumontere schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:48:
[...]

Hoezo doet Expedition 33 hetzelfde als Pokemon? Dit is een totaal andere franchise, ander soort spel, andere developer, ander platform. Werkelijk waar de enige overeenkomst is dat het beide games zijn...
pokemon mainline vs expedition 33
Turn based combat, liniear verhaal, semi openworld.
Expedition 33 doet alles wat pokemon doet/deed maar dan 100x beter, runt veel smoother, zit veel detail in.

Developer budget van ongeveer 30miljoen, bedrijfwaarde 100m, team van 6-10man, graphic requirements minimaal.
Pokemon heeft meer dan dubbele capaciteit medewerkers, minder budget, bedrijfswaarde van 120miljard, extreem minimaal qua graphics.

Snap niet waarom je de gelijkenissen niet ziet.

• mxmemx
RayNbow schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

[...]

Door het gewoon niet te kopen als je het de prijs echt niet waard vindt.

Maar als je het toch blijft kopen, dan is het blijkbaar toch wel de prijs waard.
ze maken 1,5miljard winst per release omdat iedereen het maar slikt.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:59:
[...]

pokemon mainline vs expedition 33
Turn based combat, liniear verhaal, semi openworld.
Expedition 33 doet alles wat pokemon doet/deed maar dan 100x beter, runt veel smoother, zit veel detail in.

Developer budget van ongeveer 30miljoen, bedrijfwaarde 100m, team van 6-10man, graphic requirements minimaal.
Pokemon heeft meer dan dubbele capaciteit medewerkers, minder budget, bedrijfswaarde van 120miljard, extreem minimaal qua graphics.

Snap niet waarom je de gelijkenissen niet ziet.
De vergelijking is wel een beetje krom. Ja het zijn allebei turned based rpg’s in de kern maar verder is het weinig vergelijkbaar. Dat geldt des te meer voor legends Z-A omdat dit niet eens turned based is. Op die manier kan je horizon ook met pokemon vergelijken want er zit een lineare verhaal in.

Hoe dan ook: doet niets af aan het feit dat er moet de pokemon games te weinig wordt gedaan. Het gebrek aan voice acting en de grafische tekortkomingen zijn in 2025 echt duidelijk.

Maarja, het verkoopt. Nintendo is een bedrijf. Die hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk verkopen met zo min mogelijk kosten. Zolang het verkoopt blijven ze dit doen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:10
mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Pokédex vullen in Expedition 33 is inderdaad heel tof gedaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:00:
[...]

ze maken 1,5miljard winst per release omdat iedereen het maar slikt.
Of er zijn mensen die de spellen kopen en tevreden zijn met wat ze kopen? Dat jij mogelijk niet tevreden bent met de laatste Pokemon release wil niet zeggen dat iedereen er problemen mee heeft.

En de oplossing blijft simpel. Koop geen dingen die je niet het geld waard vindt.

• mxmemx
RayNbow schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Of er zijn mensen die de spellen kopen en tevreden zijn met wat ze kopen? Dat jij mogelijk niet tevreden bent met de laatste Pokemon release wil niet zeggen dat iedereen er problemen mee heeft.

En de oplossing blijft simpel. Koop geen dingen die je niet het geld waard vindt.
Een 3,4 op meta critic laat zien dat ik niet alleen ben, maar nogmaals het is een prima game, maar het is schande dat dit als AAA aangeboden wordt. Een indie game bedrijf zou failliet gaan met zoiets als dit. Snap de glazing van sommige mensen totaal niet, "ik vind het leuk dus het is een goede game". Ik vind het ook leuk, maar coloseum (2003) heeft meer emotie dan deze game waarom zou ik het ontkennen?

[ Voor 6% gewijzigd door mxmemx op 21-10-2025 10:22 ]

• RangedNeedles
  • Niet online
Ik heb (oa. hier) genoeg gelezen dat mensen niet helemaal zeker waren of ZA wel iets zou zijn en ze gingen wachten met pre-orderen tot ze overtuigd waren door trailers en reviews en dergelijke.

Naarmate de releasedatum dichter kwam, zijn ze voor een reden toch overstag gegaan en hebben het spel gekocht (of gepre-ordered). Bam. Daar zit je fout. Doe het gewoon niet. Het feit dat het spel nu niet bepaald wauw scoort, verbaast mij helemaal niets. Sure, het kan wel even leuk zijn en je ermee vermaken (zou er nog aan moeten ontbreken voor dat geld!) en de dooddoener aller tijden "graphics < gameplay blabla", maar je legt hier gewoon een full price voor neer en daar mag wel wat tegenover staan. Je kan je geld maar één keer uitgeven immers.

Worst case, koop je 't tweedehands, speel je het verhaal, besef je inderdaad van, hmm, oke, dit is niet een spel om in de collectie te houden, noch ga ik het nog tientallen uren verder spelen of uberhaupt ooit herspelen, en verkoop je 't opnieuw. Dan heb je je een paar uur geamuseerd, heb je Nintendo - hoe insignificant het ook lijkt - wat tegengas gegeven en hoef je je keuze op online fora niet te verdedigen :+

Want zo blijven we bezig, he. Telkens lullen dat het beter moet (omdat het beter kán), maar tegelijkertijd deze zooi ook blijven kopen en dan achteraf allemaal teleurgesteld zijn :surprisedpikachu: (pun intended).

• mxmemx
RangedNeedles schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:51:
Ik heb (oa. hier) genoeg gelezen dat mensen niet helemaal zeker waren of ZA wel iets zou zijn en ze gingen wachten met pre-orderen tot ze overtuigd waren door trailers en reviews en dergelijke.

Naarmate de releasedatum dichter kwam, zijn ze voor een reden toch overstag gegaan en hebben het spel gekocht (of gepre-ordered). Bam. Daar zit je fout. Doe het gewoon niet. Het feit dat het spel nu niet bepaald wauw scoort, verbaast mij helemaal niets. Sure, het kan wel even leuk zijn en je ermee vermaken (zou er nog aan moeten ontbreken voor dat geld!) en de dooddoener aller tijden "graphics < gameplay blabla", maar je legt hier gewoon een full price voor neer en daar mag wel wat tegenover staan. Je kan je geld maar één keer uitgeven immers.

Worst case, koop je 't tweedehands, speel je het verhaal, besef je inderdaad van, hmm, oke, dit is niet een spel om in de collectie te houden, noch ga ik het nog tientallen uren verder spelen of uberhaupt ooit herspelen, en verkoop je 't opnieuw. Dan heb je je een paar uur geamuseerd, heb je Nintendo - hoe insignificant het ook lijkt - wat tegengas gegeven en hoef je je keuze op online fora niet te verdedigen :+

Want zo blijven we bezig, he. Telkens lullen dat het beter moet (omdat het beter kán), maar tegelijkertijd deze zooi ook blijven kopen en dan achteraf allemaal teleurgesteld zijn :surprisedpikachu: (pun intended).
Eens, ik heb het ook niet gepreorderd uit "protest" maar wel overstag gegaan de dag van release (ook omdat ik toen met 4 getrokken verstandskiezen iets van vermaak nodig had) Vermaakt heb ik me zeker, maar zonder de kiezen hadk misschien mn rug recht gehouden.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:44
RangedNeedles schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:51:

Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet koop (alles digitaal).

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:39
RayNbow schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

Ja die mensen bestaan, geen idee hoe groot een x factor van percentage het is. Mogelijk ook nog mensen die alleen of exclusief Pokemon games spelen.
Type Millennial die alleen comfort onder een steen zoekt.

En een van de grootste zo niet de grootste Game franchise die bestaat mag ook best wel wat moeite en of inzet doen om iets van kwaliteit op tafel te zetten. Scarlet/Violet was ook heel slecht op release en mogelijk erna nog.
En toch verkoopt het als warme broodjes.

Ik heb mijn eigen problemen en meningen tegen Nintendo en Pokemon. Maar Pokemon fans verdienen wel beter als dit.

Zeker als games met vergelijkbare opzet er beter uitzien en meer innovatie hebben dan dat Pokemon de start start heeft.

Pokemon verdient biljoenen per jaar, dus iets mag wel serveerbaar krijgen.

Vergeet ook niet Indie scene en Double A games doen het op moment beter dan de meeste 1st party Triple A games op moment.

• mxmemx
tekken4111 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:47:
Op vakantie (Japan) wat leuke games opgepikt waaronder Fantasy Life I (door goede posts in dit forum gekocht :)) tegen een leuke Yen koers. Daarnaast de switch 2 pro controller dus erg benieuwd hoe deze gaat bevallen!

[Afbeelding]
Scheelde de pro controller veel in japan tov nederland? Ik twijfel toch om die te kopen met oog op duskbloods volgend jaar (en omdat die huidige grip toch wat fragiel voelt) wellicht is het met een forwardservice rendabel in japan te kopen

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Psyonara schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:01:
En toch verkoopt het als warme broodjes.
Dat er genoeg mensen zijn die Pokemon kopen moeten zij weten. Dat is hun keuze.

Als iemand daarentegen Pokemon de prijs niet waard vindt, dan moet die persoon het spel niet kopen.
Maar Pokemon fans verdienen wel beter als dit.
Nou, nee? Waarom? Waarom zouden ze beter verdienen? Een bedrijf heeft geen verplichting om een ultieme ervaring aan te bieden, net als dat een consument geen verplichting heeft om het product af te nemen. Een consument moet zelf beslissen om tot aankoop over te gaan. Mocht een eventuele aankoop tegenvallen, dan moet de consument die ervaring meenemen in toekomstige besluiten. Zo heb ik zelf een aantal uitgevers op een lijst staan waarvan ik hun producten niet zo snel aanschaf, maar eerst goed nadenk of zij wel mijn geld waard zijn.
Pokemon verdient biljoenen per jaar
Dat is niet het geval.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57
mxmemx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:20:
[...]

Scheelde de pro controller veel in japan tov nederland? Ik twijfel toch om die te kopen met oog op duskbloods volgend jaar (en omdat die huidige grip toch wat fragiel voelt) wellicht is het met een forwardservice rendabel in japan te kopen
9980 Yen = +/- 58 euro.
Denk dat dat met doorsturen lastig wordt, ivm btw/invoer hier.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4