Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:24
heb je liever een game die leuk speelt en er optisch wat minder uit ziet of heb je liever een game die er geweldig uitziet maar eigenlijk heel saai is.

Ik vermaak mij vaak meer met de wat oudere games dan de nieuwe lijn. Vindt bijvoorbeeld zelda twilight princess, ocarina of time en skyward sword leuker dan BOTW en TOTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
friketje1 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:53:
[...]

Ik verwacht overigens dat dit op Switch 1 onspeelbaar is, net zoals Scarlet en Violet.
Alle info in het wild lijkt erop te wijzen dat dit spel een stabiele 30 fps haalt op Switch 1. Maar morgen kan je dit zelf bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 15-10-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31
Trouwens, dit spel wordt ook door Game Freak ontworpen:
Ze kunnen het dus wel ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:19:
Ik denk dat ik Legends ook maar aan mij voorbij laat gaan: Pokémon Legends: Z-A Looks Hardly Any Different Running On Switch 1 Vs. Switch 2

[YouTube: Pokémon Legends Z-A | Switch vs Switch 2 | Graphics Comparison]

Schandalig eigenlijk, zeker als je dit dan ook nog eens leest: 'Tweede deel Pokémon Legends had budget van 11,3 miljoen euro'

Naar blijf vooral cashen Gamefreak en Nintendo … :(
Dit zag je van te voren niet aankomen of zo?

Het verbaast me na Kirby en de Vergeten Wereld en Super Mario Galaxy 1 + 2 helemaal niet dat je deze aan je voorbij laat gaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 15-10-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
JackAvery schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Alle info in het wild lijkt erop te wijzen dat dit spel een stabiele 30 fps haalt op Switch 1. Maar morgen kan je dit zelf bevestigen.
Het waren vooral de stedelijke omgevingen die heel erg waren bij Scarlet en Violet op de Switch 1.
Wellicht is het nu wat beter geoptimaliseerd, maar er is wel veel meer stad. Dat wordt em niet ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:09
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:19:
Ik denk dat ik Legends ook maar aan mij voorbij laat gaan: Pokémon Legends: Z-A Looks Hardly Any Different Running On Switch 1 Vs. Switch 2

[YouTube: Pokémon Legends Z-A | Switch vs Switch 2 | Graphics Comparison]

Schandalig eigenlijk, zeker als je dit dan ook nog eens leest: 'Tweede deel Pokémon Legends had budget van 11,3 miljoen euro'

Naar blijf vooral cashen Gamefreak en Nintendo … :(
Bepaald het gebruikte budget dan of een game leuk is? Ik heb niets met Pokemon, dus ik heb sowieso geen interesse, maar volgens mij scoort de game verder toch prima?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:29
Ik kan niet wachten tot hij deze week binnenkomt. Lijkt me een gave game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:24
Cyrax0508 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:58:
[...]

Bepaald het gebruikte budget dan of een game leuk is? Ik heb niets met Pokemon, dus ik heb sowieso geen interesse, maar volgens mij scoort de game verder toch prima?
Ik wou maar zeggen. Had bijvoorbeeld Anthem niet een aardig budget en dat was echt een succesvolle game /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 21:40
Er komt een nieuwe Nintendo Switch Online game trial!
Battle through a post-apocalyptic world overrun by demons in the Shin Megami Tensei V: Vengeance Game Trial – starting tomorrow, October 16th! 👹

#NintendoSwitchOnline members can download the full game for free now: https://ntdo.com/6011AnS0v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
Hier zitten de Pokemon fans in ons gezin hem met plezier te spelen in ieder geval. Battle systeem vind ik persoonlijk een dikke plus.

Natuurlijk, grafisch is het allemaal niet je-van-het en het voelt en oogt allemaal echt wel flink gedateerd. Hopelijk maken ze echt een stap zodra ze enkel voor Switch 2 iets ontwikkelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evernote
Lastpost. schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:43:
Natuurlijk, grafisch is het allemaal niet je-van-het en het voelt en oogt allemaal echt wel flink gedateerd. Hopelijk maken ze echt een stap zodra ze enkel voor Switch 2 iets ontwikkelen.
Een Pokémon game zal er gewoon altijd gedateerd uit blijven zien, men koopt het toch wel.

Waarom zouden ze moeite doen? Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.

“Ja maar hij is wel leuk.”

Prima en dat is ook het belangrijkste maar het is alsof je een spel uit de GameCube tijd speelt.

Persoonlijk vind ik art style an sich ook gewoon een misser, ik had het liever in de stijl van de anime gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Evernote schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Een Pokémon game zal er gewoon altijd gedateerd uit blijven zien, men koopt het toch wel.

Waarom zouden ze moeite doen? Je ziet hier ook genoeg mensen die de game verdedigen.

“Ja maar hij is wel leuk.”

Prima en dat is ook het belangrijkste maar het is alsof je een spel uit de GameCube tijd speelt.

Persoonlijk vind ik art style an sich ook gewoon een misser, ik had het liever in de stijl van de anime gezien.
Ik zou weer eens een Gamecube game opstarten. Dit ziet er alsnog wel een pak beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Timothy3000 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:04:
[...]

Ik zou weer eens een Gamecube game opstarten. Dit ziet er alsnog wel een pak beter uit. :)
Een pak beter is een overstatement.

Kijk naar Donkey Kong Bananza, Mario Kart World, Star Wars Outlaws.

Pokémon Legends: Z-A is technisch gezien een aanfluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:22
Gewoon niet spelen als je dat niet wil, miljoenen mensen gaan ervan genieten. Ik heb er zin in! Maar ik heb ook gewoon switch gekocht in de verwachting technische hoogstandjes voorgeschoteld te krijgen. Gameplay & artstyle zijn voor mij belangrijker dan graphics.

[ Voor 49% gewijzigd door BitBakker op 15-10-2025 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:45
Prima als je er plezier mee hebt.

Feit blijft dat moderne Pokemon games gewoon niet goed zijn.
Het zijn niet alleen de graphics die het probleem zijn. Het hele product is gewoon lage kwaliteit. Juist de artstyle is gewoon niet goed. Die stad ziet er niet uit, er is weinig variatie.

En wat het dan extra zuur maakt is dat het ook niet iets is van niet beter kunnen, dit is gewoon bewust tegen lage kosten gemaakt. Maar wel doodleuk de hoofdprijs vragen en zelfs een toeslag voor de Switch 2 versie die er iets minder basic uitziet. Dit is gewoon cynisch een franchise uitmelken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BitBakker schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:22:
Gewoon niet spelen als je dat niet wil, miljoenen mensen gaan ervan genieten. Ik heb er zin in! Maar ik heb ook gewoon switch gekocht in de verwachting technische hoogstandjes voorgeschoteld te krijgen. Gameplay & artstyle zijn voor mij belangrijker dan graphics.
Bedoel je gewoon of geen? Ik zie op de Switch 1 en 2 genoeg technische hoogstandjes hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
BitBakker schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:22:
Ga ik ook zeker niet doen, en inderdaad van Gamefreak hoef je geen technische hoogstandjes te verwachten.

Ik hoop zelf dat de game hard flopt, de serie die ik ooit enorm lief heb is enorm tekort gedaan door het Nintendo en Gamefreak coglomeraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Evernote schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Ik hoop zelf dat de game hard flopt, de serie die ik ooit enorm lief heb is enorm tekort gedaan door het Nintendo en Gamefreak coglomeraat.
De reviews zijn goed, de trailers zien er goed uit.... het enige dat wat tegenvalt zijn de graphics. Je bent erg dramatisch.
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4