Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:41
TiMMieJ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:37:
Hier nu na een goede deal van een collega ook een Switch 2 overgenomen. Deze is voor het gezin op 5-12 dus speel nu nog wat in handheld mode thuis. Bij de switch zitten mario kart en zelda botw die ik dus prima kan spelen maar voor een 6 jarige meid wat minder zijn. Ik kijk nu eigenlijk een beetje naar kirby of mario om er bij te halen als platformer om te starten. Maar er zijn zoveel games van wat zouden jullie aanbevelen om mee te starten (het liefst NL tekst/taal ondersteund).
Kirby is zeker een aanrader. Hoewel de nieuwe wel een 3D game is, dus ik zou voor je dochter eerder gaan voor een van de 2D games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
TiMMieJ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:37:
Hier nu na een goede deal van een collega ook een Switch 2 overgenomen. Deze is voor het gezin op 5-12 dus speel nu nog wat in handheld mode thuis. Bij de switch zitten mario kart en zelda botw die ik dus prima kan spelen maar voor een 6 jarige meid wat minder zijn. Ik kijk nu eigenlijk een beetje naar kirby of mario om er bij te halen als platformer om te starten. Maar er zijn zoveel games van wat zouden jullie aanbevelen om mee te starten (het liefst NL tekst/taal ondersteund).
Super Mario Bros. Wonder is een leuke game om mee te beginnen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Spelen mensen hier de Switch 2 versie van Trails in the Sky 1st chapter? Ik lees verschillende verhalen over inconsistente framerates en haperingen terwijl anderen zeggen dat het prima draait. Ik krijg echter de indruk dat het vooral FPS-snobs zijn die klagen en dat het allemaal wel meevalt. Daarom ben ik benieuwd of degenen die het spelen hun ervaring kunnen delen over de perfomance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Jumpman schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:51:
[...]
Super Mario Bros. Wonder is een leuke game om mee te beginnen.
Dan zou ik eerder Mario Bros U Deluxe aanraden omdat Bros Wonder nog een Switch 2 editie krijgt ;)
Let wel dat Mario games wellicht wat te moeilijk zijn voor een 6-jarige.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 09-10-2025 11:07 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Cyrax0508 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:59:
[...]

Okay. Ik had een LG CX met een kapot moederbord. Nu ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin en gebruiken we haar televisie maar dat ding is me toch een drama. Maar dan weet ik dat een LG C2 OLED ook niet hoeft als ik gewoon op mijn Switch 2 wil gamen zonder gedoe. :+
Nou, om nou te zeggen dat je de hele TV afschrijft vanwege dit probleem; het is een prachtige TV waar ik heel blij mee ben. Die zwarte schermen komen sporadisch voor. Inmiddels >200 uur gespeeld op de Switch 2 en dit is in totaal een keer of 10 voorgekomen. Het is dan ook altijd eenmalig tijdens de sessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Superkiwi schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Dan zou ik eerder Mario Bros U Deluxe aanraden omdat Bros Wonder nog een Switch 2 editie krijgt ;)
Mario Bros U Deluxe is behoorlijk moeilijk. Ik zou dan eerder voor 3D World gaan. Wonder kan ook prima, je kunt toch gewoon upgraden voor een tientje als de SW2 versie komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:03
eigenlijk elke random Lego game is wel geschikt voor de kleinere speler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Superkiwi schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Super Mario Wonder heeft al een Nintendo Switch 2 patch gehad bij de release van de Nintendo Switch 2. De game veranderd niets. Er komt een Nintendo Switch 2 Edition met extra content die alleen op een Nintendo Switch 2 te spelen is.

https://www.nintendo.com/...Bellabelpark-2915162.html

Hier Super Mario Bros. Wonder in nieuwstaat overgenomen voor €32,00. Top game op de Nintendo Switch 2!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:20
Wij hebben een switch 2 gekocht en hadden voorheen ook een OLED switch. Qua beeldkwaliteit vind ik het een stap vooruit, vooral in beeldfrequentie (120hz) merk je echt meer vloeiende beelden dan op de switch 1. Met name Zelda ToTK is nu een veel fijnere speelervaring met de grote open wereld.
Ik heb Bananza als launch titel gekocht en mario kart world. Ik moet zeggen dat mario kart world een grote teleurstelling is, de banen zijn saai, al is de nieuwe mode met uitvalrace wel tof en spannend, maar niet boeiend om vaker naar terug te keren. Ik had echt begrepen en verwacht dat de open wereld meer zou bieden, maar ik snap werkelijk niet dat nintendo hier niet meer mee heeft gedaan qua gameplay elementen. Het zit er nu in, maar voegt voor mij totaal niets toe.
Bananza zelf vond ik ook niet supertof. De ambiance, kleuren en muziek vind ik mooi, maar de gameplay zelf is me teveel button bashen en niet uitdagend genoeg. Deze is meer gericht op de kinderen denk ik zelf.

Vandaag komt Galaxy 1&2 binnen, deze had ik opgepikt via Amazon voor rond de €40. Ik hoop dat deze mij meer aanspreken als originele N64 gamer van 36 inmiddels. De Galaxy titels heb ik niet gespeeld, dus ik ben erg benieuwd hoe deze voelen en spelen op de switch 2 en deze (aldus gamereviewers) pareltjes voor het eerst te gaan ervaren.

[ Voor 9% gewijzigd door RetroHead op 09-10-2025 11:44 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:10
Cyrax0508 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Mario Bros U Deluxe is behoorlijk moeilijk. Ik zou dan eerder voor 3D World gaan. Wonder kan ook prima, je kunt toch gewoon upgraden voor een tientje als de SW2 versie komt?
Ik weet dat mijn neefje en nichtje zowel wonder als U deluxe niet super graag spelen, omdat ze ze allebei lastig vinden. Ze spelen wel heel graag kirby en de vergeten wereld, mario odyssey, mario 3d world, mario kart en luigis mansion 3. Maar bijvoorbeeld ook de 2d zeldas en paper mario en de 100 year door deden het goed bij de oudste van 6, maar wel met meer hulp van zn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 13:24
Psssttt.... Amazon.com heeft momenteel een deal met de Lexar Play Pro 1TB. Na invoerkosten + BTW rond de €175. Geloof niet dat ik de prijs ooit zo scherp heb gezien.

[ Voor 12% gewijzigd door heiyu op 09-10-2025 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49

Logic

SmartOS:Love at First Boot

plato82 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:54:
Spelen mensen hier de Switch 2 versie van Trails in the Sky 1st chapter? Ik lees verschillende verhalen over inconsistente framerates en haperingen terwijl anderen zeggen dat het prima draait. Ik krijg echter de indruk dat het vooral FPS-snobs zijn die klagen en dat het allemaal wel meevalt. Daarom ben ik benieuwd of degenen die het spelen hun ervaring kunnen delen over de perfomance.
Ik ben hem aan het spelen en vermaak me prima met de game. Moet nog wel beetje wennen aan het battle systeem, maar verhaal en omgeving is goed te doen. Ik speel hem op de switch 2, met de 1 euro upgrade. Ik merk geen gekke dingen en voor mij draait hij prima, ik speel hem wel voornamelijk docked.

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
De 30% korting (voor degene die het origneel bezitten) is niet geldig buiten de VS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik vind hem tof maar grafisch en technisch toch wel wat tegenvallen. Ik ben normaal niet zeikerig als het gaat om 30fps vs 60fps, maar in deze game voel ik het overduidelijk. Het lijkt te komen omdat het geen steady 30fps is, tenminste, zo ervaar ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plato82
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 15:32
Logic schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:30:
[...]

Ik ben hem aan het spelen en vermaak me prima met de game. Moet nog wel beetje wennen aan het battle systeem, maar verhaal en omgeving is goed te doen. Ik speel hem op de switch 2, met de 1 euro upgrade. Ik merk geen gekke dingen en voor mij draait hij prima, ik speel hem wel voornamelijk docked.
Cool, dank - het gaat me ook vooral om docked play dus fijn om te horen dat het prima draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingDutch
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 12-10 10:23
Ik heb mijn kinderen een Switch 2 beloofd onder de aanname dat deze ongeveer dezelfde prijs zou hebben als de Switch 1. Een prijsverhoging tot 350€ zouden we nog geaccepteerd hebben maar 470€ definitief niet. Het blijft een ding wat ze kunnen laten vallen en wat potentieel stickdrift krijgt.

Ik heb Amazon Prime days even afgewacht maar nog geen aanbieding. Is er nog iets te verwachten? Met Black Friday bijvoorbeeld? (Hij is trouwens ook vrij onspectaculair, we hebben hem in de Mediamarkt geprobeerd en sindsdien zeuren ze ook niet meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Voor wie nog opzoek is naar een Nintendo Switch 2:

Nintendo Switch 2 €422,50.
https://www.amazon.fr/-/en/gp/product/B0F2J4SYJ2?

Nintendo Switch 2 Mario Kart World Bundle €472,90.
https://www.amazon.fr/-/e...-Kart-World/dp/B0F2J4SYJ2

€6,49 verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:06:
Ik heb mijn kinderen een Switch 2 beloofd onder de aanname dat deze ongeveer dezelfde prijs zou hebben als de Switch 1. Een prijsverhoging tot 350€ zouden we nog geaccepteerd hebben maar 470€ definitief niet. Het blijft een ding wat ze kunnen laten vallen en wat potentieel stickdrift krijgt.

Ik heb Amazon Prime days even afgewacht maar nog geen aanbieding. Is er nog iets te verwachten? Met Black Friday bijvoorbeeld? (Hij is trouwens ook vrij onspectaculair, we hebben hem in de Mediamarkt geprobeerd en sindsdien zeuren ze ook niet meer).
Hoe zouden wij moeten weten of er nog een aanbieding gaat komen? Als die al komt lijkt het me stug dat deze in de buurt komt van het bedrag ad € 350,00 dat jij ervoor over hebt, dat lijkt me vrij logisch.

Mijn kinderen, neefjes en nichtjes zijn alleen maar harder gaan zeuren om de Switch 2 nadat ze hem bij mij hebben hebben gezien en vonden MKW op dat grotere scherm best spectaculair. Als jouw kinderen er niet veel aan vonden zou ik me niet te druk maken en het lekker bij de Switch 1 laten. Hebben jullie een OLED Switch thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingDutch
Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:39:
Hoe zouden wij moeten weten of er nog een aanbieding gaat komen? Als die al komt lijkt het me stug dat deze in de buurt komt van het bedrag ad € 350,00 dat jij ervoor over hebt, dat lijkt me vrij logisch.

Mijn kinderen, neefjes en nichtjes zijn alleen maar harder gaan zeuren om de Switch 2 nadat ze hem bij mij hebben hebben gezien en vonden MKW op dat grotere scherm best spectaculair. Als jouw kinderen er niet veel aan vonden zou ik me niet te druk maken en het lekker bij de Switch 1 laten. Hebben jullie een OLED Switch thuis?
Gebaseerd op ervaringen met de Switch 1 bijvoorbeeld? Ze hebben nu een PS5 en een Xbox series S en iPads om te gamen en we zitten niet echt in het Nintendo ecosysteem op het moment.

Nintendo verdiende ook altijd z’n geld met betaalbare hardware en vervolgens vooral aan de verkoop van games. Bijzonder dat ze van dat model af zijn gestapt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb mijn kinderen een Switch 2 beloofd onder de aanname dat deze ongeveer dezelfde prijs zou hebben als de Switch 1.
Dan moet je wel een eerlijke prijs nemen, de S1 was bij release in 2017 €329, dat zou met inflatie correctie nu €427 zijn, dus eigenlijk is die 'maar' € 43,- duurder. En met de aanbieding hierboven op amazon.fr is de S2 zelfs goedkoper.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Gebaseerd op ervaringen met de Switch 1 bijvoorbeeld? Ze hebben nu een PS5 en een Xbox series S en iPads om te gamen en we zitten niet echt in het Nintendo ecosysteem op het moment.

Nintendo verdiende ook altijd z’n geld met betaalbare hardware en vervolgens vooral aan de verkoop van games. Bijzonder dat ze van dat model af zijn gestapt.
De kans dat een console die net een paar maanden uit is nu al een enorme aanbieding krijgt met een korting van iets van 25% is vrij klein. Of het nou een Nintendo console is of een Sony/MS console. Dat gebeurde ooit een keer bij de 3DS maar dat was een blijvende verlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36
In verleden jaren was ik fervent PC gamer, met name shooters (Counter-Strike) en wat racegames. Daardoor nooit de moeite genomen om in de console wereld te stappen. Na enige jaren niet/nauwelijks gegamed te hebben nu mijn eerste echte console gekocht; De Switch 2 :) In het verleden wel Nintendo gehad in de vorm van een Gameboy en GBA en bij vrienden/familie wel veel op de (S)NES, GameCube, N64, Wii etc gezeten. Dus niet helemaal onbekend. Maar nu komt het: ik zoek leuke spelletjes die ook leuk zijn om even te doen, zonder er direct uren en dagen in te steken. Ik kwam Streetfighter 6 tegen, dat ziet er wel uit als een 'old skool' button bash vechtspel. Is dit leuk om zo nu en dan te doen? Andere tips zijn ook zeker welkom :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:03
NoepZor schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:41:
In verleden jaren was ik fervent PC gamer, met name shooters (Counter-Strike) en wat racegames. Daardoor nooit de moeite genomen om in de console wereld te stappen. Na enige jaren niet/nauwelijks gegamed te hebben nu mijn eerste echte console gekocht; De Switch 2 :) In het verleden wel Nintendo gehad in de vorm van een Gameboy en GBA en bij vrienden/familie wel veel op de (S)NES, GameCube, N64, Wii etc gezeten. Dus niet helemaal onbekend. Maar nu komt het: ik zoek leuke spelletjes die ook leuk zijn om even te doen, zonder er direct uren en dagen in te steken. Ik kwam Streetfighter 6 tegen, dat ziet er wel uit als een 'old skool' button bash vechtspel. Is dit leuk om zo nu en dan te doen? Andere tips zijn ook zeker welkom :)
Super Smash bros,
Mario Kart (even een potje racen)
Pokemon (kun je gewoon wegleggen als je er klaar mee bent)
Super Mario Galaxy 1+2

Eigenlijk kun je elke game wel "even" spelen. Zolang je niks anders opstart blijft de game op standby staan en kun je dus zo weer verder waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
Met zelda Breath of the wild en tears of the kingdom heb je wat mij betreft 2 van de beste games ooit gemist. Allebei prima om uren te spelen, maar ook voor even snel een kwartiertje. Daarnaast zou ik super mario odyssey aanraden.

Nog een kleine lijst met andere favorieten: hades (ik zou beginnen met deel 1), paper mario and the thousand year door (remake van de gamecube game, ik blijf hem fantastisch vinden), celeste, hollow knight.

Hopelijk kun je er iets mee. Veel speelplezier!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GoingDutch schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:50:
[...]

Dat model ken ik juist alleen van de Xbox en Playstation. Hardware met verlies verkopen in de eerste jaren en terugverdienen op de games. Volgens mij heeft Nintendo dat model nooit toegepast.

Ik verwacht dit eerste jaar geen noemenswaardige aanbiedingen op de hardware en komende jaren eigenlijk ook niet als je kijkt naar de aanbiedingen die er zijn geweest voor de Switch 1. Hooguit een interessante bundel zoals we nu zien met Mario Kart World. Een vraagprijs zoals bij de Switch OLED verwacht ik nooit meer, we zien de laatste jaren een trend waarbij consoles eerder duurder worden dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De post onder degene die ik nu citeer is waarschijnlijk de beste prijs die je in 2025 gaat vinden.

En 350 euro verwachten is helaas onrealistisch in het huidige economische klimaat. Electronica is duurder dan in 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:51
Het valt me op dat niemand DK bananza noemt. Zegt ook wel iets over hoe die ontvangen is na de initiele hype... Ik vond hem zelf (ook) niet fantastisch, maar als het je smaak is, is het volgens mij wel een die je prima in korte sessies kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Yonix schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:42:
En in de categorie miskoop van het jaar: de dbrand Kill Switch. :s

Wat een onding is dat zeg! Daarnet wederom geen signaal en lopen klooien met het plaatsen van de Switch in de dock etc. Niet bepaald gebruiksvriendelijk! Er zal vast wat beters te koop zijn voor het geld. Mijn advies: laat deze links liggen. :(
En zojuist het setje (dock en grips) maar in de kliko gedonderd, nadat de Switch 2 voor de zoveelste keer geen verbinding wilde maken met de tv - en het wéér een gedoe was om het apparaat fatsoenlijk in de dock te plaatsen. :X

Dit is hoe de onderkant van de Switch eruitzag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DwuPOBAveqjLO3Gl-ZQo9mka6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxCYaCdB0soLlaZpHLhx44XY.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig zat er een ‘protection sticker’ op, omdat dbrand blijkbaar al doorhad dat dit systeem gewoon ronduit bagger is. |:(

Sticker eraf en het geheel ziet er weer netjes uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upaA3jZ_qEDE9_mkREPRLPJw06o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWAd5Prj5c9NsI08mFb8MeHw.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja… nu zit ik dus met een ergonomisch gedrocht van een Switch 2, zonder fatsoenlijke grip. :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electronaut
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:43
Hier zojuist de Savage Raven Neo Grip binnen sinds vandaag.
Moet zeggen ligt echt heerlijk in de hand, en past nog vlot in de originele dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

329€ in 2017 is 430€ nu. Met 350€ in 2025 zou je dus eigenlijk een veel goedkopere switch 2 willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Yonix schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

En zojuist het setje (dock en grips) maar in de kliko gedonderd, nadat de Switch 2 voor de zoveelste keer geen verbinding wilde maken met de tv - en het wéér een gedoe was om het apparaat fatsoenlijk in de dock te plaatsen. :X

Dit is hoe de onderkant van de Switch eruitzag:
[Afbeelding]

Gelukkig zat er een ‘protection sticker’ op, omdat dbrand blijkbaar al doorhad dat dit systeem gewoon ronduit bagger is. |:(

Sticker eraf en het geheel ziet er weer netjes uit:
[Afbeelding]

Maar ja… nu zit ik dus met een ergonomisch gedrocht van een Switch 2, zonder fatsoenlijke grip. :s
Ik vind hem sowieso te groot om handheld mee te spelen. Daarom altijd op tafel (de leuning is veel beter dan originele switch) met pro controller erbij als ik niet op de tv speel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evil_lemon
Prullenbak84 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Het valt me op dat niemand DK bananza noemt. Zegt ook wel iets over hoe die ontvangen is na de initiele hype... Ik vond hem zelf (ook) niet fantastisch, maar als het je smaak is, is het volgens mij wel een die je prima in korte sessies kan oppakken.
Ik vind DK bananza persoonlijk wel fantastisch, maar ik vind odyssey nog steeds de betere game van de 2. Aangezien ik ze niet allebei wilden aanraden (want 2 collectathon platformers vond ik te veel op een lijstje, ondanks dat ze veel verschillen), ben ik voor odyssey gegaan :). Daarnaast heb ik het idee dat odyssey bij meet mensen klikt dan DK, dus dat is misschien nog een extra reden om die aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
helemaal onbekend in dit wereldje.

is er een nieuwe Nintendo Switch Sports onderweg? of is er een betere alternatief dat jullie aanraden? en zijn de touwtjes van de sticks standaard in een SW2 console doos meegeleverd of moet dit losgekocht worden? hoe heten die touwtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Farabi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:36:
zijn de touwtjes van de sticks standaard in een SW2 console doos meegeleverd of moet dit losgekocht worden? hoe heten die touwtjes?
De polsbanden (strap in het Engels)? Die zitten er standaard bij en fungeren ook als betere muisvoetjes.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:39:
[...]

De polsbanden (strap in het Engels)? Die zitten er standaard bij en fungeren ook als betere muisvoetjes.
dus die zitten in de doos van de SW2 console? Ik weet dat ik die polsbanden erbij krijg als ik het spel fysiek koop, maar ik wil het digitaal aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:42:
[...]

dus die zitten in de doos van de SW2 console? Ik weet dat ik die polsbanden erbij krijg als ik het spel fysiek koop, maar ik wil het digitaal aanschaffen.
Je hebt toch al een Nintendo Switch 2?

Bij welk spel krijg je polsbanden? Dit is mij onbekend namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Farabi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:42:
[...]

dus die zitten in de doos van de SW2 console?
Dit zit standaard bij de Switch 2:
uitvoering: Nintendo Switch 2 Joy-Con Strap Paar (Blauw/Rood)
Ik weet dat ik die polsbanden erbij krijg als ik het spel fysiek koop, maar ik wil het digitaal aanschaffen.
Heb je het over Switch Sports? Doel je dan op dit?

uitvoering: Nintendo Leg Strap

Dat zit niet in de doos van de Switch 2. Deze beenband is trouwens ook niet compatibel met de Joy Con 2:
Joy-Con 2-controllers passen niet in het beenbandaccessoire, dus de Shoot-Out-stand van voetbal kan alleen met een Nintendo Switch-Joy-Con worden gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Oei, dus er is voor nu even geen alternatief voor sports op de SW2. Want die strip is een pre. Even afwachten dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 10-10-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Farabi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:04:
Oei, dus er is voor nu even geen alternatief voor sports op de SW2. Want die strip is een pre. Even afwachten dus.
Niets houd je tegen zelf met de naaimachine aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-10 20:34
Prullenbak84 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Beste game op Switch 2 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 20:34
Exactor it schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:25:
[...]

Ik vind hem sowieso te groot om handheld mee te spelen. Daarom altijd op tafel (de leuning is veel beter dan originele switch) met pro controller erbij als ik niet op de tv speel.
Ik ben het met je eens. Naja, in mijn geval lukt het *net* (handheld met grip). Ze hebben echt wel de limiet opgezocht volgens mij qua grootte (ongeveer 8 inch). Dat moeten ze denk ik bewust gedaan hebben met een onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
Ik heb m uitgespeeld (het “verhaal” althans) maar op t eind wel min of meer gehaast omdat ik het eigenlijk zat was. Als mijn joycons terug zijn van de reparatie, ga ik kijken of het bananen verzamelen weer leuk is, anders gaat ie op marktplaats.

Smaken verschillen, maar daarom noemde ik m ook als eventuele aanrader voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Switch 2 gisteren ontvangen. Usecase om wat meer te gamen in bed zodat ik én naast mijn vrouw lig in de avond én ik wat eerder naar bed ga. Als ik nu moe ben leg ik hem neer en lekker slapen.

Alleen wat een ergonomisch gedrocht is dit apparaat zeg. Heb het al meer in de comments gelezen maar het is me echt tegen gevallen. Ben gaan slapen met pijn in de handen na een halfuur gamen. Hopelijk komen er nog oplossingen, want op deze manier is het puur voor mijn usecase een miskoop. Overdag genieten de kinderen wel, dus het is niet helemaal waardeloos, maar het is vooral een portable apparaat en niet zozeer een handheld.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Zonder gekkigheid is dit wel echt een heel tof idee. Ik heb beneden een flexibele arm staan voor mijn ipad ivm videoconferencing. Ga dit vanavond proberen, thx :D

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

B-Bandit schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:55:
[...]

Zonder gekkigheid is dit wel echt een heel tof idee. Ik heb beneden een flexibele arm staan voor mijn ipad ivm videoconferencing. Ga dit vanavond proberen, thx :D
Zelf heb ik een arm naast m'n bed staan en voor mij werkt het prima. Oorspronkelijk deed ik de Switch 1 erin, maar de Switch 2 past er gelukkig ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:00
Comp_Lex schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 07:15:
[...]

Ik ben het met je eens. Naja, in mijn geval lukt het *net* (handheld met grip). Ze hebben echt wel de limiet opgezocht volgens mij qua grootte (ongeveer 8 inch). Dat moeten ze denk ik bewust gedaan hebben met een onderzoek.
Heb je de neo geo grip geprobeerd ? Daar zitten verschillende grepen bij om zo op ieder zijn hand wel de juiste pas vorm te hebben . Je maakt mij niet wijs dat je handen zo klein zijn dat het dan nog niet past

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 20:34
Het lukt juist wel nog met mijn huidige grip, maar ik heb zeker geen grote handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:46
Yonix schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Wat een zonde. Ik had je graag betaald voor de Joy-Con grips.
Farabi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:04:
Er zijn al onofficiële straps voor de Switch 2 te koop. Maar ik heb altijd een hekel gehad aan de straps omdat ze of te gemakkelijk wegzakken of veel te strak zitten. Naaien is een optie. Nog makkelijker: wikkel een dikke sok om de Joy-Con en plaats het in je broekzak. En als dat niet lekker werkt, plaats de sok dan in de broekpijp van je strakste broek en hij blijft keurig zitten. Dat is gratis en comfortabeler dan de straps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Franse hypermarktketen Auchan heeft het volgende online gezet:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.auchan.fr/media/A0220251009000800530PRIMARY_1200x1200/B2CD/

Zo een beetje een publiek geheim ondertussen dat men hier aan aan het werken zou zijn - zie bijvoorbeeld deze gelekte advertentie van Ubisoft Brazilië. Deze heeft nu wel een EAN nummer dus het zou een echt product moeten zijn.

AC:Shadows komt voorlopig op dezelfde lijst als Red Dead Redemption 2, Crimson Desert, Digimon Story Time Stranger en Tekken 8 - het is eigenlijk meer een vraag van wanneer dan of deze games naar de console komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 15:38:
Franse hypermarktketen Auchan heeft het volgende online gezet:

[Afbeelding]

Zo een beetje een publiek geheim ondertussen dat men hier aan aan het werken zou zijn - zie bijvoorbeeld deze gelekte advertentie van Ubisoft Brazilië. Deze heeft nu wel een EAN nummer dus het zou een echt product moeten zijn.

Deze komt voorlopig op dezelfde lijst als Red Dead Redemption 2, Crimson Desert, Digimon Story Time Stranger en Tekken 8 - het is eigenlijk meer een vraag van wanneer dan of deze games naar de console komen.
Binnenkort weer een Nintendo Direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoingDutch
DukeBox schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:16:
Dan moet je wel een eerlijke prijs nemen, de S1 was bij release in 2017 €329, dat zou met inflatie correctie nu €427 zijn, dus eigenlijk is die 'maar' € 43,- duurder. En met de aanbieding hierboven op amazon.fr is de S2 zelfs goedkoper.
Dat is natuurlijk niet zo met hardware. Bij hardware krijg je over het algemeen betere specs voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld een telefoon die nu voor 300€ op de markt komt is stukken beter dan een telefoon die 5 jaar geleden 300€ gekost heeft. Hetzelfde met een processor, SSD etc.

De Switch 2 voor 300-350€ zou redelijk geweest zijn, de huidige prijs is dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:07
Je moet niet vergeten dat sinds covid en de Oekraïne oorlog bepaalde materialen en componenenten schaarser en duurder zijn geworden. Dat is bijv de reden dat de xbox en ps5 consoles duurder zijn geworden. Het was voor bedrijven zo groot als sony en Microsoft niet mogelijk om de prijs aan te houden.
Dus ik had om deze reden zelf al verwacht dat de prijs van de switch 2 daarom hoger zou zijn dan die van de switch 1.
Ik vind het nog steeds heel duur, maar heb besloten om het toch maar te gaan kopen omdat Trump op dat moment weer nieuwe heffingen aankondigde die ook voor flinke prijsstijgingen konden veroorzaken. Er is momenteel gewoon weinig stabiliteit in de prijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

GoingDutch schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:03:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo met hardware. Bij hardware krijg je over het algemeen betere specs voor dezelfde prijs.
Volgens mij zie je ook bij telefoons een stijgende lijn voor bijv. de high-end toestellen.

Voorheen zag je dat de prijs van een console na verloop van tijd zakte. Nu zie je dat de prijs van de Xbox en de PlayStation juist omhoog gaan. De prijs van de Switch 1 is de hele tijd gelijk gebleven.
De Switch 2 voor 300-350€ zou redelijk geweest zijn, de huidige prijs is dat niet.
Als 300-350 EUR redelijk zou zijn geweest, wijs dan eens een alternatief apparaat aan van vergelijkbare Switch 2 specs met zo'n prijskaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is natuurlijk niet zo met hardware. Bij hardware krijg je over het algemeen betere specs voor dezelfde prijs.
Dat kriig je toch ook?

En het telefoon voorbeeld gaat volledig mank, uphone en galaxy s series zijn (in verhouding) véél duurder geworden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kan natuurlijk prima zijn dat het voor jou persoonlijk het niet waard is. De verkoopcijfers laten echter zien dat de prijs wel redelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Huidige prijs is prima. Nu heb je keuze tussen Switch Oled en Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:29
Welke van de 2 heeft nou een mooier beeld, de oled variant of de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
Drials schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:44:
Welke denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Tja, wat versta je onder mooi beeld?
Betere graphics, hogere framerate, VRR (dus geen tearing) --> Switch 2
Mooier contrast --> OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:10
Ik vind het scherm van de Switch 2 niet onder doen dan de OLED. Ook niet noodzakelijkerwijs beter. Ze hebben hun eigen kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:46:
[...]

Kan natuurlijk prima zijn dat het voor jou persoonlijk het niet waard is. De verkoopcijfers laten echter zien dat de prijs wel redelijk is...
Hierover gesproken: de Switch 2 doet het inderdaad heel redelijk in bvb. de Verenigde Staten.

Hardware - With 2.4M units sold LTD over its first 3 months market, Nintendo Switch 2 is now 5% ahead of the previous record setting pace of PlayStation 4, which sold 2.2M units during the 3 months ending January 2014.

Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) 8 oktober 2025

Hardware - Nintendo Switch 2 unit sales are trending 77% ahead the time-aligned sales of the original Nintendo Switch.

Mat Piscatella (@matpiscatella.bsky.social) 8 oktober 2025

Ik ben zelf benieuwd hoe de Europese cijfers er momenteel uit zien. Het lijkt er alleszins op dat Nintendo een redelijk goede balans heeft gevonden en dus voorraad in de winkels blijft hebben. Mogelijk draagt de prijszetting hier aan bij (voorkomen dat het storm loopt), maar het lijkt voorlopig dus geen reden om aan te nemen dat de cijfers slecht zouden zijn :) Eerlijk gezegd is dit niet zo belangrijk tijdens het lanceerjaar - wat wel belangrijk is is momentum genereren en aanhouden met software.

Persoonlijk denk ik dat Switch 2 een veel ruimere keuze heeft dan Switch 1 en het op dat vlak een heel degelijke lancering is. maar de aanwezige toppers zijn misschien niet even universeel als de combinatie Breath of the Wild en Mario Odyssey. We mogen dan wel niet vergeten hoe uitzonderlijk dat was...

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 12-10-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet ze best eens naast elkaar leggen en kijken welke eigenschappen er voor jou het belangrijkste zijn. Ik vind persoonlijk het Switch 2 scherm niet slecht maar het is zeer afhankelijk van preferenties, schermloterij en hoe gevoelig je bent voor bvb. ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:00
JackAvery schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:29:
[...]

Je moet ze best eens naast elkaar leggen en kijken welke eigenschappen er voor jou het belangrijkste zijn. Ik vind persoonlijk het Switch 2 scherm niet slecht maar het is zeer afhankelijk van preferenties, schermloterij en hoe gevoelig je bent voor bvb. ghosting.
Het enige waar ik met de switch 2 scherm problemen mee heb is dat het buiten compleet onspeelbaar is , je ziet bijna geen hol laat staan als er een beetje zon schijnt… de Steam deck oled is daar heer en meester in, 2 jaar achter elkaar mee gehad en kon prima buiten spelen zonder problemen met het zicht . Ik vind het scherm binnen prima maaaaaaar als je een oled scherm gewend bent is het wel vele slechter kwa contrast zodra het een donkere setting betreft

Nintendo Switch 2 | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...]

Dat is natuurlijk niet zo met hardware. Bij hardware krijg je over het algemeen betere specs voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld een telefoon die nu voor 300€ op de markt komt is stukken beter dan een telefoon die 5 jaar geleden 300€ gekost heeft. Hetzelfde met een processor, SSD etc.

Voor 300-350 nu zou de switch 2 dus echt veel goedkoper zijn dan de switch 1 in 2017. Klinkt echt niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 06:57
330 euro in 2017 gecorrigeerd voor inflatie is 420 euro ongeveer uitgaande van een cumulatieve inflatie van zo’n 30% volgens ChatGPT. Dus die 300-350 euro die Nintendo nu zou mogen vragen voor een Switch 2 is dan inderdaad niet helemaal realistisch.

[ Voor 3% gewijzigd door BitBakker op 12-10-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Had nog een oude Aukey PC-W1 webcam liggen. Werkt prima voor de GameChat. Blijft mooi op het randje van de tv liggen.
Leuke aanvulling tijdens het racen, zo’n gezichtje boven je kart.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4