Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:40

Superkiwi

Hoi doei

Chris12 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
(...)
Nu heb ik het volgende in gedachte:

- Beschermhoes/etui
(...)
Als de etui bedoeld is om de Switch regelmatig ergens mee naar toe te nemen zou ik eerder een case aanraden waar ook de adapter in past, gezien de relatief korte duur van de accu in handheld mode.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:02
Superkiwi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Als de etui bedoeld is om de Switch regelmatig ergens mee naar toe te nemen zou ik eerder een case aanraden waar ook de adapter in past, gezien de relatief korte duur van de accu in handheld mode.
Meer om deze mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld. Dus slechts 1-2x per jaar.

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
Chris12 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Meer om deze mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld. Dus slechts 1-2x per jaar.
Is het dan voor speelplezier onderweg of om in het huisje of whatever te spelen? je hebt namelijk ook wel reiskoffers waar ook het dock ed. in kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:56

Esumontere

Floep, banaan.

Chris12 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 11:51:
Hallo,

Ik ben mij aan het verdiepen om een switch2 aan te schaffen rond black-friday, voor Sinterklaas voor mijn 9 jarige dochter. Wellicht dat tegen die tijd er wat leuke aanbiedingen zijn.

Dit zal de eerste spelcomputer worden, ik zelf heb geen ervaring met een spelcomputer.

Nu heb ik het volgende in gedachte:
- Switch2 + Mario kart world (link)
- Switch 2 Joy-Con stuurset (link)
- Spel: Just Dance 2025 (link)
- Beschermhoes/etui (link)

Mis ik nog een essentieel/must-have iets om te starten met de Switch2?
Of is er een betere beschermhoes van een ander merk?

Als ik het goed heb begrepen zal een switch1 spel toch ook speelbaar moeten zijn op de switch2 ?
Zijn deze spellen dan downloadbaar vanuit de store, of enkel fysieke uitvoeringen?

Mocht de Switch2 aanslaan dan wellicht op een later moment nog Donkey Kong Bananza en Animal Crossing aanschaffen.
Zoals hierboven al aangegeven, koop een glazen screenprotector en plak die erop voordat je de Switch 2 aanzet. Anders zitten er gegarandeerd krassen in. De "protector" die bij de Nintendo hoes zit is plastic rotzooi, die kan je beter niet gebruiken. Ik heb zelf een Ivoler screen protector erop zitten, die komt met een applicatie-hulp en werkt uitstekend.

De meeste Switch 1 spellen werken ook op de Switch 2. Die kan je idd uit de store downloaden, maar fysieke cartridges werken ook. Die zijn vaak ook goedkoper te krijgen dan de digitale versies, bijvoorbeeld via Marktplaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Superkiwi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

..of je gooit gewoon een random USB-C oplader in je tas. Of een powerbank. De adapter steeds uit de dock trekken is ook maar onpraktisch imho.

[ Voor 7% gewijzigd door Esumontere op 02-10-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 01:27
Prullenbak84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:10:
Nou lekker. Na 3 maanden is de stick van mijn joycon al helemaal naar de getver. Het rubber is aan het verteren en slijten. Heb een mail naar nintendo gestuurd, want dit lijkt me niet de bedoeling en garantie...toch?
Heeft even geduurd...
Ondertussen contact met nintendo gehad, en ook even naar Intertoys geweest. Intertoys zegt: Ja wij kunnen daar momenteel niks mee, je kan echt beter naar nintendo opsturen, dat is sneller en makkelijker. Ok, best. Dus toestand met wachten op verzendlabels en vervolgens de boel netjes inpakken, en nu is het afwachten. Ik hoop/verwacht eigenlijk dat ik gewoon nieuwe joycons krijg.

Gelukkig was DK bananza uitgespeeld (het "verhaal" iig, later misschien nog wel eens een aantal uurtjes losse bananen zoeken). Ondertussen de xbox afgestoft en opgestart. Gelukkig is daar skate. om me voorlopig zoet te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Prullenbak84 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Heeft even geduurd...
Ondertussen contact met nintendo gehad, en ook even naar Intertoys geweest. Intertoys zegt: Ja wij kunnen daar momenteel niks mee, je kan echt beter naar nintendo opsturen, dat is sneller en makkelijker. Ok, best. Dus toestand met wachten op verzendlabels en vervolgens de boel netjes inpakken, en nu is het afwachten. Ik hoop/verwacht eigenlijk dat ik gewoon nieuwe joycons krijg.

Gelukkig was DK bananza uitgespeeld (het "verhaal" iig, later misschien nog wel eens een aantal uurtjes losse bananen zoeken). Ondertussen de xbox afgestoft en opgestart. Gelukkig is daar skate. om me voorlopig zoet te houden ;)
Hoe krijg je dat voor elkaar? Druk je heel hard op je analoge sticks? Of peuter je eraan? Geef mijn zoon een PS5 controller en binnen 3 maanden heeft hij de rubbertjes eraf.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Druk je heel hard op je analoge sticks? Of peuter je eraan? Geef mijn zoon een PS5 controller en binnen 3 maanden heeft hij de rubbertjes eraf.
Ik heb werkelijk geen idee wat er gebeurd is. Misschien druk ik hard, maar hoe hard is heel hard en hoe hard is dan té hard? Dingen zouden volgens mij gemaakt moeten worden om jaren mee te gaan, als je ze voor zoveel geld verkoopt. Ik heb dit iig nog nooit bij een andere controller gehad. Maar tot nu toe is de service-afdeling van Nintendo niet meer dan redelijk dus ik heb geen reden om aan te nemen dat dit niet goed komt...

Maar ik had t hier gepost en dacht: ik zal even een kleine update doen voor t geval dat mensen nieuwsgierig zijn en/of dit probleem ook hebben. En gewoon even "ellende" delen hahaha

[ Voor 11% gewijzigd door Prullenbak84 op 02-10-2025 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Heeft even geduurd...

Ik snap dat je ermee akkoord bent gegaan omdat je dat pad al bewandeld had, maar wát een kansloze reactie van Intertoys. Ze zijn wettelijk verplicht jou garantie te geven op dit product, en binnen 3 maanden kapot is mijns inziens recht op kosteloze vervanging of reparatie. "Wij kunnen er niets mee" is geen acceptabele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:35
Zapato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:33:
Zit er niet standaard al een screenprotector op vanaf fabriek?
Dat is geen screenprotector.. Die is om te zorgen dat als hij valt er geen scherven loskomen.

De Switch 2 dock heeft als nare eigenschap om krasjes te veroorzaken op je scherm. Dat had die van de OG Switch ook. Een screeprotector is wel echt een aanrader bij de SW2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Esumontere schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Ik snap dat je ermee akkoord bent gegaan omdat je dat pad al bewandeld had, maar wát een kansloze reactie van Intertoys. Ze zijn wettelijk verplicht jou garantie te geven op dit product, en binnen 3 maanden kapot is mijns inziens recht op kosteloze vervanging of reparatie. "Wij kunnen er niets mee" is geen acceptabele reactie.
Ja, misschien wel. Ze zeiden dat ze t sowieso niet op voorraad hadden en dat het gewoon makkelijker en sneller was via nintendo. Dus in dat opzicht probeerden ze ook maar te helpen, denk ik, ga ik vanuit. Ik had er een groter punt van kunnen gaan maken, maar aangezien Nintendo al een verzendlabel ging regelen, vond ik het ook het gedoe niet waard. Het is ook niet zo dat ik niet een paar weekjes zonder kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Esumontere schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:38:
[...]
..of je gooit gewoon een random USB-C oplader in je tas.
Hebben die niet een te laag wattage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:25
Vraagje: in de e-shop kan je voor 100 euro twee gamevouchers kopen. Ik weet dat deze actie dit jaar afloopt en dat Switch2 games zijn uitgezonderd. Kan je één van deze twee vouchers inwisselen voor de Mario Galaxy bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04
[...]

Heeft even geduurd...

Intertoys is toch echt de partij die het moet oplossen: Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:24

RayNbow

Kirika <3

de Foarsitter schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:17:
Kan je één van deze twee vouchers inwisselen voor de Mario Galaxy bundel?
Lijkt niet in de lijst te staan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Probeert poging na poging na poging om de developer's time te verslaan. Koopt een nieuw schip, eerste poging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IIMg03jK0LwIw_VfzSnz5AGp-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBxq0GfjxFPKgQ7dWhshvE5H.jpg?f=fotoalbum_large
Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht 8)7
Toch maar eens wat vaker die andere modi induiken om coins te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is oktober. Niet alleen releast vandaag de Mario Galaxy bundle, er komen nog een hoop andere games aan deze maand. Eén van de grotere releases heeft nu een overzichtstrailer:

Wat volgt er nog? Onder andere...
  • Yookla-Replaylee 8/10/2025
  • Disgaea 7 Complete 10/10/2025
  • Little Nightmares III 10/10/2025
  • Just Dance 2026 Edition 14/10/2025
  • Plants vs. Zombies: Replanted 23/10/2025
  • Persona 3 Reload 23/10/2025
  • Once Upon A Katamari 24/10/2025
  • Two Point Museum 28/10/2025
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection 30/10/2025
  • Dragon Quest I & II HD-2D remake 30/10/2025
  • Mina the Hollower 31/10/2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:51:
Het is oktober. Niet alleen releast vandaag de Mario Galaxy bundle, er komen nog een hoop andere games aan deze maand. Eén van de grotere releases heeft nu een overzichtstrailer:

[YouTube: Pokémon Legends: Z-A – Nintendo Switch 2 Edition — Overview Trailer]

Wat volgt er nog? Onder andere...
  • Yookla-Replaylee 8/10/2025
  • Disgaea 7 Complete 10/10/2025
  • Little Nightmares III 10/10/2025
  • Just Dance 2026 Edition 14/10/2025
  • Plants vs. Zombies: Replanted 23/10/2025
  • Persona 3 Reload 23/10/2025
  • Once Upon A Katamari 24/10/2025
  • Two Point Museum 28/10/2025
  • Mortal Kombat: Legacy Kollection 30/10/2025
  • Dragon Quest I & II HD-2D remake 30/10/2025
  • Mina the Hollower 31/10/2025
Voorlopig nog druk met Silksong, maar Plants vs. Zombies: Replanted ben ik wel benieuwd naar. Hopelijk is die net zo goed als het origineel met touchscreen ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hebben we eigenlijk al iets van idee van prijssetting voor Plants vs. Zombies: Replanted?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Voorlopig nog druk met Silksong, maar Plants vs. Zombies: Replanted ben ik wel benieuwd naar. Hopelijk is die net zo goed als het origineel met touchscreen ondersteuning.
Ik heb het origineel best veel op iPad gespeeld dus ben niet van plan om deze op te pikken, maar dat was wel een erg goede puzzelgame. Touchscreen ondersteuning zal toch wel niet ontbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Zapato schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Intertoys is toch echt de partij die het moet oplossen: Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Je hebt technisch helemaal gelijk, maar soms is de praktijk anders. Als Nintendo nu gaat zeggen: “pech”, dan wordt t een ander verhaal. Maar daar ga ik vooralsnog helemaal niet vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Valt me nog wel mee! Ook leuk dat er co-op is... Gaat zeker op Dekudeals op de wishlist :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:23:
[...]

Ik heb het origineel best veel op iPad gespeeld dus ben niet van plan om deze op te pikken, maar dat was wel een erg goede puzzelgame. Touchscreen ondersteuning zal toch wel niet ontbreken?
Dat zou je inderdaad verwachten, maar ontwikkelaars weten me wel vaker te verbazen :p Het komt ook naar Xbox en Playstation, dus ben benieuwd in hoeverre ze rekening houden met het touchscreen van de Switch.

Ook veel gespeeld op de iPhone en iPad. Heb nog een oude versie op de iPad mini (2012). Tegenwoordig zit de game vol reclame. Mits goed uitgewerkt (met touchscreen ondersteuning) ga ik het zeker halen voor de Switch. Voor mij een klassieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
En weer geen AA. Why?! 8)7

Ik heb alleen deel één ooit gespeeld en als ik dit zo zie, dan laat ik deze bundel aan mij voorbijgaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:54:
En weer geen AA. Why?! 8)7

[YouTube: Super Mario Galaxy 1+2 - Switch 2 DF Review - Visual Upgrades Explored!]

Ik heb alleen deel één ooit gespeeld en als ik dit zo zie, dan laat ik deze bundel aan mij voorbijgaan. :)
Ik denk niet dat ik AA mis gezien het docked native 4K resolutie pusht op Switch 2 :) De art direction is na zoveel jaar nog steeds top.
Wel benieuwd hoe mensen dit ervaren zonder de Wii mote.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 03-10-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Vast een domme vraag, maar wat is AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:22:
Anti-Aliasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Och, natuurlijk. Haha zie je, toch een domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:00
Prullenbak84 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:14:
[...]

Och, natuurlijk. Haha zie je, toch een domme vraag.
Je bent niet de enige :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04
Ik ook niet. Dat is precies de reden waarom ik een Switch heb, dat ik dat niet hoef te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 21:23
Wat vinden jullie van Final Fantasy Tactics voor de switch 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:59
En in de categorie miskoop van het jaar: de dbrand Kill Switch. :s

Wat een onding is dat zeg! Daarnet wederom geen signaal en lopen klooien met het plaatsen van de Switch in de dock etc. Niet bepaald gebruiksvriendelijk! Er zal vast wat beters te koop zijn voor het geld. Mijn advies: laat deze links liggen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Prullenbak84 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:22:
Geen domme vraag. Dat is exact de reden dat ik geen afkortingen gebruik zonder in eerste instantie het volledig te schrijven en naar te verwijzen dat het daarna afgekort wordt.
Die discussie op Reddit ook weleens gehad.

Dit van een vroegere collega overgenomen die vroeg wat een bepaalde afkorting betekende zodat er geen misverstanden waren. Die legde hetzelfde uit.

Bijvoorbeeld net als TF2 en TF2.
Team Fortress 2 en Titanfall 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Yonix schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:42:
En in de categorie miskoop van het jaar: de dbrand Kill Switch. :s

Wat een onding is dat zeg! Daarnet wederom geen signaal en lopen klooien met het plaatsen van de Switch in de dock etc. Niet bepaald gebruiksvriendelijk! Er zal vast wat beters te koop zijn voor het geld. Mijn advies: laat deze links liggen. :(
Heb deze nu 3 weken in gebruik en houd toch lekker in de hand.
Iets beter dan de skull&co.
Dockt speel ik niet dus dat zou kunnen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
SyraW85 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:19:
Wat vinden jullie van Final Fantasy Tactics voor de switch 2?
Helemaal geweldig, 0 klachten _/-\o_

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cidolfas schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:43:
[...]

Helemaal geweldig, 0 klachten _/-\o_
Speel je classic of vernieuwde stijl?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
Mog schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:53:
[...]

Speel je classic of vernieuwde stijl?
De vernieuwde stijl, was benieuwd naar de voice acting. Tot nu toe goed te doen!

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:19
chucky666 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Heb deze nu 3 weken in gebruik en houd toch lekker in de hand.
Iets beter dan de skull&co.
Dockt speel ik niet dus dat zou kunnen.
Ik moet ook toegeven dat ik de klachten niet herken, en gebruik hem wel regelmatig docked. Ik zet wel iedere keer het usb pinnetje naar voren als ik hem Dock, en laat hem dan naar achteren “vallen”.
Pagina: 1 ... 126 127 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4