• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:15
Speelt iemand The Messenger? Is dit spel de moeite waard?
https://www.dekudeals.com/items/the-messenger

• Zerora
  • Laatst online: 11:42
Super Mario Galaxy 1+2 heeft wel een grafische oppoetsbeurt gekregen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:25
Ik mag toch hopen dat DLC niet de standaard gaat zijn bij elke toekomstige Nintendo game. Ben een beetje huiverig om Metroid te pre-orderen om vervolgens later weer eventueel 20 euro neer te leggen voor DLC. Niet altijd voegt het wat toe, wat prima in de hoofdgame had kunnen zitten. Ik krijg het idee dat Nintendo steeds meer inzet op DLC, zie ook de Switch 2 upgrades en remakes. Waar is de tijd van een game uitbrengen en dat is het? Nu weet je nooit waar het eindigt (ook niet voor je portemonnee).

[ Voor 13% gewijzigd door Deezers op 17-09-2025 15:35 ]

@Deezers beschouw een release gewoon als een complete game en beoordeel voor elke DLC apart of het je aanstaat of niet. Niet zo ingewikkeld hoor :)

Een DLC betekent niet noodzakelijk dat een ontwikkelaar functies uit het spel heeft geknipt. Maar ja games ontwikkelen kost veel geld en men zoekt in de hele industrie naar manieren om het zo rendabel mogelijk te houden. Ik zie liever een occasionele DLC dan een hoop microtransacties en season passes. Bij Nintendo heb ik zelf zelden het gevoel dat ik de DLC “nodig” heb (dus ik koop ze zelden) - en wanneer het wel zo is, gaat het meteen om een grote brok extra gameplay.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

RayNbow

Kirika <3

Deezers schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:34:
Ik mag toch hopen dat DLC niet de standaard gaat zijn bij elke toekomstige Nintendo game.
DLC?
Waar is de tijd van een game uitbrengen en dat is het?
Die tijd ligt ver, ver achter ons.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRsuCa-XZL9MA4qD84vg5RlsrcM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LWuqh7zgbZQggJQBncImdpC3.png?f=user_large

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:25
JackAvery schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:41:
@Deezers beschouw een release gewoon als een complete game en beoordeel voor elke DLC apart of het je aanstaat of niet. Niet zo ingewikkeld hoor :)

Een DLC betekent niet noodzakelijk dat een ontwikkelaar functies uit het spel heeft geknipt. Maar ja games ontwikkelen kost veel geld en men zoekt in de hele industrie naar manieren om het zo rendabel mogelijk te houden. Ik zie liever een occasionele DLC dan een hoop microtransacties en season passes. Bij Nintendo heb ik zelf zelden het gevoel dat ik de DLC “nodig” heb (dus ik koop ze zelden) - en wanneer het wel zo is, gaat het meteen om een grote brok extra gameplay.
Ik heb zelf Donkey Kong bij de release gehaald, leuke game hoor. Maar de DLC van 20 euro lees ik overal dat het niks toevoeg, een dood eiland en wat time trial dingen zonder noemenswaardige beloningen. En gezien de release hadden ze deze al gewoon af. En het is niet zo dat ze dit bewust eruit hebben gesloopt (haha) om de basis game dan maar iets goedkoper te kunnen aanbieden, die was al full price. Pokemon kost 30 euro DLC voor een game die nog niet eens uit is. Wel met extra verhaallijn maar daarvan weten we dus bij pas release van de DLC of het de extra tijd waard is. Kirby had nog wat grafische updates en levels, maar ook in een avondje uit te spelen. Kirby Air Riders komt wellicht dan ook nog extra DLC voor op zijn tijd.
@Deezers Ik vond de DLC bij Nintendo tot nu toe behoorlijk meevallen. Afwachten hoe dat deze generatie gaat. Donkey Kong Bananza DLC verbaasde mij ook wel gezien de game nog maar 2 maanden uit is.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
voor mij was Bananza een miskoop helaas. als ik de kans had om de demo te spelen was ik waarschijnlijk nooit overgegaan naar een full priced digital aankoop.
Deezers schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf Donkey Kong bij de release gehaald, leuke game hoor. Maar de DLC van 20 euro lees ik overal dat het niks toevoeg, een dood eiland en wat time trial dingen zonder noemenswaardige beloningen. En gezien de release hadden ze deze al gewoon af. En het is niet zo dat ze dit bewust eruit hebben gesloopt (haha) om de basis game dan maar iets goedkoper te kunnen aanbieden, die was al full price. Pokemon kost 30 euro DLC voor een game die nog niet eens uit is. Wel met extra verhaallijn maar daarvan weten we dus bij pas release van de DLC of het de extra tijd waard is. Kirby had nog wat grafische updates en levels, maar ook in een avondje uit te spelen. Kirby Air Riders komt wellicht dan ook nog extra DLC voor op zijn tijd.
Was DKB voor jou geen volledige game dan? Je mist blijkbaar niks belangrijks als je die DLC niet koopt :) Zelf zou ik deze ook skippen, maar zal nog wel eens een korting over komen.
Of het al af was of niet... eerlijk gezegd hebben wij niet de nodige informatie om daar iets zinnigs over te zeggen. Mijn indruk is dat Switch 2 pas in april gelanceerd is omdat de games nog niet af waren - dus het zou mij ook niet verbazen als DKB pas last minute klaar was en er in de zomer nog aan die DLC gewerkt is. Maar dat is evengoed speculeren.
Edit: de credits lijken vrij duidelijk te maken dat dit pas achteraf is ontwikkeld door een apart team.

Ik vind die Kirby prijs eerlijk gezegd best te verantwoorden. Kirby games zijn altijd makkelijk/kort, en het aantal toegevoegde levels is best significant (~1/3de tot 1/2de van het originele spel). De Kirby-speler weet dit ook. Ik krijg sterk de indruk (andere fora, reviews) dat die levels ook vrij goed ontvangen zijn. Dus mij lijkt dat niet bijzonder maar prijs blijft iets persoonlijks.

Verder misschien een beetje voorbarig om iets te zeggen over games die nog niet uit zijn.

Meer algemeen: het is zo dat DLC (uitbreidingen, expansion packs, ..) al heel lang een onderdeel zijn van bedrijven hun verdienmodel. De eerste die ik heb gekocht die me even te binnen schiet was waarschijnlijk C&C Tiberian Sun: Firestorm, waarvan je ook kan discussiëren of die zijn geld nu wel waard was ;)

Nintendo probeert inderdaad een premium te vangen. Ze zijn daar allesbehalve uniek in. Ik zou nogmaals aanraden om gewoon op case-by-case basis te kijken of het de moeite is voor je iets aanschaft. Voor elk voorbeeld hierboven kan ik ook weer een voorbeeld geven van uitstekende waarde voor de prijs. Ik denk bvb. aan de uitbreidingen voor Xenoblade 2 en 3, of aan de season pass van Scarlet/Violet.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 20:11
Vanmiddag Lego Voyagers met de kleine man gespeeld. Builder's Journey was al erg leuk en Voyagers is net zo leuk én co-op! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sL51tjSj8BUH7AEx4sAX7nL2t6k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/JG594GFEdOWvlCWUhrVFN5Yz.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZATHaZ6M5kN4ycZXdxBr6P1_xqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6d5VKsVaObR8qTISPaCTviAK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgUQBC5DyzBK3n-_WroqTkP8jq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLQk0S2mNtUr0CBLnplV2j83.jpg?f=fotoalbum_large

Loopt daarnaast prima op de Switch 2! Als ik een gokje zou moeten wagen: 1080p @30fps (Unity-engine) in docked mode, maar dat vind ik in dit spel helemaal niet storend. Ben benieuwd of er gebruik wordt gemaakt van RT, want in Builder's Journey was dat wel een kenmerkende feature.

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:49
Ik snap niet dat wanneer mensen normaal gesproken honderden euro's uitgeven aan DLC en cosmetische veranderingen het ineens een probleem is wanneer Nintendo met DLC komt ide de games een behoorlijke hoeveelheid extra content geeft. En sure de prijzen zijn gestegen sinds vorige generatie, maar dat zie je tegenwoordig overal.
Deezers schreef op woensdag 17 september 2025 @ 15:34:
Ik mag toch hopen dat DLC niet de standaard gaat zijn bij elke toekomstige Nintendo game. Ben een beetje huiverig om Metroid te pre-orderen om vervolgens later weer eventueel 20 euro neer te leggen voor DLC. Niet altijd voegt het wat toe, wat prima in de hoofdgame had kunnen zitten. Ik krijg het idee dat Nintendo steeds meer inzet op DLC, zie ook de Switch 2 upgrades en remakes. Waar is de tijd van een game uitbrengen en dat is het? Nu weet je nooit waar het eindigt (ook niet voor je portemonnee).
Nintendo heeft DLC sinds het Wii tijdperk, en vooral bij de Wii U is het groot geworden. Meeste games hebben DLC, en sommige die het niet hebben zou je juist willen dat ze het wel hebben.
Verder ben ik blij met Switch 2 upgrades, ze gaan een stuk verder dan enkel een 60/120fps update die je bij sommige games hebt en maken de games een stuk beter.

Verder remakes? Zoals? Ik heb enkel een paar ports gezien en ja Another Code, Advance Wars en Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl in de afgelopen generatie. Véél minder dan wat je bij welke andere game publisher dan ook ziet.

[ Voor 64% gewijzigd door ShadLink op 18-09-2025 09:28 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00

Superkiwi

Hoi doei

Begrijp ik goed dat de Bellabel Park dlc die bij de Switch 2 versie van Mario Bros Wonder zit alleen co-op spelletjes bevat? Zo ja, dan is het voor een solo gamer als ik logischer om gewoon de Switch 1 versie aan te schaffen.
Ik twijfelde nog tussen Mario Bros U Deluxe en Mario Bros Wonder maar hé, waarom niet allebei :9

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 18-09-2025 09:52 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:04
Farabi schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:47:
voor mij was Bananza een miskoop helaas. als ik de kans had om de demo te spelen was ik waarschijnlijk nooit overgegaan naar een full priced digital aankoop.
Gewoon een eerlijke vraag, wat valt je tegen aan het spel?

Ikzelf vind hem erg leuk, zelfde makers als Mario Oddyssey. Maar probeer ook de andere kant te weten te komen.
Mijn vrouw vroeg gisteren toen ik bananen en dergelijke aan het zoeken was, wat er nu eigenlijk in het spel zat. Er zit natuurlijk gewoon verhaal in, maar vind het ook leuk om al die meuk te zoeken. Alhoewel als je op 1 ding na alles hebt, het wel frustrerend kan worden. Soms heb ik het idee dat er door kaarten in de schatkisten ineens dingen gegenereerd worden, maar dat zal vast niet.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:53
ShadLink schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:19:
Ik snap niet dat wanneer mensen normaal gesproken honderden euro's uitgeven aan DLC en cosmetische veranderingen het ineens een probleem is wanneer Nintendo met DLC komt ide de games een behoorlijke hoeveelheid extra content geeft. [...]
Dat is heel simpel: dat zijn simpelweg niet dezelfde mensen...

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
ShadLink schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:19:
Verder remakes? Zoals? Ik heb enkel een paar ports gezien en ja Another Code, Advance Wars en Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl in de afgelopen generatie. Véél minder dan wat je bij welke andere game publisher dan ook ziet.
Dat lijstje is echt wel langer hoor.

Super Mario RPG, Paper Mario Thousand Year Door, Pokémon Let's Go, Mario vs Donkey Kong, Link's Awakening, Kirby Return to Dreamland. En dan zijn er ook nog remasters zoals Skyward Sword, Xenoblade Chronicles, Pikmin, Metroid Prime, Luigi's Mansion. En dan mis ik vast nog wel wat.

Maakt mij verder niet uit, ik kan best genieten van een remake of remaster van een goede game. Maar om te zeggen dat het véél minder is dan bij andere uitgevers klopt niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 18-09-2025 10:07 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Superkiwi schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:48:
Begrijp ik goed dat de Bellabel Park dlc die bij de Switch 2 versie van Mario Bros Wonder zit alleen co-op spelletjes bevat? Zo ja, dan is het voor een solo gamer als ik logischer om gewoon de Switch 1 versie aan te schaffen.
Ik twijfelde nog tussen Mario Bros U Deluxe en Mario Bros Wonder maar hé, waarom niet allebei :9
Nee er komt ook single player content en mogelijk andere upgrades. Die gaan ze pas later aankondigen.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

JackAvery schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:38:
[...]
Nee er komt ook single player content en mogelijk andere upgrades. Die gaan ze pas later aankondigen.
Ah, dat verandert de zaak. In de aankondigingsvideo ging het alleen over co-op content, vandaar.
Dank u, dan wacht ik even met de aanschaf :)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
Iemand gehoord wanneer The Touryst remake uitkomt?
Zomer zeiden ze, maar die is volgende week voorbij.

Edit, gisteren gezocht niet gevonden, zie net nw bericht:
Shin’en Multimedia has announced The Touryst: Deluxe will launch for the Nintendo Switch 2 on September 25.
https://www.vgchartz.com/...eptember-25-for-switch-2/

[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 18-09-2025 10:57 ]

Haters everywhere but I don’t really care

matthijst schreef op donderdag 18 september 2025 @ 10:56:
Iemand gehoord wanneer The Touryst remake uitkomt?
Zomer zeiden ze, maar die is volgende week voorbij.

Edit, gisteren gezocht niet gevonden, zie net nw bericht:
Shin’en Multimedia has announced The Touryst: Deluxe will launch for the Nintendo Switch 2 on September 25.
https://www.vgchartz.com/...eptember-25-for-switch-2/
En kost 5 euro als je de Switch 1 versie al in de eShop gekocht hebt.

https://www.nintendolife....h-2-next-week-at-4k-60fps

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:39

Esumontere

Floep, banaan.

Zojuist de originele Hades aangeschaft, voor die €6.24 kan je je geen buil vallen. Heb eigenlijk weinig tot geen ervaring met roguelites (op de GoW Walhalla DLC na), maar ben een groot fan van ARPGs. Binnenkort maar 's proberen!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yonix schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:57:
Vanmiddag Lego Voyagers met de kleine man gespeeld. Builder's Journey was al erg leuk en Voyagers is net zo leuk én co-op! :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Loopt daarnaast prima op de Switch 2! Als ik een gokje zou moeten wagen: 1080p @30fps (Unity-engine) in docked mode, maar dat vind ik in dit spel helemaal niet storend. Ben benieuwd of er gebruik wordt gemaakt van RT, want in Builder's Journey was dat wel een kenmerkende feature.
Ah cool, die staat hier ook op de shortlist om te spelen met mijn dochtertje.
Hoe oud is je zoontje? Want ons dochtertje is 6 en gamed al jaren dus het mag niet te makkelijk zijn maar moet gezien haar leeftijd ook weer niet te moeilijk zijn natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 20:11
Donstil schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:57:
[...]

Hoe oud is je zoontje? Want ons dochtertje is 6 en gamed al jaren dus het mag niet te makkelijk zijn maar moet gezien haar leeftijd ook weer niet te moeilijk zijn natuurlijk.
Zoontje is 6 jaar en (bijna) 8 maanden.

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-12 23:50
Blijf het raar vinden dat er waarschijnlijk geen Switch 2 cartridge voor deze bundel komt.
Evernote schreef op donderdag 18 september 2025 @ 17:51:
[...]

Blijf het raar vinden dat er waarschijnlijk geen Switch 2 cartridge voor deze bundel komt.
Als de extra snelheid van de betere cartridge niet nodig is vind ik het an sich niet erg. De twee games samen zijn ~6GB. Zou spijtig zijn om dan 15-20 euro aan kosten te maken voor een Switch 2 cartridge en de prijs verder omhoog te drijven. Maar ik vraag me wel af of de Switch 2 update op de cartridge staat of niet.
L23 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:46:
[...]

Ik begrijp dat dit de eerste twee third party games zijn op de GBA app? Hopelijk volgen er meer zoals Sonic Advance en Rayman Advance...
Yup, al de rest is op zijn minst uitgegeven door Nintendo. Op zich lijkt een Sega game niet onmogelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 18-09-2025 19:02 ]

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-12 23:50
JackAvery schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:02:
[...]

Als de extra snelheid van de betere cartridge niet nodig is vind ik het an sich niet erg. De twee games samen zijn ~6GB. Zou spijtig zijn om dan 15-20 euro aan kosten te maken voor een Switch 2 cartridge en de prijs verder omhoog te drijven. Maar ik vraag me wel af of de Switch 2 update op de cartridge staat of niet.
Mij gaat het er dan vooral om of de Switch 2 updates op de cartridge staan inderdaad.

Pre-order staat dus we gaan het zien. (Gekocht door de € 15 aan select korting na aankoop van de Switch 2)

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Ik zie dat hogwarts voor switch 1 in de aanbieding is voor 13.99 en voor switch 2 voor 48.99. Werkt dit trucje ook als je hem digitaal koopt voor switch 1 en dan de upgrade voor switch 2 voor een tientje ? Dan ben je de game voor de switch 2 voor 13.99 ipv 48.99

Nintendo Switch 2 | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

JackAvery schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:02:
[...]

Yup, al de rest is op zijn minst uitgegeven door Nintendo. Op zich lijkt een Sega game niet onmogelijk :)
Dat zou je denken inderdaad, immers ook de Mega Drive app. Er is wel iets met die Sonic Advance games, uitgegeven door THQ. Sonic Advance series was beschikbaar via Virtual Console, maar enkel in Japan.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
Cyberw00d schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:57:
Ik zie dat hogwarts voor switch 1 in de aanbieding is voor 13.99 en voor switch 2 voor 48.99. Werkt dit trucje ook als je hem digitaal koopt voor switch 1 en dan de upgrade voor switch 2 voor een tientje ? Dan ben je de game voor de switch 2 voor 13.99 ipv 48.99
23.99 toch?
Maar ja. Moet lukken.
Je hebt eigenlijk alleen de game nodig om te installeren, starten en de upgrade te kopen. Dus evt op mp kopen. Upgraden en verkopen zou ook kunnen.

Haters everywhere but I don’t really care

• Tmenting
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:47
Cyberw00d schreef op donderdag 18 september 2025 @ 20:57:
Yes dit werkt, (zelf onlangs ook zo gedaan) je krijgt echter wel 2 versies te zien in het home screen na de sw2 upgrade, je kan de sw1 versie verbergen

• Cyberw00d
matthijst schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:15:
[...]

23.99 toch?
Maar ja. Moet lukken.
Je hebt eigenlijk alleen de game nodig om te installeren, starten en de upgrade te kopen. Dus evt op mp kopen. Upgraden en verkopen zou ook kunnen.
Yes dat bedoel ik . Fout neer gezet

• Cyberw00d
Tmenting schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:19:
[...]

Yes dit werkt, (zelf onlangs ook zo gedaan) je krijgt echter wel 2 versies te zien in het home screen na de sw2 upgrade, je kan de sw1 versie verbergen
Top bedankt !

Deze is nu ook uit op Switch 1 en 2 - lijkt me nog wel iets voor de fans van Factorio en auto-battle of een subgenres van tower defense games.

De fans van retrogaming trouwens opgelet want Hamster is nagenoeg elke week wel een retro game op de Switch 2 aan het uitbrengen in hun arcade Archives 2 serie.
L23 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 12:45:
[...]

En kost 5 euro als je de Switch 1 versie al in de eShop gekocht hebt.

https://www.nintendolife....h-2-next-week-at-4k-60fps
Dit is precies een grote upgrade als ik de lijst van punten in dat Nintendo Life artikel even bekijk. 5 euro is dan heel netjes. The Touryst zelf was geen enorm grote game dacht ik?

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2025 07:34 ]

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
Donstil schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:57:
[...]

Vanaf welke leeftijd is die van jullie eigenlijk gaan gamen. Mijn dochter van bijna 5 lijkt er nog niet echt naar om te kijken, terwijl mijn zoontje van bijna 2 het toch wel interessant vind dat papa af en toe gamed op de switch 2 en dan er gezellig bij komt kijken.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
SyraW85 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:53:
[...]

Vanaf welke leeftijd is die van jullie eigenlijk gaan gamen. Mijn dochter van bijna 5 lijkt er nog niet echt naar om te kijken, terwijl mijn zoontje van bijna 2 het toch wel interessant vind dat papa af en toe gamed op de switch 2 en dan er gezellig bij komt kijken.
Mijn tweeling van 4 (twee jongens) vinden het sinds kort fantastisch om Mario Kart te spelen. Alle assists aan zodat ze alleen hoeven te sturen. Dan is het grappig om te zien hoe ze soms 2 rondes op plek 24 rijden en met een paar goede items dan toch ineens nog 1e worden. :P

Daarvoor keken ze wel soms mee met Mario, maar zelf spelen doen ze dus nog niet zo heel lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 19-09-2025 08:48 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
SyraW85 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:53:
[...]

Daar is geen echt goed advies voor denk ik, als je dochtertje er niet naar om kijkt komt het misschien later wel.

Wij zijn er wel relatief vroeg mee begonnen omdat ons dochtertje net zoals je zoontje er al snel aandacht voor kreeg. Toen ze twee was reed ze al rechtdoor in Forza Horizon en vanaf daar is het echt snel gegaan, vanaf 3,5 speelde ze Mario 2D platformers op de manier dat het ook moet en vanaf 5 snapt ze dat ze met links de camera bestuurd en met rechts moet lopen.

Luigi's Mansion 3 hebben wij heel veel gespeeld, dat heeft haar in de game ontwikkeling erg geholpen, aan het begin deed ik de grote “stoute” (oftewel de spoken) en zij de muntjes maar dat ging al snel naar, zij deed alles en ik was er alleen voor de verdiepingseindbaas 😆

Wij hebben haar echter nooit gepusht of iets dergelijks, we vinden het in de opvoeding belangrijk dat ze zelf uitzoekt wat ze leuk vind, soms is het weer weken kleuren en knutselen en raakt ze geen console aan.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:50:
[...]

Daar is geen echt goed advies voor denk ik, als je dochtertje er niet naar om kijkt komt het misschien later wel.

Wij zijn er wel relatief vroeg mee begonnen omdat ons dochtertje net zoals je zoontje er al snel aandacht voor kreeg. Toen ze twee was reed ze al rechtdoor in Forza Horizon en vanaf daar is het echt snel gegaan, vanaf 3,5 speelde ze Mario 2D platformers op de manier dat het ook moet en vanaf 5 snapt ze dat ze met links de camera bestuurd en met rechts moet lopen.

Luigi's Mansion 3 hebben wij heel veel gespeeld, dat heeft haar in de game ontwikkeling erg geholpen, aan het begin deed ik de grote “stoute” (oftewel de spoken) en zij de muntjes maar dat ging al snel naar, zij deed alles en ik was er alleen voor de verdiepingseindbaas 😆

Wij hebben haar echter nooit gepusht of iets dergelijks, we vinden het in de opvoeding belangrijk dat ze zelf uitzoekt wat ze leuk vind, soms is het weer weken kleuren en knutselen en raakt ze geen console aan.
Klinkt tof. Ik ben op zoek naar een kindvriendelijke couch co-op voor de Switch (2). We spelen nu Echoes of Wisdom, Toad Treasure Tracker. Maar dat is meer om de beurt of meekijken met elkaar.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:03:
[...]

Klinkt tof. Ik ben op zoek naar een kindvriendelijke couch co-op voor de Switch (2). We spelen nu Echoes of Wisdom, Toad Treasure Tracker. Maar dat is meer om de beurt of meekijken met elkaar.
Toad Treasure tracker hebben wij veel gespeeld, toen was ons dochtertje 5 ongeveer en was het nog net te moeilijk. Dus veel controllertje door geven, maar goed dat is soms ook wel leuk.

Yoshi crafted world is ook wel een aanrader, die speelt ook leuk met elkaar.

Echoes of Wisdom was ik helemaal vergeten eigenlijk, die vond ik op de switch1 niet lekker spelen en dus weggelegd maar is nu wel een lekkere tip inderdaad, ga ik weer oppakken! Thanks.

Edit: Ik speel nu Silk Song, dat ziet er natuurlijk uit als een platformer dus ze vroeg al dagen “mag ik ook eens”, gisteren gedaan maar daar was ze snel klaar mee 😝

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 19-09-2025 09:10 ]

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:07:
[...]

Toad Treasure tracker hebben wij veel gespeeld, toen was ons dochtertje 5 ongeveer en was het nog net te moeilijk. Dus veel controllertje door geven, maar goed dat is soms ook wel leuk.

Yoshi crafted world is ook wel een aanrader, die speelt ook leuk met elkaar.

Echoes of Wisdom was ik helemaal vergeten eigenlijk, die vond ik op de switch1 niet lekker spelen en dus weggelegd maar is nu wel een lekkere tip inderdaad, ga ik weer oppakken! Thanks.

Edit: Ik speel nu Silk Song, dat ziet er natuurlijk uit als een platformer dus ze vroeg al dagen “mag ik ook eens”, gisteren gedaan maar daar was ze snel klaar mee 😝
Yoshi is geweldig. Die hebben we ge-100%. Met beide kinderen. Ook leuk als co-op.

Echoes of Wisdom heb ik pas gekocht bij de Switch 2. Daar draait ie echt als een pareltje. Als ik nu YT video's van playthroughs uit 2024 kijk ziet dat er echt rauw (qua resolutie en framerate) uit.

Super Mario Party Jamboree is hier ook een succes. Vooral op de vrijdagavond als we wat meer tijd hebben.

• Donstil
  • Niet online
Mijn main console is de Series X en heb een Switch1 en 2 ernaast voor de Nintendo spullen.

Maar juist door ons dochtertje ben ik Nintendo weer enorm gaan waarderen, het is allemaal toch wat meer speelgoed op een of andere manier en het zit voor kids echt heel goed in elkaar softwarematig.

Ook vind ik het zo fijn om onderscheid te maken. Xbox als ze er niet bij is, want schieten etc. Nintendo samen (en steeds vaker alleen) want Nintendo games.

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:14:
[...]
Super Mario Party Jamboree is hier ook een succes. Vooral op de vrijdagavond als we wat meer tijd hebben.
Ja die moeten wij nog kopen, ik ben niet direct fan van Mario party games omdat je zoveel moet wachten tussendoor maar wil Jamboree wel een kans geven.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:15:
[...]

Ja die moeten wij nog kopen, ik ben niet direct fan van Mario party games omdat je zoveel moet wachten tussendoor maar wil Jamboree wel een kans geven.
Je kan ook alleen de minigames doen. En je kan de snelheid verhogen. Maar als je een compleet bordspel wilt doen ben je zo tussen de 60 en 120 minuten bezig.

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-12 18:33
Donstil schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:50:
[...]

ja precies, was gewoon benieuwd hoe jullie er in gerold waren met jullie jonge kinderen haha. Ik denk dat ik eerst maar eens wat mario party en mario world ga proberen met de kleintjes. Die toad game lijkt me inderdaad ook wel leuk.

maar eens langzaam aan de interesses aan wakkeren.
JackAvery schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:21:
[...]

Dit is precies een grote upgrade als ik de lijst van punten in dat Nintendo Life artikel even bekijk. 5 euro is dan heel netjes. The Touryst zelf was geen enorm grote game dacht ik?
Geen idee hoe groot de upgrade is. De game krijgt nieuwe locaties met nieuwe items en een quest. En een nieuwe mini game Fast Zero.

Weet niet meer hoe lang ik me er mee vermaakt had, maar wel een tijdje gespeeld. Niet te kort. Door de camera perspectief zaten er een paar moeilijke/frustrerende platform stukjes in, verwacht niet dat dit verbeterd is. Verder leuke afwisselende gameplay.

Zelf geen interesse in de Deluxe versie. Destijds uitgespeeld en geen behoefte aan meer. Ik val volgens mij ook buiten de boot omdat ik de game fysiek heb. 5 euro is netjes, maar de game nog een keer kopen voor 20 euro is het niet waard.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Omdat de S2 versie van Mario Bros Wonder nog nader bekend te maken extra content krijgt heb ik Mario Bros U Deluxe maar besteld om alvast een beetje kennis te maken met onze besnorde Italiaanse vriend. Nog nooit echt een Mario game gespeeld (gemist stukje opvoeding van een jaren 80 kind, ik weet het) dus ik ben heel benieuwd.
Gelijk Dragon Quest VII op de wensenlijst gezet, die ziet er ook heel interessant uit!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
schumi1986 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:39:
[Afbeelding]

Als ik de reviews moet geloven, ga ik mij hiermee wel vermaken :)
Even mijzelf quoten.

Wat een geweldig spel is dit zeg, zo’n beetje elke dag gespeeld. Extreem verslavend :p lees er maar weinig van hier, meer mensen die dit spelen?

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:54
Superkiwi schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:39:
Omdat de S2 versie van Mario Bros Wonder nog nader bekend te maken extra content krijgt heb ik Mario Bros U Deluxe maar besteld om alvast een beetje kennis te maken met onze besnorde Italiaanse vriend. Nog nooit echt een Mario game gespeeld (gemist stukje opvoeding van een jaren 80 kind, ik weet het) dus ik ben heel benieuwd.
Gelijk Dragon Quest VII op de wensenlijst gezet, die ziet er ook heel interessant uit!
Als je NSO hebt kan je ook de classic Mario games spelen. Mario 3 op NES, Mario 64 and Super Mario World zijn de favoriet.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

abc874 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:42:
[...]
Als je NSO hebt kan je ook de classic Mario games spelen. Mario 3 op NES, Mario 64 and Super Mario World zijn de favoriet.
Ik zag het ja, maar voorlopig heb ik nog geen behoefte aan een betaald online abonnement.
Na Mario Bros U Deluxe komt eerst Mario Odyssey in huis en Mario Bros Wonder volgt later nog. Het moet ook weer geen Mario overload worden ;)

• Cyberw00d
schumi1986 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 06:29:
[...]

Even mijzelf quoten.

Wat een geweldig spel is dit zeg, zo’n beetje elke dag gespeeld. Extreem verslavend :p lees er maar weinig van hier, meer mensen die dit spelen?
Lijkt mij zelf helemaal niks maar ik heb niks met zulke games . Volgens mij is het wel een goede game als je van deze genre houd .
Wel een dikke editie heb je zeg , zaten er goodies in ?

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:09
Ik zie geen specifiek topic voor Super Mario Galaxy 1 en 2 op de Switch dus daarom maar even hier een leuk weetje. Onderaan onderstaande link staat bij de ondersteunde talen Nederlands genoteerd, de originele spellen hadden geen Nederlandse vertaling. Leuk voor wie jonge kinderen heeft :) Het viel me op omdat op de video op onderstaande link dus in het Nederlands is.

De namen van de levels zijn wel een beetje cringe als je het origineel gewoon bent :P

https://www.nintendo.com/...3NTgzODMxMzUkajU1JGwwJGgw

[ Voor 5% gewijzigd door Matomatisch op 20-09-2025 19:47 ]

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:09
Matomatisch schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:43:
Ik zie geen specifiek topic voor Super Mario Galaxy 1 en 2 op de Switch dus daarom maar even hier een leuk weetje. Onderaan onderstaande link staat bij de ondersteunde talen Nederlands genoteerd, de originele spellen hadden geen Nederlandse vertaling. Leuk voor wie jonge kinderen heeft :) Het viel me op omdat op de video op onderstaande link dus in het Nederlands is.

De namen van de levels zijn wel een beetje cringe als je het origineel gewoon bent :P

https://www.nintendo.com/...3NTgzODMxMzUkajU1JGwwJGgw
Meestal zijn vertalingen van locaties en objecten een beetje cringe, het wordt vaak vrij letterlijk vertaald en dan verliest het toch wat, ook al zou ik niet meteen een betere naam weten.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:50
Transportman schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:14:
[...]

Meestal zijn vertalingen van locaties en objecten een beetje cringe, het wordt vaak vrij letterlijk vertaald en dan verliest het toch wat, ook al zou ik niet meteen een betere naam weten.
Nederlands is wat dat betreft ook een rot taal cq geen mooie taal IMHO, daarom heb ik ook een grondige haat aan Nederlandstalige muziek😂

Maar wel ideaal als je met kleine kinderen speelt 👍 alhoewel wij het ook zonder moeten doen vroeger 😅 leer je wel veel van dan!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-12 15:24
[...]
Ik zou ook geen betere vertaling voor 'honeybee system' weten dan 'honingbij stelsel'.
Waarschijnlijk klinkt het voor mensen met Engels als moedertaal ook een tikje cringe ;)

• bzzzt
Tmenting schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:19:
[...]
Vergeet niet de Switch 1 versie te verwijderen, beide versies nemen een beste hoeveelheid storage in beslag.

Wat ik mij afvraag is of je bij dit soort upgrades het recht houdt om beide games te spelen en evt uit te lenen via virtual carts. Ik heb naast de Switch 2 ook de oude Switch 1 nog. Als ik bijvoorbeeld volgende week Hades 2 koop is het dan niet handiger de Switch 1 versie te kopen en de '0 euro upgrade' voor Switch 2 erbij zodat ik feitelijk 2 licenties heb waarvan ik er eentje uit kan lenen of op de andere console kan gebruiken?
bzzzt schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:01:
[...]

Vergeet niet de Switch 1 versie te verwijderen, beide versies nemen een beste hoeveelheid storage in beslag.

Wat ik mij afvraag is of je bij dit soort upgrades het recht houdt om beide games te spelen en evt uit te lenen via virtual carts. Ik heb naast de Switch 2 ook de oude Switch 1 nog. Als ik bijvoorbeeld volgende week Hades 2 koop is het dan niet handiger de Switch 1 versie te kopen en de '0 euro upgrade' voor Switch 2 erbij zodat ik feitelijk 2 licenties heb waarvan ik er eentje uit kan lenen of op de andere console kan gebruiken?
Specifiek voor Hades II vermoed ik dat het gewoon gaat werken zoals de andere Nintendo Switch 2 edities van Nintendo zelf. Nintendo is namelijk de uitgever van de fysieke versie op Switch. De upgrade functioneert hier als een "patch" bovenop de Switch 1 game. Ik vermoed dat het dus over één dezelfde licentie gaat.
Wat nieuws voor de Mobapad fans: de relatief populaire Mobapad M6 HD joy-cons hebben een firmware update gekregen waarmee nu wake-up voor Switch 2 ondersteund wordt (link: video die de update uitlegt).

Benieuwd wanneer we de eerste magnetische third-party joy-cons zien.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:10
Zit toch te twijfelen om hem te halen. Mario kart ziet er geweldig uit maar hoor vooral dat je hem na 20 uur wel zat bent. Voor de rest nog geen grote toppers (donkey Kong daargelaten natuurlijk)
Maar de nieuwe Pokemon komt eraan al werkt die ook op de 1.
Wat heeft jullie doen besluiten hem al te halen?

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 18:16

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Mensen hier die FC26 hebben gekocht? Op video’s ziet het er goed uit, maar ben benieuwd naar real life ervaringen 😁
gupfishy schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:18:
Zit toch te twijfelen om hem te halen. Mario kart ziet er geweldig uit maar hoor vooral dat je hem na 20 uur wel zat bent. Voor de rest nog geen grote toppers (donkey Kong daargelaten natuurlijk)
Dat beeld herken ik niet bij Mario Kart (in het algemeen). Ik heb Mario Kart World inderdaad al een tijdje niet meer opgestart, maar daarvoor toch wel 50 uur mee vermaakt en ook nog niet klaar mee. Nu druk met andere games zoals Hollow Knight Silksong. Als ik kijk naar Mario Kart 8 Deluxe die ik in 2017 heb gekocht verwacht ik dat ik de game nog regelmatig blijf spelen de komende jaren. Als vrienden op bezoek zijn of ik ben op bezoek bij vrienden die een Nintendo Switch hebben dan wordt er altijd wel een paar potjes Mario Kart gespeeld. Maar goed het is ook maar net wat je uit de game kan halen en ik kan begrijpen dat niet iedereen Mario Kart fan is. Ik kan me alleen met single player al uren vermaken door alle cups goud 3 sterren te halen en de time trials vind ik ook een leuke uitdaging. Online ben ik nog niet aan toegekomen... Komende weken speel ik voorlopig alleen Silksong :P

Ik heb hem al gelijk in huis gehaald omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de hardware en Mario Kart World. Ik had naast de Nintendo Switch OLED alleen een Xbox One S, dus met de Switch 2 kan ik ook third party games spelen zoals Cyberpunk 2077 (waarbij handheld ook een belangrijke factor is). Ik vind wel dat er een paar interessante games moeten zijn voordat ik een nieuwe console in huis haal. Is dat bij jou alleen Mario Kart World dan begrijp ik de twijfel wel. Ik verwacht voor mij persoonlijk in het eerste jaar al genoeg interessante games en als ik naar andere consoles kijk de komende tijd geen prijsverlagingen (prijzen van de Xbox Series X/S en Playstation 5 zijn omhoog gegaan). Wachten zag ik geen voordeel in.

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:10
L23 schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:58:
[...]

Dat beeld herken ik niet bij Mario Kart (in het algemeen). Ik heb Mario Kart World inderdaad al een tijdje niet meer opgestart, maar daarvoor toch wel 50 uur mee vermaakt en ook nog niet klaar mee. Nu druk met andere games zoals Hollow Knight Silksong. Als ik kijk naar Mario Kart 8 Deluxe die ik in 2017 heb gekocht verwacht ik dat ik de game nog regelmatig blijf spelen de komende jaren. Als vrienden op bezoek zijn of ik ben op bezoek bij vrienden die een Nintendo Switch hebben dan wordt er altijd wel een paar potjes Mario Kart gespeeld. Maar goed het is ook maar net wat je uit de game kan halen en ik kan begrijpen dat niet iedereen Mario Kart fan is. Ik kan me alleen met single player al uren vermaken door alle cups goud 3 sterren te halen en de time trials vind ik ook een leuke uitdaging. Online ben ik nog niet aan toegekomen... Komende weken speel ik voorlopig alleen Silksong :P

Ik heb hem al gelijk in huis gehaald omdat ik toch wel nieuwsgierig was naar de hardware en Mario Kart World. Ik had naast de Nintendo Switch OLED alleen een Xbox One S, dus met de Switch 2 kan ik ook third party games spelen zoals Cyberpunk 2077 (waarbij handheld ook een belangrijke factor is). Ik vind wel dat er een paar interessante games moeten zijn voordat ik een nieuwe console in huis haal. Is dat bij jou alleen Mario Kart World dan begrijp ik de twijfel wel. Ik verwacht voor mij persoonlijk in het eerste jaar al genoeg interessante games en als ik naar andere consoles kijk de komende tijd geen prijsverlagingen (prijzen van de Xbox Series X/S en Playstation 5 zijn omhoog gegaan). Wachten zag ik geen voordeel in.
Dat van Mario kart lijkt me ook niet.. maar heb ook een PlayStation en een Xbox. Dus daar genoeg games op. Zou dan echt om Nintendo games zijn. En sommige die gewoon leuker zijn als handheld

Dank voor het duidelijke antwoord
Drie punten die voor mij meetelden
  1. Het is voor een deel een "Switch Pro" - de meeste Switch 1 games die ik heb gaan even goed of beter spelen. De upgrade is voor sommige games opmerkelijk.
  2. Ik heb er redelijk vertrouwen in dat er genoeg games op uitkomen die mij voldoende interesseren om de console te kopen - los daarvan zitten er genoeg aangekondigde games al in de pipeline voor mij :)
  3. Ik verwacht dat consoles niet meer goedkoper gaan worden over tijd, dus de enige reden voor mij om te wachten was de upgrades afwachten die met een revisie/nieuw model over 2-4 jaar zouden komen. En dat was het me niet waard.
En laatste is gewoon nieuwsgierigheid naar de nieuwe hardware, maar dat is niet noodzakelijk een goed argument.
JackAvery schreef op zondag 21 september 2025 @ 16:46:
[...]
  • Ik verwacht dat consoles niet meer goedkoper gaan worden over tijd, dus de enige reden voor mij om te wachten was de upgrades afwachten die met een revisie/nieuw model over 2-4 jaar zouden komen. En dat was het me niet waard.
Dat heb ik dus met de Xbox Series X. Bij de Xbox One pas 3 jaar later ingestapt met de Xbox One S. Had je een console die inmiddels een stuk goedkoper was, maar ook nog eens kleiner en zuiniger. Dat was toen nog een vrij standaard ontwikkeling. Bij twijfel kwam er vanzelf een punt dat het wel aantrekkelijk werd om te kopen. Het speelt ook een beetje mee dat ik met Game Pass Ultimate games kan streamen naar mijn Xbox One S en laptop, maar qua prijs en hardware was de Xbox Series X het net niet voor mij. Ook geen revisie geweest waarbij de console kleiner is geworden. Wel dezelfde prijs betalen voor een Xbox Series X zonder disc drive en inmiddels zijn er al meerdere prijsverhogingen geweest. Best jammer. Inmiddels zitten we al zover in de Xbox Series X/Playstation 5 generatie dat ik dat soort prijzen er ook niet meer aan uit wil geven. Dit kan nog wel eens lastig worden als GTA 6 eindelijk uitkomt :P

Ben benieuwd wanneer de Switch 2 een revisie krijgt. bij de Switch duurde het 2,5 jaar en geen idee hoe vanzelfsprekend het is of we in de huidige markt een zuinigere chip kunnen verwachten. Laat staan de hoop dat er dan wel een OLED scherm in zit. Het wachten mij niet waard. Is het wel interessant kan ik tegen die tijd upgraden en de huidige Switch 2 verkopen.

• schumi1986
  • Nu online
Cyberw00d schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:30:
[...]

Lijkt mij zelf helemaal niks maar ik heb niks met zulke games . Volgens mij is het wel een goede game als je van deze genre houd .
Wel een dikke editie heb je zeg , zaten er goodies in ?
Heb normaal ook niet zo heel veel met dit soort games dacht ik :p ondertussen meest gespeelde game op de switch 2 haha

YouTube: Story of Seasons Grand Bazaar Premium Edition Unboxing – Is It Worth...

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:48
Chrosser schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:35:
Mensen hier die FC26 hebben gekocht? Op video’s ziet het er goed uit, maar ben benieuwd naar real life ervaringen 😁
Ben ook benieuwd. PS5 weg gedaan en altijd op de PS EA FC / FIFA gedaan.

Ik heb alleen zo geen idee hoe het op de switch is, ben bang voor een tegenvaller…? Omdat ik zo aan de PS ben gewend….

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sleehond schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:16:
[...]

Ben ook benieuwd. PS5 weg gedaan en altijd op de PS EA FC / FIFA gedaan.

Ik heb alleen zo geen idee hoe het op de switch is, ben bang voor een tegenvaller…? Omdat ik zo aan de PS ben gewend….
Check https://www.nintendolife....ints-at-30fps-on-switch-2

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 18:16

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ja dit snap ik wel en 30fps is wellicht ook weinig, maar ik ben geen diehard fifa speler. Ik speel meer casual de manager mode en soms eens tegen vrienden een potje, meer dan dat wordt het op mijn leeftijd niet meer :)
Meer benieuwd naar de ''feel'' van de game op de switch 2

• bzzzt
Ik heb al meer dan 20 uur zitten in MKW en ben 'm nog niet zat. Je mag ook nog dingen leuk vinden als influencers (die graag 'schandalen' pushen) er over klagen.
Wat 'toppers' betreft ligt het er ook maar net aan hoe 'verwend' je bent qua andere gaming hardware. Als je een game PC, PS5 en/of XBox hebt staan zijn de ports misschien niet de moeite waard, maar als je het bij de Switch 2 houdt heb je in ieder geval de mogelijkheid om een aantal AAA ports te spelen. Ook draaien Switch 1 spellen doorgaans wat beter.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:19
Hier ook benieuwd naar FC26 op de Switch2. Speel nu nog Fifa22 op een Xbox One maar die is aan vervanging toe. Geen idee of ik gewend ben aan 60 of 30 bps op de originele Xbox One. Maar ben wel van de voetbal games. Career mode, niet online, wel 1 tegen 1 op een device.
Verder klinken games als SW Outlaws, Indiana Jones, Hitman en 007 wel goed. Wie weet met mouse mode nog wat mooie strategie games zoals de Anno series (helaas alleen PC).

Dacht eerst aan een PS5 maar neig nu naar de Switch 2 om ook handheld te kunnen spelen en volgens mij veel breder inzetbaar om samen te spelen met jonge kinderen...

• Meneer iCy
  • Laatst online: 14:02

Meneer iCy

swarma

gelukkie schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:35:
Hier ook benieuwd naar FC26 op de Switch2. Speel nu nog Fifa22 op een Xbox One maar die is aan vervanging toe. Geen idee of ik gewend ben aan 60 of 30 bps op de originele Xbox One. Maar ben wel van de voetbal games. Career mode, niet online, wel 1 tegen 1 op een device.
Verder klinken games als SW Outlaws, Indiana Jones, Hitman en 007 wel goed. Wie weet met mouse mode nog wat mooie strategie games zoals de Anno series (helaas alleen PC).

Dacht eerst aan een PS5 maar neig nu naar de Switch 2 om ook handheld te kunnen spelen en volgens mij veel breder inzetbaar om samen te spelen met jonge kinderen...
Als je ultimate team speelt, dan zou ik hem voor de PS4/XOne kopen. Xone/Ps4 draait op de zelfde market als de XSX/PS5

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-12 14:59
Nou lekker. Na 3 maanden is de stick van mijn joycon al helemaal naar de getver. Het rubber is aan het verteren en slijten. Heb een mail naar nintendo gestuurd, want dit lijkt me niet de bedoeling en garantie...toch?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:19
Meneer iCy schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:38:
[...]

Als je ultimate team speelt, dan zou ik hem voor de PS4/XOne kopen. Xone/Ps4 draait op de zelfde market als de XSX/PS5
Dank, maar speel geen ultimate team. Alleen offline career tegen cpu.

• G_Dragon
  • Laatst online: 16:42
Momenteel word onze Switch 2 het meest gebruik door mijn vrouw die Disney Dreamlight Valley ontdekt heeft, helaas is er nog geen Nintendo Switch 2 update uit voor dit spel. Want de framedrops zijn behoorlijk aanwezig, maar gelukkig is de Nintendo Switch 2 versie wel in de maak :)

Volgende maand Pokémon Legends Z-A, ben heel benieuwd of dit spel een succes of flop zal gaan zijn voor mij.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Prullenbak84
[...]

Vaak veel letterlijke vertalingen inderdaad, en ook veel kinderlijke vertalingen. Ik ergerde me dood aan Pauline in Bananza, bijvoorbeeld. Al denk ik dat de stem daar ook geen goed aan deed. In het Engels was ze al iets beter te pruimen, al was het voor mij al een beetje verpest en het blijft een irritant rotkind (ligt ook aan het "verhaal" dat als een tang op een varken slaat. En ik ben, denk ik, de doelgroep niet :P). Gelukkig zijn er ook spellen en films genoeg aan te wijzen waarbij de Nederlandse vertalingen top zijn.
SpeedyNick schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:26:
[...]

Nederlands is wat dat betreft ook een rot taal cq geen mooie taal IMHO, daarom heb ik ook een grondige haat aan Nederlandstalige muziek😂
Even offtopic, maar dan mis je toch wel wat, hoor. Nederlands is een hele mooie taal, en er is ook prachtige poëzie en muziek geschreven. Helaas is het wel zo dat er in veel popmuziek (ook in het engels, overigens) rare keuzes gemaakt worden wat betreft woordkeuze en melodie (met rare zinsbouw of de klemtoon op vreemde plekken als gevolg), maar om daar een hele taal op af te schrijven is zonde, joh! ;)

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:58
G_Dragon schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:26:
Momenteel word onze Switch 2 het meest gebruik door mijn vrouw die Disney Dreamlight Valley ontdekt heeft, helaas is er nog geen Nintendo Switch 2 update uit voor dit spel. Want de framedrops zijn behoorlijk aanwezig, maar gelukkig is de Nintendo Switch 2 versie wel in de maak :)

Volgende maand Pokémon Legends Z-A, ben heel benieuwd of dit spel een succes of flop zal gaan zijn voor mij.
Dat is toch weird... De Switch 2 is veel krachtiger dan de Switch (1). Ondanks dat er dan geen dedicated patch voor is, dan zou de game nu alsnog volle gas zonder framedrops moeten lopen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:39

Esumontere

Floep, banaan.

Prullenbak84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 12:10:
Nou lekker. Na 3 maanden is de stick van mijn joycon al helemaal naar de getver. Het rubber is aan het verteren en slijten. Heb een mail naar nintendo gestuurd, want dit lijkt me niet de bedoeling en garantie...toch?
Bijzonder...
Ik zou contact opnemen met de verkoper, want jouw garantie loopt via je verkoper en niet via Nintendo (tenzij je direct bij Nintendo gekocht hebt uiteraard).

[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 22-09-2025 13:13 ]

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:59
Ik ben stiekem wel benieuwd, heb nog niemand horen klagen over de nieuwe sticks. Zou je foto's willen delen? :)

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Na 135 uur in BOTW eens goed gaan zitten voor de eindbaas :9
....paar minuten later.....
Dit was het? Beetje een deceptie wel. Tegelijkertijd ook wel blij dat het geen gevecht is dat een half uur duurt. De tweede fase was wel ontzettend tof! Hij deed me een beetje denken aan de Behemoth uit Final Fantasy XIII.
Op een gegeven moment zat mijn paard vast in de voet van Ganon, moest ik zónder paard rondjes om 'm heen rennen...

Wat ik heel jammer vind is dat je na het verslaan van Ganon niet terug in de wereld wordt gezet. Ik zou nog wel wat willen freeroamen.

[ Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 22-09-2025 14:17 ]

• Prullenbak84
tekken4111 schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:17:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd, heb nog niemand horen klagen over de nieuwe sticks. Zou je foto's willen delen? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M--OaASjkYgNoQoHwjO5z9jO2mM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GBvIE6IEuLNP9EWW43mLq6Ig.jpg?f=fotoalbum_large

• Prullenbak84
Esumontere schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:12:
[...]

Bijzonder...
Ik zou contact opnemen met de verkoper, want jouw garantie loopt via je verkoper en niet via Nintendo (tenzij je direct bij Nintendo gekocht hebt uiteraard).
Officieel is dat zo, maar dit is gewoon de snelste manier. Als ze me terug sturen naar de verkoper (intertoys) doe ik dat wel.
Superkiwi schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:35:
Na 135 uur in BOTW eens goed gaan zitten voor de eindbaas :9
....paar minuten later.....
Dit was het? Beetje een deceptie wel. Tegelijkertijd ook wel blij dat het geen gevecht is dat een half uur duurt. De tweede fase was wel ontzettend tof! Hij deed me een beetje denken aan de Behemoth uit Final Fantasy XIII.
Op een gegeven moment zat mijn paard vast in de voet van Ganon, moest ik zónder paard rondjes om 'm heen rennen...
ik denk dat ze ergens een balans moesten vinden omdat je als ontwikkelaar niet weet hoe vroeg of laat mensen naar Ganon gaan :)
Wat ik heel jammer vind is dat je na het verslaan van Ganon niet terug in de wereld wordt gezet. Ik zou nog wel wat willen freeroamen.
Dit kan gewoon, je save game laat dit toe en zal gemarkeerd zijn als uitgespeeld.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:41:
[...]

Officieel is dat zo, maar dit is gewoon de snelste manier. Als ze me terug sturen naar de verkoper (intertoys) doe ik dat wel.
Jeetje, gebruik je je switch ook als bord of zo?
Heb je dit al vaker gehad met controllers? Ben ook wel benieuwd hoeveel uren je (handheld) hebt zitten gamen in die 3 maanden.

• Prullenbak84
richards3 schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:45:
[...]

Jeetje, gebruik je je switch ook als bord of zo?
Doel je op de stof die je ziet op de foto? Dat lijkt wel echt veeeeel erger doordat ik met mijn iphone zo dicht bij zat. Valt oprecht reuze mee :) Ik had nog met zo'n zacht doekje (wat bij de case zat) weg geprobeerd te vegen, maar dat scherm wordt daar een beetje statisch van ofzo en hop, weer bakken stofjes die je alleen op de foto ziet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Prullenbak84 op 22-09-2025 15:05 ]

• Prullenbak84
L23 schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:49:
[...]

Heb je dit al vaker gehad met controllers? Ben ook wel benieuwd hoeveel uren je (handheld) hebt zitten gamen in die 3 maanden.
Nee volgens mij is dit de eerste controller is waarmee ik dit heb. Ik weet niet hoeveel ik heb gespeeld, maar niet overdreven veel volgens mij. Maar zelfs al was dat wel zo geweest: dit ding zou ervoor gemaakt moeten zijn, lijkt me.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Thumb Caps zijn en paar euro per setje, beter als het onder garantie valt, maar ook weer geen echte ramp.

• Prullenbak84
hcQd schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:20:
[...]

Thumb Caps zijn en paar euro per setje, beter als het onder garantie valt, maar ook weer geen echte ramp.
Ja ik ga er sowieso vanaf nu (of ik nou een nieuwe controller ga krijgen of niet) wel caps op doen. Maar zou het wel fijn vinden als t echte ding ook heel is. Het hoort volgens mij gewoon niet te gebeuren bij zo'n duur apparaat.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

JackAvery schreef op maandag 22 september 2025 @ 14:36:
[...]
Dit kan gewoon, je save game laat dit toe en zal gemarkeerd zijn als uitgespeeld.
Ah, ik vroeg me al af wat dat sterretje achter de savegame betekende. Dan is het alsnog raar dat de laatste missie op onafgemaakt staat en het kasteel weer de rode gloed heeft.
Je gaat dus in principe gewoon verder waar je was vóórdat je Ganon verslagen hebt.
Op zich geen probleem, het hindert verder niet in het zoeken naar de rest van de korokzaadjes ;)

Echt een hele toffe game, toch zitten er een aantal frustrerende dingen in:
-Wanneer het begint te regenen als je net aan het klimmen bent;
-De constant spawnende Yuga leden, ondanks dat je de bende verslagen hebt;
-De spawnende skeletten in de nacht (de dag/nacht cyclus gaat redelijk snel);
-Je paard dat soms moeite heeft met kleine obstakels.
-Geen waypoint op de map/radar kunnen zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 23-09-2025 11:24 ]

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 12:18
Hoe draait Fortnite wat betreft jullie op de Switch 2? Ik twijfel om Crossworlds ook op de Switch te halen, want die krijgt binnenkort een Switch 2 upgrade. Maar ik speel daarnaast vooral Fortnite. Hoe draait dat nu vergeleken met de Switch 1 en PS5?

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:56
Superkiwi schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:25:
[...]

Ah, ik vroeg me al af wat dat sterretje achter de savegame betekende. Dan is het alsnog raar dat de laatste missie op onafgemaakt staat en het kasteel weer de rode gloed heeft.
Je gaat dus in principe gewoon verder waar je was vóórdat je Ganon verslagen hebt.
Zonder de bloedmaan wordt de wereld steeds leger, dat zou wel heel saai worden na een tijdje.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

hcQd schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:46:
[...]

Zonder de bloedmaan wordt de wereld steeds leger, dat zou wel heel saai worden na een tijdje.
Daar heb je een goed punt. Maar nu ik enkel op zoek ben naar korokzaadjes heb ik liever géén vijanden die me constant lastigvallen :+

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Superkiwi schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:51:
[...]

Daar heb je een goed punt. Maar nu ik enkel op zoek ben naar korokzaadjes heb ik liever géén vijanden die me constant lastigvallen :+
Je moet wat doen voor de Grote Beloning.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 16:43
Dit heeft mijn zoontje ook gehad met zijn Switch Lite, toen had een vriendje er mee gespeeld die denk ik wat meer met zijn nagels ofzo over de stick heeft geschuurd, zag er ook zo uit.

Hail to the king baby!

Superkiwi schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:25:
[...]

Op zich geen probleem, het hindert verder niet in het zoeken naar de rest van de korokzaadjes ;)

Echt een hele toffe game, toch zitten er een aantal frustrerende dingen in:
-Wanneer het begint te regenen als je net aan het klimmen bent;
-De constant spawnende Yuga leden, ondanks dat je de bende verslagen hebt;
-De spawnende skeletten in de nacht (de dag/nacht cyclus gaat redelijk snel);
-Je paard dat soms moeite heeft met kleine obstakels.
Wat gaat je volgende game worden? Gelijk door met Tears of the Kingdom of even tijd voor wat anders?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

L23 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:34:
[...]

Wat gaat je volgende game worden? Gelijk door met Tears of the Kingdom of even tijd voor wat anders?
Ik heb Fast Fusion (digitaal) aangeschaft en afgelopen weekend Mario Bros U Deluxe gekocht :)
Daarna komen Dragon Quest VII en Mario Bros World (S2 versie) nog, met enkele uitstapjes naar Clair Obscure en Death Stranding 2 op de PS5.

• schumi1986
  • Nu online
EA Sports Dev blijkbaar onder de indruk van de performance van de Switch 2. Best bijzonder dat FC26 een maand na dit interview uitkomt en gelocked is op 30fps. :p

https://gamerant.com/ea-s...erformance-powerful-good/

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 22-09-2025 18:09 ]

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:59
Daym! Dat is wel echt heftige slijtage!
Prullenbak84 schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:22:
[...]

Ja ik ga er sowieso vanaf nu (of ik nou een nieuwe controller ga krijgen of niet) wel caps op doen. Maar zou het wel fijn vinden als t echte ding ook heel is. Het hoort volgens mij gewoon niet te gebeuren bij zo'n duur apparaat.
Dit lijkt me een fabricagefoutje hoor, tenzij je je sticks mishandelt. Maar te bekijken hoe Nintendo dat zou zien, want dit lijkt me niet echt een courant probleem. Ik zou alvast niet te lang wachten als je deze wilt proberen laten vervangen.
Pagina: 1 ... 125 ... 139 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4