Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:22:
[...]

Ik heb net de Nintendo Direct-trailer teruggekeken en er wordt niets gezegd over extra content of modes. Mis ik iets? Als er extra content inzit wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Volgens de website
  • Verbeterde beelden voor beide games.
  • Er is nu een optie om je avontuur met hulp te spelen. Hierbij heb je meer gezondheid, herstel je door stil te staan en keer je na een val terug naar vaste grond. Je kunt deze optie wanneer je maar wilt aan- en uitzetten.
  • Lees een extra hoofdstuk van Rosalina's voorleesboek in Super Mario Galaxy en ontdek een compleet nieuw verhaal in het voorleesboek van Super Mario Galaxy 2.
  • In het hoofdmenu kun je in beide games naar de soundtrack luisteren, met een totaal van 154 nummers!
Opnieuw, je kan gaan discussiëren of dit bvb. 10 of 20 euro extra waard is. Maar ik heb Mario Galaxy op launch voor 60 gekocht zonder een minuut spijt :+

Edit: lol je edit boven :+ Ik heb nochtans al die punten in de direct gehoord dacht ik?

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-09-2025 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:36
JackAvery schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:09:
[...]

Ik kan enkel zeggen "vote with your wallet." Maar het is niet nodig om 40 euro voor één klassieke game te betalen, je kan de bundel fysiek nu al voor 50 euro pre-orderen.

JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"
JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"

De markt zal bepalen wat de "normale" prijs hiervoor is, daarvoor hoef je Nintendo's aanbevolen prijs niet perse te volgen.

Dat je je game opnieuw moet kopen is inderdaad spijtig. Ik heb Galaxy 1 + 2 op de Wii en moet dit ook als ik deze opnieuw wil spelen op Switch. Maar tegelijkertijd weet ik ook al ruim 8 jaar dat Nintendo een reset heeft gedaan in de architectuur en het verkoopplatform én kan ik het nog steeds op de Wii spelen, dus voor mij persoonlijk speelt dat niet zoveel meer mee. Als ik het niet wil koop ik het gewoon niet :)

En ja de prijzen waren in 2015 lager - zelfs toen was 20 euro een héél mooie prijs. Er zit nu 10 jaar inflatie op, en er zit nieuwe content in - al zal de tijd moeten uitwijzen of dat significant is. Maar ik vind Super Mario Galaxy in 4K kunnen spelen op zich wel interessanter dan de WiiU virtual console bovenhalen- zelfs al betaal je nu inderdaad meer.

Anyway aan 50 euro voor de bundel versla ik de inflatie, dus zal ik het minstens in overweging nemen :) Mario Galaxy 1 en 2 zijn gewoon enorm goede games, en dat verandert niet. Gemak kan ook meespelen in deze beslissing.
Helaas gaat stemmen met je portemonnee hier niet echt op omdat Nintendo miljoenen en miljoenen klanten heeft dus uiteindelijk verkoopt iets toch wel. En met deze rereleases zijn de kosten natuurlijk niet meer relevant de marge is ook veel groter. Wat mij meer zorgen baart is dat we gratis Switch 1 upgrades kregen en nu bij Metroid Prime 4 betaal je 10 euro voor de Switch 2 upgrade. Het lijkt mij sterk dat iemand met een Switch 2 bewust de Switch 1 versie gaat kopen om een statement te maken en dan in mindere kwaliteit de game te gaan spelen. Pokemon legends ZA idem. Daar betaal je ook 10 euro voor betere grafische effecten en hogere framerate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deezers schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:38:
[...]

Helaas gaat stemmen met je portemonnee hier niet echt op omdat Nintendo miljoenen en miljoenen klanten heeft dus uiteindelijk verkoopt iets toch wel. En met deze rereleases zijn de kosten natuurlijk niet meer relevant de marge is ook veel groter. Wat mij meer zorgen baart is dat we gratis Switch 1 upgrades kregen en nu bij Metroid Prime 4 betaal je 10 euro voor de Switch 2 upgrade. Het lijkt mij sterk dat iemand met een Switch 2 bewust de Switch 1 versie gaat kopen om een statement te maken en dan in mindere kwaliteit de game te gaan spelen. Pokemon legends ZA idem. Daar betaal je ook 10 euro voor betere grafische effecten en hogere framerate.
De prijszetting van deze cross-gen werkt eigenlijk eenvoudig sinds de aankondiging van Switch 2:
  • Game bestond al. Simpele resolutie bump, kleine upgrade? Gratis.
  • Game is nieuw? Vaak zijn er kleinere extra features (bvb. mouse mode in Metroid, Zelda Notes in TOTK/BOTW) ? 10 euro. (Pokémon doen wat ze willen ;) )
  • Upgrade wordt aangevuld met toegevoegde content zoals een grotere DLC? 20 euro.
Of "stemmen met de portemonnee" werkt... nou als je liever een spel koopt wanneer je te duur vindt, be my guest :) Persoonlijk kijk ik enkel of ik het zelf het waard vind, en heb ik ook geen enkel probleem met een game pas jaren later aan te schaffen.

Toen ik dat zei bedoelde ik overigens niet dat je eigenhandig de prijs gaat veranderen. Het gaat echter wel duidelijk worden als iets te hoog geprijsd is, want dan gaan veel mensen het niet oppikken of gaat de prijs zakken bij de fysieke releases. Nintendo weet dit en heeft een bepaald aantal sales in hun hoofd hier. Als je claim nu is dat "de fanbase het toch wel oppikt en het niet uitmaakt" dan heeft Nintendo eigenlijk net wel de correcte prijs gekozen voor hun strategie? Dat ze daar niet aan loss leadership doen is al eeuwen duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:32:
[...]

Volgens de website

[...]

Opnieuw, je kan gaan discussiëren of dit bvb. 10 of 20 euro extra waard is. Maar ik heb Mario Galaxy op launch voor 60 gekocht zonder een minuut spijt :+

Edit: lol je edit boven :+ Ik heb nochtans al die punten in de direct gehoord dacht ik?
Misschien dat het door een talking head is verteld? Het wordt in ieder geval niet expliciet genoemd in de trailer. Die heb ik net nog opnieuw gekeken. Ik realiseer me nu dat het stukje over Rosalina’s dagboek en Mario’s hoofd als planeet nieuw is. Maar het is zolang geleden dat ik me dat niet meer kan herinneren.

Verder: iedereen moet lekker zelf doen wat hij/zij wilt. Het zijn twee ongelooflijk goede games, dus wat dat betreft kan je er geen buil aan vallen. Ik had alleen graag de Metroid Prime Remastered behandeling willen zien van de Galaxy games.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mog Die MP Remastered was inderdaad een koopje. Daar zat ook een strategie achter - de weg voorbereiden zodat er zeker een MP4 publiek op Switch zou zijn. Benieuwd of we MP2 en 3 nog gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JackAvery schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:48:
@Mog Die MP Remastered was inderdaad een koopje. Daar zat ook een strategie achter - de weg voorbereiden zodat er zeker een MP4 publiek op Switch zou zijn. Benieuwd of we MP2 en 3 nog gaan zien.
Dat is ook een punt van frustratie voor mij :D Nu ik deel 1 Remastered heb, wil ik deel 2 en 3 ook. Hetzelfde met The Wind Waker en Twilight Princess. Je hoeft ze alleen te poorten en de resolutie te bumpen. Waarom niet Nintendo?! Waarom niet?!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4Jbadj-0_w59qaZi0oBU_xvTus=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/kaUN0qXa0LmPykpUm5KJzpHx.gif?f=user_large

Het is soms zo frustrerend om een Nintendo fan te zijn :D

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:39:
[...]

Dat is mijn hele punt :P De prijzen waren zeker niet gek. Spotgoedkoop zou ik het noemen. Ik heb toen ook €10 betaald voor Metroid Prime: Trilogy :9

En met heel veel liefde heb ik een paar jaar geleden Metroid Prime Remastered voor €40 gekocht. Want die game is zo bizar mooi opgepoetst. Take my money Nintendo! Als ze dit bij Super Mario Galaxy 1 & 2 deden had ik de games al vooruit besteld.
Ik vond die Metroid Prime Remastered toen wel erg goed geprijsd en vrij snel in de aanbieding onder de 30 euro kunnen kopen. Metroid Dread heb ik nog steeds niet gespeeld omdat die een vraagprijs heeft van 60 euro en voor mij nog geen interessante aanbiedingen ben tegen gekomen. Kan er bij die game ook niks aan doen, maar ik vergelijk het dan toch met Hollow Knight die maar 15 euro heeft gekost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:16
@L23 Metroid Dread is alleen vandaag nog in de aanbieding voor 40 euro in de eShop.

Verder vind ik het ook jammer dat Metroid Prime: Trilogy niet naar de Switch (2) komt.

https://www.nintendo.com/...rwHuvSQiWcb-nY_2fyVUYGHQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10
Was deze al gedeeld?
De kartonnen versie van VirtualBoy is 20 euro.

https://store.nintendo.nl...switch-000000000010014500

Voor switch 1 zal die LABO VR kit ook wel werken, gok ik, mocht je die dus hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 14-09-2025 17:00 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:58:
Voor switch 1 zal die LABO VR kit ook wel werken, gok ik, mocht je die dus hebben.
De Labo VR is niet 100% geschikt voor de Switch OLED vanwege het grotere scherm. De vraag is hoe de VirtualBoy-houder er mee omgaat.

Voor de Switch 2 zagen we in de Direct in ieder geval dat het scherm van de Switch 2 een deel onder de VirtualBoy uitsteekt. Als je de VR-modus op de Switch 2 start (bijv. in Odyssey) zul je trouwens zien dat de VR-modus van de Switch 2 slechts een gedeelte van het scherm gebruikt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

giantgiantus schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:46:
[...]

Mario kart world
Donkey Kong
Silksong
Hades 2
Metroid
Yoshi

Ik denk oprecht dat we niet vaak een eerste jaar van een console is geweest met zulke enorme grote releases. Maargoed mensen op internet zijn chronisch teleurgesteld.
Misschien dat in mijn geval leeftijd en alternatieve gamesmaak ook meespelen maar even reageren op het rijtje

- Mario kart world - in principe wat iedereen wilde, maar niet voor mij, en daarnaast hoor ik toch ook hier en daar geluiden dat men de vorige mk beter vond? Goed die heeft ook natuurlijk al erg veel DLC gehad.
- Donkey Kong - Dit is idd de game voor mij waarvoor ik een switch 2 wil
Silksong - top, maar multiplatform.
Hades 2 - idem als silksong
Metroid - beetje als mk,inzoverre dat ik geen open world fan ben, Verder verwacht ik dat dit nog steeds een goede game word, maar niet mijn ding.
Yoshi - met name de snes game vond ik heel erg goed, maar daarna is het gewoon wat apart geworden. Zoals ik al las is het meer verkennen geworden dan dat je uitdaging in de levels mag verwachten. Kan ook nog steeds een goede game worden. Maar deze koop ik keertje in een sale of 2e hands ofzo.

Goed eerlijk is eerlijk, ik heb de direct gekeken uit nieuwsgierigheid maar er is weinig waar ik vooraf kon zeggen dat zou ik geweldig vinden.

Maar zelfs als ik mijn persoonlijke bias probeer weg te halen...Metroid zag er niet zo indrukwekkend uit, Yoshi heeft gewoon de image tegen. MKW dus idd misschien minder dan voorganger, Silk en hades2 zijn of worden zeer waarschijnlijk, in geval van die laatste, toppers, maar kan me voorstellen dat als je multiplatform gamer bent je kiest om de game ergens anders op te spelen. ....ik snap dat mensen wat teleurgesteld zijn.
offtopic:
Ik wachtte met veel interesse op diablo 4 en street fighter 6 (niet perse icm switch 2, hoewel sf6 op vakantie me ook leuk lijkt, maar daarbuiten game die ik dus al heb) maar hoewel het beiden degelijke games zijn, misschien zelfs gewoon goed, loop ik er niet meer warm voor? Oh wel misschien meer iets voor het 'geen zin meer om te gamen topic' hoewel ik me nog wel prima vermaak met 'ouwe troep' 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Het multiplatform argument zie ik vaker voorbij komen, begrijp daar helemaal niks van. Het maakt het toch niet minder interessant voor de Switch 2? Het is vooral belangrijk dat multiplatform games op hetzelfde moment ook voor de Switch 2 uit komen en niet een jaar later. Al kan een Switch (2) versie voor sommigen nog steeds interessanter zijn omdat het zowel docked als handheld te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:07
Sagat schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:23:
[...]

Misschien dat in mijn geval leeftijd en alternatieve gamesmaak ook meespelen maar even reageren op het rijtje

- Mario kart world - in principe wat iedereen wilde, maar niet voor mij, en daarnaast hoor ik toch ook hier en daar geluiden dat men de vorige mk beter vond? Goed die heeft ook natuurlijk al erg veel DLC gehad.
- Donkey Kong - Dit is idd de game voor mij waarvoor ik een switch 2 wil
Silksong - top, maar multiplatform.
Hades 2 - idem als silksong
Metroid - beetje als mk,inzoverre dat ik geen open world fan ben, Verder verwacht ik dat dit nog steeds een goede game word, maar niet mijn ding.
Yoshi - met name de snes game vond ik heel erg goed, maar daarna is het gewoon wat apart geworden. Zoals ik al las is het meer verkennen geworden dan dat je uitdaging in de levels mag verwachten. Kan ook nog steeds een goede game worden. Maar deze koop ik keertje in een sale of 2e hands ofzo.

Goed eerlijk is eerlijk, ik heb de direct gekeken uit nieuwsgierigheid maar er is weinig waar ik vooraf kon zeggen dat zou ik geweldig vinden.

Maar zelfs als ik mijn persoonlijke bias probeer weg te halen...Metroid zag er niet zo indrukwekkend uit, Yoshi heeft gewoon de image tegen. MKW dus idd misschien minder dan voorganger, Silk en hades2 zijn of worden zeer waarschijnlijk, in geval van die laatste, toppers, maar kan me voorstellen dat als je multiplatform gamer bent je kiest om de game ergens anders op te spelen. ....ik snap dat mensen wat teleurgesteld zijn.
offtopic:
Ik wachtte met veel interesse op diablo 4 en street fighter 6 (niet perse icm switch 2, hoewel sf6 op vakantie me ook leuk lijkt, maar daarbuiten game die ik dus al heb) maar hoewel het beiden degelijke games zijn, misschien zelfs gewoon goed, loop ik er niet meer warm voor? Oh wel misschien meer iets voor het 'geen zin meer om te gamen topic' hoewel ik me nog wel prima vermaak met 'ouwe troep' 8)
Dat MK8 beter zou zijn kan ik me absoluut niet in vinden en heeft vermoedelijk iets te maken met het feit dat er een hele generatie nooit een nieuwe game in die serie heeft meegemaakt tot dit moment. Ik heb alles van MKDD tot MK7 meegemaakt, waarbij MKWii absoluut bovenaan de apenrots staat. MK8 heb ik altijd mager gevonden (net als 7, maar die heeft absoluut de betere gameplay). MKWo is een flinke stap omhoog en ik merk dat dit sentiment onder heel veel anderen die ook de 3-jarige lifecycle hebben meegemaakt leeft. Het is echt vooral de MK8 generatie die ik zich negatief zie uitlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:14
Nattekat schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:38:
[...]

Dat MK8 beter zou zijn kan ik me absoluut niet in vinden en heeft vermoedelijk iets te maken met het feit dat er een hele generatie nooit een nieuwe game in die serie heeft meegemaakt tot dit moment. Ik heb alles van MKDD tot MK7 meegemaakt, waarbij MKWii absoluut bovenaan de apenrots staat. MK8 heb ik altijd mager gevonden (net als 7, maar die heeft absoluut de betere gameplay). MKWo is een flinke stap omhoog en ik merk dat dit sentiment onder heel veel anderen die ook de 3-jarige lifecycle hebben meegemaakt leeft. Het is echt vooral de MK8 generatie die ik zich negatief zie uitlaten.
Bij mij staat double dash dus ver bovenaan. World is wel inderdaad een stuk beter dan 8, wat me wel tegen staat is dat je voor alle personages meerdere outfits kan "vrijspelen" en dat de werelden toch nog vrij leeg zijn waardoor ik toch een beetje in het racen op de tracks blijf hangen. neemt niet weg dat er wel echt dingen in zitten die beter zijn zoals shortcuts over kabels ed. die niet noodzakelijkerwijs sneller zijn etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:37:
@Sagat Het multiplatform argument zie ik vaker voorbij komen, begrijp daar helemaal niks van. Het maakt het toch niet minder interessant voor de Switch 2? Het is vooral belangrijk dat multiplatform games op hetzelfde moment ook voor de Switch 2 uit komen en niet een jaar later. Al kan een Switch (2) versie voor sommigen nog steeds interessanter zijn omdat het zowel docked als handheld te spelen is.
Denk dat het niet zo complex is hoor. En uiteraard wellicht zit ik er naast maar hoe ik het zie:

Als je alleen een switch 2 hebt, is het inderdaad geen enkel probleem

Als je ook andere platformen hebt, dan is er 'alleen' nog de meerwaarde van (ook) handheld gaming, nu wil ik dat zeker niet te kort doen, maar dat is natuurlijk iets wat 'we' nu al een tijdje hebben, Daarnaast heb je steamdecks en eventueel ps portals waar dit ook kan. Dus het is gewoon niet mega indrukwekkend meer.

En ja mensen met meerdere opties zijn vaak het type hardcore gamers/enthousiastelingen die dan inderdaad ook gaan klagen als ze niet tevreden zijn.

Het grootste probleem zowel persoonlijk als wat ik inschat voor 'de meute'. Is dat je met 40jaar mario een klapper van een aankondiging verwacht in de direct. Film lijkt me tof en ik heb me prima vermaakt met de eerste film (waar ik ook echt wel sceptisch was vooraf). Maar Yoshi en de galaxy opties.......oh en wonder switch 2 en dlc....het komt gewoon wat karig over.

[ Voor 0% gewijzigd door Sagat op 15-09-2025 11:14 . Reden: missend woordje toegevoegd ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:38
Ik heb Mario Galaxy gespeeld op de wii, en deel 2 volgens mij deels, maar in mijn herinnering (het is een tijd geleden) speelde de afstandsbediening best een grote rol. Van die bits (of hoe heette dat) oprapen, aan dingen trekken/duwen enzo, weet ik het wat...

Hoe hebben ze dat naar de switch geport, en werkt dat een beetje?

Die yoshi is, als het maar een beetje op de oude SMW2: yoshi's island lijkt, een dag 1 aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:13:
[...]

Denk dat het niet zo complex is hoor. En uiteraard wellicht zit ik er naast maar hoe ik het zie:

Als je alleen een switch 2 hebt, is het inderdaad geen enkel probleem

Als je ook andere platformen hebt, dan is er 'alleen' nog de meerwaarde van (ook) handheld gaming, nu wil ik dat zeker niet te kort doen, maar dat is natuurlijk iets wat 'we' nu al een tijdje hebben, Daarnaast heb je steamdecks en eventueel ps portals waar dit ook kan. Dus het is gewoon niet mega indrukwekkend meer.

En ja mensen met meerdere opties zijn vaak het type hardcore gamers/enthousiastelingen die dan inderdaad ook gaan klagen als ze niet tevreden zijn.

Het grootste probleem zowel persoonlijk als wat ik inschat voor 'de meute'. Is dat je met 40jaar mario een klapper van een aankondiging verwacht in de direct. Film lijkt me tof en ik heb me prima vermaakt met de eerste film (waar ik ook echt wel sceptisch was vooraf). Maar Yoshi en de galaxy opties.......oh en wonder switch 2 en dlc....het komt gewoon wat karig over.
Het is inderdaad niet complex. Het valt me alleen in het algemeen op dat er vaak een rijtje goede games voor het platform opgenoemd worden en dat er dan een soort regel schijnt te zijn dat multiplatform games gewoon niet meetellen :P (Wellicht heb jij dat niet zo bedoeld). Zag het jaren terug ook meerdere keren voorbij komen met Breath of the Wild. Die schijnt niet mee te tellen omdat het een Wii U game is. Ik vind het bijzonder :P

Denk overigens dat er genoeg mensen zijn die niet alle consoles in huis hebben. In ieder ga ik daar vanuit. Hier is het zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:27:
Ik heb Mario Galaxy gespeeld op de wii, en deel 2 volgens mij deels, maar in mijn herinnering (het is een tijd geleden) speelde de afstandsbediening best een grote rol. Van die bits (of hoe heette dat) oprapen, aan dingen trekken/duwen enzo, weet ik het wat...

Die yoshi is, als het maar een beetje op de oude SMW2: yoshi's island lijkt, een dag 1 aanschaf :)
Ik ken Mario Galaxy alleen van de Switch. Je gebruikt dan de gyroscope van de controller om te richten. Ik kan me herinneren dat er een stukje gameplay was waarbij je door de ruimte zweefde en via sterren grijpen moest voortbewegen. Ik vond dat best frustrerend werken, maar het was ook het enige stukje gameplay waar ik in Mario Galaxy op de Switch moeite mee had qua besturing. Ik zie de afstandbediening ook terug komen in andere spellen zoals Super Mario 3D World en Captain Toad Treasure Tracker. Het werkt prima als oplossing, maar niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 13:57
Prullenbak84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:27:

Dat gaat met de motion controls van de Joycons/pro controller. Je kunt de pointer resetten met R. Het werkt niet zo goed als het origineel, maar nog steeds aardig goed (als in een 7/10). In handheld mode kun je op het touchscreen tikken om ze te verzamelen.

Ik denk overigens dat ik voor zowel Super Mario Galaxy als Galaxy 2 ga. Ik heb de 3D Collection al, maar Super Mario Galaxy (en 2) zijn mijn favoriete Mario-games. Het eerste deel heeft op de eerste vergelijkingsvideo's toch wel een enorme resolutiebump en verbeterde textures gekregen. Hopelijk is het mogelijk om de progressie over te zetten, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:50:
[...] dat er dan een soort regel schijnt te zijn dat multiplatform games gewoon niet meetellen :P
Dat klopt ook. Sterker nog, de enige games die tellen zijn games ontwikkeld door EPD. De rest telt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:57:
[...]

Het werkt prima als oplossing, maar niet ideaal.
X-GeaR schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:59:
[...]
Het werkt niet zo goed als het origineel, maar nog steeds aardig goed (als in een 7/10).
Meh...ben dus niet meteen overtuigd. Alhoewel het misschien wel leuk is om deel 2 weer eens te proberen. Najah, we gaan t zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:20:
[...]

Meh...ben dus niet meteen overtuigd. Alhoewel het misschien wel leuk is om deel 2 weer eens te proberen. Najah, we gaan t zien.
Ik wil je ook niet overtuigen hoor. Het zal nooit zo goed werken als op de Wii. Nintendo had ook bepaalde gameplay kunnen weglaten of aanpassen, dat hebben ze niet gedaan. Ik vond het prima en verder een top game die nog goed mee kan. Zoveel goede 3D platformers zijn er helaas niet. Galaxy 2 ook nog nooit eerder gespeeld, dus kijk er naar uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:27:
[...]

Ik wil je ook niet overtuigen hoor.
O nee zo bedoel ik het niet. Jullie gaven gewoon antwoord op mijn vraag, waarvoor dank.

Bedoel meer dat ik nog niet overtuigd ben dat dit voor mij een succes wordt.
Het zal nooit zo goed werken als op de Wii. Nintendo had ook bepaalde gameplay kunnen weglaten of aanpassen, dat hebben ze niet gedaan. Ik vond het prima en verder een top game die nog goed mee kan. Zoveel goede 3D platformers zijn er helaas niet. Galaxy 2 ook nog nooit eerder gespeeld, dus kijk er naar uit.
Ik ook, behalve dus dat deel. De besturing is toch vaak een van de redenen waarom Mario altijd met kop en schouders boven andere platformers uitsteekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:37
[...]

Het is inderdaad niet complex. Het valt me alleen in het algemeen op dat er vaak een rijtje goede games voor het platform opgenoemd worden en dat er dan een soort regel schijnt te zijn dat multiplatform games gewoon niet meetellen :P (Wellicht heb jij dat niet zo bedoeld). Zag het jaren terug ook meerdere keren voorbij komen met Breath of the Wild. Die schijnt niet mee te tellen omdat het een Wii U game is. Ik vind het bijzonder :P

Denk overigens dat er genoeg mensen zijn die niet alle consoles in huis hebben. In ieder ga ik daar vanuit. Hier is het zeldzaam.
Als je niet in een Nintendo vacuüm/bubbel leeft dan zijn multi platform titels gewoon minder interessant tijdens een Nintendo Direct.

Waarom is dat zo lastig om te begrijpen?

Als er ergens mensen zijn die een Steam Deck en Switch hebben of een desktop/laptop en Switch of een PS5/XSX en Switch dan is het hier wel op Tweakers

Nintendo is groot gewoon door haar eigen exclusieve IPs, Mario, Zelda, Metroid, Pikmin, Pokémon, Fire Emblem, Advance Wars, Bayonetta, Xenoblade Chronicles, Donkey Kong, Smash Bros etc. etc.

Dit betekent niet dat jij niet blij mag zijn dat Hades II op de Switch 2 komt en dat Silksong ook beschikbaar is op de Switch 2 maar er zijn best wat mensen waarvoor die multi platform titles dus geen meerwaarde bieden op een Nintendo platform.

Zeker wanneer je ook het financiële plaatje in overweging neemt (al zal men hier meteen met een aantal uitzonderingen komen) betaal je nagenoeg altijd meer voor dezelfde game op een Nintendo console dan bijvoorbeeld de PC.

Soms zijn er developers die dan leuke toevoegingen doen voor de Nintendo versie van de game maar als het gewoon een port is die technisch inferieur is aan andere platforms..

Nintendo heeft in ieder geval de console goed getimed want een aantal van de multi platform games zijn enorme klappers (zoals een Silksong en Hades II) waardoor de Switch 2 sterker uit de verf komt.

Zelf vind ik een Star Wars Outlaws en Cyberpunk 2077 iets meer ‘flair’ hebben dan games die nu of binnenkort uit gekomen en toevallig ook een Switch 2 port krijgen.

Anyway, lang verhaal kort: er zijn Nintendo Switch 2 eigenaren die alleen naar de Nintendo exclusive titels kijken en voor die doelgroep was de Nintendo Direct gewoon minder interessant.

En dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
• Bubbel: Een gesloten denkwereld waarin iemand vooral gelijkgestemden hoort en ziet, waardoor andere perspectieven nauwelijks doordringen.
• Vacuüm: Een mentale leegte of afgesloten ruimte waarin iemand leeft zonder invloed van externe meningen of realiteit — alsof alles buiten hun overtuiging niet bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Evernote Wat heeft dat er dan mee te maken? Het klinkt zo negatief namelijk. Wellicht niet zo bedoeld.

In het algemeen tellen die multiplatform games natuurlijk net zo goed mee voor het succes van het platform. Uiteraard is het voor iemand persoonlijk mogelijk minder interessant om het op de Switch 2 te spelen als je al keuze hebt uit meerdere platforms. Het is meer de toon in de discussies die ik zo bijzonder vind. In het algemeen zeggen dat die games niet echt mee tellen omdat je zelf al voorzien bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:28:
@Evernote Wat heeft dat er dan mee te maken? Het klinkt zo negatief namelijk. Wellicht niet zo bedoeld.

In het algemeen tellen die multiplatform games natuurlijk net zo goed mee voor het succes van het platform. Uiteraard is het voor iemand persoonlijk mogelijk minder interessant om het op de Switch 2 te spelen als je al keuze hebt uit meerdere platforms. Het is meer de toon in de discussies die ik zo bijzonder vind. In het algemeen zeggen dat die games niet echt mee tellen omdat je zelf al voorzien bent.
Denk dat het een gevalletje is van 'agree to disagree'. Ik heb ook de aanname (jaja je weet wat ze daarover zeggen :P ) dat juist hier op tweakers de meeste mensen inderdaad niet alleen een switch hebben. Het is jammer dat de polls kapot zijn (toch? correct me if am wrong) want ik ben best benieuwd.

Verder is negatief natuurlijk ook erg breed. Er zit niets voor me bij. Betekent voor mij letterlijk dat. Niet dat het dan een waardeloze direct was, maar ik word er zelf niet super hyped van. Om maar eens even een zeer oude koe/console war naar boven te toveren O-) ik vind wat sega aan het doen is vele malen interessanter met de oude ip's (nieuwe games maken! En ja die komen volgens mij ook naar switch 1/2 :D )

Maar goed vandaar dat ik bij een van mijn vorige posts al aangaf, dat mijn gamesmaak wsl wel afwijkend is van de meerderheid is (ik geloof dat ik afwijkend noemde).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Evernote schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:10:
[...]

Als je niet in een Nintendo vacuüm/bubbel leeft dan zijn multi platform titels gewoon minder interessant tijdens een Nintendo Direct.

Waarom is dat zo lastig om te begrijpen?
Maar waarom zijn multiplatformtitels dan niet minder interessant voor die andere platformen? Waarom lijkt alleen in het geval van Nintendo de multiplatformtitels niet mee te tellen?
Als er ergens mensen zijn die een Steam Deck en Switch hebben of een desktop/laptop en Switch of een PS5/XSX en Switch dan is het hier wel op Tweakers
Ja, ik heb een PC die tig rondjes om alle huidige consoles heen rent...
Dit betekent niet dat jij niet blij mag zijn dat Hades II op de Switch 2 komt en dat Silksong ook beschikbaar is op de Switch 2 maar er zijn best wat mensen waarvoor die multi platform titles dus geen meerwaarde bieden op een Nintendo platform.
...maar toch verkies ik doorgaans de Switch 2 als m'n primaire gameplatform.

(Een zeer ruwe telling op Deku Deals lijst laat zien dat meer dan de helft van m'n Switch games multiplatformtitels zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Denk dat het detail is of je het dan wel of niet al gespeeld had. Als je de game op de wii u al 'kapot gespeeld' had/ Dan is een switch versie niet zo spannend. Uiteraard heb je helemaal gelijk dat dit niet betekent dat het dan geen topgame is. Maar ik kom wederom met hardcore gamer aan, voor hun is het dan iets wat/niet of flink minder meetelt want uitgespeeld en klaar ermee.
In mijn bubble van retro gamers/verzamelaars is het vrij standaard. Maar zelfs de meer casual mensen hebben toch ook vaak een telefoon/tablet en/of pc. En met name die laatste in laptop vorm is toch wel een concurrent voor de switch zou ik zeggen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

RayNbow schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:53:
[...]

Maar waarom zijn multiplatformtitels dan niet minder interessant voor die andere platformen? Waarom lijkt alleen in het geval van Nintendo de multiplatformtitels niet mee te tellen?

[...]

[...]

(Een zeer ruwe telling op Deku Deals lijst laat zien dat meer dan de helft van m'n Switch games multiplatformtitels zijn.)
Dat geldt natuurlijk voor die andere consoles ook, check de xbox en playstation topics maar eens, en ga vooral eens terug scrollen naar de launch periode van consoles..

Over het algemeen gesteld verdedigd de gemiddelde gamer zijn eigen keuzes (blijkbaar). Het gaat over exclusives per consolegeneratie. ''waarom zou ik die kopen daar komen geen exclusives op uit'', ''Mario en Zelda is alleen voor kinderen'', ''Gamepass is veruit de beste deal, ik heb toch geen andere console nodig''. etc etc.

No offence, maar hier gebeurd dat ook. Persoon X die aangeeft dat de Nintendo Direct niks was, wordt gecorrigeerd door Persoon Y met een lijstje van games die wel geweldig zijn. En omgekeerd gebeurd dat natuurlijk ook.

Het enige dat je kunt doen is op een nette manier daarover discussiëren of het laten gaan en uit zo'n topic halen waar je naar op zoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:55:
[...]

Denk dat het detail is of je het dan wel of niet al gespeeld had. Als je de game op de wii u al 'kapot gespeeld' had/ Dan is een switch versie niet zo spannend. Uiteraard heb je helemaal gelijk dat dit niet betekent dat het dan geen topgame is. Maar ik kom wederom met hardcore gamer aan, voor hun is het dan iets wat/niet of flink minder meetelt want uitgespeeld en klaar ermee.

[...]

In mijn bubble van retro gamers/verzamelaars is het vrij standaard. Maar zelfs de meer casual mensen hebben toch ook vaak een telefoon/tablet en/of pc. En met name die laatste in laptop vorm is toch wel een concurrent voor de switch zou ik zeggen.
Dat was mijn punt ook niet. Het is de toon van de discussie die me in het topic vaak opvalt. Mario Galaxy 1 + 2 lijkt mij bijvoorbeeld ook niet zo interessant als ik het al eerder gespeeld had en/of zelfs vrij eenvoudig een Wii kan aansluiten om de games op te starten. Helemaal top als je een game op je favoriete platform kan spelen en daarin een ruime keuze hebt. Wat voor de een niet interessant is kan voor de ander wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote

Ik denk dat er een soort van algemene rode draad door dit topic loopt waarbij mensen vooral achter Nintendo staan en negatief sentiment an sich niet gewaardeerd wordt.

Wat ik hier probeer aan te kaarten was simpelweg dat er een doelgroep is die een Nintendo console in huis haalt voor de Nintendo games en deze Nintendo Direct had dan gewoon niet zoveel te bieden.
RayNbow schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:53:
[...]

Dat heb ik eerder ook al genoemd maar dat komt dus omdat Nintendo vaak de hoogste prijs in rekening brengt terwijl de games technisch ondergeschikt zijn aan de andere platforms.

Het is geen rocket science.
[...]

[...]

Overigens helemaal prima dat jij de keuze maakt om je Switch (2) als primair platform te kiezen, ik kies daar zelf niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyChefque
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:37
Ik heb een vraag. Ik weet niet zeker of dit de plaats is om de vraag te stellen dus mocht dat niet zo zijn. Excuses.

De Switch 2 is pas sinds dit jaar uit en sindsdien twijfel ik om hem aan te schaffen, de reden waarom ik gematigd enthousiast ben is omdat het helaas zonder OLED paneel uit is gekomen. Ik ben zelf heel erg fan van OLED schermen, omdat ik het persoonlijk de mooiste kleuren en zwartwaardes vind hebben.
Nu las ik echter dat het schijnbaar moeilijk is om een VRR OLED paneel te vinden tegenwoordig. Alleen de nieuwe handheld van Lenovo schijnt dit nu te hebben (eentje van Samsung).
Nintendo wilt de console het liefst betaalbaar houden, dus ik denk dat de Samsung OLED VRR paneel al snel buiten de productie-opties van Nintendo zullen vallen. Dan gok ik dat de console dus alleen al €800 gaat worden.

Nu is mijn vraag: Gaan we een Switch OLED 2 zien over 4-5 jaar? Of zullen we echt alleen het huidige paneel zien? Ik kan namelijk rustig wachten op een Switch 2 OLED, maar gezien de haken en ogen, kan ik mij begrijpen dat het er wellicht helemaal niet komt.
Is het wachten logisch? Of kan ik ervan uit gaan dat de OLED er wellicht helemaal niet komt en ik beter nu de 1e versie van de Switch 2 kan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chrosser schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:04:
[...]

Dat geldt natuurlijk voor die andere consoles ook, check de xbox en playstation topics maar eens, en ga vooral eens terug scrollen naar de launch periode van consoles..
Ik weet het. Ik kijk het liever niet terug :P
No offence, maar hier gebeurd dat ook. Persoon X die aangeeft dat de Nintendo Direct niks was, wordt gecorrigeerd door Persoon Y met een lijstje van games die wel geweldig zijn. En omgekeerd gebeurd dat natuurlijk ook.

Het enige dat je kunt doen is op een nette manier daarover discussiëren of het laten gaan en uit zo'n topic halen waar je naar op zoek bent.
Helaas gebeurt het hier inderdaad ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
EasyChefque schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:12:
Ik heb een vraag. Ik weet niet zeker of dit de plaats is om de vraag te stellen dus mocht dat niet zo zijn. Excuses.

De Switch 2 is pas sinds dit jaar uit en sindsdien twijfel ik om hem aan te schaffen, de reden waarom ik gematigd enthousiast ben is omdat het helaas zonder OLED paneel uit is gekomen. Ik ben zelf heel erg fan van OLED schermen, omdat ik het persoonlijk de mooiste kleuren en zwartwaardes vind hebben.
Nu las ik echter dat het schijnbaar moeilijk is om een VRR OLED paneel te vinden tegenwoordig. Alleen de nieuwe handheld van Lenovo schijnt dit nu te hebben (eentje van Samsung).
Nintendo wilt de console het liefst betaalbaar houden, dus ik denk dat de Samsung OLED VRR paneel al snel buiten de productie-opties van Nintendo zullen vallen. Dan gok ik dat de console dus alleen al €800 gaat worden.

Nu is mijn vraag: Gaan we een Switch OLED 2 zien over 4-5 jaar? Of zullen we echt alleen het huidige paneel zien? Ik kan namelijk rustig wachten op een Switch 2 OLED, maar gezien de haken en ogen, kan ik mij begrijpen dat het er wellicht helemaal niet komt.
Is het wachten logisch? Of kan ik ervan uit gaan dat de OLED er wellicht helemaal niet komt en ik beter nu de 1e versie van de Switch 2 kan halen?
Helaas zul je hier geen definitief antwoord op je vraag kunnen krijgen.

Online is er genoeg negatiefs over het scherm van de Switch 2 te lezen, zelf vind ik het scherm prima ondanks dat ik genoeg ervaring heb met OLED. (ook wanneer OLED niet fijn is, zie VRR flicker)

Je zult jezelf denk ik vooral de vraag moeten stellen of er nu games zijn die je perse wil spelen, en of je daarnaast bereid bent om de Switch 2 OLED te kopen en je Switch 2 LCD te verkopen wanneer Nintendo toch een OLED model uitbrengt.

Nintendo is vrij traditioneel dus een Switch 2 refresh gaat er hoogstwaarschijnlijk komen maar er is niemand (buitenom Nintendo) die dit kan bevestigen of definitief kan ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat er een soort van algemene rode draad door dit topic loopt waarbij mensen vooral achter Nintendo staan en negatief sentiment an sich niet gewaardeerd wordt.
Denk je dat of zie je dat? Zou jammer zijn. Merk wel vaak dat er hier reacties zijn waar mensen tegen over elkaar worden gezet terwijl ik het wel mee vindt vallen eigenlijk. Ik zeg al vaker dat er nogal zwart wit gediscussieerd wordt in het topic. Dat vind ik persoonlijk jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We gaan in ieder geval meerdere revisies zien. Ik zou persoonlijk niet gaan wachten als er nu games zijn die je aanspreken. Komt er over een aantal jaar een interessanter model dan kan je de huidige Switch 2 altijd nog weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
L23 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:19:
[...]

Denk je dat of zie je dat? Zou jammer zijn. Merk wel vaak dat er hier reacties zijn waar mensen tegen over elkaar worden gezet terwijl ik het wel mee vindt vallen eigenlijk. Ik zeg al vaker dat er nogal zwart wit gediscussieerd wordt in het topic. Dat vind ik persoonlijk jammer.
Dat is iets wat ik denk en een soort van bevestigd wordt door de mod warning :+

Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Maar goed, weer even on-topic dan maar, die demo van Donkey Kong Banaza was ondanks de tijdslimiet genoeg om mij te overtuigen de game toch aan te schaffen.

Hier op Tweakers iemand gevonden die 'm voor een leuke prijs liet gaan dus ik ben benieuwd naar de volwaardige game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
[...]

Dit negatieve sentiment wordt niet gewaardeerd.

;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Evernote schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:25:
[...]

Dat is iets wat ik denk en een soort van bevestigd wordt door de mod warning :+
Nou ja fijn dat het voor je bevestigd is :)

Edit: Die Donkey Kong demo ook maar eens downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 15-09-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84

Tja...wie het weet mag het zeggen. Er is natuurlijk een super-reele kans dat er op een gegeven moment een keer een oled of andere verbeterde versie in de pijplijn zit. Maar niemand weet dat (zeker) en ook hebben we er nu niks aan.

Als je nu zin hebt om spellen te spelen die alleen verkrijgbaar zijn op de switch2, of op een manier zoals dat alleen op de switch 2 kan, dan is het een goeie optie denk ik. En zo niet, dan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

[...]

Dat heb ik eerder ook al genoemd maar dat komt dus omdat Nintendo vaak de hoogste prijs in rekening brengt terwijl de games technisch ondergeschikt zijn aan de andere platforms.

Het is geen rocket science.
Maar telt een multiplatformgame dan wel mee voor de Switch als deze net zo duur en net zo goed draait als op andere platformen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84

Voor mij verschilt het ook heel erg per soort spel, ofzo. Een star wars outlaws, of assassins creed, of dat soort grotere spellen waarvoor de graphics er ook nog meer toe doen, speel ik liever op mijn xbox. Maar er zijn ook spellen die ik liever op mijn switch speel, omdat ze voor mij meer een "even een half uurtje dit doen"-karakter hebben, en dus ook lekker zijn als je - weet ik veel - op de camping ofzo hangt. Zelfs al zijn die spellen dan ook te spelen op de xbox of ander platform, speel ik het liever op de switch. Een voorbeeld is silksong (waar ik nieuwsgierig naar ben of het wat voor mij is). Die staat op gamepass (dacht ik?), maar ik denk dat ik die versie vooral even ga gebruiken als demo, en als het bevalt koop ik hem op de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyChefque
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:37
Evernote schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:17:
[...]

Helaas zul je hier geen definitief antwoord op je vraag kunnen krijgen.

Online is er genoeg negatiefs over het scherm van de Switch 2 te lezen, zelf vind ik het scherm prima ondanks dat ik genoeg ervaring heb met OLED. (ook wanneer OLED niet fijn is, zie VRR flicker)

Je zult jezelf denk ik vooral de vraag moeten stellen of er nu games zijn die je perse wil spelen, en of je daarnaast bereid bent om de Switch 2 OLED te kopen en je Switch 2 LCD te verkopen wanneer Nintendo toch een OLED model uitbrengt.

Nintendo is vrij traditioneel dus een Switch 2 refresh gaat er hoogstwaarschijnlijk komen maar er is niemand (buitenom Nintendo) die dit kan bevestigen of definitief kan ontkrachten.
Ja fair enough. Er zijn inderdaad eigenlijk weinig games waar ik enthousiast van wordt. Donkey Kong Bananza lijkt me wel tof. Maar verder valt het nog mee.
Dan denk ik dat ik gewoon lekker afwacht tot de generatie refresh. Ik zie het wel tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Prullenbak84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:33:
[...]

Voor mij verschilt het ook heel erg per soort spel, ofzo. Een star wars outlaws, of assassins creed, of dat soort grotere spellen waarvoor de graphics er ook nog meer toe doen, speel ik liever op mijn xbox. Maar er zijn ook spellen die ik liever op mijn switch speel, omdat ze voor mij meer een "even een half uurtje dit doen"-karakter hebben, en dus ook lekker zijn als je - weet ik veel - op de camping ofzo hangt. Zelfs al zijn die spellen dan ook te spelen op de xbox of ander platform, speel ik het liever op de switch. Een voorbeeld is silksong (waar ik nieuwsgierig naar ben of het wat voor mij is). Die staat op gamepass (dacht ik?), maar ik denk dat ik die versie vooral even ga gebruiken als demo, en als het bevalt koop ik hem op de switch.
Zo kijk ik er ook precies tegen aan. behalve (in dit specifieke geval) dat ik star wars outlaws, juist even een half uurtje wil spelen en dan weer makkelijk wegleggen. Voor mij is het juist dat de 3rd party games wat belangrijker beginnen te worden. De meeste Mario's komen er hier sowieso wel (met name de kids, en ik kan dan ook fijn meedoen :) ). Geldt bijvoorbeeld ook voor FC26, merk dat ik steeds minder mijn xbox aanzet dat te spelen, terwijl ik het wel zie zitten om vanuit bed nog even snel een wedstrijdje te spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Chrosser op 15-09-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prullenbak84 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:33:
[...]

Voor mij verschilt het ook heel erg per soort spel, ofzo. Een star wars outlaws, of assassins creed, of dat soort grotere spellen waarvoor de graphics er ook nog meer toe doen, speel ik liever op mijn xbox. Maar er zijn ook spellen die ik liever op mijn switch speel, omdat ze voor mij meer een "even een half uurtje dit doen"-karakter hebben, en dus ook lekker zijn als je - weet ik veel - op de camping ofzo hangt. Zelfs al zijn die spellen dan ook te spelen op de xbox of ander platform, speel ik het liever op de switch. Een voorbeeld is silksong (waar ik nieuwsgierig naar ben of het wat voor mij is). Die staat op gamepass, maar ik denk dat ik die versie vooral even ga gebruiken als demo, en als het bevalt koop ik hem op de switch.
Ja begrijp ik hoor. Al vind ik wat we zien met games zoals Star Wars Outlaws het verschil in graphics steeds kleiner worden. Een enorm verschil met de technisch indrukwekkende ports op de Switch 1. Het voelt voor mij niet meer als een generatie achterlopen. Op de Switch 1 accepteerde ik het vaak omdat het makkelijk kunnen wisselen tussen handheld en docked voor mij een groot plus punt is, maar de compromissen worden steeds kleiner (voor mij persoonlijk).

Bij Silksong had ik geen overtuiging nodig, maar daarvoor vind ik Gamepass inderdaad ideaal. Speel deze echter wel op de Switch OLED vanwege het OLED scherm in handheld mode. Voor mij persoonlijk geen voordelen om het op de Switch 2 te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Laatst online: 19:12
[...]

[...]
Ik denk zelf dat er ook een algemene blauwe draad door dit topic loopt waarbij mensen die minder enthousiast zijn over Nintendo er moeite mee hebben dat niet iedereen negatief is over Nintendo of hun prijzen prima vinden.

Ik ben een enorme Nintendo fanboy, ik vind het prachtig. Ik doubledip, tripledip, quatrovijfvoudig dip en koop gerust digitale en fysieke versies van bepaalde games. Want ik vind Nintendo leuk.

Ik heb er geen probleem mee als anderen de prijzen te gortig vinden, de Switch 2 vinden tegenvallen of een Direct niet leuk vonden. Dat er mensen zijn die de prijzen van Nintendo niet prettig vinden kan ik me echt prima voorstellen. Maar dat "stem met je portefeuille" geneuzel, daar heb ik dan weer niks mee. Als je zo'n game koopt wordt je gezien als een paria door sommigen en als je hem niet koopt ook, waar gaat het over?

We hoeven elkaar niet steeds te overtuigen. Andermans perspectief interesseert me echt helemaal niks als het om mijn hobby gamen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:35
Galaxy 1/2 is toch iets meer dan een switch port. 4k60 met updated textures:

YouTube: Super Mario Galaxy 1+2 is Doing A Bit More Than You Think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
MKW Online evenement.

https://x.com/NintendoNL/status/1967606293679517760

[ Voor 72% gewijzigd door RollieBollie op 15-09-2025 18:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a45VwI1KDIobt5wej4sJ4VKoqco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5LipU1sheHEaORzToShHlF0.jpg?f=fotoalbum_large

Genoeg mooie games om naar uit te kijken! :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Wat gebeurt er na het evenement?
Ongeveer een week na het evenement wordt er op de website een ranglijst van de beste 100 spelers gepubliceerd. Als je in die lijst staat, kun je tegenover je vrienden bewijzen hoe goed je bent in Mario Kart World!

Klaar voor de start? Succes!

Dus geen leuke beloning, badge of iets anders? Of misschien kondigen ze het nog aan? Waarom zou je anders 2 uurtjes gaan racen, specifiek tussen 18 en 20 uur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ekiter schreef op maandag 15 september 2025 @ 17:34:
Galaxy 1/2 is toch iets meer dan een switch port. 4k60 met updated textures:

YouTube: Super Mario Galaxy 1+2 is Doing A Bit More Than You Think
Het was me niet opgevallen dat er gameplay op de website staat!

Nog een klein detail, maar muiscontrols zijn ook bevestigd op Switch 2 voor Mario Galaxy.

Nintendo Australië heeft een 4K (YouTube..) upload van de Resident Evil trailer:

[ Voor 34% gewijzigd door JackAvery op 15-09-2025 20:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:49

Superkiwi

Hoi doei

BOTW update:
Alle 4 de titanen zijn verslagen, alle side missions voltooid, alle tempels gedaan en op Hyrule Castle na alle story mission ook voltooid.
Omdat ik er nog niet klaar mee wil zijn ga ik maar materials farmen om alle coole outfits te upgraden. Nadeel daarvan is wel dat ik ook de Lynels moet gaan uitdagen... :|

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Superkiwi schreef op maandag 15 september 2025 @ 21:29:
BOTW update:
Alle 4 de titanen zijn verslagen, alle side missions voltooid, alle tempels gedaan en op Hyrule Castle na alle story mission ook voltooid.
Omdat ik er nog niet klaar mee wil zijn ga ik maar materials farmen om alle coole outfits te upgraden. Nadeel daarvan is wel dat ik ook de Lynels moet gaan uitdagen... :|
Veel plezier, is juist een mooie uitdaging.
En dus niet afschieten met de speciale pijlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Deezers schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:18:
[...]
Dus geen leuke beloning, badge of iets anders? Of misschien kondigen ze het nog aan? Waarom zou je anders 2 uurtjes gaan racen, specifiek tussen 18 en 20 uur?
Het lijkt wel alsof het een test is. Wat je al schrijft zo kort en dan ook echt op een zaterdag tussen 18:00 en 20:00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste Trails in the Sky 1st review staat online - het lijkt er wel op dat men PS5 review codes heeft doorgestuurd.

En de Amerikaanse eshop is momenteel nog iets behulpzamer dan de Europese - want de Switch 2 upgrades staan hier al beschreven en pre-orderbaar:
Enjoy a more comfortable and smooth adventure on Nintendo Switch™ 2:
  • Travel through Liberl Kingdom seamlessly with reduced load times
  • Experience sharper graphics with the Nintendo Switch™ 2 Dock connected to a compatible TV
  • Enhanced gameplay including up to 4K resolution at 30 fps / 1080p at 60 fps
*Contains no changes to in-game content
Wat ze hier niet bij vermelden is dat de Switch 2 versie ook bvb. meer gras toont ;) De Switch 2 versie heeft een significant hogere bestandsgrootte dus we kunnen ons waarschijnlijk ook aan betere textures verwachten.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:kcpmnuzppn4wgragsvmsgifk/bafkreig6wwirgnch2sfplyaigrfnn4pxzzepsfda7pke5ellsqjpgv6kmy@jpeg

En tenslotte... de remake van de sequel is al onofficieel aangekondigd. Er staat een trailer online die ook spoilers voor het einde van het eerste spel bevat - ik ga m dus niet linken.

[ Voor 25% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2025 18:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:37:
[Afbeelding]

Absoluut. Ik kijk uit naar:

Yoshi and the Mysterious Book
Mario Tennis Fever (denk ik)
Kirby Air Riders
Virtual Boy (ik heb de echte thuis ook, dus ik ben benieuwd)
Metroid Prime Beyond
Mortal Kombat LC
Little Nightmares III
Super Mario Galaxy bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ben heel benieuwd wat ze van RE:requim gaan maken. SW outlaws was indrukwekkend, maar dit lijkt me best ambitieus helemaal gezien het allemaal tegelijk moet uitkomen. Maar als het lukt is dat natuurlijk prachtig! De keuze voor ai upscaling was gewoon een hele slimme van nintendo.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat ik vind de trailer van RE9 as is al een vrij goed resultaat als het representatief is. Je ziet in een vergelijking natuurlijk wel waar ze knippen maar het lijkt zeker geen straf om dit op Switch te gaan spelen. Benieuwd wat ze nog qua optimalisaties kunnen doen, ze hebben nog 4-5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
[Afbeelding]

Ik kijk ontzettend uit naar Mario Galaxy en Pokemon Legends Z-A. Jammer dat ze bijna gelijktijdig uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22

DukeBox

loves wheat smoothies

de Foarsitter schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 09:59:
Ik kijk ontzettend uit naar Mario Galaxy en Pokemon Legends Z-A. Jammer dat ze bijna gelijktijdig uitkomen
Je hoeft ze niet tegelijk te kopen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
DukeBox schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:03:
[...]

Je hoeft ze niet tegelijk te kopen ;)
Haha, dat klopt. Ik zal eerst no-lifen in Pokemon en later pas Mario Galaxy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18:53
de Foarsitter schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 10:19:
[...]

Haha, dat klopt. Ik zal eerst no-lifen in Pokemon en later pas Mario Galaxy :D
Er is 2 weken tussen SMG en Pokemon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyraW85
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-09 11:49
Ik speel nog steeds erg graag op de switch 2, alleen denk ik wel dat ik donkey kong weer ga verkopen. Ik kan er namelijk gewoon niet in komen, ik zit namelijk nog steeds in het begin stuk. Pokemon Legends ZA komt er natuurlijk ook nog aan. Dus keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 13:57
Inmiddels Hollow Knight uitgespeeld (of nou ja, 70% volgens de laatste stat). De boss fights in het tweede deel waren veel makkelijker, maar dat kwam natuurlijk door de nodige upgrades. Twee keer springen, shadow dash: op het eind voel je je net een acrobaat. Ook heb je dan charms om snel te healen, te tanken of soul op te bouwen.

Achteraf vond ik de eerste bazen nog het lastigst, dus False Knight / Hornet 1 / Mantis Lords. Dus wie worstelt met de eerste bazen: zet vooral door. Het spel wordt eigenlijk alleen maar makkelijker. Ik had nog wel wat moeite met de Watcher Knights, maar vooral omdat het dan lastig om te healen als er twee door het beeld rollen. Uiteindelijk heb ik die in 5 keer verslagen. De meeste andere bazen direct of in max 2-3 keer (Nosk / Hollow Knight).

Favoriete gebied: Crystal Peak. Daar zaten nog best wel wat lastige (maar ook leuke) platformelementen in, wat vooral ook kwam door de vijanden.

Totale speeltijd 25 uur. Alleen Queen's Gardens moet ik nog bezoeken, maar ben inmiddels ook wel even toe aan pauze en een andere game ;-) Ik denk dat ik ook even wacht met Silksong, al heb ik er wel zin in. Eerst maar eens Kirby en de Vergeten Wereld uitspelen en dan Hades 2.

En nog een tip voor Metroidvania-fans: beide Ori's zijn in de aanbieding deze week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
[Afbeelding]

Ik ben vooral benieuwd naar:
- Yoshi and the mysterious book
- Super Mario Bros Wonder NW2
- Pokemon Pokopia
- DK Bananza + DLC
- Resident Evil 7,8,9 (nooit een gespeeld, misschien eens proberen)
- Fire Emblem (nooit een gespeeld, misschien eens proberen)
- Monster Hunter Stories 3
- Metroid Prime 4
- Popucom

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 18:33
Zeror schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:41:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar:
- Yoshi and the mysterious book
- Super Mario Bros Wonder NW2
- Pokemon Pokopia
- DK Bananza + DLC
- Resident Evil 7,8,9 (nooit een gespeeld, misschien eens proberen)
- Fire Emblem (nooit een gespeeld, misschien eens proberen)
- Monster Hunter Stories 3
- Metroid Prime 4
- Popucom
Dat is een flinke lijst! Daar ga je nog wel flink wat uren mee bezig zijn O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27
Over lijstjes gesproken, had daar zelf voor 2025 nog graag Professor Layton and the New World of Steam aan toe willen voegen. Het is echter al zo lang doodstil rond die game dat ik het sterke vermoeden begin te krijgen dat er uitstel aan zit te komen. Had deze ook zeker verwacht in de afgelopen Direct, maar helaas...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Of1HbZL.png

[ Voor 7% gewijzigd door Melkunie op 16-09-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Melkunie schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:49:
Over lijstjes gesproken, had daar zelf voor 2025 nog graag Professor Layton and the New World of Steam aan toe willen voegen. Het is echter al zo lang doodstil rond die game dat ik het sterke vermoeden begin te krijgen dat er uitstel aan zit te komen. Had deze ook zeker verwacht in de afgelopen Direct, maar helaas...

[Afbeelding]
Eventjes volgende week afwachten want Level 5 staat op de Tokyo Game Show hiermee. De 25ste is er ook een livestream van de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:27
JackAvery schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:02:
[...]
Eventjes volgende week afwachten want Level 5 staat op de Tokyo Game Show hiermee. De 25ste is er ook een livestream van de ontwikkelaar.
Ooh nice, dat had ik helemaal gemist, mijn hoop is terug! Bedankt! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 14:23:
[...]

Wacht hier nog maar even mee voor ze plots een uitstel aankondigen :+
Ik ben ook benieuwd naar de game, maar het is voor mij ook even afwachten of het net zo een toffe game wordt als de eerste games in de serie. Dat ze er zo lang over doen is wellicht positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:46:
[...]

Dat is een flinke lijst! Daar ga je nog wel flink wat uren mee bezig zijn O-)
Klopt wel ja. Maar hoeft ook allemaal niet in 1 keer. En het kan best dat ik uiteindelijk enkele games niet doe uit financiële overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Zeror schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:05:
[...]

Klopt wel ja. Maar hoeft ook allemaal niet in 1 keer. En het kan best dat ik uiteindelijk enkele games niet doe uit financiële overwegingen.
Precies, dat scheelt wel een hele hoop! Ik ben heel benieuwd hoe Pokémon Legends Z-A gaat zijn, want ben voor het eerst een beetje twijfelachtig over een Pokémon spel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:32:
[...]

Precies, dat scheelt wel een hele hoop! Ik ben heel benieuwd hoe Pokémon Legends Z-A gaat zijn, want ben voor het eerst een beetje twijfelachtig over een Pokémon spel.
Voor mij de reden om de game te skippen. Ik vind het idee van de stad helemaal niks. Daarnaast zijn de graphics om te huilen zo slecht. Wanneer Game Freak weer een Pokemon game uitbrengt met mooie graphics doe ik weer mee. Ik bedoel met Beast of Reincarnation (PS5) laten ze zien dat ze weldegelijk mooie games kunnen maken. Waarom ze dat niet doen met hun bestlopende franchise is mij een raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 16-09-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:34
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar er zijn batterij van 8000mAh (11,50) en 12.0000mAh (17,50 )d ie je kan kopen voor een switch 2 door het orgineel eruit te halen. Op youtube staan al reeds filmpjes en het werkt perfect. Prijzen zijn inkoop bij retail moet je 12,50 ongeveer erbij tellen.

Op youtube staan er wel filmpjes hoe je dat doet!

Dit is 155% of 230% meer capaciteit oftewel cyberpunk kun je 2 uur en 20 minuten spelen oftewel met 3 uur en 40 minuten en met 230% zelfs dik 5,5 uur en 20 minuten.

te bedenken dat de Nintendo switch 2 469 kost terwijl men ook 499 had kunnen vragen voor een passende 10.000 mAh batterij. Een gemiste kans naar mijn idee dan was het gelijk met de switch Oled.

Ik hoop dat er een fabrikant komt die met een batterij case komt, waarin je een powerbank kan drukken als je dat wil en dat dan verbonden is met de bovenste usb-c

[ Voor 15% gewijzigd door Noresponse op 16-09-2025 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Net pre order geplaatst voor Mario Galaxy 1+2 en de twee Amiibo daarbij en de twee Amiibo voor Metroid. De bike en Sylax. Ik heb al een paar Samus Amiibo en deze vind ik niet speciaal anders.
Metroid 4 moet ik uiteindelijk nog ooit kopen, maar moet Prime 1 t/m 3 nog uitspelen. Ben nu met alle 2d bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:49:
Net pre order geplaatst voor Mario Galaxy 1+2 en de twee Amiibo daarbij en de twee Amiibo voor Metroid. De bike en Sylax. Ik heb al een paar Samus Amiibo en deze vind ik niet speciaal anders.
Metroid 4 moet ik uiteindelijk nog ooit kopen, maar moet Prime 1 t/m 3 nog uitspelen. Ben nu met alle 2d bezig.
Hoe ga je 2 en 3 spelen? Nog een Gamecube of Wii in huis? Of hoop je dat het snel naar de Gamecube app komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Noresponse schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:43:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar er zijn batterij van 8000mAh (11,50) en 12.0000mAh (17,50 )d ie je kan kopen voor een switch 2 door het orgineel eruit te halen. Op youtube staan al reeds filmpjes en het werkt perfect. Prijzen zijn inkoop bij retail moet je 12,50 ongeveer erbij tellen.

Op youtube staan er wel filmpjes hoe je dat doet!

Dit is 155% of 230% meer capaciteit oftewel cyberpunk kun je 2 uur en 20 minuten spelen oftewel met 3 uur en 40 minuten en met 230% zelfs dik 5,5 uur en 20 minuten.

te bedenken dat de Nintendo switch 2 469 kost terwijl men ook 499 had kunnen vragen voor een passende 10.000 mAh batterij. Een gemiste kans naar mijn idee dan was het gelijk met de switch Oled.

Ik hoop dat er een fabrikant komt die met een batterij case komt, waarin je een powerbank kan drukken als je dat wil en dat dan verbonden is met de bovenste usb-c
Je bericht was een stuk interessanter geweest als je ook bronnen toevoegt en een Youtube filmpje deelt. Je doet er wel weer erg simpel over. Ik was er nog niet bekend mee en dus even zitten zoeken.

Een leuk project voor de Tweaker, maar aanpassingen aan de behuizing zijn wel nodig om de batterij passend te krijgen. Ik kom alleen filmpjes/info tegen van de 8000 mAh batterij en aan de hand van dit filmpje zie ik nog niet helemaal voor me hoe daar 12000 mAh gaat passen. Gewicht lijkt me dan ook wel een punt worden, dus zo vreemd vind ik de keuze van Nintendo niet. Ga je nu weer een Switch 2 kopen en deze mod uitvoeren? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen. Leuk om dat soort projecten op Tweakers te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
@L23 ik heb ze origineel liggen. Ooit de gamecube versie van 1 gehad, maar omgeruild later voor de Wii versie. Zelfde voor 2 en 3. Die heb ik qua originele versie liggen. En uiteraard de consoles ook.
Enige console welke ik niet heb van Nintendo is de Virtual Boy. Maar mijn vrouw ziet het niet zitten als ik dat ding voor de Switch haal qua formaat. Die kartonnen ok. Haha, weet het niet. Maar denk dat ik die anders ga proberen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:10:
[...]

Je bericht was een stuk interessanter geweest als je ook bronnen toevoegt en een Youtube filmpje deelt. Je doet er wel weer erg simpel over. Ik was er nog niet bekend mee en dus even zitten zoeken.

[YouTube: Nintendo Switch 2 8000mAh Battery Upgrade]

Een leuk project voor de Tweaker, maar aanpassingen aan de behuizing zijn wel nodig om de batterij passend te krijgen. Ik kom alleen filmpjes/info tegen van de 8000 mAh batterij en aan de hand van dit filmpje zie ik nog niet helemaal voor me hoe daar 12000 mAh gaat passen. Gewicht lijkt me dan ook wel een punt worden, dus zo vreemd vind ik de keuze van Nintendo niet. Ga je nu weer een Switch 2 kopen en deze mod uitvoeren? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen. Leuk om dat soort projecten op Tweakers te zien.
Vergeet niet: vaarwel garantie. Misschien niet ideaal zo vroeg tijdens de levenscyclus van de console.

Er zullen vast wel opties bestaan om bvb. Een powerbank aan de achterkant “vast” te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
Noresponse schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:43:
Mooi projectje.
12000mAh variant lijkt me wel wat. :9

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 18:55
JackAvery schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:19:
[...]
Er zullen vast wel opties bestaan om bvb. Een powerbank aan de achterkant “vast” te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFk7jPC3fk-c8MzKKhd-stAyi7I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WZFCNysGwZCgZFru7GVEoUG4.jpg?f=user_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
Aaaaaaah, fantastiswch. Ik was gek op MacGyver. Die ging met een tandenstoker een hooischuur in en 10 minuten laten kwam hij eruit met een F16.

• G_Dragon
Zeror schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:47:
[...]

Voor mij de reden om de game te skippen. Ik vind het idee van de stad helemaal niks. Daarnaast zijn de graphics om te huilen zo slecht. Wanneer Game Freak weer een Pokemon game uitbrengt met mooie graphics doe ik weer mee. Ik bedoel met Beast of Reincarnation (PS5) laten ze zien dat ze weldegelijk mooie games kunnen maken. Waarom ze dat niet doen met hun bestlopende franchise is mij een raadsel.
Ik ben al blij met hoe het er vroeger altijd uitzag, want het draaide bij Pokémon nooit om de grafische gloed. Nu moet ik bekennen dat ik Pokémon Legends Arceus echt een leuke gamechanger vond en ik het daarom dubbel zo jammer vind dat ze bij het volgende Legends spel kiezen voor alleen een stad.

Grafisch gezien was Pokémon Scarlet & Violet een mooie sprong vooruit, maar hadden deze spellen helaas teveel technische problemen (lage framerate, framedrops). Rest van het spel sprak mij helemaal aan, een mooie open wereld met overal Pokémon die je ziet lopen en kan vangen / een sterk verhaal / vrijheid :)

Pokémon Legends Z-A heb ik puur gekocht omdat ik stiekem wel nieuwschierig ben en ik sinds Pokémon Red / Blue / Yellow bijna elk spel nog heb gekocht op release... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

JackAvery schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:19:
Yup. Genki heeft bijv. een case met een optie voor een powerbank die je magnetisch bevestigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:14
G_Dragon schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:50:
[...]

Ik ben al blij met hoe het er vroeger altijd uitzag, want het draaide bij Pokémon nooit om de grafische gloed. Nu moet ik bekennen dat ik Pokémon Legends Arceus echt een leuke gamechanger vond en ik het daarom dubbel zo jammer vind dat ze bij het volgende Legends spel kiezen voor alleen een stad.

Grafisch gezien was Pokémon Scarlet & Violet een mooie sprong vooruit, maar hadden deze spellen helaas teveel technische problemen (lage framerate, framedrops). Rest van het spel sprak mij helemaal aan, een mooie open wereld met overal Pokémon die je ziet lopen en kan vangen / een sterk verhaal / vrijheid :)

Pokémon Legends Z-A heb ik puur gekocht omdat ik stiekem wel nieuwschierig ben en ik sinds Pokémon Red / Blue / Yellow bijna elk spel nog heb gekocht op release... O-)
Grappig het open wereld aspect in een main pokemon game vindt ik dus echt 3 keer niks. Laat het nostalgie zijn maar ik vindt het juist heerlijk dat je een vastgestelde route hebt en dingen moet vinden/vrijspelen om verder te komen. Afschaffing van HM's heb ik ook altijd al jammer gevonden gezien je gewoon dingen tegen kwam waar je later voor terug moest omdat je geen strength pokemon oid bij je had.

In een andere setting zoals met legends arceus vindt ik (semi) open wereld dan wel weer leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:50:
[...]

Weet je voor mij zijn de Legends games experimenteel en semi-spinoffs. Legends Z-A geeft me een licht Pokémon Colosseum / Gale of Darkness gevoel. Het experimenteert met real time Battles, en de focus lijkt hier ook deels op te liggen met de Battle Zones en het ranking/toernooi systeem. Persoonlijk ben ik dus benieuwd hoe dat gaat zijn en of men er misschien in slaagt om ook weer eens wat pit in die battles te steken :)

Zelf vind ik het spel niet lelijk ook al kan het natuurlijk een stuk beter. Zoals gewoonlijk zit het budget vooral in de character models.

Ik weet niet of ik het dag 1 oppik maar ik wil Legends Z-A wel graag spelen! Misschien is dit interessanter dan de mainline games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 18:54
Nieuwe Hades zit er ook aan te komen, volgende week, 25 september. De oude is nu in de aanbieding:
https://www.dekudeals.com/items/hades

Goeie reviews:
https://www.metacritic.com/game/hades/

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 17-09-2025 10:39 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:24:
[...]

Absoluut. Ik kijk uit naar:

Yoshi and the Mysterious Book
Mario Tennis Fever (denk ik)
Kirby Air Riders
Virtual Boy (ik heb de echte thuis ook, dus ik ben benieuwd)
Metroid Prime Beyond
Mortal Kombat LC
Little Nightmares III
Super Mario Galaxy bundle
Van Little Nightmares III is nu een demo beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Laatst online: 14:20
Zeror schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:47:
[...]

Zo moeilijk is dat niet waarom dat niet gebeurt, Pokemon heeft geforceerd een te korte ontwikkeltijd doordat ze mee moeten met de rest van de franchise. Daarnaast is er praktisch geen game die zoveel verschillende monsters heeft en juist dat aantal kost waarschijnlijk behoorlijk wat dev tijd als je wat dan ook wilt aanpassen(waarbij niet helpt dat hetgeen wat ze aanpassen echt compleet nutteloze gimmicks zijn over het algemeen, aub geen nieuwe Mega/Dynamax/etc achtige gimmick bijvoorbeeld in de volgende pokemon game doe in plaats daarvan maar de animaties verbeteren en leuke idle animaties toevoegen om de pokemon wat meer natuurlijk over te laten komen in een open wereld).
Daarnaast zou ik nooit een pokemon game willen hebben in die art style, detective pikachu is al erg genoeg. Hou het aub bij niet realistische art styles voor Pokemon.

• Cyrax0508
Thnx, ik zag het voorbij komen. Ga hem vanavond op de SW1 en SW2 even checken. Ik wil natuurlijk liefst de SW2 versie maar ja, GKC is niet mijn ding. Als het verschil tussen de SW1 en SW2 versie niet te groot is, dan ga ik voor de SW1 versie, ik dacht dat deze geheel op cartridge stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Britske
  • Laatst online: 19:20
matthijst schreef op woensdag 17 september 2025 @ 10:38:
Nieuwe Hades zit er ook aan te komen, volgende week, 25 september. De oude is nu in de aanbieding:
https://www.dekudeals.com/items/hades

Goeie reviews:
https://www.metacritic.com/game/hades/
Meteen maar gekocht. Voor 6 euro kun je die niet laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:04:
[...]

Thnx, ik zag het voorbij komen. Ga hem vanavond op de SW1 en SW2 even checken. Ik wil natuurlijk liefst de SW2 versie maar ja, GKC is niet mijn ding. Als het verschil tussen de SW1 en SW2 versie niet te groot is, dan ga ik voor de SW1 versie, ik dacht dat deze geheel op cartridge stond.
Niet vergeten dat er geen gratis upgrade is. Je moet het opnieuw kopen als je alsnog later de SW2 versie wilt.

• Cyrax0508
JackAvery schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:42:
[...]

Niet vergeten dat er geen gratis upgrade is. Je moet het opnieuw kopen als je alsnog later de SW2 versie wilt.
Dat is wel een goeie tip. Little Nightmares is een serie waar ik van hou, ik heb de fysieke versies van deel 1 & 2 en zou voor de verzameling wel erg graag de volledige collectie fysiek willen hebben. De vraag is dan of ik ga double dippen als de SW2 versie echt een stuk beter is dan de SW1 versie. Demo vanavond maar even echt goed onder de loep nemen.

• Deezers
Cyrax0508 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:45:
[...]

Dat is wel een goeie tip. Little Nightmares is een serie waar ik van hou, ik heb de fysieke versies van deel 1 & 2 en zou voor de verzameling wel erg graag de volledige collectie fysiek willen hebben. De vraag is dan of ik ga double dippen als de SW2 versie echt een stuk beter is dan de SW1 versie. Demo vanavond maar even echt goed onder de loep nemen.
Als je een Switch 2 hebt zal ik altijd voor de Switch 2 versie kiezen.. zeker bij minimale meerkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:45:
[...]

Een voorproefje :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Deezers schreef op woensdag 17 september 2025 @ 12:58:
[...]

Als je een Switch 2 hebt zal ik altijd voor de Switch 2 versie kiezen.. zeker bij minimale meerkosten.
Ja, dat kan. Ik niet :+ Ik ga het gewoon even rustig bekijken.
Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4