Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
G_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:09:
Na veel Youtube filmpjes te hebben gekeken over de Nintendo Switch 2, heb ik nog niet echt het idee dat ik veel mis op de prestaties na. Hoe bevalt hij jullie nu na een maand gebruik?
Bevalt prima hier. Tot nu toe Hogwarts erop uitgespeeld en nu een uur of 6 in Cyberpunk zitten/
Batterij gaat niet heel lang mee (+/- 2 uur denk ik), maar speel altijd op bed/bank en daar ligt een 2m usb-c kabel naast, dus in de praktijk weinig last van.
Scherm is mooi groot, jammer dat er zon brede rand omheen zit.
OLED zal allicht mooier zijn geweest, maar als die er ooit komt dan upgrade ik wel.
Vind het zelf leuk om deze spellen handheld te kunnen spelen. Ook wel lopen klooien met die oude Playstation remote play op iPad, of series X gebeuren, maar dit net wat handiger (geen ervaring met dat Playstation handheldding, wellicht dat dat inmiddels net zo fijn werkt, maar PS5 wegens stofhappen verkocht een jaar terug).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaXz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-08 17:49
Performance vind ik een grote plus van de Switch 2, ook bij spellen die het geen Switch 2 patch hebben gekregen. De laatste tijd ben ik op bed aan het gamen en dan merk ik wel dat de Switch 2 zwaarder is dan de Switch 1, op zich geen ramp maar de rand van de Switch 2 ligt niet zo heel fijn in m'n palm, de bovenste rand is een stuk scherper dan die van de Switch 1, ik snap niet waarom Nintendo dat gedaan heeft want het ligt een stuk minder lekker in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
matthijst schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:57:
[...]

Bevalt prima hier. Tot nu toe Hogwarts erop uitgespeeld en nu een uur of 6 in Cyberpunk zitten/
Batterij gaat niet heel lang mee (+/- 2 uur denk ik), maar speel altijd op bed/bank en daar ligt een 2m usb-c kabel naast, dus in de praktijk weinig last van.
Scherm is mooi groot, jammer dat er zon brede rand omheen zit.
OLED zal allicht mooier zijn geweest, maar als die er ooit komt dan upgrade ik wel.
Vind het zelf leuk om deze spellen handheld te kunnen spelen. Ook wel lopen klooien met die oude Playstation remote play op iPad, of series X gebeuren, maar dit net wat handiger (geen ervaring met dat Playstation handheldding, wellicht dat dat inmiddels net zo fijn werkt, maar PS5 wegens stofhappen verkocht een jaar terug).
Die brede rand is nodig om straks de OLED versie uit te brengen met een iets groter scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
jori040 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:47:
Skyward SwordHD:Deze game is heel duidelijk ontworpen rondom de motion controls.Als ik mensen moet geloven speelt de HD versie met controller optie nooit precies zoals je zou willen dat het speelt.
Zou die mensen niet geloven en hem gewoon spelen. Super toffe game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 16:35
giantgiantus schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:00:
[...]

Zou die mensen niet geloven en hem gewoon spelen. Super toffe game!
Dat hoef je mij niet te vertellen ;)
Als je verder leest dan zie je dat ik de game alleen met motion -controls speel.Ik vind dit een geweldig spel.

Dit is zo'n Zelda game die ik elk jaar een keer opnieuw speel.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 14-07-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Goed om te horen dat je het verschil toch wel merkt, ook zonder specifieke patches. Dat geeft inderdaad hoop voor oudere games die misschien niet direct een upgrade krijgen. Monster Hunter Stories 2 heb ik zelf niet gespeeld.
Dit is een aanrader voor Pokémon fans.
Ik ga zeker even zoeken naar beelden van Digimon World: Next Order op de Switch 2, ben benieuwd of het daar inderdaad soepeler loopt. Zou echt fijn zijn als die game eindelijk wat beter draait, want het is zo’n toffe titel waar ik op de Switch 1 gewoon niet doorheen kwam. Hij zag er daar ook echt een stuk slechter uit vergeleken met de PlayStation 5-versie.
Wat je zegt over de batterijduur en het scherm herken ik wel uit andere reviews, dat zijn voor mij ook minpunten. Je krijgt geen OLED en de batterij gaat sneller leeg, dus ik wacht sowieso nog even met kopen tot ik heb gezien hoe Pokémon Legends: Z-A draait op de Switch 1. Mocht dat tegenvallen, dan kan ik altijd nog snel overstappen op de Switch 2. Uiteindelijk hoop ik vooral dat er straks wat meer exclusieve games komen die echt laten zien wat de nieuwe hardware kan. Tot nu toe klinkt het in elk geval als een prima upgrade, zeker als je veel speelt.
ik ben al redelijk overtuigd van de meerwaarde voor Z-A maar kijk gerust de kat even uit de boom :)
Die exclusives komen sowieso wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:59:
[...]

Die brede rand is nodig om straks de OLED versie uit te brengen met een iets groter scherm. :)
Ik vind die brede rand vrijwel vergelijkbaar als bij de OLED. Daarnaast steken de magnetische Joy-cons een stuk in de behuizing als ze bevestigd zijn. Dat geeft een brede rand links en rechts, maar niet zozeer een probleem van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ryan1981 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:43:
[...]

Waar ik denk ik nog een veel lucratievere markt voor is, is een ergonomische houder voor de switch 2 joycon controller als muis. Geen idee of die al bestaat :P
Zal vast wel komen. Maar volgens mij kan je een Bluetooth muis op je switch 2 ook gebruiken. Dus elke muis game, kan je net zo goed spelen als op een pc. Mits de controls ingame dat toestaan. Zelfs met keyboard.

Het is nog even wachten op wat er komen gaat. Ik neem aan dat bv COD, ook muis controls zal ondersteunen. En dan kan het hard gaan. Moeten ze wel hun belofte nakomen dat ze COD naar de switch brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:43
Al een tijdje zocht ik naar een hardshell cover enkel voor de joycons en voor het systeem apart om het te beschermen tegen gebruikssporen. Ik ben helaas geen fan van transparante covers en een goede siliconen cover was ook niet te vinden. Uiteindelijk toch nog een prima design gevonden van Geekshare op Amazon.

Ondanks dat het redelijk dun is, voelt het alsnog premium aan en is het verder vlekvrij. Het gaat iets moeizamer om het in docking te schuiven, maar er is nog speling. Helaas weer net te dik voor de joycon grip. Ik gebruik toch de pro controller, dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URhGTw9wo01Hj43cfK48CUjlSUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpNR1Gz2c9XdVNB0347fYt4F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-0afbcLIx1p62-hAyWNcBAt-Xs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImmfF2n7xoQB5r3X8WjSun0X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2CGjhVK7HTc6LgKmRBoo4gCzFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBe9PM7f8Xkf5KinlOTbjF0x.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!
We zullen meteen de primaire bron delen die overigens nog andere interessante onderwerpen aansnijdt:

Enkele andere claims van Nate:
  • Er zijn nog erg veel devs zonder devkits wat het huidige tempo aan releases mee uitlegt
  • tegelijk kiezen veel third parties met games ervoor om nog niet aan te kondigen: “ But I also know studios like Capcom, Sega, Ubisoft, Bandai Namco, and many others, are just waiting. They have games they want to announce for the platform. They have a lot of support coming to this platform. Microsoft -- at least pre-layoff -- was a publisher who was gonna bring games to the system.”
  • Capcom zou een heel ambitieuze visie hebben waarbij zoveel mogelijk op Switch 2 gereleased wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik ben momenteel opnieuw Zelda BotW aan het spelen en het is geweldig. Ik heb de upgrade uitgevoerd door middel van https://www.polygon.com/n...ingdom-botw-totk-upgrades wat neerkomt op een gratis update zolang je de expension pack hebt.

In de e-shop zijn vouchers te koop voor € 100,00 waarmee je vervolgens twee games kan kopen. Kanttekening is dat de games Nintendo Switch 1-games zijn. Zou het mogelijk zijn om een Nintendo Switch 1-game te kopen en vervolgens een upgrade uit te voeren via voornoemde weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
de Foarsitter schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:46:
Ik ben momenteel opnieuw Zelda BotW aan het spelen en het is geweldig. Ik heb de upgrade uitgevoerd door middel van https://www.polygon.com/n...ingdom-botw-totk-upgrades wat neerkomt op een gratis update zolang je de expension pack hebt.

In de e-shop zijn vouchers te koop voor € 100,00 waarmee je vervolgens twee games kan kopen. Kanttekening is dat de games Nintendo Switch 1-games zijn. Zou het mogelijk zijn om een Nintendo Switch 1-game te kopen en vervolgens een upgrade uit te voeren via voornoemde weg?
Ja en nee.
Wat je nu hebt gedaan met je uitgebreide online abonnement is gewoon wat Nintendo je geeft, maar een aantal games hebben een upgrade die sowieso gratis is. Anderen een klein bedrag (Fantasy Life i) en weer andere voor 10 euro. Voor die laatste variaties moet je natuurlijk gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
de Foarsitter schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:46:
Ja dat kan met zo'n voucher. Enige kanttekening: let goed op of je niet ergens anders goedkoper uit bent. Soms zijn acties fysiek of kortingen veel goedkoper.

Ik heb bijv beide Zelda S2 versies in de winkel voor 59,99 gekocht op launch day - die zitten nu op 62,99 ongeveer. Stel ik stop met Nintendo 'premium' behoud ik die upgrade packs want die zitten al op de S2 games.

Ik zit nu bijv. te kijken naar de Hyrule Warriors serie. Nintendo gaat overigens wel stoppen met die 100 = 2 games vouchers - dus zorg ervoor dat je die wel op tijd op maakt. Datum staat ergens op de front page.

Soms kan je Nintendo tegoed goedkoop halen bijv. 90 euro betalen en 100 aan shop tegoed krijgen, dan is zo'n voucher wel goedkoop als je ook nog 2 60+ euro games uitzoekt. Daar kan je zonder problemen de upgrade packs voor aanschaffen, mits beschikbaar. Daarom mijn interesse in Hyrule Warriors

Verder heb ik een PS5 Pro, OLED steamdeck en een goede game PC dus ik kijk zelf vooral voor de Nintendo Only games die niet goed op mijn oled steamdeck werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Hier 90 euro voor een 100 euro kaart:
https://livecards.net/en/nintendo-100-eur-eu
Je kan ipv Nintendo Online gebruiken evt ook de upgradepacks kopen (10 euro per stuk).
Of, als je geen tegoed in je account hebt, eventueel kijken of een andere shop goedkoper is (Japan bijvoorbeeld, BoTW en ToTK S2 versies digitaal, voor €47,80 en €46,60).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
JackAvery schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 06:58:
[...]

We zullen meteen de primaire bron delen die overigens nog andere interessante onderwerpen aansnijdt:

[YouTube: Nintendo Switch 2: Where Are The Games & When Will They be Revealed -- Here's What We Know (ft. MVG)]

Enkele andere claims van Nate:
  • Er zijn nog erg veel devs zonder devkits wat het huidige tempo aan releases mee uitlegt
  • tegelijk kiezen veel third parties met games ervoor om nog niet aan te kondigen: “ But I also know studios like Capcom, Sega, Ubisoft, Bandai Namco, and many others, are just waiting. They have games they want to announce for the platform. They have a lot of support coming to this platform. Microsoft -- at least pre-layoff -- was a publisher who was gonna bring games to the system.”
  • Capcom zou een heel ambitieuze visie hebben waarbij zoveel mogelijk op Switch 2 gereleased wordt.
Die Direct moet er ook we snel komen.We weten dat er wat titels aankomen en dat is het dan ook.

- Een harde datum voor Metroid Prime Beyond zou fijn zijn
- Een toffe trailer van Kirby Air Riders + datum
- Zou wel wat Resident Evil titels willen zien op de Switch 2
- Animal Crossing teaser 2026 [deze komt de laatste dagen wel meer langs]
- Volgens mij staat FF7 remake ook nog gepland voor dit jaar
- Een content update voor MK.Die toffe open-wereld is gewoon te leeg

Al snap ik dat Nintendo op dit moment DK ff de ruime wil geven.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 15-07-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 10:28
matthijst schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:08:
Hier 90 euro voor een 100 euro kaart:
https://livecards.net/en/nintendo-100-eur-eu
Je kan ipv Nintendo Online gebruiken evt ook de upgradepacks kopen (10 euro per stuk).
Of, als je geen tegoed in je account hebt, eventueel kijken of een andere shop goedkoper is (Japan bijvoorbeeld, BoTW en ToTK S2 versies digitaal, voor €47,80 en €46,60).
Ik overweeg om zo'n kaart te kopen, vervolgens 2 vouchers te kopen en dan Kirby en bijv. later dit jaar Metroid Prime 4. En dan upgradepacks voor beiden. 43,62 euro per game + 10 euro voor upgrade Metroid (waarschijniljk) en 20 euro voor upgrade Kirby. Dat zijn tenminste nog leuke bedragen (ipv van 80 euro voor Kirby, wat niet in verhouding is).

Het is wel een risico, want ik weet natuurlijk niet of de normale Switch-versie van Metroid Prime 4 aangeschaft kan worden met vouchers. Wat denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 15-07-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-GeaR schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Ik overweeg om zo'n kaart te kopen, vervolgens 2 vouchers te kopen en dan Kirby en bijv. later dit jaar Metroid Prime 4. En dan upgradepacks voor beiden. 43,62 euro per game + 10 euro voor upgrade Metroid (waarschijniljk) en 20 euro voor upgrade Kirby. Dat zijn tenminste nog leuke bedragen (ipv van 80 euro voor Kirby, wat niet in verhouding is).

Het is wel een risico, want ik weet natuurlijk niet of de normale Switch-versie van Metroid Prime 4 aangeschaft kan worden met vouchers. Wat denken jullie?
Normaal zullen ze MP4 wel aan het programma toevoegen - het plan is toch om switch 1 games aan het programma toe te voegen tot het stopt - maar zekerheid ga je pas hebben wanneer de preorders starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen andere games die je eventueel kan kopen als MP er niet in zit?
Of eventueel een cartridge game verkopen en digitaal halen :)

[ Voor 28% gewijzigd door matthijst op 15-07-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
logix147 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:04:
[...]

Ja dat kan met zo'n voucher. Enige kanttekening: let goed op of je niet ergens anders goedkoper uit bent. Soms zijn acties fysiek of kortingen veel goedkoper.

Ik heb bijv beide Zelda S2 versies in de winkel voor 59,99 gekocht op launch day - die zitten nu op 62,99 ongeveer. Stel ik stop met Nintendo 'premium' behoud ik die upgrade packs want die zitten al op de S2 games.

Ik zit nu bijv. te kijken naar de Hyrule Warriors serie. Nintendo gaat overigens wel stoppen met die 100 = 2 games vouchers - dus zorg ervoor dat je die wel op tijd op maakt. Datum staat ergens op de front page.

Soms kan je Nintendo tegoed goedkoop halen bijv. 90 euro betalen en 100 aan shop tegoed krijgen, dan is zo'n voucher wel goedkoop als je ook nog 2 60+ euro games uitzoekt. Daar kan je zonder problemen de upgrade packs voor aanschaffen, mits beschikbaar. Daarom mijn interesse in Hyrule Warriors

Verder heb ik een PS5 Pro, OLED steamdeck en een goede game PC dus ik kijk zelf vooral voor de Nintendo Only games die niet goed op mijn oled steamdeck werken.
Het klopt dat Nintendo ermee gaat stoppen, maar volgens mij zijn de vouchers een jaar geldig, toch? Dan zou het het meest voordelig zijn om ze nu aan te schaffen en vervolgens op je gemak een keus te maken, dnek ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja, voucher kun je tot eind januari 2026 kopen en zijn/blijven dan gewoon nog een jaar geldig (na datum aankoop). Vraag is natuurlijk wel of er dan nog games toegevoegd worden aan 't programma (ik heb nergens gelezen dat 't plan is om (nog) games toe te voegen).

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dizzytal schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:54:
Ja, voucher kun je tot eind januari 2026 kopen en zijn/blijven dan gewoon nog een jaar geldig (na datum aankoop). Vraag is natuurlijk wel of er dan nog games toegevoegd worden aan 't programma (ik heb nergens gelezen dat 't plan is om (nog) games toe te voegen).
https://www.nintendo.com/...Vouchers-FAQ-1560656.html
Will new games be added to the list of titles eligible for Nintendo Switch Game Voucher redemption?
Yes, additional Nintendo Switch games released by Nintendo will also be added to the list of titles for which vouchers can be redeemed after the sale of vouchers ends on 30 January, 2026. Please check the current list of titles for which game vouchers can be redeemed. Upcoming titles are usually added when pre-orders start on Nintendo eShop.

[ Voor 33% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
logix147 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:04:
[...]
Ik zit nu bijv. te kijken naar de Hyrule Warriors serie.
Download wel even de demo van Age Calamity; in handheld ziet deze game er op de Switch 2 enorm wazig uit. Zou leuk zijn als hier een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
joblamie schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:01:
[...]

Download wel even de demo van Age Calamity; in handheld ziet deze game er op de Switch 2 enorm wazig uit. Zou leuk zijn als hier een update voor komt.
In docked mode oogt de game ook niet goed.De framerate is ook heel matig in die game.
Snap niet dat Nintendo aan deze Zelda game zo weinig aandacht geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:18:
[...]

In docked mode oogt de game ook niet goed.De framerate is ook heel matig in die game.
Tja, het is geen Zelda Zelda game, maar een 'hack and slashgame' met het Zelda thema. Het heeft lang niet zo'n grote groep gebruikers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jumpman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:36:
[...]

Tja, het is geen Zelda Zelda game, maar een 'hack and slashgame' met het Zelda thema. Het heeft lang niet zo'n grote groep gebruikers.
Het sluit qua verhaal aan bij Breath of The wild dus ik ga er vanuit dat Nintendo graag wil dat spelers van die game dit ook checken.

Ondanks dat ik best plezier heb gehad aan deze titel vind ik een vervolg niet zo nodig.
Duidelijk dat Nintendo zoveel mogelijk uit Breath of The Wild & Tears of the kingdom wil halen.

Juist als je mensen warm wil krijgen voor het vervolg is het verstandig om hier ook nog een update voor te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Het sluit qua verhaal aan bij Breath of The wild dus ik ga er vanuit dat Nintendo graag wil dat spelers van die game dit ook checken.

Ondanks dat ik best plezier heb gehad aan deze titel vind ik een vervolg niet zo nodig.
Duidelijk dat Nintendo zoveel mogelijk uit Breath of The Wild & Tears of the kingdom wil halen.

Juist als je mensen warm wil krijgen voor het vervolg is het verstandig om hier ook nog een update voor te lanceren.
Het is een heel andere genre. Ik heb de games wel voor in de verzameling in seal, maar ik heb ze nog nooit gespeeld. Maar wellicht komt er nog een update, maar heeft het minder prioriteit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Jumpman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:55:
[...]

Het is een heel andere genre. Ik heb de games wel voor in de verzameling in seal, maar ik heb ze nog nooit gespeeld. Maar wellicht komt er nog een update, maar heeft het minder prioriteit.
Het is een ander genre ja.

Die nieuwe staat gepland voor winter 2025/2026 dus misschien dat ze tegen die tijd dat het marketing traject start hier nog iet mee doen.

Voor nu oogt de game te matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
joblamie schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:01:
[...]

Ik ben naar de serie aan het kijken door die demo. Ik hoor ook dat een deel 3 in ontwikkeling is/uit gaat komen dus vandaar dat ik deel 1 en deel 2 eigenlijk even wil spelen voordat ik act 3 uitkomt.

Ik vind het verder vrij losjes staan van Zelda, wel leuk dat je zo een beetje meer inzicht krijgt en het Dynasty Warriors gevoel is wel een leuke game imho. Wellicht heb ik mijn eisen voor de Switch2 wat laag staan... aangezien ik hem wel ok eruit vindt zien. Ik had de switch2 nooit gekocht als ik puur grafisch gekeken had, dat is volgens mij ook de kracht niet van de switch2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@logix147
Van welke game komt er een deel 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:06:
@logix147
Van welke game komt er een deel 3 ?
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment zou volgens mij niet echt nieuws zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
logix147 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment zou volgens mij niet echt nieuws zijn denk ik?
Qua gameplay gaat dat net als Age of Calamity zijn.Je gaat hier veel van Tears of the Kingdom in terug zien.

Dit jaar ga je zeker nog wel wat zien van die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Het is gewoon een Warriors game met een Legend of Zelda sausje. Alhoewel ik moet zeggen dat het wel meer toevoegingen en aanpassingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Nintendo zal ongetwijfeld een vinger in de pap hebben, maar uiteindelijk is de game van Koei Tecmo en niet van Nintendo. Dus zij zullen met de optimalisaties moeten komen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
@Arunia Ik vind de gameplay zelf dus de 'personages' wel verfrissend en dat je dus je tablet erbij hebt.

Ik heb zo'n beetje elke Dynasty game gespeeld en bij de laatste maken ze weer de fout dat je een fixed personage bent.

Terwijl je bij de Zelda versie ervan juist weer veel diversiteit in speelstijl hebt - beter vergelijkingsmateriaal is de Fire Emblem versie die zij ook uitgebracht hebben.

Wellicht ben ik de Dynasty serie zelf wel een beetje moe al vond ik de laatste echt goed m.u.v. dat fixed personage wat in elke review wel terecht komt dat niet de spirit van Dynasty Warriors is.

Dat is het beetje hetzelfde als je bij Mario, Luigi ineens het hoofdpersoon wilt maken of Tails van Sonic. Dat komt niet overeen met de verwachting die je publiek ervan heeft op voorhand.

Ik gok wel dat ze Age of Calamity nog een update gaan geven voordat deel 3 uitkomt, is toch een gratis reclame boost voor deel 3 - al weet ik niet hoeveel werk het voor een studio is om de s2 patch en diens snelheidswinst te maken.

Zelda melken ze momenteel gewoon uit tot de opvolger ervan klaar is voor release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@logix147
Gezien er een nieuwe in ontwikkeling is lijkt het me ook niet heel moeilijk om deze te voorzien van een nette update.Lijkt me dat het op precies dezelfde engine draait.

Zelf had ik graag een Xenoblade Warriors game gezien.

Sorry Age of Calamity is idd de 2e Warriors game.Heb zelfs de WiiU & de Switch versie in huis. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door jori040 op 15-07-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Hier meer mensen met een killswitch van dbrand die onderweg is? Mijne staat al drie dagen stil in Tsechie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmmo
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-09 13:59
Oef DK bananza heeft een 96 gekregen in de PU die net op de mat is gevallen. Ben benieuwd of ze overal zo positiief zijn, maar klinkt voor nu well als een must have :*) nog een paar daagjes wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
jori040 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:47:
Skyward SwordHD:Deze game is heel duidelijk ontworpen rondom de motion controls.Als ik mensen moet geloven speelt de HD versie met controller optie nooit precies zoals je zou willen dat het speelt.
Skyward Sword HD zonder motion controls wordt juist als te makkelijk gezien, je kunt veel makkelijker de juiste zwaardbewegingen uitvoeren. Vaak lees je in de reviews dat het als een soort cheat speelt en dus juist een stuk preciezer voelt in de praktijk met niet motion controls, dan wel met motion controls.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
pimmmo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:03:
Oef DK bananza heeft een 96 gekregen in de PU die net op de mat is gevallen. Ben benieuwd of ze overal zo positiief zijn, maar klinkt voor nu well als een must have :*) nog een paar daagjes wachten!
Dat is heel netjes.Wie heeft de review geschreven als ik vragen mag ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmmo
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:53:
[...]

Dat is heel netjes.Wie heeft de review geschreven als ik vragen mag ?
Jurjen heeft het geschreven, hij geeft nintendo games wel altijd hoge cijfers. Vandaar dat ik benieuwd ben wat andere journalisten het gaan geven.

Hij geeft verder aan in de review dat het wel een makkelijk spel is a la Kirby, dat zou ik persoonlijk wel een beetje jammer vinden,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
boefje79 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:59:
Hier meer mensen met een killswitch van dbrand die onderweg is? Mijne staat al drie dagen stil in Tsechie…
Wees er maar niet al te gelukkig om, die joycons vallen van je s2 af - gelukkig is er al een fix gepost op Reddit, dus je krijgt NOG een pakket - ergens binnen nu en 2 weken krijgen alle orders een na order bericht van ze

" In response to consumer feedback, we've re-designed the Joy-Con Grips to eliminate detachment issues and added friction pads to the Dock Adapter for easy one-handed undocking. Any order placed today, as well as any un-shipped pre-order, will include these improvements in the box. If you've already received your order (or it's currently in transit), you'll get an email this week with instructions on how to claim your free Joy-Con Grip replacements and Dock Adapter friction pads. "

https://www.reddit.com/r/...pdate_part_3_we_fixed_it/

Eigenlijk hebben ze een Killswitch 1 oops-je herhaalt en wederom een launch product te chaotisch de deur uit gedaan. Slechte order opvolging en chain management... ik zie daar wel wat verbeteringen die makkelijk zijn.

Ik hoop alleen dat ik niet wederom van de Douane een naheffing krijg - want dan gooi ik er wel een chargeback tegenaan.

Als ik een vrijstelling krijg van Dbrand gaat er een dremel tegenaan, wellicht dat ik ze een beetje kan modden dat ze de airgap in tact laten want nu is bij het minste beweging dat mijn s2 eruit valt als ik die gribs gebruik... zo jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door logix147 op 15-07-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
pimmmo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Jurjen heeft het geschreven, hij geeft nintendo games wel altijd hoge cijfers. Vandaar dat ik benieuwd ben wat andere journalisten het gaan geven.

Hij geeft verder aan in de review dat het wel een makkelijk spel is a la Kirby, dat zou ik persoonlijk wel een beetje jammer vinden,
Had al de hoop dat Jurjen het zou zijn.

Tja die vorige twee DK games waren voor veel lui weer te moeilijk.Laatste Kirby en Odyssey waren beide niet heel moeilijk en toch heel leuk om te spelen.

Ben ook benieuwd wat de andere morgen te melden hebben.

Thnx voor de reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er staat een interview met de developers van Donkey Kong Bananza op de Nintendo website.

(Online) Reviews zijn pas voor morgen lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://www.nintendo.com/eu/media/images/news_12/2025/july_40/atd19/key_visuals/2x1_NSwitch2_ask_the_Dev19_NL_nl.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2025 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimmmo
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:17:
[...]

Had al de hoop dat Jurjen het zou zijn.

Tja die vorige twee DK games waren voor veel lui weer te moeilijk.Laatste Kirby en Odyssey waren beide niet heel moeilijk en toch heel leuk om te spelen.

Ben ook benieuwd wat de andere morgen te melden hebben.

Thnx voor de reactie.
Geen probleem, ik vond Odyssey niet heel makkelijk (kan aan mij liggen). Ik vond het om genoeg manen te halen wel makkelijk, maar er zaten toch ook wel genoeg moeilijke manen in. Dus voor 100% gaan zat wel een uitdaging in. Ik hoop dat het bij Bananza ook het geval gaat zijn, maar we gaan het zien. Ik ga me er vast wel mee vermaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09 17:06
Mijn Savage Raven grip is er als het goed is vanavond! Nog nooit ene gripcase gehad voor Switch 1 of 2 dus ben benieuwd! De Switch 2 kaal vind ik niet al te comfortable voor langere speelsessies maar ook weer niet vreselijk zoals andere mensen soms zeggen! Even kijken hoe ik zo'n grip case ga ervaren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
pimmmo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:06:
[...]

Geen probleem, ik vond Odyssey niet heel makkelijk (kan aan mij liggen). Ik vond het om genoeg manen te halen wel makkelijk, maar er zaten toch ook wel genoeg moeilijke manen in. Dus voor 100% gaan zat wel een uitdaging in. Ik hoop dat het bij Bananza ook het geval gaat zijn, maar we gaan het zien. Ik ga me er vast wel mee vermaken :*)
Same! Ik had best wel wat moeite met Odyssey (moet ik eigenlijk ook nog uitspelen). Zowiezo ben ik neit de beste in platformers maar wel veel zin in DK bananaza gewoon kijkend naar de fun factor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:22
Er zijn al wat mensen die Donkey Kong Bananza hebben en er is her en der genoemd dat de game erg makkelijk is.

Ik ben benieuwd of dit ook in de reviews terugkomt, ik wacht in ieder geval nog even tot iemand de game op MP dumpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:55
Slicey schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:08:
Mijn Savage Raven grip is er als het goed is vanavond! Nog nooit ene gripcase gehad voor Switch 1 of 2 dus ben benieuwd! De Switch 2 kaal vind ik niet al te comfortable voor langere speelsessies maar ook weer niet vreselijk zoals andere mensen soms zeggen! Even kijken hoe ik zo'n grip case ga ervaren!
Ik vind de Savage Raven opzich wel fijn, al is die voor mij maar tijdelijk, ik kan niet wachten tot mijn Satisfye Zengrip2 https://www.satisfye.com/products/zengrip-2-bundle binnen is, ja het is duur, maar ik heb voor de switch 1 en switch lite ook altijd een satisfye grip gehad en kan eigenlijk niet meer zonder. In tegenstelling tot Dbrand hebben ze eerst getest en verbeterd nadat de switch 2 uitgekomen is, voordat ze in massa productie gingen waardoor het wel nog even duurt voor die binnen komt maar, ik ga ervanuit dat deze gelijk goed zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
JackAvery schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:33:
Er staat een interview met de developers van Donkey Kong Bananza op de Nintendo website.

(Online) Reviews zijn pas voor morgen lijkt het.

[Afbeelding]
De papieren PU geeft DK een 96 (Jurjen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
@Slicey Ik heb de Dbrand case wel gebruikt eventjes en het comfort niveau is wel echt +10 met zo'n 'steamdeck-grip' - ik verwacht haast wel dat je het wat beter gevoel in je handen eraan over houdt.

Ander trucje wat ik voor nu maar gebruik is de kickstand en dan een vinger eronder, maar ik hoop toch dat die fix van Dbrand beter werkt.

Die travelcase werkt in elk geval prima, weinig extra bulk en kan alles (games, doekje, console) zo meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slicey
logix147 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:25:
@Slicey Ik heb de Dbrand case wel gebruikt eventjes en het comfort niveau is wel echt +10 met zo'n 'steamdeck-grip' - ik verwacht haast wel dat je het wat beter gevoel in je handen eraan over houdt.

Ander trucje wat ik voor nu maar gebruik is de kickstand en dan een vinger eronder, maar ik hoop toch dat die fix van Dbrand beter werkt.

Die travelcase werkt in elk geval prima, weinig extra bulk en kan alles (games, doekje, console) zo meenemen.
Ja gebruik idd ook kickstand soms voor meer grip in handheld. Op Reddit zie ik helaas wel echt veel negatieve dingen over de Dbrand killswitch 2, controllers die te makkelijk loskomen, dock wat niet goed werkt (of komt los als je de Switch 2 eruit wilt halen, of maakt niet goed verbinding)

Zelf, en voor die prijs, houd ik het voor nu zeker bij de savage raven die nog geen €30 was. ik gebruik mn switch 2 ok 70% docked, 30% handheld tot nu toe dus het hoeft ook niet super premium te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Evernote schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:14:
Er zijn al wat mensen die Donkey Kong Bananza hebben en er is her en der genoemd dat de game erg makkelijk is.

Ik ben benieuwd of dit ook in de reviews terugkomt, ik wacht in ieder geval nog even tot iemand de game op MP dumpt :+
Als men de fun zwaar laat wegen dan kan het cijfer hoog zijn.Pikmin 4 is ook een geweldige game die makkelijker was dan 3.

Wil maar zeggen dat dit niet meteen een probleem hoeft te zijn.Als ik de beelden van de Direct zie dan zie ik ook nergens een lastige game.

Maak me op moment meer druk over hoe ik de game[fysiek] ga scoren.Online weet ik niet zeker of ik hem wel de 17e in huis heb.

[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 15-07-2025 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 11:46
Kleine firmware update gehad zojuist:
Opgelost: een probleem waarbij Ouderlijk Toezicht-instellingen niet correct werden ontvangen vanuit een Nintendo Switch bij een systeemoverdracht.
Opgelost: een bug waarbij het systeem vastliep bij "Netwerken zoeken" in de instellingen.
Algemene stabiliteitsverbeteringen voor een betere gebruikerservaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
harydoo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:57:
Kleine firmware update gehad zojuist:
Opgelost: een probleem waarbij Ouderlijk Toezicht-instellingen niet correct werden ontvangen vanuit een Nintendo Switch bij een systeemoverdracht.
Opgelost: een bug waarbij het systeem vastliep bij "Netwerken zoeken" in de instellingen.
Algemene stabiliteitsverbeteringen voor een betere gebruikerservaring.
Niet in de patch notes: er zijn weer een aantal backwards compatibiliteitsproblemen gefixed. O.a. Portal 2, Harvestella en Super Mario 3D All-stars .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een ‘stomme’ vraag: als ik soms online wil spelen, moet ik soms minutenlang rondrijden in m’n eentje en wachten tot het spel begint.

Waar is dat op gebaseerd? Soms is het echt een lange tijd wachten, alsof er slechts een handjevol gamers online zijn. Maak dat de kat wijs. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
THE_BASE schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:37:
Even een ‘stomme’ vraag: als ik soms online wil spelen, moet ik soms minutenlang rondrijden in m’n eentje en wachten tot het spel begint.

Waar is dat op gebaseerd? Soms is het echt een lange tijd wachten, alsof er slechts een handjevol gamers online zijn. Maak dat de kat wijs. :)
Stomme/Domme vragen bestaan niet.Wel makkelijk voor iedereen als je meld om welk spel het gaat. ;)

Heb een donkerbruin vermoeden dat het op MK World gaat.Hoeveel min is te lang voor je ?
Het is niet zo dat een online race binnen een paar sec weer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:49:
[...]

Stomme/Domme vragen bestaan niet.Wel makkelijk voor iedereen als je meld om welk spel het gaat. ;)

Heb een donkerbruin vermoeden dat het op MK World gaat.Hoeveel min is te lang voor je ?
Het is niet zo dat een online race binnen een paar sec weer begint.
Haha, dat is dan wel weer dom! ;)

Maar inderdaad: Mario Kart World. Gisterenavond was ik gewoon 10 minuten aan het rondrijden, doelloos. Dat voelt niet echt zinvol.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
THE_BASE schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:52:
[...]

Haha, dat is dan wel weer dom! ;)

Maar inderdaad: Mario Kart World. Gisterenavond was ik gewoon 10 minuten aan het rondrijden, doelloos. Dat voelt niet echt zinvol.
Kan gebeuren ;)

Als je 10 min moet wachten dat heeft dat op dat moment meer met de online verbinding te maken.Bij MK hoef je jezelf niet druk te maken of er wel of niet genoeg spelers zijn online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:26
Ik hoop dat ze na de release van donkey kong ( ben ik de enige die het spel niks lijkt !? ) ze wel eindelijk een hoop switch 2 games gaan aankondigen.. wat weinig keuze op dit moment …. Volgens de podcast van nate begrijp ik dat er ook veel ontwikkelaars zijn die nog steeds geen dev kit hebben ontvangen van Nintendo . Slechte zaak. Vermaak me op dit moment wel met zelda echoes maar goed dat is natuurlijk geen switch 2 game.

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slicey
De neo grip is binnen! Wel een bijzonder materiaal, soort foam/plastic? Zelf vind ik de grote het chillst, die kleine doen echt letterlijk niks en de trigger grip lijkt erg fijn te liggen maar na 2 time trials begonnen mn handen wat te krampen. De plus grips voelen erg goed aan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8n6mUvg-gC5t7YyIxegFwlsf04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rj7qmFPDzrYnfma0QvMLKBA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etgKy0lX0aCARbBF7RjAn7OsvRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2EZjt9Vp8dJG6bs5pAzcQqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:29:
Ik hoop dat ze na de release van donkey kong ( ben ik de enige die het spel niks lijkt !? ) ze wel eindelijk een hoop switch 2 games gaan aankondigen.. wat weinig keuze op dit moment ….
Ik weet niet wat "een hoop" voor je is maar ik zou niet veel first-party aankondigingen voor 2025 meer verwachten. Eén of twee verrassingen zijn wel nog mogelijk. Nintendo is verder niet zo van het lang op voorhand aankondigen :) Third party verwacht ik wel nog enkele heel toffe games dit jaar.

(en sorry, ik vind Donkey Kong er heel leuk uit zien, maar ieder zijn ding natuurlijk)
Volgens de podcast van nate begrijp ik dat er ook veel ontwikkelaars zijn die nog steeds geen dev kit hebben ontvangen van Nintendo . Slechte zaak. Vermaak me op dit moment wel met zelda echoes maar goed dat is natuurlijk geen switch 2 game.
De vraag is of het uitmaakt of een game een Switch 1 of Switch 2 game is als je er plezier mee hebt? :) Maar ik begrijp wel dat je een console deels voor bvb. de exclusieve games oppikt.

Wat komt er voorlopig nog aan in de nabije toekomst via Nintendo zelf; Donkey Kong, Drag & Drive, Hyrule Warriors Age of Imprisonment, Kirby Air Riders, Metroid Prime 4, Pokemon Legends, een heel blik GameCube games, en dan nog de twee Switch 2 Edities van Kirby en Super Mario Party Jamboree.

En dan op langere termijn reeds aangekondigd: Splatoon Raiders, Tomodachi Life en Rhythm Paradise Groove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Cyberw00d schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:29:
Ik hoop dat ze na de release van donkey kong ( ben ik de enige die het spel niks lijkt !? ) ze wel eindelijk een hoop switch 2 games gaan aankondigen.. wat weinig keuze op dit moment …. Volgens de podcast van nate begrijp ik dat er ook veel ontwikkelaars zijn die nog steeds geen dev kit hebben ontvangen van Nintendo . Slechte zaak. Vermaak me op dit moment wel met zelda echoes maar goed dat is natuurlijk geen switch 2 game.
Nee tot nu toe lijkt DK mij ook niet geweldig, en zie ik nog geen reden voor een switch2 te kopen.
Ook nog niet met dingen die zijn aangekondigd, ook de nieuwe Pokemon wil ik eerst meer van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ha ha in het DK topic is die aap ook al niet zo populair.Die review van Jurjen heeft nog niet veel goeds gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deezers schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 16:22:
[...]

De papieren PU geeft DK een 96 (Jurjen).
Dat is in dit topic al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:51:
[...]
Ik weet niet wat "een hoop" voor je is maar ik zou niet veel first-party aankondigingen voor 2025 meer verwachten. Eén of twee verrassingen zijn wel nog mogelijk. Nintendo is verder niet zo van het lang op voorhand aankondigen :) Third party verwacht ik wel nog enkele heel toffe games dit jaar.

(en sorry, ik vind Donkey Kong er heel leuk uit zien, maar ieder zijn ding natuurlijk)

[...
Ik bedoel idd de third party games waar ik naar nieuwsgierig ben. Ben wel heel blij dat de nieuwe 007 naar switch 2 komt . Ik wil gewoon games zien die “echt” voor de switch 2 gemaakt zijn . Niet opgeleukte switch 1 games

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberw00d schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Ik bedoel idd de third party games waar ik naar nieuwsgierig ben. Ben wel heel blij dat de nieuwe 007 naar switch 2 komt . Ik wil gewoon games zien die “echt” voor de switch 2 gemaakt zijn . Niet opgeleukte switch 1 games
Ik kijk enorm uit naar Hades II. Hopelijk is die nog voor 2025.

En nja, Elden Ring, FF7 Remake, Borderlands 4, Star Was Outlaws... niet allemaal mijn ding, maar allemaal heel moeilijk om op Switch te krijgen :)

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2025 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Cyberw00d schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Ik zie dat 007 nog geen datum heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:19
Ik kijk echt uit naar DK. Precies het type game waar ik een Switch voor koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-09 14:44
matthijst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:35:
Donkey Kong toch ook maar gepreordered. Beelden zien er wel geinig uit.
Digitaal bij Amazon Japan, 43 euro zo'n beetje.
Vandaag de redeemcode ontvangen in de mail en alvast geïnstalleerd op de console, bedankt voor de tip. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberw00d
jori040 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:25:
[...]

Ik zie dat 007 nog geen datum heeft.
Klopt nog geen datum voor de consoles.
Van de zelfde maker als hitman en die ziet er naar mij mening erg mooi uit . Docked wel wat problemen maar die gaan ze oplossen zeggen ze en ze hebben er gelijk leerling uit getrokken dus verwacht dat die erg mooi gaat uitzien en goed gaat draaien op de switch . Dat zijn wel de type games die ik graag speel naast de first party games . Misschien dat donkey mij nog verast maar had liever een donkey game gezien als tropical freeze . Speelt zo lekker weg en leuke couch co-op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
Lastpost. schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:58:
[...]

Vandaag de redeemcode ontvangen in de mail en alvast geïnstalleerd op de console, bedankt voor de tip. 👍
Kun je die code gewoon in een Europese eShop account gebruiken? Of moet je een aparte Japanse aanmaken? Voor deze prijs kun je het bijna niet laten (al is mijn Japans niet bestaand, en wordt het wel een uitdaging mezelf door de kassa heen te loodsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Emmavdv schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:10:
[...]

Kun je die code gewoon in een Europese eShop account gebruiken? Of moet je een aparte Japanse aanmaken?
Er zijn twee opties. Een apart Japans account of de regio van je huidige account wisselen naar Japan, de code verzilveren en weer terug gaan naar EU. Het wisselen van regio kan trouwens alleen als je tegoed op je account nul is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Kun je die code gewoon in een Europese eShop account gebruiken? Of moet je een aparte Japanse aanmaken? Voor deze prijs kun je het bijna niet laten (al is mijn Japans niet bestaand, en wordt het wel een uitdaging mezelf door de kassa heen te loodsen).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-E0HSNKL_4BeiruA6CnYmyJ-1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4I9ImNnHVyob5NLxsrv7mXy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
JackAvery schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:23:
[...]

Ik kijk enorm uit naar Hades II. Hopelijk is die nog voor 2025.

En nja, Elden Ring, FF7 Remake, Borderlands 4, Star Was Outlaws... niet allemaal mijn ding, maar allemaal heel moeilijk om op Switch te krijgen :)
Hades 2 staat ook op mijn verlanglijstje expres niet voor de Steam deck gekocht . Borderlands 4 ook . Je noemt iniedergeval games op waar ik heel benieuwd naar ben hoe ze gaan draaien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de SF6 spelers hier:

En er komt een network test van Drag x Drive in het weekend van 9 Augustus. Voorlopig nog niet in Europa aangekondigd maar gezien er Global in de naam staat…

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gv8Mdm4WoAAAi9u?format=jpg&name=900x900

[ Voor 51% gewijzigd door JackAvery op 16-07-2025 05:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
Bedacht mij net dat ik nog een Bol.com-cadeaukaart had ‘liggen’, dus meteen maar even de nieuwe DK besteld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Wat betreft Japanse code kopen. Heb je niet kans dat Nintendo je Switch2 blocked met zoiets?
Heeft Microsoft ook gedaan bij mensen.

En aangezien de Japanse Switch 2 language locked is. Krijg je niet zometeen een Japans only spel?

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2025 07:07 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15
matthijst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:35:
Donkey Kong toch ook maar gepreordered. Beelden zien er wel geinig uit.
Digitaal bij Amazon Japan, 43 euro zo'n beetje.
Kan ik een in Japan gekochte DK gamecard gebruiken op mijn EU Switch 2, en ondersteunt deze ook de Nederlandse taal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
[...]

Ik heb mijn hoofd account waarop ik games koop op regio Japan gezet, Switch 2 blijft verder gewoon in Nederlands staan, enkel de eshop is in het Japans nu zolang ik niet terug wissel van regio. Kunt natuurlijk ook een ander account aanmaken.

En in Chrome kun je kiezen voor vertaal pagina, dan is het een fluitje van een cent om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05:22
ChiMan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:10:
[...]

Kan ik een in Japan gekochte DK gamecard gebruiken op mijn EU Switch 2, en ondersteunt deze ook de Nederlandse taal?
Fysieke cartridges kunnen gewoon gespeeld worden. Ongeacht waar ze vandaan komen.

Zo speel ik ook Fantasy Life i. Die heb ik als fysiek cartridge uit Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Die Japanse game pagina's zijn wel echt veel mooier dan bij ons:
https://www.nintendo.com/jp/games/switch2/aaaca/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/510Qy0pZ1r4XpUW8wEltJHOKHqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwBLN7uenLutzB6Beer5HlDS.png?f=fotoalbum_large

Nou... echt heel mooi :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Trouwens net gekocht via Amazon JP, creditcard afgeschreven maar geen order in mijn account... en een mail dat mijn amazon account geblocked is.

Ze hebben wel mijn geld afgeschreven maar willen nu een bankafschrift dat ik ook echt in Japan woon zien... feest.

Amazon account geblokkeerd, geld kwijt, niks.
Top tip :'(

Dus een waarschuwing wie ook denkt dit even via Amazon Japan te doen.

[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2025 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
JackAvery schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:51:
[...]

[...]

De vraag is of het uitmaakt of een game een Switch 1 of Switch 2 game is als je er plezier mee hebt? :) Maar ik begrijp wel dat je een console deels voor bvb. de exclusieve games oppikt.

Wat komt er voorlopig nog aan in de nabije toekomst via Nintendo zelf; Donkey Kong, Drag & Drive, Hyrule Warriors Age of Imprisonment, Kirby Air Riders, Metroid Prime 4, Pokemon Legends, een heel blik GameCube games, en dan nog de twee Switch 2 Edities van Kirby en Super Mario Party Jamboree.

En dan op langere termijn reeds aangekondigd: Splatoon Raiders, Tomodachi Life en Rhythm Paradise Groove
Tja, als ik dan voor mezelf ga kijken zie ik er daar eigenlijk maar twee die ik echt tof vind - MP4 en PL-ZA. En dat zijn S1 titels met een S2 upgrade dus dat zijn niet echt system sellers. Ik moet toegeven dat ik de S2 een mooi apparaat vind maar de games zijn echt om te janken - de "beste" game op de S2 zou voor mij nu een opgepoetste S1 titel zijn (TOTK) en als je daar je console op moet verkopen...

In eerste instantie had ik het idee dat de S2 eigenlijk eind vorig jaar al op de markt had moeten komen, maar dat hij op de één of andere manier uitgesteld is. Dat zou verklaren waarom er zo opvallend veel voorraad is. Maar aan de softwarekant krijg ik het idee dat hij beter pas eind 2025 of begin 2026 had kunnen komen want het is allemaal wel érg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Phusebox schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:44:
Trouwens net gekocht via Amazon JP, creditcard afgeschreven maar geen order in mijn account... en een mail dat mijn amazon account geblocked is.

Ze hebben wel mijn geld afgeschreven maar willen nu een bankafschrift dat ik ook echt in Japan woon zien... feest.

Amazon account geblokkeerd, geld kwijt, niks.
Top tip :'(
Vaag. Beide Zelda’s. Donkey Kong en die demo via Amazon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
matthijst schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:55:
[...]

Vaag. Beide Zelda’s. Donkey Kong en die demo via Amazon gekocht.
Hier ook meerdere games gekocht. Wel met een Japans afleveradres in account en VPN (voor de zekerheid), geen probleem ondervonden met mijn ING creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lastpost. schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:57:
[...]

Hier ook meerdere games gekocht. Wel met een Japans afleveradres in account en VPN (voor de zekerheid), geen probleem ondervonden met mijn ING creditcard.
Heb ook een Japans adres in mijn account, anders kun je geen digitale producten kopen.

Het mooiste vind ik dat ze eerst het geld afschrijven en dan een mail sturen met verdachte transactie, dus je account is geblokkeerd. Maar wel mijn geld afschrijven en de order op cancelled zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2025 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Phusebox schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:48:
Krijg je niet zometeen een Japans only spel?
Er zijn spellen in de Japanse eShop die alleen in het Japans zijn, maar er zijn ook genoeg spellen in de Japanse eShop met Engels.

De Japanse entry voor Bananza laat zien dat Engels ondersteund wordt:
対応言語
日本語, 英語, フランス語, イタリア語, ドイツ語, スペイン語, オランダ語, ポルトガル語, ロシア語, 韓国語, 中国語 (簡体字), 中国語 (繁体字)

Nintendo Switch 2(日本語・国内専用)では日本語でのみ遊べます。ただし、一部、ソフト内で言語を変更できる場合があります。

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb ook een aantal Japanse afleveradressen in m'n account zie ik (ophalen bij 7-Eleven), maar gewoon besteld met Nederlands adres. Hij zegt ook "delivers to The Netherlands", op die pagina's.
Gebruik ook geen VPN, dus het is op zich zoals het via Amazon zou moeten werken.

Bestel een keer of 15 per jaar bij Amazon Japan, geen idee of dat nog uitmaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 16-07-2025 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
matthijst schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:02:
Heb ook een aantal Japanse afleveradressen in m'n account zie ik (ophalen bij 7-Eleven), maar gewoon besteld met Nederlands adres. Hij zegt ook "delivers to The Netherlands", op die pagina's.
Gebruik ook geen VPN, dus het is op zich zoals het via Amazon zou moeten werken.

Bestel een keer of 15 per jaar bij Amazon Japan, geen idee of dat nog uitmaakt.
Met NL adres kreeg ik de melding dat digitale producten niet beschikbaar zijn op dat adres. Ach ja dure les. Dan maar geen DK Bananza, ga niet nog eens 70 euro uitgeven nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geld krijg je wel terug natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
matthijst schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:08:
Geld krijg je wel terug natuurlijk :)
Dat is nog maar de vraag, want het is geen reservering op mijn creditcard maar direct afgeschreven. En ik kan niet meer inloggen op mijn Amazon account dus ook geen contact opnemen met de customer service over die order. Ook geen orderbevestiging per mail gehad met een ordernummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:12:
[...]

Dat is nog maar de vraag, want het is geen reservering op mijn creditcard maar direct afgeschreven. En ik kan niet meer inloggen op mijn Amazon account dus ook geen contact opnemen met de customer service over die order. Ook geen orderbevestiging per mail gehad met een ordernummer.
Ga er maar vanuit dat je het terug gaat krijgen, order is canceled toch? en anders terugvragen via je creditcard aanbieder

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 16-07-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1SuZVrnn3Q7woAQc7ZWOeBIENo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mu3VaHUb3G5xPvj3Rlc7ISFe.png?f=user_large
Geen idee hoe jullie het met een NL adres voor elkaar krijgen dan
Zelfs met een Japans adres werkt het niet meer

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2025 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vaag, ik zie dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNX8AfZFTVgvajRCSEX48pUHXbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmgAhNh58YO9YXxyYBHWheeW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
Tweede account gemaakt, ook geblocked.

Je moet een Japans adres opgeven dat overeenkomt met je creditcard, en dat kan dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 16-07-2025 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 12:14
RayNbow schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:02:
[...]

Er zijn spellen in de Japanse eShop die alleen in het Japans zijn, maar er zijn ook genoeg spellen in de Japanse eShop met Engels.

De Japanse entry voor Bananza laat zien dat Engels ondersteund wordt:

[...]
Als ik het op de website laat vertalen staat onder de rij ondersteunde talen deze opmerking:

Nintendo Switch 2 (Japanese, domestic exclusive) can only be played in Japanese. However, in some cases, the language can be changed within the software.

En wat bedoelen ze dan met "some cases". Bij de Nederlandse eshop staat deze disclaimer niet. Dit is dus de Japanse versie en er is een kans dat de game in het Japans opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:50:
[...]

Tja, als ik dan voor mezelf ga kijken zie ik er daar eigenlijk maar twee die ik echt tof vind - MP4 en PL-ZA. En dat zijn S1 titels met een S2 upgrade dus dat zijn niet echt system sellers. Ik moet toegeven dat ik de S2 een mooi apparaat vind maar de games zijn echt om te janken - de "beste" game op de S2 zou voor mij nu een opgepoetste S1 titel zijn (TOTK) en als je daar je console op moet verkopen...
Is er dan iets mis met Metroid of met Pokémon omdat het cross-generation is? Maakt dit het spel minder nieuw? Minderwaardig?

Ik begrijp dat mensen graag exclusives willen en die komen er ook. Maar laten we ook niet doen alsof die andere games plots nutteloos zijn, en alsof de upgrade niet bestaat.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten :) maar wie nu al een Switch 2 heeft, wist toch gewoon welke games er aan kwamen op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan ik het niet gewoon in de Japanse e-shop via de browser kopen met mijn Japans Nintendo account?

Pagina: 1 ... 106 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4