Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
de Foarsitter schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:12:
Dan maar ergens anders pre-orderen, want ik heb geen PayPal of creditcard en dit zijn dan de enige betaalopties in de My Nintendo Store.
Welke bank heb je? De meeste hebben tegenwoordig een Visa Debit of Debit Mastercatd als betaalkaart, waarmee je ook in de Nintendo Store kunt betalen. Zover ik weet levert alleen de ING nog Maestro of V-Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Toch wel benieuwd naar de oplages en pricing van Nintendo voor de Nintendo Switch 2 voor uitgevers, veel third parties kiezen blijkbaar naast de digitale versie voor een Game Keycard of een Code-In-A-Box en niet voor een volledige cartridge release. Erg jammer.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Ok, heb laatste tig pagina's niet gelezen buitenland vakantie internet is niet zo snel en het is vakantie ;)
Maar nu wil ik op mijn switch 2 spelen (speciaal voor de vakantie gekocht) alleen hij zal en moet een update van zelda totk downloaden. Doe ik dat niet dan kan ik ook niet spelen met het upgradepakket 😡

En de campingwifi werkt natuurlijk alleen met een extra inlogpagina die de switch niet wil/kan openen.

Dat is toch gewoonweg weer slecht geregeld van Nintendo. Ik heb 2 weken geleden voor vertrek alles geüpdatet zodat ik dit soort problemen niet zou hebben maar wederom is het het online gedeelte wat voorkomt dat ik gewoon even een spelletje kan spelen.....
Flight modus helpt overigens ook niet.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-09 13:55
Slicey schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:54:
Fantasy Life i is inderdaad echt geweldig.. Town building + soort MMO gecombineerd. Verhaal is niet slecht maar vooral de gameplay is geweldig. Je bent zo een paar uur kwijt als je het spel opstart
Ja, best leuk. Ben alleen afgehaakt bij laatste eindbaas. Dat gaat voor mijn gevoel een uur duren, zonder spanning 🙂 Maar misschien vergis ik me, zal het toch eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harley schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:54:
Ok, heb laatste tig pagina's niet gelezen buitenland vakantie internet is niet zo snel en het is vakantie ;)
Maar nu wil ik op mijn switch 2 spelen (speciaal voor de vakantie gekocht) alleen hij zal en moet een update van zelda totk downloaden. Doe ik dat niet dan kan ik ook niet spelen met het upgradepakket 😡

En de campingwifi werkt natuurlijk alleen met een extra inlogpagina die de switch niet wil/kan openen.

Dat is toch gewoonweg weer slecht geregeld van Nintendo. Ik heb 2 weken geleden voor vertrek alles geüpdatet zodat ik dit soort problemen niet zou hebben maar wederom is het het online gedeelte wat voorkomt dat ik gewoon even een spelletje kan spelen.....
Flight modus helpt overigens ook niet.
Hebben we het nu over een TOTK update of over het eerdere gedoe met de TOTK Upgradepack via NSO + Uitbreidingspakket? In het eerste geval is het een update, maar je geeft al aan alles geüpdatet te hebben. In het tweede geval: "Je hebt een internetverbinding nodig om de downloadbare content te kunnen starten. Na het opstarten kun je de downloadbare content zeven dagen spelen zonder internetverbinding."

https://www.nintendo.com/...witch-Online-1442566.html

Wat is er slecht geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:30
L23 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:24:
[...]

Hebben we het nu over een TOTK update of over het eerdere gedoe met de TOTK Upgradepack via NSO + Uitbreidingspakket? In het eerste geval is het een update, maar je geeft al aan alles geüpdatet te hebben. In het tweede geval: "Je hebt een internetverbinding nodig om de downloadbare content te kunnen starten. Na het opstarten kun je de downloadbare content zeven dagen spelen zonder internetverbinding."

https://www.nintendo.com/...witch-Online-1442566.html

Wat is er slecht geregeld?
Het probleem zit waarschijnlijk in de Zelda Notes. De updaterevisie op de Nintendo website geeft expliciet aan dat je de laatste update nodig hebt om Zelda Notes te kunnen gebruiken - en die zitten dus in die S2 edities. Met andere woorden, als ik het goed lees kun je die S2 edities dus alleen spelen als je de laatste updates hebt. De laatste update is van 3 juli, dus als je dan twee weken geleden voor het laatst alles bijgewerkt hebt, mis je die update en kun je de S2 versie dus niet spelen.

Wat ik me dan afvraag is hoe de S2 weet dat die update er is, zonder dat hij die update al binnen heeft. Voor zover ik weet zou de updatecheck ook automatisch die update moeten downloaden, maar misschien dat je dat uit kan zetten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seal64 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Het probleem zit waarschijnlijk in de Zelda Notes. De updaterevisie op de Nintendo website geeft expliciet aan dat je de laatste update nodig hebt om Zelda Notes te kunnen gebruiken - en die zitten dus in die S2 edities. Met andere woorden, als ik het goed lees kun je die S2 edities dus alleen spelen als je de laatste updates hebt. De laatste update is van 3 juli, dus als je dan twee weken geleden voor het laatst alles bijgewerkt hebt, mis je die update en kun je de S2 versie dus niet spelen.

Wat ik me dan afvraag is hoe de S2 weet dat die update er is, zonder dat hij die update al binnen heeft. Voor zover ik weet zou de updatecheck ook automatisch die update moeten downloaden, maar misschien dat je dat uit kan zetten of zo?
Je kan de game toch gewoon zonder Zelda Notes spelen? Zelf nog niks gedaan met Zelda Notes en ik draai een oude versie (1.3.0). harley is in zijn verhaal niet zo duidelijk, maar hij geeft volgens mij aan al twee weken geen internet verbinding gemaakt te hebben met de Switch 2 (alles voor de de vakantie geüpdatet).

NSO + Uitbreidingspakket content dat na zeven dagen een internetverbinding nodig heeft ter controle klinkt mij logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Anders misschien een hotspotje op telefoon opzetten?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Ja heb nu maar de update via hotspot van de telefoon gedaan, lekker traag en omslachtig maar vooruit.

Ik dacht dat de switch 14 dagen zonder internet vooruit kon.
Zelda notes gebruik ik niet, maar de switch 2 editie werkt dus blijkbaar ook niet als je niet online kunt (eens per 7 dagen blijkbaar? )

Bevestigd toch maar weer dat alles fysiek gewoon een betere optie is imo.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 11-07-2025 17:46 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Misschien de update uit online abonnement? Dan is het niet zo gek dat ie eens per 7 dagen checkt of je nog een abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Weet niet of dit bij iedereen al bekend is, maar de 8k versie van de hagibis usb-c naar hdmi dongle werkt prima als mobiele dock!

€18 op aliexpress, ik hoefde de recent uitgebrachte firmware niet eens meer te updaten…👍🏻💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:05
boefje79 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:56:
Weet niet of dit bij iedereen al bekend is, maar de 8k versie van de hagibis usb-c naar hdmi dongle werkt prima als mobiele dock!

€18 op aliexpress, ik hoefde de recent uitgebrachte firmware niet eens meer te updaten…👍🏻💪🏼
Heb je een linkje? Ik kan m niet vinden op ali :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
TeunVR schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:35:
[...]

Heb je een linkje? Ik kan m niet vinden op ali :-(
Ik heb hier besteld maar is nu uitverkocht:

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €32,65 | Hagibis Switch Dock voor Nintendo Switch/OLED/Switch2 USB C naar HDMI Kabel Adapter 8K @ 60Hz HDR 100W PD voor Laptops SteamDeck ROG
https://a.aliexpress.com/_EHDuUKQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Deze lijkt dezelfde maar check het wel even goed.
Je moet de 8k-versie hebben. De switch2-compatible firmware brickt de 4k-versie

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €31,99 | Switch Dock voor Nintendo Switch en OLED, USB C naar HDMI-kabeladapter met 8K bij 60 Hz HDMI, Type-C-adapter voor Steam Deck, ROG ALLY
https://a.aliexpress.com/_EyUgY06

[ Voor 46% gewijzigd door boefje79 op 11-07-2025 21:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Stel command and conquer collectie komt op switch 2. Met muis control, alles werkt goed etc….

Dan ontploft het internet toch? Dat gaat als een malle verkopen. Waarom is dat er dan nog niet, al is het een aankondiging?

Het is NU de tijd als game house om die muis controls op de switch 2 te gebruiken voor snelle verkoop!

Maar liefst 0 bedrijven die hiervan willen profiteren. Ze liggen allemaal te slapen. Snap daar helemaal niks van.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 11-07-2025 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Turfschipper schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:12:
Maar liefst 0 bedrijven die hiervan willen profiteren. Ze liggen allemaal te slapen. Snap daar helemaal niks van.
Er zijn toch gewoon games die mouse support hebben?

https://www.nintendolife....use-mode-compatible-games

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Turfschipper een redelijk aantal ontwikkelaars heeft nog geen of nog niet lang Switch 2 dev kits lijkt het. Ik verwacht wel wat third party aankondigingen vanaf de volgende Direct, maar 2026 zal de grote test worden.

Kunitsu-gami en Civilization zijn wel heel mooie voorbeelden van games waar muisondersteuning voor gemaakt is :)

(En ja Red Alert 2 of Starcraft 2 op Switch 2 zou hilarisch zijn)

[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 11-07-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EA die even de Command and Conquer collectie uit de jaren 90 op de Switch 2 uitbrengt... ik zie het niet snel gebeuren. Zou het wel tof vinden hoor, maar waar blijven recentere collecties zoals Mass Effect Legendary Edition?

Los van dat ze nog geen of nog niet lang Switch 2 dev kits hebben. We hebben het hier over EA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
harley schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 17:46:
Ja heb nu maar de update via hotspot van de telefoon gedaan, lekker traag en omslachtig maar vooruit.

Ik dacht dat de switch 14 dagen zonder internet vooruit kon.
Zelda notes gebruik ik niet, maar de switch 2 editie werkt dus blijkbaar ook niet als je niet online kunt (eens per 7 dagen blijkbaar? )

Bevestigd toch maar weer dat alles fysiek gewoon een betere optie is imo.
Wat ik ook irritant vind is dat je geen games of updates kunt binnenhalen op je Switch als Zelda nog open staat. Deze gebruikt dus inderdaad (continu?) internet waardoor downloads pas starten of verder gaan als je Zelda hebt afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 08:22
joblamie schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:19:
[...]

Wat ik ook irritant vind is dat je geen games of updates kunt binnenhalen op je Switch als Zelda nog open staat. Deze gebruikt dus inderdaad (continu?) internet waardoor downloads pas starten of verder gaan als je Zelda hebt afgesloten.
Dit geldt volgens mij voor alle applicaties. Heel irritant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die de nieuwe Pro Controller oncomfortabel vinden? De knoppen, e.d. voelen heel fijn maar de vorm is het net niet.

De originele Pro Controller lag heel natuurlijk in de hand. Als ik die vastpakte dan lagen mijn vingers bijna automatisch op de knoppen. Dat is bij de nieuwe niet het geval. Ik moet ook echt mijn best doen om de extra knop rechtsachter te kunnen gebruiken. Ik moet telkens mijn hand een beetje draaien/verplaatsen om die in te kunnen drukken.

Betwijfel ook of ik er aan ga wennen. Bij de originele Pro Controller was het uitpakken en spelen, maar nu ben ik na uren gebruik nog steeds aan het klooien. Zo jammer dat ze de vorm aangepast hebben. (Vind ik dan, er zijn waarschijnlijk ook mensen die er juist blij mee zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok…ok…. Zit te veel in mijn eigen “waar blijft game x uit 1990 ? “ wereld. 😊 Maar man wat zou het vet zijn. Old school rts.

Net 4 uur zitten Tombraideren 2. 50% procent batterij over. Dus voor de oudere games hoef je je 0 zorgen te maken over de batterij. Je kan een hele dag gamen.

Geweldig hoor, op dat grote scherm. Alleen al voor je switch collectie weer opnieuw te kunnen spelen is de switch 2 een aanrader. Zoveel vetter. Vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:02:
EA die even de Command and Conquer collectie uit de jaren 90 op de Switch 2 uitbrengt... ik zie het niet snel gebeuren. Zou het wel tof vinden hoor, maar waar blijven recentere collecties zoals Mass Effect Legendary Edition?

Los van dat ze nog geen of nog niet lang Switch 2 dev kits hebben. We hebben het hier over EA :P
Gezien EA aan FIFA en Madden werken hebben ze wel zeker kits. Of dat de beste manier is om ze te gebruiken… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Haha. Door de jaren heen lijstje met games op Dekudeals gemaakt om “ooit” te kopen.
Dacht gisteravond “Switch 2 versie van ToTK voor 48 euro is niet duur”, Amazon Jp.
Spel gekocht. Ff starten. “Continue?” Huh? “Hoezo continue?”
Bleek dat ik ‘m al had op m’n eigen account |:(
Karma denk ik, voor de gehackte Oled, waarmee ik ooit die lijst heb gemaakt. :D

Dan is t wel jammer dat je verder niks met digitale games kan (permanent aan iemand anders geven bv)? Of kan ik d’r nog wat mee?

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 12-07-2025 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cannoli schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 01:46:
Zijn er hier meer mensen die de nieuwe Pro Controller oncomfortabel vinden? De knoppen, e.d. voelen heel fijn maar de vorm is het net niet.

De originele Pro Controller lag heel natuurlijk in de hand. Als ik die vastpakte dan lagen mijn vingers bijna automatisch op de knoppen. Dat is bij de nieuwe niet het geval. Ik moet ook echt mijn best doen om de extra knop rechtsachter te kunnen gebruiken. Ik moet telkens mijn hand een beetje draaien/verplaatsen om die in te kunnen drukken.

Betwijfel ook of ik er aan ga wennen. Bij de originele Pro Controller was het uitpakken en spelen, maar nu ben ik na uren gebruik nog steeds aan het klooien. Zo jammer dat ze de vorm aangepast hebben. (Vind ik dan, er zijn waarschijnlijk ook mensen die er juist blij mee zijn.)
Juist een Pro 2 controller besteld om kramp met de originele controller in handheld te voorkomen. Ik weet niet wat het is, maar mijn rechterhand en -pols doen sinds ik de Switch 2 binnen heb pijn na een paar minuten spelen. Denk dat het ding toch net te groot of te zwaar is.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:07:
[...]

Juist een Pro 2 controller besteld om kramp met de originele controller in handheld te voorkomen. Ik weet niet wat het is, maar mijn rechterhand en -pols doen sinds ik de Switch 2 binnen heb pijn na een paar minuten spelen. Denk dat het ding toch net te groot of te zwaar is.
Voor handheld gebruik ik de Savage Raven (Skull&Co) NeoGrip. Grips van dit merk gebruik ik al sinds de eerste Switch, anders krijg ik handheld ook vrij snel last van kramp of een doof gevoel in de arm.

Docked gebruikte ik altijd de originele Pro Controller. Die vind ik qua vorm en formaat bijna perfect. Bij de Pro Controller 2 krijg ik nu pijn in de gewrichten van mijn rechter duim en wijsvinger. Heel jammer. Denk dat ik de Pro 2 retour ga sturen en de Pro 1 blijf gebruiken. Zeker geen drama maar wel jammer (de extra knoppen zijn erg handig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat nieuws:

Er is op de eShop nu een demo beschikbaar van Wild Hearts S. Interessant voor wie deze game in de stijl van Monster Hunter eens wilt testen. De save werkt ook in het volledige spel

IO Interactive zegt dat er updates aankomen voor de Switch 2 versie van Hitman: World of Assassination die enkele van de problemen met de performance zouden moeten oplossen.

En voor de mensen met interesse in de Ys franchise: Ys X Proud Nordics heeft nog steeds geen Engelse release, maar de Japanse en Chinese Switch 2 versie krijgt zowel een 60fps als een 120 fps modus. Inhoudelijk zijn er ook wat toevoegingen, meer informatie op RPGSite.

[ Voor 23% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:57
Man, wat is Fantasy Life i zo'n goed spel. Wel een beetje grindy, maar het verhaal is ook heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Sir_Lion schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:03:
Man, wat is Fantasy Life i zo'n goed spel. Wel een beetje grindy, maar het verhaal is ook heel goed.
Vermaak me er ook prima mee, animal crossing is mij veel te traag maar dit speelt heerlijk weg.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Wat meer getest met de hagibis-dongle. Vrijwel alle games doen het prima (veel getest), maar gek genoeg komt cyberpunk op een zwart scherm. Ook na te zijn doorgeklikt in menu en ingame.

Verder hier en daar in wat games (MKW bv maar ook in sports) een micro audio stutter.

Niet perfect dus maar voor €17 een leuke optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ziet er wel mooi uit die Tony.
Hopelijk gaan er de komende tijd meer van die classic ps4/xb1/s games uitkomen op de Switch.
Destiny lijkt me ook mooi. GTA V nog maar een keer. En wat COD’s ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nogal belangrijke info voor zij die deze game willen:
  • Switch 1 digitale versie: heeft gratis upgrade naar Switch 2 versie, 50 euro voor standaard versie (eshop)
  • Switch 1 fysieke versie: heeft geen upgrade naar Switch 2 versie, 50 euro.
  • Switch 2 "fysieke" versie: code in a box, 50 euro, standaard versie
  • Switch 2 digitale versie: 70 euro (eshop), maar het gaat om de Digital Deluxe edition. Als je de standaard versie wilt, moet je de Switch 1 versie kopen en upgraden.
Natuurlijk zijn de fysieke versies ook voor minder te vinden. Ook digitaal is mogelijk als je wat op internet naar codes gaat zoeken

Switch 2 is duidelijk de betere versie maar er zijn schijnbaar enkele crashes in de game op dit moment. Multiplayer splitscreen werkt aan 30 fps.

[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 12-07-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:52:
Ziet er wel mooi uit die Tony.
Hopelijk gaan er de komende tijd meer van die classic ps4/xb1/s games uitkomen op de Switch.
Destiny lijkt me ook mooi. GTA V nog maar een keer. En wat COD’s ofzo.
THPS3+4 is een van de eerste third party games die gelijk uitkomt met de andere platforms. Bij THPS1+2 kwam de Switch versie pas een jaar later uit.

GTA V zou leuk zijn, maar verwacht ik niet snel. Gezien het een PS3/360 game is had ik het al lang verwacht op de Switch 1. Call of Duty is al bevestigd, maar nog niet aangekondigd en geen idee of ze dan ook oudere games gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:57:
[...]

Nogal belangrijke info voor zij die deze game willen:
  • Switch 1 digitale versie: heeft gratis upgrade naar Switch 2 versie, 50 euro voor standaard versie (eshop)
  • Switch 1 fysieke versie: heeft geen upgrade naar Switch 2 versie, 50 euro.
  • Switch 2 "fysieke" versie: code in a box, 50 euro, standaard versie
  • Switch 2 digitale versie: 70 euro (eshop), maar het gaat om de Digital Deluxe edition. Als je de standaard versie wilt, moet je de Switch 1 versie kopen en upgraden.
Natuurlijk zijn de fysieke versies ook voor minder te vinden. Ook digitaal is mogelijk als je wat op internet naar codes gaat zoeken

Switch 2 is duidelijk de betere versie maar er zijn schijnbaar enkele crashes in de game op dit moment. Multiplayer splitscreen werkt aan 30 fps.
Daar hadden ze het in de review ook over. Zowel digitale versie deluxe en standaard hebben een gratis upgrade naar de Switch 2 versie? In de review konden ze alleen de digitale deluxe versie bevestigen, maar dit was ook voordat de standaard versie uit was.

Ik vind zowel de Switch 1 en Switch 2 versie er interessant uitzien. Heb me ook prima vermaakt met 1+2 op de Switch 1, maar goed toen had je ook weinig keus. Nu niet van plan met 3+4 nog de Switch 1 versie te spelen met een Switch 2 in huis. Dit soort games komen uiteraard wel beter tot hun recht in 60 fps en dat waren de originele games ook. In dat opzicht is de Switch 1 versie een beetje raar. Die gratis upgrade maakt het idee wel interessant, maar ik zie inderdaad Switch 2 codes voor minder. Ik lees trouwens dat de Switch 1 versie fysiek alleen THPS3 op de cartridge heeft staan. Op zich wel zin in de game, maar nog niet zo verleidelijk als THPS1+2 fysiek voor de Switch 1 destijds. Koop het wel een keer in de aanbieding.

[ Voor 9% gewijzigd door L23 op 12-07-2025 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:16:
[...]

Daar hadden ze het in de review ook over. Zowel digitale versie deluxe en standaard hebben een gratis upgrade naar de Switch 2 versie? In de review konden ze alleen de digitale deluxe versie bevestigen, maar dit was ook voordat de standaard versie uit was.
Iemand met een Switch 1 standard editie zal dit moeten bevestigen. Op de eShop zie ik alvast de upgrade niet staan, maar ik zie wel een heel vaag gratis "Content Pack"....Uit de video is duidelijk dat deze voor de Digital Deluxe versie bestaat. Ik zou het vreemd vinden als dit niet kan voor de standaard versie gezien men standaard versies voor Switch 2 als code-in-a-box verkoopt.
Ik vind zowel de Switch 1 en Switch 2 versie er interessant uitzien. Heb me ook prima vermaakt met 1+2 op de Switch 1, maar goed toen had je ook weinig keus. Nu niet van plan met 3+4 nog de Switch 1 versie te spelen met een Switch 2 in huis. Dit soort games komen uiteraard wel beter tot hun recht in 60 fps en dat waren de originele games ook. In dat opzicht is de Switch 1 versie een beetje raar. Die gratis upgrade maakt het idee wel interessant, maar ik zie inderdaad Switch 2 codes voor minder. Ik lees trouwens dat de Switch 1 versie fysiek alleen THPS3 op de cartridge heeft staan. Op zich wel zin in de game, maar nog niet zo verleidelijk als THPS1+2 fysiek voor de Switch 1 destijds. Koop het wel een keer in de aanbieding.
Tenzij iemand echt graag fysiek wilt zou ik gewoon een digitale versie aanraden hier. En inderdaad, die prijs gaat nog wel dalen. 1+2 kost regelmatig minder dan 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:24:
[...]

Iemand met een Switch 1 standard editie zal dit moeten bevestigen. Op de eShop zie ik alvast de upgrade niet staan, maar ik zie wel een heel vaag gratis "Content Pack"....Uit de video is duidelijk dat deze voor de Digital Deluxe versie bestaat. Ik zou het vreemd vinden als dit niet kan voor de standaard versie gezien men standaard versies voor Switch 2 als code-in-a-box verkoopt.
Ik weet ook niet wat die content pack inhoud, staat niks bij :P Er staat niet zozeer een upgrade in de eShop, maar de Switch 2 versie is dan afgeprijsd naar 0 euro als je de Switch 1 versie digitaal bezit. Alleen dus geen idee of dit enkel voor de Deluxe versie is of ook voor de standaard versie.

Verder geen idee wat wel en niet vreemd is, tot aan de release was er überhaupt geen upgrade path gecommuniceerd. Vandaar nu ook de onduidelijkheid/verwarring.

Edit: Uiteindelijk kan je het beste gewoon de digitale Switch 2 editie kopen denk ik. Ondanks dat je met de gratis upgrade beide versie kan hebben zie ik mijzelf niet de Switch 1 versie spelen. Ik las ook dat progressie/save data niet uitwisselbaar is tussen de Switch 1 en Switch 2 versie.

[ Voor 12% gewijzigd door L23 op 12-07-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:22
Die ivoler screen protector is toch vrij karig, ondanks dat ik m'n Switch 2 aardig baby en hij bijna altijd in de Savage Raven case zit is het gelukt om er een kras op te krijgen.

Erg jammer, op m'n Steam Deck (LCD) zit geen screen protector en de screen protector van m'n Switch 1 ziet er ook nog als nieuw uit.

Voor mij geen ivoler meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
Evernote schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:50:
Die ivoler screen protector is toch vrij karig, ondanks dat ik m'n Switch 2 aardig baby en hij bijna altijd in de Savage Raven case zit is het gelukt om er een kras op te krijgen.

Erg jammer, op m'n Steam Deck (LCD) zit geen screen protector en de screen protector van m'n Switch 1 ziet er ook nog als nieuw uit.

Voor mij geen ivoler meer..
Wat let je om hem er weer af te halen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Koei-Tecmo levert een serieus aangepaste versie van Wild Hearts op Nintendo Switch 2. Hoewel je sommige downgrades ziet (zie bvb. Water) vs. series S zijn er ook punten die beter zijn (framerate, texturewerk). Persoonlijk ook niet overtuigd dat de originele waas die over het spel lag ten goede komt van de oudere versies.

Sowieso is Wild Hearts niet altijd moeders mooiste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik vind die Wild Hearts wel een bijzondere.

Iedereen kan dit trouwens zelf checken want er is nu een demo van in de eShop.

Doordat ze die waas er af hebben gehaald ziet de game er veel scherper en kleurrijker uit dan zelfs een PS5 Pro. Indrukwekkend wel. Dat er her en der wat effecten zoals waterplasjes weg worden gelaten is eigenlijk ook dikke prima, daar mis je weinig aan.

Alleen de pop-in in de Switch 2 versie is dra-ma-tisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 23:36

Mauz1978

Console War Veteran

joblamie schreef op zondag 13 juli 2025 @ 09:11:
Ik vind die Wild Hearts wel een bijzondere.

Iedereen kan dit trouwens zelf checken want er is nu een demo van in de eShop.

Doordat ze die waas er af hebben gehaald ziet de game er veel scherper en kleurrijker uit dan zelfs een PS5 Pro. Indrukwekkend wel. Dat er her en der wat effecten zoals waterplasjes weg worden gelaten is eigenlijk ook dikke prima, daar mis je weinig aan.

Alleen de pop-in in de Switch 2 versie is dra-ma-tisch.
Die waas heeft meerdere spellen op de pro, die de switch gewoon niet heeft. Zoals bij Hogwarts was dat echt een immersive breaking ervaring voor me. Ik kon niet voorbij die waas/mist kijken, terwijl er op de switch niks te zien is.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 22-09 09:22
Emmavdv schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:06:
[...]

Wat let je om hem er weer af te halen? :)
De pakket bezorger. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:17
toch maar fantasy life gekocht, na veel positieve reviews. Ziet er goed uit dusver en leuk verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:35
DK reviews gaan de 16e online.

Dit zou een hoog cijfer in de weg kunnen zitten: https://pu.nl/nieuws/nint...s-in-donkey-kong-bananza/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11
jori040 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:51:
DK reviews gaan de 16e online.

Dit zou een hoog cijfer in de weg kunnen zitten: https://pu.nl/nieuws/nint...s-in-donkey-kong-bananza/
Volgens mij met name een ding bij digital foundry en mensen die religieus die mannetjes volgen. De rest wil gewoon leuke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
giantgiantus schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Volgens mij met name een ding bij digital foundry en mensen die religieus die mannetjes volgen. De rest wil gewoon leuke game.
Als de game super leuk is kan je gewoon een 95 geven en het toch even noemen in de review. ;)

Een 90 op Metacritic verwacht ik wel.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 13-07-2025 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
jori040 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Als de game super leuk is kan je gewoon een 95 geven en het toch even noemen in de review. ;)
Zeker. En dat is terecht, maar het hedendaags gezeur over een framepje meer of minder is vermoeiend. Maak gewoon vette games met goede gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
giantgiantus schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Zeker. En dat is terecht, maar het hedendaags gezeur over een framepje meer of minder is vermoeiend. Maak gewoon vette games met goede gameplay.
Er is ook al gezeur over dat dit spel eigenlijk voor de Switch 1 in ontwikkeling was.Ja goed die versie bestaat niet en dus is het een Switch 2 titel.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 13-07-2025 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06

MazeWing

The plot thickens...

giantgiantus schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Wat mij betreft mag er aanzienlijk meer gezeur zijn voor slechte performance in games. Zeker sinds dit de laatste jaren echt extreem erg is geworden bij een heleboel nieuwe spellen op release, ongeacht het platform.

Optimalisatie is ver te zoeken en upscaling is de makkelijke “pleister” om het toch maar speelbaar te maken. Daarnaast kunnen ze ook gewoon wat grafische pracht en praal terugschroeven om toch een stabiele 60 fps te halen! Het zou jammer zijn als de Switch 2 al een “valse start” maakt doordat zelfs nieuwe spellen weer frame drops krijgen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik vind het wel ballen hebben dat Nintendo zelf wat uitleg geeft over de prestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
MazeWing schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:10:
[...]

Wat mij betreft mag er aanzienlijk meer gezeur zijn voor slechte performance in games. Zeker sinds dit de laatste jaren echt extreem erg is geworden bij een heleboel nieuwe spellen op release, ongeacht het platform.

Optimalisatie is ver te zoeken en upscaling is de makkelijke “pleister” om het toch maar speelbaar te maken. Daarnaast kunnen ze ook gewoon wat grafische pracht en praal terugschroeven om toch een stabiele 60 fps te halen! Het zou jammer zijn als de Switch 2 al een “valse start” maakt doordat zelfs nieuwe spellen weer frame drops krijgen.
Bij Breath of The Wild was/is de framerate verre van perfect en kijk wat er met dat platform is gebeurd.Mensen die puur met Nintendo bezig zijn gaan hier zeker niet over vallen.

Wel moet je tekortkomingen altijd benoemen in een review.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 13-07-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
Ik zou graag er echt van balen in ieder geval, een stabiele fps zie ik wel echt liever dan een wat grafische mooiere game, zeker bij Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Zolang het mijn gameplay niet in de weg zit maakt het me weinig uit. Dat gebeurt bij Nintendo vrijwel nooit. Ik ben er niet zo gevoelig voor en daar ben ik blij mee 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
MazeWing schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:10:
[...]

Game je nog maar sinds kort? Vroeger had je spelletjes met 15 fps en toch was iedereen gewoon bezig met de gameplay. Niet met digital foundry gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
dat gezever over een framedrop naar 59 fps ipv 60 als er veel te doen is op het scherm....get a life.
Als het nou dropt naar 3 fps voor een minuutlang, dan hebben we een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
sderooij schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:19:
dat gezever over een framedrop naar 59 fps ipv 60 als er veel te doen is op het scherm....get a life.
Als het nou dropt naar 3 fps voor een minuutlang, dan hebben we een ander verhaal :)
Er gebeurd op bepaalde momenten idd zoveel in die game dat ik die dips ook wel snap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:04
Ik ben erg tevreden met de Dbrand Killswitch. De Switch 2 is mee op vakantie waar vooral de kinderen er mee spelen (5j en 3j). Nog geen losgekoppelde Switch op de vloer zien liggen :+.
Lees dat Dbrand nieuwe grips gaat versturen en een aanpassing voor de dock adapter zodat deze beter op zijn plek blijft bij het undocken. Prima geregeld d:)b

https://www.reddit.com/r/dbrand/s/PdUuJ9xuCc

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 23:36

Mauz1978

Console War Veteran

De enige game die qua fps echt ongehoord was, was Pokemon Scarlett/Violet. En laat dat de eerste Pokemon game zijn die ik helemaal uit gespeeld heb en bovenaan mijn pokemon beste spellen lijst staat :).

[ Voor 5% gewijzigd door Mauz1978 op 13-07-2025 18:39 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Mauz1978 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:24:
De enige game die qua fps echt ongehoord was, was Pokemon Scarlett/Violet. En laat dat de eerste Pokemon game zijn die ik helemaal uit gespeeld heb en bovenaan mijn pokemon lijst staat :).
Bayonetta 3 was net op het randje maar verder zijn er naar mijn weten geen published Nintendo titels die niet goed speelbaar zijn.Bij deze heb ik het dan ook over een snelle hack/slash game.

Gezien Bayo3 ook wat 30fps gameplay heeft is het sowieso een vreemde mix qua framerate.Gelukkig draait Bayo3 net als Pokemon stukken beter op de Switch2.

Bij DK zie ik het zo ver niet komen.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 13-07-2025 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dus vanmiddag een Switch 2 incl accessoires op de kop getikt. Mario Kart werkte leuk. Bluey spelletje gekocht voor mn zoontje. Prima. Toen wou ik een oude Nintendo game proberen, laten verleiden in het jaarabonnement voor “online”. Daarna zei mn vrouw dat ze Animal Crossing (de nieuwe, weet zo niet meer welke) wel wou spelen. Stond bij Online + of whatever. Ook afgenomen. Kan nergens de game vinden, heb ik nu echt DLC gekocht voor 60 euro (oid) en geen recht op die game :’) ?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kecin schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:02:
Dus vanmiddag een Switch 2 incl accessoires op de kop getikt. Mario Kart werkte leuk. Bluey spelletje gekocht voor mn zoontje. Prima. Toen wou ik een oude Nintendo game proberen, laten verleiden in het jaarabonnement voor “online”. Daarna zei mn vrouw dat ze Animal Crossing (de nieuwe, weet zo niet meer welke) wel wou spelen. Stond bij Online + of whatever. Ook afgenomen. Kan nergens de game vinden, heb ik nu echt DLC gekocht voor 60 euro (oid) en geen recht op die game :’) ?
Het is de DLC waar je toegang tot krijgt in het abonnement. Het spel moet je natuurlijk zelf hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

JackAvery schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:11:
[...]

Het is de DLC waar je toegang tot krijgt in het abonnement. Het spel moet je natuurlijk zelf hebben :)
Auw. In de consumer traps gestapt in die zin dan. Eerste Nintendo sinds de ouderwetse GameBoy geloof ik. Had dus toch even minder impulsief moeten aankopen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Is er iemand die lego star wars saga heeft? Speelt die beter of mooier op de switch 2?

Die is nu maar 16 euro. Inclusief alle DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Kecin schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:15:
[...]

Auw. In de consumer traps gestapt in die zin dan. Eerste Nintendo sinds de ouderwetse GameBoy geloof ik. Had dus toch even minder impulsief moeten aankopen.
Gelukkig krijg je heel veel uren aan gameplay terug in die game.AC is een grote topper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Turfschipper schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:21:
Is er iemand die lego star wars saga heeft? Speelt die beter of mooier op de switch 2?

Die is nu maar 16 euro. Inclusief alle DLC.
Nope.
https://www.reddit.com/r/.../lego_star_wars_switch_2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

[...]

Je hebt met NSO+Expansion pack wel toegang tot aardig wat NES, SNES, GB, GBA, N64 + N64 18+, GameCube en MegaDrive spellen. :p

[ Voor 58% gewijzigd door RayNbow op 13-07-2025 19:52 . Reden: eShop linkjes toegevoegd ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06

MazeWing

The plot thickens...

giantgiantus schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:04:
[...]

Game je nog maar sinds kort? Vroeger had je spelletjes met 15 fps en toch was iedereen gewoon bezig met de gameplay. Niet met digital foundry gezeur.
Ik ben 40 en game serieus sinds 1991 ofzo…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:58
sderooij schreef op zondag 13 juli 2025 @ 17:19:
Leuk dat er hier mensen zijn die voor een ander bepalen dat het niet uitmaakt. Het nare van framedrops is dus juist dat het per persoon verschillend is hoe iemand framedrops ervaart. Dus absoluut fijn als je er zelf geen last van hebt maar het is gewoon erg verveld als je dus voor een ander gaat bepalen dat het niets voorstelt terwijl er genoeg mensen zijn die het als extreem storend ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Dit is een aanrader nu met 80% korting: https://www.nintendo.com/...in-Adventure-2177852.html.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 03:03
[...]

Mocht je nu spijt hebben kun je met het abonnement misschien nog gebruik maken van je herroepingsrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dank, goede tip. Gekocht.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 13:34
Thanks voor de tip! Hier ga ik wel goed op.

Lonely Mountains Downhill pak ik er ook wel eens bij. (Helaas niet in de aanbieding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36
Welke games zouden jullie aanraden voor iemand die voor het eerst een Switch (2) heeft gekocht, kortom wat zijn goede games die elke Switch 2 speler zou moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:10:
Welke games zouden jullie aanraden voor iemand die voor het eerst een Switch (2) heeft gekocht, kortom wat zijn goede games die elke Switch 2 speler zou moeten hebben?
Google?
Alle mario platformers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
- Luigi's Mansion 3
- Luigi's Mansion 2HD
- Super Mario Odyssey
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
- Super Mario Maker 2
- Super Mario Bros Wonder
- Pikmin 4
- Animal Crossing: New Horizons
- Metroid Prime Remastered
- Kirby and the Forgotten Land
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD
- Metroid Dread
- Mario kart Deluxe
- Fire Emblem Engage
- Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp

- Mario kart World [Persooblijk vind ik deze minder dan MK Deluxe]

- Donkey Kong Bananza [17 Juli]
Dit is een echte Switch 2 titel en lijkt een topper te worden.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 14-07-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Blijft natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk, ik vond z'n beetje alle nieuwe mario games niet zo leuk.
Ik heb enorm genoten van Mario Odyssey, waardoor ik de oude manier van Mario games gewoon minder leuk vond.
Verder Luigi's Mansion 2HD en Luigi's Mansion 3, en Pikmin 4 zijn hele leuke games(Volgens mij heb ik Pikmin 3 ook nog uitgespeeld).

Maar iemand kan je hier Zelda nu aanraden, mij zul je dat nooit zien spelen(En ook niet aanraden aan iemand). ik vind dat gewoon echt niks aan.
Aan de hand van de tips hier, beter zelf nog even wat Youtube filmpjes kijken. en eventueel wat demo's downloaden(Wat Nintendo wel vaak heeft).

En bekijk ook zelf de Nintendo website bijv, wat Nintendo zelf heeft uitgegeven. want sommige games zullen niet eens genoemd worden hier.
Zoals Pikmin zie ik bijna nooit hier iemand als tip geven(Nu toevallig wel), maar straks mis je gewoon iets leuks.

[ Voor 18% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-07-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Is de Skyward Sword ooit aangepast naar “normale” besturing?

Zwaardvechten was motion control toch en is later omgezet naar een knoppen combinatie input maar nooit naar gewoon een druk op knop en mep.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Cardwizard schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:48:

Zwaardvechten was motion control toch en is later omgezet naar een knoppen combinatie input maar nooit naar gewoon een druk op knop en mep.

Toch?
Klopt, je gebruikt de rechter stick om met je zwaard te slaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Check vooral ook de eShop voor spellen met demo's: https://www.nintendo.com/...l?f=147394-5-14-68-126555
Nee, want de hele kern van het spel is dat de richting van je zwaardslag een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Al eerder genoemd:
- Super Mario Odyssey
- Super Mario 3D World + Bowser's Fury
Deze spellen hebben beide een grafische update gekregen voor de Switch 2 (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040

Toch?
Ik kan je niet precies vertellen hoe de game met controller speelt.

Zelf speel ik die game altijd met motion controls.Door hem zo te spelen is het voor mij een unieke Zelda ervaring.Was al fan sinds de Wii versie.

Het is ook de enige game waarbij ik de Joy-Cons een keer gebruik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 14-07-2025 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Carlos0_0 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:47:
[...]

Blijft natuurlijk allemaal heel erg persoonlijk, ik vond z'n beetje alle nieuwe mario games niet zo leuk.
Ik heb enorm genoten van Mario Odyssey, waardoor ik de oude manier van Mario games gewoon minder leuk vond.
Verder Luigi's Mansion 2HD en Luigi's Mansion 3, en Pikmin 4 zijn hele leuke games(Volgens mij heb ik Pikmin 3 ook nog uitgespeeld).

Maar iemand kan je hier Zelda nu aanraden, mij zul je dat nooit zien spelen. ik vind dat gewoon echt niks aan.
Aan de hand van de tips hier, beter zelf nog even wat Youtube filmpjes kijken. en eventueel wat demo's downloaden(Wat Nintendo wel vaak heeft).
Luigi's Mansion 2HD:Deze is het zeker waard om in dat lijstje van mij te zetten. :)

Na Tears of The Kingdom ben ik wel klaar met zo'n type Zelda game.Ben meer van de Windwaker/Skyword Sword structuur.

@Carlos0_0 Pikmin 4:Dat is idd zo'n leuk en grappig spel. :) En geslaagd op Unreal Engine 4.

[ Voor 10% gewijzigd door jori040 op 14-07-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ziet hierboven al heel wat suggesties maar misschien kan je je smaak eens delen zodat die gerichter kunnen zijn :) game je op andere platformen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
RayNbow schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:55:
[...]
[...]

Nee, want de hele kern van het spel is dat de richting van je zwaardslag een rol speelt.
Zonde dan sla ik die over, niks voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Het zal wel vloeken in de kerk zijn (soort van), maar ik heb eergisteren Snake.io gekocht en heb de Switch 2 nu vaker in mijn handen gehad dan de oude Switch OLED in een heel jaar. Vind het een prima spel om even te spelen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Turfschipper schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:12:
Stel command and conquer collectie komt op switch 2. Met muis control, alles werkt goed etc….

Dan ontploft het internet toch? Dat gaat als een malle verkopen. Waarom is dat er dan nog niet, al is het een aankondiging?

Het is NU de tijd als game house om die muis controls op de switch 2 te gebruiken voor snelle verkoop!

Waar ik denk ik nog een veel lucratievere markt voor is, is een ergonomische houder voor de switch 2 joycon controller als muis. Geen idee of die al bestaat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ryan1981 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:43:
[...]

Waar ik denk ik nog een veel lucratievere markt voor is, is een ergonomische houder voor de switch 2 joycon controller als muis. Geen idee of die al bestaat :P
Ja die zijn al volop verkrijgbaar. Maar het blijft wel een beetje behelpen vind ik, ik kan er tot op heden niet echt aan wennen en je blijft verlangen naar muis/toetsenbord combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De linker joycon gebruiken voor lopen en met rechts muizen zou ik denk ik best aan kunnen wennen, maar in plaats van iets om de rechter joycon in te stoppen lijkt het me veel beter om gewoon een muis te kunnen verbinden. Maar geen idee of er al muizen zijn die dat ondersteunen of dat de Switch 2 misschien gewoon Bluetooth muizen zou ondersteunen. Als je toch een muisvormig iets mee moet nemen om de joycon in te stoppen kun je beter een hele muis meenemen, veel betere ervaring lijkt me.

Maar wat betreft C&C, ik denk dat het erg tegen zou vallen hoeveel mensen daar echt nog op zitten te wachten. Vast wel wat vaders met nostalgie, maar er is een reden dat het hele rts genre het ook op pc niet zo geweldig doet, er zijn gewoon niet zoveel fans meer van lijkt het.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:10:
De linker joycon gebruiken voor lopen en met rechts muizen zou ik denk ik best aan kunnen wennen, maar in plaats van iets om de rechter joycon in te stoppen lijkt het me veel beter om gewoon een muis te kunnen verbinden. Maar geen idee of er al muizen zijn die dat ondersteunen
dit kan al, ook op Switch 1. Maar het feit dat het standaard in de controller zit kan grote invloed hebben op de adoptie/implementatie van dit soort features. Muis en controller tegelijk gesplitst toelaten is natuurlijk iets complexer en niet standaard…
of dat de Switch 2 misschien gewoon Bluetooth muizen zou ondersteunen. Als je toch een muisvormig iets mee moet nemen om de joycon in te stoppen kun je beter een hele muis meenemen, veel betere ervaring lijkt me.

Maar wat betreft C&C, ik denk dat het erg tegen zou vallen hoeveel mensen daar echt nog op zitten te wachten. Vast wel wat vaders met nostalgie, maar er is een reden dat het hele rts genre het ook op pc niet zo geweldig doet, er zijn gewoon niet zoveel fans meer van lijkt het.
In principe akkoord, maar een port van bvb. De remaster hoeft dan weer niet veel te kosten. Benieuwd hoeveel exemplaren ze nodig hebben om dan winst te maken. Nuja, EA zal het waarschijnlijk nooit doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-07-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Cardwizard schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Zonde dan sla ik die over, niks voor mij
Maar @RayNbow zijn reactie klopt niet. Je kunt gewoon zonder motion control spelen. Wel moet je dan zoals ook eerder gemeld is, rechts, links, boven of onder drukken op de controller om de juiste richting te bepalen. Vrij simpel dus.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Koldur schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:34:
[...]

Maar @RayNbow zijn reactie klopt niet.
Hoezo klopt mijn reactie niet? :p

Toch?
Skyward Sword heeft geen enkele knop om met je zwaard te meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
RayNbow schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:52:
[...]

Hoezo klopt mijn reactie niet? :p

[...]

Skyward Sword heeft geen enkele knop om met je zwaard te meppen.
Skyward Sword heeft gewoon een knoppen besturing op de Switch editie hoor. Je kunt kiezen tussen wel of geen motion.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:30
Koldur schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:54:
[...]

Skyward Sword heeft gewoon een knoppen besturing op de Switch editie hoor. Je kunt kiezen tussen wel of geen motion.
Dan moet, zoals eerder vermeld, de rechterstick gebruiken, er is geen knop om te slaan. Dat is ook logisch omdat het meestal van belang is onder welke hoek je mept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
hcQd schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:03:
[...]

Dan moet, zoals eerder vermeld, de rechterstick gebruiken, er is geen knop om te slaan. Dat is ook logisch omdat het meestal van belang is onder welke hoek je mept.
Je kunt gewoon de knoppen gebruiken hoor, als je de stick niet wilt gebruiken, wat als een knop gezien wordt, kun je het ook gewoon mappen aan andere knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:48
Na veel Youtube filmpjes te hebben gekeken over de Nintendo Switch 2, heb ik nog niet echt het idee dat ik veel mis op de prestaties na. Hoe bevalt hij jullie nu na een maand gebruik? Merk je ook verschil wanneer een Nintendo Switch 1 spel geen Nintendo Switch 2 upgrade heeft gekregen, want dat zou wel tof zijn dat je toch snellere laadtijden of andere dingen merkt door de betere hardware.

Ik hoop persoonlijk dat ze Digimon World: Next Order nog een flinke update gaan geven, dat spel liep na mijn mening niet geweldig op de Nintendo Switch 1.

offtopic:
@RayNbow Gefeliciteerd met je verjaardag

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:09:
Na veel Youtube filmpjes te hebben gekeken over de Nintendo Switch 2, heb ik nog niet echt het idee dat ik veel mis op de prestaties na. Hoe bevalt hij jullie nu na een maand gebruik? Merk je ook verschil wanneer een Nintendo Switch 1 spel geen Nintendo Switch 2 upgrade heeft gekregen, want dat zou wel tof zijn dat je toch snellere laadtijden of andere dingen merkt door de betere hardware.
Ik vind dat je het vaak genoeg wel merkt, maar de impact verschilt nogal per game. Als je bvb. graag Monster Hunter Stories 2 speelt, is op een Switch 2 spelen echt een upgrade ook zonder patch. Het gebeurt zelden dat een game niet ondersteund wordt of slechter speelt, maar ik verwacht desondanks dat Nintendo nog meer aan de backwards compatibility aan het tweaken is.

Er staat overigens footage van Digimon op Switch 2 op YouTube.

Algemeen genomen is de console voor mij bijna exact wat ik er van verwachtte. Fijne aankoop die op termijn meer gaat renderen eenmaal er meer exclusieve games uitkomen. De minpunten die ik zie (batterijduur) of zelf niet zie (motion clarity van het scherm) wegen voor mij slechts beperkt door. Maar het is inderdaad grotendeels “gewoon” een nieuwe Switch, iteratief net zoals een PS5 of een XSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 00:48
JackAvery schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:21:
[...]
Ik vind dat je het vaak genoeg wel merkt, maar de impact verschilt nogal per game. Als je bvb. graag Monster Hunter Stories 2 speelt, is op een Switch 2 spelen echt een upgrade ook zonder patch. Het gebeurt zelden dat een game niet ondersteund wordt of slechter speelt, maar ik verwacht desondanks dat Nintendo nog meer aan de backwards compatibility aan het tweaken is.

Er staat overigens footage van Digimon op Switch 2 op YouTube.

Algemeen genomen is de console voor mij bijna exact wat ik er van verwachtte. Fijne aankoop die op termijn meer gaat renderen eenmaal er meer exclusieve games uitkomen. De minpunten die ik zie (batterijduur) of zelf niet zie (motion clarity van het scherm) wegen voor mij slechts beperkt door. Maar het is inderdaad grotendeels “gewoon” een nieuwe Switch, iteratief net zoals een PS5 of een XSX.
Goed om te horen dat je het verschil toch wel merkt, ook zonder specifieke patches. Dat geeft inderdaad hoop voor oudere games die misschien niet direct een upgrade krijgen. Monster Hunter Stories 2 heb ik zelf niet gespeeld.

Ik ga zeker even zoeken naar beelden van Digimon World: Next Order op de Switch 2, ben benieuwd of het daar inderdaad soepeler loopt. Zou echt fijn zijn als die game eindelijk wat beter draait, want het is zo’n toffe titel waar ik op de Switch 1 gewoon niet doorheen kwam. Hij zag er daar ook echt een stuk slechter uit vergeleken met de PlayStation 5-versie.

Wat je zegt over de batterijduur en het scherm herken ik wel uit andere reviews, dat zijn voor mij ook minpunten. Je krijgt geen OLED en de batterij gaat sneller leeg, dus ik wacht sowieso nog even met kopen tot ik heb gezien hoe Pokémon Legends: Z-A draait op de Switch 1. Mocht dat tegenvallen, dan kan ik altijd nog snel overstappen op de Switch 2. Uiteindelijk hoop ik vooral dat er straks wat meer exclusieve games komen die echt laten zien wat de nieuwe hardware kan. Tot nu toe klinkt het in elk geval als een prima upgrade, zeker als je veel speelt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Skyward SwordHD:Deze game is heel duidelijk ontworpen rondom de motion controls.Als ik mensen moet geloven speelt de HD versie met controller optie nooit precies zoals je zou willen dat het speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

G_Dragon schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:09:
Na veel Youtube filmpjes te hebben gekeken over de Nintendo Switch 2, heb ik nog niet echt het idee dat ik veel mis op de prestaties na. Hoe bevalt hij jullie nu na een maand gebruik?
Momenteel speel ik vooral Xenoblade 3, met zo nu en dan wat Picross Pixel Museum en Welcome Tour tussendoor. Daarnaast afgelopen weekend Splatoon 3 gespeeld.

Qua performance ben ik niet zo gevoelig, maar ik merkte wel dat Splatoon 3 een stuk sneller laadt op de Switch 2. Verder is de performance vloeiend in de plaza. De 60 fps animaties tijdens de nieuwssegmenten voelen vreemd aan (waarschijnlijk door de vele jaren gewenning van een lagere framerate en ik bij non-interactieve animaties sowieso lagere framerates prefereer).
offtopic:
@RayNbow Gefeliciteerd met je verjaardag
offtopic:
Thx :)

Pagina: 1 ... 105 ... 126 Laatste

Let op:
Iedereen is hier vrij zijn mening te geven, of deze nu positief of negatief is. Wel willen we dat er netjes met elkaar omgegaan word en dat iemand zijn mening ook gerespecteerd word, ook als je het er niet mee eens bent.

Vragen of opmerkingen over levertijden en voorraad? Zie dan: [Nintendo Switch 2] prijzen, voorraad en bestel topic

Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie

Discussies en geklaag over scalpers zijn niet wenselijk.

Het vragen om een familie abonnement te delen is niet toegestaan, zie huisregels.

Alles over de Nintendo Switch 1, zie: [Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 4