Wees blij dat je voortgang hebt. Hier zijn ze gewoon gestopt. Geen glasvezel beschikbaar en ook geen belofte voor komende jaren. Welke aanbieder dan ook. Ook vanwege andere partij (Ziggo coaxZwarteIJsvogel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:15:
[...]
offtopic:
Vanaf de start van Glaspoort heeft mijn gemeente/woonplaats in het lijstje In onderzoek gestaan. In oktober vorig jaar kwam een eerste teken van beweging. Van Delta nota bene. Die meldden dat ze de aanleg in de gemeente Voerendaal pauzeerden omdat een andere partij concrete aanlegplannen had (dat kon alleen Glaspoort zijn). Eind maart heeft Glaspoort hier twee straten verderop de glasvezelkast geplaatst en kwam ik in het lijstje In uitvoering terecht. De eerste brieven van Glaspoort en KPN vielen inmiddels ook hier op de deurmat.

---->
Mijn situatie:
Ik woon in een gemeente die 90% wordt voorzien van glasvezel via Delta. Ze hebben alleen gekozen om bepaalde straten over te slaan om onduidelijke redenen (andere partij, ziggo

Bij mij in de straat zijn huisnummers 2-16 wel aangesloten op Delta, en huisnummers hoger niet meer.
- 30 adressen op de postcode 6ppc, even zijde, 6 aangesloten Delta
- onevenzijde 12 adressen, 3 aangesloten Delta
- postcode 6ppc, even zijde, verderop in de straat 40 adressen, 21 aangesloten, KPN
- oneven zijde, geen enkele aangesloten
Glasvezelkaart van KPN zegt dat 80% is aangesloten in de gemeente, maar is alleen in nieuwere wijken echt aangesloten en oudere wijken is de straat vaak wel, maar huisaansluiting nog niet gelegd. Bij mij in de straat ligt die er ook niet.
Ik woon in een wijk die een voormalig dorp was (plaatsnaam staat nog op de wegwijzers), maar op dit moment officieel buiten bebouwde kom is (zonder buurtschap), zonder bebouwde kom borden.
Heeft iemand nog een ingang bij DFN om aanleg te bevorderen?
Wat ik al gedaan heb:
- Met KPN gebeld (2x)
- met Delta gebeld
- met DFN gebeld
- met de gemeente gebeld (en ook daadwerkelijk de ambtenaar die over ondergrondse kabels gaat gesproken)
- aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl (KPN zegt domweg nee, Delta zegt meer dan €15000)
[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 03-06-2025 10:31 ]