[Delta Fiber Netwerk (DFN)] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ZwarteIJsvogel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:15:
[...]

offtopic:
Vanaf de start van Glaspoort heeft mijn gemeente/woonplaats in het lijstje In onderzoek gestaan. In oktober vorig jaar kwam een eerste teken van beweging. Van Delta nota bene. Die meldden dat ze de aanleg in de gemeente Voerendaal pauzeerden omdat een andere partij concrete aanlegplannen had (dat kon alleen Glaspoort zijn). Eind maart heeft Glaspoort hier twee straten verderop de glasvezelkast geplaatst en kwam ik in het lijstje In uitvoering terecht. De eerste brieven van Glaspoort en KPN vielen inmiddels ook hier op de deurmat.
Wees blij dat je voortgang hebt. Hier zijn ze gewoon gestopt. Geen glasvezel beschikbaar en ook geen belofte voor komende jaren. Welke aanbieder dan ook. Ook vanwege andere partij (Ziggo coax :X ).

---->

Mijn situatie:

Ik woon in een gemeente die 90% wordt voorzien van glasvezel via Delta. Ze hebben alleen gekozen om bepaalde straten over te slaan om onduidelijke redenen (andere partij, ziggo :X ).
Bij mij in de straat zijn huisnummers 2-16 wel aangesloten op Delta, en huisnummers hoger niet meer.
  • 30 adressen op de postcode 6ppc, even zijde, 6 aangesloten Delta
  • onevenzijde 12 adressen, 3 aangesloten Delta
  • postcode 6ppc, even zijde, verderop in de straat 40 adressen, 21 aangesloten, KPN
  • oneven zijde, geen enkele aangesloten
Wij vallen precies in het gat tussen de adressen aan de evenzijde aangesloten Delta, en die van KPN.

Glasvezelkaart van KPN zegt dat 80% is aangesloten in de gemeente, maar is alleen in nieuwere wijken echt aangesloten en oudere wijken is de straat vaak wel, maar huisaansluiting nog niet gelegd. Bij mij in de straat ligt die er ook niet.
Ik woon in een wijk die een voormalig dorp was (plaatsnaam staat nog op de wegwijzers), maar op dit moment officieel buiten bebouwde kom is (zonder buurtschap), zonder bebouwde kom borden.

Heeft iemand nog een ingang bij DFN om aanleg te bevorderen?

Wat ik al gedaan heb:
  • Met KPN gebeld (2x)
  • met Delta gebeld
  • met DFN gebeld
  • met de gemeente gebeld (en ook daadwerkelijk de ambtenaar die over ondergrondse kabels gaat gesproken)
  • aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl (KPN zegt domweg nee, Delta zegt meer dan €15000)
Er zijn hier nog buren die TV kijken via Schotel-antenne....

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 03-06-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:36
Get!em schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:18:
Glasvezelkaart van KPN zegt dat 80% is aangesloten in de gemeente, maar is alleen in nieuwere wijken echt aangesloten en oudere wijken is de straat vaak wel, maar huisaansluiting nog niet gelegd. Bij mij in de straat ligt die er ook niet.
For what it's worth, dit is de "officiële" tel methode. De ACM publiceert ook een kaart met glasvezelaansluitingen (incl. de aanbieder), en ook daarop gaat het over "kabel ligt in de grond". En de officiële term is vast ook niet voor niks "homes passed". Oftewel, ze zijn voorbij gekomen, het zegt niks over "aangesloten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RobertMe schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:07:
[...]

For what it's worth, dit is de "officiële" tel methode. De ACM publiceert ook een kaart met glasvezelaansluitingen (incl. de aanbieder), en ook daarop gaat het over "kabel ligt in de grond". En de officiële term is vast ook niet voor niks "homes passed". Oftewel, ze zijn voorbij gekomen, het zegt niks over "aangesloten".
Weet ik.
home passed en ftth worden daar naast elkaar gebruikt in de ACM monitor.

Maar bij home passed kun je in iedergeval bij KPN of Delta een abonnement afsluiten en dan komen ze binnen een bepaalde periode alsnog je FTTH aanleggen (al ken ik genoeg gevallen waarbij die "bepaalde periode" wel erg lang is...)

Bij ons zie je dus adressen op dezelfde postcode / straat / even-huisnummers die zowel homepassed en ftth hebben, als ook huizen die niet eens home passed hebben. Ze zijn domweg halverwege de straat gestopt aan de ene kant, en de andere aanbieder aan de andere kant, met een gat als gevolg.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 03-06-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Get!em schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:04:
[...]

Weet ik.
home passed en ftth worden daar naast elkaar gebruikt in de ACM monitor.

Maar bij home passed kun je in iedergeval bij KPN of Delta een abonnement afsluiten en dan komen ze binnen een bepaalde periode alsnog je FTTH aanleggen (al ken ik genoeg gevallen waarbij die "bepaalde periode" wel erg lang is...)

Bij ons zie je dus adressen op dezelfde postcode / straat / even-huisnummers die zowel homepassed en ftth hebben, als ook huizen die niet eens home passed hebben. Ze zijn domweg halverwege de straat gestopt aan de ene kant, en de andere aanbieder aan de andere kant, met een gat als gevolg.
Zover was duidelijk ;) Maar je maakte zelf ook onderscheid tussen "nieuwbouw is aangesloten, de rest ligt alleen de kabel in de straat" (+ dan een deel helemaal geen kabel). Ik bedoelde dus alleen dat die "kabel ligt in de straat" voldoende is voor de telmethode die ook de ACM hanteert, dus dat Glaspoort zelf ook aangeeft "is 'aangesloten'" is dan niet zo gek, als zelfs de ACM het als dusdanig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

RobertMe schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:18:
[...]

Zover was duidelijk ;) Maar je maakte zelf ook onderscheid tussen "nieuwbouw is aangesloten, de rest ligt alleen de kabel in de straat" (+ dan een deel helemaal geen kabel). Ik bedoelde dus alleen dat die "kabel ligt in de straat" voldoende is voor de telmethode die ook de ACM hanteert, dus dat Glaspoort zelf ook aangeeft "is 'aangesloten'" is dan niet zo gek, als zelfs de ACM het als dusdanig ziet.
Ja, ik onderscheid naast de door ACM getelde "home passed" (met sprietje in oprit of bij voordeur) en de "connected ftth" ook nog de tussenversie waarbij de glasvezel wel de meterkast in is gebracht, maar waarbij de vezel niet is afgemonteerd. Ik zie hier in de buurt de connected bij nieuwbouw, en de home passed bij de oudbouw direct naast de nieuwbouw, dat is KPN

ACM meldt in het dashboard in iedergeval bij KPN wel op gemeente niveau (niet op postcode) ook de daadwerkelijk aangesloten glasvezel abonnementen.

Die de tussenvariant met spriet in meterkast zie ik bij Delta namelijk als er geen abonnement is geweest toen ze langskwamen voor aanleg. En op dit moment weet ik van een aantal huizen waar de aanvraag voor Delta/Odido abonnement na 3 maanden is geannuleerd, omdat Delta (en onderaannemers) niet in staat is om een technische monteur te sturen die de vezel ONT/mediaconverter in de meterkast monteert. Ze hebben alleen "wifi" monteurs (Odido) beschikbaar die uitgaan van een werkende ONT, maar die van Odido hebben Delta (en onder aannemer) nodig om de vezel actief te maken en ONT te monteren.

Bij mijn postcode staat domweg meer adressen dan er "homepassed/connected" zijn (30 om 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:59
Er lijkt een dun lijntje te zitten tussen waar Glaspoort aanlegt en Delta zou aanleggen.
Delta lijkt zich overal waar Glaspoort aanlegt terug te trekken. Glaspoort gaat 200.000 aansluitingen overnemen waarop Delta al levert. Kan dit betekenen dat Delta over Glaspoort gaat leveren en daarom zelf niet hoeft aan te leggen?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:24

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Het is m.i. niet een kwestie van niet aan hoeven leggen, maar van financieel niet aan kunnen of willen leggen.

Glaspoort legt glasvezel aan als vervanging van het kopernetwerk van KPN. Na de oplevering van glasvezel in een regio gaat het kopernetwerk uiteindelijk uit. De besparing op de kosten voor beheer en onderhoud van het kopernetwerk die dat oplevert, maakt de business case voor KPN relatief aantrekkelijk. Het blijf natuurlijk wel een enorme smak geld kosten.

De business case voor Delta is een heel andere. Waar Delta tegenwoordig glasvezel aanlegt, hebben ze nog niets. Delta kan dus ook geen vergelijkbare kostenbesparing inboeken. De concurrentie van aanwezig kabelinternet (bv. Ziggo/UPC) is uiteraard in de business case meegenomen en vraagbundeling beperkt het risico. Maar op het moment dat een andere concurrent ook glasvezel gaat aanleggen, blijft van de business case meestal weinig meer over. Dan is het verstandig om de strijd te staken, liefst voordat je op grote schaal bent begonnen met graven. Ik heb echter al een plaats gezien (industrieterrein De Koumen in Hoensbroek) waar de buizen al in de grond lagen toen Delta de stekker uit het project trok. Het al geplaatste PoP-gebouwtje hebben ze weer weggetakeld.

Of Delta als internet provider uiteindelijk ook via KPN gaat leveren? Geen idee. Momenteel doen ze het in elk geval niet en als dat zo blijft, zullen de klanten op die 200.000 aansluitingen op termijn een andere internet provider moeten nemen. Als de verkoop tenminste door mag gaan van de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ZwarteIJsvogel schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:41:
Het is m.i. niet een kwestie van niet aan hoeven leggen, maar van financieel niet aan kunnen of willen leggen.

Glaspoort legt glasvezel aan als vervanging van het kopernetwerk van KPN. Na de oplevering van glasvezel in een regio gaat het kopernetwerk uiteindelijk uit. De besparing op de kosten voor beheer en onderhoud van het kopernetwerk die dat oplevert, maakt de business case voor KPN relatief aantrekkelijk. Het blijf natuurlijk wel een enorme smak geld kosten.

De business case voor Delta is een heel andere. Waar Delta tegenwoordig glasvezel aanlegt, hebben ze nog niets. Delta kan dus ook geen vergelijkbare kostenbesparing inboeken. De concurrentie van aanwezig kabelinternet (bv. Ziggo/UPC) is uiteraard in de business case meegenomen en vraagbundeling beperkt het risico. Maar op het moment dat een andere concurrent ook glasvezel gaat aanleggen, blijft van de business case meestal weinig meer over. Dan is het verstandig om de strijd te staken, liefst voordat je op grote schaal bent begonnen met graven. Ik heb echter al een plaats gezien (industrieterrein De Koumen in Hoensbroek) waar de buizen al in de grond lagen toen Delta de stekker uit het project trok. Het al geplaatste PoP-gebouwtje hebben ze weer weggetakeld.

Of Delta als internet provider uiteindelijk ook via KPN gaat leveren? Geen idee. Momenteel doen ze het in elk geval niet en als dat zo blijft, zullen de klanten op die 200.000 aansluitingen op termijn een andere internet provider moeten nemen. Als de verkoop tenminste door mag gaan van de ACM.
Nee, in het voorstel blijft Delta als provider op die 200.000 aansluitingen.
Het is met name opvallend dat Glaspoort niet aanlegt waar Delta aanlegt en andersom.
Verder gaat Delta ook niet zo veel aanleggen, ze zijn bezig de boel in de etalage te zetten voor verkoop.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sjakie0101 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:55:
[...]

Bron?
Het is met name opvallend dat Glaspoort niet aanlegt waar Delta aanlegt en andersom.
Een mogelijke verklaring is al gegeven? Waarom zou Delta gaan concurreren met Glaspoort? Aanleg is duur, en als iemand eenmaal glasvezel heeft zal die niet snel over stappen (al helemaal als Ziggo er ook al zou liggen, dan zijn er al twee keuzes). Terwijl een KPN (mogelijk) nog lekker oude vertrouwde klanten op DSL heeft die "uiteraard" over gaan op glasvezel, en het KPN dus geld scheelt als ze maar een netwerk hoeven te onderhouden (en die klant veel minder snel over stapt op glasvezel van de concurrent).
Verder gaat Delta ook niet zo veel aanleggen, ze zijn bezig de boel in de etalage te zetten voor verkoop.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Dat staat impliciet in punt 82 van het concentratiebesluit van de ACM. Dat is in elk geval de situatie op het moment van de overname. Of dat op de langere termijn zo blijft, is voor mij nog een open vraag. Momenteel levert Delta geen diensten over infrastructuur van derden. Als Delta de klanten op die 200.000 aansluiting wil behouden betekent dat een strategiewijziging.

In genoemd concentratiebesluit staat nog iets interessants. In punt 20 staat dat Delta ODF-toegang zal krijgen (en dus zelf belichter kan zijn). Dat kan alleen bij AON, niet bij XGS-PON. Mogelijk betreft de verkoop alleen AON-netwerken. Als de verkoop ook XGS-PON-netwerken omvat, zal Delta voor die klanten VULA-klant moeten worden bij KPN.

[ Voor 8% gewijzigd door ZwarteIJsvogel op 04-06-2025 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Glaspoort legt ook aan waar Delta al aanwezig is. In mijn eigen omgeving is dat b.v.. het geval in de gemeente Eijsden-Margraten. Ook Beekdaelen staat op de rol bij Glaspoort terwijl Delta daar al operationeel is. Verder gaat Glaspoort ook aan de slag in gemeenten waar Delta al in voorbereiding was begonnen.

KPN heeft vorig jaar aangegeven diensten alleen te willen leveren via eigen glas (link). Uiteindelijk zal Delta overal concurrentie krijgen van KPN, tenzij KPN de strategie op enig moment wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Als het XGS-PON netwerk PtP is kun je meerdere belichters in de PoP hebben. Bij Delta is dat alles wat ze zelf hebben aangelegd. Bij KPN zijn het de oudere netwerken. Wat nu wordt aangelegd is bij KPM PtMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

XGS-PON is PtMP. KPN is wel bezig om XGS-PON uit te rollen op PtP-glas door optische splitters in de PoPs te plaatsen. In die situatie zijn meerdere belichters mogelijk. Waar de splitters in een straatkast zitten, gaat dat niet.

Edit: Ik zie nu wat je bedoelt. Dat XGS-PON een PtMP-technologie is, hoeft niet te betekenen dat het glas tussen PoP en aansluitingen automatisch ook PtMP is. Bij PtP glas zijn meerdere belichters in principe altijd mogelijk (mits in de PoP voldoende ruimte is om te patchen). Goed punt.

[ Voor 135% gewijzigd door ZwarteIJsvogel op 04-06-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ZwarteIJsvogel schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 06:35:
[...]

Glaspoort legt ook aan waar Delta al aanwezig is. In mijn eigen omgeving is dat b.v.. het geval in de gemeente Eijsden-Margraten.
Bij mijn weten is Glaspoort nog niet aan het aanleggen (maar heb ik wel brieven gehad dat ze gaan beginnen met aanleg). Waarbij Delta IIRC ook (nog) maar in twee dorpen en de tussenliggende gehuchten ligt. (Margraten, Cadier en Keer, en de gehuchten bovenop het Plateau van Margraten richting Cadier en Keer).

Anderzijds ligt KPN (/Glaspoort?) wel in nieuwbouw in Margraten van nog geen 10 jaar terug, en die ~2 straten (~50 huizen) heeft Delta niet aangelegd toen zij ~3 jaar terug "het hele dorp" hebben aangesloten (omdat KPN / Glaspoort daar al ligt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ZwarteIJsvogel schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:48:

Edit: Ik zie nu wat je bedoelt. Dat XGS-PON een PtMP-technologie is, hoeft niet te betekenen dat het glas tussen PoP en aansluitingen automatisch ook PtMP is. Bij PtP glas zijn meerdere belichters in principe altijd mogelijk (mits in de PoP voldoende ruimte is om te patchen). Goed punt.
Precies, bij alle Delta PoP's van laten we zeggen ongeveer 2 à 3 jaar oud of ouder zitten nu ook al AON en XGS-PON apparatuur. Dus al twee manieren van belichting. AON wordt langzaam uitgefaseerd en dan blijft er dus op den duur alleen XGS-PON apparatuur over. Die apparatuur zal op den duur weer worden vervangen door 25G-PON. Maar er kan ook bijvoorbeeld een KPN XGS-PON splitter e.d. geplaatst worden. (Er van uitgaand dat die ruimte er is idd) Dan kan er in één PoP zowel Delta als KPN apparatuur hangen.

Kan best zijn dat er ergens in Nederland dat al gebeurd. Doordat bijvoorbeeld een kleine zelfstandige partij glasvezel heeft aangelegd. KPN vervolgens de actieve apparatuur in de PoP heeft en vervolgens wordt die kleine partij opgekocht door Delta Fiber. Dan kan Delta Fiber ook hun apparatuur in de PoP hangen, mits het netwerk PtP is aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
bjusterbaarlik schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:02:
[...]

Precies, bij alle Delta PoP's van laten we zeggen ongeveer 2 à 3 jaar oud of ouder zitten nu ook al AON en XGS-PON apparatuur. Dus al twee manieren van belichting. AON wordt langzaam uitgefaseerd en dan blijft er dus op den duur alleen XGS-PON apparatuur over. Die apparatuur zal op den duur weer worden vervangen door 25G-PON. Maar er kan ook bijvoorbeeld een KPN XGS-PON splitter e.d. geplaatst worden. (Er van uitgaand dat die ruimte er is idd) Dan kan er in één PoP zowel Delta als KPN apparatuur hangen.

Kan best zijn dat er ergens in Nederland dat al gebeurd. Doordat bijvoorbeeld een kleine zelfstandige partij glasvezel heeft aangelegd. KPN vervolgens de actieve apparatuur in de PoP heeft en vervolgens wordt die kleine partij opgekocht door Delta Fiber. Dan kan Delta Fiber ook hun apparatuur in de PoP hangen, mits het netwerk PtP is aangelegd.
Dat laatste is al gebeurd. Enkele jaren geleden kocht Delta Fiber de netwerken van Fiber Flevo en Fiber NH. Buitengebied glasvezelnetwerken in Flevoland en Noord Holland. Deze zijn P2P aangelegd en KPN had al een ODF contract met deze partij en haar apparatuur in de PoP's.
Nu zit Delta ook in deze PoP's en zie je dus de bijzondere situatie dat KPN en Delta leveren op een Delta Fiber netwerk :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Flakkee_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06-06 13:57
Mensen ik zeg eerlijk dat ik via google hier ben gekomen maar niet alles heb kunnen lezen.
Feitelijk had ik 2 opties waar ik dit ga posten, mocht er een van de 2 niet goed staan aub verwijderen.
Als ze beide niet goed staan aub ff mailen of zelf goed zetten. Alvast bedankt. Ik heb de links eronder gekopieerd.

Na 2 jaar tegen een groene Delta kabel aangekeken te hebben die bij mijn voordeur nog uit de grond stak kreeg ik een vertegenwoordiger van Delta aan de deur of ik niet wilde overstappen.
Aangezien ik me er toch al in aan het verdiepen was uiteindelijk akkoord gegaan en meteen aangegeven dat ik een installateur wilde. In mijn bevestigingsmail staat dit ook vermeld en de mededeling dat Delta het abonnement start zodra ze het werkend hebben afgeleverd. In eerste instantie werd ik gebeld door Delta voor een afspraak, later werd ik gebeld door de kabeltrekkende partij voor nog een afspraak om de kabel naar binnen te trekken. Deze afspraken zaten redelijk dicht op elkaar met nog geen week ertussen. Daar begonnen de problemen, de planner van de kabeltrekkende partij stelde een datum voor waarop ik toevallig ’s morgens vrij was, dit uiteraard overduidelijk meteen aangegeven. Volgens de planner kwam het allemaal goed en zouden de monteurs voor 12 uur zijn geweest. Uiteindelijk kwamen ze vlak voor 12 uur aankakken waardoor het ineens mijn probleem werd en ik te laat op mijn werk kwam. Volgens de monteurs lagen ze prachtig op schema en hadden ze het nooit gered. Overduidelijk een bewuste keus van de planner om er mijn probleem van te maken. Hier uiteraard wel melding van gemaakt maar verder laten lopen tot ik opeens gebeld werd dat de monteurs nog een keer terug moesten komen aangezien er iets niet goed was gegaan. Aangezien de afspraak met Delta een paar dagen later stond en het bij ons heel druk was op de zaak kon ik niet nog een keer vrij nemen. Daarop Delta geannuleerd maar wel per mail toegelicht dat ik nog graag glasvezel wil maar dat ik er niet nog een keer voor kan vrijnemen, heb daarbij het verzoek gedaan om paar dagen later op de dag dat Delta zou starten zoveel monteurs te sturen als dat ze nodig hadden aangezien ik voor die dag iemand had kunnen regelen. Van Delta nooit wat vernomen en ze kwamen op de afgesproken datum gewoon niet opdagen. Uiteraard heb ik degene die ik geregeld had wel gewoon laten komen voor de zekerheid en dus ook moeten betalen. Zonder ooit nog maar iets van een van de partijen vernomen te hebben kreeg ik ineens een mail dat de aansluiting nu wel zou moeten werken of ik ff een afspraak met de installerende partij kon maken, Guideon. Aangezien ik feitelijk wel glasvezel wilde had ik voor de zekerheid nog ff geïnformeerd. Bij het maken van de afspraak kwam naar voren dat ze een vaste kabel tussen router en tv wilde trekken, aangezien mijn tv en modem van Delta meter of 10 uit elkaar staan en ik toch al om een installateur had gevraagd dit ff toegelicht bij Guideon. Degene die ik sprak bij Guideon was heel resoluut, wij gaan geen kabels door een kruipruimte trekken. Ik heb hier een screenshot van gemaakt en dit samen met een filmpje van de afstand tussen meterkast en tv in woonkamer aangeleverd bij Delta waarop overduidelijk te zien is dat een kabel dwars door de woonkamer trekken geen optie is en dat er zelfs geen plinten zitten om de kabel weg te werken.
Delta weigerde verder alle medewerking, we vliegen van mail die totaal onbeantwoord blijft door Delta naar mails waarin ze dreigen mijn abonnement te gaan starten zonder dat ze het zelf werkend hebben afgeleverd. Vervolgens durven ze me ook nog een keer een mail te sturen dat ik een andere installateur moet zoeken, ik heb toch niet voor niets om een installateur gevraagd. Ik heb zulke mannen ook niet in een rek zitten en feitelijk werken ze met een erg gemakzuchtige partij samen. Er wordt vermeld dat het wegwerken van de kabel 20.- per kwartier kost maar bij navraag omvat dat alleen een kabel door je woonkamer trekken en eventueel onder een plint duwen, daar heeft toch niemand een installateur voor nodig en vind ik persoonlijk heel dik betaald aangezien je toch op 80.- per uur uitkomt. Ik zou het er nog voor over gehad hebben en heb dit uiteraard ook vermeld maar dat ze dan wel de kabel door de kruipruimte moeten trekken maar helaas. Dit is de service die je van Delta en de partijen waar ze mee samenwerken kan verwachten. Inmiddels rollen ze op Goeree-Overflakkee het glasvezelnetwerk van KPN uit ergens snap ik Delta wel, zodra dat is uitrolt gaan ze een heleboel klanten verliezen.

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:56
_Flakkee_ schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:24:
Mensen ik zeg eerlijk dat ik via google hier ben gekomen maar niet alles heb kunnen lezen.
Feitelijk had ik 2 opties waar ik dit ga posten, mocht er een van de 2 niet goed staan aub verwijderen.
Als ze beide niet goed staan aub ff mailen of zelf goed zetten. Alvast bedankt. Ik heb de links eronder gekopieerd.

Na 2 jaar tegen een groene Delta kabel aangekeken te hebben die bij mijn voordeur nog uit de grond stak kreeg ik een vertegenwoordiger van Delta aan de deur of ik niet wilde overstappen.
Aangezien ik me er toch al in aan het verdiepen was uiteindelijk akkoord gegaan en meteen aangegeven dat ik een installateur wilde. In mijn bevestigingsmail staat dit ook vermeld en de mededeling dat Delta het abonnement start zodra ze het werkend hebben afgeleverd. In eerste instantie werd ik gebeld door Delta voor een afspraak, later werd ik gebeld door de kabeltrekkende partij voor nog een afspraak om de kabel naar binnen te trekken. Deze afspraken zaten redelijk dicht op elkaar met nog geen week ertussen. Daar begonnen de problemen, de planner van de kabeltrekkende partij stelde een datum voor waarop ik toevallig ’s morgens vrij was, dit uiteraard overduidelijk meteen aangegeven. Volgens de planner kwam het allemaal goed en zouden de monteurs voor 12 uur zijn geweest. Uiteindelijk kwamen ze vlak voor 12 uur aankakken waardoor het ineens mijn probleem werd en ik te laat op mijn werk kwam. Volgens de monteurs lagen ze prachtig op schema en hadden ze het nooit gered. Overduidelijk een bewuste keus van de planner om er mijn probleem van te maken. Hier uiteraard wel melding van gemaakt maar verder laten lopen tot ik opeens gebeld werd dat de monteurs nog een keer terug moesten komen aangezien er iets niet goed was gegaan. Aangezien de afspraak met Delta een paar dagen later stond en het bij ons heel druk was op de zaak kon ik niet nog een keer vrij nemen. Daarop Delta geannuleerd maar wel per mail toegelicht dat ik nog graag glasvezel wil maar dat ik er niet nog een keer voor kan vrijnemen, heb daarbij het verzoek gedaan om paar dagen later op de dag dat Delta zou starten zoveel monteurs te sturen als dat ze nodig hadden aangezien ik voor die dag iemand had kunnen regelen. Van Delta nooit wat vernomen en ze kwamen op de afgesproken datum gewoon niet opdagen. Uiteraard heb ik degene die ik geregeld had wel gewoon laten komen voor de zekerheid en dus ook moeten betalen. Zonder ooit nog maar iets van een van de partijen vernomen te hebben kreeg ik ineens een mail dat de aansluiting nu wel zou moeten werken of ik ff een afspraak met de installerende partij kon maken, Guideon. Aangezien ik feitelijk wel glasvezel wilde had ik voor de zekerheid nog ff geïnformeerd. Bij het maken van de afspraak kwam naar voren dat ze een vaste kabel tussen router en tv wilde trekken, aangezien mijn tv en modem van Delta meter of 10 uit elkaar staan en ik toch al om een installateur had gevraagd dit ff toegelicht bij Guideon. Degene die ik sprak bij Guideon was heel resoluut, wij gaan geen kabels door een kruipruimte trekken. Ik heb hier een screenshot van gemaakt en dit samen met een filmpje van de afstand tussen meterkast en tv in woonkamer aangeleverd bij Delta waarop overduidelijk te zien is dat een kabel dwars door de woonkamer trekken geen optie is en dat er zelfs geen plinten zitten om de kabel weg te werken.
Delta weigerde verder alle medewerking, we vliegen van mail die totaal onbeantwoord blijft door Delta naar mails waarin ze dreigen mijn abonnement te gaan starten zonder dat ze het zelf werkend hebben afgeleverd. Vervolgens durven ze me ook nog een keer een mail te sturen dat ik een andere installateur moet zoeken, ik heb toch niet voor niets om een installateur gevraagd. Ik heb zulke mannen ook niet in een rek zitten en feitelijk werken ze met een erg gemakzuchtige partij samen. Er wordt vermeld dat het wegwerken van de kabel 20.- per kwartier kost maar bij navraag omvat dat alleen een kabel door je woonkamer trekken en eventueel onder een plint duwen, daar heeft toch niemand een installateur voor nodig en vind ik persoonlijk heel dik betaald aangezien je toch op 80.- per uur uitkomt. Ik zou het er nog voor over gehad hebben en heb dit uiteraard ook vermeld maar dat ze dan wel de kabel door de kruipruimte moeten trekken maar helaas. Dit is de service die je van Delta en de partijen waar ze mee samenwerken kan verwachten. Inmiddels rollen ze op Goeree-Overflakkee het glasvezelnetwerk van KPN uit ergens snap ik Delta wel, zodra dat is uitrolt gaan ze een heleboel klanten verliezen.

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie
Moeilijk te lezen, zo al die tekst achter elkaar.

En ik denk ook niet dat er hier iemand is die direct kan vertellen wat u moet doen.

Kunt u concreet van het verhaal kort en krachtig wat vragen maken? Dan kunnen we die misschien beantwoorden of een richting geven.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15
Guidion werkt de kabel alleen beetje oppervlakkig weg. Dus die zetten de kabel met wat clips vast op een plint ofzo. Denk dat die niet eens mogen boren. Wat jij wil moet door een installateur of elektra monteur uitgevoerd worden.

Wellicht kun je zelf een zaterdag besteden om een kabel door een kruipruimte te leggen? Of wellicht ken je iemand in je omgeving die je daar bij kan helpen? Zo ingewikkeld is het namelijk niet. En anders je vraag op Werkspot zetten?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
_Flakkee_ schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 13:24:
Dit is de service die je van Delta en de partijen waar ze mee samenwerken kan verwachten. Inmiddels rollen ze op Goeree-Overflakkee het glasvezelnetwerk van KPN uit ergens snap ik Delta wel, zodra dat is uitrolt gaan ze een heleboel klanten verliezen.
Ik acht de kans zeer klein dat welke andere partij dan ook een volledig netwerk bij jouw in huis gaat aanleggen. Als in: meters UTP kabel trekken, door de kruipruimte, etc. Wat zo'n installateur van een ISP doet is in 99% van de gevallen het kastje (modem of TV box) uit de doos pakken, kabels insteken, stekker in het stopcontact en klaar. Die gaan echt niet ineens meters kabel ertussen plaatsen / gaan er vanuit dat je die kabels al zelf hebt (want je hebt nu ook internet, toch?). En dat zie je ook aan dat vroeger, 20 jaar geleden, een Ziggo of voorloper wel nog UTP kabel leverde, van 10 meter of nog wel meer, gratis en voor niks in het installatie pakket. Tegenwoordig krijg je een kabel van een meter of whatever.

En dan kom je dus uit bij wat @EWS99 aanhaalt. Dan moet je zelf een installateur inschakelen die wel die meters kabel kan "trekken". En bij bv nieuwbouw is dat iets dat vaak door de elektra monteur wordt gedaan. Maar dat betekend uiteraard niet dat die ook perse de kennis heeft van het gebruik van de juiste UTP kabels, de kabels kan af monteren, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
@_Flakkee_ TV's worden standaard meestal draadloos aangesloten. Tenzij er een kabel aanwezig is of de klant meerwerk wil betalen voor kabels aanleggen.

[ Voor 40% gewijzigd door bjusterbaarlik op 04-06-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Flakkee_
  • Laatst online: 06-06 13:57
bjusterbaarlik schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:03:
@_Flakkee_ TV's worden standaard meestal draadloos aangesloten. Tenzij er een kabel aanwezig is of de klant meerwerk wil betalen voor kabels aanleggen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kwam ff kijken of ik het wel goed had gepost maar ff voor de duidelijkheid ik had hieraan gedacht aangezien nu ook alles draadloos werkt. Bij navraag bij Delta bleek dat ze geen garantie wilde geven als het draadloos gebruikt wordt. Dit staat letterlijk in een van mijn weinige mails die wel beantwoord is door de klantenservice van Delta. Verder heb ik aangeboden de kosten te betalen. Volgens de website rekenen ze daarvoor € 20.- per kwartier echter wilde de installateur van Delta niet door de kruipruimte gaan, hiervan een screenshot gemaakt en aangeleverd aan Delta waarna ik een mail kreeg dat ik een andere installateur moest zoeken. En nee ik heb 2 linker klauwen ik ga niet de kruipruimte in, daarom vroeg ik bij mijn bestelling om een installateur. Werkspot vind ik nog een idee wat ik ga overwegen als Delta echt niet meewerkt (en ik niet op tijd geannuleerd zou hebben) waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
bjusterbaarlik schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:03:
Zelfs de nieuwe AndroidTV box werkt via Wifi....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
Thomas H schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Ik heb een soortgelijk verhaal. Tussen originele aanvraag van abonnement en de uitrol zit nu meer dan een jaar. In de tussentijd heb ik natuurlijk wat anders geregeld, maar wil men mij alsnog aan het contract houden.

Dank voor de uitweg die in deze post staat, ik heb de algemene voorwaarden (waar de meneer aan de telefoon naar heeft verwezen) ontvangen en inderdaad in lid 18.2 staat deze uitweg. Ik hoop dat ik die bende de deur kan wijzen. Wat een instelling zeg, klanten dwingen lid te worden...

Denken jullie dat men mij alsnog aan de overeenkomst (er staat alleen dat ik een bestelling heb gedaan, het woord contract komt niet eens voor in de mail) kan houden?
Lid 8.2 toch, niet 18.2?

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
  • Laatst online: 10-09 17:50
RealCato schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:36:
[...]
Lid 8.2 toch, niet 18.2?
Oeps, ja, 8.2. Dank voor de correctie. Ik kan helaas mijn originele bericht niet meer repareren :(

Tijd voor een update: weer een half uur aan de lijn gehangen en heel vasthoudend geweest, gesterkt door de berichten hier met referenties naar goede sites. Ik vond het erg krachtig naar de 'klantenservice' dat ik de eigen algemene voorwaarden kon quoten... Men gebruikte nu het argument: je hebt de glasvezelaansluiting gekregen in ruil voor het abonnement, dus je kan nu het abonnement niet opzeggen.

Beetje heen en weer, toen toch een beetje geagiteerd geworden, en gezegd dat ze vooral moesten vasthouden aan de bestelling, maar dat ik elke betaling zou storneren en dat ik ze dan wel bij de rechter zou zien. Toen weer even in de wacht en puntje bij paaltje kon de bestelling bij uitzondering toch worden geannuleerd. Opgelucht, maar damn wat een gedoe zeg... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Er is zomaar een provider bijgekomen vandaag en wat voor één

https://www.deltafiber.nl...lnetwerk-van-delta-fiber/

Nooit gedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Mapje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:05:
Er is zomaar een provider bijgekomen vandaag en wat voor één

https://www.deltafiber.nl...lnetwerk-van-delta-fiber/

Nooit gedacht :)
Wat een giller. Een knieval van VodafoneZiggo voor fiber. Tja, coax is nu eenmaal niet de toekomst ondanks alle knappe Docsis ontwikkelingen.

Mooie opsteker voor DFN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Wat een giller. Een knieval van VodafoneZiggo voor fiber. Tja, coax is nu eenmaal niet de toekomst ondanks alle knappe Docsis ontwikkelingen.

Mooie opsteker voor DFN!
Volgens mij heb je het stukje gemist dat Ziggo alleen over DFN gaat leveren waar geen coax (van Ziggo) ligt. Ziggo heeft de hoop dus nog niet opgegeven ;)

En daarnaast heeft de CEO van Liberty Global eerder dit jaar al aangegeven dat ze gesprekken hebben gevoerd met twee, Nederlandse, glasvezel boeren over een mogelijke overname. DFN of ODF liggen daarbij uiteraard voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
RobertMe schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:28:
[...]

Volgens mij heb je het stukje gemist dat Ziggo alleen over DFN gaat leveren waar geen coax (van Ziggo) ligt. Ziggo heeft de hoop dus nog niet opgegeven ;)

En daarnaast heeft de CEO van Liberty Global eerder dit jaar al aangegeven dat ze gesprekken hebben gevoerd met twee, Nederlandse, glasvezel boeren over een mogelijke overname. DFN of ODF liggen daarbij uiteraard voor de hand.
Ik blijf het dan een knieval noemen. Je kunt ook coax aanleggen als het er niet ligt. Waarom doen ze dat niet? Omdat ze die wedstrijd nooit kunnen winnen. Coax is gewoon EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:30:
[...]

Ik blijf het dan een knieval noemen. Je kunt ook coax aanleggen als het er niet ligt. Waarom doen ze dat niet? Omdat ze die wedstrijd nooit kunnen winnen. Coax is gewoon EOL.
Ze kunnen ook glasvezel leggen. En surprise surprise, Ziggo legt ook al glasvezel aan, bij (grote) nieuwbouw leggen ze ook "gewoon" FttH, op basis van XGS-PON, met hetzelfde Sagemcom ONT als Delta gebruikt. Dus schijnbaar had je de knieval gemist.

En daarnaast zal Ziggo zal Ziggo best weten dat glasvezel technisch beter is maar er zit nog rek in coax, en een landelijk dekkend glasvezel netwerk is ook niet gratis. En kijk maar hoe lang KPN al bezig is (al 10 jaar zijn ze eigenaar van Reggifiber, en nog geen landelijk dekkend netwerk / op zijn minst net zo dekkend als hun koper netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
RobertMe schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:40:
[...]

Ze kunnen ook glasvezel leggen. En surprise surprise, Ziggo legt ook al glasvezel aan, bij (grote) nieuwbouw leggen ze ook "gewoon" FttH, op basis van XGS-PON, met hetzelfde Sagemcom ONT als Delta gebruikt. Dus schijnbaar had je de knieval gemist.

En daarnaast zal Ziggo zal Ziggo best weten dat glasvezel technisch beter is maar er zit nog rek in coax, en een landelijk dekkend glasvezel netwerk is ook niet gratis. En kijk maar hoe lang KPN al bezig is (al 10 jaar zijn ze eigenaar van Reggifiber, en nog geen landelijk dekkend netwerk / op zijn minst net zo dekkend als hun koper netwerk).
Ik geloof dat we het dus met elkaar eens zijn. VodafoneZiggo heeft het licht gezien. Letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Ik geloof dat we het dus met elkaar eens zijn. VodafoneZiggo heeft het licht gezien. Letterlijk.
Ach, de dienst die Ziggo mij nu levert ben ik prima tevreden over. En dat een paar euro goedkoper dan waarvoor Delta iets soortgelijks kan leveren. En prijsvechter Odido, over het DFN lijntje, is nog duurder. Ik zie het dus niet snel gebeuren dat ik ineens op glasvezel (over DFN infra) ga overstappen. Tenzij Ziggo uiteraard zo hard gaat investeren in glasvezel dat de prijzen fors omhoog gaan en Delta (of alternatief) ineens wel goedkoper is.

Waarbij ik ook niet denk dat Ziggo snel landelijk zal gaan leveren over de infra voor een ander. Deze aankondiging is uiteindelijk natuurlijk vooral leuk voor Ziggo zelf, klanten kunnen winnen in gebieden waar ze nu niet opereren. En ook nog eens kunnen adverteren met "glasvezel". Maar ls je ergens woont waar Ziggo al beschikbaar is heb je hier helemaal niks aan.

Edit:
En vanuit mijn Tweakers hart. Leuk dat er wellicht ooit een glasvezel concurrent bij komt / coax vervangen wordt door glas. Want glas is technisch natuurlijk ook veel beter (en dat zal Ziggo ook al decennia weten ;)).
Maar realistisch gezien, gecombineerd met mijn gebruik, doet het me vrij weinig.
En hetzelfde had ik bij de campagne van Delta 4 jaar geleden "Glasvezel? Super vet, eindelijk". Vervolgens ging ik vergelijken " ~ meh ~. Buiten actie net zo duur als niet duurder, geen bridge mode, geen IPv6, slechte TV boxen". Waarbij geen bridge intussen min of meer omheen te werken is, IPv6 beschikbaar, en een nieuwe TV box (+ Android TV app waardoor dat hele ding niet nodig is). Maar de prijs ligt nog steeds hoger (/na de prijsverlaging van Ziggo eerder dit jaar nog groter) en de snelheid heb ik niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 11-06-2025 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Bij KPN heeft dat ook even geduurd. KPN heeft heel lang geprobeerd om het leven van het kopernetwerk te rekken met knappe technieken als Vectored VDSL (net als docsis hogere wiskunde) en DSLAMs in straatkasten om de draden kort en de snelheid hoog te houden. Maar daarmee viel de strijd met de kabel niet winnen. Daarbij lag Ziggo de laatste paar jaar met de kreet Giganet ook nog eens marketingtechnisch een straatlengte voor. Momenteel gaat dan weer glasvezel in de marketing aan de leiding (baas boven baas) en lopen klanten weer weg bij Ziggo.

DSL met DSLAMs in straatkasten en docsis hebben ook nog eens als gezamenlijk pijnpunt dat je om heel Nederland te bedienen vele duizenden decentrale kasten met actieve apparatuur nodig hebt. Die kasten hebben allemaal een aansluiting op het elektriciteitsnet, noodstroom en koeling nodig, en de apparatuur moet regelmatig worden vervangen. Glasvezel wint hier op alle fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
ZwarteIJsvogel schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:00:
[...]

Bij KPN heeft dat ook even geduurd. KPN heeft heel lang geprobeerd om het leven van het kopernetwerk te rekken …
Inderdaad. Als Wessels niet Reggefiber had verkocht dan had heel NL al lang glasvezel. Reggefiber had een visie en de centen om dat te verwezenlijken. En toe nam KPN het over om dat dwars te zitten, althans een aantal jaren totdat duidelijk werd dat zelfs bonded VDSL te traag was en in buitengebied uiterlijk 10 Mbps. haalbaar was. Zelfs VDSL2 bracht geen uitkomst.

Het gratis aan KPN geschonken kopernetwerk bij de privatisering uitmelken was natuurlijk briljant. Totdat het echt niet meer mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
*knip* speculatie.
Ik ben er blij mee, maar moet Ziggo wel een op een goede prijzen hanteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-06-2025 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:57:
Dit is slechts het begin van de opmaat naar overname van of fusie met de provider Delta en/of het netwerk. Dit gaat echt niet uitblijven.
De kristallen bol opgepoetst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:14:
[...]

De kristallen bol opgepoetst?
Nee. Heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:57:
Dat zal natuurlijk ook voor een groot deel afhankelijk zijn van DFN. Zo is Odido op DFN ook (fors) duurder dan op ODF. Als de "inkoopprijs" bij DFN bij wijze van gelijk is aan de consumentenprijs (/ex BTW) van Delta dan zal Ziggo lastig kunnen concurreren (of ze moeten er permanent verlies op gaan draaien).

En hoe werkt dat nu eigenlijk bij DFN met andere ISPs? Levert DFN ruimte in de PoP en dat de ISP eigen hardware plaatst? Want ondanks XGS-PON leggen ze wel nog steeds PtP aan? (I.t.t. KPN die daadwerkelijk PtMP doet?) Dus kan in het PoP gewoon de vezel voor een specifiek adres ook in andere hardware worden gestopt (en zou Ziggo theoretisch zelfs AON kunnen doen, maar dat doen ze niet, want waar ze zelf glas hebben aangelegd is het ook XGS-PON).
Of gaat het verkeer dan nog steeds (veel meer) over het DFN netwerk heen (en dus vanuit het PoP ergens hoger het internet op zeg maar, vs een ISP die zelf een upstream lijn moet voorzien naar het PoP) voordat het uiteindelijk ergens richting de ISP gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

RobertMe schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:19:
[...]
En hoe werkt dat nu eigenlijk bij DFN met andere ISPs? Levert DFN ruimte in de PoP en dat de ISP eigen hardware plaatst?
Daar is geen plaats voor. Het zou ook zeer onrendabel zijn om in een PoP apparatuur te moeten plaatsen voor maar één klant. In de PoP is alleen plaats voor de apparatuur van de belichter.

De eenvoudigste oplossing is dat de apparatuur van de belichter de poorten in een backbone VLAN per ISP plaatst. Op één of meer centrale plaatsen wordt dat VLAN gekoppeld op apparatuur van de ISP. Door middel van een dubbele VLAN header (Q-in-Q) kunnen de VLANs die de klant ziet (bv. voor internet, telefoon en TV) transparant tussen ISP en klant worden getransporteerd zonder hinder te hebben van VLANs met hetzelfde ID van andere ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:10
ZwarteIJsvogel schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:59:
[...]

Daar is geen plaats voor. Het zou ook zeer onrendabel zijn om in een PoP apparatuur te moeten plaatsen voor maar één klant. In de PoP is alleen plaats voor de apparatuur van de belichter.

De eenvoudigste oplossing is dat de apparatuur van de belichter de poorten in een backbone VLAN per ISP plaatst. Op één of meer centrale plaatsen wordt dat VLAN gekoppeld op apparatuur van de ISP. Door middel van een dubbele VLAN header (Q-in-Q) kunnen de VLANs die de klant ziet (bv. voor internet, telefoon en TV) transparant tussen ISP en klant worden getransporteerd zonder hinder te hebben van VLANs met hetzelfde ID van andere ISP's.
Er is in de PoP's wel plaats voor apparatuur van meerdere belichters, maar bij DFN PoP's zijn die er niet. Het is niet bekend of dat komt doordat DFN het niet toestaat of doordat ze te hoge tarieven vragen. Op andere netwerken zie je wel meerdere belichters in de PoP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Er is in de PoP's wel plaats voor apparatuur van meerdere belichters, maar bij DFN PoP's zijn die er niet. Het is niet bekend of dat komt doordat DFN het niet toestaat of doordat ze te hoge tarieven vragen. Op andere netwerken zie je wel meerdere belichters in de PoP's.
Het plaatsen van eigen apparatuur maakt het juist duurder. Dat is altijd een van de redenen geweest dat KPN er niet op wou. Dat is niet rendabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Het plaatsen van eigen apparatuur maakt het juist duurder. Dat is altijd een van de redenen geweest dat KPN er niet op wou. Dat is niet rendabel
Het is duurder als je maar één klant hebt, maar goedkoper bij een groot aantal klanten. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld Odido in sommige KPN PoPs eigen apparatuur heeft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
[...]

Dat is wel een gewaagde uitspraak als je kijkt naar kleine belichters op bijvoorbeeld het KPN netwerk die goedkoper kunnen leveren dan de belichter KPN (denk aan Odido of Fiber Crew)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
esky schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:41:
[...]

Dat is wel een gewaagde uitspraak als je kijkt naar kleine belichters op bijvoorbeeld het KPN netwerk die goedkoper kunnen leveren dan de belichter KPN (denk aan Odido of Fiber Crew)
Toen ik bij Reggiber rondliep was 10 euro het gangbare wholesale tarief. Dat zegt natuurlijk niets over nu maar ik denk dat het wel in die buurt zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
In het jaarverslag van Delta staat:
Voltooiing landelijke glasvezeluitrol
DELTA Fiber bereikt nu 1,7 miljoen huishoudens. Hiermee leveren we een substantiële bijdrage aan de versterking van digitale infrastructuur van Nederland door meer plattelandsgebieden en achtergestelde
gebieden met elkaar te verbinden.
Ik ben blij te kunnen zeggen dat we het einde naderen van de bouwfase voor veel van onze projecten.
De concurrentie op de breedbandmarkt is hevig en in onze pogingen om overbouw te voorkomen – zoals hieronder wordt besproken – hebben we onze plannen moeten aanpassen als reactie op de activiteiten van de concurrenten.
Oftewel het management is bezig DFN netjes in te pakken voor de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
esky schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:08:
In het jaarverslag van Delta staat:

[...]

[...]

[...]

Gezien het feit dat de financiering uit venture capital komt zal dat met de jaren wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasveld
  • Laatst online: 20-06 20:36
Mag een bestaande partij het glasvezelnetwerk kopen van DFN?

De voorgenomen verkoop van 200.000 aansluitingen aan Glaspoort duurt al zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteIJsvogel

ZwarteIJsvogel

Zuid-Limburg

Grasveld schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 07:58:
Mag een bestaande partij het glasvezelnetwerk kopen van DFN?
Staat DFN in de etalage dan? Er wordt wel regelmatig over gespeculeerd, maar meer is het voor zover ik weet op dit moment niet.
De voorgenomen verkoop van 200.000 aansluitingen aan Glaspoort duurt al zo lang.
Voor deze verkoop is een vergunning nodig. Met het duimdikke concentratiebesluit (50 kantjes) in de hand zou dat eigenlijk best snel moeten kunnen gaan, maar ik ga er van uit dat Glaspoort en Delta nog met de ACM onderhandelen over de details. Glaspoort en Delta hebben daarbij geen baat bij haast. Ik sluit zelfs niet uit dat het feestje uiteindelijk niet doorgaat.

Voor de liefhebbers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasveld
De belichters zijn het duurste uit bij Deltafiber. Van iedere provider die op meer glasvezel netwerken kan zijn de prijzen van hen op de glasvezel van Deltafiber het hoogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Grasveld schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:04:
De belichters zijn het duurste uit bij Deltafiber. Van iedere provider die op meer glasvezel netwerken kan zijn de prijzen van hen op de glasvezel van Deltafiber het hoogst.
Er is (op een enkele uitzondering na) maar 1 belichter bij DFN: Delta zelf. Dus je bedoelt denk ik:
De providers zijn het duurste uit bij Deltafiber. Van iedere provider die op meer glasvezel netwerken kan zijn de prijzen van hen op de glasvezel van Deltafiber het hoogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
esky schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:35:
[...]

Er is (op een enkele uitzondering na) maar 1 belichter bij DFN: Delta zelf. Dus je bedoelt denk ik:

[...]
En dit verhaal wordt een beetje ontkracht wanneer je naar de actieprijzen van Odido kijkt.
De standaardprijzen zijn inderdaad hoger, dat heeft ook met het terugverdienmodel te maken mijns inziens.
Echter speelt hier wel, hoe minder huur andere providers betalen des te meer aansluitingen en zo verdien je ook de aansluitingen terug.

Er is bij DFN een belang om ook de provider Delta te bevoordelen.
Dat zie je dan weer niet terug bij KPN, waar Odido de tarieven gelijk kan houden tov ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasveld
Niet alleen Odido is duurder bij Deltafiber. Solcon ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:58:
[...]

En dit verhaal wordt een beetje ontkracht wanneer je naar de actieprijzen van Odido kijkt.
De standaardprijzen zijn inderdaad hoger, dat heeft ook met het terugverdienmodel te maken mijns inziens.
Echter speelt hier wel, hoe minder huur andere providers betalen des te meer aansluitingen en zo verdien je ook de aansluitingen terug.

Er is bij DFN een belang om ook de provider Delta te bevoordelen.
Dat zie je dan weer niet terug bij KPN, waar Odido de tarieven gelijk kan houden tov ODF.
Odido heeft over KPN glasvezel 2 tarieven. Op plekken waar ze via belichter KPN leveren kost 1Gbit €55 per maand. Op de plekken waar ze zelf belchter zijn op KPN glasvezel kost die 1Gbit €45 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
ZwarteIJsvogel schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:03:
Voor deze verkoop is een vergunning nodig. Met het duimdikke concentratiebesluit (50 kantjes) in de hand zou dat eigenlijk best snel moeten kunnen gaan, maar ik ga er van uit dat Glaspoort en Delta nog met de ACM onderhandelen over de details. Glaspoort en Delta hebben daarbij geen baat bij haast. Ik sluit zelfs niet uit dat het feestje uiteindelijk niet doorgaat.
Dat VodafoneZiggo nu "plotseling" beschikbaar komt op een deel van het DFN netwerk, zal de verkoop in versnelling brengen.

De toegangsovereenkomst met VodafoneZiggo hangt volgens mij, direct samen met het goedkeuringstraject dat bij de ACM loopt.
DFN hoopt met deze deal zorgen bij de ACM weg te nemen. Voor VodafoneZiggo is deze deal niet direct een enorm voordeel, en het staat zelfs haaks op de strategie die ze tot nu gevoerd hebben. (niet leveren op netwerken van anderen -uitgezonderd enkele mini-netwerkjes-) Waarschijnlijk hebben ze een zeer gunstige contractuele deal aangeboden gekregen van DFN, en zijn ze er daarom op ingegaan.

Het is een bekend "truckje". En heel vergelijkbaar toen VOO haar netwerk wilde verkopen aan Orange.
De goedkeuring duurde erg lang. Na verloop van tijd, was er plotseling een overeenkomst dat Telenet erbij kwam op het netwerk van VOO. Vervolgens kwam er snel toestemming vanuit de toezichthouder voor de verkoop van het netwerk aan Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
davides schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:05:
[...]

Dat VodafoneZiggo nu "plotseling" beschikbaar komt op een deel van het DFN netwerk, zal de verkoop in versnelling brengen.
Aanname, wat is je bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:38
esky schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:08:
Zo vat ik het ook op. Zeker ook deze zin, doet dat vermoeden:
Met 1,1 miljoen aangesloten woningen tegen het einde van 2025, hebben we een goed vertakt netwerk opgebouwd. We komen nu in een volgende, operationele fase waarbij we [..] ons netwerk goed beheren en onderhouden.
Dit is een moment waarop het ene type investeerder (durfkapitaal) uitstapt, en andere type investeerder instapt.
Nieuwe investeerders (/aandeelhouders) kunnen uit verschillende hoeken komen:
Bijvoorbeeld een telecompartij die operationele schaalvoordelen behaalt door het DFN netwerk te integreren met het beheer van zijn eigen netwerk. Of een lange termijn belegger (pensioenfonds) die geld wil beleggen in een netwerk (vastgoedobject) dat voor langere periode constante inkomenstenbron oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Aanname, wat is je bron?
Volgens mij geeft hij netjes een voorbeeld van zijn stellingname.
Het begint ergens irritant te worden dat er op een forum discussie wordt afgekapt door maar steeds om bronvermelding te vragen. Het is een forum en enige mate van discussie, daar is een forum voor bedoelt. Niet alleen om elkaar te helpen. Tenzij Tweakers vindt dat de fora daar alleen voor bedoelt zijn.

Wanneer we elke mening of stelling gaan platslaan door een bronvermelding te vragen, dan kunnen we fora als dit beter opheffen en alleen het nieuws volgen via de nieuwssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
davides schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:05:
[...]

De toegangsovereenkomst met VodafoneZiggo hangt volgens mij, direct samen met het goedkeuringstraject dat bij de ACM loopt.
DFN hoopt met deze deal zorgen bij de ACM weg te nemen. Voor VodafoneZiggo is deze deal niet direct een enorm voordeel, en het staat zelfs haaks op de strategie die ze tot nu gevoerd hebben. (niet leveren op netwerken van anderen -uitgezonderd enkele mini-netwerkjes-) Waarschijnlijk hebben ze een zeer gunstige contractuele deal aangeboden gekregen van DFN, en zijn ze er daarom op ingegaan.

Het is een bekend "truckje". En heel vergelijkbaar toen VOO haar netwerk wilde verkopen aan Orange.
De goedkeuring duurde erg lang. Na verloop van tijd, was er plotseling een overeenkomst dat Telenet erbij kwam op het netwerk van VOO. Vervolgens kwam er snel toestemming vanuit de toezichthouder voor de verkoop van het netwerk aan Orange.
De deal met Ziggo kan hoe dan ook worden uitgelegd als schaalvergroting voor Ziggo. Ziggo gaat nooit glasvezel aanleggen in gebieden waar ze uberhaupt nu niet leveren en zo is een (gunstige) deal dus voor hen reden om op deze bus te stappen.

Overname op korte of lange termijn is speculatie, maar ik ben het met je eens dat veel "gedragingen" van DFN lijken te wijzen in die richting. Maar soms lijkt iets gelijk aan wat we eerder hebben gezien en pakt het heel anders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 15:54:
[...]

Volgens mij geeft hij netjes een voorbeeld van zijn stellingname.
Het begint ergens irritant te worden dat er op een forum discussie wordt afgekapt door maar steeds om bronvermelding te vragen. Het is een forum en enige mate van discussie, daar is een forum voor bedoelt. Niet alleen om elkaar te helpen. Tenzij Tweakers vindt dat de fora daar alleen voor bedoelt zijn.

Wanneer we elke mening of stelling gaan platslaan door een bronvermelding te plaatsen, dan kunnen we fora als dit beter opheffen en alleen het nieuws volgen via de nieuwssites.
Ik ben dat wel met je eens maar anderzijds voegt m.i. een post die kijkt in een kristallen bol over de plannen van DFN en de investeerders weinig toe. Als je geen inside informatie hebt dan kun je alles beweren en is een reactie zinloos. En als je wel inside informatie hebt dan is het strafbaar om dat hier te posten.

En het heeft niets te maken met het topic van deze thread.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 22-06-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:08:
[...]

Ik ben dat wel met je eens maar anderzijds voegt m.i. een post die kijkt in een kristallen bol over de plannen van DFN en de investeerders weinig toe. Als je geen inside informatie hebt dan kun je alles beweren en is een reactie zinloos. En als je wel inside informatie hebt dan is het strafbaar om dat hier te posten.

En het heeft niets te maken met het topic van deze thread.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar de poster die je er op aanspreekt is geen insider. En voor zover ik weet niemand die hier de afgelopen tijd heeft gepost. Ik ken alleen een technicus die hier wel eens iets heeft gepost, maar die zit tegenwoordig op Discord en werkt niet meer bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Dekar schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:36:
Ik heb een onprettige ervaring met Delta. Glasvezelaanleg was een drama. Mensen kwamen niet opdagen dus dan blijf je voor niks thuis. Dan gewoon liegen dat ze zijn geweest. Maar goed uiteindelijk aangelegd, maar ik had inmiddels een nieuw jaarabonnement afgesloten bij Ziggo. Het was immers niet duidelijk wanneer glasvezel aangesloten ging worden, tot het moment dat er een afspr ingepland ging worden. en ik wil maar al te graag die tientjes besparen. Dus ik bellen om te annuleren, want volgens Delta's eigen voorwaarden (artikel 8.2) gaat de bedenktijd in op het moment dat je de randapparatuur in bezit hebt. Echter, annuleren bleek onmogelijk, want de bedenktijd was verstreken. Hun eigen voorwaarden hebben ze lak aan. Wat een oplichers zijn het. Ik wilde over +- 3 maanden naar Delta verhuizen, maar dat kunnen ze nu dus wel vergeten. Advocaat gebeld en de annulering is nu wel rond. Belachelijk bedrijf.
Inmiddels al 3x een verkoper aan de deur gehad. Ik heb dit hele verhaal uitgelegd aan die beste man, en hij heeft mij nu 'geblacklist'. Als het goed is komen ze nu nooit meer langs 💪. Dus voor iedereen die last heeft van die vervelende verkopers aan de deur, laat ze vooral jou blacklisten 👍

[ Voor 4% gewijzigd door Dekar op 21-07-2025 16:27 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dekar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 16:26:
[...]

Inmiddels al 3x een verkoper aan de deur gehad. Ik heb dit hele verhaal uitgelegd aan die beste man, en hij heeft mij nu 'geblacklist'. Als het goed is komen ze nu nooit meer langs 💪. Dus voor iedereen die last heeft van die vervelende verkopers aan de deur, laat ze vooral jou blacklisten 👍
Je bent de enige klager hier daarover. En dit soort berichten vind je uitgerekend op dit soort fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
Sjakie0101 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:03:
[...]

Je bent de enige klager hier daarover. En dit soort berichten vind je uitgerekend op dit soort fora.
Nee hoor: Ik heb meerdere soortgelijke ervaringen gelezen in dit topic. Delta is illegaal bezig met klanten binden door de wettelijke bedenktijd niet te honoreren. Ik wil hier maar al te graag delen dat het laten blacklisten tot de mogelijkheden behoort, zodat ze niet meer langskomen. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Dekar schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Nee hoor: Ik heb meerdere soortgelijke ervaringen gelezen in dit topic. Delta is illegaal bezig met klanten binden door de wettelijke bedenktijd niet te honoreren. Ik wil hier maar al te graag delen dat het laten blacklisten tot de mogelijkheden behoort, zodat ze niet meer langskomen. Heerlijk.
Ik vraag me alleen wel af of een colporteur die spreekt over een “blacklist” niet gewoon onzin verkoopt. Het bel-me-niet-register is opgeheven en dan zou zoiets wel bestaan voor verkoop aan de deur? Twijfelachtig.

Dus wellicht staat zijn collega colporteur morgen namens KPN voor de deur ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
Zal wel een intern systeem ding zijn waarmee ze klanten markeren waar duidelijk niks te halen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ernstoud schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:33:
[...]

Ik vraag me alleen wel af of een colporteur die spreekt over een “blacklist” niet gewoon onzin verkoopt. Het bel-me-niet-register is opgeheven en dan zou zoiets wel bestaan voor verkoop aan de deur? Twijfelachtig.

Dus wellicht staat zijn collega colporteur morgen namens KPN voor de deur ;) .
Ik zag ze hier een keer lopen met tablets waarop ze keken bij welk huis ze wel of niet moesten aanbellen dus misschien kunnen ze in dat systeem aangeven dat op een bepaald adres niet meer aangebeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik vind er wel iets van dat een jongere die iets bij wil verdienen zo de deur wordt gewezen.
De derde keer, dus ik wordt boos….

Zegt dit iets over Delta en de kwaliteit die ze leveren: nee.
Zelfde als slechte ervaring met de aanleg…. Dat zijn meestal niet eens Deltamedewerkers, maar medewerkers van een Infrabedrijf.
Maar toch Delta in een slecht daglicht stellen… Tot woorden als illegaal aan toe.
Sinds wanneer mag ik niet bij iemand aanbellen om iets te verkopen? Zo lang het legale handel is…

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-07-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:54
Ik weet niet echt waar ik deze vraag nu moet stellen, ik denk dat hier het beste past.

Wij zijn verhuisd en hebben alleen coax kabel liggen.
Ik dacht dat er geen glasvezel was maar nu zie ik in de documenten van de Klic melding dat er bij de overburen een transportleiding van Delta loopt.
Ik heb bij de klantenservice van Delta gevraagd hoe ik ook een aansluiting kan krijgen.
Hun reactie was dat ik dan mijnaansluiting.nl moet raadplegen maar deze hebben geen zicht op het aanleggen van glasvezel aansluitingen.
Dit heb ik weer teruggekoppeld aan de klantenservice van Delta en dan krijg ik als reactie dat ze zien dat er geen glasvezel ligt en dat het kan zijn dat er geen capaciteit beschikbaar is.

Heeft er iemand een idee wat raadzaam is om informatie in te winnen om toch aangesloten te worden?

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Laatst online: 18:15
Vogels60 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:24:
Ik weet niet echt waar ik deze vraag nu moet stellen, ik denk dat hier het beste past.

Wij zijn verhuisd en hebben alleen coax kabel liggen.
Ik dacht dat er geen glasvezel was maar nu zie ik in de documenten van de Klic melding dat er bij de overburen een transportleiding van Delta loopt.
Ik heb bij de klantenservice van Delta gevraagd hoe ik ook een aansluiting kan krijgen.
Hun reactie was dat ik dan mijnaansluiting.nl moet raadplegen maar deze hebben geen zicht op het aanleggen van glasvezel aansluitingen.
Dit heb ik weer teruggekoppeld aan de klantenservice van Delta en dan krijg ik als reactie dat ze zien dat er geen glasvezel ligt en dat het kan zijn dat er geen capaciteit beschikbaar is.

Heeft er iemand een idee wat raadzaam is om informatie in te winnen om toch aangesloten te worden?
Transportleiding klinkt als de kabel tussen de PoP’s. Die zijn niet bedoeld voor consumenten aansluitingen.

Verder dan de klantenservice en mijnaansluiting.nl komen wij hier ook niet denk ik.
Je zou nog bij KPN/glaspoort kunnen kijken, die zijn flink bezig met nieuwe aansluitingen

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Vogels60 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:24:

Is maar net welke partij actief is in jouw regio, DFN, KPN, ODF of een kleinere. Je kunt dit wel zien bij deze drie op hun website als ze bij jouw in de buurt zitten. Maar mijnaansluitingen gaat ook over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
EWS99 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 15:50:
[...]

Transportleiding klinkt als de kabel tussen de PoP’s. Die zijn niet bedoeld voor consumenten aansluitingen.

Verder dan de klantenservice en mijnaansluiting.nl komen wij hier ook niet denk ik.
Je zou nog bij KPN/glaspoort kunnen kijken, die zijn flink bezig met nieuwe aansluitingen
Nou beter gezegd, bij hun stopt de die kabel met wel nog een "aftakking" naar hun.
Als ik op de Delta site hun adres in vul staat er ook niet dat er geen glasvezel beschikbaar is.
Het lijkt wel of de kabel juist vanuit de "achterkant" (lees niet dorp) van de straat komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Vogels60 op 22-07-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Vogels60 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:53:
[...]

Nou beter gezegd, bij hun stopt de die kabel met wel nog een "aftakking" naar hun.
Als ik op de Delta site hun adres in vul staat er ook niet dat er geen glasvezel beschikbaar is.
Het lijkt wel of de kabel juist vanuit de "achterkant" (lees niet dorp) van de straat komt.
Wat zegt de Delta Fiber site? Daar zie je dorpen, steden en gemeentes. Ook gaat Delta Fiber over het netwerk, terwijl Delta dan weer over het abonnement gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 22-07-2025 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:12:
[...]

Wat zegt de Delta Fiber site? Daar zie je dorpen, steden en gemeentes. Ook gaat Delta Fiber over het netwerk, terwijl Delta dan weer over het abonnement gaat.
Ik had inderdaad op de Delta Fiber site gekeken.
Die zegt op mijn nummer er is helaas geen glasvezel mogelijk op uw adres misschien in de toekomst. (linker en rechter nummer ook niks)
Voer ik het nummer van de overburen in dan staat er er ligt supersnel glasvezel in (mijn gemeente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Met wie heb je contact gehad? Was dat Delta de provider of Delta Fiber? Die laatste moet je hebben namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
Deltanetwerk.nl/klantenservice, dit is via de Delta Fiber website gegaan.

Nu ik de kaart van de Klic melding nog eens goed bekijk lijkt het er op dat die leiding 3 dagen voor ik de sleutel heb gekregen is gelegd...
aanlegdatum
30-06-2025 14:07:29 uur
begin levensduur versie
30-06-2025 16:36:05 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Vogels60 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:26:
Deltanetwerk.nl/klantenservice, dit is via de Delta Fiber website gegaan.

Nu ik de kaart van de Klic melding nog eens goed bekijk lijkt het er op dat die leiding 3 dagen voor ik de sleutel heb gekregen is gelegd...
aanlegdatum
30-06-2025 14:07:29 uur
begin levensduur versie
30-06-2025 16:36:05 uur
Je zou natuurlijk bij de overburen kunnen aanbellen, kennismaken en meteen vragen hoe ze een glasvezel aansluiting voor elkaar gekregen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
Klopt, We wonen er nog niet dus moeten ons nog voorstellen en dan dit ter sprake brengen ben ik sowieso ook van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben van Odido overgestapt naar Delta. Nu wil ik graag gebruik maken van de Delta smart TV app om live TV te kijken. Maar de app komt niet tevoorschijn in de LG content store. Ondanks dat mijn TV aan de minimale software versie voldoet, komt de app niet tevoorschijn. Minimaal is WebOS 5.0 en ik heb 5.40.97. Gaat om een LG OLED55C9PLA, deze is van 2019 (ze zeggen 2020) of minimaal WebOS 5.0. Waar ik dus aan voldoe. Is er nog een andere manier hoe ik deze app op de TV kan krijgen?

Ik heb nog een andere LG TV, deze is van 2022, maar heeft WebOS 4.5 en die heeft wel de Delta app. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:27

lier

MikroTik nerd

Ik zou de vraag in [Delta Internet/TV] Ervaringen & Discussie stellen, @Timo002.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ooh tnx, die had ik niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
Overzicht van alle partners van Delta Netwerk

BAM Telecom
Van Gelder Telecom
Allinq
Selecta Infratechniek
VolkerWessels Telecom
SPIE Nederland
Circet Benelux
Baas B.V.
mih GmbH
APK Group
Ravesteijn Infra & Telecom B.V.

Deze partijen leggen glasvezel aan en/of doen onderhoud

[ Voor 11% gewijzigd door Mapje op 05-09-2025 17:08 ]

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Al meer dan 25jr klant bij Zeelandnet/Felta, maar sinds de overgang naar glas is het echt prut.

Van verkeerde adressen in het systeem, modems die DOA aankomen tot verkeerd gepatchte wijkkast en beschadige kabels ik denk dat ik alles wel gezien heb.

Maandag ineens de verbinding weg, maar na ee reset leek het probleem opgelost. Leek, want sinds dinsdagochtend brand het pon lampje rood. Ben benieuwd wat de monteur nu weer gaat vinden.

Dacht in de tussentijd handig gebruik te maken van de hotspot functie van mijn telefoon. Niet dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4yI-sPYmVjFUFvB_w3lV7UCDbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuwpuXhcwxlYG4I9eoOyAR5p.jpg?f=fotoalbum_large

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Sjakie0101
Dit heb je bij alle zenders? Ik meen dat dit alleen geldt voor specifieke zenders.

[ Voor 49% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-09-2025 10:39 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Sjakie0101 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:22:
Dit heb je bij alle zenders? Ik meen dat dit alleen geldt voor specifieke zenders.
Ik ken Delta niet specifiek maar ik kan me voorstellen dat je de Delta mediaspeler/TV decoder alleen kan laten werken via de vaste Delta lijn.
En dat waar jij op doelt meer geldt voor de TV-app. Waarbij je dus een X aantal zenders buitenshuis kan bekijken en een X aantal niet (wegens rechtenbeperkingen).
Als KPN klant weet ik dat het daar wel zo werkt. Ik kan de KPN decoder niet gebruiken via een eigen Hotspot (en dus een externe internetlijn).
Dan zou je namelijk die TV decoder ook ergens anders mee naar toe kunnen nemen en gebruiken via een internetlijn van bijvoorbeeld Ziggo. Dat kan niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Sjakie0101
Bij Delta zitten er restricties in de buitenshuisapps voor specifieke zenders. Bijvoorbeeld ARD, RTL.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Apps zoals Disney en Netflix juist niet. Gewoon bij reguliere tv en radio.

Maar probleem is inmiddels opgelost.
Eén of andere prutser had bij het werken in de wijkkast onze vezel ergens tussen gekneld. Monteur heeft de foto laten zien.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over het netwerk van Delta Fiber, onderwerpen over de provider Delta mag hoort in:
- [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Verder geldt ook hier:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.