Zo, ik ga Delta Fiber maar eens proberen wakker te maken. Ik kom nergens goed binnen en krijg overal kastje-muur-kastje.
Net een orientatiemelding gedaan voor een cirkel van 1,5km rondom mijn huis. Te belachelijk voor woorden natuurlijk, maar goed.
Reden: er is hier geen glasvezel in een deel van de straat en een paar direct verbonden straten, maar in bijna alle omliggende straten (en hele gemeente binnen en buiten bebouwde kom) ligt wel Delta glasvezel, evenals bij een paar lage huisnummers oostelijk in mijn eigen straat en westelijk bij huizen die op de grens staan waar mijn straat een andere naam krijgt.
Delta is hier dus even "vergeten". Maar ze lijken doelbewust hier te negeren, want na veel bellen moet ik dit (nogmaals) via mijnaansluiting proberen aan te vragen. Alleen: dat lukt dus niet. Na bellen met de helpdesk van mijnaansluiting blijkt Delta het gebied rondom mijn huis heeft uitgesloten van aanvragen. Er is hier echter niks speciaals tov de hele rest van de gemeente die wel in alle binnen en buitenbebouwde kom overal Delta glasvezel heeft. Mijnaansluiting helpdesk ging navragen bij delta fiber, maar krijgt tevens niks te horen.
Ohja, voordat er reacties aankomen met alternatieven:
DSL: max 5Mbit
Odido K&K: niet mogelijk (geen odido ontvangst hier en dichtstbijzijnde masten zitten ook niet op glas maar op beperkte straalverbinding)
Ziggo: iets met prijsverhogingen en inflexibiliteit.
Blijft over: Starlink (wil ik niet)
Overige glasnetwerken: niet aanwezig in gemeente.
Nu dus met orientatie melding met meer dan 100 adressen/huisaansluitingen en vermelding van glasvezel eens kijken wie ik aan de lijn krijg. Aan de randen zal ik in iedergeval hopelijk allemaal zien waar de glasvezel wel ligt. Want het ligt dus in alle windrichtingen wel bij huizen in de buurt.
Bijvangst is dat ik ook er achter ga komen hoe Liander zijn spullen heeft liggen in de rest van de wijk. Van een eerdere inventarisatie van alleen mijn perceel weet ik dat zowel de laagspanning als middenspanning van de wijk (incl twee huisaansluitingen daarop) hier door fundament van garage heen loopt.
Mocht iemand nog een goed contact hebben om verder te komen, graag.
[
Voor 18% gewijzigd door
Get!em op 16-09-2026 17:31
]