Ach, de dienst die Ziggo mij nu levert ben ik prima tevreden over. En dat een paar euro goedkoper dan waarvoor Delta iets soortgelijks kan leveren. En prijsvechter Odido, over het DFN lijntje, is nog duurder. Ik zie het dus niet snel gebeuren dat ik ineens op glasvezel (over DFN infra) ga overstappen. Tenzij Ziggo uiteraard zo hard gaat investeren in glasvezel dat de prijzen fors omhoog gaan en Delta (of alternatief) ineens wel goedkoper is.ernstoud schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
[...]
Ik geloof dat we het dus met elkaar eens zijn. VodafoneZiggo heeft het licht gezien. Letterlijk.
Waarbij ik ook niet denk dat Ziggo snel landelijk zal gaan leveren over de infra voor een ander. Deze aankondiging is uiteindelijk natuurlijk vooral leuk voor Ziggo zelf, klanten kunnen winnen in gebieden waar ze nu niet opereren. En ook nog eens kunnen adverteren met "glasvezel". Maar ls je ergens woont waar Ziggo al beschikbaar is heb je hier helemaal niks aan.
Edit:
En vanuit mijn Tweakers hart. Leuk dat er wellicht ooit een glasvezel concurrent bij komt / coax vervangen wordt door glas. Want glas is technisch natuurlijk ook veel beter (en dat zal Ziggo ook al decennia weten
Maar realistisch gezien, gecombineerd met mijn gebruik, doet het me vrij weinig.
En hetzelfde had ik bij de campagne van Delta 4 jaar geleden "Glasvezel? Super vet, eindelijk". Vervolgens ging ik vergelijken " ~ meh ~. Buiten actie net zo duur als niet duurder, geen bridge mode, geen IPv6, slechte TV boxen". Waarbij geen bridge intussen min of meer omheen te werken is, IPv6 beschikbaar, en een nieuwe TV box (+ Android TV app waardoor dat hele ding niet nodig is). Maar de prijs ligt nog steeds hoger (/na de prijsverlaging van Ziggo eerder dit jaar nog groter) en de snelheid heb ik niet nodig.
[ Voor 28% gewijzigd door RobertMe op 11-06-2025 18:58 ]
:strip_exif()/f/image/tuwpuXhcwxlYG4I9eoOyAR5p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6zJi5WitIIZ9lYQhwmPhHUFk.png?f=user_large)