Oldacres schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:57:
Hier (Eijsden-Margraten) sinds 12:15 melding dat er in de regio een (onbekend) probleem is. Verder geen updates meer.
Leuk als je een bedrijf aan huis hebt.
Kan zijn dat Glaspoort die nu hier de omgeving opgraaft voor een tweede glasvezelnet ergens iets geraakt heeft.
Dat laatste zou zomaar kunnen. Afgelopen donderdag lag Ziggo er ~20 minuten uit. In het Ziggo topic was ik al verbaasd dat het weer zo snel werkte. Vervolgens lag het er zaterdag weer uit (paar uren).
Boze tongen beweerde al dat het niet ongewoon is dat als ze met graven iets raken ze het aan elkaar ducttapen (al dan niet letterlijk). Mogelijk dat het vervolgens dus op zaterdag alweer gesneuveld is en er wel een Ziggo monteur is kunnen komen opdraven om het alsnog te fixen.
Anderzijds... Hebben ze nu zo goed als het hele dorp gehad en is dit dan de eerste storing tijdens graven. Toen MiH namens Delta bezig was heb ik 3x een onderbreking van Ziggo gehad (daarna nooit meer in die ~3 jaar tot nu dan, dus geen structureel probleem), hoorde je om de zoveel weken wel weer brandweer sirenes en kon je in P2000 mooi een gaslek melding lezen. Incl dat ik ook een enkele keer of Ziggo of brandweer en/of Enexis heb gezien bij de werkzaamheden van MiH.
Mij valt het v.w.b. het werk dat Tisol / Glaspoort nu doet dus nog reuze mee ten opzichte van wat MiH klaar speelde.
Dat Delta vervolgens ruim een halve dag (/langer) nodig heeft om een waarschijnlijke breuk te fixen vind ik dan ook best lang. Ter vergelijking met Ziggo op zaterdag (ook nog eens weekend dus) rond 10 uur dat het uitviel, voor half 1 weer verbinding, en na enen nog even een korte onderbreking van een paar minuten (max 5). Waarbij ik niet meer weet wat er zaterdag exact aan verwachte oplostijd stond (tijd denk ik 21:13, dag?), maar vanmorgen/middag stond de storing er nog met een verwachtte oplostijd van vanavond 21:13, intussen is die opgeschoven naar morgenvroeg zie ik. Maar dus wel nog steeds verbinding. (Waarschijnlijk dus nog steeds via een, figuurlijke, ducttape oplossing?

)
Edit:
Overigens heb ik afgelopen vrijdag ook nog een auto van MiH op het bedrijventerrein zien staan. Oftewel: ook die zijn nog steeds bezig? Kan dus net zo goed een "actie" van hunzelf zijn geweest waardoor de boel er uit ligt?
Edit 2:
Als ik een storing check doe (op huisnummer van de buren met abo

) dan staat daar dat op 24-11 om 12:14 een storing is opgelost. Dat is dus 1 minuut voordat jouw storing begon? Toeval?
[
Voor 9% gewijzigd door
RobertMe op 24-11-2025 22:40
]