Ik heb een soortgelijk verhaal. Tussen originele aanvraag van abonnement en de uitrol zit nu meer dan een jaar. In de tussentijd heb ik natuurlijk wat anders geregeld, maar wil men mij alsnog aan het contract houden.Dekar schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:36:
Ik heb een onprettige ervaring met Delta. Glasvezelaanleg was een drama. Mensen kwamen niet opdagen dus dan blijf je voor niks thuis. Dan gewoon liegen dat ze zijn geweest. Maar goed uiteindelijk aangelegd, maar ik had inmiddels een nieuw jaarabonnement afgesloten bij Ziggo. Het was immers niet duidelijk wanneer glasvezel aangesloten ging worden, tot het moment dat er een afspr ingepland ging worden. en ik wil maar al te graag die tientjes besparen. Dus ik bellen om te annuleren, want volgens Delta's eigen voorwaarden (artikel 8.2) gaat de bedenktijd in op het moment dat je de randapparatuur in bezit hebt. Echter, annuleren bleek onmogelijk, want de bedenktijd was verstreken. Hun eigen voorwaarden hebben ze lak aan. Wat een oplichers zijn het. Ik wilde over +- 3 maanden naar Delta verhuizen, maar dat kunnen ze nu dus wel vergeten. Advocaat gebeld en de annulering is nu wel rond. Belachelijk bedrijf.
Dank voor de uitweg die in deze post staat, ik heb de algemene voorwaarden (waar de meneer aan de telefoon naar heeft verwezen) ontvangen en inderdaad in lid 18.2 staat deze uitweg. Ik hoop dat ik die bende de deur kan wijzen. Wat een instelling zeg, klanten dwingen lid te worden...
Denken jullie dat men mij alsnog aan de overeenkomst (er staat alleen dat ik een bestelling heb gedaan, het woord contract komt niet eens voor in de mail) kan houden?