Ik heb een 1 Gig abonnement. Ik ben een beetje ten einde raad. Ik monitor het modem, ik geef de logs en telkens gaat het naar de 2e lijn, die bevestigen dat het stuk is en sturen gewoon hetzelfde modem telkens op met precies hetzelfde probleem.strandbal schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:59:
Raar. Welk abonnement heb je? Wellicht kan je het nieuwe wifi7 modem vragen? Dan krijg je een losse ONT met een nieuw type modem.
Heel bijzonder. Lijkt me toch sterk dat je drie keer een defect modem ontvangt. Hangt er iets speciaals in je netwerk? Probeer eens alles los dus alleen Nokia aan glas.Woppie1979 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:07:
[...]
Ik heb een 1 Gig abonnement. Ik ben een beetje ten einde raad. Ik monitor het modem, ik geef de logs en telkens gaat het naar de 2e lijn, die bevestigen dat het stuk is en sturen gewoon hetzelfde modem telkens op met precies hetzelfde probleem.
Denk eerlijk gezegd dat je toch beter af bent met een eigen ONT met een eigen router. Dan is je NAT hairpin probleem ook meteen opgelost.Woppie1979 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:07:
[...]
Ik heb een 1 Gig abonnement. Ik ben een beetje ten einde raad. Ik monitor het modem, ik geef de logs en telkens gaat het naar de 2e lijn, die bevestigen dat het stuk is en sturen gewoon hetzelfde modem telkens op met precies hetzelfde probleem.
En anders even op Discord een ticket aanmaken (zie [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2). Die worden door network engineers van Delta behandeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Ik ben het met je eens hoor. Maar die is wel weer gelijk even ruim 300 euro: FRITZ!Box 5590 Glasvezel XGS-PON. Het is wel het doel om die uiteindelijk te vervangen maar het is wel even een investering en had dit eigenlijk gepland voor op de iets langere termijn.EWS99 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:03:
[...]
Denk eerlijk gezegd dat je toch beter af bent met een eigen ONT met een eigen router. Dan is je NAT hairpin probleem ook meteen opgelost.
En anders even op Discord een ticket aanmaken (zie [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2). Die worden door network engineers van Delta behandeld.
Ah, dat is wel een goede tip. Dank je voor het delen. Ik heb uiteraard wel weer contact gehad met Delta, en die hebben mijn ticket wederom weer naar de 2e lijns gestuurd.
Nogmaals bedankt @EWS99 Ik had een ticket gemaakt in Discord en rond 1900 werd ik nog geholpen. Best wel bizar eigenlijk. Ik heb al 2 weken contact met Delta klantenservice, moet elke keer geboorte datum, laatste 4 getallen iban opgeven etc. en uiteindelijk niet goed geholpen. Hier hoefde ik alleen maar een klantnummer op te geven meer niet en heeft precies gepinpoint waar het probleem zit/zat.EWS99 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:03:
[...]
Denk eerlijk gezegd dat je toch beter af bent met een eigen ONT met een eigen router. Dan is je NAT hairpin probleem ook meteen opgelost.
Quote:
In de logging lees ik inderdaad veelvuldig een zogeheten Dying Gasp. Het modem ontvangt geen stroom meer. Met het laatste beetje spanning dat er nog op zit vertelt hij ons dat hij de verbinding gaat verliezen vanwege stroomuitval
Ik heb gelijk een ander stopcontact geprobeerd, even kijken of hij de nacht overleefd
Dan heb je dus een defecte voeding bij de Nokia gehad. Heb je steeds de voeding van de allereerste gebruikt? Er is nl. een probleem met die AC Adapters. Ze worden vervangen… nieuws: Delta en Caiway vervangen deel stroomadapters van modems vanwege prod...Woppie1979 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:28:
[...]
Nogmaals bedankt @EWS99 Ik had een ticket gemaakt in Discord en rond 1900 werd ik nog geholpen. Best wel bizar eigenlijk. Ik heb al 2 weken contact met Delta klantenservice, moet elke keer geboorte datum, laatste 4 getallen iban opgeven etc. en uiteindelijk niet goed geholpen. Hier hoefde ik alleen maar een klantnummer op te geven meer niet en heeft precies gepinpoint waar het probleem zit/zat.
Quote:
In de logging lees ik inderdaad veelvuldig een zogeheten Dying Gasp. Het modem ontvangt geen stroom meer. Met het laatste beetje spanning dat er nog op zit vertelt hij ons dat hij de verbinding gaat verliezen vanwege stroomuitval
Ik heb gelijk een ander stopcontact geprobeerd, even kijken of hij de nacht overleefd
Hier kun je lezen hoe je herkent of je een defecte hebt: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
“… het lijkt er op dat de exemplaren met een X in het serienummer op de sticker de revisie zonder deze fout zijn.”
[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 24-10-2025 22:50 ]
Let op:
Dit topic gaat alleen over het netwerk van Delta Fiber, onderwerpen over de provider Delta mag hoort in:
- [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie
Verder geldt ook hier:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
Dit topic gaat alleen over het netwerk van Delta Fiber, onderwerpen over de provider Delta mag hoort in:
- [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie
Verder geldt ook hier:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.