In Amerika moeten sportwedstrijden worden stilgelegd als er onweer in de buurt is (zodat toeschouwers kunnen schuilen etc). Maar denk niet dat dat hier in NL het geval is? Neem ook aan dat er op het circuit en waarschijnlijk ook op/bij het circuit iets van bliksemafleiders staan.ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:28:
Ik neem aan dat bij onweer de tribune moet worden ontruimd?
Ik denk dat het een, voor de kijker, frusterend middagje gaat worden. Onzekerheid mbt buien, wat doet de organisatie, code rood/uitgestelde start? Enz..
Als je de 8u verwachting kijkt, zal het mij niet verbazen als het een halve punten dag wordt.
Als je de 8u verwachting kijkt, zal het mij niet verbazen als het een halve punten dag wordt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Sheldon Cooper PhD vibesChocoball schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:26:
David Coulthard had bij Christian Horner nog geprobeerd om de vervanger van Daniel te worden en deed een sollicitatiepoging via Instagram.
[...]
De presentatie van David:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Christian was ook zo vriendelijk om op de sollicitatie van David te reageren.
[...]
https://instagram.com/p/CwYIusFICFJ/?img_index=3
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Buxton had het er gisteren over dat de teams geïnformeerd zouden zijn dat bij een "wet start" (achter SC dus) ook de inters gebruikt mogen worden, i.p.v. de normaliter verplichte full wets. Dit door de kleine pitstraat, om absolute chaos te voorkomen waarbij iedereen bij SC ending de pit in gaat voor een wets => inters stop.ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:34:
Al is de kans natuurlijk het grootst dat men wacht op minimaal inter omstandigheden en dan is het waarschijnlijk nog een rollende start.
Op de 3u verwachting zie ik na 13:30 niet veel meer (bij Zandvoort). Ik verwacht een droge race eerlijk gezegd.Quad schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:54:
Ik denk dat het een, voor de kijker, frusterend middagje gaat worden. Onzekerheid mbt buien, wat doet de organisatie, code rood/uitgestelde start? Enz..
Ik hoop het.FastForwardNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:56:
[...]
Op de 3u verwachting zie ik na 13:30 niet veel meer (bij Zandvoort). Ik verwacht een droge race eerlijk gezegd.
:strip_exif()/f/image/s3ASpM4ZGK9pgRkY9VWrtUi8.jpg?f=fotoalbum_large)
⏩ PVOutput☀️
Ik ben een keer bij een concert in een stadion geweest waar ook onweer over kwam. Het concert werd stilgelegd en we moesten meteen van het veld af. Na een uur duwen en trekken stonden we nog als sardientjes op het veld, midden in de regen en onweer, omdat de organisatie het niet voor elkaar kreeg de mensen van het veld binnen in het stadion te krijgen. Geen idee of er te weinig ruimte was, of omdat iedereen die eenmaal binnen stond op die plek bleef staan.RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
In Amerika moeten sportwedstrijden worden stilgelegd als er onweer in de buurt is (zodat toeschouwers kunnen schuilen etc). Maar denk niet dat dat hier in NL het geval is? Neem ook aan dat er op het circuit en waarschijnlijk ook op/bij het circuit iets van bliksemafleiders staan.
Voor de f1 geldt dat ook. In de regels staat dat er ten allertijden een medische helikopter moet kunnen vliegen, en bij onweer vliegen die niet.RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
In Amerika moeten sportwedstrijden worden stilgelegd als er onweer in de buurt is (zodat toeschouwers kunnen schuilen etc). Maar denk niet dat dat hier in NL het geval is? Neem ook aan dat er op het circuit en waarschijnlijk ook op/bij het circuit iets van bliksemafleiders staan.
Klopt het dat wanneer de start op een opdrogende baan in de zon is, P5-7-9 pech hebben? Deze lijken in de schaduw te zitten van de overkapping van de hoofdtribune.
Circuit Park Zandvoort
https://maps.app.goo.gl/h2oawV8jXXpWm52q8
Circuit Park Zandvoort
Dat staat helemaal niet in de regels.D.oomah schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:02:
[...]
Voor de f1 geldt dat ook. In de regels staat dat er ten allertijden een medische helikopter moet kunnen vliegen, en bij onweer vliegen die niet.
In de regels staat dat een coureur binnen X minuten in een ziekenhuis moet kunnen zijn. Een helikopter kan de snelste oplossing zijn, maar is geen verplichting. Meen in China dat ze een keer niet konden vliegen i.v.m. smok en is bij elke sessie een volledige rijbaan afgesloten geweest zodat ambulances in een keer konden doorrijden.
In Oostenrijk '21? kon de helikopter niet vliegen vanaf het circuit en als "noodoplossing" was de helikopter wat verderop gaan staan, de berg af. Waarbij ze met ambulance vanaf circuit naar de helikopter konden rijden.
Edit:
Overigens geen idee hoe het met aanrijtijd vanaf Zandvoort naar ziekenhuis zit. En in de laatste bocht staat ook een fel-gele helikopter. Dus er lijkt wel een heli te zijn. Maar absolute verplichting is het dus niet.
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2023 12:17 ]
Staan een paar bliksem afleiders, stuk of 4-5 30 meter hoge hijskranen van MammoetRobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
Heel verhaal erbij deze keer.
What makes the possible fastest strategies the best options for the #DutchGP? @Mario_Isola explains 📊 #Fit4F1 pic.twitter.com/ne7n5fDrYG
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 27 augustus 2023
Max de vlogger..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Singapore?hoevenpe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Blijft bijzonder en praktisch zo'n F1 waar vrijwel iedereen met de fiets of the OV komt.
Is er één andere race waar dat ook zo gaat?
LEC gaat dus rijden met de bak van gisteren begrijp ik van de driver parade... Ben benieuwd of die FER heel blijft
Mijn boefje is liev!
Als ik nu op regenradar kijk (buienradar is echt onbetrouwbaar), dan worden er nog een paar spatjes verwacht om 15.00 uur. Wel behoorlijk veel regen om 14.00 uur. Dus starten op een natte baan, die waarschijnlijk vrij snel opdroogt. Lijkt mij een mooi scenario voor de race. Als het een rollende start wordt dan inderdaad graag met intermediates en niet die Full wets, want zoals al eerder hier gezegd dat wordt een ongelooflijke chaos in de pits.
Moet ook wel, auto is daar nog meer onbetaalbaar dan in Nederland.noo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:17:
Op de fiets denk ik niet, maar het OV in Singapore is next level.
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1695756119694524568JB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:11:
LEC gaat dus rijden met de bak van gisteren begrijp ik van de driver parade... Ben benieuwd of die FER heel blijft
Nieuwe chassis, gearbox en suspension.
Is het een bestaande gearbox? Anders zou ie meen ik toch een penalty aan zijn broek krijgen.chengbondkwok schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:28:
[...]
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1695756119694524568
Nieuwe chassis, gearbox en suspension.
Mijn boefje is liev!
Niet duidelijk, maar lijkt me wel gezien gebrek aan penalty.JB schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:30:
[...]
Is het een bestaande gearbox? Anders zou ie meen ik toch een penalty aan zijn broek krijgen.
Ja inderdaad. De "new" in zijn tweet is beetje misleidendchengbondkwok schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Niet duidelijk, maar lijkt me wel gezien gebrek aan penalty.
Mijn boefje is liev!
De zon schijnt zelfs…
Weinig donkere wolken in de omgeving
[ Voor 45% gewijzigd door koendio op 27-08-2023 13:45 ]
Buienalarm dan. Flinke bui rond 14:30. Daarna lichte regen rond 15:45.koendio schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:44:
De zon schijnt zelfs…
:strip_exif()/f/image/gGA8DrDupzxqJDpjkf4rd3TU.jpg?f=fotoalbum_large)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Valt wel mee, zeker rond de tijd van de start, staat de zon nog hoog genoeg.ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:13:
Klopt het dat wanneer de start op een opdrogende baan in de zon is, P5-7-9 pech hebben? Deze lijken in de schaduw te zitten van de overkapping van de hoofdtribune.
Circuit Park Zandvoort
Wat wel uit kan maken is dat de ideale lijn op de oneven startposities is. Al verwacht ik een droge start en halverwege een bui
Pre show is begonnen. Pitlane ziet er droog uit
Nog een uurtje!!
Nog een uurtje!!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Voor de kijker? Op locatie ja. Thuis moeten we ons niet zo aanstellenQuad schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:54:
Gisteren op de tribune gezeten en met geluk een semi droge kwali en Porsche race1 gezien. De rest was allemaal met een kantekening: F2 race al snel afgelast, Porsche kwali was 50%, F1 FP3 was 60% etc. . En alles in de kou van de kustwind met meedere flinke buien.
Ik ben fan van autosport, dus ik heb alsnog een erg leuke dag gehad. Maar een droge dag had een hoop gescheeld
Moet eerlijk zeggen dat ik die gedachte het eerste jaar al had, de meeste tribunes zijn niet overdekt. Dat is zoals toen en vorig jaar inderdaad leuk wanneer je goed weer hebt of een uitgebreid autosport programma hebt en er dan ook van houdt.StealthyPeanut schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:03:
[...]
Ik ben fan van autosport, dus ik heb alsnog een erg leuke dag gehad. Maar een droge dag had een hoop gescheeld.
Maar kom je alleen voor Max, en zit je dan een hele dag in de regen is het wel zonde van je dag. Vandaag lijkt overigens wel een aanzienlijk betere dag dan gisteren zo op TV te zien.
Laten we vooral hopen dat we een race krijgen en de regen een bijrol speelt, drogende baan in het begin en gedurende de race even de strategieën in de war gooien door even een Inter stintje tussendoor.
Goede race allemaal alvast, ik ga de voorbeschouwing in!
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 27-08-2023 14:11 ]
Goedemiddag! De installatierondes zijn begonnen. Eens kijken of iedereen op de baan blijft.
Op F1TV jabasvn schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:03:
Pre show is begonnen. Pitlane ziet er droog uit
Nog een uurtje!!
Mijn boefje is liev!
Oranje Mercedes caps haha
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Goed afgekeken van McLarenPierre schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:

“We would never use orange…”Pierre schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
Albon heeft een 'slow puncture' bij een van zijn vier banden tijdens de installatieronde.
En de zon staat vol in de rug zo te zien. Dus het was al niet van toepassing.Fauna schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:57:
Valt wel mee, zeker rond de tijd van de start, staat de zon nog hoog genoeg.
Rare vraag misschien. Maar hoe regelen/verdelen ze de pitboxes voor de F1, F2 en ik geloof Porsche Supercup en welke klassen dit weekend nog meer rijden?
Lijkt mij niet dat de F1 teams telkens hun pitboxen leeg moeten halen voor de volgende klassen die gaan rijden?
Lijkt mij niet dat de F1 teams telkens hun pitboxen leeg moeten halen voor de volgende klassen die gaan rijden?
De F1 heeft de pitboxen. Andere klassen leggen hun spulletjes voor de pitboxen wanneer zij racen.Treveo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:24:
Rare vraag misschien. Maar hoe regelen/verdelen ze de pitboxes voor de F1, F2 en ik geloof Porsche Supercup en welke klassen dit weekend nog meer rijden?
Ik begreep dat alles voor de pitboxen wordt opgebouwd en weer snel afgebroken. Dus de box zelf blijft voor de F1 en de ruimte ervoor wordt dan gebruikt voor alles wat ze nodig hebben voor bijv de F2, of een andere klasse.Treveo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:24:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
Wat gaat Perez vandaag doen?
A. Posities winnen
B. Posities verliezen
C. P7 finishen

Ik ga zelf voor optie C
A. Posities winnen
B. Posities verliezen
C. P7 finishen
Ik ga zelf voor optie C
En precies dat is de reden dat F2 speciale regels had voor pitten op ZandvoortImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:26:
[...]
De F1 heeft de pitboxen. Andere klassen leggen hun spulletjes voor de pitboxen wanneer zij racen.
De boxen zijn in Zandvoort al klein, maar zijn voor F2 NOG kleiner omdat ze voor de pitboxen eigenlijk staan.
P3Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:26:
Wat gaat Perez vandaag doen?
A. Posities winnen
B. Posities verliezen
C. P7 finishen
Ik ga zelf voor optie C
Hier had uw reclame kunnen staan.
The 40 year old virgin is in zandvoort.
Op vakantie in nederland
Op vakantie in nederland
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max nam het even over bij McLaren. 
This is what happens when @Max33Verstappen takes the McLaren camera before drivers’ parade… 😂🎥#DutchGP 🇳🇱 pic.twitter.com/NLmT9QxaDc
— McLaren (@McLarenF1) 27 augustus 2023
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"Wat ben jij aan het kloten hier?"
- Nico Hulkenberg
Held
Heerlijk die sfeer. Ik zal 'm niet inkoppen
Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Willem Alexander staat ook even bij Red Bull te kijken
[ Voor 12% gewijzigd door StefanVerkerk op 27-08-2023 14:31 ]
Sta toch echt in de zon…loekf2 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:55:
[...]
Buienalarm dan. Flinke bui rond 14:30. Daarna lichte regen rond 15:45.
[Afbeelding]
Zo vanuit een zon overgoten Playa del Ingles wens ik iedereen een leuke en spannende race. Have fun everybody
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op F1 TV het voor programma zie je live de koning en de hele familie op de achtergrond over de grid lopen en de presentatoren hebben niks door zeggen er niks over, behalve dat het erg druk is bij max met al die fotografen:)
Iedereen een hele fijne race!
Wij zijn vanmorgen naar de markt geweest voor kaas en worst voor bij de race, dus dat komt helemaal goed. Hopelijk gaat er niet teveel mis bij de start, maar het moet ook geen optocht race gaan worden zonder crashes
Heb er heel veel zin in!
Wij zijn vanmorgen naar de markt geweest voor kaas en worst voor bij de race, dus dat komt helemaal goed. Hopelijk gaat er niet teveel mis bij de start, maar het moet ook geen optocht race gaan worden zonder crashes
Heb er heel veel zin in!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

⏩ PVOutput☀️
Enig idee wie die man met het knotje is die staat te springen?
⏩ PVOutput☀️
La Fuente (DJ)Quad schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:36:
Enig idee wie die man met het knotje is die staat te springen?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Volgens mij hebben ze de 1 en 2 stop strategie benaming omgewisseld
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Thnks! Nooit eerder van gehoord.
⏩ PVOutput☀️
Sam Collins op F1TV houdt er rekening mee dat het nog gaat regenen tijdens de race.
Nederlandse vlag op de tribune, zo gaaf.
⏩ PVOutput☀️
- DaniëlWW2
- Niet online
Misschien valt er wat rond 15:20. Maar de buienradar is vandaag hopeloos. Het veranderd constant.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Toch geeft dat in de maat meezweaaien met zijn allen me een beetje foute China-vibeQuad schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:41:
Nederlandse vlag op de tribune, zo gaaf.

Sam Collins schrijft echt dagelijks meer sprookjes dan Hans Christian Andersen in zijn hele carrière.
Ik moet zeggen dat de sfeer wel bijzonder is. Of je er nu van houd of niet, het zet Nederland toch wel positief op de kaart.
Heb er eerder Franse chauvinisme gevoel bij.Dido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
Toch geeft dat in de maat meezweaaien met zijn allen me een beetje foute China-vibe
⏩ PVOutput☀️
Will Buxton denkt, de Koning? ik heb het over de vleugel van een Haas
Ik zou het doen!
Sinds ik weet hoe erg anti-Verstappen hij is neem ik hem gewoon niet meer serieus
Schitterend. Kijkt ook niet op of omrammes schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:43:

PSN: xMaurice93
Weet waarschijnlijk niet eens wie die rooie baas is
Mijn boefje is liev!
Kijkt iemand Sky F1? Misschien dat hij daar wel in de grid walk wordt opgepikt.rammes schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:43:
Hier had uw reclame kunnen staan.
Franse chauvisten zouden de volgorde van hun vlag nooit verkeerd om laten zien... hoewel gebaseerd op de Nederlandsse vlag, is de Franse versie blauw-wit-rood
Hebben we zoveel goede DJ’s. En dan staat ieder jaar La Fuente daar.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 70%
27 Aug 2023, 14:45:06, Lap 1
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat zegt dus helemaal niks in Nederland.StefanVerkerk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:46:
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 70%
Iedere racer staat daar te kijken... 'ik ken dat nummer ergens van'...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wel prima volkslied. Geen gekke dingen mee gedaan. Is wel eens anders.
Het volkslied zo is wel vet en eens wat anders dan alle dj's die ze normaal hebben
Flickr PSN ID= cheironnl
Waar is de fly-by?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Denk dat ze al lang blij zijn dat een volkslied niet totaal verkracht wordtExocet schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:46:
Alweer het Nederlandse volkslied?
Zullen de overige coureurs wel waarderen
Hij was bij redbull. Denk niet dat hij zo kijkt
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Prachtig.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij ziet Domenicali de dames in de jurken wel zitten met die grijns op zijn gezicht
Stond Max daar nu helemaal in z’n eentje vooraan? Dat is toch normaliter nooit met een home driver?
Kijk, eindelijk eens een volkslied zoals het hoort. In plaats van zo'n hippe verneukte versie. Prachtig!
Heeft er iemand soms belden van de gridkids? Mijn kleindochter is daarbij.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Die zijn een paar landen verder...
Ik zou het doen!
Zit alles wat nog kan vliegen onderhand niet in Oekraiene?
Volkslied? Is dit niet de F1 tune?ImprezaBrabo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:48:
Kijk, eindelijk eens een volkslied zoals het hoort. In plaats van zo'n hippe verneukte versie. Prachtig!
Maar dan staat Andre daar. En alleen met zijn viool in de hand??
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |