Hoeveel geld we uitgeven zou geen invloed op de prijs moeten hebbenm tenzij er tekorten zijn. En er is van tekorten geen sprake meer als je nu kan bestellen en binnen 2 weken geïnstalleerd kan hebben. En bank bestellen of een keuken plaatsen duurt maanden. De prijzen die omhoog zijn is pure hebberigheid en het vragen omdat het kan en gekken het toch wel betalen uit pure wanhoop de rekening nog te kunnen betalen komende jaren.phicoh schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:55:
[...]
Je kan ook zeggen, we zijn als een gek geld aan het uitgeven. Dan is het logisch dat alles duurder wordt.
Zonnepanelen zijn een duidelijk geval van een overspannen markt.
Autoproduktie kent een enorme omschakeling naar EVs. Autofabrikanten willen niet over 10 jaar met enorm veel nutteloze fabrieken zitten. Of met ontwikkelingen die niet afgeschreven zijn.
Als prijzen omhoog gaan en mensen blijven komen, dan is dat een teken dat er ruimte is om de prijzen nog verder te verhogen.
En bij auto's en energie rommelt de overheid daar nog doorheen met allelei extra belastingen overop de BTW.
Motorrijtuigenbelasting heeft maar weinig met wegonderhoud te maken, maar is wel op basis van gewicht. En dan heb je nog de trend om auto's zo groot en zwaar mogelijk te maken.
Zoals gewoonlijk word er gewoon misbruik van iedere situatie gemaakt in dit land.
Auto's zijn gewoon een geval apart idd maar de prijzen zijn absurd. Ik betaalde 7800 euro voor mijn splinter nieuwe alto in 2010 nu is de goedkoopste auto al 18500. ik kan je vertellen dat mijn inkomen niet met 130% (of ook maar 30%) gestegen is om dit te kunnen betalen. De auto markt is ziek maar dit komt voor een overgroot deel door de absurd bemoeizucht vanuit brussel met alles wat er nu in auto's moet zitten.
Vind het nog altijd jammer dat de EU niet zijn vuist liet zien en de BPM verboden heeft maarja eerlijk is eerlijk dan hadden de auto's niet lang goedkoper geworden maar de winst gewoon hoger.