Vandaag een poging gedaan met een Nokia XS-010X-Q (met dank aan de inkoopactie van @
Brentjuh2000 )
Vorige week al PONID doorgegeven aan Caiway, vlot gegaan, ik heb trouwens een 400/400 abbo..
Vandaag de de 2426g-A losgekoppeld en daar de XS-010X-Q voor in de plek gedaan. PON lampje ging eerst knipperen en daarna constant branden, dat lijkt dus goed...
Aangezien ik een unifi setup heb met een cloud controller en een USG, waarbij het dus niet zo makkelijk wisselen is van WAN configuratie, heb ik eerst een losse switch tussen de ONT en de USG geplaatst voor de vlan 100 tagging, dus 1 poort met vlan 100 tagged richting de ONT, en een andere poort VLAN 100 untagged richting mijn USG, zodat ik makkelijk terug kan wisselen naar het originele modem.. Resultaat, geen lease.
Daarna mijn laptop direct op de switchpoort met de vlan100 untagged, ook geen lease..
Toen een draytek vigor 2926 router van zolder gehaald en rechstreeks op de ONT aangesloten, met vlan 100 getagged op de WAN.. ook geen lease... ook nog een poging gedaan om de speed/duplex vast te zetten op 1000, mocht ook niet helpen...
Actieve software versie van de ONT is 3FE49337AOCK80
(dus niet die OCK68 versie)
Ondertussen het originele modem maar teruggezet... Iemand nog een idee? Of moet ik wachten tot @
R3D terug is uit de hangmat :-)
Volgens @
Brentjuh2000 was deze Nokia ONT nog niet gebruikt geweest in NL..