Goedemiddag allen!
Ik heb helaas een probleempje bij de overstap naar de Nokia XS-010X-Q. Het aanmelden bij Delta verliep vlekkeloos. Zowel de power als PON lampjes branden constant groen. Het data lampje knippert oranje (2.5gb verbinding met m'n Asus GT-AX11000 router).
In mijn Asus GT-AX11000 de volgende settings gezet:
WAN type -> 2.5G WAN geselecteerd.
WAN Connection type -> Automatic IP
WAN DNS Settings -> DNS Server -> Google met 8.8.8.8 (Get DNS IP form ISP Automatic ook geprobeert maar die werkte ook niet).
DUAL WAN -> Primary WAN -> 2.5G WAN (hier zit de kabel ook in rechtstreeks naar de Nokia)
DUAL WAN -> Secondary WAN -> 1G WAN
Onder LAN -> DHCP server active voor in het wifi/lan netwerk. Hier de DNS van google ingevuld
Onder LAN -> IPTV -> Select ISP Profile -> Manual Setting
Onder LAN -> IPTV -> Internet = VID 100 / Prio 0
Helaas blijft mijn WAN IP op 0.0.0.0 staan met de melding "Your ISP's DHCP does not function properly'.
Het lijkt er dus op dat ik vanuit Delta geen WAN IP toegewezen krijg?!
Toevallig iemand hier met het verlossende antwoord die mij kan helpen?
EDIT: ik kom ook niet in
http://192.168.100.1/
EDIT 2: DUAL WAN heb ik uitgezet en Primary WAN staat op 2.5G WAN. Nu heb ik wel een WAN IP toegewezen gekregen. ASUS router geeft ook aan dat er een update klaar staat, er is dus internet verbinding met de buitenwereld. Alleen de apparaten binnen het netwerk hebben nog geen internet verbinding met de buitenwereld. Wel bijzonder, dit werkte voor de switch perfect.
EDIT 3:
In m'n ASUS router heb ik IPV6 aangezet naar Connection Type -> Native. Alles in huis heeft weer internet. Nu nog zorgen dat ik die IPV6 uit krijg, dat was de hele reden van de overstap... Of toch niet...
[
Voor 21% gewijzigd door
RoadRunnerRik op 12-03-2026 18:43
. Reden: progressie! ]