• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-03 15:52
@colbrac, staat in de voorwaarden van Delta niet gewoon dat je de apparaatuur in bruikleen krijgt voor de duur van je contract? En aangezien er aan je contract niets veranderd lijkt me niet dat je verplicht bent de apparaatuur nu al terug te sturen. Of er moet iets specifieks staan in de actievoorwaarden die je hebt geaccepteerd bij die mesh actie.

Als ik jouw was (en als je het risico durft te nemen) zou ik gewoon even afwachten.

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 20:14
In mijn geval kreeg je ze gratis te leen gedurende je contractperiode. Normaal iets van €5 per maand.
Je krijgt ze dus niet cadeau, je hebt ze in bruikleen.

Aangezien ik ze niet gebruikte had ik destijds via de klantenservice dat gratis huren opgezegd, alleen op dat moment nooit het verzoek gekregen om ze retour te sturen.

Na een jaar klantenservice maar weer gebeld van wat ermee moest gebeuren, niet dat ik later alsnog een verzoek krijg of moet dokken als ik ze niet meer heb.

Toen in overleg geretourneerd, maar wel bewijs ervan bewaard want het wordt dus heel vaag geregistreerd..

• colbrac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zojuist gebeld met de klantenservice en we zijn er alsnog op een goede manier uitgekomen. Ik heb bevestigd gekregen dat dit een wifi set is en dat de kosten voor niet opsturen 75 euro zullen zijn, niet 75 euro per Deco. Ik krijg 25 euro compensatie voor het verkeerd geinformeerd zijn en het eindresultaat is dat ik voor 50 euro de 3 Deco X20's in eigendom krijg en de gratis Mesh wifi in het contract komt te vervallen.

Wat mij betreft alsnog een positief resultaat, dankzij de (meer ervaren?) klantenservice medewerkster die het wel gelukt is om akkoord te krijgen op dit compromis. (y)

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:34
colbrac schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:36:
Zojuist gebeld met de klantenservice en we zijn er alsnog op een goede manier uitgekomen. Ik heb bevestigd gekregen dat dit een wifi set is en dat de kosten voor niet opsturen 75 euro zullen zijn, niet 75 euro per Deco. Ik krijg 25 euro compensatie voor het verkeerd geinformeerd zijn en het eindresultaat is dat ik voor 50 euro de 3 Deco X20's in eigendom krijg en de gratis Mesh wifi in het contract komt te vervallen.

Wat mij betreft alsnog een positief resultaat, dankzij de (meer ervaren?) klantenservice medewerkster die het wel gelukt is om akkoord te krijgen op dit compromis. (y)
En dat heeft ze ook bevestigd in een mailtje? Ik heb,toen ik 2 maanden moest wachten om mijn telefoonnummer vrijgegeven te krijgen, ook eens zo'n compensatie in het vooruitzicht gekregen. Ik wacht er nog steeds op.

• colbrac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
peewee. schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 17:44:
[...]

En dat heeft ze ook bevestigd in een mailtje? Ik heb,toen ik 2 maanden moest wachten om mijn telefoonnummer vrijgegeven te krijgen, ook eens zo'n compensatie in het vooruitzicht gekregen. Ik wacht er nog steeds op.
Ik heb de compensatie inderdaad gelijk in een email bevestigd gekregen.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-03 22:09
Hallo, Vanavond viel mijn Nokia XS-010X-Q modem uit en gaan de bovenste drie leds aan en uit in de kleuren geel, groen en rood (van boven naar beneden). Ik lees op internet dat dit met de adapter te maken kan hebben, klopt dat? Heeft iemand hier op het forum dit eerder gehad?

Leds op het modem knipperen (gaan constant aan en uit) als volgt:

Power = Geel
Pon = Groen
Alarm = Rood
Data = Brand niet, doet niks

Vraag: kan ik de adapter van de originele Nokia XS-2426G-B adapter van Delta gebruiken om te testen? Alleen de specificaties zijn anders, namelijk meer watt en ampere. Voltage is wel het zelfde, namelijk 12V, wat volgens mij het belangrijkste is.

Specificaties
Nokia XS-010X-Q adapter:
12V
1.0A
12.0W

Nokia XS-2426G-B adapter
12V
3.0A
36.0W

BVD.

[ Voor 13% gewijzigd door Vjenne-ICT op 08-03-2026 22:16 . Reden: Leds gespecificeerd ]

Vjenne-ICT schreef op zondag 8 maart 2026 @ 22:04:
Hallo, Vanavond viel mijn Nokia XS-010X-Q modem uit en gaan de bovenste drie leds aan en uit in de kleuren geel, groen en rood (van boven naar beneden). Ik lees op internet dat dit met de adapter te maken kan hebben, klopt dat? Heeft iemand hier op het forum dit eerder gehad?

Leds op het modem knipperen (gaan constant aan en uit) als volgt:

Power = Geel
Pon = Groen
Alarm = Rood
Data = Brand niet, doet niks

Vraag: kan ik de adapter van de originele Nokia XS-2426G-B adapter van Delta gebruiken om te testen? Alleen de specificaties zijn anders, namelijk meer watt en ampere. Voltage is wel het zelfde, namelijk 12V, wat volgens mij het belangrijkste is.

Specificaties
Nokia XS-010X-Q adapter:
12V
1.0A
12.0W

Nokia XS-2426G-B adapter
12V
3.0A
36.0W

BVD.
Ja hoor, je kunt de adapter van de xs-2426g-b zeker gebruiken. Wel is het zo dat juist bij die adapter een omruil actie is geweest eind vorig jaar omdat ze spontaan stuk gingen.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-03 22:09
Met de adapter van de Nokia XS-2426G-B start de Nokia XS-010X-Q wel weer op en werken alle diensten weer, dus de originele adapter is defect.

Hoe kom ik aan een nieuwe adapter voor de Nokia XS-010X-Q, of kan ik de huidige adapter blijven gebruiken?
Vjenne-ICT schreef op zondag 8 maart 2026 @ 23:53:
Met de adapter van de Nokia XS-2426G-B start de Nokia XS-010X-Q wel weer op en werken alle diensten weer, dus de originele adapter is defect.

Hoe kom ik aan een nieuwe adapter voor de Nokia XS-010X-Q, of kan ik de huidige adapter blijven gebruiken?
Mooi!

Gewoon de huidige adapter blijven gebruiken. Die kan wat meer vermogen leveren omdat de xs-2426g-b dat nodig heeft.

Heb je van Delta ergens eind vorig jaar bericht gehad dat die adapter omgeruild moest worden? Zo niet dan zal deze al goed zijn.

Als je de xs-010x-q van Schenk ICT hebt dan heeft hij misschien nog wel een adapter voor je.

RIPE Atlas probe: 1005104

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Goedemiddag allen!
Ik heb helaas een probleempje bij de overstap naar de Nokia XS-010X-Q. Het aanmelden bij Delta verliep vlekkeloos. Zowel de power als PON lampjes branden constant groen. Het data lampje knippert oranje (2.5gb verbinding met m'n Asus GT-AX11000 router).

In mijn Asus GT-AX11000 de volgende settings gezet:
WAN type -> 2.5G WAN geselecteerd.
WAN Connection type -> Automatic IP
WAN DNS Settings -> DNS Server -> Google met 8.8.8.8 (Get DNS IP form ISP Automatic ook geprobeert maar die werkte ook niet).
DUAL WAN -> Primary WAN -> 2.5G WAN (hier zit de kabel ook in rechtstreeks naar de Nokia)
DUAL WAN -> Secondary WAN -> 1G WAN
Onder LAN -> DHCP server active voor in het wifi/lan netwerk. Hier de DNS van google ingevuld
Onder LAN -> IPTV -> Select ISP Profile -> Manual Setting
Onder LAN -> IPTV -> Internet = VID 100 / Prio 0

Helaas blijft mijn WAN IP op 0.0.0.0 staan met de melding "Your ISP's DHCP does not function properly'.
Het lijkt er dus op dat ik vanuit Delta geen WAN IP toegewezen krijg?!

Toevallig iemand hier met het verlossende antwoord die mij kan helpen?

EDIT: ik kom ook niet in http://192.168.100.1/

EDIT 2: DUAL WAN heb ik uitgezet en Primary WAN staat op 2.5G WAN. Nu heb ik wel een WAN IP toegewezen gekregen. ASUS router geeft ook aan dat er een update klaar staat, er is dus internet verbinding met de buitenwereld. Alleen de apparaten binnen het netwerk hebben nog geen internet verbinding met de buitenwereld. Wel bijzonder, dit werkte voor de switch perfect.

EDIT 3: In m'n ASUS router heb ik IPV6 aangezet naar Connection Type -> Native. Alles in huis heeft weer internet. Nu nog zorgen dat ik die IPV6 uit krijg, dat was de hele reden van de overstap... Of toch niet...

[ Voor 21% gewijzigd door RoadRunnerRik op 12-03-2026 18:43 . Reden: progressie! ]

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:30
RoadRunnerRik schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 17:28:
Goedemiddag allen!
Ik heb helaas een probleempje bij de overstap naar de Nokia XS-010X-Q. Het aanmelden bij Delta verliep vlekkeloos. Zowel de power als PON lampjes branden constant groen. Het data lampje knippert oranje (2.5gb verbinding met m'n Asus GT-AX11000 router).

In mijn Asus GT-AX11000 de volgende settings gezet:
WAN type -> 2.5G WAN geselecteerd.
WAN Connection type -> Automatic IP
WAN DNS Settings -> DNS Server -> Google met 8.8.8.8 (Get DNS IP form ISP Automatic ook geprobeert maar die werkte ook niet).
DUAL WAN -> Primary WAN -> 2.5G WAN (hier zit de kabel ook in rechtstreeks naar de Nokia)
DUAL WAN -> Secondary WAN -> 1G WAN
Onder LAN -> DHCP server active voor in het wifi/lan netwerk. Hier de DNS van google ingevuld
Onder LAN -> IPTV -> Select ISP Profile -> Manual Setting
Onder LAN -> IPTV -> Internet = VID 100 / Prio 0

Helaas blijft mijn WAN IP op 0.0.0.0 staan met de melding "Your ISP's DHCP does not function properly'.
Het lijkt er dus op dat ik vanuit Delta geen WAN IP toegewezen krijg?!

Toevallig iemand hier met het verlossende antwoord die mij kan helpen?

EDIT: ik kom ook niet in http://192.168.100.1/

EDIT 2: DUAL WAN heb ik uitgezet en Primary WAN staat op 2.5G WAN. Nu heb ik wel een WAN IP toegewezen gekregen. ASUS router geeft ook aan dat er een update klaar staat, er is dus internet verbinding met de buitenwereld. Alleen de apparaten binnen het netwerk hebben nog geen internet verbinding met de buitenwereld. Wel bijzonder, dit werkte voor de switch perfect.

EDIT 3: In m'n ASUS router heb ik IPV6 aangezet naar Connection Type -> Native. Alles in huis heeft weer internet. Nu nog zorgen dat ik die IPV6 uit krijg, dat was de hele reden van de overstap... Of toch niet...
In principe heb je alles goed staan in je Asus.
Het zou tenminste zo moeten werken.
Heb het ook wel eens gehad met een overgang van de ene naar de andere.
Half uurtje beide uit. Dan eerst de Nokia aan, als die volledig is opgestart dan de Asus aanzetten.

• RoadRunnerRik
Ik kom er nog niet helemaal uit. Vink ik op m'n Asus router IPV6 aan, dan is er beperkt internet met de Google DNS. Website tweakers laad wel, marktplaats en speedtest.net niet. Zet ik IPV6 uit in Asus, werkt niks meer.

Vrij bijzonder omdat IPV6 altijd uitstond in Asus met m'n oude Delta modem

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03 14:29
RoadRunnerRik schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:09:
Ik kom er nog niet helemaal uit. Vink ik op m'n Asus router IPV6 aan, dan is er beperkt internet met de Google DNS. Website tweakers laad wel, marktplaats en speedtest.net niet. Zet ik IPV6 uit in Asus, werkt niks meer.

Vrij bijzonder omdat IPV6 altijd uitstond in Asus met m'n oude Delta modem
Je weet zeker dat CGNAT uit staat en de router van Delta er niet tussen zit ovm dubbel NAT?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• RoadRunnerRik
Ik heb een dynamisch IP die begint met 81.xxx.xxx.xx. CGNAT zou ip adressen moeten geven in de 100.xxx.xxx.xxx range.

Momenteel is de opstelling als volgt : glas in de Nokia XS-010. UTP van Nokia naar mn ASUS router. Vanaf daar verder in huis.

Stroom is 45 min van de Nokia en Asus geweest. Helaas nog steeds geen internet op de cliënten. Ze kunnen wel met wifi verbinding maken. Maar verder dan dat komt het niet.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 08:57
En als je je Asus een factory reset geeft en opnieuw begint? Want het lijkt daar fout te lopen zoals ik het lees...

• RoadRunnerRik
Factory Reset van de Asus router heeft het probleem opgelost. Dank @Ethefox !
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.