Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:24
Er zit dus een nieuwe Thomson box aan te komen in 2026 met Android 14 en Wifi 6

https://www.androidtv-gui...on-streaming-box-pro-260/

Voor de Delta Smart TV app

[ Voor 8% gewijzigd door Mapje op 30-10-2025 21:23 ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Mapje schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:22:
Er zit dus een nieuwe Thomson box aan te komen in 2026 met Android 14 en Wifi 6

https://www.androidtv-gui...on-streaming-box-pro-260/

Voor de Delta Smart TV app
Die wil ik dan ook wel hebben, maar zal vast iets voor nieuwe klanten dan zijn.

It takes one to know one...

• Tweakpeka
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-11 10:23
Voor diegene met een UDMP en de foutieve foutmelding op de TX va de Zaram,
Bij mij is die fout verdwenen met OS 4,4,6.
Dus melden heeft resultaat gehad 😀

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:55
Type abonnement wel, maar snelheid inderdaad 150/150. Zelf heb ik 1 Gbps aangevraagd.
ernstoud schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:26:
[...]

Nee, zoek maar in deze thread. Genoeg info. Sinds een maand of drie levert Delta deze set bij abonnementen tot 1 Gbps.
Zit er dan toch verschil in wat voor hardware je krijgt tov de snelheid die je aanvraagt ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:53
Wimlem schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:14:
[...]

Type abonnement wel, maar snelheid inderdaad 150/150. Zelf heb ik 1 Gbps aangevraagd.

[...]

Zit er dan toch verschil in wat voor hardware je krijgt tov de snelheid die je aanvraagt ?
Wifi 7: de nieuwste wifi (bij 500 Mbps en 1 Gig)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Wimlem schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:14:
[...]

Jazeker. Default is de Nokia xs-2426g-b gateway, sinds kort bij de t/m 1 Gbps. de set die jij kreeg en bij het 8 Gbps. abonnement een Sagemcom gateway. Bij het 4 Gbps. abonnement is het - zo zijn de berichten hier - wat onduidelijk. Soms de Nokia, soms de Sagemcom gateway.

En gateway is dus een alles-in-één apparaat.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Mapje
Het is vandaag 1 november en de bestaande klanten zouden geïnformeerd worden over het bestellen van een losse ONT en/of wisselen bestaande apparatuur voor Wifi 7

Maar er staat nu een andere tekst :

Kan ik als klant alleen Bridge ONT krijgen ?

Nee, een ONT wordt altijd geleverd met een router.

Dus wat nu precies het juiste verhaal is ?

Bron : https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/

[ Voor 7% gewijzigd door Mapje op 01-11-2025 09:53 ]

Mapje schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:50:
Het is vandaag 1 november en de bestaande klanten zouden geïnformeerd worden over het bestellen van een losse ONT en/of wisselen bestaande apparatuur voor Wifi 7

Dus wat nu precies het juiste verhaal is ?

Bron : https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/
Het is ook altijd wat met die ISP’s. Nooit duidelijk in de communicatie.

Enfin, als dit betekent dat er een manier is om een ONT en router te krijgen dan zetten we de router wel in de kast, toch?

• Manesni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 05:05

ik zit zelf ook al een paar weken (maand?) deze pagina bij Delta in de gaten te houden, voor zover ik weet staat deze tekst er el geruime tijd.

Zojuist zelf maar even contact op genomen met delta klantenservice omdat er toch echt stond dat ze per 1 november wat zouden kunnen gaan doen.
Er even van uit gaan dat alles goed gaat en er mij geen onzin op de mouw is gespelt mag ik in de loop van de komende week een nieuwe wifi 7 setup van Delta ontvangen en in gebruik gaan nemen.

Er werd wel bij vermeld dat ik mijn huidige TPlink deco wireless accesspoints in moet gaan leveren en ik vanaf volgend jaar wel een paar euro per maand moet gaan betalen voor de wifi 7 access points die ze me toe gaan sturen (en nee, ik kon geen losse ONT krijgen dus ik zit wel aan die wifi 7 access points vast, ook als ik ze niet ga gebruiken.)
Manesni schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:41:
[...]

ik zit zelf ook al een paar weken (maand?) deze pagina bij Delta in de gaten te houden, voor zover ik weet staat deze tekst er el geruime tijd.

Zojuist zelf maar even contact op genomen met delta klantenservice omdat er toch echt stond dat ze per 1 november wat zouden kunnen gaan doen.
Er even van uit gaan dat alles goed gaat en er mij geen onzin op de mouw is gespelt mag ik in de loop van de komende week een nieuwe wifi 7 setup van Delta ontvangen en in gebruik gaan nemen.

Er werd wel bij vermeld dat ik mijn huidige TPlink deco wireless accesspoints in moet gaan leveren en ik vanaf volgend jaar wel een paar euro per maand moet gaan betalen voor de wifi 7 access points die ze me toe gaan sturen (en nee, ik kon geen losse ONT krijgen dus ik zit wel aan die wifi 7 access points vast, ook als ik ze niet ga gebruiken.)
Hou ons a.u.b. op de hoogte.

Manesni schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:41:
[...]

Dat laatste is koppelverkoop. Ze smeren je iets extra aan om er daarna beter aan te worden.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:26:
[...]

Dat laatste is koppelverkoop. Ze smeren je iets extra aan om er daarna beter aan te worden.
Ho ho. Niet meteen zo zwartgallig.

Hij heeft nu ook van Delta een mesh set. Die waarschijnlijk niet goed werkt met de nieuwe Sagemcom router. Dus krijgt hij een WiFi 7 mesh set. Die veel beter is en inderdaad een paar euro per maand zal kosten, net als de oude Deco set.

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:03
Het is inderdaad geen koppelverkoop, maar een upsell.

Het product is Wifi 7. Daar is kennelijk een andere router voor nodig. En omdat die geen xgs-pon aansluiting heeft, heb je een extra ONT nodig.

Wel jammer dat je geen losse ONT kunt krijgen. Aan de andere kant denk ik dat daar ook niet heel veel vraag naar is. Wij denk hier misschien dat er veel vraag naar is, maar de realiteit is anders. Ik zou inschatten ergens tussen de 250 en 1500 klanten. Dat is op een klanten bestand van meer dan een miljoen amper 0.1%. Ik zie dus geen business case en ik denk dat ze daarom beter kunnen investeren in processen voor het ondersteunen van een eigen modem. Dat zijn ze namelijk sowieso verplicht.

Ik zou zelf gewoon eenmalig 100,- ofzo vragen voor zo'n ONT. KPN heeft bijvoorbeeld wel eens losse routers verkocht in een webshop (kan het zo gauw niet meer terug vinden of ze dat nog steeds doen). Het proces voor zo'n ONT is dan hetzelfde als het eigen modem proces (met misschien nog wat firmware onderhoud er bij, maar dat hebben ze al in place voor de Nokia ONT's)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

EWS99 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:18:

Het product is Wifi 7. Daar is kennelijk een andere router voor nodig. En omdat die geen xgs-pon aansluiting heeft, heb je een extra ONT nodig.

Wel jammer dat je geen losse ONT kunt krijgen. Aan de andere kant denk ik dat daar ook niet heel veel vraag naar is. Wij denk hier misschien dat er veel vraag naar is, maar de realiteit is anders. Ik zou inschatten ergens tussen de 250 en 1500 klanten.

Dat is op een klanten bestand van meer dan een miljoen amper 0.1%.
Een Delta engineer noemde enige tijd geleden 1% van de gebruikers.
Ik zou zelf gewoon eenmalig 100,- ofzo vragen voor zo'n ONT. KPN heeft bijvoorbeeld wel eens losse routers verkocht in een webshop (kan het zo gauw niet meer terug vinden of ze dat nog steeds doen). Het proces voor zo'n ONT is dan hetzelfde als het eigen modem proces (met misschien nog wat firmware onderhoud er bij, maar dat hebben ze al in place voor de Nokia ONT's)
Ik zou ook zoiets denken, of huren voor zeg EUR 5,- p/m. KPN verkocht ze ooit voor EUR 89. Heb er toen nog 1 gekocht om te kijken of de config aan te passen was voor gebruik op Delta.

• Us3rNaMeD
  • Laatst online: 03-11 20:54
30 September een abbonement afgesloten, keurig netjes de losse ont met wifi 7 router gekregen.
Op 31 Oktober aangesloten (de ingangsdatum van het abbonement), maar wat verbaast: Ik heb een wispelturig pon lampje. Zowel met de Delta wifi 7 router als met een eigen router.

Vandaag een monteur over de vloer gehad; de aansluiting van de wijkcentrale naar het huis is in orde.
Conclusie: De ont werkt niet naar behoren.

Gelukkig ben ik nog bezig met verbouwen dus heeft het weinig impact.
Us3rNaMeD schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:54:
30 September een abbonement afgesloten, keurig netjes de losse ont met wifi 7 router gekregen.
Op 31 Oktober aangesloten (de ingangsdatum van het abbonement), maar wat verbaast: Ik heb een wispelturig pon lampje. Zowel met de Delta wifi 7 router als met een eigen router.

Vandaag een monteur over de vloer gehad; de aansluiting van de wijkcentrale naar het huis is in orde.
Conclusie: De ont werkt niet naar behoren.

Gelukkig ben ik nog bezig met verbouwen dus heeft het weinig impact.
PON lampje is 9 vd 10 keer een slechte verbinding van de OLT naar de ONT.... maar idd het kan ook aan je ONT liggen natuurlijk...

• Manesni
Inmiddels de nieuwe ONT en wifi 7 router ontvangen. Ont is aangesloten en geeft volgens mij de juiste lampjes weer (power, pon en data). De boel aangesloten op mijn Unifi cloud gateway en het wan vlan id op 100 gezet maar helaas nog geen connectie
Eerst maar even eten en daarna verder kijken.
Mag dit gedeeld worden inmiddels? Dit was toch een gesloten groep ?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Manesni
robertwebbe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:51:
@Manesni als die het over een uur nog niet doet, maak dan even een ticket aan via Discord. Tip: vraag om een MAC flush.
Inmiddels heeft het probleem (zichzelf?) opgelost.
Wat er exact gebeurt is weet ik niet maar terwijl ik aan de telefoon hing met een medewerker van Delta

(die overigens beweerde dat je met de wifi 7 bundel geen eigen router kon gebruiken) Begon de boel opeens te werken.
Of het nou de factory reset van mijn cloud gateway, het even inprikken van de delta router of iets wat delta op de achtergrond gedaan heeft is geweest weet ik niet, maar de boel werkt inmiddels en ik kan hierbij dan dus ook bevestigen dat het is gelukt om als bestaande klant via de chat een wifi 7 pakket te krijgen.
Manesni schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:22:
[...]

Inmiddels heeft het probleem (zichzelf?) opgelost.
Wat er exact gebeurt is weet ik niet maar terwijl ik aan de telefoon hing met een medewerker van Delta

(die overigens beweerde dat je met de wifi 7 bundel geen eigen router kon gebruiken) Begon de boel opeens te werken.
Of het nou de factory reset van mijn cloud gateway, het even inprikken van de delta router of iets wat delta op de achtergrond gedaan heeft is geweest weet ik niet, maar de boel werkt inmiddels en ik kan hierbij dan dus ook bevestigen dat het is gelukt om als bestaande klant via de chat een wifi 7 pakket te krijgen.
Ik denk gewoon die MAC flush of een DHCP release.

Fijn dat het werkt.

• Nickmans
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-11 20:30
Manesni schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:36:
Inmiddels de nieuwe ONT en wifi 7 router ontvangen. Ont is aangesloten en geeft volgens mij de juiste lampjes weer (power, pon en data). De boel aangesloten op mijn Unifi cloud gateway en het wan vlan id op 100 gezet maar helaas nog geen connectie
Eerst maar even eten en daarna verder kijken.
Je was al klant bij delta begrijp ik uit je eerdere post? Hoe heb je die wifi 7 set aangevraagd, bij welk abonnement bedoel ik?

• Manesni
Nickmans schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:52:
[...]

Je was al klant bij delta begrijp ik uit je eerdere post? Hoe heb je die wifi 7 set aangevraagd, bij welk abonnement bedoel ik?
Klopt inderdaad, ik heb een chat gestart via hun website en aangegeven dat ik een eigen router wilde gaan gebruiken en dat ik had gehoord dat dit met de wifi 7 kit kon omdat je dan hun router kon vervangen met een eigen device. De persoon die ik sprak begreep het direct en heeft het vervolgens voor mij geregeld. Zit nu wel met huur apparatuur van Delta waar ik vanaf volgend jaar voor moet gaan betalen terwijl ik het niet gebruik maar dat is dan maar zo.

• Nickmans
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-11 20:30
Probleem is dat zover ik heb kunnen achterhalen, alleen de lagere delta abonnementen een wifi7 modem krijgen, daarom ben ik benieuwd welk abonnement je hebt.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 19:25
Hmm vreemd. Vanwege de uitfasering van kabel internet moet ik verplicht de overstap maken naar glasvezel. Bij deze omzetting kun je niet kiezen welk abonnement je wilt, de beslissing is door Delta genomen met de mededeling dat je maandelijks het abonnement kan wijzigen. Er werd aangegeven dat het omgezet zou worden naar 600 Mbps. Vandaag de apparatuur gekregen: Nokia modem, TV ontvanger Amino Aria 7X en 3 x mesh Deco X20. Die laatste heb ik niet om gevraagd, dus die gaat t.z.t. retour.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je gaat waarschijnlijk nu niet een nieuw abonnement aan waar je x aantal jaar aan vast zit omdat het vanuit Delta komt. Komt het vanuit jou zelf zit je ook vast aan een contract. Denk dat dit de voorkeur zal hebben voor de meeste mensen.
EdwinW schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:04:
Hmm vreemd. Vanwege de uitfasering van kabel internet moet ik verplicht de overstap maken naar glasvezel. Bij deze omzetting kun je niet kiezen welk abonnement je wilt, de beslissing is door Delta genomen met de mededeling dat je maandelijks het abonnement kan wijzigen. Er werd aangegeven dat het omgezet zou worden naar 600 Mbps. Vandaag de apparatuur gekregen: Nokia modem, TV ontvanger Amino Aria 7X en 3 x mesh Deco X20. Die laatste heb ik niet om gevraagd, dus die gaat t.z.t. retour.
Weer de Aria 7x. Dat ze dat onding uitgeven is me echt een raadsel. Het lijkt wel of ze maar gewoon doorgaan met die oude meuk . En dat je ook nog vastzit aan deze decoder wanneer je nu bij Delta blijft....
Ik vind het geen reclame eerlijk gezegd.

Iets anders is de 600 Mbps. Dat is geen abonnement op dit moment en dat doet me vermoeden dat binnenkort de snelheid van 500 Mbps naar 600 Mbps gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-11-2025 08:15 ]

@Sjakie0101 Nee, klanten met 600 Mbps gaan naar 1 Gbps:

nieuws: Delta schrapt 150Mbit/s-glasvezelabo en verlaagt 500Mbit/s- en 1Gbit/...

Je kunt altijd pleiten om 500 Mbps te krijgen, dat had je immers voorheen ook. Scheelt je een tientje per maand.

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 06-11-2025 10:11 ]

robertwebbe schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:08:
@Sjakie0101 Nee, klanten met 600 Mbps gaan naar 1 Gbps:

nieuws: Delta schrapt 150Mbit/s-glasvezelabo en verlaagt 500Mbit/s- en 1Gbit/...

Je kunt altijd pleiten om 500 Mbps te krijgen, dat had je immers voorheen ook. Scheelt je een tientje per maand.
Netjes toch?

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-11 07:38
EdwinW schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:04:
zeiken om het zeiken...neem je 500 of 1 gig ..klaar

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 19:25
@dannyvdmoo Geen sprake van. Ik reageerde op het bericht van @robertwebbe over de uitlevering van het Wifi 7 modem. Dit wifi 7 modem wordt momenteel uitgeleverd aan abonnementen van 500 en 1 Gb. Ik reageerde daarop met de mededeling dat het nog niet voor iedereen blijkt te gelden, maar vermoedelijk alleen voor nieuwe klanten. Niets meer of minder. Dus gewoon een constatering.
ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:35:
“Voor abonnementen hoger dan 1 Gbps volgt in de loop van volgend jaar een nog snellere versie.” Bron: https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/

Heeft de WiFi 7 router slechts een 1 Gbps. WAN interface?
En verder is precies op deze site te lezen dat ALLE abonnementen t/m 1 Gbps de Wifi7 setup krijgen.
Tenminste zo lees ik het, al is communicatie niet altijd de sterkste kant bij Delta.

Beste Tweakers,

Zoals bekend heb ik twee samples van de Zaram ONT met succes laten testen door Delta, KPN en VodafoneZiggo. Bij alle drie werkte deze ONT prima, bij Delta en KPN direct na aansluiten, bij VodafoneZiggo moest de OLT poort op 10G gezet worden (geen idee waarom dat bij hen niet de default setting is). Snelheid meer dan 8 Gbps., WAN ethernet poort is 10 Gbps.

Zie hier voor de test verslagen:

Delta: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
KPN: Economics in "[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken"
VodafoneZiggo: ”Afgelopen week hebben we eindelijk de resources vrij kunnen spelen om aan de slag te gaan met de ONT. Het goede nieuws is dat we het aan de praat konden krijgen en dan het zich eigenlijk 1:1 gedroeg als een Nokia XS-010X-Q.”

Zaram hoeft deze twee samples niet terug, en om e-waste te voorkomen zou ik ze graag een goede bestemming geven. Opbrengst gaat dan in zijn geheel naar https://dutchcelldogs.nl, ik betaal de verzendkosten.

Dus…

Stuur mij een PB met een bod (hoger dan EUR 25,-) vóór dinsdag 11 november 18:00 uur.

Let op:

- verzending alleen in NL
- per persoon 1 ONT
- geen garantie
- niet doorverkopen o.i.d.
- voeding zit er niet bij: 5V USB-C
- op genoemde dag geen reacties dan gaat deze post naar de KPN thread

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZqPUwtCzBluH7rDEsTZKfTB4dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmXoFN6SnOxfHkwgHhoDyapE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXpBsW7V_VbmBEyzss5ufoi9vRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpkWmxkEkoiCtSwQyd5pa0Lx.jpg?f=fotoalbum_large

• HertogJan078
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-11 19:46
EWS99 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:18:

Wel jammer dat je geen losse ONT kunt krijgen. Aan de andere kant denk ik dat daar ook niet heel veel vraag naar is. Wij denk hier misschien dat er veel vraag naar is, maar de realiteit is anders. Ik zou inschatten ergens tussen de 250 en 1500 klanten. Dat is op een klanten bestand van meer dan een miljoen amper 0.1%. Ik zie dus geen business case en ik denk dat ze daarom beter kunnen investeren in processen voor het ondersteunen van een eigen modem. Dat zijn ze namelijk sowieso verplicht.

Ik heb deze inmiddels ook in huis na instabiliteit tussen deco als router en hun Nokia ONT+Router, waarover binnen Delta de meningen verschillen of die wel of niet in bridge modus kant.

Ik begrijp van de delta helpdesk dat je deze nieuwe router op zich gelijk terug kunt sturen als je 'm niet gebruikt. Dan heb je praktisch gezien ook alleen hun ONT.

Het is overigens ook met hun ONT - Deco router op vlan 100 nog niet stabiel bij mij.

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:56
Voor mensen die nog een eigen oplossing zoeken: deze Huawei is nu erg mooi geprijsd. Dit is natuurlijk geen aanbiedingentopic, maar ik weet wel (dat geldt voor mij, maar ook voor mensen om me heen) dat een extra apparaat van 120 euro net weer een te grote hobbel kan zijn... en als die hobbel nu 25 euro is, maakt dat 'm wel interessant.

Huawei OptiXstar EN8010Ts-20, XGS-PON
https://wifilinks.nl/prod...20-xgs-pon-ont-brug-nieuw

[ Voor 4% gewijzigd door wout op 08-11-2025 14:50 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

De Nokia XS-2426G-B ondersteund geen NAT hairpinning; weet iemand of de Sagemcom, die je bij hogere snelheden krijgt, dat wel doet?

Andere route is de Nokia eruit en de langgekoesterde wens om een uitvoering: Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber aan te sluiten (via een uitvoering: Zaram ZXOS11NPI).

Dat kost alleen wel serieus knaken en brengt enig risico met zich mee natuurlijk.

• Leussink
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 16:47
Begin december krijgen wij ook internet van Delta. Het gaat om een 500 mb abbonement.
In onze nieuwbouwwoning hebben we een PON aansluiting. We willen graag een Ubiquiti UniFi Cloud Gateway Fiber gebruiken als router. Gezien we een 500 mb abbonement hebben krijgen we van Delta een Nokia ONT. Ik begrijp ook dat we een Zaram XGS-PON ONU SFP+ kunnen aansluiten rechtstreeks op de Cloud Gateway Fiber.

Wat zijn de voordelen / nadelen om voor een Nokia ONT van Delta te gaan of een Zaram module rechtstreeks in de Cloud Gateway Fiber.

Wat ik zelf al las heb je een lager stroomverbruik met een Zaram module.
@Leussink Het is voornamelijk Tweakerij. Het resultaat is hetzelfde, je krijgt 500 Mbps. Het zal marginaal iets uitmaken qua stroomverbruik maar dat verdien je nooit terug op de aankoop van een SFP+.

Als je gaat verhuizen heb je vaak al heel veel kosten. Als ik jou was zou ik starten met een ethernet kabel uit de ONT en als je over een tijdje weer tijd en geld over hebt, dan kun je als hobby project altijd nog een SFP aanschaffen.
ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:22:
Beste Tweakers,

Zoals bekend heb ik twee samples van de Zaram ONT met succes laten testen door Delta, KPN en VodafoneZiggo. Bij alle drie werkte deze ONT prima, bij Delta en KPN direct na aansluiten, bij VodafoneZiggo moest de OLT poort op 10G gezet worden (geen idee waarom dat bij hen niet de default setting is). Snelheid meer dan 8 Gbps., WAN ethernet poort is 10 Gbps.

Zie hier voor de test verslagen:

Delta: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
KPN: Economics in "[KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken"
VodafoneZiggo: ”Afgelopen week hebben we eindelijk de resources vrij kunnen spelen om aan de slag te gaan met de ONT. Het goede nieuws is dat we het aan de praat konden krijgen en dan het zich eigenlijk 1:1 gedroeg als een Nokia XS-010X-Q.”

Zaram hoeft deze twee samples niet terug, en om e-waste te voorkomen zou ik ze graag een goede bestemming geven. Opbrengst gaat dan in zijn geheel naar https://dutchcelldogs.nl, ik betaal de verzendkosten.

Dus…

Stuur mij een PB met een bod (hoger dan EUR 25,-) vóór dinsdag 11 november 18:00 uur.

Let op:

- verzending alleen in NL
- per persoon 1 ONT
- geen garantie
- niet doorverkopen o.i.d.
- voeding zit er niet bij: 5V USB-C
- op genoemde dag geen reacties dan gaat deze post naar de KPN thread

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tot nu 4 biedingen. Dus sowieso gaan ze weg. Mooi!

Tot 18:00 uur vanmiddag als je nog een kans wil wagen.

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 22:17
Je kan nu zelf je modem registreren in de Delta omgeving ! Scheelt weer bellen

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 21:33
ja dat zag ik vandaag ook helaas werkt sinds vandaag de vaste telefonie hier ook niet meer op het eigen modem en zijn de sip gegevens ook nergens te vinden in mijn delta (heeft ander half jaar zonder problemen gewerkt)

• stosprint
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-11 10:41
Iemand een tip voor mij?

Delta glas sinds september 2024, eigen Fritz 5590 fiber (met vertraging) sinds januari 2025 prima telefoonverbinding (met mijn dect fritzjes), ineens gistermiddag telefoonverbinding weg, waarschijnlijk na stroomstoring.
Internetverbinding (glas 500mbps) doet het prima

Wat ik ook doe (de officiele handleiding Delta en/of AVM en/of combinatie, deze zijn licht verschillend),
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ (punt 6)
https://fritz.com/nl-nl/a...ng-van-DELTA-configureren (vanaf 6)

ik krijg de telefoon niet opnieuw geregistreerd.

Zoals gewoonlijk bij Delta niemand thuis, komen niet verder dan telefoon opnieuw installeren,
maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Ik zie bij AVM pbit 5 staan, mijn verbinding stond op 0, maar geen van beide geeft sjoege,
Fritz heeft volgens zichzelf geen updates nodig

• stosprint
hjvg schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:51:
ja dat zag ik vandaag ook helaas werkt sinds vandaag de vaste telefonie hier ook niet meer op het eigen modem en zijn de sip gegevens ook nergens te vinden in mijn delta (heeft ander half jaar zonder problemen gewerkt)
AHA. en dame van Delta versleet mij voor gek dat ik dacht dat er wat veranderd was.
In mijn Delta omgeving is niks te vinden van eigen modem (registratie 09/2024), en ik ben dus ook niet de enige die geen vaste telefoon heeft. (weet niet of ik daar blij mee moet zijn )
Ik had mijn sip gegevens gelukkig ergens in de mail bewaard, maar ook daarmee kom je dus niet verder.

[ Voor 7% gewijzigd door stosprint op 11-11-2025 16:45 . Reden: aanvulling ]

• stosprint
Ik heb in mijn Delta mijn modem (opnieuw) geregistreerd met de al bestaande sip code,
ik ben benieuwd of het met een half uur weer werkt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFdM_gQhWlLVItO0jlc5qHGmd7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KmuvCWPKj09pXtmdjXZfW3v8.png?f=fotoalbum_large

• hjvg
stosprint schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:26:
Iemand een tip voor mij?

Delta glas sinds september 2024, eigen Fritz 5590 fiber (met vertraging) sinds januari 2025 prima telefoonverbinding (met mijn dect fritzjes), ineens gistermiddag telefoonverbinding weg, waarschijnlijk na stroomstoring.
Internetverbinding (glas 500mbps) doet het prima

Wat ik ook doe (de officiele handleiding Delta en/of AVM en/of combinatie, deze zijn licht verschillend),
https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ (punt 6)
https://fritz.com/nl-nl/a...ng-van-DELTA-configureren (vanaf 6)

ik krijg de telefoon niet opnieuw geregistreerd.

Zoals gewoonlijk bij Delta niemand thuis, komen niet verder dan telefoon opnieuw installeren,
maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Ik zie bij AVM pbit 5 staan, mijn verbinding stond op 0, maar geen van beide geeft sjoege,
Fritz heeft volgens zichzelf geen updates nodig
zie de post boven en onder joun post lijkt er op als ik het zo zie dat de intruductie van het zelf registreren van een modem de vaste telefonie gesloopt heeft voor mensen die al eigen modem hadden
stosprint schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:44:
[...]

AHA. en dame van Delta versleet mij voor gek dat ik dacht dat er wat veranderd was.
In mijn Delta omgeving is niks te vinden van eigen modem (registratie 09/2024), en ik ben dus ook niet de enige die geen vaste telefoon heeft. (weet niet of ik daar blij mee moet zijn )
Ik had mijn sip gegevens gelukkig ergens in de mail bewaard, maar ook daarmee kom je dus niet verder.
ik had de sip gegevens ook nog in de ail gevonden maar hielp inderdaad niet.

ik heb een ticket lopen bij delta en die is vanuit 2de lijns opnieuw doorgezet volgens hun communicatie (naar 3de lijns / specialist gok ik dan)

• zxr king
Ik heb vanmiddag (ca. 15:00) online mijn Huawei EN8010Ts-20 proberen te registreren maar tot op heden nog niet online / geen verbinding. Wel netjes in de Deco vlan op 100 gezet, dus of ik doe iets niet goed of het werkt nog niet geheel vlekkeloos.
zxr king schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:11:
Ik heb vanmiddag (ca. 15:00) online mijn Huawei EN8010Ts-20 proberen te registreren maar tot op heden nog niet online / geen verbinding. Wel netjes in de Deco vlan op 100 gezet, dus of ik doe iets niet goed of het werkt nog niet geheel vlekkeloos.
Duurt het je te lang dan op Discord in #Support even een ticket aanmaken: https://discord.gg/MbRctQ8q

• liamy
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-11 21:46
zxr king schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:11:
Heb exact hetzelfde euvel ervaren. Netjes aangemeld via de site, maar helaas werkt het niet. Dan maar via de helpdesk, netjes geholpen en binnen no time online. _/-\o_

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:52
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag van Ziggo over naar Delta 1Gb. Vooral omdat mijn ziggo abonnement behoorlijk duur was. Bij mijn nieuw abonnement kreeg ik het Nokia ont en de wifi 7 Router.

Achter mijn ziggo modem heb ik tot nu toe gebruik gemaakt van een edgerouter X met 2 UniFi AP's. Van deze setup wil ik eigenlijk gebruik blijven maken. (Mocht de bijgeleverde WiFi 7 Router mij bevallen ga ik deze natuurlijk gebruiken).

Maar ik heb nog een beetje moeite met begrijpen hoe ik mijn eigen apparatuur moet aansluiten:
- moet ik eerst het meegeleverd modem/router aansluiten om mijn verbinding te activeren?
- kan ik mijn eigen edgerouter X direct op het ont aansluiten en dan gewoon vlan100 en de delta PPPoE settings gebruiken?
- of is het makkelijker om mijn modem/router in bridge mode te zetten en hierop mijn apparatuur aan te sluiten?

Ik heb al geprobeerd wat dingen te googlen maar meestal kom ik dan op topics uit waar ze spreken over het aansluiten en aanmelden van een eigen modem. Dit is eigenlijk het eerste topic dat ik vind waar het verhaal Nokia ont + router wordt verteld.

Alvast bedankt
stosprint schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:53:
Ik heb in mijn Delta mijn modem (opnieuw) geregistreerd met de al bestaande sip code,
ik ben benieuwd of het met een half uur weer werkt....

[Afbeelding]
Nou… bij ons staat de gigaset ook in storing zag ik net… ligt niet aan mij dus…

Zijn er meer mensen met Delta telefonie issues?

[ Voor 4% gewijzigd door justdaboo op 11-11-2025 21:25 ]

Tuupie schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:20:
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag van Ziggo over naar Delta 1Gb. Vooral omdat mijn ziggo abonnement behoorlijk duur was. Bij mijn nieuw abonnement kreeg ik het Nokia ont en de wifi 7 Router.

Achter mijn ziggo modem heb ik tot nu toe gebruik gemaakt van een edgerouter X met 2 UniFi AP's. Van deze setup wil ik eigenlijk gebruik blijven maken. (Mocht de bijgeleverde WiFi 7 Router mij bevallen ga ik deze natuurlijk gebruiken).

Maar ik heb nog een beetje moeite met begrijpen hoe ik mijn eigen apparatuur moet aansluiten:
- moet ik eerst het meegeleverd modem/router aansluiten om mijn verbinding te activeren?
- kan ik mijn eigen edgerouter X direct op het ont aansluiten en dan gewoon vlan100 en de delta PPPoE settings gebruiken?
- of is het makkelijker om mijn modem/router in bridge mode te zetten en hierop mijn apparatuur aan te sluiten?

Ik heb al geprobeerd wat dingen te googlen maar meestal kom ik dan op topics uit waar ze spreken over het aansluiten en aanmelden van een eigen modem. Dit is eigenlijk het eerste topic dat ik vind waar het verhaal Nokia ont + router wordt verteld.

Alvast bedankt
De Nokia ONT zal wel al geregistreerd zijn. Dan een ethernet kabel van dit device in de WAN poort van de EdgeRouter X en VLAN100 taggen aan WAN en dan zou het moeten werken.

Ik denk niet dat je de WiFi 7 router hoeft aan te sluiten, maar als je dat eerst doet dan weet je of internet gewoon goed werkt.

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:52
ernstoud schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:37:
[...]

De Nokia ONT zal wel al geregistreerd zijn. Dan een ethernet kabel van dit device in de WAN poort van de EdgeRouter X en VLAN100 taggen aan WAN en dan zou het moeten werken.

Ik denk niet dat je de WiFi 7 router hoeft aan te sluiten, maar als je dat eerst doet dan weet je of internet gewoon goed werkt.
Top, ik heb zojuist eens het wifi 7 modem/router ingeplugt. Ik zal in de loop van de week eens mijn eigen spullen aansluiten. Moet ik bij mijn eigen apparatuur ook rekening ermee houden dat dit tot een uur kan duren voordat dit werkt?
Tuupie schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:01:
[...]

Top, ik heb zojuist eens het wifi 7 modem/router ingeplugt. Ik zal in de loop van de week eens mijn eigen spullen aansluiten. Moet ik bij mijn eigen apparatuur ook rekening ermee houden dat dit tot een uur kan duren voordat dit werkt?
Nee hoor. De Nokia ONT is het enige specifiek te registreren device en dat is dus al door Delta geregeld. Als je EdgeRouter goed ingesteld staat werkt hij direct.

Met PPoE heb je overigens niets te maken. Gewoon DHCP gebruiken op de EdgeRouter.

• Mapje
Gek, bij mij staat dus voordat ipv nadat ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GFj2_ayKL3QTkCnilMoWoiTo5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZqDY8wbZHE2Gv4cIq3i6Wb7y.png?f=fotoalbum_large

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Mapje schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:25:
Gek, bij mij staat dus voordat ipv nadat ?
[Afbeelding]
Is altijd voordat geweest, dan kunnen ze bij Delta gelijk zien als die online komt. Maar meeste mensen doen liever achteraf. Dus op het moment dat het internet van het ene apparaat wegvalt de andere aansluiten. Dan is de offline tijd (als het goed is) maar enkele minuten.
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:46:
[...]

Is altijd voordat geweest, dan kunnen ze bij Delta gelijk zien als die online komt. Maar meeste mensen doen liever achteraf. Dus op het moment dat het internet van het ene apparaat wegvalt de andere aansluiten. Dan is de offline tijd (als het goed is) maar enkele minuten.
Ik denk dat hij refereerde aan mijn schermafdruk waar nadat staat. Zoals altijd… Delta en goede communicatie… ;) .

ernstoud schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 23:53:
[...]

Ik denk dat hij refereerde aan mijn schermafdruk waar nadat staat. Zoals altijd… Delta en goede communicatie… ;) .
Mijn zoon van 5 is dol op "zoek de verschillen" :+

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:49
Ik heb ook problemen met de telefoon, gelukkig gebruik ik dat nummer niet of nauwelijks. Ben het aan het overzetten naar cheapconnect, maar Delta geeft het nummer pas geheel vrij op 26 november. Kon er eerst nog wel mee uitbellen, nu kan helemaal niets meer, als ik het nummer bel krijg ik een dit-nummer-doet-niets-toon te horen.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55
Ook mijn Huawei EN8010Ts-20 binnen gekregen en van de week maar eens testen... Maar welke kabel hebben jullie gebruikt om deze aan de DELTA FTU aan te sluiten?

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

@carismagdi De Huawei ONT heeft een groene SC/APC connector nodig. Het makkelijkste is om de meegeleverde kabel van het Delta modem te gebruiken.

• Mapje
Staat nu een stukje over VMK profielen welke je nodig hebt

https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

Welk VMK profiel heb ik nodig ?

Tevens staat onder : https://www.delta.nl/klan...net-en-wifi/bridge-modus/

Glasvezel PON

Dat je een ONT zou kunnen aanvragen

• stosprint
stosprint schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:44:
[...]

Voor iedereen die met hetzelfde probleem zat: na het registreren van je modem (wat gewoon door Delta had moeten worden vastgelegd, maar wat ze dus waarschijnlijk bij veel mensen hebben nagelaten) werkt dus ook gewoon je vaste telefonie weer nadat het modem opnieuw is opgestart. Uiteraard moet je dan wel de SIP gegevens bij Delta invoeren die je ook ooit in je modem hebt ingevoerd.

Vreselijk suf dat ze daar zelf bij de chat geen rekening mee houden.

• hjvg
stosprint schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:18:
[...]

Voor iedereen die met hetzelfde probleem zat: na het registreren van je modem (wat gewoon door Delta had moeten worden vastgelegd, maar wat ze dus waarschijnlijk bij veel mensen hebben nagelaten) werkt dus ook gewoon je vaste telefonie weer nadat het modem opnieuw is opgestart. Uiteraard moet je dan wel de SIP gegevens bij Delta invoeren die je ook ooit in je modem hebt ingevoerd.

Vreselijk suf dat ze daar zelf bij de chat geen rekening mee houden.
begrijp ik goed dat je het modem gewoon opnieuw geregistreerd hebt in de delta omgeving en toen alles weer werkte met de oude sip gegevens?

• stosprint
Voor alle mensen die vanaf 10/11/2025 geconfronteerd worden met niet werkende telefoon bij Delta:
registreer je modem ZELF opnieuw op
(mijn Delta, mijn producten, internet, vrije modemkeuze https://mijn.delta.nl/producten/internet)
met de eerder door Delta gegeven SIP gegevens, heb nog een half uur geduld, en JA, het werkt weer als vanouds.
Niet dat ze daar bij Delta zelf enig benul van hebben, bij melding bij de support medewerker werd ik gewoon verbroken.

• stosprint
hjvg schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:21:
[...]

begrijp ik goed dat je het modem gewoon opnieuw geregistreerd hebt in de delta omgeving en toen alles weer werkte met de oude sip gegevens?
Ja, gelukkig wel. Ik heb voor de zoekenden een extra post aangemaakt

• zxr king
Voor de Huawei EN8010Ts-20 dien je profiel VMK_01 te selecteren, misschien heeft iemand er wat aan.
Mijn VOIP/SIP problemen met Delta telefonie i.c.m. eigen ONT zijn ook opgelost.

Zoals omschreven op Discord; Via Mijn Delta mn ONT opnieuw geregistreerd met de zelfde gegevens en zelfde SIP passwords als reeds in gebruik.

Binnen 10 min waren de nummers weer online!
justdaboo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:07:
Mijn VOIP/SIP problemen met Delta telefonie i.c.m. eigen ONT zijn ook opgelost.

Zoals omschreven op Discord; Via Mijn Delta mn ONT opnieuw geregistreerd met de zelfde gegevens en zelfde SIP passwords als reeds in gebruik.

Binnen 10 min waren de nummers weer online!
We noemen het maar een kinderziekte. Maar via mijn.delta kunnen registreren is na al die jaren meer dan welkom 🎉 🥳.

ernstoud schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:40:
[...]

We noemen het maar een kinderziekte. Maar via mijn.delta kunnen registreren is na al die jaren meer dan welkom 🎉 🥳.
Zoiets :) en wat nou de oorzaak was….
justdaboo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:01:
[...]

Zoiets :) en wat nou de oorzaak was….
Eerder geregistreerde devices werkten wel maar VoIP dus niet, na opnieuw registreren weer wel. Dan denk ik dat het script dat de bestaande registraties in de backend database van de nieuwe manier van registreren plaatste, de VoIP registraties per abuis niet meenam. Zoiets…

ernstoud schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:40:
[...]

Eerder geregistreerde devices werkten wel maar VoIP dus niet, na opnieuw registreren weer wel. Dan denk ik dat het script dat de bestaande registraties in de backend database van de nieuwe manier van registreren plaatste, de VoIP registraties per abuis niet meenam. Zoiets…
Het het lijkt te maken te hebben met de release van de wizard op de mijn omgeving?
En nog een nabrander want ik lees dat nog niemand daar iets over opgemerkt heeft:

In de VMK profielen tabel staat ook VMK_04 voor Nokia xs-2426g-a/b… dat betekent dat als je als Tweaker met je eigen apparatuur een probleem hebt, ook zelf je Delta apparatuur weer kunt registeren om te determineren of de fout bij jou of bij Delta ligt.

Hoeft dus ook niet meer via chat of helpdesk!

Nice!

_/-\o_

ernstoud schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:40:
Ik zet even in de TS dat Tweakers voor VMK voor de Huawei ONT VMK_01 moeten kiezen. Zojuist vernomen van Krozant.

Dus niet VMK_03.
Ik vind dat tabelletje wat er op de Delta website staat ook niet echt duidelijk… De Huawei heeft 1 UTP uitgang, precies wat er bij 3 staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD7LoIBnjwd6IStkN3Byx_zE83U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qakw3Ai8kI5P7jjeSrpeCkgA.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 12-11-2025 23:52 ]

robertwebbe schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:50:
[...]

Ik vind dat tabelletje wat er op de Delta website staat ook niet echt duidelijk…

[Afbeelding]
Kan iets duidelijker, de FS mist het type nummer, wat wat achter FS staat is van de CIG waar deze op is gebaseerd, ik moest echt even heeeel goed kijken voor ik opnieuw de registratie deed om 17:05u.
[...]

Ik vind dat tabelletje wat er op de Delta website staat ook niet echt duidelijk… De Huawei heeft 1 UTP uitgang, precies wat er bij 3 staat.

[Afbeelding]
Zeker, maar aan de andere kant; de Huawei wordt niet genoemd, dus is het een "overig model" dus VMK_01.

Er is toegezegd dat de tabel de Huawei gaat noemen en dat de FS SFP als CIG beschreven wordt.

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:36
Dubbeldrank schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Als je een abonnement van 500mbit of 1gbit afneemt krijg je sowieso een Nokia ONT. Die zet je glasvezel om in ethernet, die kan je rechtstreeks in je UXG steken en daar de juiste VLAN op de WAN poort instellen. Je hebt dus geen modem/router meer in bridge nodig. Dus ja, je huidige setup kan prima werken afhankelijk van wat je afneemt.
EWS99 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:13:
[...]

Zonder bridge heb je dan wel een dubbele NAT. Is in de meeste gevallen niet erg. Mocht je portforwards willen, dan is het wellicht wel verstandig om te kijken naar een ONT die bridge kan (met wifi 7 abonnement, of aanschaffen van een eigen modem)
@Dubbeldrank @EWS99 gisteren is eea geïnstalleerd , ONT rechtstreeks naar UniFi gateway en VLAN geconfigureerd. Alles werkt prima.

Bedankt voor de hulp!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

newtastyland schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
[...]

[...]

@Dubbeldrank @EWS99 gisteren is eea geïnstalleerd , ONT rechtstreeks naar UniFi gateway en VLAN geconfigureerd. Alles werkt prima.

Bedankt voor de hulp!
Wat fijn om te horen, veel plezier!

Ik heb zelf ongeveer een week de ONT uit gehad omdat er geklust werd. Sluit de boel gisteren weer aan en heb nog steeds hetzelfde IP-adres. Geen idee hoe ze het bij Delta regelen, ik vermoed dat als ik straks mijn Unifi Gateway er aan hang dat ik wel een ander adres krijg als het op basis van MAC-adres gaat. Bij KPN maakt het niets uit wat je aansluit, altijd hetzelfde adres.

It takes one to know one...

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
[...]

[Afbeelding]
voor de zojuist gewonnen versie is het nu dan profiel 02 of 03 ? :henk

• dccm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:18
Binnenkort stap ik over van 50Mb ADSL verbinding naar Glasvezel van Delta. Dat wordt sowieso al een grote verbetering. Maar wil graag ook een eigen router er op gaan sluiten.

In de openingspost zie ik de Fritzbox 5590 fiber staan. Deze gaat direct op de glas.

Is het ook mogelijk om de Fritzbox 4690 aansluiten op de ONT van Delta?
Ik vermoed van wel, maar even hier een post ter bevestiging dat het mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door dccm op 14-11-2025 11:33 ]

dccm schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:29:
Binnenkort stap ik over van 50Mb ADSL verbinding naar Glasvezel van Delta. Dat wordt sowieso al een grote verbetering. Maar wil graag ook een eigen router er op gaan sluiten.

In de openingspost zie ik de Fritzbox 5590 fiber staan. Deze gaat direct op de glas.
Is het ook mogelijk om de Fritzbox 4690 aansluiten op de ONT van Delta?
Ja. Gewoon een ethernetkabel van ONT naar WAN poort van de FB. Als deze de laatste versies van FritzOS draait dan zit het Delta profiel ergens in de instellingen.

• zxr king
Iemand toevallig al geprobeerd een router/ont te registreren in het weekend? Ik heb nog een Nokia met Delta sticker en dacht dit ook even te proberen I.p.v. de Huawei. Echter lijkt er niets te gebeuren en staat er bij vrije modem keuze nu sinds gisteravond:

Je kunt nu geen eigen modem aanvragen, omdat er nog een openstaande bestelling is. Neem contact op met onze klantenservice.

Verder niets aan de hand heb gewoon nog internet, maar ben benieuwd of het wellicht enkel verwerkt wordt rijd “werktijden”
zxr king schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:39:
Iemand toevallig al geprobeerd een router/ont te registreren in het weekend? Ik heb nog een Nokia met Delta sticker en dacht dit ook even te proberen I.p.v. de Huawei. Echter lijkt er niets te gebeuren en staat er bij vrije modem keuze nu sinds gisteravond:

Je kunt nu geen eigen modem aanvragen, omdat er nog een openstaande bestelling is. Neem contact op met onze klantenservice.

Verder niets aan de hand heb gewoon nog internet, maar ben benieuwd of het wellicht enkel verwerkt wordt rijd “werktijden”
Ik heb het nagevraagd of er nog handmatig werk is na registratie via mijn.delta. Zou nl. best kunnen. En in dat geval werkt het in het weekend inderdaad niet.

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.