Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:58
Hi allen,

Vandaag 16u00 m'n Huawei OptiXstar EN8010Ts-20 laten registreren bij Delta (gebeld). Unifi Express ingesteld met VLAN100 op de WAN poort.

Nu al een paar uur geen internet (continu brandend lampje op de ONT, geen rood lampje voor slechte connectie). Even als checkvraag:

1. Ik las in de eerste post dat je voor serienummer het PON ID moet doorgeven. Er is een lijst met PON ID's te vinden (https://hack-gpon.org/vendor/), maar daar krijg je de HWTC48575443. Er wordt genoemd in de eerste post dit PON ID door te geven, terwijl deze post (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") naar ik begrijp aangeeft dat het HWTC moet zijn plus de laatste 8 cijfers van je serienummer achterop de huawei ONT.

Ik heb op safe gespeeld en de PON ID HWTC48575443 opgegeven, maar wat mij achteraf niet logisch lijkt want deze is dan niet uniek?

2. Ik neem aan dat je, in principe, niet iets hoeft in te stellen op de ONT omdat deze het signaal doorgeeft?

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:06
Ont hoef je inderdaad niets op in te stellen. Staat het pon id niet ergens op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Wat bedoel je met op safe spelen? Hoe zo is het veiliger om niet jouw serienummer door te geven maar iets anders. Enige wat je gaat bereiken is geen internet zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
Duumke schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:51:
Ont hoef je inderdaad niets op in te stellen. Staat het pon id niet ergens op het apparaat?
Nee, alleen serienummer en mac address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
bjusterbaarlik schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:51:
Wat bedoel je met op safe spelen? Hoe zo is het veiliger om niet jouw serienummer door te geven maar iets anders. Enige wat je gaat bereiken is geen internet zoals nu.
Ik bedoel het als volgt. Ik snap niet waarom in de main post er gesproken wordt over het meegeven van de PON ID zoals in de lijst (zie link) en het serienummer idem PON ID opgeven, terwijl de andere post zegt dat het HWTC + laatste 8 cijfers zijn. Met 'safe' bedoel ik hier dat ik (als ik het goed begrijp, disclaimer) de gepinde post heb gevolgd, en dus het niet-unieke nummer heb doorgegeven, zijnde HWTC48575443

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_me_over op 06-10-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
tweak_me_over schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:53:
[...]

Ik bedoel het als volgt. Ik snap niet waarom in de main post er gesproken wordt over het meegeven van de PON ID zoals in de lijst (zie link) en het serienummer idem PON ID opgeven, terwijl de andere post zegt dat het HWTC + laatste 8 cijfers zijn. Met 'safe' bedoel ik hier dat ik (als ik het goed begrijp, disclaimer) de gepinde post heb gevolgd, en dus het niet-unieke nummer heb doorgegeven, zijnde HWTC48575443
48575443 = HWTC in ASCII.
Het pon-id is HWTC + jouw 8 cijferige serienummer.

Zie uitleg: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

[ Voor 8% gewijzigd door yeahbaby op 06-10-2025 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweak_me_over
yeahbaby schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

48575443 = HWTC in ASCII.
Het pon-id is HWTC + jouw 8 cijferige serienummer.

Zie uitleg: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Thanks, ik ben gewoon weer te snel aan het lezen geweest. De lijst bevat de ASCII coderingen, en sluit dus verder prima aan bij de uitleg.

Morgenochtend meteen ff opbellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:46
EWS99 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:15:
[...]
Het magische toverwoord is Odido. Dus zeggen dat je een beter aanbod hebt gehad van Odido
Ja dat viel mij ook op. De dame van Delta zei bij mij ook dat ze echt niet meer korting kon geven, waarop ik aangaf dat er op 1 jarig abonnement bij Odido best veel verschil zat. Toen was er toch nog een extra korting mogelijk. Alsnog wel iets duurder dan Odido, maar scheelt mij weer modems terug sturen en nieuwe ontvangen registeren en daarna weer zaram registeren. Stelt natuurlijk niets voor, maar toch had ik er voor dat kleine bedrag extra geen zin in.

En Delta bevalt mij goed verder, de keren dat er een storing was was er keurige communicatie en verder is de lijn altijd up geweest.
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.