Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-10 15:46
Hi allen,

Vandaag 16u00 m'n Huawei OptiXstar EN8010Ts-20 laten registreren bij Delta (gebeld). Unifi Express ingesteld met VLAN100 op de WAN poort.

Nu al een paar uur geen internet (continu brandend lampje op de ONT, geen rood lampje voor slechte connectie). Even als checkvraag:

1. Ik las in de eerste post dat je voor serienummer het PON ID moet doorgeven. Er is een lijst met PON ID's te vinden (https://hack-gpon.org/vendor/), maar daar krijg je de HWTC48575443. Er wordt genoemd in de eerste post dit PON ID door te geven, terwijl deze post (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") naar ik begrijp aangeeft dat het HWTC moet zijn plus de laatste 8 cijfers van je serienummer achterop de huawei ONT.

Ik heb op safe gespeeld en de PON ID HWTC48575443 opgegeven, maar wat mij achteraf niet logisch lijkt want deze is dan niet uniek?

2. Ik neem aan dat je, in principe, niet iets hoeft in te stellen op de ONT omdat deze het signaal doorgeeft?

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:05
Ont hoef je inderdaad niets op in te stellen. Staat het pon id niet ergens op het apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Wat bedoel je met op safe spelen? Hoe zo is het veiliger om niet jouw serienummer door te geven maar iets anders. Enige wat je gaat bereiken is geen internet zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
Duumke schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:51:
Ont hoef je inderdaad niets op in te stellen. Staat het pon id niet ergens op het apparaat?
Nee, alleen serienummer en mac address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_me_over
bjusterbaarlik schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:51:
Wat bedoel je met op safe spelen? Hoe zo is het veiliger om niet jouw serienummer door te geven maar iets anders. Enige wat je gaat bereiken is geen internet zoals nu.
Ik bedoel het als volgt. Ik snap niet waarom in de main post er gesproken wordt over het meegeven van de PON ID zoals in de lijst (zie link) en het serienummer idem PON ID opgeven, terwijl de andere post zegt dat het HWTC + laatste 8 cijfers zijn. Met 'safe' bedoel ik hier dat ik (als ik het goed begrijp, disclaimer) de gepinde post heb gevolgd, en dus het niet-unieke nummer heb doorgegeven, zijnde HWTC48575443

[ Voor 5% gewijzigd door tweak_me_over op 06-10-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
tweak_me_over schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:53:
[...]

Ik bedoel het als volgt. Ik snap niet waarom in de main post er gesproken wordt over het meegeven van de PON ID zoals in de lijst (zie link) en het serienummer idem PON ID opgeven, terwijl de andere post zegt dat het HWTC + laatste 8 cijfers zijn. Met 'safe' bedoel ik hier dat ik (als ik het goed begrijp, disclaimer) de gepinde post heb gevolgd, en dus het niet-unieke nummer heb doorgegeven, zijnde HWTC48575443
48575443 = HWTC in ASCII.
Het pon-id is HWTC + jouw 8 cijferige serienummer.

Zie uitleg: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

[ Voor 8% gewijzigd door yeahbaby op 06-10-2025 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweak_me_over
yeahbaby schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:14:
[...]

48575443 = HWTC in ASCII.
Het pon-id is HWTC + jouw 8 cijferige serienummer.

Zie uitleg: ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Thanks, ik ben gewoon weer te snel aan het lezen geweest. De lijst bevat de ASCII coderingen, en sluit dus verder prima aan bij de uitleg.

Morgenochtend meteen ff opbellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-10 16:31
EWS99 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:15:
[...]
Het magische toverwoord is Odido. Dus zeggen dat je een beter aanbod hebt gehad van Odido
Ja dat viel mij ook op. De dame van Delta zei bij mij ook dat ze echt niet meer korting kon geven, waarop ik aangaf dat er op 1 jarig abonnement bij Odido best veel verschil zat. Toen was er toch nog een extra korting mogelijk. Alsnog wel iets duurder dan Odido, maar scheelt mij weer modems terug sturen en nieuwe ontvangen registeren en daarna weer zaram registeren. Stelt natuurlijk niets voor, maar toch had ik er voor dat kleine bedrag extra geen zin in.

En Delta bevalt mij goed verder, de keren dat er een storing was was er keurige communicatie en verder is de lijn altijd up geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakersjoenka
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-10 17:19
*knip*. Goed bedoeld, maar het pluggen van je V&A advertentie is niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 07-10-2025 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakersjoenka
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-10 17:19
Oké excuses

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Beste Delta XGS-PON Tweakers,

Volgende week ontmoeten @wbschenk en ik de Vice President Global Sales van Zaram Inc.

Er is een Broadband Forum conferentie in Parijs en hij komt speciaal met de Eurostar even naar NL om ons te ontmoeten. Hij neemt ook de finale versie van de Zaram ONT mee.

Nu kan ik me voorstellen dat er hier Zaram SFP gebruikers (of anderen zijn) die een vraag voor Zaram hebben die we tijdens dit gesprek mee kunnen nemen.

Heb je een vraag, stuur me dan even een PB dan komen we er volgende week op terug.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duumke
Geen vraag, wel een boodschap. Dank vanuit de community voor de betrokkenheid en support die er vanuit zaram is geweest om de zaram zo soepel te laten werken op het delta netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duumke
ernstoud schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Is wel een idee om dit over te brengen met een typisch NL cadeau. Even over nadenken…
Misschien even een linkje sturen voor donatie, dan hoef je het niet alleen te bekostigen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:07

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
ernstoud schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Is wel een idee om dit over te brengen met een typisch NL cadeau. Even over nadenken…
Stroopwafels ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-10 19:18
In een delfsblauw blik.

Aanvulling :

https://www.debakkerij.co...lik-met-klompjes-en-lint/

Of deze als pakket

https://hollandkadopakket...blauw-kadopakket-met-koe/

[ Voor 36% gewijzigd door psdata op 08-10-2025 11:30 ]

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik zou wel redelijk verse stroopwafels doen, anders krijg je van die taaie dingen die al maanden in een schap ergens liggen... Als je dan toch vrienden wil maken! :D

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Dubbeldrank schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:55:
Ik zou wel redelijk verse stroopwafels doen, anders krijg je van die taaie dingen die al maanden in een schap ergens liggen... Als je dan toch vrienden wil maken! :D
Ze meteen voor doen met een extra pakje (dat je mee neemt) dat je ze effe boven op je kopje koffie of thee moet leggen :) :)
Werkt altijd met buitenlandse gate die wij hier ook vaak over de vloer krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:55

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo, geleerd in dit topic, en elders, dat Nokia modem van Delta niet in bridge modus kan. Maar kan je een asus router achter dit modem in de DMZ van het Nokia modem zetten en daarmee de zaken zoals VPN (openVPN) regelen vanaf de Asus? Oftewel zoveel mogelijk uit op het Nokia modem, geen poort forwards maar de Asus alles laten regelen. Kan dat? Ervaring mee iemand?? Of moet je toch het Nokia modem vervangen?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
peterpijpelink schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:54:
Hallo, geleerd in dit topic, en elders, dat Nokia modem van Delta niet in bridge modus kan. Maar kan je een asus router achter dit modem in de DMZ van het Nokia modem zetten en daarmee de zaken zoals VPN (openVPN) regelen vanaf de Asus? Oftewel zoveel mogelijk uit op het Nokia modem, geen poort forwards maar de Asus alles laten regelen. Kan dat? Ervaring mee iemand?? Of moet je toch het Nokia modem vervangen?
Ik zou zelf het modem vervangen. Met de optie die jij noemt zou het in theorie wel moeten werken alleen heb je dan dubbel NAT wat niet ideaal is (en troubleshooten van issue's een probleem kan maken).
Hou er wel rekening mee dat als je dat doet dat je een statisch ip instelt op je ASUS router, anders heb je kans dat met het verlopen van een lease het IP veranderd van de asus en het spul niet meer werkt.
Of er een performance cost is verder durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:22
ernstoud schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:52:
Beste Delta XGS-PON Tweakers,

Volgende week ontmoeten @wbschenk en ik de Vice President Global Sales van Zaram Inc.

Er is een Broadband Forum conferentie in Parijs en hij komt speciaal met de Eurostar even naar NL om ons te ontmoeten. Hij neemt ook de finale versie van de Zaram ONT mee.

Nu kan ik me voorstellen dat er hier Zaram SFP gebruikers (of anderen zijn) die een vraag voor Zaram hebben die we tijdens dit gesprek mee kunnen nemen.

Heb je een vraag, stuur me dan even een PB dan komen we er volgende week op terug.
Heel gaaf dat de vice-president jullie komt bezoeken! Hebben jullie al een beetje een idee van de prijs van die nieuwe ONT? en wanneer deze eventueel beschikbaar komt? (ik neem aan via de webshop van @wbschenk )

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10 16:58
Vanmorgen had ik tijd om mijn eigen modem aan te melden omdat ik alleen in huis was en niemand last zou hebben van ff geen internet.
9:21 was ik verbonden via de chat met een 1e lijn medewerker en heb ik mijn gegevens van de Zaram SFP+ doorgegeven.(sjabloon van pagina 1)
9:24 contact met een 2e lijn medewerker die alle informatie heeft doorgegeven en vertelde me dat het tot 24 uur kon duren voordat mijn Zaram actief zou zijn.
Om 9:41 werd ik gebeld dat ik mijn Zaram kon aansluiten en heeft deze vriendelijke medewerker alles "doorgemeten" en mij verteld dat alles er goed uit zag en ik VLAN 100 kon activeren op mijn router.
09:46 kreeg ik een mail dat de storing was opgelost.
En inderdaad alles werkte direct.
Erg onder de indruk hoe Delta dit heeft afgehandeld vandaag!

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Vanmiddag samen met @wbschenk dus de sales manager van Zaram Inc. ontmoet. Onder genot van een drankje en fijne clubsandwich in Krasnapolsky op de Dam de ontwikkelingen besproken. De finale Zaram ONT komt volgende maand.

Uiteraard was hij geïnteresseerd hoe groot de markt voor de ONT in NL zou zijn. Punt is dat dit nu wat onduidelijk is. Het device werkt op KPN prima maar ja, als je als gebruiker een externe ONT wil dan is er niet veel reden om wat anders dan de door KPN verstrekte Genexis of Nokia te gebruiken.

En wat gaat Delta na 1 november aan bestaande klanten aanbieden? De Nokia ONT? Gratis? Voor bijvoorbeeld EUR 5,- huur per maand of EUR 150,- eenmalig? We weten dat niet. Dus even afwachten maar.

De dank van de community overgebracht. En op de terugweg, wandelend over het Damrak, een klein delfsblauw molentje met rode klompjes en stroopwafels voor hem gekocht. Helemaal in zijn nopjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYB3G4fPWnDbBhAODqWQ64ItYrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Crzf4wmDzp3FXjOzYLBJulqU.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. De Zaram ONT werkt ook op de Vodafone infrastructuur, wel moesten zij iets aanpassen. Dat is bijzonder want de Zaram SFP werkte bij hun direct. En juist omdat deze ONT sterk lijkt op de SFP werkte hij bij Delta en KPN met het profiel van de Zaram SFP direct. We horen nog wat de aanpassing was, wellicht kan Zaram dat meenemen in de firmware. Maar goed, Vodafone fiber is (nog) een kleine speler.

[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 15-10-2025 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ernstoud goede post misschien goed om even wat uitleg bij de 1 november datum te geven, het zegt mij niets? Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad ten bate van de community.

[ Voor 24% gewijzigd door stormfly op 14-10-2025 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:59:
@ernstoud goede post misschien goed om even wat uitleg bij de 1 november datum te geven, het zegt mij niets? Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad ten bate van de community.
Delta levert dus sinds kort aan klanten met een abonnement tot 1 Gbps. (behalve het 150 Mbps. abonnement) de Nokia ONT en een Sagemcom router.

Daarbij is gecommuniceerd dat ze na 1 november gaan communiceren hoe bestaande klanten een losse ONT kunnen “krijgen”.

Zie: https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zI0BdpSY4Hl0_7KgoCO-hhh1iXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hd69PxnnUtumy90wYXQcD588.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:20:
[...]

Delta levert dus sinds kort aan klanten met een abonnement tot 1 Gbps. de Nokia ONT en een Sagemcom router.
Het 500Mbps en 1Gbps abonnement en niet het 150Mbps abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 10:52
nieuwe Fritzbox 5630 XGS voor XGS-PON :

https://www.heise.de/en/n...Connections-10751898.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Als de prijs van de nieuwe SFP een beetje schappelijk gaat zijn dan vind ik het denk ik wel interessant om die rechtstreeks in mijn Cloud Gateway Fiber te drukken. Het aansluitpakket is net binnengekomen, de oplevering is op de dag dat we de sleutel krijgen en de monteur komt een dag later. Ik ben benieuwd. De helpdesk gaf als tip om toch een monteur te laten komen voor het geval dat er problemen zijn met de vezel. Dan wordt er gelijk werk van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

ernstoud schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:08:
[...]

Misschien niet duidelijk genoemd maar in mijn posts over de nieuwe Zaram ONT wordt een los kastje bedoeld, USB gevoed, glas in, ethernet uit. Dus niet een SFP.
Ohhh, ik dacht dat het om een nieuwe versie van de SFP ging. Sorry mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:57
Hallo allen, in de regio waar ik woon ligt delta glasvezel (zuid limburg), op dit moment gebruik ik nog Odido (1gb/1gb) XGS PON. Nu ben ik aan het denken om straks over te stappen naar Delta (ZZP). Als je eigen router (UniFi UDM Pro Max in mijn geval) gebruikt (Zaram SFP+ module op 10gb/s poort), werkt IPV6 dan ook? zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden of moet alles gewoon werken? 😀 Dank.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 16-10-2025 19:16 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:15:
Hallo allen, in de regio waar ik woon ligt delta glasvezel (zuid limburg), op dit moment gebruik ik nog Odido (1gb/1gb) XGS PON. Nu ben ik aan het denken om straks over te stappen naar Delta (ZZP). Als je eigen router (UniFi UDM Pro Max in mijn geval) gebruikt (Zaram SFP+ module op 10gb/s poort), werkt IPV6 dan ook? zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden of moet alles gewoon werken? 😀 Dank.
Ja, op XGS-PON biedt Delta ook IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Hoe vast zijn de ip-adressen eigenlijk? Ik zit nu bij KPN en mijn adres is nog nooit veranderd. Het is niet dat ik een vast adres heb bij KPN, maar eigenlijk wijzigt dit alleen als KPN de boel omgooit in hun access areas.

[ Voor 39% gewijzigd door Dubbeldrank op 17-10-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dubbeldrank schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:39:
Hoe vast zijn de ip-adressen eigenlijk? Ik zit nu bij KPN en mijn adres is nog nooit veranderd. Het is niet dat ik een vast adres heb bij KPN, maar eigenlijk wijzigt dit alleen als KPN de boel omgooit in hun access areas.
Ik heb Flex Zakelijk als optie op mn 8/8 consumenten lijn.

Ik heb nu al bijna 3 jaar het zelfde IP adres. In het begin een brief van Delta Zakelijk ontvangen dat er op een vooraf bepaalde datum ivm onderhoud ik een nieuw IP zou ontvangen.

Dat was ergens in eerste half jaar. Netjes aangekondigd, daarna nooit veranderd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

justdaboo schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:34:
[...]

Ik heb Flex Zakelijk als optie op mn 8/8 consumenten lijn.

Ik heb nu al bijna 3 jaar het zelfde IP adres. In het begin een brief van Delta Zakelijk ontvangen dat er op een vooraf bepaalde datum ivm onderhoud ik een nieuw IP zou ontvangen.

Dat was ergens in eerste half jaar. Netjes aangekondigd, daarna nooit veranderd…
Ik heb geen zakelijk abonnement, daar heb je sowieso een vast adres meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi_gebruiker
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:10
Hoi allemaal, Ik heb van KPN een Box 14 modem ontvangen voor mijn 4 Gbit/s glasvezelabonnement.Ik heb een Unifi router (UDM Pro MAX). Ik zou graag de glasvezelaansluiting (glasvezelkastje) rechtstreeks via UTP (Cat6A) op mijn UDM Pro MAX willen aansluiten, zonder gebruik te maken van de KPN Box 14. Is dit mogelijk? Zo ja, welke configuratie of aanvullende zaken heb ik hiervoor nodig? Zou iemand mij hierop een concreet antwoord kunnen geven met de stappen die ik moet doorlopen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
unifi_gebruiker schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:07:
Hoi allemaal, Ik heb van KPN een Box 14 modem ontvangen voor mijn 4 Gbit/s glasvezelabonnement.Ik heb een Unifi router (UDM Pro MAX). Ik zou graag de glasvezelaansluiting (glasvezelkastje) rechtstreeks via UTP (Cat6A) op mijn UDM Pro MAX willen aansluiten, zonder gebruik te maken van de KPN Box 14. Is dit mogelijk? Zo ja, welke configuratie of aanvullende zaken heb ik hiervoor nodig? Zou iemand mij hierop een concreet antwoord kunnen geven met de stappen die ik moet doorlopen? Alvast bedankt!
Je zit nu in het Delta topic. Beste is om hier even de startpost door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 15:21
Nieuwe klanten krijgen denk ik sporadisch een ONT met router.
Ik heb vandaag gewoon een oude Nokia modem gekregen bij een 1Gig abbo. Er werd gezegd dat ze die pas vanaf 1 november uitleveren?

Nu moet ik wel zeggen dat ik een jaar geleden een abbonement heb afgesloten.
Vorige week pas de aansluiting gekregen, ze waren in mijn straat vergeten de woningen aan te sluiten, het dorp heeft al ruim een half jaar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickmans
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-10 10:14
Dubbeldrank schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:10:
[...]

Ik heb geen zakelijk abonnement, daar heb je sowieso een vast adres meen ik.
Nee niet meer, daar moet je nu een apart abonnement voor nemen (flex zakelijk telt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
SpiriTNL schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:17:
Nu moet ik wel zeggen dat ik een jaar geleden een abbonement heb afgesloten.
Daar heb je je antwoordt. Toen heb je de Nokia besteld. Had je het abonnement bijvoorbeeld vorige maand besteld kon je wel kiezen voor de ONT en Sagecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik ga het denk ik volgende week zien. Ben al jaren klant bij Caiway met Coax internet. Vorige week bericht gekregen dat het huidige abonnement wordt "bevroren" (kunnen nu geen aanpassingen worden gemaakt; coax wordt januari uitgefaseerd) en dat het huidige abonnement over gaat naar het DELTA Flexpakket 600 Mbps abonnement op 18 november (inderdaad, geen 500 Mbps). De apparatuur wordt in de komende dagen (?) als het goed is opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Welke ONT krijg je eigenlijk bij het wifi 7 modem? Heb je hem al getest @robertwebbe ? Ben op zich tevreden met m'n huawei, maar als ik een Delta managed ONT kan krijgen is dat wel een voordeel - altijd onder garantie en up to date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

wian schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:40:
Welke ONT krijg je eigenlijk bij het wifi 7 modem? Heb je hem al getest @robertwebbe ? Ben op zich tevreden met m'n huawei, maar als ik een Delta managed ONT kan krijgen is dat wel een voordeel - altijd onder garantie en up to date.
Dat staat in de OP, het gaat om de Nokia XS-010X-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emorge
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-10 17:55
Misschien een wat simpele vraag voor deze topic:

Ik heb via een lokaal ICT-bedrijf (toen ik nog niet zo veel wist van netwerken e.d.) het netwerk hier thuis laten aanleggen. Dat was toen ik nog bij Caiway een bridge modem had, nu bij Delta een Nokia-apparaat staan waarvan ik weet dat-ie niet in bridge mode kan.

Ik merk echter dat het port forwarden niet meer goed werkt, wat ik normaal gesproken gewoon via de aangesloten Mikrotik-routers zou kunnen regelen. CG-NAT is op aanvraag inmiddels uitgezet, maar helaas nog geen geluk. Ook bij het toevoegen van dezelfde port forward in de Nokia (op 192.168.1.254) lijkt geen verschil te ontstaan. Ik lees op sommige plekken dat mensen DMZ aanzetten, maar was benieuwd of dat aangeraden wordt en of dat zou (kunnen) helpen met het port forward probleem.

Overigens draait het verdere netwerk niet op 192.168.1.x, dus daar zit volgens mij het probleem niet in.

Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De.Schurk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 15:58
ernstoud schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:20:
[...]

Delta levert dus sinds kort aan klanten met een abonnement tot 1 Gbps. (behalve het 150 Mbps. abonnement) de Nokia ONT en een Sagemcom router.

Daarbij is gecommuniceerd dat ze na 1 november gaan communiceren hoe bestaande klanten een losse ONT kunnen “krijgen”.

Zie: https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/

[Afbeelding]
Dan zou ik bij het bezit van een de Nokia ONT mijn Fritzbox 7590 weer achter de ONT kunnen aansluiten en die laten functioneren als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:35:
@wian De Huawei is net zo goed als de Nokia.
Thanks, dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen. Maar dan nog een fijn gevoel om garantie te hebben op de ONT en software updates in het geval van kwetsbaarheden.

Oh, en weet je misschien of het stroomverbruik van de Nokia XS-010X-R vergelijkbaar is met de Huawei?

[ Voor 13% gewijzigd door wian op 22-10-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emorge schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:53:

Ik heb via een lokaal ICT-bedrijf (toen ik nog niet zo veel wist van netwerken e.d.) het netwerk hier thuis laten aanleggen. Dat was toen ik nog bij Caiway een bridge modem had, nu bij Delta een Nokia-apparaat staan waarvan ik weet dat-ie niet in bridge mode kan.

Ik merk echter dat het port forwarden niet meer goed werkt, wat ik normaal gesproken gewoon via de aangesloten Mikrotik-routers zou kunnen regelen. CG-NAT is op aanvraag inmiddels uitgezet, maar helaas nog geen geluk. Ook bij het toevoegen van dezelfde port forward in de Nokia (op 192.168.1.254) lijkt geen verschil te ontstaan. Ik lees op sommige plekken dat mensen DMZ aanzetten, maar was benieuwd of dat aangeraden wordt en of dat zou (kunnen) helpen met het port forward probleem.

Overigens draait het verdere netwerk niet op 192.168.1.x, dus daar zit volgens mij het probleem niet in.

Veel dank!
Persoonlijk "gewoon" een eigen ONT of via een van de mogelijke Wifi7 abonnement opties een Nokia ONT verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emorge
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-10 17:55
justdaboo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

Persoonlijk "gewoon" een eigen ONT of via een van de mogelijke Wifi7 abonnement opties een Nokia ONT verkrijgen.
Dit is wellicht een optie voor de toekomst, maar ik ben nu vooral geïnteresseerd om het probleem op te lossen via de huidige hardware (indien mogelijk natuurlijk). Wellicht dat dit ook niet het juiste topic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata

Ik merk echter dat het port forwarden niet meer goed werkt, wat ik normaal gesproken gewoon via de aangesloten Mikrotik-routers zou kunnen regelen. CG-NAT is op aanvraag inmiddels uitgezet, maar helaas nog geen geluk.
Veel dank!
Je moet natuurlijk wel de goede foreward er in zetten (effe dubbel check)

Op je Delta nokia een foreward zeten bv port 80 naar het ip adress van je WAN port Microtik, en dan op je Microtik een foreward zetten van port 80 naar je je webserver in je locake netwerk.

Ok je hebt dan een dubble nat maar het werkt wel op deze manier

WAN >> Nokia >> between netwerk (*) >> Microtik WAN >> locale lan

(*) is dan je between/dmz netwerkje met addres uit jou voorbeeld 192.168.1.254/24 is voor een DMZ wel groot maar ok dat stel je zelf in.

Je kunt natuurlijk ook alle porten in je noka (DMZ mode) door zetten naar het Wan IP van je Microtik, maar eigenlijk is het op port level veiliger (zullen meningen over verdeeld zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10 10:52
wian schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Thanks, dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen. Maar dan nog een fijn gevoel om garantie te hebben op de ONT en software updates in het geval van kwetsbaarheden.

Oh, en weet je misschien of het stroomverbruik van de Nokia XS-010X-R vergelijkbaar is met de Huawei?
Het stroomverbruik staat op deze datasheet
:
https://onestore.nokia.com/asset/i/213892

Power consumption:

Standby mode: 4.3 W
Typical mode: 7.5 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-10 17:35

Veel dank!
Kijk even in de Nokia wat je WAN adres is. Wanneer dat nog steeds 100.xxx.x.xxx is dan is er iets fout bij Delta ondanks dat ze CG-NAT omgezet hebben. Was bij mij ook een probleem wat zich "spontaan" voor deed.
Nadat ik een aantal maal bij de helpdesk chat met een medewerker hierover had geklaagd werd er een echt ticket ingezet en was het binnen 2 dagen opgelost en heb ik weer een eigen IP-adres en werkt de port forward weer.
Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:14:
[...]
Het stroomverbruik staat op deze datasheet
:
https://onestore.nokia.com/asset/i/213892

Power consumption:

De Huawei zit ongeveer op hetzelfde, rond de 5 Watt.

@wian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de factory settings zijn van de ZXOS11NPI?
Ik ben bang dat er iets bij mij niet klopt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
admin@ZXOS11NPI # printenv
fwenv(42) stored at 0x40000, size 4096 bytes, region1 992 bytes, region2 3072 bytes
properties:
target_image=0
image0_addr=0x80000
image1_addr=0x580000
tc_type=1 (10G)
tx_split=1
random_delay=0 (use real random delay)
board_id=0xbd200003
reg_id=ZRMT00000000 (Dit is de code die onder de streepjescode op de Zaram staat, geen 0000 dus)
sn_vsid=0x5a524d54(ZRMT)
sn_vssn=0x00000000
board_serial=ZRMT
board_revision=ZX300R03
equipment_id=ZXOS11NPI
vendor_product_code=0xffff
image0_version=ZR00_V090.08
image1_version=ZR00_V090.08
image0_product_code=ZXOS11NPI
image1_product_code=ZXOS11NPI
ptp_tod_trecv_fix=8430 nsec
config_path=/etc/xgspon_r2-default.xml
stick_board=1 (Stick B/D)
timer_max_wait_allocid=600s
disable_ploam_deactivate=0
drop_big_omci_on_tx_split_0=0
prbs_mode=0
pon_serdes_clock_mode=0 (Dual)
rogue_onu=1 (0:func off, 1:func on, 32768:occured rogue onu)
tx_power_off=0
reboot_reason: last 9, now 0, file 0
inet=192.168.200.1
netmask=255.255.255.0
mac_addr=00:0b:6f:60:34:e9
sfp pins are following :
  sfp_tod(0)            sfp_pps(0)            sfp_dying_gasp(0)
  sfp_mod_abs(6)        sfp_sync_e(0)         sfp_los(8)
  sfp_tx_fault(0)       sfp_tx_disable(0)     sfp_rate_select_0(0)  sfp_rate_select_1(0)
mod_dbg_lvl=OMCI(3) PON(4) ETH(4) SFP(4) PTP(3) SYNCE(3) ONU(3) LOGIN(0) 
iphost_inet=
iphost_netmask=
iphost_gateway=
next_active_image=0 (0:committed image,1:1st instance, 2:2nd instance)
spim_wr_clk=8

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leander-s
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:51
HellStorm666 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:07:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de factory settings zijn van de ZXOS11NPI?
Ik ben bang dat er iets bij mij niet klopt.
De meeste settings worden gepushed vanuit de Internet provider door middel van de configuratie op de OLT.
Welke problemen ervaar je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online

HellStorm666

leander-s schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

De meeste settings worden gepushed vanuit de Internet provider door middel van de configuratie op de OLT.
Welke problemen ervaar je?
Provider heeft netjes ZRMT00000000 toegevoegd als ID.
Maar de Zarah krijgt nooit een RX, en dus ook geen PPPoE.
Kan in de EFG wel zien dat de SFP+ online komt, herkend wordt als 10000Mbit en een PPPoE request doet.
Maar daarna een Timeout waiting for PADO packets. en Unable to complete PPPoE discovery.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je gecheckt op de connectoren er goed ingedrukt zitten?

[ Voor 77% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Provider heeft netjes ZRMT00000000 toegevoegd als ID.
Maar de Zarah krijgt nooit een RX, en dus ook geen PPPoE.
Kan in de EFG wel zien dat de SFP+ online komt, herkend wordt als 10000Mbit en een PPPoE request doet.
Maar daarna een Timeout waiting for PADO packets. en Unable to complete PPPoE discovery.
PPPoE? Dus geen Delta?

Welke provider dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online

HellStorm666

ernstoud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:16:
[...]

PPPoE? Dus geen Delta?

Welke provider dan wel?
Odido.
Maar dat maakt voor de settings in de Zaran niet uit ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

HellStorm666 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:04:
[...]

Odido.
Kijk eens naar de titel van dit topic. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:04:
[...]

Odido.
Dat denk jij. Maar voor hetzelfde probleem is voor KPN een FW aanpassing gemaakt in de 0.90 versie (die jij hebt) voor een probleem waarbij de PADI verzonden werd naar de OLT over een poort die de OLT niet verwachtte waardoor de PADO nooit kwam.

Maar goed, dit is dus een Delta thread, niet Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001

Veel dank!
Heb je al geprobeerd of het via een ander netwerk (bijv 4G/5G) wel werkt? Ik denk dat je last hebt van NAT hairpin wat niet ondersteund wordt (zoek even op hairpin in de startpost).

Denk dat je beter af bent met een eigen ONT en dan je Microtik router.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 22:14
Ik ben van plan of internet via glasvezel van Delta te gaan afnemen.

Momenteel heb ik Ziggo modem (bridge modus), Unifi UXG lite, USW Lite 16 PoE en aantal AP's.
Via de switch heb ik een AppleTV en gebruik de Ziggo app om TV te kijken.

Als ik alle info goed heb begrepen, zou ik dezelfde setup kunnen gebruiken met Delta modem (in bridge modus)

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:22

lier

MikroTik nerd

newtastyland schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:24:
Samengevat wil je weten of het glasmodem dat Delta levert in bridge kan (en of alles verder blijft werken)...klopt dat?
Wil je de Ziggo App blijven gebruiken?

Als ik het goed heb begrepen is het glasmodem afhankelijk van het abonnement dat je afsluit. Verder blijft het werken zoals je gewend bent.

[Update]
Inderdaad, staat in de TS:
robertwebbe in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

[ Voor 17% gewijzigd door lier op 24-10-2025 15:32 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 15:21

Momenteel heb ik Ziggo modem (bridge modus), Unifi UXG lite, USW Lite 16 PoE en aantal AP's.

Als ik alle info goed heb begrepen, zou ik dezelfde setup kunnen gebruiken met Delta modem (in bridge modus)

Je ziet inderdaad iets over het hoofd, de modems van Delta kunnen niet in bridge mode gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 22:14
lier schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Samengevat wil je weten of het glasmodem dat Delta levert in bridge kan (en of alles verder blijft werken)...klopt dat?
Wil je de Ziggo App blijven gebruiken?

Als ik het goed heb begrepen is het glasmodem afhankelijk van het abonnement dat je afsluit. Verder blijft het werken zoals je gewend bent.

[Update]
Inderdaad, staat in de TS:
robertwebbe in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Ik heb vergeten te vermelden dat het de bedoeling is om de Delta app (Apple TV) te gaan gebruiken om tv te kijken.
Werkt dat?

Is het überhaupt nodig dat de delta modem in bridge modus gezet wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door newtastyland op 24-10-2025 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
newtastyland schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

Ik heb vergeten te vermelden dat het de bedoeling is om de Delta app (Apple TV) te gaan gebruiken om tv te kijken.
Werkt dat?

Is het überhaupt nodig dat de delta modem in bridge modus gezet wordt?
Zonder bridge heb je dan wel een dubbele NAT. Is in de meeste gevallen niet erg. Mocht je portforwards willen, dan is het wellicht wel verstandig om te kijken naar een ONT die bridge kan (met wifi 7 abonnement, of aanschaffen van een eigen modem)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Vandaag overgezet, overstap ging na wat gemorrel met ipv6 in mijn eigen router vlekkeloos. Props voor Delta en iedereen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Als je een abonnement van 500mbit of 1gbit afneemt krijg je sowieso een Nokia ONT. Die zet je glasvezel om in ethernet, die kan je rechtstreeks in je UXG steken en daar de juiste VLAN op de WAN poort instellen. Je hebt dus geen modem/router meer in bridge nodig. Dus ja, je huidige setup kan prima werken afhankelijk van wat je afneemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dubbeldrank op 25-10-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 11:11

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Mapje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:14:
Power consumption:
Die 7.5 Watt lijkt me optimistisch, want ik zag toch echt een reductie van ~10 Watt na het omschakelen van de Nokia stand-alone ONT naar de Zaram SFP+ geintegreerde ONT:
MindBender in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
En die zaram is goed, maar die zit niet op -2.5 Watt typical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

MindBender schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:38:
Ik meen het hier gelezen te hebben, maar ik kan het even niet terugvinden: Als ik mijn eigen ONT gebruik, en ik wil mijn snelheid verhogen, moet ik dan eerst mijn Nokia weer terug aansluiten, om na de verhoging mijn eigen ONT weer te laten activeren?
Nog steeds? Ik heb namelijk best wel zin in een upgrade naar 4Gb/s, maar geen zin een een dag(-deel) zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MindBender schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

[...]

Nog steeds? Ik heb namelijk best wel zin in een upgrade naar 4Gb/s, maar geen zin een een dag(-deel) zonder internet.
Helaas is de communicatie met Delta engineers na het vertrek van @R3D sterk terug gevallen. Tickets op Discord worden opgevolgd maar antwoorden op vragen zoals die van jou blijven achterwege. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het van belang is ook hier op Tweakers aanwezig te zijn maar het gebeurt niet. Erg jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door ernstoud op 27-10-2025 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Ik schreef -2.5 Watt, niet +2.5 Watt :). Maar inderdaad; 2 Watt is typisch voor een SFP+ module, anders stookt hij zichzelf op, zoals veel 10Gb/s JR-45 modules doen. Daarmee komt het aangesloten vermogen van de Nokia ONT op ~12 Watt typical. Dat is best wel veel, voor wat het doet.
ernstoud schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:24:
Helaas is de communicatie met Delta engineers na het vertrek van @R3D sterk terug gevallen. Tickets op Discord worden opgevolgd maar antwoorden op vragen zoals die van jou blijven achterwege. Ik heb meerdere keren aangegeven dat het van belang is ook hier op Tweakers aanwezig te zijn maar het gebeurt niet. Erg jammer.
:'(

[ Voor 25% gewijzigd door MindBender op 27-10-2025 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot204
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:25
Tijdje terug een Dream Router 7 gekocht en vanavond dan ook eindelijk mijn Nokia XS-010X-R (met Delta sticker) geactiveerd zodat ik mijn eigen router kan gaan gebruiken.
Zag er een beetje tegenop omdat er maarliefst acht bezoeken van een monteur aan te pas zijn gekomen om mijn verbinding na het afsluiten van het abonnement überhaupt in de lucht te krijgen.
Na het bellen van het servicenummer zei een stem dat de wachttijd 20 minuten was, maar nog voordat de zin helemaal was uitgesproken werd ik al verbonden met een medewerker. Welgeteld 13 minuten later was alles geregeld en 5 minuten daarna was mijn nieuwe ONT online.
Super service van Delta, complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bigfoot204
Heb je een nieuw abonnement met losse ONT + Wifi7 modem? Of zelf die Nokia ONT op de kop getikt voor je bestaande aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot204
robertwebbe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 23:21:
@Bigfoot204
Heb je een nieuw abonnement met losse ONT + Wifi7 modem? Of zelf die Nokia ONT op de kop getikt voor je bestaande aansluiting?
Abonnement heb ik in mei afgesloten en ontving daarbij de Nokia XS-2426G-B (500 Mbit abo). De XS-010X-R die ik nu heb laten activeren hing nog in de meterkast, achtergelaten door de vorige bewoners maar nooit door hen in gebruik genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Bigfoot204 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 06:47:
[...]

Abonnement heb ik in mei afgesloten en ontving daarbij de Nokia XS-2426G-B (500 Mbit abo). De XS-010X-R die ik nu heb laten activeren hing nog in de meterkast, achtergelaten door de vorige bewoners maar nooit door hen in gebruik genomen.
Vorige bewoners hadden dan waarschijnlijk een abonnement van een andere provider over het netwerk van Delta. Dan krijg je namelijk standaard een ONT. Bijvoorbeeld Solcon, Odido of Online. Hadden ze van de provider nog een router erachter en dan gebruik je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 07:10:
[...]

Vorige bewoners hadden dan waarschijnlijk een abonnement van een andere provider over het netwerk van Delta. Dan krijg je namelijk standaard een ONT. Bijvoorbeeld Solcon, Odido of Online. Hadden ze van de provider nog een router erachter en dan gebruik je beide.
Er is een paar keer gemeld dat Delta een ONT geplaatst door een andere ISP, niet meer activeert. Is ook eigenlijk wel logisch, die ONT is immers niet hun eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Er is een paar keer gemeld dat Delta een ONT geplaatst door een andere ISP, niet meer activeert. Is ook eigenlijk wel logisch, die ONT is immers niet hun eigendom.
Dat is in het geval van Odido een half jaar geleden een paar keer gemeld idd. Maar wat wil je daar mee zeggen? Er worden namelijk niet standaard ONT's geplaatst die niet gebruikt worden. Het lijkt mij dus gewoon een oude ONT van een provider welke de vorige bewoner had gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 28-10-2025 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Dat is in het geval van Odido een half jaar geleden een paar keer gemeld idd. Maar wat wil je daar mee zeggen? Er worden namelijk niet standaard ONT's geplaatst die niet gebruikt worden. Het lijkt mij dus gewoon een oude ONT van een provider welke de vorige bewoner had gebruikt.
Dat het bijzonder is dat Delta in dit geval wel een niet-Delta ONT registreert. In tegenstelling tot andere meldingen hier. That’s all.

Zwalkend beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot204
ernstoud schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:06:
[...]

Mede hierdoor was ik verrast dat de activatie zo soepel ging. Nu moet ik wel zeggen dat ik aan de telefoon niet vermeld heb dat dit een ONT met Delta sticker is dat door de vorige bewoners is achtergelaten. Ik heb gewoon gezegd dat ik hier een eigen modem heb dat ik graag wil activeren. Werden verder geen vragen over gesteld.
Had verwacht dat ze na het invullen van het serienummer met een opmerking hierover zouden komen, maar blijkbaar zien ze dat daar niet aan (of hebben inderdaad gewoon een zwalkend beleid).
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.