Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiphiphippo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Na 2 jaar hebben ze eindelijk even de moeite gedaan om mijn Delta glasaansluiting af te maken. Basic Nokia modem is binnen, alleen moet ik nu blijkbaar nog twee weken wachten tot ze daadwerkelijk de verbinding activeren...

Lijkt me leuk om straks wel te kijken wat ik over de lijn kan trekken met het 8Gbps abo.

Vraag, misschien een beetje naïef maar ik ben hier absoluut geen expert in: als ik zou kiezen voor de Zaram SFP+ module, kan ik die dan in iedere willekeurige switch/router duwen met een SFP+ poort? Zijn er zaken of bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?

Uit praktisch oogpunt (afstanden) overweeg ik om te wachten tot de Nokia XS-010X-Q weer verkrijgbaar is, zijn er wat dat betreft nog bepaalde voordelen/nadelen ten opzichte van een SFP+ module?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:37
hiphiphippo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:41:
Na 2 jaar hebben ze eindelijk even de moeite gedaan om mijn Delta glasaansluiting af te maken. Basic Nokia modem is binnen, alleen moet ik nu blijkbaar nog twee weken wachten tot ze daadwerkelijk de verbinding activeren...

Lijkt me leuk om straks wel te kijken wat ik over de lijn kan trekken met het 8Gbps abo.

Vraag, misschien een beetje naïef maar ik ben hier absoluut geen expert in: als ik zou kiezen voor de Zaram SFP+ module, kan ik die dan in iedere willekeurige switch/router duwen met een SFP+ poort? Zijn er zaken of bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?

Uit praktisch oogpunt (afstanden) overweeg ik om te wachten tot de Nokia XS-010X-Q weer verkrijgbaar is, zijn er wat dat betreft nog bepaalde voordelen/nadelen ten opzichte van een SFP+ module?
De Zaram kan in iedere router/firewall met een SFP+ poort (10GBit/s only), SFP gaat hij niet in werken.
Verder helpt het natuurlijk wel als je router de juiste rekenkracht heeft om ook de verbindingen op die snelheid te verwerken. De Unifi UDM Pro/SE vallen daarmee af als je IPS/IDS aan wilt hebben. Hou er dus rekening mee dat je een redelijk vlotte firewall nodig hebt voor 8GBit/s.

De Nokia XS-010X-Q heeft als voordeel dat je iedere willekeurige router/firewall met een 10GBit/s UTP poort aan kunt sluiten. Het verhaal over rekenkracht blijft wel van toepassing op de router/firewall. Dat heeft voordeel als je bijvoorbeeld al een goede (bij voorkeur CAT 6A of hoger) hebt liggen van de plek waar glas binnen komt en waar je de router/firewall wilt plaatsen.

In mijn geval heb ik echter gewoon de glas verbinding doorgetrokken naar mijn serverrack zodat ik een Zaram rechtstreeks in de UDM SE kon stoppen. Kwestie van keuze en persoonlijke voorkeur. Misschien dat ik nog wel een keer een Nokia ONT er bij koop als backup voor het geval er wat met de Zaram of UDM gebeurd... Als de UDM stuk zou gaan zou ik tijdelijk een PFsense vm kunnen draaien (dan helpt het om de verbinding via de Nokia te hebben).

Voor meer inspiratie raad ik je aan om het topic gewoon eens door te lezen, vrijwel alle scenario's zijn al wel langs gekomen denk ik zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hiphiphippo schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:41:

Als er niet teveel buren zijn die hetzelfde doen, kun je reken op 6-7 Gbps.
Ja, maar gebleken is dat samenwerking tussen router en SFP soms niet vlekkeloos is. Wat werkt zijn in ieder geval de UDM Pro en Mikrotik (rb5009 bijvoorbeeld).
Ik heb begrepen dat bij Schenk ICT de Nokia vrij snel weer leverbaar is. Voordeel is dat achter de Nokia alles met een RJ-45 aan te sluiten is, nadeel is een extra kastje met wat meer energie gebruik dan de SFP. Nadeel van een SFP is dus dat er wat risico is of jouw router hem zal herkennen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:50

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
Omdat de vraag groot is naar de modems heb ik nu pre order aangezet. De zending ligt op dit moment bij de Douane/PostNL. Verwachting is dat de voorraad deze week nog word aangevuld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:25
Duumke schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

De Zaram kan in iedere router/firewall met een SFP+ poort (10GBit/s only), SFP gaat hij niet in werken.
Verder helpt het natuurlijk wel als je router de juiste rekenkracht heeft om ook de verbindingen op die snelheid te verwerken. De Unifi UDM Pro/SE vallen daarmee af als je IPS/IDS aan wilt hebben. Hou er dus rekening mee dat je een redelijk vlotte firewall nodig hebt voor 8GBit/s.

De Nokia XS-010X-Q heeft als voordeel dat je iedere willekeurige router/firewall met een 10GBit/s UTP poort aan kunt sluiten. Het verhaal over rekenkracht blijft wel van toepassing op de router/firewall. Dat heeft voordeel als je bijvoorbeeld al een goede (bij voorkeur CAT 6A of hoger) hebt liggen van de plek waar glas binnen komt en waar je de router/firewall wilt plaatsen.

In mijn geval heb ik echter gewoon de glas verbinding doorgetrokken naar mijn serverrack zodat ik een Zaram rechtstreeks in de UDM SE kon stoppen. Kwestie van keuze en persoonlijke voorkeur. Misschien dat ik nog wel een keer een Nokia ONT er bij koop als backup voor het geval er wat met de Zaram of UDM gebeurd... Als de UDM stuk zou gaan zou ik tijdelijk een PFsense vm kunnen draaien (dan helpt het om de verbinding via de Nokia te hebben).

Voor meer inspiratie raad ik je aan om het topic gewoon eens door te lezen, vrijwel alle scenario's zijn al wel langs gekomen denk ik zo.
Je zou ook nog voor een mediaconverter kunnen gaan i.s.m. de zaram als backup. Voordeel is dat je dan sneller online bent dan met de Nokia XS-010X-Q. Voordeel van de Nokia is dat je de UDM en Zaram SFP+ kan vervangen met een mediaconverter ga je er vanuit dat de Zaram nog werkt en de Nokia is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Ik ben inmiddels al een paar dagen aan het klooien om IPtv werkend te krijgen. Met de app op AppleTV of mobiel werkt het prima. De app op de LG smart tv geeft echter problemen. De publieke zenders gaan goed, maar zodra ik een commerciële zender open, verschijnt de melding:
code:
1
2
The MediaKey object could not be created/initialized
(DRM_MEDIA_KEY_INITIALIZATION_FAILED)

Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice, en zij geven aan dat het IPtv vlan niet goed geconfigureerd is op mijn eigen modem.

Ik gebruik een SFP stick in een Mikrotik RB4011. Zijn er mensen hier die ook een soortgelijke config hebben? Ik heb vlan 101 geconfigureerd, DHCP client er op aangezet (hier komt een 10.188.172.x adres op), en de routes toegevoegd zoals opgegeven in de documentatie van Delta. Maar ik lees hier ook dat dit niet nodig zou zijn, als IGMP snooping aan staat. Ook daar heb ik een poging toe gedaan, maar helaas zonder resultaat. Is er iemand die me een duwtje in de richting van de juiste config kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
kauwgomballen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 21:54:
Ik ben inmiddels al een paar dagen aan het klooien om IPtv werkend te krijgen. Met de app op AppleTV of mobiel werkt het prima. De app op de LG smart tv geeft echter problemen. De publieke zenders gaan goed, maar zodra ik een commerciële zender open, verschijnt de melding:
code:
1
2

Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice, en zij geven aan dat het IPtv vlan niet goed geconfigureerd is op mijn eigen modem.

Ik gebruik een SFP stick in een Mikrotik RB4011. Zijn er mensen hier die ook een soortgelijke config hebben? Ik heb vlan 101 geconfigureerd, DHCP client er op aangezet (hier komt een 10.188.172.x adres op), en de routes toegevoegd zoals opgegeven in de documentatie van Delta. Maar ik lees hier ook dat dit niet nodig zou zijn, als IGMP snooping aan staat. Ook daar heb ik een poging toe gedaan, maar helaas zonder resultaat. Is er iemand die me een duwtje in de richting van de juiste config kan geven?
Voor tv is geen apart vlan nodig. Werkt op hetzelfde vlan als je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
thomastvd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:14:
[...]

Voor tv is geen apart vlan nodig. Werkt op hetzelfde vlan als je internet.
Ja, dat lees ik hier ook, maar ik krijg toch echt de eerder aangegeven foutmelding op m'n televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeboem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 17:30
code:
1
2

Dit heeft volgens mij niks met je instellingen te maken van je internet, maar ligt denk ik meer aan de app van je TV. DRM heeft te maken met beveiliging/versleuteling van de tv kanalen. publieke zenders zijn niet versleuteld, commerciële kanalen wel.
Deze krijgt niet de juiste keys om je kanaal te ontcijferen. Als je instellingen niet goed staan, werken de publieke zenders ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
jeboem schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 06:35:
[...]

Dit heeft volgens mij niks met je instellingen te maken van je internet, maar ligt denk ik meer aan de app van je TV. DRM heeft te maken met beveiliging/versleuteling van de tv kanalen. publieke zenders zijn niet versleuteld, commerciële kanalen wel.
Deze krijgt niet de juiste keys om je kanaal te ontcijferen. Als je instellingen niet goed staan, werken de publieke zenders ook niet.
Dat leek mij ook, vandaar dat ik contact had opgenomen met de klantenservice om hier melding van te maken. Ik werd echter verwezen naar de pagina met instellingen voor eigen modem, en dat het tv vlan niet goed geconfigureerd zou zijn.

Overigens zijn de publieke zenders niet versleuteld, en is er derhalve geen key nodig, vandaar dat die wel werken. De app op de tv heeft het ook eventjes gedaan met de commerciële zenders, toen ik aan het begin het Delta modem nog aangesloten had, maar sinds ik de SFP in de MikroTik gebruik niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
code:
1
2

Ik heb heel veel configs draaien bij mensen zonder problemen op VLAN100 met Mediaboxen, Apps op diverse TV's. Ik heb ooit dit type melding eens gezien op een Android box welke met een "crappy" HDMI kabel was aangesloten en dus geen DRM handshake kon maken met de TV.

Ik vind het een bijzondere melding maar het lijkt me meer een software issue in de TV. Enige optie om dit uit te sluiten is om de TV te testen op VLAN 100 met het originele modem. (misschien anders even een kabel bij de buren inprikken mits deze dat willen EN delta hebben natuurlijk tbv de test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 18:53
wbschenk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 00:22:
[...]

Hou er rekening mee dat er een kans is dat het niet werkt. Ik ga hem morgen (vandaag) aanslingeren
Heb je hier tijd voor gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
DLabs schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:30:
[...]

Heb je hier tijd voor gehad?
Helaas nog niet. Dinsdag/woensdag nieuwe poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovana882
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
justdaboo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:16:
De oorzaak is voor 99% gevonden bij het probleem van de Zaram i.c.m. de Vigor 3910.

Gedrag
  • [Eerste keer na registratie (na een klein truckje van @R3D ) netjes een IP en goede snelheid
  • [Na reboot pas na 7 min een IP, enorme package loss tussen de 90 en 100%, wel link maar onwerkbaar
Ik wilde vanmiddag met een mediaconverter testen of het dan wel werkte via de zelfde WAN poort met een RJ45 module. Maar wilde eerst toch de vezel uitsluiten, dus ik had een Fritz kabel besteld zoals @robertwebbe gebruikt(e).

In die handeling had ik de Zaram er even uit gehad en "ineens" werke het!!
Dus reboot gedaan en.... "STUK", zelfde gedrag...

Workaround
  • Router uit
  • Zaram eruit
  • Router aan
  • Zodra de router helemaal gestart is Zaram erin
  • Binnen 30sec een IP en snelheid!
Ik heb dit 5x kunnen reproduceren, zowel een koude als warme herstart uit de software en met de knop.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat soort gelijke issues icm een UDM ook wel eens hebben plaatsgevonden met een FS module.

Nu al een flinke tijd online en met de "work around" weten we waar we aan toe zijn!
Uiteraard ook heel veel denk aan @Sjonnybonny voor een blink vanaf de DrayTek kant d:)b
Hi, @justdaboo, heb jij dit probleem nog steeds of heb jij dit op de een of andere manier kunnen oplossen? Ik heb dit namelijk ook, precies zo. Na een reboot of onderhoud op het netwerk komt de up-link nooit zelf online. Ik moet dan de port uitschakelen een andere wan port activeren en dan een paar minuten terugschakelen dan pas komt de up-link online. Ik heb Unify gevraagd wat het kan zijn maar zij weten ook nog niet zo gauw een oplossing en zijn nog aan het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_okp
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:04
Veel informatie gelezen van andere gebruikers, dank hiervoor.

Ik ben van plan aanstaande maandag mijn Fritzbox 5590 aan te melden op onze glasvezelaansluiting.
Het enige waar ik nog mee zit is dat ons glasvezel punt van Delta er toch net wat anders uitziet dan bij de meeste foto's die ik hier heb gezien. Wij hebben een Commscope kastje hangen met 2 fiber poorten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ehDAAHCVGyB5XY0X8ZldAkUHq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptbVxttTPMlE0SXM442185vK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0g-1YkWiZZxSdJvwWBsUjZOeak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxJPSigfPJ1vp9zjHfBRN7t0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oq6SPNMwuiFLHNUIyXv4iiE48Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwloQWa4mlSG0BW6ObXdGA03.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie niet waar hier het hele schuiflade verhaal bij komt kijken. Het lijkt alsof deze in beide poorten al aanwezig zijn?

Ik heb een fiber kabel gekocht van groene aansluiting (in verwijderbare schuiflade) voor in het delta punt naar blauw voor in de fritzbox. Naar mijn inziens heb ik de schuiflade niet nodig en kan ik de kabel direct in het punt steken, is dat correct?
En is het mogelijk om de kabel in de tweede poort te steken of geeft dat problemen als het Delta modem nog in poort 1 zit?

Zou fijn zien als iemand met iets meer verstand van fiber aansluiting zijn kennis zou kunnen delen om dit op te helderen bij mij :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:14
Je hebt een aansluit doos waarin je gelijk een groene plug in kunt steken (scheelt de schuiflade)
Je aansluiting is gepacht naar de linker poort, deze dien je dan ook te gebruiken (hier zit reeds signaal op van Delta)
De rechter port is dus NIET gepatched/aangesloten.
Gewoon de handleiding verder volgen tbv gebruik eigenmodem (zie TS) en je kunt het stukje schuiflade overslaan.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_okp
psdata schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:46:
Je hebt een aansluit doos waarin je gelijk een groene plug in kunt steken (scheelt de schuiflade)
Je aansluiting is gepacht naar de linker poort, deze dien je dan ook te gebruiken (hier zit reeds signaal op van Delta)
De rechter port is dus NIET gepatched/aangesloten.
Gewoon de handleiding verder volgen tbv gebruik eigenmodem (zie TS) en je kunt het stukje schuiflade overslaan.
Thanks psdata!
Dan zal ik de schuiflade is van mijn bestelde kabel afslopen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0ttek3
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
HaraldV schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 18:25:
[...]

Ter info: ik heb zojuist het model opgehaald waarmee geadverteerd wordt op marktplaats, dit blijkt een ander model te zijn dan waarmee geadverteerd wordt, het is namelijk de Nokia XS-010X-R. Maar ook met een Delta sticker erop wat ik erg bijzonder vind. Delta gaf namelijk aan echt geen enkele andere modem te kunnen leveren dan die ene Nokia van hen zelf.
Had het op het moment van ophalen helaas niet gelijk gezien. 8)7
Het doosje was netjes verzegeld maar na openen zit er wel een Delta sticker opgeplakt.
Ben zelf helaas nog niet in de gelegenheid om het XS-010X-R model te testen, maar heb door de sticker het idee dat dit geen probleem zal zijn :)
Ik heb via marktplaats ook eenzelfde Nokia gekregen. Werd ook geadverteerd als Q model. Opgezocht in de lijst uit de beginpost en stond daar gelukkig ook op vermeld.
Echter een hoop gedoe bij Delta om het apparaat te registreren. Het is dus net een nieuwer model wat zorgt voor de nodige problemen. Al de gehele week een dikke brok ellende met de helpdesk en de hulp.
Lang verhaal kort: er is een andere afdeling die de configuratie hiervoor moet schrijven. Wanneer ik het dan mag aansluiten werkt het niet (fout op voip aan hun kant terwijl wij geen telefonie hebben) waarna ik Delta's eigen modem weer moet aansluiten. Alleen zit je dan zonder internet en kan de klantenservice hier in het weekend of avonduren niks aan doen want "dat is een andere afdeling".
Kortom, sinds overstap al een aantal internetloze dagen gehad en nu wederom een internetloos weekend. Geeft mij wel de tijd deze enorme fuck up van Delta te beschrijven in een klachtenbrief.

[ Voor 4% gewijzigd door Z0ttek3 op 02-11-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z0ttek3 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb via marktplaats ook eenzelfde Nokia gekregen. Werd ook geadverteerd als Q model. Opgezocht in de lijst uit de beginpost en stond daar gelukkig ook op vermeld.
Echter een hoop gedoe bij Delta om het apparaat te registreren. Het is dus net een nieuwer model wat zorgt voor de nodige problemen. Al de gehele week een dikke brok ellende met de helpdesk en de hulp.
Lang verhaal kort: er is een andere afdeling die de configuratie hiervoor moet schrijven. Wanneer ik het dan mag aansluiten werkt het niet (fout op voip aan hun kant terwijl wij geen telefonie hebben) waarna ik Delta's eigen modem weer moet aansluiten. Alleen zit je dan zonder internet en kan de klantenservice hier in het weekend of avonduren niks aan doen want "dat is een andere afdeling".
Kortom, sinds overstap al een aantal internetloze dagen gehad en nu wederom een internetloos weekend. Geeft mij wel de tijd deze enorme fuck up van Delta te beschrijven in een klachtenbrief.
Delta is op geen enkele wijze verplicht jou te supporten met eigen apparatuur. De enige plicht die ze hebben is een proces voor registratie van een eigen ONT in te richten. En dat proces is er. Je klacht is dus nutteloos.

Heb je je al op Discord gemeld? Daar zijn ook technici van DFN actief en daar kun je meer support verwachten dan hier.

https://discord.gg/BGTpJ8hj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0ttek3
ernstoud schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:41:
[...]

Delta is op geen enkele wijze verplicht jou te supporten met eigen apparatuur. De enige plicht die ze hebben is een proces voor registratie van een eigen ONT in te richten. En dat proces is er. Je klacht is dus nutteloos.

Heb je je al op Discord gemeld? Daar zijn ook technici van DFN actief en daar kun je meer support verwachten dan hier.

https://discord.gg/BGTpJ8hj
Edit:
wat betreft de klacht: die omvat helaas meer dan enkel de registratie die niet verloopt. Maar dat pak ik zelf wel op. Ik ben mij ervan bewust dat zij met eigen apperatuur niet hoeven te helpen. Registratie van het modem ligt echter bij hen en ben hiervan als klant volledig afhankelijk.

Thnx voor de discord, zal mijn geluk daar eens beproeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Z0ttek3 op 02-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta doet niet echt zijn best om jou als klant te binden.
Waarom is de ondersteuning zo mager?
Het moet toch gewoon werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:51:
Ondersteuning op eigen apparatuur is gewoon niet standaard. En een nieuw type ONT moet inderdaad door 2e lijn geconfigureerd worden. Vandaar mijn link naar Discord, daar zitten de technici die dit kunnen oppakken. Komt goed. Maar niet hier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:51:
Als er een provider z’n best doet op het gebied van vrije modem keuze dan is Delta wel.

Daarom is dit topic (en de voorganger) zo’n succes qua technische opties en uitwerking. Realiseer je dat wij (de Tweakers op dit topic) heel veel devices hebben geprobeerd samen met Delta (wat ze niet hadden hoeven doen).

Dit bleek ook maar weer uit het feit dat wij werden uitgenodigd en door zowel techneuten als managers hartelijk werden ontvangen:

ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is die Nokia ONT dan te nieuw dat hij nog niet aan de praat te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Nee is er al weer even en wordt al volop gebruikt op het netwerk van Delta. Alleen de configuratie is anders, dus moet wel echt als Nokia XS-010X-R aangemeld worden als je hem als Nokia XS-010X-Q aanmeld dan zal die niet werken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:54:
Is die Nokia ONT dan te nieuw dat hij nog niet aan de praat te krijgen is?
Ja, die uitvoering is vrij nieuw en niet eerder geconfigureerd op DFN.

Op Discord is gisterenavond het probleem al weer opgelost, de Nokia XS-010X-R werkt dus nu ook gewoon.

Gewoon binnen anderhalf uur, hoezo geen goede support bij Delta? Moet je eens proberen bij Odido of Vodafone.

Dus @Z0ttek3 is weer geholpen, wel was laatste bericht dat nog even CGNAT uitgezet moet worden.

Alle hulde voor @R3D.

[ Voor 19% gewijzigd door ernstoud op 03-11-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:42:
[...]

Ja, die uitvoering is vrij nieuw en niet eerder geconfigureerd op DFN.
Er zijn meerdere actief hoor, dit was niet de eerste op het netwerk van Delta Fiber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het lijkt er dan op dat het juiste apparaat profiel nog niet automatisch wordt gekoppeld. Zodra R3D dit alsnog heeft gedaan, werkt het goed. Er zal denk ik nog een script voor geschreven moeten worden ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik denk wel dat het automatisch kan, aangezien de Nokia XS-010X-R ook al wordt gebruikt door andere providers op het netwerk van Delta. Maar het gaat wel mis als een Nokia XS-010X-R als Nokia XS-010X-Q wordt aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dat weet ik niet, dat kun je beter hem vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 3 november 2024 @ 16:05:
[...]

Ik heb de sessie om deze abonnee met zijn R type ONT gisteren met @R3D op Discord live mee gemaakt, daarom verbaast het mij als ik lees dat het R type al lang bekend is en al op DFN zou draaien.
aartvg in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Hier werd die al genoemd in juli, maar heb 'm ook al gezien in het wild op DFN. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
tom_okp schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:16:
Veel informatie gelezen van andere gebruikers, dank hiervoor.

Ik ben van plan aanstaande maandag mijn Fritzbox 5590 aan te melden op onze glasvezelaansluiting.
Het enige waar ik nog mee zit is dat ons glasvezel punt van Delta er toch net wat anders uitziet dan bij de meeste foto's die ik hier heb gezien. Wij hebben een Commscope kastje hangen met 2 fiber poorten:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie niet waar hier het hele schuiflade verhaal bij komt kijken. Het lijkt alsof deze in beide poorten al aanwezig zijn?

Ik heb een fiber kabel gekocht van groene aansluiting (in verwijderbare schuiflade) voor in het delta punt naar blauw voor in de fritzbox. Naar mijn inziens heb ik de schuiflade niet nodig en kan ik de kabel direct in het punt steken, is dat correct?
En is het mogelijk om de kabel in de tweede poort te steken of geeft dat problemen als het Delta modem nog in poort 1 zit?

Zou fijn zien als iemand met iets meer verstand van fiber aansluiting zijn kennis zou kunnen delen om dit op te helderen bij mij :)

Alvast bedankt!
Weet je eigenlijk al of je AON of XGS-PON hebt? Welk merk/type is je huidige modem?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_okp
EWS99 schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:18:
[...]

Weet je eigenlijk al of je AON of XGS-PON hebt? Welk merk/type is je huidige modem?
Ik heb XGS-PON met het Nokia XS-2426G-B modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is er hardwarematig een verschil tussen de
Nokia Q en R versie?
Op foto’s lijken ze indentiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
dolopfriet schreef op maandag 4 november 2024 @ 01:10:
Nokia Q en R versie?
Andere chipset. We denken dat de Q voor Qualcom staat en R voor Realtek

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaraldV
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-04 21:51
@Z0ttek3 Had je hem ook via dezelfde advertentie (lees Samantha?) Had nog wel een berichtje gestuurd maar helaas geen reactie op gekregen.... was wellicht ook te verwachten..

Goed om te lezen dat het toch is gaan werken, ondanks dat het wat langer op zich heeft laten wachten.

Ik krijg pas de 25e november de sleutel van ons nieuwe huis, hoop dat het aanmelden van de nokia XS-010X-R dan wat sneller verloopt :)

@robertwebbe Is het een idee om dit "nieuwe" type XS-010X-R ook te vermelden op de introductie pagina?
Ik weet niet of het aanmeld proces identiek zal verlopen als de XS-010X-Q?

[ Voor 22% gewijzigd door HaraldV op 04-11-2024 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HaraldV schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:00:
@robertwebbe Is het een idee om dit "nieuwe" type XS-010X-R ook te vermelden op de introductie pagina?
Niet Robert hier, maar ik heb het R type in de TS erbij gezet. En aanmelding is niet anders, maar aanmelden dus als R, niet als Q type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Mijn schoonouders zitten nu bij Caiway op een AON netwerk, stappen over naar Delta dus ze zullen nu wel omgezet gaan worden naar XGS-PON. Ik heb daar wat apparatuur staan om via een VPN als back-up te fungeren dus heb daar het liefste ook een eigen ONT.

Voor ik iets nieuws ga aanschaffen, iemand toevallig nog iets (Zaram/Nokia, maakt niet uit) over wat ik kan overnemen voor een mooie prijs :+ ? In omgeving Noord-Brabant (Rondom Breda <-> Gorinchem) kom ik gezellig langs :X

[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 04-11-2024 19:49 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Een aantal weken geleden ben ik van Caiway naar Delta overgestapt. Nu heb ik op de Apple TV de Delta TV geïnstalleerd. In het begin werkte dit goed, maar later kreeg ik problemen. Hierbij gebeurde het dat zenders niet wilde laden en de app in zijn volledigheid niet te bedienen was.
Nu gebruik ik een Nokia Nokia XS-010X-Q met Fritzbox 7590 router. De Fritzbox heeft toevallig een update naar versie 8.00 gehad en ik had het vermoeden dat het daarmee te maken had.

Nu heb ik verder zitten zoeken, ook in dit topic en wat zitten spelen met de instellingen.
In eerste instantie had ik in de Fritzbox onder Internet > Toegangsgegevens > In ternettoegang de instelling op DELTA/Caiway staan. Dit stond al zo vanuit de Caiway tijd.
Nu heb ik de instelling gewijzigd naar 'andere internetaanbieder' en bij 'Verbonden via' gezet op 'Aansluiten op een glasvezelaansluiting (ONT)'. Toegangsgegevens vereist op Nee. En 'VLAN voor de internettoegang gebruiken' aangevinkt en op 100 gezet en de Pbit op 0.

Nu werkt de Delta TV app op de Apple TV zonder problemen en ook op mijn telefoon gaat dit goed. Op mijn telefoon werkte de TV app namelijk wel goed op mobiele 5G.

Ik kan niet controleren of er na de update van Fritzbox naar 8.00 iets is veranderd of dat voor Delta deze instelling altijd benodigd is. Toen ik nog bij Caiway zat was dit ieder geval niet nodig.

Wat ik wel vreemd is dat de mobiele TV app hier last van heeft. Ik zou dit eerder bij de Animo TV box verwachten omdat die fysiek in je netwerk hangt. Zou het iets te maken kunnen hebben dat de Fritzbox het internet signaal en TV signaal niet goed kon scheiden zonder de VLAN instelling?

Ik vond dit wel even het vermelden waard. Misschien kunnen anderen hun voordeel ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Heb je het ook weer getest door daarna weer terug te gaan naar Delta/Caiway configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik ben recent ook overgestapt van Caiway naar Delta, Nokia XS-010X-Q icm. UDMpro/se.
Idem verhaal, Delta smart app op de LG tv een regelrechte ramp.
Reset van het modem heeft het redelijk opgelost.
Het leek wel alsof de Caiway app stabieler / sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capslock
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-07 06:09
dolopfriet schreef op maandag 4 november 2024 @ 01:10:
Nokia Q en R versie?
Als je een R variant hebt moet je expliciet aangeven voor het registratie bij Delta. Anders gaat het nog steeds niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
bjusterbaarlik schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:12:
Heb je het ook weer getest door daarna weer terug te gaan naar Delta/Caiway configuratie?
Ik kan bevestigen dat de problemen terugkeren zodra ik de configuratie op DELTA/Caiway instel. Zodra ik de stappen doe zoals eerder omschreven, werkt het weer.
Smirnoff schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:42:
[...]

Ik ben recent ook overgestapt van Caiway naar Delta, Nokia XS-010X-Q icm. DMpro/se.
Idem verhaal, Delta smart app op de LG tv een regelrechte ramp.
Reset van het modem heeft het redelijk opgelost.
Het leek wel alsof de Caiway app stabieler / sneller was.
Ik weet niet welke router je hebt, maar als dit een Fritzbox is zou je mijn oplossing kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik heb nog een verdwaalde Nokia XS-010G-Q liggen, die ik straks wil gaan gebruiken als ik overstap naar Caiway (op de verbinding van mijn ouders) van Odido/Delta.

Kan ik deze Nokia XS-010G-Q dan ook als 'G' aanmelden bij Caiway? Of moet ik dat ik het Caiway topic vragen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Polyphemus schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:19:
Ik heb nog een verdwaalde Nokia XS-010G-Q liggen, die ik straks wil gaan gebruiken als ik overstap naar Caiway (op de verbinding van mijn ouders) van Odido/Delta.

Kan ik deze Nokia XS-010G-Q dan ook als 'G' aanmelden bij Caiway? Of moet ik dat ik het Caiway topic vragen? :P
Inderdaad als 010G-Q aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-09 13:28
Hallo,

Een stukje off-topic; ik heb een jaar geleden zelf een 010g-q gekocht en deze op Delta gebruikt, nou stappen wij volgende maand over op Odido, kan ik deze dan blijven gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Boudewijn. Je krijgt waarschijnlijk een nieuwe van Odido zelf. En die zal pre-provisioned zijn schat ik zo. Dan kun je oude op V&A zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Heb ook een Nokia XS-010X-Q ,
2 keer geprobeert aan te melden bij Delta.
Afgelopen vrijdag was er een interne storing bij Delta waardoor aanmelding niet kon worden afgerond.
maar het modem even door Delta te zien.
Nadat de storing verholpen was werd ik dinsdag terug gebeld en opnieuw geprobeert aan te melden.
Nu geen PON contact en niet te zien vanuit Delta.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8I_IuLTWUXGG_x9DxF0DjNpbcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdBhdmlgdNtVmzsectqYFedW.jpg?f=fotoalbum_large
( foto gemaakt zonder Fiber aansluitiing)
Conclusie van Delta modem "defekt".

Is de Firmware versie in het Modem ? of kan het iets anders zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jermak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:48:
Heb ook een Nokia XS-010X-Q ,
2 keer geprobeert aan te melden bij Delta.
Afgelopen vrijdag was er een interne storing bij Delta waardoor aanmelding niet kon worden afgerond.
maar het modem even door Delta te zien.
Nadat de storing verholpen was werd ik dinsdag terug gebeld en opnieuw geprobeert aan te melden.
Nu geen PON contact en niet te zien vanuit Delta.
[Afbeelding]
( foto gemaakt zonder Fiber aansluitiing)
Conclusie van Delta modem "defekt".

Is de Firmware versie in het Modem ? of kan het iets anders zijn ?
Heb je je al op Discord gemeld? Want dit device moet gewoon werken en automatisch FW updates krijgen.

https://discord.gg/XfmXgGGW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Heb me aangemeld , XS-010X-Q thread bekeken , maar niets nieuws gezien.
of een eventuele oplossing voor mijn probleem. of heb ik iets gemist?
of is dit een Uitnodiging om direct met R3D contact op te nemen via Discord ??
Klaarblijkelijk is de Firmware niet ge-update door Delta (ook niet om gevraagd op Dinsdag) wel een Factory reset gedaan.
Wat moet de laatste versie zijn ?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

robertwebbe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:18:
Het lijkt er dan op dat het juiste apparaat profiel nog niet automatisch wordt gekoppeld. Zodra R3D dit alsnog heeft gedaan, werkt het goed. Er zal denk ik nog een script voor geschreven moeten worden ofzo.
Om even wat geruchten op te klaren:
De XS-010X-R is begin dit jaar uitvoerig getest, en in de provisioning keten gezet.
Er zijn inmiddels al een aantal 1000 in omloop “veelal via onze wholesale partners”.
Er ging wat mis in de back-end waardoor de scripting de ont als “Q” variant zag en zodoende die software gaf waardoor een software mismatch ontstond.
De provisioning is dan compleet maar door de foutmelding van de software gaat het device in inactieve staat.
Dit is allemaal uiteraard al opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jermak schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:42:
Heb me aangemeld , XS-010X-Q thread bekeken , maar niets nieuws gezien.
of een eventuele oplossing voor mijn probleem. of heb ik iets gemist?
of is dit een Uitnodiging om direct met R3D contact op te nemen via Discord ??
Klaarblijkelijk is de Firmware niet ge-update door Delta (ook niet om gevraagd op Dinsdag) wel een Factory reset gedaan.
Wat moet de laatste versie zijn ?
Je kunt op Discord een ticket aanmaken en de juiste DFN engineers snel te pakken krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
Ik heb sinds vandaag Delta zakelijk, de Nokia modem werkte, dus ik dacht laat ik mijn Zaram SFP+ ook maar activeren in mijn Pfsense firewall.
Gebeld met de helpdesk, die zagen mijn PON-ID op het netwerk, dus zou goed moeten zijn zou je denken.
VLAN107 geconfigureerd, maar helaas krijg ik het niet werkend.
Iemand een idee? Normaal zou de interface UP moeten zijn, maar dat gebeurt niet.

Foutje aan mijn kant, het werkt!

[ Voor 19% gewijzigd door blackmore87 op 08-11-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blackmore87 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:11:
Ik heb sinds vandaag Delta zakelijk, de Nokia modem werkte, dus ik dacht laat ik mijn Zaram SFP+ ook maar activeren in mijn Pfsense firewall.
Gebeld met de helpdesk, die zagen mijn PON-ID op het netwerk, dus zou goed moeten zijn zou je denken.
VLAN107 geconfigureerd, maar helaas krijg ik het niet werkend.
Iemand een idee? Normaal zou de interface UP moeten zijn, maar dat gebeurt niet.

Foutje aan mijn kant, het werkt!
En wat was dat foutje? Dan kunnen anderen hier voorkomen dat foutje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:53
ernstoud schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:43:
[...]

En wat was dat foutje? Dan kunnen anderen hier voorkomen dat foutje te maken.
Beetje erg dom, had de verkeerde interface actief gezet. IGC1 ipv MLXEN1. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwdamen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-03 09:48
Gisteravond een stroomstoring gehad en de nokia XS-2426 stond erna in storing alle lampjes knipperend.
Ik had al een XS-010X-Q aangeschaft, heb die even geconnect en die pakt meteen alles op echter geen verbinding omdat deze niet bekend is bij Delta.
Vanochtend contact gehad met delta en blijkt het probleem in de power supply van de 2426 te zitten
ze sturen een nieuwe 2426 op en dan moet alles in orde zijn echter
staat de xs-010 nog steeds op mijn todo lijstje om in bridgemode te kunnen werken.
ik heb als router een ASUS RT AX86U Pro en wil ook dat het IPTV kastje van delte het gewoon blijft doen.
hebben we ergens een samenvatting van de instellingen die moeten op een router?
En hoe stabiel is de XS-010X-Q verbinding als eenmaal ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jjwdamen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:19:
Gisteravond een stroomstoring gehad en de nokia XS-2426 stond erna in storing alle lampjes knipperend.
Ik had al een XS-010X-Q aangeschaft, heb die even geconnect en die pakt meteen alles op echter geen verbinding omdat deze niet bekend is bij Delta.
Vanochtend contact gehad met delta en blijkt het probleem in de power supply van de 2426 te zitten
staat de xs-010 nog steeds op mijn todo lijstje om in bridgemode te kunnen werken.
ik heb als router een ASUS RT AX86U Pro en wil ook dat het IPTV kastje van delte het gewoon blijft doen.
255 pagina’s in deze thread. Dus antwoorden op je vragen zijn daar in terug tevinden.

Samengevat: uiteraard is de XS-010X-Q stabiel. ISP’s op DFN zoals Odido gebruiken hem ook en Delta bij het zakelijke abonnement, dus dat zit wel goed.

Enige wat je moet doen in je router is VLAN 100 taggen aan WAN. En hoe dat moet bij jouw model staat in deze thread, kijk maar:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

En vind je het dat niet, dan een Tweaker die het heeft draaien gewoon even vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
jjwdamen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2pJS9bHLegi-pH3r0G-WcYVhQU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1ROiM8sLT8Yf2NdF7k5cvagT.webp?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kauwgomballen
code:
1
2

Voor wie wellicht tegen hetzelfde aanloopt…

Toevallig afgelopen weekend erachter gekomen dat m’n iPhone soms 5G aangaf, en als ik dan de Wifi checkte was er gewoon verbinding… een check op www.watzijnmijnips.nl liet echter zien dat ik een IPv4 adres van Delta had, maar een IPv6 van KPN mobile, terwijl ik wel netjes een IPv6 adres van Delta op m’n apparaten had. Dit bleek uiteindelijk te zitten in een ontbrekende default route voor IPv6. Nadat ik onderstaande optie in de MikroTik aan had gezet, werkte IPtv ook ineens!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K12X8f8_TiRO2AOIeVPAzNJW5TQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJegEl1RLPWuONEB28oFfbke.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z0ttek3
HaraldV schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:00:
@Z0ttek3 Had je hem ook via dezelfde advertentie (lees Samantha?) Had nog wel een berichtje gestuurd maar helaas geen reactie op gekregen.... was wellicht ook te verwachten..

Goed om te lezen dat het toch is gaan werken, ondanks dat het wat langer op zich heeft laten wachten.

Ik krijg pas de 25e november de sleutel van ons nieuwe huis, hoop dat het aanmelden van de nokia XS-010X-R dan wat sneller verloopt :)

Sorry voor de late reactie.
Mijn Nokia R model werkt na activeren prima. Maar mijn advies zou zijn direct dat discordchannel op te duiken voor de registratie en dit absoluut niet via de klantenservice te laten lopen. Je komt daar simpelweg niet tot de juiste mensen als het echt nodig is. Kostte mij die week meer dan 5 uur beltijd omdat ik niet goed geholpen werd. Daarnaast ook thuis +/- 5 uur aan het troubleshooten geweest om tot de conclusie te komen dat de fout aan de kant van Delta zat.
Over de gehele situatie + wat zaken die voorafgaand en tijdens overschakeling niet goed zijn gegaan heb ik een flinke klachtenbrief geschreven. Resultaat: een magere €20,- korting op de eerstvolgende factuur. Dat is al die frustratie en gedoe niet waard.
Vandaar mijn advies aan eenieder die met een nieuw model te maken heeft: gebruik het discord kanaal ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duumke
Z0ttek3 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:46:
[...]

Sorry voor de late reactie.
Mijn Nokia R model werkt na activeren prima. Maar mijn advies zou zijn direct dat discordchannel op te duiken voor de registratie en dit absoluut niet via de klantenservice te laten lopen. Je komt daar simpelweg niet tot de juiste mensen als het echt nodig is. Kostte mij die week meer dan 5 uur beltijd omdat ik niet goed geholpen werd. Daarnaast ook thuis +/- 5 uur aan het troubleshooten geweest om tot de conclusie te komen dat de fout aan de kant van Delta zat.
Over de gehele situatie + wat zaken die voorafgaand en tijdens overschakeling niet goed zijn gegaan heb ik een flinke klachtenbrief geschreven. Resultaat: een magere €20,- korting op de eerstvolgende factuur. Dat is al die frustratie en gedoe niet waard.
Vandaar mijn advies aan eenieder die met een nieuw model te maken heeft: gebruik het discord kanaal ;)
Nee. Absoluut slecht advies. Discord is bedoeld voor de gevallen waar het normale proces niet werkt. Direct naar discord verwijzen zorgt daar voor extra druk en dus langere wachttijden.
Dit soort advies zorgt er voor dat kanalen als discord stoppen met werken omdat nemen liever direct de makkelijke weg bewandelen. Graag eerst via de reguliere weg aanmelden en pas als dat niet lukt terugvallen op discord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z0ttek3
Volgens mij had ik het specifiek over nieuwere modellen die voor Delta nog niet standaard zijn. Maar ieder voor zich lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:03
De glasvezelaansluiting van Delta zit al een jaar in onze meterkast en ze beginnen bij ons nu ook (eindelijk) actief abonnementen voor glasvezel aan te bieden.
Momenteel zit ik bij KPN en gebruik hierbij een Fritzbox 4060 (met bijbehorende Mesh repeaters) die aangesloten is op de ONT.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZADDM24H1g1_WrPtSn9JiNPREmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkYAp0tHzmtXG4vQ6onzbd74.jpg?f=fotoalbum_large

De glasvezelaansluiting van Delta is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvdHjmRZ-3yJ-PII9D6EI86pQQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7IiS0vibw9sIINhz87ja36o.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het goed begrijp uit dit topic, moet ik voor een aansluiting van Delta een eigen ONT kopen om de Fritzbox weer te kunnen gebruiken, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
@Berpie74 dat is correct. Bij KPN krijg je inderdaad een utp aansluiting en bij Delta alleen het glas. Ont en router worden gecombineerd. In de topic start kun je verschillende modellen terugvinden die werken bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berpie74 schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:11:
De glasvezelaansluiting van Delta zit al een jaar in onze meterkast en ze beginnen bij ons nu ook (eindelijk) actief abonnementen voor glasvezel aan te bieden.
Momenteel zit ik bij KPN en gebruik hierbij een Fritzbox 4060 (met bijbehorende Mesh repeaters) die aangesloten is op de ONT.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als ik het goed begrijp uit dit topic, moet ik voor een aansluiting van Delta een eigen ONT kopen om de Fritzbox weer te kunnen gebruiken, klopt dat?
Wat zou de reden voor de overstap zijn? Een eigen ONT kost 145 euro: https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij is het mogelijk om de Nokia ONT van KPN te registreren op het netwerk van Delta. Omdat het uiteindelijk hetzelfde apparaat is in een ander formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
ernstoud schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:35:
[...]

Wat zou de reden voor de overstap zijn? Een eigen ONT kost 145 euro: https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q
Gunfactor:
Delta was de eerste die hier glasvezel aan ging leggen, met alle uitleg richting bewoners.

Prijs:
Delta biedt nu 2-jarige abonnementen aan van 1gbit + tv voor €40,-

Hoewel Delta eerder was begonnen met de aanleg, was Glassoort (veel) eerder klaar. Delta scheen leveringsproblemen te hebben met apparatuur voor de wijkkasten. Vandaar eerst een abonnement bij KPN afgesloten.
Nu dus aan het kijken naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
bjusterbaarlik schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is het mogelijk om de Nokia ONT van KPN te registreren op het netwerk van Delta. Omdat het uiteindelijk hetzelfde apparaat is in een ander formaat.
Moet de KPN ont niet retour bij beëindiging van het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:43
Ik zou gewoon een Fritzbox 5590 xgs-pon kopen. Die kun je rechtstreeks op het aansluitpunt van Delta aansluiten. Werkt hier ook perfect. En het bespaart je weer het stroomverbruik van een extra apparaat.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Andrehj schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:36:
[...]

Ik zou gewoon een Fritzbox 5590 xgs-pon kopen. Die kun je rechtstreeks op het aansluitpunt van Delta aansluiten. Werkt hier ook perfect. En het bespaart je weer het stroomverbruik van een extra apparaat.
Had het nmiddels ook begrepen.
Vind het alleen zo zonde van de net nieuwe Fritzbox 4060. De WiFi daarvan is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 08:25
ernstoud schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:48:
[...]

Een Nokia ONT kost 120 euro, dan ga je toch niet het drie dubbele uitgeven voor een 5590?

https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q
Al geruime tijd is die 145 euro ;) maar ik ben het met je eens al is de 5590 wel een mooie oplossing (hobbymatig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
Ecke schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:30:
[...]

Al geruime tijd is die 145 euro ;) maar ik ben het met je eens al is de 5590 wel een mooie oplossing (hobbymatig).
Wie weet komt er wel een leuke Black Friday/Cyber Monday aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 11:44
goedendag,
ik heb het topic doorzocht maar ik kan niets vinden over de Ubiquiti UISP-FIBER-XG
zou een xgs-pon modem zijn

zou deze werken icm Delta ter vervanging van het nokia modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catserv schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:25:
goedendag,
ik heb het topic doorzocht maar ik kan niets vinden over de Ubiquiti UISP-FIBER-XG
zou een xgs-pon modem zijn

zou deze werken icm Delta ter vervanging van het nokia modem?
Nee. Er is wel melding dat deze ONT werkt op KPN. En dat was al verwonderlijk omdat bij de product informatie staat (stond?) dat deze ONT alleen met een UISP OLT werkt.

Ik zie dat laatste overigens er nu niet meer staan, dus wie weet.

https://techspecs.ui.com/...subcategory=fiber-xgs-pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
ernstoud schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:31:
[...]

Nee. Er is wel melding dat deze ONT werkt op KPN. En dat was al verwonderlijk omdat bij de product informatie staat (stond?) dat deze ONT alleen met een UISP OLT werkt.

Ik zie dat laatste overigens er nu niet meer staan, dus wie weet.

https://techspecs.ui.com/...subcategory=fiber-xgs-pon
Staat er nog wel verstopt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK19b9oO_9OtRB1wvmqc_M_hkQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WO31Tpg2xZGEgkVMHy8IeQRK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
dat is jammer want ik wou deze samen met de unifi cloud gateway max gaan gebruiken
snap niet wat deze zo speciaal maakt dat het niet werkt,

[ Voor 6% gewijzigd door catserv op 19-11-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
catserv schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:48:
[...]

dat is jammer want ik wou deze samen met de unifi cloud gateway max gaan gebruiken
snap niet wat deze zo speciaal maakt dat het niet werkt,
In de TS staan genoeg alternatieven welke gebruikt kunnen worden. Ik denk dat je voor de UCG-Max het beste de Nokia XS-010X-Q kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catserv
wbschenk schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:25:
[...]

In de TS staan genoeg alternatieven welke gebruikt kunnen worden. Ik denk dat je voor de UCG-Max het beste de Nokia XS-010X-Q kan gebruiken :)
het advies voor de Nokia XS-010X-Q klinkt me goed alleen ben ik zo bang dat ook al gebruik ik hem in bridge, ik mijn domeinnaam intern gebruik hij er niet mee overweg kan,. met het geleverde nokia modem kan ik mijn domeinnaam ook niet intern gebruiken en dat is lastig zeker voor apps zoals homeassistant omdat je een extern adres en intern adres nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duumke
catserv schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:28:
[...]

het advies voor de Nokia XS-010X-Q klinkt me goed alleen ben ik zo bang dat ook al gebruik ik hem in bridge, ik mijn domeinnaam intern gebruik hij er niet mee overweg kan,. met het geleverde nokia modem kan ik mijn domeinnaam ook niet intern gebruiken en dat is lastig zeker voor apps zoals homeassistant omdat je een extern adres en intern adres nodig hebt.
De ont doet niets met domeinen. Het is alleen een koppelstuk om verschillende technieken te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
catserv schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:28:
[...]

De genoemde Nokia is geen bridge maar een ONT, een geavanceerde 10 Gbps. “media converter” van glas naar ethernet. Volledig transparant. Verkeer gaat er onveranderd door heen, je router er achter bepaalt wat wel (en niet!) binnen en buiten zichtbaar is.

(Dat geavanceerde zit hem in de beheerslaag, encryptie e.d., maar daar heb je als eindgebruiker niets meekan doen. In de ONT is ook niets in te stellen)

En hier te koop: https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q (link hier opgenomen omdat hij vrijwel nergens anders te koop is, anders dan bij wazige verkopers op eBay).

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 20-11-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Laatst online: 15:18
Delta stuurt vandaag t volgende bericht aan mij:
Wijziging in uw Delta abonnement
Beste meneer, mevrouw,

Met ingang van 1 januari 2025 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze DELTA-pakketten voor internet, tv en telefoneren via de vaste lijn. Reden hiervoor is dat kosten zijn gestegen, zoals onder andere inkoop- en beheerkosten en kosten voor productontwikkeling. Tevens wijzigt de inhoud van uw tv-pakket.

Wat dit voor u betekent
• Het maandbedrag van uw internetabonnement DELTA Internet 250 Mbps wordt 49,50 euro. Tegelijkertijd verhogen wij uw internetsnelheid van 250 naar 500 Mbps. De nieuwe naam van uw internetabonnement wijzigt naar DELTA Internet 500 Mbps.
• Het maandbedrag van uw tv-pakket met 50+ zenders wijzigt niet. Wel krijgt uw tv-pakket een nieuwe naam: Basis TV.
Meer informatie
DELTA Fiber past per 1 januari 2025 zijn Algemene Voorwaarden aan. Hierin worden een aantal onderwerpen duidelijker voor u omschreven. De belangrijke wijzigingen zijn de artikelen 7, 15 en 31.1. U kunt uw abonnement vóór 1 januari 2025 kosteloos wijzigen of opzeggen. Meer informatie vindt u op delta.nl/wijzigingen2025.

Met vriendelijke groet,
DELTA
De hogere snelheid boeit me niet, derhalve zoek ik naar een overstap per 1/1/25.

Ik kom nu uit op … Caiway. 12 mnd voor €35,-.

Hoe stellen jullie je voor dat zo’n overstap er uit ziet? De Caiway helpdesk medewerkster sprak serieus over een overstapservice met een dienst van een monteur terwijl zijzelf !!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ter info.

Als de eigen router geen 10 Gbps SFP+ poort maar wel genoeg RJ-45 ethernet poorten heeft, dan kan een SFP+ via een mediaconverter aan de router aangesloten worden.

Tot voor kort was eigenlijk de enige goed leverbare optie de ACT AC4450 media converter (o.a. te koop bij https://www.routershop.nl...sfp-media-converter-82298). Maar de combi SFP+ en de ACT AC4450 was dan wel erg prijzig.

Sinds kort is echter de TP-Link MC420L leverbaar (o.a. te koop bij https://schenkict.nl/prod...ltimode-single-mode-zwart) voor een derde van de prijs (!) van de ACT AC4450.

Ik heb deze vandaag getest (althans het RJ-45 interface naar de SFP+ toe, dus door de shell van het OS op de SFP+ te benaderen via SSH en/of telnet, dus niet met verkeer op de glasvezel want ik heb hier nog AON).

Getest zijn de fs.com SFP+ (https://schenkict.nl/products/fs-xgs-onu-25-20ni) en de Zaram ZXOS11NPI SFP+ (https://schenkict.nl/products/zaram-xgs-pon-onu-sfp-1).

Deze twee SFP+ modules werken prima in de ACT AC4450 en met een kleine uitzondering ook in de TP-Link MC420L.

We weten dat de Zaram SFP+ geen 1 Gbps. op het host interface ondersteunt en dat deze daardoor niet in een 1 Gbps. media converter zoals de TP-Link MC220L werkt. De fs.com SFP+ doet dat wel.

De uitzondering is dat als de Zaram SFP+ gebruikt wordt in de TP-Link MC420L dan werkt deze alleen als de aan de RJ-45 aangesloten ethernet poort van de router minimaal 2.5 Gbps. biedt. Het lijkt er op dat de MC420L de snelheid van de RJ-45 ethernet poort ook gebruikt voor het interface met de SFP+ module er in.

TL;DR - Beide SFP+ modules werken in de TP-Link MC420L, de Zaram SFP+ alleen als de ethernet poort waaraan de MC420L aangesloten wordt minimaal 2.5 Gbps. biedt.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:40
MOmax schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:03:

[...]

De hogere snelheid boeit me niet, derhalve zoek ik naar een overstap per 1/1/25.

Hoe stellen jullie je voor dat zo’n overstap er uit ziet? De Caiway helpdesk medewerkster sprak serieus over een overstapservice met een dienst van een monteur terwijl zijzelf !!!
Een jaartje geleden ben ik delta > Caiway overgestapt. werd er een nieuw identiek modem gestuurd en ook kon ik een monteursafapraak maken. Die overigens via de website gecanceld.
Oude modem zoals door delta gevraagd gewoon teruggestuurd naar antwoordnummer.

Kan tegenwoordig anders zijn, merk Caiway gaat verdwijnen.

• MOmax
Ik heb dit nu in gang gezet:
- opzegging Delta 250MBit+TV per 1-1-2025 wegens prijsverhoging en verandering voorwaarden
- start Caiway 200MBit+TV per 30-12-2024.

Ik heb als wens >100MBit internet + TV met opnemen.

Ik ben benieuwd wat de Guidion monteur kan op die datum. Kan hij de glasvezel dan omzetten naar het nieuwe glasvezelabbo van Caiway, of lukt dat niet zolang het Delta abbo actief is?
MOmax schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:45:
- opzegging Delta 250MBit+TV per 1-1-2025 wegens prijsverhoging en verandering voorwaarden

Ik heb als wens >100MBit internet + TV met opnemen.

Ik ben benieuwd wat de Guidion monteur kan op die datum. Kan hij de glasvezel dan omzetten naar het nieuwe glasvezelabbo van Caiway, of lukt dat niet zolang het Delta abbo actief is?
Ik heb deze week een Caiway -> Delta migratie gedaan bij mijn schoonouders.

Volgens de communicatie kon vanaf de 12e nov het Delta modem worden aangesloten. Gedurende deze dag bleven alle diensten van Caiway actief (Internet, TV en Telefonie).

Na aansluiten (einde vd middag) van Delta modem en dus de automatische provisioning werd deze actief zonder problemen.

Ik ga er van uit dat andersom het zelfde zal gaan. Het is echter puur administratief.

NB
Ik blijf het bijzonder vinden dat de Nokia incl de vezel los in een doos zit. Ik heb nu al 2x een geknikte vezel gehad. Gelukkig kan je deze natuurlijk omwisselen, maar toch jammer...

[ Voor 11% gewijzigd door justdaboo op 21-11-2024 13:24 ]

• Polyphemus
  • Laatst online: 22:20
justdaboo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb deze week een Caiway -> Delta migratie gedaan bij mijn schoonouders.

Volgens de communicatie kon vanaf de 12e nov het Delta modem worden aangesloten. Gedurende deze dag bleven alle diensten van Caiway actief (Internet, TV en Telefonie).

Na aansluiten (einde vd middag) van Delta modem en dus de automatische provisioning werd deze actief zonder problemen.

Ik ga er van uit dat andersom het zelfde zal gaan. Het is echter puur administratief.

NB
Ik blijf het bijzonder vinden dat de Nokia incl de vezel los in een doos zit. Ik heb nu al 2x een geknikte vezel gehad. Gelukkig kan je deze natuurlijk omwisselen, maar toch jammer...
Ik heb ooit bij Odido een Zyxel-modem gekregen in het installatiepakket, waar de vezel vooral al ingeplugd zat. Bleek de vezel vies te zijn die in het modem zat |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:06
Ik heb vandaag ook de omzet van Caiway naar Delta gemaakt. Ik zat nog op AON en moest dus over naar XGS-PON.
Vanmorgen werkte Caiway nog gewoon. Ik had geen bericht over een tijdstip gekregen, dus ben ik er maar vanuit gegaan dat alles vanzelf zou gaan. Maar inderdaad (zoals al in de TS staat) ging dat niet zo.
Tijdslijn:
  • 09.00 1e poging om Delta aan te sluiten met de XS-2426G-B. Vrij snel het rode PON lampje = geen contact. Een paar keer de glasvezel opnieuw aansluiten hielp niet.
  • 09.20 Dus maar eens gebeld met Delta waar het misgaat. Kennelijk zou rond 13.00 de verbinding met Caiway naar Delta omgezet worden.
  • 10.00 Inmiddels weer Caiway aangesloten, maar hier ging de verbinding om 10.00 weer verloren. Dit was dus kennelijk het moment dat Delta aangesloten moest worden. Verbindig wordt gemaakt.
  • 11.08 Verbinding is gemaakt, de lampjes op de XS-2426G-B branden groen. Via de Wifi van het apparaat verbinding gemaakt om daarna meteen bij Delta een Dynamisch IP adres aan te vragen.
  • 11.45 IPTV ook meteen getest, alles werkt. Ik gebruikte nog TV via de Coax.
  • 13.00 Dynamisch IP is in de lucht na een herstart.
  • 13.15 2e kans Nokia XS-010X-Q aangesloten (laatste in de shop van @wbschenk :))
  • 13.35 Keurig en snel chatgesprek met Delta beëindigd, "storing" is aangemaakt :D Script van @justdaboo werkt prima, er werd nog wel gevraagd naar de geboortedatum, laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer en je 06 voor eventueel direct contact met de beheerders.
  • 14.45 Telefonisch contact uit Middelburg met de beheerders bij Delta, of ik het oude modem eerst weer wil aansluiten om daar het Dynamisch IP uit te schakelen (? ik denk dat ik het niet goed begrepen heb).
  • 14.55 Opnieuw contact, of de XS-010X-Q weer aangesloten kan worden. Het zou moeten werken.
  • 14.58 Intussen op mijn AC68U de vlan 100 toegewezen bij IPTV (vreemde plek, maar het werkt), dank @wbschenk voor de handige afbeelding.
  • 15.04 Mailtje met "storing is verholpen", de router pakt meteen de verbinding; IPTV werkt ook na een reboot... En 1 Gbps is up and running.
Kortom, een matig dagje thuiswerken, maar achteraf is alles zeer soepel verlopen.

'n Trotsen Tukker op Tweakers

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:57
MOmax schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:03:

[...]

ja kreeg het ook...waardeloos nieuw tv kastje met 100 mb ..maar blij met me 2 gig en wifi 7
de tv mogen ze lekker houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:45
MeXter schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:14:
Ik heb vandaag ook de omzet van Caiway naar Delta gemaakt. Ik zat nog op AON en moest dus over naar XGS-PON.
Vanmorgen werkte Caiway nog gewoon. Ik had geen bericht over een tijdstip gekregen, dus ben ik er maar vanuit gegaan dat alles vanzelf zou gaan. Maar inderdaad (zoals al in de TS staat) ging dat niet zo.
Tijdslijn:
  • 09.00 1e poging om Delta aan te sluiten met de XS-2426G-B. Vrij snel het rode PON lampje = geen contact. Een paar keer de glasvezel opnieuw aansluiten hielp niet.
  • 09.20 Dus maar eens gebeld met Delta waar het misgaat. Kennelijk zou rond 13.00 de verbinding met Caiway naar Delta omgezet worden.
  • 10.00 Inmiddels weer Caiway aangesloten, maar hier ging de verbinding om 10.00 weer verloren. Dit was dus kennelijk het moment dat Delta aangesloten moest worden. Verbindig wordt gemaakt.
  • 11.08 Verbinding is gemaakt, de lampjes op de XS-2426G-B branden groen. Via de Wifi van het apparaat verbinding gemaakt om daarna meteen bij Delta een Dynamisch IP adres aan te vragen.
  • 11.45 IPTV ook meteen getest, alles werkt. Ik gebruikte nog TV via de Coax.
  • 13.00 Dynamisch IP is in de lucht na een herstart.
  • 13.15 2e kans Nokia XS-010X-Q aangesloten (laatste in de shop van @wbschenk :))
  • 13.35 Keurig en snel chatgesprek met Delta beëindigd, "storing" is aangemaakt :D Script van @justdaboo werkt prima, er werd nog wel gevraagd naar de geboortedatum, laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer en je 06 voor eventueel direct contact met de beheerders.
  • 14.45 Telefonisch contact uit Middelburg met de beheerders bij Delta, of ik het oude modem eerst weer wil aansluiten om daar het Dynamisch IP uit te schakelen (? ik denk dat ik het niet goed begrepen heb).
  • 14.55 Opnieuw contact, of de XS-010X-Q weer aangesloten kan worden. Het zou moeten werken.
  • 14.58 Intussen op mijn AC68U de vlan 100 toegewezen bij IPTV (vreemde plek, maar het werkt), dank @wbschenk voor de handige afbeelding.
    [...]
  • 15.04 Mailtje met "storing is verholpen", de router pakt meteen de verbinding; IPTV werkt ook na een reboot... En 1 Gbps is up and running.
Kortom, een matig dagje thuiswerken, maar achteraf is alles zeer soepel verlopen.
Ik heb vanaf 13:15 idem ervaring van Caiway naar Delta.
Keurig en netjes gebeld en geholpen.
Overigens raar dat de X-010X-Q niet zonder tussenkomst van een telefoontje geregistreerd kon worden.
(Overigens niks dan lof dat het zo is opgepakt O+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Bij mij gaat de overstap van Delta naar Caiway nog niet zo goed, ik had ook gewoon het Caiway modem een keer moeten aansluiten..

Maarja het internet bleef werken (via de fritzbox 5530 xgs-pon) en de Meneer bij Caiway kon online zien dat alles geregeld was!
Dat is dus niet zo, als je geen mail van Delta hebt over je afsluiting dan loopt het abbonement dus gewoon door! Let hier goed op!

Nu ondertussen dan schijnbaar wel "echt" via Caiway verbonden, ik heb nog steeds internet en zie letterlijk geen verschillen, behalve; Dat ik mijn myfritz adres niet meer kan bereiken (vanaf buitenshuis).

Morgen nog maar eens contact zoeken met Caiway, verwacht dat er iets niet goed is gegaan met de vrije moodemkeuze procedure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jerra schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:26:

Nu ondertussen dan schijnbaar wel "echt" via Caiway verbonden, ik heb nog steeds internet en zie letterlijk geen verschillen, behalve; Dat ik mijn myfritz adres niet meer kan bereiken (vanaf buitenshuis).

Morgen nog maar eens contact zoeken met Caiway, verwacht dat er iets niet goed is gegaan met de vrije moodemkeuze procedure.
Je moet vragen dat je op “Dynamisch IP” gezet wil worden. Je staat nu op zgn. CGNAT. Helaas betekent dat ze waarschijnlijk zullen vragen de Nokia XS-2424g-b weer aan te sluiten en te registreren. Daarna de Fritzbox weer registreren. Zie vierde bullet (11:08) van MeXter in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/rou..."

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-09 07:09

Jerra

Beunhaas in wording

Dankjewel! Neem ik mee morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
ernstoud schreef op donderdag 21 november 2024 @ 22:41:
[...]

Je moet vragen dat je op “Dynamisch IP” gezet wil worden. Je staat nu op zgn. CGNAT. Helaas betekent dat ze waarschijnlijk zullen vragen de Nokia XS-2424g-b weer aan te sluiten en te registreren. Daarna de Fritzbox weer registreren. Zie vierde bullet (11:08) van MeXter in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/rou..."
Ik had laatst bij delta dat mijn abbo is verlengd en iets aangepast. Toen zat ik weer in cgnat. Ik heb dit via de website weer aangepast en de volgende dag had ik weer een eigen ip. Zonder het orginele modem aan te sluiten of iets te rebooten. Ik gebruik ook de nokia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOmax
MOmax schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:45:
Ah, er komen een hoop interessante ervaringen voorbij naar aanleiding van mijn post.
Vooral van Caiway>Delta migraties, maar ook één Delta>Caiway (dank @jerra).

Ik denk dat ik mijn joker ga inzetten (want ik heb ook KPN FTTH): per 29/12 KPN internet bestellen en dit gebruiken om de dag/dagen van de Delta/Caiway omzetting door te komen. Na dit alles dan KPN weer opzeggen binnen de 14 dagen termijn. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 11:06
Goedemorgen,

Ik ben net sinds gisteren over naar delta met internet en tv.
Ik zat bij caiway, nu had ik in mijn router altijd een dynamisch ip adres, zodat ik dus al mijn interne aparatuur als een nas en raspberry pi extern kon beheren.
Kan dat dus zijn zoals ik hier lees dat ik daarvoor een ander glasmodem moet gebruiken?

Ik heb een TP archer AX73/ AX5400
Het oude modem daarvan had ik dan het macadres in mijn router gezet als dynamisch adres, maar dat lijkt niet te werken.
Althans mijn router krijgt dan geen ipadres etcetera.
Iemand een oplossing voor mij?
Of ideeën hoe het wel kan werken?
Pagina: 1 ... 64 ... 81 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.