• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18

Superbeagle

Always smile

Matched: AX86U
sh623661 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:24:
[...]

Op mijn router heb ik dezelfde mogelijkheid die op het plaatje getoond wordt van Sonicbit op dinsdag 29 augustus 2023 13:42 (ik heb een RT-AX89X).
Sommige mensen zeggen dat het op de WAN pagina geconfigureerd moet worden maar dit is op de LAN pagina. Wel belangrijk om te weten voor ik iets aanschaf.
Volgens Asus zelf hebben enkel onderstaande routers een VLAN:
  • RT-AX86U Pro
  • RT-AX88U Pro
  • GT-AX11000 Pro
  • GT-AXE16000
  • GT-AX6000
  • ZenWiFi_Pro_ET12
  • ZenWiFi_Pro_XT12
  • ExpertWiFi Series
Vervolgens staat er een stappenplan om VLAN in te stellen. Als je niet verder komt dan de derde stap dan heb je geen VLAN.
1. Connect your computer to the router via wired or WiFi connection and enter your router LAN IP or router URL http://www.asusrouter.com to the WEB GUI.
2. Key in your router's username and password to log in.
3. Go to LAN > VLAN page.
4. Etc.

• sonicbit
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-01-2025
Superbeagle schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Volgens Asus zelf hebben enkel onderstaande routers een VLAN:
  • RT-AX86U Pro
  • RT-AX88U Pro
  • GT-AX11000 Pro
  • GT-AXE16000
  • GT-AX6000
  • ZenWiFi_Pro_ET12
  • ZenWiFi_Pro_XT12
  • ExpertWiFi Series
Vervolgens staat er een stappenplan om VLAN in te stellen. Als je niet verder komt dan de derde stap dan heb je geen VLAN.

[...]
Idd, je kan ook gewoon een RT-AX89X's kopen en dan met de spf+ poort gaan experimenteren, Google maar wat dan kom er al wat oplossingen voorbij met een xspon aansluiting (ondanks dat ASUS aangeeft dat het niet wordt ondersteund)

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08-2025
Iemand hier ervaring met het aansluiten van een PON op een Asus RT-AX86u (Merlin FW).

Ik heb mijn PON op de WAN1-poort aangesloten. Werkt top.
Maar: er zit ook een WAN 2,5G-poort op de Asus. Daarop aangesloten krijg ik geen internet binnen. Ook niet als ik WAN omschakel naar de 2.5g-poort.

Doe ik iets verkeerd? Of gaat de Huawei PON niet werken op deze poort?
Lijkt me interessant om het wel werkend te krijgen, aangezien ik 1,5 gigabit abbo heb en die snelheid dus niet op de WAN poort binnenkrijg.

Dank vast voor de hulp!!
stoerebink schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:07:
Iemand hier ervaring met het aansluiten van een PON op een Asus RT-AX86u (Merlin FW).

Maar: er zit ook een WAN 2,5G-poort op de Asus. Daarop aangesloten krijg ik geen internet binnen. Ook niet als ik WAN omschakel naar de 2.5g-poort.

Lijkt me interessant om het wel werkend te krijgen, aangezien ik 1,5 gigabit abbo heb en die snelheid dus niet op de WAN poort binnenkrijg.

Dank vast voor de hulp!!
Als je internet werkt, dan werkt de ONT (je noemt dat abusievelijk PON). De Huawei heeft een 10Gbps. poort dus zou je aangesloten op een 2.5Gbps. poort van de Asus dus meer dan 1Gbps. moeten zien.

Maar bestaat er een 1.5Gbps. XGS-PON abonnement bij Delta? Ik zie dat aanbod helemaal niet. Weet je dat zeker? Ik zie alleen 150Mbps., 1Gbps. en 2Gbps. abonnementen op de website.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 19-09-2023 22:58 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

• stoerebink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-08-2025
ernstoud schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:07:
[...]

Bijzonder, heb nooit eerder een dergelijk aanbod gezien.

Zie je op het Nokia modem wel die 1,5Gbps. op de 2.5Gbps. poort?
Nee, de Nokia heb ik niet zo aangesloten destijds. Maar met een speedtest met 2 computers (één bekabeld, één via wifi direct naast de Nokia) kreeg ik ook keurig bij elkaar opgeteld ongeveer 1,5Gbps.

Nu alles via mijn Huawei ONT ( :P ) naar mijn Asus loopt, ben ik dus een halve gig kwijt. Vandaar dat ik iemand hier hoop te vinden die het werkend heeft gekregen op de 2,5g WAN-poort van de Asus RT-AX86U met Merlin Firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door stoerebink op 19-09-2023 23:12 ]

stoerebink schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:11:
[...]

Nee, de Nokia heb ik niet zo aangesloten destijds. Maar met een speedtest met 2 computers (één bekabeld, één via wifi direct naast de Nokia) kreeg ik ook keurig bij elkaar opgeteld ongeveer 1,5Gbps.

Nu alles via mijn Huawei ONT ( :P ) naar mijn Asus loopt, ben ik dus een halve gig kwijt. Vandaar dat ik iemand hier hoop te vinden die het werkend heeft gekregen op de 2,5g WAN-poort van de Asus RT-AX86U met Merlin Firmware.
Kun je ergens in de setup van de Asus kiezen voor 802.3 autonegotiation?

Mijn kennis over dit device is afgerond 0, en als niemand anders hier een clou heeft dan wellicht op een Asus of Merlin forum verder zoeken lijkt me.

• sonicbit
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-01-2025
stoerebink schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:07:

Dank vast voor de hulp!!
Je hebt toch wel tegen je ASUS gezegd dat je WAN 2 gebruikt 2,5 Gb poort voor internet ? En daar dan ook je vlan op getagged hebt ?
Je kan namelijk niet op beiden poorten vlans taggen..

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:34
marz01 schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:16:
[...]

Ik had een onstabiele asus ac86u, die om de dag gereset moest worden om weer full speed data te krijgen.
De asus 89x is aangekocht om beter bereik op zolder en stabieler netwerk te verkrijgen, echter liepen we bij het installeren tegen best wat bijzonderheden aan dit beest operationeel te krijgen.
De volgende dag bleek de verbinding om de 5 minuten eruit te klappen en was thuiswerken en gamen onmogelijk tot mega frustaties bij de kids en vrouwlief. Wifi bereik was beperkter en ook direct bedraad gaf geen oplossing. Door het grote formaat paste hij ook niet meer in de meterkast dus om te zorgen dat ik werd opgehangen thuis heb ik de router terug gebracht.
De 89x is dus groot, heeft een andere chipset dan de overige routers, hij heeft een licht hoorbare fan. Ik heb niet de tijd thuis gekregen om andere firmware te draaien of beter te verdiepen in de instellingen. Maar plug and play was het niet in mijn situatie.
Bedankt voor de info.
Bij mij is de RT-AX89X al 2 jaar superstabiel met een ASUS RT-AX86U als node.
Je hebt hem in ieder geval aan het werk gekregen begrijp ik.
Dan ga ik het tzt in ieder geval proberen, kan de SFP+ module anders wel weer verkopen.

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-04 13:23
En hier nu ook delta aansluiting, met kleine geschiedenis voor elkaar.... bijna!!
Installatie pakket met nokia modem op 13-12-'23 ontvangen en natuurlijk gelijk aangesloten, maar helaas rood pon lampje.
Dit had ik eigenlijk ook een beetje verwacht dus geduld opgebracht en op vrijdag 22-12-'23 wow pon lampje brandt groen maar nog geen wan ip. Nou ja, maar even geduld hebben want de monteur zou op donderdag 28-12 komen. Helaas monteur kon het ook niet voor elkaar krijgen en dus gebeld met delta bleek het internet pakket niet aan mijn profiel te zijn gekoppeld, dus administratief iets mis gegaan dus ticket aangemaakt. En afgelopen dinsdag 2-1-'24 kreeg ik de melding dat de ticket was opgelost en inderdaad de Nokia modem kwam in de lucht en werkt naar behoren.

En hier ook meegedaan met de Zaram inkoop actie meegedaan, bedankt @ernstoud, en dus gelijk via de chat alle gegevens doorgeven van de Zaram. Aangezien ik nog Ziggo heb ik dus een backup, ik heb wel gelijk de Zaram na de chat aangesloten zoals ook werd gevraagd aangezien ik hier had gelezen met dat vlan 100 en 500 een dingetje kon zijn.
Vandaag netjes bericht gekregen dat mijn storing/ticket was opgelost dus gelijk net na het werk gekeken of het werkte. Ik had al op mijn Asus router vlan100 op de primaire wan poort ingesteld alles van spanning afgehaald en 10 min spanningsloos gehouden en dan eerst de media converter, ACT AC4455, en daarna mijn Asus router weer opgestart maar helaas niks.
Omdat ik had gelezen de issue met vlan100 en 500 het bovenste riedeltje herhaald maar dan de vlan op 500 gezet en bingo verbinding.
Al is er verbinding nu de download snelheid was maar 466Mb/s en de upload kwam op 917Mb/s dus de download blijft een beetje achter. Dit heb ik ook herhaald met mijn pc rechtstreeks achter de media converter te zetten zodat mijn Asus router er tussen uit is en het resultaat is het zelfde..

Als ik het hier dus goed doorgelezen heb, correct me if i'm wrong, moet er vanuit delta, door R3D of collega, kant eigenlijk een zetje worden gegeven zodat de Zaram de juiste vlan pakt of doorgeeft?

Even ter info mijn opstelling is:
Media converter ACT AC4455 (gelezen hier dat deze werkt) hierin de Zaram module en dan ga ik naar mijn Asus RT-AX86U router op de wan poort. Dit is de primaire wan poort en daar vlan100 op ingesteld, nu tijdelijk op vlan500 ingesteld aangezien dat vlan100 nu niet werkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Koekwaussie op 03-01-2024 18:54 . Reden: Typo ]

• Koekwaussie
MrKoen schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:37:
VLAN 500 hier ook geen DHCP lease.

[Afbeelding]

Beetje verder teruglezend in het draadje zie ik dat je echt expliciet CIG XG-99S moet benoemen bij Delta. Ook ik heb hier de fout gemaakt om te zeggen dat het om de bekende Zaram SFP+ module gaat van Tweakers, beetje ervan uitgaande dat ze deze inmiddels wel kennen. Wellicht is het daar mis gegaan.

Ik lees een paar mensen noemen dat ze een AC4455 SFP+ converter gebruiken. Ik heb er zelf een pfSense doos achter hangen. Ik zie niemand wat reppen over de dipswitches achterop de AC4455. Aangezien alle lampjes branden vermoed ik niet dat daarin wat mis is. Ik heb ze allemaal op Off staan. Iemand met een AC4455 waar het inmiddels wel werkt dat die kan bevestigen dat die inderdaad allemaal op Off moeten staan?

[Afbeelding]
Beste MRkoen,

Ik heb bijna de zelfde opstelling als jou alleen geen pfsense achter de converter hangen maar een asus RT-AX86U.
Ik heb in het begin ook wat issues mee gehad om het werkend te krijgen nu werkt het maar op vlan500.
Dipswitches heb ik niks aangedaan die staan allemaal op off.

Wat wel bij mij het geval was dat mij asus router 1gbs wan poort had en het er niet op deed en wel op de 2,5gbs poort, gaat lampje 10gbs branden, heb deze poort aangeven als mijn primary wan poort en daar de vlan 500 opgezet.
Als ik alleen de router of de converter opnieuw opstartte pakte die het niet goed op.
Ik heb eerst alles uit moeten zetten en dan eerst de converter op laten starten en als die opgestart was pas mijn router opgestart en loopt nu goed.

Waarom hij niet op mijn 1gbs wan poort deed weet ik nog niet, ben daar nog niet mee verder aan kijken geweest. Tevens download 500- 800mbps, fluctueert bij mij en blijft achter bij de upload 850-925 snelheid.

Verder werkt een camera en hue goed ook als ik van extern verbinding wil maken alleen de Tado verwarming regeling heb ik nog issue mee. Geen goede verbinding met de cloud, al geeft ie wel aan dat er verbinding is, daar zit nog wat werk voor mij in.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 01:10
Koekwaussie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:06:
[...]

Beste MRkoen,

Ik heb bijna de zelfde opstelling als jou alleen geen pfsense achter de converter hangen maar een asus RT-AX86U.
Ik heb in het begin ook wat issues mee gehad om het werkend te krijgen nu werkt het maar op vlan500.
Dipswitches heb ik niks aangedaan die staan allemaal op off.

Wat wel bij mij het geval was dat mij asus router 1gbs wan poort had en het er niet op deed en wel op de 2,5gbs poort, gaat lampje 10gbs branden, heb deze poort aangeven als mijn primary wan poort en daar de vlan 500 opgezet.
Als ik alleen de router of de converter opnieuw opstartte pakte die het niet goed op.
Ik heb eerst alles uit moeten zetten en dan eerst de converter op laten starten en als die opgestart was pas mijn router opgestart en loopt nu goed.

Waarom hij niet op mijn 1gbs wan poort deed weet ik nog niet, ben daar nog niet mee verder aan kijken geweest. Tevens download 500- 800mbps, fluctueert bij mij en blijft achter bij de upload 850-925 snelheid.

Verder werkt een camera en hue goed ook als ik van extern verbinding wil maken alleen de Tado verwarming regeling heb ik nog issue mee. Geen goede verbinding met de cloud, al geeft ie wel aan dat er verbinding is, daar zit nog wat werk voor mij in.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Zeker, thanks voor het delen! Ik heb alleen een 1 gbps poortje op mijn pfSense doosje zitten (self-built.. pakweg 10 jaar geleden.. still goes solid at 1gbps) dus de 2,5 gbps optie kan ik hier helaas niet proberen. Goed om te weten dat de dipswitches zo goed staan. Ik heb zojuist R3D een hulpkreet gestuurd en wacht het wel af tot komende week. Gelukkig werkt het met het Delta Nokia modem :)

• Koekwaussie
Koekwaussie schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:48:
En hier nu ook delta aansluiting, met kleine geschiedenis voor elkaar.... bijna!!
Installatie pakket met nokia modem op 13-12-'23 ontvangen en natuurlijk gelijk aangesloten, maar helaas rood pon lampje.
Dit had ik eigenlijk ook een beetje verwacht dus geduld opgebracht en op vrijdag 22-12-'23 wow pon lampje brandt groen maar nog geen wan ip. Nou ja, maar even geduld hebben want de monteur zou op donderdag 28-12 komen. Helaas monteur kon het ook niet voor elkaar krijgen en dus gebeld met delta bleek het internet pakket niet aan mijn profiel te zijn gekoppeld, dus administratief iets mis gegaan dus ticket aangemaakt. En afgelopen dinsdag 2-1-'24 kreeg ik de melding dat de ticket was opgelost en inderdaad de Nokia modem kwam in de lucht en werkt naar behoren.

En hier ook meegedaan met de Zaram inkoop actie meegedaan, bedankt @ernstoud, en dus gelijk via de chat alle gegevens doorgeven van de Zaram. Aangezien ik nog Ziggo heb ik dus een backup, ik heb wel gelijk de Zaram na de chat aangesloten zoals ook werd gevraagd aangezien ik hier had gelezen met dat vlan 100 en 500 een dingetje kon zijn.
Vandaag netjes bericht gekregen dat mijn storing/ticket was opgelost dus gelijk net na het werk gekeken of het werkte. Ik had al op mijn Asus router vlan100 op de primaire wan poort ingesteld alles van spanning afgehaald en 10 min spanningsloos gehouden en dan eerst de media converter, ACT AC4455, en daarna mijn Asus router weer opgestart maar helaas niks.
Omdat ik had gelezen de issue met vlan100 en 500 het bovenste riedeltje herhaald maar dan de vlan op 500 gezet en bingo verbinding.
Al is er verbinding nu de download snelheid was maar 466Mb/s en de upload kwam op 917Mb/s dus de download blijft een beetje achter. Dit heb ik ook herhaald met mijn pc rechtstreeks achter de media converter te zetten zodat mijn Asus router er tussen uit is en het resultaat is het zelfde..

Als ik het hier dus goed doorgelezen heb, correct me if i'm wrong, moet er vanuit delta, door R3D of collega, kant eigenlijk een zetje worden gegeven zodat de Zaram de juiste vlan pakt of doorgeeft?

Even ter info mijn opstelling is:
Media converter ACT AC4455 (gelezen hier dat deze werkt) hierin de Zaram module en dan ga ik naar mijn Asus RT-AX86U router op de wan poort. Dit is de primaire wan poort en daar vlan100 op ingesteld, nu tijdelijk op vlan500 ingesteld aangezien dat vlan100 nu niet werkt.
Een update van mijn issues met Asus RT-AX86U router welke was aangesloten via een mediaconverter ACT-AC4455 met zaram module erin.

De Asus router heeft een 1Gb wan poort (default) en een 2,5Gb poort welke ingesteld kan worden als lan of wan poort en natuurlijk aangegeven vlan100. Op mijn 1Gb wan poort welke ik wou gebruiken om de mediaconverter aan te sluiten bleek de download haken op 5~20Mbps ook naar meerdere keren testen en updates van originele Asus firmware en de Merlin openwrt en in fabrieksinstellingen. Als ik op de Asus router de 2,5Gb poort gebruik en instel dan is het goed upload en download is dan tussen 850~950Mbps dus dat is een behoorlijk verschil. Ik heb ook de mediaconverter rechtstreeks aangesloten op de laptop met 1Gb usb dongle dan haal ik vol vermogen 950~980Mbps.
Er is dus wat mis met de 1Gb poort van de Asus dat deze niet goed samen werkt met de 10Gb poort van de mediaconverter. Upload was op beide poorten altijd rond de 900Mbps met meerdere testen.

Aangezien dat ik toch een update, ook om meer kennis op te doen en hoog speel gehalte :9 , wou doen van mijn netwerk besloten om voor Ubiquiti Dream machine SE te gaan. Deze dus ook aangeschaft en up en running in no time.
Was eigenlijk een eitje. Zaram module uit de mediaconverter in de dream machine SE instellingen Vlan100 en IPV6 liep het als een zonnetje nu.
Download zit ik op 980~990Mbps en upload zit ik op 1Gb of zelf erboven. Dus zeer tevreden hierover.
De test heb ik gedaan met speedtest.net en nPerf (niet verwarren met iPerf ga ik nog doen later) heb van alle bij 20 keer getest en kom dan op het gemiddelde wat ik hierboven aan heb gegeven. Weet is niet echt representatief maar geeft wel een indicatie en die is voor mij goed genoeg.

Ik had ook een probleem in het begin met mijn Tado verwarming regeling, toen mijn aansluiting opgeleverd was en werkte dat deze geen verbinding met de cloud kon maken. Ik had helaas geen tijd toentertijd om dit uit te zoeken, vakantie, maar wel aangesloten gelaten en begon spontaan te werken na een paar dagen. Wat hier mis mee is weet ik nog steeds niet maar het werkt nu.
De Tado heb ik alleen getest op de Zaram module en heb met aanmelden van de zaram gelijk uit cgnat laten halen.

De Booard revision van mijn UDM SE is 42 en UniFi OS Version 3.2.9. En zoals ik hierboven beschreef de zaram van mijn mediaconverter naar de UDM werkte vlekkeloos.

Al met al nu blij met de upgrade en het werkt stabieler dan de Asus router. Nu nog een paar Ubiquiti Access points scoren en ben ik voorlopig klaar denk ik :9

En iedereen bedankt voor de info in deze topic zeer veel aan gehad en natuurlijke een dikke pluim voor @ernstoud voor de actie van de zaram modules.

[ Voor 0% gewijzigd door Koekwaussie op 14-02-2024 18:10 . Reden: Typo ]

• Koekwaussie
JerryBrok schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:46:
[...]

Hi R3D,

Ik heb idd alles gereboot, los van elkaar. Ik had VLAN500 ingesteld omdat 100 het niet deed. Dit werkte goed. vanmorgen werkte 500 ineens niet meer en heb ik deze naar 100 gezet. Top! Die deed het weer. Wat er intussen gebeurd is, geen idee. KAN het iets met de provisioning van het eigen modem te maken hebben?
ik kan m zelf ook niet verklaren...

Anyways, 100 doet het nu, echter de snelheid is vooral bij download echt om te janken. 100/150 Mbit. Upload is gewoon netjes 950....nog 50 te weinig omdat ik 1000/1000 zou moeten hebben maar oke, iets met marges, snap ik. Alleen waarom die download met m'n Zaram ZXOS11NPI SFP+ ONT. ineens zo traag is snap ik niet....Zou jij hier eens naar willen kijken? Tnx alvast!! :)
Jerrybrok,

Het lijk erop dat je hetzelfde hebt als wat ik heb gehad.
In eerste instantie had ik mediaconverter ACT-AC4455 met zaram module erin en aangesloten op een Asus RT-AX86U op de 1Gb wan poort en kwam het zelfde tegen als jou. De download rond de 5~20Mbps en de upload 850~950Mbps.
Als ik de 2,5Gbe Asus RT-AX86U als wan poort aangaf was het volle snelheid ook als ik via 1Gb dongle rechtstreeks op laptop deed werkte het goed.
Dus mijn conclusie was dat het ergens mis gaat tussen de mediaconverter en asus 1Gb poort.

Zie hier ook mijn verhaal in di topic https://gathering.tweaker...r_keywords%5D=koekwaussie

Net zoals @R3D aangeeft rechtstreeks op je laptop/PC of als het mogelijk is op een poort die misschien hogere snelheid aan kan. Een 2,5Gb poort.

Zo kwam ik erachter dat er iets niet goed was met mijn verbinding van mediaconverter naar mijn router. Dit kan misschien bij jou ook zo zijn.

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:14
Koekwaussie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 17:30:
[...]

Jerrybrok,

Het lijk erop dat je hetzelfde hebt als wat ik heb gehad.
In eerste instantie had ik mediaconverter ACT-AC4455 met zaram module erin en aangesloten op een Asus RT-AX86U op de 1Gb wan poort en kwam het zelfde tegen als jou. De download rond de 5~20Mbps en de upload 850~950Mbps.
Als ik de 2,5Gbe Asus RT-AX86U als wan poort aangaf was het volle snelheid ook als ik via 1Gb dongle rechtstreeks op laptop deed werkte het goed.
Dus mijn conclusie was dat het ergens mis gaat tussen de mediaconverter en asus 1Gb poort.

Zie hier ook mijn verhaal in di topic https://gathering.tweaker...r_keywords%5D=koekwaussie

Net zoals @R3D aangeeft rechtstreeks op je laptop/PC of als het mogelijk is op een poort die misschien hogere snelheid aan kan. Een 2,5Gb poort.

Zo kwam ik erachter dat er iets niet goed was met mijn verbinding van mediaconverter naar mijn router. Dit kan misschien bij jou ook zo zijn.
Zie mijn bericht hierboven. Het is idd een issue met de poort snelheid. Buffering in combinatie met ACT gaat niet goed.

• jjwdamen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 08:18
Gisteravond een stroomstoring gehad en de nokia XS-2426 stond erna in storing alle lampjes knipperend.
Ik had al een XS-010X-Q aangeschaft, heb die even geconnect en die pakt meteen alles op echter geen verbinding omdat deze niet bekend is bij Delta.
Vanochtend contact gehad met delta en blijkt het probleem in de power supply van de 2426 te zitten
ze sturen een nieuwe 2426 op en dan moet alles in orde zijn echter
staat de xs-010 nog steeds op mijn todo lijstje om in bridgemode te kunnen werken.
ik heb als router een ASUS RT AX86U Pro en wil ook dat het IPTV kastje van delte het gewoon blijft doen.
hebben we ergens een samenvatting van de instellingen die moeten op een router?
En hoe stabiel is de XS-010X-Q verbinding als eenmaal ingesteld?
jjwdamen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:19:
Gisteravond een stroomstoring gehad en de nokia XS-2426 stond erna in storing alle lampjes knipperend.
Ik had al een XS-010X-Q aangeschaft, heb die even geconnect en die pakt meteen alles op echter geen verbinding omdat deze niet bekend is bij Delta.
Vanochtend contact gehad met delta en blijkt het probleem in de power supply van de 2426 te zitten
staat de xs-010 nog steeds op mijn todo lijstje om in bridgemode te kunnen werken.
ik heb als router een ASUS RT AX86U Pro en wil ook dat het IPTV kastje van delte het gewoon blijft doen.
255 pagina’s in deze thread. Dus antwoorden op je vragen zijn daar in terug tevinden.

Samengevat: uiteraard is de XS-010X-Q stabiel. ISP’s op DFN zoals Odido gebruiken hem ook en Delta bij het zakelijke abonnement, dus dat zit wel goed.

Enige wat je moet doen in je router is VLAN 100 taggen aan WAN. En hoe dat moet bij jouw model staat in deze thread, kijk maar:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

En vind je het dat niet, dan een Tweaker die het heeft draaien gewoon even vragen.

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:56

wbschenk

www.schenkict.nl

Topicstarter
jjwdamen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H2pJS9bHLegi-pH3r0G-WcYVhQU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1ROiM8sLT8Yf2NdF7k5cvagT.webp?f=user_large
Pagina: 1

Let op:
Dit topic gaat alleen om Delta, KPN mag besproken worden in: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken.