Beste mede tweakeraars,
Sinds een paar dagen ben ik erachter gekomen dat ik het volgende heb;
Q: Mijn IP adres is veranderd, maar nu kan ik niet meer bij mijn netwerk vanaf afstand. Ik zit nu in de 62.45.x.y range.
A: Je bent waarschijnlijk over gezet naar CG-NAT. Log in op je Nokia modem, klik onder Services bij Internet op WAN-IP. Als je IP adres met 100 begint zit je in de CG-NAT pool
Dit is al langere tijd zo maar van de week is mijn 'oude' DSL verbinding afgelopen (contract) en dacht ik even de boel om te catten (qua inkomende verbindingen) naar de Delta verbinding. Om erachter komen dat geen enkele port forwarding meer werkt. Heb een Huawei supported ONT.
Dit is mijn abonnement;
Uw bestelling
Flexpakket 150 Mbps internet
€ 45,00
Eerste 3 maanden voor €10,- -€ 35,00
Extra opties
- 1 Gbps € 7,50
Eerste 12 maanden gratis -€ 7,50
- Geen televisie € 0,00
- Geen vast telefoonnummer € 0,00
- Business pack € 6,43
Eerste 12 maanden gratis -€ 6,43
Eenmalige kosten
- Verzend- en administratiekosten € 0,00
Stamt uit augustus 2022 (qua aanvraag, ging pas juli 2023 in, omdat net daarvoor de glaskabel pas operationeel was. Ik werd toen al een soort van weggemoffeld naar het Flex Zakelijk. Maar deze bestelbevestiging heb ik gehouden, tezamen met deze voorwaarden;
Het DELTA Business Pack biedt 25 Mbps extra
upload snelheid. 5 Veilig Internet licenties voor
uw laptop, telefoon of tablet. Een vast IPadres en 24/7 ondersteuning van onze zakelijke
klantenservice.
En
Deze actie is beschikbaar voor alle consumenten
en zakelijke klanten die een abonnement afsluiten
in de gebieden waar DELTA deze actie aanbiedt en
die gebruik gaan maken van de propositie DELTA
Flexpakket met Business Pack
En dit stukje op de website (wat er nog steeds staat overigens)
Dit krijg je o.a. met het DELTA Business Pack
1 Vast IP-adres
1 Licentie veilig internet
24/7 toegang zakelijke servicedesk
Een factuur met BTW-specificatie
https://www.delta.nl/zake...n/internet/business-pack/Q: Ja maar vroeger kreeg je bij Zakelijk Flex een vast IP. En toch wijzigt die nu?
A: Heel stom inderdaad. Als je ergens in de voorwaarden of in je overeenkomst kunt vinden dat je een vast IP, vecht het dan zeker aan! En hou ons op de hoogte zodat we deze FAQ kunnen bijwerken.
Wat ik heb gedaan is, Delta zakelijk anoniem (belangrijk!) bellen (088 0159999)
Kiezen voor technische en de zakelijke pro afdeling. Anders word je op basis van je telefoonnummer elke keer gerouteerd naar de particuliere klantenservice.
Aangeven dat je in de CG-Nat pool zit. Bij mij gaven ze nog aan dat ik aan de voorkant in de "fixed ip" zat maar aan de achterkant in de CG-Nat pool, weet niet hoe dat precies in mekaar zit.
Dan vragen ze specifiek om je bestelbevestiging datum en soms (in mijn geval) of je de bestelvestiging wil doorsturen naar ze, want dan "kunnen ze dit qua goedkeuring doorzetten".
Daarna gingen ze de aanpassing verrichten aan hun kant (dat was vanmiddag rond 4 uur zo). En moest ik het VLAN aanpassen van 100 naar 107 na een uurtje of 4.
Heb dat net rond half 9 geprobeerd maar kreeg geen ip (ook niet na een reboot). VLAN terug naar 100 gezet en toen zat ik weer in de 62.45 range.
Dus wederom gebeld.
Toen hebben ze aangeven dat problemen hebben om mensen van de vlan 100 naar hun 107 om te zetten en dat het dan nodig is om de Nokia modemrouter aan te sluiten. Deze actief te laten worden en in mijn geval daarna de Huawei ONT opnieuw aan te melden zodat deze de boel goed door kan sluisen naar mijn router.
Iets met bepaalde workflows omdat ze een dergelijke aanpassing eerst op hun eigen Nokia doen en daarna pas op een ONT i.v.m. eigen modemkeuze (anders zou het niet gaan werken).
Iemand bekend met deze procedure?