Even een update van mijn kant en wellicht hebben andere mensen ook (gehad). Na het afmelden van het ticket om mijn Nokia ONT te koppelen. Kreeg ik na (12) uren wachten nog steeds geen WAN IP. Dit terwijl ik netjes VLAN 100 heb getagd op de WAN interface van mijn FW.
Na een kort berichtje aan @
R3D was dit al snel opgelost. Maar de reden dat het mis ging was/is nogal specifiek en wil ik toch met jullie delen.
De bestelling van mijn Delta abonnement dateert van januari 2023. In die tijd kreeg je bij een Zakelijk Flex (BuisinesPack) module nog een echt vast IP adres. Inmiddels is dat vaste IP adres uit het pakket gehaald en is deze alleen nog beschikbaar bij een Zakelijk Pro abonnement. Nu ruim een jaar later heeft DFN de glasvezel binnen liggen.
Omdat ik juridisch recht heb op het vaste IP adres, hebben ze blijkbaar technisch gezien mijn abo naar een Zakelijk Pro gezet (administratief is dat niet zo). Omdat dit niet gecommuniceerd is, was ik netjes
VLAN 100 aan het taggen, Toen ik op aanwijzing van @
R3D mijn WAN poort een
VLAN 107 tag mee gaf, werkte alles direct. Mocht je dit verhaal herkennen, doe er je voordeel mee :-)