Ik heb bij mijn overstap (van Caiway naar Delta) in november vorig jaar bewust de telefoon gepakt en telefonisch contact gehad met de sales-afdeling en dus niet via internet besteld. Toen specifiek de vraag gesteld of de Delta-modem in bridgemodus kon in verband met een Asus mesh netwerk waar 650+ euro tegenaan gegooid is en ik een Synology, VPN en nog wat zaken heb draaien waar ik remote access en/of port forwarding voor nodig had. Mij werd verzekerd dat dit kon.
Twee weken voor ingang van het abonnement kreeg ik de Nokia thuisgestuurd, waarna bleek dat dit ding helemaal niet in bridgemodus kon. Weer gebeld. In principe goedkeuring gekregen om mijn bestelling buiten bedenktijd te annuleren, tot bleek dat de overgang van AON naar XGS-PON in gang was gezet en niet kon worden geannuleerd, dus het advies gekregen aan de hand van de bekende lijst een eigen ONT aan te schaffen.
010G aangeschaft. Doorgegeven en geactiveerd na een week met het originele modem te hebben gedraaid. Specifiek de vraag gesteld of bij problemen de Delta modem gewoon zou moeten werken. Antwoord: "Ja, die blijft gewoon geregistreerd en moet voor troubleshooting worden aangesloten." Prima.
Vervolgens het volgende probleem: cg-nat. Gebeld, snel opgelost, en alles van buitenaf werkend.
Drie maanden vlekkeloos gedraaid, vanochtend ellende. 1,5 uur aan de telefoon gehangen, waarbij de eerste dame direct het probleem bij mij legde. "Eigen apparatuur, uw probleem, wij kunnen geen support leveren, ondanks dat het Delta modem was aangesloten. Die kan ook niet meer geregistreerd worden."
Vervolgens boos geworden en ze heeft me doorverbonden. Uiteindelijk door een 4e persoon met wat technische kennis geholpen, maar op het moment van ticket aanmaken werd die door een collega teruggefloten dat er sinds kort geen support meer mag of kan worden geleverd bij verbindingen waar eigen apparatuur geregistreerd staat.
Dit staat overigens ook zwart op wit op de website: bewaar de originele modem die u in bruikleen heeft, wij kunnen u vragen deze aan te sluiten.
Ik begrijp dat ik een 'risico' heb genomen om de 010G te bestellen in plaats van de X, maar dat neemt niet weg dat ik het ronduit ongehoord en onacceptabel vind dat ik niet meer geholpen wordt, zelfs niet met Delta's eigen apparatuur. Destijds ook (voor de verbinding live was) telefonisch aangegeven dat ik de overstap NOOIT gemaakt zou hebben als ik had geweten dat de boel niet in bridgemodus kon.
En als je als kers op de taart vanochtend op de vraag "Kun je wat je me net vertelt zwart op wit per email toesturen?" het antwoord krijgt "Dat mag ik niet doen." dan is frustratie denk ik niet eens misplaatst. Ik krijg er inmiddels een behoorlijk slappe voet van. Dat er geen support geleverd wordt op eigen apparatuur begrijp ik en vind ik logisch, maar dat er nu met Delta's eigen apparatuur ook geen support wordt geleverd vind ik wel een kwalijke zaak.
Lang verhaal kort: vanaf eerste contactmoment verkeerd voorgelicht. Ik zing mijn jaar uit, maar ben weg zodra ik kan overstappen.
En ja, ik ben blij en dankbaar voor de aanwezigheid en hulp van @
R3D en de update van vanochtend.
[
Voor 4% gewijzigd door
Nielz1990 op 26-03-2024 20:14
. Reden: kleine aanvulling ]
Intel Core i7 12700k, MSI RTX 3080 Gaming Z 10G, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000 CL36, Asus ROG Strix Z690-I Gaming Wifi, Samsung 980 Pro 1TB, Samsung 980 1TB, Phanteks Eclipse P200A DRGB, Phanteks Glacier One 240 MPH, Phanteks Revolt Pro 850w