D4jackal schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 23:04:
Zit al sinds de 29ste te stoeien met de Nokia XS-010X-Q, hij krijgt helaas geen IP adres i.c.m. de UDM Pro.
Pon brandt mooi groen en data is blauw door 10gb interface.
Zie wel TX packets maar geen RX. Tevens bij een packet capture zie ik alleen discovers maar geen replies.
Heb in de tussentijd al van alles geprobeerd.
Laptop op vlan 100, ook alleen maar tx packets.
Netally Linkrunner AT op vlan 100 maar ook precies hetzelfde.
Heb R3D al wat berichtjes gestuurd, maar ik vermoed dat hij het druk genoeg heeft.
De servicedesk van Delta zei helaas we kunnen je niet helpen aangezien het door ons geleverde modem wel werkt.
Sinds zaterdag is Delta ook bij mij aangesloten.
Bijgeleverde modem/router werkt prima, maar wil graag mijn eigen router gebruiken dus een Nokia XS-010X-Q aangeschaft.
Zaterdag meteen gechat met delta om het de Nokia XS-010X-Q te laten provisioneren, kon tot maandag duren.
Vanmiddag brande het lampje PON groen en lijkt de provisioneren geslaagd.
Echter krijg ik geen IP adres; mijn router (ASUS RT-AX88U) geeft de volgende foutmelding aan; 'De DHCP van uw ISP werkt niet correct'
Dan maar de LAN kabel direct in de desktop gestopt, dus XS-010X-Q --> desktop.
Resultaat geen internet/verbinding en ook de webinterface van de XS-010X-Q was niet bereikbaar.
Modem aantal keren gereset daarop, zonder resultaat.
Daarop handmatig het IP adres in de netwerkkaart van de desktop aangepast naar 192.168.100.2, waarop de webinterface van het modem wel beschikbaar was.
Maar helaas geen internet.
De firmware versie die de XS-010X-Q heeft zijn:
Actief: 3FE49337BOCK21
Standby: 3FE49337AOCK80
Dit is de laatste nieuwe firmware, na wat ik hier gelezen heb.
Nu rijkt mijn technische kennis bij lange niet zo ver als die van D4jackal (mijne is tamelijk basic) maar mijn probleem lijkt identiek.
Ik heb ook de reactie van R3D gelezen, maar een oplossing vind ik nergens.
Iemand die mij kan helpen om het aan de praat te krijgen?
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)