Even een vraag aan de UDM Pro fanatiekelingen hier.
Ik heb nu van 3 Tweakers de Zaram omgeruild omdat ze erg lage upload hadden en/of met ssh toegang naar de SFP packet loss, disconnects en erg hoge latency zagen.
Alle drie UDM Pro gebruikers. Alle drie de SFP’s doen het prima in mijn 10Gbps. media converter

.
En er zijn dus zat Zaram SFP’s met goede resultaten in UDM Pro’s in gebruik.
Deze drie SFP’s zijn nu naar Korea voor verdere testen maar ik durf er om te wedden dat ze daar zullen constateren dat er niets mee aan de hand is. Dat denk ik omdat alle SFP’s door Zaram voor verzending afzonderlijk getest worden (ik heb daar de verslagen van). Dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat er dan 3 defect zijn.
Ik heb van de twee Tweakers waar nu een andere (nieuwe) SFP naar onderweg is, nog geen resultaten. De derde Tweaker heeft nog geen XGS-PON maar met een andere Zaram waren zijn SSH/telnet problemen wel opgelost.
Ook Tweaker Celeris, die via een webshop had gekocht, was geholpen met een omwisseling via die webshop bij lage upload snelheid. Overigens heeft Zaram in Korea daar niets van gehoord.
Er even vanuit gaande dat Zaram gaat constateren dat de drie SFP’s gewoon goed zijn… denk eens mee… wat zou de verklaring dan kunnen zijn?
Waarom zijn er UDM Pro’s waarin “
sommige exemplaren van” de Zaram SFP de genoemde verschijnselen vertonen? Ander level hardware? Zijn over SFP+ issues meer rapporten? Firmware zou bij deze Tweakers recent geweest zijn maar wellicht toch een issue?
Ik heb werkelijk geen idee, maar ssh/telnet problemen lijkt een issue met access van de hardware van de UDM Pro naar de hardware van de SFP. Bij mij werkten ze alle drie dus prima met ssh in de ACT media converter

.
Graag suggesties.
En ik zit een beetje

want ik heb nu geen reserve exemplaren meer, maak hoge kosten voor die zendingen naar Korea en heb er dus nog steeds onbezoldigd werk aan.
Alle input is welkom.