Hallo,
via google en zoeken naar een oplossing kwam ik op deze topic terecht.
ik had een caiway glasvezel verbinding met, wat ik afgelopen 2 weken geleerd heb een AON verbinden en modem, ik ben overgestapt naar Delta en krijg de nokia pon modem met router erbij en de oude werkt niet meer, zover snap ik

.
ik had (en heb nog steeds) een asus gt-ax11000 pro op aangesloten.
aangezien ik hier eigen servers draai en er veel aparaten in huis gamen, weiger ik de nokia te gebruiken, en vindt ik ook zonder van me overkill router. Vandaar dat ik ook voor eigen modem keuze ga, wat de servicedesk me ook op verwees. is namelijk erg zonde en frustrerend om de geleverde router/modem nokia aparaat te gebruiken.
sinds afgelopen vrijdag 16:45 was de omzetting gedaan, (ik heb een genexis modem via pcwestland gekocht (wat ik ook in een andere topic had gevonden) en zij hebben de mac-adres (?) en s/n pon id doorgegeven, wat 1 week eerder mis gegaan is, en toen wel aangemeld, kreeg een whatsapp bericht om het te testen.
ik heb bij LAN-IPTV de internet op 100 met prio 0 gezet.
Daarmee werkt me internet. ik had dit bij de 1e poging vrijdag niet aan gedacht, kreeg namelijk geen ip, bedacht me dat later en heb dat zaterdag ochtend ingesteld.
Maar wat er gebeurde is dat ik de hele zaterdag ochtend normaal internet had, en vervolgens vanaf rond 13 uur het stopt, en dan kan ik nauwelijks of helemaal niet meer op internet.
ik heb de hele middag naar instellingen zitten zoeken en geprobeerd, maar het wilde niet werken, savonds uit frustratie de nokia weer terug geplaatst vlan id 100 weggehaald uit de asus router, en weer verder op die manier naar internet gegaan.
vervolgens volgende dag zondagmorgen zelfde gedaan, smiddags weer weggevalen, nu echter gelijk de nokia terug geplaatst.
gisteren zelfde gedaan, en om 12:30 weer internet weg, aparaten schlecht tot geen internet verbinding.
Letterlijk 15 minuten na dat maandag het internet via de modem weg viel, stuurt de Helpdesk van Delta een bericth via whatsapp die ze vrijdag zelf gestart zijn. dat ze me niet mogen helpen hiermee, de signaal is goed, en dat is het enige wat ze ondersteunen

. maar helaas kwam ik daar niet ver mee, enige wat ie vroeg is of ik de nokia wil aansluiten heb ik dan internet, "Ja". En daarmee was het voor hun klaar, want zoals de medewerker zei : "Wij mogen dit simpel weg niet", ik heb van alles geprobeerd om tips of hulp te krijgen, maar het bleef bij : "Op het moment dat er een eigen modem gebruikt wordt, Leveren wij service op het signaal, Verder niet."
Vandaag bleef de internet verbinding trouwens stabiel van 7:00 tot 17:00 daarna viel er verschillende diensten uit, en begon weer langzaam, nauwelijks tot geen internet . zelfs modem 10 minuten uit en weer aanzetten, werkt niet. Dus weer de nokia neer gezet. (Erg frustrerend)
Ik hoop dat iemand me kan helpen , wat zie ik over het hoofd / mis ik, waardoor het niet goed wil werken.
Ik heb overige een genexis modem via pcwestland gekregen.