Max vraagt wat de snelste ronde is. GP: Maar wees vooral voorzichtig, je moet nog 14 rondes met deze softs.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:40
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Max moet rustig aan doen van GP met zijn nieuwe verse banden.
Iets zegt mij dat Verstappen dat zelf wel aanvoelt en bepaald.OK, so box and pit confirm, Max. It'll be Strat 12 in pitlane. Fitting soft and bring them in gently, please. It'll be 14 bracing laps. You'll need to bring these in nicely.
Een lastige dit keer. Ik zie niet echt uitblinkers. Of het moet Yuki zijn in die trekker van hem.
http://www.f1.com/vote
"When you grow up your heart dies"
Ferrari lijkt nu toch weer 2e team, Aston weer sneller dan McLaren.
De AT van Tsunoda doet het ook fantastisch!
De AT van Tsunoda doet het ook fantastisch!
Snap best dat Horner tevreden zou zijn met Checo. Voor mijzelf wil ik wel weer beetje strijdt zien voor de nummer 1 en dat kan alleen de andere Redbull op dit momentDido schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:01:
[...]
Precies. Als PER gaat pushen om binnen DRS van VER te blijven rookt ie zijn rubber op, en dan is het dus weer een lul omdat ie op een verkeerd moment moet stoppen voor neiuwe schoenen.
Ach, PER is in de ogen van sommigen damned if he does, damned if het doesn't. Kennelijk mag een tweede rijder geen tweede rijder zijn en is comfortabel P2 liggen in de race en vooralsnog comfortabel P2 liggen in het WDC niet genoeg om team mate van de nieuwe God te zijn
Ik kan me niet voorstellen dat Horner zo onmtzettend ontevreden is over Checo, eerlijk gezegd.
Haha, wat een gebakkelei over de teambak tussen GP en Max de laatste races. Wat zei GP nou over het eerste rondje van Max op zijn nieuwe sofst? Iets met sensible.
Max gaf aan dat hij de medium band het beste vod. Heeft nu toch de soft gekregen, waarschijnlijk om hem toch wat te doen te geven.
Haha, nou dat dus. GP was er niet blij mee.
GP noemt dit een reasonable stint.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:03:
Haha, wat een gebakkelei over de teambak tussen GP en Max de laatste races. Wat zei GP nou over het eerste rondje van Max op zijn nieuwe sofst? Iets met sensible.
Toch wat barstjes in de samenwerking tussen GP en Max?
De toon is een beetje anders de laatste races.
[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 30-07-2023 16:04 ]
Is het niet een beetje teveel bemoederen van Max daar?
Hij gaf zelf later aan de zelfde band als Perez te willenwerphengel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:03:
Max gaf aan dat hij de medium band het beste vod. Heeft nu toch de soft gekregen, waarschijnlijk om hem toch wat te doen te geven.
Maar kom op GP, andere mensen rijden 20 rondjes met een Soft band. Kan toch makkelijk met zo’n raket?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nah, ik denk dat FOM dit sfeertje wil creëren zeker omdat Helmut en Christian hun net een getrouwd stel vinden.MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:04:
Rondetijden voor ronde 32
1 | VER | 1:48.922 |
2 | PER | 1:51.184 |
3 | LEC | 1:51.681 |
Valt nog tegen hoeveel ie van de tijd van Hulk af snoept.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:04:
BAM. Verstappen Fl.
Zal wel meevallen, het zijn professionalsMikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:04:
Vaak bu'j te bang!
Max is bewust de boel aan het op roken voor een gat van 20 seconden voor een FL in Lap 44.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Tsja Max leidt het team op dit moment.. Nu het werkt is het prima maar eigenlijk toch wel apart dat eigenlijk vooral tegen de instructies van GP ingaat zo
Mooi man, f*ck being "sensible".
This is a motor race.
This is a motor race.
GP: use your head a bit more.
Hoe bepaalt de fom de toon tussen die twee?sjaool schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:05:
[...]
Nah, ik denk dat FOM dit sfeertje wil creëren zeker omdat Helmut en Christian hun net een getrouwd stel vinden.
Waarom noemt Viaplay telkens Renault? Die zijn er al jaren niet meer lol
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Niet de toon maar wat wij als kijkers horen.
Bepalen welke radio wordt uitgezonden en welke niet denk ik.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wel jammer dat we maar de helft van de radio horen.
Sowieso erg weinig communicatie, deze regie heeft het er al het hele weekend moeilijk.
Sowieso erg weinig communicatie, deze regie heeft het er al het hele weekend moeilijk.
Die of ALO, die rijdt ook erg stabiel * franssie twijfeltsjaool schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:02:
Een lastige dit keer. Ik zie niet echt uitblinkers. Of het moet Yuki zijn in die trekker van hem.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Memo niet aangekomen daarG_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:06:
Cloud ☁️
Wel vermakelijk al dat gebakkelei over de teambak. Je merkt gewoon dat GP wat geïrriteerd is maar ook denkt: hij flikt het wel elke keer. Echt een getrouwd stelletje haha.dglavimans schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:05:
Tsja Max leidt het team op dit moment.. Nu het werkt is het prima maar eigenlijk toch wel apart dat eigenlijk vooral tegen de instructies van GP ingaat zo
Because > ViaplayG_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:06:
Kijk HAM, zo kan het ook, inhalen aldaar
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
1,2,3 crash incoming?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Renault,G_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:06:
Hilversum1
Raider
Ik zou het doen!
ALO omdat hij jarig is dit weekend. Maar hij zette hem ook in de grintbak. Dus voor mij Yuki.franssie schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Die of ALO, die rijdt ook erg stabiel * franssie twijfelt
Max: ik kan ook wat harder pushen, kunnen jullie wat meer pitstops trainen.

[ Voor 11% gewijzigd door StefanVerkerk op 30-07-2023 16:08 ]
Wil je hier nog op terugkomen?Napo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:26:
Is VER dan toch niet zo goed als sommige ons doet geloven of is PER niet zo slecht als sommige hier beweren?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max weer een seconde sneller dan Perez.
GP heeft er geen zin in.
GP heeft er geen zin in.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op een moment vind ik het ook wel een respect dingetje. Ja Max mag het want hij is goed maar als GP het je zegt vertrouw op hem ook een beetjeStefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:06:
[...]
Wel vermakelijk al dat gebakkelei over de teambak. Je merkt gewoon dat GP wat geïrriteerd is maar ook denkt: hij flikt het wel elke keer. Echt een getrouwd stelletje haha.
Lol, Max en GP is toch wel lachen op de radio. Max nog een stop voor wat pitstop training.
StefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:07:
Max: ik kan ook wat harder pushen, kunnen jullie wat meer pitstops trainen.
![]()
![]()

GP en Max als een kibbelend stel van middelbare leeftijd...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik snap eigenlijk niet waarom Max niet gaat managen. Wil hij weer met 30+ sec. voorsprong finishen? Hoogmoed?
Op wat? Dat VER toch niet zo heel snel inliep op PER? Dat PER een prima begin reed en nu ook op zich een prima race neerzet?
VER rijdt op zijn niveau en zo ook PER. Beide prima rijders met andere kwaliteiten.
Pitstop training.
Hij verveelt zich en zoekt een nieuwe uitdaging.
Hij verveelt zich en zoekt een nieuwe uitdaging.
Rondetijden voor ronde 34
1 | VER | 1:50.792 |
2 | PER | 1:51.387 |
3 | LEC | 1:50.726 |
Maareh, dat sturen met z'n hoofd.. Dat gaat toch helemaal niet?
Max is gewoon letterlijk aan het puberen nu
PSN: xMaurice93
Voor zijn doen doet hij dat ook.pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:08:
Ik snap eigenlijk niet waarom Max niet gaat managen. Wil hij weer met 30+ sec. voorsprong finishen? Hoogmoed?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wellicht is dit zijn managen … het racen zit m wel echt in z’n karakter. En wellicht is die gewoon zo snel, met managen ..pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:08:
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Dat Max zit te trillen snap ik, die gaat met 300+ km/u op bochten af. Maar GP zit gewoon stil, lijkt me?Luapper schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:09:
Die zitten gewoon te trollen, en iedereen hier trapt er in
nanja-editor!
[ Voor 5% gewijzigd door Dido op 30-07-2023 16:10 ]
Rondetijden voor ronde 35
1 | VER | 1:50.408 |
2 | PER | 1:50.827 |
3 | LEC | 1:51.267 |
4 | HAM | 1:51.650 |
Jezelf uitdagen noemen ze dat, geen hoogmoed. Als je sport dan ben je constant bezig jezelf te verslaan. Heeft absoluut niets met hoogmoed te maken!pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:08:
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max remt eindelijk wat af. Nog maar 0,4s sneller dan Perez.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Give me a challenge, anything....
Denk het niet, want hij krijgt te horen dat zijn banden wel degelijk flink slijten met deze rondetijden.Mu.siQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:09:
[...]
Wellicht is dit zijn managen … het racen zit m wel echt in z’n karakter. En wellicht is die gewoon zo snel, met managen ..
Een spektaculaire crash zou de wedstrijd nog best om kunnen gooien
HAM heeft een gratis stop op LEC. Die kan nog een pitstop maken voor FL. Verstappen kan die dan niet meer tackelen.hoevenpe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
Een spin door Eau Rouge is misschien nog wel een uitdaging.
Jinx het nou niet... alhoewel...G_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
Terwijl ie op de onboards toch echt wel aan het liften en coasten isDaniëlWW2 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:08:
Max weer een seconde sneller dan Perez.
GP heeft er geen zin in.

Latifi is er niet meerG_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
Dat "Use your head" van GP naar Max moet haast wel een soort code taal zijn. Hij heeft het nu echt 10+ keer gezegd
Ik denk dat hij zelf wel aanvoelt hoe hard hij kan gaan.pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Denk het niet, want hij krijgt te horen dat zijn banden wel degelijk flink slijten met deze rondetijden.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ja daarom noemde ik ook specifiek de toon he
SAR rijdt nog.
Hij rijdt als het aan GP ligt al de hele race met zijn hoofd. Dat zou voor de meeste coureurs al te veel uitdaging zijn, die gebruiken hun handen lieverhoevenpe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
Waarom niet?
Weet niet.. Krijg altijd soort van anxiety van crashes op SpaG_Dragon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:

Rondetijden voor ronde 36
1 | VER | 1:50.362 |
2 | PER | 1:51.082 |
3 | LEC | 1:51.143 |
4 | HAM | 1:51.224 |
Tja, wat heb je eraan als je klaar bent met de race en je hebt nog rubber over?pietr schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:11:
[...]
Denk het niet, want hij krijgt te horen dat zijn banden wel degelijk flink slijten met deze rondetijden.
Het hele idee van racen is de snelste zijn, niet de zuinigste
Die dodelijke crashes waren dan ook beiden freak accidents die helaas amper te voorkomen waren geweest.dglavimans schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:12:
[...]
Weet niet.. Krijg altijd soort van anxiety van crashes op Spa
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 2 (SAR) - TRACK LIMITS
30 Jul 2023, 16:13:17, Lap 37
Anoniem: 1835258
Met Renault als motorleverancier was er altijd nog het risico op een plofje zo tegen het einde van de race, maar ook daar hoeven we niet meer voor te vrezen.
Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:12:
Tja, wat heb je eraan als je klaar bent met de race en je hebt nog rubber over?
offtopic:
Ik kan me situaties voorstellen waar je niet blij bent als je klaar bent en je rubber blijkt weg te zijn
Ik kan me situaties voorstellen waar je niet blij bent als je klaar bent en je rubber blijkt weg te zijn

Max start P6, Perez P2 en ze rijden in dezelfde auto. Inmiddels ligt Max P1 met 15 seconden voorsprong en jij vraagt jezelf af of Max wel zo goed is?Napo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:09:
Op wat? Dat VER toch niet zo heel snel inliep op PER? Dat PER een prima begin reed en nu ook op zich een prima race neerzet?
VER rijdt op zijn niveau en zo ook PER. Beide prima rijders met andere kwaliteiten.
Als de FIA humor heeft introduceren ze een extra punt voor het lappen van het hele veld.
GP succes ermee...
GP succes ermee...
Bijna dus.StefanVerkerk schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:13:
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 2 (SAR) - TRACK LIMITS
Volgens mij is als eerste finishen genoeg.Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:12:
[...]
Met Lando op P7 ben ik toch wel benieuwd waar Piastri nu had gereden.
GP: How's the deg?
Max: Yeah, all ok. It's just so windy.
Max: Yeah, all ok. It's just so windy.
Ik vind het altijd wel een geruststellende gedachte als er nog wat rubber over is eerlijk gezegd.Hippocampus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:12:
[...]
Als je er doorheen zit ben je te laat
zit toch gewoon in de alpine?Anoniem: 1835258 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:14:
Met Renault als motorleverancier was er altijd nog altijd het risico op een plofje zo tegen het einde van de race, maar ook daar hoeven we niet meer voor te vrezen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
ja, dat is dus juist het verschil in mening tussen de coureur en de pitmuur.
Nope, gewoon Pirelli.
Grote verschil met F1 is dat zij alleen Slicks of Wets hebben, ze hebben GEEN inters.
Als SAR niet oppast krijgt ie +5 voor TL... kicking a man when he's down
Als je de opmerking uit de context van het moment gaat halen dan krijg je dat ja.TheBrut3 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:14:
[...]
Max start P6, Perez P2 en ze rijden in dezelfde auto. Inmiddels ligt Max P1 met 15 seconden voorsprong en jij vraagt jezelf af of Max wel zo goed is?
Het moment van de opmerking kwam VER amper dichterbij PER.
40 minuten tussen mijn opmerking en jouw comment

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 30-07-2023 16:15 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat bewaren tot de vrije trainingen en races.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |