timmie271 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:33:
[...]
Geef me dat adres even, een set kostte me 290 nu en dan liggen ze alleen nog in de garage
Wel een vriendelijke bandenboer gevonden die ze op de velg zeg voor 2 tientjes. Ook heel blij mee want de bandjes gaan nog vrij hard hier ondanks de milde temperaturen in de Dolomieten

Hee ik zat vorige week ook in de Dolomieten
Heb er met twee vrienden een weekje rondgereden, ik op m'n CB1000R en verder een 1290 Super Duke en een 1190 Super Adventure. We hadden als start- en eindpunt een hotelletje in Sterzing vlak over de grens van Oostenrijk-Italië. Daar konden we de auto en motortrailer in de parkeergarage laten staan en vanaf daar hebben we een rondrit van ruim 1000km door de Dolomieten gedaan, verdeeld over 4 dagen. De overnachtingen hadden we verder niet gepland. Dat was een kwestie van richting het einde van de middag eens de booking.com app erbij pakken en iets leuks in de buurt opzoeken. Dat is goed bevallen. Je komt zo nog eens ergens.
Voor mij was dit m'n eerste serieuze motorvakantie en dat smaakt toch echt wel naar meer hoor. Er zijn al voorzichtig wat plannen voor een weekje Pyreneeën aan het vormen.
Vraag me niet welke passen we hebben gehad. We telden er iig al meer dan 20
De Stelvio zat er trouwens ook tussen, maar die vind ik toch wel licht overrated. Ja, er zitten wat serieuze haarspelden in, maar ik vond 'm zeker niet het mooist. Er rijdt ook teveel verkeer trouwens, al viel het bij ons nog engiszins mee.
De Gavia pas heeft op ons alle 3 de meeste indruk gemaakt. De combinatie van smalle weg, waanzinnige uitzichten, wat ruigere omgeving en wegdek en het gebrek aan vangrails op sommige plekken maakten het toch de absolute nummer 1. Zeker meepakken als je daar eens in de buurt bent!
Er was trouwens ook een Insta360 camera mee, maar daar moeten we nog verder mee aan de slag om dat uit te werken.