Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
MikeyMan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:03:
Goed, ben verder aan de slag met het afhandelen van de diefstal van mijn motor.

Nu vragen ze om het aangetekend versturen van kentekenbewijs, sleutels etc.
Is dit normaal? Heb hier helemaal geen goed gevoel over eerlijk gezegd.
Tis zeg maar de laatste strohalm die ik nog in handen heb voor het verder proces.
Waarschijnlijk om verzekeringsfraude te voorkomen. Ik ken wel verhalen van mensen die hun eigen motor lieten stelen en vervolgens een aantal maanden later doodleuk met dezelfde fiets op het circuit te verschijnen. Of om te voorkomen dat de motor toch weer semi-legaal in het buitenland opnieuw op kenteken kan komen, zonder hoge kosten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:46
GSX-MAN schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:07:
[Afbeelding]

Ook gistermorgen: mist in Zwitserland, in de dalen bleef het langer hangen.
Kijk je daar nou tegen Welschenrohr aan?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:25:
[...]

Waarschijnlijk om verzekeringsfraude te voorkomen. Ik ken wel verhalen van mensen die hun eigen motor lieten stelen en vervolgens een aantal maanden later doodleuk met dezelfde fiets op het circuit te verschijnen. Of om te voorkomen dat de motor toch weer semi-legaal in het buitenland opnieuw op kenteken kan komen, zonder hoge kosten.
Ja tuurlijk, afdragen is logisch. Ging me meer om het aangetekend verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 02:35
MikeyMan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:42:
[...]

Ik heb het destijds in een bubbel envelop gedaan zodat je niet echt kon voelen wat erin zat. Daarnaast aangetekend verzonden en is (gelukkig) 2x goed gegaan.

Mocht je dat echt niet vertrouwen zou je nog een koerier achtige oplossing kunnen overwegen als je geen 4 uur wilt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
MikeyMan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:42:
[...]

Sorry verkeerd begrepen

Is verzenden voor jouw risico of voor risico van de verzekeringsmaatschappij? Dat zou voor mij wel verschil maken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:25:
[...]

Ja was er wel klaar mee. sowieso twee achterbanden in het weekend. En een setje banden kost 578 euro.... Ging nergens meer over. Daarnaast regent het alleen nog maar in assen als ik er ben lijkt het wel.

RSE is totaal anders dan RA was. Nu is het natuurlijk allemaal op bmw en niet meer eigen motor (kan wel) en het is ook geen treintje rijden meer.
Had je die 600 maar moeten blijven rijden ;).

Hoe ziet een typisch RSE programma er uit? Wat is je rol als instructeur wanneer er geen treintje meer wordt gereden?
Ik zou het graag nog een keer doen, maar dan wel op een circuit wat een beetje dicht bij is / op eigen motor. Anders is het niet meer leuk wat het kost.

[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 26-09-2023 12:05 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:58:
Ik ben benieuwd of je in de winter je range mag halveren. Of heeft deze een verwarming voor de accu?
Bij wat auto’s liep de range in de kou namelijk behoorlijk af! Wel iets om in de gaten te houden.
Echt koude dagen hebben we nog niet gehad, enkele zou ik 'wat fris' willen noemen met rond de 10graden.
Maar mijn Zero lijkt er nog weinig last van te hebben. De range is maar enkele procenten lager in een frisse morgen dan op een zomers dag.
Het gebrek aan files (want lekker doorrijden) heeft vooralsnog meer impact op de range dan de kou.

Laatst was er flinke file op de A12, en rond Utrecht, 2 ongevallen op de A12, diverse banen dicht, omleidingen eenmaal in Utrecht. Heb er een half uur langer over gedaan, dus voor mij viel het wel mee. Maar de rest van het team kwam pas een uur later binnen.

Tijdens de files ging de range behoorlijk omhoog overigens, ik vertrok met 190km range / 100% SoC, en na 50km rijden (waarvan ongeveer de helft dus filteren door de files), kwam ik aan op kantoor. Met 220km range en 82% SoC. Terwijl ik normaal rond de 75% sta als ik door kan rijden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:20:
[...]

Echt koude dagen hebben we nog niet gehad, enkele zou ik 'wat fris' willen noemen met rond de 10graden.
Maar mijn Zero lijkt er nog weinig last van te hebben. De range is maar enkele procenten lager in een frisse morgen dan op een zomers dag.
Het gebrek aan files (want lekker doorrijden) heeft vooralsnog meer impact op de range dan de kou.

Laatst was er flinke file op de A12, en rond Utrecht, 2 ongevallen op de A12, diverse banen dicht, omleidingen eenmaal in Utrecht. Heb er een half uur langer over gedaan, dus voor mij viel het wel mee. Maar de rest van het team kwam pas een uur later binnen.

Tijdens de files ging de range behoorlijk omhoog overigens, ik vertrok met 190km range / 100% SoC, en na 50km rijden (waarvan ongeveer de helft dus filteren door de files), kwam ik aan op kantoor. Met 220km range en 82% SoC. Terwijl ik normaal rond de 75% sta als ik door kan rijden.
Zag toevallig 2 weken geleden in Kampen een Zero geparkeerd staan/wegrijden. Wist niet dat het een Zero was (totdat ik het google-de), had veel weg van een BMW GS maar dan zonder boxer motor :+ Bleek een Zero DSR/X te zijn, zat te wachten op het start geluid, maar reed gewoon weg (zonder geluid) :o

Leuke fietsjes! Zou ik er wel voor erbij willen (maar mijn portemonee lacht me hard uit :+ :+ )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

iMars schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:42:
[...]

Zag toevallig 2 weken geleden in Kampen een Zero geparkeerd staan/wegrijden. Wist niet dat het een Zero was (totdat ik het google-de), had veel weg van een BMW GS maar dan zonder boxer motor :+ Bleek een Zero DSR/X te zijn, zat te wachten op het start geluid, maar reed gewoon weg (zonder geluid) :o

Leuke fietsjes! Zou ik er wel voor erbij willen (maar mijn portemonee lacht me hard uit :+ :+ )
Jaa, de DSR-X, een 2023 model. Heeft standaard een dikke accu aan boord. De 17kWh variant, die van mij (de 2022) heeft dat ook maar pas na een software update. Ik heb overigens het SR/S model. Minder offroad aspiraties, maar wel echt een ideale forensfiets.

Er is inmiddels ook een t.net topic, voor wie bij wil lezen Het grote Zero Motorcycles topic

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 26-09-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
Kalevandaal schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:29:
@MikeyMan wat een ellende :(
Mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven

Afgelopen vrijdag met 2 man naar Luxemburg geweest
Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
We hebben zowat alles gehad.
Vrijdagmiddag uur na aankomst hevige regenval.
Zaterdag was veel nog vochtig, dus rustig gereden
Zondag begonnen rond 9 uur, met 5 graden en dus kouwe klauwen in de dichte mist. Rond het middaguur toch zon en 20 graden oOo
Het was weer heerlijk sturen :9
Ah, grensovergang bij Gemünd. :)
Moeilijke foto trouwens, tegen de zon, motoren verstopt achter een bord/hek. :P

Ik ga dit weekend weer naar Luxemburg. Vrijdag weg, zondag weer terug. Overdag prima weer, 's ochtends wellicht al een beetje fris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
Zag net de nieuwe Kawasaki Eliminator 500, en ik vind hem eigenlijk nog wel stoerder dan de Honda Rebel 500, waar ik stiekem al een klein beetje fan van ben (qua looks, nooit gereden). Wie weet komt er ook een nieuwe Eliminator 1100 als concurrent voor de Rebel 1100 :9~

Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/24MY_Eliminator_SE_GY1_STU__1_.png

Waar ik de designtrend van nakeds helemaal niet zo lekker vind met de kleine transformer-achtige lampen, ga ik wel goed op de nieuwe lichte cruisers hoor. :9

Misschien is het wel de leeftijd..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
mooi ding, maar 45,4 pk is wel erg weinig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

M14 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:04:
[...]

Had je die 600 maar moeten blijven rijden ;).

Hoe ziet een typisch RSE programma er uit? Wat is je rol als instructeur wanneer er geen treintje meer wordt gereden?
Ik zou het graag nog een keer doen, maar dan wel op een circuit wat een beetje dicht bij is / op eigen motor. Anders is het niet meer leuk wat het kost.
Ik ben in 2019 met ze mee geweest naar Mugello en volgens de informatie op de website is de opzet hetzelfde als toen.

Het komt erop neer dat je met 2 of 3 een groepje vormt en een dedicated instructeur toegewezen krijgt. Per sessie spreek je af met de instructeur wat het doel van de sessie is. Je gaat dus nooit zonder opdracht de baan op. Afhankelijk van je niveau/doel ga je achter/voor de instructeur rijden, of je gaat geheel vrij rijden en dan pikt de instructeur een paar rondjes aan. In alle gevallen maken ze videobeelden die na de sessie gezamenlijk worden geanalyseerd. En zo bepaal je je persoonlijk doel voor de volgende sessie. Daarnaast is de S van school ook relevant, je gaat een aantal keer de schoolbanken in en krijgt daar de theorie van het rijden op een circuit uitgelegd.

Al met al heb je het zelf in handen of het het geld waard is. Er waren er genoeg die gewoon lekker rond wilden rijden onder begeleiding maar de tips en tricks verder min of meer negeerde. Met zo'n houding is het duur en zijn er goedkopere manieren om rondjes te rijgen onder begeleiding. Maar als je open staat voor feedback en heb je hebt er een beetje aanleg voor (veel informatie kan verwerken in je rijden) dan kan je in een paar dagen flinke stappen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Modz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:51:
Het is een A2, dus max 35kW. Maar goed het is een cruiser, daar moet je rustig mee cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Hoewel hier een originele rebel staat, vind ik die nieuwe echt alles behalve mooi… voelt alsof hij tegen een muur is geknald ofzo. Tank vind ik een te rare bult geworden.

Die Kawasaki’s doen het beter indeed, die Vulcans vond ik ook nog wel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Modz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:51:
Genoeg om over de boulevard in Schevening te rijden. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Sowieso is 45pk niet “weinig” en al helemaal niet “erg weinig”.

Dit ding is toch niet gemaakt om te racen of iets?

Volgens mij heeft zo’n Himalayan 20 a 30 pk en daar kom je de wereld ook wel mee rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
iMars schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:42:
[...]

Was dat toevallig hier? :P
https://maps.app.goo.gl/fdfjMi3vqLAFwWvT9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
kneusteun schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:39:
Sowieso is 45pk niet “weinig” en al helemaal niet “erg weinig”.

Dit ding is toch niet gemaakt om te racen of iets?

Volgens mij heeft zo’n Himalayan 20 a 30 pk en daar kom je de wereld ook wel mee rond.
Met een scooter van 15 pk kan je ook de wereld rond, wil niet zeggen dat het comfortabel is. Als ik met een motor rijd, wil ik wel de mogelijkheid hebben mij snel uit bepaalde situaties te kunnen verplaatsen, ook op de snelweg. Voor mij zou, ondanks geen race aspiraties, 45 pk echt te weinig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Modz schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:09:
[...]

Met een scooter van 15 pk kan je ook de wereld rond, wil niet zeggen dat het comfortabel is. Als ik met een motor rijdt, wil ik wel de mogelijkheid hebben mij snel uit bepaalde situaties te kunnen verplaatsen, ook op de snelweg. Voor mij zou, ondanks geen race aspiraties, 45 pk echt te weinig zijn.
Dit klinkt al beter dan “45 pk is wel erg weinig”

Let vooral op het woordje “ik” wat je nu goed gebruikt ;)
Voor sommige mensen zal 45pk hele dikke prima zijn namelijk.

Edit: geen aanval ofzo, maar valt me op dat online veel mensen doen alsof een motor pas begint bij 120pk+. Laat ik daar zelf nu ook door gestuurd zijn en dus blind ging staren op pk’s.

Yay nog een edit: een Harley Iron 883 zit trouwens ook op “slechts” 49 pk (volgens Google) Dus ik gok dat alles op Nm gericht wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door kneusteun op 26-09-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:53
Wederom een mini-update van het pre-beginnersfront: sinds de laatste keer twee lessen gehad, gisteren alle langzame verrichtingen in 1 les gedaan. Volgens de instructeur zou ik na de volgende les het examen kunnen aanvragen, het schijnt goed te gaan. En theorie moet ik dus ook maar even snel halen. Ik had nog wel een beetje moeite met het constant houden van het gas, maar sinds ik mijn hand aan de buitenkant van het stuur klem zet, gaat het eigenlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Kanseleur schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:14:
Wederom een mini-update van het pre-beginnersfront: sinds de laatste keer twee lessen gehad, gisteren alle langzame verrichtingen in 1 les gedaan. Volgens de instructeur zou ik na de volgende les het examen kunnen aanvragen, het schijnt goed te gaan. En theorie moet ik dus ook maar even snel halen. Ik had nog wel een beetje moeite met het constant houden van het gas, maar sinds ik mijn hand aan de buitenkant van het stuur klem zet, gaat het eigenlijk prima.
Ik denk dat je het meeste wint met ontspannen.
Als je armen stijf zijn gaan alle horten en stoten het gas in, als je je armen wat ontspannen laat hangen zal je dat een hoop helpen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
kneusteun schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:15:
[...]
Ik denk dat je het meeste wint met ontspannen.
Als je armen stijf zijn gaan alle horten en stoten het gas in, als je je armen wat ontspannen laat hangen zal je dat een hoop helpen gok ik.
Klopt ook zeker! Maar wat ik ook deed, was bij het sturen de gashandel bewegen (gewoon, door het draaien). Dat is nu inderdaad niet meer voorgekomen door ontspanning, maar ook dat klemzetten, als een soort referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Kanseleur schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:19:
[...]

Klopt ook zeker! Maar wat ik ook deed, was bij het sturen de gashandel bewegen (gewoon, door het draaien). Dat is nu inderdaad niet meer voorgekomen door ontspanning, maar ook dat klemzetten, als een soort referentie.
Ha, dat had ik ook altijd bij de wegrijden uit parkeervak oefening. Na een paar jaar rijden ebt dat wel weg gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
geert_s schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:37:
[...]

Ha, dat had ik ook altijd bij de wegrijden uit parkeervak oefening. Na een paar jaar rijden ebt dat wel weg gelukkig ;)
Haha, wel ja, neem de tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tis zeg maar de laatste strohalm die ik nog in handen heb voor het verder proces.
Wie zijn “ze” in dit verhaal? De verzekering? RDW? De pliessie?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kanseleur schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:14:
Top :) …….heb je er ook schik van nog? d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanseleur
Fraggert schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:50:
[...]

Top :) …….heb je er ook schik van nog? d:)b
Het enige dat ik anders zou doen, is dat ik veel eerder was gaan lessen… Het is echt superleuk, vooral dat je eerst iets niet kan en met wat oefenen opeens wel. Verder vind ik het nog wel een andere wereld hoor, het perspectief op de weg is echt anders dan vanuit een auto. Ik voelde gisteren de temperatuur ook veel beter (daarvoor gelest toen het echt warm was). Dus ja, zeker schik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Kanseleur schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:54:
[...]

Het enige dat ik anders zou doen, is dat ik veel eerder was gaan lessen… Het is echt superleuk, vooral dat je eerst iets niet kan en met wat oefenen opeens wel. Verder vind ik het nog wel een andere wereld hoor, het perspectief op de weg is echt anders dan vanuit een auto. Ik voelde gisteren de temperatuur ook veel beter (daarvoor gelest toen het echt warm was). Dus ja, zeker schik!
Ik rijd nu steeds meer motor in plaats van auto, ook voor woon-werk e.d.
Als ik nu weer eens de auto pak schrik ik er een soort van hoe weinig overzicht je eigenlijk hebt. Je zit laag, overal stijlen in je beeld en mega grote dode hoeken overal... Het is toch heerlijk dat als je je kop draait je ook daadwerkelijk overal kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Ja, je bent veel meer met echt rijden bezig. Alleen al de machine bedienen is erg leuk, iit een auto met automaat en tig veiligheidssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ga denk ik overstag en ga gewoon goede knie beschermers halen.
Ben helemaal klaar met die dingen in de broek die eigenlijk nooit goed zitten….
Iemand tips ervaringen?
Denk dat de leatt double axis wel een goed begin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fraggert schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:47:
[...]

Wie zijn “ze” in dit verhaal? De verzekering? RDW? De pliessie?
ABS-Tracer in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanseleur
Ik moet het eigenlijk even goed teruglezen, maar is dit geen verzekeringskwestie. Dat ABS-tracer is een particulier bedrijf, die zijn verder aan niemand verantwoording schuldig (tenzij jij bij onvrede weer een zaak tegen ze aanspant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kanseleur schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:26:
[...]

Ik moet het eigenlijk even goed teruglezen, maar is dit geen verzekeringskwestie. Dat ABS-tracer is een particulier bedrijf, die zijn verder aan niemand verantwoording schuldig (tenzij jij bij onvrede weer een zaak tegen ze aanspant).
Abs tracer is door de verzekering ingeschakeld om eventueel te kijken of ze de motor terug kunnen vinden. Maar ik ben erg voorzichtig met het afdragen van het laatste bewijsmateriaal. Dus dit voelt niet heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Na de diefstal heb je imho alleen te maken met de politie (voor de aangifte) en je eigen verzekeringsmaatschappij. Kenteken en sleutels opsturen naar een derde partij lijkt mij niet de weg die ik zou bewandelen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
botoo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:38:
[...]

Na de diefstal heb je imho alleen te maken met de politie (voor de aangifte) en je eigen verzekeringsmaatschappij. Kenteken en sleutels opsturen naar een derde partij lijkt mij niet de weg die ik zou bewandelen.
Het is juist de verzekeringsmaatschappij die zo'n derde partij inschakelt.

Bron: ik heb al 5 motor diefstallen meegemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanseleur
pl0xs schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:02:
[...]

Okay, maar dan zou ik de verzekeringsmaatschappij ook verantwoordelijk houden voor het proces. Ik snap de twijfel van Mikey wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

ouch x5 }:|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:59:
[...]

Ik rijd nu steeds meer motor in plaats van auto, ook voor woon-werk e.d.
Als ik nu weer eens de auto pak schrik ik er een soort van hoe weinig overzicht je eigenlijk hebt. Je zit laag, overal stijlen in je beeld en mega grote dode hoeken overal... Het is toch heerlijk dat als je je kop draait je ook daadwerkelijk overal kunt kijken.
Het is dat ik m'n gereedschap en materialen e.d niet mee kan nemen op de motor, maar anders.. Inderdaad. Ik rijdt veel liever motor dan auto :)

Had een dagje vrij, begin van de middag vertrokken en nu net weer thuis. Denk een 150km gereden ofzo, valt mee. Maar toch, blijft mooi.

Oh en @MikeyMan, zomaar de sleutels en papieren opsturen zou ik niet doen. Zeker niet voor je de verzekeraar gesproken hebt en deze daar specifiek iets over gezegd heeft.

Van mij is ooit wel een auto gestolen, en toen moest ik ook de papieren en de sleutels afgeven. Maar dat dan wel bij de verzekeraar zelf. Hoe het daarna is gelopen, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ik een maand na de diefstal geld kreeg van de verzekering.

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 26-09-2023 20:13 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat zegt ABS-Tracer idd... maar ik wil wel zwart op wit hebben van CombiMotors of Quakel Assurantiën dat ik geen gezeur geef met het afdragen van het spul. Laat ik daar nou net niks van gehoord hebben verder.

Morgen maar ff bellen. Neig toch naar een tripje naar Apeldoorn.

Ben jij ook bekend met deze specifieke partij?

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 26-09-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik heb een klein vraagje.

Sinds 2 weken voelt mijn motor echt heel anders aan, het voelt heel erg alsof de motor te graag linksom wilt gaan liggen. Als ik de motor op CC zet, en dan rechts rijdt, gaat die erg snel naar links toe. Ik heb online wat gezocht en kan komen voor de voorwiel of de band die uit balans is

Het rijden op de motor voelt echt niet lekker aan voor mij, ik rij er wel mee ivm dat het moet. Alleen heb ik steeds het gevoel dat als ik een bocht linksom iets te snel pak, mijn motor onder mij weg kan vliegen.

Niet heel ideaal om eerlijk te zijn.

Nog wat tips hoe ik dit mogelijk zelf nog verser kan checken voordat ik mijzelf weer voor schut zet bij de dealer die zegt niks mis hoor.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
MikeyMan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:04:
[...]
Ben jij ook bekend met deze specifieke partij?
Nee, een andere partij in Capelle aan den IJssel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:47:
[...]

Ik heb een goed inruil voorstel gekregen voor mijn Guzzi op een jong gebruikte Aprilia Tuareg.
Zwart rode uitvoering, van 2022 met iets van 3500km op de klok. Morgen even langs rijden.
Gefeliciteerd met je aankoop, mooi ding! En al wat zand in het bandenprofiel zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@Naif0n
Ik zou zelf ook gewoon even langsrijden, kan sowieso meer rust geven in het hoofd.

Ik weet niet wat voor een model het is, maar kan de band zijn, een rem die aan 1 kant iets aanloopt een balhoofd lager. Heb je al geprobeerd het wiel los te zetten op een bok of krat pils? Voelt dat allemaal wel normaal en soepel? Band paar keer rondslingeren kijken of je wat geks hoort of ziet.

Ik neem aan dat je hem wel een keer in de vrij hebt laten lopen en het stuur dan los liet? Of is het zo erg dat dat niet kan?

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prxYfmtkGY-YHUvQooH7HzraS88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0bP7FiPFLA1N4rBOcnqDbiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Check, mee naar huis genomen: 1 stuks Aprilia Tuareg 660, Martian Red.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBwS70BN9rK5HqBsgcsyCwZm8B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEmSSIfdCabhB2WqHsNryDyV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 26-09-2023 22:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Yup... daar was ik :) Was jij op die Zero Adventure (leuke woordspeling hahaha)

Edit: op deze plek

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 26-09-2023 22:35 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
iMars schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:32:
[...]

Yup... daar was ik :) Was jij op die Zero Adventure (leuke woordspeling hahaha)

Edit: op deze plek
Jup. Heel toevallig dat ik je bericht las. Lees hier niet altijd mee namelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQrtZrrjPIZcbO_horUUAlcZBmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QEAL83WJaEQ7aWklRznAvTs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had een Android based gps tablet gekocht voor de nieuwe motor omdat ik uit het archaïsche Garmin ecosysteem wilde.

Helaas heeft dat tablet een erg grote en onhandig geplaatste stekker om de tablet te voeden via pogo pins. Die stekker hangt dan over je normale dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjnZ91elG595ZQ9o9HhqI9d0Bx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYRQnTfHbr8nhb8jktv3nUr5.jpg?f=fotoalbum_large

Dus, ff avondje geknutseld, stekker en printplaat door gemeten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZIMe-9ukJP6JAsHUNfplsjiXQE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCHZQQ7awdFuWYkkKrSjwty1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVgb6dlotkAC9ej6Mu1uBNFavu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIvSUe35PV08dy4l18wSPcnV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XEzTEG9-XxgMMprhxi21ia8wjo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1UxhYy94koI39lbn7FE0emt.jpg?f=fotoalbum_tile

Toen kabel doorgeknipt en doorgevoerd op een goeie plek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMHae8afGEuJa4TqiG9BWWBK50c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7una8PWzEaAEvhirF8BGCop.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdJdl9S9x2smJCVuQv9KWNW8oHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ok0oTwMmlt2hlHyATASsTRW0.jpg?f=fotoalbum_tile

Gesoldeerd en hot glue er op tegen trillingen, en weer dicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzqbFgAtqxhfaqZqDtDYZjO_400=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKGtcG8L2ygYXMiWjS6PtVvA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85YtEnEwedK7ofw0WLwrUqBYx7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZeEkK1K6k1zfYs1hLAKqk7c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StHnOBp-11UwuEW8Yte8c1A3omk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pER2dwLBJ7y7wwGRmIBWc2o7.jpg?f=fotoalbum_tile

En dan heb je een tablet zonder lelijke voedingskabel er onderuit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alAPD25yCgRUaIP7cQASbN3bkxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTl3YLFq3BncLtxbLiITQl2w.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXZ3g30uMj6iH4MOfQ-231KzmT4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XgAv0ZqADitXUtLm8yDsFtl.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu weer wachten op levering van de Huskie…

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Naif0n
kneusteun schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:14:
@Naif0n
Ik zou zelf ook gewoon even langsrijden, kan sowieso meer rust geven in het hoofd.

Ik weet niet wat voor een model het is, maar kan de band zijn, een rem die aan 1 kant iets aanloopt een balhoofd lager. Heb je al geprobeerd het wiel los te zetten op een bok of krat pils? Voelt dat allemaal wel normaal en soepel? Band paar keer rondslingeren kijken of je wat geks hoort of ziet.

Ik neem aan dat je hem wel een keer in de vrij hebt laten lopen en het stuur dan los liet? Of is het zo erg dat dat niet kan?
Gaat om en R1250GS Adventure. Is natuurlijk dezelfde motor waarmee ik gevallen ben 2000km terug. Dus het kan zijn dat er toch iets verbogen is, en dus tijd nodig had om langzaam erger te worden.

Als ik hem op de bok zet, en het voorwiel los kan laten draaien, valt het me wel op dat die relatief snel stopt met draaien. Het probleem van het naar links gaan is op hoge snelheid minder, maar op lage snelheid is het voor mij heel duidelijk dat die dit doet, in zijn vrij doet die dit ook maar dan nog sneller omdat je aan het de-accelereren bent natuurlijk.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:30:
[Afbeelding]

Check, mee naar huis genomen: 1 stuks Aprilia Tuareg 660, Martian Red.[Afbeelding]
Die tweede foto, arme guzzi op de achtergrond.

Deed me beetje denken aan die meme
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bujalVilKZ3HuCfMxsSkyzP3KRQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ba1WdnQLi79OyCYssVBUwgz1.jpg?f=user_large

Maar super vet!

• kneusteun
Naif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:32:
[...]

Gaat om en R1250GS Adventure. Is natuurlijk dezelfde motor waarmee ik gevallen ben 2000km terug. Dus het kan zijn dat er toch iets verbogen is, en dus tijd nodig had om langzaam erger te worden.

Als ik hem op de bok zet, en het voorwiel los kan laten draaien, valt het me wel op dat die relatief snel stopt met draaien. Het probleem van het naar links gaan is op hoge snelheid minder, maar op lage snelheid is het voor mij heel duidelijk dat die dit doet, in zijn vrij doet die dit ook maar dan nog sneller omdat je aan het de-accelereren bent natuurlijk.
Zou toch even langs garage gaan.
Klinkt inderdaad alsof er een schijf of iets aanloopt.
Misschien zelfs iets krom of scheef door val.

Weet niet hoe je garagist is, maar meestal kost zoiets niet eens wat.

• Naif0n
kneusteun schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:37:
[...]

Zou toch even langs garage gaan.
Klinkt inderdaad alsof er een schijf of iets aanloopt.
Misschien zelfs iets krom of scheef door val.

Weet niet hoe je garagist is, maar meestal kost zoiets niet eens wat.
Ik was er nog 2 weken terug geweest, alleen is het probleem erger geworden in die 2 weken tijd. Heeft toen ook iemand om gereden alleen trok die nog niet zo heel erg naar links toe. Nu is het echt aanwezig met zekerheid. Misschien als ze het toelaten, even op 1 van hun R1250GSas rijden om te zien of het hetzelfde voelt. Maar ik zal het wel horen.

Het is een officiele BMW motorraddealer, dus dat zou allemaal goed moeten zijn natuurlijk :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:35:
[...]

Die tweede foto, arme guzzi op de achtergrond.

Deed me beetje denken aan die meme
[Afbeelding]

Maar super vet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtYcZrpS7pD9Xgniv_sv0Pp1KgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hg5Fb740DQHQ0jpbUQ4QLIPf.jpg?f=fotoalbum_large
:')

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Nog vette plannen naast valbeugels?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
JaICTDronten schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:39:
[...]

Jup. Heel toevallig dat ik je bericht las. Lees hier niet altijd mee namelijk.[Afbeelding]
Gaaf ding :) Kom ze 'in het wild' eigenlijk nooit tegen (elektrische motors in algemeen eigenlijk). Laatst eentje die door de straat reed. Geluid is wel wennen, maar ik vind elektrisch voor een mogelijke volgende motor wel steeds meer een optie worden geloof ik. :)

Heel wat anders: er zijn hier vast meer mensen die een bril dragen. Normaal gesproken draag ik gewoon mijn normale bril onder mijn helm, maar ik heb het idee dat op de lange termijn de pootje daarvan het niet zo leuk vinden om klem te zitten in een helm.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met speciale brillen voor onder een helm? En zo ja, wat zijn die ervaringen, en wat zijn aan- en/of afraders? :)

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 27-09-2023 09:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• iMars

iMars

Full time prutser

JaICTDronten schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 22:39:
[...]

Jup. Heel toevallig dat ik je bericht las. Lees hier niet altijd mee namelijk.[Afbeelding]
Da's dan wel weer heul toevallig ja :o Vette motor _/-\o_

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:26:
Nog vette plannen naast valbeugels?
Noppen, en dat was het voorlopig wel even.
Ben er nog niet uit welke, wat er nu op zit, Scorpion Rally nog iets is echt een wegband.
Dus ik wil eigenlijk zo ver mogelijk de noppen kant op gaan als 2de setje.

Verder wil ik er zo min mogelijk gewicht bij op hebben, dus een valbeugel is het voor nu wel.
Op de Guzzi had ik een decat daarmee een stuk gewicht er onderuit en minder hitte aan mijn voeten.
Maar wel na een paar duizend kilometer flink wat geluid meer.
Dat wil ik eigenlijk niet meer, beetje stil door het bos rijden werkt veel beter heb ik gemerkt.
Hoe minder aandacht hoe beter ;)

Oh en ik wil nog wel zo een ding bestellen om hem in de garage met het achterwiel van de grond te zetten.
Ben alleen vergeten hoe dat heet?? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:11:
[...]

Ben er nog niet uit welke, wat er nu op zit, Scorpion Rally nog iets is echt een wegband.

Verder wil ik er zo min mogelijk gewicht bij op hebben, dus een valbeugel is het voor nu wel.
Op de Guzzi had ik een decat daarmee een stuk gewicht er onderuit en minder hitte aan mijn voeten.
Dat wil ik eigenlijk niet meer, beetje stil door het bos rijden werkt veel beter heb ik gemerkt.

Oh en ik wil nog wel zo een ding bestellen om hem in de garage met het achterwiel van de grond te zetten.
Weet je zeeeeeeker dat dat alles is? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0jq3LeN6jWbH7l1GkqAE3Vgvx8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WC8pZay4TG0Dm3SgE8TfseFh.webp?f=fotoalbum_large
https://rubberdust.com/pr...tuareg-660-super-sportivo 8)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Naif0n schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:13:
Ik heb een klein vraagje.

Sinds 2 weken voelt mijn motor echt heel anders aan, het voelt heel erg alsof de motor te graag linksom wilt gaan liggen. Als ik de motor op CC zet, en dan rechts rijdt, gaat die erg snel naar links toe. Ik heb online wat gezocht en kan komen voor de voorwiel of de band die uit balans is

Het rijden op de motor voelt echt niet lekker aan voor mij, ik rij er wel mee ivm dat het moet. Alleen heb ik steeds het gevoel dat als ik een bocht linksom iets te snel pak, mijn motor onder mij weg kan vliegen.

Niet heel ideaal om eerlijk te zijn.

Nog wat tips hoe ik dit mogelijk zelf nog verser kan checken voordat ik mijzelf weer voor schut zet bij de dealer die zegt niks mis hoor.
Even wat basis dingen..
Banden op druk, en niet gecupt? Beide checken aub.

Zelf heb ik dit ook gehad na een kapot as lager. Paar tientjes verder en hij was weer kaarsrecht.

Sleept een van de remmen, voelt de ene schijf veel warmer dan de ander?

Mocht dit het niet zijn, is dit kinderspel voor een ervaren monteur, dus bel er een in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 27-09-2023 09:26 ]

• kneusteun
[...]

Ah ja precies zoals ik ook bezig ben. Proberen het allemaal zo licht mogelijk te houden.
En inderdaad ook netjes volgens de regels.

Barkbusters heb ik genomen in de hoop nooit mijn hendels te breken, dat is redelijk einde verhaal als je je koppeling kwijt bent en ook je voorrem is best handig.

Wat ook qua gewicht best nog scheelt is accu en uitlaat.

Bandjes heb ik nu de Karoo 3 en eigenlijk weinig te klagen behalve dat ze nogal zwieperig (is dat een woord?) achter aanvoelen. Dus als deze op zijn weer terug naar tkc80 of iets in die richting. Zeker nu het modderig gaat worden denk ik niet verkeerde keuze.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgYIrlArkJYrZrwat5zTYzsvRXk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OzHMKVq6dRPlWdHt06E1v8BW.png?f=user_large

Ik heb een garagedeuropener geintegreerd op m'n striple. Beetje aanklooien met esp8266s en een relais om het "knopje" van de deurmotorunit in te drukken. Werkt prima. Maar ipv 2 van die platte batterijtjes zou ik liever de 5V van de USB-aanlsuiting onder de buddy gebruiken. En dan niet via de USB-aansluiting, maar deze stekker die in de kabelboom klikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8Xm96Xe4lgUPmG94YOm3jCcAUc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NXQupw5jRV7Zp40NRm1Ijrxt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK8qpu-Hu0mQvho9ukrSwyfY2cw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cMWkphUsne2uOLw6N8JKBdwn.png?f=user_large

Is dit nu een generieke stekker, of een custom job van dhr triumph m/v/x?

~30 duuro voor een stekkertje, inc de USB-aansluiting, is me net een beetje te gortig gezien ik alleen de connector nodig heb.

Er staat helaes ook niet iets van een modelnr op de plug.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• kneusteun
Let wel op dat die stickersets er echt een stuk minder uitzien in real life.
Ik had er een gevonden die de oude xtz kleurstelling op de t7 zou nabootsen.
Maar ik had er een paar gezien in het echt en het is zo duidelijk een stickersets dat ik blij ben met de keuze het niet te doen, en de juiste kleur te kopen voor wat extra centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
@steveman Het heeft wel wat weg van een Deutsch connector: https://www.bing.com/vide...12F7FE57A30FCBDB09E612F7F

Maar ook weer niet, dus zeker ben ik er absoluut niet van.

Als ik deze site bekijk: https://www.easternbeaver...onnectors/connectors.html
zou het misschien ook een Sumitomo DL 090 kunnen zijn.
Om precies te zijn de 2P090WP-DL-SPA-F-S of de 2P090WP-DL-SPA-F-L (female) en de 6P090WP-DL-M-S of 6P090WP-DL-M-L (male). Let even op het juiste typenummer ivm de aderdikte.
Vergelijk de connectoren in je hand eens met de foto's, waarschijnlijk weet je het dan zeker. :)

[ Voor 49% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-09-2023 10:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 11:04
@Bommes Ben je het kettingsmeren al beu? })

• Bommes
Dat ja.. (y)
Heel gaaf.. meer Italiaanse vlaggen is sowieso goed natuurlijk 8)
kneusteun schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:51:
[...]

Ah ja precies zoals ik ook bezig ben. Proberen het allemaal zo licht mogelijk te houden.
En inderdaad ook netjes volgens de regels.

Barkbusters heb ik genomen in de hoop nooit mijn hendels te breken, dat is redelijk einde verhaal als je je koppeling kwijt bent en ook je voorrem is best handig.

Wat ook qua gewicht best nog scheelt is accu en uitlaat.

Bandjes heb ik nu de Karoo 3 en eigenlijk weinig te klagen behalve dat ze nogal zwieperig (is dat een woord?) achter aanvoelen. Dus als deze op zijn weer terug naar tkc80 of iets in die richting. Zeker nu het modderig gaat worden denk ik niet verkeerde keuze.
De barkbusters van mijn Guzzi had ik achtergehouden bij inruil.
Die paste gewoon 1 op 1 op de Tuareg, zonder ga ik ook niet meer rijden offroad.
Moet dat dan?? :P

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
[...]

paddock

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
gewoon osco aanschaffen erg fijn om je ketting goed in de olie te houden

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
timmie271 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:33:
[...]

Geef me dat adres even, een set kostte me 290 nu en dan liggen ze alleen nog in de garage :+

Wel een vriendelijke bandenboer gevonden die ze op de velg zeg voor 2 tientjes. Ook heel blij mee want de bandjes gaan nog vrij hard hier ondanks de milde temperaturen in de Dolomieten :9
Hee ik zat vorige week ook in de Dolomieten :)

Heb er met twee vrienden een weekje rondgereden, ik op m'n CB1000R en verder een 1290 Super Duke en een 1190 Super Adventure. We hadden als start- en eindpunt een hotelletje in Sterzing vlak over de grens van Oostenrijk-Italië. Daar konden we de auto en motortrailer in de parkeergarage laten staan en vanaf daar hebben we een rondrit van ruim 1000km door de Dolomieten gedaan, verdeeld over 4 dagen. De overnachtingen hadden we verder niet gepland. Dat was een kwestie van richting het einde van de middag eens de booking.com app erbij pakken en iets leuks in de buurt opzoeken. Dat is goed bevallen. Je komt zo nog eens ergens.

Voor mij was dit m'n eerste serieuze motorvakantie en dat smaakt toch echt wel naar meer hoor. Er zijn al voorzichtig wat plannen voor een weekje Pyreneeën aan het vormen.

Vraag me niet welke passen we hebben gehad. We telden er iig al meer dan 20 _/-\o_
De Stelvio zat er trouwens ook tussen, maar die vind ik toch wel licht overrated. Ja, er zitten wat serieuze haarspelden in, maar ik vond 'm zeker niet het mooist. Er rijdt ook teveel verkeer trouwens, al viel het bij ons nog engiszins mee.
De Gavia pas heeft op ons alle 3 de meeste indruk gemaakt. De combinatie van smalle weg, waanzinnige uitzichten, wat ruigere omgeving en wegdek en het gebrek aan vangrails op sommige plekken maakten het toch de absolute nummer 1. Zeker meepakken als je daar eens in de buurt bent!

Er was trouwens ook een Insta360 camera mee, maar daar moeten we nog verder mee aan de slag om dat uit te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRYN9qenRA2GYOLCWj_ooWjJ-tE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MHnBqVe4IipxuYUaN4MUVFu4.jpg?f=user_large

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:08

jeroenathome

Een regel tekst

BM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:51:
[...]

Heel wat anders: er zijn hier vast meer mensen die een bril dragen. Normaal gesproken draag ik gewoon mijn normale bril onder mijn helm, maar ik heb het idee dat op de lange termijn de pootje daarvan het niet zo leuk vinden om klem te zitten in een helm.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met speciale brillen voor onder een helm? En zo ja, wat zijn die ervaringen, en wat zijn aan- en/of afraders? :)
Ik rij al bijna 10 jaar motor met een gewone bril. Nooit problemen mee gehad met het opzetten van een helm of verbogen pootjes. In het begin was het nog een integraal helm waarbij je eerst de helm op moest zetten voordat je de bril op kon doen. Tegenwoordig heb ik de Shoei Neotec II. Hierbij kan ik de bril oplaten. Alleen met een klein beetje kracht de helmopening iets groter maken. Gaat ondertussen al 5 jaar zonder enige problemen.

Waar ik nog wel steeds mee zit is dat de bril beslaat. Zeep op de bril werkt hooguit 1 dag en andere middeltjes geven hetzelfde resultaat. Door het vizier iets open te laten is de overlast bijna weg tenzij ik stil sta. Het vizier is voorzien van Pin-lock en dat werkt super.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
jeroenathome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:52:
[...]

Ik rij al bijna 10 jaar motor met een gewone bril. Nooit problemen mee gehad met het opzetten van een helm of verbogen pootjes. In het begin was het nog een integraal helm waarbij je eerst de helm op moest zetten voordat je de bril op kon doen. Tegenwoordig heb ik de Shoei Neotec II. Hierbij kan ik de bril oplaten. Alleen met een klein beetje kracht de helmopening iets groter maken. Gaat ondertussen al 5 jaar zonder enige problemen.

Waar ik nog wel steeds mee zit is dat de bril beslaat. Zeep op de bril werkt hooguit 1 dag en andere middeltjes geven hetzelfde resultaat. Door het vizier iets open te laten is de overlast bijna weg tenzij ik stil sta. Het vizier is voorzien van Pin-lock en dat werkt super.
Mijn bril beslaat alleen als ik 'm te dicht tegen m'n hoofd aan druk, en m'n wenkbrauwen de ventilatie afsluiten. Wellicht dus eens proberen je bril iets van je hoofd af te zetten? 0,5cm is genoeg bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@_eLMo_ Dan zou de bril op het puntje van mijn neus geplaatst moeten worden. Het probleem is op zijn grootst als ik stil sta of langzaam rij. Met een beetje rijwind (+30 km/h) verdwijnt het als sneeuw voor de zon.

Het is ook zo dat dit bij het uitademen ontstaat. Blijkbaar ontstaat er luchtcirculatie als ik uit mijn neus adem. Met de mond kan ik de lucht direct uit de helm blazen en komt het niet voor.

Alleen nog het volgende uitdaging oplossen: Ik heb een Garmin Zumo XT. Als ik routes in de reisplanner wil hebben moet ik deze importeren. Dit is geen probleem en werkt goed. Ook met Garmin drive op de smartphone is dit zo voor elkaar.

Als ik de route wil importeren komt er een lijst de nieuwe routes, maar ook alle oude routes die ooit zijn geïmporteerd in reisplanner. Is het mogelijk om deze lijst op te schonen? Ondertussen staan er 20 a 30 routes in en dit gaat dus alleen maar meer worden. Ik ben extra tijd kwijt omdat ik de nieuwe route niet in de lijst kan vinden. Dit komt onder andere doordat veel van de routes voor de MC zijn waarvan de namen op elkaar lijken.

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

@InZane Ja, ik herken dat gevoel van overrated.

Een vriend had me aangeraden de Grand Ballon in de Vogezen te doen, dat heb ik maandag dan ook gedaan. Hij had al aangegeven dat het een heel serieuze route was, dus ik was benieuwd. Maar ik had ervoor 's morgens de Ballon d'Alsace gereden, en heb in het tempo waarin ik het landschap aan me voorbij zag gaan die hele Grand Ballon wel gereden, maar een beetje gemist wanneer ik dan over dat stuk parcours reed. Maar goed, de hele rit was wel heel mooi.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
GSX-MAN schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:01:
@InZane Ja, ik herken dat gevoel van overrated.

Een vriend had me aangeraden de Grand Ballon in de Vogezen te doen, dat heb ik maandag dan ook gedaan. Hij had al aangegeven dat het een heel serieuze route was, dus ik was benieuwd. Maar ik had ervoor 's morgens de Ballon d'Alsace gereden, en heb in het tempo waarin ik het landschap aan me voorbij zag gaan die hele Grand Ballon wel gereden, maar een beetje gemist wanneer ik dan over dat stuk parcours reed. Maar goed, de hele rit was wel heel mooi.
Heb je ook de Route des Crêtes greden? Die mag je niet missen als bij de Grand Ballon bent.

• geert_s
BM schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:51:
[...]

Gaaf ding :) Kom ze 'in het wild' eigenlijk nooit tegen (elektrische motors in algemeen eigenlijk). Laatst eentje die door de straat reed. Geluid is wel wennen, maar ik vind elektrisch voor een mogelijke volgende motor wel steeds meer een optie worden geloof ik. :)

Ik heb een systeemhelm, dat is vooral makkelijk met de helm op- en afzetten zonder je bril af te moeten doen. Verder nooit problemen met de pootjes van de bril.
Die peuter die af en toe mijn bril van mijn hoofd afrukt daarentegen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
jeroenathome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:00:
@_eLMo_ Dan zou de bril op het puntje van mijn neus geplaatst moeten worden. Het probleem is op zijn grootst als ik stil sta of langzaam rij. Met een beetje rijwind (+30 km/h) verdwijnt het als sneeuw voor de zon.

Het is ook zo dat dit bij het uitademen ontstaat. Blijkbaar ontstaat er luchtcirculatie als ik uit mijn neus adem. Met de mond kan ik de lucht direct uit de helm blazen en komt het niet voor.
Ik heb dezelfde helm en heb het ook een beetje, maar eigenlijk alleen bij stilstaan als het echt koud is. Heb je breath guard die je er ooit bij hebt gekregen wel ingedaan? Die schermt de airflow een beetje af van neus richting boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
InZane schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:47:
[...]

Hee ik zat vorige week ook in de Dolomieten :)

Heb er met twee vrienden een weekje rondgereden, ik op m'n CB1000R en verder een 1290 Super Duke en een 1190 Super Adventure. We hadden als start- en eindpunt een hotelletje in Sterzing vlak over de grens van Oostenrijk-Italië. Daar konden we de auto en motortrailer in de parkeergarage laten staan en vanaf daar hebben we een rondrit van ruim 1000km door de Dolomieten gedaan, verdeeld over 4 dagen. De overnachtingen hadden we verder niet gepland. Dat was een kwestie van richting het einde van de middag eens de booking.com app erbij pakken en iets leuks in de buurt opzoeken. Dat is goed bevallen. Je komt zo nog eens ergens.

Voor mij was dit m'n eerste serieuze motorvakantie en dat smaakt toch echt wel naar meer hoor. Er zijn al voorzichtig wat plannen voor een weekje Pyreneeën aan het vormen.

Vraag me niet welke passen we hebben gehad. We telden er iig al meer dan 20 _/-\o_
De Stelvio zat er trouwens ook tussen, maar die vind ik toch wel licht overrated. Ja, er zitten wat serieuze haarspelden in, maar ik vond 'm zeker niet het mooist. Er rijdt ook teveel verkeer trouwens, al viel het bij ons nog engiszins mee.
De Gavia pas heeft op ons alle 3 de meeste indruk gemaakt. De combinatie van smalle weg, waanzinnige uitzichten, wat ruigere omgeving en wegdek en het gebrek aan vangrails op sommige plekken maakten het toch de absolute nummer 1. Zeker meepakken als je daar eens in de buurt bent!

Er was trouwens ook een Insta360 camera mee, maar daar moeten we nog verder mee aan de slag om dat uit te werken.

[Afbeelding]
Heb jullie niet gespot in ieder geval, wel andere Nederlanders :P

Hier in week tijd 3850km gereden (net zoveel als in juni/juli) maar dan inclusief heen en terug rijden.

Geen idee hoeveel passen wij hebben gereden, de één was beter dan de ander in ieder geval. Zowel qua uitzicht als wegdek in sommige gevallen :X

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@jeroenathome je kan de eerder geïmporteerde tracks wissen in de “Sporen” / “Tracks” app op je Zumo als het goed is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmorgen contact gehad met CombiMotors. Gaven aan dat het proces via ABS Tracer in principe standaard is. Gevraagd of ik de sleutels etc. Ook bij hun mocht inleveren. Dat was geen probleem. Dus zojuist alles ingeleverd. Nu de dagen aftellen en hopelijk weer wat slapen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:57:
@steveman Het heeft wel wat weg van een Deutsch connector: https://www.bing.com/vide...12F7FE57A30FCBDB09E612F7F

Maar ook weer niet, dus zeker ben ik er absoluut niet van.

Als ik deze site bekijk: https://www.easternbeaver...onnectors/connectors.html
zou het misschien ook een Sumitomo DL 090 kunnen zijn.
Om precies te zijn de 2P090WP-DL-SPA-F-S of de 2P090WP-DL-SPA-F-L (female) en de 6P090WP-DL-M-S of 6P090WP-DL-M-L (male). Let even op het juiste typenummer ivm de aderdikte.
Vergelijk de connectoren in je hand eens met de foto's, waarschijnlijk weet je het dan zeker. :)
Oh nice, dat zijn mooie aanknopingspunten, ik ga ze bekijken!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
timmie271 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:25:
[...]

Heb jullie niet gespot in ieder geval, wel andere Nederlanders :P

Hier in week tijd 3850km gereden (net zoveel als in juni/juli) maar dan inclusief heen en terug rijden.

Geen idee hoeveel passen wij hebben gereden, de één was beter dan de ander in ieder geval. Zowel qua uitzicht als wegdek in sommige gevallen :X
Oef, heen en terug met de motor? Was dat wel een beetje te doen?
Sowieso al dapper dat je die passen met een sportfiets hebt gereden. Die heb ik niet veel gezien. Je werd wel doodgegooid met GS'en :O Zag bovenop de Stelvio nog wel iemand met een ouwe R6 _/-\o_

Over uitzicht gesproken.. een mooie foto vanaf de top van de Stelvio zat er ook niet in bij ons:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkFk-3DsbxfSbdSdnfZ_1-Ajh7M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J0PmeCfrbarjr9GWPymnwffG.jpg?f=user_large

Het was d'r koud ook, dus even wat gedronken, een fout souvenirtje voor m'n vrouw gekocht en snel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joris748 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:09:
[...]

Heb je ook de Route des Crêtes greden? Die mag je niet missen als bij de Grand Ballon bent.
Ja, 's morgens eerst vanuit Zwitserland via Belfort naar de Ballon d'Alsace, door naar de Markstein en Grand Ballon, lus linksom terug naar de Markstein en daarna naar het noorden via de Route des Crêtes richting Schlucht.

Dit was mijn route:

https://www.routeyou.com/...dag-4-onder-constructie-2

[ Voor 11% gewijzigd door GSX-MAN op 27-09-2023 13:36 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:11:
[...]

Oef, heen en terug met de motor? Was dat wel een beetje te doen?
Sowieso al dapper dat je die passen met een sportfiets hebt gereden. Die heb ik niet veel gezien. Je werd wel doodgegooid met GS'en :O Zag bovenop de Stelvio nog wel iemand met een ouwe R6 _/-\o_

Over uitzicht gesproken.. een mooie foto vanaf de top van de Stelvio zat er ook niet in bij ons:

[Afbeelding]

Het was d'r koud ook, dus even wat gedronken, een fout souvenirtje voor m'n vrouw gekocht en snel weer verder.
Mistte vooral de cruisecontrol :P

De foto met mooi uitzicht heb ik wel, maar niet zelf gemaakt dus niet direct paraat. Wij hebben maar een paar bochtjes naar beneden en omhoog gereden voor de fotograaf in juli.

En de laatste dagen was het zeker weten fris! De zaterdagmorgen lag er zelfs sneeuw op de stelvio hoorden wij later van anderen.

• InZane
timmie271 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:30:
[...]

Mistte vooral de cruisecontrol :P

De foto met mooi uitzicht heb ik wel, maar niet zelf gemaakt dus niet direct paraat. Wij hebben maar een paar bochtjes naar beneden en omhoog gereden voor de fotograaf in juli.

En de laatste dagen was het zeker weten fris! De zaterdagmorgen lag er zelfs sneeuw op de stelvio hoorden wij later van anderen.
Nou, ik ben toch wel blij dat wij een aanhanger hadden gehuurd. Onderweg een paar keer bestuurder wisselen en je bent 'zo' thuis.

We zijn vrijdag alweer richting Nederland gereden. Als het mooi weer was geweest hadden we nog wel een leuk rondje motorrijden bedacht en waren we pas zaterdag richting NL vertrokken, maar de weersverwachtingen waren nogal nat. Onderweg terug flink wat regen gehad en een flinke file door politiecontrole in Oostenrijk (wij mochten doorrijden) en die eeuwige wegwerkzaamheden in Duitsland.

De CB heeft 't trouwens super gedaan afgelopen week. Er werd 'stevig' gereden, maar ik kon de KTM koppelmonsters aardig bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
InZane schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:50:
[...]

Nou, ik ben toch wel blij dat wij een aanhanger hadden gehuurd. Onderweg een paar keer bestuurder wisselen en je bent 'zo' thuis.

We zijn vrijdag alweer richting Nederland gereden. Als het mooi weer was geweest hadden we nog wel een leuk rondje motorrijden bedacht en waren we pas zaterdag richting NL vertrokken, maar de weersverwachtingen waren nogal nat. Onderweg terug flink wat regen gehad en een flinke file door politiecontrole in Oostenrijk (wij mochten doorrijden) en die eeuwige wegwerkzaamheden in Duitsland.

De CB heeft 't trouwens super gedaan afgelopen week. Er werd 'stevig' gereden, maar ik kon de KTM koppelmonsters aardig bijhouden.
Vrijdag hebben wij idd ook niet gereden, heel dag alleen maar regen gezien. Dus maar wat andere dingen gedaan..

En karretje is zeker fijner hoor, in sommige gevallen is de motor weer fijner #files..

• _eLMo_
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:10:
[...]

Oh nice, dat zijn mooie aanknopingspunten, ik ga ze bekijken!
Al de dealer gebeld of ze niet gewoon een losse accessoire plug hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:50:
[...]

Ik ben donderdag naar de Eifel gereden, dat was wel nat/vochtig. Vrijdag via de Noord-Vogezen naar het Zwarte Woud was schitterend, de regen viel pas 's avonds toen ik al in het hotel was. Zaterdagmiddag in Zwitserland nog wel wat regen gehad, daarna tot ik gisteravond thuis was helemaal niets meer.

Ik zie net in mijn routeplanner dat ik maandagmorgen de Balmberg-pas heb gereden in Zwitserland. Ik kende 'm niet, maar vond het op weg naar beneden opvallend steil, sommige haarspelden ook in z'n één gepakt. Nu ik erover lees snap ik waarom. >:)

Slecht idee... Hoe laat?

• Jolke
GSX-MAN schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:25:
[...]

Ja, 's morgens eerst vanuit Zwitserland via Belfort naar de Ballon d'Alsace, door naar de Markstein en Grand Ballon, lus linksom terug naar de Markstein en daarna naar het noorden via de Route des Crêtes richting Schlucht.

Dit was mijn route:

https://www.routeyou.com/...dag-4-onder-constructie-2
Zo te zien ben je aan het eind van de dag weer in het noorden van de Elzas uitgekomen. Da's een leuke omgeving om dus twee keer te rijden. ;)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:21:
[...]

Zo te zien ben je aan het eind van de dag weer in het noorden van de Elzas uitgekomen. Da's een leuke omgeving om dus twee keer te rijden. ;)
Nou, na het spektakel in de bergen was het vooral ontspannen uitrijden daar. Erg fijne dag, één van de mooiste die ik ooit gereden heb. Op dat lijstje komt overigens ook het Zwarte Woud op vrijdag.

Slecht idee... Hoe laat?

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

_eLMo_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:26:
@jeroenathome je kan de eerder geïmporteerde tracks wissen in de “Sporen” / “Tracks” app op je Zumo als het goed is.
Bij sporen en bij de reisplanner is de lijst leeg. Deze wissen is het probleem ook niet. Het gaat om de lijst die zichtbaar wordt als je op de knop 'importeer' drukt. Vanuit die lijst kan ik alleen maar importeren en geen van de routes/tracks wissen. De items in deze lijst blijven ook staan na een succesvolle import. Wat in mijn ogen overbodig is.

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

geert_s schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:18:
[...]

Ik heb dezelfde helm en heb het ook een beetje, maar eigenlijk alleen bij stilstaan als het echt koud is. Heb je breath guard die je er ooit bij hebt gekregen wel ingedaan? Die schermt de airflow een beetje af van neus richting boven.
Geen idee of die erin zit en of ik die nog heb. Kan je een afbeelding plaatsen?

• _eLMo_
  • Niet online
jeroenathome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:56:
[...]

Bij sporen en bij de reisplanner is de lijst leeg. Deze wissen is het probleem ook niet. Het gaat om de lijst die zichtbaar wordt als je op de knop 'importeer' drukt. Vanuit die lijst kan ik alleen maar importeren en geen van de routes/tracks wissen. De items in deze lijst blijven ook staan na een succesvolle import. Wat in mijn ogen overbodig is.
Reisplanner items kan je niet meer importeren dan als het goed is? Sporen kan je nog importeren zolang de GPX bestanden nog op storage (SD kaart / flash geheugen) staat zover ik weet.

• Naif0n
_Apache_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:23:
[...]

Even wat basis dingen..
Banden op druk, en niet gecupt? Beide checken aub.

Zelf heb ik dit ook gehad na een kapot as lager. Paar tientjes verder en hij was weer kaarsrecht.

Sleept een van de remmen, voelt de ene schijf veel warmer dan de ander?

Mocht dit het niet zijn, is dit kinderspel voor een ervaren monteur, dus bel er een in de buurt.
Ik been weer langs geweest en de man zei dat die zelf niks voelde. Buiten dat die licht wiebelt, waarschijnlijk dus door gecupte banden.

Hij heeft de voorband gechecked en zag dus relatief oneven slijtage. Banden die er nu onder zitten zijn A41 battleax. Maar meteen een bandenwissel ingeplant om te kijken of dit het op kan lossen. Enige nadeel, ze hebben pas eind Oktober plek....

Ze zeggen dat ze er een setje Conti road attack 3 of 4 eronder zouden doen, gezien ik 0 offroad rij met de GS.

Nou is de vraag of dit de juiste keuze is, of hebben jullie misschien nog andere tips? Op mijn F800GS adventure had ik altijd Scorpion trail 2's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
ik heb net met toch wel een klein traantje m'n 848 te koop gezet, mocht iemand interesse hebben: https://link.marktplaats.nl/m2027268790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Modz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:52:
ik heb net met toch wel een klein traantje m'n 848 te koop gezet, mocht iemand interesse hebben: https://link.marktplaats.nl/m2027268790
Pfooaaaa, om een harde plasser van te krijgen..

Mooie fiets man, succes met de verkoop!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Naif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:52:
[...]

Ik been weer langs geweest en de man zei dat die zelf niks voelde. Buiten dat die licht wiebelt, waarschijnlijk dus door gecupte banden.

Hij heeft de voorband gechecked en zag dus relatief oneven slijtage. Banden die er nu onder zitten zijn A41 battleax. Maar meteen een bandenwissel ingeplant om te kijken of dit het op kan lossen. Enige nadeel, ze hebben pas eind Oktober plek....

Ze zeggen dat ze er een setje Conti road attack 3 of 4 eronder zouden doen, gezien ik 0 offroad rij met de GS.

Nou is de vraag of dit de juiste keuze is, of hebben jullie misschien nog andere tips? Op mijn F800GS adventure had ik altijd Scorpion trail 2's.
Jaa, nja, nu je weet wat het is. Kan je accepteren dat het zo is en je banden echt oprijden, aangenomen dat er nog wel wat rubber op zit nu?

• Naif0n
_Apache_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:06:
[...]

Jaa, nja, nu je weet wat het is. Kan je accepteren dat het zo is en je banden echt oprijden, aangenomen dat er nog wel wat rubber op zit nu?
Ja er zit nog zat rubber op, dat is dus vooral het probleem. Heb er pas 6800km mee gereden, schijnbaar toch nietecht goeie banden voor mij. Ik rij vooral snelweg gezien het mijn vervanger is van de auto met okay weer.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Naif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:09:
[...]

Ja er zit nog zat rubber op, dat is dus vooral het probleem. Heb er pas 6800km mee gereden, schijnbaar toch nietecht goeie banden voor mij. Ik rij vooral snelweg gezien het mijn vervanger is van de auto met okay weer.
Ene band is gevoeliger voor cuppen dan de ander. Ook de motor heeft invloed (gewicht / verdeling / koppel).
Zelf kan ik het onder controle brengen door de band wat harder op te pompen.
Dan overlapt het rubber - op de plekken waar je profiel zit - minder als het rubber het asfalt raakt.

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

_eLMo_ schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:16:
[...]

Reisplanner items kan je niet meer importeren dan als het goed is? Sporen kan je nog importeren zolang de GPX bestanden nog op storage (SD kaart / flash geheugen) staat zover ik weet.
Dat is het gekke ik kan alle routes die in de betreffende lijst staan importeren. Ik heb nog geprobeerd om het zonder Garmin Drive te doen, maar de lijst blijft bestaan. Ook een poging om de cache van Garmin Drive te wissen heeft niet geholpen.

Via verkenner even rond gesnuffeld op de Zumo en in de map GPX zijn diverse .gpx bestanden te vinden. Daarbij heb ik de bestanden met de tekst shared from phone een andere naam gegeven. Dat heeft geen invloed gehad net als de bestanden die in de map Archive staan.

Pagina: 1 ... 29 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.