Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.155 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:39

_Apache_

For life.

MikeyMan schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:25:
Goed... nadat ik het topweekend al gestart was met het doorboren van mn vloerverwarming is vannacht ook nog mn 1290 SA-S voor de deur vandaan gejat. Echt enorm ziek van... zal inmiddels al in Bulgarije staan.
Sjeess.. Blijf toch van andermans spul af. :(

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:47:
Bij Bitche kun je ook mooi lunchen aan dat meertje. :)
Ja, we kwamen om te rijden, niet om te eten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Goed... nadat ik het topweekend al gestart was met het doorboren van mn vloerverwarming is vannacht ook nog mn 1290 SA-S voor de deur vandaan gejat. Echt enorm ziek van... zal inmiddels al in Bulgarije staan.
Gadverdamme, wat enorm k*t :(

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Joris748 schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:29:
[...]

Gadverdamme, wat enorm k*t :(
Ja zeker... Zal wel even duren om dit een plekje te geven. Gek genoeg precies de camera die er boven hing ook in storing gegaan om 1:02. Niet dat dat veel had uitgemaakt.

Maargoed, zelfs met aanschafwaarde verzekering ga ik voor 3 a 4 k het schip in als ik überhaupt iets vergelijkbaars wil hebben. Echt onbeschrijfelijk zuur dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:10:
Scooters zijn geweldig, leukste modellen in het gamma van BMW >:)
Zelfs als GS rijder kon ik hier hartelijk om lachen :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
Philos31 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:02:
Hallo allemaal.
In het vorige deel had ik me al voorgesteld
maar sinds gisteren ook eindelijk geslaagd. Alle examens wel in 1 keer, en mijn AVD examen was eigenlijk mijn fijnste ritje ooit. Leuke route en had er na de eerste paar minuten echt gewoon zin in.
Dinsdag kan ik het roze bewijsje ophalen en dan kan ik eindelijk gebruik maken van mijn C-Evolution die al een paar maandjes in de achtertuin woont onder een dekentje.

[Afbeelding]

PS: Ik weet: Scooter + Elektrisch, maar we doen wel een keer een wedstrijdje bij een verkeerlicht :9
⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡
Dit is geen uitnodiging, ik bedoel alleen maar: Ik weet dat sommigen een scooter geen motor vinden, en ik weet dat er nog meer zijn die Elektrisch niet zien zitten, maar dit is best leuk voor een woon-werk fiets.
Pfff Sommige "echte motorrijders" zijn wel heel snel van hun stuk.
Ondanks dat er genoeg 'echte motorrijders' hier op neerkijken, heb ik hier nog eens over nagedacht. Voor mijn huidige use-case (300-600km, of op vakanties nog meer, plezier kilometers op een dag) is dit absoluut geen optie. Maar met een woon-werk afstand die net wat te onhandig is om te fietsen, zou een elektrische motorscooter ook nog een optie zijn. En zo duur zijn deze nu ook niet meer.
Een speed pedelec zou ook nog best kunnen overigens, maar zit imho op het randje, met name met het soort wegen dat ik moet rijden. Je hebt me er wel mee aan het denken gezet. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:46
MikeyMan schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:43:
[...]

Ja zeker... Zal wel even duren om dit een plekje te geven. Gek genoeg precies de camera die er boven hing ook in storing gegaan om 1:02. Niet dat dat veel had uitgemaakt.

Maargoed, zelfs met aanschafwaarde verzekering ga ik voor 3 a 4 k het schip in als ik überhaupt iets vergelijkbaars wil hebben. Echt onbeschrijfelijk zuur dit.
Oh man, wat ontzettend k#t... Sterkte :/

In ander nieuws; ik heb besloten de TDM te koop te zetten. De Scarver van mijn vrouw gaat ook de verkoop in.
Afgelopen weekend hebben we veel dingen doorgesproken en end-of-the-line komt het er op neer dat we waarschijnlijk meer lol gaan beleven als we all-road/off-road gaan rijden.

Na wat scrollen over MP en soortgelijke verkoopsites, zien we dat een beetje motor naar onze wens toch wel duurder uitkomt dan verwacht, dus n+1 gaat even niet op.

TDM staat op MF, de Scarver vanavond ook, van de week gaan ze ook MP op.

Plaatjes voor het gevoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmLNjaTRoS4HptwvU0qbMbg0oYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQx2UUvOvs7wODNvIOCtGwO0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yHwPcnyRDhpgKEMxjpA9CTckOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOekpnSz06jhrVclsOycKZ5G.jpg?f=fotoalbum_large

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
[...]

Daar is niks geks aan. Dat ding is gewoon onklaar gemaakt door de dieven.
Dat is het zure, het kost je geld en het is maar de vraag of je iets vergelijkbaars kunt vinden. Succes!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Kars schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:43:
[...]

Oh man, wat ontzettend k#t... Sterkte :/

In ander nieuws; ik heb besloten de TDM te koop te zetten. De Scarver van mijn vrouw gaat ook de verkoop in.
Afgelopen weekend hebben we veel dingen doorgesproken en end-of-the-line komt het er op neer dat we waarschijnlijk meer lol gaan beleven als we all-road/off-road gaan rijden.

Na wat scrollen over MP en soortgelijke verkoopsites, zien we dat een beetje motor naar onze wens toch wel duurder uitkomt dan verwacht, dus n+1 gaat even niet op.

TDM staat op MF, de Scarver vanavond ook, van de week gaan ze ook MP op.

Plaatjes voor het gevoel:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja het is zuur maar allroad is best wel heftig op het moment.

Ik weet nog dat ik mijn eerste tenere kocht voor 1200.- helemaal netjes.
Later de Africa twin gekocht voor 2400.-
Nu zouden beide in een nette staat meer dan het dubbele kosten.

Allroad is het nieuwe café racer geworden. Benieuwd of straks weer de super sports het gaan overnemen.

In de tijd van hipster café racers ging een nette cb750 ook voor achterlijke prijzen weg.
Nu zijn ze hier in de omgeving allemaal aan het overstappen op Harley’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

[...]

WiFi camera? Daar heb je gewoon jammers voor.

@DrivinUCrazy collega van mij heeft zo'n c04 voor woonwerk. Vind hij echt ideaal.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat kan ik me best voorstellen ja. Ik moet regelmatig zo'n 60km verderop zijn op een andere vestiging*, maar daarvoor is mijn pleziermotor me te duur. Met de auto is dat vaak aansluiten in de file. Maar een elektrische nieuwe motor is me dan ook weer te duur én voor de plezierkilometers te beperkt. Dan zou een oudere elektrische motor een goed alternatief kunnen zijn.

*: Daar zou die speedpedelec ook geen alternatief voor zijn hoor. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-09-2023 09:10 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Balen man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gadverdegadver :(

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Echt heel k*t man! Ik hoop dat je het een beetje een plekje kan geven. Succes met de afhandeling...

Ik lees, ook op een ander forum, wel meer van dit soort verhalen en af en toe bekruipt me steeds meer het gevoel dat dit in Nederland een ondergeschoven kindje is. Het stelen van voertuigen is echt lucratief hier. Hier zit een gigantische georganiseerde misdaad achter die, bijna vrijelijk, hun gang kan gaan...

Op het GS forum staat een verhaal van iemand die al 3 motoren kwijt is en serieus overweegt om te stoppen met motorrijden, omdat zn motor weer gejat was. Toch bizar dat dit kan...

Sorry, was ff mijn rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes heb jij de Suzuki dr800 nog op je test lijst staan?
Schijnt ook wel aardig ontvangen te worden.

Vind hem zelf alles behalve mooi, maar er zit wel potentie in om met wat after market gear er een toffe build van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

A13X schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:05:
[...]

WiFi camera? Daar heb je gewoon jammers voor.

@DrivinUCrazy collega van mij heeft zo'n c04 voor woonwerk. Vind hij echt ideaal.
Nee met draad sinds een paar maanden. Dat is het gekke...
Vanaf dat moment ook eigenlijk geen storingen meer langs zien komen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 25-09-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:05:
[...]

Ja het is zuur maar allroad is best wel heftig op het moment.

Ik weet nog dat ik mijn eerste tenere kocht voor 1200.- helemaal netjes.
Later de Africa twin gekocht voor 2400.-
Nu zouden beide in een nette staat meer dan het dubbele kosten.

Allroad is het nieuwe café racer geworden. Benieuwd of straks weer de super sports het gaan overnemen.
Dat laatste zie ik nog niet zo snel gebeuren. Supersports zijn onpraktisch en komen op de openbare weg helemaal niet tot hun recht. Er zijn genoeg andere soorten motoren, waarmee je op de weg veel fijner kunt rijden. Net zoveel plezier, bij beschaafdere snelheden.
In de tijd van hipster café racers ging een nette cb750 ook voor achterlijke prijzen weg.
Nu zijn ze hier in de omgeving allemaal aan het overstappen op Harley’s.
Wat zit er bij jullie in het drinkwater? Iets te dicht bij de Tata Steel of Chemours? >:)

Je hebt volgens mij twee soorten motorrijders. Het eerste soort rijdt een motor voor zichzelf, het tweede soort voor het imago. Die hipsters behoren tot het tweede soort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik rij motor voor mezelf vanwege het imago 8) Van terras naar terras naar boulevard is óók rijden!

Sterkte @MikeyMan , hopelijk wordt het snel opgelost en ga je niet teveel het schip in, zowel financiëel als emotioneel :{ Lijers die niet met hun poten van andermans spullen kunnen blijven :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet niet wat het met water te maken heeft. (zitten daar best ver af)
Je had hier in omgeving Twente eerst veel "hipsters" die op caferacers naar het terras gingen.
Was een groep uit creatieve business en wat aanhang.

Diezelfde groep is nu allemaal over gegaan op HD's. En ik zie dat ze mensen aansteken, want steeds minder caferacers en steeds meer HD's hier in de buurt.

Net als dat ook allroad in de afgelopen 5 jaar steeds populairder is geworden. Zijn van die sinus bewegingen volgens mij, erg zuur als je nu net een allroad voor weinig wil scoren.

Edit: En inderdaad het maakt mij geen zak uit of een motorrijder rijdt of poetst, uiteindelijk gaat het erom dat je lol hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 25-09-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
MikeyMan schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:25:
[...]

Nee met draad sinds een paar maanden. Dat is het gekke...
Vanaf dat moment ook eigenlijk geen storingen meer langs zien komen.
Waarschijnlijk zo'n signaaljammer van ali-express. Zo'n beetje het hele spectrum van frequenties wordt gestoord, op een absurd sterk vermogen. Die zijn zelfs zo sterk dat de elektronica in zo'n camera van slag kan raken.
Ik heb wel eens wat EMC testen gezien, en ook eens bijgewoond bij de Dekra. Was wel gaaf wat ze allemaal testen om te zien wanneer een apparaat van slag te krijgen is. Alleen spijtig dat zo'n jammer zo goedkoop en goed te verkrijgen is.

Of simpeler: een laser op de camera gericht, of iets ervoor gehouden. Maar dát zal wel op de beelden terug te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Een laser en je camera is ook instant dood.
Piezo aansteker, bureaustoel het kan allemaal je hardware tijdelijk plat leggen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Onderweg naar Zwitserland met twee overnachtingen in Duitsland. Prima uit te houden met dit weer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO_QpwF9q8eh4VepgMb-pKeQV7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPI5bEGCpWbBqqJjRA03UaO0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
In het onderhoudsboekje van mijn kawasaki staat aardig wat onderhoud advies (voor winterstop). In de winter moet ik bv olie/benzine etc eruit halen.

Ik wil echter in de winter gewoon rijden als het ok weer is.Wat doen jullie in dat geval? Moet je dan nog speciale dingen doen of kan je gewoon rijden zoals in het seizoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:55:
In het onderhoudsboekje van mijn kawasaki staat aardig wat onderhoud advies (voor winterstop). In de winter moet ik bv olie/benzine etc eruit halen.

Ik wil echter in de winter gewoon rijden als het ok weer is.Wat doen jullie in dat geval? Moet je dan nog speciale dingen doen of kan je gewoon rijden zoals in het seizoen?
Olie en benzine eruit halen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Zolang je regelmatig nog rijd in de winter hoef je niks bijzonders te doen. Mocht hij langere tijd stil staan dan kan je een druppellader er aan hangen.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Zet hem weg met een volle tank E5. Dan hoef je ook met 3-4 maanden stilstand geen problemen te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Mitssz schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:56:
[...]

Olie en benzine eruit halen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Zolang je regelmatig nog rijd in de winter hoef je niks bijzonders te doen. Mocht hij langere tijd stil staan dan kan je een druppellader er aan hangen.
Druppellader is sowieso verstandig, zeker als het kouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
[...]

zoiets dacht ik al, in het kawasaki boekje staat echt van alles. schrok wat ik allemaal moest doen.
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:57:
[...]

Zet hem weg met een volle tank E5. Dan hoef je ook met 3-4 maanden stilstand geen problemen te verwachten.
Ik wil in de winter gewoon af en toe rijden, mits het ok weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
En wat is regelmatig? 1 keer in de 2 weken genoeg? of moet je meer rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gewoon mee doorrijden, behalve als het glad is en/of er zout ligt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ok top :)

Mijn motor staat onder een afdakje, maar de achterkant wordt wat nat. Ik twijfel of ik hem volledig moet afsluiten, of gaat dit gewoon goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/529ZO9vA9CwGxhiPOyMBVmn-yNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ofu7bugtXKRqZ4ufKFa72AZe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:00:
Dat is al ruim voldoende hoor. Dan hoef je niks te doen :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
noes schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:00:
[...]

Gewoon mee doorrijden, behalve als het glad is en/of er zout ligt.
En als het koud is natuurlijk 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:02:
ok top :)

Mijn motor staat onder een afdakje, maar de achterkant wordt wat nat. Ik twijfel of ik hem volledig moet afsluiten, of gaat dit gewoon goed?

[Afbeelding]
Als ik ermee door de regen rijd, wordt ie ook nat.

Prima toch, kan ook weer drogen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

[...]

Wat lul jij nou man, Boegievonkjes zijn erg vochtgevoelig, ook je knipperlicht vloeistof verdampt als hij te lang stilstaat. Vergeet ook niet genoeg lembas bij je achterbrug te leggen anders zit je met vaste schakels in je ketting na de winter. Ellendige schakelelven ook :(

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
noes schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:04:
[...]

Als ik ermee door de regen rijd, wordt ie ook nat.

Prima toch, kan ook weer drogen.
ok dus regen zo op de motor is niet erg. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:05:
[...]

ok dus regen zo op de motor is niet erg. top!
Zeker niet. Je kan natuurlijk een hoes oid gebruiken, maar voor de plek waar hij nu staat zou ik daar geen geld/tijd/moeite in stoppen.
Mitssz schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:04:
[...]

En als het koud is natuurlijk 8)
Nee, dan trek je een jas aan :9

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 25-09-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
noes schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:08:
[...]

Zeker niet. Je kan natuurlijk een hoes oid gebruiken, maar voor de plek waar hij nu staat zou ik daar geen geld/tijd/moeite in stoppen.

[...]

Nee, dan trek je een jas aan :9
ok top, ik dacht dat hij volledig regenvrij gestald moest worden, maar hij mag dus wel wat nat geregend worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:16

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:04:
[...]

Wat lul jij nou man, Boegievonkjes zijn erg vochtgevoelig, ook je knipperlicht vloeistof verdampt als hij te lang stilstaat. Vergeet ook niet genoeg lembas bij je achterbrug te leggen anders zit je met vaste schakels in je ketting na de winter. Ellendige schakelelven ook :(
Je bent nog vergeten dat aan het einde van het jaar de vering verslapt. Dit wordt ook wel het feestdagen effect genoemd. Wat betekent dat als je na de feestdagen weer op de motor gaat zitten, de motor veel verder doorveert dan eerder. Dit is ook terug te zien in de motorbroek en jas. Die krimpen tijdens de wintermaanden meestal met een maatje of twee, veroorzaakt door de koude en de feestdagen.

Echt supervervelend en valt ook niet binnen garantie :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:00:
1x in de 4 maanden :)

Mijn motor staat van begin november tot half maart stil. Ik zorg dat hij schoon is, de tank vol zit met E5 en hang hem aan de druppellader. Enige verschil is dat mijn motor in een inpandige garage staat, waar het niet kouder dan 15° wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
TweakerVincent schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:12:
[...]

ok top, ik dacht dat hij volledig regenvrij gestald moest worden, maar hij mag dus wel wat nat geregend worden.
Je moet sowieso niets natuurlijk. Volledig droog in een verwarmde garage (of je huiskamer) is natuurlijk het beste, maar hij kan best wel tegen een paar spetters natuurlijk. Wat je met hoezen vaak ziet is dat het in de hoes vochtig wordt, en hij daarom juist veel slechter opdroogt.

Gewoon doorrijden, lekker goed warmrijden en laten drogen onder het afdakje.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Mijn motoren hebben daar gewoon een ingebouwde functie voor welke de benzine er op de één of andere manier telkens automagisch uit laat verdwijnen.... 8)7

>:) :9

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-09-2023 14:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik moet zeggen dat een hoes wel wil helpen, maar soms ook erger maakt.
Wil je je motor in showroom conditie houden dan zet je hem warm binnen
Anders in een garage of hok onverwarmd.

Zoals je hem nu hebt staan zal geen issues geven, maar hou er rekening mee dat vocht wel gewoon de 5tegenstander is. Dus je gaat op deze manier natuurlijk wat simpel vlieg roest krijgen en sommige onderdelen zullen wat dof worden. Dingen die allemaal optisch zijn.
Kortom hoe droger je hem weg zet hoe mooier hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:11
Wat zijn jullie ervaringen met electronica meenemen achterop een motor? Stel dat ik een laptop in een drybag op de buddyseat meeneem (inclusief andere spullen, dus laptop ligt waarschijnlijk tussen wat kleding), gaat dat goed?

Het lijkt me dat trillingen op zo'n positie wel meevallen, aangezien passagiers het meestal ook wel redden. Of zijn er (los van banken, koelkasten etc.) spullen die jullie absoluut nooit achterop meenemen?

[ Voor 13% gewijzigd door LeoA op 25-09-2023 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 19:56
kneusteun schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:58:
Ik moet zeggen dat een hoes wel wil helpen, maar soms ook erger maakt.
Wil je je motor in showroom conditie houden dan zet je hem warm binnen
Anders in een garage of hok onverwarmd.

Zoals je hem nu hebt staan zal geen issues geven, maar hou er rekening mee dat vocht wel gewoon de 5tegenstander is. Dus je gaat op deze manier natuurlijk wat simpel vlieg roest krijgen en sommige onderdelen zullen wat dof worden. Dingen die allemaal optisch zijn.
Kortom hoe droger je hem weg zet hoe mooier hij blijft.
Ik zou de koffers eraf halen als ie hem toch een paar dagen niet gebruikt. Dat is waarschijnlijk een kleine moeite en blijven die toch mooi.
Verder de ketting gewoon goed invetten voor het wegzetten.
LeoA schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:04:
Wat zijn jullie ervaringen met electronica meenemen achterop een motor? Stel dat ik een laptop in een drybag op de buddyseat meeneem (inclusief andere spullen, dus laptop ligt waarschijnlijk tussen wat kleding), gaat dat goed? Het lijkt me dat trillingen op zo'n positie wel meevallen, aangezien passagiers het meestal ook wel redden
Gaat gewoon goed hoor. doe ik al een hele poos zo. Ik zet de laptop wel uit en niet in slaapstand. Is nog een gewoonte van de tijd voor SSD's omdat ik ergens gelezen had dat een draaiende of slapende HDD het niet fijn vindt om schokken te krijgen.

Ik heb vroeger samen met mijn pa een keer een videorecorder meegenomen op de motor. Die stond uit maar op plaats van bestemming deed ie het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes moet die appie er al voor de 28e obesitas zijn? _/-\o_
Ik wil graag een keer mee, maar die meuk is altijd op doordeweekse dagen... komt nooit echt uit 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
kneusteun schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:04:
@Bommes heb jij de Suzuki dr800 nog op je test lijst staan?
Schijnt ook wel aardig ontvangen te worden.

Vind hem zelf alles behalve mooi, maar er zit wel potentie in om met wat after market gear er een toffe build van te maken.
Ik heb een goed inruil voorstel gekregen voor mijn Guzzi op een jong gebruikte Aprilia Tuareg.
Zwart rode uitvoering, van 2022 met iets van 3500km op de klok. Morgen even langs rijden.
De dr 800 blijkt nog best zwaar te zijn van wat ik zo gelezen had.

En wat betreft de volgende crossdag, dat was dacht ik de 28 oktober in Alphen. Dat lukt mij wel, en ja dat wil ik natuurlijk wel eens proberen met de nieuwe fiets.
Zo snel mogelijk een set valbeugels bestellen dus.. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 25-09-2023 14:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:05
Net terug van een lang weekend op de motor. Totaal 1283 km gereden in 4 dagen met max 150 km snelweg.

Op donderdag in de plenzende regen vertrokken vanuit Rotterdam naar Hastière (BE). Gelukkig met goede regenkleding en waterdichte sokken was het te doen.

Vrijdag vanuit Hastière (BE) naar Kordel (DE) heerlijke route met leuke bochten. Zaterdag in omgeving van Kordel een route gereden van 266 km en op zondag terug naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBEMJRDWop3y5VYhmPU1a2DxBGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/614FKBysjR7Qi9gRq994fA7p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9srZUBl-V5sL0bDUzUTll4Epv3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHFSgp5vGg2wSa4hAR1d1n82.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhbFm62sV-BFBtuwOivM2gaMKdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFtrWYdVQ5KWCjEReJH8AZKh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCrR_f2HOQYfb672GYZFLBHhCTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVGb9aaeg2kkHUixvxL7bvxx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TISH2_phVSlCx3YYvOmSvBVn5Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8rtlv68tN4zoAJsUoYBADOD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
  • Laatst online: 05-09 13:27
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met op een circuit rijden en wat dit allemaal inhoud?

Zit te kijken om volgend jaar is misschien via 2theexperience eerst een bochten training in Lelystad te doen en daarna een circuittraining op Assen/Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:00:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met op een circuit rijden en wat dit allemaal inhoud?

Zit te kijken om volgend jaar is misschien via 2theexperience eerst een bochten training in Lelystad te doen en daarna een circuittraining op Assen/Zandvoort.
@Tylen heeft volgens mij wel eens een rondje op een circuit gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:05

Geen ervaring mee maar wil hetzelfde doen. Ik had me ingeschreven voor soortgelijke training bij de knmv maar ik had corona, daarna zijn ze gestopt op Lelystad.

Ik ga de site van 2theexperience in de gaten houden houden wanneer de datums voor 2024 bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
Ik ben ook geregeld op het circuit te vinden met zowel auto als motor, dus roep maar wat je wil weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
post zelf verwijderd, geen zin in gedoe.

[ Voor 93% gewijzigd door badkuip op 25-09-2023 16:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

Ik heb ongeveer een jaar of 8 op het circuit gereden. Eerst circuitdagen en daarna wat wedstrijdjes (Zomeravond Competitie).

Bouw het langzaam op. Zo heb ik ook het ook gedaan. Rijbewijs --> VRO --> circuittrainingen --> vrij rijden --> wedstrijden.

Dus wat jij in gedachten hebt, is nog niet zo gek. Die bochtentraining is een goed begin. Daarna kun je je inschrijven voor een circuitdag bij een betrouwbare organisatie met goede instructeurs. Een betrouwbare organisatie beschermt je tegen anderen en goede instructeur beschermt je tegen jezelf.

Om hard/veilig te rijden moet je goede lijnen rijden. Maar die lijnen zijn moeilijk te rijden op lagere snelheden, omdat je dan niet al het asfalt nodig hebt. Schrijf je voor je eerste circuitdag gewoon in de langzaamste groep in. De meeste straatrijders overschatten zich de eerste keer ;) Mocht je jezelf onderschat hebben, dan besluiten de instructeurs of je naar een snellere groep kunt.
badkuip schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:22:
*knip*

Het rechte stuk langs de hoofdribune is lang genoeg om je top een keer te halen. Een is een onbeschrijfelik goed gevoel om een keer te kunnen rammen op glad schoon asfalt waar normaalgesproken geracet wordt.

Dus zeker een aanrader.
Uh, nee. Dat lukt je niet. Tenzij je een motor met een lage topsnelheid hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 25-09-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
LeoA schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:04:
Wat zijn jullie ervaringen met electronica meenemen achterop een motor? Stel dat ik een laptop in een drybag op de buddyseat meeneem (inclusief andere spullen, dus laptop ligt waarschijnlijk tussen wat kleding), gaat dat goed?

Het lijkt me dat trillingen op zo'n positie wel meevallen, aangezien passagiers het meestal ook wel redden. Of zijn er (los van banken, koelkasten etc.) spullen die jullie absoluut nooit achterop meenemen?
Ik neem dagelijks een laptop mee achterop de motor in een Kriega US-20. Ik heb helaas geen sleeve om de laptop, en de Kriega heeft geen laptop compartiment, dus door trillingen en verschuivingen is de bovenkant wel een beetje beschadigd. Er zit geen HDD in, alleen SSD, en hij werkt vooralsnog al maanden prima op deze manier.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:37:Uh, nee. Dat lukt je niet. Tenzij je een motor met een lage topsnelheid hebt.
Ik had het over "je top halen". Niet over de topsnelheid van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSENF
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 08:51

Hi, wat wil je weten?
Ik heb vorig jaar Lelystad gedaan en afgelopen juni assen met 2theexperience.
Lelystad is heel laagdrempelig en hoef je geen aparte kleding (leer) voor te hebben en geen aanpassingen aan je motor. Assen wel, Intergraalhelm, Leren pak, Kenteken/spiegels verwijderen, alles van glas afplakken etc.
Alle informatie krijg je netjes aangeleverd.

Bovenal, erg aan te bevelen. Ik rijd pas 2 jaar maar door deze twee trainingen hebben weinig mensen dat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
UTwizard schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:21:
Ik ben ook geregeld op het circuit te vinden met zowel auto als motor, dus roep maar wat je wil weten ;)
Me plan was om het met me eigen straat motor te doen, de voorwaarden zijn niet altijd even duidelijk maar je moet spiegels en kenteken er afhalen lampen/remlichten allemaal afplakken (demonteren mag denk ik ook)?

Wat ik voor overal lees is dat sierraden etc niet mogen (snap ik volkomen ofc) maar mag een bril wel 😅?
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:37:
Bouw het langzaam op. Zo heb ik ook het ook gedaan. Rijbewijs --> VRO --> circuittrainingen --> vrij rijden --> wedstrijden.

Dus wat jij in gedachten hebt, is nog niet zo gek. Die bochtentraining is een goed begin. Daarna kun je je inschrijven voor een circuitdag bij een betrouwbare organisatie met goede instructeurs. Een betrouwbare organisatie beschermt je tegen anderen en goede instructeur beschermt je tegen jezelf.
Die volgorde was ik idd vanplan, wedstrijden moet ik nog maar kijken of ik zover kom (heb je aparte bewijs voor nodig toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
MSENF schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:49:
[...]

Hi, wat wil je weten?
Ik heb vorig jaar Lelystad gedaan en afgelopen juni assen met 2theexperience.
Lelystad is heel laagdrempelig en hoef je geen aparte kleding (leer) voor te hebben en geen aanpassingen aan je motor. Assen wel, Intergraalhelm, Leren pak, Kenteken/spiegels verwijderen, alles van glas afplakken etc.
Alle informatie krijg je netjes aangeleverd.

Bovenal, erg aan te bevelen. Ik rijd pas 2 jaar maar door deze twee trainingen hebben weinig mensen dat door.
Beviel 2theexperience? Als ik naar die site kijk en doorga naar hun shop stonden er allemaal dingen uit 2021/2022 tussen, kreeg daardoor de indruk dat hun misschien niet meer super actief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb eens contact met ze opgenomen, omdat het verschil tussen een Intensiv of Exklusiv training niet helemaal duidelijk was. Het verschil is simpelweg de groepsgrootte, de Exklusiv training is beperkt tot 8 personen, dus is er meer roulatie om de oefeningen te kunnen doen. Voor dat tientje meer zou dat mijn voorkeur hebben.

Maar ik heb ook gelijk de stoute schoenen aangetrokken. In feite heb ik meer interesse in de Perfektionstraining (zeg maar de VRO Expert+).
Daarvoor hebben ze als voorwaarde dat je in de afgelopen 3 jaar een basiscursus bij ze hebt gevolgd. 4 jaar geleden heb ik de VRO Expert gedaan bij de KNMV die tussen Intensiv en Perfektion in zit, dus als ik eerst een basiscursus zou doen is dat niet direct wat ik zoek. Als het de eis is waar ze aan vasthouden, prima. Maar ik mocht het certificaat opsturen met een beschrijving van mijn rijervaring, en dan gingen ze dat beoordelen. Ik denk dat het wel losloopt, ze klonk best schappelijk aan de telefoon. :) En zo niet, dan niet. Ook goed. :)

Alleen het enige lullige, de enige beschikbare datum die ze daarvoor dit jaar nog hebben, heb ik ook al een training van mijn werk. |:(
Zoals ik al een beetje verwacht had: hun hoofd instructeur vindt het prima om direct de Perfektionstraining (level 1 van 2) in te stromen met deze rijervaring en voorgaande VRO Expert training.

Nu nog kijken of ik die training van het werk omgezet krijg. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
badkuip schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:41:
[...]

Ik had het over "je top halen". Niet over de topsnelheid van de motor.
Dat was totaal niet duidelijk. Daarnaast wil ik ook nog even aanhaken op de rest van je betoog. Misschien bedoel je het anders, maar er zitten een aantal rode vlaggen in je post.
badkuip schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:22:
Ik heb het in 2018 gedaan maar toen georganiseerd door het TT circuit zelf. Is erg leuk.
Omdat de organisatie veranderd is en we een paar jaar verder zijn, zou het ook nu anders kunnen zijn dan toen.

Ik heb toen een rondje gedaan met instructeur en twee rondjes zonder instructeur.
Bij de instructeur krijg je de uitleg dat je in een treintje achter hem aan moet rijden. De kerel kent het circuit op zijn duimpje dus het tempo ligt nog aardig hoog.

En dan de twee rondjes zonder instructeur. Instructeurs reden er wel om het in de gaten te houden maar je mocht elkaar passeren. Soms werden het de wacky races.
Ingehaald worden waar het absoluut niet kon, gasten op Ducati's in de grindbak en oude kereltjes op Pan Europeans die je het snot voor de ogen rijden.
Een rondje (of bedoel je sessie?) met instructeur en daarna vrij rijden vind ik onverantwoord. Je kunt niet iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft, na 1 sessie los laten. Zeker niet met 30 anderen, die ook maar half weten hoe je je op een circuit gedraagd. Dan krijg je taferelen zoals door jezelf hierboven beschreven.

Daarnaast reed de instructeur waarschijnlijk behoorlijk langzaam voor circuitbegrippen. Hopelijk zat hij de helft van de tijd achterstevoren of in zijn spiegels te kijken wat zijn cursisten achter hem aan het doen waren.
Het rechte stuk langs de hoofdribune is lang genoeg om je top een keer te halen. Een is een onbeschrijfelik goed gevoel om een keer te kunnen rammen op glad schoon asfalt waar normaalgesproken geracet wordt.

Dus zeker een aanrader.
Ik zou niet voor de eerste keer het circuit op gaan om "te kunnen rammen". Met die instelling eindig je zelf veel kans in de grindbak. Hopelijk zonder iemand anders mee te nemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 25-09-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:52:
[...]

Beviel 2theexperience? Als ik naar die site kijk en doorga naar hun shop stonden er allemaal dingen uit 2021/2022 tussen, kreeg daardoor de indruk dat hun misschien niet meer super actief zijn?
ik heb nu 3 x 2theexperience gedaan in lelystad en ga 1 oktober weer. Bevalt super goed, feedback op je eigen rijden van een instructeur en mooie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
Modz schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
[...]

ik heb nu 3 x 2theexperience gedaan in lelystad en ga 1 oktober weer. Bevalt super goed, feedback op je eigen rijden van een instructeur en mooie foto's.
Zag 1 Oktober staan, helaas zit die al vol. Ga ik hun site in de gaten houden voor volgend jaar. Wanneer beginnen ze meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:57:
[...]

Zag 1 Oktober staan, helaas zit die al vol. Ga ik hun site in de gaten houden voor volgend jaar. Wanneer beginnen ze meestal?
Het slimst is je in te schrijven voor de nieuwsbrief, eerste bochtentraining is volgens mij eind april. Vorig jaar kwam 30 november de inschrijving online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
[...]

Dat was totaal niet duidelijk. Daarnaast wil ik ook nog even aanhaken op de rest van je betoog. Misschien bedoel je het anders, maar er zitten een aantal rode vlaggen in je post.

[...]

Een rondje (of bedoel je sessie?) met instructeur en daarna vrij rijden vind ik onverantwoord. Je kunt niet iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft, na 1 sessie los laten. Zeker niet met 30 anderen, die ook maar half weten hoe je je op een circuit gedraagd. Dan krijg je taferelen zoals door jezelf hierboven beschreven.

Daarnaast reed de instructeur waarschijnlijk behoorlijk langzaam voor circuitbegrippen. Hopelijk zat hij de helft van de tijd achterstevoren of in zijn spiegels te kijken wat zijn cursisten achter hem aan het doen waren.

[...]

Ik zou niet voor de eerste keer het circuit op gaan om "te kunnen rammen". Met die instelling eindig je zelf veel kans in de grindbak. Hopelijk zonder iemand anders mee te nemen ;)
Jaaaa, leuk dat je wil aanhaken op mijn betoog, maar daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin. Het was geen betoog, enkel een stuk ervaring van 5 jaar geleden. Ik heb hem maar weggehaald, ik heb geen zin om overal een gesprek over te voeren. Af en toe gewoon een beetje chill praten over motorrijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:51:
[...]

Me plan was om het met me eigen straat motor te doen, de voorwaarden zijn niet altijd even duidelijk maar je moet spiegels en kenteken er afhalen lampen/remlichten allemaal afplakken (demonteren mag denk ik ook)?
Op Lelystad hoef je verder niks aan te passen aan je motor. Gewoon zorgen voor een motor die technisch in orde is en waar op onderhoud niet bespaard wordt en dan zit je goed. Kleding hoeft geen volledig leren pak te zijn, maar wel goedgekeurde en degelijke motorkleding. Op de grotere banen zijn een leren 1-piece of 2-piece verplicht, samen met (sport)laarzen tot over de enkel en (sport)handschoenen tot over de pols. Op de grotere banen moet zoveel mogelijk worden gedemonteerd of tenminste afgeplakt (spiegels, koplampen, knippers, remlichten). Passagiersvoetsteunen eraf (of vasttapen), geen uitstekende delen zoals navigatiehouders, camera's, etc.
Wat ik voor overal lees is dat sierraden etc niet mogen (snap ik volkomen ofc) maar mag een bril wel 😅?
Bril mag uiteraard wel, maar mits je met een systeemhelm rijdt (want bril?) moet die helm natuurlijk wel dicht zitten. Een open-face helm is niet toegestaan.
Die volgorde was ik idd vanplan, wedstrijden moet ik nog maar kijken of ik zover kom (heb je aparte bewijs voor nodig toch?)
Wedstrijden zet voorlopig maar uit je hoofd ;) De eerste paar keer dat je op Lelystad rijdt sla je al steil achterover van wat de instructeurs kunnen. Op Assen en Zandvoort zitten ze met 200+ kmh op het rechte stuk rustig achterom te kijken wat jullie aan het doen zijn. Voordat je op dat niveau zit ben je heel wat jaren en circuitkilometers verder.

Edit: Nog een kleine algemene aanvulling, drinken drinken drinken. Het is hard werken, je verliest veel vocht en daardoor veel concentratie als je niet goed blijft drinken.

[ Voor 4% gewijzigd door UTwizard op 25-09-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
UTwizard schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:10:
Bril mag uiteraard wel, maar mits je met een systeemhelm rijdt (want bril?) moet die helm natuurlijk wel dicht zitten. Een open-face helm is niet toegestaan.
Rij idd gewoon met een systeemhelm, dus dan zit dat wel goed.

Op Lelystad hoef je verder niks aan te passen aan je motor. Gewoon zorgen voor een motor die technisch in orde is en waar op onderhoud niet bespaard wordt en dan zit je goed. Kleding hoeft geen volledig leren pak te zijn, maar wel goedgekeurde en degelijke motorkleding. Op de grotere banen zijn een leren 1-piece of 2-piece verplicht, samen met (sport)laarzen tot over de enkel en (sport)handschoenen tot over de pols. Op de grotere banen moet zoveel mogelijk worden gedemonteerd of tenminste afgeplakt (spiegels, koplampen, knippers, remlichten). Passagiersvoetsteunen eraf (of vasttapen), geen uitstekende delen zoals navigatiehouders, camera's, etc.
Hoe doen mensen dat afplakken/demonteren voornaamlijk? Gewoon op locatie of thuis en dan met de aanhanger richting terein? Alles aan de achterkant kan er opzich best makkelijk af maar dan mag ik er niet meer mee over de straat 😅 Mijn motor heeft een soort "stads licht", denk dat dat dan ook afgeplakt moet worden?
Wedstrijden zet voorlopig maar uit je hoofd ;) De eerste paar keer dat je op Lelystad rijdt sla je al steil achterover van wat de instructeurs kunnen. Op Assen en Zandvoort zitten ze met 200+ kmh op het rechte stuk rustig achterom te kijken wat jullie aan het doen zijn. Voordat je op dat niveau zit ben je heel wat jaren en circuitkilometers verder.
Was idd niet iets voor komend jaar haha.

Thanks voor alle info mensen! Kijk al uit naar volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
Op Lelystad hoef je verder niks aan te passen aan je motor. Gewoon zorgen voor een motor die technisch in orde is en waar op onderhoud niet bespaard wordt en dan zit je goed. Kleding hoeft geen volledig leren pak te zijn, maar wel goedgekeurde en degelijke motorkleding.
Lelystad mag je dus gewoon met je "straat" kleren? Geen laarzen enzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
[...]

Rij idd gewoon met een systeemhelm, dus dan zit dat wel goed.

[...]

Hoe doen mensen dat afplakken/demonteren voornaamlijk? Gewoon op locatie of thuis en dan met de aanhanger richting terein? Alles aan de achterkant kan er opzich best makkelijk af maar dan mag ik er niet meer mee over de straat 😅 Mijn motor heeft een soort "stads licht", denk dat dat dan ook afgeplakt moet worden?

[...]

Was idd niet iets voor komend jaar haha.

Thanks voor alle info mensen! Kijk al uit naar volgend jaar.
Ik heb de spiegels er gewoon altijd afgehaald. Bij sommige motoren kan dat gemakkelijk, bij anderen wat moeilijker. Op het circuit is het niet de bedoeling dat je je spiegels gebruikt. Je hebt alle aandacht nodig bij wat er voor je gebeurt. Degene die achter je rijdt, moet rekening houden met jou. Niet andersom.

De eerste circuitdag ben ik op de motor naar het circuit gereden. Je kunt dan echter bijna niks meenemen. En koelbox met wat eten en drinken, schone/droge kleren en een stoel zijn wel prettig. En als je de motor op de aanhanger zet, onderdruk je de neiging om veel te hard naar huis te rijden ;)

Veel plezier volgend jaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:22:
Mijn vriendin en ik zetten de motor(en) altijd achter op de aanhanger inderdaad. We hebben de pech dat we ver weg wonen van alle circuits maar wel de luxe van een aanhanger. Als we naar de grotere circuits gaan, maken we in de dagen ervoor de motoren al klaar, kun je meteen een technische inspectie doen. Lekke voorvorken is bijvoorbeeld zo'n standaard ding wat vaak voorkomt zonder dat mensen het doorhebben. Maar er zijn ook genoeg mensen die met de motor naar bijv Assen rijden omdat ze geen aanhanger hebben en dan daar ter plekke met ducttape even alles afplakken.
TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:23:
[...]

Lelystad mag je dus gewoon met je "straat" kleren? Geen laarzen enzo?
Zolang je "straat" kleding wel goedgekeurde motorkleding is, is dat op Midland inderdaad toegestaan. Maar houd er rekening mee dat ook op Midland de muur soms heel dichtbij kan komen en ik heb er helaas ook al verschillende onderuit zien gaan. Dan heb je liever laarzen en een leren pak aan als motorschoenen en een hoodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
UTwizard schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:31:
[...]

Mijn vriendin en ik zetten de motor(en) altijd achter op de aanhanger inderdaad. We hebben de pech dat we ver weg wonen van alle circuits maar wel de luxe van een aanhanger. Als we naar de grotere circuits gaan, maken we in de dagen ervoor de motoren al klaar, kun je meteen een technische inspectie doen. Lekke voorvorken is bijvoorbeeld zo'n standaard ding wat vaak voorkomt zonder dat mensen het doorhebben. Maar er zijn ook genoeg mensen die met de motor naar bijv Assen rijden omdat ze geen aanhanger hebben en dan daar ter plekke met ducttape even alles afplakken.

[...]

Zolang je "straat" kleding wel goedgekeurde motorkleding is, is dat op Midland inderdaad toegestaan. Maar houd er rekening mee dat ook op Midland de muur soms heel dichtbij kan komen en ik heb er helaas ook al verschillende onderuit zien gaan. Dan heb je liever laarzen en een leren pak aan als motorschoenen en een hoodie.
Ja doel is dan toch om een keer op Assen of Zandvoort te rijden dus kan dan net zo goed maar meteen een leren pak etc halen.
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:30:
[...]

Ik heb de spiegels er gewoon altijd afgehaald. Bij sommige motoren kan dat gemakkelijk, bij anderen wat moeilijker. Op het circuit is het niet de bedoeling dat je je spiegels gebruikt. Je hebt alle aandacht nodig bij wat er voor je gebeurt. Degene die achter je rijdt, moet rekening houden met jou. Niet andersom.

De eerste circuitdag ben ik op de motor naar het circuit gereden. Je kunt dan echter bijna niks meenemen. En koelbox met wat eten en drinken, schone/droge kleren en een stoel zijn wel prettig. En als je de motor op de aanhanger zet, onderdruk je de neiging om veel te hard naar huis te rijden ;)

Veel plezier volgend jaar!
Spiegels gaan er idd zo af, passagiers pegs zijn er al af, alleen de tail tidy zou er dan afmoeten op locatie. Helaas heeft me auto geen trekhaak 😅 dus een aanhanger word dan wat lastiger haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44

Bij 2TE op Lelystad draai je heel veel bochtjes, en je komt de 2e versnelling niet uit. Een ochtend of middagsessie is echt genoeg om je volledig moe te strijden. Je leert er een hoop van hoe je motor zich gedraagt in verschillende soorten bochten.

Wat er gebeurt: je meld je bij aankomst op het circuit. Daarbij word je in groepjes van 3/4 man ingedeeld, op basis van verwacht tempo. Deze 15/18 groepen worden weer onderverdeeld in 3 groepen. Dan ga je 10 minuten rijden, 10 min briefing met wat beter kan en wat goed gaat voor de volgende ronde, 10 min drinken, weer 10 min rijden. Zo heb je 6 sessies en ben je 3 uur verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01

CRT holland CRE assen is ook leuk voor een eerste keer!

Maar ik heb op zolder een paar keer gereden en kan zeggen is verslavend. Ook assen trouwens maar is eigenlijk net te verweg vanuit Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:37:
[...]

Ik heb ongeveer een jaar of 8 op het circuit gereden. Eerst circuitdagen en daarna wat wedstrijdjes (Zomeravond Competitie).

Om hard/veilig te rijden moet je goede lijnen rijden. Maar die lijnen zijn moeilijk te rijden op lagere snelheden, omdat je dan niet al het asfalt nodig hebt. Schrijf je voor je eerste circuitdag gewoon in de langzaamste groep in. De meeste straatrijders overschatten zich de eerste keer ;) Mocht je jezelf onderschat hebben, dan besluiten de instructeurs of je naar een snellere groep kunt.

[...]

Uh, nee. Dat lukt je niet. Tenzij je een motor met een lage topsnelheid hebt.
Hee ook een oud zac lid :P O-) ik deed het in 2008 en 2009 tot me crash ;( op de openbare weg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

A13X schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:28:
[...]

Al zitten we in het tijdperk waarin dat zonder electronica wel steeds moeilijker word met een leuke powerhouse onder je kont.
Vroegah had ik een Blackbird. Zat niets op, zelfs geen injectie.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GEoPudlsvq4XMc1mFyX1k-0oqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kFEqqILqEqAkVbS6UvIX4PtH.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag was fantastisch. Ballon d'Alsace, Grand Ballon, nog heel veel andere bergpassen, Hayabusa zoekgereden, ruim 450 km gereden, helemaal top.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@TriPSs (en de rest) ik denk dat alles al wel gezegd is. Maar schrijf je in bij 2the experience en gebruik deze code: jeroen2te ;) Graag gedaan hoor 😘

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriPSs
Tylen schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:26:
@TriPSs (en de rest) ik denk dat alles al wel gezegd is. Maar schrijf je in bij 2the experience en gebruik deze code: jeroen2te ;) Graag gedaan hoor 😘
Hahah, zal hem opschrijven dat als ze weer beginnen ik me met deze code aanmeld.

Enigste wat ik me nog afvroeg: verzekering? Standaard verzekering zal dit natuurlijk niet dekken maar moet je dit aanschaffen of als je onderuit gaat is het aftikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:11:
[...]

Hee ook een oud zac lid :P O-) ik deed het in 2008 en 2009 tot me crash ;( op de openbare weg :X
Nice (op die crash na)

Ik heb in 2005, 2006 en 2007 ZAC gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:29:
[...]

Hahah, zal hem opschrijven dat als ze weer beginnen ik me met deze code aanmeld.

Enigste wat ik me nog afvroeg: verzekering? Standaard verzekering zal dit natuurlijk niet dekken maar moet je dit aanschaffen of als je onderuit gaat is het aftikken?
Nee daar kan je je niet tegen verzekeren. Val je op het circuit moet je alles zelf lappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:30:
[...]

Nice (op die crash na)

Ik heb in 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 wedstrijden gereden bij ZAC, CUP en ONK. Mooie tijd. Laatste twee jaar (2022 en 2023) alleen vrij rijden en les gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:30:
[...]

Nice (op die crash na)

ja was mooie tijd _/-\o_

Laatst nog eens gekeken en rond gevraagd op assen wat zo seizoen kost :X
Dan was vroeger alles beter 8)7
Was dan wel idc racing maar ik was echt geen 8k kwijt aan alles per jaar :/
Blijf dus wel bij BmB gewoon helpen af en toe een weekendje _/-\o_ :9~ ook zeer leuk en beter met mijn polsen en verrotte knieën

[ Voor 16% gewijzigd door ibothead op 25-09-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:58:
[...]

ja was mooie tijd _/-\o_

Laatst nog eens gekeken en rond gevraagd op assen wat zo seizoen kost :X
Dan was vroeger alles beter 8)7
Was dan wel idc racing maar ik was echt geen 8k kwijt aan alles per jaar :/
Blijf dus wel bij Blazenmetbazen gewoon helpen af en toe een weekendje _/-\o_ :9~ ook zeer leuk en beter met mijn polsen en verrotte knieën
Ik redde het wel met 5000 EUR per jaar (zonder schade). Dan reed ik ca 8-10 dagen per jaar.

Parallel daaraan daaraan ging ik mountainbiken om mijn conditie op peil te krijgen en te houden. Toen is dat uit de hand gelopen en kwam ik erachter dat ik met hetzelfde budget 10 marathons per jaar kon rijden en als toetje ook nog een etappewedstrijd in het buitenland (Cape Epic, Transalp, Cape Pioneer Trek). Toen helemaal gestopt met racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Joris748 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:05:
[...]

Ik redde het wel met 5000 EUR per jaar (zonder schade). Dan reed ik ca 8-10 dagen per jaar.

Parallel daaraan daaraan ging ik mountainbiken om mijn conditie op peil te krijgen en te houden. Toen is dat uit de hand gelopen en kwam ik erachter dat ik met hetzelfde budget 10 marathons per jaar kon rijden en als toetje ook nog een etappewedstrijd in het buitenland (Cape Epic, Transalp, Cape Pioneer Trek). Toen helemaal gestopt met racen.
ja dat dus en we hadden altijd wel lol, geweldige avonden gehad achter de pitsboxen en weekenden lol gehad!

Nu bende gewoon grof geld kwijt al aan alleen je circuit licentie doe nog eens 4/5 setjes banden op een seizoen en al die benzine tikt ook grof snel aan ;w

Ik heb helaas naar de crash eind september 2009 de bike met een eindejaars bbq bij vrienden van het circuit bijna de maas in gereden! Denk dat ik dat dan niet had na vertelt, nu kwam ik 50 meter vanaf de dijk in het weiland tot stilstand bike met voorwiel in de modder en ik onder aan het talud met verbrijzelde polsen en gebroken knieen :'(
1 bocht verder en lag denk in meerdere stukjes te zinken in het water.

Maar ja we leven nog en we rijden weer motor _/-\o_ :9~ Nu voortaan wel iets voorzichtiger, maar ik hou nog steeds wel van het circuit!
CRT nu enkele keren gedaan op assen alleen mijn tijden is recratief te noemen 2,19 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:18:
[...]

ja dat dus en we hadden altijd wel lol, geweldige avonden gehad achter de pitsboxen en weekenden lol gehad!

Nu bende gewoon grof geld kwijt al aan alleen je circuit licentie doe nog eens 4/5 setjes banden op een seizoen en al die benzine tikt ook grof snel aan ;w

Ik heb helaas naar de crash eind september 2009 de bike met een eindejaars bbq bij vrienden van het circuit bijna de maas in gereden! Denk dat ik dat dan niet had na vertelt, nu kwam ik 50 meter vanaf de dijk in het weiland tot stilstand bike met voorwiel in de modder en ik onder aan het talud met verbrijzelde polsen en gebroken knieen :'(
1 bocht verder en lag denk in meerdere stukjes te zinken in het water.

Maar ja we leven nog en we rijden weer motor _/-\o_ :9~ Nu voortaan wel iets voorzichtiger, maar ik hou nog steeds wel van het circuit!
CRT nu enkele keren gedaan op assen alleen mijn tijden is recratief te noemen 2,19 :O
Pfff, wat een verhaal. Ik denk soms nog wel aan circuitrijden, maar iets houd me tegen. Misschien hebben die recreatieve tijden er iets mee te maken. 2.19 rijden als je ooit 2.03 hebt gereden.

Na mijn ‘mountainbikecarriere’ viel het me ook tegen om weer op recreantenniveau door het bos te hobbelen. Van kapot na 8 uur / 125 km / 3000 hm, naar kapot na 2,5 uur / 50 km / 500 hm.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
@MikeyMan wat een ellende :(
Mensen moeten gewoon van andermans spullen afblijven

Afgelopen vrijdag met 2 man naar Luxemburg geweest
Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99AuoxifRCQhc4RzGAjUnSMCwF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ai2xPTCi3tMAeqDMrgBZpaAW.jpg?f=fotoalbum_large
We hebben zowat alles gehad.
Vrijdagmiddag uur na aankomst hevige regenval.
Zaterdag was veel nog vochtig, dus rustig gereden
Zondag begonnen rond 9 uur, met 5 graden en dus kouwe klauwen in de dichte mist. Rond het middaguur toch zon en 20 graden oOo
Het was weer heerlijk sturen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
PFFF ik mag vrijdag weer voor 3 nachten bikkelen in tentje en met de motor daar wezen!

Ik hoop zo dat het geen 5 graden koud wordt snachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:40:
[...]

Ondanks dat er genoeg 'echte motorrijders' hier op neerkijken, heb ik hier nog eens over nagedacht. Voor mijn huidige use-case (300-600km, of op vakanties nog meer, plezier kilometers op een dag) is dit absoluut geen optie. Maar met een woon-werk afstand die net wat te onhandig is om te fietsen, zou een elektrische motorscooter ook nog een optie zijn. En zo duur zijn deze nu ook niet meer.
Een speed pedelec zou ook nog best kunnen overigens, maar zit imho op het randje, met name met het soort wegen dat ik moet rijden. Je hebt me er wel mee aan het denken gezet. :)
Dit ding doet 100-120 snelweg kilometers (en 150-160 stadskilometers) Dat is voor mijn woon werk (Almere, hartje Utrecht) precies voldoende om ook in de winter heen en weer te komen.
Ik mag binnen parkeren en laden, maar zou ook op de stoep mogen (en dan eventueel aan een laadpaal)
De andere optie zou zijn met het openbaar vervoer, maar dan ben ik 1,5 uur onderweg, en ik h**t openbaar vervoer.

Dit is dus de hele reden waarom ik mijn rijbewijs heb gehaald. Met de auto in hartje Utrecht is geen optie.

Wellicht heb ik straks zo de smaak te pakken dat er een "echte" motor naast komt, want 100-160Km en dan 4 uur laden is niet echt handig als je wilt gaan touren.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben benieuwd of je in de winter je range mag halveren. Of heeft deze een verwarming voor de accu?
Bij wat auto’s liep de range in de kou namelijk behoorlijk af! Wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:08

jeroenathome

Een regel tekst

In 2022 meegedaan aan de yamaha track day op assen. Hierbij krijg je uitleg over hoe je op een circuit moet rijden en wat de racelijnen zijn. Yamaha heeft dit in samenwerking met CRT Holland georganiseerd. Het was een leuke dag en ook zonder ervaring goed te doen. Je blijft wel de hele tijd achter een instructeur rijden en inhalen mag niet. Met een beetje zelfvertrouwen raakt de voetsteun het asfalt zonder dat je onderuit gaat. Dit was met mijn oude FZ8 die daar helemaal tot leven kwam. Met mijn huidige Teneré wel op Assen geweest, maar de testrit die tijdens de track day ook mogelijk was liet duidelijk merken dat de Teneré liever door het zand gaat.

Bij CRT Holland hebben ze meerdere trainingen. Als het de eerste keer is kies dan voor de Experience. Deze mag je rijden met de straatmotor zonder aanpassingen. Het is wel verplicht om een helm met gelaatscherm te hebben. Een open jet-helm wordt niet geaccepteerd als ik het goed heb. Mocht je dit via de KNMV regelen dan is het mogelijk om een dagverzekering af te sluiten. Ik weet niet of dit ook voor trainingen buiten de KNMV uit mogelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenathome op 25-09-2023 21:24 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14

Heb een CRE cursus gedaan op assen, ga je eerst in de ochtend bochtjes oefenen op de junior track met een instructeur en in de middag met instructeur op de grote baan, zowel voor mijzelf als een maatje wel een goede dag geweest aangezien we in de stromende regen op de junior baan aan het oefenen waren waardoor we tegenwoordig minder bang zijn met water op de weg. Zeker een aanrader als je met wat bekende kunt gaan en anders maak je zeker nieuwe vrienden daar

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9XuM8eg_jgGTUEUs8cMozXWMTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPvTokh6uwyxW81lUlZqBnrb.jpg?f=fotoalbum_large

Ook gistermorgen: mist in Zwitserland, in de dalen bleef het langer hangen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gave uitzichten zijn dat altijd, met zo'n waterig zonnetje dat er doorheen probeert te prikken. Maar, minder zicht en het voelt koud aan, dat is dan wel minder.

Rond deze tijd in het jaar ga ik 's ochtends juist vroeg richting de Eifel, en dan heb je ook dit effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

TriPSs schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:29:
[...]

Alles is eigen risico. Crashed iemand en wordt jij in zijn val meegenomen: Al jouw schade is voor jou zelf.
Met instructie valt (pun intended :9 ) het allemaal wel mee, daar gebeurd over het algemeen weinig.
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat iemand schrikt en vergeet dat je de rem rustig moet aanzetten en dan door remmen, wat er voor zorgt dat de voorband het opgeeft.

Verder: Thuis alles lekker voorbereiden, motor op de aanhanger naar het circuit. Dat is een stuk relaxter, geen gestress als je toch stukken hebt en kun je nog wat spullen / eten / drinken mee nemen.
Maak een lijstje wat je mee wil nemen en controleer of het in de auto ligt. Je zult de eerste niet zijn die zonder pak, helm of motorsleutel op het circuit staat ;).

Gedurende de dag blijven drinken en gewoon lekker rijden :).
Tylen schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:26:
Geldt die code ook voor de 4-daagse naar Spanje? :+

En iets anders: Waarom zag ik je fiets laatst te koop staan? :o

[ Voor 14% gewijzigd door M14 op 26-09-2023 09:52 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M14 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:50:
[...]

Geldt die code ook voor de 4-daagse naar Spanje? :+
Gewoon proberen ;)
En iets anders: Waarom zag ik je fiets laatst te koop staan? :o
Ik ben gestopt. Ga alleen nog rijden voor racing school europe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:00:
[...]

Gewoon proberen ;)

[...]

Ik ben gestopt. Ga alleen nog rijden voor racing school europe.
Jammer? Of was je er wel klaar mee?

Is Racing School Europe nog steeds de moeite? Ik heb, in de tijd dat het nog 'the race academy' was een keer meegedaan, maar sindsdien is er geloof ik veel veranderd, inclusief de prijs :o .

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:08

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb een vraag over de Garmin Zumo XT. Als ik routes in de reisplanner wil hebben moet ik deze importeren. Dit is geen probleem en werkt goed. Ook met Garmin drive op de smartphone is dit zo voor elkaar.

Als ik de route wil importeren komt er een lijst de nieuwe routes, maar ook alle oude routes die ooit zijn geïmporteerd in reisplanner. Is het mogelijk om deze lijst op te schonen? Ondertussen staan er 20 a 30 routes in en dit gaat dus alleen maar meer worden. Ik ben extra tijd kwijt omdat ik de nieuwe route niet in de lijst kan vinden. Dit komt onder andere doordat veel van de routes voor de MC zijn waarvan de namen op elkaar lijken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M14 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:06:
[...]

Jammer? Of was je er wel klaar mee?

Is Racing School Europe nog steeds de moeite? Ik heb, in de tijd dat het nog 'the race academy' was een keer meegedaan, maar sindsdien is er geloof ik veel veranderd, inclusief de prijs :o .
Ja was er wel klaar mee. sowieso twee achterbanden in het weekend. En een setje banden kost 578 euro.... Ging nergens meer over. Daarnaast regent het alleen nog maar in assen als ik er ben lijkt het wel.

RSE is totaal anders dan RA was. Nu is het natuurlijk allemaal op bmw en niet meer eigen motor (kan wel) en het is ook geen treintje rijden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, ben verder aan de slag met het afhandelen van de diefstal van mijn motor.

Nu vragen ze om het aangetekend versturen van kentekenbewijs, sleutels etc.
Is dit normaal? Heb hier helemaal geen goed gevoel over eerlijk gezegd.
Tis zeg maar de laatste strohalm die ik nog in handen heb voor het verder proces.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 26-09-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reeging
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 02:35
MikeyMan schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:03:
Goed, ben verder aan de slag met het afhandelen van de diefstal van mijn motor.

Nu vragen ze om het aangetekend versturen van kentekenbewijs, sleutels etc.
Is dit normaal? Heb hier helemaal geen goed gevoel over eerlijk gezegd.
Tis zeg maar de laatste strohalm die ik nog in handen heb voor het verder proces.
Mijn motor is gelukkig nog nooit gestolen maar helaas wel meerdere scooters in het verleden..

Ik moest in dit geval hetzelfde doen, reservesleutels van motor scooter en sloten + papieren. Ik denk dat dit nodig is omdat ze na uitbetalen eigenaar zijn van jouw motor mocht hij terug gevonden worden na de periode van X weken (bij mij was dit destijds 4 weken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reeging schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:21:
[...]

Mijn motor is gelukkig nog nooit gestolen maar helaas wel meerdere scooters in het verleden..

Ik moest in dit geval hetzelfde doen, reservesleutels van motor scooter en sloten + papieren. Ik denk dat dit nodig is omdat ze na uitbetalen eigenaar zijn van jouw motor mocht hij terug gevonden worden na de periode van X weken (bij mij was dit destijds 4 weken).
Het overdragen van het spul lijkt me ook logisch. Maar meer het per PostNL ff opsturen van het spul voordat er een uitspraak is gedaan. Begin wellicht wat paranoïde te worden, maar voelt niet lekker.

Net even gebeld ook. Mag het ook langs brengen indien gewenst. Twee uur rijden, maar tis wel een overweging waard.
Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.