Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.153 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:35
Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:56:
[...]
Klopt het CP2 blokje van Yammie is super betrouwbaar, maar dan ook echt heel erg betrouwbaar.
Dit 660 blok zit al een paar jaar in een aantal andere Aprilia modellen, de kinderziektes en of storingen zijn er nu wel echt uit.
Over het 660 blok van Aprilia hoor je veel positieve geluiden. Ik ben nogal gecharmeerd van de Tuono 660 en in de testen daarvan hoor je keer op keer dat hét beste onderdeel van die motor echt dat blok is, ze zijn er echt van onder de indruk. Dat zegt natuurlijk nog niets over kinderziektes en storingsgevoeligheid, maar het is wel interessant als je het Yamaha-blok te saai vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Die 660 mist alleen wat meer op de low end in verhouding tot de t7.
Dat verschil merk je ook wel aardig vond ik zelf.

De tuareg is gewoon echt heel erg netjes uitgerust, en daar onderscheidt hij zich zeker ten opzichte van de kale tractor van yamaha ;)

Edit: moet wel even toevoegen dat die world raid aanzienlijk beter is geworden qua uitrusting, maar dat zie je dan wel weer terug in de prijs. Een oud collega heeft die gekocht en echt pracht ding, maar ook wel meteen een flink stuk omvangrijker.

[ Voor 32% gewijzigd door kneusteun op 21-09-2023 13:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:59:
[...]

PK is niet echt meteen verbonden aan koppel, dan moet je bij je uitdraai naar je Nm gaan kijken volgens mij.
Oh, maar dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar die persoon kickte op pk's. Dan had 'ie al geen Tracer moeten kopen met 119 pk denk ik dan.

En alsnog, de ezel erbovenop maakt meestal meer verschil dan alle paardjes in het blok. Ik krijg regelmatig het verzoek om even een tandje rustiger te doen, terwijl de rest bijna stuk voor stuk meer koppel én vermogen heeft. :+
En eerlijk is eerlijk; vergeleken met anderen rijd ik weer heel rustig. Zoals d'n @timmie271 bijvoorbeeld. Die geeft meer gas dan ik, zeker over de hele dag. :)

[edit]
offtopic:
WTF, ik heb opeens zo'n karmabadge onder mijn naam staan. Ok. Maar waarom is dat dan Honda? Omdat ik ooit een Hornet heb gehad? :P

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-09-2023 13:20 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Or9nZ97wsxxoP-41o04f8fELU9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hJShjRdZ6iJ3F3WfanICIJQ2.webp?f=user_large
Als ik deze vergelijking zie moet ik zeggen dat mijn gevoel toch anders was dan de cijfers. De appie voelde vlotter, maar het is dus niet eens heel veel verschil.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:24:
[Afbeelding]
Als ik deze vergelijking zie moet ik zeggen dat mijn gevoel toch anders was dan de cijfers. De appie voelde vlotter, maar het is dus niet eens heel veel verschil.
Zit hem denk ik meer in de gasrespons e.d. dan het daadwerkelijke vermogen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 11:04
Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:56:
Dit 660 blok zit al een paar jaar in een aantal andere Aprilia modellen, de kinderziektes en of storingen zijn er nu wel echt uit.
Waren die kinderziektes er überhaupt? Mijn Shiver 750 heb ik veel gereden tot aan de toerenlimiet en het blok vond dat prima. Dat is natuurlijk wel maar één enkele ervaring.

• kneusteun
geert_s schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:46:
[...]

Nouja op papier zou de tuareg 80pk hebben, dus als je dan dit ziet vraag je je wel af waar er zogenaamd zoveel verlies is...
Ik snap dat ze waarschijnlijk de performance van het blok hebben gepakt, maar het voelt een beetje vreemd aan zo.

Edit: yamaha claimt geloof ik 73 of 72 pk

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 21-09-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:55:
[...]

Klopt er is maar weinig wat bij het karakter van een luchtgekoelde V-twin in de buurt komt.
Ketting onderhoud,, ja inderdaad, :r Maar wel tubless in ruil voor binnenbanden nu.
Die ketting is toch ook maar gewoon een paar keer per jaar wat vet op kwakken en door.. 8)
je blijft iig bij Piaggio group ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:17
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:02:
[...]

Nouja op papier zou de tuareg 80pk hebben, dus als je dan dit ziet vraag je je wel af waar er zogenaamd zoveel verlies is...
Ik snap dat ze waarschijnlijk de performance van het blok hebben gepakt, maar het voelt een beetje vreemd aan zo.

Edit: yamaha claimt geloof ik 73 of 72 pk
Was er verschil in gewicht? Dat is natuurlijk niet meegenomen in de grafiek.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:06

Rick-Jan

always connected

WilbertNeems schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:50:
[...]

Waren die kinderziektes er überhaupt? Mijn Shiver 750 heb ik veel gereden tot aan de toerenlimiet en het blok vond dat prima. Dat is natuurlijk wel maar één enkele ervaring.
Zeker wel. Een maat van mij had de Tuono 660 nieuw, en kon met nog geen 2000km terug naar de dealer voor een terugroepactie (drijfstang), compleet nieuw blok eronder.

https://nieuwsmotor.nl/ni...rilia-tuono-660-en-rs660/

[ Voor 8% gewijzigd door Rick-Jan op 21-09-2023 15:18 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Jolke schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:11:
[...]

Tuareg 205kg rijklaar afgetankt. https://www.motorcyclespe...prilia-tuareg-660-22.html

Tenere 205 https://www.motorcyclespe...Yamaha_tenere_700_19.html

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 21-09-2023 15:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes
Hkuit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:08:
[...]

Over het 660 blok van Aprilia hoor je veel positieve geluiden. Ik ben nogal gecharmeerd van de Tuono 660 en in de testen daarvan hoor je keer op keer dat hét beste onderdeel van die motor echt dat blok is, ze zijn er echt van onder de indruk. Dat zegt natuurlijk nog niets over kinderziektes en storingsgevoeligheid, maar het is wel interessant als je het Yamaha-blok te saai vindt.
In de Tuono heeft het blokje ook iets van 100 pk,bij e Tuareg zijn de nokkenassen, in en uitlaat en de mapping anders. Die blijft ook steken bij 80pk. Iets meer op vermogen onderin gericht.

Ik vind nu wel de kracht van mijn Guzzi dat het ding gewoon door ploetert, ook helemaal onderin de toeren.
Offroad door de blub in zijn 2 stationair.
Of bergop, over de keien, zand en rommel. In zijn 2 plof plof plof en het ding hobbelt wel naar boven.
Die heeft op papier ook 80pk, en 80 Nm's, de Tuareg 79pk en 70Nm koppel.
Wel is de V85TT een 30kg zwaarder dan de Tuareg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Jolke schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:11:
[...]

Ik gok dat dat bij een run op de bank niet echt meespeelt.
Hij is immers stationair en zet het niet echt om in beweging Hij hoeft in essentie alleen het wiel te laten draaien.
Maar zo ver reikt mijn kennis niet, heb wel eens een uitdraai laten maken, maar that's it.

En zoals bommes al aangeeft zitten ze qua gewicht hetzelfde.

• DrivinUCrazy
Gewicht maakt daarbij inderdaad niet uit. Het achterwiel gaat een (geremde) rol aandrijven. De hoeveelheid energie die daarvoor nodig is wordt gemeten

Bij heel heftige motoren komt het nog wel eens voor dat het wiel op die rol slipt. Dan halen ze nog wel eens wat trucjes uit zoals de banden verwarmen zodat die wat beter plakken en de spanbanden wat strakker aantrekken zodat er meer 'gewicht' op de motor zit.
Verder heb ik er nul ervaring mee, die komt puur uit Youtube filmpjes. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:08:
[...]

Ik gok dat dat bij een run op de bank niet echt meespeelt.
Hij is immers stationair en zet het niet echt om in beweging Hij hoeft in essentie alleen het wiel te laten draaien.
Maar zo ver reikt mijn kennis niet, heb wel eens een uitdraai laten maken, maar that's it.

En zoals bommes al aangeeft zitten ze qua gewicht hetzelfde.
Inderdaad, op de bank maakt het niet uit - zie de grafieken dan ook. Ik probeerde een antwoorden te vinden voor je opmerking 'de appie voelde vlotter'. Maar met hetzelfde gewicht zit het hem daar dus ook niet in. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:16:
[...]

Oh, maar dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar die persoon kickte op pk's. Dan had 'ie al geen Tracer moeten kopen met 119 pk denk ik dan.

En alsnog, de ezel erbovenop maakt meestal meer verschil dan alle paardjes in het blok. Ik krijg regelmatig het verzoek om even een tandje rustiger te doen, terwijl de rest bijna stuk voor stuk meer koppel én vermogen heeft. :+
En eerlijk is eerlijk; vergeleken met anderen rijd ik weer heel rustig. Zoals d'n @timmie271 bijvoorbeeld. Die geeft meer gas dan ik, zeker over de hele dag. :)
Ik rij altijd heel rustig over de hele dag :o O-)

Naja oké, hier in Italië dachten 4 Nederlanders even flink door te kunnen rijden met hun 1000+cc motoren. Heb ze maar even lieten zien dat het ook met een 650je kan door 3 van de 4 in te halen :+

Andere kant van het verhaal is dat ik het niet snel nog een keer zal doen, was een mooi stuk asfalt maar om nu continu met 100+ die bochten door te knallen :X en tot in de 4 heb ik het lampje van de begrenzer zien knipperen (~170-180) :9

Af en toe moeten de paardjes goed benut worden, bedoel heb er wel voor betaald toen ik de motor kocht. Net zoals voor de gehele band :Y)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWKAfjZL65TcQs7TRTMR_AezY9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNfGtHkVwUWP08MMVzXBjYWm.jpg?f=fotoalbum_large

Deutschland! Currywurst!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39

4x2

lộn xộn quá

Blijft toch een dingetje, duitsers en emissie :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met een software update is dat vast te verhelpen. :+

@timmie271 Ja, waren die grote jongens jouw kleine motortje aan het pesten? Dat heb je dan goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn eerste reactie: hehe, eindelijk eens niet zo'n asymmetrische koplamp alsof het ding een dichtgeslagen oog heeft.

Eerste reactie op Reddit: ik vind het niks, het ding moet een asymmetrische koplamp hebben!

Overigens zou ik deze waarschijnlijk nooit kopen, ik hoef niet mee te doen aan die rat race van steeds grotere motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:20
Mijn eerste gedachte was, ooh nice ziet er leuk uit. Maar toen zag ik 1300 en dacht whyy?
Die koplamp is gewoon lelijk. De rest ziet er wel leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het doet aan alsof ze een soort v-strom injectie hebben gegeven. Die voorkant vind ik echt niet mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bij al die reacties heb ik zoiets van "stel je eens voor dat een BMW ontwerper van de gebaande paden afwijkt. The horror!!"
Ik vind het wel wat hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

timmie271 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 00:16:
[...]

Naja oké, hier in Italië dachten 4 Nederlanders even flink door te kunnen rijden met hun 1000+cc motoren. Heb ze maar even lieten zien dat het ook met een 650je kan door 3 van de 4 in te halen :+

Andere kant van het verhaal is dat ik het niet snel nog een keer zal doen, was een mooi stuk asfalt maar om nu continu met 100+ die bochten door te knallen :X en tot in de 4 heb ik het lampje van de begrenzer zien knipperen (~170-180) :9

Af en toe moeten de paardjes goed benut worden, bedoel heb er wel voor betaald toen ik de motor kocht. Net zoals voor de gehele band :Y)
Ik heb nog een mooi 1000cctje te koop voor je ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:24
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:04:
Mijn eerste reactie: hehe, eindelijk eens niet zo'n asymmetrische koplamp alsof het ding een dichtgeslagen oog heeft.

Eerste reactie op Reddit: ik vind het niks, het ding moet een asymmetrische koplamp hebben!

Overigens zou ik deze waarschijnlijk nooit kopen, ik hoef niet mee te doen aan die rat race van steeds grotere motoren.
De hele wereld beweegt langzaam naar lichtere motoren. Als ik jongere motorrijders hoor, zijn gewicht en pk's niet meer heilig. Zijn vaak ook opgegroeid met hele lichte motoren. Maar blijkbaar is er nog steeds een grote groep die zweert bij het motto: "een zware is je ware".

Mijn volgende motor gaat minder pk's hebben dan mijn huidige motor.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Heb ook eens zo'n ervaring gehad. Bij het oprijden van een bergpas in Oostenrijk continu op korte afstand van twee Duitsers met GSX-R1000 en een R1 gezeten. Eenmaal boven waren ze onder de indruk dat ik ze als Nederlander zo gemakkelijk bij kon houden met mijn 998. Heb even subtiel naar het cijfer 748 op mijn kuip gewezen O-) Ze waren even sprakeloos :P Oh ja, ik had ook nog een bagarol boven het duozitje liggen.

Het is zo leuk om een lichtere motor helemaal uit te melken :9

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05:33
[...]
I paid for the whole tachometer, I'm gonna use the whole tachometer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 13:58
Toevallig iemand ervaring met tablets van Thorkracing?
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t865-nav-tab/

gebruik momenteel gewoon mijn gsm met een RAM mount.
maar dit ding trilt veel te hard rijdens het rijden waardoor het beeld vaak onduidelijk is, zeker op zo een "klein" scherm.

ben dus opzoek naar iets tablet achtig..

info of aanraders worden zeker geapprecieerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In september mag mijn code 80 van het rijbewijs af en het begint toch wel te kriebelen om een andere motor te zoeken. Heel tevreden met mijn Tracer 700, maar neig nu toch wel meer naar een (super)sport. Laatst op een R6 gereden en dat was toch ook echt wel heel leuk. Ga waarschijnlijk een keer per jaar met de motor op vakantie, en de planning is om de volgende keer de motors op een aanhanger mee te nemen, dus comfort is dan al iets minder belangrijk.

Wat is het toch leuk om af en toe gewoon op marktplaats rond te neuzen hè. Maar zal toch wel even moeten proefrijden ivm zitpositie, gezien mijn 1.90m lengte.

Tot zover mijn gelul, aankomende zondag weer een ritje gepland richting limburg. Zo te zien redelijk mooi weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
UTwizard schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:20:
[...]

Ik weet niet in hoeverre je de Duitse taal beheerst, maar bijv op het ADAC terrein in Grevenbroich worden ook verschillende ADAC Fahrsicherheitstrainingen aangeboden, misschien zit daar iets tussen als de KNMV op dit moment niet helemaal heeft wat je zoekt?

https://www.fsz-grevenbroich.de/motorrad/gesamtuebersicht/
Ik heb eens contact met ze opgenomen, omdat het verschil tussen een Intensiv of Exklusiv training niet helemaal duidelijk was. Het verschil is simpelweg de groepsgrootte, de Exklusiv training is beperkt tot 8 personen, dus is er meer roulatie om de oefeningen te kunnen doen. Voor dat tientje meer zou dat mijn voorkeur hebben.

Maar ik heb ook gelijk de stoute schoenen aangetrokken. In feite heb ik meer interesse in de Perfektionstraining (zeg maar de VRO Expert+).
Daarvoor hebben ze als voorwaarde dat je in de afgelopen 3 jaar een basiscursus bij ze hebt gevolgd. 4 jaar geleden heb ik de VRO Expert gedaan bij de KNMV die tussen Intensiv en Perfektion in zit, dus als ik eerst een basiscursus zou doen is dat niet direct wat ik zoek. Als het de eis is waar ze aan vasthouden, prima. Maar ik mocht het certificaat opsturen met een beschrijving van mijn rijervaring, en dan gingen ze dat beoordelen. Ik denk dat het wel losloopt, ze klonk best schappelijk aan de telefoon. :) En zo niet, dan niet. Ook goed. :)

Alleen het enige lullige, de enige beschikbare datum die ze daarvoor dit jaar nog hebben, heb ik ook al een training van mijn werk. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Verdomme, ik begin die Desert X een steeds gaver apparaat te vinden. Maar dan moet je hem wel gebruiken voor dit soort werk:

YouTube: Would the Ducati Desert X be my new adventure bike?

Alleen mijn enige off-road ervaring is ooit eens een dagje met Gerard Rond op een licht Yamaha'tje en duizenden kilometers mountainbiken in gebieden zoals in het filmpje hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Deathaspire schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:41:
Toevallig iemand ervaring met tablets van Thorkracing?
https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t865-nav-tab/

gebruik momenteel gewoon mijn gsm met een RAM mount.
maar dit ding trilt veel te hard rijdens het rijden waardoor het beeld vaak onduidelijk is, zeker op zo een "klein" scherm.

ben dus opzoek naar iets tablet achtig..

info of aanraders worden zeker geapprecieerd!
Nee, maar wel met een samsung active tab3, je went heel snel aan het grote scherm. En de meerprijs was het mij in 1e instantie niet waard, mijn setup is goedkoper en werkt ook. Voordeel van die thork is afsluitbaar. Mijne kan zo gejat worden als ik hem zou laten zitten.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:37:
In september mag mijn code 80 van het rijbewijs af en het begint toch wel te kriebelen om een andere motor te zoeken. Heel tevreden met mijn Tracer 700, maar neig nu toch wel meer naar een (super)sport. Laatst op een R6 gereden en dat was toch ook echt wel heel leuk. Ga waarschijnlijk een keer per jaar met de motor op vakantie, en de planning is om de volgende keer de motors op een aanhanger mee te nemen, dus comfort is dan al iets minder belangrijk.

Wat is het toch leuk om af en toe gewoon op marktplaats rond te neuzen hè. Maar zal toch wel even moeten proefrijden ivm zitpositie, gezien mijn 1.90m lengte.

Tot zover mijn gelul, aankomende zondag weer een ritje gepland richting limburg. Zo te zien redelijk mooi weer!
R6 is echt klein als je lang bent, de andere drie Jappen zijn echt wel iets groter qua "zitruimte"

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
R6 vond ik met 187cm al aardig proppen en lang rijden was voor mij geen optie.
Dat gezegd hebbende ken ik ze ook die met een R6 een dagje Eiffel doen zonder enige problemen.

Gewoon passen en even een flinke proefrit maken, dan heb je een indruk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:24:
[Afbeelding]
Weet je zo de vertandingen van de motor, bak en kettingwielen? Want dit is wat het blok produceert. Als je rijdt voel je daar een reductie in toeren van op het achterwiel, en daarmee een evenredig hoger koppel.

Het vermogen berekenen doe je als volgt:
code:
1
Koppel [Nm] * (RPM/60[s]) *2 * pi
.
Aanname: Geen verliezen!

Dan gaat er een reductie overheen, het aantal toeren wat je achterwiel draait is lager dan wat de motor zelf draait. Als we er even vanuit gaan dat er geen weerstand of verliezen zijn, blijft het vermogen dus gelijk. Houdt in, lager toerental, evenredig meer koppel = hetzelfde vermogen.

Dan nog een moeilijk dingetje: een versnellingsbak. Eerst heb je de overbrenging van de motor naar de bak zelf, voor de Yamaha is dit 40:77. 40 tanden op het blok, 77 op de versnellingsbak. De versnellingsbak draait dus 40/77e van het toerental van het blok. Koppel is daar dus 77/40e van het blok.

code:
1
2
3
Blok-bak: 40:77
1e versnelling: 13:37
Kettingwielen: 15:46

Bron: https://www.advpulse.com/...700-vs-ktm-790-adventure/

Al met al heeft een standaard Ténéré 700 dus (77/40) * (37/13) * (46/15) = 16,8 keer zoveel koppel op de achteras, dan op het blok.

Halen we dit geintje uit met de Touareg 660

code:
1
2
3
Ratio blok-bak: 39:80
Kettingwielen: 15:42

Bron: https://www.advrider.com/...720/page-64#post-43845687

= 16,3 keer zoveel koppel op de achteras.

Als we dit dan vergelijken met jouw ervaring:
kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:13:
Die 660 mist alleen wat meer op de low end in verhouding tot de t7.
Dat verschil merk je ook wel aardig vond ik zelf.
Kunnen we verder rekenen. De Yamaha heeft bij lage toeren een hoger koppel, en een grotere overbrenging. Bij 3000 RPM, links van de dynografiek:

code:
1
2
T7: 37 [lb.-ft] * 16,8 = 635 [lb.-ft] = 860 [Nm]
Touareg660: 33 [lb.-ft] * 16,3 = 539 [lb.-ft] = 731 [Nm]

Dát is wel een merkbaar verschil!

Je ziet dus een klein verschil in de dynorun, maar hebt door de vertandingen een zeer merkbaar verschil. Die dynoruns zeggen enkel iets over het blok zelf, en niet over hoe wij het koppel en vermogen op de motor ervaren. Daarvoor wil je de cijfers op het achterwiel weten.

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 22-09-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:04:
Mij bekruipt een beetje het gevoel van de eerste generatie SUV's die nog wel eens een bospaadje zagen tegenover de SUV die nu rondrijden, aka de "P.C. Hoofd-trekker".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
NLDViane schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:52:
[...]

Weet je zo de vertandingen van de motor, bak en kettingwielen? Want dit is wat het blok produceert. Als je rijdt voel je daar een reductie in toeren van op het achterwiel, en daarmee een evenredig hoger koppel.

Het vermogen berekenen doe je als volgt:
code:
1
Koppel [Nm] * (RPM/60[s]) *2 * pi
.
Aanname: Geen verliezen!

Dan gaat er een reductie overheen, het aantal toeren wat je achterwiel draait is lager dan wat de motor zelf draait. Als we er even vanuit gaan dat er geen weerstand of verliezen zijn, blijft het vermogen dus gelijk. Houdt in, lager toerental, evenredig meer koppel = hetzelfde vermogen.

Dan nog een moeilijk dingetje: een versnellingsbak. Eerst heb je de overbrenging van de motor naar de bak zelf, voor de Yamaha is dit 40:77. 40 tanden op het blok, 77 op de versnellingsbak. De versnellingsbak draait dus 40/77e van het toerental van het blok. Koppel is daar dus 77/40e van het blok.

code:
1
2
3
Blok-bak: 40:77
Kettingwielen: 15:46

Bron: https://www.advpulse.com/...700-vs-ktm-790-adventure/

Al met al heeft een standaard Ténéré 700 dus (77/40) * (37/13) * (46/15) = 16,8 keer zoveel koppel op de achteras, dan op het blok.

Halen we dit geintje uit met de Touareg 660

code:
1
2
3
Ratio blok-bak: 39:80
Kettingwielen: 15:42

Bron: https://www.advrider.com/...720/page-64#post-43845687

= 16,3 keer zoveel koppel op de achteras.

Als we dit dan vergelijken met jouw ervaring:

[...]

Kunnen we verder rekenen. De Yamaha heeft bij lage toeren een hoger koppel, en een grotere overbrenging. Bij 3000 RPM, links van de dynografiek:

code:
1
2
T7: 37 [lb.-ft] * 16,8 = 635 [lb.-ft] = 860 [Nm]
Touareg660: 33 [lb.-ft] * 16,3 = 539 [lb.-ft] = 731 [Nm]

Dát is wel een merkbaar verschil!

Je ziet dus een klein verschil in de dynorun, maar hebt door de vertandingen een zeer merkbaar verschil. Die dynoruns zeggen enkel iets over het blok zelf, en niet over hoe wij het koppel en vermogen op de motor ervaren. Daarvoor wil je de cijfers op het achterwiel weten.
Dit doet me terug denken aan mijn Industrieel Ontwerpen opleiding... statica en dynamica ik wordt er nog wel eens wakker van midden in de nacht ;)

Maar thnx! Was iedereen op het internet zo uitgebreid met een antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Joris748 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:19:
[...]

Heb ook eens zo'n ervaring gehad. Bij het oprijden van een bergpas in Oostenrijk continu op korte afstand van twee Duitsers met GSX-R1000 en een R1 gezeten. Eenmaal boven waren ze onder de indruk dat ik ze als Nederlander zo gemakkelijk bij kon houden met mijn 998. Heb even subtiel naar het cijfer 748 op mijn kuip gewezen O-) Ze waren even sprakeloos :P Oh ja, ik had ook nog een bagarol boven het duozitje liggen.

Het is zo leuk om een lichtere motor helemaal uit te melken :9
Hoewel het heerlijk is merk je dat soms toch net tekort komt. Die andere hoeven maar even het gas open te trekken op een recht stuk en kunnen dan langszij komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Tylen schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:07:
[...]

De R1m? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Heeft er iemand aankoopadvies?
Ik ben al een tijdje op pad voor een nieuwe motor, met een budget tussen 12k en 15k.
Bij mijn huidige tweede of derdehandse met een aankoopwaarde van 4k viel er niet veel te onderhandelen, behalve een setje nieuwe banden.

Als je praat over een motor van 12k of 15k, is het dan nog de moeite waard om te wachten op de 'nieuwe collectie' of uitloopmodellen? Bestaat zoiets bij motoren?
Adverteren dealers op voorhand wel eens met kortingen op motoren?
Of zit er ergens anders nog ruimte?

Wat is jullie ervaring met het inruilen van je huidige motor? Is dat de moeite waard of kan je die beter zelf verkopen?

offtopic:
Ben hier niet op zoek naar de waarheid maar naar ervaringen. N = 1 dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

badkuip schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:08:
Ik ben al een tijdje op pad voor een nieuwe motor, met een budget tussen 12k en 15k.
Bij mijn huidige tweede of derdehandse met een aankoopwaarde van 4k viel er niet veel te onderhandelen, behalve een setje nieuwe banden.

Als je praat over een motor van 12k of 15k, is het dan nog de moeite waard om te wachten op de 'nieuwe collectie' of uitloopmodellen? Bestaat zoiets bij motoren?

Wat is jullie ervaring met het inruilen van je huidige motor? Is dat de moeite waard of kan je die beter zelf verkopen?

offtopic:
- Ja, maar kan er verschillen per merk / model en zelfs per seizoen. Zelf heb ik mijn motor met wel wat korting, omdat veel vraag was naar het modeljaar erna, terwijl mijn motor - met een paar updates - ook op dat niveau terecht kon komen (maar dan 4-5k euro goedkoper).

- Vraag bij verschillende partijen prijzen op. En dan zal je merken dat handelaren wel snel je motor van de hand kunnen doen, maar er weinig meer dan wisselgeld voor geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Verkoop via MP is vele malen beter voor je wallet, maar kan geestelijk zware gevolgen hebben ;)

Inruil afgelopen Lente gedaan, bij de motorzaak boden ze wisselgeld en heb daarvan meer dan het dubbele gekregen diezelfde dag nog door hem op MP te gooien.

Edit: en ik was van plan een nieuwe t7 te kopen, maar heb via een bekende een tip gekregen van adventure motorcycles in Heeten, en daar voor hetzelfde geld een rally versie met echt veel upgrades zoals vering, stuur,stuurverhogers,touratech pegs, betere set banden, donner tech bagagerek en nog meer voor hetzelfde geld.
Met maar liefst 8000 km's op de teller. incl nog 5 jaar verlengde fabrieks garantie _/-\o_
Kortom heel jong gebruikt kan ook best veel schelen.

[ Voor 48% gewijzigd door kneusteun op 22-09-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
geert_s schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:46:
[...]

Interessante reactie, en ik denk dat je gelijk hebt. Kun je op 2 verschillende motoren op je gevoel aangeven of je nu 50 pk gebruikt of 60? Ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:40:
[...]

In de Tuono heeft het blokje ook iets van 100 pk,bij e Tuareg zijn de nokkenassen, in en uitlaat en de mapping anders. Die blijft ook steken bij 80pk. Iets meer op vermogen onderin gericht.

Ik vind nu wel de kracht van mijn Guzzi dat het ding gewoon door ploetert, ook helemaal onderin de toeren.
Offroad door de blub in zijn 2 stationair.
Of bergop, over de keien, zand en rommel. In zijn 2 plof plof plof en het ding hobbelt wel naar boven.
Die heeft op papier ook 80pk, en 80 Nm's, de Tuareg 79pk en 70Nm koppel.
Wel is de V85TT een 30kg zwaarder dan de Tuareg.
Het wordt in ieder geval heel anders motorrijden, gok ik. Op andere momenten schakelen, hogere toeren maken misschien, en/of harder rijden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Stuk Frankrijk en Zwarte Woud gereden met @Jolke, was echt helemaal super!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:08:

offtopic:
Wat is je vraag nou precies? Bij nieuw moet je een beetje mazzel hebben wbt voorraad modellen. Zo kon ik mijn R1250RS als 'demo' kopen, maar de enige die er een rit op heeft gemaakt was ik, en ook het kenteken is nooit op naam van de dealer gezet. Goede korting gehad, maar wel iets minder dan ik hoopte bij het inruilen van mn S1000RR.

Wil je nieuw of gebruikt kopen? Beste wat je kan doen (denk ik) is goed in de gaten houden wat er te koop staat, en als er iets langer te koop staat dan de rest kan daar wellicht het best onderhandeld worden. Maar het ook zijn dat dat voor een reden is, vooral bij gebruikt.

Makkelijkste is zonder inruil natuurlijk, maar een motor verkopen kan gedoe zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

GSX-MAN schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:35:
Stuk Frankrijk en Zwarte Woud gereden met @Jolke, was echt helemaal super!
Ik ga morgen met een vriend een week rijden, waarschijnlijk richting de Harz, Sauerland en dergelijke. Niet zo vaak geweest en ook niet al te ver weg. Recent weer even ziek geweest dus mijn energie laat wat te wensen over.
Nieuw setje roadsmart 4 sp/gt onder de r1200r lc, wat een geld zeg. 369€.... maar ja, we kunnen weer even voort ;)

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 22-09-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 11:04
noes schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:25:
[...]
Goede korting gehad, maar wel iets minder dan ik hoopte bij het inruilen van mn S1000RR.
Hoe weet je dan of je goede korting hebt gehad?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HJ5BuvPsJsbjlLrOs26kseiYvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZUjunJ9AqtaNXM9tyXrNFEo.jpg?f=fotoalbum_large
Check mate... wat een ontzettend vette fiets.
Geweldig.
Nog geen koopcontract getekend maar dat gaat zeker niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:40:
[...]

Hoe weet je dan of je goede korting hebt gehad?
1: Omdat ik er blij mee was. Blijft de belangrijkste factor :Y

2: Betrof een nieuwe motor, voor een stuk lagere prijs dan BMW op de site had staan, in de kleur die ik wilde en met alle* opties/pakketten, SCM alarm keuring en eerste beurt. Er was op dat moment maar één occasion van dit type motor (nieuw model), en we kwamen al best in de buurt van de vraagprijs van die motor. Die had ook de juiste opties, had een kofferset erbij (die heb ik later voor 750 eur tweedehands gekocht), maar was in een mindere kleur (en kleur is bijbetalen).

*: opties die op mijn motor 'ontbreken' zijn de rvs onderspoiler en de option 719 sets. Dat zijn zaken als een cnc gefreesd klepdeksel, speciale gesmede wielen, rem/koppelingsvloeistof reservoir etc. Mooi, maar wat mij betreft het geld niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Bommes schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:32:
[Afbeelding]
Geweldig.
Ik heb je gewaarschuwd ;)

Nice! Welke kleur wordt het? Vind dit wel de minste van de 3 opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Joris748 het is de duurste kleur ook.
Ik wil eigenlijk de zwart rode.
Die staan nog een paar op voorraad in NL bij diverse dealers.
Kijken of ik ergens een leuke deal kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:32:
[Afbeelding]
Geweldig.
Wat super vet man _/-\o_ d:)b

Dat gaat je offroad in elk geval een onwijze bak plezier opleveren :)

Ik reed met 2 stuks F650GS (de 1pitters) offroad en met zo’n formaatje fiets kun je ook nog prima reizen maken.

Je levert op de weg ietsje in maar krijgt er onder aan de streep veel meer voor terug.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:01
Hallo allemaal.
In het vorige deel had ik me al voorgesteld
maar sinds gisteren ook eindelijk geslaagd. Alle examens wel in 1 keer, en mijn AVD examen was eigenlijk mijn fijnste ritje ooit. Leuke route en had er na de eerste paar minuten echt gewoon zin in.
Dinsdag kan ik het roze bewijsje ophalen en dan kan ik eindelijk gebruik maken van mijn C-Evolution die al een paar maandjes in de achtertuin woont onder een dekentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuptvKavzZMLpe7Ep8SjwmohC8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwtGDrWOLcyywef1223IDzx2.jpg?f=fotoalbum_large

PS: Ik weet: Scooter + Elektrisch, maar we doen wel een keer een wedstrijdje bij een verkeerlicht :9
⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡⇡
Dit is geen uitnodiging, ik bedoel alleen maar: Ik weet dat sommigen een scooter geen motor vinden, en ik weet dat er nog meer zijn die Elektrisch niet zien zitten, maar dit is best leuk voor een woon-werk fiets.
Pfff Sommige "echte motorrijders" zijn wel heel snel van hun stuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Philos31 op 24-09-2023 07:44 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mwah, dat is leuk voor één keer, daarna vind ik het belangrijker hoe het ding de bocht om gaat. Veel plezier er mee en veel veilige kilometers! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Philos31 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:02:
Hallo allemaal.
maar sinds gisteren ook eindelijk geslaagd. Alle examens wel in 1 keer, en mijn AVD examen was eigenlijk mijn fijnste ritje ooit. Leuke route en had er na de eerste paar minuten echt gewoon zin in.
Dinsdag kan ik het roze bewijsje ophalen en dan kan ik eindelijk gebruik maken van mijn C-Evolution die al een paar maandjes in de achtertuin woont onder een dekentje.

[Afbeelding]

PS: Ik weet: Scooter + Elektrisch, maar we doen wel een keer een wedstrijdje bij een verkeerlicht :9
Maar voor een snorfiets heb je toch geen rbw A nodig? :+

* Boudewijn heeft 2 weken geleden AVB gehaald. In oktober theorie, eind november AVD, deo volente.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Philos31
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:29:
Mwah, dat is leuk voor één keer, daarna vind ik het belangrijker hoe het ding de bocht om gaat. Veel plezier er mee en veel veilige kilometers! :)
Ja daar heb je gelijk in, en voor de je bereik (wat sowieso maar max 160Km is) is het ook funest.
Maar... het is wel grappig, niemand verwacht het van zo'n stil huisvaderscootertje.
Wegligging van dit ding is trouwens top! Zwaar, maar allemaal onderin. Ligt echt serieus als een huis.
En je kunt wonderbaarlijk schuin met dat kreng (ik heb op een C-Evolution les gehad ook)
Boudewijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 13:14:
[...]

Maar voor een snorfiets heb je toch geen rbw A nodig? :+

* Boudewijn heeft 2 weken geleden AVB gehaald. In oktober theorie, eind november AVD, deo volente.
Zeker wel.... AM....
Maar inderdaad, ik weet het, scooter, maar het is voor woon werk en wees blij dat ik geen driewieler heb :+

Succes met het halen van je examens!

[ Voor 41% gewijzigd door Philos31 op 23-09-2023 13:58 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hallo allemaal.

[Afbeelding]

Motor is motor d:)b welkom aan boord *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Scooters zijn geweldig, leukste modellen in het gamma van BMW >:)

leeg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaat er dan niemand hier even de uitdaging met 'm aan aangaande die opmerking qua wedstrijdje bij een verkeerslicht?

>:) })

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hallo allemaal.

[Afbeelding]

Gefeliciteerd. Zo'n C Evolution lijkt me echt een top ding voor woon-werk: stil, vlot en "zuinig".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 18:03
(jarig!)
Vooropgesteld dat een faillissement nooit leuk is voor de betrokkenen.
Motorkledingpoint Beekbergen is failliet gegaan en de inventaris wordt geveild: https://www.troostwijkauctions.com/nl/auction/01-48844/20/

Misschien wel interessant voor sommige hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[b]]

Gefeli!

Is goed, laten we een sprintje doen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

Prima, en dan houden we daarna een wedstrijdje op een bospaadje >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Will_M schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:16:
Gaat er dan niemand hier even de uitdaging met 'm aan aangaande die opmerking qua wedstrijdje bij een verkeerslicht?

>:) })
Wie had er nou zo’n NC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja... Daar zeg je zoiets. Daar wint m'n XTZ 't niet eens van en m'n MT is sowieso geen partij voor die machine :9

Zijn we hier toch weer op @Tylen aangewezen met een R1M .... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-09-2023 21:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
Gewoon normaal rijden jongens en meisjes.😜
Idioten die wedstrijdjes doen bij het stoplicht zijn er al genoeg.😥

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb eens contact met ze opgenomen, omdat het verschil tussen een Intensiv of Exklusiv training niet helemaal duidelijk was. Het verschil is simpelweg de groepsgrootte, de Exklusiv training is beperkt tot 8 personen, dus is er meer roulatie om de oefeningen te kunnen doen. Voor dat tientje meer zou dat mijn voorkeur hebben.

Maar ik heb ook gelijk de stoute schoenen aangetrokken. In feite heb ik meer interesse in de Perfektionstraining (zeg maar de VRO Expert+).
Daarvoor hebben ze als voorwaarde dat je in de afgelopen 3 jaar een basiscursus bij ze hebt gevolgd. 4 jaar geleden heb ik de VRO Expert gedaan bij de KNMV die tussen Intensiv en Perfektion in zit, dus als ik eerst een basiscursus zou doen is dat niet direct wat ik zoek. Als het de eis is waar ze aan vasthouden, prima. Maar ik mocht het certificaat opsturen met een beschrijving van mijn rijervaring, en dan gingen ze dat beoordelen. Ik denk dat het wel losloopt, ze klonk best schappelijk aan de telefoon. :) En zo niet, dan niet. Ook goed. :)

Alleen het enige lullige, de enige beschikbare datum die ze daarvoor dit jaar nog hebben, heb ik ook al een training van mijn werk. |:(
Ah kijk aan, als ik het zo hoor zou die voorwaarde niet zo'n probleem mogen zijn als je al op dit niveau zit. Ben benieuwd wat er uit komt d:)b
Tylen schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:07:
[...]

Ik zag je post laatst op FB in de circuitgroep voorbij komen inderdaad, je stopt helemaal met het circuitrijden?

[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 23-09-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:06:
[...]

Ik zag je post laatst op FB in de circuitgroep voorbij komen inderdaad, je stopt helemaal met het circuitrijden?
Wel met eigen spul. Ik ga wel weer terug naar racing school europe en daar oud worden ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Hallo allemaal.

[Afbeelding]

Ik weet niet hoor. Je hebt net je rbw en waarschijnlijk nog nooit op een echte motor gereden.

De scooter heeft max 35kw (47pk???) en doet 0-100 in 6,2 sec. Ik durf mijn auto daar zelfs naast te zetten.

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
Hallo allemaal.

[Afbeelding]

Ook in de winter naar 80km O-) Dan is hier net 3,5 liter benzine weg van de 17

• ibothead
  • Laatst online: 21-09 10:01
Precedente schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:59:
Vooropgesteld dat een faillissement nooit leuk is voor de betrokkenen.
Motorkledingpoint Beekbergen is failliet gegaan en de inventaris wordt geveild: https://www.troostwijkauctions.com/nl/auction/01-48844/20/

Misschien wel interessant voor sommige hier.
Zeker wel intressant maar helaas op een dinsdag ophalen ;( |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Tylen schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:00:
[...]

Ik weet niet hoor. Je hebt net je rbw en waarschijnlijk nog nooit op een echte motor gereden.

De scooter heeft max 35kw (47pk???) en doet 0-100 in 6,2 sec. Ik durf mijn auto daar zelfs naast te zetten.
Ohhh eitje dus voor alles met 100pk en een beetje.

Norden valt niet tegen.

0 - 100 kph 3.6 s
0 - 140 kph 5.9 s
Top speed 200 kph

Sowieso vind ik stoer doen over het winnen van een dragrace in een automaat (met een shitload aan electronica) raar. Pedaal onderin stampen/hendel vol open sjorren kan iedereen wel.

Word pas indrukwekkend als je voertuig je actief probeert te vermoorden als je dat niet goed doet :+

Al zitten we in het tijdperk waarin dat zonder electronica wel steeds moeilijker word met een leuke powerhouse onder je kont.

[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 23-09-2023 22:30 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
A13X schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:28:
[...]

Norden valt niet tegen.

0 - 100 kph 3.6 s
0 - 140 kph 5.9 s
Top speed 200 kph

Sowieso vind ik stoer doen over het winnen van een dragrace in een automaat (met een shitload aan electronica) raar. Pedaal onderin stampen/hendel vol open sjorren kan iedereen wel.

Word pas indrukwekkend als je voertuig je actief probeert te vermoorden als je dat niet goed doet :+

Al zitten we in het tijdperk waarin dat zonder electronica wel steeds moeilijker word met een leuke powerhouse onder je kont.
Tot nu toe kon ik bij mn 2020 ktm en 2017 yamaha al die nanny's op de abs na uit zetten dus ligt er maar net aan hoe graag je dood wil :9

• Philos31
<Verwijderd>
Foutje... Bedankt!

[ Voor 123% gewijzigd door Philos31 op 23-09-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Norden valt niet tegen.

0 - 100 kph 3.6 s
0 - 140 kph 5.9 s
Top speed 200 kph

Moderne hulpmiddelen …

Weet er nog iemand hoe je ook zonder hulpmiddelen hard van je plek komt?
  1. Toerental op maximum koppel
  2. Koppeling op aangrijpingspunt
  3. Koppeling gedoseerd op laten komen (ondertussen gas constant houden)
  4. Pas als koppeling helemaal opgekomen is, het gas pas open.
Gas en koppeling tegelijk doseren is een recept voor problemen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jolke
Vrijdag een stukje met @GSX-MAN meegereden, die op weg was naar Zwitserland.

In Frankrijk in het plaatsje Bitche (je verzint het niet!) elkaar getroffen. Vervolgen door Noord-Elzas gereden en bij Baden Baden de Rijn overgestoken om het Zwarte Woud in gegaan. Voornamelijk de B500 gevolgd, welke tussen Sand en Unterstmatt afgezet was, waardoor we een stuk westerlijker om moesten rijden. Mooi stukje weliswaar met mooi uitzicht op de Rijnvallei.
Via Baiersbronn naar Simmersfeld gereden, waar onze wegen zich weer scheiden. Voor mij was het vanaf hier nog zo'n 170 km naar huis, wat afwisselend met zon en met flinke buien ging. Duurde dan ook iets langer voordat ik thuis was. Wel geluk gehad, want hier in de buurt zijn bomen op de weg gevallen door de harde wind. :X
Ik kan weer bevestigen dat MPP3 goede banden zijn - ook voor in regen!

Al met al een mooi stukje weer getourd. Dank, @GSX-MAN, goede reis verder!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UNj4_h89_cVW-mluCnXNQ8dAGo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uB2jnEMaVxrz3CoxBxGgXmVO.jpg?f=fotoalbum_tileWingen in de ElzasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5jd08c6TQPkIn6wovMewhIgZLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKlJebGejVcWbCfhyiVl6zzN.jpg?f=fotoalbum_tileEen pauze met regen... :/Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_V13xkhfkgSMejT3uR4hRlV8_GM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1XYjMj2v64YUZ9eaVp2VvKr.jpg?f=fotoalbum_tileEen pauze met zon... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u-ApFuBNUgiMFynTxTju5X0Fe8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikuDIELmDdSOuoMVGj5koryG.jpg?f=fotoalbum_tileMet @GSX-MAN Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TPQniSbFic1gd8eaKhqUhtPByI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHuEtwP9IRiWeprzgKcWLPBY.jpg?f=fotoalbum_tileDan weer zon...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrQ2ATJFdX9g8VkFPPWPbCyUIRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZhwuETKI5euiw6B92hDeIc4.jpg?f=fotoalbum_tileDan weer regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Joris748 op 24-09-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bij Bitche kun je ook mooi lunchen aan dat meertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Norden valt niet tegen.

0 - 100 kph 3.6 s
0 - 140 kph 5.9 s
Top speed 200 kph

Als we toch een wedstrijdje aan het verpissen zijn doe ik ook wel mee.
Met een 0-100 tijd van exact 3 seconde. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Apache_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:00:
[...]

Als we toch een wedstrijdje aan het verpissen zijn doe ik ook wel mee.
Met een 0-100 tijd van exact 3 seconde. :9
Die zero? No way. Ze geven geen exacte tijden op en op youtube is het 4,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tylen schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:14:
[...]

Die zero? No way. Ze geven geen exacte tijden op en op youtube is het 4,7.
Veel van die filmpjes hebben de app niet gekoppeld (leen / test motor), en rijden in 'sport' of zelfs maar 'standard' mode, met resp maar 20 of 25% koppel. Ook vermogen staat rond die percentages.

Maak je een custom mode en zet je de schuifjes naar 100%, is een lage 3s goed te doen. Mits je tractie hebt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Apache_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:29:
[...]

Veel van die filmpjes hebben de app niet gekoppeld (leen / test motor), en rijden in 'sport' of zelfs maar 'standard' mode, met resp maar 20 of 25% koppel. Ook vermogen staat rond die percentages.

Maak je een custom mode en zet je de schuifjes naar 100%, is een lage 3s goed te doen. Mits je tractie hebt. :)
Lage 3 is wat anders dan exact 3 ;).

Maar goed: Doe ik ook mee met ver pissen: YouTube: YAMAHA R1M 0 TO 100 IN 2.5 SECONDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er toevallig mensen naar een HD meet in Friesland geweest dit weekend? Dat was op terrein van nichtje van MrsT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mijn vriendin heeft een Kawasaki ER-6F. Nu is de sinds begin vaker bij mij als bij haar thuis en heeft ze ook haar motor tegenwoordig bij mij in de garage staan.

Ze is echter niet groot en sterk en daardoor staat de motor nogal vaak in de weg.
Ze kan hem niet makkelijk aan de kant zetten. Ik kan dat wel door gewoon achterwiel op te tillen wat aan de kant te schuiven. Lastige voor haar is dat zij hem daarna niet zelfstandig eruit kan krijgen :P. Terwijl zij veel meer de motorrijder is dan ik en dus ook wel eens zo wil gaan.

Dus zoek ik een oplossing hiervoor. Bij voorkeur eentje die ze zelf kan bedienen.
Ik kwam uit op deze: Constand 2

Iemand ervaring of dit ook te doen is voor iemand met iets minder kracht? Kan samen met haar oefenen in het begin. En is dat beetje fatsoenlijke winkel? Lees toch wel wat klachten over bereikbaarheid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:16:
Mijn vriendin heeft een Kawasaki ER-6F. Nu is de sinds begin vaker bij mij als bij haar thuis en heeft ze ook haar motor tegenwoordig bij mij in de garage staan.

Ze is echter niet groot en sterk en daardoor staat de motor nogal vaak in de weg.
Ze kan hem niet makkelijk aan de kant zetten. Ik kan dat wel door gewoon achterwiel op te tillen wat aan de kant te schuiven. Lastige voor haar is dat zij hem daarna niet zelfstandig eruit kan krijgen :P. Terwijl zij veel meer de motorrijder is dan ik en dus ook wel eens zo wil gaan.

Dus zoek ik een oplossing hiervoor. Bij voorkeur eentje die ze zelf kan bedienen.

Iemand ervaring of dit ook te doen is voor iemand met iets minder kracht? Kan samen met haar oefenen in het begin. En is dat beetje fatsoenlijke winkel? Lees toch wel wat klachten over bereikbaarheid.
Ik heb zo’n ding voor een enkelzijdige achterbrug. Opbokken is misschien nog het meest lastigste. Zodra de motor op dat ding staat kan je er alle kanten mee op. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hoeveel kracht kost het opbokken? Ze is rond de 170 en 63kg om een beeld te hebben.
Want vraag me af of ze het kan. Andere optie is een volledig oprijgoot. Maar dat lijkt me ook weer zo groot als de motor er niet op staat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:06:
Hoeveel kracht kost het opbokken? Ze is rond de 170 en 63kg om een beeld te hebben.
Want vraag me af of ze het kan. Andere optie is een volledig oprijgoot. Maar dat lijkt me ook weer zo groot als de motor er niet op staat.
Komt overeen met mij, zou makkelijk te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:16:

Het is meer handigheid erin hebben, dan kracht. Let er wel op dat de arm groot genoeg is, maar dat lijkt bij die van je link wel het geval.

Die van Datona is lastiger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22wovDS5VIAXMMZfStSjL5QciIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCfaNxBrLbmAt1zX47lYvP8r.jpg?f=fotoalbum_large

Er is weer een n+1 gedaan en ik denk dat dit toch de mooiste motor is die ik tot nu gekocht heb 8)
De achterkant zie je hier niet echt goed, maar dat is gewoon grote 1 klont italiaans design.

(ik heb nog 3-4L 2-takt olie staan van m'n MBX125, nu heb ik iets om dat op te ruimen)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed... nadat ik het topweekend al gestart was met het doorboren van mn vloerverwarming is vannacht ook nog mn 1290 SA-S voor de deur vandaan gejat. Echt enorm ziek van... zal inmiddels al in Bulgarije staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

@MikeyMan :(

@4x2 grote Italiaanse kont? :o O+

@Cyberpope geen ervaring met dergelijk paddockstands (geen bobbins op de Harley) maar ik moet 'm ook altijd omzetten om de berging in/uit te komen en optillen is wel een dingetje met 300+ kg dus ik heb daar zoiets voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Em2fpG3En6Cp_hP3_CiJgDCfFfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1xZzl4t1KoEnrphBS7oboGOS.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

botoo schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:04:
@Cyberpope geen ervaring met dergelijk paddockstands (geen bobbins op de Harley) maar ik moet 'm ook altijd omzetten om de berging in/uit te komen en optillen is wel een dingetje met 300+ kg dus ik heb daar zoiets voor.
[Afbeelding]
Die kan ook, maar dan moet je volgens mij wel zelf de motor recht houden lijkt me. Dat is voor haar wel een dingetje. Fysiek maar vooral ook tussen de oren.

@MikeyMan Zwaar klote zeg.. Sometimes it pours

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 24-09-2023 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:05:
[...]
Die kan ook, maar dan moet je volgens mij wel zelf de motor recht houden lijkt me. Dat is voor haar wel een dingetje. Fysiek maar vooral ook tussen de oren.
Ik laat 'm op de jiffy staan als ik 'm omzet, indien nodig kan je daarbij ook een plaatje board gebruiken als je ondergrond niet glad genoeg is. Zelf doe ik er als ik er aan denk (dus meestal niet :+ ) een ouwe lap onder om de gladde, geverfde vloer niet teveel te beschadigen.

Vorige motor, ook al geen lichtgewicht maar nog wel een beetje te tillen/schuiven. Toch is zo'n motormover een stuk makkelijker dan tillen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIHo3_8US1APrX1EJ1oDfZrRGmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6xHBBDBTSw8uCKnvsUHbfpM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door botoo op 24-09-2023 18:16 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:06:
Hefboom verlengen ;).

Kennis heeft een opzet stuk voor de bok, dus even op de zijstandaard zetten, verlengstuk eraan, zijstandaard in, opbokken en klaar.
Ze accepteert dat ze dat dan alleen thuis kan, want die verlenging is niet echt lekker mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

_Apache_ schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:14:
Ze accepteert dat ze dat dan alleen thuis kan, want die verlenging is niet echt lekker mee te nemen.
Ik reken erop dat ze de paddock stand nergens mee naar toe gaat nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Cyberpope schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:40:
[...]

Ik reken erop dat ze de paddock stand nergens mee naar toe gaat nemen :P
Ik las het als middenbok, die kunnen ook zwaar zijn. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MikeyMan schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:25:
Goed... nadat ik het topweekend al gestart was met het doorboren van mn vloerverwarming is vannacht ook nog mn 1290 SA-S voor de deur vandaan gejat. Echt enorm ziek van... zal inmiddels al in Bulgarije staan.
:(:)

Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.