Geef me dat adres even, een set kostte me 290 nu en dan liggen ze alleen nog in de garageLeviathius schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:15:
[...]
Probeer een lokale kleine zaak/monteur te vinden. 6 jaar geleden had ik een nieuwe achterband nodig en bij Motoport Breda (ondertussen failliet) vroegen ze daar vrolijk 220 euro voor incl montage (MPR3 band). Vervolgens via via bij een monteur aangekomen en die vroeg 200 euro incl montage voor de hele set.. Sindsdien ga ik altijd naar die man en legt voor 260 euro (vorig jaar) de nieuwe modellen banden op je motor.
Oftewel, probeer een kleine zaak of losse monteur te vinden. Scheelt centjes!
Wel een vriendelijke bandenboer gevonden die ze op de velg zeg voor 2 tientjes. Ook heel blij mee want de bandjes gaan nog vrij hard hier ondanks de milde temperaturen in de Dolomieten
Gamertag: timmie271
Die heb ik nog zien staan toen ik aan het motor shoppen was. Helemaal zilver. Nog lelijker in het echt. Stond er met verbazing naar te kijken dat iemand dat ooit gekocht heeft laat staan gemaakt.
Maar OK, mijn droomauto is een Alfa Romeo SZ. Verder zeg ik niks meer
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Met de Alfa-Romeo SZ is, net zoals met de RZ, niets mis!!!Kars schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:29:
Die BMW Scarver staat hier in de garage (van m’n vrouw) en die Appie Moto 6.5 is ook geweldig
Maar OK, mijn droomauto is een Alfa Romeo SZ. Verder zeg ik niks meer
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ontwerp is van Starck dacht ik, en die heeft heel veel moois gemaakt. Maar mijn inziens is ditgebruikershaes schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:29:
[...]
Die heb ik nog zien staan toen ik aan het motor shoppen was. Helemaal zilver. Nog lelijker in het echt. Stond er met verbazing naar te kijken dat iemand dat ooit gekocht heeft laat staan gemaakt.
niet geslaagd.
[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 19-09-2023 22:12 ]
Huh? Zie je niet dat ‘t een typetje van Wim de Bie is ?geert_s schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:14:
[...]
Vind ik dan wel weer mooi, en de motor ook.
Klopt er is op Motor Forum een lid die helemaal fan is van de Moto 6.5, en alles verzameld wat er mee te maken heeft, staat ook op beurzen enzo. Is geloof ik ook nog naar een evenement geweest waar Starck ook (digitaal )bij was. Wel heel leuk dat je zo'n fan kan zijn van een bijzonder ontworpen motor!kneusteun schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:09:
[...]
Ontwerp is van Starck dacht ik, en die heeft heel veel moois gemaakt. Maar mijn inziens is dit
niet geslaagd.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Wim de Bie heeft goede benenHkuit schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:27:
[...]
Huh? Zie je niet dat ‘t een typetje van Wim de Bie is ?

[ Voor 10% gewijzigd door geert_s op 20-09-2023 08:27 ]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Artikel is in het Duits, maar een korte samenvatting: Fraunhofer FEP in Dresen werkt aan een Head-Up-Display voor motorhelmen. Ik moest bij het model meteen aan de Dominion uit Deep Space 9 denken.
Nou hij zit in Etten-Leur in een garagebox en ik heb alleen een telefoonnummer van hem. Ook geen idee of hij nog steeds actief is eigenlijk en of zijn prijzen zijn toegenomentimmie271 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:33:
[...]
Geef me dat adres even, een set kostte me 290 nu en dan liggen ze alleen nog in de garage
Wel een vriendelijke bandenboer gevonden die ze op de velg zeg voor 2 tientjes. Ook heel blij mee want de bandjes gaan nog vrij hard hier ondanks de milde temperaturen in de Dolomieten
Fortnine heeft daar ook een leuke video over.Jolke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:37:
https://www.fep.fraunhofer.de/de/press_media/13_2023.html
Artikel is in het Duits, maar een korte samenvatting: Fraunhofer FEP in Dresen werkt aan een Head-Up-Display voor motorhelmen. Ik moest bij het model meteen aan de Dominion uit Deep Space 9 denken.
YouTube: Japan's Secret HUD Motorcycle Helmet - Shoei Opticson Review
Werkt aan? Hij is toch al verkrijgbaar?Jolke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:37:
https://www.fep.fraunhofer.de/de/press_media/13_2023.html
Leuk gadget.. helaas heb ik geen Android of IvS op mijn telefoon.geert_s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:42:
[...]
Werkt aan? Hij is toch al verkrijgbaar?
Laat 1 van mijn favoriete kanalen nou beide al eens gerestaureerd hebbenJoris748 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:37:
Die Britten mag alleen in het lijstje van de meest iconische motoren ooit.Bedenk ook dat het een product is van de jaren 90.
Andere juweeltjes uit die tijd:
- Ducati 916
- Honda RC30
Heerlijk om 's avond even mee te relaxen.......lekker chill gefilmd en zo'n schots accent verveeld nooit.
Bevalt me beter dan iq-loos door FB, insta of reddit te scrollen
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
En tegenwoordig staat 'ie in de woonkamer te pronken.
Maar echt in topconditie en startklaar en niet zo'n half museumstuk: starten en rijden. (wat soms ook nog gebeurt)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ondertussen nog iets leuks voor de vriendin gevonden wat we eens moeten gaan bekijken:

Hoewel de NC30 een leuk dingetje is, was ik wel lichtelijk teleurgesteld toen ik het filmpje startte en geen RC30 zagFraggert schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:05:
[...]
Laat 1 van mijn favoriete kanalen nou beide al eens gerestaureerd hebben![]()
Heerlijk om 's avond even mee te relaxen.......lekker chill gefilmd en zo'n schots accent verveeld nooit.
[YouTube: Restoration Of A Ruined Legend - Honda VFR 400 NC30]
[YouTube: Ducati 916 Superbike Full Restoration EP1]
Edit: check ook even met hoeveel gemak alle onderdelen van die 916 te demonteren zijn. Dat ontwerp was briljant in zijn eenvoud. Bij mijn 748 kon ik overal gemakkelijk bij voor onderhoud.
[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 20-09-2023 10:44 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Inderdaad... wat raar dat dat nieuws nu pas uitkomt. Het gefinancierde onderzoek is ook een jaar afgerond.geert_s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:42:
[...]
Werkt aan? Hij is toch al verkrijgbaar?
fuckJoris748 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:38:
[...]
Hoewel de NC30 een leuk dingetje is, was ik wel lichtelijk teleurgesteld toen ik het filmpje startte en geen RC30 zag
Edit: check ook even met hoeveel gemak alle onderdelen van die 916 te demonteren zijn. Dat ontwerp was briljant in zijn eenvoud. Bij mijn 748 kon ik overal gemakkelijk bij voor onderhoud.

en dat in schril contrast tot de DesertX als ik de reviews mag geloven...if you want to do X....see your dealer.......if you like to change Z....see your dealer..........if you want...GO SEE YOUR DEALER

https://www.marktplaats.n...1979007364-hayabusa-turbo
Schadefietsje, volgens mij is er een auto achterop geredenkneusteun schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:56:
Leuk starters fietsje gevonden:

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
vast van een oud dametje geweest..kneusteun schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:56:
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vanwege het ontbreken van koffers laat ik deze aan mij voorbij gaan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Joris748 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:59:
[...]
Schadefietsje, volgens mij is er een auto achterop geredenWel knap dat hij hem recht heeft gehouden

Maar even serieus.. waarom zou je zo'n achterkant willen? Ik snap echt geen pepernoot van dit concept, maar heb er toch al wel een paar gezien.
Ben ik nu een zeikerd als ik het jammer vind dat er moderne decals zijn gebruikt, ipv de originele die bij de 916 horen? En de achterbrug is te glad, die lijkt zijn structuur van het gieten kwijt. Ook lijkt het frame meer zijdeglans goud dan mat brons. Maar nogmaals, misschien ben ik een zeikerd.Fraggert schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:05:
[...]
[YouTube: Restoration Of A Ruined Legend - Honda VFR 400 NC30]
[YouTube: Ducati 916 Superbike Full Restoration EP1]
Edit: het lijkt erop dat ze in het laatste jaar (1998) wel deze decals hadden.
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 20-09-2023 13:31 ]
Dat iets Duits uit de jaren 90. Over een gebrek aan smaak valt niet te twistengeert_s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:06:
[...]
Die auto zit meer in de kreukels dan de TURBO HAYABUSA natuurlijk.
Maar even serieus.. waarom zou je zo'n achterkant willen? Ik snap echt geen pepernoot van dit concept, maar heb er toch al wel een paar gezien.

Japan be like.... hold my sake.
bosozoku ik vraag mij af of er zoiets rondrijdt in NL.
En je moet toegeven, creatief zijn ze daar wel!
Neuj hoor, dat mag jij vindenJoris748 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:07:
[...]
Ben ik nu een zeikerd als ik het jammer vind dat er moderne decals zijn gebruikt, ipv de originele die bij de 916 horen? En de achterbrug is te glad, die lijkt zijn structuur van het gieten kwijt. Ook lijkt het frame meer zijdeglans goud dan mat brons. Maar nogmaals, misschien ben ik een zeikerd.
ik vind het al heel wat hoe hij het doet, ik kan toveren met een bovenfrees maar ik heb nog nooit wat zelf gedaan aan bijv mijn motoren..(een keer stoer staan kijken hoe mijn buurman de gloeistiften van de Kangoo verving...that's about it
Ik had liever een automaatje gehadDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:00:
Zo te zien inderdaad veel geld en moeite in gestoken, maar ik vind het maar een lelijk ding.
Vanwege het ontbreken van koffers laat ik deze aan mij voorbij gaan.
Dit is gewoon een gevalletje vervangingswaarde vs verkoopwaarde.
Die 2 zijn niet hetzelfde
Zondag hopelijk weer een n+1 uitvoeren, heb nog een paar liter 2-takt olie staan die nog op moet.
leeg
sodeknetter...dit is wel het summum in de categorie nonplusultra gekkigheidkneusteun schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Japan be like.... hold my sake.
bosozoku ik vraag mij af of er zoiets rondrijdt in NL.

Om meer angle the hebben met wheelies??geert_s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:06:
[...]
Die auto zit meer in de kreukels dan de TURBO HAYABUSA natuurlijk.
Als iets werkt is het geen stomme oplossing
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ik denk ook om je tegen te houden. Zo een TurboBusa is geen grap kwa vermogen.ToolkiT schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:49:
[...]
Om meer angle the hebben met wheelies??
Dat herken ik inderdaad!Fraggert schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:05:
Heerlijk om 's avond even mee te relaxen.......lekker chill gefilmd en zo'n schots accent verveeldt nooit.
Insta en Reddit heb ik niet, maar ik kan soms lang door allerlei Facebook berichten gaan scrollen, of (iets korter) door LinkedIn of, en daarin zal ik ook niet de enige zijn, over Marktplaats* om te kijken of er nog leuke Guzzi's opstaan, of RT's of wat ik die week nou weer in m'n hoofd heb zitten. En dat voelt dan meer als een verslaving dan dat ik er echt heel blij van word.
Zo'n restauratiefilmpje daarentegen vind ik echt heerlijk. Soms denk ik na afloop zelfs dat ik dat óók zou kunnen
* dankzij al dat MP-gescroll staat hier nu al 2 jaar een 32 jaar oude Guzzi Cali 3 met volle kuip (FF, heel zeldzaam
TriPSs schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:33:
Afgelopen Donderdag mogen ophalen, eerste 1000 bijna gehad![]()
[Afbeelding]
@timmie271 @LankHoar ik wil graag in de OPTriumph Street Triple 765 RS 2023 in Utrecht. Thanks
:strip_exif()/f/image/lxRJbxanuwu1sTkLAgLE9jow.jpg?f=fotoalbum_large)
De Triumph is goedgekeurd! Afgelopen zaterdag mooi rondje gemaakt, langs de Waal, de Lek en de Rijn.
weet je wat het is........je kunt het ook wel.....mits je niet echt 2 linkerhanden hebt ofzo.....maar het is vaak een kwestie van tijd hebben.Hkuit schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:56:
[...]
Dat herken ik inderdaad!
Insta en Reddit heb ik niet, maar ik kan soms lang door allerlei Facebook berichten gaan scrollen, of (iets korter) door LinkedIn of, en daarin zal ik ook niet de enige zijn, over Marktplaats* om te kijken of er nog leuke Guzzi's opstaan, of RT's of wat ik die week nou weer in m'n hoofd heb zitten. En dat voelt dan meer als een verslaving dan dat ik er echt heel blij van word.
Zo'n restauratiefilmpje daarentegen vind ik echt heerlijk. Soms denk ik na afloop zelfs dat ik dat óók zou kunnen!
* dankzij al dat MP-gescroll staat hier nu al 2 jaar een 32 jaar oude Guzzi Cali 3 met volle kuip (FF, heel zeldzaam) in de garage. Ik moet 'alleen maar' zorgen dat de brandstofleidingen worden vervangen want daar zit troep in uit de oude, inmiddels doorgeroeste tank. Dan de kappen, scherm enz. er weer op en rijden...
Ik heb 5 jaar over gedaan om deze mastodonten te maken; ik wist geen zak van houtbewerken en nu ben ik de trotse bezitter van een van de gaafste ontwerpen van een wereldwijd vermaarde luidspreker designer Tony Gee.
Helemaal zelfs met de hand gebouwde kasten met amerikaanse notenhoutfineer. Langdurig.....maar leuk en leerzaam projectje
:strip_exif()/f/image/S53BNvKMopjKSqLhVEziGNrW.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo'n Cali is óók gaaf.......ik zou wel een R80 of R100 willen hebben voor ernaast....of de XRV van @kneusteun
Een collega heeft een 2010 GS en hij doet ook veel zelf......dus ik heb hem...en een compleet GSforum achter de hand voor raad en daad
Eerst maar eens de schuur opruimen zodat ik überhaupt plek heb om eens de cilinderdeksels eraf te krijgen
Kak!!!
Dikke DRS jonge!ToolkiT schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:49:
[...]
Om meer angle the hebben met wheelies??
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik snap dat er blijkbaar een band lek is, maar wát is dat? Voor mij ziet het er uit alsof er gewoon iets op de band plakt, en meer niet.
ziet eruit als zo'n sluiting voor een broodzakDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:35:
[...]
Ik snap dat er blijkbaar een band lek is, maar wát is dat? Voor mij ziet het er uit alsof er gewoon iets op de band plakt, en meer niet.

Waarom rijdt je daar dan ook overheen
Pff, 400 pkkneusteun schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:56:

Zelfs in de 6e versnelling nog een wheelie als je aan het gas draait. Eigenaar heeft hier veel tijd, geld en liefde ingestopt. Kan aan mij liggen, maar de matzwarte kleur geeft het geheel een wat sombere en goedkope look.
Verwijderd
Zat er wel echt in, leek op iets van metaal of aluminium. Maar eind goed al goed. Onderweg naar motoport is dat stuk er al uitgevallen. Daar aangekomen hebben ze even gekeken naar t sneetje maar was gelukkig totaal niet diep. Ik grote blijDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:35:
[...]
Als het al een lek was, was die prima aan de binnenkant te plakken geweest. Dan kost het je een paar tientjes.Jolke schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:23:
Geluk gehad, mooi zo! Dat was en dure grap geworden. MPR4 zo te zien.
Morgenochtend start de rit, de snelwegen mijdend naar het Drielandenpunt en dan de Eifel in.
Slecht idee... Hoe laat?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w5klSYhXzKC3lGtqbnSP1aOi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J0Y0bH4o4NDmDwtBHqi6NmEH.jpg?f=user_large)
meer info en fotos :
https://www.motorradonlin...WA6F7dU-dKJp5mrYT6aBzEhoU
[ Voor 19% gewijzigd door harley op 21-09-2023 07:56 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ow, grappig, ik wist geeneens dat Chiang Jiang nog bestond. En van jatten zijn ze niet vies nee. Ze maken/maakten al jaren een exacte kopie van de beroemde/beruchte BMW R71 zijspan. Waar ook de Ural en de Dnepr motoren op gebaseerd zijn...harley schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:25:
Laten we een Moto Guzzi v85TT kopiëren en daar lompe zijspan bak aanhangen dachten ze bij changjiang 😂
[Afbeelding] meer info en fotos :
Mocht je de band toch niet meer vertrouwen, ik wil hem wel voor je oprijden.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:22:
[...]
Zat er wel echt in, leek op iets van metaal of aluminium. Maar eind goed al goed. Onderweg naar motoport is dat stuk er al uitgevallen. Daar aangekomen hebben ze even gekeken naar t sneetje maar was gelukkig totaal niet diep. Ik grote blij
(Altijd het proberen waard, toch?)
So close, je was bijna van de Road4 verlost. Vond ik geen fijne bandjes, maar smaken verschillen.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:22:
[...]
Zat er wel echt in, leek op iets van metaal of aluminium. Maar eind goed al goed. Onderweg naar motoport is dat stuk er al uitgevallen. Daar aangekomen hebben ze even gekeken naar t sneetje maar was gelukkig totaal niet diep. Ik grote blij
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Verwijderd
Geen idee, zijn m’n eerste bandjes dus ik kan nog niet een vergelijking maken.noes schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:21:
[...]
So close, je was bijna van de Road4 verlost. Vond ik geen fijne bandjes, maar smaken verschillen.
Ze zijn niet slecht hoor, ook in de regen veel grip. Maar de vorm vond ik niet zo fijn, dat merk je dan weer bij het inleggen voor de bocht. Continental doet dat wat mij betreft veel beter, maar de nieuwere road5 en 6 schijnen ook beter te zijn op dat vlak (dan de 4). Zelf nooit geprobeerd.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:31:
[...]
Geen idee, zijn m’n eerste bandjes dus ik kan nog niet een vergelijking maken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb diverse setjes van diverse merken gehad, maar blijf telkens bij Michelin terugkomen. Maar smaken mogen verschillen. Anders was het ook zo saai.
Gefeliciteerd met je bike! Je staat er inTriPSs schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:33:
Afgelopen Donderdag mogen ophalen, eerste 1000 bijna gehad![]()
[Afbeelding]
@timmie271 @LankHoar ik wil graag in de OPTriumph Street Triple 765 RS 2023 in Utrecht. Thanks
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ach, beter thuis in NL dan in Italië met een stuk glas in de band zoals ik gisteren had
Gelukkig net zoals bij jou alleen een snee en verder niks aan de hand. Zijn dure geintjes bij nieuwe banden

Gamertag: timmie271
Goede reis en veel plezierGSX-MAN schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:53:
De topkoffer, tanktas en rugzak zijn gepakt, de laatste dingen zijn aangeschaft, ik ben er klaar voor. Is op zichzelf natuurlijk een ritje van niks, maar ik ben al heel lang niet meer een paar dagen alleen op de motor weg geweest.
Morgenochtend start de rit, de snelwegen mijdend naar het Drielandenpunt en dan de Eifel in.
Cool!!!! dan kunnen hoeven @Bommes en @ToolkiT niet meer om te vallenharley schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:25:
Laten we een Moto Guzzi v85TT kopiëren en daar lompe zijspan bak aanhangen dachten ze bij changjiang 😂
[Afbeelding] meer info en fotos :
To je een Road 6 pakt...en je motor trekt ineens naar linksDrivinUCrazy schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:24:
De ene zweert bij Bridgestone (die komen er bij mij dus niet meer onder), de ander bij Pirelli of Dunlop, en ik zweer bij Michelin.
Ik heb diverse setjes van diverse merken gehad, maar blijf telkens bij Michelin terugkomen. Maar smaken mogen verschillen. Anders was het ook zo saai.

Ik ga op de GS denk ik naar Dunlop Roadsmart 4
* Bommes steekt middelvinger omhoogFraggert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:47:
[...]
Cool!!!! dan kunnen hoeven @Bommes en @ToolkiT niet meer om te vallen![]()
[...]
Morgen proefritje op een Tuareg 660 gepland, van wat ik er van lees en zie op youtube moet dat op dit moment de beste midsized adventure bike zijn. 25kg lichter dan mijn Guzzi, 240mm veerweg voor en achter, 240mm bodemvrijheid, 21"voor en 18"achter dus meer banden mogelijkheden voor offroad, Tubeless (heeft de nieuwe V85 ook dat weet ik). TFT scherm, meerdere ridemodes, inclusief 2 door je zlef in te stellen, enz enz.
Ik vind het een vet ding, had ik nu nieuw gaan kopen was het zeker die geworden boven de Guzzi.

Ze hebben bij Aprillia gewoon heel goed naar ded T7 Tenere gekeken, die nagemaakt en dan alle minpunten verbetered. Langere veerweg, betere vering, TFT, rijmodi, laag zwaarte punt, Italiaanse flair..
[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 21-09-2023 08:21 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Schraap het laatste vlees maar van de botten van je spaarvarkentje. Rijden = (uiteindelijk) kopenBommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:20:
[...]
* Bommes steekt middelvinger omhoog
Morgen proefritje op een Tuareg 660 gepland, van wat ik er van lees en zie op youtube moet dat op dit moment de beste midsized adventure bike zijn. 25kg lichter dan mijn Guzzi, 240mm veerweg voor en achter, 240mm bodemvrijheid, 21"voor en 18"achter dus meer banden mogelijkheden voor offroad, Tubeless (heeft de nieuwe V85 ook dat weet ik). TFT scherm, meerdere ridemodes, inclusief 2 door je zlef in te stellen, enz enz.
Ik vind het een vet ding, had ik nu nieuw gaan kopen was het zeker die geworden boven de Guzzi.
[Afbeelding]
Ze hebben bij Aprillia gewoon heel goed naar ded T7 Tenere gekeken, die nagemaakt en dan alle minpunten verbetered. Langere veerweg, betere vering, TFT, rijmodi, laag zwaarte punt, Italiaanse flair..
Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:20:
[...]
[Afbeelding]
deze nieuwe is wel strak zeg.........een van de troeven van de T7 is natuurlijk het CP2 motorblok, dat niet alleen goed presteert maar ook gewoon kwalitatief sterk is qua betrouwbaarheid.
Ik haal uit je post ff niet of je nu serieus aan het shoppen bent voor een nieuwe.......zo ja, heb je nog meer op je shortlist staan?
Mooie motor ! ; https://www.niwa.nl/motor...prilia-tuareg-660-1422893Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:20:
[...]
[Afbeelding]
Super vet apparaat! zeker in die kleurstelling.Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:20:
[...]
[Afbeelding]
Vond echt tof ding met maar 1 minpuntje wat ik kon vinden en dat was dat hij best wel warm liep. Geen idee of dat Italiaans is maar dat was wel iets wat ik opvallend vond.
Ben heel benieuwd wat je er van vond.
In stoere BMW M Motorsport livery
Ik gok de 690 en de 701.Fraggert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:36:
[...]
![]()
![]()
deze nieuwe is wel strak zeg.........een van de troeven van de T7 is natuurlijk het CP2 motorblok, dat niet alleen goed presteert maar ook gewoon kwalitatief sterk is qua betrouwbaarheid.
Ik haal uit je post ff niet of je nu serieus aan het shoppen bent voor een nieuwe.......zo ja, heb je nog meer op je shortlist staan?
Dafuq? Nog nooit van gehoord. Dit speelt alleen op de GS en andere zware fietsen?Fraggert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:47:
[...]
Cool!!!! dan kunnen hoeven @Bommes en @ToolkiT niet meer om te vallen![]()
[...]
To je een Road 6 pakt...en je motor trekt ineens naar links![]()
Ik ga op de GS denk ik naar Dunlop Roadsmart 4
Zo te zien hebben ze op de uitvoering voor de zware fietsen (de Trail versie dan ook waarschijnlijk?) een te zwakke staalgordel in de band (gehad). Wel goed om te weten!
En imho is de Road 6 juist de beste band die ze ooit gemaakt hebben. Gelijkmatige slijtage, voorband wordt niet puntig terwijl ik eigenlijk altijd wel diep inrem, altijd grip en goed in het nat.
Alleen, het stukje dat die band beter is dan de Road 5, is imho het prijsverschil niet waard. En ja, ik heb de Road 5 wel eens laten uitstappen op een koude vochtige weg in Luxemburg. Dat is me met de 6 nog niet gelukt, maar tussen Hemelvaart en half augustus was het daar ook niet koud genoeg voor, en toen was die band al weer bijna op.
Dus nu weer op de Road 5, al ligt het setje 6 nog in de garage om de laatste millimeter profiel later nog op te rijden. Dat zijn toch weer 1000-1500 km die er nog in zitten.
[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-09-2023 09:17 ]
Ja daar ben ik me ook wel bewust van..Joris748 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:24:
Schraap het laatste vlees maar van de botten van je spaarvarkentje. Rijden = (uiteindelijk) kopen
Is ook niet erg heb de Guzzi nu 3 jaar, nog niet op uitgekeken want ik vind het nog steeds echt een van de fijnste motoren die ik ooit gereden/gehad heb. Maar iets nieuws is ook welkom hoor.
Klopt het CP2 blokje van Yammie is super betrouwbaar, maar dan ook echt heel erg betrouwbaar.Fraggert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:36:
![]()
![]()
Dit 660 blok zit al een paar jaar in een aantal andere Aprilia modellen, de kinderziektes en of storingen zijn er nu wel echt uit.
701 en de 690 zoals @kneusteun ook al schrijft. Maar die vind ik nieuw echt te duur voor een zo specifieke motor. Het bedoelde gebruiksveld van zo een ding is wel echt off road.
De gemiddelde allroad is toch ook wel echt een weg motor. De ene wat meer richting offroad (T7 en de Tuareg) de andere cht meer op de weg gericht (Vstrom, Versys, enz)
Warmte had ik ook gelezen/gezien.kneusteun schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:47:
[...]
Super vet apparaat! zeker in die kleurstelling.
Vond echt tof ding met maar 1 minpuntje wat ik kon vinden en dat was dat hij best wel warm liep. Geen idee of dat Italiaans is maar dat was wel iets wat ik opvallend vond.
Ben heel benieuwd wat je er van vond.
Ik rijd nu al 3 jaar rond met een 850cc luchtkoeler tussen mijn benen.
Die kan ook best wel warm aanvoelen..
Maar inderdaad het wordt wel vaak genoemd bij de Tuareg.
Ik vind eigenlijk de blauw wittte mooier om te zien, maar die heeft toch wel een erg grote Africa twin vibe over zich heen.
Nee joh Africa Twin..
En die T7 exterme, vet ding maar ik denk voor mij te duur.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ben benieuwd wat je er van vind.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
hear, hear!_eLMo_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:04:
Ik vind dat je wel wat inlevert op karakter van de Guzzi naar een Tuareg, maar ik denk ook dat je dat dubbel terugkrijgt in offroad capaciteiten (en kettingonderhoud).
cardanas-boys in the hoouuuuuse
Voornaamste redenen:
Heeeeeel veeel meer onderdelen en parts te krijgen. Ben van plan deze gewoon op te rijden en met alle mt07’s op de weg en t7’s zijn er de komende tijd genoeg spares.
Aanschafprijs, scheelde toch aanzienlijk
En voor minder dan een kale Tuareg kocht ik nu een t7 rally die al behoorlijk voorzien was van extra’s
Dat gezegd hebbende denk ik dat de twee elkaar niet of nauwelijks ontlopen. Beide hun plus en minpunten.
Meest gegeven minpunt online is dealers, maar in mijn ervaring heb je daar in EU nauwelijks problemen mee, zitten hier in NL genoeg appie dealers.
Dat is een goede manier om ook je voorband goed te gebruiken. Heb het afgelopen weekend in de Eifel ook weer veel gedaan (met een Pilot Power 3). Is toch de beste manier om mijn RSV Mille de bocht door te krijgen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:55:
[...]
Dafuq? Nog nooit van gehoord. Dit speelt alleen op de GS en andere zware fietsen?
En imho is de Road 6 juist de beste band die ze ooit gemaakt hebben. Gelijkmatige slijtage, voorband wordt niet puntig terwijl ik eigenlijk altijd wel diep inrem, altijd grip en goed in het nat.
Alleen, het stukje dat die band beter is dan de Road 5, is imho het prijsverschil niet waard. En ja, ik heb de Road 5 wel eens laten uitstappen op een koude vochtige weg in Luxemburg. Dat is me met de 6 nog niet gelukt, maar tussen Hemelvaart en half augustus was het daar ook niet koud genoeg voor, en toen was die band al weer bijna op.![]()
Dus nu weer op de Road 5, al ligt het setje 6 nog in de garage om de laatste millimeter profiel later nog op te rijden. Dat zijn toch weer 1000-1500 km die er nog in zitten.
Inremmen, vasthouden, insturen, en op de apex loslaten en gas erop.
Mijn achterband is nu versleten en er komt weer een Pilot Power 2CT, de meeste bang for the buck voor mijn Appie. Kan ik er weer twee jaar tegenaan.
Anderen vinden het geweldig, ik vind het saai..
Afgelopen weekend in de Eifel reden er 2 stuks 890 Adventure en 1 stuks Tenere 700 mee in mijn groepje. Die dingen zijn meer dan capabel op de weg. Die 3 gasten rijden er ook allemaal TET mee.
En dan zijn er mensen die dat blok laten tunen, wel 3 pk's winnen, en "nu trekt 'ie veel harder!".
Eh nee, bij die nieuwe afstelling is er een dipje in gekomen rond de 5000-6000 rpm, en je voelt dat je daarna weer uit dat dipje komt. In de originele afstelling was dat dipje vrijwel niet aanwezig.

Maar als iemand een paar honderd euro heeft neergelegd is het wel lullig als ik de uitdraaien naast elkaar leg en dat dan ook zeg.
ik kwam het ineens tegen op het BMWforum, GS-er had ook Road6 laten zetten en daar trok de motor ineens van naar links. Ik lees het bij meer motoren maar volgens mij het meest bij zwaardere buffels, bijvoorbeeld een Honda VFR1200X Crosstourer.DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:55:
[...]
Dafuq? Nog nooit van gehoord. Dit speelt alleen op de GS en andere zware fietsen?
Zo te zien hebben ze op de uitvoering voor de zware fietsen (de Trail versie dan ook waarschijnlijk?) een te zwakke staalgordel in de band (gehad). Wel goed om te weten!
ik was me aan het inlezen op banden, de vorige eigenaar van de GS ging overal rechtdoor.....ik vermoed zelfs op de rotondes...zo vierkant zijn de Tourances.
Ik voel het gewoon met de bocht invallen......waardeloos.
Hier ook MPP3 eronder. 3e setje inmiddels en ik heb er prima ervaring mee. Ben niet representatief, omdat ik alleen een mooi weer rijden ben. Echter die keer dat ik in de stromende regen moest rijden, deden ze het bovenverwachting goed.Joris748 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:16:
[...]
Dat is een goede manier om ook je voorband goed te gebruiken. Heb het afgelopen weekend in de Eifel ook weer veel gedaan (met een Pilot Power 3). Is toch de beste manier om mijn RSV Mille de bocht door te krijgen.
Inremmen, vasthouden, insturen, en op de apex loslaten en gas erop.
Mijn achterband is nu versleten en er komt weer een Pilot Power 2CT, de meeste bang for the buck voor mijn Appie. Kan ik er weer twee jaar tegenaan.
Lijkt wel de laatste keer MPP3 te zijn, want ze zijn gestopt met produceren - aldus degene die ze monteerde. Hij raadde ook de 2CT aan, als die er nog zijn over 3 jaar.

Dat vind ik ook een bijzonder verhaal. Waarschijnlijk is de Road 6 gewoon niet stijf genoeg voor zo'n zware motor. Maar daarvoor heeft Michelin de Road 6 GT. Zit er dan niet gewoon het verkeerde type band op?Fraggert schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:24:
[...]
ik kwam het ineens tegen op het BMWforum, GS-er had ook Road6 laten zetten en daar trok de motor ineens van naar links. Ik lees het bij meer motoren maar volgens mij het meest bij zwaardere buffels, bijvoorbeeld een Honda VFR1200X Crosstourer.
ik was me aan het inlezen op banden, de vorige eigenaar van de GS ging overal rechtdoor.....ik vermoed zelfs op de rotondes...zo vierkant zijn de Tourances.
Ik voel het gewoon met de bocht invallen......waardeloos.
[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 21-09-2023 09:34 ]
De verhalen die ik er zo snel over zie, komen wel allemaal uit 2022. Ik verwacht dat Michelin het probleem al heeft aangepakt.
Volgens de site van Michelin zijn alleen de Power 5 en de Power 2CT leverbaar voor normaal straatgebruik. Daarnaast hebben ze nog wel de semi-circuitbanden als de Power GP en CUP2. Maar dan moet je het wel erg gek maken (bijvoorbeeld circuitdagen of Nordschleife). Een Power heb je alleen nodig als je langere tijd die banden op hoge temperatuur weet te houden. Daarom denk ik dat voor 90% van ons een Road een betere band is (mezelf incluis).Jolke schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:29:
De bandendiscussie, dat was alweer even geleden.
[...]
Hier ook MPP3 eronder. 3e setje inmiddels en ik heb er prima ervaring mee. Ben niet representatief, omdat ik alleen een mooi weer rijden ben. Echter die keer dat ik in de stromende regen moest rijden, deden ze het bovenverwachting goed.
Lijkt wel de laatste keer MPP3 te zijn, want ze zijn gestopt met produceren - aldus degene die ze monteerde. Hij raadde ook de 2CT aan, als die er nog zijn over 3 jaar.
En over 3 jaar ... dan zit ik waarschijnlijk op een allroad en heb ik die Powers niet meer nodig
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 21-09-2023 09:56 ]
Klopt er is maar weinig wat bij het karakter van een luchtgekoelde V-twin in de buurt komt._eLMo_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:04:
Ik vind dat je wel wat inlevert op karakter van de Guzzi naar een Tuareg, maar ik denk ook dat je dat dubbel terugkrijgt in offroad capaciteiten (en kettingonderhoud).
Ketting onderhoud,, ja inderdaad,

Die ketting is toch ook maar gewoon een paar keer per jaar wat vet op kwakken en door..
Dat durf ik je niet te zeggen maar ik lees het dus bij GS'en...Tigers, Crosstourers én Tenere700's.Joris748 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:34:
[...]
Dat vind ik ook een bijzonder verhaal. Waarschijnlijk is de Road 6 gewoon niet stijf genoeg voor zo'n zware motor. Maar daarvoor heeft Michelin de Road 6 GT. Zit er dan niet gewoon het verkeerde type band op?
Ik heb niet de indruk dat het allemaal rijders betreft die hun eigen banden kopen en zetten, dus ik ga eigenlijk uit (yes i know....assumptions are the mother of all fuckups) dat het dealerwerk betreft.
Die zouden toch moeten weten dat je op 250ish fiets de GT versie zet.
anyhow.....voor mij de Dunlop Roadsmart 4 als ik 100% straatband pak
https://roaddirt.tv/dunlo...-long-term-handling-test/
Tubeless wil ik ook niet meer zonder idd.Bommes schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:55:
[...]
Klopt er is maar weinig wat bij het karakter van een luchtgekoelde V-twin in de buurt komt.
Ketting onderhoud,, ja inderdaad,Maar wel tubless in ruil voor binnenbanden nu.
Die ketting is toch ook maar gewoon een paar keer per jaar wat vet op kwakken en door..
Ketting onderhoud met jouw gebruik helaas niet. Schoonmaken is even belangrijk, zo niet belangrijker dan invetten.
Ik heb voor mijn Huskie een Cobrra Nemo 2 gekocht, waar ItchBoots ook mee rijdt. Kan gewoon transmissie olie in, en geen automatisch systeem wat je alsnog moet bijstellen met temperatuurverschillen.
Schoonmaken doe ik met iPone (Fortnine test) en borstel.
[ Voor 0% gewijzigd door _eLMo_ op 21-09-2023 10:35 . Reden: iPhone -> iPone ]
De MPR's heb ik overwogen, maar gezien de meerprijs en de kleine kans dat ik in de regen rijd, ben ik voor een zachtere compound gegaan. Bovendien, na 2 setjes MPP... iets met never change a winning team.Joris748 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:41:
[...]
Volgens de site van Michelin zijn alleen de Power 5 en de Power 2CT leverbaar voor normaal straatgebruik. Daarnaast hebben ze nog wel de semi-circuitbanden als de Power GP en CUP2. Maar dan moet je het wel erg gek maken (bijvoorbeeld circuitdagen of Nordschleife). Een Power heb je alleen nodig als je langere tijd die banden op hoge temperatuur weet te houden. Daarom denk ik dat voor 90% van ons een Road een betere band is (mezelf incluis).
En over 3 jaar ... dan zit ik waarschijnlijk op een allroad en heb ik die Powers niet meer nodig
Over 3 jaar heb ik mijn VTR precies 20 jaar... dat zou ook een mooi moment zijn om hem in te ruilen.

Ik heb mijn Mille een jaartje later gekocht. Heb hem nu 16 jaar. Motor is overigens uit 2000. Krijg er nog steeds leuke reacties op. Haha, we zitten wel met hetzelfde soort motoren opgescheeptJolke schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:04:
[...]
De MPR's heb ik overwogen, maar gezien de meerprijs en de kleine kans dat ik in de regen rijd, ben ik voor een zachtere compound gegaan. Bovendien, na 2 setjes MPP... iets met never change a winning team.
Over 3 jaar heb ik mijn VTR precies 20 jaar... dat zou ook een mooi moment zijn om hem in te ruilen.
Ik heb in het verleden overigens met vanalles gereden
ZX-6R (30.000 km)
- Continental (type even vergeten)
- Bridgestone BT010
- Bridgestone BT012SS
- Pirelli Diablo
- Pirelli Supercorsa (gebruikte circuitbandjes)
- Metzeler Rennsport (gebruikte circuitbandjes)
schoonmaken met iPhone? dat kan denk ik alleen met de pro versie?_eLMo_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:00:
[...]
Tubeless wil ik ook niet meer zonder idd.
Ketting onderhoud met jouw gebruik helaas niet. Schoonmaken is even belangrijk, zo niet belangrijker dan invetten.
Ik heb voor mijn Huskie een Cobrra Nemo 2 gekocht, waar ItchBoots ook mee rijdt. Kan gewoon transmissie olie in, en geen automatisch systeem wat je alsnog moet bijstellen met temperatuurverschillen.
Schoonmaken doe ik met iPhone (Fortnine test) en borstel.
Ha, ik heb sinds kort autocorrect weer aan staan omdat het flink verbeterd is, maar dat woord wil m'n Macbook graag nog veranderen, hahaha.ToolkiT schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:13:
[...]
schoonmaken met iPhone? dat kan denk ik alleen met de pro versie?
Ik heb heel andere ervaring met de Road 6 op mijn TDM 900. Ze geven me zoveel vetrouwen dat ikJoris748 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:34:
[...]
Dat vind ik ook een bijzonder verhaal. Waarschijnlijk is de Road 6 gewoon niet stijf genoeg voor zo'n zware motor. Maar daarvoor heeft Michelin de Road 6 GT. Zit er dan niet gewoon het verkeerde type band op?
voor het eerst de stepjes over het asfalt hoorde gaan. Niks gemerkt van naar links trekken (of naar rechts).
Ook in het nat vind ik ze geweldig. Voelt bijna alsof de weg droog is naar mijn beleving.
En qua slijtage, mijn achterband is nu na een 13.000 km net aan vervanging toe. De voorband is nog heel goed.
Daar zit wat in, maar het is ook een talent of zo. Zo gestructureerd werken dat een complex vrijetijdsproject ook af komt is niet iedereen gegeven. Je weet hoeveel duizenden motoren er in Nederlandse schuurtjes staan te wachten op hun grote schoonmaak/ombouw/tuning hè?Fraggert schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:27:
[...]
weet je wat het is........je kunt het ook wel.....mits je niet echt 2 linkerhanden hebt ofzo.....maar het is vaak een kwestie van tijd hebben.
Heel mooi! Je weet dat het allemaal wel een beetje scheef staat?Ik heb 5 jaar over gedaan om deze mastodonten te maken; ik wist geen zak van houtbewerken en nu ben ik de trotse bezitter van een van de gaafste ontwerpen van een wereldwijd vermaarde luidspreker designer Tony Gee.
Helemaal zelfs met de hand gebouwde kasten met amerikaanse notenhoutfineer. Langdurig.....maar leuk en leerzaam projectje

PK is niet echt meteen verbonden aan koppel, dan moet je bij je uitdraai naar je Nm gaan kijken volgens mij.DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:23:
@ToolkiT In zekere zin geldt dat ook voor het CP3 blok. Dat ding trekt in één lijn door tot de toerenbegrenzer. Bij het invoegen op de Autobahn heb ik de eerste paar keren op die manier de toerenbegrenzer wel gevonden ja.
En dan zijn er mensen die dat blok laten tunen, wel 3 pk's winnen, en "nu trekt 'ie veel harder!".
Eh nee, bij die nieuwe afstelling is er een dipje in gekomen rond de 5000-6000 rpm, en je voelt dat je daarna weer uit dat dipje komt. In de originele afstelling was dat dipje vrijwel niet aanwezig.![]()
Maar als iemand een paar honderd euro heeft neergelegd is het wel lullig als ik de uitdraaien naast elkaar leg en dat dan ook zeg.![]()
Ik ben van mening dat die t7 voor mij meer dan genoeg power heeft op de weg, en in het zand al helemaal.
De KTM had 130 ish pk en 115nM koppel en dat was af en toe heel leuk, maar maakte het rijden er niet perse leuker op. Ding woog ook nog eens minder dan de t7.
Het is bij bijna alle spaakwielen mogelijk om ze tubeless te maken, dat scheelt. (handige harry's doen het zelf)_eLMo_ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:00:
[...]
Tubeless wil ik ook niet meer zonder idd.
Schoonmaken doe ik met iPone (Fortnine test) en borstel.
Ik vind het ergens ook wel irritant, maar ik heb dan wel weer liever een paar spaken dan bijvoorbeeld cast rims zoals op de cb500x.
Maar uiteindelijk heb ik nog nooit een lekke band gereden in 10 jaar tijd dus ik maak me er ook niet zoveel zorgen om.
Zekers, maar dat ik dit voor elkaar heb gekregen is niet dat ik zo talentvol ben hoorHkuit schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:58:
[...]
Daar zit wat in, maar het is ook een talent of zo. Zo gestructureerd werken dat een complex vrijetijdsproject ook af komt is niet iedereen gegeven. Je weet hoeveel duizenden motoren er in Nederlandse schuurtjes staan te wachten op hun grote schoonmaak/ombouw/tuning hè?
[...]
Heel mooi! Je weet dat het allemaal wel een beetje scheef staat?
De klassiekers in schuurtjes is ook vaak een gevolg van een keuze he.......kinderen zijn ook een keuze en mijn vrouw en ik zijn bewust kinderloos.
en verder.......u mag langskomen met een waterpas en bouwlaser
Dit topic is gesloten.