Andere naam geven in de verkenner heeft geen zin. De bestandsnaam is niet de naam van de route of track die in dat bestand zit. Gewoon de GPX files verwijderen, of desnoods ergens op je PC bewaren als er nog wat tussen zit dat je wil houden.jeroenathome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:27:
[...]
Via verkenner even rond gesnuffeld op de Zumo en in de map GPX zijn diverse .gpx bestanden te vinden. Daarbij heb ik de bestanden met de tekst shared from phone een andere naam gegeven. Dat heeft geen invloed gehad net als de bestanden die in de map Archive staan.
@Hathi Ik hoopte door de extentie aan te passen erachter te komen om welke bestand(en) het zou gaan zonder een totale reset van de zumo te hoeven doen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Je kan ze natuurlijk ook gewoon openen met bijvoorbeeld good old Garmin Basecamp. Dan zie je precies wat er in die GPX bestanden zit.
Heb nog wel een sportattack 4 voorband voor je met profiel op het midden ~1,5mm, de zijkanten zijn wel aardig op ~0,5mmNaif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:09:
[...]
Ja er zit nog zat rubber op, dat is dus vooral het probleem. Heb er pas 6800km mee gereden, schijnbaar toch nietecht goeie banden voor mij. Ik rij vooral snelweg gezien het mijn vervanger is van de auto met okay weer.
Gamertag: timmie271
En dan te bedenken dat je daar ook autobahn mee gereden hebt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
2x Italië en 1x Vogezen waarvan 3700km autobahn/snelwegDrivinUCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:32:
En dan te bedenken dat je daar ook autobahn mee gereden hebt.
Er zijn hier vast mensen die naar de Honda Experience Days zijn geweest of gaan. Ik heb me 3 maand geleden aangemeldt maar heb nog geen bevestiging met een specifiek tijdstip. Heb er al achteraan gemaild maar is dat normaal of hoor je dat sowieso pas op t laatste moment? Die van a.s. zaterdag is in Assen
Ik ga binnenkort voor een nieuw setje, ik denk dat het voor mij Dunlop Roadsmart 4.Naif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:52:
[...]
Ik been weer langs geweest en de man zei dat die zelf niks voelde. Buiten dat die licht wiebelt, waarschijnlijk dus door gecupte banden.
Hij heeft de voorband gechecked en zag dus relatief oneven slijtage. Banden die er nu onder zitten zijn A41 battleax. Maar meteen een bandenwissel ingeplant om te kijken of dit het op kan lossen. Enige nadeel, ze hebben pas eind Oktober plek....
Ze zeggen dat ze er een setje Conti road attack 3 of 4 eronder zouden doen, gezien ik 0 offroad rij met de GS.
Nou is de vraag of dit de juiste keuze is, of hebben jullie misschien nog andere tips? Op mijn F800GS adventure had ik altijd Scorpion trail 2's.
100% straatband, als ik de drek in wil komt er een 2desetje 80/20 of 70/30, ik ga het niet zo gek als 50/50 maken denk ik.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dit dingjeroenathome schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:57:
[...]
Geen idee of die erin zit en of ik die nog heb. Kan je een afbeelding plaatsen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Continental RoadAttack 3 doet het uitstekend onder mn R1200RT. Pak wel de GT versie ivm gewicht van de motor, maar dat weet je dealer ook wel.Naif0n schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:52:
[...]
Ik been weer langs geweest en de man zei dat die zelf niks voelde. Buiten dat die licht wiebelt, waarschijnlijk dus door gecupte banden.
Hij heeft de voorband gechecked en zag dus relatief oneven slijtage. Banden die er nu onder zitten zijn A41 battleax. Maar meteen een bandenwissel ingeplant om te kijken of dit het op kan lossen. Enige nadeel, ze hebben pas eind Oktober plek....
Ze zeggen dat ze er een setje Conti road attack 3 of 4 eronder zouden doen, gezien ik 0 offroad rij met de GS.
Nou is de vraag of dit de juiste keuze is, of hebben jullie misschien nog andere tips? Op mijn F800GS adventure had ik altijd Scorpion trail 2's.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat zal je leren met die gekke limbolanders mee te rijden.timmie271 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:35:
[...]
2x Italië en 1x Vogezen waarvan 3700km autobahn/snelweg
On another note: de inschrijving voor de voortgezette rijtraining is compleet rond. 8:30u moet ik me melden in Grevenbroich.
Nu nog eerst wat kilometers maken, de 40k beurt en zorgen dat de TPS sensor wordt vervangen want die doet moeilijk waardoor de motor gemiddeld eens in de 500km de hik krijgt. Dus zo eens per rit, de laatste tijd. Op lage toeren is de motor, zeker met koud blok, behoorlijk onhandelbaar. Gelukkig is dat een gevalletje garantie, maar de garage heeft niet eerder tijd. Dan kunnen ze ook gelijk die 40k beurt doen, want dan ligt toch alles er af.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ben vrijdag in Assen en had maanden geleden al vrij gauw na het aanmelden een tijdstip per mail doorgekregen.RubjeMazter schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:27:
Er zijn hier vast mensen die naar de Honda Experience Days zijn geweest of gaan. Ik heb me 3 maand geleden aangemeldt maar heb nog geen bevestiging met een specifiek tijdstip. Heb er al achteraan gemaild maar is dat normaal of hoor je dat sowieso pas op t laatste moment? Die van a.s. zaterdag is in Assen
DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:27:
[...]
Dat zal je leren met die gekke limbolanders mee te rijden.
Dat ding zit erin. Ik zal het eens proberen zonder.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik heb via het BMW GS forum een afspraak gemaakt bij iemand (samen met een ander forumlid en toevallig collega) om de gasklephuizen van onze 1200GS-en af te laten stellen.
Eens zien hoe soepeltjes we de boxers kunnen krijgen
zo gaat dat ongeveer in zijn werk :
Eens zien hoe soepeltjes we de boxers kunnen krijgen
zo gaat dat ongeveer in zijn werk :
Verwarrend.
Heb zelf wel eens een 1200 gereden en reed prima. Niet specifiek opgevallen dat het soepel was ofzo, reed heerlijk en makkelijk en leek lichter dan verwacht.
Maar raak nu wel in de war, ik hoor veel gs rijders zeggen dat het blok zo giga soepel is.
Maar nu zie ik dat het dus niet soepel genoeg is of juist te soepel. Zoveel gs’en zoveel meningen?
Heb zelf wel eens een 1200 gereden en reed prima. Niet specifiek opgevallen dat het soepel was ofzo, reed heerlijk en makkelijk en leek lichter dan verwacht.
Maar raak nu wel in de war, ik hoor veel gs rijders zeggen dat het blok zo giga soepel is.
Maar nu zie ik dat het dus niet soepel genoeg is of juist te soepel. Zoveel gs’en zoveel meningen?
Ik zat te veel op zwarte connectors te letten. Even gevraagd aan die bever-meneer:DrivinUCrazy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:57:
@steveman Het heeft wel wat weg van een Deutsch connector: https://www.bing.com/vide...12F7FE57A30FCBDB09E612F7F
Maar ook weer niet, dus zeker ben ik er absoluut niet van.
Als ik deze site bekijk: https://www.easternbeaver...onnectors/connectors.html
zou het misschien ook een Sumitomo DL 090 kunnen zijn.
Om precies te zijn de 2P090WP-DL-SPA-F-S of de 2P090WP-DL-SPA-F-L (female) en de 6P090WP-DL-M-S of 6P090WP-DL-M-L (male). Let even op het juiste typenummer ivm de aderdikte.
Vergelijk de connectoren in je hand eens met de foto's, waarschijnlijk weet je het dan zeker.
:strip_exif()/f/image/c3Vlj1HR6qFqN4N3FIUFGvUX.jpg?f=fotoalbum_large)
\o/
Had via image search ook al gevonden dat Honda ze ook gebruikt op iig de oude cbr op een lucht-solenoïde-ding.
Wilde al bijna proberen eentje te frezen.
Shipping costs + minimaal $10 bestellen is alleen duurder dan een hele usb-unit bestellen. Dhr bever de kosten van een connector getipt, en de connector zelf komt wel ergens eind van het jaar via ali.
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 28-09-2023 12:18 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
hahahahah, maar hoort niet als een obstinate eenpitter de rotonde rond te gaan
Niks verwarrends aan hoor.......er zijn een hoop GSen die prima lopen..maar ook genoeg die beroerd staan afgesteld.kneusteun schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:19:
Verwarrend.
De mijnes pakt wat rommelig op en hij loopt rauw laag in toeren, dat merk je bij bochtjes op lage snelheid......laat ik het zo zeggen, ik ga geen 8tje draaien zolang ik mijn valbeugels er nog niet op heb zitten
ik ga even zien hoe veel verschil dit maakt en daarna een rondje kleppen checken
ouch......succes met de verkoop, blijven schandalig mooie fietsen die Duc'sModz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:52:
ik heb net met toch wel een klein traantje m'n 848 te koop gezet, mocht iemand interesse hebben: https://link.marktplaats.nl/m2027268790
de hamvraag....wat nu*?
*kan zijn dat ik ergens overheen gelezen heb
Ik heb een 959 gekocht, ok vooruit nog een fotootje danFraggert schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:20:
[...]
ouch......succes met de verkoop, blijven schandalig mooie fietsen die Duc's![]()
de hamvraag....wat nu*?
*kan zijn dat ik ergens overheen gelezen heb
:strip_exif()/f/image/rPaXgWP9YOBhurlPO7KvsYsp.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje minder spectaculair qua livery maar ik vind je al een stuk minder zielig dan 5 minuten geledenModz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:37:
[...]
Ik heb een 959 gekocht, ok vooruit nog een fotootje dan
[Afbeelding]
Wat een kanon
Veel plezier met 'm gewenst

Haha thanks, ja die 848 is qua kleurstelling voor mij wel echt de droom. Misschien dat ik oooooit de 959 in die kleurstelling ga brengen, maar voorlopig houd ik m verder origineel. Het heeft ook even genoeg centjes gekost...Fraggert schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:59:
[...]
Stukje minder spectaculair qua livery maar ik vind je al een stuk minder zielig dan 5 minuten geleden![]()
Wat een kanon![]()
![]()
Veel plezier met 'm gewenst

Klopt, maar wel als een dubbele eenpitter.Fraggert schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:19:
[...]
hahahahah, maar hoort niet als een obstinate eenpitter de rotonde rond te gaan![]()
[...]
Maar zonder dollen, ook mijn VTR bokt af en toe tussen de 3-4000 toeren. En dat is net het bereik waar ik vaak zit, daar buiten heb ik automatisch het gevoel dat ik moet schakelen. Helemaal niet nodig.

3 RPM???Jolke schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:37:
[...]
Klopt, maar wel als een dubbele eenpitter.
Maar zonder dollen, ook mijn VTR bokt af en toe tussen de 3-4000 toeren. En dat is net het bereik waar ik vaak zit, daar buiten heb ik automatisch het gevoel dat ik moet schakelen. Helemaal niet nodig.

Mijn 1290SAR wil ook nog wel eens bokken op lage toeren, deed mijn SV1000N ook ... vind het wel wat hebben eigenlijk... het leeft
Goeien dag wat een baard heb jij gekregen..HTT-Thalan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:17:
[Afbeelding]
@Bommes van Emmen naar Utrecht en vanavond weer terug, al een hele roadtrip voor mij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
ja, 2 van die grote speciekuipen...subtiel is anders..dat helpt ook natuurlijk niet meeJolke schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:37:
[...]
Klopt, maar wel als een dubbele eenpitter.
Ik hoor ook veel dat mensen niet graag toeren maken met hun BMW's.....vooral door al dat mechanische geweld.....terwijl dat blok daar juist prima geschikt voor is. Het is qua loop, trillingen en lawaai nou niet bepaald een 4-in-lijn
Ik weet precies wat je bedoelt...ik heb gereden op een SL1000 (Tuono?), RSV Mille en een VTR SP1.
vooral die SP1

Een proefritje op een 1150GS beviel me beter waarna ik mijn Adventure kocht en nu dus de R1200GS.
iMars schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:11:
[...]
3 RPM???![]()
![]()
![]()
Mijn 1290SAR wil ook nog wel eens bokken op lage toeren, deed mijn SV1000N ook ... vind het wel wat hebben eigenlijk... het leeft

Er zijn daar in het hogen noorden niet zoveel messcherpe bochten te vinden, denk ikBommes schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:33:
[...]
Goeien dag wat een baard heb jij gekregen..
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat een gedrocht. Ik vind die auto's van Brabus al niet aan te gluren, maar blijkbaar is er een markt voor.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n dikke BMW boxer echt bokt. Zeker als ik hoor dat je er in zijn 4 een rotonde mee over kunt
Moet je met mijn RSV Mille niet proberen. Dat is of 1ste versnelling of 2de versnelling. In de 3de versnelling is geen optie
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Niet overdrijven, in Nederland maar 49.300,-. Prima te doen toch?
Ik vind deze dus best wel dik (in positieve zin), maar ik heb wel vaker een afwijkende mening hier geloof ik

Doet ie ook niet. Dat is juist het fijne van een boxer.Joris748 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:18:
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n dikke BMW boxer echt bokt. Zeker als ik hoor dat je er in zijn 4 een rotonde mee over kuntMoet je met mijn RSV Mille niet proberen. Dat is of 1ste versnelling of 2de versnelling. In de 3de versnelling is geen optie
Bij heel lage toeren natuurlijk wel. Zo ging ik deze zomer per ongeluk een haarspeldbocht omhoog in de 3e versnelling (oops). De R1250 wilde bijna afslaan maar toen kwam er weer een ontsteking langs en tokkelde ik verder. Ging niet hard, maar wel door
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vind het wel meevallen, het is niet (meer) mijn type motor, ben van naked naar adventure overgestapt.Joris748 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:14:
[...]
Wat een gedrocht. Ik vind die auto's van Brabus al niet aan te gluren, maar blijkbaar is er een markt voor.
Als ik moet kiezen tussen deze of de eerder genoemde Katana (hopelijk ontketen ik niet weer deze discussie
Als jij 50K neer kan leggen voor een motor maakt die paar duizend extra ook niet meer uitgeert_s schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:19:
[...]
Ik vind deze dus best wel dik (in positieve zin), maar ik heb wel vaker een afwijkende mening hier geloof ik
Ja geen idee hoe dat komt, die zat er ineensBommes schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:33:
[...]
Goeien dag wat een baard heb jij gekregen..
Net weer terug, pomp tot pomp met tellercorrectie 1 op 20 gereden. Niet slecht voor 1 uur en 3 kwartier lang 140/150 jakkeren, al zal dat voor sommigen hier tam bij vergelijking zijn
Snel berekend heb je in die tijd dus ongeveer 245 á 252,5 Km's afgelegd en daarna dus iets van 12 á 13 Liter aan brandstof mogen tanken in Dld.HTT-Thalan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:28:
[...]
Ja geen idee hoe dat komt, die zat er ineens.
Net weer terug, pomp tot pomp met tellercorrectie 1 op 20 gereden. Niet slecht voor 1 uur en 3 kwartier lang 140/150 jakkeren, al zal dat voor sommigen hier tam bij vergelijking zijn.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik vind het gewoon wel bijzonder dat je er zo mee kan doorrijden en dat het ding dan nog zo zuinig is. Dat kon je met de transalp wel vergeten
bovendien was ik bovenop de benzine dan nog een halve liter olie kwijt na aankomst
.

Transalp van een vriend van me gebruikt helemaal geen olie.
Maar dat komt omdat 't kreng niet meer loopt
Had 'm hier staan om weer rijdend te bouwen maar ik denk dat-ie 't hok beter kan bewaren (of verkopen) voor onderdelen. Afgeragd verbeund ding dat 't is.
Denk dat mijn zuinigste motor m'n Diversion 600 was. Gemiddelde van 1:20, heb er volgens mij een keer 1:25 0f 26 mee gehaald en 't absolute dieptepunt was 1:13 toen ik probeerde een vriend van me bij te houden. Weinig kans met een Div600 tegen een R1, maargoed
Maar dat komt omdat 't kreng niet meer loopt
Denk dat mijn zuinigste motor m'n Diversion 600 was. Gemiddelde van 1:20, heb er volgens mij een keer 1:25 0f 26 mee gehaald en 't absolute dieptepunt was 1:13 toen ik probeerde een vriend van me bij te houden. Weinig kans met een Div600 tegen een R1, maargoed
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja dat kun je met de nc wel vergeten. Ding is prima vlot maar boven de 150 is de rek er echt wel uit, als je heel veel geduld hebt is 180 mogelijk maar dat heb ik er geloof ik welgeteld één keer mee gereden.
Die alp van mij had 2 ton toen ik hem weg deed. Ding was in technisch goede staat maar dat blok had echt een revisie nodig.
Die alp van mij had 2 ton toen ik hem weg deed. Ding was in technisch goede staat maar dat blok had echt een revisie nodig.
Ik heb die Diversion 600 volgens mij één keer (na héél lang aandringen....) kunnen overtuigen de 180 te halen, maar dat was ook echt alles. Simpel viercilindertje met 60pk...HTT-Thalan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:11:
Ja dat kun je met de nc wel vergeten. Ding is prima vlot maar boven de 150 is de rek er echt wel uit, als je heel veel geduld hebt is 180 mogelijk maar dat heb ik er geloof ik welgeteld één keer mee gereden.
Dit ding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6A83aCVohWv82qiUzU7SfEB.jpg?f=user_large)
Die Alp van die vriend van me... Ik heb 't eerlijk gezegd altijd een kutding gevonden, maar ik ben dan wel weer genoeg liefhebber om toch te willen proberen zo'n ding van de dood te redden. Dit ding zal echter een serieuze investering nodig hebben en hij zoekt gewoon een betrouwbare woon-werk fiets, ik denk dat-ie beter iets moderners kan kopen.
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
ouwe alpjes zijn als lada's - er is altijd wat aan stuk maar rijden doen ze altijd.Destruction schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:14:
[...]
Ik heb die Diversion 600 volgens mij één keer (na héél lang aandringen....) kunnen overtuigen de 180 te halen, maar dat was ook echt alles. Simpel viercilindertje met 60pk...
Dit ding:
[Afbeelding]
Die Alp van die vriend van me... Ik heb 't eerlijk gezegd altijd een kutding gevonden, maar ik ben dan wel weer genoeg liefhebber om toch te willen proberen zo'n ding van de dood te redden. Dit ding zal echter een serieuze investering nodig hebben en hij zoekt gewoon een betrouwbare woon-werk fiets, ik denk dat-ie beter iets moderners kan kopen.
Ik vind die nieuwe transalp echt wel tof en de instapprijs lijkt ok maar tel er even 50% bij voor de opties...

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-09-2023 23:21 ]
Als ik rijd als een oud wijf schiet mijn verbruik juist omhoog.HTT-Thalan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:57:
Ik vind het gewoon wel bijzonder dat je er zo mee kan doorrijden en dat het ding dan nog zo zuinig is. Dat kon je met de transalp wel vergetenbovendien was ik bovenop de benzine dan nog een halve liter olie kwijt na aankomst
.
Ps: mijn Superdjoek staat te koop mocht iemand interesse hebben. Reden: hij verbruikt te veel.
Eerste reviews die ik heb gelezen van de nieuwe transalp is dat die toch meer onroad als offroad gericht is dus als je serieus van de verharde wegen af wilt er meer betere opties zijn. Hij ziet er ook te lief uit zullen we maar zeggen.
Gisteren huurmotor opgehaald en 320km erbij gezet.
:strip_exif()/f/image/xeR7dmwfnh8GUhMgHFF3A4Dd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xeR7dmwfnh8GUhMgHFF3A4Dd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x90cysSMlYFSxQCyONigmjcr.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Reed met mn 1290 SAS toch richting de 1:16-1:18. Duke zal niet zoveel mee afwijken lijkt me?R0y. schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 06:57:
[...]
Als ik rijd als een oud wijf schiet mijn verbruik juist omhoog.
Ps: mijn Superdjoek staat te koop mocht iemand interesse hebben. Reden: hij verbruikt te veel.
De reden was ook niet serieus, 1 op 18 is met doorrijden te doen. Niet doorrijden gaat richting de 1 op 14/15. Voor zo’n motor echt niets om over te klagen.MikeyMan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:24:
[...]
Reed met mn 1290 SAS toch richting de 1:16-1:18. Duke zal niet zoveel mee afwijken lijkt me?
Daarom blijf ik me verbazen over het CP3 blok van de Tracer 9. Rustig aan: 1:22 / 1:23.
Serieus doorrijden, wel goed gedoseerd op het gas: 1:21.
Rij je als een malloot zonder het gas te doseren: 1:16. Dat had ik één keer toen ik achter een maat aan reed en nog niet op hem kon anticiperen, dus continu het gas vol open. De dag erna had ik hem door en kon ik wat rustiger het gas open draaien en zat ik weer op de 1:21 met hetzelfde stevige tempo. (Voor @timmie271 ; Marco)
Rij je als een malloot zonder het gas te doseren: 1:16. Dat had ik één keer toen ik achter een maat aan reed en nog niet op hem kon anticiperen, dus continu het gas vol open. De dag erna had ik hem door en kon ik wat rustiger het gas open draaien en zat ik weer op de 1:21 met hetzelfde stevige tempo. (Voor @timmie271 ; Marco)
Ik vind de katana mooiergeert_s schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:19:
[...]

Conclusie: Nederland kan nog een hoop winnen als meer mensen met de motor zouden reizen/forenzen. Minder verbruik, uitstoot, minder plek nodig op het asfalt, minder files, minder parkeerproblemen...DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:46:
Daarom blijf ik me verbazen over het CP3 blok van de Tracer 9. Rustig aan: 1:22 / 1:23.
Ik zie dit als een kleine overwinningRick-Jan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:44:
Helaas voor de Katana fansis het uiteindelijk toch de GSXS1000F geworden! Dit past veel meer bij mij dan de Crosstourer. Lichter, wendbaarder en voor mij comfortabeler.
[Afbeelding]
Daarvoor heb je de review niet eens nodig. de uitlaat hangt veel te laagharley schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:24:
Eerste reviews die ik heb gelezen van de nieuwe transalp is dat die toch meer onroad als offroad gericht is dus als je serieus van de verharde wegen af wilt er meer betere opties zijn. Hij ziet er ook te lief uit zullen we maar zeggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.autoblog.nl/n...rd-op-fileproblemen-45965
Beetje oud onderzoek helaas (2011) uit België maar de conclusie lijkt hier toch echt te zijn dat een klein percentage motorrijders al heel veel positief gevolg kan hebben voor het fileprobleem. Maar je krijgt van niet-motorrijdende mensen heel vaak de gedoodverfde antwoorden, zijnde 'je bent veel te kwetsbaar' all the way to 'ik zou mezelf alleen maar doodrijden'. Als je je als een mongool gedraagt op de motor doe je dat in de auto ook, maar op de motor lost het probleem zichzelf waarschijnlijk sneller op
[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-09-2023 08:52 ]
Dat is hetzelfde verbruik als zijn broertje, de 790. Niet verkeerdR0y. schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:30:
[...]
De reden was ook niet serieus, 1 op 18 is met doorrijden te doen. Niet doorrijden gaat richting de 1 op 14/15. Voor zo’n motor echt niets om over te klagen.
K to the KillaZ
Ik ben als het goed is zaterdag aan de beurt, zo staat het ook in de initiële mail. Ik heb woensdag een reply gestuurd op deze mail met de vraag of ik ook een overzicht kan ontvangen maar nog niks gehoord. Ik kan ook zo geen telefoonnummer vinden op de experience days website, normale Honda dealer bellen heeft geen zin denk ik?MitchellHearth schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:35:
[...]
Ik ben vrijdag in Assen en had maanden geleden al vrij gauw na het aanmelden een tijdstip per mail doorgekregen.
De GSX1000F heb ik zelf ook een tijdje overwogen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik vind het nog wel steeds een leuke machine om te zien (in tegenstelling tot de nieuwe KatanaRick-Jan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:44:
Helaas voor de Katana fansis het uiteindelijk toch de GSXS1000F geworden! Dit past veel meer bij mij dan de Crosstourer. Lichter, wendbaarder en voor mij comfortabeler.
[Afbeelding]
De Honda Experience Days worden door het personeel van de desbetreffende MotoPort vestiging georganiseerd. Gewoon even een belletje naar MotoPort Assen doen.RubjeMazter schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:05:
[...]
Ik ben als het goed is zaterdag aan de beurt, zo staat het ook in de initiële mail. Ik heb woensdag een reply gestuurd op deze mail met de vraag of ik ook een overzicht kan ontvangen maar nog niks gehoord. Ik kan ook zo geen telefoonnummer vinden op de experience days website, normale Honda dealer bellen heeft geen zin denk ik?
[ Voor 29% gewijzigd door UTwizard op 29-09-2023 09:07 ]
Dat is niet algemeen waar. In de regel is de 790 zuiniger, 4,5l/100 km met gemak.KillaZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:03:
[...]
Dat is hetzelfde verbruik als zijn broertje, de 790. Niet verkeerd
Aah, dat maakt het wat makkelijker, thanks, ik ga een belletje plegenUTwizard schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:05:
[...]
De Honda Experience Days worden door het personeel van de desbetreffende MotoPort vestiging georganiseerd. Gewoon even een belletje naar MotoPort Assen doen.
Ik haal met doorrijden zoals Roy beschrijft (en zoals je alleen maar met een Duke kan rijdenWilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:24:
[...]
Dat is niet algemeen waar. In de regel is de 790 zuiniger, 4,5l/100 km met gemak.
Woon/werk is een ander verhaal, maar daar heb ik hem niet voor gekocht ben ik achter gekomen.
K to the KillaZ
Een gascylinder???
.
Ik vermoed een fust bier
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dit is de reden om zeer waarschijnlijk mijn djoek 790 in te gaan ruilen en voor een SAS te gaanKillaZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:36:
[...]
Ik haal met doorrijden zoals Roy beschrijft (en zoals je alleen maar met een Duke kan rijden) ~220 km op een tank
![]()
Woon/werk is een ander verhaal, maar daar heb ik hem niet voor gekocht ben ik achter gekomen.
Meer tankinhoud ^^
"Don't let your dreams be memes"
Da's toch ook een gascylinder_eLMo_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:48:
Ik vermoed een fust bier
Ja die 14 liter maximaal (heb ik echt nog nooit kunnen tanken) houdt niet over.Wootlock schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:48:
[...]
Dit is de reden om zeer waarschijnlijk mijn djoek 790 in te gaan ruilen en voor een SAS te gaan
Meer tankinhoud ^^
Maar goed, ik ben vaak niet de enige in de groep die vroeg moet tanken, dus dat scheelt
K to the KillaZ
Misschien ziet er nog een koelkast in 1 van die andere koffers
yup, stout (guiness achtig dus) van 9.5% las ik.._eLMo_ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:48:
Ik vermoed een fust bier
[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 29-09-2023 09:57 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heb een keer een tour gedaan met iemand die zo'n harley choppertje had met een klein rond tankje. Volgens mij was het iets van 8a 9 liter en we stonden bij dat toerritje ook echt om ongeveer de 90 a100km te tanken.KillaZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:50:
[...]
Ja die 14 liter maximaal (heb ik echt nog nooit kunnen tanken) houdt niet over.
Maar goed, ik ben vaak niet de enige in de groep die vroeg moet tanken, dus dat scheelt
Dat was wel irritant en ik snap niet hoe je zo kan leven
sommige bieren zijn lauw lekkerder
mijn buren bij ABR hadden gewoon hun alu pannier vol gegooid met ijsblokjes en daar hun bier in.. goed idee!HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:55:
[...]
Misschien ziet er nog een koelkast in 1 van die andere koffers.
kneusteun schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:00:
[...]
Heb een keer een tour gedaan met iemand die zo'n harley choppertje had met een klein rond tankje. Volgens mij was het iets van 8a 9 liter en we stonden bij dat toerritje ook echt om ongeveer de 90 a100km te tanken.
Dat was wel irritant en ik snap niet hoe je zo kan leven

Nou zo. Ongeveer net als ik toen ik de Hawk nog had
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mijn Fazer heeft dit ook. Rustig aan een beetje rond toeren? 1:16-17. Ga ik lomper doen, 1:20...R0y. schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 06:57:
[...]
Als ik rijd als een oud wijf schiet mijn verbruik juist omhoog.
Je zou het normaal andersom verwachten juist.
Pakken we meteen de wachtlijsten voor donor-organen aan…..win-winHTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:46:
[...]
Daarvoor heb je de review niet eens nodig. de uitlaat hangt veel te laag.
https://www.autoblog.nl/n...rd-op-fileproblemen-45965
Beetje oud onderzoek helaas (2011) uit België maar de conclusie lijkt hier toch echt te zijn dat een klein percentage motorrijders al heel veel positief gevolg kan hebben voor het fileprobleem. Maar je krijgt van niet-motorrijdende mensen heel vaak de gedoodverfde antwoorden, zijnde 'je bent veel te kwetsbaar' all the way to 'ik zou mezelf alleen maar doodrijden'. Als je je als een mongool gedraagt op de motor doe je dat in de auto ook, maar op de motor lost het probleem zichzelf waarschijnlijk sneller op.
Hoe kan dat dan motortechnisch gezien. Dan is er toch iets echt mis met de afstelling?Destruction schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:22:
[...]
Mijn Fazer heeft dit ook. Rustig aan een beetje rond toeren? 1:16-17. Ga ik lomper doen, 1:20...
Je zou het normaal andersom verwachten juist.
Vast een combinatie van laag in toeren, te hoge versnelling en dus een hoge belasting op de motor.WilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:31:
[...]
Hoe kan dat dan motortechnisch gezien. Dan is er toch iets echt mis met de afstelling?
Dat doet je verbruik geen goed, omdat de motor dan niet efficient presteert.
Dat is echt wel slim idd, maar als dat eenmaal water word, heb je 20 liter aan gewicht wat heen en weer beweegt. Ik merkte gisteren dat ondanks het verdelen van het gewicht over de koffers (een rugzak met laptop, schoenen, blazer enzo) bij de 150 de boel soms een beetje ging wiebelen achterop, je voelt het dan een beetje in je achterwiel. Kan me niet voorstellen wat 20 liter water dan doetToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:17:
[...]
mijn buren bij ABR hadden gewoon hun alu pannier vol gegooid met ijsblokjes en daar hun bier in.. goed idee!
Hier gaat het verbruik bij relaxed rijden juist naar 1 op 25, en vol jagen in de 2 en 3 levert een verbruik op van 1 op 22Fraggert schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
[...]
Vast een combinatie van laag in toeren, te hoge versnelling en dus een hoge belasting op de motor.
Mijn idee was:HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
[...]
Dat is echt wel slim idd, maar als dat eenmaal water word, heb je 20 liter aan gewicht wat heen en weer beweegt. Ik merkte gisteren dat ondanks het verdelen van het gewicht over de koffers (een rugzak met laptop, schoenen, blazer enzo) bij de 150 de boel soms een beetje ging wiebelen achterop, je voelt het dan een beetje in je achterwiel. Kan me niet voorstellen wat 20 liter water dan doet.
-Naar camping rijden met je bagage
-tent op zetten
-bagage in tent
-naar supermarkt rijden
-ijs en bier kopen
-naar camping rijden
-pannier van motor af en in schaduw neerzetten
-off road trail rijden zonder bagage/panniers
-koud bier drinken!
Opscheppertimmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:43:
[...]
Hier gaat het verbruik bij relaxed rijden juist naar 1 op 25, en vol jagen in de 2 en 3 levert een verbruik op van 1 op 22
Rekaxed rijden is wat anders als veel te ineffiecienttimmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:43:
[...]
Hier gaat het verbruik bij relaxed rijden juist naar 1 op 25, en vol jagen in de 2 en 3 levert een verbruik op van 1 op 22
Jouw 1/25 is dan een mormaal verbruik, zou jij te lage toeren draaien in te hoge versnellingen dan gaat ook jouwverbruik omhoog.
Dat is precies andersom dan dat ik het geleerd heb. Een hoge belasting is over het algemeen juist efficiënt. Daarom is in de regel een kleiner motorblok zuiniger omdat de belasting hoger is.Fraggert schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
[...]
Vast een combinatie van laag in toeren, te hoge versnelling en dus een hoge belasting op de motor.
Als je je bier al snel wil drinken ook even een kilo zout kopen en toevoegen aan je bier-ijsmix. Dat werkt als een tiet.ToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:46:
[...]
Mijn idee was:
-Naar camping rijden met je bagage
-tent op zetten
-bagage in tent
-naar supermarkt rijden
-ijs en bier kopen
-naar camping rijden
-pannier van motor af en in schaduw neerzetten
-off road trail rijden zonder bagage/panniers
-koud bier drinken!
Nou moeten jullie nog één kleine wijziging doorvoeren en dat is echte drank nuttigen plaats van bierWilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:54:
[...]
Als je je bier al snel wil drinken ook even een kilo zout kopen en toevoegen aan je bier-ijsmix. Dat werkt als een tiet.
ik neem voor jou de ranja mee ok?HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]
Nou moeten jullie nog één kleine wijziging doorvoeren en dat is echte drank nuttigen plaats van bier.
wel met een rietje dan
.
Maar dan rij ik wel veel 50-60 in de 5-6 hoor, of door dorpjes met 40 in de 6 omdat ik vergeet terug te schakelenFraggert schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:46:
[...]
Rekaxed rijden is wat anders als veel te ineffiecient![]()
Jouw 1/25 is dan een mormaal verbruik, zou jij te lage toeren draaien in te hoge versnellingen dan gaat ook jouwverbruik omhoog.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]
Nou moeten jullie nog één kleine wijziging doorvoeren en dat is echte drank nuttigen plaats van bier.
@Melkunie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die ken ik nog inderdaad!!! En wtf hadden we een aardappelkwaliteit beeld op tv vroeger btw
YouTube: Melkunie geen bommetje - De beste reclame van 1997

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-09-2023 11:39 ]
Tot je in zijn 6 met 20km per uur de rotonde over gaat.WilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:51:
[...]
Dat is precies andersom dan dat ik het geleerd heb. Een hoge belasting is over het algemeen juist efficiënt. Daarom is in de regel een kleiner motorblok zuiniger omdat de belasting hoger is.
Ja, met een wat hoger belasting kan een motor zuiniger zijn maar zoals met alles, ook hier zijn er grenzen en omslagpunten en ook nog eens veel meer zaken van invloed.
Al het goeie, komt...
Met een Tenere World Raid zijspancombinatie
Kaneel, rund!HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:39:
[...]
Die ken ik nog inderdaad!!! En wtf hadden we een aardappelkwaliteit beeld op tv vroeger btw.
YouTube: Melkunie geen bommetje - De beste reclame van 1997
.
Ik heb ook nog niks gezien hier van de nieuwe BMW GS 1300, of Suzuki Vstrom
.
Hij is wel gaaf vind ik zelf.
https://www.press.bmwgrou...bmw-r-1300-gs?language=en
Hij is wel gaaf vind ik zelf.
https://www.press.bmwgrou...bmw-r-1300-gs?language=en
Zijkoffer met flessen Whisky is efficiënter.HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]
Geen ijs nodig, meer alcohol per cm3.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het laagste in de 6 van wat ik kan gaan is 26km/u, echter kan dan wel wachten tot ik eens ons weeg om weer een leuke snelheid te halenFraggert schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:47:
[...]
Tot je in zijn 6 met 20km per uur de rotonde over gaat.
Ja, met een wat hoger belasting kan een motor zuiniger zijn maar zoals met alles, ook hier zijn er grenzen en omslagpunten en ook nog eens veel meer zaken van invloed.
Het verschilt ook heel erg per blok denk ik/lijkt mij, rij zelf een 650cc 4 cilinder met 95pk.
Dat moet ik echt niet proberen in zijn 6... 5 bij 50 gaat prima.timmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:09:
[...]
Het laagste in de 6 van wat ik kan gaan is 26km/u, echter kan dan wel wachten tot ik eens ons weeg om weer een leuke snelheid te halen
Het verschilt ook heel erg per blok denk ik/lijkt mij, rij zelf een 650cc 4 cilinder met 95pk.
Dit topic is gesloten.