Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

timmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:09:
[...]

Het laagste in de 6 van wat ik kan gaan is 26km/u, echter kan dan wel wachten tot ik eens ons weeg om weer een leuke snelheid te halen :+

Het verschilt ook heel erg per blok denk ik/lijkt mij, rij zelf een 650cc 4 cilinder met 95pk.
jazekers, ook het soort blok verschilt, heb je een boxer of V2/V4, die hebben een totaal ander karakter dan een paralelle twin of 4lijn.

en dat is ook wat ik al een beetje aangaf...op dat onzuinige rijden gaf ik wat mogelijke oorzaken maar er zijn heel veel variabelen, maar als je te lui rijd...zoals een collega van mij die in zijn 1.0 TSi in zijn 4 altijd rotondes rijd.....daar wordt je blok niet vrolijk van. :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
timmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:09:
[...]

Het laagste in de 6 van wat ik kan gaan is 26km/u, echter kan dan wel wachten tot ik eens ons weeg om weer een leuke snelheid te halen :+

Het verschilt ook heel erg per blok denk ik/lijkt mij, rij zelf een 650cc 4 cilinder met 95pk.
Die snelheid doet ie bij mij in zijn 2 al moeilijk. En in zijn 1 eigenlijk ook. Je moet ook gewoon niet langzaam rijden met dat ding.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
Fraggert schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:17:
[...]

jazekers, ook het soort blok verschilt, heb je een boxer of V2/V4, die hebben een totaal ander karakter dan een paralelle twin of 4lijn.

en dat is ook wat ik al een beetje aangaf...op dat onzuinige rijden gaf ik wat mogelijke oorzaken maar er zijn heel veel variabelen, maar als je te lui rijd...zoals een collega van mij die in zijn 1.0 TSi in zijn 4 altijd rotondes rijd.....daar wordt je blok niet vrolijk van. :P
Daar word ik als bestuurder zelfs niet vrolijk van, totaal geen fut onderin beschikbaar dan. Gewoon ff terugschakelen en driftend de rotonde over :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

timmie271 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:20:
[...]

Daar word ik als bestuurder zelfs niet vrolijk van, totaal geen fut onderin beschikbaar dan. Gewoon ff terugschakelen en driftend de rotonde over :+
hij is 65...en geen Ken Block :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
geert_s schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:18:
[...]

Die snelheid doet ie bij mij in zijn 2 al moeilijk. En in zijn 1 eigenlijk ook. Je moet ook gewoon niet langzaam rijden met dat ding.
Dat zou ik ook zeggen tegen de politie _O-

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:04:
[...]

Zijkoffer met flessen Whisky is efficiënter.
Geen ijs nodig, meer alcohol per cm3.
maar dan moet je whisky drinken.. #elkvoordeelheefteennadeel

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:16
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:38:
[...]

Dat is echt wel slim idd, maar als dat eenmaal water word, heb je 20 liter aan gewicht wat heen en weer beweegt. Ik merkte gisteren dat ondanks het verdelen van het gewicht over de koffers (een rugzak met laptop, schoenen, blazer enzo) bij de 150 de boel soms een beetje ging wiebelen achterop, je voelt het dan een beetje in je achterwiel. Kan me niet voorstellen wat 20 liter water dan doet :P.
Dat had ik laatst ook, vriendin lief jankt hem even door naar 200+ en ik met bepakking dacht even mee te doen. Speed wobble als een malle 😅 schrik je in het begin toch wel even van.

Snel wat meer gewicht naar voren met het lichaam en het was weg, maar was wel even een schrik momentje dat ineens je stuur als een idioot begint te zwabberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
ToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:58:
[...]

maar dan moet je whisky drinken.. #elkvoordeelheefteennadeel
Zijn er mensen die dat niet drinken dan??

Iets anders:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8Lbmy4ysQ6prWlgic1pMWgJK6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmdBVqyjs3GokxG5lYHJq3sw.jpg?f=fotoalbum_large
Valbeugel set voor de Tuareg zijn binnen.
4,5kg aan protectie staal.

Onderweg: Mitas E-09 achterband, Metzeler MC360 MID Hard voorband.

Nu nog wat tijd vinden om te gaan offroaden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Bommes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:05:
[...]

Nu nog wat tijd vindenmaken om te gaan offroaden.
There I fixed that for you :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:16
kneusteun schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:05:
[...]

Dat had ik laatst ook, vriendin lief jankt hem even door naar 200+ en ik met bepakking dacht even mee te doen. Speed wobble als een malle 😅 schrik je in het begin toch wel even van.

Snel wat meer gewicht naar voren met het lichaam en het was weg, maar was wel even een schrik momentje dat ineens je stuur als een idioot begint te zwabberen.
Nee dit was achterwiel. De Transalp had er ook een handje van. Ik schrik er niet van, maar het is wel zo'n 'back off' momentje ja. Ik heb de koffers er nu ook weer afgehaald, had gewoon teveel nodig voor dat event van gisteren om het alleen met de frunk af te kunnen.

En 200 janken gaat hem niet worden, ding is mechanisch begrensd op 195 (toerenbegrenzer in zijn 6) :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes
Als je tijd hebt gevonden laat me weten, als ik dan ook tijd heb jaag ik graag een stukkie die kant op om die machine te zien 👍
28e heb ik in de agenda gezet en als die dag vrij blijft ga ik die ook wel proberen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn vrouw had ooit de wens om ook wel op les te gaan. Toen weer niet, toen weer een beetje, toen zakte het weer weg... ze heeft de helm en jas nieuw in de kast hangen maar dus nooit gebruikt. Ze is wel gevoelig voor het type instructeur dat je krijgt (ze kan slecht tegen ongeduldige of té directe personen) dus ik dacht ik ga gewoon zelf een cursus plannen via wat scholen in de omgeving om een beeld te krijgen van hoe ze les geven zodat haar keuze makkelijker is. Ik vond oa RMT, VRO en VRO bochten in de directe omgeving.

Maarrrrr er is niks te krijgen :P ze hebben nul aanmeldingen voor les buiten het voorjaar. Jammer ;(. Moet ik nog even wachten tot de watjes weer wakker worden in het voorjaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:13:
Mijn vrouw had ooit de wens om ook wel op les te gaan. Toen weer niet, toen weer een beetje, toen zakte het weer weg... ze heeft de helm en jas nieuw in de kast hangen maar dus nooit gebruikt. Ze is wel gevoelig voor het type instructeur dat je krijgt (ze kan slecht tegen ongeduldige of té directe personen) dus ik dacht ik ga gewoon zelf een cursus plannen via wat scholen in de omgeving om een beeld te krijgen van hoe ze les geven zodat haar keuze makkelijker is. Ik vond oa RMT, VRO en VRO bochten in de directe omgeving.

Maarrrrr er is niks te krijgen :P ze hebben nul aanmeldingen voor les buiten het voorjaar. Jammer ;(. Moet ik nog even wachten tot de watjes weer wakker worden in het voorjaar :P.
Sorry, ik raak de draad een beetje kwijt. Wat heeft rijles in deze context te maken met voortgezette rijopleidingen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
[...]

Ja, vies. Smaakt naar asbak. Doe mij maar een lekkere rum :9 .

Vandaag is m'n dochter jarig, maar papa heeft ook een leuk cadeautje gekregen van m'n Italiaanse vrienden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Nl3LjOT-es5LdQPM7LegoqwWU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YowoMlxCuCsYoQ1g4VSwiVOE.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen maar er onder gezet. Was een fluitje van een cent. In 15 min klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tPtfHJanVywnzMvrlsyKUbshxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeT33bRmXtbkJnon4c4n0qPk.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst met cat + db-killer getest. Klonk best goed, maar nog iets te stock. Dus db-killer verwijderd. Oorverdovend luid, dus gauw maar weer teruggestopt. De grond leek te trillen als ik het gas open trok 7(8)7 . Had gehoopt dat de cat wat van het geluid zou dempen en ik de db-killer er uit kon laten, maar helaas.

Daarna toch nieuwsgierig geworden en de cat er tussen uit gehaald. En ja hoor, het klinkt perfect. Net iets lekkerder, maar nog steeds beschaaft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUVs_5B8vhLI8h50h5bqadIDCYQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tE3OnrBIV5HihJ13uUrjXjDX.png?f=fotoalbum_large

Best tevreden mee, geluid is ok en iets van 6kg lichter. Hopelijk lost dit ook het hitteprobleem op. Ok, het is geen Akra of Termi. Had graag wat dieper geluid gewild - deze klinkt nogal 'racy' - maar is ook de helft goedkoper en de enige die ik kon vinden die EURO5 goedgekeurd was.

Iemand enig idee of het kwaad kan om zonder cat rond te rijden? Dat die nu wellicht te arm loopt? Of kan de moderne ECU zich daarop aanpassen. De eerste keer dat ik hem startte namelijk, met de nieuwe uitlaat, pruttelde die wat en ging bijna uit, maar vrij snel daarna liep die weer mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Je motor heeft de Lamda voor de cat zitten, volgens mij elke motor.
Dat worden de uitlaatgassen gemeten en de injectie/ontsteking hierop aangepast.
Of de cat nu wel of niet aanwezig is maakt voor die meting niet uit.

Wel lopen veel modernere E4 en E5 motoren erg arm, door de makkelijkere weg voor de uitlaatgassen kan dit iets erger worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
KillaZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:03:
[...]

Dat is hetzelfde verbruik als zijn broertje, de 790. Niet verkeerd :)
Ik zou toch verwachten dat zo'n 790 wat zuiniger zou zijn. Al kan je zo'n 790 natuurlijk sneller 'uitknijpen' dan een 1290. Een 1290 trek je (in mijn ogen) enkel op een circuit vol open. Op de openbare weg heb je dan imo niks te zoeken als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Bommes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:23:

Wel lopen veel modernere E4 en E5 motoren erg arm, door de makkelijkere weg voor de uitlaatgassen kan dit iets erger worden.
Vroeger gebruikte ze small-band Lambda sensoren, dus met een beperkt meetbereik en vaak werd de injectie tot een bepaald RPM of gasstand bijgestuurd (closed-loop).
Dus tot op zeker hoogte zal er worden bijgeregeld, maar wil je het echt weten dan moet je ene motor op de bank zetten (of veeeel gaan rijden en data loggen).
Dan weet je hoe de motor afgesteld is bij deel en vollast (WOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:13:

Eens met @Joris748, ik zie de link ook niet helemaal. Of wil jij voor jezelf een VRO doen en zo de instructeur alvast testen? Die instructeurs voor VRO's kunnen uit het hele land komen, dus ik weet niet of je daar veel mee opschiet. ;)
Ik zou dan eerder in mijn netwerk eens rondvragen naar ervaringen met de betreffende instructeur.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
gebruikershaes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:19:
[...]

Hopelijk lost dit ook het hitteprobleem op.
Onder de Monster 797 (zelfde motorblok) van mijn vriendin zit ook een GPR uitlaat, maar wij hebben wat betreft hitte nooit een verschil gemerkt tussen de stock uitlaat en de GPR.
EURO5 goedgekeurd
Nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:29:
[...]

Eens met @Joris748, ik zie de link ook niet helemaal. Of wil jij voor jezelf een VRO doen en zo de instructeur alvast testen? Die instructeurs voor VRO's kunnen uit het hele land komen, dus ik weet niet of je daar veel mee opschiet. ;)
Ik zou dan eerder in mijn netwerk eens rondvragen naar ervaringen met de betreffende instructeur.
@Joris748 dat dus, ik wil een impressie van de rijschool vormen door er zelf alvast wat cursussen te nemen. Ik snap de opmerking over de herkomst een eventuele instructeur, maar de school die ik nu sprak doet toevallig alles in huis en hebben daar ook een eigen terrein voor (inclusief slipbaan, motoren met zijwielen, eigen tractoren, vrachtwagens etc etc etc).

Maar alhoewel alles zomer en winter doorloopt, blijkt dat dus niet het geval voor het motorgedeelte omdat daar dus nu geen vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:08
R0y. schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:25:
[...]

Ik zou toch verwachten dat zo'n 790 wat zuiniger zou zijn. Al kan je zo'n 790 natuurlijk sneller 'uitknijpen' dan een 1290. Een 1290 trek je (in mijn ogen) enkel op een circuit vol open. Op de openbare weg heb je dan imo niks te zoeken als je dat doet.
Dat uitknijpen zal het verschil niet maken. Als je de 1290 hetzelfde vermogen af laat geven door de gashendel te varieren als de 790 volgas levert dan zal die 790 zuiniger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

Klopt maar dat aanpassen kan maar in een beperkte mate, mede afhankelijk of er een narrowband of een wideband sensor gebruikt wordt (weinig bandbreedte vs meer (maar niet onbeperkt) bandbreedte).
Goed af laten stellen is imho nooit een overbodige luxe.

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 29-09-2023 15:14 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:43:
[...]

Dat uitknijpen zal het verschil niet maken. Als je de 1290 hetzelfde vermogen af laat geven door de gashendel te varieren als de 790 volgas levert dan zal die 790 zuiniger zijn.
Correct, atmosferische brandstofmotoren zijn zuiniger op vollast dan deellast.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems

Dit volg ik ook niet. Een 4-takt heeft over het algemeen geen overlap in de opening van de in- en uitlaatkleppenen, en de rijkheid van het mengsel wordt door de inlaat- en eventueel de compressieslag bepaald. Hoe kan dan het uitlaattraject invloed hebben op de rijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:54

botoo

💀 too old to die young

@WilbertNeems
Overlap
De duur van de overlap is gelijk aan de tijd dat de uitlaat- en inlaatklep tegelijkertijd geopend zijn en is een van de meest kritieke punten van nokkenastiming. Als de inlaatklep te vroeg opent zal de nog heersende cylinderdruk het nieuwe gasmengsel terug het manifold induwen. Opent de klep te laat dan zal er een verarming van het benzineluchtmengsel optreden en het motorvermogen nadelig beinvloeden. Als de uitlaatklep te vroeg sluit dan zal deze een gedeelte van het ontbrandde mengsel niet kunnen afvoeren. Als de klep te laat sluit dan zal het een gedeelte van het nieuwe mengsel al via de uitlaatpoorten afvoeren. Ook dit zal het mengsel verarmen en een nadelige invloed hebben op het motorvermogen.
Begint de overlap te laat dan zal het mengsel zich overmatig verrijken en het benzineverbruik drastisch verhogen.

http://track-techniek.blo...atie-lift-en-overlap.html

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:52
c-nan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:12:
[...]

[...]

Inmiddels de rijlessen toch doorgezet. Begin deze week geslaagd voor mijn AVB. Afgelopen weekend een R1200GSA uit 2018 gekocht *O*

Over exact 2 weken AVD examen.
AVD is binnen *O*

Volgende week rijbewijs ophalen, dan mag de GS van stalling :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
zo die banden zijn goed gebalanceerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:06
Motoport gebeld i.v.m. die experience days; ze hebben plek voor 1, dus het wordt:
Honda CRF Africa Twin of Honda CMX 1100, welke zouden jullie doen? :P

Ik neig zelf naar de Africa Twin (ik rijdt momenteel zelf een Kawa Z900 en die is meer te vergelijken met de CMX 1100 dan de Africa Twin lijkt mij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RubjeMazter schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
Motoport gebeld i.v.m. die experience days; ze hebben plek voor 1, dus het wordt:

Ik neig zelf naar de Africa Twin (ik rijdt momenteel zelf een Kawa Z900 en die is meer te vergelijken met de CMX 1100 dan de Africa Twin lijkt mij).
ik heb net een review can de Honda CMX 1100T gelezen en ben er eigenlijk wel benieuwd naar..
Dacht dat het een net-niet fiets zou zijn maar de review was onverwachts positief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hij trekt een beetje naar links als je het mij vraagt.
Het roept wel wat vragen op over wat hier aan voorafgegaan is..

Edit: is in België. Ik verdenk hobbelig wegdek :+

[ Voor 7% gewijzigd door JanPedaal op 29-09-2023 16:41 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AfricaTwin FTW! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JanPedaal schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:38:
[...]

Hij trekt een beetje naar links als je het mij vraagt.
Het roept wel wat vragen op over wat hier aan voorafgegaan is..

Edit: is in België. Ik verdenk hobbelig wegdek :+
AI GaAT dE WereLD OvErNemEn eN Ons UiTrOeiEn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ik ben zo brutaal geweest om gewoon weer beide te vragen :)
Ff wachten wat t wordt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:31:
[...]

Ik ben zo brutaal geweest om gewoon weer beide te vragen :)
Ff wachten wat t wordt :P
En zo hoort het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Twee compleet andere motoren, ik kan absoluut voorstellen dat de CMX een publiek heeft maar de Twin is zo veelzijdig... en comfortabel. Kun je volgens mij ook altijd goed weer verkopen, populair ding. Ik zou zelf niet twijfelen als ik het geld over had voor een Twin zou ik er morgen nog eentje halen.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-09-2023 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

CMX. Uiteraard 8)

Want de bestrating tussen de terrasjes en op de boulevard is vrijwel altijd prima op orde.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:28:
[...]

Dit volg ik ook niet. Een 4-takt heeft over het algemeen geen overlap in de opening van de in- en uitlaatkleppenen, en de rijkheid van het mengsel wordt door de inlaat- en eventueel de compressieslag bepaald. Hoe kan dan het uitlaattraject invloed hebben op de rijkheid?
Voor ik weet wordt er altijd een klein beetje overlap toegepast, zodat de onderdruk gecreëerd door de uitstroom van uitlaatgassen helpt met het vullen van de cilinder.

Dus ja, uitstroom beïnvloedt de lucht intake en dus ook de mengverhouding.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

Okay dank! Wie weet gooi ik hem nog op de rollerbank volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
UTwizard schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:30:
[...]

Onder de Monster 797 (zelfde motorblok) van mijn vriendin zit ook een GPR uitlaat, maar wij hebben wat betreft hitte nooit een verschil gemerkt tussen de stock uitlaat en de GPR.

[...]

Nu dus niet meer.
Zat er een katalysator in de GPR? Want die heb ik er nu bewust tussenuit gehaald en hoop daarmee het probleem te verminderen. En nee dan is die idd niet meer E5 legaal, maar die stop ik heel makkelijk er tussen mocht ik naar Zwitserland oid gaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door gebruikershaes op 29-09-2023 18:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGZyGmKNKyqQFeXOErfgWPVpGxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LI4PtI6cWT6Kx8LSOxNMI1oa.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op de Africa Twin gereden in Assen. Aan de ene kant een fantastische motor, maar de DCT vond ik wat minder. Vooral in de auto stand schakelt hij snel op en bijv bij inhaalacties duurt het even voordat ie doorheeft dat ie moet terugschakelen.

Uiteindelijk voor 90% in de manuele stand gereden zodat ik iig nog zelf controle had over het schakelen. Dat ging al een stuk beter. Op de terugweg vond ik m'n eigen quickshifter op de BMW toch wel leuker hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

DCT moet je ook mee leren rijden ;)

leeg

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MitchellHearth schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:20:
[Afbeelding]

Vandaag op de Africa Twin gereden in Assen. Aan de ene kant een fantastische motor, maar de DCT vond ik wat minder. Vooral in de auto stand schakelt hij snel op en bijv bij inhaalacties duurt het even voordat ie doorheeft dat ie moet terugschakelen.
In welke stand had je 'm staan? Voor 'normaal' straatgebruik heb ik mijn 2020ATAS altijd in S2 staan. In D wordt er veel te traag geschakeld. Vorig jaar tijdens een KNMV bochten-cursus op t circuit vrijwel alleen in S3 gereden, en dan wordt er best laat opgeschakeld en houdt hij versnellingen ook lang vast.

Vorige week nieuwe bandjes en de remblokjes voor laten vervangen, vooral dat laatste was schijnbaar hard nodig na 15k km :+.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Goedkope whisky vind ik niet te zuipen en dure kan ik niet betalen ;)

• MitchellHearth
SlinkingAnt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:13:
[...]

In welke stand had je 'm staan? Voor 'normaal' straatgebruik heb ik mijn 2020ATAS altijd in S2 staan. In D wordt er veel te traag geschakeld. Vorig jaar tijdens een KNMV bochten-cursus op t circuit vrijwel alleen in S3 gereden, en dan wordt er best laat opgeschakeld en houdt hij versnellingen ook lang vast.

Vorige week nieuwe bandjes en de remblokjes voor laten vervangen, vooral dat laatste was schijnbaar hard nodig na 15k km :+.
Hij stond in een modus "User", wat de motorzaak heeft ingesteld. Heb verder niet met de instellingen lopen spelen maar ik vermoed dat hij dan idd in de normale modus stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
MitchellHearth schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:17:
[...]
Hij stond in een modus "User", wat de motorzaak heeft ingesteld. Heb verder niet met de instellingen lopen spelen maar ik vermoed dat hij dan idd in de normale modus stond.
De User-mode doet voornamelijk aanpassingen aan de vering, gasresponse en engine braking, niet aan de schakelmomenten. Met het N/D knopje kun je schakelen tussen neutraal of automaat, maar bij vasthouden op D kunnen je wisselen tussen D, S1, S2 en S3.
Bij mijn eerste proefrit begon ik in D, waarin er veel te snel geschakeld wordt. Daarna geswitched naar S3 (laatste Sport-stand wordt onthouden) waarna ik spontaan een loskomend voorwiel had bij de eerste rotond :X

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Samenvatting van de Honda Experience Days vandaag:

Brutalen hebben de halve wereld, ik heb ter plaatse gevraagd of ik de CMX 1100 Rebel ook mocht rijden en dat mocht :) heb dus op deze & Africa Twin gereden (naast een rondje op m'n eigen terwijl m'n zusje op de CB500X en m'n vader op de XL 750 Transalp reed (hij rijdt zelf de Versys 650).

Eerst de CMX 1100 Rebel
Moest in het begin erg wennen aan én de lage zit én het automatisch schakelen. Het automatisch schakelen wende vrij snel, de zit... niet zo. De motor voelde nogal zwaar aan maar in de bochtjes merkte je er niks van omdat het gewicht onderin ligt. Ik snap de appeal van deze motor maar het is niet voor mij weggelegd :X

Dan de Africa Twin
Ook een automaat, groot digitaal display met alle mogelijke info die je nodig zou kunnen hebben. De motorzaak had hem op standje 'Tour' gezet, ik had geen flauw idee welke knopje wat precies deed noch wat deze modus precies toevoegde. Ik heb er verder ook niet aangezeten, er zaten voor m'n idee oneindig meer knopjes op deze dan op m'n eigen Kawa :+
De zit van deze motor beviel mij veel meer dan bij de CMX 1100, ik nam de zit automatisch aan en dat beviel best. Het ruitje was ook hoger dan die bij m'n vader dus in tegenstelling tot de Versys had ik had geen last van wind om de oren, 80+ kon het vizier ook 3/4e open zijn (helemaal open kwam de wind óver het ruitje ónder het vizier en ging het trillen ;) ).
Toen ik achteraf weer op mijn eigen motor stapte dacht ik dat ik op een kinderfiets was belandt :|

Het automatisch schakelen beviel alleen bij geen van beide motoren, misschien had dit met de modus te maken waarin ze stonden maar elke keer als ik dacht 'hm laat ik het gas eens opentrekken' schakelde de motor niet terug maar bleef netjes in de versnelling waarin deze zich op dat moment bevond. Je kon het automatisch schakelen wel overrulen met de + en - aan de linkerkant van het stuur, dat was dan wel weer praktisch :)

Al met al 2 goede ervaringen rijker en misschien wordt mijn eventueel volgende wel een Africa Twin (of soortgelijk) 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Gemiste kans dus van Honda / dealer om even fatsoenlijk uit te leggen hoe de Dct werkt en mogelijk dus 2 potentiële klanten misgelopen. 'Tour' is de modus waarop je op je scherm de meeste info ziet, maar de DCT moet je minstens op S1 of S2 zetten wil je er normaal mee door kunnen rijden. D is alleen leuk als je in een 30km zone rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
[Afbeelding]

Uiteindelijk voor 90% in de manuele stand gereden zodat ik iig nog zelf controle had over het schakelen. Dat ging al een stuk beter. Op de terugweg vond ik m'n eigen quickshifter op de BMW toch wel leuker hoor.
Werkt je quickshifter ook goed bij het terugschakelen? Gewoon vloeiend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
hey, ben ik weer met m'n beginners-motor-vraagjes :).
Ik heb er eigenlijk twee nu.

Paddock stand
Allereerst, om de ketting te onderhouden wil ik een paddock stand kopen. Het hoeft echt niet de meest geweldige stand te zijn, dus ik dacht ik koop zo'n ding. Ga ik hiermee de mist in met m'n CF-Moto?

Beschermhoes
En dan de tweede vraag: wel of geen beschermhoes in de winter? Ik heb deze op het oog. Aangezien context alles is, hieronder een plaatje van waar de motor de hele wintet staat. Redelijk beschut dus, uit de wind en nagenoeg geen regen op z'n kop. Moet ik nu wel of geen beschermhoes eroverheen gooien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L8Y-Nva6z7WOeQfyJCHfloHlM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbSe8y8pAvckMJx0OOJXRuQl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

smeerbartje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:13:

Paddock stand
Allereerst, om de ketting te onderhouden wil ik een paddock stand kopen. Het hoeft echt niet de meest geweldige stand te zijn, dus ik dacht ik koop zo'n ding. Ga ik hiermee de mist in met m'n CF-Moto?

Beschermhoes
En dan de tweede vraag: wel of geen beschermhoes in de winter? Ik heb deze op het oog. Aangezien context alles is, hieronder een plaatje van waar de motor de hele wintet staat. Redelijk beschut dus, uit de wind en nagenoeg geen regen op z'n kop. Moet ik nu wel of geen beschermhoes eroverheen gooien?

[Afbeelding]
Ik zou hier geen hoes meer om doen.
Ja je motor kan nat worden al het hard regent en/of hard waait.
Maar er gaat altijd wel wat vocht op en rond de motor komen, een hoes zou het vocht langer vast houden, zonder ventileert het beter.
Zelf heb ik een vergelijkbare setup hier in de tuin.

Vooral afstappen onder en afdak als het nog regent is heeeel fijn.
Heb ik ook een plek om mijn kleding te hangen als ik een wolkbreuk tegen ben gekomen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
SlinkingAnt schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:45:
Gemiste kans dus van Honda / dealer om even fatsoenlijk uit te leggen hoe de Dct werkt en mogelijk dus 2 potentiële klanten misgelopen. 'Tour' is de modus waarop je op je scherm de meeste info ziet, maar de DCT moet je minstens op S1 of S2 zetten wil je er normaal mee door kunnen rijden. D is alleen leuk als je in een 30km zone rijdt :)
Misschien ook een gebrek aan kennis bij mij hoor :P ik wist niet welk knopje ik moest hebben om de modus aan te passen, anders had ik onderweg hem op andere standen gezet om te kijken of dat verschil maake. Verder een groot, maar indrukwekkend, apparaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@smeerbartje
Ik zou er wel nog een hoes overheen gooien als je hem langer daar stalt, dan blijft hij ook veel schoner. Zelfs in de meeste garages wordt een motor nog vies over langere tijd omdat die vaak niet zo goed dicht zijn als de woning.

Alleen als je de motor nat weg zet zou ik even op een droge dag wachten alvorens de hoes erover te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
c-nan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Jazeker. Dat vind ik juist het lekkerste. Dat je aankomt voor een bocht of rotonde: 2x ff omlaag tikken en de motor regelt het rev-matchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
c-nan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Geen ervaring met specifiek BMW, maar mijn algemene ervaring met quickshifters is dat je er veel soepeler mee terugschakelt dan met gebruik van koppeling. Hoogstens van 2 naar 1 had ik nog wel de neiging om de koppeling te gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Meneer AliE heeft geleverd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKlwi-kO6Z21XYX9hJZjhhLbz0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8khbhfoBxiFiOuXyC59P4UXV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvQwBCyQrvXHVypNm6Orvb17IpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX4BybI0QSUpMreze6Jp0NOv.jpg?f=fotoalbum_large
Clamp voor mistlamp.. past zo net even beter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2fcQpJgGyH4VwSuk-wcE0CDJYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2yLFvYQBY2d9TeqcNA76fpQ.jpg?f=fotoalbum_large
RAM mount stijl spiegels..
Eerste test was goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL0xfqNfKh99hwEfscwV51D1w00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkBJgY3Mle7Xw4JEo814jQfP.jpg?f=fotoalbum_large
Afwerking dopjes met logo..
Omdat het kan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KyLa_tebRLUHDTXQLXrUe0uhX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33iDeK7QL97ru7qniIvQA7ix.jpg?f=fotoalbum_large
En originele scherm er weer op gezet.. staat toch beter..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GY1DWifd-qUOqnuTn46hw5TN7Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMFqaJOLqsp13eGHrN3M7ADy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:30: en misschien wordt mijn eventueel volgende wel een Africa Twin (of soortgelijk) 8)
Honda doet het met de CRF’s in 2024 slim _/-\o_

de Adventure Sports houdt de 18/21 inch combi maar ze gaan de “reguliere” AfricaTwin op 17/19 zetten voor meer weg-georienteerde rijders.

Slimme zet van ze, zeker weten doe ik het niet maar ik dacht dat de nieuwste 900cc telgen van BMW eenzelfde indeling hadden.

Edit; voorals nog geruchten, niks concreets vanuit Honda zelf

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 01-10-2023 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Paddock stand

Beschermhoes

[Afbeelding]
Ik zou daar zeker een hoes over heen gooien….MAAR….niet zo eentje tot op de grond, die ventileren niet goed en vocht door kou/warmte kan dan niet weg.

Maar vanwege spinnetjes en ander gespuis dat onder dat houten dak gaat bivakkeren zou ik wel een zeil zo er overheen doen om dat soort fratsen niet op mijn mooie motor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

de Adventure Sports houdt de 18/21 inch combi maar ze gaan de “reguliere” AfricaTwin op 17/19 zetten voor meer weg-georienteerde rijders.

Slimme zet van ze, zeker weten doe ik het niet maar ik dacht dat de nieuwste 900cc telgen van BMW eenzelfde indeling hadden.
Is dit al bevestigd? Of nog steeds bronnen die dingen vermoeden op basis van geruchten en wat patent aanvragen? (injectie/radar etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Koekstra schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Is dit al bevestigd? Of nog steeds bronnen die dingen vermoeden op basis van geruchten en wat patent aanvragen? (injectie/radar etc)
Goed dat het zegt…..

Niks officieel van Honda uit nog, wat ik begreep zijn er vele aannames gebaseerd op idd aanvragen waar ze wat cijfers uit kunnen halen maar het wielformaatverhaal vond AFAIK zijn oorsprong uit wat tekeningen vanwaar uit ze wat konden extrapoleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SlinkingAnt schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:45:
Tja toen ik vorig jaar tijdens een Honda tour op een Goldwing DCT plaatsnaam wist ik ook niet wat me overkwam. Dat ding stond juist in een sportstand, dat past helemaal niet bij een Goldwing en nog minder bij het langzame tempo wat het demo groepje reed ;) Het schakelen werd wat hard, de motor liep veel hoger de toeren in dan ik zelf zou hebben gedaan en comfort was vrij ver te zoeken..

Gelukkig vrij snel kunnen vinden hoe, en de DCT op normale stand gezet. Toen reed het juist prima.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[Afbeelding]

Ik heb de DCT gereden op de NC750 en ik vond hem briljant met opschakelen (is ook een heel ander type blok natuurlijk, de NC blokken revven niet hoog) maar juist met terugschakelen vond ik hem nog wat haperig, vooral terug naar 2 en daarna 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
noes schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:04:
[...]
Dat ding stond juist in een sportstand, dat past helemaal niet bij een Goldwing en nog minder bij het langzame tempo wat het demo groepje reed ;)
In Assen mocht je gewoon vrij rijden, mits je maar weer op tijd terug was om te wisselen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:45

4x2

lộn xộn quá

Ik heb ze allebei gehad, Pols motoren hadden ze een rit uitgezet (en het tempo was, voor een demoritje voor normale stervelingen, zeker niet langzaam) en bij Motoport Echt kreeg je inderdaad netto 45min om te rijden.
Valt voor allebei wel iets te zeggen, rond Echt wist ik de weg een beetje omdat ik er wel vaker rijd, dus dan gaat het wel, maar je bent toch ook redelijk bezig met bedenken welke kant je op moet.

En in ander nieuws: afgelopen vrijdag een uitlaat geknutseld voor de Pantheon (de originele was echt gruwelijk rot) om eens te kijken of het hydrovormen wilde werken.
Ja dus :+

Nu nog even zien dat ik m'n 2 weken bigger better assholes & brisket overleef en dan rustig aan weer verder.
En de garage+tuin+huis een keer opruimen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Fraggert schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Edit; voorals nog geruchten, niks concreets vanuit Honda zelf
De Multistrada V2 staat ook op dezelfde wielmaten. Stuurt prima icm zo’n groot stuur en rechte zithouding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De super Tenere heeft ook 19/17, en daar zijn ook diverse banden voor te krijgen. Al is de keus dan wel wat beperkter. Een Africa Twin op 19/17, dat lijkt mij wel wat. :)

Vandaag net geen 600km erbij gezet. Een dagje via de vulkaneifel (langs diverse 'Maare') naar de Moezel geweest, en daar geluncht in Reil. Vervolgens de Moezel overgestoken en daar nog wat mooie kilometers gemaakt, om dan via Mürlenbach en Schönecken over Sankt Vith weer terug te komen.
Om 8:00 vanmorgen vertrokken, en om 20:00 weer thuis.

De TPS had vandaag wel nog wat nukken, en één keer was even een reset nodig. Vooral tijdens de krappere bochten rond de Moezel is het niet handig als je motor even hikt. :(
Maar hoger in de toeren reed het nog best prima. Logisch ook, anders had ik die rit niet kunnen maken. Op een gegeven moment zat er een lokale Aprilia achter ons, en ja, die wilde eigenlijk wel langs. En dat mocht hij ook best, maar we hebben zijn achterlicht toch nooit gezien. O-) :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh ja, en een oepsie. In een bocht naar links lag een gerepareerd stuk asfalt. Ik keek tegen de zon in naar de schaduw in, dus ik zag het te laat. (Ik ging harder dan ik eigenlijk kon zien ja)
Ik zag wel die plek, maar niet dat die een paar cm hoger lag dan het omliggende wegdek. Dus ik glij precies over de rand zijwaarts er af, kom vervolgens ook nog eens op wat losse steentjes van dat asfalt terecht, waardoor ik daar voor een tweede keer in een paar meter zijdelings wegglijd. Het ging allemaal wel goed, maar ik schrok wel.

En in België was een stuk nieuw geasfalteerd (ja, ze kunnen het wél). Mooi, strak asfalt. Maar wel zo nieuw dat het nog naar teer rook en spiegelglad was, letterlijk. Ik heb maar even als een natte krant gereden en de Belgen reden er met een beduidend hoger tempo. Maar zodra ik gas gaf begon het achterwiel gewoon te kwispelen. Veel duidelijker wordt het niet dat er weinig grip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

De Multistrada V2 staat ook op dezelfde wielmaten. Stuurt prima icm zo’n groot stuur en rechte zithouding.
Op 17/19? Alle boxer-GS-en ook d:)b

Alleen de HP2 heeft volgens mij een 21incher voor.

Niet alleen qua rij eigenschappen is een 19” fijner op straat dan een 21”, je krijgt meteen een véél grotere bandenkeuze…..zelfs in het offroadsegment….zeker als je roadlegal wilt.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes
21" en 18" FTW..
Afbeeldingslocatie: https://include.motoconcess.fr/nas/commun/annonces/abf02265acd5444cc16224ebc5383d8471b6b106/photo-annonce-aprilia-tuareg-660-martian-red_63d54d63a59fc190852819.jpeg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:00:
[...]

Heb een keer een tour gedaan met iemand die zo'n harley choppertje had met een klein rond tankje. Volgens mij was het iets van 8a 9 liter en we stonden bij dat toerritje ook echt om ongeveer de 90 a100km te tanken.

Dat was wel irritant en ik snap niet hoe je zo kan leven :?
In de VS doen ze er gewoon een Iron Butt mee. :+

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:29:
[...]

Tijdens de VRO op Lelystad kwam ik gewoon de instructrice tegen waarbij ik mijn autorijbewijs heb gehaald hier in Nijmegen.

Ik snap niet dat ze de GS en nu mogelijk ook de Africa Twin op 19/17" wielen zetten terwijl de bakbeesten GSA en Adventure Sports op 21/18" spaakwielen staan. Het lager gewicht van de GS en AT tegenover hun grotere varianten is juist handiger op het onverharde. Mag je zeker weer bijbetalen voor spaakwielen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paddock stand

Beschermhoes

[Afbeelding]
is een center stand een optie voor jouw motor? stukken makkelijker en veelzijdiger dan een paddock stand.

Ik zou een ademende stofhoes over je motor doen als hij de hele winter stilstaat.. dat zadel ziet er besmettellijk uit.. waterdichter hoes werkt daar misschien averechts omdat het al droog staat een goekope hoezen ademen slecht en hou je dus vocht vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paddock stand

Beschermhoes

[Afbeelding]
is een center stand een optie voor jouw motor? stukken makkelijker en veelzijdiger dan een paddock stand.

Ik zou een ademende stofhoes over je motor doen als hij de hele winter stilstaat.. dat zadel ziet er besmettellijk uit.. waterdichter hoes werkt daar misschien averechts omdat het al droog staat een goekope hoezen ademen slecht en hou je dus vocht vast..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
met 19 en 17 kan je ook goed de bush in..

dit was letterlijk een green lane :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1do2kOTAeVF9uXPC0Lqhd6vZb8g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bVB70VGamf4hGeYqnTuqGkK2.png?f=fotoalbum_large

en soms is lane ook geen groot woord.. dit is dus een green lane waar je legaal met je 4WD door mag..
Maar gaat natuurlijk nooit never niet passen.. op de motor was het al krap..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C56h0Fn6aEfE-B_knTLg-buYnCk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TjQTWQCRIv390zlXOHesXrh5.png?f=fotoalbum_large
aan de andere kant was het wat breder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FofxSkWJN1w0C5zHF--kZErn0xU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3x740VpcceJimkTjFzELZONn.png?f=fotoalbum_large

zelfs aliens tegen gekomen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOOZuoaq5RYuBy_kh9YlsN11pFk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BKTx8tBIbf83ZFrc8ZI8uktg.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJtDZwEg-Ms5ynX0-HpGK3jIhOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IOGiqtDrb2kVFnFFCUHly8pN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clEgb52Pvh2w-rbZVlFROSeinB4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kRM6k6hwB0FOqYQSYGX9Pvz8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:24:

En in ander nieuws: afgelopen vrijdag een uitlaat geknutseld voor de Pantheon (de originele was echt gruwelijk rot) om eens te kijken of het hydrovormen wilde werken.
Ja dus :+
[YouTube: Hydroforming and 1st start 2 stroke exhaust Pantheon 150]
Geniaal _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

fuck me..is dat hem ? _/-\o_

noice d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

met 19 en 17 kan je ook goed de bush in..
Gaaf avontuur weer TK :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het lidmaatschap van de Green Lane association (GLASS) haal ik er zo wel uit..
Grappig is dat deze GLs vlak bij me in de buurt zijn maar dat ik ze nooit gezien heb.. het lijkt te veel op een voetpad namelijk..
ik zal TW2 (https://www.trailwise2.co.uk/route/map) maar eens updaten, want de mannen in 4WDs gaan het hier lastig krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
<dubbel>

[ Voor 97% gewijzigd door ToolkiT op 02-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

het lidmaatschap van de Green Lane association (GLASS) haal ik er zo wel uit..
Grappig is dat deze GLs vlak bij me in de buurt zijn maar dat ik ze nooit gezien heb.. het lijkt te veel op een voetpad namelijk..
ik zal TW2 (https://www.trailwise2.co.uk/route/map) maar eens updaten, want de mannen in 4WDs gaan het hier lastig krijgen..
ja, dat wordt met een LaRo een beste uitdaging :)

Wat voor verhaal hoort er bij dat standbeeld van die 2 lichamen, enig idee?

https://www.atlasobscura.com/places/nuba-survival-sculpture

Bijzonder.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 02-10-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fraggert schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

ja, dat wordt met een LaRo een beste uitdaging :)

Wat voor verhaal hoort er bij dat standbeeld van die 2 lichamen, enig idee?

https://www.atlasobscura.com/places/nuba-survival-sculpture

Bijzonder.
bijzonder is het juiste woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
@DrivinUCrazy
Was de route leuk? Zo ja dan ben ik wel geïnteresseerd in een kopie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
c-nan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:20:
[...]

AVD is binnen *O*

Volgende week rijbewijs ophalen, dan mag de GS van stalling :D
Het lijkt erop dat we later deze week mooi weer gaan hebben. Ik zou graag een paar uur willen toeren op de GS. Weet iemand een leuke route in/omgeving Zuid Holland met voornamelijk 60kmh wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:49:
@DrivinUCrazy
Was de route leuk? Zo ja dan ben ik wel geïnteresseerd in een kopie. ;)
Ja, die was super al zaten er vooral achter de Moezel regelmatig wat slechte wegen bij.

En nee, principieel deel ik maar zelden routes. Je bent welkom om eens mee te gaan rijden, dan heb ik er ook nog wat aan. Al moet ik zeggen dat ik deze route zelf op een dik uurtje bij elkaar heb geklikt, dus dat kan iedereen voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geert_s
c-nan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Het lijkt erop dat we later deze week mooi weer gaan hebben. Ik zou graag een paar uur willen toeren op de GS. Weet iemand een leuke route in/omgeving Zuid Holland met voornamelijk 60kmh wegen?
Kies maar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
geert_s schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Kies maar:

***members only***
Let er op dat de Meije in het weekend afgesloten is!

Per 1 oktober open, maar volgens mij zijn er nog wel flinke werkzaamheden op die weg, dus of je er echt lekker overheen kunt betwijfel ik.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c3wWcQmHlrNAaNOQd9sTzo9rBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQHraHuZvqiIiB2pC6A8tBAU.jpg?f=fotoalbum_large

Deze achterband is wel op 8)

2.600 km geleden deze motor gekocht, met het idee dat ik het seizoen uit zou rijden met de banden (Mitas achter en Dunlop voor), daarna op zoek zou gaan naar een setje nieuwe. Nou, het seizoen is wel zo'n beetje voorbij voor mij, zie ik.

Die 2.000 kilometer door Eifel, Zwarte Woud, Vogezen en Zwitserland waren tof, dat dan weer wel.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
BM schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

Let er op dat de Meije in het weekend afgesloten is!

Per 1 oktober open, maar volgens mij zijn er nog wel flinke werkzaamheden op die weg, dus of je er echt lekker overheen kunt betwijfel ik.
Ja klopt, laatste keer dat ik er was, was de meije zelf afgesloten, maar kon je vrij makkelijk eromheen via de oude meije, richting de oude rijn. Dat is ook een prima route.

Sowieso heb ik deze routes allemaal al een tijd niet (volledig) gereden, dus geen garanties ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Kan ik ook in het lijstje @timmie271 ?

Spanje - Barcelona

Piaggio Beverly S 300 (2021)

Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuYnb9D0NIMYx2Ri_tmda6dWcsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNkeBD60OSOkmrTVo2j02z2V.jpg?f=fotoalbum_large

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFhCY1VSjUst9seP8XhaSc4sz3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a9rtawH3mK1fHvpr5KhUcA7Z.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 20-09 07:39
GSX-MAN schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:33:
[Afbeelding]

Deze achterband is wel op 8)

2.600 km geleden deze motor gekocht, met het idee dat ik het seizoen uit zou rijden met de banden (Mitas achter en Dunlop voor), daarna op zoek zou gaan naar een setje nieuwe. Nou, het seizoen is wel zo'n beetje voorbij voor mij, zie ik.

Die 2.000 kilometer door Eifel, Zwarte Woud, Vogezen en Zwitserland waren tof, dat dan weer wel.
Ik had die band op de heenweg gezien - toen was die al redelijk op ja. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:15:
[...]

Ik had die band op de heenweg gezien - toen was die al redelijk op ja. :X
Ik heb er in de Vogezen daarna nog best mee gegumd _O-
In de regen had ik er minder lol mee. -O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jolke
Which reminds me... weekendje in Luxemburg geweest. Weer mooi sturen en het weer was - op een buitje na op vrijdagmiddag - heel prima! 8)

Die Moezel volgen doe ik ook nooit meer. Meanderend door het landschap duurt het 2x zo lang, mede door de vele fossielen met campers en fietsen op de weg. Verder wel mooie stukjes ertussen.
Ochtendmist/nevel in een dal blijft gewoon mooi. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FOVhuEyfA8ENlmObkjAL1TXOzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OchWiOaeWMkleGxoFa4KwEw4.jpg?f=fotoalbum_tileVia de Hundsrück...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE0UFbQ0xa9EytPE-p-wfB0aknE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4N9462Vg8VpA6LsslV8yEdK.jpg?f=fotoalbum_tile...naar Cochem...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHeR48eEbFvj2XqSMjXUjmMN_6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AONFEBYi4hwPI0O8iOTxi1Vb.jpg?f=fotoalbum_tile...en de Moezel naar Trier gevolgd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl9G3ADaMZNSTsnkTjHwFd8NN-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06mbxYs6DJbEGqkSmIELvfQD.jpg?f=fotoalbum_tileVanuit Bourscheid uitzicht op SchlindermanderscheidAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_mQIyhS60DDLcZeeIB4ANTEbpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0672gKAZNdnZgyvUJylM9Aq.jpg?f=fotoalbum_tileOchtendmist/nevel ergens tussen Bockholtz en GoesdorfAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZY_Y9aFs3XB3vzhKdh_niVI4Dg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1vIQtvXz6D2dPuyruIrJeI8.jpg?f=fotoalbum_tileNocher
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBiyXCWhYvAAHAznJqvLLME6VnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cD3gwKCcVSqoVNYKDwLj6gUm.jpg?f=fotoalbum_tileViandenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeQUjhcMTzlz_3RjXR9mlT5Ter0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZdG9PzwsNa7YHHCf7uNHR3d.jpg?f=fotoalbum_tileGemündAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwQ556dCfL1QZ7G1OxHB91Z82JE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K41VLuR8K3kR7JfIOENeNdoq.jpg?f=fotoalbum_tileVanuit Michelau uitzicht op Bourscheid

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
(jarig!)
Which reminds me... een weekendje in de Eifel geweest.
De enige pic is van vertrek bij het hotel.

Ik op de gouden koets, m'n pa op zijn nieuwe rode Tracer 9.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INDpHtEJu-8e8Vp-36xCZsF8kOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyUhA0s9mbtf4c5DqLGlNAZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Route ging door de Eifel en langs de Moezel.
Echter maar 1 nacht blijven slapen, wat achteraf gezien te weinig is om een beetje relaxed te kunnen toeren.
De route op de terugweg zou vast mooi geweest zijn, maar er was weinig van te merken wegens de dikke mist. Die trok zaterdagochtend pas om 11.00 uur een beetje weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Ik denk dat we elkaar tegengekomen zijn, @badkuip. :)

Nee, geen idee... ik was mijn kartonnen handje vergeten mee te nemen. Man man man, ik bleef zwaaien langs de Moezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik ben 2 jaar geleden op de terugreis wel eens een stuk (50km of zo :X ) langs de Rijn op gereden, op een gegeven moment ook waarbij de Rijn door een soort kloof/vallei gaat. Was op zich wel aardig om eens te zien, maar de reden dat ik daar reed was vooral om het lang regende. Ik vroeg me al af of de campings met natte voeten niet eens langzamerhand ontruimd moesten worden. 2 Dagen daarna overstroomde de Ahr bij Schuld waardoor een deel van dat dorp werd weggevaagd. :/ Maar hoe dan ook, veel te druk en niet echt het weer om alles en iedereen maar in te halen. Dan wordt dat toch een lang stuk. :X

Ennieweej... Ik ga graag naar de Moezel, maar de enige weg die ik probeer te vermijden is die ene grote weg lángs de Moezel. :+ Dat is me véél te druk met dagjesmensen. Campers, boten, werkverkeer van de wijnboeren. Dat hoeft van mij niet zo. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:
Ik ben 2 jaar geleden op de terugreis wel eens een stuk (50km of zo :X ) langs de Rijn op gereden, op een gegeven moment ook waarbij de Rijn door een soort kloof/vallei gaat. Was op zich wel aardig om eens te zien, maar de reden dat ik daar reed was vooral om het lang regende. Ik vroeg me al af of de campings met natte voeten niet eens langzamerhand ontruimd moesten worden. 2 Dagen daarna overstroomde de Ahr bij Schuld waardoor een deel van dat dorp werd weggevaagd. :/ Maar hoe dan ook, veel te druk en niet echt het weer om alles en iedereen maar in te halen. Dan wordt dat toch een lang stuk. :X

Ennieweej... Ik ga graag naar de Moezel, maar de enige weg die ik probeer te vermijden is die ene grote weg lángs de Moezel. :+ Dat is me véél te druk met dagjesmensen. Campers, boten, werkverkeer van de wijnboeren. Dat hoeft van mij niet zo. ;)
Vlak voor die kloof (wat overigens het smalste stukje van de Rijn is) zit een klooster, waar ze lekkere biertjes brouwen. :9B

Dat weet ik dan weer, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:

[...]

Dat is me véél te druk met dagjesmensen. Campers, boten, werkverkeer van de wijnboeren. Dat hoeft van mij niet zo. ;)
Ja, exact... één keer en dan ook nooit meer. :D
Ik probeer elke keer een andere route naar Luxemburg te nemen. Ik heb nog genoeg opties voor de volgende keer. De Hundsrück is me trouwens goed bevallen. Vooral die stukjes die je dan bovenlangs rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Koekstra schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Vlak voor die kloof (wat overigens het smalste stukje van de Rijn is) zit een klooster, waar ze lekkere biertjes brouwen. :9B

Dat weet ik dan weer, haha :P
Brouwerijen, ijssalons en goede lunchplekken heb ik ook vrij goed opgeslagen. Alleen mijn probleem is dat ik dat op de kaart nooit weet, maar wel zodra ik de omgeving zie. "over 2 bochten ligt aan de linkerkant een bakkerij". Vanaf de kaart: geen flauw idee. :+ Lang leve de POI's. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: My hardest test ride ever - KTM 500 EXC

Leuk stukje door een grot heen :o (9:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, mooi filmpje, over downsizing voor offroad. Super vet zo rijden, maar in Nederland helaas onmogelijk.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1 ... 31 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.