Samenvatting van de Honda Experience Days vandaag:
Brutalen hebben de halve wereld, ik heb ter plaatse gevraagd of ik de CMX 1100 Rebel ook mocht rijden en dat mocht

heb dus op deze & Africa Twin gereden (naast een rondje op m'n eigen terwijl m'n zusje op de CB500X en m'n vader op de XL 750 Transalp reed (hij rijdt zelf de Versys 650).
Eerst de CMX 1100 Rebel
Moest in het begin erg wennen aan én de lage zit én het automatisch schakelen. Het automatisch schakelen wende vrij snel, de zit... niet zo. De motor voelde nogal zwaar aan maar in de bochtjes merkte je er niks van omdat het gewicht onderin ligt. Ik snap de appeal van deze motor maar het is niet voor mij weggelegd
Dan de Africa Twin
Ook een automaat, groot digitaal display met alle mogelijke info die je nodig zou kunnen hebben. De motorzaak had hem op standje 'Tour' gezet, ik had geen flauw idee welke knopje wat precies deed noch wat deze modus precies toevoegde. Ik heb er verder ook niet aangezeten, er zaten voor m'n idee oneindig meer knopjes op deze dan op m'n eigen Kawa

De zit van deze motor beviel mij veel meer dan bij de CMX 1100, ik nam de zit automatisch aan en dat beviel best. Het ruitje was ook hoger dan die bij m'n vader dus in tegenstelling tot de Versys had ik had geen last van wind om de oren, 80+ kon het vizier ook 3/4e open zijn (helemaal open kwam de wind óver het ruitje ónder het vizier en ging het trillen

).
Toen ik achteraf weer op mijn eigen motor stapte dacht ik dat ik op een kinderfiets was belandt
Het automatisch schakelen beviel alleen bij geen van beide motoren, misschien had dit met de modus te maken waarin ze stonden maar elke keer als ik dacht 'hm laat ik het gas eens opentrekken' schakelde de motor niet terug maar bleef netjes in de versnelling waarin deze zich op dat moment bevond. Je kon het automatisch schakelen wel overrulen met de + en - aan de linkerkant van het stuur, dat was dan wel weer praktisch
Al met al 2 goede ervaringen rijker en misschien wordt mijn eventueel volgende wel een Africa Twin (of soortgelijk)