Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.141 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:55
(jarig!)
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:
Ik ben 2 jaar geleden op de terugreis wel eens een stuk (50km of zo :X ) langs de Rijn op gereden, op een gegeven moment ook waarbij de Rijn door een soort kloof/vallei gaat. Was op zich wel aardig om eens te zien, maar de reden dat ik daar reed was vooral om het lang regende. Ik vroeg me al af of de campings met natte voeten niet eens langzamerhand ontruimd moesten worden. 2 Dagen daarna overstroomde de Ahr bij Schuld waardoor een deel van dat dorp werd weggevaagd. :/ Maar hoe dan ook, veel te druk en niet echt het weer om alles en iedereen maar in te halen. Dan wordt dat toch een lang stuk. :X

Ennieweej... Ik ga graag naar de Moezel, maar de enige weg die ik probeer te vermijden is die ene grote weg lángs de Moezel. :+ Dat is me véél te druk met dagjesmensen. Campers, boten, werkverkeer van de wijnboeren. Dat hoeft van mij niet zo. ;)
Ik vind die weg eigenlijk ook heel saai. Hele lange flauwe bochten langs het water. Uitzicht is top natuurlijk, maar haarspeldjes zijn leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:08
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:03:
[...]
En nee, principieel deel ik maar zelden routes.
Interessant, welk principe is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:26
WilbertNeems schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:27:
[...]

Geen idee wat zijn beredenering is, maar ik rij eigenlijk ook amper routes.
Ja de TET en af en toe een ritje met een groep.

Ik kies meestal iets uit waar ik heen wil en rij op gevoel erheen door random afslagen "in de juiste richting" te nemen, of ik heb geen idee waar ik heen ga en rij gewoon tot ik wat gevonden heb of niet en dan weer random op gevoel richting huis.
Zo ontdek ik pareltjes van wegen,stukken natuur, restaurantjes rare winkels noem het maar op.

Toevallig van de week de beeline app gedownload om te kijken om die als (semi) navigatie te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:55:
Ja, mooi filmpje, over downsizing voor offroad. Super vet zo rijden, maar in Nederland helaas onmogelijk.
Ook wel mooi dat dit dan je "testritje" is.. hij zegt zelf ook al dat dat niet zo slim was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Omdat die routes rond gaan zwerven, die wegen te druk worden en vervolgens de weg dicht gaat. Dat is waarom ik het niet doe althans.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 02-10-2023 19:31 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 18:03
Ik wil een motor importeren uit Duitsland. Nu heb ik dit al eens gedaan via een particuliere verkoop. Dat was best rechttoe rechtaan, afspraak maken rdw, bpm invullen, kenteken en klaar. Maar nu staat er een mooie te koop bij een motorzaak. Moet ik nu oppassen dat ik 2x belasting betaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
[...]

_eLMo_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Omdat die routes rond gaan zwerven, die wegen te druk worden en vervolgens de weg dicht gaat. Dat is waarom ik het niet doe althans.
Dat is nog niet eens de belangrijkste reden, al zoek ik meestal wel rustigere gebieden op en zie ik bijvoorbeeld de Rursee en Heimbach als noodzakelijk kwaad om op de leuke bestemmingen te komen.

Sommige routes klik ik op een uurtje bij elkaar. Andere gaan uren tijd in zitten. Afwisseling van wegen, zorgen dat op het juiste moment een tankstop mogelijk is, een verwachte pauzeplek er in opnemen. En ik vind het leuk om die routes te maken en te rijden, nieuwe plekken te ontdekken. :)
Ook kom je daarbij nog wel eens mensen tegen. Motorrijden is óók een sociaal gebeuren.

Waar ik echter een hekel aan heb is achterover leunen en iemand anders het werk laten doen. Het gebrek aan zelfredzaamheid bij veel mensen tegenwoordig valt me steeds meer op. Steeds vaker zie ik online 'ik wil ergens heen, heb je een tip voor een leuke regio voor me? Ook voor een hotel daar? En de routes ook?' Joh, als je me je motor geeft ga ik wel voor je rijden, en vertel ik je achteraf wel hoe het was! (Een tijdje geleden heb ik dit nog vrijwel letterlijk gereageerd op motorforum)
Ik verwacht, wat zelfs een beetje de insteek is van GoT, dat mensen er ook zelf moeite voor doen. Dus ja, je mag best de route hebben. Als je de route met me meerijdt om een gezellige dag te hebben; dát is de tegenprestatie die ik verwacht. :)

En als je een route hebt gemaakt en vraagt om tips, zal ik zeker bij de eersten zijn om die ondersteuning te geven. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:33

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Ik kies meestal iets uit waar ik heen wil en rij op gevoel erheen door random afslagen "in de juiste richting" te nemen, of ik heb geen idee waar ik heen ga en rij gewoon tot ik wat gevonden heb of niet en dan weer random op gevoel richting huis.
Zo ontdek ik pareltjes van wegen,stukken natuur, restaurantjes rare winkels noem het maar op.
Een tijdje terug op motorrijders.nl een artikel gelezen met de titel "De verloren schoonheid van het verdwalen".
Het was een leuk artikel over dat er tegenwoordig teveel op een navigatie wordt vertrouwd en daardoor de onbekende parels ook nooit meer gevonden zullen worden. Gelukkig zijn er mensen zoals jij en ik die ook zonder een route rondrijden.

Door niet een vaste route te rijden is het ook mogelijk om alle drukte te vermijden en te genieten van de omgeving. Meestal is het mooier dan gedacht maar heb je het niet in de gaten.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Ik wil dat ook nog wel eens doen. Globaal een richting (plaats, bezienswaardigheid of wat dan ook) in mijn hoofd en dan "op gevoel" er heen rijden. Het mooie is, dan rij je ook nooit verkeerd, want je hebt geen route :+

Helaas is mijn rijgebied waar ik dit doe vrij beperkt en ook niet zo spectaculair. Groene Hart, Westland en regio Kennemerland, dat is het wel zo'n beetje. Twee weken geleden was ik in Limburg in Gulpen. Naast dat er echt massa's wielrenners waren, zag het er ook wel mooi uit om gewoon een beetje rond te rijden en nieuwe dingen te zien. Voor locals waarschijnlijk niet boeiend genoeg, maar voor iemand uit de polder is het een wereld van verschil :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
kevintjeb schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:57:
Ik heb ook nog niks gezien hier van de nieuwe BMW GS 1300, of Suzuki Vstrom :+.

Hij is wel gaaf vind ik zelf.

https://www.press.bmwgrou...bmw-r-1300-gs?language=en
Sinds ik een keer op de 1250 GS heb gereden op de motorbeurs, wil ik er al eentje. Wat een heerlijke motoren! Hoorde toen dat de 1300 GS ook in ontwikkeling was, en heb al die tijd daarop gewacht. Niet wetende dat het nog zo lang zou duren.

Nu hij er eindelijk is ben ik zeker van plan deze fiets te gaan proefrijden en als deze net zo lekker (of lekkerder) rijdt, deze aan te schaffen. Het gaat dan sowieso de Option 719 worden, wat een mooi ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rP299dmeRMWh88GK92FSM_S2frQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEsTJhJd1Ez4n8wPgRIvGUWa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
(jarig!)
Ik vind het moeilijk om zonder route rijden. Ik heb het idee dat als ik het zonder zou doen, dat ik zomaar de verkeerde kant op rijd en dan nog onmogelijk ergens bijtijds aankom.
Daarnaast heb ik geen radar voor de kleine weggetjes maar alleen voor de grote B-wegen. Als ik het zonder kastje zou doen, zou ik dus alleen maar over de provinciale weg rijden de verkeerde kant op.
Maar van ervaring leert men en misschien ontwikkel ik dit nog wel eens.

En ik maak me ook wel eens schuldig aan de vraag "Waar zal ik heengaan?" of "Wat is een leuke camping?"
Beiden zijn niet per se uit luiheid geboren maar wel uit een schaarste aan tijd aan mijn kant. Dan is er toch niets mis om even te vragen waar iemand een topervaring had? Ik snap dat ie bij jou binnenkomt als luiheid, maar de intentie van een ander zou wel eens anders kunnen zijn.

Ik ben het met je eens dat mensen die achter iemand met zo'n kastje aanrijden wel een soort van lemmingen worden. Gewoon achterna rijden en vooral mekkeren als het misgaat. Doe het dan zelf denk ik dan. :(

Maar dit vind ik nog niet eens het ergste, het ergste is als je met mensen afspreekt om een route te gaan rijden en dat anderen bewust hun kastjes thuislaten. Dan moet ik dus constant voorrijder zijn en ervoor zorgen dat de club bij elkaar blijft. Ik wil ook wel eens keer ontspannen, dus dan mag een ander ook wel eens een uurtje voorop, vind ik.
Maar ja, dat gaat niet zonder kastje. 8)7
Dat is me overigens niet met Tweakers-ritjes overkomen gelukkig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vrijdag schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:49:
Ik wil dat ook nog wel eens doen. Globaal een richting (plaats, bezienswaardigheid of wat dan ook) in mijn hoofd en dan "op gevoel" er heen rijden. Het mooie is, dan rij je ook nooit verkeerd, want je hebt geen route :+

Helaas is mijn rijgebied waar ik dit doe vrij beperkt en ook niet zo spectaculair. Groene Hart, Westland en regio Kennemerland, dat is het wel zo'n beetje. Twee weken geleden was ik in Limburg in Gulpen. Naast dat er echt massa's wielrenners waren, zag het er ook wel mooi uit om gewoon een beetje rond te rijden en nieuwe dingen te zien. Voor locals waarschijnlijk niet boeiend genoeg, maar voor iemand uit de polder is het een wereld van verschil :P
Wat ik merk is dat ik op de bonnefooi vooral de grotere wegen rijd. Terwijl de kleine weggetjes met het technische werk veel rustiger zijn, en ik dat ook nog eens leuker vind om te doen. Dus die zoek ik op de kaart van te voren op, zodat de navi me er heen brengt. Pauzes bereid ik overigens ook maar zelden voor, al probeer ik vaak wel wat opties beschikbaar te hebben. Maar ik rij in principe op tijd: als de rijtijd van die stint voorbij is begin ik uit te kijken naar een mooi plekje. Dat kan ook best ergens langs de weg in een weiland zijn, maar dan moet je wel wat te eten/drinken bij je hebben.

Het Mergelland mijd ik met de motor zo veel mogelijk inderdaad, dat heb je goed gezien. Niet dat het er niet mooi is, integendeel. Maar dat vinden te veel mensen tegelijkertijd, vooral die in de te strakke pakjes denkend dat ze meedoen aan de amstel Gold Race.
De een doet het uit luiheid, de ander niet. Prima, toon wat inzet, en je krijgt alle hulp van mij. Meer vraag ik ook niet. Als je zegt, ik wil graag richting Luxemburg, dan en dan, routes maak ik zelf wel, maar heeft iemand nog een goede tip voor een prachtige weg? Dat klinkt toch al heel anders? Maar ik probeer geen onderscheid te maken, en ik ben ook geen route database. Dus nee, ik zet in de regel geen routes online.

Zelf rijd ik graag voor. Ik bepaal zelf mijn tempo, kijk regelmatig in mijn spiegels of ze er nog zijn en ik mijn tempo een beetje kan bijstellen. En als ik mensen kan aansteken met het virus om mooie ritten te maken, dát vind ik gaaf.
Soms is het wel eens lekker om achter een ander aan te rijden. Gelukkig hebben we een groepje verzameld waarbij de meesten wel aan elkaar gewaagd zijn qua tempo, en die ieder voor zich kijken en beslissen. De voorrijder hoeft dan niet voor de rest mee te kijken, maar alleen de route instructies te volgen.
Die weten ook dat ik nooit verkeerd rijd en dat ze me daar niet op hoeven te wijzen. Ik rijd hoogstens anders dan de routemaker vooraf gepland had. :P

Ik heb in het verleden ook regelmatig beginners achter me aan gehad, en dat is helaas een stille dood gestorven. Grotendeels doordat de meesten dat gebrek aan zelfredzaamheid vertoonden, én een compleet gebrek aan eigen inzet. Precies dat waar ik een bloedhekel heb. Na een of twee ritten bleven ze dan ook weg, maar ze wilden wel nog even 'mijn' routes hebben voor als ze zelf gingen rijden. Dan steek ik er ook geen energie meer in hoor. Helaas, want het was wel leuk om eens te doen, alleen niet iedere keer. :/

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-10-2023 21:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 19:16
Het is misschien een long-shot maar ik ga het toch even in de groep gooien hier. Ik rijd al jaren tevreden motor met een telefoon mount van quadlock. De hoesjes die hierbij horen zijn erg stevig en de bevestiging op het stuur is erg gemakkelijk maar toch robuust. Ik gebruikte altijd een quadlock hoesje zonder screen protector. Nu heb ik recent een nieuwe telefoon gekocht en met de huidige prijzen voor een telefoon zou ik toch ook tegen de krassen wat extra bescherming willen toepassen in de vorm van een privacy screen protector.

Nu weet ik dat niet ieder screen protector compatibel is met de hoesjes van Quadlock omdat deze hoesjes een stukje over de randen van de telefoon gaat. Weten jullie toevallig winkels die dus privacy screen protectors hebben die iets smaller zijn dan de maat van de telefoon? Quadlock zelf heeft zo’n maat van screen protectors in het assortiment alleen zonder de privacy optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
[...]

Dat kan ik me moeilijk voorstellen. Die wegen die dicht gaan zijn meestal al heel lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
karsb23 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:18:
Het is misschien een long-shot maar ik ga het toch even in de groep gooien hier. Ik rijd al jaren tevreden motor met een telefoon mount van quadlock. De hoesjes die hierbij horen zijn erg stevig en de bevestiging op het stuur is erg gemakkelijk maar toch robuust. Ik gebruikte altijd een quadlock hoesje zonder screen protector. Nu heb ik recent een nieuwe telefoon gekocht en met de huidige prijzen voor een telefoon zou ik toch ook tegen de krassen wat extra bescherming willen toepassen in de vorm van een privacy screen protector.

Nu weet ik dat niet ieder screen protector compatibel is met de hoesjes van Quadlock omdat deze hoesjes een stukje over de randen van de telefoon gaat. Weten jullie toevallig winkels die dus privacy screen protectors hebben die iets smaller zijn dan de maat van de telefoon? Quadlock zelf heeft zo’n maat van screen protectors in het assortiment alleen zonder de privacy optie.
Misschien even kijken bij de Mediamarkt? Mijn screen protector werd daar door een snijmachine ter plekke op maat gesneden. Geen idee of ze ook privacy protectors hebben, maar zo ja, wellicht dat dat werkt via het zelfde proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

[...]

Dat is nog niet eens de belangrijkste reden, al zoek ik meestal wel rustigere gebieden op en zie ik bijvoorbeeld de Rursee en Heimbach als noodzakelijk kwaad om op de leuke bestemmingen te komen.

Sommige routes klik ik op een uurtje bij elkaar. Andere gaan uren tijd in zitten. Afwisseling van wegen, zorgen dat op het juiste moment een tankstop mogelijk is, een verwachte pauzeplek er in opnemen. En ik vind het leuk om die routes te maken en te rijden, nieuwe plekken te ontdekken. :)
Ook kom je daarbij nog wel eens mensen tegen. Motorrijden is óók een sociaal gebeuren.

Waar ik echter een hekel aan heb is achterover leunen en iemand anders het werk laten doen. Het gebrek aan zelfredzaamheid bij veel mensen tegenwoordig valt me steeds meer op. Steeds vaker zie ik online 'ik wil ergens heen, heb je een tip voor een leuke regio voor me? Ook voor een hotel daar? En de routes ook?' Joh, als je me je motor geeft ga ik wel voor je rijden, en vertel ik je achteraf wel hoe het was! (Een tijdje geleden heb ik dit nog vrijwel letterlijk gereageerd op motorforum)
Ik verwacht, wat zelfs een beetje de insteek is van GoT, dat mensen er ook zelf moeite voor doen. Dus ja, je mag best de route hebben. Als je de route met me meerijdt om een gezellige dag te hebben; dát is de tegenprestatie die ik verwacht. :)

En als je een route hebt gemaakt en vraagt om tips, zal ik zeker bij de eersten zijn om die ondersteuning te geven. :)
Dus je deelt niet uit het principe dat mensen zelfredzaam moeten zijn? En als dat dan het geval is dan volg ik je voorbeeld niet zo. :p

Goede tips vragen en die dan klakkeloos volgen getuig niet echt van zelfredzaamheid, maar verder zijn tips toch juist fijn zodat je niet telkens het wiel opnieuw hoeft uit te vinden.

I.i.g. vind ik het zelf ook leuk om routes te maken en gebruik ik andere routes vooral als inspiratie om de eventuele leuke wegen sneller te vinden op de kaart. Uiteindelijk gebruik ik dus alleen maar delen.

En als laatste hoor ik het graag als ik mee kan rijden. Ik zit zelf ook in Limburg en mijn motorrijdende vrienden wonen te ver voor impromptu ritjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:17
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:27:
[...]
Die weten ook dat ik nooit verkeerd rijd en dat ze me daar niet op hoeven te wijzen. Ik rijd hoogstens anders dan de routemaker vooraf gepland had. :P
Moet zeggen dat ik jou nog geen enkele keer op 'fout' rijden heb betrapt (reed ook niet altijd met navi achter je aan). Wat andere voorrijders daarentegen genoten wat teveel van het uitzicht of soms de bochtjes _O- _O-

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 19:16
Hatsjoe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

Misschien even kijken bij de Mediamarkt? Mijn screen protector werd daar door een snijmachine ter plekke op maat gesneden. Geen idee of ze ook privacy protectors hebben, maar zo ja, wellicht dat dat werkt via het zelfde proces.
Bedankt voor de tip! Ik zal eens bij de Mediamarkt binnenlopen, klinkt hoopvol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
jeroenathome schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:36:
[...]
Door niet een vaste route te rijden is het ook mogelijk om alle drukte te vermijden en te genieten van de omgeving. Meestal is het mooier dan gedacht maar heb je het niet in de gaten.
Dit is allemaal wel sterk afhankelijk van het gebied waar je bent. Als je toch al in een mooi gebied bent is het natuurlijk altijd leuk, maar zeker voor een korte trip in Nederland wil ik toch liever bebouwing ontwijken en elke enigszins bochtige weggetje op de kaart bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Wat ik merk is dat ik op de bonnefooi vooral de grotere wegen rijd. Terwijl de kleine weggetjes met het technische werk veel rustiger zijn, en ik dat ook nog eens leuker vind om te doen.
Noja, dat dus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 08:38
GSX-MAN schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

Ik heb er in de Vogezen daarna nog best mee gegumd _O-
In de regen had ik er minder lol mee. -O-
Het asfalt in de Vogezen is ook zo grof dat om het even welke band niet lang meegaat. Iedere keer na een rondreis door Europa kom ik aan bij La Mouche met een band die er nog wel mee door kan. Verlaat ik 2 dagen later La Mouche dan is hij bijna kaal (en de bankrekening leeg, maar dat heeft een andere oorzaak 🍻).
Daarvoor vind ik de Kronkelroutes-optie op de TomTom Rider over het algemeen top. Die brengt je vaak ook over wegen waar je normaal niet zou komen. Met allerlei 'pareltjes' tot gevolg. Dat hij je soms over een parkeerplaats stuurt voor een bocht extra, dat moet je er bij nemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/FseuxhCywF4AAAAC/frodo-keep-your-secrets.gif

Je moet niet vergeten dat we op een forum zitten. Mensen vragen, anderen beantwoorden. Ik snap wat je bedoelt, dat 0 inzet irritant is, maar als iemand anders het werk heeft gedaan dan hoeft dat ook niet meer. Diegene doet miss wel wat anders waar een ander wat aan heeft. Dingen delen, daar is een forum voor. Mijn 2 cent.

Zelf rijd ik nooit met route, althans nooit specifiek. Soms kies ik een punt en laat de navigatie een kronkel route maken. Maar meestal ga ik gewoon een richting uit. Gister nog een mooie weg gevonden hier om de hoek. Nu al half vergeten dat wel weer, maar met navigatie was ik er nooit op gekomen om die weg te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik had het deze vakantie door vooraf zelf op de Routeyou-kaart uitgestippelde routes andersom: ik heb wegen gereden die ik normaal gesproken niet gezien zou hebben of overgeslagen zou hebben. En daar zaten toch echt wel een paar toffe tussen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies, de navigatie bepaalt alleen voor mij waar ik rijd als ik van A naar B ga. Alle andere routes heb ik zelf uitgestippeld. Het enige dat de navigatie dan moet doen is die route voorlezen.
timmie271 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:34:
[...]

Moet zeggen dat ik jou nog geen enkele keer op 'fout' rijden heb betrapt (reed ook niet altijd met navi achter je aan). Wat andere voorrijders daarentegen genoten wat teveel van het uitzicht of soms de bochtjes _O- _O-
De tomtom-lusjes zijn anders wel een begrip hoor, vraag de rest maar. :+ Maar dat heeft er meestal mee te maken dat ik op de kaart nog wat leuks zie en daar dan heen ga, of alvast een afsluiting zie aankomen en daar een alternatief voor verzin, of de aankomsttijd wat wil bijstellen, of zoiets. Het ligt meestal niet aan het apparaat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:54:
Precies, de navigatie bepaalt alleen voor mij waar ik rijd als ik van A naar B ga. Alle andere routes heb ik zelf uitgestippeld. Het enige dat de navigatie dan moet doen is die route voorlezen.

[...]

De tomtom-lusjes zijn anders wel een begrip hoor, vraag de rest maar. :+ Maar dat heeft er meestal mee te maken dat ik op de kaart nog wat leuks zie en daar dan heen ga, of alvast een afsluiting zie aankomen en daar een alternatief voor verzin, of de aankomsttijd wat wil bijstellen, of zoiets. Het ligt meestal niet aan het apparaat. ;)
Gewoon niet omdraaien. Dan denken anderen al snel dat je overal de weg kent :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 23:32:
En als laatste hoor ik het graag als ik mee kan rijden. Ik zit zelf ook in Limburg en mijn motorrijdende vrienden wonen te ver voor impromptu ritjes. ;)
Door het gebrek aan die zelfredzaamheid is een groot deel van de motorclub waar ik bij zat uit elkaar gevallen. Dat speelt ook mee.

De doorrijders onder ons hebben zich nu in een grote whatsapp groep verzameld. Niet bepaald het handigste medium, maar we weten wel wat we aan elkaar hebben.

Als ik zondags niets bijzonders te doen heb, en het is een beetje mooi weer, dan ga ik rijden. Dus dat is alvast een makkelijke. Mijn rijstijl is van toerend (dus de Duitse Vmax) tot sportief toerend (Vmax + 10) tot stevig sportief (Vmax + 20). Met een chopper gaat die rijstijl in de regel niet bij mij passen.
Ik probeer de groep wel bij elkaar te houden, maar in de bochten rijd ik mijn eigen tempo. Dus niet koste wat kost dat bijhouden, maar je eigen rit rijden. Zélf kijken wanneer je inhaalt; niet automatisch mee duiken en hopen dat het goed afloopt.
Afstanden kunnen behoorlijk variëren, nu met wat korter daglicht worden de ritten vanzelf wat korter.

Ik heb geen idee van jouw motor, rijervaring en rijstijl, dus als je me daar wat meer over kunt toelichten kunnen we eens kijken of je mee kunt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:54:

[...]

Haha ja de TomTom 'spannende' routes zijn soms vooral spannend of je schokbrekers de vele verkeersdrempels gaan overleven, omdat ie je langs alle 'spannende bochten' in de bebouwde kom stuurt. Maar als je vooraf een beetje bekijkt hoe je gestuurd wordt kun je er echt wel leuke routes mee rijden.

Wat ik nu ook een beetje aan het ontdekken ben zijn de TomTom community routes. Dat zijn routes die door andere motorrijders zijn gereden en zijn ingediend, wisselend van 14 tot 14000km, dus er is echt van alles te vinden. Binnenkort maar eens wat van die routes in de buurt proberen :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Helemaal mee eens, ik doe mijn best om rustige weggetjes te vinden waar ik nog zelf mijn tempo en rijstijl kan bepalen en niet met de massa moet meehobbelen (wel daarbij rekening te houden met omwonenden!). Ik heb geen zin om die weggetjes over een paar jaar helemaal verstopt te zien met ander verkeer.
[...]

[...]
Het instagram-effect van de huidige maatschappij: Iedereen móet hetzelfde perfecte plaatje/ervaring hebben die overal op internet staat anders doe je iets niet goed. En daarom vraagt iedereen maar om tips en kijkt niet verder dan de eerste pagina van Google want je zou maar eens een platgelopen hoogtepunt missen.

Mijn uitgangspunt voor afgelopen zomervakantie in Noorwegen was dat ik zoveel mogelijk wegen wou rijden die ik nog niet eerder gereden had. Met als gevolg dat wij maar op 2 plekken met massatoerisme geconfronteerd werden omdat onze route daar de toeristische routes kruisten. En vaak zaten wij 10km verder weer op mooie stille weggetjes waar alleen lokale mensen en een enkele Noorse toerist komen.
jeroenathome schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Een tijdje terug op motorrijders.nl een artikel gelezen met de titel "De verloren schoonheid van het verdwalen".
Het was een leuk artikel over dat er tegenwoordig teveel op een navigatie wordt vertrouwd en daardoor de onbekende parels ook nooit meer gevonden zullen worden. Gelukkig zijn er mensen zoals jij en ik die ook zonder een route rondrijden.

Dat merk ik als ik met de SWM op pad ben, dan veranderen veel weggetjes die ik zie van "Hmmm, ik weet niet waar die weg uitkomt?" in "Hé, ik weet nog niet waar die weg uitkomt!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Dit jaar 3x richting Cochem geweest om daar rond te touren. Eerste 2 keer zelf routes gemaakt en heerlijk rondgereden met Scenic, laatste keer een bestaande route gepakt (mega bochten route oid) en dat was zwaar kut. Wel door een paar mooie dorpjes gekomen, maar veel wegen waren dicht of heel slecht asfalt.

Een mooie motorroute heb je met Scenic overigens zo gemaakt. Een paar keer oefenen hoe je waypoints zet, en rondkijken op de kaart naar de mooie wegen en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hatsjoe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Sinds ik een keer op de 1250 GS heb gereden op de motorbeurs, wil ik er al eentje. Wat een heerlijke motoren! Hoorde toen dat de 1300 GS ook in ontwikkeling was, en heb al die tijd daarop gewacht. Niet wetende dat het nog zo lang zou duren.

Nu hij er eindelijk is ben ik zeker van plan deze fiets te gaan proefrijden en als deze net zo lekker (of lekkerder) rijdt, deze aan te schaffen. Het gaat dan sowieso de Option 719 worden, wat een mooi ding!

[Afbeelding]
die kleur zag ik in een launch video in de achtergrond staan en moet zeggen dat ik het een mooie kleuren combi vind :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb een mooie sticker gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOKHYbPZaqLdCunR03G79azzoLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okSpfrER8ACclAHWZxrqMCwG.jpg?f=fotoalbum_large
@Bommes iets voor op de Tuareg? 😂🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Hatsjoe schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

[Afbeelding]
De 1300GS is weer een mooie doorontwikkeling en ik denk dat die zeker nog beter rijdt dan de 1250. Wat mij alleen tegenstaat is de prijs van dat apparaat. Ik heb het voor de grap eens helemaal aangekleed hoe ik hem zou willen dan kom je voor een ‘normale’ GS al ruim boven de 30k uit (zonder koffers!), dat gaat nergens meer over. De GSA, die ik sowieso boven de GS zou kiezen gaat dan vervolgens boven de 35k kosten verwacht ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:11:
Ik heb een mooie sticker gevonden

[Afbeelding]
@Bommes iets voor op de Tuareg? 😂🫣
als die weg moet houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

als die weg moet houd ik me aanbevolen :)
Ik wil hem je wel op sturen, ik neem aan dat bommes hem niet echt op zijn appie plakt.
Stuur je adres maar keer in DM dan gooi ik hem wel op de bus een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:18:
[...]

De 1300GS is weer een mooie doorontwikkeling en ik denk dat die zeker nog beter rijdt dan de 1250. Wat mij alleen tegenstaat is de prijs van dat apparaat. Ik heb het voor de grap eens helemaal aangekleed hoe ik hem zou willen dan kom je voor een ‘normale’ GS al ruim boven de 30k uit (zonder koffers!), dat gaat nergens meer over. De GSA, die ik sowieso boven de GS zou kiezen gaat dan vervolgens boven de 35k kosten verwacht ik…
Ik vind dat hij wat meer VFR/Crossover vibe heeft.
Hij doet nu nog meer aan als een snelweg tour machine en het offroad gedeelte vind ik nog amper terug qua design.

Het is zeker niet verkeerd vooral die achterkant (soort van alu monocoque) vind ik erg tof.
De voorkant vind ik verschrikkelijk en doet me veel meer denken aan een race/tour fiets op de een of andere manier.

Dus lelijk nee, maar niet mijn smaak. En zeker niet voor mijn portomonee :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

Hij doet nu nog meer aan als een snelweg tour machine en het offroad gedeelte vind ik nog amper terug qua design.
99% van de GS rijders gaat natuulijk ook nooit van het asfalt af.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Ik wil hem je wel op sturen, ik neem aan dat bommes hem niet echt op zijn appie plakt.
Stuur je adres maar keer in DM dan gooi ik hem wel op de bus een keer.
er zijn meer Guzzi rijders hier (die in NL wonen) dus die geef ik de eerste kans..
Maar als niemand hem wil regelen we wat :) thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

99% van de GS rijders gaat natuulijk ook nooit van het asfalt af.. :X
Wel als je de onverharde parkeerplaats bij de koffiestop meetelt 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDucXPOeu4A4zccHDqubMnkRC_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGFQ49qeVmYGNXZ5jNcNDdq1.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuwe achter en voorband op mijn Tuareg.
Mitas E-09 achter, Metzeler MC360 MID Hard voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BzJNQdE-iUrwQaZtF2BbaZ87Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY2RsuNbcypVGZpKu6mCIaBi.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de valbeugel gemonteerd, op de foto nog maar aan 1 zijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ky2jF4IcVqgnKQabyL55E7C7gRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUM5Rocjpe6HHpG5DWzqocVD.jpg?f=fotoalbum_large

Passagier voetsteunen er vanaf gehaald, eigenlijk is het ding dus klaar voor de eerste offroad rit.
Even wat tijd maken dus deze week. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

Ik vind dat hij wat meer VFR/Crossover vibe heeft.

Het is zeker niet verkeerd vooral die achterkant (soort van alu monocoque) vind ik erg tof.
De voorkant vind ik verschrikkelijk en doet me veel meer denken aan een race/tour fiets op de een of andere manier.

Dus lelijk nee, maar niet mijn smaak. En zeker niet voor mijn portomonee :'(
Grappig, ik vind hem juist meer offroad gestyled dan de R1250GS. Wat compacter vooral.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
(jarig!)
90% van de BMW GS-en is oogverblindend

Alles wat op internet staat is waar natuurlijk 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
90% heeft gelijk in deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Passagier voetsteunen er vanaf gehaald, eigenlijk is het ding dus klaar voor de eerste offroad rit.
Bash plate is plastic toch?
Zelf zou ik die misschien nog wel aanpakken, ik heb best vaak met takken en dergelijke dat dat ding aardig klappen krijgt. Bij mijn twin is ie zelfs een keer afgebroken :X

Maar wat een sexy fiets _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

ToolkiT schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:37:
[...]

90% heeft gelijk in deze ;)
En niet alleen GS'en, ik rij overdag ook altijd met de mistlampen aan, dat het automobilisten irriteert is niet erg, dan zien ze me in ieder geval (hopelijk :X )!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muEUiv2UWB_5fw4YXtyFGY8wEKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAgP0yhCcyYlDyh3QDydUUCB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mkrmr schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

En niet alleen GS'en, ik rij overdag ook altijd met de mistlampen aan, dat het automobilisten irriteert is niet erg, dan zien ze me in ieder geval (hopelijk :X )!
[Afbeelding]
ik heb de gele angel eyes DRL altijd aan staan (automatisch) en kan mistlamper er bij aan zetten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7HiGBFuld643O988x763XupFHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JqjlIGZ7jL9icQ6k7cwRLWBj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Bash plate is plastic toch?
Zelf zou ik die misschien nog wel aanpakken, ik heb best vaak met takken en dergelijke dat dat ding aardig klappen krijgt. Bij mijn twin is ie zelfs een keer afgebroken :X

Maar wat een sexy fiets _/-\o_
Aluminium, voor nu hier in NL is dat wel okay.
Staat wel op het lijstje met upgrades.
Eerst maar eens gaan rijden.
De Guzzi heeft het ook 3 jaar goed gedaan met de originele, nog veel dunnere en slechtere, bashplate.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat zijn serieuze banden. Vooral de voorband. Waarom heb je twee verschillende gedaan? Gewoon nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is dikke prima, ik dacht dat de standaard T7 en Tuareg beide zo'n plastic dun ding hadden.
Vind dat altijd treurig dat bij dergelijke fietsen een plastic "bashplate" geleverd wordt.

Als nu een dikke plastic was ok, maar die stock dingen zijn echt useless volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Scheelt toch een paar kg op de spec sheet. En een paar euro bij productie geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:37:
Scheelt toch een paar kg op de spec sheet. En een paar euro bij productie geloof ik.
Ja en dat is dus het hele probleem in mijn ogen.
Gaat allemaal om cijfers en centen, terwijl je een dergelijke fiets koopt op het vertrouwen dat hij je niet in de steek laat en een tikje kan hebben.
Ik denk dat die 5 a 9 tientjes extra voor een degelijke bashplate rustig neergeteld zal worden.

Launches van motoren worden in excel bepaald lijkt wel :X

Bij de yammie stoor ik mij ook aan die originele handkappen... dat is ook een stuk plastic van niks, laten we stellen dat het 20 euro gekost heeft voor yamaha om dat te plaatsen (incl. ontwikkel kosten etc), dan had je ook een barkbuster kunnen benaderen of zelf een degelijk stuk metaal plaatsen en dan 70 euro bij de verkoopprijs voor de klant is geen probleem.
Want nu moet bijna iedereen die zooi eraf schroeven en weggooien om vervolgens voor 150 euro zelf een set te kopen....
In het begin zag je nog wel die originele setjes op MP, maar toen de prijs op 10 euro zat nam volgens mij niemand meer de moeite om ze te verkopen.

En helaas zit je wettelijk natuurlijk nog wel vast als fabrikant aan reflectoren en een taartschep achter etc.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:35:
Dat is dikke prima, ik dacht dat de standaard T7 en Tuareg beide zo'n plastic dun ding hadden.
Vind dat altijd treurig dat bij dergelijke fietsen een plastic "bashplate" geleverd wordt.

Als nu een dikke plastic was ok, maar die stock dingen zijn echt useless volgens mij.
De T7 WR zat standaard wel een metalen plaat op, maar wel dermate dun dat hij net zo goed van plastic had kunnen zijn.

Qua lampjes moet ik winnen, 2 koplampen, 3 DRL's, 2x mistlamp >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kNn1W4FVtcyl1HNSv55B5KC926E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcw99UagSzEaiFR059c8ANr4.jpg?f=fotoalbum_large

Net terug van een rondritje TET, overijssel - 'noordkaap' Groningen, voor en achter nieuwe TKC80's en die bevallen trouwens erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Stoere fiets zo!!

Wat voor mistlampjes zijn dat? Ze zijn op zich best subtiel namelijk, en dat vind ik wel goed passen zo. Zijn dit de originele van Yamaha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
[b]
De tomtom-lusjes zijn anders wel een begrip hoor, vraag de rest maar. :+
Vraag aan de rest, wat is een TomTomlusje? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:04:
[...]
Als ik zondags niets bijzonders te doen heb, en het is een beetje mooi weer, dan ga ik rijden. Dus dat is alvast een makkelijke. Mijn rijstijl is van toerend (dus de Duitse Vmax) tot sportief toerend (Vmax + 10) tot stevig sportief (Vmax + 20). Met een chopper gaat die rijstijl in de regel niet bij mij passen.
Ik probeer de groep wel bij elkaar te houden, maar in de bochten rijd ik mijn eigen tempo. Dus niet koste wat kost dat bijhouden, maar je eigen rit rijden. Zélf kijken wanneer je inhaalt; niet automatisch mee duiken en hopen dat het goed afloopt.
Afstanden kunnen behoorlijk variëren, nu met wat korter daglicht worden de ritten vanzelf wat korter.

Ik heb geen idee van jouw motor, rijervaring en rijstijl, dus als je me daar wat meer over kunt toelichten kunnen we eens kijken of je mee kunt. :)
Vmax+20, dat noem ik power cruisen of turbo toeren. :) Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op "doorgaande" wegen en in de bebouwde zeker toch erg netjes de snelheidslimiet aanhoudt. Verder klinkt dat hoe ik het ook graag zie, vooral zelf ook nadenken.

Wat betreft de rest heb ik nu een V100 Mandello S, 14 jaar rij-ervaring en qua rijstijl vrij anticiperend wat dus ook inhoudt dat het sneller kan als er zicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ik ben 1 keer met @DrivinUCrazy mee gereden op een ritje, met nog iemand die vroeger wel in dit topic rond hing (ben zijn naam vergeten).
Dat ritje was net mijn V85TT die nog in de in rij periode zat.
Maar ik kon hem/hun goed bij houden hoor.
Sportief door rijden, nergens heel extreem of race tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:59:
Wat voor mistlampjes zijn dat? Ze zijn op zich best subtiel namelijk, en dat vind ik wel goed passen zo. Zijn dit de originele van Yamaha?
Ja, originele Yamaha verstralers. Bevallen goed, komt heel veel licht uit, maar heel strak gericht en nog nooit seinende tegenliggers gehad. Richtingaanwijzers zijn de LED 'plus' varianten die dus ook dagrijverlichting hebben. Aan de achterkant hebben ze remlichten geïntegreerd, dus daar zijn altijd 3 remlichten zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:35:
[...]

Vmax+20, dat noem ik power cruisen of turbo toeren. :) Daarbij moet ik wel zeggen dat ik op "doorgaande" wegen en in de bebouwde zeker toch erg netjes de snelheidslimiet aanhoudt. Verder klinkt dat hoe ik het ook graag zie, vooral zelf ook nadenken.

Wat betreft de rest heb ik nu een V100 Mandello S, 14 jaar rij-ervaring en qua rijstijl vrij anticiperend wat dus ook inhoudt dat het sneller kan als er zicht is.
Zoals bommes aangeeft, +20 dat doe ik alleen waar het kán. En dat doe ik alleen met bekenden erbij die ook stevig door kunnen gassen. Zitten er voorzichtigere rijders of vreemden bij, zul je mij dat niet snel zien doen. Simpelweg ook omdat dan iemand te snel over zijn eigen grenzen heen kan gaan, en dat wil ik niet op mijn geweten hebben. :)

Bebouwde kom is de snelheidslimiet, geen discussie. :) Ik wil ook welkom blijven in die regio's. Bij doorgaande wegen ligt het aan de weg, maar meestal zit daar meer verkeer en wordt het automatisch de toegestane snelheid.

@ouweklimgeit Ik had de lampjes bij Yamaha gezien ja. Maar oef, die prijs als je ze los koopt, en vervolgens vind ik het op de Tracer ook nog eens niet passen omdat ze buiten de lijnen van de motor uit steken. Bij jou vallen ze juist binnen de lijnen van de motor, veel mooier!

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Afgelopen zondag weer bij 2theexperience geweest. Dit was mijn vierde keer en ik blijf iedere keer meer leren. Dit was de eerste keer met mn nieuwe motor. Kan t dan ook niet laten wat foto's te delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFZw-OWFehv7IbHwPAzj1VbEEQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqO7A10zP2hhOL2yRqzGzUSK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCHFK61TJ_iNH1AZCbfyK7GO1Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VTnVuPHF1UxT12xSnipcozG8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Modz schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:51:
Afgelopen zondag weer bij 2theexperience geweest. Dit was mijn vierde keer en ik blijf iedere keer meer leren. Dit was de eerste keer met mn nieuwe motor. Kan t dan ook niet laten wat foto's te delen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kneiters _/-\o_ d:)b

Ik las eerst even dat je ergens aan de high tea met scones had gezeten.......Thee experience :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 07:39
Dat zijn gave foto's @Modz. _O_
Krijg je dat stickertje nu nog van je voorruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgende keer de elleboog aan de grond ;)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fraggert schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

Ik las eerst even dat je ergens aan de high tea met scones had gezeten.......Thee experience :+
dat was ook mijn eerste gedachte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ochtendsessie denk ik? Ik kan me niet herinneren dat ik 's middags een Panigale heb zien rijden, anders had ik er wel bij staan kwijlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
Jolke schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:58:
Dat zijn gave foto's @Modz. _O_
Krijg je dat stickertje nu nog van je voorruit?
Ja dat ging heel makkelijk, wel meteen na afloop gedaan niet eerst een dag laten zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
UTwizard schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:14:
[...]

Ochtendsessie denk ik? Ik kan me niet herinneren dat ik 's middags een Panigale heb zien rijden, anders had ik er wel bij staan kwijlen :P
haha ja ochtend en knee down. Er was een 899 pani en een voor circuit aangepaste 959 in de ochtendgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modz
Fraggert schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:56:
[...]

haha nee, de vrouw mag naar de high tea op zondag, ik ga wel naar Lelystad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Ja en dat is dus het hele probleem in mijn ogen.
Gaat allemaal om cijfers en centen, terwijl je een dergelijke fiets koopt op het vertrouwen dat hij je niet in de steek laat en een tikje kan hebben.
Ik denk dat die 5 a 9 tientjes extra voor een degelijke bashplate rustig neergeteld zal worden.

Launches van motoren worden in excel bepaald lijkt wel :X

Bij de yammie stoor ik mij ook aan die originele handkappen... dat is ook een stuk plastic van niks, laten we stellen dat het 20 euro gekost heeft voor yamaha om dat te plaatsen (incl. ontwikkel kosten etc), dan had je ook een barkbuster kunnen benaderen of zelf een degelijk stuk metaal plaatsen en dan 70 euro bij de verkoopprijs voor de klant is geen probleem.
Want nu moet bijna iedereen die zooi eraf schroeven en weggooien om vervolgens voor 150 euro zelf een set te kopen....
In het begin zag je nog wel die originele setjes op MP, maar toen de prijs op 10 euro zat nam volgens mij niemand meer de moeite om ze te verkopen.

En helaas zit je wettelijk natuurlijk nog wel vast als fabrikant aan reflectoren en een taartschep achter etc.
Ja eens. De gootste ergernis voor mij is altijd de zadel. Meeste zadels zijn echt martelwerktuigen waarbij de fabrikanten vaak de comfort optie los verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ouweklimgeit schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

De T7 WR zat standaard wel een metalen plaat op, maar wel dermate dun dat hij net zo goed van plastic had kunnen zijn.

Qua lampjes moet ik winnen, 2 koplampen, 3 DRL's, 2x mistlamp >:)
[Afbeelding]

Net terug van een rondritje TET, overijssel - 'noordkaap' Groningen, voor en achter nieuwe TKC80's en die bevallen trouwens erg goed
Ik zag net bij MOTOBOB dat de nieuwe DesertX rally de skidplate van carbon heeft. Dat is natuurlijk de beste optie. Licht en sterk, maar ook gelijk de duurste.

Waar ben je langs gereden als ik vragen mag? Ik zoek nog goede TET routes in het noorden. Ben vorige keer zelf in de buurt van Zeegse geweest. Mooi gebied wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Met zo'n fiets zou ik echt bang zijn om een foutje te maken :9~

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supervette foto! Ik dacht bij mezelf, zonder die sticker en tekst aan de onderkant is het zo een achtergrond of magazine-waardige foto. 2 seconden AI-photoshop later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ9jb7WvXr7EKwtzHkqpQsXzNYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/deGhlTL5hPiwOmNKqrgdldlX.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
geert_s schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Supervette foto! Ik dacht bij mezelf, zonder die sticker en tekst aan de onderkant is het zo een achtergrond of magazine-waardige foto. 2 seconden AI-photoshop later:
[Afbeelding]
haha heel netjes, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
gebruikershaes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Waar ben je langs gereden als ik vragen mag? Ik zoek nog goede TET routes in het noorden. Ben vorige keer zelf in de buurt van Zeegse geweest. Mooi gebied wel.
Gewoon de officiële TET route, heenweg oostkant Drenthe, terug de westkant. Groningen is niet echt de moeite waard, maar Drenthe (en Overijssel, vooral rond Manderveen) zijn prachtig om te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhshRtACIIq96yNV9bcT5CuyByE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/55slr7bhfGwQ0Y17a2w1Lud1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ouweklimgeit op 04-10-2023 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi2phMnDGlaHYEjqcvQrEsv96bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RjjA6rsOvKCZCfH7kkke9s7v.png?f=fotoalbum_large
links onder komt me bekend voor ;) ditto met rechts boven

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0LOAxku3BLQihmhAvaQLvRDROg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CY36hKyVi44Y30hTlDs7edcr.png?f=fotoalbum_large
lol @ linksboven! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@ToolkiT Hoeveel cilinders heeft die links bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ouweklimgeit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Gewoon de officiële TET route, heenweg oostkant Drenthe, terug de westkant. Groningen is niet echt de moeite waard, maar Drenthe (en Overijssel, vooral rond Manderveen) zijn prachtig om te rijden.

[Afbeelding]
Thanks! Ja klopt. Woon zelf in Groningen en ga meestal richting Drenthe. Er zijn wel wat leuke wegen bovenin. Vooral veel weiland en open vlakte. Leuk voor de verandering. Vind Friesland rond de meren ook altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:31:
@ToolkiT Hoeveel cilinders heeft die links bovenin?
8 in line! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ouweklimgeit schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben laatste keren vanaf Tubbergen naar beneden gegaan, denk dat ik dit weekend eens vanaf Boekelo omhoog ga werken dan. Hoewel het in deze regio veel zand is mis ik wel wat hobbels/heuvels en single track.

Edit: Hengelo, Boekelo is dit weekend military en ik gok dat je bij de TET daar wel last van gaat hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 04-10-2023 15:10 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBNRQVnZm3so4FB3pB8oMVa-F6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqWFLJxqwo8h5sBYjYDiBcBD.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste offroad kilometers op mijn nieuwe fiets.
Ding is goed gekeurd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iROiBfzveH1Dxx2baivGSIMo_LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2IREWvbKYZS9GrsFHY3W8Lm.jpg?f=fotoalbum_large

Rijd super makkelijker, spoort beter dan de Guzzi, of te wel mulle zandpaden zijn een heel pak makkelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLs1fupHZnDC25tXTtzkWXwHGI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygxqqeWCCI29ckLNNwjn3CON.jpg?f=fotoalbum_large

Offroad modus, ABS achter uit en tractie control tijdens het rijden in te stellen op het stuur met knopje.
Werkt perfect, van 1 tot standje 5. Laatste is voor in de regen op de ijsbaan denk ik.
Eerste kun je lekker driften in de bochtjes.
Helling op nog net wat te veel ingrepen op stand 1, maar in het menu is het ook geheel uit te zetten, waar gewoon onthouden wordt bij contact uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46PNwFjAK4vWeSpJu-OvZWBKuRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74Dmb0kghs8ytpjXEHciYD70.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik vroeger misschien op dat soort paden nog regelmatig van links naar rechts schoot, het tempo niet heel hoog lag kon ik nu gewoon in zijn 4 met 70 er over heen jakkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXav2Y9FmakoPaYRrfJkG00k2ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUcApHqnPLs0X853QeKaUX0j.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen weer thuis, gewassen op de oprit.
Blij met mijn keuze voor deze motor, wereld van verschil. Lichter is echt beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
@Bommes gaaf! Gefeliciteerd met je nieuwe motor. Ik had even helemaal gemist dat dat speelde.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Mooie fiets, man!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
@Bommes heel herkenbaar inderdaad.
Waar ik met de twin echt nog aan het schuiven was ga je met een lichtere fiets zoveel makkelijker doorheen!
Gaten en hobbels is gewoon gas bij en springen alsof je op een enduro zit, als ik dat vergelijk met die oude zware bakken die ik eerst had.

En Die appie wint met die settings zo ontzettend van die T7, ik vind dat ABS schakelen zo kut dat ik nu eigenlijk 80% van de tijd niet eens meer de moeite neem om hem aan te zetten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Oepsie.. bid gedaan op ebay en nog gewonnen ook..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0wDKocu5fPQmaZY0oAda9-3sAE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U42sg2t7ZKHFpb5m2iYdXBba.png?f=fotoalbum_large
Mijn jongste dochter gaf laatst aan dat ze wel wou leren hoe je een motor kon fixen.. dus dit leek me wel een mooi projectje om uit te leggen hoe een motorblok in elkaar zit.. en dan zandstralen en verven en een bijzet tafel van maken 8)
Waarom oeps? nou is alleen afhalen.. en de zaak (gutsibits) zit 4 uur rijden verderop :X
courier is een optie maar dat kost meer dan het blok waard is.. dus misschien maar een weekendje weg van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:26:
Oepsie.. bid gedaan op ebay en nog gewonnen ook..
[Afbeelding]
Mijn jongste dochter gaf laatst aan dat ze wel wou leren hoe je een motor kon fixen.. dus dit leek me wel een mooi projectje om uit te leggen hoe een motorblok in elkaar zit.. en dan zandstralen en verven en een bijzet tafel van maken 8)
Waarom oeps? nou is alleen afhalen.. en de zaak (gutsibits) zit 4 uur rijden verderop :X
courier is een optie maar dat kost meer dan het blok waard is.. dus misschien maar een weekendje weg van maken..
Daarna koffietafeltje? of wil je hem echt weer draaiend hebben en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Me Hyped!

Vind de looks een beetje wennen (de witte) maar verder lijkt alles wel een vooruitgang.
Even kijken wat de prijzen gaan doen, en ook van de < 2024 modellen. Dat er een gaat komen is in ieder geval zeker :)

Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/adventure/africa-twin-adventure-sports-2024/overview/gallery/honda-africa-twin-adventure-sports-gallery-1728x972-desktop2.jpg/_jcr_content/renditions/fb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/adventure/africa-twin-adventure-sports-2024/overview/gallery/honda-africa-twin-adventure-sports-gallery-1728x972-desktop4.jpg/_jcr_content/renditions/fb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/adventure/africa-twin-adventure-sports-2024/overview/gallery/honda-africa-twin-adventure-sports-gallery-1728x972-desktop3.jpg/_jcr_content/renditions/fb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kneusteun schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:28:
[...]

Daarna koffietafeltje? of wil je hem echt weer draaiend hebben en gebruiken?
Als koffie tafel idd.. met een glasplaat erop, en op een houten base is mijn idee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ToolkiT

Ik weet uiteraard niets van pakketdiensten in het VK maar: Willen ze dat blok daar bij de verzender niet voor je splitsen en dan in delen opsturen? Als je daarmee ónder het gewicht per 'standaard' pakket komt dan heb je het hele spel waarschijnlijk in 4 á 5 pakketen voor amper €50,- in huis en kan je dochter meteen aan het puzzelen....

:P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 04-10-2023 18:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Will_M schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:37:
@ToolkiT

Ik weet uiteraard niets van pakketdiensten in het VK maar: Willen ze dat blok daar bij de verzender niet voor je splitsen en dan in delen opsturen? Als je daarmee ónder het gewicht per 'standaard' pakket komt dan heb je het hele spel waarschijnlijk in 4 á 5 pakketen voor amper €50,- in huis en kan je dochter meteen aan het puzzelen....

:P
goed idee, maar ik kreeg nog een beter idee!
Een vriend van me werkt in de regio dus ik heb hem gevraagd of het in de buurt was en of hij tijd heeft en hij bood aan het op te halen in zijn standby tijd :)

De verkoper rekend trouwens £20 voor het inpakken :/ en zei dat het rond de 30kg woog.. laat 30kg net het magische getal zijn.. onder betaal je £45 erbover £100+ die gok wil ik niet maken.. en 2x £20+2x£45 is ook meer dan de £72.50 die ik voor het blok betaald heb..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Bommes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:27:

Eerste offroad kilometers op mijn nieuwe fiets.
Ding is goed gekeurd..
welke banden gebruik je? ik ben mijn tuareg ook aan het inrijden, maar de standaard scorpion rally str's zijn toch puur wegbanden eerder. als nieuwe rijder ook maar een offroad cursus geboekt bij BMW, kwestie dat ik toch niet helemaal als noobie ga reizen volgend jaar.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je wat meer offroad gaat pak dan rally raid banden. Die slijten niet zo hard. Rally raid banden rijden ze ook dakar mee. Bijvoorbeeld michelin desert race.

Afgelopen weekend heb ik Enduro Vorden gereden. Mocht je wat meer toegankelijk offroad willen kan je ook de zogenaamde OTR ritten rijden.

Foto enduro en crossband.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSCEcoOqrbkDTSW3QQCWBt6pznE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwV7VivAfey3qcumoAQ1tYZf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_uWVA-RZSJA6CvSXBT7CHVN_Ic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9z6gMt1meCjTvMoWfz482hI.jpg?f=fotoalbum_large

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kowlier schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

welke banden gebruik je? ik ben mijn tuareg ook aan het inrijden, maar de standaard scorpion rally str's zijn toch puur wegbanden eerder. als nieuwe rijder ook maar een offroad cursus geboekt bij BMW, kwestie dat ik toch niet helemaal als noobie ga reizen volgend jaar.
Mitas E-09 achter en Metzeler MC360 MID Hard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Bommes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:59:
[...]

Mitas E-09 achter en Metzeler MC360 MID Hard voor.
aha, die mitas stonden ook al in mijn lijstje. helaas is er in mijn buurt amper offroad opties, dus voorlopig laat ik de huidige banden nog zitten.

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Grubeater schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:54:
[...]

Ik snap niet dat ze de GS en nu mogelijk ook de Africa Twin op 19/17" wielen zetten terwijl de bakbeesten GSA en Adventure Sports op 21/18" spaakwielen staan. Het lager gewicht van de GS en AT tegenover hun grotere varianten is juist handiger op het onverharde. Mag je zeker weer bijbetalen voor spaakwielen.
Bedoel jij met GSA een BMW? De GS Adventure?

Geen een GS heeft een 21incher vooraan…..of is dat met de 1300 nu anders?

Ik snap de switch wel….de “gewone” CRF voor meer enduro achtig offroad werk en met de nieuwe Adventure Sports op 17/19 willen ze een (groter) graantje meepikken van de allroad hype.

Genoeg asfalridders die een AF zien zitten qua looks maar een 21inch vooraan wat minder aantrekkelijk vinden.

Van mij mogen ze er een cardanas onder hufteren en ik weet welke motor mijn volgende wordt :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Koekstra schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:41:
[...]

Me Hyped!

Vind de looks een beetje wennen (de witte) maar verder lijkt alles wel een vooruitgang.
Even kijken wat de prijzen gaan doen, en ook van de < 2024 modellen. Dat er een gaat komen is in ieder geval zeker :)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie……17/19 FTW :P *O* _/-\o_

@RubjeMazter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kowlier schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

aha, die mitas stonden ook al in mijn lijstje. helaas is er in mijn buurt amper offroad opties, dus voorlopig laat ik de huidige banden nog zitten.
Dan kan ik de Bridgestone Adventure Cross AX41's aanraden.
Op de weg ook een erg goede band, offroad een goede middenweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:44:
[...]

Dan kan ik de Bridgestone Adventure Cross AX41's aanraden.
Op de weg ook een erg goede band, offroad een goede middenweg.
Lagen die destijds niet op je Guzzi toen je die boom raakte...? Lijkt me niet de béste 'middenweg' om te nemen in dat geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Fraggert schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Bedoel jij met GSA een BMW? De GS Adventure?

Geen een GS heeft een 21incher vooraan…..of is dat met de 1300 nu anders?

Ik snap de switch wel….de “gewone” CRF voor meer enduro achtig offroad werk en met de nieuwe Adventure Sports op 17/19 willen ze een (groter) graantje meepikken van de allroad hype.

Genoeg asfalridders die een AF zien zitten qua looks maar een 21inch vooraan wat minder aantrekkelijk vinden.

Van mij mogen ze er een cardanas onder hufteren en ik weet welke motor mijn volgende wordt :P :+
Ik dacht dat de GSA op 21" voor stond en de normale GS op 19", maar alle GS(A)'s staan al jaren op 19".

Bij Honda was ik bang dat ze de AT op 19" zouden zetten en de AT AS op 21" zou blijven, maar gelukkig is het wel logisch gedaan als ik het filmpje dat @kneusteun postte goed begrijp.
De AT AS is wel alleen als DCT te krijgen en niet meer met een normale versnellingsbak. Bij de Goldwing snap ik het wel, maar bij de AT AS denk ik dat er toch kopers zijn die dan gaan twijfelen.

De AT AS staat duidelijk als GSA concurrent in de markt.

@DrivinUCrazy ik zie dat bij de Transalpclub wel eens, door jakkeren met 50+ in een 30 zone. Ik snap dat niet. -O-
Het spreekwoordelijke kind vanachter de auto rij je gewoon finaal doormidden dan, je remweg is dan gewoon te lang (30km/u 12,7 meter vs 50km/u 26 meter).
Buiten de bebouwde kom hou ik mij inderdaad minder aan de maximale snelheid (Vmax + 10).

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
WilbertNeems schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Vraag aan de rest, wat is een TomTomlusje? :p
Die rest sloeg op onze vaste groep, Tim kent er daar inmiddels ook een aantal best goed van. ;)
Hoe dan ook, ik ben de tomtomrijder (nou ja, we zijn met 2 maar ik rijd meestal voor) en de rest is verstokte garminfan. Beide hebben zeker voor- en nadelen, maar het is een running gag om het andere merk af te kraken.

Met de huidige weersvoorspelling verwacht ik dat ik zondag ga rijden. Bij interesse, stuur me even een DM, regelen we daar de rest.
Waarschijnlijk komt het neer op iets als 9:00-10:00 paraat staan aan de Belgische of Duitse grens, en dan rijden we een kilometer of 300. Ik heb nog geen route of plan op dit moment. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:53:
[...]

.....

Waarschijnlijk komt het neer op iets als 9:00-10:00 paraat staan aan de Belgische of Duitse grens, en dan rijden we een kilometer of 300. Ik heb nog geen route of plan op dit moment. :)
Je weet als Limburger zijnde toch wel dat de NL grens met België verder naar het westen doorloopt én dat de grens met Duitsland ook nog eens stukje noordelijker gaat?

:9 :P

Pagina: 1 ... 32 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.