Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.124 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
In die richtingen heb ik als motorrijder niets te zoeken, dus dat bestaat voor mij niet. :P

Die grens loopt voor mij van Eijsden tot Heerlen, de rest is niet relevant.

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-10-2023 01:08 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Grubeater schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:50:
[...]

Ik dacht dat de GSA op 21" voor stond en de normale GS op 19", maar alle GS(A)'s staan al jaren op 19".

Bij Honda was ik bang dat ze de AT op 19" zouden zetten en de AT AS op 21" zou blijven, maar gelukkig is het wel logisch gedaan als ik het filmpje dat @kneusteun postte goed begrijp.
De AT AS is wel alleen als DCT te krijgen en niet meer met een normale versnellingsbak. Bij de Goldwing snap ik het wel, maar bij de AT AS denk ik dat er toch kopers zijn die dan gaan twijfelen.

De AT AS staat duidelijk als GSA concurrent in de markt.
Die DCT-“verplichting” snap ik ook niet zo hoor.

Voor de rest zie ik het als logische, een extra dikke toerbuffel met allroad aspiraties naast de kleinere TransAlp.

2 up met bagage is zelf op een Royal Enfield m.night.shamylahymalyian mogelijk maar er zijn er zat die een literplus fiets daarvoor willen hebben.

Lijkt me ook best een concurent voor KTM zo nu.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Will_M schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Lagen die destijds niet op je Guzzi toen je die boom raakte...? Lijkt me niet de béste 'middenweg' om te nemen in dat geval :9
Touche.. :D

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
https://rebeltyres.com/en/product/xplorer-tyres-150-70-18/

Ook nog wel een interessante band, maar wel 100% off-road dus vraag me af of het niet te extreem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Een perfecte band die zowel op de weg als naast de weg alles goed doet bestaat niet.
Ergens moet water bij de spreekwoordelijke wijn.
Rijd je maar heel soms offroad en neem je dan voor lief dat het allemaal wat rustiger aan moet dan voldoen veel van de allroad banden wel.
Bijvoorbeeld de Mitas E-07, die gaat lang mee, geeft goede grip op de weg en je komt er nog best een eindje mee offroad.
Wil je meer offroad, ook in nattere periodes, dan kom je bij de 50/50 banden uit, de TKC 80, Bridgestone Adventure cross, Michellin Anakee Wild, enz.

Hier stat wel een redelijk overzicht (alhoewel er van alles dubbel in staat??):
https://www.adventureride.nl/adventure-ride-off-road-banden/

@kneusteun ik ken wel mensen die met die Exproler banden rijden, mega veel grip offroad, nog wel zo zo op de weg. Maar slijten wel hard.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik zag iemand die zei rond de 15k in km's.
Dat is dan waarschijnlijk iets minder in het echt, en kom ik op hetzelfde als de tkc 80's.

Ik hoef nog niet te wisselen, maar ik ben vast aan het kijken.

En had deze nog nooit eerder gezien, vind wel mooi dat de noppen niet in een lijn liggen, meeste banden hebben dat en daardoor meer beweging zijwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:35:
Een perfecte band die zowel op de weg als naast de weg alles goed doet bestaat niet.
Ergens moet water bij de spreekwoordelijke wijn.
Rijd je maar heel soms offroad en neem je dan voor lief dat het allemaal wat rustiger aan moet dan voldoen veel van de allroad banden wel.
Bijvoorbeeld de Mitas E-07, die gaat lang mee, geeft goede grip op de weg en je komt er nog best een eindje mee offroad.
Wil je meer offroad, ook in nattere periodes, dan kom je bij de 50/50 banden uit, de TKC 80, Bridgestone Adventure cross, Michellin Anakee Wild, enz.

Hier stat wel een redelijk overzicht (alhoewel er van alles dubbel in staat??):
https://www.adventureride.nl/adventure-ride-off-road-banden/

@kneusteun ik ken wel mensen die met die Exproler banden rijden, mega veel grip offroad, nog wel zo zo op de weg. Maar slijten wel hard.
ik heb nu Mitas E-07 eronder liggen en moet zeggen dat dat off road behoorlijk wat vertrouwen geeft, en op de weg prima rijd.. de TKC70 rocks die ik eerst had zijn op de weg iets beter, maar in terein weer iets minder.. het blijft schipperen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb op de SWM voor een Mitas E07 en achter een Mitas E09 liggen. Toen ik die motor kocht lag er voor een Michelin medium enduro op maar die heeft het maar 1500km uitgehouden, vandaar dat ik die vervangen heb voor een E07. Voor mijn rijstijl voldoet die tot nu toe prima.

Het grootste nadeel vind ik dat je in Nederland ~80% van de tijd op verharde wegen moet rijden met af en toe een stukje zand ertussen. Dus als iemand nog advies heeft voor een band met goede offroad kwaliteiten, goede grip in de regen en een levensduur van > 6000km dan houd ik mij aanbevolen.

[edit] de E-07 is trouwens een &^*@^%$&-band om op te leggen, dus een advies voor een soepelere band is ook welkom.

[ Voor 9% gewijzigd door Waaj op 05-10-2023 10:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is dan tot nu toe bij mij de TKC80 die daar het meest aan voldoet.
De karoo 3's die ik nu heb ben ik ook niet super ontevreden over, maar het is wel een beetje een schoepenband.

En die 80% ben ik niet helemaal met je eens, maar dat kan een provincie dingetje zijn.

Gaan er toevallig dit weekend nog mensen TET of ergens zand rijden? ik wou zondag gaan maar ik hoor net dat er familie langskomt op zaterdag dus ook die dag kan ik een excuus gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
De Metzler Enduro 3 zien er ook interessant uit. Heb er zelf geen ervaring mee maar kijk er met een schuin oog naar als de opvolger van m’n huidige banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:16:
[...]

En die 80% ben ik niet helemaal met je eens, maar dat kan een provincie dingetje zijn.

[...]
Helaas heel veel borden "verboden voor motoren" bij de zandwegen hier. En als ik rekening hou met naar/van routes rijden loopt het aantal verharde kilometers ongewild heel hard op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Koekstra schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:41:
[...]

Me Hyped!

Vind de looks een beetje wennen (de witte) maar verder lijkt alles wel een vooruitgang.
Even kijken wat de prijzen gaan doen, en ook van de < 2024 modellen. Dat er een gaat komen is in ieder geval zeker :)
Ik heb in 2021 een nieuwe AT gekocht, de zwarte DCT variant. 10k mee gereden en afgelopen mei ingeruild voor een nieuwe Tenere 700 World Raid. Africa Twin is een machtige machine, maar zit wat mij betreft veel te veel elektronica op die alles voor je regelt. Voordat je op een zandpad even een streep kunt trekken moet je weer allerlei menu's door om dingen uit te schakelen. Iets te schuin een helling op en de wheelie-control grijpt in en gooit het gas dicht. Voor lange afstanden een heerlijke machine, maar als je een beetje van offroad houdt dan zou ik er nog een keer goed over nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Zeker als ze je nu je 21" voorwiel afnemen ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
ouweklimgeit schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Ik heb in 2021 een nieuwe AT gekocht, de zwarte DCT variant. 10k mee gereden en afgelopen mei ingeruild voor een nieuwe Tenere 700 World Raid. Africa Twin is een machtige machine, maar zit wat mij betreft veel te veel elektronica op die alles voor je regelt. Voordat je op een zandpad even een streep kunt trekken moet je weer allerlei menu's door om dingen uit te schakelen. Iets te schuin een helling op en de wheelie-control grijpt in en gooit het gas dicht. Voor lange afstanden een heerlijke machine, maar als je een beetje van offroad houdt dan zou ik er nog een keer goed over nadenken.
Ik ben zeker niet vies van offroad, maar ik ben primair opzoek naar een fiets voor lange afstanden (houding/comfort sluiten voor mij perfect aan bij mijn lichaam) en zou dan -wanneer de situatie het toe laat- stukken TET mee willen pakken, en in Noorwegen een aantal routes. Dit zijn op jaar basis ook echt geen duizenden kilometers (voor alsnog :+)

Hij moet dus wel presteren offroad, maar een teneree zit precies aan de andere kant van de streep wat mij betreft. Meer offroad gefocussed, en daarnaast ook geschikt voor lange afstanden.
kneusteun schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:32:
Zeker als ze je nu je 21" voorwiel afnemen ook nog.
Dit is wel een dingetje ja. Komt er eindelijk tubeless, krijg je hem in een 19" jasje :/

[ Voor 9% gewijzigd door Koekstra op 05-10-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hoeveel dB demping hebben jullie oordopjes eigenlijk? Ik gebruik een met 17dB van Alpine, maar merk dat het weinig is met mijn nieuwe helm. Heb de laatste tijd een suis in m'n oren. Hopelijk is het niet blijvend. Dus ik heb voorlopig m'n slaap doppen in die 27dB demping hebben, maar dan hoor ik de headset wat minder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
gebruikershaes schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:15:
Hoeveel dB demping hebben jullie oordopjes eigenlijk? Ik gebruik een met 17dB van Alpine, maar merk dat het de weinig is met mijn nieuwe helm. Heb de laatste tijd een suis in m'n oren. Hopelijk is het niet blijvend. Dus ik heb voorlopig m'n slaap doppen in die 27dB demping hebben, maar dan hoor ik de headset wat minder goed.
Ik rij op m'n naked met 28dB demping. Heb ze van Audinc met ingebouwde luidsprekers, en ik vind het zelf erg prettig. Ik kreeg met 23dB demping na een lange dag op de motor ook een suis, vandaar de zwaardere dempers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
Hoeveel dB demping hebben jullie oordopjes eigenlijk? Ik gebruik een met 17dB van Alpine, maar merk dat het de weinig is met mijn nieuwe helm. Heb de laatste tijd een suis in m'n oren. Hopelijk is het niet blijvend. Dus ik heb voorlopig m'n slaap doppen in die 27dB demping hebben, maar dan hoor ik de headset wat minder goed.
Ik heb deze van Alpine, ik heb meestal de zwarte in (17db) en soms de rode (20db) als ik langere ritten heb, moet natuurlijk de motor nog wel kunnen horen brullen :P
Als ik deze doppen in heb heb ik vrijwel geen last van de wind, misschien ligt het aan de helm? Ik heb zelf de Nolan N90-2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

23 dB en dat werkt prima voor mij. Eea zal ook en verschil maken van hoe 'stil' je helm is en hoe hard je rijd, hoe meer vaart hoe meer geruis (al dan niet gedempt).
Verder zal het ook uitmaken bij welke toonhoogte/frequentie de demping is, da's blijkbaar wel een dingetje waar ik ruim onvoldoende van af weet. Vandaar dat ik zeg 23 dB in Alpine MotoSafe Custom 4D werkt voor mij.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Het ligt er aan wat je gewend bent. Ik heb de zwaarste industriële filters er in laten zetten met zo'n 30dB demping. Het exacte getal zou ik moeten opzoeken op het kaartje dat erbij zat. Maar ik heb een vrij goed (en gevoelig) gehoor, waardoor ik bewust voor de hoogst mogelijke demping ben gegaan.

Daar heb ik ook géén spijt van. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
RubjeMazter schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Ik heb deze van Alpine, ik heb meestal de zwarte in (17db) en soms de rode (20db) als ik langere ritten heb, moet natuurlijk de motor nog wel kunnen horen brullen :P
Als ik deze doppen in heb heb ik vrijwel geen last van de wind, misschien ligt het aan de helm? Ik heb zelf de Nolan N90-2.
Heheh dat is ook precies hoe ik denk >:) . Wil wel de uitlaat horen ploffen, maar wil iever niet doof worden. Vandaar dat ik ook die van 17dB heb. Maar ik merk dat ze toch te weinig dempen.
Overigens komt het meeste geluid van onder m'n helm binnen. Dus wellicht ff kijken of ik het geluid kan verminderen ipv extra dempen.
Ik zal die van 23 ook eens proberen. Miss is dat wel een goede middenweg.

Deze schijnen ook goed te werken voor de motor. En met 3 verschillende filters. Die maar eens proberen dan.
https://www.earpeace.eu/products/earplugs

[ Voor 10% gewijzigd door gebruikershaes op 05-10-2023 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Hoeveel dB demping hebben jullie oordopjes eigenlijk? Ik gebruik een met 17dB van Alpine, maar merk dat het weinig is met mijn nieuwe helm. Heb de laatste tijd een suis in m'n oren. Hopelijk is het niet blijvend. Dus ik heb voorlopig m'n slaap doppen in die 27dB demping hebben, maar dan hoor ik de headset wat minder goed.
35db. Deze: https://www.bol.com/nl/nl...00-paar/9200000094180761/

Keihard schreeuwen en vals zingen in mijn helm terwijl ik er zelf geen last van heb. Ideaal 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 05-10-2023 17:14 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Zijn er ook mensen met ervaring met Bluetooth oordoppen maar voor kinderen? Groeit de binnenkant van een oor eigenlijk?

Mijn zoon (12 jr) en ik hebben afgelopen weekend weer lekker een paar uurtjes gereden en ik merk dat het super leuk is maar we moeizaam met elkaar kunnen praten! Ik gebruik zelf airbuds van Sony met regelbare noice cancelling. Mijn zoon kids oordoppen van alpine.

Mij lijkt Bluetooth doppen voor hem het simpelste om dan een WhatsApp met Bluetooth aan te zetten. Iemand andere (en betere) ideeën? Ik heb een c4 helm met voorbereidingen voor een communicatie set, hij helaas niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorg op 05-10-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zorg schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:52:
Zijn er ook mensen met ervaring met Bluetooth oordoppen maar voor kinderen? Groeit de binnenkant van een oor eigenlijk?

Mijn zoon (12 jr) en ik hebben afgelopen weekend weer lekker een paar uurtjes gereden en ik merk dat het super leuk is maar we moeizaam met elkaar kunnen praten! Ik gebruik zelf airbuds van Sony met regelbare noice cancelling. Mijn zoon kids oordoppen van alpine.

Mij lijkt Bluetooth doppen voor hem het simpelste om dan een WhatsApp met Bluetooth aan te zetten. Iemand andere (en betere) ideeën? Ik heb een c4 helm met voorbereidingen voor een communicatie set, hij helaas niet.
Nadeel van dingen als whatsapp is dat je geen noise cancelling hebt vaak, dus veel geruis binnen je oordoppen ;P

Beter dan een China Bluetooth duo headsetje?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Per helm verschilt het of je Bluetooth doppen in kan.
Mijn AirPods gebruik ik bij de ene helm wel en de andere niet omdat bij sommige het niet lekker zit en teveel druk geeft. In het begin valt het mee en dan na een uur verrekt mijn oor dan van de pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 18-09 18:59
M'n op maat gemaakte doppen hebben 28dB maar daarmee heb ik nog te veel last van de wind op de snelweg. Verder zijn ze wel heel fijn. Vandaag gereden met schuimpjes van 37dB (Uvex X-fit, die zijn iets té stil naar m'n zin) en 35dB (Moldex Spark Plugs, die bevielen prima).

Ik heb absoluut geen zin in tinnitus en ander gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Zorg schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:52:
Groeit de binnenkant van een oor eigenlijk?
Ja, schijnbaar zelfs nog lichtjes als volwassene. Daardoor ook je eigen otoplastieken zo nu en dan checken.

Awesome

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
Vorige week dus drie dagen de Honda CB500X mee gehad. Uiteindelijk had ik niet genoeg aan de 250 vrije km's per dag maar met 807 was het ook niet belachelijk erover 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBW55JVGtFSVhLofG3wf4YmiRvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09eRdjld5XiOlZWbgdbEj72H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9CZ3LYU1pYKD-12-JMpeXo05qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCZwZTi6FBvVKVrhirmdstRS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87MhOYqES1ub6GSrg4CstpRoJso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7wyebEMpwQNVwiIGqNa1QmB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYsYm0iXQBQtoxeaG-SDyOb0MZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W47CAyuLvev1ynJPO7Xq5iaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hier was dus vorige maand nog de bosbranden, wat herstellen sommige planten zich toch snel :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3GsU6QbjFlt3mmgZrAEVI4WG1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IXGUOIdNLXE6oNJedAsLAy9.jpg?f=fotoalbum_large

Best wel leuke weggetjes gehad, helaas ook een stukje wat minder leuk was maarja je moet wat met weinig tijd en toch ergens willen komen. Volgende keer huren we wel iets groters, niet voor het vermogen. Wel voor beter zadel en vering.

[ Voor 17% gewijzigd door harley op 05-10-2023 20:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Ja, schijnbaar zelfs nog lichtjes als volwassene. Daardoor ook je eigen otoplastieken zo nu en dan checken.
Correct, je oor verandert in de loop der jaren.

Ik heb otoplastieken aangemeten gekregen voor mijn werk en ik kan jaarlijks langs voor een lektest. Dan testen ze de mate afsluiting met een apparaatje en een beetje luchtdruk.

@Zorg

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 05-10-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Vorige week een middenbok besteld, vandaag ontvangen en na het eten meteen gemonteerd. *O*

Komt het achterwiel niet los van de grond. -O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
GSX-MAN schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:57:
Komt het achterwiel niet los van de grond. -O-
Je moet er ook niet op blijven zitten :+

Was ie daar wel voor gemaakt dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
@GSX-MAN welk merk middenbok is dat dan, ik ken maar 1 merk waarvan de kwaliteit om de te huilen is. Pasvorm ruk en niet stabiel.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

RubjeMazter schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:37:
[...]

Je moet er ook niet op blijven zitten :+

Was ie daar wel voor gemaakt dan?
Ja, daar is 'ie wel voor gemaakt volgens de site.
harley schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 22:47:
@GSX-MAN welk merk middenbok is dat dan, ik ken maar 1 merk waarvan de kwaliteit om de te huilen is. Pasvorm ruk en niet stabiel.
Cosmo. Mijn navigatiemontage komt er ook vandaan, die is echt prima. Dus ik dacht er meer te bestellen. Montage was ook een eitje, paste exact. Maar met de achterband nog op de grond wordt het vervangen van de voorband wel een kutverhaal.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Ik heb al een suis in de verte, dus wil absoluut voorkomen dat dat erger wordt. Vandaar met de hoogste demping die ik kon vinden. Zitten verder comfortabel voor mij, ik slaap er ook mee, dus koop altijd groot verpakking.

Mijn doppen op maat gebruik ik soms nog voor korte ritjes van paar kilometer, die heb ik toch wat sneller in.

Overigens kan ik met oordoppen in prima communiceren via headset.

https://oordopjes-kopen.nl/p/ear-soft-fx-oordoppen-39-db/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

goed idee, maar ik kreeg nog een beter idee!
Een vriend van me werkt in de regio dus ik heb hem gevraagd of het in de buurt was en of hij tijd heeft en hij bood aan het op te halen in zijn standby tijd :)

De verkoper rekend trouwens £20 voor het inpakken :/ en zei dat het rond de 30kg woog.. laat 30kg net het magische getal zijn.. onder betaal je £45 erbover £100+ die gok wil ik niet maken.. en 2x £20+2x£45 is ook meer dan de £72.50 die ik voor het blok betaald heb..
Een verre vriend is beter dan een goede buur, in dit geval :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
gebruikershaes schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Heheh dat is ook precies hoe ik denk >:) . Wil wel de uitlaat horen ploffen, maar wil iever niet doof worden. Vandaar dat ik ook die van 17dB heb. Maar ik merk dat ze toch te weinig dempen.
Overigens komt het meeste geluid van onder m'n helm binnen. Dus wellicht ff kijken of ik het geluid kan verminderen ipv extra dempen.
Ik zal die van 23 ook eens proberen. Miss is dat wel een goede middenweg.

Deze schijnen ook goed te werken voor de motor. En met 3 verschillende filters. Die maar eens proberen dan.
https://www.earpeace.eu/products/earplugs
Of je de motor hoort ligt ook heel erg aan het type oordopjes. Ik heb op maat gemaakte (met luidsprekers) van Noisezz gehad, daar hoorde ik de motor niet zo goed. Die van Audinc hebben een aparte demper die geluid naar binnen laat, langs de luidsprekers die erin zitten. Daarmee hoor ik mijn motor echt goed, ook al is het een nieuwe "stille" motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 12:25
Vrijdag schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:10:
[...]

35db. Deze: https://www.bol.com/nl/nl...00-paar/9200000094180761/

Keihard schreeuwen en vals zingen in mijn helm terwijl ik er zelf geen last van heb. Ideaal 8)
Maar de rest van de weggebruikers heeft er wel last van. :+

Ik heb sinds deze vorige week deze in gebruik. Na 20 jaar was het wel eens tijd voor nieuwe. :P
De Race-versie dempen tot 20 dB, terwijl de Tour-versie tot 17 dB dempt. Niet dat ik ga racen, maar ik de goede keuze gemaakt; deze dopjes berschermen goed en zitten lekker.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jolke schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Zolang ik niet luidruchtig pijp mag dat gewoon op de dijk 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bioflap schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Of je de motor hoort ligt ook heel erg aan het type oordopjes. Ik heb op maat gemaakte (met luidsprekers) van Noisezz gehad, daar hoorde ik de motor niet zo goed. Die van Audinc hebben een aparte demper die geluid naar binnen laat, langs de luidsprekers die erin zitten. Daarmee hoor ik mijn motor echt goed, ook al is het een nieuwe "stille" motor.
Prik je die dan in je headset of je telefoon? Lijkt me wel wat met speakers. Wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Jolke schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Ik heb sinds deze vorige week deze in gebruik. Na 20 jaar was het wel eens tijd voor nieuwe. :P
De Race-versie dempen tot 20 dB, terwijl de Tour-versie tot 17 dB dempt. Niet dat ik ga racen, maar ik de goede keuze gemaakt; deze dopjes berschermen goed en zitten lekker.
Ja ik ben ook tevreden met het comfort van de Alpine. Je voelt ze bijna niet zitten. Heb hiervoor andere gehad en die jeukten heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Vrijdag schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Zolang ik niet luidruchtig pijp mag dat gewoon op de dijk 8)
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hier ook Alpine Race. Die dempen meer idd, en omdat ik wel eens 10 uur op de weg zit met vakanties enzo vind ik dat zeer prettig. Comfort is goed en 1x per maand gooi ik ze in de vaatwasser 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanPedaal schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Een verre vriend is beter dan een goede buur, in dit geval :)
hij woont eigenlijk in de buurt, maar voor zijn werk (piloot) verblijft hij vaak ergens anders.. win-win dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:25:
[...]

hij woont eigenlijk in de buurt, maar voor zijn werk (piloot) verblijft hij vaak ergens anders.. win-win dus :)
En dat motorblokje kan nog net in de handbagage :+
Goed geregeld!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Duidelijkheid over de middenbok: het ligt blijkbaar aan de Hyperpro-vering dat het wiel nu niet loskomt. Zit wat in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
gebruikershaes schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Prik je die dan in je headset of je telefoon? Lijkt me wel wat met speakers. Wel prijzig.
In de headset. Alle Cardo headsets hebben gewoon een 3,5mm jackplug die normaal connect met de speakers in je helm. Die hangt nu gewoon los, en daar prik ik mijn oordopjes in. Die doe ik dan onder m'n jas en je hebt nergens last van.

Wat heerlijk is, is dat ik vrijwel altijd met muziek of communicatie op het laagste niveau rijdt. Op de snelweg gaat het wat harder, maar hoger dan 50% van het volume kom ik niet, ook niet met 200 op een naked. Ik blijf het geweldig vinden, ook omdat je alles kraakhelder hoort. Nadeel is dat je even de oordopjes moet oprollen voordat je ze in je jaszak stopt na het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19-09 12:25
_eLMo_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:36:
Hier ook Alpine Race. Die dempen meer idd, en omdat ik wel eens 10 uur op de weg zit met vakanties enzo vind ik dat zeer prettig. Comfort is goed en 1x per maand gooi ik ze in de vaatwasser 😁
Ik heb idd liever meer demping, gesprekken heb ik toch niet op de motor - behalve met mezelf. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ue9loq78FKQKk_dPMGBWLhRlGIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J2boY40MkAsxSuxgVnptyjw6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanPedaal schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Goed geregeld!
30KG zal te zwaar zijn denk ik ;)
Gelukkig vliegt hij ook vracht :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afgelopen donderdag ben ik bij een forumlid van het BMW GS forum geweest om mijn motor af te laten stellen.

Samen met mijn maatje, mede-GSrijder en werkcollega heb ik een afspraak gemaakt bij Freek, de gepensioneerde ex-monteur en GS-Goeroe.

Ik moest nog even tanken dus in alle vroegte eruit want het was ook nog wel een ruime anderhalf uur sturen. Mijn Beemer was leeg dus afgesproken op het tankstation en met de GS vol peut zag ik mijn maatje al de hoek om rijden en hij stelde zich naast mij op.

Na een beetje rommelen met een dooie Zumo XT (en mijn 660 die aangaf dat het 2h:15min rijden zou zijn dus die vertrouwde ik niet om te volgen) besloten om maar alvast gas te geven en ergens na utreg een P te pakken zodat de XT kon laden. Na een stukje snelweg en de GS-en tussen de stilstaande 4wielers door gestuurd te hebben even geparkeerd en na wat geklooi sprong ineens de XT weer aan.

Meteen even een appje naar Freek dat we iets verlaat zouden zijn maar uiteindelijk stonden we rond 10:15 bij Freek in de achtertuin.

Met een warm en hartelijk welkom werden we binnen voorzien van warme koffie even lekker zitten keuvelen aan de tafel over van alles en nog wat.

Ik reed in mijn motorjeans en doorwaai-jas (dat krijg je als je na 10 jaar weer opstapt en niks meer had behalve een helm), dus even opwarmen was wel even fijn.

Duncan zat wat beter in het pak, maar de ochtend was nog best wel fris te noemen.

Na de koffie toogden we naar buiten waar Freek in 1 rechte lijn op mijn GS afliep en in 1 soepele armbeweging de sleutel eruit trok en zadels en afdekkapjes begon te verwijderen.

Met het uitlezen bleek mijn rechterhandverwarming kaduuk. (einde v thuisrit getest en het klopte, dan weet ik dat ook weer).

Bij het synchroniseren liep mijn 2009 redelijk netjes stationair en na het uitleggen (hij had wel voor de klas kunnen staan....dat is echt een gave) van de procedure kon ik horen dat de motor rustiger en soepeler ging lopen.

Ik meen dat er zo'n 4 mbar-5 stationair en 13-15mbar op 2500rpm tussen zat bij mij.

Na het synchroniseren en vastzetten van alle boutjes, moertjes en nippeltjes de motor laten lopen en dat was echt een heel verschil, daar stond ik echt van te kijken.

Gasresponse is veel directer en een veel rustiger motorloop, zó kan die tractor dus ook klinken.

Duncan zijn 2010 DOHC liep stationair iets minder goed dan mijn 2009 maar deed het op 2500 weer net iets beter. Ook hier deed Freek zijn ding en stelde de boel supernetjes af met hetzelfde resultaat als op mijn GS. Toch ook maar eens nadenken over zo'n mooie Akra, dat klinkt toch wel erg lekker.

Bij Duncan zijn GS werden meteen wat foutcodes (bijv. een onderhoudsmelding) even gewist en de kmstand werd even gecheckt en die klopte.

Met de GS-en afgesteld nog even lekker binnen voor nog een kopje koffie en wat na-ouwehoeren waarna het tijd was om toeristisch terug te rijden. We waren heel erg benieuwd naar onze nieuw afgestelde motoren en met het de steeg uit manoeuvreren voelde ik al een heel verschil in het oppakken van de motor en de eerste bocht die zich aandiende toverde een enorme grijns op mijn waffel. Wat een wereld van verschil!!!

Dit is echt 1 in de categorie "dat moet je meemaken"........het is op het BMW forum allemaal al wel zo'n beetje gezegd maar ik ben superblij dat ik met Freek een afspraak heb kunnen maken. Ik herkende mijn GS niet meer terug, wat een enorm soepel blok ineens.

Bij het stoplicht zag ik ook een enorme grijns bij Duncan in zijn helm verschijnen en ook hij was verbaasd over het verschil dat zo'n afstelbeurt kon maken. Kort bochtenwerk, rotondes, wat een genot.

Uiteindelijk een heerlijk ritje binnendoor terug met een lunchstop voor kibbeling bij Proef Zeeland.......leuk ook om toch die Oosterscheldekering eens in het echt te zien.

We hebben heerlijk in het zonnetje buiten kunnen zitten smikkelen en na een fikse binnendoortocht de snelweg weer even opgezocht om thuis te geraken.

Onder het motto Samen Uit, Samen Thuis Duncan even afgezet en na een colatje en wat nababbelen ben ik doorgereden en mijn GS in de berging gezet met een grote grijns en een klopje op de buddyseat achter slot en grendel gezet.

Het was een leuke, leerzame dag die een fikse rit en een verlofdag méér dan waard zijn gebleken.

Het technische Freekverhaal:

De gaskleppen worden gemaakt bij Bing, een fabriek die al sinds jaar en dag carburatie zaken e.d. maakt.
De gasklephuizen worden op een bank geflowed (luchthoeveelheid doorlaat afstellen) daarna verzegeld met een beetje blauwe lak en klaar, hier mag NOOIT meer aangedraaid worden.
Echter Herr Bing maakt geen sets (linker en rechter gasklephuis als set) maar elk gasklephuis wordt individueel geflowed.
De opening van de klep op stationair toerental is ongeveer 0,6 mm
In deze afstelling zit natuurlijk een tolerantie, ongeveer 0,05 mm.
Heb je nu de pech dat de ene gasklep 0,6 -0,05 mm is en de andere 0,6 mm +0,05 mm dan heb je een verschil bij stationair van 0,1 mm en dat merk je heel goed bij het stationair draaien.
Het probleem bij de dealer is dat ze dit niet "kunnen/mogen" verhelpen want ze mogen niet aan de aanslagschroeven draaien.
Vraag me niet waarom maar het is natuurlijk de grootste kolder.
Wat ik nu doe is de gaskleppen met de aanslagschroeven stationair afstellen op een verschil van 0 mBar.
De linker en rechter cilinder draaien precies even snel, Herr BMW doet dit dus niet omdat ze niet aan de schroeven mogen draaien.
Dan de gaskabels synchroon stellen op 2500 toeren en je hebt een heerlijk draaiende motor die je bij de dealer nooit gaat krijgen.

Het was nog donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTePXL9nImfRFQAJiuo_5DbyZxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwZcOQyCA9R7mzW58OPyErOH.jpg?f=fotoalbum_large

Als eerste mijn 2009 R1200GS uitlezen en syncen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXhiw8gGvd5RCfhqyZjqND-DN50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbLeXYmdS3rsXajPXzEAOM4D.jpg?f=fotoalbum_large

Toen Duncan zijn 2010 DOHC te grazen nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vcjp6AE0daF4PZocnN671M98CLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObYSEn0fUtcpphzrugxcb3C1.jpg?f=fotoalbum_large

plaatje nog van de Harmonizer waar de BMW's mee gesynced zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5pMbDWnbFBnQo10kd6vXtWKlj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jm5jMDgfmfRzzRbV8Qh057xY.jpg?f=fotoalbum_large

Parkeren bij ProefZeeland voor kibbeling en cola

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWq2rViz9k_kr4HNPwY8zQ0Bgtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsuh4rtUBV1bWMMGonkFZMCh.jpg?f=fotoalbum_large

Duncan< >Fraggert

2 blije GS-ers in het zonnetje op een terras, wat een topdag *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdoXDBDL6y4bg-SDav0VRaT4tns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rEwZ1AV9QCI5hUFAOg2VieNE.jpg?f=user_large

En dan nu op zoek naar een setje nieuwe banden want die, door de vorige eigenaar, vierkant gereden Tourance's gaan eraf :P .......ik denk een setje Dunlop Roadsmart 4 of Conti RoadAttack, eest maar eens lekker asfaltkilometers maken op de GS voor ik naar een 80/20 of 60/40 band ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
GSX-MAN schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:34:
Duidelijkheid over de middenbok: het ligt blijkbaar aan de Hyperpro-vering dat het wiel nu niet loskomt. Zit wat in.
Klinkt plausibel :Y
Had ik met de Vespa ook last van met de andere/betere vering.

En die oordopjes:
Ik had laatst van die Alpine race dopjes ergens gewonnen met een Loterij actie.
Dempen vele merken slechter dan gewone schuimpjes en ook slechter dan mijn op maat gemaakte doppen.
1 keer gebruikt dus, maar bij de eerste stop meteen gewisseld voor schuimpjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Haha vriend van mijn pa rijdt dakar (laatste keer team Ginaf dacht ik) in de trucks en die bouwt voor zijn werk race trucks en dat soort campers.
Dat is een dure hobby zo'n camper, meeste klanten verkopen hun huis en schaffen dan zo'n bakbeest aan om de wereld te gaan verkennen, heb je een beetje een idee van kostenplaatje :'(

Maar die motor drager heb ik nog nooit gezien, dat is wel echt heel sexy. Hij knoopt nu steeds een oude DR of XT achterop voor het "supermarkt verkeer" heen en weer. Maar op deze manier kan je eigenlijk elke motor wel meenemen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Lijkt wel een gemodificeerde laadklep. Slim bedacht!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kneusteun
Had een bescherm kap voor de koplamp besteld maar kreeg een fluor gele, dat zag er niet echt uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY9blYv1Dap_XPGxhch7JEcbQwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xw2xnKbOjHtrBu8GMXs656rh.jpg?f=fotoalbum_large

Nu de normale erop gezet en dat is toch wel ietsje minder kerstboom 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7IdUirzPWKLva2BiyTt6S0Eg6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKTmXuXvu6A1V4UMDdXYRU4k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Laatst eens een blik geworpen op mijn achterband (Versys 1000) en zag dat die bijna aan vervanging toe is. Zeker met het oog op het najaar met meer natte wegen.

Beetje gegoogled en kwam eigen twee banden tegen die telkens genoemend worden als testwinnaar. De Pirelli Angel GT2 en de Michelin Road 6. Echter ongeveer een jaar geleden was de voorband als versleten en toen vervangen door een Bridgestone T32.

Heb twee motorzaken hier in de buurt een berichtje gestuurd. De ene zegt dat hij ten zeerste aanraadt om zowel voor als achter hetzelfde type band te plaatsen. De ander zegt dat het de voorkeur heeft maar zeker niet verplicht.

Ik kan achter er natuurlijk ook weer een Bridgestone op gooien maar ik vind het ook wel leuk om een nieuwe band te proberen. Lees dat de Angel GT2 wat speelser zou zijn.

Wat zouden jullie doen?
  1. Achter gewoon een ander merk band er op leggen.
  2. Voor en achter vervangen voor een ander merk.
  3. Bij Bridgestone blijven en dus niks nieuws proberen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
13art schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:11:
Laatst eens een blik geworpen op mijn achterband (Versys 1000) en zag dat die bijna aan vervanging toe is. Zeker met het oog op het najaar met meer natte wegen.

Beetje gegoogled en kwam eigen twee banden tegen die telkens genoemend worden als testwinnaar. De Pirelli Angel GT2 en de Michelin Road 6. Echter ongeveer een jaar geleden was de voorband als versleten en toen vervangen door een Bridgestone T32.

Heb twee motorzaken hier in de buurt een berichtje gestuurd. De ene zegt dat hij ten zeerste aanraadt om zowel voor als achter hetzelfde type band te plaatsen. De ander zegt dat het de voorkeur heeft maar zeker niet verplicht.

Ik kan achter er natuurlijk ook weer een Bridgestone op gooien maar ik vind het ook wel leuk om een nieuwe band te proberen. Lees dat de Angel GT2 wat speelser zou zijn.

Wat zouden jullie doen?
Zolang het dezelfde soort banden zijn (wat alle moderne banden zijn) is het geen enkel probleem.. gooi je er een crossply band op is het een ander verhaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Zolang het dezelfde soort banden zijn (wat alle moderne banden zijn) is het geen enkel probleem.. gooi je er een crossply band op is het een ander verhaal..
Kun je dat verder uitleggen, want wat zijn “dezelfde soort banden”? Even met een welgemeende “no offence” erachteraan :)

Ik denk dat je brommer rare dingen gaat doen met een TKC70 voor en een Road6 achter.

Ik meende ook dat bandenboeren hun profiel van de voor en achterband, wat betreft regenafvoer, op elkaar ontwerpen.

Mij zie je in elk geval niet met 2 verschillende banden op een brommer.

@13art

Maar goed, tot zover de bij mij bekende theorie. Enige tijd geleden is dit verhaal hier ook al eens ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
DrivinUCrazy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:53:
[...]

Die rest sloeg op onze vaste groep, Tim kent er daar inmiddels ook een aantal best goed van. ;)
Hoe dan ook, ik ben de tomtomrijder (nou ja, we zijn met 2 maar ik rijd meestal voor) en de rest is verstokte garminfan. Beide hebben zeker voor- en nadelen, maar het is een running gag om het andere merk af te kraken.

Met de huidige weersvoorspelling verwacht ik dat ik zondag ga rijden. Bij interesse, stuur me even een DM, regelen we daar de rest.
Waarschijnlijk komt het neer op iets als 9:00-10:00 paraat staan aan de Belgische of Duitse grens, en dan rijden we een kilometer of 300. Ik heb nog geen route of plan op dit moment. :)
DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fraggert schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Kun je dat verder uitleggen, want wat zijn “dezelfde soort banden”? Even met een welgemeende “no offence” erachteraan :)

Ik denk dat je brommer rare dingen gaat doen met een TKC70 voor en een Road6 achter.

Ik meende ook dat bandenboeren hun profiel van de voor en achterband, wat betreft regenafvoer, op elkaar ontwerpen.

Mij zie je in elk geval niet met 2 verschillende banden op een brommer.

@13art

Maar goed, tot zover de bij mij bekende theorie. Enige tijd geleden is dit verhaal hier ook al eens ter sprake gekomen.
Ik bedoel cross-ply en radial tyres ..
Maar een moderne band is bijna altijd radial.
En ja en noppen band met straat band mixen is niet aan te raden, maar 2 radial straat banden is in principe geen probleem..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:09:
Had een bescherm kap voor de koplamp besteld maar kreeg een fluor gele, dat zag er niet echt uit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind het wel wat hebben die fluo-kap :+
Waar heb je die besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Wat zouden jullie doen?
Toen ik mijn TDM 900 kocht zaten er 2 verschillende merken voor en achter en dat reed an sich wel. Toen moest de achterband vervangen worden en ben omdat Bridgestone toen moeilijker leverbaar was (bij Bikeshop Nul Tien) bevolen zij de Michelin Road 6 aan. Geen moment spijt gehad, met deze band ook voor het eerst zelfs met de stepjes tegen de grond in een bocht en in regen voelt het bijna alsof je over een droge weg rijdt. Mijn achterband is nu pas na zo'n 14k km's aan vervanging toe en m'n voorband nog lang niet. Dus dat zit ook goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44

Wat zouden jullie doen?
Kan het net als je bandenboeren al zeggen niet aanraden. Motorbanden van één type zijn op mekaar ontwikkeld en afgesteld qua vorm, karkas, profiel (waterafvoer) en compounds.

Met normaal rijden zal je weinig merken. Ga je wat steviger op het gas ga je zeker verschil merken in bochtgedrag. Als de achterkant dan zegt "he we hebben nog grip" en je voorband houdt het niet meer heb je een uitdaging. Andersom kan ook natuurlijk.

Dan het karkas, als je achterband slap is en voor stijf krijg je een hele rare bochtkarakteristiek. Hoeft nog niet zo hard te gaan wil je dat merken.

Heb met de auto een keer de ervaring gehad, hard karkas achter, zacht karkas voor, daar stond je mooi achterstevoren mee terwijl je de toegelaten snelheid aan houdt in een bocht.
Als die harde banden voor zouden zitten ga je van het gas af, want onderstuur > meer druk op de voorkant > meer grip. Doe je dat met de harde band achter heb je nog minder grip achter en ga je achterstevoren (en met je motor dus op je plaat).

Het kan allemaal goed gaan, maar voor mij geen 2 verschillende type banden meer op een voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Vind het wel wat hebben die fluo-kap :+
Waar heb je die besteld?
Gewoon bij ome ali, alleen moet je wel de hardware vervangen die roest al als je ernaar kijkt ;w

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swqq7JPtScCcKcYiuI0tR-G5kUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFx4n7Ms0DAGzOjp5ki3c5yw.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten vanaf de NC500!

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbuHUmCNemgfwbfJH6V0E6HPK2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgAB4RlfOf3znWyMWA3FP3Zb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe fiets mag in de startpost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 11:04

Wat zouden jullie doen?
Zou voor nieuwe gaan en dan de Michelin Road 6 of Dunlop Roadsmart IV. Twijfel zelf ook nog tussen die twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:40:
[Afbeelding]

Mijn nieuwe fiets mag in de startpost.
Wauw……gewoon wauw _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:11:
[...]

Zou voor nieuwe gaan en dan de Michelin Road 6 of Dunlop Roadsmart IV. Twijfel zelf ook nog tussen die twee.
Die Dunlop's zijn ook wel interessant ja. Lees her en der op reddit dat de Michelin's niet bepaald banden zijn die het lang volhouden (10k zouden ze niet halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
JanPedaal schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Goed geregeld!
Doet de me denken aan de verhalen van monteurs die werkte voor MXGP-teams. Die namen zo regelmatig een blok mee naar een GP. Waren natuurlijk wel een stuk minder zwaar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, je kinderen rijden ook motor! :+

(Die Soes ernaast lijkt wel een kinderfiets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:11:
[...]

Ik orienteer me ook op een nieuw set (R1200GS).

@13art
ik laat de Road 6 aan mij voorbij gaan, er zijn wat problemen met motoren die naar links trekken met deze band. Schijnbaar weet Michelin hier ook van en kun je onder garantie wisselen maar ik heb bij voorbaat geen zin in gezeik. But thats just me…..speelde dit niet dan stond de R6 ook op mijn lijst.

https://www.google.com/se...q=michelin%20+road+6+left

Nu kijk ik in elk geval ook naar de Dunlop Roadsmart 4 en Continental RoadAttack 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuk man, vergeet niet in john o groates van de beste fish and chips ter wereld te genieten, dikke aanrader *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 09:06
Fraggert schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:20:
[...]

Leuk man, vergeet niet in john o groates van de beste fish and chips ter wereld te genieten, dikke aanrader *O*
Die hoek helaas overgeslagen wegens tijdgebrek..

Als ik terug ben maak ik wel ff uitgebreidere post 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Joris748 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:56:
[...]

Leuk, je kinderen rijden ook motor! :+

(Die Soes ernaast lijkt wel een kinderfiets)
Dat is de sv van de vriendin.
Niet perse een kleine lichte fiets, volgens mij zelfs zwaarder dan de T7 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
13art schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:51:
[...]

Die Dunlop's zijn ook wel interessant ja. Lees her en der op reddit dat de Michelin's niet bepaald banden zijn die het lang volhouden (10k zouden ze niet halen).
Mijn RS gekocht met een versleten set van een voorloper van de Dunlop Roadsmart IV en ik rij alsnog de stepjes aan de vloer ermee (met een neutrale lichaamshouding houding, dat wel. Ben nog te noob voor afhangen ;)) Denk dat de nieuwe dan ook een prima band is en in de testen komt hij ook altijd als grote concurrent van de Michelins naar voren. De Pirelli's vallen voor mij af omdat ik op de FZ1 de voorloper daarvan had (Angel ST) en dat was echt drama als het asfalt niet kurkdroog was. Gleed alle kanten op in de herfst. En niet alleen achter 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:32:
[...]
De Pirelli's vallen voor mij af omdat ik op de FZ1 de voorloper daarvan had (Angel ST) en dat was echt drama als het asfalt niet kurkdroog was. Gleed alle kanten op in de herfst. En niet alleen achter 7(8)7
De reviews van de Angel GT2 zijn wat dat betreft vrij unaniem, namelijk dat ze goed blijven plakken aan het wegdek onder alle omstandigheden.

Maar goed, het lijkt er op dat het kiezen gaat worden tussen de Dumlops en de Pirelli's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
13art schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:51:
[...]

Dat ligt voor een groot deel aan je rijstijl. Ik kreeg verbaasde reacties toen ik zei na 8-9k wel klaar te zijn met welk setje dan ook (behalve de anakee adventure 14k!), waar de ander >20k uit eenzelfde set haalt.

Dus ik kijk naar alle andere factoren (grip in nat, grip onder hellingshoek, handling), maar niet naar wat anderen voor levensduur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Heel ander nieuws:

https://nieuwsmotor.nl/ni...roduceert-ninja-7-hybrid/

De eerste échte hybride motor van Kawasaki. Hopelijk verlengt dit de levensduur van de motor op zich voor de aankomende jaren waarin het verbruik van benzine bijna als halsmisdaad wordt beschouwd.
Ben vooral benieuwd naar de echte gebruikerservaringen ervan, dus dat duurt nog wel even.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWR6xr6DYeZDB0MfkeSDzcW7GIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3d6YsWZLGjp3CHin86IORyl.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een top weer was het!
Stukje TET Manderveen richting Drenthe gedaan. Beviel erg goed, veel meer kunnen gassen omdat je minder bij huizen langs gaat 👍
En mooie langere stukken mulzand/modder.

Slechts 1 Duitser tegengekomen maar er waren wel veel nieuwe sporen. Ik moet snel weer een GoPro mount fixen want kom toch echt gave stukken tegen, ook naast de track.

Edit: heb nu een wasbox onderweg gepakt, opzich wel handig maar bij thuiskomst zie je dat je de helft niet goed hebt gedaan… voordeel is wel dat je hem droog rijdt en dan pas stalt.

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 07-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Afscheid nemen bestaat… niet…

spoiler:
Maar toch een mondelinge overeenkomst bij een dealer voor deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osG3dSh3CHvJTekbJ0l-JRhZiXw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnCy6JfI1qV2WZymRvB90ixZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTqPI47lq66XFqQyOiWomJhEkSk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAWJrlBckT4VGys3CUdVL4z4.jpg?f=fotoalbum_tile

2600 km op de teller inclusief alle software matige opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 05:30
R0y. schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:09:
Afscheid nemen bestaat… niet…

spoiler:
Maar toch een mondelinge overeenkomst bij een dealer voor deze
[Afbeelding][Afbeelding]

2600 km op de teller inclusief alle software matige opties.
En? Hoe rijdt ie in vergelijking met huidige fiets?

I took the blue pill…

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSMIS16KJoUK3f5R8ChF8mx0oEU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9WmvvOvSySSLILS4c4XpqQQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ec5wv30o-9dud3F1REBEdBNbG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7A5txOEBugNkBOGTdyxUXad.jpg?f=fotoalbum_tile

Net voor de zomer de kawasaki versys 650 ingeruild.

Ik doe vaak lange stukken (180km naar r'dam) en de 650 voelde net te licht aan.

De duc multistrada is een 1200 met cruise control, elektronisch regelbare ophanging, handvat verwarming, grotere koffers, termignoni titanium lijn en ofc veel meer power 😎 de vriendin rijdt er ook mee, maar dan wel op motorstandje Urban.

Geruild bij de dealer, is een 2017 model met 43k km op. Enigste wat ik merk is dat 5e vaak moeilijk te pakken is, dus hierhoor gaat hij deze winter onder garantie binnen.

Ik rij al vlot 10 jaar en de kawasaki was mijn eerste nieuwe motor speciaal voor de lange stukken. De ducati voelt meer als een all rounder maar heb nog 3 projecten die op me wachten en dan heb ik van elke soort 1 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Dinsterzz92 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:23:
[Afbeelding][Afbeelding]

De duc multistrada is een 1200 met cruise control, elektronisch regelbare ophanging, handvat verwarming, grotere koffers, termignoni titanium lijn en ofc veel meer power 😎 de vriendin rijdt er ook mee, maar dan wel op motorstandje Urban.

Geruild bij de dealer, is een 2017 model met 43k km op. Enigste wat ik merk is dat 5e vaak moeilijk te pakken is, dus hierhoor gaat hij deze winter onder garantie binnen.

Ik rij al vlot 10 jaar en de kawasaki was mijn eerste nieuwe motor speciaal voor de lange stukken. De ducati voelt meer als een all rounder maar heb nog 3 projecten die op me wachten en dan heb ik van elke soort 1 :D
Prachtige fiets, veel plezier ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
https://camel-adv.com/products/t7-side-fairings

Moto camel heeft kappen voor de T7 gemaakt van het plastic zoals crossers hebben ipv abs. Dus kan veel taaier en minder snel kapot.

Benieuwd naar de eerste ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
[Afbeelding][Afbeelding]

Prachtige upgrade, maar de Kawa ‘te licht’??
Daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen. Toch ruim genoeg vermogen om op de snelweg 130 te rijden? En zwaar genoeg om niet teveel last van zijwind e.d. te hebben?
Volgens mij vooral een leuk argument om die Duc aan te kunnen schaffen… 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
FBTN schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

En? Hoe rijdt ie in vergelijking met huidige fiets?
Een stuk relaxter, mijn huidige motor gaat gewoon knetter hard. Dan rijd de motor ook het lekkerste. Dat koppel gebruiken is verslavend maar op ieder stukje tik je zo een snelheid aan dat ze niet alleen je RBW meenemen maar ook vaak de motor..

Die 890 rijd lekker rustig maar met voldoende karakter, tot rally mode aan gaat... Dan is het een soort mini superduke, zeker icm de quickshifter >:) Mocht die rally mode niet bestaan was het wel een twijfel geval geweest, nu kan ik makkelijk wisselen a.d.h.v. waar ik zin in heb.

En ik moet nu een klein bedrag bijleggen en heb er eigelijk gewoon een nieuwe motor voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[Afbeelding][Afbeelding]

ik vermaak me nog prima op de Versys 650 (wel een oudere dan jij had). Maar kan me zeker voorstellen dat als je langer afstanden rijdt, dat de Versys dan wat ligt is.
Snelweg is niet de sterkste kant. Al rij ik zo naar de andere kant van het land, de Diversion 900 kon dat beter en soepeler. De Versys is leuker op de binnenwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hkuit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:30:
[...]

Daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen. Toch ruim genoeg vermogen om op de snelweg 130 te rijden? En zwaar genoeg om niet teveel last van zijwind e.d. te hebben?
Vermogen voldoende ja, maar toch snap ik het dus wel.
Het trilt meer, turbulentie, smalle powerband, dus meer schakelen bij wisselende snelheden in het drukke snelweg verkeer.
Als ik meer snelweg zou gaan doen, dan zou ik er ook aan denken een andere motor te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 23:36
Hkuit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 00:30:
[...]

Autostrade zat ik op 6k toeren en had niet echt gevoel dat ik op een moto zat.
smal, licht en net niet genoeg power (en tankcapaciteit).
hiervoor altijd met 4 cilinders gereden, wat ook best wel een verschil maakt.

En stiekem misschien ook beetje excuus voor een duc te kopen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
Dinsterzz92 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:27:
[...]

Autostrade zat ik op 6k toeren en had niet echt gevoel dat ik op een moto zat.
smal, licht en net niet genoeg power (en tankcapaciteit).
hiervoor altijd met 4 cilinders gereden, wat ook best wel een verschil maakt.

En stiekem misschien ook beetje excuus voor een duc te kopen
Heel herkenbaar. Allemaal rationele argumenten om een emotionele aankoop te verdedigen >:)

:+

Veel plezier met het ding (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• VidaR-9
Heerlijk ritje gehad vanmiddag. Best wat andere motorrijders op de dijken. Was van plan gelijk wat foto’s te maken voor eventuele verkoop (en fun auto te kopen ipv motor), maar als ik dan weer zo’n rit heb dan twijfel ik toch weer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RilTtgHnECg8Su6DDJ6o7Hd-8Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJ0Wt5P2o98Lamfn90Sjmjrb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:13:
Heerlijk ritje gehad vanmiddag. Best wat andere motorrijders op de dijken. Was van plan gelijk wat foto’s te maken voor eventuele verkoop (en fun auto te kopen ipv motor), maar als ik dan weer zo’n rit heb dan twijfel ik toch weer..

[Afbeelding]
Tja, een leuke auto is ook leuk.. maar ondanks dat mijn auto leuk is (BMW 550i E61, 4.8l V8), rijd ik veel liever motor dan auto. Is er geen goedkope fun auto die je leuk vindt, bijv een MX5? Dan kan je je GS houden en heb je beide :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
VidaR-9 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 17:13:

[Afbeelding]
Ziet er toch best maf uit zo’n GS van de voorkant. Beetje overgewicht. Verkopen maar en inruilen voor een jonger, strakker, slanker model :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@noes het is meer praktisch. Een leuke auto kan ik véél vaker pakken dan de motor.
gebruikershaes schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Ziet er toch best maf uit zo’n GS van de voorkant. Beetje overgewicht. Verkopen maar en inruilen voor een jonger, strakker, slanker model :>
Ik hou er juist van! Een beetje road presence.

En ik heb al heel wat gereden, maar niks dat hieraan kan tippen voor mij.

Maar als een motor blijft ga ik waarschijnlijk wel voor iets ranker model, de 1300GS.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zo, ik heb vandaag heerlijk gereden. Nog wat mensen achter me aan gehad ook, waaronder twee van hier. Om die reden heb ik niet direct de mooiste route uit het repertoire uitgezocht (eerlijk is eerlijk), maar wel een praktische: de minste wegwerkzaamheden, een mooie afstand, een paar prachtige weggetjes erin, en voldoende gelegenheden om even te stoppen.

@MichielK71 @WilbertNeems Bedankt voor het trouw volgen vandaag!

En het schijnt dat ik me niet altijd aan de verkeersregels houd, of dat ik er op zijn minst wat soepel mee omga. Heb ik me laten vertellen. O-)

Nu moet ik wel echt de motor eens poetsen want dit is wel écht vies. :X -O-

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-10-2023 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh ja, en de mensen die met in-ear oordoppen muziek luisteren en denken dat dat hun gehoor beschermt: denk nog maar een keer. Ik moest even een stukje testen ivm de aankomende rijvaardigheidstraining, maar dat is dus echt kansloos. De eerstvolgende mogelijkheid maar weer gestopt en de otoplastieken terug in gedaan.

Belangrijkste was dat ik geen drukpunten kreeg, dus tijdens die ene dag training zal het wel goed genoeg zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Hier stond de KTM in de stalling, want ivm een operatie aan de schouder dacht ik: 6 weken rust en dan is het midden november.

Daar dacht de chirurg anders over ("Niet rijden? Nee joh, als jij pijnvrij kan fietsen en autorijden kun je ook op de motor stappen hoor, geen probleem. Wat rijd je?")

Beter, dus zo geschiedde vandaag, rondje bloembollen in Zuid Holland, leuke rit met een mooi groepje 🙂

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 18:57:
@noes het is meer praktisch. Een leuke auto kan ik véél vaker pakken dan de motor.

[...]

Ik hou er juist van! Een beetje road presence.

En ik heb al heel wat gereden, maar niks dat hieraan kan tippen voor mij.

Maar als een motor blijft ga ik waarschijnlijk wel voor iets ranker model, de 1300GS.
Je rijdt een GS, daar kan je serieus veel op meenemen :Y. Wordt alleen moeilijker als je meer dan 1 passagier mee wil nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
noes schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:10:
[...]

Je rijdt een GS, daar kan je serieus veel op meenemen :Y. Wordt alleen moeilijker als je meer dan 1 passagier mee wil nemen ;)
Haha true. Maar doe veel ritjes met m’n zoontje van 6 van/naar school of z’n moeder. Duurt nog wel paar jaar voor die mee kan op de motor 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

VidaR-9 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:17:
[...]

Haha true. Maar doe veel ritjes met m’n zoontje van 6 van/naar school of z’n moeder. Duurt nog wel paar jaar voor die mee kan op de motor 😜
Fair point ja.. dan maar een MX5, Z3/4 of andere leuke roadster ernaast :*)

Pagina: 1 ... 33 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.