Of een EML, een LBS, een Tripteqnoes schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:41:
[...]
Fair point ja.. dan maar een MX5, Z3/4 of andere leuke roadster ernaast
Gisteren een hunebedden route gereden in Drenthe in een vrij grote groep (21 sterk), ik vond het vermoeiender dan ik had verwacht, het was ook wat adrenaline-voller dan ik had gedacht... m'n oom had deze route gepland, over klinker/keiwegen, een zandweg en wel wat asfalt. Ik kneep hem wel op 't zand maar eind goed al goed 
kei/zand weg:
/f/image/cNbnfVnwPqGi8hI4XOTsYd2P.png?f=fotoalbum_large)
Zandweg
:
/f/image/A62dGnM2QbWeLHYzQMucaFCA.png?f=fotoalbum_large)
Parkeerplek foto's:
:strip_exif()/f/image/AT3KpsHzAH1TnOiswWBpAzwn.jpg?f=fotoalbum_large)
kei/zand weg:
/f/image/cNbnfVnwPqGi8hI4XOTsYd2P.png?f=fotoalbum_large)
Zandweg

/f/image/A62dGnM2QbWeLHYzQMucaFCA.png?f=fotoalbum_large)
Parkeerplek foto's:
:strip_exif()/f/image/AT3KpsHzAH1TnOiswWBpAzwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MFIHAoQ1vCmyFqCOYXSXn9nX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is weer op een andere manier ernaast
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
@RubjeMazter 21 man is niet een vrij grote groep, dat is een hele grote groep. Hier in mijn gemeente zijn inmiddels alle wegen die door allroads en crossmotoren werden gebruikt gesloten. Om twee redenen: de échte hardrijders en grote groepen.
En ik kan me dat ook nog wel voorstellen als die wegen gedeeld worden met voetgangers en fietsers, hoe spijtig ik het ook vind.
Aan de motoren te zien was het trouwens niet echt een verzameling typische allroads, had iedereen dit soort wegen ook daadwerkelijk verwacht?
En ik kan me dat ook nog wel voorstellen als die wegen gedeeld worden met voetgangers en fietsers, hoe spijtig ik het ook vind.
Aan de motoren te zien was het trouwens niet echt een verzameling typische allroads, had iedereen dit soort wegen ook daadwerkelijk verwacht?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lijkt me wel een toffe route zoRubjeMazter schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:33:
Gisteren een hunebedden route gereden in Drenthe in een vrij grote groep (21 sterk), ik vond het vermoeiender dan ik had verwacht, het was ook wat adrenaline-voller dan ik had gedacht... m'n oom had deze route gepland, over klinker/keiwegen, een zandweg en wel wat asfalt. Ik kneep hem wel op 't zand maar eind goed al goed
kei/zand weg:
[Afbeelding]
Zandweg:
[Afbeelding]
Parkeerplek foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar 21 rijders in een groep..
Dat zijn er echt te veel.
Onnodige gevaarzetting voor de rijders zelf maar ook voor mede weggebruikers.
En het is niet eens leuk rijden met zo een grote colonne. Dus het waarom van die grote groep ontgaat me een beetje.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
21 rijders en dan off-road.... man man man. En maar afvragen waarom steeds meer leuke wegen voor motorrijders worden afgesloten. Jullie hebben je collega-motorrijders hiermee een slechte dienst bewezen, bedankt!
De islam kan uw vrijheid schaden
Miss ben ik jullie wel tegengekomen gisteren. Er kwam geen eind aan de groep. M’n hand werd moe van iedereen groetenRubjeMazter schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:33:
kei/zand weg:
[Afbeelding]
Zandweg:
[Afbeelding]
Parkeerplek foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nu een paar duizend de GT2's onder mijn GSX-S1000 zitten. Ben t.o.v. de vorige Dunlop Roadsport 2 hoger gegaan (50 naar 55), maar ze zijn alsnog een stuk langzamer met het in de bochten vallen. Hierdoor voelt hij heel stabiel aan, maar het speelse is weg.13art schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
De reviews van de Angel GT2 zijn wat dat betreft vrij unaniem, namelijk dat ze goed blijven plakken aan het wegdek onder alle omstandigheden.
Maar goed, het lijkt er op dat het kiezen gaat worden tussen de Dumlops en de Pirelli's.
Wel merk ik dat hij zowel op droog als nat veel grip heeft, ook op wegen waar een beetje viezigheid op ligt. Wij rijden vrij veel, maar of ik de volgende set ook de GT2 neem weet ik nog niet zeker..
Dat en af en toe kom je van die mensen tegen die offroad gaan en geen Db killer lijken te willen gebruiken.Wokschotel schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:56:
21 rijders en dan off-road.... man man man. En maar afvragen waarom steeds meer leuke wegen voor motorrijders worden afgesloten. Jullie hebben je collega-motorrijders hiermee een slechte dienst bewezen, bedankt!

Kwam laatst iemand tegen die ik al van heel ver aan hoorde komen... dan vind ik het niet gek dat mensen gaan lopen klagen. Zeker omdat er al snel 40 man per dag langs komt op de juiste dagen.
Gaaf man, leuk om te zien! Ik hoop dat jullie lol hebben gehad! Ook leuk om te zien dat jullie met 'gewone' motoren over zand heen zijn gegaan.RubjeMazter schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 23:33:
kei/zand weg:
[Afbeelding]
Zandweg:
[Afbeelding]
Parkeerplek foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Had er graag bij geweest.
@de rest van motorrijden tweakers. Goed morgen allemaal!
@RubjeMazter ziet er uit als een leuke route. Dat is zo'n beetje het offroad niveau wat ik enkel nog maar doe tegenwoordig; het ruigere toch wat te onzeker voor geworden (zeker met wegbanden) - en dan kun je het beter niet doen naar mijn mening.
Is dit een "standaard" route die ik ergens kan vinden?
Is dit een "standaard" route die ik ergens kan vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door VidaR-9 op 09-10-2023 09:12 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De weggetjes die we reden waren aardig afgelegen en meer een soort 'afsnijweg' voor trekkers/tractoren dan echte wegen waar andere weggebruikers ook kwamen. Er was zelfs een weg waar ik dacht 'huh dit loopt toch dood' en toen sloegen we het gras/zandweggetje inDrivinUCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:45:
@RubjeMazter 21 man is niet een vrij grote groep, dat is een hele grote groep. Hier in mijn gemeente zijn inmiddels alle wegen die door allroads en crossmotoren werden gebruikt gesloten. Om twee redenen: de échte hardrijders en grote groepen.
We hebben welgeteld 1 fietser gezien op de zandweg (die op het fietspad ernaast fietste) en 2 wandelaars op de keien weg, die ook naast de weg liepen op het zandgedeelte.En ik kan me dat ook nog wel voorstellen als die wegen gedeeld worden met voetgangers en fietsers, hoe spijtig ik het ook vind.
We waren wel ingelicht dat er klinkers/keien & een klein stukje zandweg inbegrepen waren in de route. M'n vader en ik knepen 'm ook al een beetje maar m'n oom had ons gerustgesteld dat het wel meevielAan de motoren te zien was het trouwens niet echt een verzameling typische allroads, had iedereen dit soort wegen ook daadwerkelijk verwacht?
@Wokschotel Nou nou, de 'weg' in het bovenste plaatje hield al op bij de bomenrij, de zandweg duurde voor m'n gevoel een eeuwigheid maar was volgens mij ook maar 600m. Het was voornamelijk asfalt & klinkerwegen van dorp naar dorp die we hebben gereden21 rijders en dan off-road.... man man man. En maar afvragen waarom steeds meer leuke wegen voor motorrijders worden afgesloten. Jullie hebben je collega-motorrijders hiermee een slechte dienst bewezen, bedankt!
@gebruikershaes Daar kan ik me best wat bij voorstellenMiss ben ik jullie wel tegengekomen gisteren. Er kwam geen eind aan de groep. M’n hand werd moe van iedereen groeten. Mooie route zo te zien.
@kneusteun bedoel je met 'Db' een decibel-killer? Er waren voornamelijk wat oudere meneren aanwezig en we scheurden er ook niet over. We hadden ook afgesproken dat er 2 stops zouden zijn, we gingen ook als groep weg maar kwamen met kleine groepjes aan op de pauze punten. We blokkeerden geen wegen en hielden ons verder ook aan de verdere verkeersregels.Dat en af en toe kom je van die mensen tegen die offroad gaan en geen Db lijken te willen gebruiken.
Ik heb afgelopen weekend mijn Monster 821 weer opgehaald bij de dealer en ben overgestapt van de Diablo Rosso III naar de Angel GT II, ik heb er pas een half uur op gezeten dus ik kan er nog niet veel zinnigs over zeggen, maar ik vond in ieder geval de eerste indruk van de Angel GT II wel heel aangenaam.Bioflap schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Ik heb nu een paar duizend de GT2's onder mijn GSX-S1000 zitten. Ben t.o.v. de vorige Dunlop Roadsport 2 hoger gegaan (50 naar 55), maar ze zijn alsnog een stuk langzamer met het in de bochten vallen. Hierdoor voelt hij heel stabiel aan, maar het speelse is weg.
Wel merk ik dat hij zowel op droog als nat veel grip heeft, ook op wegen waar een beetje viezigheid op ligt. Wij rijden vrij veel, maar of ik de volgende set ook de GT2 neem weet ik nog niet zeker..
Ik herken wel wat je zegt over het in de bocht vallen, het zijn geen hele zenuwachtige banden zoals de Diablo Rosso's, maar juist wat neutraler.
Ah, fijn dat jij hetzelfde gevoel hebt. Ze zijn inderdaad heel neutraal waardoor het gevoel ook anders is.UTwizard schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:31:
[...]
Ik heb afgelopen weekend mijn Monster 821 weer opgehaald bij de dealer en ben overgestapt van de Diablo Rosso III naar de Angel GT II, ik heb er pas een half uur op gezeten dus ik kan er nog niet veel zinnigs over zeggen, maar ik vond in ieder geval de eerste indruk van de Angel GT II wel heel aangenaam.
Ik herken wel wat je zegt over het in de bocht vallen, het zijn geen hele zenuwachtige banden zoals de Diablo Rosso's, maar juist wat neutraler.
Viel mij al wel op dat ik de randjes van de harde compound voel als ik met m'n hand over de band ga. Heb er nu 3000km mee gereden, en wil best wel gast geven bij het uitkomen van de bocht. Ben benieuwd hoeveel ik er mee ga halen
@RubjeMazter oh dat was niet naar u specifiek bedoelt.
Maar meer dat het off-roaden nu al flink onder vuur ligt en veel wordt afgesloten.
Bij Lochem van het weekend ook weer stukje (op een kut plek) afgesloten. (Was best zoeken om er op legale manier omheen te rijden 😓)
Dus ik snap de reacties van mensen die schrikken van een roep met 21 man. Maar ik denk dat je wel duidelijk hebt gemaakt dat het geen Tet toch was 👌😄
Maar meer dat het off-roaden nu al flink onder vuur ligt en veel wordt afgesloten.
Bij Lochem van het weekend ook weer stukje (op een kut plek) afgesloten. (Was best zoeken om er op legale manier omheen te rijden 😓)
Dus ik snap de reacties van mensen die schrikken van een roep met 21 man. Maar ik denk dat je wel duidelijk hebt gemaakt dat het geen Tet toch was 👌😄
@kneusteun hoewel ik ook motor rijd, denk ik dat je @RubjeMazter bedoeld 
Ik heb al enige tijd niet meer mijn gezicht laten zien hier in het topic.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Sorry, zat in een meeting te typen, blijkbaar bij beide niet opgeletRubman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:49:
@kneusteun hoewel ik ook motor rijd, denk ik dat je @RubjeMazter bedoeld
Was voornamelijk asfalt en klinkerwegen hoor, het was maar een klein beetje offroad. Genoeg voor de adrenalineboost, dat welVidaR-9 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:12:
@RubjeMazter
Dat is zo'n beetje het offroad niveau wat ik enkel nog maar doe tegenwoordig; het ruigere toch wat te onzeker voor geworden (zeker met wegbanden) - en dan kun je het beter niet doen naar mijn mening.
Bij deze (als het goed is) een linkje naar het .gpx bestand van de route.Is dit een "standaard" route die ik ergens kan vinden?
@gebruikershaes

@RubjeMazter ik vind met 3 rijden als een crowd. 
Aan de banden te zien, was niet iedereen goed voorbereid op offroad.

goed besluit, mis je weinig aan.. vanaf Tongue word het het mooistFrantic schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Die hoek helaas overgeslagen wegens tijdgebrek..
Als ik terug ben maak ik wel ff uitgebreidere post 🤓
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vaak ben je té bang....Jolke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:
@RubjeMazter ik vind met 3 rijden als een crowd.
Dat soort paden rijd ik ook wel eens (ook met een groepje achter me aan
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Exact wat @Will_M zegt; het was wel te doen, niet te snel rijden, langzaam afremmen als je moet remmen en vooral 'dom' door laten rollen. Beetje als met fietsen als 't glad is; rechtdoor is 't allerbeste, niet ineens gas gaan geven, gaan remmen of gaan sturen. Iedereen kwam er ook goed doorheen
Mwoah, wij hebben in Scandinavië wel op slechtere wegen en in slechter weer gereden met straatbanden. Ook flinke stukken die achteraf ook tot de TET bleken te horen. Met een beetje beleid kan je op straatbanden heel ver komen op onverharde wegen.Jolke schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:19:
[...]
Nice! Routes in het noorden altijd welkom 🤗RubjeMazter schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
Was voornamelijk asfalt en klinkerwegen hoor, het was maar een klein beetje offroad. Genoeg voor de adrenalineboost, dat wel![]()
[...]
Bij deze (als het goed is) een linkje naar het .gpx bestand van de route.
@gebruikershaes
Dat was ook de grootste motivator om die hoek over te slaanToolkiT schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:25:
[...]
goed besluit, mis je weinig aan.. vanaf Tongue word het het mooist
Denk dat je de hele TET in Nederland gewoon doorkomt op straatbanden als het paar dagen droog is geweest.Waaj schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Mwoah, wij hebben in Scandinavië wel op slechtere wegen en in slechter weer gereden met straatbanden. Ook flinke stukken die achteraf ook tot de TET bleken te horen. Met een beetje beleid kan je op straatbanden heel ver komen op onverharde wegen.
In Brabant was het op begeven moment wel 30 cm diep mul zand. Dat is wel werken dan xD Of het fietspad pakken ;Pkneusteun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Denk dat je de hele TET in Nederland gewoon doorkomt op straatbanden als het paar dagen droog is geweest.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
fietspad pakken is wel het veiligst_eLMo_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:54:
[...]
In Brabant was het op begeven moment wel 30 cm diep mul zand. Dat is wel werken dan xD Of het fietspad pakken ;P
Maar dat mag niet!
Op de een of andere manier permitteer ik me op de motor meer vrijheden dan in de auto. Ben ik de enige daarin?

Op de een of andere manier permitteer ik me op de motor meer vrijheden dan in de auto. Ben ik de enige daarin?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wegafsluitingen vanwege opbrekingen / werkzaamheden gelden toch ook nooit voor motorrijders, althans in Dld. stoor ik me er in 't weekend met de motor eigenlijk nooit aanDrivinUCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:14:
Maar dat mag niet!![]()
![]()
Waar een Wil(l_M) is, is een weg. Er is dus een weg... Dan kan ik er ook rijden

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-10-2023 16:30 ]
Precies, zodra er een bordje staat "uitgezonderd aanwonenden" dan kan ik er vrijwel zeker wel langs.
Zodra de zandhopen en graafmachines dwars op de weg staan, wordt de hint wel duidelijk genoeg.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de aanwonenden ons een sluiproute wijzen, soms nota bene door hun eigen tuin (!), zodat we er toch langs kunnen.
Of werkzaamheden met verkeerslicht waar er in het weekend vrijwel geen verkeer komt. Als ik het einde van de werkzaamheden al kan zien ga ik niet altijd minuten blijven wachten.
Zodra de zandhopen en graafmachines dwars op de weg staan, wordt de hint wel duidelijk genoeg.
Het zou ook niet de eerste keer zijn dat de aanwonenden ons een sluiproute wijzen, soms nota bene door hun eigen tuin (!), zodat we er toch langs kunnen.
Of werkzaamheden met verkeerslicht waar er in het weekend vrijwel geen verkeer komt. Als ik het einde van de werkzaamheden al kan zien ga ik niet altijd minuten blijven wachten.
Je bedoelt als het stoplicht op rood staat maar je ziet hem niet, staat hij dan wel op rood?DrivinUCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:33:
Nee, dat ben je niet. Ik ben voor mezelf nog altijd zoekende in wat nou passend is voor een motorrijder en wat algemeen geaccepteerd wordt en wat toch meer als asociaal gezien wordt. Tussen de files doorrijden tussen de twee meest linker banen is duidelijk, maar daarna wordt het toch wel een wat vaag gebied.DrivinUCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:14:
Maar dat mag niet!![]()
![]()
Wat als er verkeer op één baan vast staat. Sluit je netjes achteraan, ga je over de vluchtstrook of ga je over de redresseerstrook. Dat laatste doe ik meestal. Uiteraard wel rustig rijdend en alleen als er plek is.
Wanneer de uitvoegstrook vol staat sluit je dan achteraan? Of ga je zo snel mogelijk de vluchtstrook op? Of rijd je door tot aan het einde en voeg je dan voorzichtig en rustig in tussen/naast het andere verkeer?
Bij dit laatste voorbeeld vind ik het asociaal als een automobilist dit doet (soms zie je mensen zelfs weer invoegen op de snelweg om vervolgens zich er tussen te proppen aan het einde) vind ik het vrij asociaal. Maar als motorrijder weer niet. Vrij krom, en ik denk dat het komt omdat je als motorrijder veel makkelijker overal tussen kan zonder dat je medeweggebruikers allerlei kapriolen moeten uithalen om een andere auto er tussen te laten.
Vluchtstrook doe ik echt zelden, die vind ik echt voor nood. Tenzij het opeens vast loopt (éénbaans, dan wil ik wel eens een klein stukje vluchtstrook pakken om niet de achterste te zijn, maar dan voeg ik vaak na een aantal auto's er wel weer in maar dan ben ik in ieder geval uit de gevaarszone voor het geval achteropkomend verkeer niet op let.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Een stoplicht is altijd roodWilbertNeems schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:09:
[...]
Je bedoelt als het stoplicht op rood staat maar je ziet hem niet, staat hij dan wel op rood?
@13art Om op de laatste alinea uit je laatste post hierboven even in te haken: Een vluchtstrook is alléén bedoeld om 'te vluchten' en daarmee dus ook bedoeld als een laatste redmiddel voor bestuurders van motorvoertuigen zodat ze hun motorvoertuig veilig tot stilstand kunnen gaan brengen in geval van nood.
Persoonlijk vind het niet echt héél erg als andere mensen daar anders over denken en dus dat stukje weg alsnog als rijbaan gaan gebruiken. Meestal zie je die mensen een paar kilometer verderop daarna wel stil staan doordat er een band stuk gereden is op de 'zooi' welke er meestal op die 'vlucht' strook aan asfalt aanwezig is.
Persoonlijk vind het niet echt héél erg als andere mensen daar anders over denken en dus dat stukje weg alsnog als rijbaan gaan gebruiken. Meestal zie je die mensen een paar kilometer verderop daarna wel stil staan doordat er een band stuk gereden is op de 'zooi' welke er meestal op die 'vlucht' strook aan asfalt aanwezig is.
Op alle A-wegen word minimaal 1x per maand de vluchtstrook schoongemaakt door RWS. Al is het maar zodat de ambulances geen lekke band rijden, haha.
Maar eens, over de vluchtstrook ga ik nooit! Of, toch wel! Als het hele klaverblad vast staat is de redresseer strook vaak geen optie ivm in/uitvoegers.
Maar klaverbladen komen steeds minder voor, alles is fly over/under nu.
Maar eens, over de vluchtstrook ga ik nooit! Of, toch wel! Als het hele klaverblad vast staat is de redresseer strook vaak geen optie ivm in/uitvoegers.
[ Voor 11% gewijzigd door _eLMo_ op 09-10-2023 18:48 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ja, en daar ging weer een beetje van 'de FUN' voor veel motorrijders op een doordeweekse zondagochtend_eLMo_ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:47:
Op alle A-wegen word minimaal 1x per maand de vluchtstrook schoongemaakt door RWS. Al is het maar zodat de ambulances geen lekke band rijden, haha.
Het blijft overigens grappig dat je op de toe- en afritten naar een A weg gewoon 130Km/h mág rijden en dat 'de politie' daar ooit anders over denkt, zelfs als je ze er ter plekke op wijst dat het bord wat de beperking naar 100Km/h tijdens bepaalde tijden aangeeft pas verderop áán die 'A' weg geplaatst is
Een bordenjungle in NL?... Hoe kom je er bij
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-10-2023 20:45 ]
Nee, en heel vaak kom je er ook mee weg. (hoewel ik geen auto rij)DrivinUCrazy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:14:
Maar dat mag niet!![]()
![]()
Ik weet niet wat het is maar als je gewoon vriendelijk bent kom je met achterlijk veel weg.
Heb wat fietspad betreft een keer een auto ingehaald over rechts door door de berm te knallen en het fietspad te gebruiken om in te halen. Agent snapte het prima, mijn uitleg was dat die oude dame 60 reed op een weg waar 80 is toegestaan en vaak 100+ wordt gereden. Er zitten daar "blinde" bochten door het bos waar je doorheen slingert en dan wil ik niet tussen twee auto's komen die met 60km/h verschil rijden.
En zo tal van voorbeelden, als je alles gewoon netjes en kalm doet met voertuig beheersing kom je echt met veel weg. En hier in de provincie nog net wat meer denk ik.
in al mijn tijd tot nu toe nog maar 1 prent gehad en ik denk 15 keer staande gehouden voor een gesprekje of soms een tik op de vingers, maar altijd wel schappelijk en gezellig. Ook wel eens daarna samen een bammetje en peukie gedaan en babbelen over motoren of onzin wetten
Ik heb nu enkele dagen zonder gereden en het effect is een stuk minder geworden. Waar ik eerder het vizier gedeeltelijk open moest zetten en rijden kan het vizier nu dicht blijven.
Perfect is het niet, maar dat zal lastig worden of overstappen op contactlenzen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Zo vaak ben ik nog niet eens staande gehouden, en het aantal boetes kan ik ook wel op een hand tellen. En inderdaad, nog even staan kletsen doet het ook altijd goed.kneusteun schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:19:
[...]
Nee, en heel vaak kom je er ook mee weg. (hoewel ik geen auto rij)
Ik weet niet wat het is maar als je gewoon vriendelijk bent kom je met achterlijk veel weg.
Heb wat fietspad betreft een keer een auto ingehaald over rechts door door de berm te knallen en het fietspad te gebruiken om in te halen. Agent snapte het prima, mijn uitleg was dat die oude dame 60 reed op een weg waar 80 is toegestaan en vaak 100+ wordt gereden. Er zitten daar "blinde" bochten door het bos waar je doorheen slingert en dan wil ik niet tussen twee auto's komen die met 60km/h verschil rijden.
En zo tal van voorbeelden, als je alles gewoon netjes en kalm doet met voertuig beheersing kom je echt met veel weg. En hier in de provincie nog net wat meer denk ik.
in al mijn tijd tot nu toe nog maar 1 prent gehad en ik denk 15 keer staande gehouden voor een gesprekje of soms een tik op de vingers, maar altijd wel schappelijk en gezellig. Ook wel eens daarna samen een bammetje en peukie gedaan en babbelen over motoren of onzin wettenhet zijn net mensen.
Gopro oplossing gevonden.
Ik had eerder altijd een mount op mijn borst, maar bij de yammie is dan 80% van je beeld onbruikbaar door ruit etc. die vrij hoog staan.
1 google search verder:
https://www.printables.co...iant-pro-gopro-chin-mount
Net geprint en dan ben ik benieuwd hoe goed dit in 1x past.
Ik had eerder altijd een mount op mijn borst, maar bij de yammie is dan 80% van je beeld onbruikbaar door ruit etc. die vrij hoog staan.
1 google search verder:
https://www.printables.co...iant-pro-gopro-chin-mount
Net geprint en dan ben ik benieuwd hoe goed dit in 1x past.
Ik ben ook benieuwd hoeveel letsel dat bij een crash veroorzaakt.
Slecht idee... Hoe laat?
Amper gok ik, het is petg en broos genoeg dat ie er instant afknapt.GSX-MAN schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:55:
Ik ben ook benieuwd hoeveel letsel dat bij een crash veroorzaakt.
Ik denk weinig anders dan een mount aan de zijkant van abs van GoPro zelf.
Ik ben zelf vrij huiverig met dingen aan mijn helm aanbrengen, maar het zal vast wek goed gaan. Verder heb ik voor vakanties wel een camera overwogen, maar daarvoor zijn mijn ritten eigenlijk te saai. En de minder saaie ritten moeten misschien maar gewoon niet vastgelegd worden.kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:27:
[...]
Amper gok ik, het is petg en broos genoeg dat ie er instant afknapt.
Ik denk weinig anders dan een mount aan de zijkant van abs van GoPro zelf.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik zal deze voornamelijk gebruiken voor wat offroad filmpjes.GSX-MAN schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Ik ben zelf vrij huiverig met dingen aan mijn helm aanbrengen, maar het zal vast wek goed gaan. Verder heb ik voor vakanties wel een camera overwogen, maar daarvoor zijn mijn ritten eigenlijk te saai. En de minder saaie ritten moeten misschien maar gewoon niet vastgelegd worden.
Op de weg neem ik niet zoveel op, maar als je alleen op pad bent wil je thuis wel laten zien wat er voor een leuks gebeurd is.
Ik heb ook nog een drone liggen waarbij ik die follow functie wel een keer wil testen, lijkt me wel mooi dat dat ding meevliegt zijwaarts als je over een zandweg knalt.
Zou je denken?
Ik heb niet veel ervaring met aanhoudingen hier in Duitsland. Van de zomer door het Zwarte Woud zelfs voor het eerst een controle ever gehad op een parkeerplaats. Daar was het inderdaad een praatje maken en je niet te druk maken. Daarmee wek je geen argwaan of gaan ze extra controleren. Bovendien was het gillend heet, en vol in de zon hadden zij het dus ook niet echt naar hun zin.
Ze keken niet eens naar de touwen waarmee ik mijn rol achterop had vastgezet. Alleen kijken of de duo-stepjes vastzaten.
Jij komt duidelijk niet vaak in Zwitserland

Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb geen enkele reden om met de motor in dat land te komen… ik heb wel een aantal redenen om NIET met de motor in dat land te komen.GSX-MAN schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:25:
[...]
Jij komt duidelijk niet vaak in Zwitserland![]()
Mooi land, vaak geweest maar je vergeet dat de dienders niet de wetten maken hè
Ik heb er familie, en toen ik dan toch mijn nieuwe motor ging proberen ben ik daar ook langs geweest. En er zijn qua wegen redenen genoeg om er te komen, maar eten, drinken en overnachten is er wel wat aan de prijzige kant. Daar heb ik dan geluk mee.kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Ik heb geen enkele reden om met de motor in dat land te komen… ik heb wel een aantal redenen om NIET met de motor in dat land te komen.
Met zeer veel motivatie, dat dan weer wel.Mooi land, vaak geweest maar je vergeet dat de dienders niet de wetten maken hèdie doen handhaving.
Slecht idee... Hoe laat?
Gisteren maar weer in de buidel getast en banden besteld. Ik ben voor de Dunlop Mutant gegaan, die een Mitas Sportforce achter en een Dunlop Sportmax voor gaan vervangen. De huidige banden zijn versleten, zeker na een rondje van 2.000 km door Eifel, Zwarte Woud, Zwitserland en Vogezen. Nog heel even en ik kan de slijtageindicatoren niet meer zien. Heel benieuwd naar de Mutant, het profiel is megavet.

Verder afgelopen week een middenbok en radiateurbeschermer gemonteerd, het verlanglijstje wordt langzaam afgevinkt.
Verder afgelopen week een middenbok en radiateurbeschermer gemonteerd, het verlanglijstje wordt langzaam afgevinkt.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik ben benieuwd wat de redenen zijn om er niet te komen (buiten de vrij hoge prijzen overal..). Ik weet dat ze vrij strak zijn op regels zijn regels. Maar in de 2500km die ik hier nu gereden heb ben ik ze nog nooit tegen gekomen..kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Ik heb geen enkele reden om met de motor in dat land te komen… ik heb wel een aantal redenen om NIET met de motor in dat land te komen.
Mooi land, vaak geweest maar je vergeet dat de dienders niet de wetten maken hèdie doen handhaving.
Als er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden hoor ik dat graag
Het komt er in veel gevallen ook op neer "hoe" je dat doet....op je achterwiel of met 120 dB er langs op gewoon ff voorzichtig zonder een partij hinder/gevaar te veroorzaken.13art schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:17:
[...]
Nee, dat ben je niet. Ik ben voor mezelf nog altijd zoekende in wat nou passend is voor een motorrijder en wat algemeen geaccepteerd wordt en wat toch meer als asociaal gezien wordt. Tussen de files doorrijden tussen de twee meest linker banen is duidelijk, maar daarna wordt het toch wel een wat vaag gebied.
Bij een gesloten brug over de dubbele streep heen naar voren......prima toch...maar er zijn zoveel scenario's waarin je afwijkend van een auto even wat kunt doen...maar alles is afhankelijk van de situatie ter plaatse wat nog wel en wat niet kan
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Mijn uitgangspunt is altijd: als ik er geen overlast mee veroorzaak dan kan het. Nu kan mijn definitie van overlast natuurlijk verschillen van anderen maar in het algemeen krijg ik geen boze reacties dus dat zal wel meevallenFraggert schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:48:
[...]
Het komt er in veel gevallen ook op neer "hoe" je dat doet....op je achterwiel of met 120 dB er langs op gewoon ff voorzichtig zonder een partij hinder/gevaar te veroorzaken.
Bij een gesloten brug over de dubbele streep heen naar voren......prima toch...maar er zijn zoveel scenario's waarin je afwijkend van een auto even wat kunt doen...maar alles is afhankelijk van de situatie ter plaatse wat nog wel en wat niet kan
precies........en wat je vooral niet mag vergeten zijn schrikreacties, want in de regel hebben we het hier wel over gedragingen/acties door "ons" die niet door iedereen verwacht (kunnen) worden.Waaj schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:54:
[...]
Mijn uitgangspunt is altijd: als ik er geen overlast mee veroorzaak dan kan het. Nu kan mijn definitie van overlast natuurlijk verschillen van anderen maar in het algemeen krijg ik geen boze reacties dus dat zal wel meevallen
zo'n drone lijkt me ook wel cool.kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:19:
[...]
Ik zal deze voornamelijk gebruiken voor wat offroad filmpjes.
Op de weg neem ik niet zoveel op, maar als je alleen op pad bent wil je thuis wel laten zien wat er voor een leuks gebeurd is.
Ik heb ook nog een drone liggen waarbij ik die follow functie wel een keer wil testen, lijkt me wel mooi dat dat ding meevliegt zijwaarts als je over een zandweg knalt.
Maar veel van de green lanes die ik rij zijn zo overgroeid dat ik vrees dat een drone of me kwijtraakt of in een struik blijft hangen..
Een insta360 staat wel op mijn wishlist.. maar die vind ik nog behoorlijk aan de prijs.
Beste rijders!
Sindskort heb ik eindelijk mijn motorrrijbewijs gehaald en een weekend op een BMW 750GS gereden. Dat beviel mij eigenlijk best wel goed dus ik ben nu aan het rond kijken voor zo'n type model. Welke modellen raden jullie aan? Ik zie veel 2de hands oudere modellen voor een leuke prijs maar bijvoorbeeld veel km's op de teller. Tot hoe ver is dit geen probleem voor zulke motoren? zijn er meer dingen waarop ik moet letten? budget max 7 duizend.
Alvast bedankt!
Sindskort heb ik eindelijk mijn motorrrijbewijs gehaald en een weekend op een BMW 750GS gereden. Dat beviel mij eigenlijk best wel goed dus ik ben nu aan het rond kijken voor zo'n type model. Welke modellen raden jullie aan? Ik zie veel 2de hands oudere modellen voor een leuke prijs maar bijvoorbeeld veel km's op de teller. Tot hoe ver is dit geen probleem voor zulke motoren? zijn er meer dingen waarop ik moet letten? budget max 7 duizend.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Rocg op 10-10-2023 13:07 ]
Gefeliciteerd (2x).Rocg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:08:
Beste rijders!
Sindskort heb ik eindelijk mijn motorrrijbewijs gehaald en een weekend op een BMW 750GS gereden. Dat beviel mij eigenlijk best wel goed dus ik ben nu aan het rond kijken voor zo'n type model. Welke modellen raden jullie aan? Ik zie veel 2de hands oudere modellen voor een leuke prijs maar bijvoorbeeld veel km's op de teller. Tot hoe ver is dit geen probleem voor zulke motoren?
Alvast bedankt!
Zonder budget en wensenlijstje krijg je denk ik niet het advies waar je op hoopt. Er zijn giga veel allroads, het is het meest populaire segment op dit moment. Mijn tip zou zijn gewoon langs te gaan bij dealers en te kijken, zitten en proefrijden op alles wat je interessant vindt. Dan blijven er vast een paar over, daar dan de voor- en nadelen van bekijken en verder huiswerk op doen (onderhoudsbehoeften, zwakke plekken etc). Dan kunnen we je vast verder helpen met je overwegingen (naja, anderen hier, ik zelf heb niks met allroads
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Met de motor hé! Dan zou ik liever naar Oostenrijk gaan en me wat minder gestrest voelen of alles wel op juiste tempo gaat.kevintjeb schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Ik ben benieuwd wat de redenen zijn om er niet te komen (buiten de vrij hoge prijzen overal..). Ik weet dat ze vrij strak zijn op regels zijn regels. Maar in de 2500km die ik hier nu gereden heb ben ik ze nog nooit tegen gekomen..
Als er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden hoor ik dat graag. Ze controleren wel soms de uitlaat hoorde ik, en dan is het gelijk afstappen als het niet klopt..
Zwitserland zou ik gewoon lekker kamperen en wandelen, maar ik ken mijzelf goed genoeg om daar op een motor te stappen. Dus gaat om mijn redenen om er weg te blijven, iedereen denkt er anders over gelukkig. Want het is een prachtig land!
Ja de drone is van werk, ooit aangeschaft voor een shot wat we nodig hadden.ToolkiT schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
zo'n drone lijkt me ook wel cool.
Maar veel van de green lanes die ik rij zijn zo overgroeid dat ik vrees dat een drone of me kwijtraakt of in een struik blijft hangen..
Een insta360 staat wel op mijn wishlist.. maar die vind ik nog behoorlijk aan de prijs.
Schijnt dat hij zelf aardig wat kan ontwijken! Maar het is nog best een pakket om mee te nemen.
Insta 360 is ook een goede! Ligt ook nog ergens 👌
Edit: ik had UK nog nooit bekeken maar dat is ook top offroad volgens mij. Of zijn daar stiekem ook wel veel regels en aandachtspunten?
[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 10-10-2023 13:06 ]
Yeah met de motor inderdaad. Ik woon hier en moet zeggen dat ik misschien nog wel steviger doorrijd dan in Nederland. Komt gok ik ook doordat de nieuwe motor meer power, en veel meer wind bescherming heeft..kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:01:
[...]
Met de motor hé! Dan zou ik liever naar Oostenrijk gaan en me wat minder gestrest voelen of alles wel op juiste tempo gaat.
Zwitserland zou ik gewoon lekker kamperen en wandelen, maar ik ken mijzelf goed genoeg om daar op een motor te stappen. Dus gaat om mijn redenen om er weg te blijven, iedereen denkt er anders over gelukkig. Want het is een prachtig land!
Het is wel dat je binnen de bebouwde kom gewoon ‘normaal’ moet doen, maar dat vind ik ook niet zo gek. In een enkele straat dorp staat gewoon een flitspaal voor 30km/ of 50km. Met de auto ook een keer gepakt met 54km… 😅
Door de bergen is het 80? Maar daar rijd men zo 100-120. Nog nooit problemen mee gehad. Al moet je wel vaak op de rem met die bochten naar boven.
Dat je alleen boven de boomgrens mag kamperen, of überhaupt niet ‘off road’ mag rijden is wel jammer. Gelukkig doe ik dat nog niet, maar dat is wel wat ik volgend jaar wil gaan leren. Cursus staat in ieder geval al op de calendar. Bommes hier verkoopt het bizar goed
Bommes kost een hoop mensen een hoop geld
ik gebruik TW2 om te zien waar de legale greenlanes zijn:kneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:02:
Edit: ik had UK nog nooit bekeken maar dat is ook top offroad volgens mij. Of zijn daar stiekem ook wel veel regels en aandachtspunten?
"TW2 records BOATs (Byways Open to All Traffic) and UCRs (Unclassified County Roads, shown as ORPAs on OS maps) "
https://www.trailwise2.co.uk/route/map
https://www.trailwise2.co.uk/where-can-i-drive
en ben lid van GLASS (Green Lane association) geworden
https://www.glass-uk.org/about/our-code-of-conduct
Ik ben langzaam alle green lanes in mijn regio te verkennen
Ik had bewust geen vignet, want ik wilde binnenwegen rijden. En in de dorpen/steden hield ik me net als in NL netjes aan de maximumsnelheid. Daarbuiten heb ik gewoon mijn eigen tempo gereden, de locals deden dat niet heel anders.kevintjeb schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:18:
[...]
Yeah met de motor inderdaad. Ik woon hier en moet zeggen dat ik misschien nog wel steviger doorrijd dan in Nederland. Komt gok ik ook doordat de nieuwe motor meer power, en veel meer wind bescherming heeft..
Het is wel dat je binnen de bebouwde kom gewoon ‘normaal’ moet doen, maar dat vind ik ook niet zo gek. In een enkele straat dorp staat gewoon een flitspaal voor 30km/ of 50km. Met de auto ook een keer gepakt met 54km… 😅
Door de bergen is het 80? Maar daar rijd men zo 100-120. Nog nooit problemen mee gehad. Al moet je wel vaak op de rem met die bochten naar boven.
Dat je alleen boven de boomgrens mag kamperen, of überhaupt niet ‘off road’ mag rijden is wel jammer. Gelukkig doe ik dat nog niet, maar dat is wel wat ik volgend jaar wil gaan leren. Cursus staat in ieder geval al op de calendar. Bommes hier verkoopt het bizar goed
Mooi land, mooie wegen, ik moet er misschien maar eens een langere trip plannen. Maar dan wel even goed nadenken over de overnachtingen, als ik meer van het land wil zien dan de omgeving waar mijn familieleden wonen.
Slecht idee... Hoe laat?
Zwitserland? Mooi land, mooie wegen. Wel een beetje serieus volk. Al zijn er ook de nodige cultuurverschillen tussen (Schwyzer)duits-, Italiaans- of Franssprekende Zwitsers.
Ben wel eens opgewacht door twee Zwitserse grenswachten met Uzi's gereed op de borst (niet vanwege mij hoor, maar omdat de standaard uitrusting was). Ze hadden me al vanaf wat verder aan horen komen vanuit Italië. Er werd me heel duidelijk gemaakt dat ik me in Zwitserland toch anders zou moeten gedragen, wilde ik geen problemen met de politie krijgen.
Ben wel eens opgewacht door twee Zwitserse grenswachten met Uzi's gereed op de borst (niet vanwege mij hoor, maar omdat de standaard uitrusting was). Ze hadden me al vanaf wat verder aan horen komen vanuit Italië. Er werd me heel duidelijk gemaakt dat ik me in Zwitserland toch anders zou moeten gedragen, wilde ik geen problemen met de politie krijgen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Los van het feit dat het woord stoplicht al zo lang voor verkeerslicht wordt gebruikt dat het standaardtaal is geworden en een autoriteit als Van Dale dat ook zo heeft opgenomen kan ook een stoplicht met alleen rood gewoon uit staan.RubjeMazter schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:35:
[...]
Een stoplicht is altijd rooddaarom heet het een stoplicht
verkeerslicht heeft ook een stoplicht maar is geen stoplicht
Ik zal nooit vergeten dat mijn pa met de kano van Rheinfall (Schafhaussen) is gegaan
nog steeds mad respect.
En mijn ouders hebben altijd Sint-Bernards gehad als hond en met zo'n beest kon je ook geen kant op want iedereen moet er mee op de foto
ik was constant omringd met toeristen.
En mijn ouders hebben altijd Sint-Bernards gehad als hond en met zo'n beest kon je ook geen kant op want iedereen moet er mee op de foto

ben eerder dit jaar nog met de moto door zwitserland geweest.
van Duitsland via Liechtenstein naar route 19, die gevolgd naar de Furkapas, die helaas gesloten was.
Dan maar de trein onder de berg door, ipv 5u rond te rijden langs Italie.
Overnachting gehad in Visp, volgende dag naar Zermatt (uitkijkpunt naar Matterhorn), en door naar Lausanne via nog meer prachtige bergwegen.
prachtig land, en eigenlijk nergens last gehad van politie of dergelijke, ook geen boetes achterna gehad
maar idd wel vrij duur om te overnachten en te eten..
van Duitsland via Liechtenstein naar route 19, die gevolgd naar de Furkapas, die helaas gesloten was.
Dan maar de trein onder de berg door, ipv 5u rond te rijden langs Italie.
Overnachting gehad in Visp, volgende dag naar Zermatt (uitkijkpunt naar Matterhorn), en door naar Lausanne via nog meer prachtige bergwegen.
prachtig land, en eigenlijk nergens last gehad van politie of dergelijke, ook geen boetes achterna gehad
maar idd wel vrij duur om te overnachten en te eten..
Zo wil ik het volgend jaar ook gaan doen. En dan dicht bij de grens blijven, zodat de overnachting in Duitsland kan.GSX-MAN schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:50:
[...]
Ik had bewust geen vignet, want ik wilde binnenwegen rijden. En in de dorpen/steden hield ik me net als in NL netjes aan de maximumsnelheid. Daarbuiten heb ik gewoon mijn eigen tempo gereden, de locals deden dat niet heel anders.
Mooi land, mooie wegen, ik moet er misschien maar eens een langere trip plannen. Maar dan wel even goed nadenken over de overnachtingen, als ik meer van het land wil zien dan de omgeving waar mijn familieleden wonen.
Nou, het beloofde NC500 postje 

Het rondje wat we gereden hebben. Niet de gehele NC500, door tijdgebrek en weersomstandigheden. Ook een aantal wegen overgeslagen omdat dat voornamelijk gravel wegen zijn.

De vloot.

De dax was wel veruit de 'langzaamste'. Kan ook aan mn bepakking hebben gelegen. De super cub ging ongeveer 1-2 km/h harder. Ik moet zeggen dat de Dax zich goed hield, kon redelijk bij blijven (op de snelwegen na natuurlijk). De remmen echter zijn niet zo heel sterk
En met de hoeveelheid gaten in de weg heb ik, vanwege de kleine bandjes, op wat meer stukken dan me lief was me meer gefocust op het ontwijken van putten dan van het genieten van de omgeving. Ook in de bochten is ie minder snel dan de grote motoren. Then again, dat kan aan mijn skills liggen. Heb 5 jaar niet gereden en er staat nu 2200km op de Dax waarvan zo'n 500-600 pre-Schotland.
Meerdere dagen toeren met de Dax ging verder prima. Kreeg eerder last van mn oren (de sena speakers drukken een beetje in mn neotec 2) dan van mn kont. Niet 1x zeuren, knopje indrukken en gelijk spinnen. Bij 120 op de teller schiet de begrenzer er wel in
Een volgende grotere motor toer zou ik wel doen met een 'grote motor'. Deels omdat die meer comfort opties hebben (handvatverwarming, evt zadelverwarming), deels omdat je dan toch wat meer vermogen hebt om weg te komen (uit benarde situaties) op de snelweg. En heb toch wel t idee dat grotere banden/wielen bijdragen aan een (voor mij?) veiligere wegligging (met name in de bochten).
Allemaal negatief over de Dax? not at all! ik heb met 1 grote grijns op mn bakkes rond gereden. De Dax blijft hoe dan ook, al is t voor het rondje rond de kerk of woon werk verkeer. En het belachelijk lage verbruik natuurlijk. 1 op 60 is realistisch. Daarbij komt dat je aan alle kanten aanspraak hebt. Zelfs op de snelweg in NL onderweg naar de boot ben ik regelmatig gefotografeerd.

Het rondje wat we gereden hebben. Niet de gehele NC500, door tijdgebrek en weersomstandigheden. Ook een aantal wegen overgeslagen omdat dat voornamelijk gravel wegen zijn.

De vloot.

De dax was wel veruit de 'langzaamste'. Kan ook aan mn bepakking hebben gelegen. De super cub ging ongeveer 1-2 km/h harder. Ik moet zeggen dat de Dax zich goed hield, kon redelijk bij blijven (op de snelwegen na natuurlijk). De remmen echter zijn niet zo heel sterk
Meerdere dagen toeren met de Dax ging verder prima. Kreeg eerder last van mn oren (de sena speakers drukken een beetje in mn neotec 2) dan van mn kont. Niet 1x zeuren, knopje indrukken en gelijk spinnen. Bij 120 op de teller schiet de begrenzer er wel in
Een volgende grotere motor toer zou ik wel doen met een 'grote motor'. Deels omdat die meer comfort opties hebben (handvatverwarming, evt zadelverwarming), deels omdat je dan toch wat meer vermogen hebt om weg te komen (uit benarde situaties) op de snelweg. En heb toch wel t idee dat grotere banden/wielen bijdragen aan een (voor mij?) veiligere wegligging (met name in de bochten).
Allemaal negatief over de Dax? not at all! ik heb met 1 grote grijns op mn bakkes rond gereden. De Dax blijft hoe dan ook, al is t voor het rondje rond de kerk of woon werk verkeer. En het belachelijk lage verbruik natuurlijk. 1 op 60 is realistisch. Daarbij komt dat je aan alle kanten aanspraak hebt. Zelfs op de snelweg in NL onderweg naar de boot ben ik regelmatig gefotografeerd.
Gave foto's, @Frantic. Ik leg wel automatisch een link tussen Dax en old man. Dat zal wel door DS9 komen.

@Frantic Geweldig dat je dit gedaan hebt op een Dax. Ook respect voor de man/vrouw op de SuperCub.
@MichielK71 tnx, ja was voor ons ook meer in de categorie 'why not'. op die wegen als je toert rij je (ik dan toch) toch niet harder dan 60-70..
De hoeveelheid regen was alleen jammer
De hoeveelheid regen was alleen jammer
[ Voor 46% gewijzigd door Frantic op 10-10-2023 15:46 ]
Nou, de laatste keer in Oostenrijk deed ik toch een beetje rustiger aan. Reed met mijn motor een verboden wegengebied in waar die herrieschoppers niet mogen komen >95dbAkneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:01:
[...]
Met de motor hé! Dan zou ik liever naar Oostenrijk gaan en me wat minder gestrest voelen of alles wel op juiste tempo gaat.
Gamertag: timmie271
Tja, je verwacht het niet van Schotland...
Maar mooie foto's.
Dat dat zo is wil niet betekenen dat ik het daar mee eens benWilbertNeems schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:14:
[...]
Los van het feit dat het woord stoplicht al zo lang voor verkeerslicht wordt gebruikt dat het standaardtaal is geworden en een autoriteit als Van Dale dat ook zo heeft opgenomen kan ook een stoplicht met alleen rood gewoon uit staan.

Fijn dat je dat beeld van Schotland weer rechtgezet hebt. @ToolkiT had het net te vaak over mooi weer.
@kneusteun Nog een Hero 5 of 4 gebruiker, superfijne klein dingen 
Zelf zet ik 'm nu op het stuur met een klem, maar kan op willekeurig welke plek elders waar een stukje buis zit zoals achteruit opnemend op de sissybar (naar voren gaat daarvandaan dan weer niet omdat mijn ( * ) dan ik de weg zit).
Voordeel is ook dat ik 'm wanneer ik 'm niet gebruik gewoon in tas of thuis kan laten en dan geen onnodige frutsels op de fiets heb zitten.
Zelf zet ik 'm nu op het stuur met een klem, maar kan op willekeurig welke plek elders waar een stukje buis zit zoals achteruit opnemend op de sissybar (naar voren gaat daarvandaan dan weer niet omdat mijn ( * ) dan ik de weg zit).
Voordeel is ook dat ik 'm wanneer ik 'm niet gebruik gewoon in tas of thuis kan laten en dan geen onnodige frutsels op de fiets heb zitten.
:strip_exif()/f/image/x9a8WwcgSsGNrPdCHDpS2VfO.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja dat dacht ik ook op die bar van de T7, maar ben bang dat dat ding zo hard schudt dat het niet prettig is.botoo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:40:
@kneusteun Nog een Hero 5 of 4 gebruiker, superfijne klein dingen
[Afbeelding]
Heb ook nog een grote GoPro ergens, en dacht misschien wel leuk om die op de staart te zetten (mooi shot achteruit).
ik woon ook niet in Schotland.. maar eerder zelfde hoogte als Antwerpen..Jolke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:31:
[...]
Fijn dat je dat beeld van Schotland weer rechtgezet hebt. @ToolkiT had het net te vaak over mooi weer.
de NC500 is bijna de hoogte van Stavanger Noorwegen..
Gefeliciteerd en welkom!Rocg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:08:
Beste rijders!
Alvast bedankt!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voor dat geld kan je denk ik best veel vinden.Rocg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:08:
Beste rijders!
Alvast bedankt!
Maar wat wil je? wil je reizen, offroad, allroad. Het voordeel en nadeel is dat er binnen het hele allroad segment erg veel keuze is omdat er voor werkelijk elke gebruiker een ander eisen pakket ligt.
Je hebt fietsen die zich specialiseren in km's vreten en je hebt fietsen die echt offroad gericht zijn en gevallen die alles een beetje kunnen.
Wat is je lengte? dat kan ook nog veel verschil maken.
Die bmw is best een leuke fiets, maar meer een "straat" model allroad waar je met wat knutselen echt wel wat van kan maken. Maar probeer inderdaad gewoon zoveel mogelijk.
Grrr... vertrouw nooit informatie die je op internet vind.
Ik heb een nieuwe ketting en tandwielen besteld en wou die vanmiddag nog even vervangen. Een voortandwiel met 12 splines past dus niet op een uitgaande as met 14 splines
Typenummer van het tandwiel dat ik gevonden had was dus duidelijk niet het goede. Nieuwe tandwiel komt helaas pas volgende week binnen dus dat wordt niet rijden komend weekend.
Dat is trouwens een groot nadeel van het rijden op een redelijk exotische motor: Onderdelen en informatie zijn moeilijk te vinden. Het SWM parts# had ik wel, maar om daar dan het passend generiek onderdeel voor te vinden (in dit geval een JT-tandwiel) is knap lastig.
Ik heb een nieuwe ketting en tandwielen besteld en wou die vanmiddag nog even vervangen. Een voortandwiel met 12 splines past dus niet op een uitgaande as met 14 splines

Dat is trouwens een groot nadeel van het rijden op een redelijk exotische motor: Onderdelen en informatie zijn moeilijk te vinden. Het SWM parts# had ik wel, maar om daar dan het passend generiek onderdeel voor te vinden (in dit geval een JT-tandwiel) is knap lastig.
Ik heb laatst ook op een 750GS gereden. Bizar hoe makkelijk die motor rijd! Het is dat ik de motor spuuglelijk vind (sorry 750GS bezitters) maar anders stond dat type echt wel op mijn lijstje toen ik afgelopen weken naar een andere motor op zoek was.Rocg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:08:
Beste rijders!
Alvast bedankt!
Kilometers een probleem? Als het onderhoud is gedaan lijkt mij dat geen enkel probleem
Itchy Boots heeft toch wel een heel grote primeur: in haar nieuwe video rijdt ze op de nieuwe Himalayan in India. Wel een gave motor! Iets meer power dan de vorige, wat hem vast iets meer bruikbaar maakt op de snelwegen van en naar stukken off-road. Als je comfortabel auto's kunt inhalen die 100-110 rijden vind ik het al lang prima. Vooral mijn vrouw kan niet wachten de motor in het echt te zien. Ben benieuwd wat deze motor gaat kosten.
Wist wel dat itchy naar India ging. Maar de nieuwe himalayan dat is wel ff nieuws inderdaad.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Iets meer power = “voelt als 2 keer zoveel!”.JL Koppelle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:42:
Itchy Boots heeft toch wel een heel grote primeur: in haar nieuwe video rijdt ze op de nieuwe Himalayan in India. Wel een gave motor! Iets meer power dan de vorige, wat hem vast iets meer bruikbaar maakt op de snelwegen van en naar stukken off-road. Als je comfortabel auto's kunt inhalen die 100-110 rijden vind ik het al lang prima. Vooral mijn vrouw kan niet wachten de motor in het echt te zien. Ben benieuwd wat deze motor gaat kosten.
Ben benieuwd naar het exacte getal, rond de 50 pk zou best leuk zijn.
Voornamelijk wil ik er mee touren en een beetje offroad rijden. Mijn lengte is 1.75m ook niet echt de langste dus al te grote fiets met hoge zit hoogte is ook niet handig. Maar ik zal komende tijd inderdaad gewoon wat proefritjes maken met verschillende ADV fietsenkneusteun schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:47:
[...]
Voor dat geld kan je denk ik best veel vinden.
Maar wat wil je? wil je reizen, offroad, allroad. Het voordeel en nadeel is dat er binnen het hele allroad segment erg veel keuze is omdat er voor werkelijk elke gebruiker een ander eisen pakket ligt.
Je hebt fietsen die zich specialiseren in km's vreten en je hebt fietsen die echt offroad gericht zijn en gevallen die alles een beetje kunnen.
Wat is je lengte? dat kan ook nog veel verschil maken.
Die bmw is best een leuke fiets, maar meer een "straat" model allroad waar je met wat knutselen echt wel wat van kan maken. Maar probeer inderdaad gewoon zoveel mogelijk.
Dat zou voor een 450 RE best veel zijn, een ktm met korte slag en hoge compressie zit met 450 op 60pk ish. Volgens mij zijn die RE meer gemaakt op longevity ipv power.Hkuit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:51:
[...]
Iets meer power = “voelt als 2 keer zoveel!”.
Maar als het wel zo is dan dikke pluim!
Ik las laatst op Motorrad dat die nieuwe Himalayan ongeveer 40pk zou hebben. Hopelijk hebben ze het gewicht ook een beetje omlaag kunnen brengen dan lijkt dat mij een heel leuke motor.Hkuit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:51:
[...]
Iets meer power = “voelt als 2 keer zoveel!”.
MOTOBOB zegt idd ook 40 paardjes. Wel gebaseerd op geruchten.
YouTube: New 2023 Royal Enfield 450 Himalayan Spy Shots!
Zat toevallig naar Itchy boots te kijken gisteren (niet iedereen kan haar engels waarderengebruikershaes schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:08:
MOTOBOB zegt idd ook 40 paardjes. Wel gebaseerd op geruchten.
Er zijn ergere dingen wat mij betreft. Daarbij: zo'n beetje iedereen die ik ken heeft het idee geen Nederlands accent te hebben bij het Engels praten, terwijl iedereen het wel heeft.iMars schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:09:
[...]
Zat toevallig naar Itchy boots te kijken gisteren (niet iedereen kan haar engels waarderen)
[YouTube: Royal Enfield Himalayan 450 (PRE-PRODUCTION BIKE): can’t believe I’m riding it in India 🇮🇳]
https://www.visordown.com...ficially-shown-first-time zegt inderdaad 40pk volgens type goedkeuring
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Leuk johRocg schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:08:
Beste rijders!
Alvast bedankt!

zoek je speciaal een uitvoering van de 750GS of bedoel je meer algemeen modellen in het allroad-segment?
zo even snel is er natuurlijk dan de Suzuki V-Strom of de Honda XL700 TransAlp of een Triumph Tiger 1050 of iets "ruiger" de Yamaha ZT660 (éenpitter, dat moet je liggen).
Een Honda CB500x is wat lichter...maar een stukje goedkoper......voor een jongere motor met weinig km's.
Mijn advies is gewoon een paar dagen showrooms afstruinen en overal lekker op gaan zitten
[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 12-10-2023 13:24 ]
Ah dus als je niet goed in Engels bent mag je niet commentaar hebben op iemand die slecht Engels spreekt in video's?zacht schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:24:
[...]
Er zijn ergere dingen wat mij betreft. Daarbij: zo'n beetje iedereen die ik ken heeft het idee geen Nederlands accent te hebben bij het Engels praten, terwijl iedereen het wel heeft.
Als de aannemer bij u een muurtje bouwt en die is tering scheef.... zeg je er dan ook niks van omdat hij er meer verstand van heeft? Dan mag je ook niet een andere aannemer bellen omdat die minder scheef werkt?
Ze maakt video's op een sociaal platform, en haar steenkolen Engels mogen we ons niet aan ergeren als we niet beter Engels spreken? ik vind dat raar.
Edit: geen aanval, maar meer een uitleg dat ik vaker hoor dat als je iets zelf niet kan je geen commentaar mag hebben, dat vind ik altijd een rare uitspraak/houding. one love
Kortom, ik en wat meer mensen hier ergeren er ons wel aan blijkbaar en dat lijkt me niet een probleem toch?
Ik heb haar ooit ontmoet en totaal geen problemen mee prima persoon, alleen dat Engels zorgt ervoor dat ik gewoon niet relaxed kan kijken. En ja er zijn altijd ergere dingen zoals oorlog en overlijdens, maar daar wordt ik niet mee geconfronteerd als ik haar video's kijk.
[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 12-10-2023 17:05 ]
Wat is het toch heerlijk om met 1000+km file op de motor te zitten en tussen de files door te rijden ondanks het snertweer.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@kneusteun I agree totally, it's again the same song.
On a totally different note:
Motorjassen, tjeemig die zijn echt bizar duur.
Bij een motorkleding winkel in Veghel langs geweest, grote keten.
Jas uitgezocht, toch niet gekocht omdat ik het te duur vond.
Thuis een online gezocht, vind ik dit zelfde jas gewoon voor 200 euro minder..
Beetje marge snap ik wel maar zoveel..
On a totally different note:
Motorjassen, tjeemig die zijn echt bizar duur.
Bij een motorkleding winkel in Veghel langs geweest, grote keten.
Jas uitgezocht, toch niet gekocht omdat ik het te duur vond.
Thuis een online gezocht, vind ik dit zelfde jas gewoon voor 200 euro minder..
Beetje marge snap ik wel maar zoveel..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik herken je probleem.
Ondertussen heb ik 3 jassen, zomer jas/winterjas/regenjas
Ik heb mijn idee nu aangepast.
1e laag thermo of shirt afhankelijk van weer en warmte.
Dan body portector
Dan een jasje tegen wind (softshell) waar de mouwen af kunnen als het toch warmer is dan gedacht. https://www.motocard.com/...paign=pmax&mtc_country=NL
Voor in de winter kan er eventueel een trui worden toegevoegd.
En mocht een dergelijke softshell niet waterdicht genoeg zijn dan een keer een https://www.bikeroutfit.n...er.html?source=googlebase erbij als dat nodig is.
Mijn enige punt wat ik nog heb is broek.
Ik heb meerdere broeken, maar ik wil eigenlijk een meer MX broek die ook wat cordura of kevlar heeft op de bekende plekken.
Mijn huidige broeken zijn allemaal prima bij een gewoon ritje maar bij wat ploeter werk erg warm en net niet losjes genoeg.
Ondertussen heb ik 3 jassen, zomer jas/winterjas/regenjas
Ik heb mijn idee nu aangepast.
1e laag thermo of shirt afhankelijk van weer en warmte.
Dan body portector
Dan een jasje tegen wind (softshell) waar de mouwen af kunnen als het toch warmer is dan gedacht. https://www.motocard.com/...paign=pmax&mtc_country=NL
Voor in de winter kan er eventueel een trui worden toegevoegd.
En mocht een dergelijke softshell niet waterdicht genoeg zijn dan een keer een https://www.bikeroutfit.n...er.html?source=googlebase erbij als dat nodig is.
Mijn enige punt wat ik nog heb is broek.
Ik heb meerdere broeken, maar ik wil eigenlijk een meer MX broek die ook wat cordura of kevlar heeft op de bekende plekken.
Mijn huidige broeken zijn allemaal prima bij een gewoon ritje maar bij wat ploeter werk erg warm en net niet losjes genoeg.
Dit topic is gesloten.