Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Voor offroad heb ik mijn setje ook wel op orde.
Van beneden naar boven:
-Crosslaarzen van Gearne
-Knie beschermers Leatt, endurobroek Alpinestars
- thermo shirt, Fox bodyprotector, crossshirt, Fox Softshell jasje waar de mouwen vanaf kunnen.
- Adventure helm van Bell met crossbril van 100%

Maar het is voor de woon/werk en weg ritjes.
In het voor en naseizoen een leren jas. Hoog zomer een doorwaaijasje.
Kevlarjeans, Revit zwart leren motorlaarzen, enz.

Maar nu voor het wat veranderde weer, dan is het vooral de jas die niet meer voldoet.
Die leren jas is echt nog wel goed, waarmee voering er bij. Maar ook ben een beetje in de omgang gegroeid nadat ik die jas heb gekocht. Dikke trui + voering past niet eigenlijk, dus echt warm aankleden lukt me daarmee niet meer.

Dus opzoek naar een allround jas, zonder meteen Revit gelamineerde shit te moeten kopen waarvoor ik een nier en een halve long moet verkopen.
Maar wel een beetje fatsoenlijk spul, tof uitziend, liefst waterbestendig, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
Alpinestars halo? Waar Ryan F9 zo’n fan van is. Hij zegt dat je er in alle seizoenen er mee kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
https://www.rad.eu/nl/c/p...3YTgWvEAQYAiABEgL7mvD_BwE

Die gaat misschien wel mijn revit (cheyenne dacht ik) vervangen. Tot nu toe de enigste jas die een beetje geschikt lijkt voor wat ik van een jas wil. Dan wil ik wel een simpel regenjasje in een zak proppen voor als het echt snoeihard regent. Maar idd 1200 euro voor een jas ga ik nooit doen.

(En zwarte kleding ga ik ook meer mijden in de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:25:
Van beneden naar boven:
-Crosslaarzen van Gearne
- thermo shirt, Fox bodyprotector, crossshirt, Fox Softshell jasje waar de mouwen vanaf kunnen.
Maar zo’n enduro broek mis ik wel iets voor de stukken asfalt (soms stukken snelweg) naar een stuk offroad toe. Ik vraag me af hoe snel mijn behoorlijke reet onder mij wegslijt mocht ik een woopsie doen. Een Kevlar lange onderbroek lijkt me weer te warm en kut met knie beschermers.

Dan zou een doorwaai broek maatje ruimer misschien meer doen? Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Maar zo’n enduro broek mis ik wel iets voor de stukken asfalt (soms stukken snelweg) naar een stuk offroad toe. Ik vraag me af hoe snel mijn behoorlijke reet onder mij wegslijt mocht ik een woopsie doen. Een Kevlar lange onderbroek lijkt me weer te warm en kut met knie beschermers.

Dan zou een doorwaai broek maatje ruimer misschien meer doen? Ervaring mee?
Nee geen ervaring mee, was nog vergeten dat ik niet alleen mijn Leatt kniebeschermers onder de enduro broek heb.
Maar ook een boxershort van Leatt met bescherming op de heupen en liezen.

Ik zal die Alpinestars Halo eens bekijken, Thanks voor de tip @gebruikershaes en @kneusteun

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43

Dus opzoek naar een allround jas, zonder meteen Revit gelamineerde shit te moeten kopen waarvoor ik een nier en een halve long moet verkopen.
Ik heb mijn Rev’it gelamineerde shit begin dit jaar gekocht voor ongeveer 460 euro. Niet het laatste type, maar wel geduldig gewacht op de uitverkoop, meerdere jassen laten komen van Biker Outfit en er eentje gehouden. Viel me dus mee, qua prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
kneusteun schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:23:
[...]

Ze maakt video's op een sociaal platform, en haar steenkolen Engels mogen we ons niet aan ergeren als we niet beter Engels spreken? ik vind dat raar..
Ik hap wel;
Ik durf te beweren dat zij het steenkolen Engels allang ontstegen is. Ik spreek engels sinds middelbare school, zoals de meesten hier, alleen is het bij mij wat langer geleden dan gemiddeld 🙂. Ik heb in de VS gewoond en op school gezeten, en veel met engelstaligen opgetrokken. Ik durf daarom te stellen dat mijn Engels best goed is, en ik betrap haar bijna nooit meer op fouten, niet in grammatica en nauwelijks in uitspraak. Is dat persoonlijk? Nee, dat denk ik niet, lijkt me redelijk objectief vast te stellen. Laat me maar een fragment zien waarin ze de plank flink mis slaat… Volgens mij zit het meer tussen de oren 👂, Hollandse afgunst, maar misschien vergis ik me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:03:
[...]

Nee geen ervaring mee, was nog vergeten dat ik niet alleen mijn Leatt kniebeschermers onder de enduro broek heb.
Maar ook een boxershort van Leatt met bescherming op de heupen en liezen.

Ik zal die Alpinestars Halo eens bekijken, Thanks voor de tip @gebruikershaes en @kneusteun
Ik gebruik in de koudere tijden (naja, alles onder de 20 graden ofzo) een Alpinestars Andes V3 jas & broek, het drystar spul werkt eigenlijk prima, de wintervoering heb ik er nooit in gehad en is in diverse hippe kleurenschema's te krijgen voor redelijke prijzen.
Ik denk bij Alpinestars altijd aan duur, eng enzo, maar dit was een aangename verrassing, alleen de protectors in de jas zijn wat minder, maar die draag jij toch los.

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hkuit schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:42:
[...]

Ik hap wel;
Ik durf te beweren dat zij het steenkolen Engels allang ontstegen is. Ik spreek engels sinds middelbare school, zoals de meesten hier, alleen is het bij mij wat langer geleden dan gemiddeld 🙂. Ik heb in de VS gewoond en op school gezeten, en veel met engelstaligen opgetrokken. Ik durf daarom te stellen dat mijn Engels best goed is, en ik betrap haar bijna nooit meer op fouten, niet in grammatica en nauwelijks in uitspraak. Is dat persoonlijk? Nee, dat denk ik niet, lijkt me redelijk objectief vast te stellen. Laat me maar een fragment zien waarin ze de plank flink mis slaat… Volgens mij zit het meer tussen de oren 👂, Hollandse afgunst, maar misschien vergis ik me.
Niet waar! In mijn geval niets met afgunst te maken. Ik gun haar alle plezier en succes in het leven. Vind haar een enthousiaste vrouw en ze doet leuke dingen. Maarrrr, ik kan er ook niet naar luisteren. Het leidt me af van de content die ze laat zien en ben alleen bezig met haar uitspraak. Ok het is idd beter en allang geen steenkolenengels maar nog zeer zeker wel houtskool 😅. Ze maakt idd weinig fouten, maar haar uitspraak is nog steeds erg Hollands. Ze houdt haar kaken te stijf en praat door haar tanden.
Ik stoor me overigens niet alleen aan Dinglish, maar Indiaas accent trek ik ook totaal niet. Het leidt gewoon teveel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:46:
https://www.rad.eu/nl/c/p...3YTgWvEAQYAiABEgL7mvD_BwE

Die gaat misschien wel mijn revit (cheyenne dacht ik) vervangen. Tot nu toe de enigste jas die een beetje geschikt lijkt voor wat ik van een jas wil. Dan wil ik wel een simpel regenjasje in een zak proppen voor als het echt snoeihard regent. Maar idd 1200 euro voor een jas ga ik nooit doen.

(En zwarte kleding ga ik ook meer mijden in de toekomst)
Ik heb ook een paar keer op punt gestaan om hem te halen, maar was aan het wachten op een goede aanbieding en sinds Ryan dat filmpje heeft gemaakt lijkt die alleen maar duurder te worden 😂. Ik kijk ook met een schuin oog naar bowtex standard r, jasje en broek. https://www.bowtex.store/

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 13-10-2023 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:42:
[...]

Ik hap wel;
Ik was hier heel serieus aan het typen en voorbeelden aan het geven maar het werd al vrij snel te interpreteren als denigrerend en onnodig lang.

Dat is vaak niet goed voor een goede dialoog.
Als je wil wil ik je wel een tal van fouten sturen, maar daar gaat het mij niet eens om. (Wordt wel na mijn werk)

De uitspraak trek ik gewoon niet, en nee het is geen steenkolen Engels, dat is inmiddels gestorven en wordt gebruikt als begrip als men Engels spreekt maar met NL accent of draai.

Even voor de goede orde, ik woon mijn hele leven al in NL en mijn NL is erg slecht (zwaar dyslectisch) dus aantal jaren in een land (waar ze hun “Engels” toch al niet op orde hebben) geeft mij ook weinig vertrouwen.

Eigenlijk is mijn Engels beter dan mij NL grammaticaal (ik vermoed dat dyslexie dit ook beïnvloed), mijn huidige vriendin is afgestudeerd als native English speaker, ook die kan itchy niet aan.

Het is allemaal geen punt toch? Of zullen we afspreken dat we geen mening mogen hebben?

En dan je laatste punten, gooien met afgunst etc. Vind ik beetje triest en voegt ook niks toe. Aannames, het is makkelijk om ze te gebruiken maar vaak is een aanname fout en dat maakt je punt dan weer niet beter.

Kortom, is het goed als ik mij irriteer aan haar uitspraak?

Edit: ik wil wel even zeggen inderdaad dat ik zeker wel respect heb voor wat ze doet en hoe! Erg tof mens met toffe goals en achievements!

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 13-10-2023 07:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Geluid zacht zetten en vooral naar de beelden kijken want waar zij rijdt is vaak wel de moeite waard om naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Ja hoor, alleen het constante gezeur erover staat mij tegen. Heeft iemand interessante content, plaats het gewoon. Dat wil niet zeggen dat ieder filmpje van een YouTuber geplaatst moet worden, degene die dat kanaal volgen krijgen dat toch wel mee.
En is de post niet jouw ding, dan scroll je er overheen en begin je over wat anders dat voor jou wél wat toevoegt. (Bovenstaande is overigens algemeen bedoeld, niet persoonlijk)

Helaas volg ik op dit moment mijn eigen voorbeeld niet, ik heb even niets motorgerelateerds te melden. Afgelopen zondag heb ik 2 keer de motor gereset tijdens het rijden omdat ie in een bocht begon te bokken. De laatste km naar huis was ook geen pretje door de woonwijken. De kmstand is 39.300, wat voor mij dicht genoeg bij de 40k beurt is. Volgende week naar de dealer, en als het goed is krijg ik dan mijn oude liefde weer terug in plaats van de bitch die het ding nu tentoonstelt. Tot die tijd mag de motor uitrusten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@DrivinUCrazy dat heet karakter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:55:
Ja hoor, alleen het constante gezeur erover staat mij tegen. Heeft iemand interessante content, plaats het gewoon. Dat wil niet zeggen dat ieder filmpje van een YouTuber geplaatst moet worden, degene die dat kanaal volgen krijgen dat toch wel mee.
En is de post niet jouw ding, dan scroll je er overheen en begin je over wat anders dat voor jou wél wat toevoegt. (Bovenstaande is overigens algemeen bedoeld, niet persoonlijk)

Helaas volg ik op dit moment mijn eigen voorbeeld niet, ik heb even niets motorgerelateerds te melden. Afgelopen zondag heb ik 2 keer de motor gereset tijdens het rijden omdat ie in een bocht begon te bokken. De laatste km naar huis was ook geen pretje door de woonwijken. De kmstand is 39.300, wat voor mij dicht genoeg bij de 40k beurt is. Volgende week naar de dealer, en als het goed is krijg ik dan mijn oude liefde weer terug in plaats van de bitch die het ding nu tentoonstelt. Tot die tijd mag de motor uitrusten.
Thx voor de tip. Eens kijken hoe ik de mijne kan resetten. Bokt ook regelmatig in een bocht :P

Zondag nog een ritje met de club en dan zit het er waarschijnlijk weer op voor dit jaar. Het is lang geleden dat ik meer dan 3000 km in een jaar heb gereden 8)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Oh dat resetten is in mijn geval simpel. Uit en aan, dus simpelweg de killswitch even omzetten. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:31:
Oh dat resetten is in mijn geval simpel. Uit en aan, dus simpelweg de killswitch even omzetten. ;)
Bij KTM kon je een reset doen door hem eerst stationair te laten lopen voor 15 minuten op de zijstandaard dacht ik. (hielp mij nadat ik mijn gashendel verplaatst had voor barend mirrors)
Heeft Yamaha ook niet iets dergelijks? gewoon een electronica reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
@DrivinUCrazy have you tried turning it off and on again? :)

Jammer dat ik moet werken, anders had ik vandaag een dagje vrij genomen om te rijden. Het is nu al zonnig en 19 graden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

Verbazingswekkend droog overgekomen vanmorgen. Toegegeven de bui trok net weg, en heb de vrachtwagens die veel spray opwierpen wel ontweken.

Wel even de rijmodus aangepast, want op de reguliere modus voel ik het achterwiel regelmatig even glijden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kneusteun schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:46:
[...]

Kortom, is het goed als ik mij irriteer aan haar uitspraak?
Nee, maar je mag je er wel aan ergeren.
_Apache_ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:32:
Wel even de rijmodus aangepast, want op de reguliere modus viel ik
Oei!
het achterwiel regelmatig even glijden.
Oh.

* CodeCaster trekt een wheelie het topic weer uit oOo

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Vaak als een nieuwe motor wordt gelanceerd, wordt gesproken over het zwaartepunt. Vooral bij adventure-modellen ligt het zwaartepunt elke keer weer een stukje lager, wat de handelbaarheid ten goede zou komen. Ik begrijp dit principe.

Mijn vraag is als volgt: waar vind je feitelijke informatie over het daadwerkelijke zwaartepunt van een model? In de specificaties van Honda kan ik daar bijvoorbeeld geen cijfers over vinden. Enkel in de reclameteksten en reviews komt de term in algemene zin telkens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

CodeCaster schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Nee, maar je mag je er wel aan ergeren.

[...]

Oei!

[...]

Oh.

* CodeCaster trekt een wheelie het topic weer uit oOo
:+

Gelukkig maar.
Wel is het weer uitkijken in menig grote parkeergarage. Een hoeveelheid zand word er weer naar binnengereden met de nattigheid.
Squawk schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:54:
Vaak als een nieuwe motor wordt gelanceerd, wordt gesproken over het zwaartepunt. Vooral bij adventure-modellen ligt het zwaartepunt elke keer weer een stukje lager, wat de handelbaarheid ten goede zou komen. Ik begrijp dit principe.

Mijn vraag is als volgt: waar vind je feitelijke informatie over het daadwerkelijke zwaartepunt van een model? In de specificaties van Honda kan ik daar bijvoorbeeld geen cijfers over vinden. Enkel in de reclameteksten en reviews komt de term in algemene zin telkens terug.
Ik heb het nog genoemd zien worden. Vaak is het bij adventure bikes een beetje een verhouding grondspeling en zwaartepunt.

Mijn Zero heeft een extreem laag zwaartepunt (door accu die achter het voorwiel ligt), maar ook weer lage grondspeling (niet anders dan reguliere straatfiets), maar een adventure fiets doet dit vele malen beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 19:15
Is er toevallig iemand die motoplus 21 van 2022 heeft. Daar staat een regenpakken test in. Die zouden we graag willen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:13
roefje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:21:
Is er toevallig iemand die motoplus 21 van 2022 heeft. Daar staat een regenpakken test in. Die zouden we graag willen lezen?
Ik kijk vanavond even voor je denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

Dat vind je nergens. En het is inderdaad vooral marketing praat.
Net zoals de "10% meer levensduur!" bij banden. Ten opzichte van wat? Stel dat een band 20 jaar geleden 4000km mee ging. En ieder jaar, volgens de marketing tenminste, gaat die 10% langer mee.

Diezelfde band zou nu dus 20.000km mee gaan, als ik me niet vergis. En tóch red ik dat niet. Anderen trouwens wel, dus misschien heeft de marketing toch wel gelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Marketing heeft wel gelijk, maar dan is de vraag voor hoeveel procent van de gevallen. Die ene band zal wellicht 20k km meegaan, de andere 99% niet. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:16
gebruikershaes schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:40:
Alpinestars halo? Waar Ryan F9 zo’n fan van is. Hij zegt dat je er in alle seizoenen er mee kunt rijden.
En @kneusteun

Ik zag de Alpinestars Halo ook wel zitten. Ik heb hem gepast en de mouwen zaten mij echt niet lekker bij mijn oksels, te strak. Ik dacht dat er misschien iets mis was gegaan met de afritsbare mouwen maar een tweede exemplaar gaf me hetzelfde gevoel.

Nu een gelamineerde Jas gekocht van Lindstrands zodat er geen regenbinnenvoering is en dat maakt voor de ventilatie wel echt het verschil. Helaas is hij wel zwart maar ik was wel een beetje klaar met mijn zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:56:
Marketing heeft wel gelijk, maar dan is de vraag voor hoeveel procent van de gevallen. Die ene band zal wellicht 20k km meegaan, de andere 99% niet. ;)
En dát is dus inderdaad een stukje selectief kiezen van je meetresultaten inderdaad.
Stel Michelin heeft de Pilot Road serie, waarvan tegenwoordig de Pilot met pensioen is en alleen Road is overgebleven. Nu de Road 6, dus al 6 generaties verder. Worden de banden beter? Jazeker! Met hier en daar weer een bijkomend zwakker puntje, maar er zit wel een stijgende lijn in.
De meesten rijden op een 180 brede band met 100-150 pk. Tijdens de testen was er ook een 125CC motortje bij, en die haalt tot wel 20% meer levensduur uit die band.
En voila, je marketingverhaal is geboren. :+

Bovenstaande is overigens volledig fictief. De moraal van het verhaal: Voordat je dergelijke beweringen gelooft, eerst maar eens wat onafhankelijke testen zien als dat kan.

Overigens lijkt de Road 6 wel degelijk zo'n 10% meer levensduur te hebben dan de Road 5. Volgens mijn eigen praktijktest, N=1. Alleen rechtvaardigen die 800km extra niet het verschil in prijs. :+
Tegelijkertijd krijg ik de Road 5 in de regen wel licht aan het glijden, en dát is me met de 6 nog niet overkomen. Dat is ook wat waard. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik rij zo weinig kilometers per jaar, dat ik niet echt naar levensduur kijk. Nou ja, ik wil ook weer niet dat ze met 2.000 km op zijn, maar ik heb de afgelopen 12 jaar iets van 27.000 km met mijn Speed Triple gereden. Dus dat is per jaar belachelijk weinig. Ik ga meestal voor een band die het onder alle weersomstandigheden goed doet, zodat ik bijvoorbeeld met de jaarlijkse trip naar de Eifel niet naar verrast word. Maar de Speed Triple is exit, ik heb net in het naseizoen nog even snel 2.600 km op de Tiger 1050 gezet, ik heb nu al zin om peer kilometers per jaar te gaan maken.

De sportbanden die nu onder de Tiger liggen zaten er al op toen ik 'm kocht, ik zou zelf denk ik niet voor de combinatie Dunlop Sportmax voor en Mitas Sport Force Plus achter gegaan zijn. Maar ze rijden verrassend prettig, je kan er echt wel hard mee door de bergen. Maar nu ze versleten zijn... hoewel, valt wel mee toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c3wWcQmHlrNAaNOQd9sTzo9rBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQHraHuZvqiIiB2pC6A8tBAU.jpg?f=fotoalbum_large

...gaat er een heel ander setje onder. Gisteren twee banden voor de motor en twee voor de auto binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVAL_vomwJuYhianjU4pUogkz4k=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/fEW2aTAuNrL2MIUKWWko9Puv.webp?f=fotoalbum_large

Binnenkort gaat er een setje Mutants onder de Tiger. Daarmee heb ik volgens de reviews in alle weersomstandigheden grip. Check dat profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT-ZgVBwFL3mnwA6zPSpfErNQP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Ko1TWaahlemCiu36vsAQOYC.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door GSX-MAN op 13-10-2023 12:47 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:06
Hmm die nieuwe 1300GS, eindelijk een GS die ik er uit vind zien.

Ga ik toch wel eens naar kijken voor naast de dax.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vanafprijs in de categorie "schat, er komt geen nieuwe badkamer". En als je de befaamde BMW Premium-kwaliteit krijgt, ga je de dealer ook vaker zien dan je vrouw.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

GSX-MAN schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:03:
Vanafprijs in de categorie "schat, er komt geen nieuwe badkamer". En als je de befaamde BMW Premium-kwaliteit krijgt, ga je de dealer ook vaker zien dan je vrouw.
*proest.. Nu is mn toetsenbord weer nat van de thee.. :X

--
Voordeel van de Zero.. Heb van de week een afspraak voor een beurt. "Meneer Apache, u wordt verwacht om 09:40."
- Wat een gekke tijd?
"Hoezo?! De monteur is dan beschikbaar voor u, de verwachting is dat u tegen 11u weer kan wegrijden. U kunt tot de tijd de koffiecorner gebruiken. Klaar terwijl u wacht."
- Dan neem ik de laptop wel even mee. 8)

_/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 13-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Vrijdag

De Zwarte

Ik rij zo weinig dat ik de levensduur van mijn banden reken in jaren in plaats van kilometers :+

En mijn GSR staat inmiddels weer volgetankt met een beetje stabilizer (want waarom niet, ik had het toch nog liggen) in de stalling met een hoes eroverheen. Omdat ik nu makkelijker de accu er uit kan halen heb ik haar ook niet meer continu aan de lader. Ik tegen de tijd dat het weer beter weer wordt haal ik de accu er wel uit om thuis op te laden. Ja, ik ben een mooi weer rijder :P

Heb onlangs nog een inrijklem en achterbok gekregen. Moet ik met mezelf even overleggen of ik die nog wil gebruiken in de openbare stalling. Ben bang dat iemand er tegenaan loopt en het hele zooitje omvalt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
WilbertNeems schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

En @kneusteun

Ik zag de Alpinestars Halo ook wel zitten. Ik heb hem gepast en de mouwen zaten mij echt niet lekker bij mijn oksels, te strak. Ik dacht dat er misschien iets mis was gegaan met de afritsbare mouwen maar een tweede exemplaar gaf me hetzelfde gevoel.

Nu een gelamineerde Jas gekocht van Lindstrands zodat er geen regenbinnenvoering is en dat maakt voor de ventilatie wel echt het verschil. Helaas is hij wel zwart maar ik was wel een beetje klaar met mijn zoektocht.
Ga ik hem zeker nog een keer bekijken/passen thnx.
Heb hem namelijk zonder protectoren gepast en dat is natuurlijk niet eerlijk 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Vrijdag schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:23:

Heb onlangs nog een inrijklem en achterbok gekregen. Moet ik met mezelf even overleggen of ik die nog wil gebruiken in de openbare stalling. Ben bang dat iemand er tegenaan loopt en het hele zooitje omvalt.
Ja, daar twijfel ik zelfs hier thuis in de garage over. Ik heb twee paddock stands, wat voor het vervangen van de banden binnenkort wel ideaal is. Maar ik wil 'm echt niet te lang laten "hangen" met mezelf, Frau en kinderen in de buurt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
[...]

En @kneusteun

Alpinestars zat bij ook niet helemaal lekker.
Weet niet welk model ik gepast had. L was net te strak, XL te ruim.
Bij Richa zaten de diverse jassen in XL wel goed.

Soms kan een merk gewoon net niet voor jou lijf goed passend zijn.
Zelfde met helmen ook, het ene merk is wat ronder dan het andere, of wat hoger, enz.

Heb hier nog een oudere Macna textiel jas, 3XL, die zit echt te ruim maar ik denk zomaar dat een 2XL wel okay zal zitten.
Motorlarzen het zelfde, van die Sidi Crosslaarzen vallen echt heel klein. Kun je gerust 2 maten te groot kopen.
Maatvoering is ook niet echt een universeel iets blijkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik weet van geen enkele motor waar echt in een folder, of uitgebreide review, het exacte CoG in staat vermeld.

Het zwaartepunt wordt zoals je zegt vaak genoemd in het kader van de handelbaarheid, stuurgedrag, stabiliteit en in een enkel geval een groter gemak met optillen.

Van modeljaar naar modeljaar kan ik me in 9/10 gevallen niet voorstellen dat het zwaartepunt echt schokkend wijzigt mits er geen significante wijzigingen in de motor worden doorgevoerd.

Mooi voorbeeld is de KTM”s met hun hele lage hamsterwangen tanks.

Mijn 1150GS Adventure had een stalen 33 liter tank, en die had een enorm hoog zwaartepunt, zelfs zonder volle tank, ten opzichte van de reguliere 1150GS.
Nu ik een 1200GS rijd voel ik een nog groter verschil omdat die overall veel lichter is gemaakt, tov de 1150 scheelde dat wel 20 kilo of meer…..en ten opzichte van mijn Adventure 40 of nog meer.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik rij zo weinig dat ik de levensduur van mijn banden reken in jaren in plaats van kilometers :+

En mijn GSR staat inmiddels weer volgetankt met een beetje stabilizer (want waarom niet, ik had het toch nog liggen) in de stalling met een hoes eroverheen. Omdat ik nu makkelijker de accu er uit kan halen heb ik haar ook niet meer continu aan de lader. Ik tegen de tijd dat het weer beter weer wordt haal ik de accu er wel uit om thuis op te laden. Ja, ik ben een mooi weer rijder :P

Middenbok FTW :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

En @kneusteun

Alpinestars is Italiaans, de gemiddelde Luigi is 1.67 en weegt 70kilo. Dat past de gemiddelde Noord-Europeaan vrij lastig, maatje groter pakken. Gelukkig is de snit nog wel redelijk op “ons” afgestemd dus je zit niet ineens met een XL die goed zit maar waar je mouwen tot over je vingers komen :P

Dat Halo pak ziet er erg goed uit, Astars maakt echt mooi spul maar ik heb voorheen in een soortgelijk Revit pak gereden maar ik twijfel ten zeerste of ik weer een pak wil met een losse waterdichte liner waarbij je buitenjas dus zeiknat én koud wordt.

@kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Ik weet van geen enkele motor waar echt in een folder, of uitgebreide review, het exacte CoG in staat vermeld.

Het zwaartepunt wordt zoals je zegt vaak genoemd in het kader van de handelbaarheid, stuurgedrag, stabiliteit en in een enkel geval een groter gemak met optillen.

Van modeljaar naar modeljaar kan ik me in 9/10 gevallen niet voorstellen dat het zwaartepunt echt schokkend wijzigt mits er geen significante wijzigingen in de motor worden doorgevoerd.

Mooi voorbeeld is de KTM”s met hun hele lage hamsterwangen tanks.

Mijn 1150GS Adventure had een stalen 33 liter tank, en die had een enorm hoog zwaartepunt, zelfs zonder volle tank, ten opzichte van de reguliere 1150GS.
Nu ik een 1200GS rijd voel ik een nog groter verschil omdat die overall veel lichter is gemaakt, tov de 1150 scheelde dat wel 20 kilo of meer…..en ten opzichte van mijn Adventure 40 of nog meer.
Dat was bij m'n ex-Buell mooi bedacht door de brandstof in het frame te huisvesten.
Op de plaats waar normaal gesproken de tank zit, zaten het luchtfilter en de gaskleppen, dat hield het zwaartepunt lekker laag!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SpongeRob schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:12:
[...]

Dat was bij m'n ex-Buell mooi bedacht door de brandstof in het frame te huisvesten.
Op de plaats waar normaal gesproken de tank zit, zaten het luchtfilter en de gaskleppen, dat hield het zwaartepunt lekker laag!
Precies dit, genoeg motoren te vinden waar een specifieke oplossing is bedacht omdat zwaartepunt naar beneden te brengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Van beneden naar boven:
-Crosslaarzen van Gearne

Maar het is voor de woon/werk en weg ritjes.
In het voor en naseizoen een leren jas. Hoog zomer een doorwaaijasje.
Kevlarjeans, Revit zwart leren motorlaarzen, enz.

Maar nu voor het wat veranderde weer, dan is het vooral de jas die niet meer voldoet.
Die leren jas is echt nog wel goed, waarmee voering er bij. Maar ook ben een beetje in de omgang gegroeid nadat ik die jas heb gekocht. Dikke trui + voering past niet eigenlijk, dus echt warm aankleden lukt me daarmee niet meer.

Kijk eens naar Dane, zit daar misschien iets bij tussen voor je? Online en soms in de actie bij Motoport volgens mijn erg prijsgunstig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Precies dit, genoeg motoren te vinden waar een specifieke oplossing is bedacht omdat zwaartepunt naar beneden te brengen :)
Wat ik me dan wel af ga vragen: Wat doen zo'n Buell frame met E10?

Blijft overigens eeuwige zonde dat Harley Davidson het merk van Eric Buell vakkundig de nek omgedraaid heeft....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrhCyDeBGH_NO9ShB3SLhmgpSdc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YhxNLRvrzeKGTLBbHJct1f5m.jpg?f=user_large

De nieuwe brommer staat binnen, gisteravond gelijk de koplamp mogen demonteren (inclusief overig spul) om de Garmin XT aan te sluiten. Nog even getwijfeld over een middenbok of paddockstand. Uiteindelijk de motorlift van Constands besteld. Lijkt mij wel weer handig om te manoeuvreren en eventueel klein onderhoud uit te voeren. Nu heb ik een verrijdbare paddockstand en "duw" ik de motor zo een hoek in van de garage waardoor ik redelijk wat ruimte kan besparen maar die past uiteraard niet op de nieuwe motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.motea.com/media/catalog/product/cache/e2b9c1cef119cc5d9d49e1eba2f7f7b0/b/s/bs-motoparts_paddock-stands_cstands-power-evo-org-244-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

45 jaar geleden had de Honda Goldwing GL1000 de brandstoftank al onder de buddyseat. En die zal al niet de eerste zijn geweest :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
R0y. schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:57:
[Afbeelding]

De nieuwe brommer staat binnen, gisteravond gelijk de koplamp mogen demonteren (inclusief overig spul) om de Garmin XT aan te sluiten. Nog even getwijfeld over een middenbok of paddockstand. Uiteindelijk de motorlift van Constands besteld. Lijkt mij wel weer handig om te manoeuvreren en eventueel klein onderhoud uit te voeren. Nu heb ik een verrijdbare paddockstand en "duw" ik de motor zo een hoek in van de garage waardoor ik redelijk wat ruimte kan besparen maar die past uiteraard niet op de nieuwe motor.

[Afbeelding]
Ik word altijd zo jaloers als ik zo’n garage zie. Denk dat m’n vriendin me niet meer ziet als ik er ooit een heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
gebruikershaes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Ik word altijd zo jaloers als ik zo’n garage zie. Denk dat m’n vriendin me niet meer ziet als ik er ooit een heb.
Een garage was hier een must, ik heb ook nog een flinke schuur (ook zo'n prefab ding) waar de meeste rommel in staat. Als de spulletjes maar droog kunnen staan! Ik begin nu langzaam wel ruimte tekort te komen met een werkbank, grote vriezer, racefiets, mountainbike, bakfiets, stadfiets, een motor en nog wat kasten met gereedschap e.d.

Dan is zo'n verrijdbare bok/lift wel lekker.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
Nieuwe (voor mij) Fannypack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww3ipVmvx_09WbxWxcQYOnhaky8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPzFKklFXYlTrrjoebyYabJx.jpg?f=fotoalbum_large

+5pk voor merk, extra poserpunten inbegrepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UykIvc0dTRI0B7C1Tlyvw7KgTsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcxtFJTrdaRAegfiuHTzncP7.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week gezocht naar zo een soort tasje, bij Kriega uitgekomen. Maar ik vond 90 euro nog wat veel voor een simpel tasje.
Staat vandaag deze ineens op MP voor 50 euro. Paar kleine beschadigingen maar gewoon dikke okay.

Edit: ja mijn garage is een zooitje.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Will_M schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Wat ik me dan wel af ga vragen: Wat doen zo'n Buell frame met E10?

Blijft overigens eeuwige zonde dat Harley Davidson het merk van Eric Buell vakkundig de nek omgedraaid heeft....
“ Wat doen zo'n Buell frame met E10? ”

Die zin snap ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Sommige tanks/ onderdelen kunnen niet zo goed tegen E10, zwellen op, vergaan, enz.
Dus in die gedachten: wat gebeurd er met het frame van een Buell als je er E10 in tankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

45 jaar geleden had de Honda Goldwing GL1000 de brandstoftank al onder de buddyseat. En die zal al niet de eerste zijn geweest :)
Vast niet inderdaad, en zelfs later BMW op een paar motoren zoals de 1pits F650, die had heel handig de tankdop aan de zijkant in een kap bij de buddyseat, geen gekloot met je tanktas _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Fraggert bij mijn Aprilia ziet de tank er "normaal" uit, tankdop op de plek waar die zit bij 99% van de motoren.
Maar meteen onder die tankdop zit eigenlijk een stukje buis naar beneden en de tank zit voornamelijk onder het zadel.
De kap die er uitziet als de tank, daar zit het luchtfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

E10 brandstof (10% Ethanol) in een intern gecoat aluminium frame? Ethanol is niet echt heel fijn spul in combinatie met de meeste kunststoffen en metalen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Sommige tanks/ onderdelen kunnen niet zo goed tegen E10, zwellen op, vergaan, enz.
Dus in die gedachten: wat gebeurd er met het frame van een Buell als je er E10 in tankt.
Ah juist, ….nou zoals je zegt…..zat de benzine dan echt IN het frame..of zat de kunststof tank met peut in het frame.

Of gebruikte Buell dus de holle ruimte in het aluminium (?) frame als tank?

Ik ken het merk buell maar niet speciefiek alle modellen en hun eigenschappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Ah juist, ….nou zoals je zegt…..zat de benzine dan echt IN het frame..of zat de kunststof tank met peut in het frame.

Ik ken het merk buell maar niet speciefiek alle modellen en hun eigenschappen. :)
XB9 en XB10 zijn anders geweldig mooie fietsjes. Schande dat je ze niet kent :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Will_M schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:44:
[...]

E10 brandstof (10% Ethanol) in een intern gecoat aluminium frame? Ethanol is niet echt heel fijn spul in combinatie met de meeste kunststoffen en metalen, helaas.
Tsja, geen idee, en wat als je dan 98 tankt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:45:
[...]

Ik ken het al helemaal niet @harley heeft er eentje, die weet precies hoe en wat.
Dus of de benzine echt in het frame zit meot je hem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Will_M schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

XB9 en XB10 zijn anders geweldig mooie fietsjes. Schande dat je ze niet kent :*)
Die ken ik wel…..maar niet zo dat ik wist dat ze daar de peut gewoon in het frame gieten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:43:
@Fraggert bij mijn Aprilia ziet de tank er "normaal" uit, tankdop op de plek waar die zit bij 99% van de motoren.
Maar meteen onder die tankdop zit eigenlijk een stukje buis naar beneden en de tank zit voornamelijk onder het zadel.
De kap die er uitziet als de tank, daar zit het luchtfilter.
Ja de vulbuis, de meeste hebben hun airbox bovenop, zeker het adventure spul :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:22
GSX-MAN schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:43:

Binnenkort gaat er een setje Mutants onder de Tiger. Daarmee heb ik volgens de reviews in alle weersomstandigheden grip. Check dat profiel.

[Afbeelding]
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze banden. Vind ze er ook echt gaaf uitzien namelijk en overweg ze als vervangers in de toekomst.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Fraggert schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

Die ken ik wel…..maar niet zo dat ik wist dat ze daar de peut gewoon in het frame gieten :+
Ze hadden wel wat meer unieke gewichtsbesparingen verzonnen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 18:00
Ik moet me toch maar eens voorzichtig voorstellen hier. Ik lurk hier al een tijdje mee namelijk. Ik droom er al jaren van om te motor rijden, maar door allerlei excuses en het behoorlijke financiële plaatje nooit van gekomen. Maar ik kijk altijd helemaal verlekkerd de motoren na die langskomen op de openbare weg, en door verhalen van bv @Bommes en youtube kanalen van Itchy Boots en ARiemann1 begon het toch wel zó erg te kriebelen.. dat ik deze zomer de knoop heb doorgehakt om het tóch te gaan doen..

Meegedaan aan een opstap dag, en wat een machtig gevoel zo'n machine tussen je benen! Het achtjes draaien en slalommen ging me niet zo makkelijk af als de andere, maar oefening baart kunst zeg ik maar. Dus de rijschool in augustus gebeld om me op te geven... Maar ik kon pas eind oktober beginnen... beetje een domper dat ik nog zolang moet wachten natuurlijk.. Maar goed, on the grand scheme of things... he!

Gaf me wel genoeg tijd om me voor te bereiden. Ondertussen de theorie behaald, schoenen gehaald (die kunnen dubbelen als gewone schoenen). Een tweedehands Dane pak gescoord met goretex voering voor het schappelijke bedrag van 100e, en het past ook nog...! En een paar superdikke (verwarmde O-) ) Macna handschoenen (onder het motto van als je het doet doe het goed). En natuurlijk een helm die ik al had gehaald toen de helmplicht inging voor de brommer... die ik daarna mss 5x op heb gehad..

En ondertussen iedere avond maar verlekkerd op marktplaats struinen! Ik ben niet ongevoelig voor hypes blijkbaar want zo'n ADV word ik ook wel erg hebberig van! Mijn short list op het moment bestaat uit Suzuki V-Strom (DL 1000 of 650), Triumph Tiger 1050 ( :9~ ) of een Honda Transalp. Ik neig duidelijk meer naar adv en sporttour dus. Maar mijn budget gaat relatief beperkt zijn (max 4k) dus het word nog even goed uitzoeken. Ik heb me voorgenomen vooral goed te gaan test rijden en verschillende fietsen te proberen, dat ik een weloverwogen keus met mijn verstand kan maken en niet uit emotie!

Voorlopig zal het bij dromen blijven... nog iets minder dan 2 weken dan mag ik eindelijk beginnen met lessen!

(*Pyr0_ hoopt stiekem op een milde winter... :+ )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 20:01
@Fraggert ja de benzine zit bij een buell xb serie in het frame en zit dus echt rondom het motorblok. Massacentralisatie & gewichtsbesparing en ook nog eens voorverwarmde benzine. Nog leuker de achterbrug is de dry sump olietank. De remschijf voor zit ook op de velg gemonteerd en niet op de naaf zoals gebruikelijk. Bij de buis modellen zat de schokdemper voor achter ook onder het motorblok en was een "getrokken" veer ipc geduwde. Uitlaat hanger onder het motorblok, dat zie je tegenwoordig wel vaker maar Erik Buell hield wel van eigenzinnig en is ook een inspiratie bron voor vele anderen geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIrr9_pdANsuRI_F77UoKyXl4AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YZNYvrVSbmLJg23wgM1KXuM.jpg?f=fotoalbum_large

@Will_M een 10 bestaat niet voor zover ik weet je hebt de xb9 en xb12 series. Daarna kwam nog de 1125 maar die waren met een vloeistof gekoeld rotax motorblok ipv op Harley-davidson sportster gebaseerd. (En weer de helft meer pk's)

En er zijn legio motoren waarbij de ogenschijnlijk benzinetank dat feitelijk niet is. Inderdaad alle goldwing modellen, maar ook de v-rod serie zit je OP de benzine tank en de ogenschijnlijke tank is net als bij de buell een airbox cover.(waar zouden ze dat idee vandaan hebben ;) ) maar ook de suzuki vl1500 BMW f series, honds nc700/750 hebben allemaal de benzine elders.

Bij mijn vorige buell een xb9sx zat zelfs een doorzichtige airboxcover en daar had ik een F.A.S.T intake systeem onder gemonteerd. (Met El wire verlichting, je bent jong en fast and the furious was net 4 jaar uit :+ ) Dan keek je dus dwars door de "tank" maar daar zat een groot en mini K&N filter op een hittemat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL3LljiQANaBW0nMzdDGkDHGBJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hdKqarzNIOTfFnuSSsJrHJPq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3e1YnviyEEnWnb3AF54w74f8OY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNUjzrxfMdil9Pct1TE2RqQh.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 13-10-2023 23:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:46
Pyr0_ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:11:
En natuurlijk een helm die ik al had gehaald toen de helmplicht inging voor de brommer... die ik daarna mss 5x op heb gehad..
Klinkt allemaal heel goed en veelbelovend maar volgens mij zit er wel verschil in een brommerhelm en een motorhelm. Toch het dubbelchecken waard denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 18:00
RubjeMazter schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:48:
[...]

Klinkt allemaal heel goed en veelbelovend maar volgens mij zit er wel verschil in een brommerhelm en een motorhelm. Toch het dubbelchecken waard denk ik...
Het is een Vinz Santiago, vrij zeker dat die geschikt is voor motoren. Kreeg ook geen opmerkingen bij de opstapdag (behalve dan positief dat ie mooi was). Het is maar een goedkope instaphelm, maar zal hopelijk wel genoeg zijn voorlopig.

[ Voor 16% gewijzigd door Pyr0_ op 14-10-2023 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
Pyr0_ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:58:
[...]

. Het is maar een goedkope instaphelm, maar zal hopelijk wel genoeg zijn voorlopig.
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet, “voorlopig wel genoeg zijn”. Als je op je kop valt dan moet die helm jouw leven redden, da’s nu zo en over 100.000 km nog steeds. Daar is weinig voorlopigs aan….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hkuit schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:13:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet, “voorlopig wel genoeg zijn”. Als je op je kop valt dan moet die helm jouw leven redden, da’s nu zo en over 100.000 km nog steeds. Daar is weinig voorlopigs aan….
ECE 22.05 gekeurd, dus dat zal mee"vallen" :+

Zal vast een hoop luxe missen, veel meer geluid doorlaten en minder lang meegaan, maar de veiligheid zou in orde moeten zijn.

Ben zelf verwend met een Shoei en zou deze niet willen, maar zou goed genoeg moeten zijn.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
noes schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:17:
[...]

ECE 22.05 gekeurd, dus dat zal mee"vallen" :+

Zal vast een hoop luxe missen, veel meer geluid doorlaten en minder lang meegaan, maar de veiligheid zou in orde moeten zijn.

Ben zelf verwend met een Shoei en zou deze niet willen, maar zou goed genoeg moeten zijn.
Ece zegt vrij weinig, merken als shoei, arai etc, hebben intern strengere maatstaven dan de ece.
Een Lidl helm van 5 tientjes heeft ook ece, maar is het je waard om de gok te nemen?

Sharp website kan mooie indicatie geven van het verschil onderling bij merken.

En comfort is ook iets wat je wel gaat waarderen als je de hele dag een dop op je kop hebt. Een simpel knelpunt is voor een uurtje is te doen, maar 6 uur rijden dan ben je er helemaal klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
harley schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 23:15:
@Fraggert ja de benzine zit bij een buell xb serie in het frame en zit dus echt rondom het motorblok. Massacentralisatie & gewichtsbesparing en ook nog eens voorverwarmde benzine. Nog leuker de achterbrug is de dry sump olietank. De remschijf voor zit ook op de velg gemonteerd en niet op de naaf zoals gebruikelijk. Bij de buis modellen zat de schokdemper voor achter ook onder het motorblok en was een "getrokken" veer ipc geduwde. Uitlaat hanger onder het motorblok, dat zie je tegenwoordig wel vaker maar Erik Buell hield wel van eigenzinnig en is ook een inspiratie bron voor vele anderen geweest.

[Afbeelding]

@Will_M een 10 bestaat niet voor zover ik weet je hebt de xb9 en xb12 series. Daarna kwam nog de 1125 maar die waren met een vloeistof gekoeld rotax motorblok ipv op Harley-davidson sportster gebaseerd. (En weer de helft meer pk's)

En er zijn legio motoren waarbij de ogenschijnlijk benzinetank dat feitelijk niet is. Inderdaad alle goldwing modellen, maar ook de v-rod serie zit je OP de benzine tank en de ogenschijnlijke tank is net als bij de buell een airbox cover.(waar zouden ze dat idee vandaan hebben ;) ) maar ook de suzuki vl1500 BMW f series, honds nc700/750 hebben allemaal de benzine elders.

Bij mijn vorige buell een xb9sx zat zelfs een doorzichtige airboxcover en daar had ik een F.A.S.T intake systeem onder gemonteerd. (Met El wire verlichting, je bent jong en fast and the furious was net 4 jaar uit :+ ) Dan keek je dus dwars door de "tank" maar daar zat een groot en mini K&N filter op een hittemat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige motoren. Het blijft eeuwig zonde dat ze niet meer worden gemaakt. Heb wel wat geruchten gelezen van een terugkeer, maar daar lijkt het voorlopig bij te blijven. Hoe rijdt zo’n Buell tov een meer traditionele motor? Merk je daadwerkelijk iets van al die gekke aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
"Jip en Jannake"-vraag coming in: :)
Zit er veel verschil tussen koelvloeistoffen?
M.a.w. welke koelvloeistof kan ik het beste aanschaffen voor mijn CFMoto CLX-700?
De handleiding zegt hier het volgende over:
To protect the cooling system (engine and radiator contain aluminum parts) from rust and corrosion, the use of corrosion and rust inhibitor chemicals in the coolant is essential. Purchase only commercially avail- able coolant that contains corrosion and rust inhibitor chemicals, so there is no need to add separately.
Maat wat is nu een goede koelvloeistof?

[ Voor 61% gewijzigd door smeerbartje op 14-10-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik zou de accu thuis bewaren, kan die ook niet kapot vriezen in de stalling. :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
Hoe is het met @TweakerVincent ?? Niks meer van gehoord sinds z’n motor aanschaf. De hobby al opgegeven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
gebruikershaes schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:16:
Hoe is het met @TweakerVincent ?? Niks meer van gehoord sinds z’n motor aanschaf. De hobby al opgegeven?
Haha nee gaat goed, rijd zodra het mooi weer is :), alleen balen van korte dagen en slechter weer.

Moet alleen nog ff leren motor rijden ipv les rijden (filteren enzo vind ik nog lastig)

Beetje druk gehad laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:44
smeerbartje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:24:
M.a.w. welke koelvloeistof kan ik het beste aanschaffen voor mijn CFMoto CLX-700?

[...]

Als de koelvloeistof voldoet aan de eisen van de fabrikant zou het goed moeten zijn. In principe is het niets meer dan demiwater met een anti-corrosie-toevoeging (en eventueel antivries in de noordelijkere landen), zoals in je handleiding staat.

Maar een CFMoto, die zijn vrij jong toch? Verbruikt de motor koelvloeistof, of is het voor regulier onderhoud?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
gebruikershaes schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:08:
[...]

Prachtige motoren. Het blijft eeuwig zonde dat ze niet meer worden gemaakt. Heb wel wat geruchten gelezen van een terugkeer, maar daar lijkt het voorlopig bij te blijven. Hoe rijdt zo’n Buell tov een meer traditionele motor? Merk je daadwerkelijk iets van al die gekke aanpassingen?
Het merk Buell zelf is al meerdere malen opnieuw door/opgestart. Helaas nooit meer met het HD blok, altijd met het Rotax blok. Erik Buell is nog wel met EBR racing bezig geweest maar ook dat is failliet gegaan en heeft inmiddels er al jaren niets meer mee van doen en richt zich nu op elektrische (motor) fietsen met het merk Fuell.

Wat betreft het rijgedrag, ik heb nu een XB12SS, die is iets hoger/langer en minder steile balhoofdshoek dan de originele XB modellen. Dus ook iets minder wendbaar, maar nog steeds een erg licht en geweldige gooi en smijt fiets. Dat gecombineerd met het V-Twin koppel/roffel/trillingen is gewoon alleen maar spelen en genieten.
Ik haal er met mijn rijstijl bijlange na niet uit wat er inzit, maar vermaak me er altijd prima mee. Weet ook niet wat het precies is, maar zodra je opstapt voel je je een hooligan en krijg je ook een Hoonigan rijstijl :+

Mijn vorige Buell was dus een XB9SX, iets minder vermogen maar wel flitsender rijgedrag. Ik had dat zelf iets minder gemaakt door de balhoofdshoek 2º minder steil te maken. Dit omdat hij vanaf 150/160 k/h wel erg zenuwachtig werd. Na deze aanpassing nooit geen last meer van gehad en qua rijgedrag nog steeds geweldige motor, 2 jaar later werd deze aanpassing min of meer standaard met alle nieuwe modellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8ZT3j0HitUDdQqMkvqQT2uqJKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0IcUGz2QtR1vAbBB4P96uJa.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Buell lijkt nog wel te bestaan, maar zo te zien alleen voor de Amerikaanse markt.

https://www.buellmotorcycle.com/

Lijkt er op alsof ze veel van de zelfde filosofie hebben toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
klopt het is vorig jaar voor de volgens mij 4e keer weer opnieuw leven ingeblazen. De Hammerhead en 1190SX zijn de oude van EBR (Erik Buell Racing) volgens mij niet veel aan aangepast en inmiddels dus wel een "oud" model.
de nog uit te komen Super Cruiser en Super touring zijn in mijn ogen beide niet geslaagd.

Super Cruiser :
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/833e92_9d9df896129c4b0d98da0af62eb8f9b2~mv2.png/v1/fill/w_950,h_672,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/833e92_9d9df896129c4b0d98da0af62eb8f9b2~mv2.png
In mijn ogen een bij elkaar geraapt zooitje waarvan de verhoudingen van diverse onderdelen niet kloppen met de rest. Te hoog achterspatbord, te kleine wielen ( en verschillend spakenpatroon) , te veel open ruimtes her en der achterbrug die niet bij het frame past. Ik snap/geloof bijna ook niet dat Roland Sands design hieraan heeft meegewerkt.

Super Touring :
Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/1e9d5f_cd5bfd47a83a4a338fdfa1929cb9d646~mv2.jpg/v1/fill/w_950,h_586,al_t,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/1e9d5f_cd5bfd47a83a4a338fdfa1929cb9d646~mv2.jpg
Weet niet precies waar ze deze willen plaatsen, ze zeggen touring adventure oftwel Allroad? Ik denk dan meteen, te laag/weinig grondspeling en te lage kuip. Qua model lijkt het me dan meer sportief tour ? Maar dan is dit wel een erg lompe kofferset.
Het is een aparte vormgeving, maar of dit gaat aanslaan en de redding gaat zijn, ik ben bang van niet. Dan hadden ze de ulysses beter opnieuw kunnen uitbrengen.

Het is wel een mooi fris logo wat ze nu gebruiken, dus die maar ook op mijn buell gezet :

Maar heel eerlijk speel ik al af en toe met de gedachte om hem te verkopen. Ja daar ga ik weer spijt van krijgen, maar pak nu sneller de XT660Z Tenere voor snelle ritjes. Ook speelgoed maar wel iets praktischer omdat ik daar wel zooi mee kan nemen. En dan in de plaats daarvan een HD Fatboy...... keuze's

[ Voor 50% gewijzigd door harley op 15-10-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

Mij zou je niet straffen met die 175 pk sterke Supercruiser, maar inmiddels alweer uitgesteld naar 2025 en zelfs als dat gaat gebeuren dan heb je 'm nog niet zomaar in NL op kenteken.

Radiator is imho wel foei en foeilelijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

Achterspatbord zou 1/8 slag met de klok mee gedraaid moeten worden en die driehoek, die nu de mono-shock showt is simpel af te dekken met een fraai (carbon) afdekplaatje.

Het is wel een echte Hooligan Clubstyle machine gemaakt voor wheelies.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_37665fJ29fS-UVJLY-NYEULS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y02QugdMtyz3y5xIgQHE6sT.jpg?f=fotoalbum_large

Groetjes uit het Paltserwoud.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoe rijdtie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

harley schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:14:
klopt het is vorig jaar voor de volgens mij 4e keer weer opnieuw leven ingeblazen. De Hammerhead en 1190SX zijn de oude van EBR (Erik Buell Racing) volgens mij niet veel aan aangepast en inmiddels dus wel een "oud" model.
de nog uit te komen Super Cruiser en Super touring zijn in mijn ogen beide niet geslaagd.

Super Cruiser :
[Afbeelding]
In mijn ogen een bij elkaar geraapt zooitje waarvan de verhoudingen van diverse onderdelen niet kloppen met de rest. Te hoog achterspatbord, te kleine wielen ( en verschillend spakenpatroon) , te veel open ruimtes her en der achterbrug die niet bij het frame past. Ik snap/geloof bijna ook niet dat Roland Sands design hieraan heeft meegewerkt.

Super Touring :
[Afbeelding]
Weet niet precies waar ze deze willen plaatsen, ze zeggen touring adventure oftwel Allroad? Ik denk dan meteen, te laag/weinig grondspeling en te lage kuip. Qua model lijkt het me dan meer sportief tour ? Maar dan is dit wel een erg lompe kofferset.
Het is een aparte vormgeving, maar of dit gaat aanslaan en de redding gaat zijn, ik ben bang van niet. Dan hadden ze de ulysses beter opnieuw kunnen uitbrengen.

Het is wel een mooi fris logo wat ze nu gebruiken, dus die maar ook op mijn buell gezet :
[YouTube: Buell XB12SS Candy Orange bij @dcamotorcycles]

Maar heel eerlijk speel ik al af en toe met de gedachte om hem te verkopen. Ja daar ga ik weer spijt van krijgen, maar pak nu sneller de XT660Z Tenere voor snelle ritjes. Ook speelgoed maar wel iets praktischer omdat ik daar wel zooi mee kan nemen. En dan in de plaats daarvan een HD Fatboy...... keuze's
Die Super Touring ziet er wel heel gaaf uit zeg _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R0y.
  • Nu online
Het patserwoud? Dat klinkt iets voor @Vrijdag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

smeerbartje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:24:

[...]

Dit zou in je service manual moeten staan, even googlen en je wordt wijzer.

Zelf heb ik er een keer demi water in gemikt, elk water is beter dan geen water. :X
Motor was omgevallen, en ik had niet door dat er veel vloeistof uit was. Pas na een s elweg rit vam 130km stond ie zich wel heel veel koel te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
harley schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:14:

Super Cruiser :
[Afbeelding]

Super Touring :
[Afbeelding]

[YouTube: Buell XB12SS Candy Orange bij @dcamotorcycles]

Heel subtiel dat logo 😋.
Ja die super cruiser is wel echt mislukt. Een soort cruiser sports naked maar dan lelijk. Zal ongetwijfeld leuk rijden.

De super touring vind ik dan wel weer wat hebben. De zadel had wat afgevlakt mogen worden op het eind, ipv dat die zo omhoog steekt. Voor de rest wel een geinig idee. Hooligan tourer. I like 🤩.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Het patserwoud? Dat klinkt iets voor @Vrijdag !
Terrasjes. Terrasjes overal 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heerlijk. Maar als je dan ff op zo’n 1200RS rijd, zo, dat is wel echt een heerlijke comfortabel scheermes. Maar goed, ik kom redelijk goed mee in de bochten met m’n 890cc.

Wat ik mis aan m’n GS:
- ESA (ff op zacht op de snelweg, hard in de bochten, nu moet ik op 2 plekken klikken en een schroevendraaier pakken
- Keyless (elk tankstation, en die sleutel telkens in/uit de zak)
- Betere gasreactie / soepelheid bij openen / sluiten gas (de 901 is best aan/uit als je langzaam rijd).

Wat ik niet mis aan de GS:
- 19” voorwiel
- Gewicht
- Lawaai (de GS is standaard al behoorlijk lawaaiig)
- Andere mensen reageren anders op een Huskie dan op een BMW (en al helemaal BMW GS).

Ik trek nu de hele tijd powerwheelies in de 2. Dat kan de GS ook wel, maar niet zo vanzelf / moeiteloos als de 901 })Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGWBTAANvP3rs_GGT7P1sJqIago=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Vandaag het laatste ritje met de motorclub gemaakt voor dit seizoen. Regenpak was nodig. En op verschillende plekken had het serieus hard geregend. Wel lekker (door) gereden, het was heerlijk rustig op de dijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Maar als je dan ff op zo’n 1200RS rijd, zo, dat is wel echt een heerlijke comfortabel scheermes.
:Y :Y :Y daarom heb ik dus een R1250RS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Mooi bij Fox is een grote sale, dus de fox ranger kunnen oppikken voor 95 ipv 159,-
Nadeel dat alleen zwart op voorraad was.

Als mensen nog boots zoeken? ook daar hebben ze wat aardige aanbiedingen. 189,- ipv 289,- voor de Comp X enduro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
_eLMo_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Heerlijk. Maar als je dan ff op zo’n 1200RS rijd, zo, dat is wel echt een heerlijke comfortabel scheermes. Maar goed, ik kom redelijk goed mee in de bochten met m’n 890cc.

Wat ik mis aan m’n GS:
- ESA (ff op zacht op de snelweg, hard in de bochten, nu moet ik op 2 plekken klikken en een schroevendraaier pakken
- Keyless (elk tankstation, en die sleutel telkens in/uit de zak)
- Betere gasreactie / soepelheid bij openen / sluiten gas (de 901 is best aan/uit als je langzaam rijd).

Ik trek nu de hele tijd powerwheelies in de 2. Dat kan de GS ook wel, maar niet zo vanzelf / moeiteloos als de 901 })[Afbeelding]
Ga je nu echt voor de snelweg en binnendoor de vering aanpassen? Mijn GSX is met aangepaste vering behoorlijk hard, en dat is soms kut op de langere ritten, maar om dat nou telkens te gaan veranderen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bioflap schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Ga je nu echt voor de snelweg en binnendoor de vering aanpassen? Mijn GSX is met aangepaste vering behoorlijk hard, en dat is soms kut op de langere ritten, maar om dat nou telkens te gaan veranderen..
Met ESA wel :Y

Hoewel ik zelf vind dat de dempers op 'road' stand niet zo veel comfortabeler zijn dan op 'dynamic', maar dat de achterkant wel wat losser is. Dus over t algemeen staat ie altijd op 'dyanmic' tenzij ik een lange snelweg rit of door een dorp met klinkers moet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
Hier werd afgelopen vrijdag - notabene op de 13e - het motorseizoen zo afgesloten:

https://www.hessenschau.d...-motorrad-unfall-138.html

Geen bekende van mij, maar het is wel het zoveelste ongeluk dat in het Sensbachtal gebeurd is de afgelopen jaren. Ook niet het eerste dodelijke ongeluk helaas. Het is een mooi stuk asfalt in een mooi stuk bos, ik heb er ook een paar gereden. Het stuk is voor motoren verboden om er in het weekend te rijden - net als andere stukken hier in de buurt. Om die reden treffen (grote) groepen motoren zich door de weeks 's avonds. Onder het mom om over motoren te praten, maar een paar gaat het om even een rondje racen.
Ik vermoed dat door dit nieuws deze route volledig dicht gaat voor motoren. Wat natuurlijk het probleem niet oplost, want er zijn zoveel mooie weggetjes hier in de buurt. Het probleem verplaatst zich alleen maar.

Dat terzijde; ik had met een paar motorvrienden uit de buurt hier een discussie waarom men zo hard rijdt. Kleine analyse die in het nieuws niet genoemd is, op dit soort weggetjes wordt regelmatig 150+ gereden. De argumenten liepen uiteen, van adrenaline kick, uitdagen van elkaar en zelfs tot andere verantwoordelijk maken voor de dood van deze motorrijder.
De kick kan ik me goed voorstellen, het ontbreken van hersenen kan ik me ook nog voorstellen... maar het is jouw hand die aan het gas draait, niet die van je maten. :?

Ik weet iig weer waarom ik liever alleen of met 1 iemand rijd en waarom ik dit soort routes meer en meer vermijd. -O-

Ow, en net als @Vrijdag staat hier de motor ook onder een deken in het hoek van de garage. Tot volgend jaar. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bioflap Sinds ik elektronisch instelbare vering heb, voor zover dat iets doet, doe ik dat ook wel eens op de stereotype belgische of duitse wegen.
Mijn grootste probleem is dan vooral dat ik vergeet dat ik de vering zachter heb gezet, en zodra ik dan de bochten weer in duik bij mezelf te rade ga waarom mijn motor niet zo strak op de weg ligt. :+

Grappig is wel altijd: van sportief naar comfort voel ik geen verschil. Maar andersom wel.
Dat past wel alleen de demping aan, dus de voorspanning moet je sowieso al met de hand goed hebben gezet. De ESA van BMW doet volgens mij wel alles elektronisch.

@Jolke In die omgeving wordt inderdaad flink geracet. Een paar jaar geleden was ik daar op vakantie (ik zat in Gasthof Zur Krone in Gammelsbach), en wat me opviel is dat bijvoorbeeld op die L3410 flink gescheurd werd. Nog erger door de getunede auto's dan door motoren trouwens. Ik had mijn vriendin achterop dus sowieso geen behoefte om heel gek te doen, maar ik heb er regelmatig wat langsgelaten op de rechtere stukken. Om vervolgens in de bochten voor ze te moeten remmen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gammelsbach, dat is daar inderdaad om de hoek. De Krähberg is een parkeerplaats waar veel motor naar toe komen. Van heinde en ver dan ook. :/
Het probleem in het Odenwald is dat elke weggetje wel mooie bochtjes heeft. Dat nodigt ook wel uit, dat snap ik. Het goede (ik heb er geen beter woord voor, omdat ik er niet blij mee ben) aan het ongeluk vrijdag was dat het een eenzijdig ongeluk was, zonder dat er andere voertuigen/personen bij betrokken waren. Begrijp me niet verkeerd, het ongeluk vind ik vreselijk. Als je nou wilt racen, prima ga je gang, maar ik vind het nog erger als er 'onschuldige' andere in meegetrokken worden.
Deze mening werd overigens totaal niet begrepen hier in de buurt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@Jolke Darwin heeft hier een mooie theorie over geschreven. De slimmen/sterken overleven en de domme/zwakke sterven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:45:
@Bioflap Sinds ik elektronisch instelbare vering heb, voor zover dat iets doet, doe ik dat ook wel eens op de stereotype belgische of duitse wegen.
Mijn grootste probleem is dan vooral dat ik vergeet dat ik de vering zachter heb gezet, en zodra ik dan de bochten weer in duik bij mezelf te rade ga waarom mijn motor niet zo strak op de weg ligt. :+
Ah ja! Kan mij voorstellen dat het met ESA wel fijn is. Las online wel dat door alle elektronische middelen je wel veel aan het switchen bent met motormappings/vering om alles maar "perfect" afgesteld te hebben voor de weg waar je op rijdt, waar je met ouder spul gewoon gaat, en het doet met de middelen wat je hebt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
MichielK71 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:00:
@Jolke Darwin heeft hier een mooie theorie over geschreven. De slimmen/sterken overleven en de domme/zwakke sterven uit.
Eigenlijk overleeft degene die zich het beste aan kan passen - dat hoeft niet de sterkste/slimste te zijn. ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.