Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.115 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Eerste dag frisjes en ik lees al op twee fora dat mensen het einde seizoen noemen 😅
Laatste jaren kan je bijna het hele jaar door prima rijden toch? Alleen als er gepekeld wordt dan is het even pauze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Net als @Vrijdag en @Jolke heb ik mijn motor ook binnen gezet voor de winter. Helaas dit jaar maar amper kunnen rijden. Of ik moest werken (en dan heb ik de 4wieler nodig), of het was me te warm of het regende :/ Nu dalen de temperaturen weer en is de Fazer ook weer aan wat onderhoud toe, dus iets vroeger dan normaal zit mijn "seizoen" erop. Om nog niet te spreken over een scheur in mijn motorjas die ik ontdekt heb.

Ondertussen gaan we zien of ik na de winter op de Fazer begin of ik in de tussentijd toch iets anders gevonden heb :+ Niet dat ik van plan ben die Fazer weg te doen maar met name op langere ritten word elke keer duidelijk dat 't ding eigenlijk een maatje te klein is, dus er moet maar een toerbuffel bij komen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 16-10-2023 10:31 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frantic schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:48:
Hmm die nieuwe 1300GS, eindelijk een GS die ik er uit vind zien.

Ga ik toch wel eens naar kijken voor naast de dax.
geweldig.. normaal hebben mensen een dax naast een GS, jij anderom _/-\o_

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:28:
Eerste dag frisjes en ik lees al op twee fora dat mensen het einde seizoen noemen 😅
Laatste jaren kan je bijna het hele jaar door prima rijden toch? Alleen als er gepekeld wordt dan is het even pauze.
Ik ben dan ook het prototype mooi weer rijder 8) Lekker rustig tokkelen over mooie wegen in een mooie omgeving. Hou er niet van om vies en nat te worden (daarom vind ik off-road ook echt niks, hoewel ik het wél gaaf vind om te zien). En ondanks dat ik kou niet erg vind, vind ik het koud hebben op de motor echt niet fijn.

Motorrijden moet comfortabel en leuk zijn. Als ik een uitdaging wil ga ik wel proberen remote te werken op een regenachtige woensdagmiddag in Monkeytown :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier zijn het meerdere dingen die samen komen waardoor ik 'm nu binnen gezet heb. Zeker niet alleen om de lagere temperatuur. Want normaal gesproken ben ik in deze tijd van het jaar nog prima op de motor te vinden :)
Zo doe ik het normaal gesproken ook. Bij pekel blijft-ie binnen maar op een verdwaalde mooie dag, gewoon rijden.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bioflap schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Ah ja! Kan mij voorstellen dat het met ESA wel fijn is. Las online wel dat door alle elektronische middelen je wel veel aan het switchen bent met motormappings/vering om alles maar "perfect" afgesteld te hebben voor de weg waar je op rijdt, waar je met ouder spul gewoon gaat, en het doet met de middelen wat je hebt :+
Bij mij valt dat wel mee, staat eigenlijk altijd op Dynamic Pro waarin demping dus het hardst staat, tractie- en wheeliecontrol het meeste toelaten (binnen de grenzen) en gashendel erg responsive is.
Beetje einde van het mooi-weer rijden seizoen, dus de R1250RS staat droog binnen. Voor de R1200RT begint het seizoen nu juist :*)

[ Voor 26% gewijzigd door noes op 16-10-2023 10:49 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
[...]

Ah ja! Kan mij voorstellen dat het met ESA wel fijn is. Las online wel dat door alle elektronische middelen je wel veel aan het switchen bent met motormappings/vering om alles maar "perfect" afgesteld te hebben voor de weg waar je op rijdt, waar je met ouder spul gewoon gaat, en het doet met de middelen wat je hebt :+
Mwah, ik heb de motormapping op 3 staan (soms op 2 als ik serieus ga vegen), de traction control staat ook op een vaste waarde, en de vering kan ik nog kiezen tussen strak en iets minder strak. In de praktijk staat dat ding dus altijd in dezelfde stand en had er niets elektronisch hoeven zijn. Maar dat kwam met het GT pakket mee, dus tja. Anders was ik hetzelfde kwijt geweest aan handvatverwarming + koffers. :)

Wat ik wel merk aan diverse ESA rijders is dat ze zich minder druk maken om natuurwetten, en het de elektronica wel laten oplossen. Dan is het een kwestie van tijd tot ook daar Darwin eens om de hoek komt kijken.
Bij mij kwam diezelfde reactie inderdaad. Hoezo einde seizoen? Het is hardstikke mooi om tijdens de herfst door de bossen te rijden, de gekleurde heuvels in de Eifel en Luxemburg te zien. De blaadjes achter jouw voorganger omhoog te zien dwarrelen en in de ochtend de laaghangende mist in de dalen te zien. Gezellig met je groepje ergens op een rustige plek langs de weg de thermoskan koffie erbij pakken... Mooi man!! _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
[...]

Denk dat je niet teveel moet willen switchen.
  1. Voorspanning aanpassen aan de belading (met/zonder passagier en/of met/zonder bagage)
  2. Aanpassen aan het ritje dat je gaat maken (rustig of sportief)
  3. En als het wegdek over een langer stuk echt te slecht is, de vering wat comfortabeler zetten
Zeker niet streven naar perfectie voor de weg waarop je rijdt, dan ben je inderdaad continu aan het switchen. Maar zie de instelling meer als een beter compromis voor de rit die je gaat maken.

Wil je perfectie, dan moet je op zoek naar semi-actieve vering die zichzelf continu aanpast. Bijvoorbeeld het Ducati Skyhook systeem (DSS).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

[...]

Bij mij kwam diezelfde reactie inderdaad. Hoezo einde seizoen? Het is hardstikke mooi om tijdens de herfst door de bossen te rijden, de gekleurde heuvels in de Eifel en Luxemburg te zien. De blaadjes achter jouw voorganger omhoog te zien dwarrelen en in de ochtend de laaghangende mist in de dalen te zien. Gezellig met je groepje ergens op een rustige plek langs de weg de thermoskan koffie erbij pakken... Mooi man!! _/-\o_
Zat gister zelfs nog te bedenken of ik een tochtje naar beneden Belgie/Frankrijk zal doen, ik moet nog wat vrije dagen opnemen.
Gewoon een weekje naar beneden leek me nog wel een optie, even bekijken hoe dat met overnachting te doen is ivm campings die dicht zijn (airbnb's bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 12:25
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Ik zou zeggen, ga je gang, maar wel ff plaatjes plakken hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Joris748 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Denk dat je niet teveel moet willen switchen.
  1. Voorspanning aanpassen aan de belading (met/zonder passagier en/of met/zonder bagage)
  2. Aanpassen aan het ritje dat je gaat maken (rustig of sportief)
  3. En als het wegdek over een langer stuk echt te slecht is, de vering wat comfortabeler zetten
Zeker niet streven naar perfectie voor de weg waarop je rijdt, dan ben je inderdaad continu aan het switchen. Maar zie de instelling meer als een beter compromis voor de rit die je gaat maken.

Wil je perfectie, dan moet je op zoek naar semi-actieve vering die zichzelf continu aanpast. Bijvoorbeeld het Ducati Skyhook systeem (DSS).
Mee eens. Het aanpassen aan het ritje dat ik ga maken doe ik al niet. Voorspanning aan de achterkant pas ik nog aan op de belading, maar dan heb je het wel gehad.
Verder blijf ik er van af; het staat immers al goed en op mijn wensen afgestemd.
Jolke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Ik zou zeggen, ga je gang, maar wel ff plaatjes plakken hier. ;)
Don't mind if I do. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:37:
Edit: ja mijn garage is een zooitje.. :o
Volgens mij heb jij wel foto's van mijn garage gezien.. die van jouw is een lab in vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:43:
@Fraggert bij mijn Aprilia ziet de tank er "normaal" uit, tankdop op de plek waar die zit bij 99% van de motoren.
Maar meteen onder die tankdop zit eigenlijk een stukje buis naar beneden en de tank zit voornamelijk onder het zadel.
De kap die er uitziet als de tank, daar zit het luchtfilter.
Dat heeft ook nog eens voordeel dat je wadingdept groter word :)
dus als jij de road of bones gaat doen kom je de rivieren wel door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Heerlijk. Maar als je dan ff op zo’n 1200RS rijd, zo, dat is wel echt een heerlijke comfortabel scheermes. Maar goed, ik kom redelijk goed mee in de bochten met m’n 890cc.

Wat ik mis aan m’n GS:
- ESA (ff op zacht op de snelweg, hard in de bochten, nu moet ik op 2 plekken klikken en een schroevendraaier pakken
- Keyless (elk tankstation, en die sleutel telkens in/uit de zak)
- Betere gasreactie / soepelheid bij openen / sluiten gas (de 901 is best aan/uit als je langzaam rijd).

Wat ik niet mis aan de GS:
- 19” voorwiel
- Gewicht
- Lawaai (de GS is standaard al behoorlijk lawaaiig)
- Andere mensen reageren anders op een Huskie dan op een BMW (en al helemaal BMW GS).

Ik trek nu de hele tijd powerwheelies in de 2. Dat kan de GS ook wel, maar niet zo vanzelf / moeiteloos als de 901 })[Afbeelding]
Klink als een tevreden Norden-rijder onder aan de streep in geval, am i right? :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_eLMo_ schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 17:05:
[Afbeelding]

Groetjes uit het Paltserwoud. patserswoud
FTFY :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Het patserwoud? Dat klinkt iets voor @Vrijdag !
LOL great minds think alike ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Ik las Paterswolde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
Destruction schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:29:
Net als @Vrijdag en @Jolke heb ik mijn motor ook binnen gezet voor de winter. Helaas dit jaar maar amper kunnen rijden. Of ik moest werken (en dan heb ik de 4wieler nodig), of het was me te warm of het regende :/ Nu dalen de temperaturen weer en is de Fazer ook weer aan wat onderhoud toe, dus iets vroeger dan normaal zit mijn "seizoen" erop. Om nog niet te spreken over een scheur in mijn motorjas die ik ontdekt heb.

Ondertussen gaan we zien of ik na de winter op de Fazer begin of ik in de tussentijd toch iets anders gevonden heb :+ Niet dat ik van plan ben die Fazer weg te doen maar met name op langere ritten word elke keer duidelijk dat 't ding eigenlijk een maatje te klein is, dus er moet maar een toerbuffel bij komen :+
Is dit niet iets voor jou? https://www.2dehands.be/v...00-zeer-weinig-km-6160-km
BPM is 250 euro, 110 euro keuren (in Zwolle ;) ), 20 euro plaatje en gaan met die banaan. Heerlijk blok en fijne simpele motor met ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Daarom gewoon de Duitse naam aanhouden. Pfalzerwald.
En als je dan tóch daar bent, ga eens even de L478 bekijken tussen Eppenbrunn en Fischbach. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
Of net aan de andere kan van de grens met Frankrijk, rond Bitche (ik verzin het niet). @GSX-MAN kan beamen dat dit een mooi gebied is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:37:
Of net aan de andere kan van de grens met Frankrijk, rond Bitche (ik verzin het niet). @GSX-MAN kan beamen dat dit een mooi gebied is. :)
Zeker, je kan heel leuk rijden in de Elzas. :)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:37:
https://www.google.com/ma...d47.4495116!3e0?entry=ttu
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Rijdt dan ook meteen door naar Fucking (Fugging) in Oostenrijk. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Jolke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:47:
Rijdt dan ook meteen door naar Fucking (Fugging) in Oostenrijk. :D
https://www.google.com/ma...d47.4495116!3e0?entry=ttu
:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRWLmPLnkqSRc0fQ1F0Fa4JQJFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljFJ7jstn7i3fk3jeeZLlhJX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door ToolkiT op 16-10-2023 13:13 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Nice fucking meme, bro.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/soos7q2jri151.png

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:06
ToolkiT schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

geweldig.. normaal hebben mensen een dax naast een GS, jij anderom _/-\o_
normale mensen doen de nc500 ook niet op een pikkentriller :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:05
Leviathius schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze banden. Vind ze er ook echt gaaf uitzien namelijk en overweg ze als vervangers in de toekomst.
Schrijf voor het eerst een bericht in dit topic.

Zelf erg goeie ervaring met de Mutans en ze presenteren zowel op nat als droog weg dek erg goed. Ze geven misschien een beetje te veel zelfvertrouwen kan ik wel zeggen. ;) .

Heb zelf een Gsxs1000 uit 2022.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:03
We hebben hier ook een Ballenberg in Zwitserland. En vergeet de Tallibahn niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:22
OxSniperX schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Schrijf voor het eerst een bericht in dit topic.

Zelf erg goeie ervaring met de Mutans en ze presenteren zowel op nat als droog weg dek erg goed. Ze geven misschien een beetje te veel zelfvertrouwen kan ik wel zeggen. ;) .

Heb zelf een Gsxs1000 uit 2022.
Dat is geen malse motor om zulke banden mee te testen nee. Bedankt voor de waardevolle info :) Ze staan momenteel op nr1 op mijn lijstje.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Van het weekend even richting Braboland, een forumlid van de GS-club heeft een setje nette Vario zijkoffers voor normaal geld en ik was eindelijk eens de eerste die reageerde. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Fraggert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:06:
Van het weekend even richting Braboland, een forumlid van de GS-club heeft een setje nette Vario zijkoffers voor normaal geld en ik was eindelijk eens de eerste die reageerde. d:)b
Rijd je wel een beetje beschaafd? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Rijd je wel een beetje beschaafd? :+
Zal wel loslopen, Skoda Fabia :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
Morgen proefrijden op een mogelijk nieuwe brommer. Een Ninja 1000SX. Bij TT Motoren in Zwolle. En als het bevalt dan maar kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/mai-ko.com/wp-content/uploads/2018/10/How_can_become_a_Ninja.png?w=756&ssl=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Ik ben vanmiddag wat onhandig afgestapt -O- Ik had het standaard niet uitgeklapt en ik was vergeten dat ik een tas achterop had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkfc6FiftxDysM_54OYyf0jlPcw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYiPffRhlDzn2H5KoriwIXJo.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLY3bjfDg4iC0YXiJTahxJDV_xM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PmK4TrW3vnrJ8vT9mdadcktG.jpg?f=fotoalbum_medium

Stukje koppelingshendel afgebroken, het schakelpedaaltje verbogen en wat krassen op de slider. Gelukkig geen lakschade. Ik heb gelijk een nieuw hendeltje besteld en ik ga proberen om het schakelpedaal recht te buigen.

Ik baal als een stekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
O88088 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:56:
Ik ben vanmiddag wat onhandig afgestapt -O- Ik had het standaard niet uitgeklapt en ik was vergeten dat ik een tas achterop had.

[Afbeelding][Afbeelding]

Stukje koppelingshendel afgebroken, het schakelpedaaltje verbogen en wat krassen op de slider. Gelukkig geen lakschade. Ik heb gelijk een nieuw hendeltje besteld en ik ga proberen om het schakelpedaal recht te buigen.

Ik baal als een stekker.
Altijd vervelend maar overkomt praktisch iedereen wel een keer. Belangrijkste is dat je zelf heel bent. Deukje in je ego kom je wel overheen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Categorie stuurslot vergeten, stilstaan en je voet in een kuil, niet starten omdat je standaard nog uit is.

We have all been there indeed 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
@O88088 dat is balen.

Ik viel zondag nog bijna om. Stopte voor een voorrangsweg en zette mijn voet op een natte, gladde putdeksel. Heb lange benen, dus kon hem nog net houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:50

jeroenathome

Een regel tekst

@O88088 Vorig jaar iets te hard gepocht dat ik nog niet was gevallen. Sindsdien staat de teller op 4. De eerste keer was net zoals bij jou was overkomen. De tweede keer had ik eerst de bocht iets te ruim genomen en om de schade te controleren stapte ik af. Alleen de standaard stond blijkbaar niet uit en het was in de bergen. De derde keer gebeurde bij het opstappen na het maken van een foto. De motor stond in het gras en de standaard op het asfalt. Met een beetje enthousiasme kwam mijn rechterbeen onder de motor. Een dag later begon ik met het optrekken bij werkzaamheden. Enkele auto's voor mij vond iemand het nodig om nog langzamer te gaan rijden. Ik probeerde mijn voorganger te ontwijken en tegelijk te remmen. Zonder snelheid ben ik op de rechterzijde terecht gekomen.

Sindsdien is het gevoel met de motor wel veel minder. Ik heb de hele tijd het gevoel dat er iets niet recht zit. Zelfs met de rolmaat diverse dingen nagemeten om te zien of er links en recht een verschil zit, maar nog niks kunnen ontdekken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
jeroenathome schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:15:
Sindsdien is het gevoel met de motor wel veel minder. Ik heb de hele tijd het gevoel dat er iets niet recht zit. Zelfs met de rolmaat diverse dingen nagemeten om te zien of er links en recht een verschil zit, maar nog niks kunnen ontdekken.
Ik gok op het balhoofd wat een knal heeft gehad. Daar kun je ook een heel raar gevoel van krijgen in de voorkant.

Ander nieuws, bericht gehad dat de nieuwe Street Triple R voor mijn vriendin klaar staat bij de dealer om opgehaald te worden oOo

[ Voor 12% gewijzigd door UTwizard op 17-10-2023 21:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De mannen van 44teeth hebben de NC500 gedaan op Italiaanse GS-en. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:47
Fraggert schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Zal wel loslopen, Skoda Fabia :+
Als je met de GS gaat, kun je ze er gelijk opduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ahw...bummer.....das balen maat.......je bent echt niet de eerste en ook zeker niet de laatste.

gelukkig valt het mee.....was al blij niet te lezen dat 't geen schuiver met letsel was.
nldls schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:41:
[...]

Als je met de GS gaat, kun je ze er gelijk opduwen.
Nou, de sloten om te vergrendelen moeten eerst pas op mijn contactsleutel gemaakt worden :)

en ik rijd nog (door recent herintreden) in een motorjeans en doorwaaijas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jolke schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:32:
Hier werd afgelopen vrijdag - notabene op de 13e - het motorseizoen zo afgesloten:

https://www.hessenschau.d...-motorrad-unfall-138.html

Geen bekende van mij, maar het is wel het zoveelste ongeluk dat in het Sensbachtal gebeurd is de afgelopen jaren. Ook niet het eerste dodelijke ongeluk helaas. Het is een mooi stuk asfalt in een mooi stuk bos, ik heb er ook een paar gereden. Het stuk is voor motoren verboden om er in het weekend te rijden - net als andere stukken hier in de buurt. Om die reden treffen (grote) groepen motoren zich door de weeks 's avonds. Onder het mom om over motoren te praten, maar een paar gaat het om even een rondje racen.
Ik vermoed dat door dit nieuws deze route volledig dicht gaat voor motoren. Wat natuurlijk het probleem niet oplost, want er zijn zoveel mooie weggetjes hier in de buurt. Het probleem verplaatst zich alleen maar.

Dat terzijde; ik had met een paar motorvrienden uit de buurt hier een discussie waarom men zo hard rijdt. Kleine analyse die in het nieuws niet genoemd is, op dit soort weggetjes wordt regelmatig 150+ gereden. De argumenten liepen uiteen, van adrenaline kick, uitdagen van elkaar en zelfs tot andere verantwoordelijk maken voor de dood van deze motorrijder.
De kick kan ik me goed voorstellen, het ontbreken van hersenen kan ik me ook nog voorstellen... maar het is jouw hand die aan het gas draait, niet die van je maten. :?

Ik weet iig weer waarom ik liever alleen of met 1 iemand rijd en waarom ik dit soort routes meer en meer vermijd. -O-

Ow, en net als @Vrijdag staat hier de motor ook onder een deken in het hoek van de garage. Tot volgend jaar. :w
Even mezelf quoten, ik kwam onderstaande website/youtube filmpje tegen.
Geen wonder dat men daar zo racet 'om te oefenen'. :X

https://kraehberg-classix.de/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:02:
Categorie stuurslot vergeten, stilstaan en je voet in een kuil, niet starten omdat je standaard nog uit is.

dat *$*#@(*#($&&*#*@(*(!@( remschijfslot |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

dat *$*#@(*#($&&*#*@(*(!@( remschijfslot |:(
Jep, x2 inmiddels. 1x niet omgevallen maar wel een stuk plastic afgebroken omdat het slot een half rondje ging en tegen het spatbord kwam |:(

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Schijfremslot met ingebouwd alarm had zich nu al lang terugbetaald. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:34:
Schijfremslot met ingebouwd alarm had zich nu al lang terugbetaald. ;)
Ergste is dat ie die heeft, maar ik hem niet altijd activeer omdat hij bij een beetje sterke wind continu af blijft gaan. En ja, ik heb ook zo'n reminderkabel die ik nooit gebruik. En ja, ik ben hardleers en eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:12
Jolke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Even mezelf quoten, ik kwam onderstaande website/youtube filmpje tegen.
Geen wonder dat men daar zo racet 'om te oefenen'. :X

[YouTube: Krähberg Classix]
https://kraehberg-classix.de/
Ziet er uit als een zogenoemd Bergrennen-evenement, dat zijn altijd populaire stukken ja. Maar is hier in Nederland helaas niet anders op de stukken waar races worden/werden georganiseerd. Luttenbergring, Varsselring, verschillende rallyproeven, etc.

En daarom staan er dan dit soort borden: https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Mooiste doh! die ik heb gehad was met de AT.
Met brandje bij de accu (ballen werden warm, stonk naar zwavel en rook kwam omhoog) bij benzine station naar binnen gerend in Duitsland, fles water uit schap gepakt en weer naar buiten gerend 😂
Vrouw kwam achter mij aan in paniek want die dacht logischer wijs dat ik iets gejat had.

Ze zag al snel hoe en waarom en gelukkig echte brand voorkomen.

Maar ik stond daar wel net zo verbaasd te kijken als die vrouw, en uiteindelijk 15 man die me allemaal aanstaarde 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:57:
Met brandje bij de accu (ballen werden warm, stonk naar zwavel en rook kwam omhoog) bij benzine station naar binnen gerend in Duitsland, fles water uit schap gepakt en weer naar buiten gerend 😂
Vrouw kwam achter mij aan in paniek want die dacht logischer wijs dat ik iets gejat had.

Ze zag al snel hoe en waarom en gelukkig echte brand voorkomen.

Maar ik stond daar wel net zo verbaasd te kijken als die vrouw, en uiteindelijk 15 man die me allemaal aanstaarde 😅
Elektrische brand met water uitgekregen? Of was het niet je accu zelf die in brand stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Jep, x2 inmiddels. 1x niet omgevallen maar wel een stuk plastic afgebroken omdat het slot een half rondje ging en tegen het spatbord kwam |:(
ik probeer (lukt niet altijd) in elk geval zo het slot erin te steken dat ik het wiel eigenlijk niet rond kan, dat scheelt een klap.

@DrivinUCrazy goeie tip :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke klopt op hout. O-)

Nog nooit het probleem gehad dat ik vergeten was mijn schijfremslot los te halen. Ik doe een magneetdopje op het contact als ik het slot erom doe. Dat is mijn reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
UTwizard schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Ziet er uit als een zogenoemd Bergrennen-evenement, dat zijn altijd populaire stukken ja. Maar is hier in Nederland helaas niet anders op de stukken waar races worden/werden georganiseerd. Luttenbergring, Varsselring, verschillende rallyproeven, etc.

En daarom staan er dan dit soort borden: https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu
Ja, dat soort borden staan er hier ook genoeg. Maar dan alleen voor het zon- en feestdagen, en dan zaterdag vanaf 2 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQlDUi6py118rzgt4LhEz0LAnt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrAR4WIeNbhx5DngIVaWEYCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:11:

Nog nooit het probleem gehad dat ik vergeten was mijn schijfremslot los te halen. Ik doe een magneetdopje op het contact als ik het slot erom doe. Dat is mijn reminder.
Totdat je routine wordt onderbroken. Ik zet bijvoorbeeld altijd mijn knipperlicht uit na het verlaten van een rotonde. Totdat ik op die rotonde onverwacht moet remmen/uitwijken... Wedden dat na een paar honderd meter mijn knipperlicht nog steeds aan staat?
Zoiets geldt hierbij ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Totdat je routine wordt onderbroken. Ik zet bijvoorbeeld altijd mijn knipperlicht uit na het verlaten van een rotonde. Totdat ik op die rotonde onverwacht moet remmen/uitwijken... Wedden dat na een paar honderd meter mijn knipperlicht nog steeds aan staat?
Ik was inderdaad ook afgeleid door een oud-collega die ineens op de motor aan kwam rijden. Even bij staan praten en hop weer op de motor om weg te rijden. Alleen slot dus nog niet er afgehaald. Maar ergens een kleine reminder zoals een dopje op het contact had wel geholpen in dit geval inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Nou ja, ik krijg de sleutel niet in het contact zonder dat dopje eraf te halen. Maar als ik daarna wordt afgeleid, dan kan ik het vergeten ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Ik was inderdaad ook afgeleid door een oud-collega die ineens op de motor aan kwam rijden. Even bij staan praten en hop weer op de motor om weg te rijden. Alleen slot dus nog niet er afgehaald. Maar ergens een kleine reminder zoals een dopje op het contact had wel geholpen in dit geval inderdaad.
ik heb sindsdien zo'n geel kabeltje

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/215654/files/306422703/450x450x2/pro-tect-reminderkabel-schijfremslot-150cm-geel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jolke schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:11:

is dat een speciaal dopje ofzo?

ik zet in elk geval mijn slot aan de linkerkant aar ik opstap en dus ook vanaf die kant de motor benader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
Ja die heb ik ook 2x gebruikt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
geert_s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Elektrische brand met water uitgekregen? Of was het niet je accu zelf die in brand stond?
Plot twist. Z'n ballen stonden in brand en hij was eigenlijk het flesje water over z'n zak aan het gieten. Vandaar dat 15 man verbaasd stonden te kijken.

Gisteren een comfort zadel binnen gekregen die ik voor een leuk prijsje op MP heb gescoord. Initiele test leek goed. Zit een stuk comfortabeler en is recht, waardoor ik niet in de tank glijd.

Afbeeldingslocatie: https://www.goedhartmotoren.nl/media/catalog/product/cache/25f3389fb5f30fddba13a316940aa41b/5/9/59522421C_6086.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door gebruikershaes op 18-10-2023 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

O88088 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:56:

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik baal als een stekker.
Je dynamodeksel heeft zo te zien ook al vaker de grond geraakt :o

Zijn overigens best prijzig om te vervangen als je voor nieuw gaat.... :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:46
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
Vroegah kwamen ze dus zonder? Of heb ik gewoon eentje gehaald waar deze al bij in zat? Daar waar ik m kocht hadden ze volgens mij geen sloten zonder kabel.

Blijf 't nog steeds grappig vinden dat dat kabeltje alleen dient als reminder dat het slot erop zit en verder niks :P op het eerste gezicht dacht ik dat het een andere functie zou hebben, niet alleen een simpele reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:02:

voet in kuil heb ik meerdere keren gedaan |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je motorfiets er geschikt voor is dan is een 'RoadLok' vaak wel het overwegen waard. Één keer je schijfrem slot minder 'vergeten' en je hebt het ding (á ± €250,-) al weer terug verdiend doordat er geen nieuw spatbord én/of nieuwe remschijf aangeschaft hoeft te gaan worden.

https://www.roadlok.eu/nl

En 't scheelt je ook weer wat opbergruimte doordat je dat losse schijfrem slot niet meer mee hoeft te zeulen... Vooral bij een SS en/of Naked Bike ontbreekt het vaak aan bergruimte voor een ART goedgekeurd slot.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 18-10-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
UTwizard schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Ik gok op het balhoofd wat een knal heeft gehad. Daar kun je ook een heel raar gevoel van krijgen in de voorkant.
FTFY... soms zit het tussen de oren..
De ene dag stuurt mijn motor perfect en de andere zie ik allemaal spoken dat hij krom trekt..

Na een paar keer vallen kan je beetje het vertrouwen kwijtraken.. maar gelukkig komt dat wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:58:
Als je motorfiets er geschikt voor is dan is een 'RoadLok' vaak wel het overwegen waard. Één keer je schijfrem slot minder 'vergeten' en je hebt het ding (á ± €250,-) al weer terug verdiend doordat er geen nieuw spatbord aangeschaft hoeft te gaan worden.

https://www.roadlok.eu/nl

En 't scheelt je ook weer wat opbergruimte doordat je dat losse schijfrem slot niet meer mee hoeft te zeulen... Vooral bij een SS en / of Naked Bike ontbreekt het vaak aan bergruimte voor een ART goedgekeurd slot.
zag zo'n ding toevallig van de week op YT kanaal 'droommotor' (aanrader) langskomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
geert_s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Ja die heb ik ook 2x gebruikt :D
ik heb/had (geen idee waar hij ligt) een schijfslot met een alarm erin.. als je de motor beweegt gaat hij af..
Vergeet je hem ook niet om eraf te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RubjeMazter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Vroegah kwamen ze dus zonder? Of heb ik gewoon eentje gehaald waar deze al bij in zat? Daar waar ik m kocht hadden ze volgens mij geen sloten zonder kabel.
ja, ik ben zo oud ja :P

maar yup.....los slot zonder kabeltje.....gewoon een verdienmodel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

zag zo'n ding toevallig van de week op YT kanaal 'droommotor' (aanrader) langskomen :)
Die dingen bestaan al weer een aantal jaar maar zijn pas sinds dit jaar ART goedgekeurd zodat de verzekeraars ze ook accepteren als zijnde diefstalbeveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Het was geen volledige accu brand, er waren wat dingen oververhit en kabels aan het smelten. Beginnetje van het schuim van het zadel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ToolkiT schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

ik heb/had (geen idee waar hij ligt) een schijfslot met een alarm erin.. als je de motor beweegt gaat hij af..
Vergeet je hem ook niet om eraf te halen :)
Dat bedoelde ik dus, en heb ik zelf ook. Dan alleen niet van schrik de motor van je af laten vallen. :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Dat bedoelde ik dus, en heb ik zelf ook. Dan alleen niet van schrik de motor van je af laten vallen. :o :+
ik zag jouw post past nadat ik de mijne had gedaan..
en de andere feedback van false positives klopt wel.. dat is ook een van de redenen dat ik hem niet meer gebruik (en feit dat ik nu een garage heb waar motor in staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik parkeer de motor meestal binnen. Van false positives heb ik daarom vrij weinig last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:57:
Met brandje bij de accu (ballen werden warm, stonk naar zwavel en rook kwam omhoog)
Goed te horen d:)b dat ding wordt steeds goedkoper......staat al jaren stil en nu ook al brandschade :+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Goed te horen d:)b dat ding wordt steeds goedkoper......staat al jaren stil en nu ook al brandschade :+

;)
Dat is ondertussen allang gefixed ;) was nog wel een operatie.

Mocht hij ooit echt in de weg staan dan gaat hij denk ik naar mijn pa toe, kan ik hem later weer terug eisen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Dat is ondertussen allang gefixed ;) was nog wel een operatie.

Mocht hij ooit echt in de weg staan dan gaat hij denk ik naar mijn pa toe, kan ik hem later weer terug eisen >:)
goed zo ;)

en slim plan :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.troostwijkauc...y-strike-1994-A1-15075-11
Hier, als je toch een mooie klassieker wil!
Als het kon zou ik hem zelf oppikken, want deze en de XT wil ik stiekem ook nog wel aan het lijstje toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

https://www.troostwijkauc...y-strike-1994-A1-15075-11
Hier, als je toch een mooie klassieker wil!
Als het kon zou ik hem zelf oppikken, want deze en de XT wil ik stiekem ook nog wel aan het lijstje toevoegen.
Meh........is geen Dark War Horse he....The Desert Queen.....thats where it is mate :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Bestond die Cagiva destijds niet grotendeels uit onderdelen van de Ténéré 750?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:19:
Hmmm.... Bestond die Cagiva destijds niet grotendeels uit onderdelen van de Ténéré 750?
Dat zie ik alleen maar als pluspunt als dat zo is.
De passagiers steps lijken er inderdaad wel veel op als ik mijne goed herinner.

Maar hoort wel in het lijstje van de xrv750 en xtz 750 en de XT500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 15:16
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:19:
Ducati blok toch?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://motorcycles-for-sale.biz/img/motorcyclephoto/full/motorbike444518.jpg
Deze zou ik ook nog wel tegen het lijf willen lopen!
Kan ik mooi de vriendin overtuigen dat het perfect is voor haar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daarom zei ik al: "grotendeels". Benelli / BiMoTa / Cagiva / Moto-Morini / .... Noem de Italianen maar op welke d'r onderdelen overal (en nergens :+) vandaan trokken en daarmee vaak de meest schitterende machines op de markt wisten te zetten. Helaas liep het vaak spaak als je onverhoopt ergens voor onderhoud aan probeerde te gaan kloppen.... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Jup, toen Ducati nog van Cagiva was.
Volgens mij is die familie van cagiva nu ook nog deels (mede)eigenaar van mv agusta.
Hoewel Ducati nu van VW/audi is dacht ik, wat weer eng is omdat die zeggen dat ze alles in het assortiment naar EV willen zetten voor 2030.

Rare wereld, want Husqvarna, moto morini vielen ook nog onder Cagiva!?

Totale chaos met de handel in merknamen tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Daarom zei ik al: "grotendeels". Benelli / BiMoTa / Cagiva / .... Noem de Italianen maar op welke d'r onderdelen overal (en nergens :+) vandaan trokken en daarmee vaak de meest schitterende machines op de markt wisten te zetten. Helaas liep het vaak spaak als je onverhoopt ergens voor onderhoud aan moest gaan kloppen.... :'(
Dat is emotie, en merk beleving volgens ducatisten :9

Hoewel Bimota wel de kroon spant, die konden een wiel opnieuw uitvinden zonder enige reden behalve de betrouwbaarheid te verminderen 8)7
Heel erg tof wat ze deden, maar het waren vaak wel rare keuzes.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Bimota_Tesi_3D_factory.jpg

radiateur aan de voorkant? waarom zit die niet achter?
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2021/11/Bimota-KB4-04.jpg?ssl=1

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 18-10-2023 15:18 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• badkuip
Het is gebeurd. Vanaf volgende week zal ik lid zijn van de de Kawasaki-club en ben ik lid af van de Honda-vereniging.
Vnaochtend proefgereden op de 1000sx. Dat is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaTl3TrJiFMqsy6XPn69oYhFiLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXW3v2DKFeMKGDxd2XmRHmPO.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna in onderhandeling gegaan en uiteindelijk een exemplaar met 0KM's op de teller gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JnSX0cwjm0S_dbnXKNHa7La-mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9nyaRakgyZ9LDaiQ9gRZ60p.jpg?f=fotoalbum_large

Eind volgende week ophalen. :) :)

Ik kan mijn Honda inruilen maar dan zou ik er minder voor krijgen dan ik zelf had gehoopt. Ga proberen die zelf te verkopen. Als iemand interesse heeft bij mijn gele CBF1000 met 55.000KM's en gele topkoffer, dan houd ik me van harte aanbevolen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nnXACkoEYO2hrMuzDai8ytvr68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DTvjghKiMk0hlLP8gOqJeCe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik4s3KLJ-Rei5_VzOxCuquXhbRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsV04Wn8mZ8pXsYm3FuHblBs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"Opa Vertelt:"

Eind jaren '80 / het begin van de jaren '90 van de vorige eeuw reed ik met Honda motorfietsen omdat ik als tiener ook altijd met Honda brommers reed (O.A. een geïmporteerde Honda MB-X, maar dat was ook maar 'gewoon' een MB met wat meer CC's er onder gemonteerd vanuit de fabriek :9). Schoolvriendjes van me reden vaak met een 'Derbi' of zelfs al met 'Aprilia' bromfietsen....

Die schoolvriendjes stapte daarna dus ook vanzelfsprekend over op de Italiaanse motorfietsen en destijds is het gezegde in onze vriendengroep ook ontstaan.... "Rijd je stukken in Mei, is het motorseizoen voor je.... VOORBIJ!!"

Vanaf medio '95 heb ik, na het voor m'n neus dodelijk zien crashen van een hele goede vriend van me, m'n motorleven aan de wilgen gehangen om nóóit meer op te gaan stappen. Dat "nóóit" heeft tot ergens begin 2005 geduurd, daarna wilde ik als heropstapper weer een Honda CBR954RR aanschaffen maar de Honda dealer verkocht me liever een lening dan dat ik die machine contant afrekende... Toen pissig naar een Yamaha dealer gereden en daar een overjarige YZF-R6/RJ09 van eind 2004 gekocht.... De rest is 'Historie' .... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:00
Fraggert schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Meh........is geen Dark Horse he....The Desert Queen.....thats where it is mate :P :+
Katy Perry-fan? Of bedoel je Warhorse? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Katy Perry-fan? Of bedoel je Warhorse? :9
Ow ja…….die Tenere 700 noemtie de Dark Horse :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

@badkuip Fraai ding, maar wat zit er een onbenullig lomp grote einddemper op :o :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:34:
@badkuip Fraai ding, maar wat zit er een onbenullig lomp grote einddemper op :o :|
Zijn AFAIK gewoon de originele Honda einddempers welke er op gemonteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
botoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:34:
Dat klopt. Dat vind ik ook. Het ontwerpteam had toen een weekje vrij ofzo en toen hebben ze de uitlaat aan de stagiair overgelaten ofzo....

Al nieuws over jouw Harley?

[ Voor 5% gewijzigd door badkuip op 18-10-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Geloof het of niet, maar Kawa zet echt einddempers van Kawasaki er op en niet van Honda.

Maar inderdaad, die toeters zijn origineel. ;)
Als de koffers er op zitten, valt de uitlaat overigens minder op.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-10-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:47:
[...]

Zijn AFAIK gewoon de originele Honda einddempers welke er op gemonteerd zijn?
Jij hebt het over de Honda, @botoo had het over de Kawa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

badkuip schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:48:
[...]

Jij hebt het over de Honda, @botoo had het over de Kawa.
Waaruit moet blijken dat @botoo het in z'n post over de demper van de Kawa had? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

badkuip schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:47:

Dat klopt. Dat vind ik ook. Het ontwerpteam had toen een weekje vrij ofzo en toen hebben ze de uitlaat aan de stagiair overgelaten ofzo....
Zal me niets verbazen als er er, tegen een meerprijs natuurlijk, af-fabriek een veel meer behouden geproportioneerd exemplaar leverbaar is.

@Will_M Ik zie op de plaatjes maar één echt onbenullig lomp grote uitlaat, die van de Honda is redelijk normaal, wel flink maar geen XXXXL zoals die op de Kawa.
Al nieuws over jouw Harley?
Staat voor de hele volgende week geplanned in de werkplaats en als het niet tegenzit vr/za ophalen. In de stromende regen als ik de weersvoorspelling mag geloven, maar dat moet dan maar voor een keertje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
botoo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:15:
[...]
Zal me niets verbazen als er er, tegen een meerprijs natuurlijk, af-fabriek een veel meer behouden geproportioneerd exemplaar leverbaar is.

@Will_M Ik zie op de plaatjes maar één echt onbenullig lomp grote uitlaat, die van de Honda is redelijk normaal, wel flink maar geen XXXXL zoals die op de Kawa.

[...]

Staat voor de hele volgende week geplanned in de werkplaats en als het niet tegenzit vr/za ophalen. In de stromende regen als ik de weersvoorspelling mag geloven, maar dat moet dan maar voor een keertje.
Jazeker, voor 1000 euro meer kan je een Akrapovic erop krijgen. Misschien ooit, portemonnee is nu leeg.

Vrijdag/zaterdag dus twee gelukkige motorrijders onderweg. Ik mag hem dan ook ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Die stock uitlaten zijn bij veel merken tegenwoordig geleverd door brabantia lijkt het.

Zo zie je maar wat er voor nodig is voor euro 5 tegenwoordig, en straks dus 5+ 🫣 ik gok dat een 2024 model straks minder interessant is dan een 2023 occasion van hetzelfde model, puur omdat je voor minder geld meer power gaat krijgen. (Speculatie van mijn kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:50

jeroenathome

Een regel tekst

UTwizard schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:23:
[...]
Geen ervaring met zo'n probleem. Ik ga ervan uit dat je dit ook aan de wegligging kan merken? Vanmorgen nog zonder problemen de verbinding tussen A35 en A1 met ~100 km/h kunnen rijden. Met deze snelheid over dit stuk was ook mogelijk voordat ik gevallen was.

Het is meer dat mijn rechterknie tegen de tank aandrukt terwijl er links niks te merken is. Ik zou eerder denken dat ik scheef op de motor zit. Ik zou nog even het zitvlak los en vast kunnen zetten. Ik moet toch de dealer bellen wanneer zij de terugroepactie kunnen uitvoeren misschien is het dan ook tijd dat de motor weer in de stalling wordt gezet. Hebben zij tenminste even de tijd om alles te controleren.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:45:
Die stock uitlaten zijn bij veel merken tegenwoordig geleverd door brabantia lijkt het.

Zo zie je maar wat er voor nodig is voor euro 5 tegenwoordig, en straks dus 5+ 🫣 ik gok dat een 2024 model straks minder interessant is dan een 2023 occasion van hetzelfde model, puur omdat je voor minder geld meer power gaat krijgen. (Speculatie van mijn kant)
Lijkt meer op een 'deal' met Akrapovic... Aftermarket is dat nog steeds 'the way 2 go' vaak, ook als OEM levering.

Pagina: 1 ... 36 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.