Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.287 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:27
Will_M schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Lijkt meer op een 'deal' met Akrapovic... Aftermarket is dat nog steeds 'the way 2 go' vaak, ook als OEM levering.
Klopt, Brabantia was een geintje natuurlijk 😅
Hoewel bij de sv kon ik alleen arrow zelf krijgen als optie bij de dealer als ik mij dat goed herinner. En dat was een goede keus! Wat een heerlijke roffel heeft dat ding, dat is misschien nog wel bruter geluid dan de akra op mijn T7.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Afgezien van het formaat en het gewicht heb ik geen enkele reden om een andere demper op mijn Tuareg te willen.

Geluid is ruim voldoende wat mij betreft.
Hoe stiller hoe beter is mijn motto de laatste tijd.
Hoewel mijn Guzzi erg bruut klonk, flink kon blaffen en pruttelen trek je daarmee ook gewoon ongewilde aandacht.
Zeker offroad heb ik dat het liefste zo min mogelijk

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Vorige week had ik gemerkt dat mijn motorjas niet helemaal waterdicht meer is, aan de ellebogen sijpelt er wat vocht binnen.

Vandaag in een hardere bui gezeten, valt op zich nog mee aan de ellebogen. Maar ik vreesde dat de motorbroek ook niet meer waterdicht was want mijn bovenbenen waren behoorlijk nat toen ik thuis kwam. Maar toen ik mijn broek uitdeed dacht ik er pas aan dat de regenvoering er helemaal nog niet in zat, dus hopelijk was dat de oorzaak :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
Zondag een BMW opleiding gedaan voor offroad rijden. super interessant, superveel bijgeleerd, en ook superveel mijn crashbars kunnen testen...
van 9 tot 15u continu oefeningen op stabiel en traag rijden in gravel en modder, u-turns, 8-tjes, rijden in rutten en over obstakels, superleuk maar ik was toch helemaal versleten achteraf. en dan nog een uur moeten naar huis rijden... de minst aangename rit van mijn leven so far :D

de zin om offroad reizen te doen is er nog meer, maar ik heb het wel ferm onderschat hoe lastig en technisch het is, ik zou nogmaals die cursus durven doen, ben niet vertrokken met het gevoel dat ik er helemaal klaar voor was :|

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:13
badkuip schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:24:
Het is gebeurd. Vanaf volgende week zal ik lid zijn van de de Kawasaki-club en ben ik lid af van de Honda-vereniging.
Vnaochtend proefgereden op de 1000sx. Dat is deze:
[Afbeelding]

Daarna in onderhandeling gegaan en uiteindelijk een exemplaar met 0KM's op de teller gekocht.
[Afbeelding]

Eind volgende week ophalen. :) :)

Ik kan mijn Honda inruilen maar dan zou ik er minder voor krijgen dan ik zelf had gehoopt. Ga proberen die zelf te verkopen. Als iemand interesse heeft bij mijn gele CBF1000 met 55.000KM's en gele topkoffer, dan houd ik me van harte aanbevolen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou @badkuip, jij vond mijn Kawa Z900RS mooi en dan kom je met deze thuis…😳 (ik moest aan Assepoester en haar stiefzusters denken)

Nee geintje, gefeliciteerd en hou ‘m heel hè!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In Hessen heeft de politie een project om de straatracers het circuit op te krijgen, zouden ze hier ook moeten gaan doen.

En wat is er mis met Brabantia?
Afbeeldingslocatie: https://www.afvalbakkenwinkel.nl/wp-content/uploads/2020/09/brabantia-newicon-pedaalemmer-30-liter.jpg
Mijn prullenbak is toch keurig? :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kowlier schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:26:
[…]

de zin om offroad reizen te doen is er nog meer, maar ik heb het wel ferm onderschat hoe lastig en technisch het is, ik zou nogmaals die cursus durven doen, ben niet vertrokken met het gevoel dat ik er helemaal klaar voor was :|
Je kunt het maar zo moeilijk maken als je zelf wil hè. In Nederland kom je veel zand en modder tegen, maar je kan er vaak aan de zijkant langs. Singletrack met een GS word wel zwaar ja.

In Italië is bijna alles gravel / rotsachtig, zolang die niet te stijl zijn is dat prima te doen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
YouTube: 2024 Yamaha Ténéré 700 Extreme: Seek your Extreme
Versie zoveel.
Beetje weird, gewoon een rally versie maar dan met rare updates. Waarom titanium pegs? Waarom niet langere vering?

Edit: YouTube: It is possible do a lap in Hixpania Hard enduro with Ténéré? Pol Tar...

[ Voor 33% gewijzigd door kneusteun op 19-10-2023 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:58

4x2

lộn xộn quá

jeroenathome schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:48:
Het is meer dat mijn rechterknie tegen de tank aandrukt terwijl er links niks te merken is. Ik zou eerder denken dat ik scheef op de motor zit. Ik zou nog even het zitvlak los en vast kunnen zetten. Ik moet toch de dealer bellen wanneer zij de terugroepactie kunnen uitvoeren misschien is het dan ook tijd dat de motor weer in de stalling wordt gezet. Hebben zij tenminste even de tijd om alles te controleren.
Stuur en voetsteunen al opgemeten? Vooral het stuur vangt de klap van het omvallen eigenlijk altijd op, is toch vlot 200+kg wat op een 22mm buisje valt ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kowlier schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:26:
Zondag een BMW opleiding gedaan voor offroad rijden. super interessant, superveel bijgeleerd, en ook superveel mijn crashbars kunnen testen...
van 9 tot 15u continu oefeningen op stabiel en traag rijden in gravel en modder, u-turns, 8-tjes, rijden in rutten en over obstakels, superleuk maar ik was toch helemaal versleten achteraf. en dan nog een uur moeten naar huis rijden... de minst aangename rit van mijn leven so far :D

Ben je in Hechlingen geweest? Daar heb ik met mijn vrouw een dag gereden, dat was waanzinnig leerzaam :)

Ik had toen de 1150GSA nog en deed de cursus op een R1200GSA, man wat een verschil was dat in het terrein, exact de reden dat ik nu ook een 1200 rijd en niet gekozen heb om een 1150 terug te kopen nu ik weer heropgestapt ben :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kowlier
Fraggert schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Ben je in Hechlingen geweest? Daar heb ik met mijn vrouw een dag gereden, dat was waanzinnig leerzaam :)

Ik had toen de 1150GSA nog en deed de cursus op een R1200GSA, man wat een verschil was dat in het terrein, exact de reden dat ik nu ook een 1200 rijd en niet gekozen heb om een 1150 terug te kopen nu ik weer heropgestapt ben :)
het was in Belgie, klein parcourtje van BMW daar. ik was wel de enige zonder BMW, was met mijn tuareg 660 O-)
_eLMo_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:09:
[...]
Je kunt het maar zo moeilijk maken als je zelf wil hè. In Nederland kom je veel zand en modder tegen, maar je kan er vaak aan de zijkant langs. Singletrack met een GS word wel zwaar ja.

In Italië is bijna alles gravel / rotsachtig, zolang die niet te stijl zijn is dat prima te doen.
mijn huidige enduro is toch iets lichter, heb daar ook wel gemerkt dat sommige dingen vlotter gingen dan de GS1250's.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
Nog geen fatsoenlijke foto kunnen maken want toen we gisteravond thuis waren was het donker, maar we hebben gisteren afscheid genomen van de Ducati Monster van mijn vriendin en haar nieuwe Street Triple R opgehaald:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuLGQlkZEUbcI_iDKFwlqeCu1II=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PkOkvrtbxbw3d875fXaJ1Oof.jpg?f=user_large
Levertijd was wel een dingetje vanuit de fabrikant, maar het is allemaal goed gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
kowlier schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

het was in Belgie, klein parcourtje van BMW daar. ik was wel de enige zonder BMW, was met mijn tuareg 660 O-)

[...]

mijn huidige enduro is toch iets lichter, heb daar ook wel gemerkt dat sommige dingen vlotter gingen dan de GS1250's.
Ik denk dat als je gewoon in Nederland beetje oefent door km's te maken dan leer je best wel wat bij.
Grootste schakel die je moet maken is mijn inziens in je hoofd, gas bij en vaak ben je te bang klinken lomp maar is vaak wel waar. Je vind eerder de grens in je hoofd dan die van je motor, en zo'n tuareg is echt super geschikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
ja, oefenen is gewoon de volgende taak. het is inderdaad die klik maken, de moto zal wat rondspringen, het achterwiel slaat uit, maar als je gewoon de controle houd is er geen probleem. tegen het einde van de dag zat de manier van rijden er wel goed in, de benen, de heupen, het rechtstaand manouvreren en rijden over obstakels.
de grootste problemen had ik met mijn motolaarzen, het is nog wat wennen aan de rigiditeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

heb je een linkje? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kowlier
https://www.backtrail.be/

alstu. ze organiseren ook wel wat aangename reizen, en de instructeur was ook een topkerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kowlier schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

alstu. ze organiseren ook wel wat aangename reizen, en de instructeur was ook een topkerel.
cheers mate! altijd leuk om nog eens te overwegen met de GS :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
[...]

[...]

Cool nog een Tuareg in dit topic..even die van mij nog een keertje spammen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pojIYGOE29A5TaphbYGf88EOYug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wMentnyxmMaBhCtEpoOopcI.jpg?f=fotoalbum_large
Werkelijk heerlijke fiets O+ *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 19-10-2023 10:36 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

[Afbeelding]
Hoe bevalt je nieuwe banden combo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
@_eLMo_ goed, op de weg nog best redelijk mee door te rijden.
Mijn woon werk ritje gaat over een flink stuk klinkerweg. Dat is bij regen wel een beetje opletten. Maar het valt me niks tegen.

Offroad is het echt fantastisch.
Maar goed dat helpt de motor ook al wel flink bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39
kowlier schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Ik heb even naar de reizen gekeken, maar oef, wat een prijzen. :o
Nu heb je dat meestal wel bij motorreizen als van Horizon, THAT, en wat al niet meer, zeker omdat er ook nog een pechservice en dergelijke bij zit. Maar dan ga ik persoonlijk toch liever op pad met een goede reisverzekering en de voorpret dat ik alle routes kan voorbereiden en zo.

Wat me er aan laat denken, voor hemelvaart heb ik nog niets geregeld... :o :X
[...]

[Afbeelding]
Wat een gaaf model zo! :) Het straalt al meer sportiviteit en plezier uit dan de Guzzi.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kowlier
[...]

Cool nog een Tuareg in dit topic..
ik had helaas maar keuze uit de gele optie, die ga ik wel eens van een visuele update voorzien volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 14:29
Grubeater schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 01:22:
[YouTube: Ricky und die Speed-Biker | Doku | Preview]

In Hessen heeft de politie een project om de straatracers het circuit op te krijgen, zouden ze hier ook moeten gaan doen.

[...]
Goed initiatief en Hockenheim ligt hier om de hoek. Heerlijk Schwäbisch dialect trouwens die politieagent. :D

Maar ... wat kost het? En daar hebben de deelnemers wel een punt. Weekend 'racen' kost dan al snel 1000 euro. Buiten het circuit is het gratis. Het verschil is te groot, waardoor je weinig mensen over de streep kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
In Amerika hebben ze op diverse plekken een vergelijkbaar alternatief. Nu racen ze daar alleen op dragstrips, terwijl het hier vooral om de bochtige stukken gaat.
Maar daar krijgen de lokale racers dus de kans om eens tegen een (opgefokte) politiewagen te racen. Zo blijft de politie ook betrokken bij de gemeenschap, en andersom. Ik weet niet of ze dat ook met motoren doen, of alleen met auto's.

\/\/\/ Dat is ook waar. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-10-2023 11:37 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Aan de andere kant, een keer les krijgen op het circuit en je kan beter voorbereid het straatcircuit op. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10-10 15:53
Maar dan moeten er wel plekken beschikbaar zijn op die dagen, rond december / januari worden altijd de dagen bekend voor het nieuwe seizoen maar verschillende zitten ook meteen volgeboekt. Wat doen de mensen die achter het net vissen? Die gaan alsnog vlammen op straat. Of zoals eerder deze week is er op Assen een dag geannuleerd omdat het "geluid op" was. Geloof maar dat er een aantal uit frustratie op straat zijn gaan rijden om toch hun kick te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 19-10-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat denk ik ook, maar het is wel een goed begin. In principe elk leven dat je ermee is er een. En dan is de poging geslaagd imo.
Het circuit moet natuurlijk ook in de buurt zijn - zeg max. 100 km - Nurburgring is ook in de buurt, maar wat doe je in andere delen van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb even naar de reizen gekeken, maar oef, wat een prijzen. :o

[...]
Even naar de prijzen van een (onroad) trip Noorwegen gekeken, € 3595,= pp voor 7 overnachtingen op basis van halfpension :o

Op basis van eigen ervaring:
- Overnachting met ontbijt + avondeten voor 2 personen ~ € 200,= / nacht
- boot Hirtshals - Kristiansand (retour) voor 2 personen en 2 motoren: ~ € 250,=

Totaal: € 1650,=

ok, je moet zelf nog naar Hirtshals rijden, je hebt geen begeleider en je rijdt niet gezellig met maximaal 26! personen :X maar je hebt wel € 5500,= bespaard.

[edit] overnachting kan natuurlijk een heel stuk goedkoper maar ik ben even uitgegaan van een goed hotel om een eerlijke vergelijking te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Waaj op 19-10-2023 12:52 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Voor sommigen waarschijnlijk een open deur, maar voor mij een eye opener…

Ontdekt dat het speed wobble gebeuren boven de 130km/u kwam door een te hoge preload op de achterveer.

Blijkbaar wordt de naloop (kende ik ook niet…) hier te klein van met onrust tot gevolg.

Zachter gezet en probleem opgelost.

Wellicht dat ik er een andere ’dummie’ mee help, vandaar deze post.

I took the blue pill…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Waaj schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Even naar de prijzen van een (onroad) trip Noorwegen gekeken, € 3595,= pp voor 7 overnachtingen op basis van halfpension :o

Op basis van eigen ervaring:
- Overnachting met ontbijt + avondeten voor 2 personen ~ € 200,= / nacht
- boot Hirtshals - Kristiansand (retour) voor 2 personen en 2 motoren: ~ € 250,=

Totaal: € 1650,=

ok, je moet zelf nog naar Hirtshals rijden, je hebt geen begeleider en je rijdt niet gezellig met maximaal 26! personen :X maar je hebt wel € 5500,= bespaard.

[edit] overnachting kan natuurlijk een heel stuk goedkoper maar ik ben even uitgegaan van een goed hotel om een eerlijke vergelijking te maken.
Zoiets zijn mijn ervaringen ook met de prijzen als je het zelf regelt. Nu moet ik wel zeggen, ik heb niet veel eisen aan een hotel. Goed douchen, goed slapen, en goed eten (op loopafstand, niet noodzakelijk in het hotel), en dan ben ik al snel tevreden.
Anderen vereisen wat meer luxe met sauna's, zwembad, massages, en wat al niet meer. Maar ik ga op motorvakantie. ;)

Begeleider heb ik niet nodig, want dat ben ik zelf of een van mijn reisgenoten. En degenen waar ik mee rijd, ben ik liever wat op ingespeeld zodat het ook beter matcht qua tempo. Die georganiseerde reizen zijn dan waarschijnlijk ook niet voor mij bedoeld.
Maar mocht je normaal alleen rijden en wil je toch eens een reis maken, dan is zoiets zeker wel een uitkomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Noordkaap tripje op de motor met tent en slaapzak etc.... Kan veel goedkoper. Enige was na afloop het onderhoud van de motor.... Reed toen in 4 weken 8500km en letterlijk alle slijtage dingen moesten vervangen worden zo ongeveer... Banden, remblokken etc.... Had toen wel 1500€ bij Yamaha dealer af te rekenen....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Lord_T schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:00:
Noordkaap tripje op de motor met tent en slaapzak etc.... Kan veel goedkoper. Enige was na afloop het onderhoud van de motor.... Reed toen in 4 weken 8500km en letterlijk alle slijtage dingen moesten vervangen worden zo ongeveer... Banden, remblokken etc.... Had toen wel 1500€ bij Yamaha dealer af te rekenen....
Vorig jaar met m'n vriendin een trip van 4 weken naar de Noordkaap gemaakt. Via de Russische grens, Finland, Zweden en Zuid-Noorwegen weer terug. Allebei op eigen motor, in totaal 10000km gereden. Overnacht in hutjes, air-bnb en hotels, meeste ter plekke geboekt. Inclusief een paar voorwiellagers vervangen ergens tussen Tromso en Alta (daarna klaag je niet meer over de prijzen van Nederlandse merkdealers :X), eten en benzine waren we nog niet zoveel kwijt als een weekje met die Belgische organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

Goed douchen, goed slapen, en goed eten (op loopafstand, niet noodzakelijk in het hotel), en dan ben ik al snel tevreden.

[...]
Neuh, dat zijn geen hoge eisen, nee. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
FBTN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:10:

Ontdekt dat het speed wobble gebeuren boven de 130km/u kwam door een te hoge preload op de achterveer.

Blijkbaar wordt de naloop (kende ik ook niet…) hier te klein van met onrust tot gevolg.

Zo voor de hand ligt het niet, althans, het is niet het eerst waar je aan denkt.
Maar wat er gebeurt is dat je de voorspanning ('preload') op je achterveer hoger zet; je bereidt je motor voor op een hoger laadgewicht. Leg je dat gewicht er op, zakt de motor weer horizontaal.
Leg je er te weinig gewicht op, zakt de achterkant minder in. De voorvork staat dan dus rechter dan zoals het bedoeld is. Dit zorgt er voor dat de voorkant sneller en nerveuzer reageert op een stuurbeweging.
Probeer maar eens op zo'n stepje waar het balhoofd ongeveer verticaal staat te sturen: dat stuurt direct. Het stuur loslaten is al helemaal kansloos. Maar kantel je de voorvork wat zodat die schuiner staat, dan wordt het voorwiel vanzelf wat stabieler.

Plaatjes maken dit trouwens veel duidelijker dan ik het kan vertellen. :+
Remblokjes verslijt je normaal niet in 8500 km en zie ik hier los van. Die hadden gewoon hun tijd gehad. 2-3 bandensetjes per jaar kijk ik niet echt van op... Hoeveel slijtagedelen heb je verder nog?
En ja, als je iedere 10k een onderhoudsbeurt hebt, en je rijdt daarvan 8.500 in een paar weken. Dan ziet de dealer je graag komen. ;)
Jolke schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Neuh, dat zijn geen hoge eisen, nee. _O-
Vergeleken met een tentje en een slaapzak is dat natuurlijk al superluxe. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-10-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vind ik een heel schappelijke prijs.
Mijn laatste beurtje ktm was 2200,- en dan kwamen de banden er los nog bij voor 500,-.

Dan vind ik 1500,- voor alle slijtage onderdelen een hele nette prijs! zeker als dat dus incl. een set banden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
lol ik ben normaal zo iemand die 10k per jaar rijd, en dus 1x per jaar bij de Yamaha dealer stond.
Met de tracer 900 had ik om de 20k een set banden hoor... dus das om de 2 jaar... na de noordkaap was dat nu dus +-10k op set banden. Bij motor die je nieuw koopt vind ik ook wel dat de eerste paar jaar onderhoud vrij weinig hoort te zijn.

Nu ben ik overgestapt op de 1250 GS Adventure en na 4k km lijken die banden al op te zijn... (dealer waarschuwde voor mijn vakantie er al voor, sindsdien 3k nog op gereden). Geen idee hoe ver de vorige eigenaar erop gereden had, maar totaal staat die motor nu op 16,5k km. Ik wil in ieder geval 100% road banden volgende set, want offroad durf ik niet met zo'n dure en zware motor... (ondanks dat hij er wel voor gemaakt is).

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met 10k per jaar haal je het gemiddelde dan al omhoog hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dunlop mutant op een gs staat ook wel vet! Wel de stoere look, maar wel meer comfort op de weg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
FBTN schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:10:

Als je de fabrieks instellingen kunt vinden: daarop zetten.
Ben je "veel" zwaarder dan de gemiddelde motorrijder kun je beginnen met de voorveerspanning wat hoger te zetten.
Meet even met hulp van je partner of een maatje de statische sag dan eens op.

Overigens kun je beter gewoon eens gaan rijden met de fabriekssetting.
Hoe rijd dat?
Dan naar wens aanpassen: iets meer preload, ook meteen een beetje meer rebound demping, enz.

Er is best veel over te vinden online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Vind ik een heel schappelijke prijs.
Mijn laatste beurtje ktm was 2200,- en dan kwamen de banden er los nog bij voor 500,-.

Dan vind ik 1500,- voor alle slijtage onderdelen een hele nette prijs! zeker als dat dus incl. een set banden is.
:| dat is geen normaal beurtje mag ik hopen? Mijn Huskie kleine beurt is €300 en grote beurt €600. Zonder slijtage delen dus. Maar die doe ik zelf wel ff van te voren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Met dat soort bedragen denk ik dat de remschijven en blokken ook op waren. Misschien nog klepspeling controleren/corrigeren, en dan gaat het wel hard in die richting. Maar dat is dan geen normaal beurtje nee. ;)

pure speculatie van mijn kant dus. Als dit niet de oorzaak was, ben ik wel héél benieuwd waar dat bedrag uit was opgebouwd.

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-10-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:56:
Met dat soort bedragen denk ik dat de remschijven en blokken ook op waren. Misschien nog klepspeling controleren/corrigeren, en dan gaat het wel hard in die richting. Maar dat is dan geen normaal beurtje nee. ;)

pure speculatie van mijn kant dus. Als dit niet de oorzaak was, ben ik wel héél benieuwd waar dat bedrag uit was opgebouwd.
Mijn laatste beurt was inc. kleppen checken en is was minder dan £300 kwijt..
Guzzi kleppen zijn wel weer makkelijk toegankelijk natuurlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:36
Tsja, heb nu een offerte liggen van de dealer voor mijn R1200RS voor kleine beurt + voorvork olie / seals + kleppen stellen + cardan controleren/smeren + set dunlop roadsmart 4 en dat kost zo'n 1300 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:
Tsja, heb nu een offerte liggen van de dealer voor mijn R1200RS voor kleine beurt + voorvork olie / seals + kleppen stellen + cardan controleren/smeren + set dunlop roadsmart 4 en dat kost zo'n 1300 euro.
€20 motorolie filter + ringen
€60 motorolie
€40 vork olie
€20 vork seals
€20 shims (als gesteld moet worden)
€10 kardanolie
€150 voorband
€200 achterband
€20 klein materiaal

materiaal €540

olie + filters = 20 minuten werk
vorkolie = 30 minuten werk
kleppen controle / stellen = 1 uur werk
cardan smeren / verversen = 20 minuten werk
banden montage + balanceren voor = 30 minuten werk (remklauwen moeten los enzo)
banden montage + balanceren achter = 20 minuten werk (5 bouten is het wiel van het kardan)

~3 uur * €150 = €450

Totaal onderhoud €990

€300 premium daar bovenop. Dat vind ik best schappelijk voor een merkdealer.
Maar ik doe het toch liever zelf, vooral die kardan smeren en kleppen stellen is echt kinderwerk op een R1200.
Makkelijk verdient. Maar als je je tijd hoger waardeert dan €150 / uur dan lekker laten doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:56:

Het was kleppen checken, hoefde niet gesteld te worden.
Een pakking aan de rechterzijde vervangen, wat meeste werk was.
En voor de rest gewoon kleine beurt, schijven waren goed, blokken net vers.

Was een custom beurtje, die pakking wist ik dat moest gebeuren dus vroeg ik of ze meteen de kleppen konden checken.
Rest was niks bijzonders, maar was wel een duur geintje :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArjenIsM3
_eLMo_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

€20 motorolie filter + ringen
€60 motorolie
€40 vork olie
€20 vork seals
€20 shims (als gesteld moet worden)
€10 kardanolie
€150 voorband
€200 achterband
€20 klein materiaal

materiaal €540

olie + filters = 20 minuten werk
vorkolie = 30 minuten werk
kleppen controle / stellen = 1 uur werk
cardan smeren / verversen = 20 minuten werk
banden montage + balanceren voor = 30 minuten werk (remklauwen moeten los enzo)
banden montage + balanceren achter = 20 minuten werk (5 bouten is het wiel van het kardan)

~3 uur * €150 = €450

Totaal onderhoud €990

€300 premium daar bovenop. Dat vind ik best schappelijk voor een merkdealer.
Maar ik doe het toch liever zelf, vooral die kardan smeren en kleppen stellen is echt kinderwerk op een R1200.
Makkelijk verdient. Maar als je je tijd hoger waardeert dan €150 / uur dan lekker laten doen 8)
Mijn tijd waardeer ik niet hoger dan dat maar ik ben wel veel meer tijd kwijt als ik het zelf moet doen. Plus dat ik geen garage / werkplaats / tools heb dus daar ook nog wat voor moet regelen danwel aanschaffen. Dan wordt het al gauw duurder, althans deze keer. Maar het is voor mij ook een stukje gemoedsrust dat hij door een expert is nagekeken plus ik stal hem daar dan ook voor de winter dus dat is dan ook weer geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:41

jeroenathome

Een regel tekst

4x2 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Stuur en voetsteunen al opgemeten? Vooral het stuur vangt de klap van het omvallen eigenlijk altijd op, is toch vlot 200+kg wat op een 22mm buisje valt ;)
Nog niet. Hopelijk is zaterdag het weer iets beter dan de douche die nu naar beneden komt. De laatste 2 keren hield ik het stuur nog vast en heeft de stuur aan de rechterkant de klap opgevangen. De voetsteun zal ik nog extra controleren op schade. Ik verwacht wel dat die een tik heeft gehad.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Het was kleppen checken, hoefde niet gesteld te worden.
Een pakking aan de rechterzijde vervangen, wat meeste werk was.
En voor de rest gewoon kleine beurt, schijven waren goed, blokken net vers.

Was een custom beurtje, die pakking wist ik dat moest gebeuren dus vroeg ik of ze meteen de kleppen konden checken.
Rest was niks bijzonders, maar was wel een duur geintje :X
Dan houd ik mijn hart vast voor de 40k beurt morgen met oa kleppen checken. Dat het duurder gaat worden doordat het nu bij de dealer gebeurt had ik me al op ingesteld. De technische staat van de slijtagedelen is verder wel in orde, dat is het punt verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
Dat zijn echt absurde bedragen. Heb een paar jaar terug een grote beurt bij de dealer gedaan voor m’n monster. Was iets van 550 euro. En dat met desmo beurt. Toegegeven, het was een winter actie en ik had m’n eigen olie ververst en remblokken vervangen. Dus naast de riem en de kleppen hoefden ze niet veel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:41

jeroenathome

Een regel tekst

@gebruikershaes Dat is ook mijn bevinding. Ik heb mijn eigen boekhouding nagekeken en van de afgelopen 3 jaar heb ik tussen de €300 en €700 uitgegeven aan onderhoud. Daarbij zit ook de 2 a 3 maanden winterstalling. Wanneer de bedragen tegen de 700 aan zitten dan zijn de banden vervangen of de ketting met tandwielen. Ik mag dus niet klagen over de kosten voor de Yamaha FZ8 die ik vorig jaar heb ingeruild.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dit was voor mij ook een uitschieter, heb helaas de factuur meegedaan bij verkoop, anders had ik hem wel even kunnen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
ArjenIsM3 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:09:
Toch pittig wel.
Als ik mijn rekeningen afgelopen 1,5j bekijk kom ik voor dit op ~900 ex voorvork gebeuren. Bij BMW dealer dus.

Hoeveel km heb je erop staat dat je iets aan de voorvork moet doen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

charrel

Cortisol4life..

30.000km voor onderhoud aan de vork bij een r/rs LC. Kost ongeveer 300€ dacht ik, is wel zelf te doen met wat zelf gemaakte tooltjes schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
VidaR-9 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Toch pittig wel.
Als ik mijn rekeningen afgelopen 1,5j bekijk kom ik voor dit op ~900 ex voorvork gebeuren. Bij BMW dealer dus.

Hoeveel km heb je erop staat dat je iets aan de voorvork moet doen?
Heb hem dit jaar gekocht met 60k op de teller. Nu zo'n 62-63k denk ik. Was wel net een beurt uitgevoerd, soort reguliere grote beurt (bougies, olie, cardan olie, filters) maar dit was de eerste beurt die niet door de dealer is uitgevoerd en er zijn bepaalde dingen niet gedaan die bij 60k wel moeten volgens schema. Voorvork is 1, kleppen stellen is 2. Dus dit wil ik alsnog gedaan hebben. Verder wil ik de cardan gecontroleerd hebben gezien de problemen daarmee. Voorvork is zo'n 275, cardan nalopen en invetten 7 tientjes, dus ja dat is aardig in lijn met jouw rekening :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Mijn pak lekt. :F

Dat wist ik al, maar niet dat het inmiddels zo erg was. Dan koop je een pak met losse regenliner, maar ze verkopen die losse liner dus niet los zodat je die halverwege de levensduur van je pak eens kunt vervangen. (Ik zie een gat in de markt)
Nu begin ik toch sterk te overwegen om een Rukka Goretex pak in de outlet te gaan halen. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 16:56
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:11:

Dat wist ik al, maar niet dat het inmiddels zo erg was. Dan koop je een pak met losse regenliner, maar ze verkopen die losse liner dus niet los zodat je die halverwege de levensduur van je pak eens kunt vervangen. (Ik zie een gat in de markt)
Nu begin ik toch sterk te overwegen om een Rukka Goretex pak in de outlet te gaan halen. :/
Ik heb laatst een Gore-tex pak van Richa gekocht, en vanochtend eens goed kunnen testen in de regen. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Lekker warm, heeft een fijne kraag met ruimte voor de adamsappel (heb ik bij andere jassen heel vaak last van). Geen druppeltje water doorheen gekomen en bij de mouwen zit een soort anti-tocht sluiting die aansluit op de handschoenen, dus geen koude wind meer door de mouwen. Heerlijke jas, en voor een Gore-tex jas ook helemaal niet duur. Aanrader!

Edit:
Is dus de Richa Cyclone GTX
Afbeeldingslocatie: https://images.motocard.com/eyJidWNrZXQiOiJtb3RvY2FyZCIsImtleSI6InByb2R1Y3RzL2ltYWdlcy8yMDAyMi9yaWNoYS1jeWNsb25lX2d0eF9mbHVvcmVzY2VudF95ZWxsb3ctMS1NLTIwMDIyMzkzMTkuanBnIiwiZWRpdHMiOnsid2VicCI6eyJxdWFsaXR5Ijo4NX0sImpwZWciOnsicXVhbGl0eSI6OTF9LCJyZXNpemUiOnsid2lkdGgiOjU1MCwiaGVpZ2h0Ijo1NTAsImZpdCI6ImNvdmVyIn19LCJ2IjoiYjgyNjU5OGViZThkZDQ2YzMwYzI5OTZiNzVlMTk4OTQifQ==

[ Voor 17% gewijzigd door geert_s op 20-10-2023 11:14 ]

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb laatst een Gore-tex pak van Richa gekocht, en vanochtend eens goed kunnen testen in de regen. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Lekker warm, heeft een fijne kraag met ruimte voor de adamsappel (heb ik bij andere jassen heel vaak last van). Geen druppeltje water doorheen gekomen en bij de mouwen zit een soort anti-tocht sluiting die aansluit op de handschoenen, dus geen koude wind meer door de mouwen. Heerlijke jas, en voor een Gore-tex jas ook helemaal niet duur. Aanrader!
Dan ben ik nog wel even benieuwd naar welke model jas van Richa dat dan is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
https://motoadv.bike/collections/trans-euro-trail
@Bommes voor op je sint/kerst verlanglijst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Fraggert schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Dan ben ik nog wel even benieuwd naar welke model jas van Richa dat dan is :P
aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:09

_Apache_

For life.

Hier was ik ook doorgelekt, maar moet er ook wel aan toevoegen dat ik hem laatste tijd niet echt heb gereinigd. Misschien toch even doen binnenkort.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Een jas met een waterdichte liner vind ik juist kut.
De rest wordt zeiknat en zwaar, en daar komt bovenop dat het dan nog harder afkoelt door de natte buitenste laag die vol in de wind zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die stickers zijn nooit ergens op voorraad 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:32:
De rest wordt zeiknat en zwaar, en daar komt bovenop dat het dan nog harder afkoelt door de natte buitenste laag die vol in de wind zit.
+1

In NL onderweg is dit al niet prettig.....laat staan met 2 van zulke doorweekte pakken in een klein tentje op je motorvakantie.

Niks werd meer droog |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Dan houd ik mijn hart vast voor de 40k beurt morgen met oa kleppen checken. Dat het duurder gaat worden doordat het nu bij de dealer gebeurt had ik me al op ingesteld. De technische staat van de slijtagedelen is verder wel in orde, dat is het punt verder niet.
Ik heb mijn KTM 1190 vorig jaar bij Vos Oss achtergelaten voor een grote beurt incl kleppen checken (30K beurt).
Was 700 euro (incl btw) kwijt incl nieuwe accu en leen motor. Kleppen stellen was niet nodig.

Acties:
  • +29 Henk 'm!
ik heb een vermoeden waar de inspiratie van het BMW design team word opgedaan :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQ4ueEKVj83eBX-z9syyPiMJTcU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/swWfa6PFckEGqhV33zTm85HM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die stickers zijn nooit ergens op voorraad 😅
in de TET FB group had iemand er net 5 ontvangen.. dus de unicorns are real ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mee eens laminated is the way to go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:06:
ik heb een vermoeden waar de inspiratie van het BMW design team word opgedaan :+
[Afbeelding]
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

in de TET FB group had iemand er net 5 ontvangen.. dus de unicorns are real ;)
Bij adventure spec ook al half jaar “coming soon” geloof ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Bij adventure spec ook al half jaar “coming soon” geloof ik…
Volgens mij moet het super simpel zijn om zo'n sticker zelf te maken.. plenty sites die dat goedkoop doen..
Zit je alleen wel met copyright..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkZ9q7bwt6IhsdSUsMGQ-BNJUqs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BZCH8BPSiOtGXPvCgtEDizAP.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 20-10-2023 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Dat dus..
Ik heb gewoon een simple XXL regenjas van de Intersport en regenbroek van de Hema die ik over mijn motorjas en broek heen aantrek.
Maakt ook ineens al mijn motorjassen + broeken geschikt om in de regen te rijden :P

Natuurlijk baas boven baas is een gelamineerde jas, broek of overall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Dat dus..
Ik heb gewoon een simple XXL regenjas van de Intersport en regenbroek van de Hema die ik over mijn motorjas en broek heen aantrek.
Maakt ook ineens al mijn motorjassen + broeken geschikt om in de regen te rijden :P

ik heb een regenjas+broek voor als ik met jeans/leer rijd.. en een laminated pak voor touring (want stoppen als het begint te regenen is irritant.)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

Volgens mij moet het super simpel zijn om zo'n sticker zelf te maken.. plenty sites die dat goedkoop doen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EvkBEk0rSotyAzEhkgwYkXmojs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWHRknnuEo2fI3RqYZ25kFIA.jpg?f=fotoalbum_large

I know, maar wil de echte TET sticker en gun ze de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Edit:
Is dus de Richa Cyclone GTX
[Afbeelding]
Zit bij deze jas de goretex laag aan de buitenkant (gelamineerd) of heb je een losse binnenvoering. Dat laatste heb ik nu bij mijn RevIt Sand III jas en broek. Uiteindelijk houdt het je wel droog maar je moet de voering er wel in hebben zitten of meenemen. En de jast zelf wordt natuurlijk alsnog zeiknat als het flink regent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
MichielK71 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:08:
[...]

Zit bij deze jas de goretex laag aan de buitenkant (gelamineerd) of heb je een losse binnenvoering. Dat laatste heb ik nu bij mijn RevIt Sand III jas en broek. Uiteindelijk houdt het je wel droog maar je moet de voering er wel in hebben zitten of meenemen. En de jast zelf wordt natuurlijk alsnog zeiknat als het flink regent.
Nee deze is vast/gelamineerd inderdaad. Zit wel een losse thermovoering in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
kneusteun schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

[Afbeelding]

I know, maar wil de echte TET sticker en gun ze de centen.
Maar dan kan je er geen kneusteunere mee maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Nee deze is vast/gelamineerd inderdaad. Zit wel een losse thermovoering in.
Ik zag online ergens een aanbieding van EUR 400 voor een jas. Dat is echt wel een nette prijs voor een gelamineerde jas.

Het is dat ik nog wel tevreden ben met mijn Rev'It Sand jas. En wat mij ook tegenhoud is het niet weten of de verbindingsrits die in een ander merk jas zit wel matcht met de rits die in mijn motorbroeken zit. Zo heb ik ook een aantal motorjeans met een Rev'It riem met koppelstuk erbij. Daarmee kan ik mijn broeken ook vastmaken aan de jas. Wel zo fijn dat het een 'vaste' combi is als je valt. Dan loop je minder kans dat de jas omhoog schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies, ik wil dan wel de bij elkaar horende combi hebben. Plus, ivm lengtematen (en ik geef toe, breedtematen) bestel ik zoiets niet online maar zal ik toch eerst willen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Dat dus..

Ik die fox jas gekocht in de aanbieding voor 95,- wat is er nu in de aanbieding bij 24mx?
https://www.24mx.nl/produ...gion-zwart_pid-PM-4936275
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
MichielK71 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Ik zag online ergens een aanbieding van EUR 400 voor een jas. Dat is echt wel een nette prijs voor een gelamineerde jas.

Het is dat ik nog wel tevreden ben met mijn Rev'It Sand jas. En wat mij ook tegenhoud is het niet weten of de verbindingsrits die in een ander merk jas zit wel matcht met de rits die in mijn motorbroeken zit. Zo heb ik ook een aantal motorjeans met een Rev'It riem met koppelstuk erbij. Daarmee kan ik mijn broeken ook vastmaken aan de jas. Wel zo fijn dat het een 'vaste' combi is als je valt. Dan loop je minder kans dat de jas omhoog schuift.
De rits op deze Richa past niet op de Rev'it rits van mijn broek inderdaad. Ik heb nog wel een apart koppelstuk waar je je riem doorheen kunt halen, maar daar heb je alleen iets aan met motorjeans.

Overigens is die Cyclone een "oud" model, er is net een Cyclone 2 uit, waardoor je nu goede deals kunt scoren. Ik had hem voor 360,- door extra kassakorting tijdens een evenement van Goedhart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:18:
Precies, ik wil dan wel de bij elkaar horende combi hebben. Plus, ivm lengtematen (en ik geef toe, breedtematen) bestel ik zoiets niet online maar zal ik toch eerst willen passen.
Ik wil dus eigenlijk ook die broek er nog bij, maar ook dat kost weer een aardige duit + inderdaad wil ik hem ook eerst passen. Ik heb jeansmaat 28-34, dus slank voor mijn lengte. Vrij lastige maat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke
ToolkiT schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:47:
[...]

[Afbeelding]
TETten *O*

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Meestal krijg je de contra-rits erbij, even langs kleermaker brengen en ze zetten ze zo aan elkaar. Dan laat je dat reepje met dubbele rits altijd aan broek (of jas, wat handiger is) zitten en je ritst zo 2 merken aan elkaar.

Even wat gedoe, maar hoeft je dus niet tegen te houden om 2 merken te gaan.

Mijn jas is gelamineerd en zou niet meer terug willen. Mijn broek daarentegen niet, maar die wordt ook een stuk minder nat en zit minder in de rijwind (tourmotor ftw).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Is het al @Vrijdag?
Gefeliciteerd Jolke! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/cake.png

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:56
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:11:

Gewoon doen! Ook zeker bij de Duitse motorshops kijken, daar hebben ze rond Black Friday vaak goede Rukka deals. Mijn Rukka Armas gelamineerde pak is onderhand al ruim 10 jaar oud en laat nog geen druppel door. De stiksels beginnen nu overigens wel wat minder te worden dus wellicht moet ik het binnen 5 jaar vervangen :P. Die 5 jaar garantie op de meeste Rukka pakken is ook goed, verschillende ritsen zijn door de jaren heen kosteloos vervangen waarna ook alle reflectiedelen opnieuw erop zijn geplakt door de fabriek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb eerst een andere stap genomen. Ik heb simpelweg Büse aangeschreven dat ik door mijn eigen stomme schuld mijn regenliner beschadigd heb, dus dat het zéker geen garantiegeval is. Maar of er dan eventueel toch een mogelijkheid is, al dan niet via een tussenhandel, een nieuwe regenliner na te bestellen. Anders is het ook zo zonde van dat pak.

Inmiddels al antwoord terug dat hun vertegenwoordiger binnendienst gaat kijken wat hij kan doen voor me. Zonder me iets te beloven, wel te verstaan.
Aangezien die nu vast ook weekend heeft, zal er wel een paar dagen overheen gaan.

Desnoods kan ik ook even bij Büse langs rijden, op weg naar de Eifel kom je daar tóch langs. ;) Op de 258 de Himmelsleiter omhoog, bovenaan opletten voor de flitser, flauwe bocht naar rechts, en dan afslaan het industrieterrein in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 19:28

iMars

Full time prutser

k heb momenteel Revit Trench jas en Revit Poseidon broek, 2 laags gelamineerd. Maar ben voor wat anders aan het kijken. Heb de Dominator gepast, maar de L is in lengte goed, maar in breedte net te strak, en omgekeerd, de XL zit fantastisch, maar in de lengte weer ruk (als ik op de motor zit komen de schouders te veel om hoog). Toch maar ff verder kijken naar een ander merk/pasvorm.

@geert_s Leuk mooi jasje voor niet duur. Mooi voor de enkele ritten, maar zoals anderen al aangaven, niet ideaal ivm dat de buitenkant ook stof is en daardoor zwaar wordt en moeilijk droogt.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Leuk voor die enkele ritten? Ok, ik doe geen woon-werk verkeer, maar ik schuw de regen ook niet. Toch word ik maar zelden nat. De afgelopen jaren heb ik vaker gehad dat ik nat was van het zweet dan van de regen.

Zo vaak regent het nou ook weer niet. Tegelijkertijd... Als ik op vakantie ben wil ik juist dan ook nog prettig (en veilig! Verkleumd is ook niet alles) willen rijden.
Eerst maar even afwachten wat Büse voor me kan betekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Nou begin ik zelf te twijfelen (En niet in de buurt van mijn jas om te checken)
Maar heb ook de revit trench GTX gelamineerde goretex jas
Ideaal en wil niet meer zonder laminatie.
Zonder voering ook echt fris, met voering echt (te) warm.

Qua broek de commuter, wel gelamineerd maar eigen merk membraam. Vooralsnog ook gewoon goed maar het aantrek gemak is onovertroffen.

En ja rijd ook met -10.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
iMars schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:33:
k heb momenteel Revit Trench jas en Revit Poseidon broek, 2 laags gelamineerd. Maar ben voor wat anders aan het kijken. Heb de Dominator gepast, maar de L is in lengte goed, maar in breedte net te strak, en omgekeerd, de XL zit fantastisch, maar in de lengte weer ruk (als ik op de motor zit komen de schouders te veel om hoog). Toch maar ff verder kijken naar een ander merk/pasvorm.

@geert_s Leuk mooi jasje voor niet duur. Mooi voor de enkele ritten, maar zoals anderen al aangaven, niet ideaal ivm dat de buitenkant ook stof is en daardoor zwaar wordt en moeilijk droogt.
Ik weet eigenlijk niet of hij gelamineerd is, of dat de gore-tex er gewoon los in zit, maar hij is in ieder geval niet uitneembaar. Ik ben afgelopen donderdag flink nat geregend, en vond de jas niet zwaar worden en voelde ook niet "doorweekt" aan aan de buitenlaag.

Ik ga er dagelijks mee woon-werk rijden dus of het alleen voor die "enkele ritten" geschikt is ga ik ondervinden, maar daar heb ik hem niet voor gekocht in ieder geval. Over een paar plensbuien en een paar vriesnachten laat ik het je weer weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 19:28

iMars

Full time prutser

geert_s schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Ik weet eigenlijk niet of hij gelamineerd is, of dat de gore-tex er gewoon los in zit, maar hij is in ieder geval niet uitneembaar. Ik ben afgelopen donderdag flink nat geregend, en vond de jas niet zwaar worden en voelde ook niet "doorweekt" aan aan de buitenlaag.

Ik ga er dagelijks mee woon-werk rijden dus of het alleen voor die "enkele ritten" geschikt is ga ik ondervinden, maar daar heb ik hem niet voor gekocht in ieder geval. Over een paar plensbuien en een paar vriesnachten laat ik het je weer weten.
De Cyclone 2 heeft een z-liner, denk dat de voorganger die jij hebt dat ook gewoon heeft (zie je ook terug in de prijs). Is verder helemaal niks mee en zoals je gemerkt hebt, blijf je ook gewoon goed droog mee.

Gore Tex heb je een vele varianten, zie hier wat uitleg.
Gore-Tex Gelamineerd:
Bij een gelamineerd product zit het membraan aan de buitenlaag van de jas ‘’vastgeplakt’. Dit heeft als resultaat dat het product geen water zal opnemen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 2-laags en 3-laags laminaat. Bij 2-laags laminaat wordt er alleen gebruik gemaakt van de Materialen GTX en Cordura. Bij 3-laags (afgekort 3L) laminaat zit er een extra laag verwerkt aan de binnenzijde. Hierdoor wordt de motorkleding een stuk duurzamer. Het 3L systeem is overigens het enige Gore-Tex type laminaat wat STADLER aanbiedt. Simpelweg omdat dit het beste is. 3-laags laminaat wordt ook wel Gore-Tex Pro genoemd. Bij Gore-Tex 3L motorkleding is de buitenlaag veelal gemaakt van Cordura. Dit is een zeer slijtvaste stof dat gekenmerkt staat als een duurzame fabric.
Z-liner Gore-Tex Performance shell:
Bij deze variant zit het waterdichte membraan tussen de buitenlaag en de voering van de jas. Deze zit deels vast gestikt en kan dus niet verwijderd worden uit de jas. Omdat deze niet vastgeplakt wordt, is het product soepeler dan bijvoorbeeld een gelamineerde motorjas of motorbroek. Ook is het een minder complexe fabricage waardoor dit type membraan vaak gunstiger geprijsd is. Wel zijn de ventilatiemogelijkheden beperkt en zal de buitenlaag van de kleding water opnemen bij regen, dit zal resulteren in een zwaardere jas.
Persoonlijk vind ik een gelamineerd pak fijner, is wat stugger, maar ook sneller droog (wat anderen eerder ook aangaven).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb een gelamineerd pak voor herfst/winter/lente en in de zomer heb ik een doorwaai pak met regenbroek en jas met membraan los voor eroverheen.

Gelamineerd pak is echt top, nooit meer terug naar een losse liner erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De Tracer heeft zijn 40k beurt gehad. De prijs viel me mee, met 476 euro. Maar, daarvoor hoefden dan ook verder geen slijtagedelen te worden vervangen.

De TPS sensor zou ook vervangen zijn. Raar, maar het staat niet op de factuur vermeld. "Want dat is een interne garantieclaim naar Yamaha, wij houden echt wel bij wat er gebeurd is" Mag ik dat als klant dan niet op papier hebben? :?

De motor rijdt wel weer beduidend beter. Geen echt rare hikjes meer, geen inhouden. Het vermogensverlies kon ik niet zelf opwekken, dus dat is nog even afwachten. Wel grappig dat de ECU zich in de eerste kilometers duidelijk opnieuw aan het inleren was. Op een recht stuk 3 keer vanuit stilstand opgetrokken, en 3 keer was de gasaanname iets anders. Ik ben in ieder geval weer happy met een rijdbare motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:40:

De TPS sensor zou ook vervangen zijn. Raar, maar het staat niet op de factuur vermeld. "Want dat is een interne garantieclaim naar Yamaha, wij houden echt wel bij wat er gebeurd is" Mag ik dat als klant dan niet op papier hebben? :?
Ja, dat is vreemd. Van 1 motor en 2 auto”s heb ik terugroepacties en die staan gewoon op de factuur.

Van 1 auto zelfs een los A4tje vanuit Ford bij de werkplaatsfactuur.

Ik zou daar gewoon nog eens achteraan gaan, zulks is gewoon fijn te hebben bij bijv particuliere verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
De Yamaha-dealer van de Tracer 7 van mijn moeder wilde het uitvoeren bij de eerste 1000km beurt niet registeren. Niets op papier en niets in het digitaal logboek bij Yamaha. Het logboek kan je zelf raadplegen maar je kan er zelf niets in schrijven.
Ma heeft gebeld naar Yamaha Nederland en het verhaal uitgelegd. Ze hebben her er meteen ingezet.

Inmiddels heeft mijn ma een andere Yamaha dealer gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
Wat zou de achterliggende reden voor zo iets zijn? Snap niet waarom een dealer het niet wil registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:51:
Wat zou de achterliggende reden voor zo iets zijn? Snap niet waarom een dealer het niet wil registreren.
Bij Suzuki wordt na elke beurt bij de dealer de garantie verlengd met een jaar tot een bepaald jaar.

Dus als die beurt mist dan ben je ook garantie kwijt, geen idee hoe dat zit bij Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Yamaha kreeg het niet eens voor elkaar om de terugroepacties bij de RDW in één keer af te melden. Ook heel vreemd, als er tegelijkertijd 2 terugroepacties zijn dat een klant dat in één afspraak laat verhelpen. Heeft 364 dagen geduurd om dat recht te zetten. :+
Ik had me er toen nog zó op verheugd een verjaardagskaart naar Yamaha te sturen. :*)

Maar dan ga ik al helemaal niet vertrouwen op een systeem waar ik a) zelf geen invloed op heb en b) de eerste 4-5 invoeren al niet in staan. Want die heb ik wél op papier, maar niet van bij Yamaha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aFy-YXgYmGH8IcKQI-Wno00F4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7tTzoGtu1IZgW7cm6SqL1lf.jpg?f=fotoalbum_large
GSA C3 conversion 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

TKC70's passen ook op een RT, gewoon dat doen. 8)

Vandaag mijn doorwaaipak maar uitgewassen, lag al een tijdje niets te doen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.