Yes, vandaag was de datum van de Motorrad Perfectionstraining bij de ADAC! Lang naar uitgekeken, en ondanks de weersvoorspelling echt zin in. Vanmorgen vroeg vertrokken in het donker en mist

, want ik moest op tijd langs Mönchengladbach zijn voordat ik daar in het drukke verkeer kwam. Dat lukte, en ik was er als eerste. Maar goed, ik was dan ook een half uur te vroeg.
Na een kwartier komt eens iemand de deur open doen en die kijkt mij verbaasd aan. Omdat er nog steeds niemand anders was aangekomen begon ik ondanks het droge weer toch nattigheid te voelen.
Bleek de training vanwege te weinig aanmeldingen te zijn geannuleerd, maar die mail zou niet bij mij zijn aangekomen. (Let wel: mijn hoofdmail wordt meermaals per dag gecheckt inclusief spam folder)
Ik krijg uiteraard mijn geld terug, en vanaf april kan ik me opnieuw aanmelden. Sorry voor het ongemak! Kan die knul ter plaatse ook niets aan doen natuurlijk, dat snap ik ook. Tenzij hij die mail had moeten sturen dan.
Ik keerde maar weer huiswaarts. Maar goed, dit is een motor topic. Ik was al warm aangekleed, had regenkleding bij me, en ik had zin om motor te rijden. Op het werk waren ze al gewend aan het idee dat ik er niet zou zijn, dus waarom zou ik ze alsnog angst aan jagen / teleurstellen?
Dus wéér omgedraaid. Nog even een Edeka opgezocht, want daar zit altijd een bakkerij bij. Scheelt zoeken, hoewel een bakkerij in Duitsland nooit ver weg is.

Lekker broodjes in de topkoffer en toen richting Eifel gereden. Denk aan Eschweiler, Nideggen, Ahrbrück, rondom de Nürburgring. Bij Ahrbrück had ik mijn broodjes gegeten, en ik zag het buitje aankomen. Volgens buienradar was het een smal front. Vanuit Ahrbrück tegen de buien in gereden richting Hochacht, en ter hoogte van de (hoofd)ingang van het circuit was ik er volledig door. Daarna werd ik alleen nog nat van opspattend water.
Uiteindelijk heb ik vandaag toch 533km gereden. Inclusief een aardig stuk snelweg, dat wel. Het was héél druk op de weg, héél veel uitrukkende politie gezien, en zelfs een keer door de politie van de snelweg af gedirigeerd door een ongeluk op het stuk van Aachen naar Heerlen. Maar op deze manier toch nog maar het beste er van gemaakt vandaag, denk ik.