Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 23:08
Nu het even kleding wassen hebben, iemand ervaring met het opnieuw waterdicht maken van je textiel motorpak? Mijn Macna motorjas is inmiddels 4 jaar oud maar na een 15 minuten streepjesregen begint het echt wel nat te worden binnen bij de armen. Geen idee of ie er vroeger beter tegen kon dan nu. Het valt me nu op maar dat komt misschien meer doordat ik tegenwoordig bij weer en wind rijd en vroeger alleen bij mooi weer.

Je kan het motorpak in de wasmachine stoppen en vervolgens inspuiten met impregneermiddel. Maar zou ik een dan nooit geïmpregneerd pak dan weer waterdicht kunnen krijgen? Wat is jullie ervaring? Is dat de moeite waard? Of werkt dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
kneusteun schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Bij Suzuki wordt na elke beurt bij de dealer de garantie verlengd met een jaar tot een bepaald jaar.

Dus als die beurt mist dan ben je ook garantie kwijt, geen idee hoe dat zit bij Yamaha.
Dat zou wel een sneeky reden zijn, maar klinkt aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fockarty
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:46
badkuip schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:22:
Nu het even kleding wassen hebben, iemand ervaring met het opnieuw waterdicht maken van je textiel motorpak? Mijn Macna motorjas is inmiddels 4 jaar oud maar na een 15 minuten streepjesregen begint het echt wel nat te worden binnen bij de armen. Geen idee of ie er vroeger beter tegen kon dan nu. Het valt me nu op maar dat komt misschien meer doordat ik tegenwoordig bij weer en wind rijd en vroeger alleen bij mooi weer.

Je kan het motorpak in de wasmachine stoppen en vervolgens inspuiten met impregneermiddel. Maar zou ik een dan nooit geïmpregneerd pak dan weer waterdicht kunnen krijgen? Wat is jullie ervaring? Is dat de moeite waard? Of werkt dat gewoon niet?
Ik zou de regenvoering eruit halen en nalopen, bij mijn macna was de rubberachtige laag verdwenen bij de oksels.. nooit meer macna btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:38
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:40:
De TPS sensor zou ook vervangen zijn. Raar, maar het staat niet op de factuur vermeld. "Want dat is een interne garantieclaim naar Yamaha, wij houden echt wel bij wat er gebeurd is" Mag ik dat als klant dan niet op papier hebben? :?
Had ik ook bij cardan terugroepactie van BMW voor de GSA. Dit is ook een interne terugroepactie waarvan niets gedocumenteerd is op een factuur, schrijven of in het boekje oid. Het is wel in hun systemen geregistreerd begreep ik. Had er namelijk specifiek om gevraagd of dit al gecheckt was bij de afleverbeurt een jaar geleden en volgens "het systeem" was dat het geval werd me verteld.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:57

jeroenathome

Een regel tekst

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:13:
Yamaha kreeg het niet eens voor elkaar om de terugroepacties bij de RDW in één keer af te melden. Ook heel vreemd, als er tegelijkertijd 2 terugroepacties zijn dat een klant dat in één afspraak laat verhelpen. Heeft 364 dagen geduurd om dat recht te zetten. :+
Ik had me er toen nog zó op verheugd een verjaardagskaart naar Yamaha te sturen. :*)
Mijn ervaring met Yamaha is dat zij geen haast hebben met het afmelden van een terugroepactie. Vorig jaar heeft het bijna 3 maanden geduurd voordat de melding op de RDW site verdween. Het zal mij benieuwen hoelang het duurt voor de huidige terugroepactie afgemeld wordt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:22
Ik heb toen 2 terugroepacties met een afspraak laten uitvoeren, waarvan er een binnen een week of twee werd verwerkt door de RDW. Maar de andere bleef open staan. Maar goed, uiteindelijk klopt de administratie weer. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:19:
Ik heb eerst een andere stap genomen. Ik heb simpelweg Büse aangeschreven dat ik door mijn eigen stomme schuld mijn regenliner beschadigd heb, dus dat het zéker geen garantiegeval is. Maar of er dan eventueel toch een mogelijkheid is, al dan niet via een tussenhandel, een nieuwe regenliner na te bestellen. Anders is het ook zo zonde van dat pak.

Inmiddels al antwoord terug dat hun vertegenwoordiger binnendienst gaat kijken wat hij kan doen voor me. Zonder me iets te beloven, wel te verstaan.
Aangezien die nu vast ook weekend heeft, zal er wel een paar dagen overheen gaan.

Desnoods kan ik ook even bij Büse langs rijden, op weg naar de Eifel kom je daar tóch langs. ;) Op de 258 de Himmelsleiter omhoog, bovenaan opletten voor de flitser, flauwe bocht naar rechts, en dan afslaan het industrieterrein in
Helaas, mijn pak is inmiddels te oud waardoor er geen reservedelen meer te krijgen zijn, en de nieuwere typen passen niet in die oude. (zo oud is mijn pak overigens niet naar mijn gevoel, maar soit)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wat kan daar nou helemaal misgaan? :X :X

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:14
gebruikershaes schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Dat zou wel een sneeky reden zijn, maar klinkt aannemelijk.
Mijn vriendin had de 1000km beurt nodig, maar die was eigenlijk al gedaan bij 980km omdat ze toen een lekke band had en die gratis vervangen was.
Toen zei de dealer "ik vink meteen even de beurt af, dan heb je die garantie alvast verlengd" en toen besefte ik mij hoe die 7 jaar van suzuki werkt.

Je hebt een jaar of twee garantie, maar als je netjes elke beurt doet vinken ze die af en tellen ze een jaar bij die 2 eerste op. Dat stacked dan tot 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:42

Marc H

- - Is wakker - -

GSX-MAN schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Wat kan daar nou helemaal misgaan? :X :X
kilootje coke en wat crystal meth? Je moet toch echt wel zo stoned als een garnaal zijn om dit zo'n goed idee te vinden dat je het ook echt doet. 8)7

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:11

A13X

Dude

Marc H schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

kilootje coke en wat crystal meth? Je moet toch echt wel zo stoned als een garnaal zijn om dit zo'n goed idee te vinden dat je het ook echt doet. 8)7
Staat mij ergens bij dat dit een 1 april grap van LoneRider was :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

Staat mij ergens bij dat dit een 1 april grap van LoneRider was :+
Denk het ook, want kwam op insta voorbij. Vond het wel een goede grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44

4x2

lộn xộn quá

Vind er niks mis mee eigenlijk, echt mooi zijn die GS'en toch al niet (ok, nog niet zo lelijk als m'n Pantheon), kun je m net zo goed wat praktischer maken :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
fockarty schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Ik zou de regenvoering eruit halen en nalopen, bij mijn macna was de rubberachtige laag verdwenen bij de oksels.. nooit meer macna btw
Thanks, zal ik eens doen. Had daar nog niet aan gedacht.

Nu de Kawa eraan komt moet de Honda eruit. En dat valt tegen. Mijn CBF 1000 uit 2008 met 55dkm op de teller levert helemaal niets op. De Kawa-dealer wil hem wel inruilen maar voor een prijs die lager is dan mij lief is. Heb hem voor de grap ook eens aangeboden op ikwilvanmijnmotoraf.nl maar die gasten wilden hem meteen voor een appel en ei aanbieden voor de export.

Iemand ervaringen of tips voor kanalen om een goede maar oude motor te verkopen? Heb tot nu toe al Motor-forum en Marktplaats gebruikt maar nog niet echt resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
@badkuip het is min of meer ook wel einde seizoen. Dealers/handelaren hebben nu ook liever geen inruil meer. Die staan hoogst waarschijnlijk nog wel tot voorjaar 2024 in hun voorraad.
Snelle MP zoektocht geeft 27 stuks CB1000's. Ruim aanbod dus ook nog, merendeel bij handelaren en/of dealers.
Is die knal gele van jou?
If so:
Tof kleurtje maar niet ieders ding kan ik me voorstellen.
En tevens: van die 27 stuks zijn er 13 lager geprijst dan die van jou.
Niet gezegd dat die vergelijkbaar zijn, maar je valt daarmee niet echt op zeg maar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41
@Bommes Ik heb ook even gekeken, maar zie maar één CBF 1000 op MP die goedkoper is als die van @badkuip dus de prijs lijkt me in orde.
Verder eens met je verhaal hoor, het is nu inderdaad niet het beste moment om te verkopen. Daarnaast is het een vrij onbekend / anoniem model van Honda, je moet net iemand hebben die zoiets zoekt.
En dan kom je op het belangrijkste punt; gewoon afwachten :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Mijn marktplaats advertentie bestaat niet meer, hoop ik. Mijn account is gisteren namelijk gehackt. Voor het eerst sinds tijden dat ik weer iets te koop zette op marktplaats.
In het gesprek wat ontstond vroeg een geïnteresseerde mij om de fotos naar hem te mailen. Ik (brave Hendrik) doet dat, geeft ook nog zijn telefoonnummer en adres voor de van de afspraak vanochtend.

Die flapdrol is met deze gegevens naar Marktplaats support gegaan en heeft zodoende mijn account kunnen kapen. Kapen houdt in dat hij het e-mailadres heeft kunnen aanpassen zodat ik er niet meer bij kan.
Ik moest hier zelf achter komen, ik had niets van een notificatie o.i.d. in mijn mail.

Dus ja, MP zou misschien wel het beste kanaal zijn, maar kennelijk is erg makkelijk om accounts te kapen daar. Tips voor andere kanalen, meer dan welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-10 16:56
badkuip schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:51:
[...]

Thanks, zal ik eens doen. Had daar nog niet aan gedacht.

Nu de Kawa eraan komt moet de Honda eruit. En dat valt tegen. Mijn CBF 1000 uit 2008 met 55dkm op de teller levert helemaal niets op. De Kawa-dealer wil hem wel inruilen maar voor een prijs die lager is dan mij lief is. Heb hem voor de grap ook eens aangeboden op ikwilvanmijnmotoraf.nl maar die gasten wilden hem meteen voor een appel en ei aanbieden voor de export.

Iemand ervaringen of tips voor kanalen om een goede maar oude motor te verkopen? Heb tot nu toe al Motor-forum en Marktplaats gebruikt maar nog niet echt resultaat.
Autoscout24 eens proberen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:13:
Vind er niks mis mee eigenlijk, echt mooi zijn die GS'en toch al niet (ok, nog niet zo lelijk als m'n Pantheon), kun je m net zo goed wat praktischer maken :+
Om een oordeel te vormen, van welke kant vinden jullie de Pantheon het mooiste?

Poll: Welke hoek is het mooiste
Voorkant
Zijkant
Achterkant
Doe mij die fiets maar
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406054&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yk35Pz9huGM7Y5osFf1W_0TNzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAmQqSGMCF2ZyyPAi7MUKUHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eo47NtBb5YiPYSb-jIZ9VMChWKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfP1ZIIrqP22AIvK7ObckoBW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfCmXXEb9hmc80sQWkZkgA92jYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/As8LsoPBvnypFGF5pAcwuy7g.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
4x2 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Voorkant
Zijkant
Achterkant
Doe mij die fiets maar
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Koffer er af, wielen zwart, goeie poetsbeurt en het plastic werk weer zwart en je bent de man O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 20:27
@4x2 Ik mis de optie: 'geen van allen' :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
[...]

Voorkant
Zijkant
Achterkant
Doe mij die fiets maar
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onderkant :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wie kickt er nu niet op verweerd abs grijs op een fiets? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dat groene achterwiel doet me denken aan een vrouw hier verderop. Kort pittig paars kapsel … zelfs dat weet de aandacht niet af te leiden van de minder fraaie vormen. :P

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Uberdude schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:59:
[...]

Koffer er af, wielen zwart, goeie poetsbeurt en het plastic werk weer zwart en je bent de man O+
Ik ben lid van team topkoffer, bovendien mag ie niet mooi zijn, want dan is ie interessanter om te jatten.
Vuikie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:59:
@4x2 Ik mis de optie: 'geen van allen' :+
Dat is ook geen optie, je moet kiezen, geen rubber tegel no offence vangnet hiero.
Die houd je nog tegoed voor als ie een keer van de weg af dweilt.
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:21:
Wie kickt er nu niet op verweerd abs grijs op een fiets? ;)
Ik vind het prachtig, vooral als ik bedenk dat het langer dan 5 minuten duurt om er iets aan te doen.
Joris748 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:27:
Dat groene achterwiel doet me denken aan een vrouw hier verderop. Kort pittig paars kapsel … zelfs dat weet de aandacht niet af te leiden van de minder fraaie vormen. :P
Het voorwiel is paars, dus dat gedeelte klopt wel.
De groene spuitbus stond het dichtste bij, toen die op was stond de paarse spuitbus het dichtste bij.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:25

Echt niet.

Gewoon niet.

4x2 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:33:
[...]
Ik ben lid van team topkoffer, bovendien mag ie niet mooi zijn, want dan is ie interessanter om te jatten.
[...]
Denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.marktplaats.n...dr350s-dr350-dr-adventure

Leuk speelgoed, wordt ook al weer duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Mondo Enduro, 7 gasten gingen de wereld rond op die dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 24-10-2023 14:21 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 07:35
[...]

Voorkant
Zijkant
Achterkant
Doe mij die fiets maar
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat nou de koplamp van een Blackbird? Dan dat deel. Wel in een andere motor dan O-)
badkuip schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:22:

Voor een gelamineerde jas heb ik afgelopen winter Nikwax Tech Wash en TX Direct gebruikt. Heb sindsdien 1 stevige bui van 5 minuten over me heen gehad, dat werkte dus goed :*)
Ohja, en wat druppels in Luxemburg op een BMW RT, dus daar kan ik niks over zeggen gezien die enorme kuip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies, in die zin werken de valblokken op mijn motor ook heel goed. Sinds die er op zitten de motor nooit meer neergelegd. Nou ja, één keer. Op het koffer. :( :+
En daarom heb ik ook zo'n eendelige regenoveral. Die heb ik in al die jaren toch zeker al 2 keer aan gehad. Verder werkt dat ding gewoon preventief. Maar o wee als je het ding thuis laat om ruimte te besparen. :+

[ Voor 39% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-10-2023 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Het is ook beter voor iedereen als mijn regenjas in de tas blijft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJHbXPNSvQdiVUCVc4GoKW6W84Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsm01foaqHR4NExzruQYyHa2.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind sowieso dat waterdichte kleding pas een review kan krijgen na een jaar rijden.
Heb dat bij wintersport en motorjassen al te vaak gezien dat ze de eerste maanden perfect werken en daarna is het drama.

Bijna elke jas is in het begin waterdicht, enkel de goede jassen zijn dat ook voor langere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:
Ik vind sowieso dat waterdichte kleding pas een review kan krijgen na een jaar rijden.
Heb dat bij wintersport en motorjassen al te vaak gezien dat ze de eerste maanden perfect werken en daarna is het drama.

Bijna elke jas is in het begin waterdicht, enkel de goede jassen zijn dat ook voor langere tijd.
Herinner me er over een jaar even aan dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 15:08

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

@timmie271 en @LankHoar , kunnen jullie @geert_s zijn post even pinnen? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:31:
[...]

@timmie271 en @LankHoar , kunnen jullie @geert_s zijn post even pinnen? :P
Done :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Haha naja ik heb jaren in snowboard zaak gewerkt en de ervaring leert dat veel jassen na wat gebruik snel gaan lekken, bij ritsen en zakken maar ook vaak de mouwen.
Daar slijt je vaak snel een toplaag kapot en achterop de jas. Zelfde bij broeken en de kont regio + knieën.
Dat worden vervolgens een soort van sponsen en dan is het voorbij.

Met een paar motor broeken en jassen ook al de zelfde ervaring gehad, maar ik moet zeggen dat ik ook minder voorzichtig daarmee om ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Lijkt erop dat Ducati de MXGP in gaat en een volledig off road segment gaat verkopen. https://nieuwsmotor.nl/ni...at-crossmotoren-verkopen/

Baron von Grumble over en met de nieuwe R1300GS.

Om de post wat aan te kleden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Gave Youtube content maakt hij vind ik. Magnifiek land voor ADV motororen ook.
Eindeloze paden door de wildernis/outback.
Lijkt me wel een beleving om daar eens een paar weken rond te trekken.
Die Dave van MAD heeft ook al zo een soort content, meer testen van motoren er bij ook. Maar ook veel trips door het land daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:06:

Dat geldt voor meer dingen. Zo las ik laatst een test van de Honda NT1100 (DCT). Wat je ook doet, het verbruik is niet onder de 5l/100km te krijgen!
En dat hebben ze getest over 600km. Dat is net anderhalve tank met dat ding, hoe kun je dan serieus het verbruik bepalen?

Dat laat me denken aan de (sarcastische) test van een groene ;) Ford Fiesta door Top Gear. "Is it green??... Very!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:00

_Apache_

For life.

Bommes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Mondo Enduro, 7 gasten gingen de wereld rond op die dingen.
Yup, heerlijke droge engelse humor.
"We are a looking for a chap called..."
- "That would be me".
*some while later*
"We valued his opinion very much, but ultimately chose to ignore him"

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Gave Youtube content maakt hij vind ik. Magnifiek land voor ADV motororen ook.
Eindeloze paden door de wildernis/outback.
Lijkt me wel een beleving om daar eens een paar weken rond te trekken.
Die Dave van MAD heeft ook al zo een soort content, meer testen van motoren er bij ook. Maar ook veel trips door het land daar.
Echt he!

Hoewel die Ariemann1 echt mooi vertellen kan, kan hij soms ook heerlijk droog uit de hoek komen.
Kan erg genieten van zijn content.
En bij deze geniet ik net wat extra vanwege de oude twins _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbgYjrBbJJMiVm-ImUhlJJHVvxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpV6whqTVCYVACzUnprO18xt.jpg?f=fotoalbum_large

MAD en Nomad Sweden zijn ook twee toppers.

[ Voor 21% gewijzigd door kneusteun op 25-10-2023 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Haha naja ik heb jaren in snowboard zaak gewerkt en de ervaring leert dat veel jassen na wat gebruik snel gaan lekken, bij ritsen en zakken maar ook vaak de mouwen.
Daar slijt je vaak snel een toplaag kapot en achterop de jas. Zelfde bij broeken en de kont regio + knieën.

Met een paar motor broeken en jassen ook al de zelfde ervaring gehad, maar ik moet zeggen dat ik ook minder voorzichtig daarmee om ga.
Mijn vorige jas (Alpinestars) heb ik uit een budgetbak gehaald voor rond de 100 euro, is denk ik nu 2 a 3 jaar oud. Hij houdt het nog steeds redelijk uit, maar bij flinke buien zie ik wel hele kleine natte plekjes ontstaan bij de oksels. En nee, dat is niet van het zweet ;)

Was natuurlijk ook geen Gore-tex voor dat geld, maar waterdicht is toch wel een zeer relatief begrip in de motorkledingwereld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 10:49

BM

Moderator Spielerij
In het kader van: het kan maar geregeld zijn.

Eind april met z'n tweeen weekend Vianden, en eind juni weekje Karinthië, Slovenië & Dolomieten. Beiden via Trip. Ben erg benieuwd, van die 1e week ik wat ik kan verwachten, van die 2e totaal niet, maar word vast erg leuk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@BM Slovenië is een weekje ex heen/terug reis denk ik?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 10:49

BM

Moderator Spielerij
_eLMo_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:36:
@BM Slovenië is een weekje ex heen/terug reis denk ik?
Klopt :) Meer info -> https://www.tripmotorreiz...slovenie-dolomieten-2024/

Idee is nu dat we daar heen gaan met de auto, motor achterop. Vriendin gaat daar weekje Oostenrijk/Slovenie doen met de honden, ik ga rijden, en daarna plakken we er nog een weekje vakantie met z'n tweetjes achteraan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat wordt een instagram stop at Bled >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
BM schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Klopt :) Meer info -> https://www.tripmotorreiz...slovenie-dolomieten-2024/

Idee is nu dat we daar heen gaan met de auto, motor achterop. Vriendin gaat daar weekje Oostenrijk/Slovenie doen met de honden, ik ga rijden, en daarna plakken we er nog een weekje vakantie met z'n tweetjes achteraan :)
Deze prijzen vind ik al een heel stuk beter dan wat ik laatst zag bij een andere partij. Ok, er wordt ook wat meer verantwoordelijkheid bij de deelnemers zelf gelegd, maar dat vind ik prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:34:
Da's grappig, ik ben jaren geleden daar ook eens op vakantie geweest met mijn ouders. We hadden een mooi plekje op deze camping: https://maps.app.goo.gl/YEmBqWgd9V9JQUgW9
Had toentertijd van die Roces inline skates en deed geregeld een rondje om het meer skaten. Echt een supermooie omgeving en nog mooier op de motor denk ik :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 14:10
Volgende week mijn nieuwe banden installeren. Ik hen benieuwd wat het verschil gaat zijn xD

[ Voor 70% gewijzigd door Naif0n op 25-10-2023 18:18 ]

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:34:
Slovenië is echt een pareltje. Soort hobbit land van Europa. Denk dat je overal wel een insta post kan maken. Bled natuurlijk ook hee mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

13art

Moderator Mobile
kneusteun schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:38:
[...]

Dat kan zowaar mijn ervaring zijn vandaag. Heb een Revit Outback 3 jack met een uitneembare waterdichte hydratex voering. Of die voering is al redelijk aan het slijten en daarom is de mouw van mijn trui alsnog nat geworden, of er was gewoon teveel water waardoor het teveel was. Zag hier dat Hydratex nou niet bepaald de meest beste waterdichte voering is die je kan hebben.

Misschien toch een Gore-Tex jas overwegen.

Oh ja en dan werd ik zowaar ook nog bijna omver gereden op de snelweg door een auto die even snel dacht uit te voegen maar mij blijkbaar niet gezien had. Gelukkig was de baan naast me volledig vrij.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 25-10-2023 20:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:11

A13X

Dude

Een rode busa was al een ideale beginners motor, maar ook een ideale allroad zo te zien. :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

Die net niet gehaalde hill climb met die goldwing :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Mits toch wel iets of wat lessen... Persoonlijk van mening dat een 125cc motor toch echt meer een motor dan een brommer is. Incl. alle zaken die dan nog belangrijker zijn zoals bv. plaats op de rijbaan, bocht technieken, ...

Hier in BE pik je de 125cc's er zo uit aan hun rijgedrag en dan bedoel ik niet in de positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
In België zit er 4 uur theorie les bij toch?

En volgens de cijfers in België stappen daardoor meer mensen over op een volledig A. Dus het zou wel een goede manier zijn om meer mensen de motor te laten pakken 👌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:30
Ik twijfel: geen ervaring + geen vermogen is goed, totdat je op de snelweg komt. Dan is 125cc echt niet fijn (en dat is nog een understatement) :X
Die gaan uiteraard meetellen in de ongevalscijfers dus dan moet je niet verbaasd zijn dat die ineens door het plafond gaan. Bovendien betalen we daar met z'n alleen aan mee :/

Ik ben tegen, mensen die écht willen halen op eigen kosten een echt motorrijbewijs en zijn een stuk serieuzer bezig. En dat is wel nodig als ik tegenwoordig zie wat er (vooral in de grote steden) rondrijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:17
SniperGuy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:08:
[...]
Ik ben tegen, mensen die écht willen halen op eigen kosten een echt motorrijbewijs en zijn een stuk serieuzer bezig. En dat is wel nodig als ik tegenwoordig zie wat er (vooral in de grote steden) rondrijd :X
Volgens mij heb je hem hier gelijk te pakken; in de grote steden zal 't wendbaarder zijn om op een 125cc motor te crossen dan in een auto. Althans, zo komt dit hele gebeuren op mij over. Ik zie het nut er in elk geval niet van in in Drenthe :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[...]

Exact! Ik ben ook tegen.
Tevens verwacht ik dan ook wel een hoop (onervaren) bestuurders die toch met een 400 op pad gaan oid, want echt handhaving is er natuurlijk ook niet.

Zelf overigens nog geen enkele keer met de motor aangehouden, so who knows of Ik Een A1 of A heb?

Daarintegen zou ik wel wat voelen voor een verplichte les op een motorfiets bij het behalen van je B rijbewijs. Net zoals een verplichte les voor een vrachtwagen. Ik denk dat daar ècht heel veel mensen bij gebaat zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 16:26
Koekstra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Exact! Ik ben ook tegen.
Tevens verwacht ik dan ook wel een hoop (onervaren) bestuurders die toch met een 400 op pad gaan oid, want echt handhaving is er natuurlijk ook niet.

Zelf overigens nog geen enkele keer met de motor aangehouden, so who knows of Ik Een A1 of A heb?

Daarintegen zou ik wel wat voelen voor een verplichte les op een motorfiets bij het behalen van je B rijbewijs. Net zoals een verplichte les voor een vrachtwagen. Ik denk dat daar ècht heel veel mensen bij gebaat zullen zijn.
Is met (rijdende)ANPR makkelijker te controleren.
Motor 125cc en kentekenhouder heeft A1 > grote kans niets aan de hand
Motor 400cc en kenekenhouder heeft A1 > Staandehouding/controle goed idee. Kan natuurlijk iemand anders zijn die er op rijd maar kleinere kans.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Mitssz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Is met (rijdende)ANPR makkelijker te controleren.
Motor 125cc en kentekenhouder heeft A1 > grote kans niets aan de hand
Motor 400cc en kenekenhouder heeft A1 > Staandehouding/controle goed idee. Kan natuurlijk iemand anders zijn die er op rijd maar kleinere kans.
Is dit iets dat al op die manier wordt ingezet?
Als in, doet die camera zijn werk, en komt met notificaties bij iets opvallend? Of moeten ze echt handmatig die check laten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Ik twijfel: geen ervaring + geen vermogen is goed, totdat je op de snelweg komt. Dan is 125cc echt niet fijn (en dat is nog een understatement) :X
Die gaan uiteraard meetellen in de ongevalscijfers dus dan moet je niet verbaasd zijn dat die ineens door het plafond gaan. Bovendien betalen we daar met z'n alleen aan mee :/

Momenteel halen ze het juist niet en stellen ze het uit omdat ze meteen volledig A willen. Op deze manier zouden meer mensen een motor voor woon/werk kunnen pakken. Scheelt meteen files en onze stem “motorrijders” wordt ook meteen meer versterkt.

Ik heb zelf ook met 10 lessen mij A gekregen (geen andere rijbewijzen) en het leren rijden begon pas nadat ik mijn A had.

Ik zie ook niet dat in België stapels met dode motorrijders liggen, ondanks de waardeloze wegen gaat het blijkbaar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Exact! Ik ben ook tegen.

Ah dus we gaan iets niet doen omdat men mogelijk toch illegale shit gaat doen?
Dan beter heel rijbewijs afschaffen want er rijden er genoeg zonder rond en er wordt toch niet gecontroleerd… beetje raar denken in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

Ah dus we gaan iets niet doen omdat men mogelijk toch illegale shit gaat doen?
Dan beter heel rijbewijs afschaffen want er rijden er genoeg zonder rond en er wordt toch niet gecontroleerd… beetje raar denken in mijn ogen.
Ik zei 'tevens'. Ik zie het wel als mogelijk risico ja.

Dit zie je al met de motorfietsen die zijn terug gekeurd naar A1, en toch zonder begrenzing rijden. En dit is gevoelsmatig meer regel dan uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Koekstra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zei 'tevens'. Ik zie het wel als mogelijk risico ja.

Dit zie je al met de motorfietsen die zijn terug gekeurd naar A1, en toch zonder begrenzing rijden. En dit is gevoelsmatig meer regel dan uitzondering.
Is dat anekdotisch of zijn daar cijfers van?
Maar blijf dat raar vinden dat we het niet doen omdat anders mensen misschien zwaarder gaan rijden, ik denk namelijk dat deze personen anders ook gewoon zonder rijbewijs zouden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Laat duidelijk zijn dat ik niet voor of tegen ben.
Ik denk alleen dat het in België heeft laten zien dat het kan werken en de motor branche ook zeker helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:26
Bij de 125cc-discussies mis ik vaak het onderscheid tussen de rijder met capaciteit tot voortschrijdend inzicht en de koekwous.
[...]

Voor de normale rijder geld denk ik bovenstaande verhaal. Op een 125cc brommer op de snelweg moet je beter anticiperen, zeker als de snelheidslimiet boven de 100 km/u ligt. Als beginnend motorijder ben je dan veiliger af met een motor die iets makkelijker mee komt. Misschien nog wel in het bijzonder als de beginnend motorrijder automobilist is, er zijn immers nauwelijks gangbare auto's die geen 130 km/u halen en moeten dus wennen aan een lagere topsnelheid.

Voor de koekwous geldt waarschijnlijk simpelweg dat elke fysieke beperking in snelheid zijn overlevingskansen vergroot simpelweg vanwege de lagere hoeveelheid kinetische energie waarover hij de controle moet houden en die hij in het slechtste geval moet absorberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 16:26
Koekstra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Is dit iets dat al op die manier wordt ingezet?
Als in, doet die camera zijn werk, en komt met notificaties bij iets opvallend? Of moeten ze echt handmatig die check laten uitvoeren?
Volgensmij zijn er inderdaad al mogelijkheden om dit geautomatiseerd te doen. Hetzelfde als meldingen die op kentekens geregistreerd zijn.

Dacht dat er een aantal A6'jes hiermee uitgevoerd zijn.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Gezien dat je in NL al op een 50cc moet lessen, ga ik er van uit dat dat niet anders zal zijn op een 125.
Ooit zelf een 125cc scooter gehuurd in Sardinië en per ongeluk op de snelweg terecht gekomen. Dood eng en dat met een motor rijbewijs. Ding ging maar 80 met mij en m’n vriendin er op. Vrachtwagens die je inhalen, je waait alle kanten op. Dus weet niet of je dat moet stimuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik denk dat mensen die een 125cc mogen rijden met een theoriecursus ook prima verteld kan worden over 125cc op een snelweg en de mogelijke gevaren.

Kijk maar naar gewone lessen, meeste mensen zijn doodsbang de eerste keer op de snelweg, dus als we niet alleen naar de tjappies kijken zal het best meevallen

Kortom, mensen een 125cc laten rijden betekent niet dat iedereen ineens met 125cc de snelweg opvliegt.
Maar dat is ook slechts een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:39

iMars

Full time prutser

gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:11:
Gezien dat je in NL al op een 50cc moet lessen, ga ik er van uit dat dat niet anders zal zijn op een 125.
Ooit zelf een 125cc scooter gehuurd in Sardinië en per ongeluk op de snelweg terecht gekomen. Dood eng en dat met een motor rijbewijs. Ding ging maar 80 met mij en m’n vriendin er op. Vrachtwagens die je inhalen, je waait alle kanten op. Dus weet niet of je dat moet stimuleren.
In de artikel staat:
Dat laten ze nu zien met het voorstel om de 125cc motorfiets legaal te maken van mensen met een B-rijbewijs.
Je moet dus al in bezit zijn van een B-rijbewijs, dus verkeersregels e.d. moet je al kennen/weten. Blijft alleen verkeersinzcht over, geen ervaring op een twee wieler en dan de snelweg op, is toch andere koek dan autorijden.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
@de discussie over 125cc met een B rijbewijs.

Het gaat er dus om dat iemand die al een B rijbewijs heeft ook met een lichte motor(scooter) mag rijden. In landen om ons heen gebeurt dat al jaren en er liggen niet overal slachtoffers/doden langs de weg. Om de congestie in het verkeer een beetje een halt toe te roepen zou het wat mij betreft prima zijn om bezitters van een B rijbewijs ook een A1 rijbewijs te geven.

Wat extra instructie is dan wel op zijn plaats. Zie ook de MP3 met een auto kenteken waar je met een rijbewijs van voor 19-1-2013 op mag rijden. Die rijden vaak extreem rechts in plaats van op 2/3 van de rijstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
En iedere motorrijder roept altijd "door motorrijden ben ik een betere autobestuurder geworden!" nou laten we dat dan eens testen! Als mensen met een B ook op een 125cc kunnen rijden zouden ze dus betere bestuurders worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

Die 'nieuwe' B motorrijders zullen bijna net zo goed in het verkeer zijn als de MP3's. Lijkt mij dat als ze gewend zijn aan twee wielen dat het prima bruikbaar zal zijn in de stad. Maar als ik de doorsnee MP3 bestuurder zie dan heb ik wel mijn twijfels wat betreft het inzicht op de motor.

Hoe dan ook, wil je met een B rijbewijs een aanhanger meesleuren dan mag je daar de E uitbreiding op je rbw voor halen en dan geven we de A er gratis en voor niets bij?

Leuk bedacht van het CDA maar imho gespeend van inzicht. Het kan in een hoop situaties goed uitpakken maar ik verwacht in een hoop andere situaties beslist niet.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Dus op een 125cc is ineens algemene voertuigbeheersing niet meer nodig, omdat je al in een auto mag rijden? Noodstop, uitwijkoefening, fatsoenlijk kunnen maneuvreren met je motor gaat nu ineens vlekkeloos omdat je al de verkeersregels voor de auto kent? Ik vind het echt een waardeloos idee.

125cc mag van mij echt wel laagdrempeliger worden gemaakt, het mag worden gepromoot, maar autorijden is gewoon niet hetzelfde en kent zeker niet dezelfde gevaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De MG V100 Stelvio is eindelijk announced:
https://www.motoguzzi.com/gb_EN/landing-page/stelvio/
https://www.cycleworld.co...stelvio-first-ride-review

klinkt als een goed alternatief voor een GS :)

Helaas wel erg zwaar voor offroad.. de V85TT is al aan de porky kant maar de Stelvio is duidelijk meer een reismotor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:43:
Dus op een 125cc is ineens algemene voertuigbeheersing niet meer nodig, omdat je al in een auto mag rijden? Noodstop, uitwijkoefening, fatsoenlijk kunnen maneuvreren met je motor gaat nu ineens vlekkeloos omdat je al de verkeersregels voor de auto kent? Ik vind het echt een waardeloos idee.

125cc mag van mij echt wel laagdrempeliger worden gemaakt, het mag worden gepromoot, maar autorijden is gewoon niet hetzelfde en kent zeker niet dezelfde gevaren.
in de UK moet je een 'CBT' doen voor een 125cc learners license..
dus een ochtend voertuigbeheersing en een middag les/test op de weg..
Vind ik een mooi compromis.. zeker omdat dat maar £100 kost en een jaar geldig is om zelf te oefenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
botoo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:39:
Die 'nieuwe' B motorrijders zullen bijna net zo goed in het verkeer zijn als de MP3's. Lijkt mij dat als ze gewend zijn aan twee wielen dat het prima bruikbaar zal zijn in de stad. Maar als ik de doorsnee MP3 bestuurder zie dan heb ik wel mijn twijfels wat betreft het inzicht op de motor.

Hoe dan ook, wil je met een B rijbewijs een aanhanger meesleuren dan mag je daar de E uitbreiding op je rbw voor halen en dan geven we de A er gratis en voor niets bij?

Leuk bedacht van het CDA maar imho gespeend van inzicht. Het kan in een hoop situaties goed uitpakken maar ik verwacht in een hoop andere situaties beslist niet.
Dat van het trekken van een aanhanger klopt niet helemaal. De regels zijn;

Heeft u rijbewijs B (autorijbewijs)? Dan mag u met een auto: een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen); een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
ToolkiT schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Vind ik een mooi compromis.. zeker omdat dat maar £100 kost en een jaar geldig is om zelf te oefenen..
Vind ik nog steeds wel erg zuinig, maar hopelijk zijn de nieuwe rijders er in ieder geval dan van bewust dat er meer bij komt kijken dan alleen het gas vol opendraaien. Met zo'n opzet zou ik er minder fel op tegen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vooral de stap om te gaan motorrijden kleiner maken lijkt me niet verkeerd.

En ja voertuigbeheersing… ik heb 3x een noodstop gedaan en daarvan 1x bij examen. Dat is uitleg en geen training.
Na 3x alles in knijpen weet je echt niet hoe een noodstop moet… zeker omdat ik alles gewoon op abs deed bij les motor, en dat zou mijn eerste motor een enkeltje asfalt zijn (geen abs).
Dus misschien wordt er wel heel zwaar gewogen aan de avb? Dat stelde echt letterlijk geen zak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Vind ik nog steeds wel erg zuinig, maar hopelijk zijn de nieuwe rijders er in ieder geval dan van bewust dat er meer bij komt kijken dan alleen het gas vol opendraaien. Met zo'n opzet zou ik er minder fel op tegen zijn ;)
Aan het eind van de dag bepaald de instucteur of je veilig genoeg de weg op kan.. daar zit dus al een behoorlijke filter in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het mooiste is dat dan al die “ik zou mijzelf doodrijden” ineens geen excuses meer hebben om niet even te laten zien hoe hard ze wel niet gaan op de 125cc 👌👍 geintje natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

ToolkiT schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Dat lijkt me een veel zinvollere manier dan domweg roepen met B mag je ook A doen.
MichielK71 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Dat van het trekken van een aanhanger klopt niet helemaal. De regels zijn;
Ik was wat te kort door de bocht met mijn uit het hoofd stelling :o
E zit iig niet meer gratis bij je B zoals voorheen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Exact! Ik ben ook tegen.
Dan ben je onverzekerd hè (duidelijk leesbaar op kenteken)? Dat is wel ff iets anders dan met een snorfiets op pad waar per ongeluk de prop en de vario ring eruit gevallen zijn. Ik mag toch hopen dat men dat wel beseft, verzekeraars kijken hier natuurlijk anders tegen aan als een snorfiets die je op papier mag rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 26-10-2023 16:09 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:58:
Vooral de stap om te gaan motorrijden kleiner maken lijkt me niet verkeerd.

En ja voertuigbeheersing… ik heb 3x een noodstop gedaan en daarvan 1x bij examen. Dat is uitleg en geen training.
Na 3x alles in knijpen weet je echt niet hoe een noodstop moet… zeker omdat ik alles gewoon op abs deed bij les motor, en dat zou mijn eerste motor een enkeltje asfalt zijn (geen abs).
Dus misschien wordt er wel heel zwaar gewogen aan de avb? Dat stelde echt letterlijk geen zak voor.
Daarom moest je ook een precisiestop en stopproef doen, waarbij je niet in de abs mag remmen. Al die stops gaan pas goed als je het helemaal zonder nadenken en op gevoel kunt doen. Bij de avb leer je dat in ieder geval op een juiste manier aan, waarna je het zelf kunt blijven oefenen. Dat lijkt me een stuk beter dan proefondervindelijk er achter komen op het moment dat je het nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
geert_s schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Daarom moest je ook een precisiestop en stopproef doen, waarbij je niet in de abs mag remmen. Al die stops gaan pas goed als je het helemaal zonder nadenken en op gevoel kunt doen. Bij de avb leer je dat in ieder geval op een juiste manier aan, waarna je het zelf kunt blijven oefenen. Dat lijkt me een stuk beter dan proefondervindelijk er achter komen op het moment dat je het nodig hebt.
Helemaal mee eens hoor.
Maar de kanttekening dat ik les had op een 230kg 750cc motor en dat is natuurlijk wel wat anders dan een 125cc.

Ik denk dat er duidelijke pro’s en con’s zijn.
Is er een Belg of iemand met veel ervaring hoe dat nu gaat in België en of er inderdaad meer ongevallen zijn?
Ik weet wel dat de markt daar echt een ommezwaai heeft gemaakt en het aandeel lichte motoren geëxplodeerd is.

Je gaat je dan trouwens afvragen of ik met mijn A rijbewijs dan ook in een “lichte” auto mag rijden 😂

Hoewel, mag je met een A niet een robin reliant besturen? Was er niet een loophole met 3 wielers?

Edit:

Dit gevonden (in 1998 ging die regel in in Belgie)

"Tussen het referentiegemiddelde 1998-2000 en 2007 is het aantal omgekomen
motorrijders op de Belgische wegen met 7% toegenomen. Deze stijging gaat
in tegen de evolutie van het gemiddelde aantal verkeersdoden, dat de jongste jaren aanzienlijk gedaald is. Toch is deze stijging niet onlogisch, vermits het
aantal reizigerskilometers per motorfiets tussen 1991 en 2007 meer dan verdubbeld is (toename met 169%). Het overlijdensrisico per reizigerskilometer is bij
motorfietsers in 15 jaar tijd dus wel degelijk meer dan gehalveerd."
https://www.vias.be/publi...en_met_een_motorfiets.pdf

[ Voor 25% gewijzigd door kneusteun op 26-10-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:57:

Hoewel, mag je met een A niet een robin reliant besturen? Was er niet een loophole met 3 wielers?
Of dat nu nog zo is weet ik niet maar dat was in het verleden iig wel zo. Neef van me reed met z'n motorrijbewijs legaal in zo'n (afgrijselijk) ding.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BA0-WebPRZeTeas8K-GduHGDoQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3qaMgvQAUH7j9ClxX92cg9p5.png?f=user_large
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:09

Een 125cc is eigenlijk niets meer dan een opgevoerde brommer ze zijn zo snel op de honderd als een 'langzame' personen auto (lees 11 tot 15 seconden) en voor de brommer hoef je ook geen voertuig beheersing te doen. Ik zou zeggen doe een cursus van een dag met een ochtend theorie over positie op de weg en laat ze dan lekker rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:33
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:58:
Ligt er maar ook aan wat voor een examinator je krijgt. Jonge dame die met mij dezelfde dag AVB deed had een moeilijke examinator en zat echt te mierenneuken. Ze deed het uitstekend en dat vonden de overige examinatoren ook. Ik had een examinator die erg chill was. Ik was snel klaar, maar hij gaf me wel netjes pointers mee waar ik het kon verbeteren.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puddi Puddin schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Een 125cc is eigenlijk niets meer dan een opgevoerde brommer ze zijn zo snel op de honderd als een 'langzame' personen auto (lees 11 tot 15 seconden) en voor de brommer hoef je ook geen voertuig beheersing te doen. Ik zou zeggen doe een cursus van een dag met een ochtend theorie over positie op de weg en laat ze dan lekker rijden.
ik ben een poos op een Honda Varadero 125XL gereden en dat is echt wel anders dan een brommer..
houd je prima al het verkeer mee bij, behalve op snelweg (hoewel, in NL is dat tegenwoordig ook maar 100)..
Een cursus voertuigbeheersing is zeker wel wenselijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:46:
Een rode busa was al een ideale beginners motor, maar ook een ideale allroad zo te zien. :+

[YouTube: Hayabusa Off Roading!]
Toch zou dit een betere dirtbike/adventure/TET worden als ze de achterbrug met een halve meter zouden verlengen. De vuistregel is immers dat je voor elke vijf centimeter achterbrug extra 3% meer grip, 0.5pk en 8,7Nm koppel erbij krijgt.

Ohja, en winglets. Want van winglets krijg je een grotere piemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes

Eens eens. Ben helemaal niet van de betutteling en het moet idd toegankelijker worden gemaakt, maar vooral de wetenschap hoe kwetsbaar je bent ontbreekt bij enkel B rijbewijs. Zeker onder de jongere bestuurders die wat roekelozer zijn en de gevaren minder goed in kunnen schatten.
Denk overigens wel dat het na verloop van tijd de meeste leren hoe ze moeten rijden op een 125. Nadat vele ongelukken zijn gebeurd en iedereen snapt hoe er mee om te gaan.
Scenario’s zoals India en Italië bijv zijn ook niet in een keer ontstaan. Daar is ook heel wat tijd overheen gegaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Yes, vandaag was de datum van de Motorrad Perfectionstraining bij de ADAC! Lang naar uitgekeken, en ondanks de weersvoorspelling echt zin in. Vanmorgen vroeg vertrokken in het donker en mist :/ :/ , want ik moest op tijd langs Mönchengladbach zijn voordat ik daar in het drukke verkeer kwam. Dat lukte, en ik was er als eerste. Maar goed, ik was dan ook een half uur te vroeg.
Na een kwartier komt eens iemand de deur open doen en die kijkt mij verbaasd aan. Omdat er nog steeds niemand anders was aangekomen begon ik ondanks het droge weer toch nattigheid te voelen.

Bleek de training vanwege te weinig aanmeldingen te zijn geannuleerd, maar die mail zou niet bij mij zijn aangekomen. (Let wel: mijn hoofdmail wordt meermaals per dag gecheckt inclusief spam folder)
Ik krijg uiteraard mijn geld terug, en vanaf april kan ik me opnieuw aanmelden. Sorry voor het ongemak! Kan die knul ter plaatse ook niets aan doen natuurlijk, dat snap ik ook. Tenzij hij die mail had moeten sturen dan. ;)

Ik keerde maar weer huiswaarts. Maar goed, dit is een motor topic. Ik was al warm aangekleed, had regenkleding bij me, en ik had zin om motor te rijden. Op het werk waren ze al gewend aan het idee dat ik er niet zou zijn, dus waarom zou ik ze alsnog angst aan jagen / teleurstellen? :D
Dus wéér omgedraaid. Nog even een Edeka opgezocht, want daar zit altijd een bakkerij bij. Scheelt zoeken, hoewel een bakkerij in Duitsland nooit ver weg is. ;) Lekker broodjes in de topkoffer en toen richting Eifel gereden. Denk aan Eschweiler, Nideggen, Ahrbrück, rondom de Nürburgring. Bij Ahrbrück had ik mijn broodjes gegeten, en ik zag het buitje aankomen. Volgens buienradar was het een smal front. Vanuit Ahrbrück tegen de buien in gereden richting Hochacht, en ter hoogte van de (hoofd)ingang van het circuit was ik er volledig door. Daarna werd ik alleen nog nat van opspattend water.

Uiteindelijk heb ik vandaag toch 533km gereden. Inclusief een aardig stuk snelweg, dat wel. Het was héél druk op de weg, héél veel uitrukkende politie gezien, en zelfs een keer door de politie van de snelweg af gedirigeerd door een ongeluk op het stuk van Aachen naar Heerlen. Maar op deze manier toch nog maar het beste er van gemaakt vandaag, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:39:
[...]

Eens eens. Ben helemaal niet van de betutteling en het moet idd toegankelijker worden gemaakt, maar vooral de wetenschap hoe kwetsbaar je bent ontbreekt bij enkel B rijbewijs. Zeker onder de jongere bestuurders die wat roekelozer zijn en de gevaren minder goed in kunnen schatten.
Denk overigens wel dat het na verloop van tijd de meeste leren hoe ze moeten rijden op een 125. Nadat vele ongelukken zijn gebeurd en iedereen snapt hoe er mee om te gaan.
Scenario’s zoals India en Italië bijv zijn ook niet in een keer ontstaan. Daar is ook heel wat tijd overheen gegaan.
Die ongelukken zijn dus in Belgie ook uit gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:06:
[...]

Toch zou dit een betere dirtbike/adventure/TET worden als ze de achterbrug met een halve meter zouden verlengen. De vuistregel is immers dat je voor elke vijf centimeter achterbrug extra 3% meer grip, 0.5pk en 8,7Nm koppel erbij krijgt.

Ohja, en winglets. Want van winglets krijg je een grotere piemel.
We willen het eigenlijk helemaal niet weten maar jij moet toch wel een ENORME .... :P :9 >:)

Of heb je de GSR600 al weer de deur uit gedaan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

We willen het eigenlijk helemaal niet weten maar jij moet toch wel een ENORME .... :P :9 >:)

Of heb je de GSX600 al weer de deur uit gedaan?
.... lul zijn? Dat klopt 8)

En de GSR is er natuurlijk nog steeds O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Die ongelukken zijn dus in Belgie ook uit gebleven.
Dat is niet wat ik hier lees.
https://www.motor.nl/nieu...elgie-met-lichte-motoren/
Toegegeven, in het artikel staat dat het niet helemaal duidelijk is, maar uit het feit dat er met 400cc of meer beduidend minder ongelukken zijn, kunnen we denk ik wel een conclusie trekken.
Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.