Hét grote motortopic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 49 Laatste
Acties:
  • 216.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:11:
En iedere motorrijder roept altijd "door motorrijden ben ik een betere autobestuurder geworden!" nou laten we dat dan eens testen! Als mensen met een B ook op een 125cc kunnen rijden zouden ze dus betere bestuurders worden :)
Roepen mensen dit? Ik ben gezakt voor mijn eerste rijexamen autorijbewijs omdat ik te laat remde. Ik had eerst mijn motorrijbewijs gehaald en daarna pas auto en ik denk dat ik laat remde juist omdat ik de remkracht van een motor gewend was.

Mooie bijkomstigheid... Toen ik de examinator vroeg of ik dan extra rijlessen nodig had om eerder te leren remmen zei hij doodleuk: 'nee, je hebt geen extra lessen nodig.' Ik had het geluk dat er een stagiair van de rijschool bij dit gesprek aanwezig was. Die kon dit aan mijn rijschoolhouder bevestigen. Hij zat al jaren in het vak en kon zijn oren niet geloven. Opweg naar huis belde hij allerlei bollebozen van het cbr om verhaal te halen... Had ie nooit eerder gedaan, zei hij.

Mijn rijschool heeft mijn herexamen betaald vanwege de opmerking van mijn examinator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Jazeker, als motorrijder leer je weer (opnieuw) beter kijken en leer je ook verder vooruit kijken. Dat zal voor de meeste motorrijders gelden. De meesten hebben ook eerst hun B en halen dan pas hun A, waarbij ze met hun neus op de feiten gedrukt worden hoe slecht ze in de auto eigenlijk keken. Dat gold zeker voor mij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
Eens. En vooral afstand bewaren ;). Dat wil ik in de auto nog wel eens vergeten. Op de motor zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:50:
Eens. En vooral afstand bewaren ;). Dat wil ik in de auto nog wel eens vergeten. Op de motor zeker niet.
Op de motor soms juist erger, het vergeten afstand te bewaren. Je kijkt zoveel makkelijker over het koekblik voor je heen, dat je de afstand uit het oog verliest.

Maar meestal blijft ik er niet heel lang achter zitten op de motor, als er een gaatje is dan schiet ik er meteen voorbij als het me te langzaam gaat.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Bommes Dat heb ik afgeleerd na een schrikreactie en geen abs ;(. Nu houd ik netjes afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Dat is niet wat ik hier lees.
https://www.motor.nl/nieu...elgie-met-lichte-motoren/
Toegegeven, in het artikel staat dat het niet helemaal duidelijk is, maar uit het feit dat er met 400cc of meer beduidend minder ongelukken zijn, kunnen we denk ik wel een conclusie trekken.
Ah ja dat staat dan weer haaks op wat ik net inderdaad las, maar deze is waarschijnlijk wat specifieker (periode en cc’s).

We zullen het zien, denk dat het vooral een zieltjes winnen punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ja, maar aan andere kant, als je meer motoren op de weg zet, kan je ook meer motorongelukken verwachten. Je kan namelijk moeilijk een ongeluk maken met iets wat je niet bestuurt.
We weten niks over de aantallen 400cc+ motoren. Misschien zijn de absolute aantallen afgenomen? Who knows.
Het klinkt iig aannemelijk dat zo’n drastische maatregel in het verkeer niet zonder slag of stoot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Als de regel A1 bij B zou worden ingevoerd dan kan het net zo gaan als met T bij B.
Toen kreeg iedereen Tractor rijbewijs erbij bij verlengen als het rijbewijs B voor 1 juli 2015 was behaald.

Ik hoop wel dat de wetgever dan rekening houd met beginnend bestuurders, dat die pas A1 krijgen na 5 jaar B rijbewijs.

In het verleden (voor 1984) kreeg men E bij het behalen van B, C en D. Dat is stilzwijgend vervallen, als je niet aangaf dat E behouden moest blijven verviel deze.

Misschien dat het ook gebeurd na de invoering van A1 bij B na enkele jaren, als je het niet gebruikt vervalt het.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://motoadv.bike/collections/trans-euro-trail

Weer TeT stickers op voorraad, was iemand die ook nog zocht toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

4x2

lộn xộn quá

Koekstra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

Ik zei 'tevens'. Ik zie het wel als mogelijk risico ja.

Dit zie je al met de motorfietsen die zijn terug gekeurd naar A1, en toch zonder begrenzing rijden. En dit is gevoelsmatig meer regel dan uitzondering.
Dat zijn alleen de 2-takten (die nog over zijn) en een paar 4-taktjes.
Alles >125cc kan niet op A1.

Ik denk dat je het met het oude 25KW & huidige 35KW systeem vaker ziet, zeker bij die laatste valt het veel minder op, een 35KW mag onbegrensd maximaal iets van 60-70KW hebben, dat verschil zie je pas duidelijk bij >130km/h
Puddi Puddin schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:04:
[...]
Een 125cc is eigenlijk niets meer dan een opgevoerde brommer ze zijn zo snel op de honderd als een 'langzame' personen auto (lees 11 tot 15 seconden) en voor de brommer hoef je ook geen voertuig beheersing te doen. Ik zou zeggen doe een cursus van een dag met een ochtend theorie over positie op de weg en laat ze dan lekker rijden.
Een 125cc is wel iets meer dan een onbegrensd brommertje, dan heb je al iets waar wel wat onderdelen op gefrommeld zijn.
De MSX125 die ik had heeft officieel 7KW/10PK en dat is al 1 van de langzamera A1's
gebruikershaes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Dat is niet wat ik hier lees.
https://www.motor.nl/nieu...elgie-met-lichte-motoren/
Toegegeven, in het artikel staat dat het niet helemaal duidelijk is, maar uit het feit dat er met 400cc of meer beduidend minder ongelukken zijn, kunnen we denk ik wel een conclusie trekken.
Dit is gewoon een slecht artikel, type clickbait, een paar posts hoger staat een vergelijk dat de hoeveelheid ongelukken toegenomen is, maar de hoeveelheid gereden kilometers ook en dat de kilometer/ongevallen verhouding wel beter is geworden.

Owja, in beter nieuws, de Pantheon is weer wat verbeterd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNyPudtkaXtHp3lLk26xM1kDnno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uK4RH9v0Lb07jGA1jpYpqVU3.jpg?f=fotoalbum_large

Een prachtige LED verstraler die ik ergens uit een bak in de garage had gevist, elektrisch heb ik er wel moeite voor gedaan om 'm netjes aan te sluiten met relais, indicatielampje enzo. Maar de montage van de lamp is minder moeite in gestoken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfNheiHX4Nlu2B20mL0Do_sAwO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kk4iDtUQPBvwP67twaEBIJIb.jpg?f=fotoalbum_large

De Runner 180 uitlaat die ik er op gefrommeld had leek m niet bepaald sneller te maken, dus toen maar zelf een uitlaat gemaakt en er 2 dempers op geknoopt. Eigenlijk klinkt en rijdt ie nu best prima, maar er is toch een originele uitlaat onderweg (die ik eindelijk gevonden heb voor een normale prijs)

Verder rijdt ie eigenlijk best geinig, maar dat komt puur door het 2-takt geknetter, de wegligging is gelijk aan een dronken zebra :X

[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 27-10-2023 06:38 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:32
DrivinUCrazy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:49:
Jazeker, als motorrijder leer je weer (opnieuw) beter kijken en leer je ook verder vooruit kijken. Dat zal voor de meeste motorrijders gelden. De meesten hebben ook eerst hun B en halen dan pas hun A, waarbij ze met hun neus op de feiten gedrukt worden hoe slecht ze in de auto eigenlijk keken. Dat gold zeker voor mij.
Helemaal eens ik ben nu veel meer bezig met de rest op elk kruispunt ipv ik heb voorrang dus het zal wel mentaliteit. Verder ben ik de afgelopen weken een soort van instructeur voor mijn vriendin geweest. Na het halen van haar B rijbewijs miste er echt behoorlijk wat inzicht zoals wanneer ga je nou voor op een rotonde en hou voeg ik op een snelweg in met een auto naast mij enzo wat met regelmatig bijna fout ging. Nu gaat het gelukkig een stuk beter maar wel heel slecht van de rijschool.

[ Voor 3% gewijzigd door Puddi Puddin op 27-10-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Puddi Puddin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Na het halen van haar B rijbewijs miste er echt behoorlijk wat inzicht zoals wanneer ga je nou voor op een rotonde en hou voeg ik op een snelweg in met een auto naast mij enzo wat met regelmatig bijna fout ging.
Je zou jezelf bijna afvragen hoe ze überhaupt haar rijbewijs heeft kunnen halen.

Maar ben het er helemaal mee eens dat met een motorrijbewijs het rijden in de auto ook wel anders gaat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Puddi Puddin schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Helemaal eens ik ben nu veel meer bezig met de rest op elk kruispunt ipv ik heb voorrang dus het zal wel mentaliteit. Verder ben ik de afgelopen weken een soort van instructeur voor mijn vriendin geweest. Na het halen van haar B rijbewijs miste er echt behoorlijk wat inzicht zoals wanneer ga je nou voor op een rotonde en hou voeg ik op een snelweg in met een auto naast mij enzo wat met regelmatig bijna fout ging. Nu gaat het gelukkig een stuk beter maar wel heel slecht van de rijschool.
Dát ben ik zeker met je eens. Mijn vriendin heeft haar rijbewijs wat later gehaald en niet gelijk toen ze 18 werd. Daarna nog een jaartje geen auto nodig gehad, maar uiteindelijk had ze trots haar eerste autootje, een Opel Corsa C uit 2004. Binnen 23 uur heeft ze deze in de zijkant van een andere auto geparkeerd... De reden? Bij het wegrijden uit een parkeergarage rolde de auto continu naar achteren, dus heeft ze maar plankgas gegeven en toen kwam ze niet op tijd stil. Eh, hellingproef?? :?

Maar haar lesauto had hill-assist én een elektronisch bediende handrem. Ze had die handrem nog nooit van haar leven vastgehad!
Ik vind het goed dat nieuwe technieken ook geleerd worden, maar ik vind het tegelijkertijd naïef om te denken dat beginnende bestuurders in de nieuwste auto's gaan rijden in plaats van in een oud gebakje.

Goed, auto was gemaakt, alles afgehandeld, dus ze gaat de auto laten zien bij bekenden. Maar wel via een leuke route, niet alleen maar snelweg. Ik heb haar over wat leuke kleinere weggetjes genavigeerd door Zuid-Limburg, en op een steile helling roep ik dat ze moet stoppen. Kwaad dat ze was!! >:) :( Na een paar pogingen om weg te rijden heb ik haar de hellingproef maar geleerd. :)

Ook heb ik eens achter iemand gereden die met een B rijbewijs op een MP3 zat. En wat waren ze trots dat het zo goed ging. Terwijl zelfs mijn vriendin achterop zich er aan ergerde en er achter weg wilde, om het aankomende ongeluk maar niet te hoeven zien. Daar kon je namelijk op blijven wachten. :/

Met bovenstaande voorbeelden in het achterhoofd, vind ik het een slecht idee om met minimale 'training' (uitleg dekt de lading meer) de weg op te gaan met een lichte motor. Je pikt de belgen er bijvoorbeeld zo uit, uiterst rechts van de weg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://nieuwsmotor.nl/wp-content/uploads/2023/10/Yamaha_XS850GP_2024-4.jpg?v=1698161050
https://nieuwsmotor.nl/ni...age-uitvoering-xsr900-gp/
Vet ding!

Doet me denken aan die trx850 _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door kneusteun op 27-10-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik had hem ook al gezien ja. Er zijn ook geruchten geweest over een R9 op basis van het CP3 blok; mogelijk is dat dus uiteindelijk deze geworden. :)

Ik vind het wel wat hebben, al zou ik het nooit zelf kopen. Maar het past gewoon niet bij mijn use-case.
Dat retro jasje om een modern blok, ik vind het gaaf. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:42
Ik vind 'm (als ex-TRX eigenaar) helemaal fantastisch :Y

Ik kwam nog iets moois tegen; Ducati's ééncilinder blok:

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vet dat Ducati weer MX wil gaan doen, dacht eerst dat het een geintje was (ergens nog steeds wel een beetje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:06
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Je pikt de belgen er bijvoorbeeld zo uit, uiterst rechts van de weg.
Meestal op de weg, maar als het fout gaat zelfs rechts van de weg ja :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

botoo

💀 too old to die young

Nog tweakertjes die volgend weekend naar de BigTwin Bikeshow gaan?
* botoo gaat zaterdag

Afbeeldingslocatie: https://assets-global.website-files.com/60e2f2259847aa281f7bd3f4/64b0fb558baf87e8d3dc92ba_BBE%20advertentie.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zojuist bericht gekregen dat mijn Dyna dinsdag klaar staat om opgehaald te worden 8) . Dat wordt een ritje in de regen maar ik vermoed dat ik toch de hele rit zit te grijnzen als een halve zool :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 22:39
Idd mooi ding, lekker retro, nu ga ik een business met volle kuip beginnen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:04
ToolkiT schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:45:
De MG V100 Stelvio is eindelijk announced:
https://www.motoguzzi.com/gb_EN/landing-page/stelvio/
https://www.cycleworld.co...stelvio-first-ride-review

klinkt als een goed alternatief voor een GS :)

Helaas wel erg zwaar voor offroad.. de V85TT is al aan de porky kant maar de Stelvio is duidelijk meer een reismotor..
Vind hem wel erg mooi. Goed alternatief voor een GS inderdaad, of voor een V-strom of Versys o.i.d. natuurlijk. 245kg rijklaar is niet licht natuurlijk maar vergelijkbaar met een V-strom en lichter dan een Versys 1000 SE. En de Guzzi ziet er toch echt veel beter uit (vind ik) :)

Vooral de gele kleur vind ik dik.

Afbeeldingslocatie: https://wlassets.motoguzzi.com/wlassets/moto-guzzi/master/landing-page/2023/stelvio/gallery_premium/4/original/4.jpg?1698163898400

Hier ook al een first look op YouTube te vinden en de beste meneer is enthousiast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Vet, lijkt wel alsof de v85 achterin de tuareg gereden is.
Mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

Vind hem wel erg mooi. Goed alternatief voor een GS inderdaad, of voor een V-strom of Versys o.i.d. natuurlijk. 245kg rijklaar is niet licht natuurlijk maar vergelijkbaar met een V-strom en lichter dan een Versys 1000 SE. En de Guzzi ziet er toch echt veel beter uit (vind ik) :)

[Afbeelding]

Hier ook al een first look op YouTube te vinden en de beste meneer is enthousiast.

[YouTube: Is this the BEST Moto Guzzi EVER?]
die geel/oranje versie vind ik ook de mooiste!
Ben benieuw of ze ook een groen/zilver/goude heritage versie gaan maken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:46:
Vet, lijkt wel alsof de v85 achterin de tuareg geredne is.
Mooi ding.
de neus is idd behoorlijk piagio group..
Wel een gemiste kans IMHO, de V85TT heeft meer een eigen Guzzi smoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 18-09 21:15
kneusteun schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:03:
In België zit er 4 uur theorie les bij toch?

En volgens de cijfers in België stappen daardoor meer mensen over op een volledig A. Dus het zou wel een goede manier zijn om meer mensen de motor te laten pakken 👌
Alleen als je je rijbewijs hebt gehaald na 01/05/2011, daarvoor had je niets extra nodig. Dat zijn dus nogal wat 'motorrijders' die nu met 125cc scooters rondrijden, vooral in de grootsteden.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Torque Brute en halve zool zijn weer thuis 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn6UIC61oWxdeNpTkuwUwbGE-Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXptFYOOlanyDWQa8x2Tdbzb.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
botoo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:53:
Torque Brute en halve zool zijn weer thuis 😁

[Afbeelding]
En en rijd het ding weer fijn??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Was wel weer ff wennen om met dat rauwe koppelbeest te rijden maar 100% genieten.
:Y) 8) *O*

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:43:
[...]

[Afbeelding]

[YouTube: Is this the BEST Moto Guzzi EVER?]
Gaaf ding zeg!

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
theredone51 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:54:
[...]

Alleen als je je rijbewijs hebt gehaald na 01/05/2011, daarvoor had je niets extra nodig. Dat zijn dus nogal wat 'motorrijders' die nu met 125cc scooters rondrijden, vooral in de grootsteden.
Nou ja, als die onopgeleide generatie ook alweer 12 jaar heeft kunnen oefenen zullen ze het onderhand toch ook wel een beetje kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
Gisteren even bij BMW binnen gestapt om de nieuwe Roctane te zien (en de 1300 gs maar ben daar niet echt weg van). Vind de roctane echt goed gelukt maar één nadeel. De snelheidsmeter zit in de koplamp, dit zorgt ervoor dat er geen windscherm mogelijk is. Ah ja en twee, de prijs ;)

Was even met de verkoper in gesprek hierover en vertelde dat ik met veel plezier de R18 mee had. Toevallig had hij er net een binnengekregen via een inruil.... met alle opties die ik zou willen, bouwjaar 2021 en 7k op de teller. Beetje karig aanbod gekregen voor mijn gs850 maar misschien valt er nog een beetje te onderhandelen (max 1k denk ik)

Heb nu een weekje bedenktijd gezien ze gesloten zijn ....

Was eigenlijk meer naar HD aan het kijken maar de twee waar ik op heb gereden brachten me niet het gevoel waar ik naar zocht. Een road king lijkt (nog niet op gereden) een betere dan de andere twee HDs maar qua prijs vind ik ze te duur (voor mijn budget). De R18 is een mooie tussen oplossing voor weer een paar jaar .... moeilijk!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 18-09 21:15
Barista schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

Nou ja, als die onopgeleide generatie ook alweer 12 jaar heeft kunnen oefenen zullen ze het onderhand toch ook wel een beetje kunnen.
Het is niet omdat je iets al 12 jaar doet, dat je er ook goed in bent. Daarbij, het kan perfect zijn dat die mensen nu pas opstappen en dus 0 jaar ervaring op de motor hebben.

Als niemand je ooit leert/vertelt/voordoet hoe je iets op de goede manier moet doen, dan is het wat mij betreft moeilijk om ergens goed in te worden.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• kneusteun
Gister bijna 3x serieus de fiets neergelegd.
“Even met pa naar de molen via offroad” een grote glibber en glij bende tot de assen in de drek 😂

En ondertussen maar beetje achter elkaar aanjagen 😅.

Lag op een paar stukken echt zo’n laagje “slijk” waardoor je echt van links naar rechts vloog.

Kortom quality father and son time 👍

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WME_JZ4ZBertQ39U0FSuul9sNjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8041nGhODWucUTvQ2mBDIWmX.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is er! 😍
Wat een machine. Ben er heel blij mee!

[ Voor 19% gewijzigd door badkuip op 01-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
theredone51 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Het is niet omdat je iets al 12 jaar doet, dat je er ook goed in bent. Daarbij, het kan perfect zijn dat die mensen nu pas opstappen en dus 0 jaar ervaring op de motor hebben.

Als niemand je ooit leert/vertelt/voordoet hoe je iets op de goede manier moet doen, dan is het wat mij betreft moeilijk om ergens goed in te worden.
Zoals iemand ooit tegen mij zei: om beter te leren rijden, moet je achter een betere rijder aan rijden.

En dat bleek vervolgens toen er eens een vader en zoon bij ons aan kwamen die al 10 jaar samen reden. Zij konden zich niet aan elkaar optrekken. Toen ze achter andere rijders aan gingen, zag je hun rijervaring zienderogen toenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

badkuip schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:00:
[Afbeelding]

Hij is er! 😍
Wat een machine. Ben er heel blij mee!
Mooi fietsje! Mooie kleurstelling ook! Zou niet mijn keuze zijn (model) maar vind het wel heul mooi!
Veel rijplezier d:)b d:)b

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srk-ahADxWV7TbKkIa_NSDZzpr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aqa8Nmw7DESi9qowdz8FcmK.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren een paar uurtjes offroad wezen rijden

Lekkere dikke bagger om doorheen te ploegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RrqAP_s3ZynAN4V1KSCVLDcneI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6afnUAM3OcuycqnQf1s3I2Ap.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoEFxwKCYpX2a7FGjH3F3VzAcFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vor0D52zUmZNjv14x97whiRN.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijke fiets, zo ontzettend stabiel in het zand en de blubber. Makkelijk beschikbaar vermogen zodat het ook een beetje lekker kunt driften en spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Dat spul zoals die tweede foto en dan diepe drek eronder. Was echt killing 😳 vloog een bocht uit zo een walletje op het bos in 🫣

Eerst glijdt je voorwiel door die slush en dan kom je in een spoor terecht en vanaf dan is het broek tussen de billen en vechten om een lijn te houden :X

Was erg blij dat het geen 30 graden meer was 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
Vandaag bij de 1000sx mijn tanktas en een houdertje voor de Tomtom geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BqIcr9iVUOJ39jI3V8KJYXwcnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPyhVGHpqs9sEGOZ6tlOyQXq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_jw1bcQsbtsFtkJnulR-lAXsPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUaUxIZXMflVaRu89yDjI1sw.jpg?f=fotoalbum_large

Kijken naar de motor is leuk, maar ermee onderweg zijn is nog leuker. :)

Het plan is ook om de motor vaker te gaan gebruiken voor woon-werkverkeer. Met de motor is dan tussen de files door nog geen 30 minuten. Omdat het maar een kort ritje is, wil ik ook niet zo lang bezig zijn met andere zaken zoals het vastzetten van de baggage.

Nu maak ik gebruik van een Kriega US-10 tas die je vastzet met de bijgeleverde sjorbanden. Het nadeel ervan (vind ik), is dat de tas geen vaste vorm heeft of niet van hard materiaal gemaakt is waardoor de tas iedere keer een net iets andere vorm aanneemt, afhankelijk van hoe je hem inpakt. Met als gevolg dat ik iedere keer ('s ochtends en 's avonds) langer bezig ben dan me lief is om die banden weer te verstellen.

Nu heb ik van mijn vader een tas van hem kunnen lenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-gX0P8GLvbsMPozC4YKm0GiJ_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0sMIhJBzI1GYHcjaJuJZaVdU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkK48qwzychFr0_ama5cYtgjTbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LggAgFXnjgbbFet980KGqI64.jpg?f=fotoalbum_large

Een tas die je vast-ritst aan een dekje wat met klittenband om de buddyseat zit! Ideaal!
Dit is er een van Touratech en is een best grote tas om voor dagelijks gebruik.

Weten jullie misschien zoiets van een bekend merk wat erop lijkt? Iets wat je rits, klikt of zo vastmaakt zonder dat je staat te hengsten en te trekken aan sjorbandjes?

[ Voor 4% gewijzigd door badkuip op 29-10-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Jep, maar dan voor achterop. Er moet een 13 inch laptop meegezeuld worden naar het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bikkels hoor al die off road avonturen d:)b . Die van mij is al met winterslaap. Vind het echt te koud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
gebruikershaes schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:47:
Bikkels hoor al die off road avonturen d:)b . Die van mij is al met winterslaap. Vind het echt te koud.
Te koud? Het was vandaag 15 graden.. 8)
Dat is toch niet koud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
badkuip schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:36:
Vandaag bij de 1000sx mijn tanktas en een houdertje voor de Tomtom geinstalleerd:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het plan is ook om de motor vaker te gaan gebruiken voor woon-werkverkeer. Met de motor is dan tussen de files door nog geen 30 minuten. Omdat het maar een kort ritje is, wil ik ook niet zo lang bezig zijn met andere zaken zoals het vastzetten van de baggage.

Nu maak ik gebruik van een Kriega US-10 tas die je vastzet met de bijgeleverde sjorbanden. Het nadeel ervan (vind ik), is dat de tas geen vaste vorm heeft of niet van hard materiaal gemaakt is waardoor de tas iedere keer een net iets andere vorm aanneemt, afhankelijk van hoe je hem inpakt. Met als gevolg dat ik iedere keer ('s ochtends en 's avonds) langer bezig ben dan me lief is om die banden weer te verstellen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Een tas die je vast-ritst aan een dekje wat met klittenband om de buddyseat zit! Ideaal!

Weten jullie misschien zoiets van een bekend merk wat erop lijkt? Iets wat je rits, klikt of zo vastmaakt zonder dat je staat te hengsten en te trekken aan sjorbandjes?
Dat is een flinke tas!

Voor jouw toepassing, is een topkoffer niet gewoon praktischer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Maar, deze tas is te groot, dus liever kleiner.
Een topkoffer is super praktisch maar ik vind ze niet mooi.
Wilde dus eerst eens kijken naar wat voor zadeltassen er te koop zijn.

Ik moet een 13 inch laptop, lader, Bluetooth headset en een broodtrommel meeslepen. Dat moet toch te doen zijn in een redelijke tas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nee, zo'n zadeltas is mooi wil je zeggen. ;)
Als ik zo'n ding dagelijks gebruik, gaat het gebruiksgemak toch een heel grote rol spelen. Maar dat ben ik. ;)

Ik doelde overigens vooral op het formaat van je tanktas. Ik heb ook wel altijd een tanktas, maar niet groter dan zo'n daypack. Voldoende voor een telefoon, portemonnee, doekje, vizierspray, powerbank, leatherman, mapje voor oordoppen, eventueel flesje drinken... Plek zat eigenlijk. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:40:
Maar, deze tas is te groot, dus liever kleiner.
Een topkoffer is super praktisch maar ik vind ze niet mooi.
Wilde dus eerst eens kijken naar wat voor zadeltassen er te koop zijn.

Ik moet een 13 inch laptop, lader, Bluetooth headset en een broodtrommel meeslepen. Dat moet toch te doen zijn in een redelijke tas?
Sure.. Maar je gooit het zo in een topkoffer :+

Ik heb lang geprobeerd om mooi en functioneel te combineren maar ben er inmiddels wel achter dat functioneel uiteindelijk toch wint. Als t niet mooi is heeft iedereen er last van behalve de rijder.. als t niet functioneel is andersom. Dus, ik kies voor functie ondanks de lelijke topkoffer.

Ieder die daar geen last van wil hebben moet maar voldoende snelheid maken ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Hoi medetweakers👋

Ik ben vorige week 47 jaar geworden, en ik denk dat ik in mijn midlifecrisis zit, ik wil immers een motor 😁

Vroeger toen ik 20 was heb ik mijn moto rijbewijs gehaald, heb toen een 250cc crossmotor gehad voor een half jaartje maar verder heb ik geen motor meer gereden.

Nu ben ik aan het kijken voor een yamaha fazer 600.

Bedoeling is om het ding eerst gewend te worden, alles wat ik vroeger geleerd heb zal wel terug komen, geen gekke dingen doen.

Mijn oog is gevallen op deze motor, graag jullie mening :

https://link.2dehands.be/...tm_campaign=socialbuttons

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk als ik hem zelf moet laten keuren? Met aanhangwagen naar daar brengen?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

badkuip schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom gebruik je de standaard Kawasaki zijkoffers niet?

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Dat is toch niet koud?
🥶🥶🥶

Nee valt mee idd, maar ik haat de herfst/winter. Word er meteen depressief van. Wil dan gewoon op de bank in een dekentje kruipen en mezelf in slaap huilen.

Miss dat ik dan juist de motor moet pakken voor wat dopamine 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
C00P schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 02:50:
Hoi medetweakers👋

Ik ben vorige week 47 jaar geworden, en ik denk dat ik in mijn midlifecrisis zit, ik wil immers een motor 😁

Vroeger toen ik 20 was heb ik mijn moto rijbewijs gehaald, heb toen een 250cc crossmotor gehad voor een half jaartje maar verder heb ik geen motor meer gereden.

Bedoeling is om het ding eerst gewend te worden, alles wat ik vroeger geleerd heb zal wel terug komen, geen gekke dingen doen.

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk als ik hem zelf moet laten keuren? Met aanhangwagen naar daar brengen?
Ik ben ook 47, midlifecrisis of niet een motor, wat voor een dan ook moet je gewoon hebben.

Hoe het met keuring werkt in BE weet ik eigenlijk niet. Moet de verkoper dat niet doen?
Vraag me trouwens af hoe het werkt met motoren bij jullie keuringen. Ik weet van @Jellabie dat zelfs een kleine aanpassing aan de auto niet echt geaccepteerd wordt.
Is dat ook niet zo met motoren??
Dan kan zo een cafe racer wel eens een hoofdpijn dossier worden.

@gebruikershaes er zijn genoeg droge, zonnige dagen in het najaar en de winter.
Heerlijk rijden dan, lekker warme kleren aan, regelmatig een stop voor een kopje koffie.

Als je een echte hipster bent neem je je eigen brandertje en koffiepotje mee. Kun je ergens op een bankje je eigen potje vrouwen.
Terwijl je je knot opnieuw invlecht en je baard recht strijkt :P

Maar zonder ongein, met een extra laagje kleding is het heerlijk rijden in het naseizoen. Lekker nog wat zonnestraaltjes oppikken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bommes schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:02:
[...]

Dat is toch niet koud?
Het is pas koud te noemen als je een oneven aantal sokken aan hebt. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
FnordySquare47 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:28:
[...]

Waarom gebruik je de standaard Kawasaki zijkoffers niet?
@badkuip Terechte opmerking eigenlijk, zo te lezen hoef je niet alles mee te sjouwen en een 13" laptopje zou ook nog wel kunnen passen. Binnentasje er in waar je alles in doet, en dan is het gewoon een kwestie van koffer open, tas eruit/erin, en klaar.

Het stuur is breder dan de koffers (of net zo breed), dus daar heb je in de file geen last van. Nederland heeft in de regel plek zat op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
_Apache_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:44:
[...]

Het is pas koud te noemen als je een oneven aantal sokken aan hebt. :+
Verdeelt over 2 voeten?
Of per voet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hoi medetweakers👋

Als eerste motor een project van een ander halen eindigt in de meeste gevallen in een project kopen.
Waarschijnlijk is er veel vervangen en aangepast en daarmee de vraag of het goed is gedaan/gegaan.

Dat wil niet zeggen dat dat ook bij deze zo is, maar doe goed onderzoek naast de motor. Zorg dat alles naar behoren werkt en mocht een knipperlicht niet werken trap dan niet in "ja die moest ik nog een keer aansluiten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:20:
[...]

Als eerste motor een project van een ander halen eindigt in de meeste gevallen in een project kopen.
Waarschijnlijk is er veel vervangen en aangepast en daarmee de vraag of het goed is gedaan/gegaan.

Dat wil niet zeggen dat dat ook bij deze zo is, maar doe goed onderzoek naast de motor. Zorg dat alles naar behoren werkt en mocht een knipperlicht niet werken trap dan niet in "ja die moest ik nog een keer aansluiten".
@C00P Ik zou ook niet zo happig zijn op een projectmotor. Je kunt geluk hebben, maar ook een beetje pech of heel veel pech. Alles staat met de capaciteiten van de bouwer. Van de buitenkant kan het er mooi uitzien, maar electrisch of mechanisch kan er veel aan schelen.

Bij een originele motor is de kans dat de technische staat overeenkomt met de cosmetische staat veel groter.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:29:
[...]

🥶🥶🥶

Nee valt mee idd, maar ik haat de herfst/winter. Word er meteen depressief van. Wil dan gewoon op de bank in een dekentje kruipen en mezelf in slaap huilen.

Miss dat ik dan juist de motor moet pakken voor wat dopamine 😂
Korte antwoord is ja.

Ik had zaterdag ook wat moeite om op te starten.
Zat nog te twijfelen en toen belde mijn pa dat hij naar de molen ging en of ik stukje meepakte.

Eenmaal op de motor heb ik de rest van de dag gereden, het was echt dikke prima uiteindelijk.

Heb nog met de gopro getest, wou hier neergooien maar zag dat vmax overschreden was en geen zin in gezeik.
Gopro op de borst werkt wanneer je staat maar niet als je zit.
Gopro op de helm werkt als je zit maar niet als je staat.
:X

Wanneer je zit met Gopro op de borst film je 90% van de cockpit en als je staat met de Gopro op de helm film je voornamelijk voor je en de horizon valt weg.

Nog even bedenken hoe ik dat ga oplossen :F

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 12:03
Na lang overwegen besloten om mijn ZX6R weg te doen. Super gaaf op het circuit natuurlijk, maar verder gewoon een draak van een ding want, supersport. Wat er op neer kwam dat ik maar een paar honderd (circuit)kilometers per jaar met die machine reed en de andere dagen van het jaar stond ie maar stil, wat ik echt doodzonde vind.

Daarom op zoek gegaan naar iets anders waarmee ik wel mijn circuitdagen kan blijven doen, maar waarbij alle andere kilometers -ook- leuk zijn om te rijden. Sportief, zonder daarbij zo aggresief en nerveus te zijn als een 600 supersport.

Sinds afgelopen zaterdag staat deze Aprilia Tuono 660 Factory dan ook bij ons thuis :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_di_Mp8vlG5M4y4I0TIVtDy18IM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dLBaYXfrPeU12TPu0Hf7fdDP.jpg?f=user_large

We hebben dus nu Ducati, Aprilia en Triumph thuis staan. Terwijl ik voorheen heb geroepen dat het altijd Japanners zullen zijn/blijven, ergens is iets misgegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:44:
Nee, zo'n zadeltas is mooi wil je zeggen. ;)
Als ik zo'n ding dagelijks gebruik, gaat het gebruiksgemak toch een heel grote rol spelen. Maar dat ben ik. ;)

Ik doelde overigens vooral op het formaat van je tanktas. Ik heb ook wel altijd een tanktas, maar niet groter dan zo'n daypack. Voldoende voor een telefoon, portemonnee, doekje, vizierspray, powerbank, leatherman, mapje voor oordoppen, eventueel flesje drinken... Plek zat eigenlijk. :+
Ja die tanktas is supergroot. Op mijn Honda was dat geen probleem omdat de tank lager zit dan op de Kawa. Misschien een keer kijken naar een kleinere tanktas inderdaad.
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:45:
[...]

@badkuip Terechte opmerking eigenlijk, zo te lezen hoef je niet alles mee te sjouwen en een 13" laptopje zou ook nog wel kunnen passen. Binnentasje er in waar je alles in doet, en dan is het gewoon een kwestie van koffer open, tas eruit/erin, en klaar.

Het stuur is breder dan de koffers (of net zo breed), dus daar heb je in de file geen last van. Nederland heeft in de regel plek zat op de weg.
Ja ja, zijkoffer en topkoffers zouden prima zijn, erg praktisch inderdaad. Ik vind ze nog even te duur en niet zo mooi om iets van dat meteen aan te schaffen.
Een zoektocht op internet heeft deze van SW motech als kandidaat opgeleverd. Deze lijkt makkelijk te bevestigen te zijn en ziet er nog niet eens zo lelijk uit vind ik. Misschien binnenkort maar naar de winkel om er een in het echt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die zijkoffers zitten normaal toch standaard op dat model of niet?

Edit: eens even goed naar dat model gekeken dat je linkt: dan ben je nog steeds met straps aan het kloten. De huidige oplossing die je nu hebt lijkt me dan handiger. Te groot, ja. Maar die van SW-Motech is ook al serieus groot als er een helm in past. Zeg maar, ongeveer zo groot als een topkoffer. :+

Misschien is het dan nog een optie om permanent een tankring achterop te monteren, bijvoorbeeld zo een: https://sw-motech.com/en/...nk+ring/4052572206256.htm
Maar dan moet je wel een tas hebben waar de bijbehorende adapter in past, dus volgens mij kom je dan bij de grootste tanktas uit in plaats van bij een tail-tas.
Uiteindelijk is dat óók veel geld... voor een net-niet oplossing. Mijn bescheiden mening tenminste. :)

[ Voor 89% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-10-2023 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
kneusteun schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Korte antwoord is ja.

Zat nog te twijfelen en toen belde mijn pa dat hij naar de molen ging en of ik stukje meepakte.

Eenmaal op de motor heb ik de rest van de dag gereden, het was echt dikke prima uiteindelijk.

Heb nog met de gopro getest, wou hier neergooien maar zag dat vmax overschreden was en geen zin in gezeik.

Wanneer je zit met Gopro op de borst film je 90% van de cockpit en als je staat met de Gopro op de helm film je voornamelijk voor je en de horizon valt weg.

Klinkt niet heel lastig. Gewoon een GoPro op je helm en een GoPro op de borst >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Ik ben ook 47, midlifecrisis of niet een motor, wat voor een dan ook moet je gewoon hebben.

Hoe het met keuring werkt in BE weet ik eigenlijk niet. Moet de verkoper dat niet doen?
Vraag me trouwens af hoe het werkt met motoren bij jullie keuringen. Ik weet van @Jellabie dat zelfs een kleine aanpassing aan de auto niet echt geaccepteerd wordt.
Is dat ook niet zo met motoren??
Dan kan zo een cafe racer wel eens een hoofdpijn dossier worden.

@gebruikershaes er zijn genoeg droge, zonnige dagen in het najaar en de winter.
Heerlijk rijden dan, lekker warme kleren aan, regelmatig een stop voor een kopje koffie.

Als je een echte hipster bent neem je je eigen brandertje en koffiepotje mee. Kun je ergens op een bankje je eigen potje vrouwen.

Maar zonder ongein, met een extra laagje kleding is het heerlijk rijden in het naseizoen. Lekker nog wat zonnestraaltjes oppikken.
Zo ver ik weet keuren ze de lichten, banden, remmen, vering en het balhoofd. Eigenlijk vooral de veiligheids onderdelen.

De Nederbelg !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Verdeelt over 2 voeten?
Of per voet?
Ik vermoed dat die een sok om z’n derde been doet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Korte antwoord is ja.

Wellicht stuur proberen? Helm vind ik vaak vervelend om naar te kijken omdat je toch best veel met je hoofd beweegt.

Misschien dat ik vanmiddag dan een rondje pak. Goed zonnig begin van de dag tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jellabie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Zo ver ik weet keuren ze de lichten, banden, remmen, vering en het balhoofd. Eigenlijk vooral de veiligheids onderdelen.
Jep, dat heb ik ook begrepen. Maar let wel op: bij die keuring gaan ze NIETS herstellen. Dus als de lampen niet goed zijn afgesteld --> afkeur. Maak maar in orde en kom nog een keer terug.
Maatje van mij had dat aan de hand. Daarbij bleek vervolgens het afstelmechanisme lam te zijn waardoor de hele koplampunit vervangen moest worden. Was gewoon garantie, dus niets aan de hand. Maar wel lulig dat hij daardoor zijn motor niet gelijk mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:52:
Die zijkoffers zitten normaal toch standaard op dat model of niet?

Edit: eens even goed naar dat model gekeken dat je linkt: dan ben je nog steeds met straps aan het kloten. De huidige oplossing die je nu hebt lijkt me dan handiger. Te groot, ja. Maar die van SW-Motech is ook al serieus groot als er een helm in past. Zeg maar, ongeveer zo groot als een topkoffer. :+

Misschien is het dan nog een optie om permanent een tankring achterop te monteren, bijvoorbeeld zo een: https://sw-motech.com/en/...nk+ring/4052572206256.htm
Maar dan moet je wel een tas hebben waar de bijbehorende adapter in past, dus volgens mij kom je dan bij de grootste tanktas uit in plaats van bij een tail-tas.
Uiteindelijk is dat óók veel geld... voor een net-niet oplossing. Mijn bescheiden mening tenminste. :)
Nee, daarvoor moet je het Tourer-pack nemen. Is €1000 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:39

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Jep, dat heb ik ook begrepen. Maar let wel op: bij die keuring gaan ze NIETS herstellen. Dus als de lampen niet goed zijn afgesteld --> afkeur. Maak maar in orde en kom nog een keer terug.
Maatje van mij had dat aan de hand. Daarbij bleek vervolgens het afstelmechanisme lam te zijn waardoor de hele koplampunit vervangen moest worden. Was gewoon garantie, dus niets aan de hand. Maar wel lulig dat hij daardoor zijn motor niet gelijk mee kreeg.
Klopt, maar dat is met de autos ook zo :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Wellicht stuur proberen? Helm vind ik vaak vervelend om naar te kijken omdat je toch best veel met je hoofd beweegt.

Misschien dat ik vanmiddag dan een rondje pak. Goed zonnig begin van de dag tot zo ver.
Gaat om offroad, dan is stuur geen optie want stuitert alle kanten op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
gebruikershaes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Ik vermoed dat die een sok om z’n derde been doet :7
Chili Peppers ?
Knip

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 30-10-2023 17:30 . Reden: Lees vooral even https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#verbodenporno. Dit is een SFW topic én geen HK. Een spoilertag had op zijn minst op zijn plaats geweest. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18
Chili's kun je aan de achterkant naar binnen schuiven voor een warm of tintelend gevoel van binnen :+

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 30-10-2023 17:39 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Het was gisteren 15-19 graden en geen bewolking: rijden dus!

Weer een mooie dag weg geweest van 11:00 tot 19:00. Wel jammer dat het zo snel donker is, het laatste uur was dus ook met 130 op de snelweg naar huis.

Het eerste stuk de pragelpass gereden richting Glarus, op het eind stond er een mooi verbodsbord voor motorvoertuigen in het weekend.. dan maar weer omdraaien terug de pragelpass op. Ook geen straf!

Even pizza gegeten.. bij een lokaal zwembad :P. Het was toen al 16:00.. maar we waren zo dicht bij de Klausenpass. Toch maar de bergen weer in. Dat was zeker een goede keuze, er was niemand dus een privé rit met prachtig uitzicht. Het was wel 10 graden boven..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k0D2cy2bLT_bywcb0qUvDZ-T3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idCEAvNkKo6oEG2229pxgJbk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxtHRzf7w7Xe2sMa_cqobQHFDhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SECjFRABPJ39FGHUZ20inmEN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje, veel verkopers willen de moeite niet doen om hem te keuren. Zo'n keuring is ook 2 maanden geldig overigens, binnen die tijd moet hij dus overgeschreven worden.
Enkele info:
Bij tweedehandsverkoop moet de keuring gebeuren voor de motorfiets bij de nieuwe eigenaar terechtkomt.
Maar ook:
Met welke kentekenplaat (nummerplaat) het voertuig voorrijden?
  • Hetzij de Belgische kentekenplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was;
  • Hetzij de -al dan niet tijdelijke- (*) kentekenplaat die vermeld staat op het buitenlandse kentekenbewijs (inschrijvingsbewijs) van het ingevoerde voertuig;
  • Hetzij een Belgische commerciële plaat: handelaarsplaat (Z-plaat); beroepsplaat (V-xxx-xxx);
  • Hetzij een Nationale plaat (UA-yy-xxx);
  • Hetzij een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.
In alle hierboven genoemde gevallen dient het bijhorende kentekenbewijs steeds voorgelegd te worden.
Indien je de motor zonder keuring koopt moet je dus je eigen kentekenplaat erop zetten, maar hoe dat qua verzekering en inschrijving werkt weet ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:45:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat een 13" laptop, met wat meetgerij en boterhammen in de éne koffer passen, en wat werkmateriaal (schroeven draaiers, tangen, aansluitkabel,...) in de andere koffer.

En de zijkoffers kan je er snel en makkelijk afhalen.
Ma-Vrij: servicevoertuig
Za-Zon: trackday machine.
8)

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
kevintjeb schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:49:
Het was gisteren 15-19 graden en geen bewolking: rijden dus!

Weer een mooie dag weg geweest van 11:00 tot 19:00. Wel jammer dat het zo snel donker is, het laatste uur was dus ook met 130 op de snelweg naar huis.

Het eerste stuk de pragelpass gereden richting Glarus, op het eind stond er een mooi verbodsbord voor motorvoertuigen in het weekend.. dan maar weer omdraaien terug de pragelpass op. Ook geen straf!

Even pizza gegeten.. bij een lokaal zwembad :P. Het was toen al 16:00.. maar we waren zo dicht bij de Klausenpass. Toch maar de bergen weer in. Dat was zeker een goede keuze, er was niemand dus een privé rit met prachtig uitzicht. Het was wel 10 graden boven..

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Terwijl ik weer met m’n dekentje op de bank lig zie ik deze foto. Mooie motivatie. Toch maar ff er uit dan. Heb alleen weinig baard te kammen en haar te vlechten. Ga wel m’n derde sok haken. Is ook vrij hipster toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Jellabie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Ik denk ook de uitlaat, toen ik er eens was met mijn auto waren ze aan het reclameren tegen een gast met zijn motor die langs me stond.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29
Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:43:
[...]

Hey! Ik heb geen lang haar en mn baard wordt vanavond echt getrimd!
Maar het luisteren naar mn SVEA 123 brandertje, terwijl mn perculator langzaam begint te ploppen en de lucht van koffie ontsnapt uit de schenktuit... Er is niks beters, op misschien sex na :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kevintjeb
gebruikershaes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:22:
[...]

Terwijl ik weer met m’n dekentje op de bank lig zie ik deze foto. Mooie motivatie. Toch maar ff er uit dan. Heb alleen weinig baard te kammen en haar te vlechten. Ga wel m’n derde sok haken. Is ook vrij hipster toch?
:Y

Er is bij mij ook weinig baard te kammen of haar te vlechten.. misschien na de winter weer wel. Dan val ik iets minder op tussen de Zwitsers.

Ik kan mijn GoPro video niet makkelijk delen, maar een screenshot wel. Gewoon prachtig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txaG04gVTnicwyAkd5SSirjkVfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY8PdogaPQWwOxE7zTeDS5a5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Heuj, doe dat eens niet. Zo maak je de winter wel erg lang voor ons!

Maar om deze reden wil ik echt nog wel een keer in/door Zwitserland rijden. Prachtige omgeving en wegen.
Nu eerst het hemelvaartweekend regelen, al twijfel ik nog waarheen. De een blijft graag wat dichter bij huis, de ander gaat graag wat verder.
Einde zomer 2024 gaan we naar de Picos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:42
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:48:
Heuj, doe dat eens niet. Zo maak je de winter wel erg lang voor ons!

Maar om deze reden wil ik echt nog wel een keer in/door Zwitserland rijden. Prachtige omgeving en wegen.
Nu eerst het hemelvaartweekend regelen, al twijfel ik nog waarheen. De een blijft graag wat dichter bij huis, de ander gaat graag wat verder.
Einde zomer 2024 gaan we naar de Picos!
Zwitserland vonden wij werkelijk fantastisch en zeker voor herhaling vatbaar.
De Picos staat bij ons ook hoog op het lijstje! Lijkt me prachtig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kars op 30-10-2023 15:01 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
Mooie woordspeling, de Picos staan hoog op het lijstje. _O-

Maar @DrivinUCrazy, dat is toch de bedoeling van de herfst en winter, de routes voor het volgende jaar voor te bereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevintjeb
Ik wil voor volgend jaar een trip naar de Dolomieten plannen, en dan gelijk een bezoek aan de Ducati fabriek.

Ook een 2 daagse offroad training staat al geboekt:
https://www.enduro-reise-training.de/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:28:
Mooie woordspeling, de Picos staan hoog op het lijstje. _O-

Maar @DrivinUCrazy, dat is toch de bedoeling van de herfst en winter, de routes voor het volgende jaar voor te bereiden.
Dat is zeker waar, maar daarbij denk ik vooral aan de donkere december en januari avonden. Niet eind oktober al.
Maar de voorpret op de dagen dat je niet kunt rijden hoort er zeker bij. Ik heb zelfs nog wat routes van vorige winter in mijn "nog te rijden" mapje staan. :+

Ik zat ook naar instelbare hendels te kijken voor de tracer. En dan met name instelbaar in de lengte. Ik gebruik vaak 3 vingers; korte hendels zijn vaak voor 2 bedoeld en de langere voor 4. Dan zit mijn pink in de knel.
Daarbij kom je vaak bij de chinese merken uit waar ik liever van wegblijf. Gisteren ontdekte ik het Duitse merk Mizu. Wel héél stevig aan de prijs, maar dat zijn zaken als Rizoma, Barracuda, Puig en dergelijke ook allemaal.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Dat is zeker waar, maar daarbij denk ik vooral aan de donkere december en januari avonden. Niet eind oktober al.
Maar de voorpret op de dagen dat je niet kunt rijden hoort er zeker bij. Ik heb zelfs nog wat routes van vorige winter in mijn "nog te rijden" mapje staan. :+

Ik zat ook naar instelbare hendels te kijken voor de tracer. En dan met name instelbaar in de lengte. Ik gebruik vaak 3 vingers; korte hendels zijn vaak voor 2 bedoeld en de langere voor 4. Dan zit mijn pink in de knel.
Daarbij kom je vaak bij de chinese merken uit waar ik liever van wegblijf. Gisteren ontdekte ik het Duitse merk Mizu. Wel héél stevig aan de prijs, maar dat zijn zaken als Rizoma, Barracuda, Puig en dergelijke ook allemaal.
Dit zijn de Pico's in begin November.. Ik raad aan om October op het laatst te gaan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3ZmeuRKmegpT1ASjdLHFbTp6iQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n1LextXcX2tmwLnjJ6WEf0rV.png?f=fotoalbum_large

De Pyrineen zijn trouwens prima te doen in November :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgjAKoLgUcMIrFzY-VCtlK2S3aY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rc8JJcVLpon01tEq9bFyEkLf.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wR07WUV8XrS0G-zqh85MGpmCz0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zrbZXfC3YbuDyekqS9Ln5Dfl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 30-10-2023 16:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dit was Zwitserland in aug. 2022.
Soms zit het mee en soms zit het tegen, en soms heb je regen.

2 dagen later de prachtigste stukken gezien en gereden, wmb een aanrader om die contreien aan te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZPJlpQwWktqflxCLjA-FJ3N3GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyu8BiEljamGyMXXPWs9kNUP.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
UTwizard schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:35:
Na lang overwegen besloten om mijn ZX6R weg te doen. Super gaaf op het circuit natuurlijk, maar verder gewoon een draak van een ding want, supersport. Wat er op neer kwam dat ik maar een paar honderd (circuit)kilometers per jaar met die machine reed en de andere dagen van het jaar stond ie maar stil, wat ik echt doodzonde vind.

Daarom op zoek gegaan naar iets anders waarmee ik wel mijn circuitdagen kan blijven doen, maar waarbij alle andere kilometers -ook- leuk zijn om te rijden. Sportief, zonder daarbij zo aggresief en nerveus te zijn als een 600 supersport.

Sinds afgelopen zaterdag staat deze Aprilia Tuono 660 Factory dan ook bij ons thuis :)
[Afbeelding]

We hebben dus nu Ducati, Aprilia en Triumph thuis staan. Terwijl ik voorheen heb geroepen dat het altijd Japanners zullen zijn/blijven, ergens is iets misgegaan :+
Mooi ding hoor! Heb nog even zitten twijfelen om een proefrit op een RS660 te doen maar is er niet meer van gekomen. Ga je vast en zeker plezier aan en mee hebben!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gebruikershaes
Toch maar de slut van stal gehaald en wat was het een mooi ritje! Handvat verwarming op maximaal en 4 lagen onder de jas. Kreeg hem bijna niet dicht. Leer hoort toch niet te krimpen :+ ? Maar het was goed te doen. Mooie kleuren en vooral geuren. Heb helaas geen bospaden kunnen ontdekken hier in de buurt, maar wel leuke boeren weggetjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWgy1uuFkOCtKL4Z5uofDS0lwWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B5PiT9H2eueyOOXWvHMqpdEZ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb gelijk het comfortzadel kunnen testen. Wat een verschil. Heerlijk. Had eindelijk gevoel in m’n derde been na het rijden.
Ook had ik een hoodie op die de wind blokkeerde die normaal onder in m’n helm blies. Wat een stilte en genot. Wie weet doe ik nog een ritje voor de zomer :Y .

Oh ja, de sok is ook af. Precies op maat.
Afbeeldingslocatie: https://isv.prod.lovecrafts.co/v1/images/d9a53efa231b75f7c88326f5a35fe4e8/10dd5e03-2f19-40f9-8200-3358c6d6c7f7.jpg/0/-/1000x1000

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Ik ga me niet meer wagen aan uitlatingen over derde benen en sokken.
Een foto van de Chilly Peppers en hun legendarische sock on cocks wordt hier blijkbaar als pornografie gezien.. :o

Evengoed, tof dat je nog een rondje bent gaan rijden :Y
Zolang het droog is kun je best fijn door rijden buiten het "gebruikelijke" motorseizoen.
Misschien nog een tip: als je zoveel lagen aantrekt dat je motorjas ineens heel strak zit, isoleert dat minder dan net 1 laagje minder.
Ps: Mooie bike man (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:36:
Een foto van de Chilly Peppers en hun legendarische sock on cocks wordt hier blijkbaar als pornografie gezien.. :o
_O-
Is vrijdag daarom gestopt met de gezellige vrijdag-pic's?

Naja Red Hot Chili Peppers zijn ws geen muziek voor minderjarigen, maar dat zijn motoren ook niet :+

Ach, sommige motoren zijn ook best wel onder de noemer 'pure porno' NSFW te vangen, voor anderen zijn motoren dan weer meer iets als een psychiatrische bezigheid. Voor elk wat wils.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Ben nu toch wel serieus wat teleurgesteld in de kwaliteit van de Hydratex liner van Rev'it in mijn Outback 3 jas.

Vandaag met de miezerregen naar huis gereden en weer aan de linkerkant mijn mouw nat. Thuis eens goed naar de liner gekeken en op de plek op de onderarm (dus nog niet eens op de elleboog) maar daar is de waterafstotende, rubberacgtige laag er gewoon op een heel stuk afgesleten.

Als ik de liner er nou constant in had zitten ok, maar nu net aan het begin van het vierde regenseizoen vind ik het wel wat snel. Nergens natuurlijk een losse liner te koop dus nu Rev'it zelf maar een mail gestuurd of ze los verkrijgbaar zijn. Ik zou het best een slechte zaak vinden als dat niet het geval is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6kACuBO1PRYj6_L-HVL7CewsVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFE4ahpgFmkrl5vRMbr6tOmr.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuw rubber binnen, alleen niet voor op de velg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0YBQdgws_jlaymxjjP5Tv-PgIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26h6YPGUPoP0T0zljIMwbnPw.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe banden, nieuwe zijkoffers, nieuwe remblokken zijn ook op weg. De Tiger wordt steeds meer zoals ik wil.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:36:

Evengoed, tof dat je nog een rondje bent gaan rijden :Y
Zolang het droog is kun je best fijn door rijden buiten het "gebruikelijke" motorseizoen.
Misschien nog een tip: als je zoveel lagen aantrekt dat je motorjas ineens heel strak zit, isoleert dat minder dan net 1 laagje minder.
Ps: Mooie bike man (y)
Haha Ben je gerapporteerd? 😁.
Thanks voor de tip. Ben gewoon dikker geworden. Vorig jaar zat het nog prima. Moet denk ik sws een andere jas voor de koudere dagen als ik dit vaker ga doen. Had jij nog een gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:38:
[Afbeelding]
Nieuw rubber binnen, alleen niet voor op de velg.
1337!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het begint winter te worden en alle zomer plannen komen weer uit de kast :D
Ik wil ook met de motor weer op vakantie, maar er is een kans dat ik heel veel tijd heb +-2 maanden, en dat ik alleen ga. Opzich allemaal geen nadelen, behalve dat het vrij prijzig wordt qua verblijf. Iemand nog tips, of wordt het toch kamperen(wat ik nog nooit heb gedaan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
gebruikershaes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:15:
[...]

Haha Ben je gerapporteerd? 😁.
Thanks voor de tip. Ben gewoon dikker geworden. Vorig jaar zat het nog prima. Moet denk ik sws een andere jas voor de koudere dagen als ik dit vaker ga doen. Had jij nog een gevonden?
Ja denk het.. :o
En wat betreft gekrompen jassen, die heb ik hier ook eentje hangen
Zo een duur leren ding van Segura, was al aan de krappe kant toen ik het ding kocht. Maar ja na 15 jaar getrouwd, scheiding, iets de 40 over, nieuw vriendinnetje dacht ik doe maar eens een maatje kleiner. Komt vast goed :+
In het seizoen trouwens nog goed te dragen, met een tshirt of een blousje er onder.

En nee ik heb nog geen nieuwe jas gevonden.
Het is of te duur, of gewoon echt niet om aan te kijken.
Ik wil er welk een beetje tof uitzien, en wat dat betreft loopt motor kleding echt mijlen ver achter. Wat een ontzettende Brammen design dat ze daar nog steeds hanteren.
Zwart met hippe strepen (die eigenlijk niet heel hip zijn), veel verder komen ze niet lijkt het wel.
Ik vind zo een waxjas wel erg gaaf, maar dat slaat als een tang op een varken bij mijn Aprilia. Toch maar weer een Guzzi er bij kopen dus. Anders vind ik nooit een jas die me aanstaat.

@kneusteun vet setje boots man, heel gaaf. Past mooi bij je blauwe Jammy :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Verwijderd Als je tijd in overvloed hebt dan zou ik de kampeer-optie kiezen, geeft je meer rust op de dagen dat je ff niks wilt doen zonder dat dat gelijk weer dag/dagen extra hotelkosten worden.
Kamperen verplicht je niet om uitsluiten de tent in te kruipen, je kan ook gewoon tussendoor een hotelletje pakken voor een luxe bed en bad.

Zo zou ik het doen als ik een paar maanden onder het juk van de Dragonlady uit zou komen :+ (en niet hoefde te werken).

[edit]
Aangezien ikzelf altijd maar een lang weekend/weekje weg kan en dus haast heb met uitrusten doe ik hotels/pensions.

[ Voor 12% gewijzigd door botoo op 30-10-2023 22:02 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:58:
@Verwijderd Als je tijd in overvloed hebt dan zou ik de kampeer-optie kiezen, geeft je meer rust op de dagen dat je ff niks wilt doen zonder dat dat gelijk weer dag/dagen extra hotelkosten worden.
Kamperen verplicht je niet om uitsluiten de tent in te kruipen, je kan ook gewoon tussendoor een hotelletje pakken voor een luxe bed en bad.

Zo zou ik het doen als ik een paar maanden onder het juk van de Dragonlady uit zou komen :+ (en niet hoefde te werken).

[edit]
Aangezien ikzelf altijd maar een lang weekend/weekje weg kan en dus haast heb met uitrusten doe ik hotels/pensions.
Ja is ook zeker zo, maar eens in verdiepen de komende tijd.
En ik heb nog geen Dragonlady en ben nog student, dus nu nog de tijd(en vrijheid ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:54:
Zo, het begint winter te worden en alle zomer plannen komen weer uit de kast :D
Ik wil ook met de motor weer op vakantie, maar er is een kans dat ik heel veel tijd heb +-2 maanden, en dat ik alleen ga. Opzich allemaal geen nadelen, behalve dat het vrij prijzig wordt qua verblijf. Iemand nog tips, of wordt het toch kamperen(wat ik nog nooit heb gedaan)?
2 maanden, dan blijf je ook niet in Frankrijk rond hangen.
Welk jaargetijde moet ik aan denken?
Is het een beetje voorjaar en/of zomer dan is kamperen goed te doen.
Mijn favoriet is wel Italië, als ik 2 maanden had ging ik naar Sardinië, dan de boot door naar Sicilië, en dan via de hak, meest Oostelijke punt van Italië, terug omhoog.
Maar goed, nogmaals ik ben compleet into dat land. Kamperen is daar misschien wat prijzig, maar ga je buiten het hoogseizoen en heb je een Acsi card bij dan kost het je nog geen 20 euro per nacht op geselecteerde campings.
Ga je een beetje lokaal eten ben je voor nog geen 2 tientjes klaar met een flesje wijn er bij.
Zeker in het zuiden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 30-10-2023 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748

Pagina: 1 ... 39 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.