Koekstra schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Ik zei 'tevens'. Ik zie het wel als mogelijk risico ja.
Dit zie je al met de motorfietsen die zijn terug gekeurd naar A1, en toch zonder begrenzing rijden. En dit is gevoelsmatig meer regel dan uitzondering.
Dat zijn alleen de 2-takten (die nog over zijn) en een paar 4-taktjes.
Alles >125cc kan niet op A1.
Ik denk dat je het met het oude 25KW & huidige 35KW systeem vaker ziet, zeker bij die laatste valt het veel minder op, een 35KW mag onbegrensd maximaal iets van 60-70KW hebben, dat verschil
zie je pas duidelijk bij >130km/h
Puddi Puddin schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:04:
[...]
Een 125cc is eigenlijk niets meer dan een opgevoerde brommer ze zijn zo snel op de honderd als een 'langzame' personen auto (lees 11 tot 15 seconden) en voor de brommer hoef je ook geen voertuig beheersing te doen. Ik zou zeggen doe een cursus van een dag met een ochtend theorie over positie op de weg en laat ze dan lekker rijden.
Een 125cc is wel iets meer dan een onbegrensd brommertje, dan heb je al iets waar wel wat onderdelen op gefrommeld zijn.
De MSX125 die ik had heeft officieel 7KW/10PK en dat is al 1 van de langzamera A1's
Dit is gewoon een slecht artikel, type clickbait, een paar posts hoger staat een vergelijk dat de hoeveelheid ongelukken toegenomen is, maar de hoeveelheid gereden kilometers ook en dat de kilometer/ongevallen verhouding wel beter is geworden.
Owja, in beter nieuws, de Pantheon is weer wat verbeterd:
Een prachtige LED verstraler die ik ergens uit een bak in de garage had gevist, elektrisch heb ik er wel moeite voor gedaan om 'm netjes aan te sluiten met relais, indicatielampje enzo. Maar de montage van de lamp is minder moeite in gestoken
De Runner 180 uitlaat die ik er op gefrommeld had leek m niet bepaald sneller te maken, dus toen maar zelf een uitlaat gemaakt en er 2 dempers op geknoopt. Eigenlijk klinkt en rijdt ie nu best prima, maar er is toch een originele uitlaat onderweg (die ik eindelijk gevonden heb voor een normale prijs)
Verder rijdt ie eigenlijk best geinig, maar dat komt puur door het 2-takt geknetter, de wegligging is gelijk aan een dronken zebra
[
Voor 27% gewijzigd door
4x2 op 27-10-2023 06:38
]