Ja wel in het hoogseizoen/zomer. Ik houd de optie zeker in gedachten. Heel vaak in Oostenrijk op vakantie geweest en kan daar wel genieten. Ook 1 keer in Rome, qua natuur is dat natuurlijk anders maar de cultuur spreekt mij zeker aan. Dank!Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:18:
[...]
2 maanden, dan blijf je ook niet in Frankrijk rond hangen.
Welk jaargetijde moet ik aan denken?
Is het een beetje voorjaar en/of zomer dan is kamperen goed te doen.
Mijn favoriet is wel Italië, als ik 2 maanden had ging ik naar Sardinië, dan de boot door naar Sicilië, en dan via de hak, meest Oostelijke punt van Italië, terug omhoog.
Maar goed, nogmaals ik ben compleet into dat land. Kamperen is daar misschien wat prijzig, maar ga je buiten het hoogseizoen en heb je een Acsi card bij dan kost het je nog geen 20 euro per nacht op geselecteerde campings.
Ga je een beetje lokaal eten ben je voor nog geen 2 tientjes klaar met een flesje wijn er bij.
Zeker in het zuiden.
Het midden van Italië is 1 heuvel/berg van bijna Noord naar Zuid.Anoniem: 691473 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:24:
[...]
Ja wel in het hoogseizoen/zomer. Ik houd de optie zeker in gedachten. Heel vaak in Oostenrijk op vakantie geweest en kan daar wel genieten. Ook 1 keer in Rome, qua natuur is dat natuurlijk anders maar de cultuur spreekt mij zeker aan. Dank!
Leuk, heel leuk sturen.
Maar meer op budget: Roemenië, Albanië, enz. Nog wel echt op avontuur, ook super gaaf. Of Turkije, daar schijnt een fantastisch land te zijn om te ontdekken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zou het rondje nog wat groter maken. Via de Vogezen en Franse Alpen richting Zuid-Frankrijk (Gorges du Verdon). Daarna de veerboot naar Corsica en dan doorsteken naar Sardinië. Daarna verder volgens de suggestie van @Bommes.
Goedkoop kamperen is Slovenië, Schotland en Scandinavië. Daar kan je gratis kamperen in de bossen. Zijn vast nog wel wat landen die het toestaan.
Ik weet ook genoeg lui die gewoon door heel Europa wildkamperen en daar nooit problemen mee hebben gehad. Wel de juiste plekken pakken natuurlijk.
Ik weet ook genoeg lui die gewoon door heel Europa wildkamperen en daar nooit problemen mee hebben gehad. Wel de juiste plekken pakken natuurlijk.
Ik heb een yamaha fazer fzs 600 van 2005 op het oog, eerste eigenaar.
Nadeel is dat hij 80.000 km op de teller heeft.
De eigenaar is er vooral mee gaan touren en vakanties maken.
Volgens de eigenaar heeft hij altijd tijdig zijn onderhoud gehad en moet enkel eventueel de ketting vervangen worden.
Maar is het niet zo dat de kleppen na zoveel km terug moeten afgesteld worden, en dat zou best kostelijk zijn?
Ik zou echt voor deze bike willen gaan, maar liever geen verborgen kosten in de toekomst...
Link naar het zoekertje :
https://www.2dehands.be/v...tm_campaign=socialbuttons
Of kan ik misschien beter voor deze gaan?
Is een ouder model fazer, maar veel minder km gelopen, ziet er wel wat minder mooi uit vind ik persoonlijk :
Volgens de eigenaar heeft hij altijd tijdig zijn onderhoud gehad en moet enkel eventueel de ketting vervangen worden.
Maar is het niet zo dat de kleppen na zoveel km terug moeten afgesteld worden, en dat zou best kostelijk zijn?
Ik zou echt voor deze bike willen gaan, maar liever geen verborgen kosten in de toekomst...
Is een ouder model fazer, maar veel minder km gelopen, ziet er wel wat minder mooi uit vind ik persoonlijk :
[ Voor 18% gewijzigd door C00P op 31-10-2023 04:38 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
@C00P het zijn oude fietsen. Persoonlijk heb ik liever die met 80.000 erop.
32.000km in 18 jaar? Dan heeft hij dus een hele periode stilgestaan. En als er iets niet goed is voor voertuigen is het stilstaan.
Ik zou iemand meenemen met sleutel ervaring en de motors beoordelen op hun huidige staat.
32.000km in 18 jaar? Dan heeft hij dus een hele periode stilgestaan. En als er iets niet goed is voor voertuigen is het stilstaan.
Ik zou iemand meenemen met sleutel ervaring en de motors beoordelen op hun huidige staat.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Oh ja. Wax jas best wel gaaf. Beetje retro piloot.Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Ja denk het..![]()
En wat betreft gekrompen jassen, die heb ik hier ook eentje hangen
Zo een duur leren ding van Segura, was al aan de krappe kant toen ik het ding kocht. Maar ja na 15 jaar getrouwd, scheiding, iets de 40 over, nieuw vriendinnetje dacht ik doe maar eens een maatje kleiner. Komt vast goed![]()
In het seizoen trouwens nog goed te dragen, met een tshirt of een blousje er onder.
En nee ik heb nog geen nieuwe jas gevonden.
Het is of te duur, of gewoon echt niet om aan te kijken.
Ik wil er welk een beetje tof uitzien, en wat dat betreft loopt motor kleding echt mijlen ver achter. Wat een ontzettende Brammen design dat ze daar nog steeds hanteren.
Zwart met hippe strepen (die eigenlijk niet heel hip zijn), veel verder komen ze niet lijkt het wel.
Ik vind zo een waxjas wel erg gaaf, maar dat slaat als een tang op een varken bij mijn Aprilia. Toch maar weer een Guzzi er bij kopen dus. Anders vind ik nooit een jas die me aanstaat.
@kneusteun vet setje boots man, heel gaaf. Past mooi bij je blauwe Jammy
https://www.mkcmoto.com/n...1nagOEEAQYASABEgJd0fD_BwE
Deze zou nog wel kunnen. Ziet er goed uit en niet te duur.
Mocht iemand nog wat inspiratie op willen doen voor een rondje Frankrijk-Zwitserland-Duitsland, dan heb ik hier nog een verslag staan 
Over Rev'it gesproken, ik hoor er de laatste tijd niet heel beste verhalen over. Mijn ervaringen ermee waren al matig, maar mijn vrouw was er helemaal weg van (paste haar ook vrijwel altijd heel goed). Na haar laatste Rev'it jas heeft ze nu een Alpinestars, welke qua afwerking en pasvorm toch echt op een hoger niveau zit. Prijstechnisch maakt het niks uit.
Over Rev'it gesproken, ik hoor er de laatste tijd niet heel beste verhalen over. Mijn ervaringen ermee waren al matig, maar mijn vrouw was er helemaal weg van (paste haar ook vrijwel altijd heel goed). Na haar laatste Rev'it jas heeft ze nu een Alpinestars, welke qua afwerking en pasvorm toch echt op een hoger niveau zit. Prijstechnisch maakt het niks uit.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Knip
[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 31-10-2023 10:32 . Reden: Hier hebben we Vraag en Aanbod: Overig voor :) ]
Een rijdende wegversperring?
Trouwens, iemand is over je nummer plaat gereden.
27 jaar niet gereden en dan vermoeden dat alles wel weer terug komt? Ik zou een paar uurtjes les/(her-)opstapcursus of bv. een https://www.readytoride.be/ aanbevelen.C00P schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 02:50:
Hoi medetweakers👋
Ik ben vorige week 47 jaar geworden, en ik denk dat ik in mijn midlifecrisis zit, ik wil immers een motor 😁
Vroeger toen ik 20 was heb ik mijn moto rijbewijs gehaald, heb toen een 250cc crossmotor gehad voor een half jaartje maar verder heb ik geen motor meer gereden.
Nu ben ik aan het kijken voor een yamaha fazer 600.
Bedoeling is om het ding eerst gewend te worden, alles wat ik vroeger geleerd heb zal wel terug komen, geen gekke dingen doen.
Voor verzekering en inschrijving maakt dat niets uit, want je mag met de nieuwe motor de weg niet op. Motor dus op een aanhanger/in een bestelwagen, afzetten bij de keuring, laten keuren met kenteken van je eigen auto/motor/... en vervolgens krijg je een roze inschrijvingsformulier om via je verzekering een nieuw kenteken aan te vragen. Motor weer inladen, paar dagen wachten en je kan rijdenfrietsje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 12:04:
Indien je de motor zonder keuring koopt moet je dus je eigen kentekenplaat erop zetten, maar hoe dat qua verzekering en inschrijving werkt weet ik nog niet...
Kleppen moeten niet noodzakelijk gesteld worden, maar ze moeten wel gecontroleerd worden. Voor de FZS 600 is het fabrieksinterval 40k km. Dus als het goed is zijn de klepspelingen al minstens 1x en bij voorkeur 2x al gecontroleerd. Als er niet recent een controle is geweest en je zelf niet handig genoeg bent, dan moet je daar iemand voor betalen. Deze motorfietsen zijn redelijk om aan te werken, maar het zal toch wel een paar honderd euro kosten incl. een beurtje.C00P schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 03:19:
Is een van de vele CBF600's niets voor je? Bv. https://www.2dehands.be/v...542097-honda-cbf600sa-abs Degelijke motorfietsen én vaak ook al voorzien van ABS. Dit exemplaar heeft zo te zien ook een aantoonbare onderhoudshistorie.
Mijn vrouw is tot op heden ook erg tevreden met haar motorkleding van Rev'it. Ze heeft nu een jas en broek van het model Sand 4 H2O die zich beide goed houden. Hiervoor had ze een goedkopere jas van Rev'it waarvan het stiksel van de mouw snel kapot ging. Dit is direct onder garantie keurig gerepareerd.Kars schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:19:
Mocht iemand nog wat inspiratie op willen doen voor een rondje Frankrijk-Zwitserland-Duitsland, dan heb ik hier nog een verslag staan
Onlangs waren we bij MKC Moto in Zutphen. Daar viel het ons wel op dat bij de dameskleding bijna geen Rev'it meer in de schappen lag. Duidelijk veel minder dan voorheen. Er hing vooral dameskleding van Alpinestars en Richa. We hebben niet gevraagd waarom er opvallend weinig Rev'it hing.
Segura is toch niet zo duur?Bommes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:57:
[...]
Ja denk het..![]()
En wat betreft gekrompen jassen, die heb ik hier ook eentje hangen
Zo een duur leren ding van Segura, was al aan de krappe kant toen ik het ding kocht. Maar ja na 15 jaar getrouwd, scheiding, iets de 40 over, nieuw vriendinnetje dacht ik doe maar eens een maatje kleiner. Komt vast goed![]()
In het seizoen trouwens nog goed te dragen, met een tshirt of een blousje er onder.
En nee ik heb nog geen nieuwe jas gevonden.
Het is of te duur, of gewoon echt niet om aan te kijken.
Ik wil er welk een beetje tof uitzien, en wat dat betreft loopt motor kleding echt mijlen ver achter. Wat een ontzettende Brammen design dat ze daar nog steeds hanteren.
Zwart met hippe strepen (die eigenlijk niet heel hip zijn), veel verder komen ze niet lijkt het wel.
Ik vind zo een waxjas wel erg gaaf, maar dat slaat als een tang op een varken bij mijn Aprilia. Toch maar weer een Guzzi er bij kopen dus. Anders vind ik nooit een jas die me aanstaat.
@kneusteun vet setje boots man, heel gaaf. Past mooi bij je blauwe Jammy
https://www.sportsbikesho...e;ASC;0-0;all;96;780;126)
ik heb een Segura jas gekocht omdat het een goede prijs-prestatie is
Moet zeggen dat die ook 'gekrompen' is nu ik met een dikke trui rijd..
Op ABR heb ik het merk 'merlin' ontdekt. Die hebben ook goed spul voor een scherpe prijs:
https://www.merlinbikegear.shop/collections/leather
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Marokko (atlas gebergte) is een goede als je de tijd hebt.. en in laag seizoen heb je daar nog mooi weerAnoniem: 691473 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:05:
[...]
Ja is ook zeker zo, maar eens in verdiepen de komende tijd.
En ik heb nog geen Dragonlady en ben nog student, dus nu nog de tijd(en vrijheid)
Gewoon met de tent Frankijk en Spanje afzakken en dan de boot pakken..
Mijn bucketlist heeft een rondje middelandse zee op het lijstje staan.. maar met de politieke situatie van de afgelopen tijd word dat lastig.. (en ik heb geen vakantie genoeg

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 31-10-2023 11:17 ]
+1 voor wax jassengebruikershaes schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:43:
[...]
Oh ja. Wax jas best wel gaaf. Beetje retro piloot.
https://www.mkcmoto.com/n...1nagOEEAQYASABEgJd0fD_BwE
Deze zou nog wel kunnen. Ziet er goed uit en niet te duur.
https://www.merlinbikegea...ucts/shenstone-air-jacket
Deze kan denk ik ook wel op de Aprillia @Bommes
Wat ik destijds van Termaat begreep, is dat ze andere merken juist meer kans willen geven aangezien je Rev'it in bijna elke shop ziet hangen. MKC Moto heeft volgens mij een meerderheidsbelang in Richa, maar dat heb ik ooit ergens opgevangen.Squawk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Mijn vrouw is tot op heden ook erg tevreden met haar motorkleding van Rev'it. Ze heeft nu een jas en broek van het model Sand 4 H2O die zich beide goed houden. Hiervoor had ze een goedkopere jas van Rev'it waarvan het stiksel van de mouw snel kapot ging. Dit is direct onder garantie keurig gerepareerd.
Onlangs waren we bij MKC Moto in Zutphen. Daar viel het ons wel op dat bij de dameskleding bijna geen Rev'it meer in de schappen lag. Duidelijk veel minder dan voorheen. Er hing vooral dameskleding van Alpinestars en Richa. We hebben niet gevraagd waarom er opvallend weinig Rev'it hing.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Toevallig heb ik ook met deze contact gehad. De achterband is redelijk aan vervanging toe lijkt het.C00P schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 03:19:
Andersom, Richa heeft een meerderheidsbelang in MKC Moto. Die kunnen hun eigen kleding daar dus aardig pushen.Kars schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:22:
[...]
Wat ik destijds van Termaat begreep, is dat ze andere merken juist meer kans willen geven aangezien je Rev'it in bijna elke shop ziet hangen. MKC Moto heeft volgens mij een meerderheidsbelang in Richa, maar dat heb ik ooit ergens opgevangen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Persoonlijk zou ik ook voor die met 80K Km op de teller gaan. Modernere fiets waar nog makkelijker onderdelen voor te vinden zijn. Vraag wel aan de verkoper of hij de facturen van de onderhoudsbeurten kan/wil overleggen.C00P schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 03:19:
En kijk goed naar eventuele speling op het balhoofd. Bij dit soort kilometerstanden komt dit vaker voor.
Vandaar dat er zo gepushed werd richting dat merk de 2 keer dat ik daar was..geert_s schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:04:
[...]
Andersom, Richa heeft een meerderheidsbelang in MKC Moto. Die kunnen hun eigen kleding daar dus aardig pushen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zojuist even 40 min rondgereden omdat ik de motor 3/4 weken niet gebruikt heb door weer enz. De accu is dan toch gewoon opgeladen?
Niet op de snelweg gereden.
Mijn versys 650 geeft accu voltage aan, tijdens rijden rond de 14.7, heel soms zakte hij opeens naar 13 oid? (Toen ik stilstond)
Ik ga binnenkort een druppelaar halen, maar voorlopig gaat dit goed zo toch?
Niet op de snelweg gereden.
Mijn versys 650 geeft accu voltage aan, tijdens rijden rond de 14.7, heel soms zakte hij opeens naar 13 oid? (Toen ik stilstond)
Ik ga binnenkort een druppelaar halen, maar voorlopig gaat dit goed zo toch?
Bij laden 14,7 is prima en voltage van rond de 13 is ook niet gek bij stationair.
Paar weken is echt geen issue, heb wel eens na een jaar nog prima kunnen starten. (als je niet allerlei alarmen en trackers erop hebt zitten)
Paar weken is echt geen issue, heb wel eens na een jaar nog prima kunnen starten. (als je niet allerlei alarmen en trackers erop hebt zitten)
Oh ik dacht dat ik elke mnd minimaal moest rijden. Hij is ook nieuw 2023 model van augustus), vond het al raar.kneusteun schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:12:
Bij laden 14,7 is prima en voltage van rond de 13 is ook niet gek bij stationair.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dit zijn wat stukjes van de route die mijn 65+ pa elk weekend naar zijn watermolen (uit 1601!) kachelt op zijn DRBIG in dit geval
Ik appte hem die ochtend of ie ondanks de regen nog ging en het antwoord was "natuurlijk met de motor!"
Dus ik met brakke kop die kant op, eerste stukje alles zeiknat dus toen maar heel kalm de grote en soms diepe kuilen ontweken om op tijd bij pa en ma te zijn (waarom moest ik ook perse binnendoor

Daarna bij pa en ma aangekomen, scheurt pa weg terwijl ma nog roept, "hou hem in de gaten" en ik geen tijd heb om abs uit te zetten of überhaupt ma doei te zeggen, nee meneer Peterhansel wil even laten zien hoe de oude generatie beter is
Daarna is het een mooi stukkie van 90% offroad zo'n 30 a 45 minuutjes naar zijn eind bestemming. (delen gaan over de TET en je ziet ook wel aardig wat sporen dus was die dag wel druk geweest)
Het was echt spekglad op sommige stukken, en hier rondom Ootmarsum en Vasse is dat grotendeels kleigrond wat echt mijn aartsvijand is, ik vind blubber al tricky genoeg en heb veel liever diep mulzand.
TweakerVincent schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Oh ik dacht dat ik elke mnd minimaal moest rijden. Hij is ook nieuw 2023 model van augustus), vond het al raar.

Zo moet je het ongeveer zien, het is een 12volt accu, maar met 100% lading zit je op 12,7 volt ish.
Als je dus stationair 13v afleest dan drukt ie langzaam nog wat extra om spanning op de accu te houden en je elektra te voorzien van spanning.
Als je rijdt met 14,7 is hij dus echt wel aan het duwen om de accu bij te laden, gaat ook sneller dus.
Als je boven de 15v gaat zien moet je oppassen want dan heb je kans dat je spanningsregelaar erdoor is of een vals of slechte verbinding.
Dit is een beetje hoe ik dat globaal bij hou, per cilinder inhoud en aantal kan je nog wat dingen anders zien.
@kneusteun gaaf die dikke 1pitter van je Pa voor op. Dat is pas Broaaab
Rijd je nog meer de orginele banden op je Teunere? De Rallys STR?
Die zijn echt niet tof offroad in natte omstandigheden. Als je gebruik voornamelijk offroad is of wanneer op de weg niet meer de spiegels aan de grond dan zou ik een wat meer offroad gerichte band opzoeken.
Zeker met dit jaargetijde en de winter die er aankomt is dat alleen maar extra pret.
Maar kudo's voor je Pa, +1 omdat is spul. Een dan bedoel ik zijn motor
Dr. Big ontzettende cult fiets aan het worden.

Rijd je nog meer de orginele banden op je Teunere? De Rallys STR?
Die zijn echt niet tof offroad in natte omstandigheden. Als je gebruik voornamelijk offroad is of wanneer op de weg niet meer de spiegels aan de grond dan zou ik een wat meer offroad gerichte band opzoeken.
Zeker met dit jaargetijde en de winter die er aankomt is dat alleen maar extra pret.
Maar kudo's voor je Pa, +1 omdat is spul. Een dan bedoel ik zijn motor
Dr. Big ontzettende cult fiets aan het worden.
Ok interessant! Tnxkneusteun schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:44:
[...]
[Afbeelding]
Zo moet je het ongeveer zien, het is een 12volt accu, maar met 100% lading zit je op 12,7 volt ish.
Als je dus stationair 13v afleest dan drukt ie langzaam nog wat extra om spanning op de accu te houden en je elektra te voorzien van spanning.
Als je rijdt met 14,7 is hij dus echt wel aan het duwen om de accu bij te laden, gaat ook sneller dus.
Als je boven de 15v gaat zien moet je oppassen want dan heb je kans dat je spanningsregelaar erdoor is of een vals of slechte verbinding.
Dit is een beetje hoe ik dat globaal bij hou, per cilinder inhoud en aantal kan je nog wat dingen anders zien.
Ook voor het eerst in het donker en met nat wegdek gereden. Wel ff wennen. Nooit met les gedaan. Wel vreemd, want met de auto heb ik er nooit last van.
Nee heb karoo 3
Voorbeeld:

maar die wil ik wel een keer gaan vervangen, want ook deze schoepen glijden nogal zijwaarts.
Die big van mijn pa is wel mooi ding en hij heeft ook nog een dr650 ernaast als een wat meer project/tet fiets.
Het is denk ik wel duidelijk waar mijn passie van allroads weg komt
Mijn pa was eerder van de 4x4's en ik ben geboren en getogen in een fj45 Landcruiser van mijn pa die ons meenam naar zandgroeves en dergelijke om professioneel vast te komen te zitten zodat wij vervolgens mochten gaan graven.
Momenteel heeft ie er nog een G wagon naast (project) en een 4x4 vito omgebouwd naar camper, die man mag nergens over klagen
Voorbeeld:

maar die wil ik wel een keer gaan vervangen, want ook deze schoepen glijden nogal zijwaarts.
Die big van mijn pa is wel mooi ding en hij heeft ook nog een dr650 ernaast als een wat meer project/tet fiets.
Het is denk ik wel duidelijk waar mijn passie van allroads weg komt

Mijn pa was eerder van de 4x4's en ik ben geboren en getogen in een fj45 Landcruiser van mijn pa die ons meenam naar zandgroeves en dergelijke om professioneel vast te komen te zitten zodat wij vervolgens mochten gaan graven.
Momenteel heeft ie er nog een G wagon naast (project) en een 4x4 vito omgebouwd naar camper, die man mag nergens over klagen
TweakerVincent schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:01:
[...]
Ok interessant! Tnx
Ook voor het eerst in het donker en met nat wegdek gereden. Wel ff wennen. Nooit met les gedaan. Wel vreemd, want met de auto heb ik er nooit last van.

Vooral als je druppels op je helm hebt....
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Een kuip op de bike, wanneer wordt dat interessant ?
Vooral snelwegen?
Bijna altijd vind ik zonder kuip mooier, maar wel zo fijn als ik wil gaan touren op mijn toekomstige motor dat het wat de wind uit mijn gezicht laat, toch?
Vooral snelwegen?
Bijna altijd vind ik zonder kuip mooier, maar wel zo fijn als ik wil gaan touren op mijn toekomstige motor dat het wat de wind uit mijn gezicht laat, toch?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Motorfietsen draaien hogere toeren, dus de snelheden en krachten op dergelijke onderdelen zijn groter.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En bij autos zijn het meestal zelfstellende (hydraulische) klepstoters.
Bij m'n Mazda moet het iedere 20.000km 
Kuipen zijn altijd geweldig, minder zooi in je gezicht en op je lichaam.
Tenzij je max 50 doet, dan maakt het niet zoveel uit.
Kuipen zijn altijd geweldig, minder zooi in je gezicht en op je lichaam.
Tenzij je max 50 doet, dan maakt het niet zoveel uit.
leeg
Er word doorgaans ook wat sportiever meegereden.DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:37:
Motorfietsen draaien hogere toeren, dus de snelheden en krachten op dergelijke onderdelen zijn groter.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik hoef de wind niet uit mijn gezicht. Heb liever een constante luchtstroom op mijn helm, dan een turbulente luchtstroom.C00P schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:51:
Een kuip op de bike, wanneer wordt dat interessant ?
Vooral snelwegen?
Een kuip is vooral fijn om je lichaam tegen de elementen te kunnen beschermen. Zeker op hogere snelheden.
Ik juist totaal nietJoris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:33:
[...]
Ik hoef de wind niet uit mijn gezicht. Heb liever een constante luchtstroom op mijn helm, dan een turbulente luchtstroom.

Volgens mij bedoelen jullie precies hetzelfde.RubjeMazter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]
Ik juist totaal nietmijn vader heeft een Versys 650 maar daar rijdt ik liever niet op omdat het scherm wat erop zit precies alle lucht naar m'n helm begeleidt waardoor ik juist meer last van heb van de wind dan als ik op m'n naked zit.
Precies wat ik bedoel, jij hebt waarschijnlijk last van turbulentie. Ruitje is te laag of te hoog. Bij een naked heb je per definitie een mooie luchtstroom, zonder turbulentie op je helm.RubjeMazter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]
Ik juist totaal nietmijn vader heeft een Versys 650 maar daar rijdt ik liever niet op omdat het scherm wat erop zit precies alle lucht naar m'n helm begeleidt waardoor ik juist meer last van heb van de wind dan als ik op m'n naked zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 01-11-2023 10:40 ]
YepJoris748 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:40:
[...]
Precies wat ik bedoel, jij hebt waarschijnlijk last van turbulentie. Ruitje is te laag of te hoog. Bij een naked heb je per definitie een mooie luchtstroom, zonder turbulentie op je helm.

Aangezien ik niet heel erg veel op mijn motor rijd, is het niet altijd nodig dat deze pakklaar/vooraan in de garage staat. Nu hebben wij een vrij ruime garage, maar ik ben toch aan het kijken naar een motormover om hem in de relatief beperkte vrije ruimte (
) makkelijk op de juiste plek te kunnen krijgen.
Ik twijfel alleen of ik voor een mover moet gaan op de zijsteun, waar de hele motor op staat of voor een middenbokmover. De middenbok zorgt voor een iets kleinere oppervlakte t.o.v. de zijsteun, maar het verrijden lijkt mij iets lastiger. Is er iemand die nog goede argumenten voor de ene of de andere oplossing heeft?
Ik twijfel alleen of ik voor een mover moet gaan op de zijsteun, waar de hele motor op staat of voor een middenbokmover. De middenbok zorgt voor een iets kleinere oppervlakte t.o.v. de zijsteun, maar het verrijden lijkt mij iets lastiger. Is er iemand die nog goede argumenten voor de ene of de andere oplossing heeft?
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Even iets anders.. Ik ben voor een vriend op zoek naar een leuk boek over mooie motortoertochten, maar ik heb daar maar weinig kaas van gegeten. Iemand nog aanraders voor een mooi boek?
https://www.anwb.nl/webwi.../anwb-motorboek-nederland
Ik vind het ANWB-motorboek van Nederland geslaagd. Interessant thema's die me al meerdere malen hebben overtuigd de routes te rijden.
Ik vind het ANWB-motorboek van Nederland geslaagd. Interessant thema's die me al meerdere malen hebben overtuigd de routes te rijden.
We zien de GPX-bestanden wel verschijnenWilbertNeems schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:30:
https://www.anwb.nl/webwi.../anwb-motorboek-nederland
Je zou ze eerder dan een abbo op scenic of tomtom of iets dergelijks willen geven.
Kunnen ze daarna alle routes rijden die ze online vinden.
Kunnen ze daarna alle routes rijden die ze online vinden.
@InZane Misschien het boek Wees bamboe? Ik heb het boek zelf niet gelezen maar de schrijver kwam een tijd geleden langs in de motorpodcast. Hij heeft een uur erg boeiend (en inspirerend) verteld over zijn motorreis naar China. Dit boek gaat over die reis.
Als ie net zo goed schrijft als ie vertelt, dan zal het boek best leuk zijn :-)
Als ie net zo goed schrijft als ie vertelt, dan zal het boek best leuk zijn :-)
Die kan je volgens mij gewoon downloaden van de website van de ANWB. Ik heb ook dat boek, daarin wordt ook een omschrijving gegeven met achtergrond informatie. Dat maakt het leuk om te hebben.
Ik sluit me aan bij deze tip, ik heb dit boek zelf een keer gekregen en ben hier nog steeds blij mee!MichielK71 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:14:
[...]
Die kan je volgens mij gewoon downloaden van de website van de ANWB. Ik heb ook dat boek, daarin wordt ook een omschrijving gegeven met achtergrond informatie. Dat maakt het leuk om te hebben.
Een goede route is natuurlijk leuk om te rijden, maar een achtergrond verhaal erbij geeft de rit wel iets extra's!
En soms is het leuk om iets fysieks cadeau te krijgen.
Eens, had laatst met de vriendin erover om kastelen route te doen en met museum jaarkaart op zak kan je dan mooi wat bezoekjes doen onderweg
kasteeltjes ook meteen van binnen bekijken.
https://www.360roadbooks.com/
Het Nürburg boek gaat over de Eifel, en er is ook een trilogie over Denemarken.
Het Nürburg boek gaat over de Eifel, en er is ook een trilogie over Denemarken.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Na een jaar of 7-8 niet meer gereden te hebben (had een vfr800), heb ik een week terug een F800R (2017 model) gekocht.
Blijkbaar heb ik net voor ik stopte nog een berik lederen combi gekocht waar ik het bestaan niet meer van afwist (onverwachte meevaller in het budget
).
Nu ben ik aan het uitkijken voor een textielpak voor de koudere wintermaanden, maar weet niet goed wat te kiezen. Goretex is nog zeer duur lijkt me (toch omdat ik geen woonwerk rij), daarom 2 niet goretex pakken op het oog, waar ik in extreme omstandigheden nog steeds een regenpak over kan aandoen: de rev’it move h2o (prima prijs in promo) en de sand 4 h2o ( die richting 450 a 500 gaat). Is die sand 4 de meerprijs waard?
Ik heb hier in het topic ook al gelezen dat rev’it niet meer zo kwalitatief zou zijn?
Blijkbaar heb ik net voor ik stopte nog een berik lederen combi gekocht waar ik het bestaan niet meer van afwist (onverwachte meevaller in het budget
Nu ben ik aan het uitkijken voor een textielpak voor de koudere wintermaanden, maar weet niet goed wat te kiezen. Goretex is nog zeer duur lijkt me (toch omdat ik geen woonwerk rij), daarom 2 niet goretex pakken op het oog, waar ik in extreme omstandigheden nog steeds een regenpak over kan aandoen: de rev’it move h2o (prima prijs in promo) en de sand 4 h2o ( die richting 450 a 500 gaat). Is die sand 4 de meerprijs waard?
Ik heb hier in het topic ook al gelezen dat rev’it niet meer zo kwalitatief zou zijn?
Op mijn Versys 650 (MkI) had ik het scherm op zijn kop gemonteerd om buffeting op de helm te voorkomen..RubjeMazter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]
/f/image/EdK8MPi7XbLSVku7qSw2MZWW.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 01-11-2023 17:56 ]
Ik zag het ja. De koplamp wat meer gelijk getrokken met de MT10, (nog) wat meer elektronische snufjes die gedeeld worden met de Tracer 9 GT+, behalve de radar natuurlijk.
Maar wat ik jammer vind: de stepjes 30mm naar achteren en 10mm omhoog... Dat wordt wel een héél scherpe kniehoek zo te zien. Is dat om het sportieve karakter nóg meer te benadrukken?
Maar wat ik jammer vind: de stepjes 30mm naar achteren en 10mm omhoog... Dat wordt wel een héél scherpe kniehoek zo te zien. Is dat om het sportieve karakter nóg meer te benadrukken?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Persoonlijk als je wat in budget wilt blijven, zou ik naar restylewear kijken in plaats van de grotere merken. Kan al echt behoorlijk wat geld schelen, en ze zijn erg sterk geprijst. Nee ik ben geen shill, maar heb ook laatst een kevlar broek en een leren jas op maat daar laten maken, de jas was 375 euro compleet op maat, wat je echt nergens anders gaat vinden.wittmann1982 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:14:
Na een jaar of 7-8 niet meer gereden te hebben (had een vfr800), heb ik een week terug een F800R (2017 model) gekocht.
Blijkbaar heb ik net voor ik stopte nog een berik lederen combi gekocht waar ik het bestaan niet meer van afwist (onverwachte meevaller in het budget).
Gewoon even kijken kan geen kwaad!
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Hopelijk hebben de afwerking en degelijkheid beter op orde dan een jaar of 9 geledenNaif0n schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:07:
[...]
Persoonlijk als je wat in budget wilt blijven, zou ik naar restylewear kijken in plaats van de grotere merken. Kan al echt behoorlijk wat geld schelen, en ze zijn erg sterk geprijst. Nee ik ben geen shill, maar heb ook laatst een kevlar broek en een leren jas op maat daar laten maken, de jas was 375 euro compleet op maat, wat je echt nergens anders gaat vinden.
Ik had een lederen Restyle jas en broek en de degelijkheid en afwerking vielen me toch flink tegen na verloop van tijd.
Mijn huidige Macna kleding is 200 keer beter afgewerkt en voelt veel degelijker aan.
Wat is een "shill" overigens?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Wikipedia: Shilla person who publicly helps or gives credibility to a person or organization without disclosing that they have a close relationship with said person or organization.
Wonend in BE, kijk ik ook naar zaken zoals relatief dichtbij verkrijgbaar. Zeker ingeval van een probleem na aankoop is het makkelijk om geen uren te moeten rijden om iets te laten herstellen. Daarom kom ik meestal uit bij grotere merken. Mijn allereerste leder pak was trouwens een richa, kwalitatief, goed afgewerkt, maar de pasvorm was destijds iets te breed voor mijn 1m76/63kg. Daarom nu aan het kijken naar bvb revit.Naif0n schreef op donderdag 2 november 2023 @ 00:07:
[...]
Persoonlijk als je wat in budget wilt blijven, zou ik naar restylewear kijken in plaats van de grotere merken. Kan al echt behoorlijk wat geld schelen, en ze zijn erg sterk geprijst. Nee ik ben geen shill, maar heb ook laatst een kevlar broek en een leren jas op maat daar laten maken, de jas was 375 euro compleet op maat, wat je echt nergens anders gaat vinden.
Ik zie nu dat revit ook een vertical gtx heeft, goretex en onder de 500 euri te vinden. Dat lijkt me wel wat, vest en broek samen voor 800 euro. Dat is al beter dan enkel die poseidon 3 jas die evenveel kost.
Dus.. gratis een nieuwe cardan voor alle R1200/R1250 modellen vanaf 2013 iedere 60dkm volgens dit bericht:
https://nieuwsmotor.nl/ni...n-r1250gs-elke-60-000-km/
Zou toch al de dealer vragen om de boel te controleren maar aangezien mijn R1200RS nu de 60dkm net gepasseerd is ga ik vandaag maar even horen of dit bericht klopt en hij dus in aanmerking komt hiervoor
Zou toch al de dealer vragen om de boel te controleren maar aangezien mijn R1200RS nu de 60dkm net gepasseerd is ga ik vandaag maar even horen of dit bericht klopt en hij dus in aanmerking komt hiervoor
Dat verklaard al een hele boel ja, om dan even langs te gaan im te kijken is ook wat veel. Ik woon zelf in Duitsland en om langs zo’n shop te gaan om even alleen te kijken is wat lastig. Persoonlijk voor mij was het de enige plek waar ze voor een prima prijs leer. Op maat kunnen maken.wittmann1982 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:22:
[...]
Wonend in BE, kijk ik ook naar zaken zoals relatief dichtbij verkrijgbaar. Zeker ingeval van een probleem na aankoop is het makkelijk om geen uren te moeten rijden om iets te laten herstellen. Daarom kom ik meestal uit bij grotere merken. Mijn allereerste leder pak was trouwens een richa, kwalitatief, goed afgewerkt, maar de pasvorm was destijds iets te breed voor mijn 1m76/63kg. Daarom nu aan het kijken naar bvb revit.
Ik zie nu dat revit ook een vertical gtx heeft, goretex en onder de 500 euri te vinden. Dat lijkt me wel wat, vest en broek samen voor 800 euro. Dat is al beter dan enkel die poseidon 3 jas die evenveel kost.
800 voor een jas plus broek is ook niet verkeerd. Ik zou wel even goed kijken of dat met ce2 gekeurde protectie komt of niet, gezien dat ook wat extra kan kosten dan.
Mijn zomer/winter outfit zelf is een Dainese springbok broek met een Dainese D-explorer 2 jas, jas zelf had ik korting op gehad, gehele set was rond de 850 euro.
MT-09 2030 als ze zo doorgaan:
:strip_exif()/f/image/9S5vOTUIu7re2znNQGtTdkde.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik blijf de 2017 MT-09 Tracer / Tracer 900 de mooiste vinden, in het groen welteverstaan:
:strip_exif()/f/image/sgvyyxLxd86oyt9JV92yqNPx.jpg?f=fotoalbum_large)
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Vreemd dat het alleen de nieuwe R1200-1250 series betreft en niet de oudere 1100 en 1150 boxers en ook de 4 en 6 cylinders K1200-1300-1600 modellen.ArjenIsM3 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:36:
Dus.. gratis een nieuwe cardan voor alle R1200/R1250 modellen vanaf 2013 iedere 60dkm volgens dit bericht:
Maar die zullen niet allemaal precies dezelfde cardan hebben. Dit is gewoon een ontwerpfout waar deze betreffende serie last van heeft.mkrmr schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:40:
[...]
Vreemd dat het alleen de nieuwe R1200-1250 series betreft en niet de oudere 1100 en 1150 boxers en ook de 4 en 6 cylinders K1200-1300-1600 modellen.Die hebben toch ook allemaal cardan aandrijving...
nou hopen dat ze ook al die piepende motorblokken van de 1250 gaan fiksenArjenIsM3 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:36:
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Momenteel zie ik al de eerste zaken 50% korting doen op kleding, dus als je nu vast past en maten weet kan je daarna gewoon wachten tot een webshop jou jas in de aanbieding heeft.wittmann1982 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:22:
[...]
Wonend in BE, kijk ik ook naar zaken zoals relatief dichtbij verkrijgbaar. Zeker ingeval van een probleem na aankoop is het makkelijk om geen uren te moeten rijden om iets te laten herstellen. Daarom kom ik meestal uit bij grotere merken. Mijn allereerste leder pak was trouwens een richa, kwalitatief, goed afgewerkt, maar de pasvorm was destijds iets te breed voor mijn 1m76/63kg. Daarom nu aan het kijken naar bvb revit.
https://motorplaza.net/kleding/outlet/motorkleding-outlet/ Hier was dus Rukka kleding al in de aanbieding en ging nog 50% van af. Maar helaas is er al veel verdwenen sinds vanochtend.
https://www.marktplaats.n...97-41ab-ae1a-1de915dd28e7
Ook weer een vet ding!
Je wil bijna een verzameling gaan aanleggen...
Ook weer een vet ding!
Anoniem: 691473
Zoveel moois altijd bij TLM. Die Guzzi California die ze hebben staan is ook wel mooi om mee te touren…kneusteun schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:55:
https://www.marktplaats.n...97-41ab-ae1a-1de915dd28e7
Ook weer een vet ding!
"De kilometergerelateerde vervanging van de cardanas wordt gedurende de hele levensduur van het voertuig gratis aan klanten verstrekt door de officiële BMW Motorrad dealer, zelfs als de vervangingsdrempel meerdere keren wordt bereikt en ongeacht de leeftijd van het voertuig."ArjenIsM3 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:36:
Da's netjes

Voor wat ik begreep van een monteur bij een dealer is het vooral de GS die hier last van heeft. Dit doordat de hoek waarop de cardan werkt veel groter is dan bij de straat modellen. Er is ook al een software aanpassing voor het motormanagement die de toerentallen reduceert bij loskomen achterwiel (bij steviger offroad gebruik) zodat de klappen op cardan en bak niet zo groot zijn.mkrmr schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:40:
[...]
Vreemd dat het alleen de nieuwe R1200-1250 series betreft en niet de oudere 1100 en 1150 boxers en ook de 4 en 6 cylinders K1200-1300-1600 modellen.Die hebben toch ook allemaal cardan aandrijving...
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ja, beide met ce2. Wel zonder rugprotector, daar heb ik al eentje van liggen van mijn vrij rijden destijds. Kost los nog een 40-50 euro.Naif0n schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:11:
[...]
Dat verklaard al een hele boel ja, om dan even langs te gaan im te kijken is ook wat veel. Ik woon zelf in Duitsland en om langs zo’n shop te gaan om even alleen te kijken is wat lastig. Persoonlijk voor mij was het de enige plek waar ze voor een prima prijs leer. Op maat kunnen maken.
800 voor een jas plus broek is ook niet verkeerd. Ik zou wel even goed kijken of dat met ce2 gekeurde protectie komt of niet, gezien dat ook wat extra kan kosten dan.
Mijn zomer/winter outfit zelf is een Dainese springbok broek met een Dainese D-explorer 2 jas, jas zelf had ik korting op gehad, gehele set was rond de 850 euro.
Ik hou dainese ook in gedachten. Rukka lijkt hier slechter verkrijgbaar te zijn.
Dat is zeker netjes. Dat klinkt zelfs zeer meedenkend en meewerkend van BMW!noes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:52:
[...]
"De kilometergerelateerde vervanging van de cardanas wordt gedurende de hele levensduur van het voertuig gratis aan klanten verstrekt door de officiële BMW Motorrad dealer, zelfs als de vervangingsdrempel meerdere keren wordt bereikt en ongeacht de leeftijd van het voertuig."
Da's netjes
[...]
Voor wat ik begreep van een monteur bij een dealer is het vooral de GS die hier last van heeft. Dit doordat de hoek waarop de cardan werkt veel groter is dan bij de straat modellen. Er is ook al een software aanpassing voor het motormanagement die de toerentallen reduceert bij loskomen achterwiel (bij steviger offroad gebruik) zodat de klappen op cardan en bak niet zo groot zijn.
En als je de motor niet bij BMW laat onderhouden, wat kost zo'n cardan dan?
In de quotes uit het artikel staat niks over de eis dat de motor bij BMW in onderhoud moet zijn. Meer weet ik ook niet.DrivinUCrazy schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:57:
[...]
Dat is zeker netjes. Dat klinkt zelfs zeer meedenkend en meewerkend van BMW!
En als je de motor niet bij BMW laat onderhouden, wat kost zo'n cardan dan?
BMW: we vervangen gratis de cardan iedere 60.000km omdat ie geregeld op een hoop draait.noes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:52:
[...]
"De kilometergerelateerde vervanging van de cardanas wordt gedurende de hele levensduur van het voertuig gratis aan klanten verstrekt door de officiële BMW Motorrad dealer, zelfs als de vervangingsdrempel meerdere keren wordt bereikt en ongeacht de leeftijd van het voertuig."
Da's netjes
Ieder ander merk: Gaan die dingen bij jullie kapot?
Vanuit een andere blik bekeken
leeg
Jullie trappen allemaal in de clickbait 
Herr BMW zegt:
Herr BMW zegt:
Dat is dus alleen de as vanaf de uitgaande as versnellingsbak tot de kardan klok. Vervangen klusje van 20 minuten en kosten inkoop ~€40 schat ik zo.cardanas
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3gDGB3h38FJBpQNT5CK9I9m6.jpg?f=user_large)
[ Voor 77% gewijzigd door _eLMo_ op 02-11-2023 15:44 ]
Maar als ik het goed lees is het vervangen van de cardanas voor bestaande motoren gratis, en wordt het voor nieuw verkochte motoren een onderhoudspunt. Dat wordt een leuke extra kostenpost voor nieuwe BMW's. (En BMW kennende ben je er dan niet met €40,=)
BMW kennende word het een inspectiepunt a €15 voor alle motoren elke grote beurt, en bij vervangen enorm duur idd ;P
[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 02-11-2023 15:45 ]
Welnee, als je gemiddeld iedere 20.000km óf ieder jaar een inspectie moet doen à 30 euro, dan is de vervanging daarna gratis. Hoeveel GS'en halen dat eruit door ieder jaar minimaal 20k te rijden?
Pure speculatie uiteraard.
Pure speculatie uiteraard.
[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-11-2023 15:57 ]
Doe dat maar met een factor 10 ..._eLMo_ schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:37:
Jullie trappen allemaal in de clickbait
Herr BMW zegt:
[...] kosten inkoop ~€40 schat ik zo [...]
:strip_exif()/f/image/ApM4rOfKPJanKEGkg41KcARK.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo blijkt maar weer, de motor tweaker is niet makkelijk tevreden te krijgen. Ik heb liever dat de fabrikant een probleem erkent en er een gratis oplossing voor biedt dan dat het de doofpot in gaat op rekening van de klant.
Verboden route tóch weer open voor motorrijders
https://www.autoblog.nl/n...voor-motorrijders-3565406
Ik ben geen lid ofzo, maar moedig met dit soort nieuws wel een donatie aan
https://www.autoblog.nl/n...voor-motorrijders-3565406
Goed werk van de MAG.In de rechtbank heeft MAG nu wel succes: de rechter heeft een keiharde streep gezet door het motorverbod. De gemeente had namelijk hun huiswerk niet goed gedaan en het besluit genomen zonder goede onderbouwing. Ze hadden alleen een enquête onder de bewoners gedaan, maar op die manier kun je natuurlijk heel veel dingen verbieden.
De gemeente had bijvoorbeeld geen geluidsmetingen gedaan en dus was er helemaal geen bewijs dat er sprake was van geluidsoverlast. Bewijs dat de motormuizen voor gevaarlijke situaties zorgen was er evenmin.
Wat ook nog meespeelde was het feit dat De Meije naast een stiltegebied ligt, maar dat is geen argument om specifiek motorrijders te weren. Dat is een beetje discriminatie, aangezien er meer voertuigen zijn die geluid maken. Auto’s bijvoorbeeld.
Ik ben geen lid ofzo, maar moedig met dit soort nieuws wel een donatie aan
@noes Ja dat is zo. Maar ze zijn wel rijkelijk laat.
Er zijn al jaren lang problemen gemeld met de cardanas, begonnen met de R1200GS uit 2005. Dit is precies de reden dat mijn ouders de GS-en toen de deur uit hebben gedaan (BMW zei "no way jose, je lapt zelf maar").
n=1 natuurlijk, maar BMW staat niet echt bekend om toeschietelijk te zijn met recalls en vervanging onder garantie zonder kosten voor de klant.
Het is ook niet dat de fietsen erg goedkoop zijn ofzo...
Er zijn al jaren lang problemen gemeld met de cardanas, begonnen met de R1200GS uit 2005. Dit is precies de reden dat mijn ouders de GS-en toen de deur uit hebben gedaan (BMW zei "no way jose, je lapt zelf maar").
n=1 natuurlijk, maar BMW staat niet echt bekend om toeschietelijk te zijn met recalls en vervanging onder garantie zonder kosten voor de klant.
Eens.. maar dan nog is het fijn dat er nu ommezwaai lijkt te komen. Of in ieder geval, op dit vlak.badkuip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:49:
@noes Ja dat is zo. Maar ze zijn wel rijkelijk laat.
hear hearnoes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:52:
[...]
Eens.. maar dan nog is het fijn dat er nu ommezwaai lijkt te komen. Of in ieder geval, op dit vlak.
Wat een losers bij elkaar zegbadkuip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:52:
@_eLMo_![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En op een ander punt verprutsen we het weer voor elkaar. Zoals hier
Nou de nieuwe banden zitten onder de motor, en jezus wat een verschil. Het voelt gewoon als een gloednieuwe motor aan. Ze hebben alleen de Conti trail attacks ipv road attacks onder gezet. Maar uiteindelijk gaat het er toch om nieuwe banden te hebben ivm dat die oude banden nogal raar versleten waren omdat ik zoveel snelweg gereden heb.
Ik denk wel dat het een signaal is dat ik meer bochtjes moet gaan nemen
Aso-controles net als in Rotterdam, werkt uitstekend!badkuip schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:52:
@_eLMo_![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En op een ander punt verprutsen we het weer voor elkaar. Zoals hier
En wat mij betreft mag er naast de boete een WOK-status op het voertuig. Dan houd de overlast snel op hoor! Je mag dan niet meer rijden en je bent ook niet verzekerd als je dat wel doet. Makkelijk te handhaven op kenteken dan.
[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 02-11-2023 17:07 ]
Denk dat de trailattack en roadattack meer op elkaar lijken dan Conti wil toegevenNaif0n schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:04:
Nou de nieuwe banden zitten onder de motor, en jezus wat een verschil. Het voelt gewoon als een gloednieuwe motor aan. Ze hebben alleen de Conti trail attacks ipv road attacks onder gezet. Maar uiteindelijk gaat het er toch om nieuwe banden te hebben ivm dat die oude banden nogal raar versleten waren omdat ik zoveel snelweg gereden heb.
Zojuist van de dealer bevestigd gekregen dat de cardanas inderdaad gratis vervangen wordt bij mijn fiets.
wel eens IRL tegengekomen zelfsBommes schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:22:
@ToolkiT van Guzzi hebben ze ook zou een mooi ding:
[Afbeelding]
/f/image/1XVGnzVkXvcfsQWJJr9JG6u9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lVAIriHcs65er4eFJiKKlFVo.png?f=fotoalbum_large)
En gezien het rijgedrag ook het rijbewijs maar invorderen. Met het afsluiten van wegen pak je elke motorrijder, ook de goedwillende. Met intensieve controles die dit soort hufters van de weg halen pak je alleen die hufters. Dat willen we, toch?_eLMo_ schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:05:
[...]
Aso-controles net als in Rotterdam, werkt uitstekend!
En wat mij betreft mag er naast de boete een WOK-status op het voertuig. Dan houd de overlast snel op hoor! Je mag dan niet meer rijden en je bent ook niet verzekerd als je dat wel doet. Makkelijk te handhaven op kenteken dan.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Marowi heeft het over inkoop, voor BMW zelf natuurlijk.Waaj schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:13:
[...]
Doe dat maar met een factor 10 ...
[Afbeelding]
Maar jouw prijs klopt ook niet want dat is een tweedehandse (en die wil je blijkbaar niet want je weet niet of die er al 60000km op heeft zitten
Nieuw kosten ze iets meer namelijk € 873.87 Incl BTW voor de klant normaal ( exclusief montage)
:strip_exif()/f/image/Y4ErL2j4NYdglMVtT0MyvqiB.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel apart dat ze dus levenlange omruilgarantie geven voor dit. Nog niet eerder meegemaakt bij geen enkele motor fabrikant. En er zijn echt wel vaker "bekende" problemen die of door de jaren heen zonder grote aankondiging verbeterd zijn of waar de fabrikant gewoon schijt aan de klant heeft en het niet erkend.
Maar dit lijkt er dus ook op dat ze geen structurele oplossing hebben, alleen vervangen en hopen dat je die 60000km haalt zonder problemen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Bij BMW zelf in het systeem staan ze op €200. Maar je kan ze online voor minder vinden
https://www.schmiedmann.n...w?product=33-73-5-A67-0C3
https://www.schmiedmann.n...w?product=33-73-5-A67-0C3
Je weet dat schmiedman een autodealer en geen motordealer is ?
Maar zie inderdaad ook dat er dus 2 bestelnummers zijn voor hetzelfde onderdeel ( lekker logisch weer)
Bovenstaande screenshot is echt net gemaakt in ons OEM (originele onderdelen) bestelprogramma, maar misschien hebben ze er wel net belachelijk veel ingekocht en de prijs ontzettend kunnen laten zakken en zijn nog niet alle dealerprijzen overal bijgewerkt
Maar zie inderdaad ook dat er dus 2 bestelnummers zijn voor hetzelfde onderdeel ( lekker logisch weer)
Bovenstaande screenshot is echt net gemaakt in ons OEM (originele onderdelen) bestelprogramma, maar misschien hebben ze er wel net belachelijk veel ingekocht en de prijs ontzettend kunnen laten zakken en zijn nog niet alle dealerprijzen overal bijgewerkt
[ Voor 47% gewijzigd door harley op 02-11-2023 19:18 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Nou, ik wil graag heen, maar heb al een heel druk weekend en dan zou ik de zondag moeten gaan. Heb wel een toegangskaartje. Ik twijfel nog een beetje of ik wel ga.botoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:14:
Nog tweakertjes die volgend weekend naar de BigTwin Bikeshow gaan?
* botoo gaat zaterdag
[Afbeelding]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Tijdje terug ook al gepost hier, is een nieuw nummer voor de cardan as en die prijs is rond de 127€, de "oude" is nog steeds bijna 900. Uiteraard valt alleen de GS er weer onder, de RT,RS,R gebruiken inderdaad niet dezelfde.... Bij mijn R zat begin dit jaar ook bijna de as vast, nu weer gemaakt en voor "weinig" ook zo'n nieuwere as gescoord.harley schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:16:
Je weet dat schmiedman een autodealer en geen motordealer is ?
Laten we het hopen, maar waarschijnlijk is dit alleen maar een waarschuwing voor andere gemeenten om hun huiswerk beter te doen. Eerst geluidmetingen e.d. en dan pas afsluiten als het nodig is. Als wij ons met z'n allen nou aan de geluidsnormen houden, gaan die wegen dus ook niet meer dicht.
[ Voor 27% gewijzigd door geert_s op 03-11-2023 09:00 . Reden: oeps verkeerde gequote, ik had het over de afsluiten van de meije ]
Dit topic is gesloten.